Het grote BMW topic, deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste
Acties:
  • 93.964 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Naboo schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:36:
[...]

Mmm, denk dat het een andere is. Die in het archief is namelijk "type-loos". Waarom zou je daarna
weer al die type plaatjes er weer op zetten?

Aan de andere kant: de uitlaat hangt net zo scheef. :o
De uitlaat hing ook zo scheef onder mijn exemplaar voordat ik het liet rechtzetten. Kennelijk is het normaal?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/84a074c45fcfc03abacc7d898e0a76d4/full.jpg

Zo is het beter:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/859e428aaa61028a5ba883919627735b/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Wekkel schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:53:
Het blijft toch een enorme limo, S-klasse afkomst of niet.
Klopt, de afmeting blijft ook steeds merkbaar in de manier waarop je je door het verkeer begeeft.

De reacties van weggebruikers is ook wel echt komisch te noemen als je door Rotterdam, Den Haag en Zoetermeer rijdt.
Dat leuke is er na 10 minuten ook wel vanaf en begin je je al een beetje opgelaten te voelen.
Het zijn allemaal wel leuke opmerkingen maar je voelt je zo bekeken.
Maar moet ik wel zeggen dat die 'auto-spotters' hilarische capriolen uithalen :+

@ Femme: Ook een Phantom op de achtergrond ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 23-11-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Het mooiste was die gozer in de tunnel bak :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Cocytus schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:02:
[...]

Komop zeg... Traction control op de snelweg :P :X :D Ik heb net 160km vanuit Limburg gereden, daar ligt nu een pak sneeuw van een paar centimeter. Je moet wel opletten, maar om nou te zeggen dat je traction control nodig hebt...
Op de snelweg was het tricky afgelopen zaterdag, maar ik miste de TC helemaal op de parkeerplaats langs de snelweg. Rij ik daar echt rustig weg (hard acceleren had sowieso geen zin, want de snelweg reed maar 50km/u), schakel naar de 2de versnelling, wil de bocht richting snelweg maken, en ik voel m'n achterkant uitbreken :X Dat was echt bij minimaal gas geven 8)7 Zodra het toerental boven de 2k kwam, moest ik uitkijken dat de achterwielen niet door gingen slaan, maar onder de 2k bromt en protesteerd m'n motor... Dat maakte het rijden dus best wel spannend zonder TC.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
waarom heeft iedereen het toch steeds over de alpina in het verhaal van femme en tom..

het zijn tochallebei alpina's :9

anyhow, ziet er wel erg netjes uit en wat een asociaal vermogen :|

en die foto's ik wil ook zo fotos kunnen maken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:25:
[...]

Op de snelweg was het tricky afgelopen zaterdag, maar ik miste de TC helemaal op de parkeerplaats langs de snelweg. Rij ik daar echt rustig weg (hard acceleren had sowieso geen zin, want de snelweg reed maar 50km/u), schakel naar de 2de versnelling, wil de bocht richting snelweg maken, en ik voel m'n achterkant uitbreken :X Dat was echt bij minimaal gas geven 8)7 Zodra het toerental boven de 2k kwam, moest ik uitkijken dat de achterwielen niet door gingen slaan, maar onder de 2k bromt en protesteerd m'n motor... Dat maakte het rijden dus best wel spannend zonder TC.
Lag daar dan een dik pak sneeuw? Toen ik vanmorgen wegreed lag er een dikke laag van die vieze aangereden sneeuwpap op de weg maar de auto had daar eigenlijk weinig moeite mee. ABS kwam er wel in als je te hard remde, maar TC niet bij rustig wegrijden. Verder zou een besneeuwde parkeerplaatst juist er leuk moeten zijn zolang je maar niet alle tractie verliest (maw vast komt te staan) :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:42

4x2

lộn xộn quá

Op een parkeerplaats met een vaste ondergrond kun je ook gewoon net zolang gas geven tot de sneeuw gesmolten is en je op de ondergrond terecht komt.
Dus jezelf daarin vast rijden is lastig :P

En ik vind dit weer ook fantastisch, ware het niet dat ik mn achterremleiding doorgeslepen heb (don't ask) en dus niet rond kan raggen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Femme
Zaterdag avond om 8 uur was het flink aan het sneeuwen en reed ik echt op de sneeuw af en toe en anders op lekker aangestapte sneeuw (= glad). Van die waterige drap was nog geen sprake, het was echt sneeuw.
En die besneeuwde parkeerplaats stond helaas helemaal vol met vrachtwagens, dus echt ruimte om te spelen was er helaas niet :( En vanaf knooppunt Hoevelaken heb ik alleen nog maar regen gezien.)

@4x2
Je remleiding doorgeslepen? Dat horen boze exen te doen :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op zondag 23 november 2008 @ 22:55:
[...]

De uitlaat hing ook zo scheef onder mijn exemplaar voordat ik het liet rechtzetten. Kennelijk is het normaal?

[afbeelding]

Zo is het beter:

[afbeelding]
Blijft een gave estate hoor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:18:
[...]

Blijft een gave estate hoor :9
Pardon? Touring. :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja whatever. Dat is een estate. Ik noem het toch geen volvo of audi? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:59:
Ja whatever. Dat is een estate. Ik noem het toch geen volvo of audi? :P
Nee, dat had er nog bij moeten komen! :P Bij Audi is het trouwens Avant. :+

