Iwood: reclame op je mobiel. - Ervaringen en Discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik kwam op de homepage van Gsmeasy terecht en hier zag ik een nieuw concept. Fikse kortingen op je abonnement en toestel dmv een reclamebanner op het beginscherm van je mobiele telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmeasy.nl/images/banners/stationary/iwood_696x500.jpg

De bedragen zijn erg laag. Verschillende vragen komen echter op bij dit concept.

Zit het in het toestel? moet toch bijna wel, anders kan je er gewoon een andere sim indoen.
Zijn er al ervaringen bekend van mensen die dit geprobeerd hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een applicatie die je op je smartphone installeert. 's Nachts download het toestel nieuwe advertenties. De advertenties zie je op het moment dat je je toestel niet gebruikt. Ik heb het een tijdje getest en vond het rete irritant, hoewel je de banners dus gewoon weg kunt drukken. Het scheelt inderdaad een euro of 5 per maand (volgens mij komt er bij deze prijzen nog de kosten van Eindeloos Online bij), dus dat is wel weer gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

En wat als je die applicatie verwijdert / nieuwe firmware zonder die crap erin flasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zien ze vermoedelijk dat je de banners niet meer download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Firmware vervangen is toch minutenwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:43
Muthas schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:50:
En wat als je die applicatie verwijdert / nieuwe firmware zonder die crap erin flasht?
van de website:
Welke verplichtingen ga ik aan? Geen, je kunt op elk moment stoppen. Natuurlijk ontvang je dan geen vergoeding meer.

Dus, geen applicatie = geen vergoeding.

Algemene bepalingen kan je hier vinden trouwens: http://register.i-wood.nl/Includes/AlgemeneBepalingen.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door DutX op 14-07-2008 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
De advertenties zie je op het moment dat je je toestel niet gebruikt.
Als een soort van screensaver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het bovenste plaatje zie je hoe het eruit ziet. Je krijgt dus een balkje op je display. Op het moment dat je een telefoonnummer intoetst gaat het balkje weg. Het staat dus alleen in je hoofdscherm. Na bijvoorbeeld het bellen komt het balkje weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Op zich een leuk idee, maar de kortingen vind ik dan weer net niet hoog genoeg om het serieus te overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17
Ik zie overal al genoeg reclame, laat staan op m'n telefoon ik betaal wel wat meer

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Bij die N95-8GB staat dat hij gratis is en de abokosten 233 euro in 2 jaar zijn. Een N95-8GB voor 233 euro is toch wel leuk lijkt mij dan, als het toestel dan ook nog simlockvrij is en de reclame echt aleen op het uiterste beginscherm staat.....hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En op zo'n HTC met allemaal tabs? (Diamond) Staat er dan op elke tab een advertentie? Anders zet je iemand toch gewoon een andere tab voor?

Andere vraag: Download de app. ook ads in het buitenland? Want als het dan roamt, neem ik aan dat je het niet op je factuur terug ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teleluvr schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:00:
Op zich een leuk idee, maar de kortingen vind ik dan weer net niet hoog genoeg om het serieus te overwegen!
Agreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
robert-630 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 20:04:
En op zo'n HTC met allemaal tabs? (Diamond) Staat er dan op elke tab een advertentie? Anders zet je iemand toch gewoon een andere tab voor?

Andere vraag: Download de app. ook ads in het buitenland? Want als het dan roamt, neem ik aan dat je het niet op je factuur terug ziet?
Nee, datakosten zijn dus voor jezelf. In het buitenland kan je het programma dus ff uninstalleren. Zolang je maar aan 10 'syncs' per 90 dagen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 19:53
10 syncs per negentig dagen... Dat klinkt dan wel weer interessant. Kun je gewoon iedere negentig dagen je telefoon 10 dagen laten syncen en voor de rest zonder die reclame werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier staat ook meer over I-wood: 5,- retour per maand.

