Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:34
Ik heb gisteren het eea bekeken in WMVHD (720p, bitrate 10Mbps), maar dat ging gewoon goed. Om wat voor problemen gaat het dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb de WMV van The Punisher Warzone geprobeerd (720p) en The Meat Train in WMV die ik had voordat ik de HDX kreeg en afspeelde op de xbox.
Deze stotteren beide. Staan op de interne hdd van de HDX, dus daar kan het niet aan liggen.
Heb ook al op het forum van NMT gezocht, er blijken veel problemen met WMV te zijn.
Ach, dan maar de MKV te pakken zien te krijgen, die hebben ook nog es beter geluid

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Weet iemand welke instelling je moet aanpassen in nzbget om de rar bestanden te verwijderen na een correct verwerking (uitpakken) ?
Heb alles nagekeken maar kon het niet vinden (of ik zie iets over het hoofd)
Gisteren btw prima en helder film gekeken die hij overdag had binnengehaald. _/-\o_

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Je kunt het best een ander unpack script gebruiken. Dat werkt wat beter en verwijderd ook de rars.

zie http://www.prodynamic.co.uk/nzbget/nzbget.html voor info.

Tevens is er een nieuwere versie van nzbget en nzbgetweb uit.
Deze kun je het makkelijkst installeren via de Community Software Installer (zie http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13161)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
cypher21 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:52:
Ach, dan maar de MKV te pakken zien te krijgen, die hebben ook nog es beter geluid
Valt toch wel mee ? Zit meestal toch gewoon DD5.1 of soms DTS bij de WMVHD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Daar moet ik de eerste nog van tegenkomen. Bij alle WMVHD bestanden die ik heb zit WMA PRO, en da's op mijn receiver toch een stuk minder dan DD5.1 of DTS. Jammergenoeg vind je ze haast nog niet met DTS HD of TrueHD, maar ben bezig zelf wat blurays om te toveren tot MKV met trueHD. Lastige is dat je alles moet re-encoden aangezien dat niet standaard ondersteund wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

cypher21 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:16:
Je kunt het best een ander unpack script gebruiken. Dat werkt wat beter en verwijderd ook de rars.

zie http://www.prodynamic.co.uk/nzbget/nzbget.html voor info.

Tevens is er een nieuwere versie van nzbget en nzbgetweb uit.
Deze kun je het makkelijkst installeren via de Community Software Installer (zie http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=13161)
Thanx. Installeren van extra themes en pakketen is op deze manier een eitje.
Heb nzbget 0.6 geïnstalleerd en dat ging perfect.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:05:
Weet iemand welke instelling je moet aanpassen in nzbget om de rar bestanden te verwijderen na een correct verwerking (uitpakken) ?
Heb alles nagekeken maar kon het niet vinden (of ik zie iets over het hoofd)
Miscchien is onderstaande link de oplossing voor je probleem
http://apps.sourceforge.n...44ef491a08406162527937d8d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rally schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 06:21:
[...]

Heb je al geprobeerd om hem op een ander kanaal te zetten? Ze staan vaak standaard op 6 en als er dan wat andere Wireless Access Points in de buurt staan is het vaak snel gebeurd.
Eventueel kun je met NetStumbler kijken waar de meeste AP's op staan en dan ga je er zo ver mogelijk vanaf zitten met de instelling voor jouw kanaal.
Heb ik geprobeerd (met inSSIDer), ook het zendvermogen van de router wat opgeschroefd, maar het blijft nogal wisselend. Terwijl het 2 jaar lang probleemloos (stabieler bedoel ik dan ) heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:01:
[...]
Terwijl het 2 jaar lang probleemloos (stabieler bedoel ik dan ) heeft gewerkt.
Tja...dat is de ellende met draadloos. Het kan zijn dat je buren een nieuwe router hebben. of dat ze een nieuwe magnatron hebben. Of dat ze hun huiskamer opnieuw hebben ingericht er nu een kast met roestvast stalen handgrepen en accenten die zo staat dat hij reflecties geeft.

Ik blijf draadloos als een grapje zien. Leuk als het werkt (En voor surfen of email is dat al snel het geval), maar in principe leg ik bedraad netwerk aan.

Als je met halve snelheid je email ophaalt merk je er niets van, zeker niet als dat maar eens per minuut 10 seconden zo is. Dezelfde soort verbinding is een ramp voor video. En je gaf het zelf al aan, je hebt het vermogen van je router opgeschroefd. Wie weet hadden je buren eerst al 'last' van jouw netwerk en hebben zij het vermogen van hun router al eerder opgeschroeft. Zoiets gaat niet werken. Het is hetzelfde als op een feestje waarop mensen elkaar niet verstaan. Als ze allemaal 2 keer zo hard gaan roepen wordt het er niet beter op.

[ Voor 30% gewijzigd door Ortep op 28-03-2009 00:03 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:31
Betreft het wifi verhaal ben ik het gedeeltelijk met je eens. Als je gewoon een "user" bent die voor zo min mogelijk spulletjes koopt en zonder enige kennis er vanuit gaat dat het door het hele huis prima werkt, dan kun je inderdaad wel eens van een koude kermis thuis komen.
Maar als je je een beetje verdiept in de techniek, dan koop je net wat betere spullen (bijv. 802.11n) en houd je rekening met de perfecte plaatsing van de router. Ik heb zelf een Linksys WRT610N (=dual n) en de laptops zijn ook voorzien van 802.11n en 3 antennes. Daarnaast heb ik ook nog onderzocht welke frequenties mijn buren bezetten en heb hier zo goed mogelijke kanalen bij gekozen. Dit laatste is iets wat zo af en toe moet blijven doen want steeds meer buren schaffen een laptop aan en kopen hier ook een wifi router bij. Inmiddels zit ik op standaard op de 5 GHz band voor de laptops en alleen nog maar op de 2.4 GHz voor mijn telefoons.

Ik adviseer zelf altijd wel als vuistregel om apparaten met een vaste voeding bedraad aan te sluiten en apparaten met een accu via wifi. Maar er zijn altijd situaties waar het erg moeilijk is om kabel te trekken. Een (duurdere) tussenoplossing is dan de powerline oplossing, daar hebben de ontwikkelingen ook niet stil gestaan. De nieuwste modellen (bijvoorbeeld de Devolo's) hebben een theoretisch maximum van 200 Mbps, dat is in de meeste huishoudens voldoende om hier een 1080p film over te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ortep schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 23:58:

Ik blijf draadloos als een grapje zien. Leuk als het werkt (En voor surfen of email is dat al snel het geval), maar in principe leg ik bedraad netwerk aan.
Volledig mee eens. bij ons hebben ze door een 'bouwfout' 2x zoveel staal gebruikt dan nodig in de wapening, en wij komen nauwelijks op de 1ste etage met het draadloos, laat staan op zolder.
Los van dat, ik word gek van alle mensen in mijn omgeving die de meest onduidelijke problemen met hun draadloos hebben, en ik mag het oplossen. en dan denken ze dat het bij mij wel altijd vlekkeloos werkt zeker :(
Ik zie het nog daarom ook nog niet gebeuren dat ik video's draadloos ga streamen....

