Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste
Acties:
  • 185.603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Interessante plaatjes, maar toch... zwart blijf ik de mooiere versie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Anoniem: 218636 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:07:
[...]

Zoals ik in het filmpje van een eerdere post kon zien hoef je niet het toetsenbord uit te schuiven... Ook een knopje kan daarvoor gebruikt worden (links op het toestel naast het touchpad, volgens mij boven het panels-knopje)

Ik was er ook al bang voor dat het enkel met het uitschuiven geroteerd kon worden, maar gelukkig onterecht :)

Overigens voor een aantal anderen die er telkens op terug komen: Er zit GEEN accelerometer op het toestel..
Als je de discussie een beetje had gevolgd dan had je geweten dat de knop waar jij het over hebt verwijderd is. In een van de filmpjes zie je Magnus de linker selectietoets gebruiken om te switchen naar landscape. En in de handleiding staat dat je een toets zelf kan binden aan viewing mode wisselen, de vraag is; kan je zo'n toets wel missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:50
Dat had ik dus ook als idee.

Echter vraag ik het me af, voor zover ik heb gezien (zou morgen de filmpjes nog eens moeten checken) ging het beeld automatisch al in portrait bij een filmpje, ook zonder knopje. Dat iig wel bij de SE Media software volgens mij.

Als ik dat filmpje van de webcast zie dan zie ik hem alleen een filmpje starten vanuit het media panel en dan draait hij de phone een kwartslag. Het filmpje komt in portrait mode op het scherm, maar ik zie hem verder geen knop indrukken!

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 04-10-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
GENETX schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 22:11:
Dat had ik dus ook als idee.

Echter vraag ik het me af, voor zover ik heb gezien (zou morgen de filmpjes nog eens moeten checken) ging het beeld automatisch al in portrait bij een filmpje, ook zonder knopje. Dat iig wel bij de SE Media software volgens mij.

Als ik dat filmpje van de webcast zie dan zie ik hem alleen een filmpje starten vanuit het media panel en dan draait hij de phone een kwartslag. Het filmpje komt in portrait mode op het scherm, maar ik zie hem verder geen knop indrukken!
Dit is toch gewoon standaard functionaliteit?! Mijn good old M600i doet dat zelfs al! Dit is gewoon een instelling in de mediaplayer?. Voor film zal het dus wel niet zo'n probleem zijn. Of Opera ook zo automagisch van portrait naar landscape schakelt is echter de vraag. (lijkt me ook een instelling van het desbetreffende programma).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:44
Anoniem: 218636 schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:07:
[...]

Even iets anders... Ik heb geen client gezien voor youtube filmpjes zoals deze wel op de HTC en op de iPhone zit.. Weet iemand of deze erop te downloaden is of het via de site zelf werkt? Ook ben ik benieuwd of uitzendinggemist en rtlgemist en dat soort sites werken... Kan iemand mij dat vertellen?
Ik wil Telfort verlengen, en de snelheid van internet is volgens mij dan 768kbit/s max... Is dat dan genoeg?
Via de site zal het wel werken, alhoewel een programma'tje net even mooier en sneller is als de website.. Geen idee of je die los kunt downloaden, kon hem zo 123 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zat YouTube niet standaard ook op de X1? meende zoiets. Uitzendinggemist schijnt iig ook gewoon te werken voor windows mobile.

@ ppaddo:
Denk weer niet dat Opera dat overneemt. Persoonlijk denk ik toch dat ik gewoon internet met toetsenbord uitgeschoven, je moet toch snel een url invoeren of een berichtje typen, constant in en uitschuiven lijkt me ook niet echt handig iig. Misschien dat je Opera ook wel kan instellen om automatisch in portrait te gaan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117832

GENETX schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 11:04:
...
Misschien dat je Opera ook wel kan instellen om automatisch in portrait te gaan oid.
...
Opera mini kan dit, dus zal de grotere broer dit vast ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-06 17:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262543

Voor wat het waard is, mooie review. Ze zijn aardig enthousiast wat natuurlijk de verwachtingen bij mij nog hoger maakt.
Toch zijn er wat minpunten die zorgen baren en wordt gezegd dat het toestel niet af lijkt.

Wel zijn er wat goeie pluspunten zoals de camera (maar dit zal voor iedereen persoonlijk zijn) en goede belkwaliteit(dit is uiteindelijk ook waar een telefoon ooit voor gemaakt is ;))
Minpunten als geen navigatie aanwezig en karige panels lijken mij geen probleem, deze kun je zelf toevoegen.

Het enige echte grote minpunt zijn de kleine lettertjes. Ook dit is een persoonlijke kwestie, ik zelf heb bijvoorbeeld (normaal gesproken) geen moeite met kleine letters maar dit zijn dingen die je zelf eerst ondervonden moet hebben. Ook heb ik maar kleine vingers dus misschien heeft iemand anders de stylus meer nodig dan mij.

Over WM heb ik geen mening, ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt. Ook dat zullen we dus moeten afwachten O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 05-10-2008 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

The Legend

*Plop*

Beetje een vage review, ze noemen best wat belangrijke minpunten maar geven uiteindelijk een 8,4 als gemiddeld eindcijfer. Ook wordt nergens in de review gesproken over de snelheid van het toestel? Dit lijkt me een groot pluspunt als dit echt sneller is dan de concurrentie. Ben benieuwd of de tekst in de standaard windows omgeving inderdaad zo klein is.

Sowieso vreemd trouwens dat de eerste retail review uit Nederland komt :?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

The Legend schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:34:
Sowieso vreemd trouwens dat de eerste retail review uit Nederland komt :?
Dat viel mij ook op ja, ik had toch wel verwacht er eerst een uit Engeland, Duitsland of Zweden te zien..

Anyways, hun grootste minpunten zijn dus;
- het feit dat de X1 een heel beperkt "jasje" heeft in tegenstelling tot de HTC TP en Samsung Omnia en je daarom "90% van de tijd" in het standaard Windows Mobile menu zit (kan dit eventueel nog worden verholpen met toekomstige firmware van SE?)
- er zijn te weinig nuttige panels, en de google panel maakt gebruik van IE, ze geven enkele suggesties voor nieuwe panels "We kunnen zonder moeite een lijstje geven met nuttige panels; één speciaal voor internet inclusief de Opera browser, een panel speciaal voor je MSN messenger, speciaal voor het lezen van al je documenten, een panel met daarop gesorteerd al je muziek per gevoel (SE heeft niet voor niets SenseMe) of een panel met daarop al je foto's verdeelt over een aantal weken of maanden. Genoeg te verzinnen. Als gebruiker zelf panels maken is er helaas niet bij."
Ik heb wel vertrouwen dat deze panels er alsnog komen.
- door de hoge resolutie (en door het feit dat je veel in het standaard windows mobile menu zit) zijn de letters te klein om goed te kunnen zien (kan dit eventueel nog worden verholpen met toekomstige firmware van SE?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
dit gaat ook nog om een test versie, aangezien de reviewer er blijkt van geeft het toestel al een tijdje in zijn bezit te hebben ("We keken de afgelopen periode of de X1 die uitspraak waarmaakte" en "Na een periode met de Xperia X1 kunnen we...")

[ Voor 32% gewijzigd door djjef85 op 05-10-2008 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djjef85 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:50:
dit gaat ook nog om een test versie, aangezien de reviewer er blijkt van geeft het toestel al een tijdje in zijn bezit te hebben...
Dat staat wel nergens, dat het een test versie is ;)
En als het dat was, dan ga je toch niet zo'n uitgebreide review maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
Anoniem: 262543 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:51:
[...]

Dat staat wel nergens, dat het een test versie is ;)
En als het dat was, dan ga je toch niet zo'n uitgebreide review maken?!
nou, het lijkt me raar als dat ding amper in de winkels ligt dat je kan spreken over 'de afgelopen periode' en 'na een periode' en printscreens kan hebben van 2 okt... (had het vorige bericht even ge-edit om duidelijk te maken waarom ik dat denk...)

[ Voor 13% gewijzigd door djjef85 op 05-10-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Inderdaad, dat zou ook verklaren waarom ze als eerste een review hebben (het is simpelweg niet de retail versie) en ook waarom ze het niet hebben over de snelheid van het toestel. Wel erg cheap om het zo te brengen.

