AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Ik zat er ook al aan te denken om eens een panel te maken, maar dan moet ik wel even een goeie tutorial zien te vindenDay24 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 01:44:
Ik hoop trouwens wel dat er binnenkort (wanneer de x1 wat beter verkrijgbaar is waarschijnlijk) wat meer panels beschikbaar komen. Ik heb eens gekeken naar de SDk om ze zelf te maken, aangezien ik wel wat ideeën heb, maarja, om volledige panels te maken moet je ook in C++ programmeren, dus dat gaat me echt niet lukken.
Een C++ boek heb ik nog wel liggen
PSN id: NL_SToRM
http://asia.cnet.com/revi...39001703,42689966p,00.htm
Die voicecommand werkt inderdaad erg leuk.. heb hem nu al op m'n FS n560, het enige wat jammer is dat ie niet in het nederlands beschikbaar is.Day24 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 01:44:
Als ik dat voice command zie kan ik inderdaad ook niet wachten op mijn X1. Ik zie alleen in de comments bij de youtube video dat dit niet standaard al bij de xperia zit, maar dat je het programma moet downloaden. Volgens de gast van de video is het windows mobile voice command 1.6
Dat staat in ieder geval al op mijn lijstje, mocht mijn x1 oooooooit nog komen.....
Ik hoop trouwens wel dat er binnenkort (wanneer de x1 wat beter verkrijgbaar is waarschijnlijk) wat meer panels beschikbaar komen. Ik heb eens gekeken naar de SDk om ze zelf te maken, aangezien ik wel wat ideeën heb, maarja, om volledige panels te maken moet je ook in C++ programmeren, dus dat gaat me echt niet lukken.
Je denkt, wat boeit dat, nou als je nederlandse afspraken in je agende hebt staan loopt de uitspraak "net niet" haha..
Maar de voicecommand werkt ook nu al op pda's met een MIC lekker hoor, hoef je niet voor te wachten op de X1.
Van de andere kant zul je met die hoeveelheid RAM in dagelijks gebruik waarschijnlijk ook gewoon alles open laten staan.
Het wisselen van panels vind ik nog een beetje aan de trage kant.
Begin bij panel overzicht > Kiezen van panel > Laden Windows interface > Bijwerken/Actualiseren geopende applicatie > Bruikbaar panel.
Deze overgang duurt toch al zo'n 5-6 seconden.
Verwijderd
Pluspunten
+ Voelt solide aan
+ Hoge-resolutiescherm, goed voor browsen en bekijken van video
+ Prettig qwerty-toetsenbord
+ Gratis te downloaden SPB Mobile Shell-panel
Minpunten
- Groot en zwaar
- Panelinterface is traag en veel panels voegen weinig toe
- Meegeleverde headset klinkt matig
- Geen eigen Sony Ericsson-software, zoals de Walkman-speler
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2008 11:28 ]
Verwijderd
1. Dat weet je vantevoren (lezen) en kun je verwachten bij een telefoon met toetsenbord erbijVerwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:17:
De T-net review: reviews: Sony Ericsson Xperia X1: krachtpatser en zwaargewicht
Minpunten
- Groot en zwaar
- Panelinterface is traag en veel panels voegen weinig toe
- Meegeleverde headset klinkt matig
2. Traagheid (wat is traag? is net wat je gewend bent)
3. Headset boeit mij persoonlijk niet (en wanneer wel, je kunt er dopjes induwen wat je maar wilt)
4. Ook niet echt boeiend...het is tenslotte geen walkman-phone.
Kortom, ik zal het allemaal zelf wel zien
Overigens noemt hij het toetsenbord wel goed in tegenstelling tot anderen...
Ik dacht de er 128MB gedeeld werd tussen de cpu en graka ? dan zal dit toch wel een software bug moeten zijn?
Ik zeg niet dat ik het ga gebruiken, maar vind het gewoon frapant.Xof schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:41:
Waar gebruik je videokaart nou voor dan? Video's afspelen gaat supergoed en je kunt er mee bellen en browsen.
overigens heb ik de telefoon al bestelt en dat gaat vast goed komen
Ik hoop dat we snel nog wat nieuwe panels te zien gaan krijgen, waardoor het bedieningsgemak nog verder omhoog zal gaan. Dat is voor mij het belangrijkste.
De belangrijkste functies voor mij zijn bellen, smsen, wekker (werkt dat goed op WM?), foto's maken en internet/email. Als die goed werken dan ben ik tevreden. Als er later nog TomTom op kan draaien, dan zou dat helemaal mooi zijn
[ Voor 38% gewijzigd door SToRM666 op 29-10-2008 11:57 ]
En genoeg YouTube filmpjes waar muziek gewoon netjes in het MediaPanel wordt afgespeeld....Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:17:
Een ander pluspuntje:
Hij is zwart en in de taal Nederlands
Oe, Zwart is nice (heel erg onnodige post..maar moest ffGENETX schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:58:
[...]
