Op je werk kun je niet de manual lezen wel GoT-en dus ja... bovendien manual? Hallo we zijn mannen die lezen we niet!BeQuietAndDrive schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:44:
Geweldig, in plaats van even de manual te raadplegen, liever hier een kwartier wachten op een antwoord![]()
Is er al zicht op het filmpje misschien? Of ben ik nu te ongeduldig?
Bedoel je de 'preview', of de volledige versie? Die laatste is er namelijk nog nietBeQuietAndDrive schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:44:
Geweldig, in plaats van even de manual te raadplegen, liever hier een kwartier wachten op een antwoord![]()
Is er al zicht op het filmpje misschien? Of ben ik nu te ongeduldig?
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Ja, een 1serie is met standaard onderstel en de default runflat 16"es al 'hard' afgeveerd. Mijn einser met sportonderstel en 17"-es nog harder911GT2 schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:32:
En crap wat is dat ding hard afgeveerd, is dat normaal? Driftend door de bocht met DTC uit is dan wel weer leuk
goede antwoord is mercedes GL D6 Brabus, DB9 Volante en Porsche 997 4S cabrioSChief schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:19:
BMW 7-serie
Porsche Carrera GT
Aston Martin DB7
Mercedes SLR McLaren
Mwah, gewoon een snelle gok.
natuurlijk staan ze er allemaal voor werk dat eraan moet gebeuren.
Vanmorgen een stuk met de DB9 gereden, ook een stukje cabrio (stoelverwarming aan en verwarming op de max.) en dat is toch wel genieten, dan weet ik weer waarom ik ben gestopt met werken in de IT

Het instrumentarium van de DB9 blijft toch wel 1 van de mooiste ooit gemaakt. Zeker als je het vergelijkt met wat Ferrari en Lamborghini ervan bakken.
Dat is inderdaad erg triest. Hoeveel moeite kan het kosten om voor de Volvo-sleutel een andere behuizing te ontwerpen met een eigen ontwerpen en een wat hoogwaardiger materiaalgebruik? Lijkt me niet echt boeiend op de totale ontwikkelingskosten van zo'n auto. Dat er elektronische systemen worden gedeeld vind ik logisch.
Het probleem met dit soort supercars is dat ze heel snel hun glans verliezen zodra ze wat ouder worden. Ik stond vorig jaar in de autosalon Singen naar wat exclusieve auto's te kijken en het viel me op wat voor een meuk het eigenlijk is. De Vanquish is nu al zwaar achterhaald terwijl die wagen uit 2001 stamt. De achterlichten en het ontwerp van de middenconsole is verschrikkelijk met knoppen die afkomstig lijken uit een budgetmodelletje van het Ford-concern. De huidige Astons lijken gelukkig wel wat toekomstbestendiger.
Het probleem met dit soort supercars is dat ze heel snel hun glans verliezen zodra ze wat ouder worden. Ik stond vorig jaar in de autosalon Singen naar wat exclusieve auto's te kijken en het viel me op wat voor een meuk het eigenlijk is. De Vanquish is nu al zwaar achterhaald terwijl die wagen uit 2001 stamt. De achterlichten en het ontwerp van de middenconsole is verschrikkelijk met knoppen die afkomstig lijken uit een budgetmodelletje van het Ford-concern. De huidige Astons lijken gelukkig wel wat toekomstbestendiger.
Dit gaat ook nog wel zeker anderhalve week duren.tdw schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:08:
[...]
Bedoel je de 'preview', of de volledige versie? Die laatste is er namelijk nog niet
[ Voor 29% gewijzigd door Femme op 01-12-2008 17:46 ]
De huidige generatie DB9 heeft een nieuwe sleutel (MY2009 dus). Dit is het oude model nog. Een ford sleutel met een Volvo afstandbediening. Erg triest inderdaad.SChief schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:25:
De sleutel van de AM is voor een DB9?Dat is wel heel lelijk zeg..
De nieuwe sleutel is een afstandbediening met een glazen huls er omheen, waarin het AM logo verlicht word wanneer deze in de middenconsole in het sleutelgat gestoken word (meer keycard idee dan sleutel).
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
Ja klopt dat werkt, nu morgen nog even testen of de standverwarming ook echt aangaat en alles is weer duidelijk.Kaasplank schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:40:
[...]
Voor de follow me home op m'n E46 moet ik even het groot licht aantikken meen ik voordat het aan gaat (gebruik het nooit). Kan het zijn dat je in iDrive alleen de tijd instelt?
In mijn ogen redelijk triest trouwens dat een 1 serie niet standaard met CC komt. Ik snap dat dat een goed verkopende optie is waar makkelijk op gescoord kan worden, maar komop er zijn auto's voor de helft van het geld waar het al standaard op zit

Euh ja das misschien persoonlijk, maar ik vind het van dat focusplastic. En dus echt supercheap er uit zien... en Soul in een AM haha nou soul van ford focus dan, zeker met die sleutelHeuving schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:06:
[...]
goede antwoord is mercedes GL D6 Brabus, DB9 Volante en Porsche 997 4S cabrio
natuurlijk staan ze er allemaal voor werk dat eraan moet gebeuren.
Vanmorgen een stuk met de DB9 gereden, ook een stukje cabrio (stoelverwarming aan en verwarming op de max.) en dat is toch wel genieten, dan weet ik weer waarom ik ben gestopt met werken in de IT![]()
[afbeelding]
Het instrumentarium van de DB9 blijft toch wel 1 van de mooiste ooit gemaakt. Zeker als je het vergelijkt met wat Ferrari en Lamborghini ervan bakken.
[ Voor 39% gewijzigd door 911GT2 op 01-12-2008 18:31 ]
Ik dacht dat alleen de DBS dit had.Acid_Schnitzel schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:51:
[...]
De huidige generatie DB9 heeft een nieuwe sleutel (MY2009 dus). Dit is het oude model nog. Een ford sleutel met een Volvo afstandbediening. Erg triest inderdaad.
De nieuwe sleutel is een afstandbediening met een glazen huls er omheen, waarin het AM logo verlicht word wanneer deze in de middenconsole in het sleutelgat gestoken word (meer keycard idee dan sleutel).
Ze noemen het ook Emotional Control Unit (ECU?).

Jaeger LeCoultre heeft ook wel een hele mooie klok gemaakt voor de DBS. Dat is tevens de afstandsbediening voor de auto.