Het is ook mogelijk om het los af te sluiten, op een bestaand abo. (vanaf Okt.)
Het werkt op enkele gsm's (voornamelijk windows, symbian en palm)
''Wij raden u aan de software alleen te installeren en te gebruiken als u een onbeperkte databundel heeft afgesloten. Dataverkeer van het serveren van de banners is enkele MB's per maand.''
''In het buitenland worden geen nieuwe banners opgehaald. Er worden dus geen kosten voor data in het buitenland gemaakt. De oude (nog in Nederland opgehaalde) banners blijven wel zichtbaar. U betaalt niets extra, tenzij u in het buitenland zelf van het mobiele internet gebruik maakt. ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Laatst online: 13:21
Dus als je een gsm hebt die geen onbeperkte databundel heeft, kun je om de 80 dagen je gsm 10 dagen lang via wifi laten syncen en zo toch 5 euro per maand besparen? Lijkt me veel moeite voor 5 euro. Wel een leuk idee. Heb alleen geen wifi of een onbeperkte databundel, laat staan een symbian/windows gsm, dus voor mij is Iwood geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

vet vet vet, scheelt toch weer 60 euro op jaarbasis.

Ik ga deze zeker wel downloaden en installeren en dan op mijn HTC Touch Dual, er is vast en zeker wel weer een manier om het weg te zogenaamd weg te krijgen.

Je krijgt 5 euro korting per maand als je je los aansluit, als je je via een abbo afsluit zeg maar in de actie dan krijg je 10 euro korting als ik het goed begrijp. Dit is wel het dubbele, maar dan moet je alweer speciaal een ander abbo nemen.

Gratis geld, als iemand een reg-edit heeft gevonden hou ik me aanbevolen :)

PS: (Uitbetaling €15,- per kwartaal, achteraf)

[ Voor 44% gewijzigd door NeoMe op 21-07-2008 15:01 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
Is er geen programmtje te schrijven die de banner wel aanlaat, maar niet laat zien? Dus dat het op de achtergrond draait?

Staat de banner trouwens bij de Tasks? Ik zie dus op gsm.nl ook een hele aantrekkelijke aanbieding voor de N95 8GB.

En waar staat precies dat je minimaal 10 "syncs" moet hebben per 90 dagen? Want dan kan je idd gewoon 10 dagen de banner gebruiken, en 80 dagen niet..

[ Voor 24% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-07-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
barzi schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:51:
Is er geen programmtje te schrijven die de banner wel aanlaat, maar niet laat zien? Dus dat het op de achtergrond draait?

Staat de banner trouwens bij de Tasks? Ik zie dus op gsm.nl ook een hele aantrekkelijke aanbieding voor de N95 8GB.

En waar staat precies dat je minimaal 10 "syncs" moet hebben per 90 dagen? Want dan kan je idd gewoon 10 dagen de banner gebruiken, en 80 dagen niet..
In de AV ( http://register.i-wood.nl/Includes/AlgemeneBepalingen.pdf ) artikel 4.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Dus wat ik zei (en anderen ook al) klopt gewoon? 10 dagen in de 90 dagen, dus bijv de eerste 10 dagen en dan 80 dagen niet?

Heeft iemand dit uberhaupt op zijn mobiel? En misschien ook ervaring met het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Heey! Dat komt goed van pas! Zet ff een oude telefoon met wifi ondersteuning met een prepaid kaartje ering die onbeperkt houdbaar is (t-mobile, kpn of orange) en ik verdien er 5 euro per maand mee! Zou dit zo werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Laatst online: 13:21
DaJohn schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:19:
Heey! Dat komt goed van pas! Zet ff een oude telefoon met wifi ondersteuning met een prepaid kaartje ering die onbeperkt houdbaar is (t-mobile, kpn of orange) en ik verdien er 5 euro per maand mee! Zou dit zo werken?
De gsm zal de banners moeten downloaden. Dit kost geld bij een oud prepaid mobieltje en of het dan rendabel is weet ik niet. Ligt aan de grootte van de banners en hoe vaak de banners ververst worden. Ik denk dat je op een makkelijkere manier geld kan verdienen. Gewoon een uurtje werken levert je al meer op dan 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:22

sanzut

It's always christmas time

Zou het niet gewoon mogelijk zijn om te onderscheppen welke gegevens exact worden verstuurd, en deze gewoon zelf via je pc/server uit te voeren, zodat je foon niet wordt gespamd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 14:26
Kan je niet een windows mobile emu draaien op een servertje ofzo, en hier die app op draaien? Helemaal makkelijk 5 euro verdiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

zijn er inmiddels al mensen die dit hebben?
Een collega van mij die zijn zusje schijnt dit op haar diamond te hebben, alleen als ze haar mobiel aanzet zie je het even een minuutje ofzo en dan gaat het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Zojuist geinstalleerd, ga er dadelijk ff mee aan de gang en dan post ik ff ervaring.