[/nutteloos]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hmmz, binnenkort (zo snel mogelijk) heb ik een klein maar noodzakelijk klusje aan m'n auto...
De schakelaar van de achteruitrijlichten is aan het overlijden... De nieuwe schakelaar heb ik al liggen (gelukkig zijn die vrij goedkoop, €7) maar nu moet ik dus onder m'n auto om hem te vervangen en ik heb geen brug :( De schakelaar zit aan de bovenkant van de linkerzijde van de versnellingsbak, dus lekker diep in de tunnel. Maar hij schijnt wel makkelijk te vervangen te zijn, als ik de dealer mag geloven. De enige waarschuwing die ik wel mee kreeg was dat ik hem absoluut niet te strak moet aandraaien, want dan breekt de schroefdraad. Blijkbaar hadden ze daar ervaring mee :+
Met een beetje geluk heb ik vrijdag de mogelijkheid om m'n auto even op as-steunen te zetten en de schakelaar te vervangen, nadat ik m'n pa heb geholpen de dynamo uit z'n Transit te halen. Dat gaat trouwens ook nog een leuke klus worden. Achter op de dynamo zit een soort van pomp, waarvan we niet zeker weten wat het is. Het is in ieder geval geen waterkoeling voor de dynamo. Waarschijnlijk is het voor het vacuüm-systeem van de motor (het is een TDI, dus geen vacuüm op de inlaat, zoals bij een non-turbo benzine). We hopen eigenlijk op dat het dit is, want dat maakt de klus een stuk makkelijker (geen gekloot met druksystemen enzo, gewoon de slangen goed terug duwen en klaar).
Het wordt voor mij de eerste keer dat ik aan een redelijk complexe motor ga sleutelen (mijn 316i is eigenlijk maar erg simpel), al is de dynamo gelukkig erg goed bereikbaar (nog beter dan bij m'n 316i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Doen ze dat bij Breeman niet even voor je voor peanuts? In combinatie met iets anders eventueel?

Of even naar een doe-het-zelf-garage!

[ Voor 45% gewijzigd door zimbab op 24-11-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik heb m'n E60 voor onderhoud naar de dealer gebracht. Ze hadden in de showroom een pikzwarte nieuwe 730d staan. _/-\o_ Ik heb er even in kunnen zitten en eind van de week kan ik er even een stukje in rijden. Hij ziet er geweldig uit, in het echt nog een stuk indrukwekkender dan op de foto's. Het interieur ademt echt BMW uit met de 'ouderwetse', naar de bestuurder gedraaide, cockpit. Het nieuwe I-Drive zag er ook geweldig uit. De auto oogt van buiten enorm groot, maar van binnen voelt ie compact. Ik ben erg benieuwd naar hoe hij rijdt.

Ik ben wel huiverig om direct een te bestellen. Ik wil graag eerst even afwachten hoe de kwaliteit het komende jaar blijkt. Met name met de 7-serie moet je nogal waken voor kinderziektes, dus het lijkt me verstandiger om eerst even aan te kijken wat de berichten het komende jaar zullen zijn.

Intussen even een vakantieshot uit Italië als een eerbetoon aan de mooiste koplampen ooit gemaakt :9~

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mTZBdYkfWdY1PFD8637MiaLR/full.jpg

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
Aanstaande maandag krijg ik mijn eerste BMW, een 116i!
Ik begin dan bij mijn nieuwe werkgever, daar is deze nog in het wagenpark en dient nog een jaar opgereden te worden.
Ik hoop dat de vorige rijder er netjes op is geweest...

Foto's volgen!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 12:38
Je kan het slechter treffen. Weet je iets over de uitrusting? dat kan de motor nl. nog wel compenseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

zimbab schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:12:
Doen ze dat bij Breeman niet even voor je voor peanuts? In combinatie met iets anders eventueel?

Of even naar een doe-het-zelf-garage!
Ik had er afgelopen zaterdag geen tijd voor om te vragen en was al lang blij dat ik de schakelaar nog kon halen (officiëel sluit de onderdelenbalie om half 1 en ik was er vlak na 1 uur). Een beetje zelf prutsen vind ik niet erg, sterker nog als ik het zelf kan dan wil ik het zelf doen. Maar nu moet ik dus onder de auto en dat maakt het iets minder prettig om op straat te doen.

Een doe-het-zelf garage ben ik al aan het zoeken, maar die lijken in Gouda niet te zitten... Ik moet dan naar Den Haag, Rotterdam of Utrecht. In IJsselstein zit er 1, en dat is gelijk vlak bij m'n ouders. Misschien dat ik daar maar eens naar toe bel om te vragen wat het kost en op welke tijden ik er terecht kan.

En anders moet ik misschien toch maar eens aan gaan pappen met de sloper die bij mij thuis achter zit (midden in het centrum van Gouda 8)7 ). Die heeft meerdere bruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
slopers houden heel erg van cash in het handje, dus daar is vast iets te regelen.

Voel me hier stiekem toch nog meer thuis dan in het peug topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Kaasplank heeft wel de beschikking over een brug via/via maar die is meestal bezet door een kameraad die z'n 106 GTI aan het voorzien is van een ander blok + throttle bodies en daar niet bijzonder veel haast mee heeft.[/me] Bovendien ben ik nogal lui als het op m'n eigen auto aan komt en breng ik hem net zo lief naar m'n 1 mans, oude kleren, smerige handen, lekker goedkope maar toch goede garage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErectionJackson schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:36:
Intussen even een vakantieshot uit Italië als een eerbetoon aan de mooiste koplampen ooit gemaakt :9~

[afbeelding]
Ik moet zeggen dat ook de auto mooie koplampen heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Angel eyes zijn idd cool. Ze geven iets organisch aan de auto. Dat de wenkbrauw ook oplicht is nieuw voor mij. Is dat nieuw sinds de tweede phase van de E60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
418O2 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:02:
slopers houden heel erg van cash in het handje, dus daar is vast iets te regelen.

Voel me hier stiekem toch nog meer thuis dan in het peug topic :P
Mag wel hoor. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-06 16:53
418O2 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:28:
Je kan het slechter treffen. Weet je iets over de uitrusting? dat kan de motor nl. nog wel compenseren
Ik kan het zeker slechter treffen, ben er ook erg blij mee!

Over de uitrusting weet ik helaas nog niets, maar ik laat me maandag wel verrassen :-)

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Da's een best verslag! Ik wacht nog steeds met smart op de film! :) Heb je trouwens foto 26 (de Z4 die de 'afslag neemt') op groot formaat? (1280*800 zou wel volstaan :P)

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.driving-fun.com/Tom/AlpinaESS/600px/26.jpg

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Hoe wist je dat het een wallpaper ging worden? :+ Hardstikke bedankt :)

en nu maar blijven wachten :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
BalusC schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:08:
Angel eyes zijn idd cool. Ze geven iets organisch aan de auto. Dat de wenkbrauw ook oplicht is nieuw voor mij. Is dat nieuw sinds de tweede phase van de E60?
Nee, eerste editie heeft dat ook, hoewel het dan losse lampjes zijn in plaats van een streepje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:46:
[...]

Ik moet zeggen dat ook de auto mooie koplampen heeft!
Nice one ;)
Daniel schreef op woensdag 26 november 2008 @ 09:18:
[...]

