Hoeft ook niet persé een TomTom te zijn. iGo 8 zal er ook op draaien en die vind ik imho veel fijner
http://www.wallpaper.com/...-xperia-x1-in-action/2665
Een of andere Poolse designer die praat over zijn ervaringen met de X1...
Een of andere Poolse designer die praat over zijn ervaringen met de X1...

Idd dingen die je in de Xperia aanklikt werken niet, maar via het menu links op de pagina laat ie wel alles zien. Toch wel handig om alvast te weten waar bepaalde dingen zitten. Bijvoorbeeld de instellingen voor de meeste panels zitten gewoon onder de Options knop als je dat panel open hebt, maar instellingen voor het radio panel zitten in de panel manager (waar je ook dat slot zou kunnen vervangen met een ander panel)buttonfreak85 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:11:
edit: Ik weet niet of deze al voorbij was gekomen, maar we kunnen hem nu in ieder geval alvast digitaal proberen (werkt hier nog niet echt lekker) : http://www.sonyericsson.c...c=nl&zone=pp&window=popup

Hey, guys. Ben net terug van dagje Duitsland (Keulen).The Legend schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:36:
Ik vermoed dat de "launch date" niet betekent directe voorraad bij retailers. 30 september zullen de eerste retail modellen de fabriek hebben verlaten. Shipping misschien 2 dagen vanuit weet ik veel waar, Taiwan?Dan moeten de webshops nog bevoorraad worden..
Geen idee of het zo werkt hoor. Maar ik denk niet dat er al iemand is die het toestel heeft kunnen kopen in Zweden, Engeland of Duitsland.
En ik heb alleen bij Phonehouse (DE) een foto gezien. Voor de rest hadden ze hem nog nergens.
Los toestel was trouwens € 699,- en met abbo €200 tot €300 als ik het nog goed herrinner.
Dus ik denk dat NL Phonehouse dit ook hanteerd :D:D Dan worden de webwinkel prijzen wel goedkoper namelijk!!
Edit 1:
Btw, ben langs alle telefoon winkels gelopen!
[ Voor 3% gewijzigd door dragonzzzz op 01-10-2008 23:52 ]
De Xperia is WM, kun je zoveel meer op installeren dan google maps...iGo, Garmin, TomTom,...Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:36:
[...]
Hmm oke, nee ik vroeg dit omdat ik 25 oktober ergens moet zijn in Amsterdam en ik weet totaal niet waar het ligt.Ik weet dat iemand die ik ken dan wel eens google maps gebruikt om een locatie te vinden. Maargoed eerst maar eens hopen dat SE op schema ligt en dat ik dat ding dan heb. Ik kan 21 oktober verlengen en dan moet je meestal nog 2 dagen op je toestel wachten omdat er vanalles geregeld moet worden. Maar hoop hem die zaterdag wel echt te hebben, kan ik meteen google maps gebruiken
Google maps kun je op gelijk welke telefoon installeren zelfs een iPhone.
16GB is goed te verkrijgen op eBay, verder heb ik nog niet echt gekeken. Hoe weten we trouwens of de X1 deze gaat ondersteunen of ondersteunt?Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:44:
Ik ben zelf vanplan om 16GB te kopen (als dat kaartje uit is).
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Daar mag je toch vanuit gaan. Zo staat er in de nieuwspost bij de Sandisk 16GB dat alle recente telefoons/mp3 spelers dat kaartje gewoon moet ondersteunen.SgtStrider schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:28:
[...]
16GB is goed te verkrijgen op eBay, verder heb ik nog niet echt gekeken. Hoe weten we trouwens of de X1 deze gaat ondersteunen of ondersteunt?
Lijkt me raar dat SE een oude chipset zou gaan gebruiken die hem niet uit kan lezen
Dit is al eerder gepost, de X1 ondersteunt micro-SDHC, en als je de Wikipedia pagina voor SD-kaarten erbij pakt zie je dat dat 4-16GB betekent.
Verwijderd
Nee oke maar het gaat mij om de aanschaf van het geheugenkaartje. Als ik met google maps ook een goede navigatie heb hoef ik geen tomtom e.d. te installeren en dus kan ik een kleinere geheugenkaart pakken. Ik heb nu ruim genoeg aan 1 gig.En ben buiten msn, wat foto's schieten, veel internetten en af en toe eens opzoeken waar ik naartoe moet niet veel meer geks van plan met de X1. Ik ga echt niet 100 programma's op dat ding installeren want daar heb ik toch geen verstand van.Daarom dacht ik dat 4gig wel genoeg zou zijn. Maar een beetje navigatiesysteem wil natuurlijk ook wel wat. Maar dan kan je beter een grotere geheugenkaart pakken. Ben hier nog erg over aan het twijfelen...571Pro schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 00:41:
[...]
De Xperia is WM, kun je zoveel meer op installeren dan google maps...iGo, Garmin, TomTom,...
Google maps kun je op gelijk welke telefoon installeren zelfs een iPhone.
Ojaa en nog even compleet offtopic

Heeft er iemand ervaringen met I-wood?
http://www.belcompany.nl/NL/Alle_Vrijheid/i-Wood.htm
Kijk eens naar Iwood: reclame op je mobiel. - Ervaringen en Discussie ; dat topic had je zelf met een beetje inzet ook wel moeten kunnen vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door pven op 02-10-2008 12:34 ]
Grotere geheugenkaartjes passen wel. Het probleem is echter dat ze de telefoon traag maken. Hoe groter het kaartje hoe meer de telefoon heeft om te lezen.
Met I-woord heb ik al wat ervaring. Het zit alleen op het Home scherm in WM en blijft verder overal weg. Ik zelf vond het hinderlijk omdat het in de weg zat. Ik hou van een mooi opgeruimt scherm. In het begin was het wel grappig, want er zitten ook wel leuke dingen tussen. Mgoed het scheelt zo een 5 euro per maand op je mobiel internet. Het is wat je het waard vind.
@hierboven: Als je normaal aan 1 gb genoeg hebt heb je zeker aan 4 gb genoeg en misshcien zelfs al aan 2gb. Mijn ervaring met TomTom is dat WestEuropa ongeveer 1 gb inneemt. Het hangt er dus vanaf hoeveel je daarnaast nog nodig hebt.
Met I-woord heb ik al wat ervaring. Het zit alleen op het Home scherm in WM en blijft verder overal weg. Ik zelf vond het hinderlijk omdat het in de weg zat. Ik hou van een mooi opgeruimt scherm. In het begin was het wel grappig, want er zitten ook wel leuke dingen tussen. Mgoed het scheelt zo een 5 euro per maand op je mobiel internet. Het is wat je het waard vind.
@hierboven: Als je normaal aan 1 gb genoeg hebt heb je zeker aan 4 gb genoeg en misshcien zelfs al aan 2gb. Mijn ervaring met TomTom is dat WestEuropa ongeveer 1 gb inneemt. Het hangt er dus vanaf hoeveel je daarnaast nog nodig hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door WoBaDijk op 02-10-2008 11:37 ]
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Check dit! De versie die webshops gaan leveren zal de komende tijd dus in ieder geval niet de NL versie zijn. Dat boeit mij niet, heb liever de UK versie, maar dan wel zsm en niet over 3 weken.. En ook enkel de silver variant in het Nederlands
[ Voor 9% gewijzigd door The Legend op 02-10-2008 11:48 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
OKe thnx voor de info. Ik zal er nog eens over nadenken, heb nog 2.5 week de tijd dusWoBaDijk schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:36:
Grotere geheugenkaartjes passen wel. Het probleem is echter dat ze de telefoon traag maken. Hoe groter het kaartje hoe meer de telefoon heeft om te lezen.