/edit : robertwebbe, heb jij ervaring met die Devolo's? Ik krijg mijn netwerkkabels niet naar zolder getrokken dus dit zou een interessant alternatief zijn.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gaat het uitpakken trouwens sneller als je dat via een pc of laptop doet?

Nu doet de hdx het zelf of maakt dat niet zoveel uit?

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:33:
Gaat het uitpakken trouwens sneller als je dat via een pc of laptop doet?

Nu doet de hdx het zelf of maakt dat niet zoveel uit?
Een beetje pc of laptop pakt ze sneller uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggie34
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11-2024
zijn er meer mensen die na het installeren van de robin skin voor de moviejukebox problemen hebben dat er verschillende films die ze daarvoor wel konden afspelen nu ineens niet meer afspelen.???

ik vraag dit omdat mijn zwager en ik hier achter kwamen toen wij die skin installeerde.

en ik zie steeds meer mensen die bestanden niet meer kunnen afspelen mischien hebben die ook die skin geinstalleerd vandaar.

dus zijn de problemen met afspelen van films begonnen nadat men de robin skin heeft geinstalleerd verwijder deze dan eens en kijk dan of alles wel weer afspeeld bij ons was dit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:46
doggie34 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:13:
zijn er meer mensen die na het installeren van de robin skin voor de moviejukebox problemen hebben dat er verschillende films die ze daarvoor wel konden afspelen nu ineens niet meer afspelen.???

ik vraag dit omdat mijn zwager en ik hier achter kwamen toen wij die skin installeerde.

en ik zie steeds meer mensen die bestanden niet meer kunnen afspelen mischien hebben die ook die skin geinstalleerd vandaar.

dus zijn de problemen met afspelen van films begonnen nadat men de robin skin heeft geinstalleerd verwijder deze dan eens en kijk dan of alles wel weer afspeeld bij ons was dit het geval.
Ik kwam er vanmiddag achter dat er een aantal films niet afspeelden via kdoske skin.
Als ik via de browser de film start doet hij het wel!
Vreemd probleem dus!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 21:00

iMars

Full time prutser

redfoxert schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:04:
[...]

Toevallig heb ik die vannacht ook gedownload. Ik zal vanavond eens kijken wat ie bij mij doet.

Overigens wist mijn vriendin me te melden dat mijn HDX ook regelmatig vast loopt en dat ze hem dan moet uitzetten met de knop achterop. Ik ga toch die HDD die ik er tijdelijk in geplaatst heb maar vervangen voor een model met minder warmte ontwikkeling.
Hij doet het nu perfect! Ik heb van de uploader de par bestanden gehad, welke er in eerste instantie niet bij zaten. Na het parren en uitpakken, deed de film het perfect op mijn HDX!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Woei! Sinds gisteren ben ik ook in het bezig van een HDX-1000. De laatste opgepikt bij Salland. Installatie ging prima. In het begin nog wat onwennig.... langere opstarttijd dan verwacht (pakweg minuutje), maarja... ding gaat vervolgens toch nooit meer uit :). Heel lang aan het stoeien geweest om het netwerk aan de praat te krijgen, maar dat bleek uiteindelijk aan mijn netwerk te liggen (2 dhcp clients in 1 range) en niet aan de NMT. Tot dusver uitermate tevreden over... Ow, en geluid... Een aantal dagen terug vroeg ik hoe het zat met het geluid naar mijn TV (aangezien ik geen DTS receiver heb). Tot dusver speelt hij alles af via mijn TV EN via mijn JVC dvd spelertje.

Ben nu de usenet client even GRONDIG aan het proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 09:34:
[...]

/edit : robertwebbe, heb jij ervaring met die Devolo's? Ik krijg mijn netwerkkabels niet naar zolder getrokken dus dit zou een interessant alternatief zijn.
Ik inmiddels wel. Vanwege mijn problemen met wireless heb ik een setje Devolo AVPlus 200 aangeschaft. HDX bedraad aansluiten zou ideaal zijn maar veel werk in mijn geval. Bleef over wireless-N of powerline. Met mijn draadloze netwerk ben ik (afgezien van streaming dus) tevreden, het bedient 2 laptops voor surfen e.d. en een paar spelcomputers. Dus werd het powerline.

Ze functioneren prima en de software die erbij zit rapporteert een uitstekende verbinding (rond de 100-120 Mbit/sec). In de praktijk haal je die snelheid niet, een groot bestand kopieeren van mijn server naar de laptop ging met een kleine 4 Mbyte/sec. Dat zit in de buurt van de snelheden die in de test op hardwareinfo werden gemeten.

De meeste films die ik kijk zijn van DVD kwaliteit en dat streamt prima. Op wireless-g ging het meestal goed, maar zeker niet altijd (zie eerdere berichten). Uiteraard hoopte ik dat HD streamen ook zou gaan (maar er is altijd nog de HDX harddisk). Tot nu toe zijn de resultaten voor HD wisselend, afhankelijk van soort/formaat/...

Ik heb niet veel HD materiaal liggen en nog niet uitgebreid getest. Een wat zwaardere stream, bv. aflevering Planet Earth (vc1, 1920x1080) gaat al snel na de start stotteren. MediaInfo geeft een overall bitrate van 20Mbit/sec, maar de pieken zullen hoger liggen. In principe moet het netwerk dit aan kunnen maar de praktijk is anders. Het valt me overigens op dat bij HD films de synchronisatie niet vanzelf weer goed lijkt te komen als de bitrate wat zakt. Het is daardoor moeilijk inschatten of het netwerk de stream structureel niet bijhoudt, of dat de HDX na een kleine hik de draad niet meer weet op te pakken.

Lichter HD materiaal gaat beter, hoewel ik gisteren bij een film (1280x544, avc, mediainfo rapporteert gem. 7.5 Mbit/sec) ook al snel gestotter kreeg. Dat kan haast het netwerk niet zijn zou je zeggen. Hier zat echter een DTS soundtrack bij en ik last later op de NMT fora dat daar bekende problemen mee zijn.
Tot zover mijn nog beperkte ervaringen met de Devolos, als je meer wil weten hoor ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik aan de gang gegaan met Music Jukebox (6.4) om het afspelen van muziek iets aantrekkelijker te maken. Het ziet er best goed uit. Het afspelen wordt echter gewoon door de firmware verzorgd. Die laat een nogal lange pauze vallen tussen opeenvolgende nummers. Met name bij live muziek (ik luister veel concerten) is dat storend. Ze komen dan wel van een netwerk share maar dat mag toch geen probleem zijn voor zulke kleine bestanden.