Dat is pas stijlvol
@ 911GT2: Niks persoonlijks, maar ik vind een Aston toch wel wat meer 'soul' hebben dan een 911 GT2
Als je 'waar voor je geld' wilt, dan kies je geen BMW of Audi, daar moet je bukken voor je opties.911GT2 schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:28:
In mijn ogen redelijk triest trouwens dat een 1 serie niet standaard met CC komt. Ik snap dat dat een goed verkopende optie is waar makkelijk op gescoord kan worden, maar komop er zijn auto's voor de helft van het geld waar het al standaard op zit
Agree, 9 van de 10 Duitse auto's zijn echt ontzettend kaal, en betaal je een hoop geld voor.
In mijn ogen komt op dat moment Lexus weer heel mooi naar voren.
Je moet met duitsers er eigenlijk altijd rekening mee houden dat je voor een leuke zo'n 50/60% extra moet neerleggen.SChief schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:48:
Agree, 9 van de 10 Duitse auto's zijn echt ontzettend kaal, en betaal je een hoop geld voor.In mijn ogen komt op dat moment Lexus weer heel mooi naar voren.
Opties vind ik ook echt gruwelijk onevenredig duur. Je kan mij niet wijsmaken dat een leuk setje velgen of navigatie meer dan 3.000 euro moet kosten. Ik snap ook wel dat ze hun marge ergens moeten pakken, maar als ik de optie lijst van de nieuwe 7-serie bekijk, vind ik het toch weer allemaal iets teveel marge.
Daarom koop ik liever 2e hands
Ik kijk nog weleens op ocassion sites, de goed uitgeruste zijn niet veel duurder, maar verkopen wel sneller dan de 'gierige' uitvoeringen.
Heej schelden doe je maar in een ander topic he!SChief schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:48:
Agree, 9 van de 10 Duitse auto's zijn echt ontzettend kaal, en betaal je een hoop geld voor.In mijn ogen komt op dat moment Lexus weer heel mooi naar voren.
Voor mijn gevoel schijnt mijn dimlicht (halogeen) niet erg ver. De hoeveelheid licht die eruit komt is prima, maar de bundel reikt niet zo ver als ik had gehoopt. De hoogtestelling staat op 0. Zijn er anderen met een einer die hier ook 'last' van hebben?
Zal ook eens langs de dealer rijden en vragen of de lampen in stand 0 wat hoger gericht kunnen worden.
Zal ook eens langs de dealer rijden en vragen of de lampen in stand 0 wat hoger gericht kunnen worden.
Divide and conquer.
DB9 heeft die sleutel in glas, de DBS heeft hem in saffierglas oid. Iets luxer spul iig. Die klok is wel erg classy idd, die is er helaas alleen voor de DBS.Heuving schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:49:
[...]
Ik dacht dat alleen de DBS dit had.
[afbeelding]
Jaeger LeCoultre heeft ook wel een hele mooie klok gemaakt voor de DBS. Dat is tevens de afstandsbediening voor de auto.
[afbeelding]
Dat is pas stijlvol
@ 911GT2: Niks persoonlijks, maar ik vind een Aston toch wel wat meer 'soul' hebben dan een 911 GT2
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
zo mistlichten ook xenon nu... ze zijn niet verblindend voro de voor een tegenliggers.. wel irritant.. hehe
maar goed dat ikze niet zoveel gebruik
maar goed dat ikze niet zoveel gebruik
Als je naar de foto kijkt heb je gelijk, maar het zijn metalen tellerplaten en dergelijke, in het echt ziet het er een stuk strakker uit. Zeker bij nacht, als de witte verlichting op het geborsteld metaal schijnt.911GT2 schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:28:
Euh ja das misschien persoonlijk, maar ik vind het van dat focusplastic. En dus echt supercheap er uit zien... en Soul in een AM haha nou soul van ford focus dan, zeker met die sleutel
Lijkt alsof mijn vader hierboven spreekt.Heuving schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:58:
[...]
Je moet met duitsers er eigenlijk altijd rekening mee houden dat je voor een leuke zo'n 50/60% extra moet neerleggen.
Opties vind ik ook echt gruwelijk onevenredig duur. Je kan mij niet wijsmaken dat een leuk setje velgen of navigatie meer dan 3.000 euro moet kosten. Ik snap ook wel dat ze hun marge ergens moeten pakken, maar als ik de optie lijst van de nieuwe 7-serie bekijk, vind ik het toch weer allemaal iets teveel marge.
Daarom koop ik liever 2e hands, want als je de auto weg doet zeggen ze 'meneer, die opties maken helemaal niet uit voor de waarde' en als je een 2e hands auto koopt is het weer 'kijkt u eens wat mooi, een alcantara dak, dynamic drive, helemaal full-options.'
Ik kijk nog weleens op ocassion sites, de goed uitgeruste zijn niet veel duurder, maar verkopen wel sneller dan de 'gierige' uitvoeringen.
@ _Arthur:
Ik ben een groot fan van Duitse *kuch Audi kuch* auto's, maar ze zijn echt waardeloos kwa standaarduitrusting en de prijzen voor opties. Nee, dan hebben de concurrenten uit andere landen het stukken beter voor elkaar (hoewel sommigen er ook behoorlijk wat van kunnen).
Haphaphap.
@ Femme: Ik ben niet echt een BMW-persoon, maar die Roadster S is werkelijk een prachtige wagen. Zeker nu met de supercharger helemaal af.
Heuving schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:49:
[...]
Ik dacht dat alleen de DBS dit had.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is pas stijlvol
Niet helemaal mee eens. Ik vind dat je voor een bepaalde waarde en bepaalde klasse toch een aantal minimale dingen mag verwachten._Arthur schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:10:
[...]
Als je 'waar voor je geld' wilt, dan kies je geen BMW of Audi, daar moet je bukken voor je opties.
Tja maar duitse auto's zijn in mijn ogen momenteel wel de mooiste auto's die gebouwd worden. En nog degelijk ook.Heuving schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:58:
[...]
Je moet met duitsers er eigenlijk altijd rekening mee houden dat je voor een leuke zo'n 50/60% extra moet neerleggen.
Helaas komt na de 1 serie (volgende maand) de octavia. Hoewel ik de 1 klein, krap en wat schraal uitgerust vind, rijdt hij heerlijk. En als je lang genoeg op dat DTC knopje drukt kun je heerlijk witte rookwolken maken op het parkeerterrijn voor de praxis...
[ Voor 46% gewijzigd door 911GT2 op 01-12-2008 21:27 ]
afstandsbediening?Heuving schreef op maandag 01 december 2008 @ 18:49:
Je bedoelt: ik kan vanaf het balkon van mijn suite de DBS voorrijden uit de parkeergarage?
Er was toch een BMW waarin Bond met z'n nokia een garage uitscheurt?
He, dat is wel heel toevallig dat je over het subframe begint..bij de achteras bedoel je? NeeWimo. schreef op zondag 30 november 2008 @ 15:02:
[...]
Sneeuw? Hadden we maar sneeuw hier:Ligt nooit wat hier ..
edit: ruud, doe eens wat fotosheb je gekeken of het subframe heel was?
edit2: hoe reed die sub op de snelweg? Stel dat je 120 in z'n 5 reed en je wilde vlot inhalen, moest je dan terugschakelen?
Ben uitgegaan van de eerlijkheid van de verkoper, verzekerde me dat er niks gescheurd was. Bewust risico wat ik genomen heb...
En nee, met de Sub hoefde je zeker niet terug te schakelen. Even een seconde wachten tot de turbodruk opgebouwd was en gaan! Mocht ook wel met dik 400nM