Dat I-wood lijkt me idd wel wat. Oke je hebt wel een balkje maarja 5 euro per maand is wel veel geld als je het over een paar maanden bekijkt!
De zilvere editie komt dus eerstThe Legend schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:44:
Check dit! De versie die webshops gaan leveren zal de komende tijd dus in ieder geval niet de NL versie zijn. Dat boeit mij niet, heb liever de UK versie, maar dan wel zsm en niet over 3 weken..
Wel minder, pas over 3 weken. Dan zal er ook wel vertraging in zitten dus uiteindelijk zal het wel eind okt. begin november worden ben ik bang

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 11:50 ]
hmmm, wel jammer dat alleen de zilvere eerst komt. Ik ben benieuwd welke shops de UK versie gaan aanbieden, en of daar wel de zwarte bijzit...
De NL versie zal dus eerst alleen zilver zijn, staat niks over de internationale versie. Hoop dat daar de zwarte wel geleverd wordt.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:44:
[...]
De zilvere editie komt dus eerst![]()
![]()
Wel minder, pas over 3 weken. Dan zal er ook wel vertraging in zitten dus uiteindelijk zal het wel eind okt. begin november worden ben ik bangEn voor degene die zwart willen zal het nog wel langer duren. Vaag
Zo de Engelstalige versie is beschikbaar? Ik heb geen NL versie nodig.
Verwijderd
NL ga ik em ook niet op instellen, kom maar op met die internationale versie, en zilver wil ik al helemaal niet.
Waar kan ik bestellen?
Waar kan ik bestellen?
Bij Typhone staat nu een verwachte datum voor de black edition van Maart 2009
http://www.typhone.nl/verwachte-mobiele-telefoons
http://www.typhone.nl/verwachte-mobiele-telefoons
T610i >> K750i >> W800i >> W810i >> K800i >> K810i >> W960i >> X1
Wat ik dus niet begrijp he, kun je op de internationale versie geen instellingen veranderen zodat het Nederlands wordt? Of een soort patch eroverheen knallen?!
Ik begin er stiekem wel een beetje van te balen dat het nog zo lang duurt
Maar ja t belooft zoveel goeds, als hij uitkomt...
Ik begin er stiekem wel een beetje van te balen dat het nog zo lang duurt
De release date in de 3 landen die als eerste aan de beurt zijn was 30 sept. Als je op www.phonehouse.se kijkt ( de zweedse phonhouse) staat daar dat hij 10-10 te leveren is. Dat is dus 10 dagen later, ivm shipping etc. In de rest van Europa(lees nederland) zou hij 3 weken later worden gereleased. Kijk op www.phonehouse.nl en zie bij verwachtte telefoons staan Sony Ericsson Xperia X1: verwacht 1 november. En dat is dus weer 3 weken later als in Zweden zoals al door SE zelf bevestigd werd.
| Macbook Air M1 16GB | iPhone 15 Pro Max 256GB | iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |
Ik vraag me dus ook af of je de taal kan veranderen. Want ik zou graag de zwarte versie willen maar als het nog zo lang duurt voordat de zwarte versie uitkomt in NL taal zou ik dat heel jammer vinden. Maatje van me heeft HTC Touch Cruise met WM6.0 maar die zegt dat ie de taal niet naar engels(internationaal) kan zetten.FurY_84 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:01:
Wat ik dus niet begrijp he, kun je op de internationale versie geen instellingen veranderen zodat het Nederlands wordt? Of een soort patch eroverheen knallen?!
Ik begin er stiekem wel een beetje van te balen dat het nog zo lang duurtMaar ja t belooft zoveel goeds, als hij uitkomt...
Haha geniaalVerwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:44:
Dat I-wood lijkt me idd wel wat. Oke je hebt wel een balkje maarja 5 euro per maand is wel veel geld als je het over een paar maanden bekijkt!
Ik wist al eerder over iwood, maar gezien het alleen op het standaard WM home screen komt, heb je daar dus 0% last van op je Xperia. De Xperia 'Home Screen Panels' zijn echt stukken beter dan de default WM versie (je zal dus niet meer de default WM home screen gebruiken), en de reclame kan daar niet op verschijnen.

[ Voor 9% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2008 17:01 ]
Pentaxiaan
Er zit verder toch geen verschil tussen de Engelse en de Nederlandse versie (op de taal na)? Alleen eventueel dat de Engelse versie de updates sneller krijgt, zoals bij de P1i, wat alleen maar relaxed is.
Dus ik ben wel voor de Engelse zwarte
Dus ik ben wel voor de Engelse zwarte
Verwijderd
Maar het zou dus kunnen dat de x1 helemaal niet geschikt is voor i-wood.Aangezien het maar op bepaalde toestellen gaat. Ze zullen echt niet achterlijk zijn daar.Al hoop ik natuurlijk van wel want zo is die 5 euro wel heel easy verdiend hahahaaSirNobax schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 16:58:
[...]
Haha geniaal.
Ik wist al eerder over iwood, maar gezien het alleen op het standaard WM home screen komt, heb je daar dus 0% last van op je Xperia. De Xperia 'Home Screen Panels' zijn echt stukken beter dan de default WM versie (je zal dus niet meer de default WM home screen gebruiken), en de reclame kan daar niet op verschijnen.
Ik zit over 2 weken in Londen, weet iemand als ik daar een X1 meeneem of ik daar hier dan garantie op kan claimen?
Bel Sony voor de gein eens; ik weet wel dat je bijvoorbeeld een Sony TV kan kopen in een willekeurig EU-land, daarna de Sony klantenservice belt in NL, serienummer doorgeven en klaar.LordLynx schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:29:
Ik zit over 2 weken in Londen, weet iemand als ik daar een X1 meeneem of ik daar hier dan garantie op kan claimen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Hmm, nu je het zegt, alle toestellen die ze 'supporten' hebben 320x240 als resolutie, wat natuurlijk problemen kan geven. Maar verder maakt het niet uit, WM6.1 = WM6.1 .Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:28:
Maar het zou dus kunnen dat de x1 helemaal niet geschikt is voor i-wood
Wat wel weer vaag is is dat ze wel de HTC Touch Diamond supporten (640x480) (die leverde ze in een actiepakket inc foon + abbo), maar die staat weer niet in hun lijst.
[ Voor 5% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2008 17:51 ]
Pentaxiaan
Nog een groot voordeel van de Engelse versie: er komen voor deze popuaire pockettelefoon beslist enthousiastelingen met leuke nieuwe zelfgemaakte programma's en met prima rom-updates. Hiermee kan je met je apparaat nòg meer plezier beleven. Echter: dit zijn bijna altijd Engels sprekende, schrijvende, programmerende mensen, die allemaal werken met de Engelse versie. Daarom ga ik voor de Engelse versie.Mag schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:27:
Er zit verder toch geen verschil tussen de Engelse en de Nederlandse versie (op de taal na)? Alleen eventueel dat de Engelse versie de updates sneller krijgt, zoals bij de P1i, wat alleen maar relaxed is.