Ze hebben ook geen informatie over het uitpakken van de doos, zelfs geen filmpje van een onderdeel van de review. Ik vermoed dat dit gewoon een goedkope manier is van bezoekers trekken.

[ Voor 30% gewijzigd door The Legend op 05-10-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
Misschien hebben mensen het al eerder gelezen op het bengalboy forum. Maar daar werd dus door BB gezegd dat de touchflo3d van htc, waarschijnlijk ook werkt op de Sex 1, nog beter dat deze er standaard op komt te staan nu weet ik niet of dit echt zo is en ook bij productiemodellen voortgezet is maar dan zou deze review gedeeltelijk ontkracht worden doordat er dan wel met je vinger bediend kan worden en er wel een laagje over WM zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Het enige punt is dat wat ik van "TouchFlow" heb gezien op BengalBoy in de verste verte niet lijkt op dat van de HTC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djjef85 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:53:
[...]

nou, het lijkt me raar als dat ding amper in de winkels ligt dat je kan spreken over 'de afgelopen periode' en 'na een periode' en printscreens kan hebben van 2 okt... (had het vorige bericht even ge-edit om duidelijk te maken waarom ik dat denk...)
Oke daar heb je ook een punt. Bovendien ziet de achterkant van zijn toestel er waardeloos uit.Dat zwarte vlak in dat zilver :S (weer een reden op de zilvere telefoon te nemen, dan zal de achterkant 1 kleur zijn) Sorry dat ik het zeg maar zoiets lelijks kan alleen een man bedenken. >:) Ik hoop toch echt dat ze daar dan nog wat aan doen want dat is geen vertoning voor zo'n pracht telefoon :(

Hopen dat hij maandag over 2 weekjes in de winkels ligt en dat we het zelf kunnen gaan proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 05-10-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
GENETX schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:19:
Het enige punt is dat wat ik van "TouchFlow" heb gezien op BengalBoy in de verste verte niet lijkt op dat van de HTC...
Ja dat klopt maar toen stond er toch bij dat die ook verder uitgebouwd zou kunnen worden? Het is natuurlijk afwachten maar schijnbaar is er een mogelijkheid dat het geïmplementeerd is misschien kan iemand die een retail versie van de X1 heeft daar uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Anoniem: 262543 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:27:
[...]

Oke daar heb je ook een punt. Bovendien ziet de achterkant van zijn toestel er waardeloos uit.Dat zwarte vlak in dat zilver :S (weer een reden op de zilvere telefoon te nemen, dan zal de achterkant 1 kleur zijn) Sorry dat ik het zeg maar zoiets lelijks kan alleen een man bedenken. >:) Ik hoop toch echt dat ze daar dan nog wat aan doen want dat is geen vertoning voor zo'n pracht telefoon :(

Hopen dat hij maandag over 2 weekjes in de winkels ligt en dat we het zelf kunnen gaan proberen.
Gelukkig maar dat de fotos uit de recensie van de zilveren X1 is. De zwarte achterkant ziet er zo uit;
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadgetmobile.com/media/2008/02/sexperiax1mwc30.jpg
Weer een reden om de zwarte te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 16:33
GENETX schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 18:19:
http://www.throttlelauncher.com/portal/
Deze mss?
Ik gebruik hem alvast toch op mijn HTC TyTN II, aangezien het originele todayscherm niet echt samenwerkt met iGo 8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

De foto's uit de review zijn van de zwarte hoor :p

Afbeeldingslocatie: http://www.jouwmobiel.com/media/review/2008/sonyericsson_x1/foto01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jouwmobiel.com/media/review/2008/sonyericsson_x1/foto02.jpg

Kan ook belichting zijn dat een beetje vertekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Het is inderdaad de belichting, voor zover ik kan zien. Als je ook kijkt naar het metaal om de oorspeaker heen dan zie je duidelijk dat het donker zilver is, en niet zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35
Hmmz. Ik zou zeggen dat het de zwarte was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:07:
[...]

Gelukkig maar dat de fotos uit de recensie van de zilveren X1 is. De zwarte achterkant ziet er zo uit;
[afbeelding]
Weer een reden om de zwarte te nemen?
Haha ik zou toch nog maar een keertje goed kijken dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

JaMaaT schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:49:
Hmmz. Ik zou zeggen dat het de zwarte was!
De zwarte heeft geen zilveren achterkant;

http://www.smartphoneshop.nl/product-gallery/58136/27294
http://www.umpcportal.com...-sony-ericsson-xperia-x1/
http://www.engadgetmobile...-world-beating-xperia-x1/
http://www.youtube.com/watch?v=wj0KIL91MVc
http://www.infosyncworld....y-ericsson-xperia-x1/?n=7

En er zullen ongetwijfeld meer voorbeelden te vinden zijn.
Ook kan je, als je zoekt naar foto's van de zilveren, goed zien dat de achterkant overeen komt met de achterkant uit de recensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276288

het is duidelijk de zwarte inderdaad.
wat ze met de achterkant gedaan hebben weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 19:28:
Het is inderdaad de belichting, voor zover ik kan zien. Als je ook kijkt naar het metaal om de oorspeaker heen dan zie je duidelijk dat het donker zilver is, en niet zwart.
Je ziet toch gewoon 10000% duidelijk dat in de review een ZWARTE Xperia gebruikt word :
http://www.jouwmobiel.com...onyericsson_x1/foto04.jpg

http://www.jouwmobiel.com...onyericsson_x1/foto06.jpg

Maar het zal dan wel een oude versie zijn. Gelukkig maar :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 05-10-2008 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 02:01
Misschien voortaan gewoon het topic lezen voordat je wat post 'voor de zekerheid'

[ Voor 96% gewijzigd door Cheeky op 05-10-2008 21:32 . Reden: wiseass ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218636

The Legend schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 17:55:
Inderdaad, dat zou ook verklaren waarom ze als eerste een review hebben (het is simpelweg niet de retail versie) en ook waarom ze het niet hebben over de snelheid van het toestel. Wel erg cheap om het zo te brengen.

Ze hebben ook geen informatie over het uitpakken van de doos, zelfs geen filmpje van een onderdeel van de review. Ik vermoed dat dit gewoon een goedkope manier is van bezoekers trekken.
Ik vind het inderdaad een beetje vreemd.. Ze hebben het over een periode testen, terwijl de telefoon net een paar dagen oud is... Ook die zilveren achterkant op die zwarte telefoon is raar.. Dat heb ik nog niet eerder gezien.. Ik hoop dat dat niet in de winkelversie zo is :)

Daarnaast zitten ze te klagen over het toetsenbord... Wat ik overal hoor is dat dat toetsenbord eerder inderdaad die problemen had omdat de toetsen inderdaad vlak waren, maar dat dat in een nieuwere (retail) versie verbeterd was?

Overigens, ze geven aan dat de lettertjes en de menu's enorm klein zijn... Was het niet mogelijk om met Windows Mobile ook de layout aan te passen naar Groot? Dat de menu's en dergelijke een stuk groter worden, zoals ook met de normale windows het geval is? (zonder de resolutie te verkleinen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Cheeky schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:04:
Misschien al bekend, maar ik dacht ik post het nog even:

Bericht van 1 okt.:

[...]

[...]

http://www.telecomwereld.nl/n0002931.htm
Misschien voortaan gewoon het topic lezen voordat je wat post 'voor de zekerheid' :P

[ Voor 60% gewijzigd door The Legend op 05-10-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:05
Okay dus de zilveren word dus eerst geleverd? Hoe zit het dan met de zwarte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:31
We zullen het pas weten vanaf 24 Oktober

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196721

Nog even over de review van jouwmobiel. Ik heb de File info van de gemaakte foto's bekeken. Daar staat in dat de datum van de foto's dateren van 2 oktober. Dus dat is in ieder geval niet zo lang geleden. Het geef in ieder geval geen definitief uitsluitsel of het om een final gaat of om nog steeds een beta version.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196721 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:52:
Nog even over de review van jouwmobiel. Ik heb de File info van de gemaakte foto's bekeken. Daar staat in dat de datum van de foto's dateren van 2 oktober. Dus dat is in ieder geval niet zo lang geleden. Het geef in ieder geval geen definitief uitsluitsel of het om een final gaat of om nog steeds een beta version.
Ik wil die telefoon nou eigenlijk wel eens in het echt zien...