Is hier iets aan te doen?

(voor movies nu met YAMJ aan het spelen, ziet er nog leuker uit maar helaas denkt de gegenereerde html dat de bestanden op de HDX staan... nog eens goed zoeken in de documentatie hoe dat zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 23:03

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:07:
[...]

Ik inmiddels wel. Vanwege mijn problemen met wireless heb ik een setje Devolo AVPlus 200 aangeschaft. HDX bedraad aansluiten zou ideaal zijn maar veel werk in mijn geval. Bleef over wireless-N of powerline. Met mijn draadloze netwerk ben ik (afgezien van streaming dus) tevreden, het bedient 2 laptops voor surfen e.d. en een paar spelcomputers. Dus werd het powerline.

Ze functioneren prima en de software die erbij zit rapporteert een uitstekende verbinding (rond de 100-120 Mbit/sec). In de praktijk haal je die snelheid niet, een groot bestand kopieeren van mijn server naar de laptop ging met een kleine 4 Mbyte/sec. Dat zit in de buurt van de snelheden die in de test op hardwareinfo werden gemeten.

De meeste films die ik kijk zijn van DVD kwaliteit en dat streamt prima. Op wireless-g ging het meestal goed, maar zeker niet altijd (zie eerdere berichten). Uiteraard hoopte ik dat HD streamen ook zou gaan (maar er is altijd nog de HDX harddisk). Tot nu toe zijn de resultaten voor HD wisselend, afhankelijk van soort/formaat/...

Ik heb niet veel HD materiaal liggen en nog niet uitgebreid getest. Een wat zwaardere stream, bv. aflevering Planet Earth (vc1, 1920x1080) gaat al snel na de start stotteren. MediaInfo geeft een overall bitrate van 20Mbit/sec, maar de pieken zullen hoger liggen. In principe moet het netwerk dit aan kunnen maar de praktijk is anders. Het valt me overigens op dat bij HD films de synchronisatie niet vanzelf weer goed lijkt te komen als de bitrate wat zakt. Het is daardoor moeilijk inschatten of het netwerk de stream structureel niet bijhoudt, of dat de HDX na een kleine hik de draad niet meer weet op te pakken.

Lichter HD materiaal gaat beter, hoewel ik gisteren bij een film (1280x544, avc, mediainfo rapporteert gem. 7.5 Mbit/sec) ook al snel gestotter kreeg. Dat kan haast het netwerk niet zijn zou je zeggen. Hier zat echter een DTS soundtrack bij en ik last later op de NMT fora dat daar bekende problemen mee zijn.
Tot zover mijn nog beperkte ervaringen met de Devolos, als je meer wil weten hoor ik het wel...
Vrijwel dezelfde ervaringen die ik heb gehad met mijn Konig powerline. Sinds ik netwerkkabels heb doorgetrokken geen enkel probleem meer ervaren. Ik hou het dus op dat de powerline adapters gewoon niet goed genoeg zijn voor continu hoge datastreams.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay, thanks. gelukkig inmiddels erin geslaagd de netwerkkabel naar zolder te trekken (er kwamen een paar scherven electriciteitsbuis mee, hoe komt het toch dat het zo lastig draden trekken was????) dus de ethernet over power optie is even wat minder relevant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:31
Smarron schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:44:
[...]
Vrijwel dezelfde ervaringen die ik heb gehad met mijn Konig powerline. Sinds ik netwerkkabels heb doorgetrokken geen enkel probleem meer ervaren. Ik hou het dus op dat de powerline adapters gewoon niet goed genoeg zijn voor continu hoge datastreams.
Ik ben van mening dat de Devolo's de beste Powerline adapters zijn die je kunt krijgen. Al is het resultaat natuurlijk sterk afhankelijk van je eigen situatie, het is net als draadloos. Hoe verder je zit vanaf de bron, des te lager de bitrate. Heb je dus een kasteel, trek dan maar een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

robertwebbe schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:27:
[...]

Ik ben van mening dat de Devolo's de beste Powerline adapters zijn die je kunt krijgen. Al is het resultaat natuurlijk sterk afhankelijk van je eigen situatie, het is net als draadloos. Hoe verder je zit vanaf de bron, des te lager de bitrate. Heb je dus een kasteel, trek dan maar een kabel.
Die mening mag je hebben. :) Beiden zijn opzich prima, maar niet de beste/snelste. Als je dat wilt, moet je de D-Link Powerline HD nemen. Ik heb de Konig gekocht op basis van een uitgebreide test en verwacht dat ik dit wel kon gebruiken icm de HDX. Helaas waren de wat zwaardere films gewoon niet lekker te kijken. Ik heb ze in de woonkamer aangesloten gehad, maar wel op 2 verschillende groepen.

Het probleem blijft dat wanneer je films kijkt, je continu een goed signaal moet hebben en dat wil nogal eens schommelen waardoor je haperingen krijgt. Iets kopieren gaat verder prima, want ik gebruik ze nu nog steeds, maar dan vanaf de modem in de meterkast en dan via de powerline adapter naar de woonkamer waar mijn PC staat. Met 2MB/s downloaden gaat nog prima. Sneller is mijn internetverbinding niet. Vanaf de PC heb ik nu dus maar een netwerkkabel getrokken en ik ben van alle irritaties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34

13art

Moderator Mobile
Zucht er lijkt toch sprake te zijn van een warmte probleem bij mij. Het weekend stond de HDX lang achter elkaar aan, met name mkv films te spelen 720p en 1080p en na een tijd wilde hij niet meer een nieuwe film afspelen. Kon op ok drukken wat ik wilde, er kwam even buffering te staan en daarna kwam ik gewoon weer terecht in het 'menu'
Maar even een ticket aanmaken op hun site :(

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 17:28
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 08:52:
okay, thanks. gelukkig inmiddels erin geslaagd de netwerkkabel naar zolder te trekken (er kwamen een paar scherven electriciteitsbuis mee, hoe komt het toch dat het zo lastig draden trekken was????) dus de ethernet over power optie is even wat minder relevant.
Ik mag hopen dat je wel afgeschermde kabel hebt gebruikt die ook geaard is. Anders kun je wel eens rare verschijnselen krijgen.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:44:
[...]
Inmiddels heb ik wat meer getest:

Gisterenavond een DVD opgezet, een iso vanaf de server. In de eerste minuut direct zware haperingen. Ondanks chagrijnige bui heb ik de film maar door laten lopen en zowaar: 2 uur lang geen enkele hapering meer gezien. Mijn indruk was mogelijk een buffering probleem bij het starten van de film (hoewel: ik zie bij iso's nooit het kortstondige buffering scherm, ik zie het wel bij starten van bv. divx of mkv). De HDX heeft 512MB geheugen meen ik, je mag toch hopen dat dit gebruikt wordt om pieken/dalen in de streams op te vangen.