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met virussen via msn en internet op mobiele telefoons? En kan je je hiertegen beschermen?
Verwijderd
dan heb ik inmiddels een vraagje gekregen -> Hoe kom je aan de engelse versie?
In de winkel? Op internet? Want als echt de zilveren versie hier eerst uitkomt, dan is dat voor mij de enige optie!
In de winkel? Op internet? Want als echt de zilveren versie hier eerst uitkomt, dan is dat voor mij de enige optie!
Verwijderd
weet iemand toevallig of het mogelijk is om een soort van beveiliging in te stellen om bij je smsjes en bestanden te komen? (zeg maar dat je eerst een wachtwoord moet invoeren)
@pven je hebt idd gelijk
ik vraag dit dus omdat ik nu een htc touch pro heb waar het niet bij kan en aangezien het allebei windows mobile is weet ik niet zeker of hun misschien er iets aan veranderd hebben ofzo, op internet kan ik hier namelijk niks over vinden
@pven je hebt idd gelijk
ik vraag dit dus omdat ik nu een htc touch pro heb waar het niet bij kan en aangezien het allebei windows mobile is weet ik niet zeker of hun misschien er iets aan veranderd hebben ofzo, op internet kan ik hier namelijk niks over vinden
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 18:10 . Reden: . ]
Ik zie drie vragen op rij waarbij op zijn minst aan kan worden gegeven wat je zelf al hebt geprobeerd en onderzocht. Kom op mensen, doe aub eens iets meer moeite voordat je hier je vraag neerplempt.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Als het met je HTC TP niet gaat, dan zal het ook wel niet met de X1 gaan hey. Het enige wat Sony (?) erin heeft gedaan wat niet standaard is, is de Panels API met bijbehorende Home Screens.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:03:
Er zit al een Anti-Virus pakket preinstalled, ik weet alleen even niet meer welke dat precies was. Of het een full-version was of een Trial kan ik je ook niet vertellen.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:49:
Hoe zit het eigenlijk met virussen via msn en internet op mobiele telefoons? En kan je je hiertegen beschermen?
[ Voor 26% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2008 18:20 ]
Pentaxiaan
Verwijderd
We moeten de boel toch ook een beetje levendig houdenpven schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:05:
Ik zie drie vragen op rij waarbij op zijn minst aan kan worden gegeven wat je zelf al hebt geprobeerd en onderzocht. Kom op mensen, doe aub eens iets meer moeite voordat je hier je vraag neerplempt.
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:35:
[...]
We moeten de boel toch ook een beetje levendig houdenEn dit is zoveel makkelijker dan zelf zoeken. Bovendien vinden veel mensen het allang leuk om antwoord te geven op vragen waar ze veel vanaf weten.

Heb je nog geen bericht gehad?
Verwijderd
En dat kan ik je wel!SirNobax schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:18:
[...]
Als het met je HTC TP niet gaat, dan zal het ook wel niet met de X1 gaan hey. Het enige wat Sony (?) erin heeft gedaan wat niet standaard is, is de Panels API met bijbehorende Home Screens.
[...]
Er zit al een Anti-Virus pakket preinstalled, ik weet alleen even niet meer welke dat precies was. Of het een full-version was of een Trial kan ik je ook niet vertellen.
Je hebt de keuze uit de volledige versie of een trail versie van f-secure!
Deze als je kunnen downloaden zodra je de telefoon opstart, maar het is geen verplichte scanner
Een oud vrouwtje overvallen is ook makkelijker dan dagen lang werken voor je geld.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 18:35:
En dit is zoveel makkelijker dan zelf zoeken.

Daar zijn regels over gemaakt zodat we dat ook niet massaal gaan doen, en die werken volgens mij best aardig.
Hier op Tweakers zijn ook regels (zoek eer gij basic vraagjes steld) en daar dien je ook aan te houden.
Dus laten we het a.u.b. over de S.E. X1 houden en zullen we die basic vraagjes voortaan maar achterwege laten.
@denB, waar was je vandaag?
[ Voor 14% gewijzigd door SirNobax op 02-10-2008 18:51 ]
Pentaxiaan
Denk je werkelijk dat dat zo gaat? Ze geven je korting, maar daarvoor moet jij advertenties kijken.. Misschien zelfs af en toe eens echt geintereseerd klikken.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:28:
[...]
Maar het zou dus kunnen dat de x1 helemaal niet geschikt is voor i-wood.Aangezien het maar op bepaalde toestellen gaat. Ze zullen echt niet achterlijk zijn daar.Al hoop ik natuurlijk van wel want zo is die 5 euro wel heel easy verdiend hahahaa
Waarschijnlijk zal een advertentie dus ook gewoon als popupje overal boven komen, dus ook boven de panels. Ze zijn daar niet stom he..
De grote vraag is, word het S.E. 'Panel' als een losse Applicatie herkent, of als een stand-by screen?Gamepie56 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:01:
Waarschijnlijk zal een advertentie dus ook gewoon als popupje overal boven komen, dus ook boven de panels. Ze zijn daar niet stom he..
I-Wood zal namelijk enkel over het standby screen heen mogen verschijnen, zodra je een menu in ga, verdwijnt de ad.
Pentaxiaan
Het feit dat je naam joedy87 is suggereert dat je 21 bent ofzo. Dan ben je toch niet serieus bereid om elke dag naar zo'n klote advertentie te kijken op je telefoon als je in een half uurtje / kwartiertje genoeg verdiend om er een maand lang niet naar hoeven te kijken.Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:28:
[...]
Maar het zou dus kunnen dat de x1 helemaal niet geschikt is voor i-wood.Aangezien het maar op bepaalde toestellen gaat. Ze zullen echt niet achterlijk zijn daar.Al hoop ik natuurlijk van wel want zo is die 5 euro wel heel easy verdiend hahahaa
Helemaal mee eens... ik zal blij zijn als we allemaal een zilveren of zwarte X1 in handen hebben en ervaringen kunnen gaan delen. Wordt tijd om te leveren SE, want Magnus begint ook te vervelen in die filmpjes...Mag schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:48:
[...]
Het feit dat je naam joedy87 is suggereert dat je 21 bent ofzo. Dan ben je toch niet serieus bereid om elke dag naar zo'n klote advertentie te kijken op je telefoon als je in een half uurtje / kwartiertje genoeg verdiend om er een maand lang niet naar hoeven te kijken.
Ik vind het wel jammer dat ze eerst de zilveren verise gaan leveren. Had me juist wel verheugd op de zwarte versie.
De ads van I-wood blijven keurig op het home scherm in je WM en komen nergens doorheen als popup. Er zal dus wel een soort identificatie aan dit scherm zitten. Zolang deze niet in de andere panels van de xperia zitten (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt) zullen de ads er dus niet doorheen komen.
De ads van I-wood blijven keurig op het home scherm in je WM en komen nergens doorheen als popup. Er zal dus wel een soort identificatie aan dit scherm zitten. Zolang deze niet in de andere panels van de xperia zitten (wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt) zullen de ads er dus niet doorheen komen.