Nee, eerste editie heeft dat ook, hoewel het dan losse lampjes zijn in plaats van een streepje :)
Aan de zijkant zijn het losse LEDs, aan de voorkant een streepje. Ik blijf het een kunstwerk vinden. _/-\o_

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik mis mijn BMW ;(

Ik probeer de Ford te verkopen en als dat voor een goed genoeg bedrag is (verlies is logisch, maar moet redelijk zijn) dan koop ik er een 316 voor terug. Ze zijn goedkoop genoeg om geld over te houden na de verkoop van de Mondeo, zodat ik een buffer heb voor onkosten, en ik vertrouw ze beter dan de Ford, ook al is de techniek ouder.

Ik heb deze gezien:

http://verkopers.marktplaats.nl/11534098

En dit is wat hij in de mail zegt op mijn vragen:
Hallo Sven,

Is er iets bij van onderhoudshistorie?

Jammergenoeg niet. De enige informatie die ik heb is dat een man uit s-Heerenberg de BWM nieuw
heeft gekocht en eind 2006 verkocht heeft wegens ziekte met 300.000 km op de teller.
De tweede eigenaar heeft de auto een jaar gehad en 30.000 km mee gereden. Eind 2007
heeft de auto een nieuwe koppeling, remcilinder, voorruit en banden voor gekregen, Behalve het laatste
heb ik jammergenoeg geen bonnen van (Beun de Haas)

Wat heb je er zelf eventueel nog aan gedaan?

Afgelopen zomer heb ik de kleppen laten stellen, motorolie, versnellingsbakolie, differentieelolie en de
bezinefilter vervangen.
Voor de APK afgelopen maand is er nog een andere koplamp in gekomen, en is er laswerk gedaan (Kriksteunen voor, dorpels)

zijn er aandachtspunten bij de keuring naar voren gekomen?

Voor een volgende APK moet eventueel bij de wielkast achter wat gelast worden, en eventueel de banden achter.

Doordat ik mijn eerste auto al verkocht heb, rij ik nu de BMW dagelijks. Ondanks het koude en gladde weer geen probleem, de
auto start altijd.
Weliswaar wat zwakke punten (roest, doorgezeten bestuurdersstoel), maar verder een eerlijke auto die mij elke dag nog veel
rijplezier geeft voor weinig geld.
Het is dat ik ga emigreren, anders had ik de auto meegenomen.

Ik hoop je hiermee verder geholpen te hebben.

Mvg,

Wessel

----- Original Message -----

From: Thalan
To: Wessel Westerveld
Sent: Wednesday, November 26, 2008 2:40 PM
Subject: Reactie op uw advertentie: Bmw 3-Serie E30 316 1.8 nieuwe apk

Beste Wessel,

ziet eruit als een fijne auto. Is er iets bij van onderhoudshistorie? Wat heb je er zelf eventueel nog aan gedaan? zijn er aandachtspunten bij de keuring naar voren gekomen?

mvgr, Sven
M.a.w., er is over een jaartje wellicht wat laswerk aan, maar voor nu issie sowieso goed door de APK gekomen. Ik stop er een nieuwe stoel in en ben voorlopig goed. Wat vinden jullie? Ik neem sowieso een BMW expert (oud collega van me, welke ook veel met e30/e36 knutselt voor circuits enzo) mee voor de zekerheid.

Het is voorlopig puur voor woon-werk verkeer (Breda-Tilburg) en af en toe eens naar Antwerpen/Zeeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Naja, de roest dus heel goed controleren (wat je ziet is het topje vd ijsberg, houd daar rekening mee), even de rubbers vd dynamo controleren (gaan nog wel eens gaar, al is het geen dure reparatie).
Typische E30 roestpunten weet ik zo niet uit mn hoofd, aan de voorkant zit dr ook nog ergens een rot plek die heel vaak verroest is, maar weet zo niet meer waar precies.
De wielranden zijn ook 99 vd 100 keer rot, dus daar kun je ook vast rekening mee houden.
En als je echt serieus interesse hebt vraag of je even het kleppendeksel dr af mag draaien (7 boutjes, kunt dr makkelijk bij) om te kijken of de nokkenas en tuimelaars nog een beetje fris zijn en niet ingelopen zijn (tuimelaars hebben vaak wat speling bij een M10 blok, maar de tuimelaars en nokkenas lopen alleen schadelijk in als er heel lang geen kleppen gesteld zijn).
Trek ook even vol door in toeren in zn 3 of 4 en laat dan abrupt het gas los (tot een 2000rpm) en geef weer gas om te kijken of dr geen flinke (blauwe) wolken uit komen.
Pluimen is geen probleem, maar bij flinke wolken (type: 2 banen op de snelweg vol met rook) kun je met een aardig olieverbruik te maken krijgen (20w50 olie dr in en stug bijvullen zou ik zeggen, maar goed :P).

Verder zou ik zelf de voorkeur hebben voor een 318i omdat die duidelijk sneller en zuiniger zijn, maar goed, als dr verder niks interessants staat heb je ook geen keus he ;)

[ Voor 6% gewijzigd door 4x2 op 26-11-2008 18:53 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
HTT-Thalan schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:17:
Ik mis mijn BMW ;(

Ik probeer de Ford te verkopen en als dat voor een goed genoeg bedrag is (verlies is logisch, maar moet redelijk zijn) dan koop ik er een 316 voor terug. Ze zijn goedkoop genoeg om geld over te houden na de verkoop van de Mondeo, zodat ik een buffer heb voor onkosten, en ik vertrouw ze beter dan de Ford, ook al is de techniek ouder.
Erg goed idee. Ik heb ook net mijn oude Ford Mondeo (uit '99, met 366k) verkocht, en rijdt nu in een nieuwe BMW 318i, is een grote verbetering moet ik zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
4x2 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:51:
Typische E30 roestpunten weet ik zo niet uit mn hoofd, aan de voorkant zit dr ook nog ergens een rot plek die heel vaak verroest is, maar weet zo niet meer waar precies.
De veerpoten zijn bekende roestplekken en ook linksonder bij het voorruit is een bekende roestplek.