Morgen foto's als het goed is....
Subframe is een bekend probleem met deze serie. Zeker de 250+ Nm versies waren blijkbaar teveel voor het designteam van BMW in die tijd .. frame scheurt helaas vaker. Ik wacht op de foto'sduderuud schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:30:
[...]
He, dat is wel heel toevallig dat je over het subframe begint..bij de achteras bedoel je? Nee
Ben uitgegaan van de eerlijkheid van de verkoper, verzekerde me dat er niks gescheurd was. Bewust risico wat ik genomen heb...
En nee, met de Sub hoefde je zeker niet terug te schakelen. Even een seconde wachten tot de turbodruk opgebouwd was en gaan! Mocht ook wel met dik 400nM![]()
Morgen foto's als het goed is....
Het subframe probleem is er toch alleen in de coupe versies, en in de sedan versies met neerklapbare achterbank?
Dimlicht moet zo'n 50 tot 60 meter ver schijnen (het kortste, linker deel van de lichtbundel). Verder mag niet ivm verblinden. Ik heb her en der al wel gehoord dat bepaalde garages ze moedwillig te laag afstellen, ivm verblinden bij beladen. Voor een BMW geldt over het algemeen dat de dalingshoek van het licht 1,5% (1,5cm per meter) moet bedragen, maar dat geldt voor een E36. Zitten de lampen hoger, dan is ook de dalingshoek groter.wimpie schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:26:
Voor mijn gevoel schijnt mijn dimlicht (halogeen) niet erg ver. De hoeveelheid licht die eruit komt is prima, maar de bundel reikt niet zo ver als ik had gehoopt. De hoogtestelling staat op 0. Zijn er anderen met een einer die hier ook 'last' van hebben?
Als je op een onverlichte weg rijdt, moet de linkerkant van de lichtbundel dus tot halverwege de afstand tussen 2 hectometerpaaltjes zijn. Dat voelt als weinig, maar wettelijk mag het zelfs niet meer zijn. De bundel aan de rechterkant mag wel verder reiken (normaal tussen de 100 en 150meter dat je reflectie kan zien op de borden). Vooral de intensiteit van het gebied tot 50 meter, en de reikwijdte van de bundel rechts worden beïnvloed door de lampkeuze. Links zal je bij goed afgestelde lampen nooit verder kunnen zien.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Waar heb je die 50 tot 60 meter op gebaseerd? Ik denk namelijk dat koplampen met lens projectie toch een stuk verder scheinen dan ouderwetse koplampen. Dit omdat de bovenkant van de straal (het deel dat verblind) een grotere dalingshoek zal hebben dan het onderste deel van de straal.
Dat rechts verder scheint is inderdaad waar. Is daarom lekker irritant als iemand op de snelweg je met 1 km/u meer snelheid je gaat inhalen.
Dat rechts verder scheint is inderdaad waar. Is daarom lekker irritant als iemand op de snelweg je met 1 km/u meer snelheid je gaat inhalen.
Bijna zeker dat het een SE was.Duesenberg J schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:31:
[...]
afstandsbediening?![]()
Je bedoelt: ik kan vanaf het balkon van mijn suite de DBS voorrijden uit de parkeergarage?

De samenwerking tussen Sony en Ericsson is van na die tijd. In die tijd maakte Ericsson nog zelfstandig telefoons. De Joint Venture tussen Sony en Ericsson is van 2001, Tomorrow Never Dies van 1997.911GT2 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:44:
[...]
Bijna zeker dat het een SE was.
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door argro op 02-12-2008 13:31 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Dat gevoel heb je, omdat de lichtsterkte aan het einde van de bundel bij een projectorlamp vaak wat sterker is dan bij een reflectorlamp. Daarnaast projecteert een projectorlamp een scherper "beeld" dan een reflectorlamp, waardoor de aftekening van de lichtbundel duidelijker zichtbaar is. In de mist van een paar weken terug kon ik dat echt prachtig bij een Volvo met xenon-lampen zien. Zijn lichtbundel had aan de bovenkant een hele scherpe overgang van licht naar donker, terwijl talloze halogeenlampen een soort van wolk aan licht boven de bundel hebben hangen.Z___Z schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:22:
Waar heb je die 50 tot 60 meter op gebaseerd? Ik denk namelijk dat koplampen met lens projectie toch een stuk verder scheinen dan ouderwetse koplampen. Dit omdat de bovenkant van de straal (het deel dat verblind) een grotere dalingshoek zal hebben dan het onderste deel van de straal.
Ik zou even de hoogte moeten opmeten waarop de koplamp van m'n E36 t.o.v. de grond zit, en met de voorgeschreven dalingshoek zal de bundel als het goed is het wegdek snijden op ongeveer 50m van het hart van de koplamp. Dit is namelijk zo voorgeschreven in de e-norm die voor dimlichten geldt.
Als bij een projectorlamp de onderste helft van de bundel (die overigens maar 5 cm lager zit dan de bovenkant) verder zou schijnen, krijg je dat bij optrekken de lichtbundel vol in het gezicht van een tegenligger zou schijnen.
De rechterkant schijnt overigens zelfs omhoog om borden langs de weg te kunnen beschijnen. Het snijpunt van de horizontale bundel en de schuine hoort precies midden voor de koplamp te liggen. Ik heb jammer genoeg geen toegang meer tot de precieze voorschriften (ik kon ze bij Hella zo pakken...)
Ik heb wel een artikel gevonden over de MB adaptive lighting, waarin gesproken wordt over 65m voor het dimlicht. Iets verder dan ik dacht, maar niet heel veel.
Nog meer interessant leesvoer (inc. verwijzingen naar de wetsartikelen).
Om het voorbeeld uit de laatste link te pakken (interprentatie nr2. van de vraagsteller is overigens de juiste):
Audi A4, dalingshoek van de lichtbundel 1% (1cm/m), hoogte van het hart van de koplamp 65cm.
De lichtbundel bereikt 0cm hoogte op precies 65 meter, reikt hij verder dan dat, dan staat de koplamp verkeerd afgesteld.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ah de good old E38Duesenberg J schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:31:
[...]
afstandsbediening?![]()