Wat ik me afvroeg, maar misschien hoort dat in een ander topic thuis (kon zo snel niets vinden hierover), mag een internet telefoon aanbieder de X1 leveren met de internationale versie, zonder dit vooraf te melden?!
Ik had overigens toch al wat eerste nieuwe filmpjes verwacht over de ervaringen, maar het valt een beetje tegen.
Iemand een idee waarom de zwarte pas zo laat komt?! Productie of andere redenen?!
Ik had overigens toch al wat eerste nieuwe filmpjes verwacht over de ervaringen, maar het valt een beetje tegen.
Iemand een idee waarom de zwarte pas zo laat komt?! Productie of andere redenen?!
Tadaaa!!
http://66.102.9.104/trans...00s2KhAfv2hOfQi2KSfUedLbw
Nog eventjes genieten van de foto's/screenshots en ergeren dat je dat ding nog steeds niet in je handen hebt gehad...
Nog eventjes genieten van de foto's/screenshots en ergeren dat je dat ding nog steeds niet in je handen hebt gehad...
Let wel, dat dit vast geen screens zijn van de final versionWicked_Wy schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 02:56:
Tadaaa!!
Er staat op een gegeven moment dat deze versie maar 256MB Rom geheugen heeft, dat is bekend dat dit al meer is
Mja, dat kun je ook omdraaien. Jij bent toch niet serieus bereidt om een half uur te werken voor iets waar je alleen maar even naar hoeft te kijken?Mag schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:48:
[...]
Het feit dat je naam joedy87 is suggereert dat je 21 bent ofzo. Dan ben je toch niet serieus bereid om elke dag naar zo'n klote advertentie te kijken op je telefoon als je in een half uurtje / kwartiertje genoeg verdiend om er een maand lang niet naar hoeven te kijken.
Als ik die foto's zo zie lijkt het erop dat er toch wel wat vuil in de hoekjes en bij de randen van het scherm blijft zitten. Wel jammer, maar goed dat is niet anders.
Het zijn de eerste plaatjes waarbij ík ook echt screenshot zie van de interface, etc. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de plaatjes de orginele resolutie van de telefoon hebben, als ik het zo zie.
Het zijn de eerste plaatjes waarbij ík ook echt screenshot zie van de interface, etc. Ik ga er eigenlijk vanuit dat de plaatjes de orginele resolutie van de telefoon hebben, als ik het zo zie.
[ Voor 27% gewijzigd door WoBaDijk op 03-10-2008 09:18 ]
Jup, heb ik al een paar keer gezegd dat dat waarschijnlijk wel het geval was omdat het schermpje een beetje verzonken ligt.. Maar het is prima schoon te maken, maar dat moet je dus wel elke keer doen.WoBaDijk schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:16:
Als ik die foto's zo zie lijkt het erop dat er toch wel wat vuil in de hoekjes en bij de randen van het scherm blijft zitten. Wel jammer, maar goed dat is niet anders.
Bij mijn oude telefoon: htc tytn2, zat er ook na een tijdje stof+vuil onder de randjes en hoekjes.. Maar op een gegeven moment heb je ook geen zin meer om dat te gaan zitten schoonmaken
Verwijderd
thnx modRoD schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:49:
[...]
Mja, dat kun je ook omdraaien. Jij bent toch niet serieus bereidt om een half uur te werken voor iets waar je alleen maar even naar hoeft te kijken?De 'overlast' van die advertenties is voor iedereen persoonlijk. Ik denk dat ik het zelf ook wel gedaan zou hebben als ik een X1 zou kopen.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 11:30 ]
Verwijderd
Wat een ongelofelijke debiele reactie.Mag schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:48:
[...]

Er zijn ook mensen die nog fulltime naar school gaan op hun 21ste. Die kunnen elke cent goed gebruiken.
En als het op zo'n gemakkelijke manier kan, waarom niet he?
Als je het 2 jaar lang zou doen iedere maand. Dat is 24x5 euro. Is 120 euro. Heb je onderhand je bijbetaling van de X1 terugverdiend
Maar nu weer ontopic!
Het is wat je liever hebt he, krasjes of stof. Doe mij maar het stof dan...Gamepie56 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:29:
[...]
Jup, heb ik al een paar keer gezegd dat dat waarschijnlijk wel het geval was omdat het schermpje een beetje verzonken ligt.. Maar het is prima schoon te maken, maar dat moet je dus wel elke keer doen.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 11:36 ]
En zoals reeds gemeld: de discussie over iwood hoort niet in dit topic.
Krasjes? hoe kom je daar nou bij.. Zolang je hem niet over een stoeptegel heen veegt kan er weinig mee gebeuren hoorVerwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:29:
[...]
Het is wat je liever hebt he, krasjes of stof. Doe mij maar het stof dan...
Overigens is ie voor de meeste dingen net zo gevoelig voor krasjes.. Doe eens een bos sleutels in je broek naast je telefoon.. Dan maakt het echt niet uit of het scherm nou verzonken is..
Dus: ik vind het verzonken schermpje een nadeel ja.. Had liever gezien dat ze hem gewoon aan de oppervlakte hadden gebracht zoals de diamond/pro/etc. Maar zoals ik zei, schoonmaken is een kleine moeite, dan ziet het er nog steeds goed uit.
(op het kruisje drukken is met een verzonken schermpje lastiger als met een schermpje wat gelijk is aan de rest van je toestel.. Met je vinger dan.. Dat heb ik als groot voordeel ondervonden toen ik van een tytn2 naar touch pro ging.
[ Voor 47% gewijzigd door Boyd op 03-10-2008 11:56 ]
Hier ben ik het dus ook wel mee eens. Het ziet er nog eens strakker uit ook. Maargoed, daar verander je nu weinig meer aanGamepie56 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:51:
[...]
Krasjes? hoe kom je daar nou bij.. Zolang je hem niet over een stoeptegel heen veegt kan er weinig mee gebeuren hoor.. Al helemaal als je het meegeleverde screenprotectortje erop plakt.
Overigens is ie voor de meeste dingen net zo gevoelig voor krasjes.. Doe eens een bos sleutels in je broek naast je telefoon.. Dan maakt het echt niet uit of het scherm nou verzonken is..
Dus: ik vind het verzonken schermpje een nadeel ja.. Had liever gezien dat ze hem gewoon aan de oppervlakte hadden gebracht zoals de diamond/pro/etc.
Persoonlijk vind ik dit echter geen reden om toch voor deze telefoon te gaan
Wordt hij geleverd dan met een screen protector? Zou wel beter zijn iig.Gamepie56 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:51:
[...]
Krasjes? hoe kom je daar nou bij.. Zolang je hem niet over een stoeptegel heen veegt kan er weinig mee gebeuren hoor.. Al helemaal als je het meegeleverde screenprotectortje erop plakt.
Dus: ik vind het verzonken schermpje een nadeel ja.. Had liever gezien dat ze hem gewoon aan de oppervlakte hadden gebracht zoals de diamond/pro/etc. Maar zoals ik zei, schoonmaken is een kleine moeite, dan ziet het er nog steeds goed uit.
