edit: Plaatjes werkte niet...
[ Voor 76% gewijzigd door Bram77 op 25-10-2008 14:41 ]
Verwijderd
doen het helaas niet.Bram77 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:08:
K zal ook maar weer eens een plaatje droppen
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanmiddag nog even een proefritje gemaakt en hij beviel nog meer dan laatst

Ioniq 5 P45
Verkeerd afgestelde toerenteller?Spiller schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:47:
Still uit een filmpje, daarom is kwaliteit flut, maar het gaat om het idee:
[afbeelding]
[video]
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
*empty*
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
De motor klinkt alleszins niet als eentje die er 9000rpm loopt. Lijkt mij gewoon aan de toerenteller geprutstSpiller schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:47:
Still uit een filmpje, daarom is kwaliteit flut, maar het gaat om het idee:
[afbeelding]
[video]
Och, in Dubai en alle golflanden ziet een auto er na een dag stilstaan soms al zo uit.KappeNou schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:45:
Sjeik vergeet M6 in Dubai
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pics volgen natuurlijk nog
* Kaasplank blij is.
Denk dat de eigenaar hem te stoffig vind :-)zimbab schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:46:
Waarschijnlijk een lege accu ofzo. Kan je beter gewoon een nieuwe kopen.
Feli!Kaasplank schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:14:
Zo ik kan vrijdag de auto ophalen. Nu ik een 6 cilinder heb durf ik ook wel naar die bijna mythische got BMW meeting te komen als hij ooit nog gehouden wordt![]()
Pics volgen natuurlijk nog
* Kaasplank blij is.
Facts don't care about your feelings
Kun je er niet gewoon de hele tijd op drukken en pas loslaten zodra het de juiste tijd bereikt? Dat kon in al mijn (vorige) auto's met een (analoge) klok wel.
[ Voor 70% gewijzigd door BalusC op 27-10-2008 17:09 ]
OKE het is idd ook maar 1x per jaar, maar het is toch vreemdBalusC schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:08:
Ja, dat moet jij 1x per jaar doen.
Kun je er niet gewoon de hele tijd op drukken en pas loslaten zodra het de juiste tijd bereikt? Dat kon in al mijn (vorige) auto's met een (analoge) klok wel.
Facts don't care about your feelings
en Yoshi heeft een toerenteller (en verbruiksmeter!)
@hierboven of op marktplaats
http://link.marktplaats.nl/202449740
25 euro hoogste bod
[ Voor 19% gewijzigd door Kaasplank op 28-10-2008 09:11 ]
Ze maken er inmiddels wel reclame mee, dus ik neem aan van wel.Bigfoot schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:58:
Weet iemand of BMW ook bezig is om voor de 3-serie modellen in het 20% bijtellingstarief te krijgen? De 316 benzine stoot nu net 2 gram teveel CO2 per km uit, dat moet toch op te lossen zijn?
Werkt de verbruiksmeter ook als je geen OBC van oorsprong hebt? Ik wil eigenlijk wel een verbruiksmeter hebben, want ik heb op het moment geen flauw idee wanneer m'n auto nou veel of weinig verbruikt... Aan de pomp kan ik het niet zien namen... Ritten waarvan ik het gevoel heb dat ze duur zijn geweest (hard rijden, fel optrekken, zwaar beladen) pakken in de regel erg zuinig uit, terwijl rustige ritten onverwachts duur kunnen zijn...418O2 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:03:
Je kan er heel makkelijk een toerenteller in zetten trouwens. Gewoon een klokkenwerk van de sloop halen, je eigen klokkenwerk eruit (heel makkelijk, 6 schroefjes ofzo). Dan de bakken open, klok er uit, toerenteller in, bende weer dicht en aansluiten.
en Yoshi heeft een toerenteller (en verbruiksmeter!)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
In de reclame doelen ze op de 1 serie, en op de a-labels van de 3 serie onder andere, maar in de 3 serie heb je nu geen modellen die in het 20% tarief vallen.deepbass909 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:17:
[...]
Ze maken er inmiddels wel reclame mee, dus ik neem aan van wel.
[...]
Ik heb het zo in mijn e30 getuned destijds...deepbass909 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:17:
[...]
Werkt de verbruiksmeter ook als je geen OBC van oorsprong hebt? Ik wil eigenlijk wel een verbruiksmeter hebben, want ik heb op het moment geen flauw idee wanneer m'n auto nou veel of weinig verbruikt... Aan de pomp kan ik het niet zien namen... Ritten waarvan ik het gevoel heb dat ze duur zijn geweest (hard rijden, fel optrekken, zwaar beladen) pakken in de regel erg zuinig uit, terwijl rustige ritten onverwachts duur kunnen zijn...
mishcien ff bijvermelden dat jij en ik compact rijden en dus een ander klokkenspel hebben als de "andere" E36.. ook inhoud van de tank etc is heel anders ud sik weet niet of je het zo over kan zettendeepbass909 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:17:
[...]
Ze maken er inmiddels wel reclame mee, dus ik neem aan van wel.
[...]
