Het grote BMW topic, deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste
Acties:
  • 93.959 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Dat worden dan wel aardig wat PKtjes >:) 800PKtjes minimaal ofzo :>

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Mensen, het weer is geweldig vandaag! Waar blijven de pics?

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/r.derooij/SQL1NachXRI/AAAAAAAADic/4DEVtSOCCNo/s720/IMG_0101.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/r.derooij/SQL1I92b0yI/AAAAAAAADiM/9tpULG6dRcM/s720/IMG_0092.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/r.derooij/SQL1PqCvATI/AAAAAAAADio/ds7i5E2c2r8/s720/IMG_0121.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/r.derooij/SQL1RcWKGHI/AAAAAAAADiw/O-ysnSb-3Gs/s720/IMG_0136.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/r.derooij/SQL1SKYecmI/AAAAAAAADi0/2Q5I4c388N0/s720/IMG_0140.jpg
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
K zal ook maar weer eens een plaatje droppen :)

Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1224938458_P1000259.JPG

Afbeeldingslocatie: http://forum.interaddict.org/uploaded_files/1224938458_P1000295.JPG

edit: Plaatjes werkte niet...

[ Voor 76% gewijzigd door Bram77 op 25-10-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bram77 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:08:
K zal ook maar weer eens een plaatje droppen :)

[afbeelding]

[afbeelding]
doen het helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Gefixt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* Kaasplank ruilt nu bijna zeker z'n 318iS in voor een 323i
Vanmiddag nog even een proefritje gemaakt en hij beviel nog meer dan laatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Still uit een filmpje, daarom is kwaliteit flut, maar het gaat om het idee:
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/BMW/540i/lotsofrpms.jpg

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Spiller schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:47:
[afbeelding]

[video]
Verkeerd afgestelde toerenteller?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Of een VTEC just kicked in yo ;) :+

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
klinkt niet echt 4k toeren bij 4k toeren he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
het gaat ook niet zo hard als je zou verwachten :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Sjeik vergeet M6 in Dubai ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.madwhips.com/upload/images/world_s_dirtiest_bmw_m6_5-568-426.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.madwhips.com/upload/images/world_s_dirtiest_bmw_m6_7-568-426.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.madwhips.com/upload/images/world_s_dirtiest_bmw_m6_2-568-426.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.madwhips.com/upload/images/world_s_dirtiest_bmw_m6_8-568-426.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Waarschijnlijk een lege accu ofzo. Kan je beter gewoon een nieuwe kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me hier aan denken: Vreemde auto die geparkeerd staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Spiller schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 00:47:
[afbeelding]

[video]
De motor klinkt alleszins niet als eentje die er 9000rpm loopt. Lijkt mij gewoon aan de toerenteller geprutst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Och, in Dubai en alle golflanden ziet een auto er na een dag stilstaan soms al zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Zo ik kan vrijdag de auto ophalen. Nu ik een 6 cilinder heb durf ik ook wel naar die bijna mythische got BMW meeting te komen als hij ooit nog gehouden wordt ;) :+

Pics volgen natuurlijk nog :)
* Kaasplank blij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

zimbab schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:46:
Waarschijnlijk een lege accu ofzo. Kan je beter gewoon een nieuwe kopen.
Denk dat de eigenaar hem te stoffig vind :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Kaasplank schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:14:
Zo ik kan vrijdag de auto ophalen. Nu ik een 6 cilinder heb durf ik ook wel naar die bijna mythische got BMW meeting te komen als hij ooit nog gehouden wordt ;) :+

Pics volgen natuurlijk nog :)
* Kaasplank blij is.
Feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Hmmm, ik heb in mijn E36 een klok ipv toerenteller alleen zit er 1 zo'n knopje om die klok te bedienen en het enige wat je kan doen is er op drukken en dan gaat de teller 5 min. voorruit. Moet ik voor een uur terug de hele 23 uur doorklikken?? :? :'(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, dat moet jij 1x per jaar doen.

Kun je er niet gewoon de hele tijd op drukken en pas loslaten zodra het de juiste tijd bereikt? Dat kon in al mijn (vorige) auto's met een (analoge) klok wel.

[ Voor 70% gewijzigd door BalusC op 27-10-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
BalusC schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:08:
Ja, dat moet jij 1x per jaar doen.