Dus heb ik ook mijn HD test films nog maar eens geprobeerd. Dezelfde HD met DTS soundtrack van mijn eerdere test liep nu probleemloos. Daarna een zwaardere genomen (AC3 soundtrack maar veel hogere video bitrate): liep ook perfect. Het was al ver na middernacht (zomertijd he) dus ik heb ze niet afgekeken maar het zag er veelbelovend uit.

Na thuiskomst vandaag dezelfde HD films nog een keer geprobeerd. Een paar kleine haperingen in de eerste minuut en daarna vloeiend... misschien toeval, maar toch typisch dat het zich op het begin van de film voordoet en daarna niet mee. Is er ergens informatie te vinden over hoe/of de HDX (of NMT algemeen) buffert?

p.s. en ja ik ben jaloers op je netwerkkabel ;) , dat zou ik ook liever willen. Toevallig dit weekend mijn kruipruimte open gehad, misschien toch eens op onderzoek gaan daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:46
Ik heb een probleem gevonden.

Ik heb een film waar MPEG audio op staat.
Dit blijkt hij niet door te voeren naar de optische audio uitgang.
Als je audio via hdmi laat lopen stuurt hij dit wel mee!
Maar dit is niet wat ik wil want de hdmi gaat de tv in en optisch de versterker in.
Is er een mogelijkheid om dit om te zetten of ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

wesley2004 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:12:
Ik heb een probleem gevonden.

Ik heb een film waar MPEG audio op staat.
Dit blijkt hij niet door te voeren naar de optische audio uitgang.
Als je audio via hdmi laat lopen stuurt hij dit wel mee!
Maar dit is niet wat ik wil want de hdmi gaat de tv in en optisch de versterker in.
Is er een mogelijkheid om dit om te zetten of ergens in te stellen?
Vreemd.. ik heb een (demo) filmpje waar ook MPEG audio in zit (192kb/s 48KHz stereo) en dit gaat prima via de optische uitgang. Weinig bijzonders in mijn audio instellingen verder, alleen DD en DTS op raw gezet, maar dat heeft hier weinig invloed op (denk ik).

Anyway, je weet iig dat het dus niet onmogelijk is :)

EDIT: voor de volledigheid; het filmpje is 1080p en ik stream het van de pc naar de hdx.

[ Voor 5% gewijzigd door DCFreak op 30-03-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:25:
[...]

Inmiddels heb ik wat meer getest:

Gisterenavond een DVD opgezet, een iso vanaf de server. In de eerste minuut direct zware haperingen. Ondanks chagrijnige bui heb ik de film maar door laten lopen en zowaar: 2 uur lang geen enkele hapering meer gezien. Mijn indruk was mogelijk een buffering probleem bij het starten van de film (hoewel: ik zie bij iso's nooit het kortstondige buffering scherm, ik zie het wel bij starten van bv. divx of mkv). De HDX heeft 512MB geheugen meen ik, je mag toch hopen dat dit gebruikt wordt om pieken/dalen in de streams op te vangen.

Dus heb ik ook mijn HD test films nog maar eens geprobeerd. Dezelfde HD met DTS soundtrack van mijn eerdere test liep nu probleemloos. Daarna een zwaardere genomen (AC3 soundtrack maar veel hogere video bitrate): liep ook perfect. Het was al ver na middernacht (zomertijd he) dus ik heb ze niet afgekeken maar het zag er veelbelovend uit.

Na thuiskomst vandaag dezelfde HD films nog een keer geprobeerd. Een paar kleine haperingen in de eerste minuut en daarna vloeiend... misschien toeval, maar toch typisch dat het zich op het begin van de film voordoet en daarna niet mee. Is er ergens informatie te vinden over hoe/of de HDX (of NMT algemeen) buffert?

p.s. en ja ik ben jaloers op je netwerkkabel ;) , dat zou ik ook liever willen. Toevallig dit weekend mijn kruipruimte open gehad, misschien toch eens op onderzoek gaan daar...
Nou, dan werkt het eigenlijk wel prima bij jou. Het haperen in het begin was voor mij al reden om ermee te kappen, maar wellicht was dat dus alleen om de buffer vol te gooien.

Kun je films met DTS geluidssporen ook nog even proberen? Deze speelden bij mij namelijk vrijwel elke keer zonder geluid af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 23:43

Sleepyhead

Sleepy as always....

Topicstarter
OMG!!! Check:

http://www.ibood.com/nl/nl

Aanbieding iBood HDX-1000 € 189,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epafroditus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
Sleepyhead schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:01:
OMG!!! Check:

http://www.ibood.com/nl/nl

Aanbieding iBood HDX-1000 € 189,95
Oh, te laat. Haha. Goede deal!!! Ik wilde het hier ook al noemen:):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 09:34
Gloeiende... heb ik hem net een paar dagen terug voor "iets" meer gekocht... Da's zuur!
Maarja, voor de geinteresseerden: AANRADERTJE!

[ Voor 27% gewijzigd door -W0kk3L- op 31-03-2009 05:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:32
Ik had de PCH van ibood gemist een week geleden :P
Vet jammer, en nu op marktplaats verkopen ze die voro 230-250 euro!

Maar goed, week lang naar een alternatief gezocht (betaalbaar) en niet gevonden. (alleen merkloos china spul)

Nu deze gekocht via ibood, hopelijk maakt dit ding het waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Heb me pa al gemaild, zondag nog uitgebreid verteld (reclame gemaakt) voor het apparaat, dus mogelijk wil hij hem nu ook wel.

Ik heb zelf nog wel een 80Gb schijf liggen dan stop ik die er wel in bij hem.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik heb zojuist via Ibood dit pareltje besteld.
Nu maar hopen dat ie snel geleverd wordt :)

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:10
Ik heb deze ook besteld, nadat ik de PCH A110 had gemist. Ik hoop dat ik er geen miskoop aan heb gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimSn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 18:50
Hallo. Ik heb er vandaag een bij Ibood besteld en wil er natuurlijk direct een 1TB schijf in plaatsen. Zitten de benodigde kabels in de behuizing of moet ik Sata/Power bij de drive meebestellen? Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hoezee :)

Mijn pa wil hem ook, dus ook besteld en betaald.
Nogmaals ik zet mijn hd van 80Gb er wel in daar heeft hij wel even genoeg aan.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
WimSn schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:57:
Hallo. Ik heb er vandaag een bij Ibood besteld en wil er natuurlijk direct een 1TB schijf in plaatsen. Zitten de benodigde kabels in de behuizing of moet ik Sata/Power bij de drive meebestellen? Vast bedankt.
Zit allemaal al in de behuizing. Zorg wel dat je een koele en stille harddisk koopt. De temperatuur wil nog wel eens oplopen wanneer hij vol in bedrijf is en zonder ventilatie om het kastje heen kan dat soms tot vastlopers komen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

redfoxert schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 10:06:
[...]