Dit is trouwens mijn favoriet uit de voorwaarden:

De Consument heeft geen recht op vergoeding indien:
a) ''de applicatie van I-Wood inactief is. De applicatie is inactief indien de server van I-Wood in
een aaneengesloten periode van 90 dagen minder dan 10 maal de applicatie bij de
Consument kan synchroniseren, ongeacht de reden daarvoor''

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar draai hem twee weken en dan zet ik hem gewoon weer even uit met agendapunt erin wanneer ie weer aanmoet.

Wat me al meteen opvalt is dat het programma'tje maar 32 kb is met installeren, maar dat daarna een waslijst verschijnt met downloads en die duren dus ook wel een tijdje...toestel zelfs aangesloten op laptop voor snellere overdracht.

Na het aanmelden nog geen e-mail gekregen met pincode, dus kan nog niet inloggen.

[ Voor 96% gewijzigd door NeoMe op 15-08-2008 11:44 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een geinig concept, ze komen zelfs binnekort met smsje die je ontvangt als je langs een bepaalde winkel loopt met een lokkertjes smsje, dus ook weer reclame, alleen daar krijg je helaas geen geld voor. Prima deal dus met iWood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Ik ga het ook aansluiten voor mezelf, alleen die links naar buienradar mis ik nu al (zat in de pilot). En 5 euro per maand cadeau is toch wel leuk :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Allereerst even een pincode aangevraagd via de site, raar dat ik die niet heb gekregen maargoed. Na het inloggen kon ik nog geen zak, je kunt geen intresses invoeren of kijken hoeveel saldo je hebt. Dit meteen gemeld aan IWood middels mail.

Verder geprobeerd om IWood onder aan het scherm te krijgen, zodat het buiten het beeld valt maar helaas het staat niet tussen je Vandaag. Erg jammer ;)

Wat me verders opvalt is dat je geen menu'tje hebt ofzo waar je dingen naar smaak kunt veranderen...vind ik erg raar. Is het nu zoveel gevraagd om IWood onderin het scherm weer te geven.

Wat ik tevens heb bedacht is dat je IWood op een of andere manier uit kunt zetten, en dan alleen aan kunt zetten als je gaat slapen O-)

Verder vindt ik hem net iets te groot om niet storend te zijn, en verwacht ook niet dat ik dit er heel lang op laat staan als het niet op een of andere manier weg te moffelen is :)

Tot slot staat er op de geheugenkaart twee bestandjes, eentje stats en eentje uploadstats. Waarschijnlijk staat daar de waardevolle informatie in over het sycnen. Als je het bestandje wellicht kunt veranderen of aanpassen ben je voor een jaar gesyncd ;) Misschien iemand zin om dit na te kijken :)

Zit er op een HTC met Windows Mobile 6 ook een ''opstarten'' functie, zodat je hem weg kunt halen wanneer je wil. Kan anders even iemand twee bestandjes maken bijvoorbeeld registerbestandjes, waarmee je iwood aan/uit kunt zetten !

Verder hoop ik dat er wat meer mensen dit uitproberen, topic is nogal dood...

[ Voor 36% gewijzigd door NeoMe op 15-08-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Ik heb nu een abonnement bij Debitel. Kan ik mij hier probleemloos voor aanmelden (heb een Nokia N82) en dat ik dan 5 euro korting krijg?
Mijn abo is nu al 12,50 maar dat word dan nog goedkoper :D. En gaat dit allemaal automatisch (in mijn geval) via Debitel? Dus ik krijg gewoon een factuur met 5 euro korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn abo is negen euro :) Maar als je jezelf aanmeld op de website en de applicatie installeert (en 10 x per 90 dagen update) dan krijg je dus 5 euro. En dat is per maand? 90 dagen?