En genoeg YouTube filmpjes waar muziek gewoon netjes in het MediaPanel wordt afgespeeld....
Een ander pluspuntje:
Hij is zwart en in de taal Nederlands
Dit was te verwachten. Aangezien in WM6.1 al standaard wmp zit enzo.Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 11:17:
Minpunten
[ Voor 27% gewijzigd door dragonzzzz op 29-10-2008 12:46 ]
Hoe groter je kaartje hoe langzamer het word om dingen op de sd class 2 te zetten.Cheeky schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:52:
Ik zie dat MicroSD kaartjes van 8GB als Class 6 (snelheid) geleverd kunnen worden, terwijl er alleen nogmaar 16GB Class 2 kaartjes zijn. Weet iemand of dit merkbaar zal zijn bij muziek luisteren of films kijken op de X1?
Maar ik zou het niet weten of hij ook langzamer is dan een class6 in een X1
Ik vond deze op youtube:
http://br.youtube.com/wat...PaD05CQFM&feature=related
Ze hebben een beetje dezelfde punten als Tweakers. Geen goede standaard headphones. Matige muziek speler. Geen Flash en dus geen youtube.
Maar accu zou 2 dagen mee gaan met veel gebruik. En dat vind ik wel weer erg positief.
Nu vraag ik me af is er een oplossing voor dat flash probleem ? via een andere browser of zo ?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
FlashLite 3 ofzo, moet je ff zoeken op XDA of hier op het forum, maar kan wel degelijkAstennu schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:30:
Review van tweakers is niet al te positief.
Ik vond deze op youtube:
http://br.youtube.com/wat...PaD05CQFM&feature=related
Ze hebben een beetje dezelfde punten als Tweakers. Geen goede standaard headphones. Matige muziek speler. Geen Flash en dus geen youtube.
Maar accu zou 2 dagen mee gaan met veel gebruik. En dat vind ik wel weer erg positief.
Nu vraag ik me af is er een oplossing voor dat flash probleem ? via een andere browser of zo ?
Headphones en matige muziekspeler kan je zelf ook oplossen, kost je alleen wel geld (en dan krijgen we de discussie 'maar ik betaal al zoveel voor het toestel' weer)...
Belkwaliteit heb ik volgesnmij wel wat van gelezen in die review, dat was wel goed. Net zoals het bereik.MaZe schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:57:
Vrij negatieve en beperkte review. Ik vind jammer dat ze alleen z'n features beschrijven, ik wil ook graag weten hoe het apparaat belt, hoe snel je in je contacts komt dat soort dingen. Ook het stukje gps is overgeslagen.
Over de contacts; dat is gewoon standaard windows mobile, valt weinig over uit te leggen. Dan wordt het een windows mobile review.
GPS is idd overgeslagen. Maargoed, gps = gps.. Zal toch wel werken?
Jah, eigenlijk wel. En als je naar de walkman serie phones kijkt. Daar zitten wel goede headsets bij.418O2 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:10:
als je een tel. van 600 eu koopt kan een headset van 30 euro er ook nog wel af toch ?
Gelukkig heb ik nog een oude W800 headset liggen die ik aan de x1 kan pluggen
Deze dus:

Edit
Uhm, als ik goed kijk naar de headset die word bijgeleverd bij de X1, dan lijkt ie best wel op de HPM-70...

[ Voor 14% gewijzigd door dragonzzzz op 29-10-2008 14:19 ]
Verwijderd
http://www.xbmcfreak.nl/
Inderdaad, ik ben verbaast dat ik het zeg maar helaas ga ik het toch doen: T.net, wat een biased en beperkte review zeg.MaZe schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:57:
Vrij negatieve en beperkte review. Ik vind jammer dat ze alleen z'n features beschrijven, ik wil ook graag weten hoe het apparaat belt, hoe snel je in je contacts komt dat soort dingen. Ook het stukje gps is overgeslagen.
Wat me vooral opvalt is dat ze heel vrolijk tegen de reviews van andere gerenomeerde review-sites in gaan kwa opvattingen. Ook veel gewone users die melden dat ze de X1 hebben (vooral op Youtube) zijn veel positiever dan T.net.
Erg erg jammer...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Had die class niet alleen maar betrekking op de schrijfsnelheid en niet op de leessnelheid?Cheeky schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:52:
Ik zie dat MicroSD kaartjes van 8GB als Class 6 (snelheid) geleverd kunnen worden, terwijl er alleen nogmaar 16GB Class 2 kaartjes zijn. Weet iemand of dit merkbaar zal zijn bij muziek luisteren of films kijken op de X1?