Je hoort iedereen gissen naar wat wel en wat niet geweldig is en hoe die wel of niet is... Ik wil em gewoon gaan bekijken en kopen als ie mooi is :)
Daarvoor wil ik eigenlijk wel naar een normale betrouwbare winkel die goed spul levert... Echte retailversie enzo... Enkel postorder en maar afwachten wat je krijgt doe ik liever niet aan...
Dat het nog 2 a 3 weken duurt voor de NL-versie in de schappen komt te liggen boeit me eigenlijk niet zo... Ik wil toch de UK-versie hebben... Is er nergens een goede winkel waar ze die al wel verkopen, waar ik kan kijken naar de build e.d.?
Zodra ik em heb kan ik dan wat meer vragen hier voor jullie beantwoorden.. :D

Als het aan de kat mij lag, had ik em al lang gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Er zal geen een winkel zijn die jou niet de retail versie zal leveren. En als er al een winkel was waar die verkocht werd hadden al lang een aantal mensen de telefoon hier gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cyrus The Virus schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:49:
We zullen het pas weten vanaf 24 Oktober
20 oktober toch? 24oktober is een vrijdag in week 43. Ik verwacht toch dat als er week 43 gezegd word dat ding maandag 20 of misschien dinsdag 21 okt. overal binnenkomt of werkt het niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xof schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:41:
Er zal geen een winkel zijn die jou niet de retail versie zal leveren. En als er al een winkel was waar die verkocht werd hadden al lang een aantal mensen de telefoon hier gehad.
Tja, dat de grote winkels enkel Nederlandse import leveren snap ik wel...
Maar er zouden toch ook wat kleinere winkels moeten zijn imo die nu al parallelimport leveren met goede garantie? Als webshops het kunnen, kunnen normale winkels het ook lijkt mij..

Nouja, misschien ook maar wachten op de grote datum dat ie echt in NL uit komt... Weet ik dat de support in ieder geval goed is :)

Ohja, en nu weer on-topic... Heeft iemand een beeld erbij of er synchroon bijvoorbeeld naar de radio geluisterd kan worden terwijl je bijvoorbeeld MSN't of internet? Of wordt de radio afgebroken als je naar een ander panel gaat?

En in de review wordt er gesproken dat het nog onduidelijk is wat veel software gaat doen met de 800x480 resolutie.. Heeft iemand hier een beeld bij? Werkt de meeste software dan geheel niet, of op een gedeelte van het scherm of uitgerekt? Kan de resolutie van windows mobile eigenlijk uberhaupt veranderd worden?

Zolang ik ook maar een remote desktop tool kan gebruiken om verbinding te maken met mijn pc thuis kan ik ook mijn eigen windows desktop van thuis op de XPeria draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262543 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:45:
[...]
20 oktober toch? 24oktober is een vrijdag in week 43. Ik verwacht toch dat als er week 43 gezegd word dat ding maandag 20 of misschien dinsdag 21 okt. overal binnenkomt of werkt het niet zo?
Ik hoop dat ik het toestel in ieder geval vrijdag 24 oktober in huis heb.. Dan ben ik een weekendje afgesloten van internet en in de middle of nowhere, en dan is het wel fijn om em te hebben :P Maar de tijd zal het leren... :)

Overigens heb ik nog nergens extra panels gezien voor de XPeria.. Jullie wel? Oke, het is nog vroeg, maar de SDK is toch al een paar weken uit... De Die hards zouden inmiddels toch wel wat in elkaar geprutst moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Zonder te kunnen testen op een retail toestel lijkt het me toch lastig om echt goed te kunnen ontwikkelen. Ik hoop eigenlijk op een release in de loop van komende week (bij de webshops dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-06 17:35
Anoniem: 218636 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:51:
Overigens heb ik nog nergens extra panels gezien voor de XPeria.. Jullie wel? Oke, het is nog vroeg, maar de SDK is toch al een paar weken uit... De Die hards zouden inmiddels toch wel wat in elkaar geprutst moeten hebben?
http://www.sonyericsson.c...honeId=-1;contentItemId=0

Verder ben ik ook benieuwd wat de 'Die Hards' van plan zijn met de panels.

[ Voor 6% gewijzigd door Wicked_Wy op 05-10-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus als ik het goed begrijk komt in de week van 20 oktober gewoon de nederlandse versie in de winkels? of is het de UK versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Legend schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:58:
Zonder te kunnen testen op een retail toestel lijkt het me toch lastig om echt goed te kunnen ontwikkelen. Ik hoop eigenlijk op een release in de loop van komende week (bij de webshops dan).
Mja, ik heb zelf de SDK niet gedownload... Maar ook zonder hardware schijnt het ook goed testbaar te zijn wat je als ontwikkelaar hebt geprutst... Zegt men...
Hopelijk barst het creatieve panel ontwikkelgeweld binnenkort los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218636 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 21:51:
[...]

Ik hoop dat ik het toestel in ieder geval vrijdag 24 oktober in huis heb.. Dan ben ik een weekendje afgesloten van internet en in de middle of nowhere, en dan is het wel fijn om em te hebben :P Maar de tijd zal het leren... :)

Je bent niet de enige, ik hoop hem 25okt ook zeker te hebben. Google maps kan die dag namelijk wel eens heeeeel goed van pas gaan komen.

Panels zijn er geloof ik nog niet, ik denk dat SE er zelf een aantal online gaat gooien over pakweg een maand...
post hierboven staan ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276288 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:06:
Dus als ik het goed begrijk komt in de week van 20 oktober gewoon de nederlandse versie in de winkels? of is het de UK versie
Week 43 wordt de Nederlandse versie VERWACHT. Overigens alleen in het zilver.
Ik weet niet of het 20okt. is. Daar ging ik van uit, ik bedoel als er week 43 gezegd word neem ik niet aan dat ze dat ding pas vrijdags gaan verkopen, dan verwacht ik toch dat het gewoon vanaf maandag/dinsdag zal zijn. Maargoed je weet het nooit, voor hetzelfde geld is er vertraging en zitten we dalijk al in week 44 voor hij er is. Het is gewoon puur afwachten! :X En hoe sneller we week 43 naderen, hoe langer het duurt :D

Ik vond trouwens nog een artikel + filmpje over de X1 & touch pro uit NRC Handelsblad van een weekje geleden, kan me vergissen maar is geloof ik nog niet gepost :
http://weblogs2.nrc.nl/he...sson-experia-x1/#more-431

Tevens noemen ze een prijs daar van RUIM 700 euro :?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 262543 op 05-10-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

@Thundax: Jij gaf aan dat je wel zeker weten een retail versie wil hebben van een webshop. Ik reageerde daarop dat er geen een winkel in Nederland zal zijn die jou een prebuild versie zal geven. En ja de webshops zullen gewoon de Engelse versie gaan leveren.

En wat is iedereen toch ongeduldig :P (ja ik wil hem ook heel graag, maar hij komt vanzelf als die leverbaar is)

@joedy87: Adviesprijs is 729 euro, waar iedereen natuurlijk altijd ver onder zit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Xof op 05-10-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:31
Ik heb de zwarte besteld en die staat wordt verzonden 24 Oktober naar mij (naar verwachting).

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het heeft niks met ongeduld te maken. we weten immers allemaal dat ie vanzelf komt als ie leverbaar is..
ik vroeg alleen wanneer de NL versie verwacht wordt.

@joedy87: nice artikel, ik blijf het de 2 mooiste smartphones vinden op dit moment, met de Xperia op 1 natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik blijf de xperia toch wel de mooiste vinden, maar ben ook wel jaloers op het keyboard van de touch pro. Lijkt me toch net wat fijner. Ook met de nummers, etc.

Een verbeter puntje voor SE vind ik...