@HTT-Thalan: De E30 die je op het oog hebt heeft nogal wat problemen en erg veel kilometers. Ik zou verder kijken. Voor ruim minder dan €1.000,-- zijn veel betere E30's te vinden. Daarbij kun je, zoals 4x2 ook al aangeeft, beter voor een 318i gaan.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Als ik die E30 zie dan mis ik mijn oude ;(
Wat een heerlijke wagentjes zijn dat toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik heb nog een mailtje gestuurd, met reactie. Hij lijkt toch weinig punten te hebben... en de kilometers vind ik niet zo erg. Mijn oude 5 had ook bijna 3 ton en liep nog als een zonnetje.
Ok, er is roest aan, meer is de auto vanbinnen (koffer bv) ook vochtig?

Nee, alleen eerst bij de pedalen (kriksteun) maar daar is compleet nieuw gelast.

En als de wielkast achter bijgelast word, komt hij (buiten de andere technische aspecten) roesttechnisch wel door de keuring?

Ja, want de rest moest gelast worden, anders kwam hij niet door de keuring (die loopt nu tot november 2009)/

Banden achter zijn niet zo'n issue, dat glijdt lekker (weet niet hoeveel profiel ze nog hebben?) en vervangen is niet duur.

Profiel zal ik moeten meten, aangezien het zich om 14inch handelt, valt de prijs voor een nieuwe band mee. Met glad weer
wil hij inderdaad wel dwars gaan door de bocht :)

Ik zoek iets wat eenvoudig te onderhouden is, heb mijn E34 520i weggedaan voor een Mondeo maar mis de BMW rij-eigenschappen... de Mondeo rijdt eigenlijk als een zeepkist vergeleken met de 5 die ik had.

De BMW e30 is naast de vw golf 2 de meest sleutelvriendelijke auto die er bestaat, onderdelen plenty, dus dat kost je de kop niet

... de Mondeo rijdt eigenlijk als een zeepkist vergeleken met de 5 die ik had.

kan ik mij goed voorstellen, eenmaal achterwielaandrijving, altijd .....

Ben niet te beroerd om zelf wat te moeten doen aan de auto, mits ik ook precies weet wat er mis is en wat niet. Daar is de prijs dan ook naar.

Voor het bedrag kun je weinig verkeerd doen, ook al omdat er nog een g.a.n. apk erop ziet.

Ik ben momenteel superhard aan het proberen de Mondeo z.s.m. kwijt te raken, mocht je iemand weten die voor 1500 euro een goede harde station zoekt, laat het me weten.

Ik zal eens kijken wat ik voor je kan betekenen.

Heb je nog meer bieders voor de E30? ben zeer geinteresseerd, op heel korte termijn

Ja, de typische marktplaatsbieders, allemaal bieden en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten (mag niks kosten en moet perfect/nieuw),
en laten vervolgens niks meer van zich horen.

Mijn tel. nummer heb je, ik heb in ieder geval geen haast. Dus denk nog maar eens rustig over na.
argro schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:23:
[...]
De veerpoten zijn bekende roestplekken en ook linksonder bij het voorruit is een bekende roestplek.

@HTT-Thalan: De E30 die je op het oog hebt heeft nogal wat problemen en erg veel kilometers. Ik zou verder kijken. Voor ruim minder dan €1.000,-- zijn veel betere E30's te vinden. Daarbij kun je, zoals 4x2 ook al aangeeft, beter voor een 318i gaan.
Mwah, ik vind die paar puntjes roest en die 2 achterbanden niet zo'n issue. Het is niet dat ik me vastbijt op precies deze E30, er staan er dozijnen op marktplaats, maar die hebben allemaal ladingen spelfouten, alleen maar hoofdletters, 3 woorden tekst met een 06 erbij, populaire taal over hoe perfect de auto wel niet is (voor 800 euro, riiiight) en hoe mooi de geplaatste spoiler en sportuitlaat wel niet blingen/klinken.

Deze advertentie is een van de weinige die netjes, straight to the point, NAP correct en eerlijk is, of toch in ieder geval lijkt. De kwestie 316/318 vind ik niet zo boeiend, ik rij nu ook 1 op 11, en de E30 is wederom lichter en goedkoper (verz.+onderhoud) dan de Mondeo, als hij minimaal 1 op 11 haalt is het mij al best.

(zoals ik het me herinner heeft de 316 een 1.8 blok overigens, en die reed heel prima)
Bigfoot schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:20:
[...]

Erg goed idee. Ik heb ook net mijn oude Ford Mondeo (uit '99, met 366k) verkocht, en rijdt nu in een nieuwe BMW 318i, is een grote verbetering moet ik zeggen. ;)
En wat heb je daar nog voor gevangen, als ik vragen mag? Ik biedt de mijne aan voor 1500 euro, met 325k, Airco, ABS, CV etc, the works. Met NAP uitdraai en bijna nieuwe APK + banden.

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-11-2008 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 13:04
mooie auto geworden femme!

ik had zo mn twijfels over al je modificaties, de tijd en geld die het gekost heeft. Maar uiteindelijk heb je er een schitterende en unieke auto aan over gehouden.

Nou alleen niet weer een stoepje raken he ;)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:27:
[...]
Deze advertentie is een van de weinige die netjes, straight to the point, NAP correct en eerlijk is, of toch in ieder geval lijkt. De kwestie 316/318 vind ik niet zo boeiend, ik rij nu ook 1 op 11, en de E30 is wederom lichter en goedkoper (verz.+onderhoud) dan de Mondeo, als hij minimaal 1 op 11 haalt is het mij al best.

(zoals ik het me herinner heeft de 316 een 1.8 blok overigens, en die reed heel prima)
Om met het laatste punt te beginnen:
De 316 heeft idd een 1.8 in het geval van de M10 motor, maar dr zitten andere zuigers in en er zit een andere kop op (met kleinere in/uitlaatkleppen en kanalen).
En een (imho) nodeloos ingewikkelde carburateur die op de koop toe niet bijzonder zuinig is (hoewel je 1:11 opzich wel moet kunnen halen mits je je gedraagt en de carburateur in orde is).