(op het kruisje drukken is met een verzonken schermpje lastiger als met een schermpje wat gelijk is aan de rest van je toestel.. Met je vinger dan.. Dat heb ik als groot voordeel ondervonden toen ik van een tytn2 naar touch pro ging.
En over dat kruisje, dat is idd helemaal waar en dat is erg jammer. Ik vind het ook echt een groot nadeel dat ze hem zo hebben gemaakt, zonde van zo'n duur apparaat wat op alle andere vlakken juist bijna perfect is
Verwijderd
Wist niet dat een screen protector meegeleverd werd.Gamepie56 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:51:
[...]
Overigens dat sleutelbos probleem hebben vrouwen niet
Verwijderd
Zover ik weet hebben vrouwen handtasje waar ze alle rommel ingooien en ook hun telefoon die dan ook wel tegen sleutels en andere dingen aankomenVerwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 12:46:
[...]
Wist niet dat een screen protector meegeleverd werd.
Overigens dat sleutelbos probleem hebben vrouwen nietDaarvoor zijn onze broeken te strak en de zakken te klein.Ben al blij als ik mijn telefoon erin krijg
Maar wat ik wel vaker heb is dat als er vreemde knoopjes op mn broek zitten mijn telefoon daar nog wel eens langs wil wrijven wanneer ik hem erin schuif. Dit geeft op den duur wel vervelende krasjes. Maar de oplossing is inderdaad zo'n screenprotector. Deze was ik zowieso van plan te kopen.
Maar als je zon dure phone koopt ga je er wel voorzichtig mee om en probeer je m niet met ander dingen in je zak te stoppen anders word hij ook lelijk door krassen op je behuizing.
Ik heb zelf de HTC Universal, waar het scherm ook een paar mm verzonken is, maar ik kan niet zeggen dat ik er last van heb. Net als bij de Xperia en de Tytn zit er een duidelijke ruimte (zwarte rand) tussen het materiaal en het scherm, zat ruimte om je vinger kwijt te kunnen.
Dat is het probleem nou juist, de Xperia X1 heeft voor zover ik kan zien geen zwarte rand. Hetgeen wat op een zwarte rand lijkt is de behuizing die schuin oploopt gelijk vanaf het scherm (volgensmij).Tsunami schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:31:
Ik heb zelf de HTC Universal, waar het scherm ook een paar mm verzonken is, maar ik kan niet zeggen dat ik er last van heb. Net als bij de Xperia en de Tytn zit er een duidelijke ruimte (zwarte rand) tussen het materiaal en het scherm, zat ruimte om je vinger kwijt te kunnen.
Zit er wel.. het scherm moet kunnen bewegen.. dus uitzetten als het warm is, beetje meegeven als je erop drukt. Hij kan dus niet helemaal luchtdicht vastzitten aan de rand. Stof komt er dus uiteindelijk wel onder, zeker als je hem in je broekzak gaat dragen.Mag schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:35:
[...]
Dat is het probleem nou juist, de Xperia X1 heeft voor zover ik kan zien geen zwarte rand. Hetgeen wat op een zwarte rand lijkt is de behuizing die schuin oploopt gelijk vanaf het scherm (volgensmij).
Wat bedoel je met stof komt "eronder"? Bedoel je dat het op het ingezonken scherm in de hoekjes e.d. blijft zitten of dat het "onder" het scherm komt zodat je het niet weg kan halen?Gamepie56 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:02:
[...]
Zit er wel.. het scherm moet kunnen bewegen.. dus uitzetten als het warm is, beetje meegeven als je erop drukt. Hij kan dus niet helemaal luchtdicht vastzitten aan de rand. Stof komt er dus uiteindelijk wel onder, zeker als je hem in je broekzak gaat dragen.
In de hoekjes, onder de randjes.. maar niet echt onder het scherm. Gelukkig nietMag schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 14:08:
[...]
Wat bedoel je met stof komt "eronder"? Bedoel je dat het op het ingezonken scherm in de hoekjes e.d. blijft zitten of dat het "onder" het scherm komt zodat je het niet weg kan halen?
In zijn algemeenheid:
[ Voor 21% gewijzigd door pven op 03-10-2008 21:48 ]
Post van mij was geen frustraties, gewoon informatie over de lever tijd.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Eerst was ik fel tegen het toetsenbord, maar nu haalt het toetsenbord me over om de X1 te kopen. Touhscreen werkt nog niet zo fijn als het hoort
Sorry hoor, mijn post was geen frustratie post.pven schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 21:33:
In zijn algemeenheid:
[modbreak]Zullen we afspreken dat we frustraties via het topicreport melden?[/]
Was meer een vraag of iemand hierover meer wist. En aangezien er op newmobile een nieuwsbericht staat dat de X1 al in zweden gelanceerd is. Neem ik aan dat ie in Nederland ook binnenkort komt.
Back ontopic,
Ik heb net dat filmpje gezien met het uitpakken van de X1. Heb nu een vraagje over de oordopjes he, zijn dat dezelfde oordopjes wat je krijgt bij een SE walkman phone? Volgens mij wel namelijk. Die oordopjes zijn best goed namelijk
En hij laad toch via USB?? Waarom zag ik zo'n adapter erbij? Of is dat zo'n usb adapter voor netstroom.
De unboxing die nu op youtube staat is van een beta versie. Ik weet niet of dat de volledige inhoud is van het eindproduct (evt nog screenprotector daarin svp?). De adapter die je zag is idd een blok wat je in je muur kan douwen en daarin kan je je usb kabel steken.dragonzzzz schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 22:58:
[...]
Sorry hoor, mijn post was geen frustratie post.
Was meer een vraag of iemand hierover meer wist. En aangezien er op newmobile een nieuwsbericht staat dat de X1 al in zweden gelanceerd is. Neem ik aan dat ie in Nederland ook binnenkort komt.
Back ontopic,
Ik heb net dat filmpje gezien met het uitpakken van de X1. Heb nu een vraagje over de oordopjes he, zijn dat dezelfde oordopjes wat je krijgt bij een SE walkman phone? Volgens mij wel namelijk. Die oordopjes zijn best goed namelijk![]()
En hij laad toch via USB?? Waarom zag ik zo'n adapter erbij? Of is dat zo'n usb adapter voor netstroom.
Verwijderd
Ik heb vandaag op kantoor dit toestelletje even kunnen bekijken (ook even paar fotos gemaakt, maar zie dat et net al vol staat), hebben een paar test toestellen gekregen.
En ik moet zeggen dat de telefoon me enorm tegenvalt, om de volgende rede:
Tis gewoon weer windows mobile net als op mn htc touch, draait wel veel soepeler en tis net wat mooier, maar het blijft gewoon hetzelfde en ik heb een hekel aan WM gekregen, maja.
Het toetsenbord en de toetsen typen erg fijn, werkt lekker snel. Hij slide ook bestwel stevig.
Verder zijn dr nog allemaal geinige functies zoals wanneer je het toestel in ej hand voor je houd, dat ie dan op hadsfree springt. En er zijn verschillende soort dashboards die je kan gebruiken, vond ik wel eenbeetje verwarrend. eentje met vissen was wel geinig en een vis betekend dan dat je een msn ontvangen heb ofzo. (heb niet zolang daarmee kunnen testen)
Het materiaal voelde wat goedkoop aan om eerlijk te zien, terwijl het er heel metalig uitzag en batterij klepje dat ook is, wellicht omdat het een test toestel is?