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Dat artikel had ik idd nog niet gezien joedy, thanks
Xof schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:31:

@joedy87: Adviesprijs is 729 euro, waar iedereen natuurlijk altijd ver onder zit :)
Waarom noemen ze niet voor de HTC TP de advies prijs dan maar de budget prijs van 570 euro? Als je pdashop checkt is de HTC TP 650 euro en de Xperia X1 680...
Cyrus The Virus schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 22:40:
Ik heb de zwarte besteld en die staat wordt verzonden 24 Oktober naar mij (naar verwachting).
waar heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276419

Ik las al jullie vragen dus ik schiet de antwoorden even in.

- Sommige vroegen of we een zwarte versie hebben van de Xperia X1. Yup, die ligt hier nu naast me.
- Ik draai een final ROM op het toestel. Helaas bestaat in het toestel niet de optie om de lettergrootte te veranderen.
- Printscreens maken doe je alleen van de final ROM..... en net voordat je de review maakt. Dan zit er ook wat content in de plaatjes anders zijn ze zo leeg.

Mocht iemand nog vragen hebben dan schiet ze gerust in hoor.... Ik wil ze met alle plezier voor jullie beantwoorden. Je kunt me ook gerust mailen met je vragen als je ze niet op het forum wilt zetten.

Succes iedereen met het toestel.... ik ga van de week door naar wat anders.

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 06-10-2008 11:07 . Reden: groeten/danken niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Anoniem: 276419 schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:29:
Beste forumleden,

ik las al jullie vragen dus ik schiet de antwoorden even in.

- Sommige vroegen of we een zwarte versie hebben van de Xperia X1. Yup, die ligt hier nu naast me.
- Ik draai een final ROM op het toestel. Helaas bestaat in het toestel niet de optie om de lettergrootte te veranderen.
- Printscreens maken doe je alleen van de final ROM..... en net voordat je de review maakt. Dan zit er ook wat content in de plaatjes anders zijn ze zo leeg.

Mocht iemand nog vragen hebben dan schiet ze gerust in hoor.... Ik wil ze met alle plezier voor jullie beantwoorden. Je kunt me ook gerust mailen met je vragen als je ze niet op het forum wilt zetten.

Succes iedereen met het toestel.... ik ga van de week door naar wat anders

MR
Ik begrijp dat je de auteur van de review van jouwmobiel.nl bent? Dan heb ik wel wat vragen :p

1. Is het echt een retail toestel? Of een pre-productie met een nieuwe ROM?
2. Hoe kom je er in hemelsnaam aan als het een retail is? UK/DE/SE, in ieder geval geen NL model?
3. Hoe is de snelheid van het toestel, het switchen van landscape naar portrait en ondersom, hoe snel laden de panels?
4. Kun je een filmpje maken van het toestel en zo de snelheid laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Ik las al jullie vragen dus ik schiet de antwoorden even in.

Succes iedereen met het toestel.... ik ga van de week door naar wat anders
Dus de retail Zwarte X1 heeft in tegenstelling tot alle prototypes geen zwarte maar een zilveren achterkant? Dat is wel erg jammer want dat is, zoals joedy al zei, erg lelijk...
Wordt dan toch maar de zilveren :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Dat is de belichting joh, waarschijnlijk door een flits (metaal weerkaatst meer dan plastic er om heen) is de cover verkleurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de hardware een uiteindelijke versie? Je geeft aan dat het toetsenbord matig is, zoals ook in andere reviews werd gesteld.. In andere reviews lees ik dat het toetsenbord de laatste tijd namelijk een stuk verbeterd is.

Waarom is de achterkant zilver? Ik dacht dat de zwarte versie ook aan de anderkant zwart was... Zoals ik overal alle foto's zie...

Toch raar trouwens dat je niet de lettertype grootte kan veranderen.. Is er geen setting in Windows hiervoor? Op mijn smartphone van windows mobile 5 met 120x160 pixels scherm kon ik dit zelfs aanpassen naar windows-groot, zodat alles van icoontjes en tekst net wat groter was.. Dat software zelf kleiner was vaak; tja, dat is aan de software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In WM 5 en 6 is er inderdaad gewoon een slider om de tekstgrootte te veranderen. Start > Instellingen > Systeem > Scherm > Tekengrootte. Lijkt me sterk dat die er in 6.1 niet zit. Of de panels hier zich ook aan houden is een tweede, dat zal niet zo zijn lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsunami op 05-10-2008 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsunami schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:49:
In WM 5 en 6 is er inderdaad gewoon een slider om de tekstgrootte te veranderen. Start > Instellingen > Systeem > Scherm > Tekengrootte. Lijkt me sterk dat die er in 6.1 niet zit. Of de panels hier zich ook aan houden is een tweede, dat zal niet zo zijn lijkt me.
Ik ben benieuwd of marcrutten daar ook zo over denkt ;) hij zei dat het niet in de final rom zat.. dat zou wel raar zijn.. dat ze er zoiets met opzet uit zouden slopen bij zo'n telefoon waar het juist nodig is... ik zou dat niet snappen...

marc??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik vind de review en berichten rond de X1 een beetje tegenvallen en zou me bijna af gaan vragen of ik de aanschaf van dit toestel moet heroverwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

The Legend schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:38:
[...]

2. Hoe kom je er in hemelsnaam aan als het een retail is? UK/DE/SE, in ieder geval geen NL model?
De screenshots uit de recensie zijn in het Nederlands, niet alleen WM zelf maar ook de SE panel.
Tsunami schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 23:49:
Het lijkt me dat dit, samen met extra panels zoals deze je twee grootste kritiekpunten wegvallen?
Er zijn overigens ook al iPhone WM themes die ongetwijfeld niet al te moeilijk tot een panel gemaakt kunnen worden. Als er straks iPhone en/of Android achtige panels zijn die je vele shortcuts in een venster laten zien is dit dus het "jasje" wat je aan de X1 miste?
Op het toetsenbord na, waar ik ook juist hele positieve dingen over heb gehoord, zijn er dus niet echt grote minpunten meer uit jouw (JouwMobiel) conclusie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoho het gaat wel erg snel hier :-)

Ff antwoorden op jullie allemaal.

@The Legend:

MR: Hardware is final, ROM is final, sales package was not niet compleet

MR: Ik zeg niet dat het een retailversie is. Dit is het reviewmodel waarop alle reviews de komende weken gebaseerd zullen zijn. We waren gelukkig de eerste met het toestel.

3. Hoe is de snelheid van het toestel, het switchen van landscape naar portrait en ondersom, hoe snel laden de panels?
MR: Snelheid is erg goed. Het omschakelen gaat erg rap en soms sneller dan de Touch Pro. Ik heb nooit het probleem gehad dat ik bij de Pro wel had dat ie af en toe niet vooruit te branden was. De X1 is snel genoeg daarin. Panels laden gaat ook op een snelheid die je verwacht. Je hoeft niet extra lang te wachten. De snelheid is echt veel beter dan op vele video's die op het net voorbij komen en sneller dan ik op pre-release modellen voorbij zag komen.

4. Kun je een filmpje maken van het toestel en zo de snelheid laten zien?
Wil je een filmpje hebben? Dan zal ik zo nog even kijken wat ik kan maken voor jullie.... Nog andere dingen die je wilt zien in de film?

@Thundax,

Keyboard is echt veel beter dan eerdere modellen. Ik was echt niet blij met de pre-release hardware. Het is beter, maar nog steeds niet echt super. Je zoekt je constant een ongeluk als je snel wilt tikken. Je moet echt wennen aan de plek van de toetsen, want je voelt de toetsen niet goed onder je vingers. Zelfs niet met die worstenvingers van mij :P

Achterkant is gewoon zwart. De lichtinval maakt het wellicht lichter, maar hij is echt zwart ;-)

Ja ik vind het ook raar. Maar kijk goed naar alle video's en afbeeldingen. Nergens hebben we kunnen ontdekken dat die optie bestaat. Het is niet voor niets dat HTC standaard een groter lettertype meelevert in de Touch-series. SE heeft een beetje zitten slapen.....

@Tsunami,

Die optie helpt alleen op het homescreen en sommige menu's. Ook je smsjes zijn in een groter lettertype, maar de rest blijft klein :( Open maar eens een menutje via een softkey.

Ik zal deze optie nog wel even benoemen in de review, maar dit is maar een halfslachtige oplossing. En niet zoals in de HTC modellen waar het hele menu in een groter lettertype te lezen is. Het wijzigen van het totale lettertype is niet mogelijk helaas.

