Het grote BMW topic, deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste
Acties:
  • 93.972 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke wagen. Welk bouwjaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
@ErectionJackson: Nette wagen.
waarom twee 530d's als ik vragen mag?

[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 08-12-2008 22:47 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: Je gaat 2 530D's rijden? Wat is het nut daarvan? :)
edit: te laat.

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 08-12-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

De auto is uit 2004. 60.000 op de teller.
KappeNou schreef op maandag 08 december 2008 @ 22:47:
@ErectionJackson: Nette wagen.
waarom twee 530d's als ik vragen mag?
Mijn vrouw en ik wilden beide in de huidige auto rijden. Ik ben echter zoveel weg de laatste tijd, dat mijn vrouw bijna geen fatsoenlijke auto voor lange afstanden meer voor de deur heeft staan. Ze rijdt zelf ook veel, dus ze heeft echt een auto nodig. Ze is helemaal verliefd op deze auto, dus ik heb besloten deze voor haar te kopen. Ze weet het zelf nog niet, dus ik ga haar vrijdag verrassen O+

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Dude :D

Je vrouw boft maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EJ, mocht je ooit scheiden en spontaan gay worden, call me! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 01:58:
EJ, mocht je ooit scheiden en spontaan gay worden, call me! ;)
Als je een jurk aantrekt en een mooie foto hier plaatst wil ik er nog wel over nadenken ;)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Net is m'n Intravee II binnengekomen :D
iPod connector voor in m'n BMW, werkt helemaal samen met de navigatie. Dus niet zoals al die andere oplossingen dat je 5 playlists aan kan maken en previous/next kan doen en that's all.
Deze toont gewoon volledige menu's en veel meer mogelijkheden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.intravention.co.uk/ipod_menus/small20.jpg

Alleen nu het inbouwen nog :{

Meer info:
http://www.intravention.co.uk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat ziet er inderdaad bruikbaarder uit dan BMW's eigen iPod-interface voor de Z4 en E46, waar je alleen een nummer op ziet en verder niks en die alleen nummers uit playlisten beginnend met BMW1 t/m BMW6 kan afspelen. BMW was weliswaar de eerste met iPod-integratie maar de implementatie was nogal een aanfluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Inderdaad.

Nu hopen dat het ding mijn slechte muzieksmaak overleeft >:) alle Q-music foute uur cd's staan erop natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Tom schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 13:12:
Inderdaad.

Nu hopen dat het ding mijn slechte muzieksmaak overleeft >:) alle Q-music foute uur cd's staan erop natuurlijk.
Werkt dat ding ook in mijn E90? Of is daar al een goede interface voor?

Nog een vraagje trouwens, hoe zie je dat een runflat band lek is? Door de verharde wangen zakt een lekke band niet door toch? Of merk je het direct in het weggedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
en alle andere.

4x xenon 6000K in mijn E36 compact.. O-) maak nog wel een keer goeie foto's op vakantie ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

zneek schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:23:
[...]

Werkt dat ding ook in mijn E90? Of is daar al een goede interface voor?
Volgens mij niet met een dergelijke integratie in je navigatie/iDrive..

Al heb je altijd de standaard iPod interface van BMW, of eventueel zo'n ding als Ice:Link. Die simuleren een cd-wisselaar met 5 of 6 playlists (=cd's, zogenaamd).

[ Voor 49% gewijzigd door Tom op 09-12-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
De iPod interface voor iDrive werkt iets beter dan de echt oude gare oplossing met die playlists, maar heel handig is het nog niet. Hij emuleert min of meer een wisselaar, waarbij de categorieën op je iPod (artiesten, nummers, albums, podcasts, genres etc.) selecteerbaar zijn als CD1, CD2 etc.
Binnen zo'n 'CD' zie je wel keurig de namen van nummers, artiesten en albums. Er zijn twee nogal forse issues mee:
De shuffle-functie werkt niet goed: hij pakt eigenlijk vrijwel nooit een willekeurig volgend nummer uit de lijst, als je de functie aanzet speelt hij één nummer random af en vervolgens gaat hij van daaruit vrolijk op volgorde verder.
Daarnaast kan de scrollijst niet meer dan ~100 titels/namen achter elkaar weergeven, dus als je veel verschillende nummers, albums of artiesten hebt ben je ergens bij de B of C wel uitgescrolled. Andere beginletters zijn voor nummers via de randomfunctie met wat geluk te bereiken, maar als je een bepaalde artiest of album zoekt tussen een grote hoeveelheid moet je in iTunes slimme playlists maken van elke beginletter en die dan maar gebruiken. Echt lamlendig. Het systeem in mijn A5 is echt 1000 keer beter en eigenlijk is het stuitend dat BMW hiervoor dik 5 meiers durft te vragen.

Of de nieuwste generatie iDrive inmiddels een betere integratie biedt weet ik niet, maar ik mag het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hoe werkt het in je A5 dan, als ik mag vragen? :) Krijg je gewoon een volledig overzicht te zien van artiesten, albums, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErectionJackson schreef op maandag 08 december 2008 @ 23:40:
De auto is uit 2004. 60.000 op de teller.
Je gaat ws. wel een keer het stereotype bevestigen op de snelweg denk ik. Zelf ook meegemaakt. Als je bij deze auto de cruisecontrol bij wilt stellen met het hendeltje, heb je dikke kans dat je een keer aan het hendeltje er net daarboven trekt.

Dan sein je dus met grootlicht terwijl je de cc wat lager wilt zetten.

Maak je niet sappel .. dat verwachten mensen van een 5-serie in hun acheruitkijkspiegel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:11:
[...]

Je gaat ws. wel een keer het stereotype bevestigen op de snelweg denk ik. Zelf ook meegemaakt. Als je bij deze auto de cruisecontrol bij wilt stellen met het hendeltje, heb je dikke kans dat je een keer aan het hendeltje er net daarboven trekt.

Maak je niet sappel .. dat verwachten mensen van een 5-serie in hun acheruitkijkspiegel :+
Och, het is minder erg dan vergeten dat je je cruisecontrol aan hebt staan, richting naar rechts aan willen geven, en je CC nog een tikkje harder laat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

[...]

Ja ik heb het ook eens meegemaakt. Ik rijd al 80.000km in de huidige 5 (zelfde type), dus ik weet wat je bedoelt ;) Maar op die ene keer na, is het gebruik van groot licht niet onbewust geweest :P
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 18:53:
[...]

Och, het is minder erg dan vergeten dat je je cruisecontrol aan hebt staan, richting naar rechts aan willen geven, en je CC nog een tikkje harder laat gaan.
Hierbij moet je de hendel van je afduwen. Bij omhoog of omlaag gaat de CC af, dus daar heb je bij een 5 gelukkig geen last van.