Zojuist m'n 8GB class 6 kaartje binnengekregen van bol.com
WM 6.1 heeft hier standaard opties voor, om programma's af te sluiten in plaats van te minimaliseren als je op het kruisje drukt. Ook kan je in alle video's zien dat er een task manager mee komt die een menu opent als je het kruisje ingedrukt houdt, om alle draaiende programma's te kunnen zien en afsluiten.Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:22:
Hoe zit dat met programma's die open blijven staan op de achtergrond? Enige WM device die ik heb gehad was een ipaq en daar moest je echt met zo'n windows-achtige taskmanager programmas gaan afsluiten enzo. Dat was echt super onhandig, al helemaal door de interface die helemaal niet geschikt is voor zo'n klein scherm (imho). Werkt dat hier wel wat handiger op? Voor de rest lijkt de xperia me wel wat door de goede accu en goede resolutie scherm, alleen ik ben een beetje bang voor de onhandige zaken zoals het windows start menu, task manager etc.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Hmm wat een beroerde review, maarja, onze opper-tweakers moeten niet te hard hun best doen want dan passen die belachelijke blogs van Meyeroos hier niet meer qua niveau.
Ehm, nogal gaar dat die 3D score 1/3 van de Touch Pro is, hoe dat nou weer mogelijk is kan ik met met pet niet bij. No shit dat die panels dan schokken zodra je de orientation verander, de Imageon chip van de MSM720*A is zeker geen Radeon (kwa snelheid) en dan is deze nog eens 3x langzamer dan zijn broer die in de TP zit.
Beetje jammer weer, het apparaat is nog niet uit en hij snakt al naar een ROM-update om alles op een rijtje te krijgen.
Maarja, buiten bij alle mogelijke multimedia toepassingen zul je dat ding toch niet gebruiken, dus who cares

Man, daar heb je echt geen Shure's voor nodig om die Sony's als 'ruk' af te schrijven. Zelfs de EP-630 van Creative (20Euro) lopen zonder moeite rondjes om de EX71 van Sony, ik heb onder andere beide gehad, en die Sony's klinken, zeker in vergelijking, echt voor geen meter.PD2JK schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:36:
De doppen die bijgeleverd zijn, die lijken best veel op de EX71SL of die van de W800i. Deze heb ik ook zo'n vier jaar gebruikt en zijn best goed, de bas is alleen iets te overmatig aanwezig. [..] Misschien was de reviewer 300 euro kostende Shure's gewend...
[ Voor 29% gewijzigd door SirNobax op 29-10-2008 18:43 ]
Pentaxiaan
Dat is dan weer persoonlijk, heb die EP-630 ook eens getest maar vond mijn EX71SL toch beter klinken. en ja die van apple zijn echt om te huilen.Man, daar heb je echt geen Shure's voor nodig om die Sony's als 'ruk' af te schrijven. Zelfs de EP-630 van Creative (20Euro) lopen zonder moeite rondjes om de EX71 van Sony, ik heb onder andere beide gehad, en die Sony's klinken, zeker in vergelijking, echt voor geen meter.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Het is allicht een stuk beter dan die plastic zooi die je bij HTC er altijd bij krijgt.
Maar back ontopic, de review van Tweakers was opzich redelijk, vooral als je het vergelijkt met andere reviews van smartphones (kijk naar die van de Nokia N96). Maar ik had opzich wel wat meer beeld materiaal verwacht.
Mocht het echt waar zijn, dan is dit wel super...een extra reden om de X1 e nemen i.p.v de HTC Touch HD, als je er al niet uit was
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=428351
Op tweakers stond gister nog dat de panels ook op andere WM telefoons konden werken. Link.bamoah schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:25:
Op XDA beweert iemand al TF3D van de HTC Touch HD werkend op de X1 te hebben
Mocht het echt waar zijn, dan is dit wel super...een extra reden om de X1 e nemen i.p.v de HTC Touch HD, als je er al niet uit was
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=428351
Extra reden om de Touch HD te kopen... Of heb ik de keuze nou weer moeilijker gemaakt?

PS. Wat denk je dat de hobbyisten, die TF3D hebben uitgebouwd voor gebruik op andere telefoons, gaan doen met de panelsoftware van de X1? Die zullen waarschijnlijk niet rusten voor het in alle glorie op andere toestellen werkt...
FrenzyFreak schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:13:
[...]
Extra reden om de Touch HD te kopen... Of heb ik de keuze nou weer moeilijker gemaakt?
Ik kan niet kiezen... argghh
Zal wel het grotere scherm worden, dus HTC, hoewel ik de XPeria qua uiterlijk mooier vind
Als ik het echt allemaal van te voren wist...
De X1 heeft wel een Panel knop en een andere smartphone niet, dus dat is al moeilijker te simuleren lijkt meFrenzyFreak schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 10:13:
[...]
Op tweakers stond gister nog dat de panels ook op andere WM telefoons konden werken. Link.
Extra reden om de Touch HD te kopen... Of heb ik de keuze nou weer moeilijker gemaakt?![]()
PS. Wat denk je dat de hobbyisten, die TF3D hebben uitgebouwd voor gebruik op andere telefoons, gaan doen met de panelsoftware van de X1? Die zullen waarschijnlijk niet rusten voor het in alle glorie op andere toestellen werkt...![]()
De Touch HD is een mooi ding hoor, maar ik vrees dat de accuduur niet echt zo goed gaat zijn door het grotere scherm en de kleinere accu...N0stradamus schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:49:
[...]