Verder lijkt de prijs me nog niet zo verkeerd en zou ik zelf ook eerder bij zo'n auto gaan kijken dan 1 met een al te 'hippe' tekst in de advertentie.
Ze zijn er trouwens ook als oldtimer, desnoods kun je eens in duitsland kijken (daar is een auto pas een oldtimer vanaf 30 jaar en is de regeling sowieso minder gunstig als ik me niet vergis), bpm kost voor zo'n auto toch niks meer en de rdw keuring is ook een stuk simpeler en niet echt duur.

leeg

• Bigfoot

En wat heb je daar nog voor gevangen, als ik vragen mag? Ik biedt de mijne aan voor 1500 euro, met 325k, Airco, ABS, CV etc, the works. Met NAP uitdraai en bijna nieuwe APK + banden.
Praat me er niet over. Ik ben uiteindelijk akkoord gegaan met 800 euro. Misschien had ik er ook 1000 voor kunnen krijgen, maar ik had genoeg van al die handelaren over de vloer. En er zat redelijk veel kleine schade op, krassen, deukjes, etc. De winterbanden heb ik zelf maar gehouden, die staan nu nog te koop op marktplaats. (maat 195 60r15 88h)

• Reloader
als je een E30 wilt kopen zou je kunnen kijken of er iemand zijn liefhebbers wagentje verkoopt @ e30fansite..

weet in zeeland ook nog een 316i op gas te koop...

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023

Neem dan een 320 of 325. Een bak meer vermogen waar je ook 1 op 10 a 1 op 12 mee rijd (mits je je rechtervoed kunt bedwingen). Ik rijd nu +/- 120 km per dag, 5 dagen in de week en haal met mijn 325i cabrio nu 1 op 10,5. Als je veel in de stad rijd haal je dat alleen niet. Een cabrio weegt 1300, een 320/325 coupe weegt rond de 1100, daarmee moet het dus nog makkelijker te halen zijn.
Ik zou wel een type 2 (v.a. '87) kiezen. Die zijn zuiniger maar wel iets zwaarder. Een 320i uit '86 weegt 1050kg, die van '87 (type 2) weegt +/- 1100.

Ik had mijn 320i coupe met 180DKM op de teller een jaar of 5 geleden gekocht voor 750 euro. Ik heb hem maar een jaar gehad omdat ik een 325 cabrio kon kopen. Ik heb hem nog kunnen verkopen voor 1450 euro. Onder de 1000 euro kan dus prima :) Ook wegenbelasting en verzekering zijn neit veel duurder dan die van een 316/318.

[ Voor 13% gewijzigd door Bram77 op 27-11-2008 14:51 ]

• bolleh
Ik heb nog een mailtje gestuurd, met reactie. Hij lijkt toch weinig punten te hebben... en de kilometers vind ik niet zo erg. Mijn oude 5 had ook bijna 3 ton en liep nog als een zonnetje.

[...]

[...]

Mwah, ik vind die paar puntjes roest en die 2 achterbanden niet zo'n issue. Het is niet dat ik me vastbijt op precies deze E30, er staan er dozijnen op marktplaats, maar die hebben allemaal ladingen spelfouten, alleen maar hoofdletters, 3 woorden tekst met een 06 erbij, populaire taal over hoe perfect de auto wel niet is (voor 800 euro, riiiight) en hoe mooi de geplaatste spoiler en sportuitlaat wel niet blingen/klinken.

[...]

ik heb een 316i uit '88 gehad(de versie met 1.8 liter motor) en de motor is echt heerlijk. Tuurlijk is het tegenwoordig niet veel power dat dat ding heeft maar die e30 is natuurlijk een stuk banaler en lichter dan huidige auto's dus de ervaring is heel anders. Een huidige 316i kan ik niet begrijpen, maar met die oude auto's merk je er veel minder van.

1 op 11 moet te doen zijn, maar ik had met een hele zware voet en een absurde rijstijl(veel snachts naar huis op hele verlaten wegen) meer rond de 1 op 8 denk ik.

ondanks de kleine motor kun je het verkeer makkelijk bijhouden en als je de toeren hoog houdt kun je er nog lekker mee scheuren, juist omdat je weet dat ie niet snel zal uitbreken kun je gewoon lekker rusteloos een beetje scheuren met zo'n bakkie :)

ik had wel de 2d sedan dus die zal wel wat minder wegen dan een station bijv.

nieuwe snelle auto's zijn leuk om snelheden van 200 aan te tikken, maar 200 in zo'n oude e30 met de ramen open is toch een hele andere ervaring :w

[ Voor 5% gewijzigd door bolleh op 27-11-2008 15:52 ]

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Als je voor zuinigheid gaat, neem dan een E36.
Ik rijd 1 op 14 met m'n 316i. (die eventueel te koop is)

Wegenbelasting 98 per kwartaal
Verzekering 400 euro per jaar.

325k op de teller maar rijdt nog als een zonnetje

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Bram77 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:47:
[...]

Neem dan een 320 of 325. Een bak meer vermogen waar je ook 1 op 10 a 1 op 12 mee rijd (mits je je rechtervoed kunt bedwingen). Ik rijd nu +/- 120 km per dag, 5 dagen in de week en haal met mijn 325i cabrio nu 1 op 10,5. Als je veel in de stad rijd haal je dat alleen niet. Een cabrio weegt 1300, een 320/325 coupe weegt rond de 1100, daarmee moet het dus nog makkelijker te halen zijn.
Ik zou wel een type 2 (v.a. '87) kiezen. Die zijn zuiniger maar wel iets zwaarder. Een 320i uit '86 weegt 1050kg, die van '87 (type 2) weegt +/- 1100.

Ik had mijn 320i coupe met 180DKM op de teller een jaar of 5 geleden gekocht voor 750 euro. Ik heb hem maar een jaar gehad omdat ik een 325 cabrio kon kopen. Ik heb hem nog kunnen verkopen voor 1450 euro. Onder de 1000 euro kan dus prima :) Ook wegenbelasting en verzekering zijn neit veel duurder dan die van een 316/318.
Ja, maar die zijn vaak afgeragd en dus risicobakken, ik kies de 316/318 omdat die minder vaak voor racen en door sjonnies gebruikt worden.
Bigfoot schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:52:
[...]
Praat me er niet over. Ik ben uiteindelijk akkoord gegaan met 800 euro. Misschien had ik er ook 1000 voor kunnen krijgen, maar ik had genoeg van al die handelaren over de vloer. En er zat redelijk veel kleine schade op, krassen, deukjes, etc. De winterbanden heb ik zelf maar gehouden, die staan nu nog te koop op marktplaats. (maat 195 60r15 88h)
Naja, voor meer dan 1000 euro mag ik in mijn handjes klappen dus? Hij is wel in goede staat...