Het werkt in ieder geval op mijn palm. Ik sync elke dag wel met active sync dus ik neem aan dat die applicatie dan ook wel kan updaten.

[edit]Net geinstalleerd op mijn Palm Treo, die balk is wel erg irritant aanwezig. Als hij nou meescrolde, maar hij zweeft als het ware over het beginscherm.

[ Voor 47% gewijzigd door Marzman op 15-08-2008 18:54 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
barzi schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:25:
Ik heb nu een abonnement bij Debitel. Kan ik mij hier probleemloos voor aanmelden (heb een Nokia N82) en dat ik dan 5 euro korting krijg?
Mijn abo is nu al 12,50 maar dat word dan nog goedkoper :D. En gaat dit allemaal automatisch (in mijn geval) via Debitel? Dus ik krijg gewoon een factuur met 5 euro korting?
Dit heeft niets met je bestaande abo bij Debitel te maken, je blijft gewoon hetzelfde bedrag betalen voor je abo, maar krijgt het geld van I-Wood direct op je rekening gestort, dit gebeurt overigens 1x per drie maanden, dan krijg je dus 15,- euro ineens.

Op TelecomVergelijker loopt trouwens ook een draadje over deze actie, iemand had de Nokia N95 8GB van de I-Wood actie van GSM.nl besteld en vrijdag ontvangen.
Het toestel is simlockvrij, maar heeft een logo van de Italiaanse provider TIM en een Italiaanse handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh.. een logo van een italiaanse provider en italiaanse handleiding, wat wazig is dat.
Dus allemaal gsm's die op ebay door hun gekocht zijn ofzo>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Nee :), niet op eBay gekocht, gewoon nieuwe toestellen, maar in Italie ingekocht, dat is goedkoper en dus doen webshops dat wel vaker, maar dan meestal in Engeland of in Duitsland, dan is de gebruiksaanwijzing ook wat makkelijker te lezen ;).
Alleen hebben de toestellen, die door webshops in het buitenland ingekocht worden, gewoonlijk geen logo, daarom zijn deze vermoedelijk nog wat goedkoper geweest, maar ik vind wel, dat ze bij de bestelling hadden moeten vermelden, dat het toestel branded is.

[ Voor 34% gewijzigd door Marly op 16-08-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Ik heb het eraf gegooid, hoe ?
Hard Reset op mijn HTC TOUCH DUAL...wist niet hoe ik het anders voor elkaar kon krijgen. Via software verwijderen, verwijderde die alleen de installer...lekker handig.

Verder vindt ik het gebruik aan een menu'tje en de grootte en irritantheid tot een reden om hem eraf te halen. Hoor het wel als de eerste hack's er zijn, dan draai ik het wel op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn telefoon wordt er hardstikke sloom van, maar je kan het er niet eens normaal afgooien. Hij gooit inderdaad alleen de installer weg dan, niet iSync in het startmenu en niet de ads.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Klopt, ik heb een paar mails naar I-Wood gestuurd met verbeteringen. Tot die tijd geen IWood voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Op hun website staat het ook onderaan in het voorbeeldplaatje en staat in de tekst dat het meescrolled. Bij mij staat het bovenaan en scrollt het niet mee. Het is dat ik geen zin heb mijn telefoon te resetten en niet weet hoe ik het er af moet halen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Welkom bij de club, stuur even een mail naar IWood hoe je het eraf moet halen. Mij lukte het ook niet softwarematig dus werd een hardreset, mijn telefoon was net nieuw dus vond het niet erg.

Ik heb gemaild dat ik Iwood terug wil zien met een menu, met de balk onderaan en in het 'vandaag' zodat ik hem eventueel uit beeld kan plaatsen ;) Verder heb ik gezet dat ze moeten laten zien hoeveel geld je al hebt gespaard en per welke datums enzo, mist de site nu ook.
Tevens moet er een uninstaller komen die wel werkt, en profielinformatie die aan te passen is naar intresse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Laatst online: 12:56
Nou vandaag op m'n N95 geprobeert. . . . Maar hij doet gewoon lekker niets :-)

form invullen op i-wood. SMS ontvangen, koppeling openen, iSync installeren, ... niks meer ...

iSync starten ... niks ... opties -> Contact server ... iSync sluit af

Niet erg hoopvol tot dusver, of komt dat pas op 1 Oktober wanneer het daadwerkelijk van start gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb mijn telefoon inmiddels ook gereset. Van mij hoeft het ook niet meer, ze houden zich niet aan hoe ze het product (dienst?) op hun eigen website afspiegelen en het ontbreken van een werkende uninstaller is gewoon waardeloos.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Zilverdael80 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:18:

form invullen op i-wood. SMS ontvangen, koppeling openen, iSync installeren, ... niks meer ...