![]()
Zal wel het grotere scherm worden, dus HTC, hoewel ik de XPeria qua uiterlijk mooier vind
Verwijderd
Het ongeduld neemt toeN0stradamus schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:49:
[...]
![]()
Die Touch HD is zeker een mooi ding! Maar ik prefereer een toetsenbord bij een touchscreen telefoon!
Die kleine toetsen op zo'n scherm werken gewoon niet als je in een wiebelende trein zit of even snel wat wil smsen...
Als dat laatste je reden is om voor de Xperia te gaan, lijkt het me eigenlijk meer voor de hand liggend om naar de HTC S740 te kijken, daar zitten tenminste fatsoenlijke toetsen op. Ik denk dat de 'toetsen' van de phone.exe applicatie groter zijn dan de toetsen van het hardware toetsenbord, ook bij de Xperia, dus die zullen in de trein handiger te bedienen zijn.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 12:05:
[...]
Het ongeduld neemt toe
Die Touch HD is zeker een mooi ding! Maar ik prefereer een toetsenbord bij een touchscreen telefoon!
Die kleine toetsen op zo'n scherm werken gewoon niet als je in een wiebelende trein zit of even snel wat wil smsen...
Ik heb overigens om deze reden nog nooit gekozen voor een full touchscreen device, ook niet als er een hardware qwerty toetsenbord aan vast zat. Wel heb ik een HTC Tornado gehad (ook wel Qtek 8310), maar dat is dus een soort voorloper van de S710/S730/S740.
Verwijderd
Neehoor dat is het niet, de laatste reden.SneakyViper schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:27:
[...]
Als dat laatste je reden is om voor de Xperia te gaan, lijkt het me eigenlijk meer voor de hand liggend om naar de HTC S740 te kijken, daar zitten tenminste fatsoenlijke toetsen op. Ik denk dat de 'toetsen' van de phone.exe applicatie groter zijn dan de toetsen van het hardware toetsenbord, ook bij de Xperia, dus die zullen in de trein handiger te bedienen zijn.
Er zijn meerdere redenen waarom ik voor de X1 ga.
Bovendien geven de laatste reviews aan dat het toetsenbord van de X1 goed is!
Knoppen zijn functies toe te wijzen in Windows MobileSToRM666 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:54:
[...]
De X1 heeft wel een Panel knop en een andere smartphone niet, dus dat is al moeilijker te simuleren lijkt me
@Touch HD twijfelaars
En die Touch HD zal toch (afgezien van het fysieke toetsenbord) een serieus alternatief blijven tot fatsoenlijke reviews/vergelijkingen/ervaringen van beide apparaten verschijnen. De software moet in de afweging alleen niet de overhand krijgen, gezien de TF3D interface vooral nuttig is en snel werkt en op allebei de apparaten kan draaien.
De X1 panels hebben een grotere "kijk-mij-nou!" factor, maar zorgen dankzij de snelheid nog voor een "Ja-ik-kijk. Ah leuk...maar in deze tijd had ik dat ook al opgestart via mijn TF3D menu..." reactie. En ook dit zal op den duur wel op andere apparaten gedraaid worden.
Maar ik doe lekker met jullie mee, ik heb nog 3,5 maanden om te beslissen

de xperia is niks mis me en sommige mensen houden van HTC nou niks mis me en sommige mensen willen de X1. omdat ze allemaal WM6 draaien kan alles uitgewisseld worden dus het gaat uiteindelijk alleen nog maar om de hardware mensen! en jah het de software zal uiteindelijk stabieler draaien op het originele apparaat! en het interface wat wel en niet fijn is, dat zijn meningen! geen feiten
Dude, kalm.kirelam schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:35:
ik dacht dat apparaten niet afgekraakt zouden worden???
de xperia is niks mis me en sommige mensen houden van HTC nou niks mis me en sommige mensen willen de X1. omdat ze allemaal WM6 draaien kan alles uitgewisseld worden dus het gaat uiteindelijk alleen nog maar om de hardware mensen! en jah het de software zal uiteindelijk stabieler draaien op het originele apparaat! en het interface wat wel en niet fijn is, dat zijn meningen! geen feiten
Je hebt gelijk hoor. Maar feitelijk zijn het dezelfde apparaten, de X1 heeft een iets kleiner scherm, maar dezelfde resolutie.kirelam schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:35:
ik dacht dat apparaten niet afgekraakt zouden worden???
Ik kan over een dikke maand verlengen, ik wil ze eerst allebij in handen hebben en dan vel ik mijn oordeel. Ik denk dat het de X1 wordt want ik ben wel heel erg gaan wennen aan een tobo (nu een f700)
Dat komt omdat dat soort zaken in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic worden gepost.