[ Voor 20% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-11-2008 18:42 ]

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Naboo schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:23:

Pak dan maar geen E36 6cyl, want dan krijg je het tegenovergestelde effect. Enorme zuiphokken zijn het.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:51

Bever!

3

Stoffel schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:44:
[...]

Pak dan maar geen E36 6cyl, want dan krijg je het tegenovergestelde effect. Enorme zuiphokken zijn het.
1:10,5 e36 325..

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Dat haalde de 520i ook ja, als ik rechterbaan bleef hangen achter een vrachtwagen :P

• Stoffel
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Dat haalde ik toch never nooit niet hoor. Wellicht als je alleen maar snelweg rijdt en nooit gebruik maakt van je motor. Gemiddeld haalde ik 1 op 8 en dat zou makkelijk nog erger kunnen.

• Reloader
E36 325 kan je 1 op 10 mee rijden.

met mijn 316 rijd ik 1 op 11 of 1 op 12..

ritje italie doe je 1 op 15! dus das dan weer wel heel zuinig :D

maar goed als je zuinig wilt zijn moet je een swift kopen..

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als ik doortrap ga ik net onder de 1 op 8. Zuiniger dan 1 op 10 lukt niet en dan moet ik echt 100 rijden zonder starten en stoppen erbij te rekenen, evenals drukte op de weg. Een grotere V8 is kennelijk wat makkelijker zuinig te krijgen, of je moet echt elk stoplicht doortrappen >:)

• Kaasplank
  • Niet online
de meter van m'n 323 stond gister op zo'n 11,1 liter per 100km. 1 op 9 dus... langere stukken zakt het gemiddelde naar zo'n 8+ tot 9 liter per 100 km

• deepbass909

deepbass909

Naboo schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:23:

Hoe haal je 1:14??? :o Ik rij nu 2 jaar in een 316i E36 en kom sporadisch boven de 1:13 uit, maar echt niet hoger... Ik rij gemiddeld 1:11,85 en dat zijn heel veel ritjes op de A12 van Gouda naar N'gein en terug (buiten de spits).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 16:25

Wimo.

Shake and Bake!

Kaasplank schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:44:
de meter van m'n 323 stond gister op zo'n 11,1 liter per 100km. 1 op 9 dus... langere stukken zakt het gemiddelde naar zo'n 8+ tot 9 liter per 100 km
Had je beter een 328 kunnen nemen. Ik zit op dezelfde waardes ... rij alleen in de stad overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Morgen 220km met de BMW Z1 op stap. Gaat voor een grote beurt naar de Z1-specialist van Nederland, in het noorden van Friesland. Bumper moet gespoten worden, sigarettenaansteker vervangen en een kleine lekkage aan de kap verholpen worden. Altijd leuk zo'n lange rit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

deepbass909 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:39:
[...]

Hoe haal je 1:14??? :o Ik rij nu 2 jaar in een 316i E36 en kom sporadisch boven de 1:13 uit, maar echt niet hoger... Ik rij gemiddeld 1:11,85 en dat zijn heel veel ritjes op de A12 van Gouda naar N'gein en terug (buiten de spits).
Geen idee. En dat is dan nogwel stadsverkeer en snelweg kilometers. :o
1 van de redenen om hem dus nog even te houden..... heb nog weinig andere
BMW's gezien die datzelfde resultaat halen......

Toen ik nog koerier was, reden we allemaal met dezelfde VW Caddy's, maar mijn gemiddelde
lag gemiddeld 2km per liter hoger. Denk dat het dus ook een kwestie van gaspedaalgevoel is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
deepbass909 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:39:
[...]

Ik haal in mijn 316i idd ook never nooit de 1:14. Kzit altijd rond de 1:11... Gas pedaal intrappen zoals ik bij bovenstaande posts hoor is bij deze auto denk ik uitgesloten, want er gebeurt dan toch niks :D

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Met mijn E30 316i Touring moet ik toch ook wel erg mijn best doen om zuiniger dan 1 op 11 te rijden. :P (Ding heeft wel een korte gearing zodat hij nog een beetje vooruitkomt, dus op de snelweg is 140 al snel 4000 toeren, dus dat slurpt wel wat meer dan.)

Met mijn 530i Touring (V8'je, automaat) rijd ik gemiddeld ongeveer 1 op 9, als veel binnendoor erbij 1 op 8, veel snelweg zit 1 op 10 er ook nog wel in. (rond de 140km/h cruisesnelheid.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Veel automobilisten rijden erg inefficient door te laat gas loslaten, onnodig accelereren, onnodig hoge toeren maken en onnodig vertragen in bochten. Alleen al door goed anticiperen en het rijden van een zo gelijkmatig mogelijke snelheid kun je erg veel brandstof besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Corpii

Le Tostie

Femme schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:32:
Veel automobilisten rijden erg inefficient door te laat gas loslaten, onnodig accelereren, onnodig hoge toeren maken en onnodig vertragen in bochten. Alleen al door goed anticiperen en het rijden van een zo gelijkmatig mogelijke snelheid kun je erg veel brandstof besparen.
Precies, das een rijstijl die veel mensen zich aan geleerd hebben. Ik haal met mijn E30 325 touring zonder al te veel moeite 1:10. Omdat de tank meter bij de e30's redelijk onbetrouwbaar is gebruik ik nu vaak de dag teller als indicatie hoeveel er in de tank zit. Eigenlijk altijd klopt dat wel met wat ik tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Femme schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:32:
Dat gaat met rwd een stuk makkelijker dan fwd. Is echt heel erg wennen zeg. Ff soepel de bocht uit knallen is er niet meer bij (niet dat de 518 zo hard vooruit ging dan, maar die kon iig wel volgas de bocht uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
418O2 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:02:
[...]

Dat gaat met rwd een stuk makkelijker dan fwd. Is echt heel erg wennen zeg. Ff soepel de bocht uit knallen is er niet meer bij (niet dat de 518 zo hard vooruit ging dan, maar die kon iig wel volgas de bocht uit)
Hmmm... achterwielaandrijving met glad wegdek vind ik nou ook niet echt een prettige combinatie. Laatst ging ik ook door een bocht en ik gaf wat gas maar de achterkant glijdt echt meteen weg. Nou ben ik het gelukkig gewend, dus beetje gas bij geven als correctie, maar ik kan begrijpen dat er ook mensen zullen zijn die gaan remmen en dan lig je zo in de sloot denk ik :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb net even Femme's translocator (aka Alpina Roadster S Supercharged) gereden en ik kan volledig bevestigen dat het zo hard gaat dat het bijna niet meer serieus bruikbaar is in het Nederlandse verkeer. Lege wegen in een heuvelachtig landschap zijn de natuurlijk habitat van deze auto.