Zit allemaal al in de behuizing. Zorg wel dat je een koele en stille harddisk koopt. De temperatuur wil nog wel eens oplopen wanneer hij vol in bedrijf is en zonder ventilatie om het kastje heen kan dat soms tot vastlopers komen.
dus is het verstandig om er een 2.5" of een WD green in te stoppen? of kan elke recente harde schijf er wel in, zolang je 'm niet voor een paar uur vol belast midden in de zomer met 30 graden kamer temperatuur....

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Jansen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-10-2023
Heeft deze ook een afstandbediening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08
A. Jansen schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:16:
Heeft deze ook een afstandbediening ?
Staat in de TS en het lijkt me ook niet echt moeilijk om hier achter te komen via google.

spoiler:
ja

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 12:39

FreakNL

Well do ya punk?

Ik wilde eigenlijk een WD-TV kopen voor mijn ouders, prijs daarvan is toch wel heel concurrerend.. Maar deze aanbieding van Ibood is toch wel heel interessant, maar moet dan wel snel beslissen...

Is het de extra 90 euro waard om deze te verkiezen boven de WD-TV? Ik ga sowieso met een externe HDD werken, zodat mijn ouders die mee kunnen nemen naar mij, en ik hem vol kan stouwen met stuff (vandaar dat de WD-TV 1e keus was)....

Iemand een nuttig oordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:06

M2M

medicijnman

FreakNL schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:43:
Ik wilde eigenlijk een WD-TV kopen voor mijn ouders, prijs daarvan is toch wel heel concurrerend.. Maar deze aanbieding van Ibood is toch wel heel interessant, maar moet dan wel snel beslissen...

Is het de extra 90 euro waard om deze te verkiezen boven de WD-TV? Ik ga sowieso met een externe HDD werken, zodat mijn ouders die mee kunnen nemen naar mij, en ik hem vol kan stouwen met stuff (vandaar dat de WD-TV 1e keus was)....

Voor mij is de netwerk aansluiting het interessants. Aangezien ik al een server heb staan hoeft er niet persé een harde schijf in en kan ik alles streamen vanaf mijn pc of de server.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:05
Heb er ook een gekocht bij iBood. Voor in mijn nieuwe huis. Ben benieuwd of het wat is. Gezien de hoeveelheid info op internet is het een echt tweakers ding waar je veel aan kunt klooien. Prima dus :)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Knappe aanbieding van Ibood. Twijfel alleen nog ofk 'm ook zal halen of niet. Tis het geld wel waard iig

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

FreakNL schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:43:

Het ligt er maar net aan wat je er mee wil gaan doen.
Om van de nmt applicaties gebruik te maken zal je er een (simpele S-ATA) hd in moeten zetten.
Dat kan niet bij de WD. De ethernet aansluiting is voor mij een pré.
Nu kan ik downloaden zonder de pc aan te moeten laten staan.

In jouw geval zul je dus met een externe hd moeten zeulen, terwijl je in het mooiste geval op afstand in de hdx-1000 bij je ouders de bestanden kan neerzetten (nzb) zodat het apparaat ze zelf binnenhaalt op de hd. (via FTP/Usenet of Torrent)

100 euro voor de WD TV of 190 euro voor de HDX (ibood zonder hd) is een keuze voor jou. Normaal kost hij 300 euro dus dan wordt de keuze weer makkelijker.

[ Voor 6% gewijzigd door Frostbite op 31-03-2009 12:29 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:49
Na topic doorzocht te hebben toch de volgende vraag;

Heb nu een wat oudere lcd tv met dvi maar zonder hdcp/hdmi. Gaat dit problemen opleveren als ik hem er aan hang via een convertor kabel en geluid via optisch doe?

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:54

Ypho

Allround Nerd

Heb deze zonet besteld bij iBOOD, nouja besteld...Ik wacht al 2 maanden op een werkende PCH, heb nu deze geëist. Maar ik vind deze qua uiterlijk mooier. Qua software is hij idd (bijna?) gelijk aan de PCH. Ben erg benieuwd!

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

ik heb vanochtend een HDX-1000 via iBood besteld.

vervolgens dit topic een beetje aan het doorlezen. ik zie toch een hoop terughoudendheid wat betreft het afspelen van 1080p content.

Is dit alleen wanneer het over het nerwerk gaat of is dat ook als je het vanaf een HDD afspeelt?

gr. Jerry

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:54

Ypho

Allround Nerd

cybermans schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:44:
Na topic doorzocht te hebben toch de volgende vraag;

Heb nu een wat oudere lcd tv met dvi maar zonder hdcp/hdmi. Gaat dit problemen opleveren als ik hem er aan hang via een convertor kabel en geluid via optisch doe?
Volgens deze tweaker is het geen probleem om een HDMI-DVI converter te gebruiken. Optisch geluid moet geen probleem geven lijkt mij. Ik heb een PCH gehad (wel 2 hele dagen), die kon ik met HDMI op de TV aansluiten, en via optisch naar mijn receiver.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
JerNL schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:46:
ik heb vanochtend een HDX-1000 via iBood besteld.

vervolgens dit topic een beetje aan het doorlezen. ik zie toch een hoop terughoudendheid wat betreft het afspelen van 1080p content.

Is dit alleen wanneer het over het nerwerk gaat of is dat ook als je het vanaf een HDD afspeelt?

gr. Jerry
Via netwerk geen probleem, vanaf interne harddisk en vanaf een usb harddisk is juist vaak een probleem ;)

De HDX / Popcorn Hour / andere nmt's kunnen H264/x264 aan tot +/- 40mbit/s, bestanden met een hogere bitrate gaat niet werken aangezien de chipset het niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
L4m0r schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:16:
[...]

Via netwerk geen probleem, vanaf interne harddisk en vanaf een usb harddisk is juist vaak een probleem ;)
Onzin, interne harddisk is ook helemaal geen probleem. USB harddisk kan een issue zijn ivm doorvoersnelheid. De enige haperingen die ik tot nu toe hier gelezen heb zijn wanneer mensen via WiFi of netwerk over het stroomnetwerk iets proberen te streamen.

Normaal 100mbit LAN en interne harddisk gaat echt zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Die je hier gelezen hebt.. heb je hem zelf ook?
Check je ook meerdere malen per dag het forum op networkedmediatank.com?

Doe dat een week en vertel me nog eens dat het onzin is.

edit: 100mbit is niet belangrijk aangezien de chipset maar +/- 40mbit aankan.