[ Voor 87% gewijzigd door pven op 30-10-2008 18:08 ]
Daar ben ik ook benieuwd naar. Vanuit software en hardware platform oogpunt lijken mij de Xperia en Android een match made in heavenErhnam schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:33:
Ik ben meer benieuwd of de xda community Android op het toestel kan laten draaien. Dan zijn al snel een aantal negatieve eigenschappen (van Windows Mobile) weg!
Ik vroeg me af hoe andere tweakers hier over Android op de Xperia denken? Op zich zou het toch voornamelijk een kwestie zijn van een Xperia driver voor Android programmeren?
Ik heb gelezen dat als je de Xperia voor het eerst aan zet, dat je door een standaard configuratie procedure van Windows Mobile heen gaat. Kan je hier ook de taal van Windows Mobile instellen, en kan je daarna later ook nog de taal veranderen?
- unboxing
- hardware tour
'Moeilijkste' is afaik alle toetsen en uiteraard het beeldscherm (800x480 ipv 400x240) 'compatible' te maken. Zaken zoals het qwerty-tobo, de d-pad, etc, is gewoon veel werk (afaik). Gezien de X1 en de G1 dezelfde chipset delen zullen grafische drivers enzo niet (veel) uitmaken.Flixz schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 22:07:
[...]
Ik vroeg me af hoe andere tweakers hier over Android op de Xperia denken? Op zich zou het toch voornamelijk een kwestie zijn van een Xperia driver voor Android programmeren?
Ennuh, de taal zit in de ROM gebakken. Al kan je die wel flashen, maar dan ben je je garantie hoogstwaarschijnlijk kwijt.
[edit]
@hieronder
Ik hoop, zeker voor S.E., dat ze het niet te gek maken kwa 'delays'. Na het UIQ debacle is dit bepaald niet goed voor het imago van Sony betrefd smartphones. Daarnaast doen ze het op de andere fronten ook niet geweldig had ik begrepen.
[ Voor 24% gewijzigd door SirNobax op 30-10-2008 23:18 ]
Pentaxiaan
Verwijderd
De xperia scoort erg slecht, dit zou toch geen tytnII verhaal worden he?, banelijk het missen van de essentiele drivers!
Ik hoop het beste er maar van.
Als dit werkelijk zo is dan bevestigd dit de eerdere meldingen uit een eerdere review "geen 3D acceleratie"
1) Moet dit niet in het levertijden topic?DaannO schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:13:
Zo, net via via gehoord dat SE toch wel echt moeite heeft met het uitleveren van het toestel. Nu hopen dat dit gaan ramp voor ze wordt..
Ik ben toch malle pietje niet!
DIe graphics benchmark vond ik ook wel zorgwekkend ja. Ik hoop dat iig films, etc gewoon vloeiend draaien. Het is geen desktop, dus uiteindelijk maakt mij de scoren vrij weinig uit. ÁLS alles verder vloeiend draait tenminste.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:29:
Ik maak me toch best zorgen over de benchmark in de review.
De xperia scoort erg slecht, dit zou toch geen tytnII verhaal worden he?, banelijk het missen van de essentiele drivers!
Ik hoop het beste er maar van.
Als dit werkelijk zo is dan bevestigd dit de eerdere meldingen uit een eerdere review "geen 3D acceleratie"
Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |
Misschien was die gfx test net zoals die andere test wel niet geoptimaliseerd om op de X1 goede/reële/kloppende resultaten te laten zien.WoBaDijk schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:40:
[...]
DIe graphics benchmark vond ik ook wel zorgwekkend ja. Ik hoop dat iig films, etc gewoon vloeiend draaien. Het is geen desktop, dus uiteindelijk maakt mij de scoren vrij weinig uit. ÁLS alles verder vloeiend draait tenminste.
Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2
Voor wat het waard is, hier draait COD2 op de X1:wavemaster100 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:50:
[...]
Misschien was die gfx test net zoals die andere test wel niet geoptimaliseerd om op de X1 goede/reële/kloppende resultaten te laten zien.
http://www.youtube.com/watch?v=EdCdP1Y92Ys
Cheeky schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:26:
[...]
Voor wat het waard is, hier draait COD2 op de X1:
http://www.youtube.com/watch?v=EdCdP1Y92Ys
Allemaal toegevoegd aan de Topic Start!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Mooi om te horen, hier maakte ik me namelijk ook nog wel zorgen over:
I was a bit worried that the X-Panel functionality that allows the Xperia X1 to run multiple desktops would be really gimmicky and would just slow my phone down. For a while my fears seemed to be coming true as out of the box my Xperia X1 was unbearably slow. However, this improved and I think the phone just needed time to do the first couple of background syncs with my mailboxes and to then store all the new data efficiently, as now my phone is running very fast.
Verwijderd
http://www.youtube.com/watch?v=hLz4UlKOHL0bamoah schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:07:
Touch Flo 3D van de Touch HD is alweer een realiteit op Xperia @XDA
supermooi
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Nu maar hopen dat ze tegen de tijd dat ie uitkomt een bugvrije versie hebben
Een n00b vraag dus: als je een NL Xperia koopt, kan je die dan wel op Engels zetten (en is dan ook alles Engels, behalve bijv. de T9 woordenboeken, zover je die al nodig hebt)?