Niet erg hoopvol tot dusver, of komt dat pas op 1 Oktober wanneer het daadwerkelijk van start gaat?
Nee, die zooi doet het al en ik raad het je af maar je kunt het altijd proberen, weet niet of je het er nog afkrijgt zonder hard reset maarja jij hebt Nokia...wij pocketpc.

• Zilverdael80
  • Laatst online: 12:56
Nou ik heb het nu een aantal dagen werkend op m'n Nokia N95, en ik moet eerlijk zijn, het zit met totaal niet in de weg ofzo.
Vanuit 't standby scherm zie je een advertentie, als je op de rechter selectie toets drukt, activeer je hem, en kan je dus ook naar de snelkoppelingen enzo, en als je 'm weg wil hebben, druk je op de rode knop, en je krijgt je 'gewone' standby scherm.
Als dit me 5 euri per maand oplevert ... laat maar lekker staan!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Als je er geen last van hebt is het prima, maar op een PDA/MDA vind ik het geen porem. Maak me trouwens toch geen zorgen om 5 euro. Ze willen nu ook advertenties op je mobiel doen en dan krijg je gratis belminuten...schij toch uit :) Het is allemaal hetzelfde, net als Euroclix enzo...reclame in je mailbox en je spaart zo heel langzaam geld. Als je al die kleine minuutjes bij elkaar optelt en je ging dat werken had je stuk meer gehad ipv achter je computer reclame te lopen kijken.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45
NeoMe schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:46:

Zit er op een HTC met Windows Mobile 6 ook een ''opstarten'' functie, zodat je hem weg kunt halen wanneer je wil. Kan anders even iemand twee bestandjes maken bijvoorbeeld registerbestandjes, waarmee je iwood aan/uit kunt zetten !

Verder hoop ik dat er wat meer mensen dit uitproberen, topic is nogal dood...
windows heeft inderdaad een mapjes /windows/ opstarten waar alles instaat.

maar ik ben ook op zoek naar een methode om hem snel aan/uit te zetten. aangezien ik spb shell 2 gebruik zie ik die reclame eigenlijk nooit maartoch. :P het liefst zet ik hem via TODAY/ vandaag aan/uit.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45
NeoMe schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 14:26:
Klopt, ik heb een paar mails naar I-Wood gestuurd met verbeteringen. Tot die tijd geen IWood voor mij.
en heb je ook iets van hun gehoord??

wie heeft het los gedownload en gebruikt en al daadwerkelijk betaald gekregen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

remcoXP schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 10:19:
[...]

en heb je ook iets van hun gehoord??

wie heeft het los gedownload en gebruikt en al daadwerkelijk betaald gekregen?
Zekers, ze zeiden dat ze vollop aan het ontwikkelen waren + bezig waren met verbeteringen en het fijn vonden dat ik ze had gemaild, alstu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.

En als ik probeer in te loggen op i-wood zegt hij dat mijn nummer niet bekend is.
Kan het komen omdat ik bij het installeren gebruik heb gemaakt van de wifi verbinding en niet de 3G verbinding?

Kan je sowieso kiezen om de wifi verbinding te gebruiken en niet de 3G verbinding om te syncen? Ik ben vaak genoeg thuis en wifi staat daar altijd aan.
Zilverdael80 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:18:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i-wood maakt deze week de betalingen over de periode juli t/m september 2008 over aan de gebruikers.

als je het geld op vrijdag 24 oktober nog niet hebt ontvangen, neem dan even contact met ons op via de site.