[ Voor 21% gewijzigd door ErectionJackson op 09-12-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:46
[...]

Dat heb ik na 30.000km nogsteeds...ik grijp nog wel eens mis...al die hendels en knoppen ook tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Cocytus schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 17:48:
Hoe werkt het in je A5 dan, als ik mag vragen? :) Krijg je gewoon een volledig overzicht te zien van artiesten, albums, etc.?
Jep, dat ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.cartype.com/pics/5421/small/mmi_3g_ipod_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cartype.com/pics/5421/small/mmi_3g_ipod_3.jpg

Deze afbeeldingen zijn weliswaar van de 3e generatie MMI terwijl ik de 2e heb, maar de indeling is exact hetzelfde. Via de menuknop selecteer je de map die je wilt afspelen. Als de lijst lang is (bijv. 2000 nrs) en je draait sneller aan de menuknop, dan scrollt hij razendsnel door de lijst. Via de knop Control (in het Nederlands 'handmatig') krijg je een simpeler bedieningspaneel per nr waarbij je ook de shuffle-functie e.d. kunt kiezen. Druk dan op 'return' en je krijgt een lijst met de upcoming nummers te zien. Het werkt allemaal buitengewoon goed en je kunt tenminste op een eenvoudige manier bij alle muziek op je iPod komen. Bij het BMW-systeem (in ieder geval t/m de vorige generatie iDrive) is dat alleen met kunstgrepen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
.. herbert gronemeyer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

't Zou me niks verbazen als het stiekum toch zijn eigen library is... Daniël is wel van de foute muziek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErectionJackson schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:32:
[...]

Ja ik heb het ook eens meegemaakt. Ik rijd al 80.000km in de huidige 5 (zelfde type), dus ik weet wat je bedoelt ;) Maar op die ene keer na, is het gebruik van groot licht niet onbewust geweest :P

[...]

Hierbij moet je de hendel van je afduwen. Bij omhoog of omlaag gaat de CC af, dus daar heb je bij een 5 gelukkig geen last van.
A, ik dacht dat het bij BMW ook zo was, al weer een tijdje terug dat ik er in gereden heb. Bij Volkswagen is een tikje naar boven direct 10km/h harder. En met het koppel van een diesel trekt ie dan behoorlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson

ErectionJackson

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:03:
[...]

A, ik dacht dat het bij BMW ook zo was, al weer een tijdje terug dat ik er in gereden heb. Bij Volkswagen is een tikje naar boven direct 10km/h harder. En met het koppel van een diesel trekt ie dan behoorlijk weg.
Ik heb weleens gehad dat ik de cruise control aan had staan, even wat gas bij gaf voor ca. een minuut en vervolgens de auto wilde laten uitvieren. Omdat ik vergat dat de cruise control nog aan stond, ging dat uitvieren niet echt zoals ik had verwacht :P Maar goed, afgezien daarvan is de cruise control voor mij alleen maar een zeer veelvuldig gebruikt hulpmiddel en ik zou absoluut niet meer zonder willen. Al was het alleen al door de grote hoeveelheid boetes die mij bespaard blijft. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Korakal schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:56:
't Zou me niks verbazen als het stiekum toch zijn eigen library is... Daniël is wel van de foute muziek :P
Daniël ja?, misschien kunnen we dan muziek uitwisselen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Configurator op BMW.nl kun je niet meer kiezen voor de Z4 of de Z4 M. Zal de afbeeldingen van enkele pagina's terug dan toch echt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
oeh ik heb vandaag in een E46 M3 gereden :*)

gave bak man!
wat een geluid komt er uit als je hem ff flink doortrekt :D .
ik begon gewoon te lachen :P

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ja, dat klinkt mooier als dat turbo gefluit wat jij normaal altijd hoort ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Oxellaar op 10-12-2008 20:15 ]

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 17:46:
Bij de Configurator op BMW.nl kun je niet meer kiezen voor de Z4 of de Z4 M. Zal de afbeeldingen van enkele pagina's terug dan toch echt komen?
De productie is afgelopen zomer al gestaakt. De nieuwe Z4 zal op 15 december gepresenteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:31:
[...]

De productie is afgelopen zomer al gestaakt. De nieuwe Z4 zal op 15 december gepresenteerd worden.
Bedankt, daar was ik niet van op de hoogte. Kan niet wachten, ik ben een groots fan van de Z3 facelift en de Z4 Coupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

He he, een mooie discussie over tag-info in displays.

Ongetwijfeld door een fabriekssysteem dat met een dure BOSE(tm) sticker is afgeplakt.

* Wekkel begrijpt niet waarom je 30.000 voor een auto of meer uitgeeft en dan niet 2.500 uitgeeft voor een fatsoenlijke stereo in plaats van die fabrieksmeuk die de folders bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:46
Wekkel schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:19:
He he, een mooie discussie over tag-info in displays.

Ongetwijfeld door een fabriekssysteem dat met een dure BOSE(tm) sticker is afgeplakt.

* Wekkel begrijpt niet waarom je 30.000 voor een auto of meer uitgeeft en dan niet 2.500 uitgeeft voor een fatsoenlijke stereo in plaats van die fabrieksmeuk die de folders bieden.
Intergratie met allerlei andere systemen, CAN-BUS, storingen, software-updates...

Als ik mijn auto op het moment wil laten softwareupdaten, dan moet ik de orginele radio meenemen anders gaat het niet. Gelukkig kan ik dan wel aangeven dat ze de orginele radio moeten laten wegschrijven in de software als zijnde niet aanwezig. Gevolgen van dit geintje is dat elke ochtend na een 20 minuten rijden het complete tellerhuis zichzelf reset (ik moet dus de orginele radio nog laten wegschrijven in de software), kan verder geen kwaad, maar dat is een reden dat veel mensen niet naar aftermarket spullen grijpen.

Verder wegen voor mij de nadelen niet zwaarder dan de voordelen, want de dure sound-upgrade in de 1-serie is totaal niet in verhouding met wat je krijgt.

Ik mag hopen dat het in een 5-serie gewoon beter voor elkaar is...

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
In de duurdere modellen zijn de systemen wel wat beter - het professional systeem in de 5-serie vind ik echt prima klinken, en dan is er nog een dikkere Individual-lijn - maar het staat uiteraard totaal niet in verhouding tot wat je voor hetzelfde bedrag zou kunnen realiseren met aftermarket spullen. Helaas is het tegenwoordig zoals je terecht stelt niet meer een kwestie van een paar andere amps en luidsprekers erin hangen, al die systemen zijn dusdanig met elkaar verweven dat je aardig wat zult moeten klussen.
Wekkel schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:19:
Probleem is dat je in de gemiddelde leuke BMW tegenwoordig met 2500 euro ook nergens meer komt als je rekening houdt met wat je allemaal aan optische bekabeling en andere grappen mag verbouwen.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
30.000? Dat je in je 1-serie geen heel goed audiosysteem hebt begrijp ik wel, maar een beetje 5-serie doet toch al 65.000 euro.