Telefoon is wat aan de dikke kant, maar dat was te verwachten. Hij is ongeveer even zwaar als mn C902, maar das nogal een zwaar klein toestel terwijl deze dus voor zn grootte licht lijkt.
Het pennetje van deze telefoon is erg dus, wel erg lang, maar hierdoor krijg je hem lastig uit de telefoon.
Maja mn oordeel is dat voor de prijs 500-700 euro ofzo toch? Het niet echt de moite waard is, je kan wel super snel windowsmobile draaien, terwijl die tergend traag is op meeste andere telefoons, maar je betaald daar zon zieke prijs voor, heb persoonlijk veel liever een mobiel met os dat gewoon lekker werkt. Ik wacht daarom wel op de telefoon van google.
Tis gewoon weer windows mobile net als op mn htc touch, draait wel veel soepeler en tis net wat mooier, maar het blijft gewoon hetzelfde en ik heb een hekel aan WM gekregen, maja.
Het toetsenbord en de toetsen typen erg fijn, werkt lekker snel. Hij slide ook bestwel stevig.
Verder zijn dr nog allemaal geinige functies zoals wanneer je het toestel in ej hand voor je houd, dat ie dan op hadsfree springt. En er zijn verschillende soort dashboards die je kan gebruiken, vond ik wel eenbeetje verwarrend. eentje met vissen was wel geinig en een vis betekend dan dat je een msn ontvangen heb ofzo. (heb niet zolang daarmee kunnen testen)
Het materiaal voelde wat goedkoop aan om eerlijk te zien, terwijl het er heel metalig uitzag en batterij klepje dat ook is, wellicht omdat het een test toestel is?
Telefoon is wat aan de dikke kant, maar dat was te verwachten. Hij is ongeveer even zwaar als mn C902, maar das nogal een zwaar klein toestel terwijl deze dus voor zn grootte licht lijkt.
Het pennetje van deze telefoon is erg dus, wel erg lang, maar hierdoor krijg je hem lastig uit de telefoon.
Maja mn oordeel is dat voor de prijs 500-700 euro ofzo toch? Het niet echt de moite waard is, je kan wel super snel windowsmobile draaien, terwijl die tergend traag is op meeste andere telefoons, maar je betaald daar zon zieke prijs voor, heb persoonlijk veel liever een mobiel met os dat gewoon lekker werkt. Ik wacht daarom wel op de telefoon van google.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 02:04 ]
Als jij blijkbaar een hekel hebt aan WM, dan had die telefoon je dus ook blijkbaar onmogelijk wél kunnen bevallen. Aangezien je meldt dat het een stuk soepeler draait dan op de HTC's, en mensen daar ook stevige prijzen voor neertellen kan ik het me zo voorstellen dat deze telefoon juist wél aan te raden is. Als je de prijzen van andere WM-telefoons er naast legt vind ik die prijs helemaal niet zo gek. De Touch HD zit ook rond de 600 euro.
Als je geen WM-telefoon wilt houdt het natuurlijk uberhaubt al op.
Als je geen WM-telefoon wilt houdt het natuurlijk uberhaubt al op.
[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 04-10-2008 02:11 ]
Inderdaad, hij schrijft allemaal positieve zaken echter hij is enkel niet tevreden over het WM 6.1 os.
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om de taal van de t9 te veranderen in het Nederlands bij de Engelse versie van Windows mobile op de X1(en eigenlijk ook de taal van de spellingscontrole van pocket office)? En weet iemand wat voor headset er bij de X1 zit(model)?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 10:33 ]
Van XDA, geupload naar m'n T.net webspace omdat niet iedereen een XDA account heeft, de X1 manual 
Belangrijk punt dat eindelijk duidelijkheid geeft over het wel of niet switchen van landscape naar portrait en andersom:
Belangrijk punt dat eindelijk duidelijkheid geeft over het wel of niet switchen van landscape naar portrait en andersom:
^^ spuit 11X1 manual is now online.
At first I was alarmed - no button for switching UI orientation between portrait and landscape! But then I looked a little more and I see you can assign a button to perform that function.
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
Hier ben ik ook benieuwd naarVerwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 10:24:
Weet iemand of het mogelijk is om de taal van de t9 te veranderen in het Nederlands bij de Engelse versie van Windows mobile op de X1(en eigenlijk ook de taal van de spellingscontrole van pocket office)?
Ja, dat is mogelijk. Er zijn veel .cabs daarvoor te vinden
Verwijderd
voor t9 en de spellingcontrole?DaannO schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 11:54:
Ja, dat is mogelijk. Er zijn veel .cabs daarvoor te vinden
Verwijderd
idd nu ik er over na denk is het niet nodig met een qwerty toetsenbord...Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:01:
Waarom zou je een t9 woordenboek willen?
Bovendien kan je ook met de stylus schrijven (dat is iets wat ik momenteel op mijn W960 doe). In het begin is dat heel vreemd en best lastig maar na verloop van tijd wil je niet anders meer :-)
Verwijderd
Ah ja ik weet dat ik een beetje bevooroordeeld ben op gebied van WM 6. Maar ik had verwacht dat hun 'template' het toch wat anders zou maken, doet het wel eenbeetje, maar niet genoeg voor mij.e1ias schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 02:35:
Inderdaad, hij schrijft allemaal positieve zaken echter hij is enkel niet tevreden over het WM 6.1 os.
Oh trouwens wat wel een nadeel was, de hard toetsen om bijvoorbeeld omhoog en omlaag te drukken en in het midden de groter 'enter' knop, hebben een probleempje, de omhoog knop daarvan is de rand zo dun dat je al snel de enter knop drukt ipv omhoog.
Het scherm wordt ook bestwel snel vies, vooral omdat ie wat dieper licht, ik voorspel vies stof tussen de randen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 12:56 ]
Helemaal een T9 woordenboek is niet nodig, een nederlandstalig woordenboek echter wel. lange woorden kan je zo snel invoegen in een tekst. Deze functionaliteit gebruik ik nu ook vaak op mijn M600i.Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:01:
Waarom zou je een t9 woordenboek willen?
Maar als ik het dus goed begrijp maakt het geen donder uit of je de NL of de UK versie neemt, m.u.v. de taal van de handleiding enz. Voor de rest zijn de toestellen (legaal?) identiek te maken?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Je zegt dat het WM veel soepeler en mooier draait dan HTC's. Ook zeg je dat het toetsenbordje erg fijn typt. Vervolgens begin je over dat het materiaal goedkoop aanvoelde maar je het er wel uitvond zien als metaal (het is ook metaal). Tenslotte vond je de telefoon relatief zwaar (ik vind de C902 overigens helemaal niet zo zwaar en volgens mij is de X1 ook een aantal tientallen grammen zwaarder, maargoed), maar wel licht voor de afmetingen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 02:02:
Ik heb vandaag op kantoor dit toestelletje even kunnen bekijken (ook even paar fotos gemaakt, maar zie dat et net al vol staat), hebben een paar test toestellen gekregen.