[ Voor 41% gewijzigd door een moderator op 17-10-2008 10:21 . Reden: wat minder spammerig gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:25
Ik heb bij Hi de C905 besteld. Nu kon ik via de Hi website niet zo aanvinken dat ik van Iwood gebruik wilde maken. Wellicht is het interessant om dit is te proberen, maar is er wel een manier om hiervan nu nog gebruik te maken? Ik heb in ieder geval wel 'onbeperkt' internet van Hi.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Wanneer je toestel al ondersteund wordt, kun je je aanmelden via de site van Iwood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:25
Helaas, de c905 nog niet. Wordt even wachten dus.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe zijn de ervaringen met betalen & gebruik tot nu toe? Het lijkt me een goed systeem, maar wil natuurlijk wel weten hoe het in de praktijk werkt.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dirk
  • Laatst online: 21-08 07:13
NeoMe schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 14:05:
Ik heb het eraf gegooid, hoe ?
Hard Reset op mijn HTC TOUCH DUAL...wist niet hoe ik het anders voor elkaar kon krijgen. Via software verwijderen, verwijderde die alleen de installer...lekker handig.

Verder vindt ik het gebruik aan een menu'tje en de grootte en irritantheid tot een reden om hem eraf te halen. Hoor het wel als de eerste hack's er zijn, dan draai ik het wel op de achtergrond.
Je kan de software makkelijkere verwijderen.

Windows Mobile:
- Surf met je mobiel naar www.i-wood.nl/uninstall.cab
- Volg de stappen
- Herstart je mobiel
De software is verwijderd.

Anders:
- Ga naar het menu.
- Ga naar Toepassingen/Applicaties/Installatie.
- Ga naar Toep.beh.
- Verwijder hier de applicaties: "iSync", "IWood", "AdvertDaemon" en "IIC".
- Ga terug naar het menu.
- Verwijder hier de map "iSync".

Ik zelf heb de software wel 3 minuten geprobeerd. Je krijgt een verschikkelijk grote banner op je telefoon! Heb dus ook direct de software verwijdert. Heel belachelijk dat er nergens een link of vermelding staat hoe je de software kan verwijderen.

[ Voor 36% gewijzigd door Mr_Dirk op 10-11-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judge Duck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het klinkt allemaal erg mooi in mijn oren dit. 5 euro per maand door enkel een bannertje in het hoofdscherm, waar ik zoiezo naast mijn agenda items en de tijd nooit op kijk :-) Na installeren vind ik het er ook niet belachelijk irritant uitzien. Na een toetsdruk is de banner verdwenen.

Ik heb de vraag gesteld richting i-wood hoe syncen precies gaat als je gebruikt maakt van wireless APs, op het antwoord wacht ik dus rustig af.

In the meantime heb ik even in de log files gekeken en kom daar tegen dat er door 2 urls wordt aangegeven of je een sync hebt uitgevoerd. De eerste returned een xml met hierin de download locatie van banners en de tweede geeft aan dat het syncen gelukt is waarop je een OK antwoord terug krijgt. In de url is je IMEI nummer terug te vinden en het is gewoon mogelijk om middels een browser op je desktop dit aan te roepen. Als dit het enige is wat je hoeft te versturen is het wel erg makkelijk te omzeilen. Beetje jammer dat je op geen mogelijkheid kunt controleren of er daadwerkelijk geregistreerd staat dat je een sync hebt uitgevoerd bij i-wood.

Als er iemand geintresseerd is in de log bestanden, geef even een schreeuw dan zet ik ze online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het concept lijkt een beetje uit de hype te komen inderdaad. Toen was dit ook allemaal mogelijk. Ik vraag me echt af hoe lang zoiets blijft bestaan.

Volgens mij zie ik de adds niet eens op mijn HTC omdat die een ander homescherm heeft. Ik kan het nog eens proberen (vorige keer vond ik het niks, maar ik heb nu een snellere telefoon met meer geheugen dus die zou er minder moeite mee moeten hebben , en ze hebben nu een uninstall functie.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Schopje, mijn vraag is of het allemaal wel zo daadwerkelijk simpel is. Even inschrijven voor 5 euro p/m en stoppen wanneer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:10
ik zit er nu al een half jaar aanvast, altijd 15e per kwartaal gehad.

vandaag een sms: veranderde vergoedingen: kijk ik op de site, 1 euro per maand.