Als ik ooit zulke bedragen mag gaan uitgeven wil ik toch een verdomd goed uitgevoerde auto. Liever een loaded 525d dan een 'kale' 530d.

• Reloader
418O2 schreef op donderdag 11 december 2008 @ 09:02:
30.000? Dat je in je 1-serie geen heel goed audiosysteem hebt begrijp ik wel, maar een beetje 5-serie doet toch al 65.000 euro.

Als ik ooit zulke bedragen mag gaan uitgeven wil ik toch een verdomd goed uitgevoerde auto. Liever een loaded 525d dan een 'kale' 530d.
me2 maar ik zie mezelf voorlopig ook geen nieuwe auto rijden. weet niet hoe t is als je mag gaan leasen van de baas. maar k wil echt geen clio onder mijn kont hoor. liever een 2ehandse BMW (over een passat wil ik nog wel nadenken :Y) maar heel de rest....)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het helpt ook niet dat je bpm moet betalen over de geluidsinstallatie.

Met het professional systeem in de 3-serie ben ik overigens ook tevreden. Er zelf iets inbouwen zal veel werk kosten, zeker als je het net zo mooi weggewerkt wilt hebben als het fabriekssysteem. De head unit wil je sowieso niet vervangen omdat er dan niets over blijft van het design van het dashboard.

In mijn E39 heb ik zelf wat speakers vervangen. Het systeem wat erin zat was volgens mij het standaard systeem. De verbetering is aardig maar het resultaat is bij lange na niet vergelijkbaar met het professional systeem in de 330i. In mijn Z4 met het top hifi systeem (midrange) heb ik ook wat speakers laten vervangen en is een andere versterker ingebouwd. Die grapjassen vroegen er 1000 euro voor terwijl ze aan materiaal alleen een el cheapo versterker, op maat gemaakte frames voor de subwoofers en wat kabels hadden aangeleverd. Ook hier een leuk resultaat maar het systeem in de 330i is beter.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54

Ik ben bang dat jij voor circa €4.000 meerprijs ten opzichte van een instap 525d geen loaded 525d hebt. Het prijsverschil tussen een instap 525d en de 525d High Executive is al ruim €20.000.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• Tom
  • Niet online

Tom

Ooit de standaard speakers in een BMW (E46) 330i, nieuwprijs zonder opties destijds over de 50k, gehoord? Dat is werkelijk bagger. Standaard geluid (geen opties) in een Alfa 147 van 20k of Hyundai Tucson van 25k klinkt beter.

Daar heb ik toen voor 1,5k aan audio in laten zetten. Dus composets erin (in de deur en hoedenplank) van Focal, aangestuurd via een versterker, en een flinke subwoofer (Rockford Fosgate) in kofferbak met aparte versterker. Alles netjes laten inbouwen en aansluiten. Gelukkig zag je er in het interieur niks van, alleen de kofferbak had z'n praktisch nut een beetje verloren. Maar het klonk geweldig! Dat ging ook echt hard, genot om naar te luisteren. Grootste nadeel is rammeltjes en afstelling van het hele gebeuren. Voor je daar tevreden mee bent... maar dan heb je wel wat!

In mijn Z4 heb ik het duurste geluidssysteem zitten (kostte 2 of 3k? zijn iig 10 speakers) en dat klinkt prima. Het volume kan goed hard zonder te vervormen. Echter het haalt het niet bij de aftermarket audio in mijn 330i destijds!
Voordeel van het systeem in de Z4 is dat er een slim systeem achterzit dat het geluid aanpast aan bijgeluiden van een cabrio (dmv echo en weet ik veel wat). En dat werkt ongelofelijk goed, gewoon 140 op de snelweg rijden (met kap open!), volume harder en je kunt goed muziek luisteren.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:13

Maximus

There is no substitute

Wil 't al aardig vlotten met de film van Femme's Alpina BMW? De preview was echt super goed! Ben heel erg benieuwd naar het resultaat!

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:01
Ik zit eens te kijken naar de nieuwe BMW3 serie, 320i om precies te zijn. Vind de nieuwe facelift echt zeer geslaagd! Natuurlijk zou ik graag een 6 cilinder rijden maar dan moet ik genoegen nemen met minder opties en dat wil ik niet.Als alles doorgaat dan zou ik in juni willen rijden.

Opties die ik er in wil, navi professional, 17" velgen, trekhaak, neerklapbare achterbank, iPod interface, bluetooth carkit, auto. airco, PDC achter, sport stuurwiel en leren bekleding.

Weet iemand hoe goed die iPod interface is met het nieuwe iDrive systeem? Want als ik alleen playlist kan benaderen dan verzin ik wel iets anders.. Het professional systeem heeft ook een ingebouwde HD van 30gb dus lijkt mij dat ze het wel verbeterd hebben.
Verder zie ik veel BMWs rijden met verchroomde lijsten om de ramen heen, zie ik nergens als optie, iemand een idee?

[ Voor 15% gewijzigd door ChiLLeR op 14-12-2008 14:40 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Is dat geen onderdeel van het executive pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ChiLLeR schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:32:

Weet iemand hoe goed die iPod interface is met het nieuwe iDrive systeem? Want als ik alleen playlist kan benaderen dan verzin ik wel iets anders.. Het professional systeem heeft ook een ingebouwde HD van 30gb dus lijkt mij dat ze het wel verbeterd hebben.
Verder zie ik veel BMWs rijden met verchroomde lijsten om de ramen heen, zie ik nergens als optie, iemand een idee?
De verchroomde raamlijsten zijn standaard op een zescylinder. Ze zijn geen fabrieksoptie op viercylinders, maar je kunt ze wel achteraf monteren. Kost denk ik 400-500 euro bij een dealer.