[ Voor 30% gewijzigd door YoshiBignose op 02-12-2008 16:22 ]
Facts don't care about your feelings
* Chakotay gaat vanavond maar eens een proefritje in een 118d aanvragen... Ik mag volgend jaar een nieuwe leasebak uitzoeken, eens kijken of ik het deze keer wel doe 
Weet iemand of de 1-serie tegenwoordig standaard iDrive aan boord heeft?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
Het heeft geen eens standaard cruisecontrol. Ga daar maar niet van uit.Chakotay schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:10:
Het is een BMW dus er is niks standaard. Je krijgt een carrosserie, motor, stuur en stoelen. De rest moet je aanvinken op de optielijst. iDrive is pas standaard op een 5-serie (en dan moet je nog bijbetalen voor navigatie).Chakotay schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:10:
* Chakotay gaat vanavond maar eens een proefritje in een 118d aanvragen... Ik mag volgend jaar een nieuwe leasebak uitzoeken, eens kijken of ik het deze keer wel doe
En geen elctrische ramen achter... in een BMWVerwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:20:
[...]
Het heeft geen eens standaard cruisecontrol. Ga daar maar niet van uit.
Fijne auto, laatst nog in gereden, met navi/idrive/etc. Je moet gewoon zo'n Corporate Lease-uitvoering nemen, die is al redelijk compleet. Persoonlijk zou ik een 1-serie alleen bestellen als ik ook alle opties kon veroorloven die ik wil hebben. Een kale 1-serie met stof en 15" standaard rolijzers eronder rijdt ook goed, maar dan koop ik hem liever een jaartje later met wel alles erop.Chakotay schreef op woensdag 03 december 2008 @ 10:10:
Of een leuke 2e hands met wat vermogen, scheelt je ook weer bijtelling
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik zou ook alleen een 1-serie nemen als je zeker weet dat je er 95% van de tijd met 2 of minder in zit. Achterin vind ik het niet echt een feest
Ik krijg met moeite een laptoptas tussen de stoel en de achterbank (en ik ben echt maar 1.80)
En je moet behoorlijk netjes zijn want ruimte om dingen (cd's, kaugom, telefoonoplader etc) weg te stoppen is er nauwelijks.
En je moet behoorlijk netjes zijn want ruimte om dingen (cd's, kaugom, telefoonoplader etc) weg te stoppen is er nauwelijks.
Heb je zo'n grote laptop tas? Ik ben ook 1mtr80 en achtermij past toch echt wel meer dan 'met moeite een laptoptas'. Verder wel met je eens dat het niet een familie auto is911GT2 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:07:
Ik zou ook alleen een 1-serie nemen als je zeker weet dat je er 95% van de tijd met 2 of minder in zit. Achterin vind ik het niet echt een feestIk krijg met moeite een laptoptas tussen de stoel en de achterbank (en ik ben echt maar 1.80)
Heb daar zelf geen last van eigenlijk. De ruimte rechts in de deur is voor mij ruim genoeg voor allerlei rommel.En je moet behoorlijk netjes zijn want ruimte om dingen (cd's, kaugom, telefoonoplader etc) weg te stoppen is er nauwelijks.
Ik heb me ingelezen inmiddels. Het was me bekend dat er 'iets' kon afscheuren maar ik wist niet precies waar ik naar moest kijken. Nu is het me wel bekend.Wimo. schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 01:15:
[...]
Subframe is een bekend probleem met deze serie. Zeker de 250+ Nm versies waren blijkbaar teveel voor het designteam van BMW in die tijd .. frame scheurt helaas vaker. Ik wacht op de foto's
Bij het ophalen van de auto direct gekeken in de kofferbak maar er was helemaal niets te zien gelukkig. In 95% van de gevallen kan je het 'vanaf boven' (via kofferbak dus) zien en dat geloof ik dan wel
Heb vanochten maar crappy gsm-pics gemaakt, mooie foto's komen er nog aan:

Moet toch wel zeggen: Zo'n BMW rijdt echt fantastisch! Helemaal mooi dat je door de kortere neus gewoon "vol" over drempels kan, ook al is de auto verlaagd.
O, en DSC doet z'n werk ook goed
[edit]
Mijn vriendin heeft toevallig net wat betere kwaliteit foto's gemaakt:

[ Voor 7% gewijzigd door duderuud op 03-12-2008 13:26 ]
Strakke bak hoor 
Ik moet ook nog steeds plaatjes van de mijne schieten maar 't is zo'n waardeloos weer.
Ik moet ook nog steeds plaatjes van de mijne schieten maar 't is zo'n waardeloos weer.
[ Voor 69% gewijzigd door Kaasplank op 03-12-2008 13:30 ]
Als ik vol over drempels rag, dan mol ik echt alles aan de onderkant van mijn Einser...duderuud schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:17:
Moet toch wel zeggen: Zo'n BMW rijdt echt fantastisch! Helemaal mooi dat je door de kortere neus gewoon "vol" over drempels kan, ook al is de auto verlaagd.
De Corporate Lease optie op zich is alleen een paar pk, wat uitstoot en €2000.12 minder toch, geen extra opties verder? Mocht ik ervoor gaan word het een 118d corp executive, die is nog redelijk bruikbaar. Inderdaad idioot dat airco niet eens standaard is, maarja, daar is het BMW voorBeQuietAndDrive schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:44:
[...]
Fijne auto, laatst nog in gereden, met navi/idrive/etc. Je moet gewoon zo'n Corporate Lease-uitvoering nemen, die is al redelijk compleet. Persoonlijk zou ik een 1-serie alleen bestellen als ik ook alle opties kon veroorloven die ik wil hebben. Een kale 1-serie met stof en 15" standaard rolijzers eronder rijdt ook goed, maar dan koop ik hem liever een jaartje later met wel alles erop.
Of een leuke 2e hands met wat vermogen, scheelt je ook weer bijtelling
Met meer dan 2 man zal ik inderdaad waarschijnlijk niet veel gaan rijden, dus de ruimte achterin is niet iets waar ik op let bij het uitzoeken van een auto.
Als ik het zelf zou moeten kopen zou ik 100% zeker voor een 2ehands ipv een nieuwe gaan inderdaad, maarja, 2ehands leasen mag helaas niet
[ Voor 4% gewijzigd door Chakotay op 03-12-2008 13:52 ]
Voordeel is dat zo'n ding daar alleen maar mooier van kan worden_Arthur schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:37:
[...]
Als ik vol over drempels rag, dan mol ik echt alles aan de onderkant van mijn Einser...
Ruud, nette wagen .. je hebt alleen twee deuren teveel
[ Voor 10% gewijzigd door Wimo. op 03-12-2008 14:41 ]
Ja dat klopt inderdaad, je moet dan de Corp.Lease Exec of High Exec heben. Wel leer nemen he, anders even doorsparen nog!Chakotay schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:47:
[...]
De Corporate Lease optie op zich is alleen een paar pk, wat uitstoot en €2000.12 minder toch, geen extra opties verder? Mocht ik ervoor gaan word het een 118d corp executive, die is nog redelijk bruikbaar. Inderdaad idioot dat airco niet eens standaard is, maarja, daar is het BMW voor
Met meer dan 2 man zal ik inderdaad waarschijnlijk niet veel gaan rijden, dus de ruimte achterin is niet iets waar ik op let bij het uitzoeken van een auto.
[ Voor 14% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 03-12-2008 13:55 ]
Een 118d niet snel? Van 0-100 in 8,9 seconden noem ik best snel hoor. Natuurlijk zijn er altijd snellere auto's, maar volgens mij is de gemiddelde auto op de weg echt niet langzamer.
[ Voor 1% gewijzigd door Korakal op 03-12-2008 14:46 . Reden: :X ]
Wie heeft er electrische ramen achter nodig?911GT2 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:19:
[...]
En geen elctrische ramen achter... in een BMW
@duderuud
Strakke auto
Wel langzamer, of niet sneller neem ik aan dat je bedoelt. Denk namelijk dat de gemmidelde auto in NL op de weg zo rond de 12 seconde van 0-100 gaat, gezien het grote aantal kleine auto's op de weg.Korakal schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:20:
Een 118d niet snel? Van 0-100 in 8,9 seconden noem ik best snel hoor. Natuurlijk zijn er altijd snellere auto's, maar volgens mij is de gemiddelde auto op de weg echt niet langzamer.
Mijne doet 10,5 sec als ik me niet vergis (318i E46, voor de facelift).
[ Voor 18% gewijzigd door Z___Z op 03-12-2008 14:38 ]
Uh ja dat bedoelde ik ook
Mijn vermoeden zit ook richting de 12 seconden.