Ik denk dat ik er dan maar mee moet stoppen

nl. van 60e per jaar naar 12e!

waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Dat is erg slecht nieuws, ik zou er mee stoppen en uitcashen want voor die euro nou je beeld te laten verpesten dat heeft niemand er voor over. Denk dat ze niet genoeg adverteerders hebben kunnen vinden die de hoofdprijs willen betalen.

Kun je beter aan euroclix en moneymiljonair beginnen, dat levert teminste wel iets op.

[ Voor 16% gewijzigd door NeoMe op 16-03-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 21:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

HBSVDK schreef op maandag 16 maart 2009 @ 19:42:
ik zit er nu al een half jaar aanvast, altijd 15e per kwartaal gehad.

vandaag een sms: veranderde vergoedingen: kijk ik op de site, 1 euro per maand.

Ik denk dat ik er dan maar mee moet stoppen

nl. van 60e per jaar naar 12e!

waardeloos
Zelfde bericht vandaag. Echt waardeloos. voor 12e zeker niet doen.
Of is er een manier om toch 5 euro per maand te ontvangen door andere advertenties te klikken?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:46
Heb het net maar van me telefoon afgegooid, voor een euro per maand ga ik niet met zo een lelijke balk op me telefoon rondlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik heb zojuist I-Wood verwijderd na het ongeveer 3 maanden te hebben gebruikt. De reden hiervoor is dat het ding ook in het buitenland doodleuk verbinding maakt wat tegen de afspraak in is. Hiervoor heb ik I-Wood zojuist gemaild en ik vind dat zij de kosten hiervoor mogen betalen. Het was niet veel, omdat ik al in de gaten had dat hij toch update-te, maar het is niet netjes.

Daarnaast is de vergoeding inderdaad met 4 euro per maand gezakt, dat slaat toch nergens op. Sowieso vind ik het een handig stukje software maar als ik iedere keer als ik naar het buitenland ga dat ding moet verwijderen heb ik het er niet voor over. Ook mijn accu gaat nu langer mee. Ik verwacht dat dit wel 2 dagen scheelt.

Geen I-wood meer voor mij dus. Het was een mooi concept, helaas gaat het mis door technische uitvoering en verlaging van de vergoeding, wat juist de kracht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer, het was leuk zolang het duurde (en dat was niet zo lang) maar voor een lousy 1 euro hoef ik m er ook niet op, Tnx Iwood, bye! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Hmmz is het echt voor iedereen verlaagd naar 1 euro? Ik was het van plan om het uit te proberen met mijn nieuwe aankomende telefoon met inet abbo. Zal het wss nog steeds wel even bekijken uit marketing oogpunt vind ik het wel interessant. Maar 1 euro per maand kan je niet verwachten dat mensen daarvoor reclame op hun meest intieme object dat ze altijd bij zich hebben gaan rond dragen. Zal waarschijnlijk te maken hebben met de crisis en uitblijvende adverteerders dit soort projecten wordt helaas het snelst op bezuinigd

[ Voor 15% gewijzigd door haakjesluiten op 02-04-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08 19:19
Van: i-wood Helpdesk [help@i-wood.nl]
Verzonden: vrijdag 17 april 2009 10:24
Onderwerp: i-wood vergoeding

Beste,

Bedankt voor je mail bericht.

i-wood keert haar vergoeding uit per kwartaal, achteraf.

De vergoeding van kwartaal 1 van 2009 wordt dus binnen enkele werkdagen uitgekeerd.

We kunnen ons goed voorstellen dat de aanpassing van de maandelijkse betaling vragen bij je oproept, vandaar deze toelichting.

i-wood valt of staat niet alleen met de steun van adverteerders, maar ook met die van onze gebruikers. De ervaringen over het afgelopen half jaar hebben geleerd dat sommigen van onze software gebruik maken omdat er een maandelijks 5 Euro wordt uitbetaald, maar bovenal dat de informatieve en actuele nieuws banners en de 6 Hyperlinks van het menu erg populair zijn.
Vandaar dat ons ICT-team hun beste beentje heeft voorgezet, om de software verder te verbeteren. Een tijdrovende en kostbare grap, maar broodnodig om i-wood gebruiksvriendelijker te maken. En laten we eerlijk zijn, het economisch klimaat werkt ook niet echt mee als het gaat om advertentiebestedingen, de basis voor de vergoeding. Vandaar onze heroriëntatie met betrekking tot verbeterde sofware, dit in samenhang met een verlaging van de vergoeding naar 1 Euro per maand.*

Sinds half maart heeft de software daarom de volgende upgrades:

- Via de website www.i-wood.nl kan elke gebruiker zijn eigen toestel naar persoonlijke voorkeur instellen met hyperlinks en icoontjes.