@Mag,

als er fatsoenlijke panels zijn dan ben je een heel eind! Maar die zijn er niet als je het product direct koopt en je kan ze nu nog niet downloaden. Daarnaast mag je jezelf de vraag stellen hoeveel mensen die dingen gaan downloaden. Ik verwacht voor zo'n prijs ook fatsoenlijke toevoegingen aan me toestel.

De Xperia is gewoon een HTC met HTC rom en zoiets wat panels heet.... Sony Ericsson roept van alle daken dat die panels briljant zijn en de must om het toestel te kopen. Sorry, maar dat maken ze totaal niet waar. En die verrekte panels zijn niet verandert over de afgelopen maanden en je hebt er zelfs 1 minder dan alle reclameuitingen.

Jammer.....

[ Voor 11% gewijzigd door een moderator op 06-10-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik zou ook graag weten welke key je hebt gebruikt om de landscape switch mogelijk te maken en hoe goed of slecht dit werkt :) Is het media panel een beetje te vergelijken met de media player die bv. de W800 en de K800 hebben? Of zit je uiteindelijk gewoon in windows mediaplayer te pielen met playlists en dergelijk?

Ik snap je kritiek op het panel systeem tov het touchflo systeem van HTC. Wat voor mij echter veel belangrijker is of het fatsoenlijk snel werkt. Ik heb gewoon een afkeer gekregen van touchflo doordat de Diamond zo baggertraag was op de release modellen. Ik heb veel liever een snel toestel met een matige Windows schil dan een goede schil die niet vooruit te branden is of continue lagged.

[ Voor 38% gewijzigd door The Legend op 06-10-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Anoniem: 276419 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:10:
@Thundax,

Keyboard is echt veel beter dan eerdere modellen. Ik was echt niet blij met de pre-release hardware. Het is beter, maar nog steeds niet echt super. Je zoekt je constant een ongeluk als je snel wilt tikken. Je moet echt wennen aan de plek van de toetsen, want je voelt de toetsen niet goed onder je vingers. Zelfs niet met die worstenvingers van mij :P

Achterkant is gewoon zwart. De lichtinval maakt het wellicht lichter, maar hij is echt zwart ;-)
Je zegt dat je echt moet wennen aan de plek van de toetsen, is dit niet gewoon het probleem; dat je moet wennen? Hoe is het toetsenbord zelf zeg maar? Voel je wel dat je een toets indrukt of niet (dus zonder naar het scherm te kijken)?
Daar komt bij dat je je scherm en je toetsenbord toch wel in één veld kan houden? Dus dat je sowieso al op je eigen vingers zit te kijken? Ik snap dat mensen graag blind typen maar is dat niet wat teveel gevraagd? (Dit zou mijn eerste toestel gaan worden met een volledig qwerty toetsenbord erop).

Over de achterkant; dan heb je het dus gewoon overbelicht met de flits ofzo want de achterkant ziet er wel echt heel zilver uit :p.

Anyways, nog een vraag wat we ons enkele pagina's terug afvroegen; in de handleiding staat dat je een key kon toewijzen aan het veranderen van het beeldscherm van normaal naar landscape. Welke toetsen kan je hiervoor gebruiken en kan je deze toets wel missen?
Ook zeg je dat je het "jasje" mist wat HTC wel biedt, los van of je het eventuele Spb Mobile Shell panel al hebt geprobeerd (die ik je linkte in mijn vorige post), kan je hier wat preciezer over zijn? Ik heb zelf enkele keren een HTC Cruise en Keyser/Tytn2 gebruikt en merkte dat hier toch ook niet overal een jasje overeen zat en los van het feit dat het standaard WM menu niet zo mooi is als de menu's in bijvoorbeeld iPhone OS was het wel gewoon functioneel e.d..
@Mag,

als er fatsoenlijke panels zijn dan ben je een heel eind! Maar die zijn er niet als je het product direct koopt en je kan ze nu nog niet downloaden. Daarnaast mag je jezelf de vraag stellen hoeveel mensen die dingen gaan downloaden. Ik verwacht voor zo'n prijs ook fatsoenlijke toevoegingen aan me toestel.
Je kan de panels gewoon al downloaden hoor hier (klik dus hier :P). Zou je dat misschien kunnen proberen?
Ik snap dat mensen graag een volledig product hebben als ze het kopen, maar Magnus had al in een van de vele interviews gezegt dat ze expres de Xperia X1 zouden leveren met maar 6 of 7 panels ofzo om mensen te stimuleren het internet op te gaan en te zien dat er (tegen die tijd) vele panels te downloaden zouden zijn. De slideshow panel die je in veel filmpjes ziet hebben ze er dus uitgehaald en gratis te downloaden gezet.
En dat je maar 8 ipv 9 panels kan bewerken waren we hier al achter, al maakt dat niet zoveel uit 8)7 . Hoe snel verschijnen de panels trouwens nadat je op het panel knopje hebt gedrukt? Gaat dit ook snel nu? En als je op een van de panels drukt? Laad die die panel dan ook snel? Dat was namelijk ook nogal langzaam in enkele van de previews.

[ Voor 26% gewijzigd door Mag op 06-10-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, blijkbaar is het hot dat er iemand nu het toestel voor zich heeft liggen en echt antwoorden kan geven :P
Ja ik vind het ook raar. Maar kijk goed naar alle video's en afbeeldingen. Nergens hebben we kunnen ontdekken dat die optie bestaat. Het is niet voor niets dat HTC standaard een groter lettertype meelevert in de Touch-series. SE heeft een beetje zitten slapen.....

@Tsunami,

Die optie helpt alleen op het homescreen en sommige menu's. Ook je smsjes zijn in een groter lettertype, maar de rest blijft klein :( Open maar eens een menutje via een softkey.
Ah, het is dus wel beperkt mogelijk om in ieder geval je windows toch ietsjes op te blazen met vooral de eerste paar screens.. Dat is dan een klein plusje... Terwijl ik verder supergoeie ogen heb, dus das het probleem niet... Tis meer het gebruik van de stylus dat dan echt zal moeten.. Ik heb geen vrouwennagels :P

Is het overigens mogelijk om terwijl je bijvoorbeeld radio luistert of msn't of muziek luistert van panel te wisselen zodat de muziek doorloopt terwijl je bijvoorbeeld aan het surfen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Dat kan wel inderdaad, is al eens gedemo't door magnus geloof ik. Muziek met ondertussen het photopanel met een slideshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@The legend: Welke key? Verklaar je nader

Media panel is zoals we dat kennen uit alle huidige SE modellen. Het komt overeen met dat zwarte media menu uit diverse SE's. Werkt ook hetzelfde alleen nu touchscreen. Scrollen door het menu (en door alle menu;s in de X1) gaat meer dan vloeiend. Beste SE op dat vlak. Touch Pro en Omnia happeren meer. Touch HD is nog niet af dus daarover oordeel ik nog niet.

Ik heb het liefst een toestel dat snel is en voldoet. :D De Touch Pro is snel en je kan het met je vinger bedienen. Vond ik van de Omnia ook. Snel is de X1 zeker... daarover zal je nooit hoeven te klagen. Geheugen in overvloed. Je moet alleen zo priegelen.... Leuk voorbeeld in landscape of portrait in je telefoonboek van 500 man een contact zoeken en selecteren.... dan maar het keyboard gebruiken, maar toch zit het je niet lekker en doe je teveel stappen.

@Mag,

Je voelt wel dat je hem indrukt, maar de respons is lager dan bij andere toestenborden. Je druk ze minder ver in. Je vraagt je af of je goed zit, want je voelt amper de randen van de toetsen. Je zoekt ze constant met je nagels.

Ik ken mensen die echt blind typen. Ik deed het op de E71... echt een topper. Binnen enkele dagen liep ik er mee weg... hier zit je constant ff te kijken of je nog goed zit. De houding van het toetsenbord en het scherm ten opzichte van je ogen is top. Dus.... tsja je hoeft in ieder geval niet je toestel constant te kantelen als bij de Touch Pro.

Vind je? :P wilde het niet zo laten lijken.... met die zilveren achterkant. Jullie zijn de enige hier die er wat over te zeggen hebben hahaha. Ik zal er voortaan op letten.