Ronduit bizar zo hard en zo lineair als de motor naar de redline loopt en in de volgende versnelling zonder merkbare vermindering van de voorwaartse door blijft rammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hier is overigens het previewfilmpje:

http://www.ilija.nl/alpina/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor camera is daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sony XDCAM PWM-EX1, in sommige shots voorzien van een Letus Extreme met Minolta 50mm f/1.4 of 100mm f/2.5.

[ Voor 71% gewijzigd door Femme op 28-11-2008 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Zo dat is een hele nette preview! De montage, en met name kleuren zijn echt heerlijk ruw en doen in deze preview niet veel onder voor de filmkwaliteit van Topgear! Vooral dat stuk in die parkeergarage :*) ! Als ik het goed heb hebben jullie maar 1 camera gebruikt toch, dat was dan dus veel lopen/overnieuw rijden :P

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Erg vervelend inderdaad.

:P

Deze preview duurt een minuut en we zijn er 3 a 4 uur mee bezig geweest gok ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Tom op 28-11-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tom heeft inderdaad aardig wat rondjes door die parkeergarage gereden :) . Er was overigens niemand (behalve wat dubieus volk aan het eind) en het licht was ook half uitgegaan toen we er kwamen. Dit leek in eerste klote maar heeft uiteindelijk toch mooiere shots opgeleverd door de rook uit de uitlaat die zichtbaar werd toen de B10 strategisch werd opgesteld om tegenlicht te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ziet er mooi uit zeg die preview!

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen met welke software dit in elkaar gezet is ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sony Vegas 8.0 Pro met hulp van de pugins Magic Bullet Looks, Neat Video, Mercalli en Radiance. Vooral Magic Bullet Looks is essentieel om over te kunnen beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lekkere teaser! Erg profi in elkaar gedraaid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Geweldig filmpje, complimenten!

Wat kostte die BMW nou zo, incl. tuning, dus totaalprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergafwaarts je remmen gebruiken, Femme?

Foei, daarvoor hebben wij de eerste versnelling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:00:
Bergafwaarts je remmen gebruiken, Femme?

Foei, daarvoor hebben wij de eerste versnelling. ;)
heel slim in een auto die je net terug hebt met meer power dan die ooit gehad heeft op gladde wegen in het buitenland...

Tijd om de alpina eens naar een verlaten vliegveld in engeland te rijden en de sleutel aan de stig te geven ;)

zullen ze misschien nog best geinterresseerd zijn, de huidige financiele crisis in autoland zal vast ook wel merkbaar worden aan het aantal nieuwe modellen straks

weet je meteen waar die alpina nou echt toe in staat is ;)

[ Voor 33% gewijzigd door bolleh op 28-11-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Inderdaad, zitten joekels van remmen op, is niet voor niets ;)
Enne de enige keer dat ik het derde remlicht zie is in de parkeergarage bij de bocht naar links? Lijkt mij niet meer dan logisch want was best een krap bochtje naar links :P

[ Voor 20% gewijzigd door Tom op 28-11-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Heel strak introfilmpje. Ik kan niet wachten op een finaal exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:03:
Inderdaad, zitten joekels van remmen op, is niet voor niets ;)
Enne de enige keer dat ik het derde remlicht zie is in de parkeergarage bij de bocht naar links? Lijkt mij niet meer dan logisch want was best een krap bochtje naar links :P
Bergafwaarts in de parkeergarage is het bij mij eerste / tweede versnelling en de voetjes in de lucht. Vooral op van die lange ramps bij bijvoorbeeld de ikea, dan ben ik liever lui dan moe.

Vier jaar lang op een gemotoriseerde tweewieler rijden is er bij mij lastig uit te slijten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Niet online
Gaaf! Maak meer van zulke filmpjes en creer een eigen www.petrolhead.nl / Top Gear _/-\o_

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:51:
[...]

Bergafwaarts in de parkeergarage is het bij mij eerste / tweede versnelling en de voetjes in de lucht. Vooral op van die lange ramps bij bijvoorbeeld de ikea, dan ben ik liever lui dan moe.
Ik heb een parkeergarage met een vergelijkbare helling. Als ik in de eerste versnelling naar beneden rol loopt de snelheid onderaan de helling al te hoog op (er is daar een bocht waar het de bedoeling is om stapvoets te rijden ivm eventuele voetgangers).

In dit geval was het de bedoeling dat de auto wat geluid zou produceren en daar moet je toeren en dus snelheid voor maken. Het is logisch dat je dan moet remmen in een parkeergarage met krappe bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 22:51:
[...]

Bergafwaarts in de parkeergarage is het bij mij eerste / tweede versnelling en de voetjes in de lucht.
Want? Ik weet dat je in de bergen op de motor moet proberen af te remmen ivm oververhitting, maar joekels van remschijven (ze passen maar net in een 19 inch velg, met remmen waarbij je schijnbaar rondje na rondje op het circuit kan volhouden zonder fading) en een keer bij een parkeergarage (met max. 10km/u) naar beneden met de rem, ik zie echt het probleem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Femme/Tom
Wat een strakke teaser! Het ziet er wel erg profi uit. Mijn complimenten. En inderdaad, het zou niet misstaan bij TopGear.

Vanavond trouwens een leuke km-stand gehaald met m'n auto
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/STCISxyuUGI/AAAAAAAAAnc/m9Ysgdyj4iQ/s400/29112008098.jpg

Nog 44.445km te gaan voor ik een nieuwe auto mag kopen van mezelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
'Teaser' is absoluut een gepast woord Femme en Tom. Ziet er profi uit. Perfecte muziek keuze ook. Ik kijk uit naar de rest.

Ik zat vorige week aan de 244.444, maar had geen mogelijkeid om veilig mijn camera te pakken op dat moment helaas. Ik rijd nu zo'n 2600 km per week (met uitschieters naar boven), dus ik zit zo aan de 300.000. Als ik de auto dan nog heb zorg ik dat ik beter voorbereid ben :p...