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Enige manier is een engelse rom flashen.MerijnB schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:05:
Ik volg deze threads al vrij lang, maar weet niet zo veel van windows mobile af.
Een n00b vraag dus: als je een NL Xperia koopt, kan je die dan wel op Engels zetten (en is dan ook alles Engels, behalve bijv. de T9 woordenboeken, zover je die al nodig hebt)?
Met andere woorden: Als je de NL versie neemt, is alles in het Nederlands en dat is niet door een instelling te veranderen. Je kan wel een engelse versie van Windows Mobile erop zetten, maar dan ben je je garantie kwijt. Ga dus voor een engelse versie van de X1!BioHazard schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:21:
[...]
Enige manier is een engelse rom flashen.
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Dit is EXACT de reden waarom de review van T.net zo slecht is. Ze zitten te mekkeren dat de X1 geen eigen mediaplayer heeft, minder makkelijk met de vingers te gebruiken valt en nog meer software dingen.Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:09:
[TF3D op X1]
http://www.youtube.com/watch?v=hLz4UlKOHL0
supermooi
Om de een of andere reden hebben ze dit compleet over het hoofd gezien: al de software van HTC phones en de X1 kunnen samen werken.
Oftewel: voor de software verschillen moet je de X1 niet laten liggen!!!!
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Imo moet je reviewen wat je in je handen krijgt. Je gaat toch ook niet klagen na een auto review, dat het een slechte review is, omdat de reviewer het verwaarloosd heeft om de auto te chippen? Een product moet gewoon gereviewd worden, zoals het wordt aangeleverd.XanderDrake schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:19:
[...]
Dit is EXACT de reden waarom de review van T.net zo slecht is. Ze zitten te mekkeren dat de X1 geen eigen mediaplayer heeft, minder makkelijk met de vingers te gebruiken valt en nog meer software dingen.
Om de een of andere reden hebben ze dit compleet over het hoofd gezien: al de software van HTC phones en de X1 kunnen samen werken.
Oftewel: voor de software verschillen moet je de X1 niet laten liggen!!!!
Als jij vindt dat de X1 gereviewd moet worden met alle mogelijke software (en aanpassingen), doe het dan zelf, want ik denk dat ze hier bij Tweakers ook nog tijd over willen hebben om andere werkzaamheden te doen.
Dat klopt wel, maar dat doet niet af aan mijn stelling: Als het om software gaat, moet je de X1 niet laten liggen.Rudey schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:32:
Imo moet je reviewen wat je in je handen krijgt. Je gaat toch ook niet klagen na een auto review, dat het een slechte review is, omdat de reviewer het verwaarloosd heeft om de auto te chippen? Een product moet gewoon gereviewd worden, zoals het wordt aangeleverd.
Aan de hand van de review van T.net zullen mensen dat wel doen ben ik bang.
Tevens vind ik het niet correct dat T.net nadruk legt op dingen die zo ontzettend makkelijk te verhelpen zijn. Ik heb nog geen review gezien waarbij ze huilen om het feit dat de X1 niet een Walkman mediaplayer heeft.
Ohja, kwam ik later achter:
Hoezo geen eigen mediaplayer voor de X1?
http://nl.youtube.com/watch?v=_0e40SBfayk
We hebben het over een hele Media Panel.
Schiedam | 4050 Wp ZZO
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Het is waar wat je zegt over de auto review, maar ik zou dit meer vergelijken met een 1.4 motor of een V8 in dezelfde wagen. Kijk, je kan panels toevoegen waardoor je een toestel completer maakt en ik beschouw dit ook als een toevoeging van een toestel. Reviews blijven natuurlijk persoonlijk, dus ja, als jij de review goed vindt, zegt dat nog niets over hoe jij t toestel vindt! Ik wacht dus gewoon af en oordeel straks zelfRudey schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:32:
[...]
Imo moet je reviewen wat je in je handen krijgt. Je gaat toch ook niet klagen na een auto review, dat het een slechte review is, omdat de reviewer het verwaarloosd heeft om de auto te chippen? Een product moet gewoon gereviewd worden, zoals het wordt aangeleverd.
Als jij vindt dat de X1 gereviewd moet worden met alle mogelijke software (en aanpassingen), doe het dan zelf, want ik denk dat ze hier bij Tweakers ook nog tijd over willen hebben om andere werkzaamheden te doen.
Voor zover ik weet, heb je europees 2 jaar garantie op alle elektronica die je koopt. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken.Matjan schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:45:
De experia krijgt standaard alleen maar 1 jaar fabrieksgarantieIk dacht dat dat voor telefoons tegenwoordig altijd 2 jaar was...