Werkt de verbruiksmeter ook als je geen OBC van oorsprong hebt? Ik wil eigenlijk wel een verbruiksmeter hebben, want ik heb op het moment geen flauw idee wanneer m'n auto nou veel of weinig verbruikt... Aan de pomp kan ik het niet zien namen... Ritten waarvan ik het gevoel heb dat ze duur zijn geweest (hard rijden, fel optrekken, zwaar beladen) pakken in de regel erg zuinig uit, terwijl rustige ritten onverwachts duur kunnen zijn...
Klok weet welke injectors dr in zitten aan de hand van een verwisselbaar chipje in de klok, als je die overzet van je eigen auto zou het in principe moeten werken en kloppen (of je zet alleen de toerenteller/verbruiksmeterunit over, zo heb ik het toen gedaan).
Kan me niet voorstellen dat dat bij een E36 anders is.
leeg
De CO2 waarden worden een paar keer per jaar aangepast bij de meeste merken. Zodra er weer een aanpassing is geweest (hoe klein ook, bijv. aan het motormanagement) dan zie je op de eerstvolgende prijslijst al lagere CO2-getallen staan. Het is bij de meeste merken een doorlopend proces, maar vooraf aankondigen kunnen ze het vaak niet. Hangt af van hoe snel ze het bij de fabriek (door)ontwikkelen. De importeur zelf verneemt dit vaak ook pas vrij laat.Bigfoot schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:58:
Weet iemand of BMW ook bezig is om voor de 3-serie modellen in het 20% bijtellingstarief te krijgen? De 316 benzine stoot nu net 2 gram teveel CO2 per km uit, dat moet toch op te lossen zijn?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dus als er mensen zijn die nog een nette wagen zoeken, just dm mij
Vrij lastig trouwens zon zoektocht.. ik zoek er 1 met cruise control / climate control / benzine / Max 200.000km op de klok / +- bj 96 etc... Ben al 3 weken bijna elkaar aan het kijken op het net en heb er tot nu toe nog geen gevonden wat hem kan gaan worden.
Blij Met Wilco
Ach, geduld is een schone zaak. Je moet je nooit laten verleiden om direct een ander te kopen.-Thunder- schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:12:
Ik zit ondertussen al een tijdje te zoeken naar een mooie E36 touring 320/323 of 325, van die 3 heb ik geen voorkeur maar een 328 of hoger is me net te en er onder wil ik niet meer, ik wil lekker gaan genieten van een 6 pittertje
Dus als er mensen zijn die nog een nette wagen zoeken, just dm mij
Vrij lastig trouwens zon zoektocht.. ik zoek er 1 met cruise control / climate control / benzine / Max 200.000km op de klok / +- bj 96 etc... Ben al 3 weken bijna elkaar aan het kijken op het net en heb er tot nu toe nog geen gevonden wat hem kan gaan worden.
www.e36forum.nl kan je misschien rondvragen. Die gasten weten vaak ook wel weer iemand die er eentje heeft staan. EN je kan er misschien je eigen auto kwijt.
Van mij pat word het pas volgend jaar, ik wil nu in mijn ogen de 'perfecte' wagen hebben
Blij Met Wilco
Ook al in Duitsland gekeken? Het aanbod is daar qua auto's met veel opties meestal wat groter, en de importkosten voor zo'n oude auto vallen best mee.-Thunder- schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:35:
Ik heb er ook totaal geen haast bij, anders had ik er allang 1 gekocht waar iets ontbreekt wat ik wil
Van mij pat word het pas volgend jaar, ik wil nu in mijn ogen de 'perfecte' wagen hebben
Misschien moet ik maar een keer een goedkoop 2de hands klokkenspel op de kop tikken en het gewoon proberen. Ze worden genoeg 2de hands aangeboden op marktplaats en ebay. Ik weet dat het klokkenspel meer doet en ontvangt dan alleen de data weergeven op de meters. Zo staat hij in directe verbinding met het motormanagment.4x2 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:53:
Verbruiksmeter werkt bij een E30 dmv de pulse width (openingstijd dus) vd injectors en de snelheid, geen boordcomputer voor nodig.
Klok weet welke injectors dr in zitten aan de hand van een verwisselbaar chipje in de klok, als je die overzet van je eigen auto zou het in principe moeten werken en kloppen (of je zet alleen de toerenteller/verbruiksmeterunit over, zo heb ik het toen gedaan).
Kan me niet voorstellen dat dat bij een E36 anders is.
Gister had ik trouwens een leuke stand op de km-steller staan: 153800 Alleen jammer dat die 1 er nog voor stond
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Op 30 woorden (inc dus e36 en gsm-nummer) al 4 wel heel duidelijke fouten... Daarnaast een totaal gebrek aan leestekens.te koop desbordklokken bmw e36 voor 35euro kilom 18000 de klokken zijn in goede staat kan ook ingebauwd worden telfoon 0629731686 liever bellen kijk ook eens op de andere atvertenzies
Goed dit was even een verbazing en enigszins frustratie...
nieuw op marktplaats?deepbass909 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:33:
pff, ik zit even op marktplaats te snuffelen voor een tellerbak, maar man... mijn Nederlands is niet van top niveau, maar deze advertentie slaat toch wel alles... zelfs babelfish produceert nog teksten minder fouten...
[...]
Op 30 woorden (inc dus e36 en gsm-nummer) al 4 wel heel duidelijke fouten... Daarnaast een totaal gebrek aan leestekens.
Goed dit was even een verbazing en enigszins frustratie...
Nou....bijna 5 weken na dato (