Kun je er niet gewoon de hele tijd op drukken en pas loslaten zodra het de juiste tijd bereikt? Dat kon in al mijn (vorige) auto's met een (analoge) klok wel.
OKE het is idd ook maar 1x per jaar, maar het is toch vreemd :9 Ingedrukt kan volgens mij niet.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
Weet iemand of BMW ook bezig is om voor de 3-serie modellen in het 20% bijtellingstarief te krijgen? De 316 benzine stoot nu net 2 gram teveel CO2 per km uit, dat moet toch op te lossen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Je kan er heel makkelijk een toerenteller in zetten trouwens. Gewoon een klokkenwerk van de sloop halen, je eigen klokkenwerk eruit (heel makkelijk, 6 schroefjes ofzo). Dan de bakken open, klok er uit, toerenteller in, bende weer dicht en aansluiten.

en Yoshi heeft een toerenteller (en verbruiksmeter!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Er staat mij trouwens bij dat ik gewoon kon draaien aan dat palletje in m'n 316i. Maar da's al 4 jaar geleden ofzo dus het kan best zijn dat ik ook 10 minuten heb zitten drukken om 11u verder te komen :+

@hierboven of op marktplaats
http://link.marktplaats.nl/202449740

25 euro hoogste bod :P

[ Voor 19% gewijzigd door Kaasplank op 28-10-2008 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bigfoot schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:58:
Weet iemand of BMW ook bezig is om voor de 3-serie modellen in het 20% bijtellingstarief te krijgen? De 316 benzine stoot nu net 2 gram teveel CO2 per km uit, dat moet toch op te lossen zijn?
Ze maken er inmiddels wel reclame mee, dus ik neem aan van wel.
418O2 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:03:
Je kan er heel makkelijk een toerenteller in zetten trouwens. Gewoon een klokkenwerk van de sloop halen, je eigen klokkenwerk eruit (heel makkelijk, 6 schroefjes ofzo). Dan de bakken open, klok er uit, toerenteller in, bende weer dicht en aansluiten.

en Yoshi heeft een toerenteller (en verbruiksmeter!)
Werkt de verbruiksmeter ook als je geen OBC van oorsprong hebt? Ik wil eigenlijk wel een verbruiksmeter hebben, want ik heb op het moment geen flauw idee wanneer m'n auto nou veel of weinig verbruikt... Aan de pomp kan ik het niet zien namen... Ritten waarvan ik het gevoel heb dat ze duur zijn geweest (hard rijden, fel optrekken, zwaar beladen) pakken in de regel erg zuinig uit, terwijl rustige ritten onverwachts duur kunnen zijn...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
deepbass909 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:17:
[...]

[...]
In de reclame doelen ze op de 1 serie, en op de a-labels van de 3 serie onder andere, maar in de 3 serie heb je nu geen modellen die in het 20% tarief vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
[...]
Werkt de verbruiksmeter ook als je geen OBC van oorsprong hebt? Ik wil eigenlijk wel een verbruiksmeter hebben, want ik heb op het moment geen flauw idee wanneer m'n auto nou veel of weinig verbruikt... Aan de pomp kan ik het niet zien namen... Ritten waarvan ik het gevoel heb dat ze duur zijn geweest (hard rijden, fel optrekken, zwaar beladen) pakken in de regel erg zuinig uit, terwijl rustige ritten onverwachts duur kunnen zijn...
Ik heb het zo in mijn e30 getuned destijds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
[...]

[...]

mishcien ff bijvermelden dat jij en ik compact rijden en dus een ander klokkenspel hebben als de "andere" E36.. ook inhoud van de tank etc is heel anders ud sik weet niet of je het zo over kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 09:15

4x2

lộn xộn quá

Verbruiksmeter werkt bij een E30 dmv de pulse width (openingstijd dus :P) vd injectors en de snelheid, geen boordcomputer voor nodig.
Klok weet welke injectors dr in zitten aan de hand van een verwisselbaar chipje in de klok, als je die overzet van je eigen auto zou het in principe moeten werken en kloppen (of je zet alleen de toerenteller/verbruiksmeterunit over, zo heb ik het toen gedaan).
Kan me niet voorstellen dat dat bij een E36 anders is.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:11

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bigfoot schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:58:
De CO2 waarden worden een paar keer per jaar aangepast bij de meeste merken. Zodra er weer een aanpassing is geweest (hoe klein ook, bijv. aan het motormanagement) dan zie je op de eerstvolgende prijslijst al lagere CO2-getallen staan. Het is bij de meeste merken een doorlopend proces, maar vooraf aankondigen kunnen ze het vaak niet. Hangt af van hoe snel ze het bij de fabriek (door)ontwikkelen. De importeur zelf verneemt dit vaak ook pas vrij laat.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een probleem met mjin E46. De ruitenwissers doen het soms wel soms niet. Ik heb het idee dat dit ligt aan of de hendel aan het stuur (de aansluiting hiervan) of aan de regensensor. Hij stopt nooit midden op de voorruit altijd in de standby stand. Dus het lijkt me niet dat het aan de aansluiting van het motortje ligt. Iemand een idee of dit vaker voorkomt en of dit zelf te repareren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik zit ondertussen al een tijdje te zoeken naar een mooie E36 touring 320/323 of 325, van die 3 heb ik geen voorkeur maar een 328 of hoger is me net te en er onder wil ik niet meer, ik wil lekker gaan genieten van een 6 pittertje :)

Dus als er mensen zijn die nog een nette wagen zoeken, just dm mij :)