Met iPod-interface van de E90 kun je willekeurige playlisten, albums en artiesten benaderen. Er zit wel een limiet op het aantal items dat in een lijst weergegeven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Adembenemend mooi, de nieuwe Z4

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/Z4_E89/bmw-z4_e89_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/Z4_E89/bmw-z4_e89_04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/Z4_E89/bmw-z4_e89_05.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/Z4_E89/bmw-z4_e89_14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/Z4_E89/bmw-z4_e89_15.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/Z4_E89/bmw-z4_e89_18.jpg

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien met inklapbare hardtop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Mooie wagen alleen hadden ze in mijn ogen het lijnen spel wat je op de zijkant ziet in 1 stuk door moeten trekken en de gril vind ik eigenlijk net een beetje over kill voor de Z4, voor de rest een mooie wagen :).... maar toch denk ik wel dat ik de oude Z4 mooier vind

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In de kleur hierboven komt het ontwerp niet echt tot zijn recht. Verlagen doet ook wonderen. In een donkere kleur vind ik 'm goed geslaagd:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OyZgoNBrOkrTDC8LrMf9FkS9/full.jpg

Voornaamste nadelen: hoger gewicht (+105kg) en minder bagageruimte met de kap open. Ik zit niet op dat aluminium klapdak te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De nieuwe Z4 wordt ook leverbaar met de 35i twinturbo benzine met de nieuwe automaat (dubbele koppeling), dat maakt die 105KG wel goed IMHO :9 Ben het er wel mee eens dat hij in een donkere kleur beter uitkomt maar dat is persoonlijk natuurlijk. Het interieur is ook erg mooi, ben nooit een fan geweest van BMW interieurs, lelijk hoe ze het navigatie systeem in de huidige 3-serie weg werken bij de 5-serie is dit nog wat erger naar mijn mening. Maar met de nieuwe Z4 en 7-serie zijn ze een goede weg ingeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

De 35i zal met die dubbele koppeling zal 115kg (bovenop die 105kg) zwaarder zijn.

Vind het wel een mooie kar geworden :)
Wel wat anoniemer, jammer dat ze bepaalde spannende lijnen weggelaten hebben om een groter publiek aan te spreken. Ik vind de vormgeving wat conservatief. Lag wel in lijn der verwachting.
Gewicht vind ik wel een tegenvaller, zeker als ik naar de concurrentie kijk (de SLK had al een klapdak en is desondanks lichter). Hopelijk komt er nog een softtop, zo'n klapdak vind ik niks.

Mijn volgende auto moet misschien maar een Boxster worden. Dan heb ik alle spannende roadsters (in die klasse) een keer gehad :P

[ Voor 11% gewijzigd door Tom op 14-12-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hier nog wat foto's van een blauwe Z4 naar mijn mening komt hij zo beter uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-tv.de/pictures/news/automobile/bildergalerien/081214_Fahrt_Berg_rechts_BG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-tv.de/pictures/news/automobile/bildergalerien/081214_Front_See_BG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-tv.de/pictures/news/automobile/bildergalerien/081214_Fahrt_offen_BG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-tv.de/pictures/news/automobile/bildergalerien/081214_Fahrt_geschlossen_BG.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-tv.de/pictures/news/automobile/bildergalerien/081214_Cockpit_BG.jpg

@ Tom

Mooiste auto in deze klasse blijft de Alfa Spider, alleen dood en doodzonde dat hij geen "leuke" aandrijflijn heeft en de handling ook te wensen over laat. Anders was het een no-brainer :>

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjeee op 14-12-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Heb je voor de Alfa Spider nog steeds een groot-rijbewijs nodig?
(Alfa Spider 3.2V6 weegt 1600kg.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Inderdaad, in de blauwe kleur oogt hij een heel stuk mooier :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Femme schreef op zondag 14 december 2008 @ 17:28:
[...]

De verchroomde raamlijsten zijn standaard op een zescylinder. Ze zijn geen fabrieksoptie op viercylinders, maar je kunt ze wel achteraf monteren. Kost denk ik 400-500 euro bij een dealer.

Met iPod-interface van de E90 kun je willekeurige playlisten, albums en artiesten benaderen. Er zit wel een limiet op het aantal items dat in een lijst weergegeven kan worden.
Ok thx, duidelijk

Hier heb ik trouwens meer info gevonden over het nieuwe iDrive systeem voor de E90 http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=179330 interessant om te zien. Vooral de knoppen rond de ronde knop zijn een uitkomst.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:04
mooie auto, ik ben alleen geen fan van het klapdakje.

Neemt gewoon meer ruimte in beslag(en die kofferbak zal al lekker ruim zijn) en het komt het ontwerp ook niet ten goede. Ten eerste zijn die naden in het dak al geen gezicht(zelfde bij de 3-cabrio) en ten tweede krijg je zo nogal een geforceerde dakvorm, dat dakje moet toch ook weer ingeklapt worden dus de ontwerpers hebben gewoon een stuk minder vrijheid.

Door dat klapdakje vind ik de achterzijde schuin van achter gezien erg vreemd
Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/BMW/Z4_E89/slides/bmw-z4_e89_11.jpg

Zo krijg ik een beetje het idee dat de auto ontworpen is, en er later maar een klapdakje bij is getekend.

verders wel een sexy bakkie, maar ik denk dat de coupe een stuk mooier zal zijn

[ Voor 3% gewijzigd door bolleh op 14-12-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Waarschijnlijk komt er geen coupe meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 14-09 21:04
zonde want de Z4 coupe is een stuk mooier dan de cabrio wat mij betreft. En met deze nieuwe kun je ook iets heel moois maken, eigenlijk schreewt deze auto gewoon om een shooting brake :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het wel een wicked mooie kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 18:19

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Zet die donkerblauwe maar bij mij voor de deur hoor. Als x35i met DKG aub. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Femme schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:12:
In de kleur hierboven komt het ontwerp niet echt tot zijn recht. Verlagen doet ook wonderen. In een donkere kleur vind ik 'm goed geslaagd:

[afbeelding]

Voornaamste nadelen: hoger gewicht (+105kg) en minder bagageruimte met de kap open. Ik zit niet op dat aluminium klapdak te wachten.
Vindt het zelf ook erg jammer dat er geen linnen kapje meer op zit, is geen echt roadster meer.
Kleur blauw doet m goed idd. Maar om nu direct te roepen dat hij verlaagd moet worden :|
BMW maakt z'n auto's standaard al aardig top qua rijeigenschappen, dus is echt niet direct nodig.
Voor het zicht ook niet echt vindt ik

Ik hoor dat verlagen vaak roepen door van die gastjes die net hun eerste auto hebben, een gare kadet ofzo ;)

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bartjeee schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:33:
Het interieur is ook erg mooi, ben nooit een fan geweest van BMW interieurs, lelijk hoe ze het navigatie systeem in de huidige 3-serie weg werken bij de 5-serie is dit nog wat erger naar mijn mening. Maar met de nieuwe Z4 en 7-serie zijn ze een goede weg ingeslagen.
Ik vind het navigatiescherm in de nieuwe Z4 een tegenvaller. Het geheel ziet er uit als een mooi onder architectuur ontworpen huis waar later een lelijke dakkapel op gezet is. Een navigatiescherm zoals in de huidige Z4 zou mooier zijn geweest (iets dieper in het dashboard gelegen en zonder 'schuin dak').