Als er achter toch ramen in zitten die open kunnen dan zet ik die liever open voor frisse lucht dan de ramen voor... dan heb ik er zelf nl minder last van.Z___Z schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:33:
[...]
Wie heeft er electrische ramen achter nodig?
Maar zwengels?

Is een bewuste keuze geweest...coupé is inderdaad mooier maar ook minder praktisch. en dat laatste woog nét wat meer.Wimo. schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:49:
[...]
Voordeel is dat zo'n ding daar alleen maar mooier van kan worden
Is het trouwens niet zo dat bij (de wat oudere?) BMW's de elec. ramen achter een optie is? wel sneu...voor standaard, achter een optie

Het gaat om een leasehok, verplicht diesel, >= 4 deuren, nieuw, en niet al te ver boven de €30k. Ik ga dus liever voor een 118d met nog een beetje uitrustig ipv een compleet kale 120dBeQuietAndDrive schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:52:
[...]
Ja dat klopt inderdaad, je moet dan de Corp.Lease Exec of High Exec heben. Wel leer nemen he, anders even doorsparen nog!Of toch die 130i uit mijn advertentie? Tenzij je per se diesel wilt natuurlijk, maar er is ook een 120d die duidelijk sneller is. Is dat niet iets voor je? Ik vond de 118d wel lekker rijden, maar snel was 'ie zeker niet namelijk.
Persoonlijk ben ik meer voor airco voor frisse lucht dan voor raampjes open. Ik heb dan ook geen electrische ramen achter. het enige voordeel van electrische ramen achter is voor mij dat je die uit kan schakelen. (grote plus als je zatte mensen achterin hebt zitten die zo nodig het raam open willen doen911GT2 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:55:
[...]
Als er achter toch ramen in zitten die open kunnen dan zet ik die liever open voor frisse lucht dan de ramen voor... dan heb ik er zelf nl minder last van.
Maar zwengels?

Ik vind bij de E46 de sedan niet perse lelijker dan de coupé. En dan is het praktisch nut toch wel een groote plus. Bij de E90 3 serie vind ik de sedan dan wel weer flink lelijker dan de coupé. Eigenlijk ook gek, je krijg minder auto bij een coupé (2 deuren maar), voor de rest even groot), maar toch moet je meer betalen.Wimo. schreef op woensdag 03 december 2008 @ 13:49:
[...]
Voordeel is dat zo'n ding daar alleen maar mooier van kan worden
Ik heb net even de brochure van de 1-serie erbij gepakt, maar op alle 5 deurs 1-series zijn de ramen achter wel degelijk standaard elektrisch bedienbaar hoor! Bij de 3-deurs kan ik me er nog wat bij indenken (kunnen die uberhaupt bewegen?).911GT2 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:19:
[...]
En geen elctrische ramen achter... in een BMW
Raambediening achter, elektrisch (alleen 5-deurs), incl. opbergvak in achterportieren s s s s s s s
Z___Z schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:30:
Ik vind bij de E46 de sedan niet perse lelijker dan de coupé. En dan is het praktisch nut toch wel een groote plus. Bij de E90 3 serie vind ik de sedan dan wel weer flink lelijker dan de coupé. Eigenlijk ook gek, je krijg minder auto bij een coupé (2 deuren maar), voor de rest even groot), maar toch moet je meer betalen.

Zit wel iets meer verschil in dan alleen die 2 deuren
Complete achterkant, voorkant en daklijn is heel anders, is eigenlijk een heel andere auto.
En omdat hij minder praktisch worden er minder verkocht.
Logisch dat ie dan ook duurder is.
@Stoffel
Snappen doe ik je niet, maar over smaak valt niet te twisten
[ Voor 4% gewijzigd door Oxellaar op 03-12-2008 16:53 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Ik zal wel gek zijn, maar ik vind bij vrijwel alle 3 series de vierdeurs mooier dan de coupe. Alleen bij de E46 twijfel ik een beetje, maar van de E92 hierboven en de E36 al helemaal vind ik de coupe er raar uitzien, minder "af" op de een of andere manier. Maar dat is vast mijn defect.
Een E46 coupé staat standaard wat lager. Dat is al sierlijker
Zolang ik geen 2.5 kinderen en hond heb blijf ik bij coupe's. De beenruimte is bij een E46 zo sneu dat er nooit iemand achterin wil. Daarnaast vind ik de coupe veel mooier .. ook vanwege de ramen zonder stijlen.
Ws. komt er a.s. zaterdag iemand kijken bij de mijne .. vanaf dat moment ben ik geen bmw rijder meer. Terug naar de paupermerken en fwd
Zolang ik geen 2.5 kinderen en hond heb blijf ik bij coupe's. De beenruimte is bij een E46 zo sneu dat er nooit iemand achterin wil. Daarnaast vind ik de coupe veel mooier .. ook vanwege de ramen zonder stijlen.
Ws. komt er a.s. zaterdag iemand kijken bij de mijne .. vanaf dat moment ben ik geen bmw rijder meer. Terug naar de paupermerken en fwd