Voordeel is nu dat ik een gereviseerde motor heb. Hij heeft dus bij een motorrevisiebedrijf gestaan en dat reviseren en bestellen van BMW-onderdelen hebben er voor gezorgd dat het allemaal wat langer duurde. Afgelopen dinsdag hebben ze de motor er weer in gezet, maar ze hebben gister eerst een uitgebreide testrit gemaakt en het oliedruklampje ging niet meer aan....tot aan het einde van de testrit en de auto weer stil stond (ging toen heel even aan en weer uit).
Maar ze hebben het zekere voor het onzekere genomen en meteen een drukmeting laten doen bij het revisiebedrijf en de computer uit laten lezen bij de BMW dealer. En vandaag een nieuwe sensor er in gezet.
Zonet dus bijna 200km er mee gereden en helemaal prima!

Maar al met al netjes opgelost van deze garage en ik krijg ook nog een kopie van de factuur van het revisiebedrijf als die binnen is bij hun zodat ik kan zien wat er allemaal is uitgevoerd en ik dat ook aan een eventuele toekomstige koper kan laten zien.
Maar ik zal binnenkort even een nieuwe eigen foto maken voor de startpost!
Dat wordt weer heerlijk cruisen op snelheiden waar hij zich 't meest thuis voelt!
Nieuwsgierig?
Voorproefje

Ziet er strak uitJdM schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:00:
Ik kwam via via deze link tegen, voor de E36 liefhebbers. Man wat een strakke auto...kost wat, heb je ook wat dat is zeker!
Nieuwsgierig?
Voorproefje
[afbeelding]
Nu maar hopen dat dit soort wagens ook weer bij een echte liefhebber terecht komen.

Deze zal waarschijnlijk wel door een liefhebber gekocht worden. Voor dat geld koopt anders geen sterveling meer zo'n auto voor dat geld, hij is wel even 15 jaar oud al...
Ik ga even de
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Als je zelf gaat zoeken in Duitsland en wat geduld hebt kun je volgens mij aardig wat geld besparen. Een goed poetsbedrijf, nieuw stuurtje, nieuwe pook en matjes doen veel

Het kan natuurlijk best kloppen, maar het klinkt als een verhaal van de gebroeders Grimm. Maar mooi is hij zeker wel! M.u.v. het patroontje in het interieur idd.Zoekt en gij zult lang zoeken...is mijn ervaring.
[...]
Dit exemplaar is afkomstig van eerste eigenaar. De man heeft na lang sparen zich op 50 jarige leeftijd in 1993 getrakteerd op een nieuwe M3. Om gezondheidsredenen werd de auto nu verkocht. Hij is er extreem zuinig op geweest. Dat is gelijk merkbaar als je met de auto rijdt: werkelijk snaarstrak.
De M3 heeft uitsluitend in een droge verwarmde garage gestaan. Altijd bij dezelfde BMW-dealer in onderhoud geweest en niet met slecht weer gereden. Alle documentatie is bij de auto, inclusief aankoopnota.
De volgende is overigens de mooiste die ik ooit op internet te koop heb zien staan (helaas geen foto's meer van interieur):

