kirelam schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 08:51:
nou zo'n accelerometer wat moet je daar dan mee? het scherm draait mee WHOOPIE......en verder? het is net zoals andere dingen een extra geintje en in mijn n95 had ik het op een gegeven moment, na 1 maand iriteerde ik me er al aan, en als tweede gebruikt dat ding veel stroom. ik ken iemand die in de electronica zit en vertelde dat het component wat beweging detecteerd echt niet vriendelijk is voor je accu!
alle andere minpunten, zijn software gevalletjes ind. en naar mijn weten heb iemand van SE aan de lijn gehad die het apparaat in de handen had vertelde dat bijna al die punten al zijn opgelost!
Dat heb ik volgensmij wel eens verteld.. Maar zal het nog een keer uitleggen.
Het is inderdaad niet noodzakelijk, je kan prima zonder.. Maar er zijn een heleboel leuke en handige applicaties die je kunt gebruiken als er een accelerometer inzit. Momenteel in bezit van een touch pro, als ik gebeld wordt en ik kan even niet opnemen, draai ik de telefoon om, en dan wordt het gesprek "weggeklikt" door de g-sensor.
's ochtends een mooie: klaxon, een wekker programma. Als mijn wekker gaat, draai ik hem om, dan gaat ie op snooze.. Als ik er wel meteen uit ga, schut ik de telefoon, en de wekker gaat uit.
Zo zijn er talloze handige applicaties in omloop en nog te bedenken. Niet noodzakelijk, maar zoooo handig
Het omdraaien van m'n telefoon is 's ochtends met een slaperige kop veel makkelijker als op het scherm een klein knopje "menu" en dan "snooze 10 minuten" aan te klikken

.
Verder draaien schermen niet mee.. dat kun je uitzetten.. Dus je hebt er geen last van. Hij gebruikt alleen stroom als je hem daadwerkelijk gebruikt. Bij de n95 was dat dus constant.. in windows mobile niet. Dus naar mijn idee wel jammer dat dat er niet opzit.
[
Voor 7% gewijzigd door
Boyd op 24-10-2008 09:58
]