[ Voor 18% gewijzigd door Mental op 31-03-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
L4m0r schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:22:
Die je hier gelezen hebt.. heb je hem zelf ook?
Check je ook meerdere malen per dag het forum op networkedmediatank.com?

Doe dat een week en vertel me nog eens dat het onzin is.

edit: 100mbit is niet belangrijk aangezien de chipset maar +/- 40mbit aankan.
Ik heb m zelf ook ja en ik heb echt NOOIT problemen met het afspelen vanaf de interne harddisk of mijn netwerk. Nooit haperingen. Ook afspelen vanaf een snelle USB stick is geen probleem (Cruzer).

100mbit is wel belangrijk aangezien je met 10mbit geen meter ver komt. Daarom is WiFi voor 1080P ook absoluut niet betrouwbaar aangezien je de 54mbit in vrijwel geen enkele setup haalt. Tenzij je AP misschien naast je kastje staat, maar dan is WiFi praktisch ook net zo zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
redfoxert schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:25:
[...]

Ik heb m zelf ook ja en ik heb echt NOOIT problemen met het afspelen vanaf de interne harddisk of mijn netwerk. Nooit haperingen. Ook afspelen vanaf een snelle USB stick is geen probleem (Cruzer).

100mbit is wel belangrijk aangezien je met 10mbit geen meter ver komt. Daarom is WiFi voor 1080P ook absoluut niet betrouwbaar aangezien je de 54mbit in vrijwel geen enkele setup haalt. Tenzij je AP misschien naast je kastje staat, maar dan is WiFi praktisch ook net zo zinloos.
Een _goede_ (zoals door jou vermeld) 100mbit verbinding is niet van belang aangezien de chipset maar tot 40mbit gaat.

Afspelen van HD content (H264/x264) met een bitrate van rond de 40mbit gaat over een netwerkverbinding beter dan via een interne schijf / usb drive.
HD content met een bitrate boven de 40mbit is nagenoeg niet afspeelbaar op deze apparaten aangezien deze een chipset hebben die een beperkte hoeveelheid data aankan.

Is het nou echt zo moeilijk om te lezen of ben je opgegroeid met de Teletubbies en wil je graag alles 2 of meer keer horen?

edit: bovenstaande is niet slecht mijn ervaring maar dat van tientallen anderen met dezelfde apparaten (zie ook networkedmediatank.com , een bron van informatie waar in ieder geval meer van klopt dan wat hier allemaal staat)

[ Voor 8% gewijzigd door Mental op 31-03-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
offtopic:
Even een vraag voor de andere mensen via ibood: hebben jullie ook geen bevestigings mailtje gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Toch wel verleidelijk om hem via IBood te bestellen... Het enige wat me tegenhoudt zijn de beperkte opties mbt MP3's afspelen en het feit dat je (via een USB-DVD Rom) geen DVD's van de videotheek kan draaien <- W.A.F. :/

[ Voor 78% gewijzigd door jbr op 31-03-2009 15:07 ]

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 21:22
cybermans schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 14:58:
offtopic:
Even een vraag voor de andere mensen via ibood: hebben jullie ook geen bevestigings mailtje gehad?
10 minuten na bestelling kwam mijn bevestigingsmail....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:05
offtopic:
Heb m ook gelijk erna ontvangen....

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
offtopic:
Ook gehad na betaling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

offtopic:
9:58 besteld en betaald via ideal. 10:00 precies de bevestiging gehad

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
bedankt voor reacties... gelijk maar even een bericht in hun service systeem gestopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand die mij kan vertellen hoelang die aanbieding bij ibood blijft?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie84
Tot 23:59 deze dag en anders zolang de voorraad strekt (en de hoeveelheid op voorraad weet niemand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Ja, tot vanavond 00:00.
Krijg meestal rond 01:30 de nieuwe aanbieding in mn mail.
Dus... vandaag bestellen of morgen rellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zo.. ik was al aan het twijfelen of ik een 2e HDX-1000 zou aanschaffen voor in de huiskamer (waar ik nu nog een XBOX360 gebruik). Deze ibood-actie heeft me over de streep getrokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

leuk apparaat... 2 minputen:
- geen web-browser, kan dus niet relaxed op de bank ff surfen
- geen wifi

Ik denk toch dat ik ga voor een "mini" pc. (asus eee-box b208, zodra hij uit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Als je echt wifi wil (toch meestal te traag), dan prik je er gewoon een USB dongle in. Ik houd het wel op bedraad (is voor de locaties waar ik de HDX-1000's plaats toch geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Zerveza schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:59:
Zeker wel, enkel een uitgeklede versie die net ff meer kan dan een WAP client.
- geen wifi
Zeker wel, gewoon via usb uitbreidbaar of een bridge te koppelen aan de ethernetport.. zoals dat bij alle apparaten zonder wireless kan.
Ik denk toch dat ik ga voor een "mini" pc. (asus eee-box b208, zodra hij uit is)
Lijkt me wijs aangezien je blijkbaar niet weet wat dit voor apparaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Die NAS Functie hé, werkt die nog redelijk? Kan er maar weinig over vinden en aangezien de tweakers hier dat misschien wat eerder gebruiken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zerveza schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:59:
mogelijk komt dat nog, maar dat daar zijn deze apparaten ook niet echt voor bedoeld.
- geen wifi

Wifi stick is optioneel en die moet je erbij kopen.
Bolletje92 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:08:
Die NAS Functie hé, werkt die nog redelijk? Kan er maar weinig over vinden en aangezien de tweakers hier dat misschien wat eerder gebruiken... :)
Werkt op zich best goed. Via een andere pc in het netwerk makkelijk de samba share kunnen vinden en toe kunnen voegen. Dat ging ook vlot op een laptop met xp pro sp2. Werkte hetzelfde als een windows share.

[ Voor 33% gewijzigd door Frostbite op 31-03-2009 16:11 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Ik heb nogal een discussie los gemaakt zie ik :)

concluderend begrijp ik dat er op verschillende discussie boards ervaringen gepost worden van mensen die problemen hebben met content afspelen waarvan de bitrate hoger is dan 40 mbit.

bij het zoeken naar HD content moet ik daar dan maar rekening mee houden.

en anders zet ik hem binnenkort wel weer op marktplaats :) :)

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
Bolletje92 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:08:
hier ben ik ook nieuwsgierig naar. Vandaag ook aangeschaft via Ibood en vond juist de combi met NAS erg fijn. Maar geen idee hoe het allemaal werkt maar dat moet goedkomen.

Een tweede voordeel lijkt me het downloaden via torrent door het apparaat zelf. Vraag van mijn kant is dan wel wat nu handiger is. Een externe of interne schijf aanschaffen?

Kun je een externe schuif aansluiten via USB waarbij het apparaat je torrents hierop gedownload worden? Of heb je voor de torrent applicatie een interne schijf nodig?