Jij bent dus iig over alles positief, maar je zegt vervolgens wel dat die je tegenvalt en het niet de moeite waard is hoewel je wel "super snel windows mobile" kan draaien "terwijl die tergend traag is op de meeste andere telefoon". En zo'n zieke prijs betaal je niet voor de X1 hoor. een 100-150 euro meer dan een HTC Touch of iPhone en je krijgt er zoveel meer voor
Vooral om even een aantekening te maken of een nummer te noteren gebruikte ik dit veel op mijn G900. Is inderdaad best handig maar voor lange berichten schuif ik straks toch echt dat toetsenbordje uit hoore1ias schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 12:12:
Bovendien kan je ook met de stylus schrijven (dat is iets wat ik momenteel op mijn W960 doe). In het begin is dat heel vreemd en best lastig maar na verloop van tijd wil je niet anders meer :-)
Zwarte X1 (NL of ENG weet ik niet) Leverbaar vanaf 24 oktober (daar waar ik hem heb besteld).
P.S. dit is geen frustratie gewoon algemene informatie
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Zeg er dan ook gelijk bij waar je hem besteld hebt.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:00:
Zwarte X1 (NL of ENG weet ik niet) Leverbaar vanaf 24 oktober (daar waar ik hem heb besteld).![]()
Anyways. Ik zit die handleiding door te lezen en ik zie dus dat je je Sony Ericsson panel helemaal zelf kan bewerken (een beetje zoals op de Omnia). Kan je dan ook meerdere Sony Ericsson panels hebben?
Zonder de naam van de winkel is het niet eens informatief.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:00:
Zwarte X1 (NL of ENG weet ik niet) Leverbaar vanaf 24 oktober (daar waar ik hem heb besteld).

Pentaxiaan
Zoals gezegd in nieuws: Drie topsmartphones bereiken nog deze maand de winkel, over 3 weken, dus is het de NL versie. De zilveren EN versie zal deze week komen.Cyrus The Virus schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:00:
Zwarte X1 (NL of ENG weet ik niet) Leverbaar vanaf 24 oktober (daar waar ik hem heb besteld).![]()
Volgens mij zijn er 2 SE panels (bijvoorbeeld op pagina 21 wordt naar het tweede panel verwezen als "SE Panel 1", ik geloof dat 1 de geavanceerde versie is en 2 een simpelere versie). Die twee zul je wel tegelijkertijd kunnen draaien, maar ik vrees dat je niet tweemaal het SE Panel 1 kan gebruiken. Dat is puur speculatie, maar omdat al eerder gebleken is dat je bepaalde panels niet tweemaal kan gebruiken. Voor de meeste panels is dit dan ook onzinMag schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:03:
Anyways. Ik zit die handleiding door te lezen en ik zie dus dat je je Sony Ericsson panel helemaal zelf kan bewerken (een beetje zoals op de Omnia). Kan je dan ook meerdere Sony Ericsson panels hebben?
[ Voor 44% gewijzigd door Tsunami op 04-10-2008 14:31 ]
Om even terug te komen op de portrait/landscape switch: In de handleiding zie je dus dat de knop er af is gesloopt en dat is toch wel een misser. Zoals gezegd kan je hem wel assignen aan een knop, maar ik vraag me af of er nog knoppen over zijn... Een grote misser wat mij betreft. Desnoods had de oude rotate knop nu een "programmeerbare" functie gekregen oid. Ik heb geen ervaring met WM, maar ik zou zo nu niet weten welke knop je kan missen en hoe het werkt. Misschien de ophangen knop wanneer er geen gesprek wordt gevoerd, maar dat is de enige die ik kan bedenken.
Maar verder is de prijs wel prima te doen. De X1 is nu voor +- 25 euro/maand te krijgen met bijbetaling van iets meer dan 200 euro. Wel wat ik had verwacht in ieder geval
*het wachten duurt zo lang...*
Maar verder is de prijs wel prima te doen. De X1 is nu voor +- 25 euro/maand te krijgen met bijbetaling van iets meer dan 200 euro. Wel wat ik had verwacht in ieder geval
Waar kan je hem zo goedkoop halen dan? Of is dat bij een 2jarig abonnement? Kan je alsnog even een linkje geven?GENETX schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:22:
Om even terug te komen op de portrait/landscape switch: In de handleiding zie je dus dat de knop er af is gesloopt en dat is toch wel een misser. Zoals gezegd kan je hem wel assignen aan een knop, maar ik vraag me af of er nog knoppen over zijn... Een grote misser wat mij betreft. Desnoods had de oude rotate knop nu een "programmeerbare" functie gekregen oid. Ik heb geen ervaring met WM, maar ik zou zo nu niet weten welke knop je kan missen en hoe het werkt. Misschien de ophangen knop wanneer er geen gesprek wordt gevoerd, maar dat is de enige die ik kan bedenken.
Maar verder is de prijs wel prima te doen. De X1 is nu voor +- 25 euro/maand te krijgen met bijbetaling van iets meer dan 200 euro. Wel wat ik had verwacht in ieder geval![]()
Over die key:
Dat is inderdaad nogal verwarrend, maar als je hem aan de "Left Key" bind kan je alsnog de opties die je normaal zou kiezen met de left key kiezen door te klikken op het touchscreen zelf?To reassign a program button for switching between
Portrait and Landscape modes
1 Tap > Settings > Personal tab > Buttons.
2 On the Program Buttons tab, in the Select a button box, tap
the button you want to reassign, for example Left key.
3 In the Assign a program box, select Rotate Screen.
4 Tap ok.
Kan het toestel niet automatisch switchen van beeldmodus dan? Zelfs mijn 1 jaar oude K850i kan dat
Dat zou wel jammer zijn dat die dat niet kan.
Idd een 2-jarig abonnement. De meeste webshops zullen wel dergelijke prijzen hebben en misschien zakt ie ook nog wel wat (er zijn nog zat die geen X1 in hun assortiment hebben). Gewoon zelf zoeken, was meer als sidenote aangezien praten over prijzen ed ook niet is toegestaanMag schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:26:
Waar kan je hem zo goedkoop halen dan? Of is dat bij een 2jarig abonnement? Kan je alsnog even een linkje geven?
Dan bedoelen ze waarschijnlijk de toets naar links? In de handleiding zie ik geen knopje. Er zit dus gewoon helemaal geen knopje op de orginele rotate positie...Dat is inderdaad nogal verwarrend, maar als je hem aan de "Left Key" bind kan je alsnog de opties die je normaal zou kiezen met de left key kiezen door te klikken op het touchscreen zelf?

Aan de andere kant valt het probleem ook wel mee. Foto stand en video's worden voor zover ik heb gezien (die laatste iig wel in het SE Media Panel) altijd in landscape mode gezet. En dat zijn voor zover ik me kan bedenken ook de enige momenten wanneer ik de phone in landscape wil hebben zonder mn toetsenbord uit te schuiven.
@Dennism: lees even de TS door ofzo
Geen accelerometer, als je het toetsenbord uitschuift draait het scherm pas, maar het is ronduit irritant om het toetsenbord altijd uit te moeten schuiven.
In het recente filmpje van 45 minuten zie je iig dat er een knop idd in de buurt van de Left key wordt gebruikt, maar ik hoop dat dat niet de Left key zelf was, wand die wil je toch wel als soft keys gebruiken.