Waarom zou je toets willen toekennen? De enige toets die ik kan verzinnen is de OK-toets rechtsonder de centrale toets. Maar omdat je het kruisje rechtsboven in het scherm al amper kan aanraken met je nagel zou ik ook die gewoon behouden.

TouchFlo3D is totaal anders dan de TouchFlo in de Cruise en de TyTN2. Dat stelde geen drol voor en TouchFlo3D - ondanks dat het geheugen vreet - wel. Je kunt gewoon de meeste functies die je gebruikt direct vinden. Sommige zijn wat omslachtig ver weg gestopt en door de snelheid van de eerste 8000 release modellen werd je niet vrolijk van TouchFlo3D. Dat is nu al een stuk beter! Ik vind het nu zeker netjes dat jasje van HTC. De meeste opties heb je onder je vingers, het vervangt WM zeker niet, maar het is de beste optie die je kunt hebben. Sony Ericsson biedt je helemaal niets aanboord van deze X1.... en laten we eerlijk... ik zit nu op Tweakers jullie gaan tweaken aan het toestel... de mensen in de winkel doen da nie. Die komen na een week klagend de winkel in en roepen dat er wat mis is met het menu en dat alles zo klein is.

Panels downloaden? Ik krijg foutmeldingen in de browser en jouw link toont een pagina zonder content.... :-) En ik vind het een kul reden om magere panels te bieden en dan mensen aan te zetten tot downloaden. Waarom laat je niet de mogelijkheden van de panels echt zien en geef je ze daarnaast de optie ze te downloaden? Dit is zo van hier hebben we zoveel maanden gewerkt en meer hebben we niet kunnen verzinnen.... 3rd party mag de rest doen. Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 06-10-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Er is een optie dat je het toestel in landscape kan zetten zonder het toetsenbord uit te klappen. Hier is echter geen dedicated knop voor. Volgens de manual die een paar dagen geleden op internet verscheen is het mogelijk een willekeurige knop toe te wijzen aan de portrait-to-landscape-en-weer-terug-functie. Ik mag hopen dat die er wel op zit :P

Ik vind het trouwens ook opvallend dat je zo ongeveer de eerste bent die klaagt over de tekengroote en de leesbaarheid en bruikbaarheid zonder stylus. Ook de uitgebreide hands-on van The Unwired heeft hier geen woord over gerept. Ik neem niet aan dat SE in de final rom de puntgrote nog even naar 8 heeft aangepast 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door The Legend op 06-10-2008 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Anoniem: 276419 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:32:
@The legend: Welke key? Verklaar je nader

@Mag,

Waarom zou je toets willen toekennen? De enige toets die ik kan verzinnen is de OK-toets rechtsonder de centrale toets. Maar omdat je het kruisje rechtsboven in het scherm al amper kan aanraken met je nagel zou ik ook die gewoon behouden.

MR
In de handleiding van de X1 staat;
To reassign a program button for switching between
Portrait and Landscape modes
1 Tap > Settings > Personal tab > Buttons.
2 On the Program Buttons tab, in the Select a button box, tap
the button you want to reassign, for example Left key.
3 In the Assign a program box, select Rotate Screen.
4 Tap ok.
Zo kan je dus één van je keys gebruiken om te wisselen naar landscape mode zonder je toetsenbord te hoeven uitschuiven. Dit is vooral handig als je alleen wat zit te browsen met Opera oid. Zou je kunnen kijken welke toetsen je hier allemaal voor kan gebruiken? Dus evt. de "telefoon neerleggen" knop zou hier wel geschikt voor zijn, maar is het mogelijk om deze te kiezen? Is deze functie sowieso goed te gebruiken of heb je echt alle keys hard nodig?

Over dat TouchFlo(3D), zoals ik al in mijn vorige twee posts zei, Sony Ericsson biedt je gratis een Spb Mobile Shell Panel aan die je hier kan downloaden:
http://www.sonyericsson.c...eId=11472;contentItemId=0
Ik heb dat Spb Mobile Shell even gegoogled, had er wel eens wat over gelezen op het xda forum maar wist niet echt wat het was, en kwam hier uit:
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl
Het filmpje direct op die pagina laat je dus een interface zien die de meeste functies van WM koppelt zonder gebruik te hoeven maken van de default WM menu's.
Zou je aub deze panel kunnen testen?

Verder ben ik net als The Legend ook benieuwd naar of je naar mp3s of naar radio kan luisteren en deze panel dan kan verlaten en bijvoorbeeld kan gaan browsen met Opera en de muziek dan doorspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marc,

Bedankt voor het beantwoorden van alle vragen van ons hier :)

Is het mogelijk om terwijl je bijvoorbeeld radio luistert of msn't of muziek luistert van panel te wisselen zodat de muziek doorloopt terwijl je bijvoorbeeld aan het surfen bent?

Daarnaast ben ik enorm benieuwd of dingen als uitzendinggemist en youtube goed draaien op het toestel.. Het is geen TV-foon, maar in de trein moet je toch wat kunnen kijken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@The Legend,

dat is een standaard optie in Windows Mobile. Je kunt dan de linker of rechter soft key van functie veranderen. Dat zit ook op de X1. Je kunt trouwens alleen deze twee toetsen van functie veranderen. Gekke vraag maar waarom zouden jullie het scherm willen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Thundax,

zal ik eens een proberen... ? geef me 10 minuten

Vraag 1: Je kan niet van panel wisselen terwijl je muziek luistert via het Media Xperience panel of radio luistert via het FM-radio panel. Maar trucje... start je nu eerste de WMP speler van Windows zelf en ga je dan switchen tussen de panels dan werkt dat gewoon. De muziek speelt gewoon door. Schakel je de radio in of de mp3 speler op de Media Xperience speler dan neemt dat geluid het over.

Je kunt wel andere programma's starten terwijl 1 van de panels open staat en gebruikt wordt om je audio te luisteren.

Vraag 2: Video kijken gaat gewoon goed hoor. Niets bijzonders... net zoals op andere mobieltje van hetzelfde soort.

[ Voor 94% gewijzigd door een moderator op 06-10-2008 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:42:
Het filmpje direct op die pagina laat je dus een interface zien die de meeste functies van WM koppelt zonder gebruik te hoeven maken van de default WM menu's.
Oeh, dat ziet er wel gijl uit :D die mag marc wel eens testen :) kan die misschien meteen verwerken in zijn review.. ohnee, dan wordt het misschien weer teveel reclame... maar het ziet er wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Scherm draaien kan handig zijn bij het browsen zonder toetsenbord maar dat zou uit ervaring moeten blijken of dat echt handig is of niet. Je schrijft in je review ook het volgende:
Menig ander mobieltje heeft jou meer te bieden aan software, qua beeldscherm of schitterende bedieningservaring.
Ik krijg een beetje het gevoel dat het panel gebeuren je teleurgesteld heeft :P Op dit moment is de X1 het enige toestel met een resolutie van 800x480 wat bij internetten echt grote meerwaarde heeft. Toch ben je van mening dat 'andere' toestellen toch meerwaarde kunnen bieden qua beeldscherm. Dat het lettertype kleiner wordt naar mate de resolutie hoger wordt is wel redelijk logisch naar mijn idee. Toen ik van een 15" lcd naar een 22" ging moest ik ook even zoeken naar de icoontjes in de verte :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Legend schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:49:
Scherm draaien kan handig zijn bij het browsen zonder toetsenbord maar dat zou uit ervaring moeten blijken of dat echt handig is of niet. Je schrijft in je review ook het volgende:

[...]

Ik krijg een beetje het gevoel dat het panel gebeuren je teleurgesteld heeft :P Op dit moment is de X1 het enige toestel met een resolutie van 800x480 wat bij internetten echt grote meerwaarde heeft. Toch ben je van mening dat 'andere' toestellen toch meerwaarde kunnen bieden qua beeldscherm. Dat het lettertype kleiner wordt naar mate de resolutie hoger wordt is wel redelijk logisch naar mijn idee. Toen ik van een 15" lcd naar een 22" ging moest ik ook even zoeken naar de icoontjes in de verte :p
Nouja, ik kan me goed voorstellen dat uit de doos de telefoon niet voor mensen geschikt is met minder goede ogen..
Met internet enzo kun je wel met 2 klikjes in zoomen, maargoed, dan schiet je het doel van een 800x480 scherm voorbij..
Het 800x480 breedbeeldscherm is ook beetje dé reden waarom ik dit toestel wil hebben.. Vooral als het werd met een remote desktop client om mijn pc van thuis over te nemen... Anders had ik beter voor een Touch Pro kunnen gaan ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar kijk naar de HTC Diamond daar is het scherm 640 x 480.... zijn daar de lettertype klein?