Want een extene schijf is dan mogelijk gemakkelijker lom even een zooitje films mee te nemen naar een vriend ofzo

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
JerNL schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:13:
Ik heb nogal een discussie los gemaakt zie ik :)

concluderend begrijp ik dat er op verschillende discussie boards ervaringen gepost worden van mensen die problemen hebben met content afspelen waarvan de bitrate hoger is dan 40 mbit.

bij het zoeken naar HD content moet ik daar dan maar rekening mee houden.

en anders zet ik hem binnenkort wel weer op marktplaats :) :)
;)

In de praktijk zijn rips met een dergelijk hoge bitrates niet zo heel veel in omloop.
Iso's van BluRay's daarintegen willen die bitrates nog wel eens hebben.
Als je dus van plan bent om je 30GB per film collectie op dit apparaat af te gaan spelen, raad ik je aan om wat anders te zoeken.
Als je gewoon je mkv's en je .ts files af wilt kunnen spelen moet het in 99% van de gevallen geen punt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 00:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:09:
Werkt op zich best goed. Via een andere pc in het netwerk makkelijk de samba share kunnen vinden en toe kunnen voegen. Dat ging ook vlot op een laptop met xp pro sp2. Werkte hetzelfde als een windows share.
Aaah, nice. Aangezien ik laatst ook al zat te twijfelen over een netwerk schijf (Freecom) en dat leek me wel handig (die kon ik dan ook op de Xbox aansluiten). Alleen het nadeel was dat de Xbox niet heel veel extensies ondersteund (tenminste niet out-of-the-box Matroska). Dan leek me deze HDX wel ideaal. Alleen, tjah de prijs. Die is alsnog vrij hoog voor mij (als je er dan ook nog eens een schijf bij moet kopen).

En zou die FTP functie ook voldoende zijn om een simpele site op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Laatst online: 05:48
Ypho schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 13:48:
[...]

Volgens deze tweaker is het geen probleem om een HDMI-DVI converter te gebruiken. Optisch geluid moet geen probleem geven lijkt mij. Ik heb een PCH gehad (wel 2 hele dagen), die kon ik met HDMI op de TV aansluiten, en via optisch naar mijn receiver.
Let op dat the LCD TV wel een resolutie van 720 of 1080 via DVI kan ondersteunen. Soms, zoals bij mij het geval is met een oudere LG LCD TV, ondersteunen de oudere LCD TV's via DVI alleen VESA resoluties zoals 768 etc. Bij mij werkt de Popcorn Hour dus niet via een HDMI naar DVI kabel... Ik moet het nu noodgedwongen doen met S-Video :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
Bolletje92 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:28:
[...]

Aaah, nice. Aangezien ik laatst ook al zat te twijfelen over een netwerk schijf (Freecom) en dat leek me wel handig (die kon ik dan ook op de Xbox aansluiten). Alleen het nadeel was dat de Xbox niet heel veel extensies ondersteund (tenminste niet out-of-the-box Matroska). Dan leek me deze HDX wel ideaal. Alleen, tjah de prijs. Die is alsnog vrij hoog voor mij (als je er dan ook nog eens een schijf bij moet kopen).

En zou die FTP functie ook voldoende zijn om een simpele site op te zetten?
Ik zat in dezelfde positie als jij. Ook een xbox360 maar deze speelt idd veel niet af.... Toch de keuze vandaag gemaakt deze te kopen.

Een tweede voordeel lijkt me het downloaden via torrent door het apparaat zelf. Vraag van mijn kant is dan wel wat nu handiger is. Een externe of interne schijf aanschaffen?

Kun je een externe schuif aansluiten via USB waarbij het apparaat je torrents hierop gedownload worden? Of heb je voor de torrent applicatie een interne schijf nodig?

Want een extene schijf is dan mogelijk gemakkelijker om even een zooitje films mee te nemen naar een vriend ofzo

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffvdb
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Dit lijkt me ook een leuk ding, maar paar kleine vragen:
1. hoe werkt het downloaden vanaf usenet, kan je dit ook met SSL doen? ik neem aan dat je de download beheert via een computer net zoals met sabnzbd?
2. kan je ook radio luisteren via bijvoorbeeld di.fm?
3. werkt kijken van youtube filmpjes goed? en kan je ook HD-youtube filmpjes ermee kijken?

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

kan je ook een ftp opzetten dat fxp ondersteunt?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
DancePlaza schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:49:
kan je ook een ftp opzetten dat fxp ondersteunt?
Danceplaza nogsteeds aan het FXP-en? hahaha. heb er ook 1 via iBood besteld, zal het (hopelijk) dit weekend voor je kunnen testen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dit weekend rockafello?
Via ibood heb ik er ook een besteld, maar ik ga er van uit dat deze over ongeveer 2-3 weken hier is.

dit weekend kun je vergeten, geloof me ;) Een werkdag of 10 voor het verstuurd is ofzo moet je tellen. Dan nog 2 dagen voor het bij jou thuis is... als het meezit.

Zijn verhalen dat het 4 weken duurt, moet je geluk mee hebben. Snelle bezorging is er gewoon niet, maar goed, de prijs is dan ook geweldig.

Ik ga denk ik volgende week ergens een 1tb wd hdd halen, voor een 87 inclusief verzendkosten. Ben ik meteen klaar ;) (externe hdd die ik nu heb, van 250gb, zit ongeveer vol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer de hdx te bestellen via ibood; maar krijg voortdurend "pagina bestaat niet" melding als ik de registratie voltooid klik :(

EDIT: besteld :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Vandaag ook besteld via Ibood, ook gelijk een 1TB hdd erbij besteld, zijn we er weer klaar mee :) Hoop snel ervaringen te kunnen plaatsen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
vandevorst schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:57:
Snelle bezorging is er gewoon niet, maar goed, de prijs is dan ook geweldig.
Het verschilt bij iBood heel erg per aanbieding. Sommige producten hebben ze (of de leverancier) al klaar liggen voor verzending. Die heb je dan echt binnen een paar dagen in huis.
Begin dit jaar nog een Bluetooth headset besteld: dinsdagavond besteld, vrijdagmiddag bezorgd door UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Nu online
JohnStaakke schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:20:
Vandaag ook besteld via Ibood, ook gelijk een 1TB hdd erbij besteld, zijn we er weer klaar mee :) Hoop snel ervaringen te kunnen plaatsen hier.
welke heb je besteld en waar?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Kees_frl schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:38:
[...]

welke heb je besteld en waar?

alvast bedankt
Ik las overal dat de Samsung EcoGreen ondersteund werd, dus ik ben voor de Samsung EcoGreen F2 HD103SI SATA 3.0 Gbps 1 TB gegaan, deze stond bij Zercom voor 78 euro, en had nog wat andere dingen nodig die daar op voorraad waren, dus zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 11:24

MrScratch

I am rubber, you are glue

cybermans schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:12:
bedankt voor reacties... gelijk maar even een bericht in hun service systeem gestopt
Ik heb ook besteld, maar geen bevestigingsmail gehad. Als ik echter inlog bij hun klantsysteem, zie ik wel mijn bestelling staan en zelfs met status betaald. Dus ik vind het maar raar.