Het zijn beide vrij saaie auto's in standaardtrim. Ze hebben wat werk nodig om de uitstraling terug op het niveau te brengen zoals de designers dat in gedachte hadden. Met grotere velgen, een stukje verlaging en spoorverbreders ben je al een heel eind. De kont van de coupé vind ik te langestrekt. Die bumper moet verder naar beneden getrokken worden. 3/4 van voren gezien vind ik de gedrongen vorm van de daklijn en kofferbak van de sedan juist erg mooi en kenmerkend BMW.
Voorbeeldje:

Gelukkig heeft BMW met de facelift iets gedaan aan de spoorbreedte van E90. Met kleine velgjes eronder was het echt een wanvertoning en zelfs met die brede Alpina's van mij was nog een stom gezicht.
Een mooi uitgevoerde E92 ziet er dankzij de brede achterlichten een stuk dikker uit dan de sedan als je er achter rijdt.
Voorbeeldje:

Gelukkig heeft BMW met de facelift iets gedaan aan de spoorbreedte van E90. Met kleine velgjes eronder was het echt een wanvertoning en zelfs met die brede Alpina's van mij was nog een stom gezicht.
Een mooi uitgevoerde E92 ziet er dankzij de brede achterlichten een stuk dikker uit dan de sedan als je er achter rijdt.
[ Voor 7% gewijzigd door Femme op 03-12-2008 16:48 ]
Ah ok, zo snel voelde 'ie niet namelijk. Vergeleken met onze eigen 115 pk TDCI Focus dan. Zo zie je maar weer, beleving is weer iets anders dan daadwerkelijke cijfersKorakal schreef op woensdag 03 december 2008 @ 14:20:
Dan nog zou ik persoonlijk nog wel wat snellers lusten hoor
Klopt helemaal, zijn maar weing BMW's echt ruim achterin. De 7 zal wel meevallen denk ik.Wimo. schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:43:
Mijn E36 coupé is achterin ook erg krap.
Gelukkig kom ik daar alleen als ik m uitzuig vanbinnen
Heb het met je te doen jo, zou zo een mooie coupé ook met pijn in m'n hart wegdoen
Ik heb laatst in m'n sedan toch wel 2 mensen achterinn op fatsoenlijke wijze vervoerd hoor. En met m'n 1,95 lengte stond m'n voorstoel echt niet tegen het stuur aan. Bij m'n E36 coupe was dat echt niet te doen alleen al vanwege de sterk aflopende daklijn.Wimo. schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:43:
Ik ben nu wel erg blij met m'n 4 deuren al moet ik er nog steeds aan wennen dat ik nu ook gewoon iets op de achterbank kan zetten ipv het in de kofferbak te smijten.
Komt wel goed. Vanaf het moment dat ik mijn E39 wegdeed wist ik al dat het een aflopende lijn aan het worden wasOxellaar schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:00:
[...]
Klopt helemaal, zijn maar weing BMW's echt ruim achterin. De 7 zal wel meevallen denk ik.
Mijn E36 coupé is achterin ook erg krap.
Gelukkig kom ik daar alleen als ik m uitzuig vanbinnen![]()
Heb het met je te doen jo, zou zo een mooie coupé ook met pijn in m'n hart wegdoen
Na de winter misschien kijken naar een tweewieler .. aangezien ik ruud's auto/motor historie omgekeerd volg zal dat een rsv mille worden
Achterin een E90 is het redelijk vertoefen als de benen eenmaal een plekje hebben gevonden. Het is minder erg dan het lijkt. In een E39 Touring kun je riant zitten achterin.
Is een touring (nog) ruimer achterin dan de sedan? Daar kon je echt fantastisch zitten .. we hebben 4000km gereden met 4 personen in mijn oude. Geen centje pijn ..Femme schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:30:
Achterin een E90 is het redelijk vertoefen als de benen eenmaal een plekje hebben gevonden. Het is minder erg dan het lijkt. In een E39 Touring kun je riant zitten achterin.
Ik denk niet dat het iets uitmaakt, afgezien van meer hoofdruimte. De wielbasis is gelijk. Ik heb alleen geen ervaring met de sedan.
Die gaan we testen W. !!Wimo. schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:23:
[...]
Komt wel goed. Vanaf het moment dat ik mijn E39 wegdeed wist ik al dat het een aflopende lijn aan het worden wasWat was dat een fantastische wagen ....
Na de winter misschien kijken naar een tweewieler .. aangezien ik ruud's auto/motor historie omgekeerd volg zal dat een rsv mille worden
Ik heb net even bij de plaatselijke dealer gekeken, blijkbaar heb je tegenwoordig voor de 1 serie voor €895 een business-line pakket met metallic lak, lichtmetalen velgen, airco, middenarmsteun, opbergpakket, mistlampen en licht/regensensor. Een groot deel van de meuk die je toch wel wilt hebben, maar allemaal schreeuwend duur is... Dat maakt het al een stuk interessanter, zeker icm de corporate lease-optie.
Het viel me overigens ook erg mee hoe ik geholpen werd als 25-jarig ventje die in niet bepaald netjes motorpak binnen kwam hobbelen
Het viel me overigens ook erg mee hoe ik geholpen werd als 25-jarig ventje die in niet bepaald netjes motorpak binnen kwam hobbelen
Nu misschien wel, maar in 2006 echt nog niet!Korakal schreef op woensdag 03 december 2008 @ 15:41:
[...]
Ik heb net even de brochure van de 1-serie erbij gepakt, maar op alle 5 deurs 1-series zijn de ramen achter wel degelijk standaard elektrisch bedienbaar hoor! Bij de 3-deurs kan ik me er nog wat bij indenken (kunnen die uberhaupt bewegen?).
Raambediening achter, elektrisch (alleen 5-deurs), incl. opbergvak in achterportieren s s s s s s s
Kan ook een R1 of GSXR-1000 worden, maar dat zal jou niet uitmaken
Precies, mijn 2006 Einser heeft ook zwengels achter. Maar who gives a fck, ik zit toch nooit achterin
NVM911GT2 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:35:
[...]
Nu misschien wel, maar in 2006 echt nog niet!