Zo zou ik hem ooit echt nog wel willen hebben, maar dan niet als alledaagse auto uiteraard.
Deze ga ik kopen!!
Haha.
Geintje.
Maar als ik het geld had, dan was ie nu al van mij geweest. Prachtbak!
Bij deze dan foto's van mijnes:zimbab schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:07:
Maar ik zal binnenkort even een nieuwe eigen foto maken voor de startpost!

Laatste foto is van de tot nu toe enige update die is gedaan (m.u.v. de velgen en de motorrevisie
Verder zal ik er niet veel aan veranderen. Ik ga me voornamelijk richten op de details.
To do list:
M-stuur
M-shortshiftpook
iPod aansluiting
Interieurdelen met slijtageplekken vervangen
Exterieur een keer goed laten poetsen/kleine krasjes wegwerken
Extra setje velgen
Verder goed cleanen en onderhouden (ook bekleding en leer etc).
Ik heb m'n 323i nu een weekendje thuis staan en wat een wereld van verschil tov de E36 is dat zeg. De auto is fluisterstil en alles voelt stukken solider aan. De stoelen zitten fantastisch door dat uitschuifbare stuk voor je onderbenen zit ik met m'n lange benen een stuk beter. De 6 cilinder loopt echt stukken soepelder en je zit zo op illegale snelheden
Foto's moet ik nog steeds maken maar dat zal wel volgend weekend worden met dit donkere rotweer. De oude foto mag iig al wel uit de TS
Volgend weekend eerst even een setje witte knipperlichten halen want dat oranje valt wel erg uit de toon
Misschien dat ik ooit nog een keer in het weekend de stoel er uit trek en er mee ga sleutelen, persoonlijk vind ik het zonde geld om het bij een garage te laten doen want het onderdeel is nog niet eens zo duur, ben hem voor +- 35 euro al tegen gekomen.
Blij Met Wilco
Oh wacht..het is een omleiding
http://shop.ebay.nl/merchant/sf-electronic
[ Voor 21% gewijzigd door -Thunder- op 03-11-2008 18:23 ]
Blij Met Wilco
@Kaasplank
Verkijk je er niet op. Het is niet direct een heel technische klus, maar je moet de zitting loshalen van het frame (zit vast met 4 pluggen die kapot breken als je de zitting los haalt en vervangen moeten worden) en de ringen openbuigen waarmee de stof vast zit aan een draadframe in het schuim. Vooral dat laatste is een serieuze k**-klus. En als je dan de bekleding los hebt en er ligt een nieuwe mat in, dan moeten al die ringen weer vast. Bij de dealer hebben ze er als het goed is een speciale tang voor, maar thuis is het een echte uitdaging.
Ik heb zelf de bekleding los gehaald om de stoelverwarming te repareren en heb gelijk de zittingen links en rechts omgewisseld (de bestuurdersstoel begon behoorlijke slijtage te vertonen, terwijl de bijrijdersstoel nog bijna ongehavend was). Ik ben daar uiteindelijk een middag en avond mee bezig geweest.
Morgen bij Gumpert het e.e.a. te bespreken (@ KappeNou, sorry man, weer niet sporten. druk druk druk).
Voor het eerst de 7 op de autobahn, dus dat wordt lekker
Extra olie in de kofferbak (is een must bij mijn auto) en gassen met die bak. Tot nu toe alleen wat kleine ritjes en regelmatig ritjes zoetermeer/born.
Als ik weer terug ben post ik nog wel wat fotos hier van de factory trip
Voor mij persoonlijk is de Gumpert een van de meest indrukwekkende auto's van het moment, en, hij is natuurlijk zoals iedereen hier weet het snelste op de TopGear testtrack
[ Voor 5% gewijzigd door Heuving op 04-11-2008 11:55 ]
Ik kwam een handgeschakelde tegen, die zie je niet zo veel. Het lijkt me een interessante auto ter vervanging van mijn E30 cabrio. Volgens mij is het verbruik niet eens zo veel hoger (1 op 9 á 9,5 to.v. 1 op 9,5 á 10, volgens de huidige eigenaar). Maar hoe degelijk is die motor? Hij heeft iets meer dan twee ton gelopen. Is de auto, los van de motor gewoon een E34 en kan ik dus eenvoudig onderdelen aankomen?
De airco wil geen warmte geven als het koud is en geen kou als het warm is (dus alleen warmte als het warm is en kou als het koud is), is dit een bekend probleem....makkelijk op te lossen?
Ik moet ook nog even checken hoe veel ik meer kwijt ben aan wegenbelasting en verzekering. Een grotere auto lijkt me in ieder geval prettig. Een 328i E36 van 1995 of later is misschien ook nog een optie.
Netjes, ESS maakt echt fantastisch speelgoed. Veel vermogen en een goede basis .. geen gedonder met turbogaten en 4wd. Wat voor charger heb je genomen?Femme schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:28:
Ik krijg net een berichtje van ESS dat ze aardig op weg zijn met mijn auto. De hardware is gedaan en draait goed. Het vermogen zit met 7PSI boost op 370pk aan de wielen. Standaard was 270 wiel pk's. Met 15 procent aandrijfverliezen komt dat op 435pk aan de krukas. Mijn doel was minimaal 420pk en dat lijkt dus gelukt. De komende dagen zal de software nog wat finegetuned worden maar er zal niet naar nog meer vermogen gezocht worden.
De auto staat nu op een dag na een maand in Noorwegen.
Dit is de compressor:

En dit een geassembleerde kit met inlaatspruitstuk:

In deze drie openingen gaan de intercoolers:

[ Voor 35% gewijzigd door Femme op 05-11-2008 21:52 ]
Erg mooi speelgoed! We verwachten meerdere HD filmpjes zodra het spul goed draaitFemme schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:50:
Het is hun stage 2 twinscrewkit voor M52/M54-motoren die is aangepast voor het Alpina-blok. De compressor is afkomstig van Lysholm. Stage 2 is compressor + intercooler zonder wijzigingen aan de internals. De motor is door Alpina al verregaand onder handen genomen en vormt een prima basis.
De auto staat nu op een dag na een maand in Noorwegen.
Dit is de compressor:
[afbeelding]
En dit een geassembleerde kit met inlaatspruitstuk:
[afbeelding]
In deze drie openingen gaan de intercoolers:
[afbeelding]

naar het schijnt oerdegelijke wagens,Bram77 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:21:
Heeft er iemand ervaring met de E34 530i (v8; 1993)?
Ik kwam een handgeschakelde tegen, die zie je niet zo veel. Het lijkt me een interessante auto ter vervanging van mijn E30 cabrio. Volgens mij is het verbruik niet eens zo veel hoger (1 op 9 á 9,5 to.v. 1 op 9,5 á 10, volgens de huidige eigenaar). Maar hoe degelijk is die motor? Hij heeft iets meer dan twee ton gelopen. Is de auto, los van de motor gewoon een E34 en kan ik dus eenvoudig onderdelen aankomen?
De airco wil geen warmte geven als het koud is en geen kou als het warm is (dus alleen warmte als het warm is en kou als het koud is), is dit een bekend probleem....makkelijk op te lossen?
Ik moet ook nog even checken hoe veel ik meer kwijt ben aan wegenbelasting en verzekering. Een grotere auto lijkt me in ieder geval prettig. Een 328i E36 van 1995 of later is misschien ook nog een optie.
KompressorEQJim schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:42:
Hmhm, ziet er erg goed uit! Wat kost zo een 'turbo-upgrade' nou ongeveer? Ik neem aan dat dit geen spul is wat uit de rekken komt van de halfords/kwikfit/pimp-a-ride om de hoek namelijk.
Ik schat rond de 8/10K€ voor alleen het blok
Probeer het uit zou ik zeggen
[/flauw]
*empty*
Een ESS TS2-kit voor een E46 330i of Z4 3.0i M54 kost rond de 6200 euro. Voor montage zul je 700-1000 euro kwijt zijn. Het vermogen gaat hiermee naar ca. 355pk. Een custom conversie komt op ongeveer 10K. In mijn geval moesten er wat hardwarematige aanpassingen gedaan worden om de kit passend te maken op de Alpina en uiteraard moet er een custom software tune gedaan worden.EQJim schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:42:
Hmhm, ziet er erg goed uit! Wat kost zo een 'turbo-upgrade' nou ongeveer? Ik neem aan dat dit geen spul is wat uit de rekken komt van de halfords/kwikfit/pimp-a-ride om de hoek namelijk.
Niemand kan je dat met zekerheid vertellen, even uitlezen en je weet hetKaasplank schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:52:
Weet iemand hier 100% zeker of het hele airbagsysteem nou wel of niet werkt wanneer het airbag lampje op je dashboard aan is? Ik laat hem sowieso zo snel mogelijk uitlezen maar ik lees verschillende verhalen op het internet en ben nou toch wel erg benieuwd.
Ik denk haast met 90% zeker te zijn dat het bij jou het zelfde is, kwaaltje van BMW.
@Femme... leuk speelgoed