Zie straks de Touch HD... ondanks dat het scherm een stuk groter is heb je daar ook geen problemen. Het is het probleem met WM. Het past zich niet aan, dus moet je als bedrijf dat zelf doen. SE heeft dat niet gedaan. Ze hebben een HTC van de plank getrokken en er panels opgemikt. Dat is het en niet meer dan dat. Helaas! maar waar.... Ze kunnen geen nieuw platform neerzetten daar in Zweden... dat zagen we al eerder met UIQ. Ik kijk uit naar de eerste Xperia's met Andriod en Symbian foundation dan pas praten we over sublieme producten...

Het is zo verrekte jammer dat UIQ dood is, want er was een Xperia X1 tegenhanger met Symbian voor 2009 die klaar lag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:12
Anoniem: 218636 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:53:
[...]

Nouja, ik kan me goed voorstellen dat uit de doos de telefoon niet voor mensen geschikt is met minder goede ogen..
Met internet enzo kun je wel met 2 klikjes in zoomen, maargoed, dan schiet je het doel van een 800x480 scherm voorbij..
Het 800x480 breedbeeldscherm is ook beetje dé reden waarom ik dit toestel wil hebben.. Vooral als het werd met een remote desktop client om mijn pc van thuis over te nemen... Anders had ik beter voor een Touch Pro kunnen gaan ofzo..
Ik heb nu juist liever een toestel met een minder groot lettertype.... Betekent ook meer ruimte voor tekst e.d. Tuurlijk moet er een limiet aan zitten, maar uit de film van unwired is alles toch prima leesbaar. Op de screenshots (van een nog grotere afstand kan ik ook alles prima lezen.

Qua touchscreen.... Tja, ik denk dat het wel meevalt. Als je dunne vingers hebt kan je denk ik prima overweg met het formaat. Bij unwired zie je dat hij geen enkele moeite heeft om dingen aan te tikken...... ff wennen is het wel, maar daarna denk ik prima te doen.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wennen is het zeker....

Het is vooral irrittant als je een telefoonnummer wilt intikken als je in de auto zit en je iemand wilt bellen of van de webpagina de flitscontroles wilt aflezen... :D

Daarnaast zit je enorm te turen... ik vind dat onhandig!

Wel een voordeel als je bubble breaker wilt spelen... je haalt nu echt een super topscore 8)

Ik ben ff wat video's aan het uploaden voor de mensen die graag wilde weten hoe snel de panels zijn. Mocht je nog meer willen hebben dan schiet ik gerust door.... Als er maar dingen zijn waarmee ik jullie een beter beeld kan geven dan doe ik da.

[ Voor 8% gewijzigd door een moderator op 06-10-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276419 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:56:
Ja maar kijk naar de HTC Diamond daar is het scherm 640 x 480.... zijn daar de lettertype klein?

Zie straks de Touch HD... ondanks dat het scherm een stuk groter is heb je daar ook geen problemen. Het is het probleem met WM. Het past zich niet aan, dus moet je als bedrijf dat zelf doen. SE heeft dat niet gedaan. Ze hebben een HTC van de plank getrokken en er panels opgemikt. Dat is het en niet meer dan dat. Helaas! maar waar.... Ze kunnen geen nieuw platform neerzetten daar in Zweden... dat zagen we al eerder met UIQ. Ik kijk uit naar de eerste Xperia's met Andriod en Symbian foundation dan pas praten we over sublieme producten...
Ik ben aan de ene kant wel benieuwd hoe dat HTC erin staat dat Sony Ericsson dit soort telefoons op de markt zet.. Ene kant zijn ze de concurrentie van Sony Ericsson.. Andere kant ook de leverancier en halen ze er ook voordeel uit.. Rare relatie ;) (ok ok, het komt al zo lang voor ook bij andere electronica e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je wat er in mijn MSN naam staat momenteel.... dit riep de country manager BLX van de week tegen me:

HTC about the Xperia X1: if it would be a good device we would have made it ourselves....

:D :D :D

HTC maakt al jaren alle Treo's... nieuwe Treo Pro is ook van HTC. Ze hebben diverse HP modellen in elkaar geschroefd. Alles bij T-Mobile aan MDA's, Vodafone aan VPA's en Orange SPV's komt bij hun vandaan. Ook i-mate heeft daar jaren hun toestellen vandaan gehaald. Wat dacht je van de T-Mobile G-edrocht-1?

[ Voor 41% gewijzigd door een moderator op 06-10-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Anoniem: 218636 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 01:03:
[...]

Ik ben aan de ene kant wel benieuwd hoe dat HTC erin staat.. Ene kant zijn ze de concurrentie van Sony Ericsson.. Andere kant ook de leverancier en halen ze er ook voordeel uit.. Rare relatie ;) (ok ok, het komt al zo lang voor ook bij andere electronica e.d.)
De Touch HD is misschien een concurrent, maar nog niet 100% vooral door het missen van een toetsenbord daar denk ik dat het als directe concurrent al afvalt. Qua multimedia zal hij echter denk ik superieur zijn aan de X1. Naast dat zal X1 het winnen qua design. Ik vind al die HTC's echt op elkaar lijken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de liefhebber video 1: http://www.youtube.com/watch?v=2ZW09_LfMsU

[ Voor 25% gewijzigd door een moderator op 06-10-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Het lijkt wel alsof hij op het einde vastliep? Klopt daT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hij is de content op da panel aan het laden.... Hij moet ff een seconde de agenda en takenlijst laden. Ik was ff te snel met doordrukken... Windows Mobile he... rustig aan, niet te snel ;-)

Video 2: http://www.youtube.com/watch?v=h7FaOTEzywU

[ Voor 13% gewijzigd door een moderator op 06-10-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-06 23:39
Mag schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:42:
Over dat TouchFlo(3D), zoals ik al in mijn vorige twee posts zei, Sony Ericsson biedt je gratis een Spb Mobile Shell Panel aan die je hier kan downloaden:
http://www.sonyericsson.c...eId=11472;contentItemId=0
Ik heb dat Spb Mobile Shell even gegoogled, had er wel eens wat over gelezen op het xda forum maar wist niet echt wat het was, en kwam hier uit:
http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl
Zou je aub deze panel kunnen testen?
Mijn broertje heeft sinds begin september een Touch Pro, ik had bij hem SPB Mobile Shell al getipt, hij was eerst wat terughoudend, omdat hij TouchFLO3D ook wel fijn vond. Na een paar dagen proberen was hij al overtuigd en hij gebruikt het nu dus al een paar weken. Wat ik van hem hoor is dat het allemaal wat sneller en fijner werkt, de knoppen zijn duidelijker, menu's zijn meer/makkelijker te customizen, het hoofdscherm is functioneler, ga zo maar door.

Ik ben wel benieuwd wat Sony Ericsson nou daadwerkelijk levert, het volledige programma of echt een panel voor in SE's Panels. De download op de website van SE is wel even groot als de download bij SPB zelf, dus ik gok dat het het volledige programma is, wellicht dan met een aanpassing zodat het binnen Panels werkt. Zou in ieder geval zeker voor mij een enorm pluspunt zijn als ze gratis SPB Mobile Shell meeleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276419 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 00:43:
@Thundax,

zal ik eens een proberen... ? geef me 10 minuten

Vraag 1: Je kan niet van panel wisselen terwijl je muziek luistert via het Media Xperience panel of radio luistert via het FM-radio panel. Maar trucje... start je nu eerste de WMP speler van Windows zelf en ga je dan switchen tussen de panels dan werkt dat gewoon. De muziek speelt gewoon door. Schakel je de radio in of de mp3 speler op de Media Xperience speler dan neemt dat geluid het over.
Je bedoelt dat ik altijd WMP moet gebruiken als player en dat ik door alle panels heen kan gaan terwijl de muziek door loopt tot je andere muziek gaat spelen vanuit de Media XPerience player?