Ik dacht het even niet op mijn order te kunnen ontdekken, maar het stond er wel degelijk op...
[ Voor 54% gewijzigd door Korakal op 03-12-2008 20:54 ]
Op een 2005 model 120D is het geen optie maar zit het er standaard op (de electrische zwengels achter dus:).Korakal schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:52:
[...]
NVM
Ik dacht het even niet op mijn order te kunnen ontdekken, maar het stond er wel degelijk op...
Het is een special feature
zie onderaan...
Van mijn offerte:
Standaard opties
[...]
411 Elektrisch bediende ramen achter
Het is maar wat je onder 'special feature' verstaat. Maar op een 120d was het standaard. Zie de prijslijst van 2006 op pagina 4 : http://www.neworder.org/1series_prijslijst_2006.pdf
Maar genoeg over het welles/nietes
[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 03-12-2008 21:25 ]
Ik vervoer ook zonder problemen 2 mensen achterin m'n E36. Maar misschien omdat ik een E36 Limousine heb?Kaasplank schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:09:
[...]
Ik heb laatst in m'n sedan toch wel 2 mensen achterinn op fatsoenlijke wijze vervoerd hoor. En met m'n 1,95 lengte stond m'n voorstoel echt niet tegen het stuur aan. Bij m'n E36 coupe was dat echt niet te doen alleen al vanwege de sterk aflopende daklijn.
Ik ben nu wel erg blij met m'n 4 deuren al moet ik er nog steeds aan wennen dat ik nu ook gewoon iets op de achterbank kan zetten ipv het in de kofferbak te smijten.
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Ik reed vroeger wel eens met iemand mee die een 1996 3-serie had. Het probleem bij die auto was dat je achterin op zich ruimte had, maar dat je de voeten niet onder de voorstoelen kon schuiven, zoals bij veel auto's wel kan. Dat geeft voor je gevoel dus heel weinig beenruimte, en is ook zonde natuurlijk. In latere modellen is dit gelukkig opgelost.
Business Line kan op de meeste BMW's met de basis diesel motor, ook op de 1- en 5-serie. En ook in combinatie met de corporate lease inderdaad. Met een 1-serie Corporate Lease Executive met Business pakket ben je al een eind op weg. Succes ermee!
Business Line kan op de meeste BMW's met de basis diesel motor, ook op de 1- en 5-serie. En ook in combinatie met de corporate lease inderdaad. Met een 1-serie Corporate Lease Executive met Business pakket ben je al een eind op weg. Succes ermee!
Hm, met het Business-line pakket kan je het Executive pakket wel weglaten... Zit erg veel overlap in, zo even snel uit mijn hoofd zitten alleen de inklapbare hoofdsteunen achter niet in het business-line pakket.
Klopt, voeten kunnen er niet onder. Dat komt omdat de voorstoelen omhoog en omlaag kunnen.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:54:
Ik reed vroeger wel eens met iemand mee die een 1996 3-serie had. Het probleem bij die auto was dat je achterin op zich ruimte had, maar dat je de voeten niet onder de voorstoelen kon schuiven, zoals bij veel auto's wel kan. Dat geeft voor je gevoel dus heel weinig beenruimte, en is ook zonde natuurlijk. In latere modellen is dit gelukkig opgelost.
In de hoogste stand kunnen je voeten er prima onder, alleen zet iedereen natuurlijk de stoel in z'n laagste stand.
Hoe lager hoe beter, tenminste ik hou niet van een te hoge zit in een auto.
heeft zeker z'n voordelen, rij aardig wat km's in een Renault Traffic (sorry voor de vloek
Dus heb ervaring met beide.

wilde ik nog even met jullie delen.. hoe een auto eruit ziet na een zomers ritje..
(Fototje van een jaar oud ofzo alweer..)
[ Voor 45% gewijzigd door Reloader op 04-12-2008 14:03 ]
Moet je op zo'n zelfde dag eens 30 km door de Flevopolder rijden... dan is het nog veel erger

[ Voor 45% gewijzigd door Korakal op 04-12-2008 14:05 ]
Ik zie het al, jij bent de afsluitdijk niet over geweest tijdens dat ritjeReloader schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:02:
[afbeelding]
wilde ik nog even met jullie delen.. hoe een auto eruit ziet na een zomers ritje..
(Fototje van een jaar oud ofzo alweer..)
Zie ondertitel
Ik zag op de autoweek site wat spypics van de nieuwe z4.
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10401
voor de liefhebbers...
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10401
voor de liefhebbers...
Zal wel de nieuwe stijl zijn. De 1 heeft ook al een plattere neus

lijkt wel oke imo
en de nieuwe kont

lijkt wel oke imo
en de nieuwe kont

[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 05-12-2008 09:59 ]
Oeh, daar ziet hij er dan weer stijlvol uit. Ik hoop dat met de introductie de prijs van occasion Z4's wat gaat dalen. Ik zit erg te twijfelen tussen een instap Z4, of een wat dikkere Z3. De eerste vind ik echter gewoon veel mooier, een kleine daling zou wat mij betreft de doorslag geven.
Even een half jaar wachten sowieso, de occasionprijzen dalen nu vrij hard.
De pa van mijn vriendin heeft een z3 cabrio, is toch echt wel een fijne auto hoor.
De pa van mijn vriendin heeft een z3 cabrio, is toch echt wel een fijne auto hoor.
Dat moet lukken voor een leuk bedrag. Maar ik heb wel eens met de Z3 1.8 gereden en dat was niet echt een feest hoor. De 1.9 schijnt veel fijner te zijn, helaas heb ik die niet gereden (wel de M trouwens, damn wat een beest!). Ik denk dat je tegenwoordig voor niet al te veel geld een mooie Z3 2.8 of 3.0 moet kunnen vinden.
Een collega van me heeft net zijn Z3 Coupé 2.8 verkocht. Ook een bijzonder fraaie auto, mooi met die audio, de speakers zijn in het plafond weggewerkt.
Zelf ga ik volgend jaar voor een Z4 of een S2000. Ik moet ze nog rijden, dus ik kan de keuze dan pas maken. Hangt er helemaal vanaf hoe het rijdt en wat ik het leukst vindt. De Z4 wordt dan een 3.0, zo'n 2.2 trekt me niet zo. Dat is voor iedereen anders maar rijplezier wordt in mijn geval voor een groot deel bepaald door het vermogen, helaas ben ik niet snel tevreden wat dat betreft
Een collega van me heeft net zijn Z3 Coupé 2.8 verkocht. Ook een bijzonder fraaie auto, mooi met die audio, de speakers zijn in het plafond weggewerkt.
Zelf ga ik volgend jaar voor een Z4 of een S2000. Ik moet ze nog rijden, dus ik kan de keuze dan pas maken. Hangt er helemaal vanaf hoe het rijdt en wat ik het leukst vindt. De Z4 wordt dan een 3.0, zo'n 2.2 trekt me niet zo. Dat is voor iedereen anders maar rijplezier wordt in mijn geval voor een groot deel bepaald door het vermogen, helaas ben ik niet snel tevreden wat dat betreft
[ Voor 10% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 05-12-2008 11:07 ]
Zo'n beetje alle nieuwe modellen auto's hebben een veel hogere en rechtere neus, ivm met wetswijzigingen voor voetganger-veiligheid. (Bij een aanrijding dus hé, niet om naar te kijken ofzo.
)
Aannames zijn fataal.
Ik kan in mijn E36 Compact absoluut niet achterin zitten, maar goed, dat kan ik bijna geen enkele auto. Ik heb een vrij lange romp/nek dus ik zit standaard tegen het dak. Zelfs in de Leon van een vriend van mij raak ik het dak nog, terwijl die echt wel hoog is achterin.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:54:
Vrienden van mij, die iets "normaler" gebouwd zijn, kunnen zonder problemen achterin zitten. Alleen kunnen ze inderdaad hun voeten niet onder de voorstoelen kwijt, en zeker niet onder de bestuurdersstoel. Die staat namelijk zo laag mogelijk (vanwege m'n lange romp) en ligt ook nog eens. En nog pluk ik af en toe haren uit de bekleding boven m'n hoofd