[ Voor 10% gewijzigd door -Thunder- op 06-11-2008 12:41 ]
Blij Met Wilco
Ik heb zelf een E34 530i V8 Touring automaat. Op langere stukken doe je daar tussen de 1 op 9 a 1 op 10 mee, afhankelijk van je gasvoet. Korte ritjes en veel binnendoorwerk gaat dat richting de 1 op 7.5 - 1 op 8. Maar dat is met automaat, dus dat kan zuiniger. Daarbij doet een touring ook al tegen de 1700 kilo, dat zal uitmaken. Voor de rest zal het verbruik natuurlijk ook afhankelijk zijn van de staat van de motor. De "kleine" v8 is een fijne motor, maar hij is ook behoorlijk hoogtoerig, dus je moet onderin geen bakken koppel verwachten, maar hij trekt heerlijk door en klinkt toppie.Bram77 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:21:
Heeft er iemand ervaring met de E34 530i (v8; 1993)?
Je hebt het over de airco, maar ik gok dat je de "kachel" bedoelt. Het feit dat hij alleen warm doet als het warm is en koud als het koud is, klinkt naar dat hij eigenlijk helemaal niks doet, als in, hij kan niet koelen, en niet verwarmen. Niet koelen kan een stukke aircopomp of condensor zijn, of stomweg niet afgevult systeem. Een condensor doet op ebay iets van 90 euro, een pomp moet je ook voor 100 op de kop kunnen tikken. (Wel voor de v8 zoeken, ivm de mounts!) systeem vullen moet je voor 75 euro klaar kunnen zijn. Dat wat betreft koelen. Wat betreft verwarmen, dat kan zijn dat het zoiets simpels is als een vastzittende thermostaat, waardoor je kachelradiator geen warmte krijgt, of een stukke kachelradiator, hoewel dat niet echt een E34 kwaal is. Het kan ook zo zijn dat je kachelpaneel (plenty op ebay) stomweg defect is.
Onderdelen voor een E34 zijn geen enkel probleem. Veel aftermarketspul, bijna alle slijtage onderdelen zijn goed en goedkoop aan te komen. Ebay duitsland is je vriend.
Watskeburt?418O2 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:20:
* 418O2 pinkt een traantje weg
vanaf morgen kan ik niet meer meepraten...
[ Voor 7% gewijzigd door GaMeOvEr op 06-11-2008 12:50 ]
Aannames zijn fataal.
Oxellaar in "Show je auto - Deel 51"deepbass909 schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:48:
De sensormat is echt een mat die net zo groot is als het zitgedeelte. Een kennis van mij had hem in z'n E46 Compact ook kapot en hij heeft me toen de oude laten zien.
@Kaasplank
Verkijk je er niet op. Het is niet direct een heel technische klus, maar je moet de zitting loshalen van het frame (zit vast met 4 pluggen die kapot breken als je de zitting los haalt en vervangen moeten worden) en de ringen openbuigen waarmee de stof vast zit aan een draadframe in het schuim. Vooral dat laatste is een serieuze k**-klus. En als je dan de bekleding los hebt en er ligt een nieuwe mat in, dan moeten al die ringen weer vast. Bij de dealer hebben ze er als het goed is een speciale tang voor, maar thuis is het een echte uitdaging.
Ik heb zelf de bekleding los gehaald om de stoelverwarming te repareren en heb gelijk de zittingen links en rechts omgewisseld (de bestuurdersstoel begon behoorlijke slijtage te vertonen, terwijl de bijrijdersstoel nog bijna ongehavend was). Ik ben daar uiteindelijk een middag en avond mee bezig geweest.
Valt alles mee hoor
Ik had ook een mat zitten in de stoel die ik gekocht had, alleen heb ik die weggegooid