Haha, kijk wie er in de middelste bus zitten.djjef85 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:51:
uitgebreide Noorse review met mooie foto's (translated by google)
http://images.gfx.no/538/538082/DSC_0021.jpg
Google vertalingen blijven grappig, maar 1 zin heeft me in zekere mate wel getroffen door zijn confronterende waarheid:djjef85 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:51:
uitgebreide Noorse review met mooie foto's (translated by google)
En zo is het maar net. Een smartphone is niet te vergelijken met een "normale" telefoon die alles ingebakken heeft. Een smartphone moet programma's opstarten en dat kost tijd! Ooit office thuis in een oogwenk zien opstarten? Ik niet! Waarom verwachten dan zoveel mensen dat het bij een smartphone met een veel minder krachtige cpu enz. dit wel allemaal in een oogwenk gebeurt?
Ik blijf lekker wachten op de X1! Het liefst op de zwarte!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Misschien heeft dit ook wel te maken met dat de smartphones tegenwoordig mainstream worden? Dat ze door studenten gebruikt worden die gewoon verwachten dat het snel en flitsend gaat?Xof schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:56:
Ja eindelijk iemand die het in een review vermeld. De X1 is helemaal niet traag voor een Smartphone, hij is juist heel snel. Maar als je normaal een GSM gebruikt is dit wel een heel traag toestel ja.
Verwijderd
dat heeft niks met student zijn of niet te maken. Ik als niet-student zijnde verwacht ook dat ik geen seconden moet wachten voor ik iemand kan bellen of een smsje kan tikken, smartphone of niet. Ik vind het wel normaal dat ik misschien een paar seconden moet wachten als ik een wat zwaarder programma opstart, maar de basis functionaliteit moet gewoon snel zijn. Jammer genoeg kan ik vandaag weer niet de stad in om te kijken of ze hier al demo modellen hebben zodat ik zelf eens kan beoordelen of ik hem snel zat vindBenmen schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:55:
[...]
Misschien heeft dit ook wel te maken met dat de smartphones tegenwoordig mainstream worden? Dat ze door studenten gebruikt worden die gewoon verwachten dat het snel en flitsend gaat?
[ Voor 3% gewijzigd door djjef85 op 01-11-2008 14:43 ]
Verwijderd
op mijn verlanglijstje staat ook de C905 heeft ook zo z'n goeie eigenschappen maar denk dat ik hier meer plezier van zal hebben
Hoop dat er een eenvoudig programma komt om je eigen panels te maken.
mooi muziekpanel bijvoorbeeld met grafische equalizer of vette vu meters.
Windows Mobile zelf is redelijk snel hoor. Ik heb de Touch Pro, en alles start redelijk snel op.. grote programma's zoals opera doen er iets langer over, maar meer ook niet.djjef85 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 14:41:
Je moet het ook niet zo letterlijk opvatten, ik als wel-student vind het niet erg om 2 of 3 seconden te wachten tot ik iets kan doen, dat is gewoon de 'prijs' die je betaald voor meer functionaliteit, mogelijkheden etc. Ga je je ergeren dat je telkens 2, misschien 3 seconden moet wachten, dan is de X1 (en wss ook andere smartphones) niet echt jou telefoon (zoals ppaddo hier al zo mooi citeerde uit de geweldig vertaling van de noorse review: Je kan niet leven met deze vertraging is niet een smartphone is voor jou). Het blijft tenslotte windows mobile...
Wat je ziet met de panels, is dat het gewoon echt heel lang duurt omdat hij eerst een screenshot laat zien, vervolgens pas een programma start. En geloof me, als dat echt zo langzaam is en blijft, dan gooit de helft van de mensen de panels eraf. Het schiet niet op dan namelijk.. Dan kun je beter je hele telefoon op SBP laten draaien.. dat is wel snel, en net zo handig.
Af en toe even wachten vind ik niet zon probleem.. ook met de snelste computer heb je wel eens dat ie even blijft hangen oid.. Maar als panels constant traag zijn, of windows mobile constant traag is.. dan is er iets niet goed..
[ Voor 8% gewijzigd door Boyd op 01-11-2008 19:43 ]
De gebruikelijke onderdelen van Windows & kleine programma's zijn niets sneller met opstarten op de X1 dan een ouder (vergelijkbaar) toestel.
Echter, met deze hoeveelheid RAM geheugen hoef je die applicaties niet meer te sluiten. Je kunt ze gewoon open laten staan en de telefoon hoeft ze de 2e keer dus niet opnieuw te openen. De 2e keer openen van die programma's gaat dus zeer snel en dáár zit de snelheidswinst & gebruiksgemak in. De telefoonapplicatie is trouwens altijd snel geopend onder Windows Mobile (tenzij je een echt zware grafische skin gebruikt op je telefoonapplicatie).
Oude telefoons met 64MB RAM, zoals mijn M700, worden al snel traag en uiteindelijk instabiel als je alles open laat staan.
De panels kun je voorlopig beter bekijken als eyecandy en speelgoed. Voor snel en praktisch gebruik zullen de meeste mensen hem standaard op 1 bepaald panel hebben staan.