Afbeeldingslocatie: http://e89.zpost.com/goodiesforyou/e89/P0049872.JPG

Hopelijk ziet het er beter uit als je recht van voren naar dat navigatiescherm kijkt.
Bartjeee schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:55:

Mooiste auto in deze klasse blijft de Alfa Spider, alleen dood en doodzonde dat hij geen "leuke" aandrijflijn heeft en de handling ook te wensen over laat. Anders was het een no-brainer :>
Ik ben zelf liefhebber van klassieke roadsterproporties, dus een lange motorkap en de stoelen bijna op de achteras. De Z4 is er het perfecte voorbeeld van, in een Alfa Spider zijn die verhoudingen niet te vinden. De voorwielen staan bijna onder de A-stijl. Ik vind het maar een lomp ding. De prestaties zijn slecht en van het brandverbruik ga je snel gefrustreerd raken, ook omdat je er niks voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Oxellaar schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:06:
[...]

Vindt het zelf ook erg jammer dat er geen linnen kapje meer op zit, is geen echt roadster meer.
Kleur blauw doet m goed idd. Maar om nu direct te roepen dat hij verlaagd moet worden :|
BMW maakt z'n auto's standaard al aardig top qua rijeigenschappen, dus is echt niet direct nodig.
Voor het zicht ook niet echt vindt ik

Ik hoor dat verlagen vaak roepen door van die gastjes die net hun eerste auto hebben, een gare kadet ofzo ;)
Wie weet is Femme aan z'n 2e jeugd begonnen ;)

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een Z4 wordt standaard geleverd met een onderstel op dakarhoogte zodat je Daniël niet hoort klagen als hij fullspeed over klinkers heenknalt ;) en omdat er goedkope fietspompjes onder zitten die moeite hebben met moeilijk wegdek. Door er een paar goede dempers en veren (bijv. Intrax) onder te zetten krijg je een veel betere demping die zowel sportiever als comfortabeler is (op alle soorten wegdek behalve de meest nare klinkers). Qua looks is het ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een hardtop niet meer voordelen dan nadelen tov een softtop, en is het enige argument dan niet, zoals bijna steeds, irrationele nostalgische emotie? ('iew, verandering')

Betere aansluiting, steviger, minder slijtage, minder windgeruis indien dat nog van toepassing is.
Het ziet er ook uniformer uit met de rest van de auto, ipv als een stuk tent.

Softtop neemt minder plaats in, maar een extreme 2 seater neem je niet voor het praktische nut of om met 5 valiezen naar spanje te rijden.

Enlighten me...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2008 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:40:
Heeft een hardtop niet meer voordelen dan nadelen tov een softtop, en is het enige argument dan niet, zoals bijna steeds, irrationele nostalgische emotie? ('iew, verandering')

Betere aansluiting, steviger, minder slijtage, minder windgeruis indien dat nog van toepassing is.

Softtop neemt minder plaats in, maar een extreme 2 seater neem je niet voor het praktische nut of om met 5 valiezen naar spanje te rijden.

Enlighten me...
En u ziet het licht.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 18:19

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik zou ook altijd een metalen dak prefereren boven een stoffen dak, omdat je dan 2 auto's in één hebt. Een Coupé en een cabrio. Geen van de klassieke cabrionadelen (windgeruis, kwetsbaar dak) en als goed uitgevoerd (sommigen hebben dan zo'n lelijke kromme A stijl, zoals die Peugeot dingen) ook optisch niet minder.

Maar goed, ik ben dan ook geen klassieke roadster liefhebber. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Een hardtop neemt ruimte in beslag. Die ruimte lever je in bij de kofferbak. Juist een roadster is erg geschikt om de grens over te gaan met bagage voor twee personen achterin om te overnachten in hotelletjes. Daarbij is het gewicht hoger van een hardtop (inklapmechanische zal groter/steviger zijn en dak an sich weegt meer). Dat past natuurlijk niet bij een sportieve tweezitsauto.

Verder heeft een softtop amper nadelen. Het grootste nadeel is inbraakgevoeligheid. Maar verder kan ik geen nadelen noemen. Mensen denken al snel dat het koud is in de winter maar daar is niets van waar. Windgeruis heb je geen last van.

Een CC dak is een prima oplossing voor auto's zoals een Mercedes SL, de wat grotere GT's die als cabrio zijn uitgevoerd. Het past niet bij een klassieke tweezits roadster zoals de Boxster/Z4/S2000 waarbij de nadruk op sportiviteit ligt.

Ik had gehoopt en gedacht dat de Z4 Coupe vervangen zou worden door deze Z4 met CC-dak en de roadster variant (met softtop) ook gewoon leverbaar bleef.

[ Voor 26% gewijzigd door Tom op 15-12-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:40:

Mijn voorkeur voor een softtop heeft niets met emoties te maken. Een hardtop zorgt voor een onnodige gewichtstoename, een afname van de bagageruimte, opent en sluit trager en heeft consequenties voor het design (die gelukkig steeds minder groot worden).

De essentie van een roadster is puur autorijden. Een iets hoger geluidsniveau in het interieur interesseert mij niet. Wat ik wel belangrijk vind is een dynamische wegligging, waarvoor een zo laag mogelijk gewicht gewenst is, en de mogelijkheid om de kap altijd open te kunnen doen, ook als je met het ding op vakantie wilt en wat bagage bij je hebt. Ook als ik ergens ben ga shoppen en ik kom met een lompe doos terug dan wil ik op de terugweg de kap open kunnen hebben. De kap gaat bij de nieuwe Z4 gelukkig wel redelijk snel open en dicht. Bij oudere cc's moest je een halve minuut of meer gaan wachten, zodat je niet even voor een stoplicht of in de file de kap kon openen of sluiten.

Ik gok dat veel (eerste) kopers van een roadster hun auto overdekt kunnen stallen. Een stoffen kap blijft dan in perfecte conditie. Ook buiten stallen kan tegenwoordig zonder problemen.

Een vierzitter met hardtop kan ik nog wel begrijpen omdat die auto's meer voor comfort gekocht zullen worden en bij uitzondering met open kap worden gereden. Een roadster hoor je default open te rijden. Het slaat nergens op om de hele tijd met twee aluminium platen en een ingewikkelde klapconstructie in de kofferbak rond te rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Femme op 15-12-2008 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I am enlightened B) (sort of :p )

Bedoelde het niet verkeerd, maar dat reactionaire komt vaak (niet altijd) voort uit een soort 'afkeer' van alles wat iets of wat de neiging heeft er modern uit te zien, dat ik het niet altijd serieus kan nemen.