Heb wel airbag, maar geen mat in de zitting gelukkig. Weet ook niet hoe dat zit bij mij.
Is idd een flatcabel die als een mat onder de zitting zit.
Op de sloop zul je er nog genoeg tegen komen voor een zacht prijsje.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Het gewicht is wel meer dan 200 kilo hoger dus zal de balsting wat omhoog gaan. Ik kan niet checken wat de verzekering kost (bij Unive) omdat de nieuwprijs te hoog was (meer dan 50000, het is een Executive uitvoering). Ik moet dan een offerte aanvragen. In welke richtijng moet ik denken wat dat betreft?
nieuw draagrm + draagarm rubber
Mooie prijs voor mooi wat pk'tjes. Ik zou het er ook wel voor over hebben denk ik. Aan je eerdere foto's te zien is het een speciale en mooie bak geworden!Femme schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:26:
[...]
Een ESS TS2-kit voor een E46 330i of Z4 3.0i M54 kost rond de 6200 euro. Voor montage zul je 700-1000 euro kwijt zijn. Het vermogen gaat hiermee naar ca. 355pk. Een custom conversie komt op ongeveer 10K. In mijn geval moesten er wat hardwarematige aanpassingen gedaan worden om de kit passend te maken op de Alpina en uiteraard moet er een custom software tune gedaan worden.
Ben geen technicus verder
Mijn E34 heeft eea aan onderhoud nodig en daar heb ik het geld niet voor. Daarbij zijn de maandelijkse kosten ook vrij hoog en heb ik uit financieel oogpunt besloten mijn auto in te ruilen (voor een Peug 306 1.4 XT).
Kostte me teveel geld en stress en met deze km-stand weet je niet wat er komen gaat...
Ik heb het voorste subframe verstevigingen laten lassen (omdat ik nogal losgegaan was met het bestellen van onderstelupgrades van Turner Motorsport, ik weet niet of het echt nodig isWimo. schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:53:
Femme, jouw Z4 is toch gebaseerd op de E46? Heb je nog subframe problemen ondervonden? Ik weet vrij zeker dat je standaard frame finaal doorbreekt als je met 300+ pk gaat rijden. Of heeft Alpine deze constructiefout al aangepakt?
Gewoon ff je gegevens en schadevrije jaren enzo op www.independer.nl invullen, krijg je een beter beeld dan dat wij hier wat gegevens gaan gokken.Bram77 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:09:
Bedankt voor de reactie GaMeOvEr. Zo iets hoopte ik al. Hij lijkt zelfs zuiniger te zijn dan mijn 325i E30!
Het gewicht is wel meer dan 200 kilo hoger dus zal de balsting wat omhoog gaan. Ik kan niet checken wat de verzekering kost (bij Unive) omdat de nieuwprijs te hoog was (meer dan 50000, het is een Executive uitvoering). Ik moet dan een offerte aanvragen. In welke richtijng moet ik denken wat dat betreft?
Overigens had ik het bij de prijzen van airco onderdelen over een nieuwe condensor (voor 90) en een werkende pomp (2e hands) voor 100, revisiepomp 200 ofzo. Kachelpaneeltjes anywhere van 10 tot 30 euro. (2e hands)
Tja, op den duur houd het op he. Jammer maar helaas.418O2 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:53:
[...]
Mijn E34 heeft eea aan onderhoud nodig en daar heb ik het geld niet voor. Daarbij zijn de maandelijkse kosten ook vrij hoog en heb ik uit financieel oogpunt besloten mijn auto in te ruilen (voor een Peug 306 1.4 XT).
Kostte me teveel geld en stress en met deze km-stand weet je niet wat er komen gaat...
[ Voor 27% gewijzigd door GaMeOvEr op 06-11-2008 21:44 ]
Aannames zijn fataal.
Ik had niet echt zin om veel te fotograferen, eigenlijk amper de camera aangeraakt, dus wat minder fotos dan normaal.
Het was 700 km rijden naar het hotel, in niet echt ideale condities.
Het was vrij mistig en in duitsland nevelde het ook nog erbij. Dieper in Duitsland werd het wel gelukkig een stuk minder.

(ik ben geen 3FM fan, maar het was de enigste nederlandse zender die ca. 50km in duitsland nog te ontvangen viel)

De auto van een client die terug kwam voor een beurt. Een Gumpert Apollo moet na 1.00 km zijn eerste beurt krijgen en daarna om de 10.000 km.