Ja, 32 programmas simultaan draaienGamepie56 schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 23:16:
Met alles open laten staan mag je geloof ik ook mee uitkijken. Staat me iets van bij dat in windows mobile het niet mogelijk is meer als 32 programma's draaiend te hebben

Wat voor laptop of pc heb jij dan dat die daarbij supersnel blijft draaien
En hoe is de muziek kwaliteit van de X1? met en zonder koptelefoon/oortjes. ik heb zelf de SE W850i, is de kwaliteit met deze phone te vergelijken?
Verder iemand al ervaringen met de nieuwe TouchFlo3D op de X1?
Alvast bedankt allemaal!
Ten tweede valt er helemaal niets te vinden over de muziek kwaliteit behalve wat woorden van goed, redelijk, wel ok enz, maar niet een echt duidelijk antwoord! ik vind de muziek kwaliteit van mijn w850i goed genoeg, en daarom hoop ik dat de X1 net zo goed of zelfs een betere kwaliteit heeft. Vandaar deze vraag weer naar jullie, of jullie misschien wel wat meer weten!
Alvast bedankt!
Ik had het in de reacties van de review van T.net ook al vermeld, werd er alleen zwaar op afgemaakt. Vind het heel zonde, want ik vind de review bijzonder slecht uitgevoerd en dan is dat de telefoon schuld? Ik ben zelf in het bezit van een iPhone 3G, maar ik vind dit ook een mooi toestel!XanderDrake schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:43:
[...]
Dat klopt wel, maar dat doet niet af aan mijn stelling: Als het om software gaat, moet je de X1 niet laten liggen.
Aan de hand van de review van T.net zullen mensen dat wel doen ben ik bang.
Tevens vind ik het niet correct dat T.net nadruk legt op dingen die zo ontzettend makkelijk te verhelpen zijn. Ik heb nog geen review gezien waarbij ze huilen om het feit dat de X1 niet een Walkman mediaplayer heeft.
Ohja, kwam ik later achter:
Hoezo geen eigen mediaplayer voor de X1?
http://nl.youtube.com/watch?v=_0e40SBfayk
We hebben het over een hele Media Panel.

Wat valt er niet aan te snappen?Aubergine schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:58:
De auto-lichten feature aan de zijkant van dit mobieltje snap ik echt niet...
Ik vind het echt al jaren irritant dat ik niet meer kan zien of ik gebeld ben of een bericht heb zonder mijn mobiel uit mijn tas te moeten vissen, of zonder mijn scherm aan te moeten zetten of naar mijn scherm te moeten kijken. Vroeger had je bovenop de meeste mobieltjes een lampje dat met een bepaalde regelmaat ging knipperen als je een bericht of een gemist gesprek had. Ik vond het zelf enorm handig. Om een of andere reden is dat de afgelopen jaren verdwenen. de X1 krijgt het weer terug, en ik vind dat zelf juist één van de fijne features. Het is iets kleins, maar voor mij van veel waarde....
En als je het niets vindt, kan je het gewoon uitzetten hoor....
Beide zijn persoonlijk. De één gebruikt geen internet, Bluetooth, etc. en de ander gebruikt dat juist constant. Zoals gezegd mag je ervan uitgaan dat een dag makkelijk te halen is, misschien twee. Zelfde voor het geluid, ligt er ook aan wat voor headset je erop aansluit. Het geluid zal echt niet brak zijn, voor de gemiddelde persoon zal het prima zijn.IGuardianI schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:22:
over de accuduur kan ik vrijweinig vinden, tenminste niet wat ik zoek, ik had gehoopt dat tweakers.net dit kon laten zien, maar met wat pech dat de accu kapot was ging, dit jammer genoeg niet. Daarom deze vraag aan jullie of jullie misschien wel wat erover hebben kunnen vinden. Ik vond wel een duitse review: http://www.youtube.com/watch?v=BQlywzC2b20 maar ik ben zelf niet zo goed in het duits vertalen![]()
Ten tweede valt er helemaal niets te vinden over de muziek kwaliteit behalve wat woorden van goed, redelijk, wel ok enz, maar niet een echt duidelijk antwoord! ik vind de muziek kwaliteit van mijn w850i goed genoeg, en daarom hoop ik dat de X1 net zo goed of zelfs een betere kwaliteit heeft. Vandaar deze vraag weer naar jullie, of jullie misschien wel wat meer weten!
Alvast bedankt!
Dit topic is gesloten.
Dit topic gaat over de X1 en dus niet over de abonnementen waar je hem bij kan nemen. Tevens zijn de levertijden van de verschillende shops niet interessant voor dit topic. Post ONtopic of post niet.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Wat mag er dus niet in dit topic:
1. Discussie voeren wanneer hij er is
2. Discussie voeren wanneer jij hem binnen krijgt
3. Abo's en prijzen melden
4. Melden dat je hem besteld hebt
5. Melden dat je hem binnen hebt
Xperia Tech vragen topic Deel 5