Als iemand nu nog concrete cijfers zou kunnen vinden over het gewicht van deze constructies...
Voor een stofdak heb je ook een geraamte nodig. Ik denk dat het niet bijzonder veel zal verschillen, alles uit alu/metaal, of een metalen frame met (toch redelijk zware 'fabric') op. En sowieso ligt het gewicht, éénmaal opengeklapt, erg laag, net name boven de achteras in de koffer...

Dat je een roadster altijd open zou moeten rijden, dat is persoonlijk en dat mag, maar daar ben ik het ook niet helemaal mee eens.
Ook al is genoeg aangegeven dat het prima kan in winterse temperaturen, het ziet er vrij idioot uit. Verder zou ik ook niet echt zin hebben om handschoenen aan te trekken achter het stuur. Bij regen mag de kap ook dicht lijkt mij?

En nog een persoonlijke reden: ik geef je gelijk als het gaat om niet al te drukke wegjes, slingerende dorpsweggetjes, vakantie in het zwarte woud, ... dat soort. Maar in druk fileverkeer, midden in de stad? Los van stank en lawaai, voel je je gewoon érg bekeken (wat ook zo is :p ) Het ligt aan je persoonlijkheid of je dat graag hebt of niet, maar ik heb het toch graag iets subtieler.

Ik zag onlangs iemand met z'n kap open in een aston martin, en die had zoveel bekijks.. :X . Het zal voor sommigen wel het 'doel' zijn van een 2 seater, maar daar zou ik 'm niet voor kopen.

Wat is de maximumsnelheid van jouw Z4, en is die in enige mate beperkt door het hebben van een stoffen dak? Ik herinner me dat dit bij sommige roadsters het geval was (is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Persoonlijk interesseert het me weinig of andere het idioot vinden om iemand in de winter open te zien rijden. Ik rij ook niet altijd open. Bij het afleggen van grote afstanden met hoge snelheden is het wel relaxed om dicht te rijden. Mijn vriendin is er ook minder fan van dan ik zelf. In de randstad kun je in de file idd beter de kap dicht doen ivm de stand van uitlaatgassen.

De maximumsnelheid van de Roadster S is volgens Alpina standaard 265km/h met softtop en 270km/h met hardtop. Het heeft dus kennelijk wel invloed. Ik heb met het stoffen dak dicht 271 op de gps gehad. Met open dak merk je dat hij iets meer luchtweerstand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 00:54:

Ook al is genoeg aangegeven dat het prima kan in winterse temperaturen, het ziet er vrij idioot uit. Verder zou ik ook niet echt zin hebben om handschoenen aan te trekken achter het stuur. Bij regen mag de kap ook dicht lijkt mij?
Ik heb vandaag 100km door de omgeving gereden. Ik had een overhemd aan met normale (leren) jas en een das om. Meer niet. Verwarming stond half open en stoelverwarming aan. Geen handschoenen aan of iets dergelijks. Ik heb geen kou hoeven lijden hoor :)

Maar inderdaad, mensen denken dat je het koud hebt. Vandaag ook twee keer.
Bij de wasboxen zo'n simpele ziel op z'n plat brabants: "gij bent kei gek man! nu open rijden" 8)7
En toen ik stond te wachten hoorde ik bij een bushalte ook zoiets. En dan maken ze zo'n opmerking terwijl ze het zelf wel kou hebben, terwijl ik lekker verwarming aanhad en een warme kont had door de zetels :P

Dat het er idioot uit ziet is alleen omdat men gelijk de conclusie trekt dat je het daadwerkelijk koud hebt. Maar daar is niets van waar. Het bekeken worden klopt wel, ik lig er niet wakker van wat onbekenden ervan denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:36:
Een Z4 wordt standaard geleverd met een onderstel op dakarhoogte zodat je Daniël niet hoort klagen als hij fullspeed over klinkers heenknalt ;) en omdat er goedkope fietspompjes onder zitten die moeite hebben met moeilijk wegdek. Door er een paar goede dempers en veren (bijv. Intrax) onder te zetten krijg je een veel betere demping die zowel sportiever als comfortabeler is (op alle soorten wegdek behalve de meest nare klinkers). Qua looks is het ook veel beter.
En laten die nou net bij Tweakers HQ om de hoek liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:53

Chakotay

Lick here to continue

Ook in de regen kan je prima met open kap rijden, zolang het geen tropische moesson-bui is. Je moet alleen niet stil gaan staan :) Zolang je boven de ~30-40 kph blijft komt er geen druppel water binnen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:36:
Een Z4 wordt standaard geleverd met een onderstel op dakarhoogte zodat je Daniël niet hoort klagen als hij fullspeed over klinkers heenknalt ;)
Ik laat mij niet afremmen door futiliteiten zoals een slechte staat van het wegdek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:03

denivan

de enige

Bij een metalen dak zal in gesloten toestand het zwaartepunt toch ook wel aardig verschuiven tov open toestand ? Of redeneer ik verkeerd ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik sta op het punt een 523i 2,5 6cilinder aan te schaffen.
- Zwart Metallic
- Minder dan 2 ton
- Zo'n beetje full options (Zelfs een schuif/kanteldak (elekstrisch)).
- Bouwjaar 98

Alleen zit er geen CD-Speler in; de BOVAG garage vertelde mij dat je een wisselaar apart moest kopen.

Nu vroeg ik mij af of er mooie oplossingen zijn (Zoals een scherm in je dashboard)? Vaak zit je dan te kloten met je panel voor je airco/climate control... Zijn heir meer BMW rijders die hier iets mee weten?

Maar hoogstwaarscheinlijk join ik de BMW club hier 8)

Edit: Een radio met klapscherm is ook niet echt een oplossing toch? De radio die erin zit leek me toch wel andere afmetingen hebben dan 1DIN spelers :? Misschien iemand hier ervaring mee?

Ik zat zelf te denken overigens aan een EEE pc in dashboard / onder stoel met daaraan een 1DIN Indash Touchscreen oid.

[ Voor 27% gewijzigd door RedHat op 20-12-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik ben niet bekend met de E39 en sowieso niet met achteraf montage van een navigatiesysteem, maar bij de E46 (3 serie) heb je 3 ruimtes. Heb je geen navigatie dan zit voorin: je radio, daaronder airco en vervolgens (iets diepliggender) een opbergvak. Heb je navigatie dan vervalt de radio (die bedien je via het scherm) en heb je in de eerste twee ruimtes het scherm/navi en daaronder de airco. Dat opbergvakje vervalt dan.