Leuk die filmpjes trouwens... Alleen beetje teveel van het zelfde van de filmpjes die we al maaaanden zien :P Bedankt desalniettemin... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup dat bedoel ik. Net nog gedaan voor je. Gebruik je een functie op een panel dan kan je niet switchen van panel zonder dan dat de functie afgesloten wordt.

Ja u vraagt, wij draaien... meer ken da ding nie hahaha Je wilde de snelheid zien en die is al een stuk sneller denk ik dan andere modellen.

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 06-10-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276419 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 01:27:
Yup dat bedoel ik. Net nog gedaan voor je. Gebruik je een functie op een panel dan kan je niet switchen van panel zonder dan dat de functie afgesloten wordt.
Ah, kan ik daaruit concluderend at het basic windows mobile panel de enige software is die te allen tijde actief blijft, en dat bij het sluiten/switchen van een panel het panel inclusief inhoud ook echt gesloten wordt? Of zit ik nu te raaskallen en blijft het toch te allen tijde geactiveerd en zit het stoppen van bv het geluid ingebakken in de programmatuur van het desbetreffende panel zelf? (zoals bij de radio en mediaplayer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lijkt erop dat het complete programma/panel afgesloten wordt zodra je wisselt. Je hebt dus maar 1 actief panel per keer. Alsje namelijk andere panels selecteert merk je echt dat deze de content waarnodig opnieuw moet inladen. Dus het is dat je maar 1 panel constant actief hebt.

Wat ik niet kan achterhalen is of het standaard panel blijft bestaan en daar een tweede overheen gezet wordt. 1 die je dan alsware aan het panel systeem hebt toegevoegd. Maar volgens mij is dat ook niet zo heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276419 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 01:40:
Het lijkt erop dat het complete programma/panel afgesloten wordt zodra je wisselt. Je hebt dus maar 1 actief panel per keer. Alsje namelijk andere panels selecteert merk je echt dat deze de content waarnodig opnieuw moet inladen. Dus het is dat je maar 1 panel constant actief hebt.

Wat ik niet kan achterhalen is of het standaard panel blijft bestaan en daar een tweede overheen gezet wordt. 1 die je dan alsware aan het panel systeem hebt toegevoegd. Maar volgens mij is dat ook niet zo heel belangrijk.
Hoe verklaar je anders dat muziek gewoon door blijft draaien in windows media player?
En is het dan niet mogelijk om bijvoorbeeld met je google panel dingen te doen terwijl je bijvoorbeeld msn hebt open staan in het eerste windows mobile panel?

Blijkbaar snap ik het gebruik van die panels en de mogelijkheden en onmogelijkheden nog steeds niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Als ik de laatste paar posts dus lees, begrijp ik dat de NL (zilveren) versie van 24 okt te leveren is.
Aangezien ik lievere een zwarte versie heb (maar dan wel met korting via m'n provider, etc, geen zin om er 500,- voor neer te leggen), moet ik dan wachten tot de NL versie ook in het zwart komt? Of kan ik via een willekeurige webshop zo'n zwarte ergens vandaan halen incl. korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07-2021
Derice schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 08:10:
Als ik de laatste paar posts dus lees, begrijp ik dat de NL (zilveren) versie van 24 okt te leveren is.
Aangezien ik lievere een zwarte versie heb (maar dan wel met korting via m'n provider, etc, geen zin om er 500,- voor neer te leggen), moet ik dan wachten tot de NL versie ook in het zwart komt? Of kan ik via een willekeurige webshop zo'n zwarte ergens vandaan halen incl. korting?
Ik snap inderdaad niet dat de zwarte later komt als hij dus blijkbaar wel al klaar ligt !! Is er iemand die hier beter zicht op heeft dan alle suggesties en voorspellingen :P

Overigens nice to have, zo'n vraagbaak, Marc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik zou het toch wel erg jammer vinden als je niet meerdere panels open zou kunnen houden. Zoals idd MSN en internet. Dat is juist fijn als je die in gescheiden panels kan hebben. Een beetje als Apples Spaces dus...

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
WoBaDijk schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:44:
Ik zou het toch wel erg jammer vinden als je niet meerdere panels open zou kunnen houden. Zoals idd MSN en internet. Dat is juist fijn als je die in gescheiden panels kan hebben. Een beetje als Apples Spaces dus...
Het lijkt me sterk als dat niet zou kunnen. In de film van unwired is duidelijk te zien dat je foto's kan bekijken terwijl je naar muziek luistert..... Internet zal ongetwijfeld in de Windows mobile hoofdtab gedraaid worden. Evenals de muziekspeler. Maar goed, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Voor zover ik begreep zijn de panels zelf gewoon statische plaatjes.. die staan stil en daardoor lijkt het alsof het programma gewoon gesloten is.

Maar windows kennende blijft het gewoon op de achtergrond doordraaien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik las in de manual dat je kan instellen dat apps worden afgesloten als je op het kruisje drukt, dus gewoon in WM zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dbm12,

plaatjes kijken en muziek luisteren is 1 en hetzelfde panel, dus het is nogal logisch dat je dat tegelijk kunt doen. ;-)

@Thundax,

dat verklaar ik doordat WMP een apart programma is dan het panel dat op zich ook een programma is. En WM kan multitasken tot 32 applicaties. Dus als je WMP los van de panels draait en dan wat gaat doen met panels kan dat gewoon tegelijk.

Je kunt dus de Google panel gebruiken en daarnaast het Windows Live MSN programma draaien. Zolang je maar geen MSN panel gebruikt (mocht die er ooit zijn).

Ff voor de goede orde.... Panels zijn geen compleet nieuw menu!! Het is een programma dat je start en dat draait. Je kunt alleen niet meerdere panel programma's naast elkaar draaien. Panels op zich een programma waarin je een panel kiest.

@FurY_84,

geen dank... doe het met alle plezier. Als jullie maar de juiste beslissing maken voor een bepaald product ook daadwerkelijk tevreden zijn na de aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
GENETX schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:12:
Ik las in de manual dat je kan instellen dat apps worden afgesloten als je op het kruisje drukt, dus gewoon in WM zelf.
Klopt.. optie in windows mobile.. Is niet zo heel handig hoor.. Dan sluit je dus msn af als je op het kruisje drukt.. terwijl je die toch op de achtergrond wil laten draaien.

wel is het zo dat als je het kruisje vasthoudt, dat het programma wel helemaal wordt afgesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Anoniem: 276419 schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 01:02:
Het is vooral irrittant als je een telefoonnummer wilt intikken als je in de auto zit en je iemand wilt bellen of van de webpagina de flitscontroles wilt aflezen... :D

Daarnaast zit je enorm te turen... ik vind dat onhandig!
Dat is toch wel een erg belangrijk punt, aangezien het toestel voor de meeste mensen in eerste instantie toch hun telefoon is. Kun je misschien een video maken, als het niet teveel moeite is, waarin je vanuit het panelscherm een telefoonnummer gaat bellen? Zodat wij kunnen zien hoe snel dat gaat, welke handelingen nodig zijn en hoe klein de letters en iconen daarbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Ehm.. Je kunt gewoon de lettergrootte van windows instellen.. Dat zal niet voor alle applicaties werken, maar voor de meeste dingen wel.

Je kunt dus het lettertype heel klein zetten, krijg je priegel letters, maar dan past er veel mail op je scherm!
Handiger is om hem ietsjes groter te zetten, dan kun je veel dingen nog met je vingers besturen.

Kleine lettertjes kun je altijd wel lezen, ik neem aan dat je je telefoon niet 2 meter van je vandaan legt. als je een mailtje gaat lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Ik weet niet of dat mogelijk is, maar het mooiste zou zijn als je dat per panel kunt doen. Een paar grote (schermvullende) nummerieke aanraaktoetsen als je een telefoonnummer (in de auto) wilt intoetsen, en kleiner als je inderdaad een mailtje wilt lezen of een internetpagina wilt bekijken.
Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.

Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.

Wat mag er dus niet in dit topic:

1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt

Xperia Tech vragen topic Deel 5