-Je kunt je eigen nieuwsfeeds instellen

-Er kan worden gebladerd door de banners

-De RSS banners verversen nog sneller, waardoor je nu altijd de laatste nieuws items bovenaan hebt staan

DE TOEKOMST

Uiteraard gaan we nu niet op onze lauweren rusten en blijven we streven naar een zo optimaal mogelijke gebruiksvriendelijkheid. Via strategische partnerships , waarover wij jullie zo snel mogelijk zullen berichten, komt er nog meer (fun)content en (gratis) serviceverlening.
Zoals gezegd doen we dat niet alleen en is jullie input van harte welkom.

Een voorbeeld: wat is je favoriete site of icoontje? Mis je een RSS feed in het banneroverzicht? Zou je het leuk vinden een gepersonaliseerde banner naar een vriend of vriendin te sturen?

Mail je suggesties naar info@i-wood.nl

Hoewel wij er op vertrouwen dat met de verbeteringen je mobieltje nog meer een onmisbare rechterhand zal zijn, staat het uiteraard een ieder vrij om i-wood software te verwijderen. Dat is niet moeilijk, onderaan deze mail lees je hoe je dat kunt doen.

Wij vertrouwen erop je hiermee volledig geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Het i-wood team

Instructie: hoe verwijder ik de i-wood software van mijn telefoon

Symbian (Bijv. Nokia)

- Ga naar het menu van jouw Nokia

- Open de map “iSync”

- Open het programma “iSync”

- Klik op “Opties”

- Klik op “Extra”

- Klik op “Verwijder iSync”

- Kies voor “Ja”

- Wacht nu totdat iSync zichzelf afsluit

Windows Mobile (Bijv. HTC)

- Ga naar Start

- Klik op “Instellingen”

- Ga naar het tabblad “Systeem”

- Klik op “Verwijder programma’s”

- Selecteer “I-Wood Banners”

- Klik op “verwijder”

*Conform artikel 3.4 van de Algemene Voorwaarden van i-wood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mooi is dat..
Zo word het internet ineens 5 eurie duurder, erg jammer..

Ik heb wel netjes mijn geld gekregen, maar het smsje over de verlaging heb ik dus niet gehad anders was het er al 3 maanden af..

Als ze het weer verhogen mogen ze me weer smsen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 12:20
Ik had mijn internetbundel verhoogd dus ik dacht dan ga ik wel iwood draaien...kwam er dus achter dat het nu 1 euro per maand is...voor mijn een no-go nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf ben een gebruiker van i-wood's banner.
heb een nokia n95 en heb die banner 2 jaar gebruikt.
zou 100% willen dat het op mijn nieuwe telefoon kon maar helaas.

wat het doet..
je krijgt in je begin scherm een balk onderin die informatie geeft.
er sit een extra menu in waar je meteen het weer, files, of 3 andere zelf ingestelde wesites kunt bekijken.
je kunt zelf ook instellen waar je reclame van krijgt.
dit kan gewoon nu.nl, spits,nl, tv top 4, fox news en VELE andere.

om de banner voor even uit je scherm te krijgen druk je op naar boven of ondere.
niet al te moeilijk dus.
niks staat in de weg of je moet de hele dag naar een standby scherm kijken.

het zal verschillen met welke telefoon je hebt, dat weet ik niet maar op de nokia heb je hier geen last van.

het verwijderen is inderdaad simpel, ga na toepassingen beheren, en verwijder isync, i-wood, adveartbanner en iic, ook nog de map isync in het menu.

hoop hiermee voldoende informatie gegeven te hebben.

Groeten uit brabant :)

ps: i-wood betaalt jou 6 euro per maand om die banner te hebben, ze betalen 1x in de 3 maanden.
Pagina: 1