Volgens mij is dat bij de E39 niet anders. Al staat mij er iets van bij dat die nog met cassettebandjes werken als je zo'n navi scherm hebt. Zoek anders even in Google op 'retrofit satnav e39' en je moet een heel eind komen ;)
En zie mijn posts op deze pagina over die iPod aansluiting, met de BMW navigatie is dat een erg mooie oplossing om veel muziek mee te nemen. Maakt een wisselaar overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Inderdaad;
Bovenin de radio met casettebandje
Daaronder de airo-regelaar
Daaronder opbergvakje.

Bedankt voor de tips!

De spullen op bimmernav zijn wel erg duur; veel duurder als een simpele oplossing als een laptop+indash scherm...

Maar dit is veel netter; alleen snabbel je dan een hele hoop budget weg en features :)

Het installeren van zo'n retrofit setje is ook een hell zag ik. Een hele mooie oplossing; maar of dat nou DE oplossing is weet ik niet :)

[ Voor 62% gewijzigd door RedHat op 20-12-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 18:20

_Arthur

blub

RedHat schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 11:39:
Inderdaad;
Bovenin de radio met casettebandje
Daaronder de airo-regelaar
Daaronder opbergvakje.

Bedankt voor de tips!

De spullen op bimmernav zijn wel erg duur; veel duurder als een simpele oplossing als een laptop+indash scherm...
Anders een iPod alike gebruiken met FM-transmitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Net even de firmware geupgrade van de Intravee II (iPod interface) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.driving-fun.com/Tom/BMWZ4/intravee/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.driving-fun.com/Tom/BMWZ4/intravee/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

RedHat schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:33:
Ik sta op het punt een 523i 2,5 6cilinder aan te schaffen.
- Zwart Metallic
- Minder dan 2 ton
- Zo'n beetje full options (Zelfs een schuif/kanteldak (elekstrisch)).
- Bouwjaar 98

Edit: Een radio met klapscherm is ook niet echt een oplossing toch? De radio die erin zit leek me toch wel andere afmetingen hebben dan 1DIN spelers :? Misschien iemand hier ervaring mee?

Ik zat zelf te denken overigens aan een EEE pc in dashboard / onder stoel met daaraan een 1DIN Indash Touchscreen oid.
Hier is een dubbeldin framepje voor de E39:

http://www.carstereos4u.c...2008087-360266-588219.php

Hiermee verlies je neem ik aan wel een groot deel van de boordcomputerfuncties.

Ik vind after market head units in een E39 er altijd nogal treurig uit zien. Het dashboard en alle bedieningselementen van de E39 zijn als een geheel ontworpen, ga je daar een DIN-radio in stoppen dan blijft er van de samenhang niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Is er iemand hier in de omgeving Utrecht die me zou willen helpen met het lassen van de dorpels van mn 535i? Heb nog nooit een lasapparaat aangeraakt dus dat gaat in mn eentje niet lukken ben ik bang :p

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Femme schreef op zondag 21 december 2008 @ 00:52:
[...]

Hier is een dubbeldin framepje voor de E39:

http://www.carstereos4u.c...2008087-360266-588219.php

Hiermee verlies je neem ik aan wel een groot deel van de boordcomputerfuncties.

Ik vind after market head units in een E39 er altijd nogal treurig uit zien. Het dashboard en alle bedieningselementen van de E39 zijn als een geheel ontworpen, ga je daar een DIN-radio in stoppen dan blijft er van de samenhang niets over.
Je hebt helemaal gelijk Femme; heb ook besloten om het allemaal orgineel te laten. Mede omdat het BMW design zo mooi is en ik daar geen afbreuk aan wil doen en omdat er een hoop functies weg gaan vallen.

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om even te kijken voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:28
Tom schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 17:05:
Net even de firmware geupgrade van de Intravee II (iPod interface) :)

[afbeelding]
Mooie foto btw!

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Ik heb hem aangeschaft.. Een 523i 2,5 liter High Executive.. Dus met elektrisch dakraampje en nog wat leuke opties :)

Erg blij; 3 januari mag ik hem ophalen :)

[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 23-12-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Congrats :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dank je...

Alleen nog zo'n 16/9 schermpje vinden... Ik heb er een met casettespeler en ik zag al dat er soms ook die 16/9 setjes aangeboden worden die zouden moeten passen.... Even afwachten dus...

Bij een E39 horen toch wel de "angel eyes" heb ik al gezien. Ik vind dat ook zeer mooi bij dit model. Echter zie ik veel verschillende setjes variërend van 25 euro tot 350 euro. Bij de goedkope zetten ze er alleen ringen in volgens mij; bij de dure de hele koplamp. (Lampunit). Kan ik toch beter Xenon laten plaatsen en dan die ringen los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Feliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik ben weer even BMW rijder tot 3 januari... net mijn huurauto opgehaald, een nagelnieuwe zwarte 320d! Ik had een Golf besteld maar kennelijk was de combi diesel + winterbanden alleen nog voor handen in de vorm van deze 3-er die normaal toch flink wat meer kost. Zal deze week nog wat fototjes maken.. Heb er net een stuk mee gereden en was er zeer te spreken over! :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nog steeds in NZ? Een Golf is wel even iets anders dan een Landcruiser :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Timmert schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:26:
Nog steeds in NZ? Een Golf is wel even iets anders dan een Landcruiser :+
De Landcruiser staat nog in NZ .. zijn baasje is op vakantie in DE/NL ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ah, op die fiets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Nog een weekje voordat ik m'n E39 op kan halen.

Ik heb al veel gezocht; maar geen passende oplossingen gevonden.

Het probleem is dat ik Angel Eye's wil (Dat is bij BMW toch 'netjes' waar het bij andere auto 'Sjonnie' is?). Maar het probleem (als het een probleem is); dit wil ik met Xenon.

Nu heb ik ooit eens een set gezien met die Xenon Lampen + Xenon Angel Eyes + Behuizing zeg maar... Dat is redelijk plug-en-play lijkt mij? (stekkertje los -> koplamp eruit -> nieuwe erin -> stekkertje erin -> klaar).

Maar goed; Angel Eyes + Xenon; wat kan ik het beste doen? Er zit gewoon std koplampen in nu.