Op de terugreis nog wel even een tijdje op de begrenser gereden.
En dan is de 7 wel weer in zn element. Er zijn maar weinig autos waarbij je met 250 nog lekker een kopje koffie kan drinken achter het stuur.

Toch nog stau op de terugreis.

De 20e weer een leuke en zeer exclusieve trip naar Keulen (per Maybach 57s) dus daar kijk ik weer naar uit
Leuke foto trouwens die laatste met die lampjes
Ioniq 5 P45
De auto is wel vrij intimiderend.Spiller schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:54:
Duidelijk te zien dat een Gumpert echt gemaakt is voor mannen met hele grote ballen. Ze hebben er zelfs plaats voor gemaakt in die stoelen!
Leuke foto trouwens die laatste met die lampjes
Hij is het snelst op de TopGear track en de specificaties in 3,0 sec. naar de 100 en 8,9 naar de 200 zitten tegen angstaanjagend aan.
Het instappen vergt ook wel wat atletisch werk en als je eenmaal zit, krijg je wel een enorm race gevoel. Alles is gemaakt zoals Richard Hammond al zei, hardcore.
Maar het mooiste van de auto is de charme die het nu heeft. Je praat met de mensen, ziet hoe de auto wordt gemaakt en in zekere zin ervaar je al hoe de auto is. Je kan niks anders hebben dan enorm veel respect voor de wagen en de mensen die het mogelijk maken.
Er komt (gelukkig!!
En als je al niet een harde had, dan moet je eens rechts naast het stuur kijken wat je vast dient te pakken af en toe :-)Spiller schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:54:
Duidelijk te zien dat een Gumpert echt gemaakt is voor mannen met hele grote ballen. Ze hebben er zelfs plaats voor gemaakt in die stoelen!
De stukjes autobahn bevallen me in mijn auto overigens ook prima. Ik moet echter zeggen dat er in m'n 3-serie bij 200 km/h geen "bakje koffie" mogelijk is. Er is voldoende power om door te gaan, maar je merkt gewoon dat je teveel bezig bent met de weg en de auto. Maar verschil moet er zijn natuurlijk :-)
De achtergrond van de tellers zijn inderdaad LCD displays.RSP schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:01:
Heuving, geeft de achtergrond van je tellerplaten ook informatie? Ik kan volgens mij wat zien bij de touren, maar de snelheid lijkt egaal (oranje) te zijn.
De stukjes autobahn bevallen me in mijn auto overigens ook prima. Ik moet echter zeggen dat er in m'n 3-serie bij 200 km/h geen "bakje koffie" mogelijk is. Er is voldoende power om door te gaan, maar je merkt gewoon dat je teveel bezig bent met de weg en de auto. Maar verschil moet er zijn natuurlijk :-)
Informatie zoals navigatie wordt hierin weergegven.
Ik zal eens wat fotos maken als ik het testprogramma loop. Dat is opzich wel grappig.
dit dus:
[ Voor 11% gewijzigd door Heuving op 09-11-2008 13:08 ]

*empty*
(3 serie van voor 2000)
En dan eigenlijk een beetje de touring varianten, vind dat stationmodel wel wat hebben.
hoe zit het echter met de onderhoudskosten/betrouwbaarheid van de 4 cilinders uit die tijd, en dan geen dealer, maar lokale garage onderhoud.
Dingen zien er leuk uit, snel zijn ze niet, maar wel redelijk vlot, wegen genoeg om de grote aanhanger die ik heb et mogen trekken en toch nog wat plek achterin.
Ga ik daar bv vergeleken met een volvo v40, of een wat steviger toyota veel meer aan uitgeven of valt het stiekem allemaal wel mee ?
Ik heb geen uitzonderlijke kosten gehad, laatst alleen mijn remschijven en thermostaat vervangen. Verder het reguliere onderhoud natuurlijk.
even een pic voor het idee

Deze auto heeft een M43 motor, daar zit een distributieketting in en is dus erg betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Ik ken voorbeelden van kilometerstanden van deze motoren met 350.000 km zonder problemen, bij goed onderhoud kun je er nog veel meer van maken wed ik. Zijn ook vaak geen auto's die door 325i wannabee rijders bereden worden, het blijft een stationwagen hé en dat is voor de meeste petteman rijders niet cool
[ Voor 28% gewijzigd door JdM op 09-11-2008 23:28 ]
Dit topic is gesloten.