Hoho het gaat wel erg snel hier :-)
Ff antwoorden op jullie allemaal.
@The Legend:
1. Is het echt een retail toestel? Of een pre-productie met een nieuwe ROM?
MR: Hardware is final, ROM is final, sales package was not niet compleet
2. Hoe kom je er in hemelsnaam aan als het een retail is? UK/DE/SE, in ieder geval geen NL model?
MR: Ik zeg niet dat het een retailversie is. Dit is het reviewmodel waarop alle reviews de komende weken gebaseerd zullen zijn. We waren gelukkig de eerste met het toestel.
3. Hoe is de snelheid van het toestel, het switchen van landscape naar portrait en ondersom, hoe snel laden de panels?
MR: Snelheid is erg goed. Het omschakelen gaat erg rap en soms sneller dan de Touch Pro. Ik heb nooit het probleem gehad dat ik bij de Pro wel had dat ie af en toe niet vooruit te branden was. De X1 is snel genoeg daarin. Panels laden gaat ook op een snelheid die je verwacht. Je hoeft niet extra lang te wachten. De snelheid is echt veel beter dan op vele video's die op het net voorbij komen en sneller dan ik op pre-release modellen voorbij zag komen.
4. Kun je een filmpje maken van het toestel en zo de snelheid laten zien?
Wil je een filmpje hebben? Dan zal ik zo nog even kijken wat ik kan maken voor jullie.... Nog andere dingen die je wilt zien in de film?
@Thundax,
Keyboard is echt veel beter dan eerdere modellen. Ik was echt niet blij met de pre-release hardware. Het is beter, maar nog steeds niet echt super. Je zoekt je constant een ongeluk als je snel wilt tikken. Je moet echt wennen aan de plek van de toetsen, want je voelt de toetsen niet goed onder je vingers. Zelfs niet met die worstenvingers van mij
Achterkant is gewoon zwart. De lichtinval maakt het wellicht lichter, maar hij is echt zwart ;-)
Ja ik vind het ook raar. Maar kijk goed naar alle video's en afbeeldingen. Nergens hebben we kunnen ontdekken dat die optie bestaat. Het is niet voor niets dat HTC standaard een groter lettertype meelevert in de Touch-series. SE heeft een beetje zitten slapen.....
@Tsunami,
Die optie helpt alleen op het homescreen en sommige menu's. Ook je smsjes zijn in een groter lettertype, maar de rest blijft klein

Open maar eens een menutje via een softkey.
Ik zal deze optie nog wel even benoemen in de review, maar dit is maar een halfslachtige oplossing. En niet zoals in de HTC modellen waar het hele menu in een groter lettertype te lezen is. Het wijzigen van het totale lettertype is niet mogelijk helaas.
@Mag,
als er fatsoenlijke panels zijn dan ben je een heel eind! Maar die zijn er niet als je het product direct koopt en je kan ze nu nog niet downloaden. Daarnaast mag je jezelf de vraag stellen hoeveel mensen die dingen gaan downloaden. Ik verwacht voor zo'n prijs ook fatsoenlijke toevoegingen aan me toestel.
De Xperia is gewoon een HTC met HTC rom en zoiets wat panels heet.... Sony Ericsson roept van alle daken dat die panels briljant zijn en de must om het toestel te kopen. Sorry, maar dat maken ze totaal niet waar. En die verrekte panels zijn niet verandert over de afgelopen maanden en je hebt er zelfs 1 minder dan alle reclameuitingen.
Jammer.....
[
Voor 11% gewijzigd door
een moderator
op 06-10-2008 11:07
]