Ik zat te denken om bij een (volgens mij) respectabele winkel Xenon + Angel Eyes in te laten bouwen; nadeel is dat ze inbouwkosten voor alle twee apart rekenen; je je standaard koplamp-behuizing houd; en het vrij prijzig is nog.

http://www.hlautomotive.com

Gaat om de MTEC xenon set en dan die angel eyes... Wil je het helemaal mooi maken moet er ook een "behuizing" bij. Hier zijn vast wel nette sets voor :p

[ Voor 24% gewijzigd door RedHat op 26-12-2008 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Als je auto nog geen xenon heeft dan moet je het hele 'xenon gebeuren' ook aansluiten ;)

Persoonlijke vind ik de nieuwste facelift lampen van de E39 het mooiste :) Idem met de achterlampen die met ledjes uitgevoerd zijn :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
-Thunder- schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 23:22:
Als je auto nog geen xenon heeft dan moet je het hele 'xenon gebeuren' ook aansluiten ;)

Persoonlijke vind ik de nieuwste facelift lampen van de E39 het mooiste :) Idem met de achterlampen die met ledjes uitgevoerd zijn :)
Ik vind ze persoonlijk ook erg mooi.

Al die Koplamp-units zijn halogeen wat ik kan vinden. Maar die Halogeenunits kan toch ook gewoon omgebouwd worden naar Xenon?

Dan heb je dimlicht -> Angeleyes, en Stadslicht wel gewoon de koplamp zeg maar?

Mijn E39 is zwart; dus ik wil eigenlijk ook zwarte lampen erin... Ik denk zelf dat dat het mooiste is... Of wit.
Op marktplaats heb je die lampunits met angeleyes voor 350,-, dan een xenon set in laten bouwen dan ben je toch klaar?

[ Voor 16% gewijzigd door RedHat op 26-12-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 15:53

Wimo.

Shake and Bake!

Weet waar je aan begint. Die knakenlampen van de HL zijn niet voor niks zo goedkoop. De losse ringen zijn brak, lelijk en gaan vaak kapot. Die losse unit van 250 euro is zo "halfords" dat het pijn doet.

Ga op marktplaats zoeken naar een 2000+ set koplampen, kost wat meer maar het voordeel zie je meteen. Minder cheesy en degelijker .. je zit alleen met de BC error :+

Die achterlichten bij HL zijn redelijk. Spul komt allemaal van één leverancier af. Ik heb toentertijd een originele set Xenon van Femme overgenomen, achteraf een goede investering.

[ Voor 19% gewijzigd door Wimo. op 26-12-2008 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Wimo. schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 23:57:
Weet waar je aan begint. Die knakenlampen van de HL zijn niet voor niks zo goedkoop. De losse ringen zijn brak, lelijk en gaan vaak kapot. Die losse unit van 250 euro is zo "halfords" dat het pijn doet.

Ga op marktplaats zoeken naar een 2000+ set koplampen, kost wat meer maar het voordeel zie je meteen. Minder cheesy en degelijker .. je zit alleen met de BC error :+

Die achterlichten bij HL zijn redelijk. Spul komt allemaal van één leverancier af. Ik heb toentertijd een originele set Xenon van Femme overgenomen, achteraf een goede investering.
Heb je nog tips van winkels die wel goed spul verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 15:53

Wimo.

Shake and Bake!

BMW dealer of marktplaats als het goedkoper moet. Anders kom je toch bij DEPO spul uit en dan is HL een goede keuze. Ik heb er zelf toentertijd het e.e.a. aangeschaft voor mijn E39 en E46 .. achterlichten kun je daar prima kopen, koplampen zou ik toch echt officieel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hé leuk topic!

Ik heb nog wel 2 strakke wagens:
Afbeeldingslocatie: http://keesbunk.nl/images/TF_NS_19-09-08/nordschleife_13.jpg

Performance :)
Afbeeldingslocatie: http://keesbunk.nl/images/TF_NS_19-09-08/nordschleife_38.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Wimo. schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:07:
BMW dealer of marktplaats als het goedkoper moet. Anders kom je toch bij DEPO spul uit en dan is HL een goede keuze. Ik heb er zelf toentertijd het e.e.a. aangeschaft voor mijn E39 en E46 .. achterlichten kun je daar prima kopen, koplampen zou ik toch echt officieel maken.
Oké. Wat moet ik nou precies aanschaffen? Een Angel Eyes Koplampunit voor Halogeen? Dan een Halogeen->Xenon ombouwset.

That's it lijkt mij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

RedHat schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 23:15:
Nog een weekje voordat ik m'n E39 op kan halen.

Nu heb ik ooit eens een set gezien met die Xenon Lampen + Xenon Angel Eyes + Behuizing zeg maar... Dat is redelijk plug-en-play lijkt mij? (stekkertje los -> koplamp eruit -> nieuwe erin -> stekkertje erin -> klaar).

Maar goed; Angel Eyes + Xenon; wat kan ik het beste doen? Er zit gewoon std koplampen in nu.

Ik zat te denken om bij een (volgens mij) respectabele winkel Xenon + Angel Eyes in te laten bouwen; nadeel is dat ze inbouwkosten voor alle twee apart rekenen; je je standaard koplamp-behuizing houd; en het vrij prijzig is nog.
Je kunt natuurlijk altijd de originele xenonunits bestellen. Die zijn echter wel erg prijzig. Je zit zo op 1000 euro voor een ombouw. Wellicht zijn ze goedkoper op eBay te krijgen.

Aftermarket xenon achter een reflectorunit (de halogeenunits van een E39 hebben volgens mij geen projectors) zien er totaal anders uit dan de originele xenonlichten met projectors. Het is niet alleen de kleurtemperatuur maar ook de nauwe lichtbundel die xenon een moderne uitstraling geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Femme schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 00:09:
[...]

Je kunt natuurlijk altijd de originele xenonunits bestellen. Die zijn echter wel erg prijzig. Je zit zo op 1000 euro voor een ombouw. Wellicht zijn ze goedkoper op eBay te krijgen.

Aftermarket xenon achter een reflectorunit (de halogeenunits van een E39 hebben volgens mij geen projectors) zien er totaal anders uit dan de originele xenonlichten met projectors. Het is niet alleen de kleurtemperatuur maar ook de nauwe lichtbundel die xenon een moderne uitstraling geeft.
Ik heb op ebay/marktplaats etc natuurlijk ook gezocht; ik vind alleen namaak spul (of iig wat er op lijkt). Echt orginele lampen kan ik niet vinden. 1000 Euro voor een ombouw valt an sich wel mee; als ik naar HL Automative kijk dan gaat het ook al gauw 1000 euro kosten (250 koplamp, 200 xenon, die Angel Eyes; en alles monteren / installeren; toch gauw een 600-700 euro).

Op Marktplaats staan wel facelift koplampen van HELLA (Orgineel BMW dacht ik?)
Dan komt bovenop die 350,- alleen nog de inbouw xenon (HID kit schijnt oke te zijn voor BMW, of Pilot?) en de inbouw van de hierbovengenoemde lamp.

[ Voor 26% gewijzigd door RedHat op 27-12-2008 00:18 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.