Ook maar even een bericht bij ze achterlaten dan maar.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Arjen Tempel schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:32:
[...]
Het verschilt bij iBood heel erg per aanbieding. Sommige producten hebben ze (of de leverancier) al klaar liggen voor verzending. Die heb je dan echt binnen een paar dagen in huis.
Begin dit jaar nog een Bluetooth headset besteld: dinsdagavond besteld, vrijdagmiddag bezorgd door UPS.
Het zal vast wel veel schelen, maar ik zou er gewoon niet van uit gaan dat het dit weekend al binnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• js303
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 10:17
Even een tip voor de topicstarter en potentiele hdx1000 kopers - ik las net (na post op ibood) op deze site dat het geheugen van de hdx1000 niet 512MB maar 256MB is net zoals die van de PCH A-110:
There is also a myth about the memory size. According to the manufacturers’ website, the A-110 has 256MB and the HDX 1000 has 512Mb DRAM installed. It makes some people think that the HDX 1000 provides more memory. However, when I opened up the machines, I found both machines are equipped with 4pcs of Nanya 512Mb DRAM. What Digitech puts on their website is the DRAM type (512Mbits) they use in the HDX 1000. What Popcornhour lists is the total memory size (512Mbits x 4) / 8 = 256Mbytes in the A-110. The two machines actually carry the same amount of the DRAM, and both vendors are telling the truth. However, I found the information on the Digitech website is a little misleading.
Heeft deze persoon gelijk en gaat het inderdaad om feitelijk 4 chips van 512Mbit dus in totaal 256MByte? Dan zou ik dat even vermelden bij de specs - nu leest menigeen over die lowercase "b" heen en maakt iemand wellicht (zoals ik bijna) om deze reden de keuze voor de hdx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Rockafello schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:37:
[...]

Danceplaza nogsteeds aan het FXP-en? hahaha. heb er ook 1 via iBood besteld, zal het (hopelijk) dit weekend voor je kunnen testen :D
ja ik heb hem ook besteld. naja tis wel handig als ik wat bestanden op kan zetten dmv ftp.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

js303 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:11:
Even een tip voor de topicstarter en potentiele hdx1000 kopers - ik las net (na post op ibood) op deze site dat het geheugen van de hdx1000 niet 512MB maar 256MB is net zoals die van de PCH A-110:

[...]

Heeft deze persoon gelijk en gaat het inderdaad om feitelijk 4 chips van 512Mbit dus in totaal 256MByte? Dan zou ik dat even vermelden bij de specs - nu leest menigeen over die lowercase "b" heen en maakt iemand wellicht (zoals ik bijna) om deze reden de keuze voor de hdx...
Tja. Misleiding of niet, wat maakt het uit. Speelt de HDX de video's beter af met 512MB? Het gaat toch om de functionaliteit en niet om wat er nou precies in zit. Ik heb 'm besteld bij iBood. Geen bevestigingsmail ontvangen overigens, maar wel betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Laatst online: 10:15
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:05:
[...]

Tja. Misleiding of niet, wat maakt het uit. Speelt de HDX de video's beter af met 512MB? Het gaat toch om de functionaliteit en niet om wat er nou precies in zit. Ik heb 'm besteld bij iBood. Geen bevestigingsmail ontvangen overigens, maar wel betaald.
However, when I opened up the machines, I found both machines are equipped with 4pcs of Nanya 512Mb DRAM.
Qua hardware is het dus precies hetzelfde, het zal dus hetzelfde afspelen :)

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zag net dat hij inmiddels is uitverkocht bij Ibood

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 31-03-2009 23:19 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 11:15
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:19:
Zag net dat hij inmiddels is uitverkocht bij Ibood
Net wanneer ik besloten had hem te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 00:00:
[...]
Nou, dan werkt het eigenlijk wel prima bij jou. Het haperen in het begin was voor mij al reden om ermee te kappen, maar wellicht was dat dus alleen om de buffer vol te gooien.

Kun je films met DTS geluidssporen ook nog even proberen? Deze speelden bij mij namelijk vrijwel elke keer zonder geluid af.
Momenteel heb ik er maar eentje liggen, dat is degene die ik getest had. En ja, die geeft geluid :) Ik heb DTS output op Raw staan en laat mijn receiver alle audio decoding doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:40
L4m0r schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:17:
[...]

;)

In de praktijk zijn rips met een dergelijk hoge bitrates niet zo heel veel in omloop.
Iso's van BluRay's daarintegen willen die bitrates nog wel eens hebben.
Als je dus van plan bent om je 30GB per film collectie op dit apparaat af te gaan spelen, raad ik je aan om wat anders te zoeken.
Als je gewoon je mkv's en je .ts files af wilt kunnen spelen moet het in 99% van de gevallen geen punt zijn.
Ik weet niet of die bitrate van 40 wel helemaal klopt
Ik heb ondertussen 800gig aan hd content op mn interne harddisk.
En nog met geen enkele film problemen gehad datze niet konden worden afgespeeld
Laatst nog een mkv 1080p 21 gb en een bitrate van 49 en dat werd probleemloos afgespeeld

[ Voor 5% gewijzigd door robbinonline op 01-04-2009 03:08 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
hebron schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 23:21:
[...]
Net wanneer ik besloten had hem te kopen!
dat krijg je als je net voor sluitingstijd wilt kopen :) Valt me ueberhaupt nog alles mee dat ie niet eerder op de dag uitverkocht was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smi3l
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 11:48
jeffvdb schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:44:
1. hoe werkt het downloaden vanaf usenet, kan je dit ook met SSL doen? ik neem aan dat je de download beheert via een computer net zoals met sabnzbd?
2. kan je ook radio luisteren via bijvoorbeeld di.fm?
3. werkt kijken van youtube filmpjes goed? en kan je ook HD-youtube filmpjes ermee kijken?

alvast bedankt :)
1. Ja downloaden met SSL kan, dat doe ik namelijk. Vereist alleen een kleine aanpassing in het instellingenbestand van NZBGet op je HDX. En beheren doe je idd via je pc.
2. Radio luisteren kan, via di.fm zou ik niet weten.
3. Youtube filmpjes kijken werkt redelijk, al ziet het er niet zo heel geweldig uit. Of HD-youtube filmpjes werken durf ik niet te zeggen.
Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Alle posts m.b.t. levertijd zullen direct worden verwijderd, dit is namelijk _niet_ de bedoeling van dit topic!