Over abbo's, Typhone heeft al sinds dinsdag toch wel een mooie aanbieding imo. T-Mobile Relax 300 24 mnd voor 29,50 p/m, plus Web 'n' Walk Standaard 12 mnd voor 4,95 p/m (de resterende 12 mnd dus wel voor 9,95). Helaas zitten SMSjes etc niet in je bundel, maar de Xperia is wel gratis (wel zilver
).
In het recente filmpje van 45 minuten zie je iig dat er een knop idd in de buurt van de Left key wordt gebruikt, maar ik hoop dat dat niet de Left key zelf was, wand die wil je toch wel als soft keys gebruiken.
Over abbo's, Typhone heeft al sinds dinsdag toch wel een mooie aanbieding imo. T-Mobile Relax 300 24 mnd voor 29,50 p/m, plus Web 'n' Walk Standaard 12 mnd voor 4,95 p/m (de resterende 12 mnd dus wel voor 9,95). Helaas zitten SMSjes etc niet in je bundel, maar de Xperia is wel gratis (wel zilver
[ Voor 57% gewijzigd door Tsunami op 04-10-2008 14:36 ]
Laten we dan maar hopen dat, zoals jij zelf al aangaf, je het kan toekennen aan "Telefoon ophangen" aangezien je die toets waarschijnlijk verder niet gebruikt.GENETX schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:32:
[...]
Dan bedoelen ze waarschijnlijk de toets naar links? In de handleiding zie ik geen knopje. Er zit dus gewoon helemaal geen knopje op de orginele rotate positie...Je zult dus een knopje moeten opofferen voor rotate en ik vraag me af welke je makkelijk kan missen. Veel toetsen hebben namelijk in elk menu/scherm al een belangrijke functie.
Aan de andere kant valt het probleem ook wel mee. Foto stand en video's worden voor zover ik heb gezien (die laatste iig wel in het SE Media Panel) altijd in landscape mode gezet. En dat zijn voor zover ik me kan bedenken ook de enige momenten wanneer ik de phone in landscape wil hebben zonder mn toetsenbord uit te schuiven.
http://www.2call.nl/telefoons/sonyericsson/xperia_x1_blackGENETX schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:32:
[...]
Idd een 2-jarig abonnement. De meeste webshops zullen wel dergelijke prijzen hebben en misschien zakt ie ook nog wel wat (er zijn nog zat die geen X1 in hun assortiment hebben). Gewoon zelf zoeken, was meer als sidenote aangezien praten over prijzen ed ook niet is toegestaan
Zie hier alleen 280-350 euro bij een 2jarig abo van +- 25 euro...
ja dat lijkt mij ook, dan is dat knopje wat er eerst opzat toch wel handiger. Maar denk wel dat het net als alle dingen zal zijn. Op zijn tijd went het wel, wanneer je een toestel langer gebruikt. Maar idd, het toetsenbord iedere keer uitschuiven als je even iets snel wil doen kan zeker irritant zijn.Tsunami schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:33:
@Dennism: lees even de TS door ofzoGeen accelerometer, als je het toetsenbord uitschuift draait het scherm pas, maar het is ronduit irritant om het toetsenbord altijd uit te moeten schuiven.
ik had bijvoorbeeld een niet compleet vergelijkbaar iets, smssen met een zakelijke nokia terwijl je prive een S.E. hebt zelf, wil gewoon absoluut niet de eerste paar keer omdat de toetsen anders ingedeeld zijn. Echter na een tijdje lukt het op beide gewoon automagisch
Back ontopic plz! Daarover praten is NIET toegestaan
Hint: Kijk eens naar 15-20 euro abo's met internet
(dus die abo's aanklikken en dan kijken wat er met internet nog afgaat)
Hint: Kijk eens naar 15-20 euro abo's met internet
[ Voor 103% gewijzigd door GENETX op 04-10-2008 14:49 ]
Als een collega van mij vraagt hierboven om verder ontopic te gaan en niet over abo's te lullen, waarom ga je dan toch verder
[ Voor 77% gewijzigd door DaannO op 04-10-2008 15:38 ]
En je kan niet 'even iets snel doen' in portrait standDennism schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 14:42:
Maar idd, het toetsenbord iedere keer uitschuiven als je even iets snel wil doen kan zeker irritant zijn.

Geen 'landscape button', jammer, maar zoals hierboven aangeef word hier van een mug een olifant gemaakt. Alsof dat ding totaal onbruikbaar word zolang hij niet in portrait stand staat.
Pentaxiaan
Ik denk niet dat het zo zeer gaat om even snel iets doen, maar bijvoorbeeld een film kijken in widescreen, daar wil ik niet constant mijn toetsenbord voor uitgeschoven hebben (leid een beetje af, die mooie backlight
). En zo zijn er meer voorbeelden te bedenken waar je iets in landscape wil doen zonder het toetsenbord nodig te hebben.
Mijne is gekocht, volgende week verwacht ik hem. Uk versie zoals gewenst.
Zou de software (WMP, Coreplayer, Opera 9.5, etc) dat zelf niet kunnenTsunami schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:44:
Ik denk niet dat het zo zeer gaat om even snel iets doen, maar bijvoorbeeld een film kijken in widescreen, daar wil ik niet constant mijn toetsenbord voor uitgeschoven hebben

Pentaxiaan
Offtopic
Omdat hij zelf de hint gaf van de internet abbo, en ik dus daarop reageerdeCyrus The Virus schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:20:
[mbr]Als een collega van mij vraagt hierboven om verder ontopic te gaan en niet over abo's te lullen, waarom ga je dan toch verder :?[/]
Verwijderd
Zoals ik in het filmpje van een eerdere post kon zien hoef je niet het toetsenbord uit te schuiven... Ook een knopje kan daarvoor gebruikt worden (links op het toestel naast het touchpad, volgens mij boven het panels-knopje)Tsunami schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 15:44:
Ik denk niet dat het zo zeer gaat om even snel iets doen, maar bijvoorbeeld een film kijken in widescreen, daar wil ik niet constant mijn toetsenbord voor uitgeschoven hebben (leid een beetje af, die mooie backlight). En zo zijn er meer voorbeelden te bedenken waar je iets in landscape wil doen zonder het toetsenbord nodig te hebben.
Ik was er ook al bang voor dat het enkel met het uitschuiven geroteerd kon worden, maar gelukkig onterecht
Overigens voor een aantal anderen die er telkens op terug komen: Er zit GEEN accelerometer op het toestel..
Even iets anders... Ik heb geen client gezien voor youtube filmpjes zoals deze wel op de HTC en op de iPhone zit.. Weet iemand of deze erop te downloaden is of het via de site zelf werkt? Ook ben ik benieuwd of uitzendinggemist en rtlgemist en dat soort sites werken... Kan iemand mij dat vertellen?
Ik wil Telfort verlengen, en de snelheid van internet is volgens mij dan 768kbit/s max... Is dat dan genoeg?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Wat mag er dus niet in dit topic:
1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt
Xperia Tech vragen topic Deel 5
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Wat mag er dus niet in dit topic:
1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt
Xperia Tech vragen topic Deel 5