Kik me nieuwe lampkes

best wel veel licht

best wel veel licht
1-serie is inderdaad knap hard afgeveerd, ik ben er groot fan van zeker nu met de winterbandjes kan je elke bocht scheef door, ziet er mooi uit[b][message=31134153,noline]911GT2 schreef op maandag 01 december 2008 @
En crap wat is dat ding hard afgeveerd, is dat normaal? Driftend door de bocht met DTC uit is dan wel weer leuk
Bij de juiste uitvoering vind ik de Z3 schitterend. Dat is dan vooral optisch. Ik was sowieso van plan om voor een 6-cilinder te gaan, ondanks dat het echt bedoeld zou zijn als een cruise-cabrio, en niet als 'n trekpaard.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:06:
Dat moet lukken voor een leuk bedrag. Maar ik heb wel eens met de Z3 1.8 gereden en dat was niet echt een feest hoor. De 1.9 schijnt veel fijner te zijn, helaas heb ik die niet gereden (wel de M trouwens, damn wat een beest!). Ik denk dat je tegenwoordig voor niet al te veel geld een mooie Z3 2.8 of 3.0 moet kunnen vinden.
Volgens mij was 't zo dat de Z4 in alle versnellingen veel kracht levert. De S2000 geeft een enorme bonk kracht bij de hogere touren. Maar wellicht kan Tom hier meer over vertellen :-)Zelf ga ik volgend jaar voor een Z4 of een S2000. Ik moet ze nog rijden, dus ik kan de keuze dan pas maken. Hangt er helemaal vanaf hoe het rijdt en wat ik het leukst vindt. De Z4 wordt dan een 3.0, zo'n 2.2 trekt me niet zo. Dat is voor iedereen anders maar rijplezier wordt in mijn geval voor een groot deel bepaald door het vermogen, helaas ben ik niet snel tevreden wat dat betreft
Zo, net even een rondje in de 118D gereden, rijdt best leuk zo'n ding 
Volgend jaar word in het business-line pakket de metallic lak overigens ingeruild voor een automatische airco.
Volgend jaar word in het business-line pakket de metallic lak overigens ingeruild voor een automatische airco.
Waaat? Mijne is door de leasemaatschappij deze week besteld.. dammit.Chakotay schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:37:
Zo, net even een rondje in de 118D gereden, rijdt best leuk zo'n ding
Het nieuwe pakket gaat in bij auto's die vanaf februari worden geproduceerd volgens de verkoper die ik vanochtend sprak. Heb jij er nu eentje met los automatische airco erbij besteld?THIJZEL schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:02:
[...]
Waaat? Mijne is door de leasemaatschappij deze week besteld.. dammit.
Nee zonder, vond weer 800e wat veel, moest keuzes maken. Probleem is dat metallic lak als losse optie door m'n werkgever wordt betaald... Toch maar ff de dealer gemailed om te kijken wat hij kan doen..Chakotay schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 16:24:
[...]
Het nieuwe pakket gaat in bij auto's die vanaf februari worden geproduceerd volgens de verkoper die ik vanochtend sprak. Heb jij er nu eentje met los automatische airco erbij besteld?
[ Voor 6% gewijzigd door THIJZEL op 06-12-2008 16:35 ]
Mijn nieuwe lampkesReloader schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:23:
Kik me nieuwe lampkes
[afbeelding]
best wel veel licht

Bleu Vision, 6x 55watt. Zijn net wat witter dan gewone halogeen.
Maar of ze ook echt beter zijn.....geloof ik niet zo hard in
Wekkel, ken jij toevallig een andere zilveren 540i touring in Amsterdam? kenteken 53-LK-SK. Zag er niet zo fris meer uit als ik eerlijk ben.
Ioniq 5 P45
Ik zat al een tijdje te twijfelen, maar de kogel is door de kerk!
Vrijdag krijgt mijn huidige 530D een broertje
:

Specs: 530D, automaat, leer, PDC, Navi, 18" Runflat, sportstuur, stoelverwarming Bluetooth etc.
Ik heb twee weken geleden een proefrit gemaakt en heb heel erg zitten twijfelen in de tussentijd. Mijn gevoel zei volmondig ja, maar mijn verstand.... tja, eigenlijk ook wel. Maar toch
Uiteindelijk vandaag toch besloten de auto te kopen en vanmiddag alles rondgemaakt. Deze week worden alle onderdelen die niet helemaal 100% meer zijn vervangen, o.a. de remmen, remvloeistof, olie, winterbanden etc., zodat ik 'm vrijdag in perfecte staat kan meenemen.
De huidige 530D zal na de winter nieuwe velgen krijgen, zodat ook die er qua looks wat op vooruit gaat. Verder is het een topwagen. In 9 maanden 80.000 km mee geregen en geen enkel probleem gehad (ff afkloppen).
Nu zoek ik naar manieren om nog te kunnen slapen de komende dagen...
De foto kan overigens wat mij betreft wel in de topicstart. Binnenkort zal ik met betere kwaliteit foto's komen, ook van beide broertjes samen. Deze camerafoto was het enige wat ik tot nu toe had.

Specs: 530D, automaat, leer, PDC, Navi, 18" Runflat, sportstuur, stoelverwarming Bluetooth etc.
Ik heb twee weken geleden een proefrit gemaakt en heb heel erg zitten twijfelen in de tussentijd. Mijn gevoel zei volmondig ja, maar mijn verstand.... tja, eigenlijk ook wel. Maar toch
De huidige 530D zal na de winter nieuwe velgen krijgen, zodat ook die er qua looks wat op vooruit gaat. Verder is het een topwagen. In 9 maanden 80.000 km mee geregen en geen enkel probleem gehad (ff afkloppen).
Nu zoek ik naar manieren om nog te kunnen slapen de komende dagen...
De foto kan overigens wat mij betreft wel in de topicstart. Binnenkort zal ik met betere kwaliteit foto's komen, ook van beide broertjes samen. Deze camerafoto was het enige wat ik tot nu toe had.
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Dit topic is gesloten.