[ Voor 6% gewijzigd door Bram77 op 29-11-2008 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Naboo zit bijna op de 325.000...... dat wordt camera bij de hand houden :9

@ Femme _/-\o_ _/-\o_
Kan niet wachten op de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Hele mooie Teaser Femme. We zijn beide geen fan van de Z3/Z4 etc, maar deze trailer maakt het ook voor ons een indrukwekkende auto :P

Ik moet eerst nog mijn Mondeo zien te slijten, eer ik weer een BMW kan halen... ik settle al voor een 316.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
wat een vet filmpje zeg :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

duderuud

Sliden is koel

Tering zeg, wat een vet filmpje, doet me gelijk denken aan Reverie en dat mag je toch wel een compliment noemen :)

Ik heb vandaag trouwens vandaag ook een knoop doorgehakt. Dinsdag-middag (als alles goed is) kan ik mijn E46 328i sedan ophalen _/-\o_ _/-\o_

Nog geen foto's (komen er asap aan) maar het is een donkerblauwe 1998 328 handbak (moet kunnen driften hé ;) )met zwart leren bekleding, aluminium-accenten in het interieur en 18" M5 replica velgen.

Hiervoor heb ik een Subaru GTT gehad met 280pk. Dat rijdt toch wel héél anders dan zo'n BMW. De Subaru was vanuit onderin niks...niks...niks...en ineens VLAM! Deze 328 trekt gewoon vanaf 1000 lineair door naar het rode gebied.

Ik vond de Sub super, mijn vriendin wat minder...die zag ik regelmatig met een 'knikkend' hoofd bij flink optrekken. Die zal de BMW een aanzienlijke verbetering vinden, hehe!

Maar goed, binnenkort meer dus!

* duderuud is happy!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Gefeliciteerd :) Ga je geen spijt van krijgen! Lekker blok in een lekkere auto :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

328i, mooi blok en daar ga je veel plezier aan beleven. Beetje verlagen en wat aanpassingen aan het onderstel en je kan stock subs sowieso gaan pesten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:04

duderuud

Sliden is koel

Auto is al verlaagd. Gelukkig niet zo hard als een plank...helaas wist de verkoper niet wat er precies aan gedaan was, was al zo toen hij 'm kocht.

Een stock Sub heeft minimaal 218pk dus dan kan ik het alleen winnen als de bestuurder niet zo goed kan rijden, hehe!

* duderuud kan niet wachten tot dinsdag :)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Met al die sneeuw de laatste tijd:hou 'm op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Wekkel schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:59:
Met al die sneeuw de laatste tijd:hou 'm op de weg.
Sneeuw? Hadden we maar sneeuw hier :( :Ligt nooit wat hier ..

edit: ruud, doe eens wat fotos :) heb je gekeken of het subframe heel was?

edit2: hoe reed die sub op de snelweg? Stel dat je 120 in z'n 5 reed en je wilde vlot inhalen, moest je dan terugschakelen?

[ Voor 31% gewijzigd door Wimo. op 30-11-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
HappyFun schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:14:
[...]

Gaaf! Maak meer van zulke filmpjes en creer een eigen www.petrolhead.nl / Top Gear _/-\o_
Inderdaad erg mooie creatie!
Petrolhead vind ik niks, komt dan voornamelijk door die Sjoerd van Rottum.
TopGear vind ik soms dan ook weer iets te, teveel effecten geeft het een beetje rommelig uiterlijk.
Gisteravond was daar weer een mooi voorbeeld van tijdens de race tussen een Daytona en een boot. regelmatig werd het beeld verdeeld in meerdere vlakken, dat hoeft niet zo van mij.

Het filmpje van de Z4 is precies goed stijlvol :) heel benieuwd naar het resultaat.

en voor de kenners, raad het model bij de sleutels :) 1tje daarvan is niet zo moeilijk lijkt me :+
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/IMG_3409.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Heuving op 01-12-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De taxichauffeur had zijn sleutel er ook bijgelegd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Van welke wagen is die Ford sleutel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
BMW 7-serie
Porsche Carrera GT
Aston Martin DB7
Mercedes SLR McLaren

Mwah, gewoon een snelle gok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Mooie preview Femme :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:18

Maximus

There is no substitute

Z___Z schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:10:
Van welke wagen is die Ford sleutel :P
Aston Martin. Stond laatst een stukje op autogespot.com dat AM volgens mij Volvo sleutels nu gebruikt.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Nu online

911GT2

en blazen maar!

Vraagje, geeft iDrive (ik geloof althans dat het systeem zo heet) ook functies weer die bijvoorbeeld niet in jouw model zitten?

Ik heb tijdelijk een 118d en daar staat bijvoorbeeld de instelbaarheid van de follow me home verlichting (thuiskomverlichting heet het geloof ik is het programma). Maar als ik uitstap en de auto op slot doe, blijft de verlichting niet 30 seconden zoals ik heb ingesteld.

Ook staat er standkachel verwarming in de menu's maar ook die lijkt niet te werken. Klopt dat de software dus functies bevat die niet op de auto zitten?

En crap wat is dat ding hard afgeveerd, is dat normaal? Driftend door de bocht met DTC uit is dan wel weer leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
[b][message=31134153,noline]
Ik heb tijdelijk een 118d en daar staat bijvoorbeeld de instelbaarheid van de follow me home verlichting
Voor de follow me home op m'n E46 moet ik even het groot licht aantikken meen ik voordat het aan gaat (gebruik het nooit). Kan het zijn dat je in iDrive alleen de tijd instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Nu online

911GT2

en blazen maar!

Kaasplank schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:40:
[...]

Voor de follow me home op m'n E46 moet ik even het groot licht aantikken meen ik voordat het aan gaat (gebruik het nooit). Kan het zijn dat je in iDrive alleen de tijd instelt?
Zou zomaar kunnen ik heb geen idee :P Ik ga het testen voor je 8)

[ Voor 4% gewijzigd door 911GT2 op 01-12-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Geweldig, in plaats van even de manual te raadplegen, liever hier een kwartier wachten op een antwoord :D

Is er al zicht op het filmpje misschien? Of ben ik nu te ongeduldig?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Pagina: 1 ... 7 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.