Vrij lastig trouwens zon zoektocht.. ik zoek er 1 met cruise control / climate control / benzine / Max 200.000km op de klok / +- bj 96 etc... Ben al 3 weken bijna elkaar aan het kijken op het net en heb er tot nu toe nog geen gevonden wat hem kan gaan worden.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

-Thunder- schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 18:12:
Ik zit ondertussen al een tijdje te zoeken naar een mooie E36 touring 320/323 of 325, van die 3 heb ik geen voorkeur maar een 328 of hoger is me net te en er onder wil ik niet meer, ik wil lekker gaan genieten van een 6 pittertje :)

Dus als er mensen zijn die nog een nette wagen zoeken, just dm mij :)

Vrij lastig trouwens zon zoektocht.. ik zoek er 1 met cruise control / climate control / benzine / Max 200.000km op de klok / +- bj 96 etc... Ben al 3 weken bijna elkaar aan het kijken op het net en heb er tot nu toe nog geen gevonden wat hem kan gaan worden.
Ach, geduld is een schone zaak. Je moet je nooit laten verleiden om direct een ander te kopen.

www.e36forum.nl kan je misschien rondvragen. Die gasten weten vaak ook wel weer iemand die er eentje heeft staan. EN je kan er misschien je eigen auto kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb er ook totaal geen haast bij, anders had ik er allang 1 gekocht waar iets ontbreekt wat ik wil :)
Van mij pat word het pas volgend jaar, ik wil nu in mijn ogen de 'perfecte' wagen hebben :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

-Thunder- schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:35:
Ik heb er ook totaal geen haast bij, anders had ik er allang 1 gekocht waar iets ontbreekt wat ik wil :)
Van mij pat word het pas volgend jaar, ik wil nu in mijn ogen de 'perfecte' wagen hebben :)
Ook al in Duitsland gekeken? Het aanbod is daar qua auto's met veel opties meestal wat groter, en de importkosten voor zo'n oude auto vallen best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:53:
Verbruiksmeter werkt bij een E30 dmv de pulse width (openingstijd dus :P) vd injectors en de snelheid, geen boordcomputer voor nodig.
Klok weet welke injectors dr in zitten aan de hand van een verwisselbaar chipje in de klok, als je die overzet van je eigen auto zou het in principe moeten werken en kloppen (of je zet alleen de toerenteller/verbruiksmeterunit over, zo heb ik het toen gedaan).
Kan me niet voorstellen dat dat bij een E36 anders is.
Misschien moet ik maar een keer een goedkoop 2de hands klokkenspel op de kop tikken en het gewoon proberen. Ze worden genoeg 2de hands aangeboden op marktplaats en ebay. Ik weet dat het klokkenspel meer doet en ontvangt dan alleen de data weergeven op de meters. Zo staat hij in directe verbinding met het motormanagment.

Gister had ik trouwens een leuke stand op de km-steller staan: 153800 Alleen jammer dat die 1 er nog voor stond :+

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Rijdt er hier iemand in een 118d Business? Dus de versie met 136pk ipv 143. Zo ja, hoe bevalt die auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

pff, ik zit even op marktplaats te snuffelen voor een tellerbak, maar man... mijn Nederlands is niet van top niveau, maar deze advertentie slaat toch wel alles... zelfs babelfish produceert nog teksten minder fouten...
te koop desbordklokken bmw e36 voor 35euro kilom 18000 de klokken zijn in goede staat kan ook ingebauwd worden telfoon 0629731686 liever bellen kijk ook eens op de andere atvertenzies
Op 30 woorden (inc dus e36 en gsm-nummer) al 4 wel heel duidelijke fouten... Daarnaast een totaal gebrek aan leestekens.

Goed dit was even een verbazing en enigszins frustratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
deepbass909 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:33:
pff, ik zit even op marktplaats te snuffelen voor een tellerbak, maar man... mijn Nederlands is niet van top niveau, maar deze advertentie slaat toch wel alles... zelfs babelfish produceert nog teksten minder fouten...

[...]

Op 30 woorden (inc dus e36 en gsm-nummer) al 4 wel heel duidelijke fouten... Daarnaast een totaal gebrek aan leestekens.

Goed dit was even een verbazing en enigszins frustratie...
nieuw op marktplaats? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nee, niet echt, maar de babelfish vertalingen e.d. ken ik nu wel, en ik weet ook wel dat de meeste slopers niet echt de grootst talenwonders zijn, maar deze maakte het wel heel erg bont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Nou....bijna 5 weken na dato ( :X ) heb ik hem eindelijk vandaag weer op kunnen halen. *O*

Voordeel is nu dat ik een gereviseerde motor heb. Hij heeft dus bij een motorrevisiebedrijf gestaan en dat reviseren en bestellen van BMW-onderdelen hebben er voor gezorgd dat het allemaal wat langer duurde. Afgelopen dinsdag hebben ze de motor er weer in gezet, maar ze hebben gister eerst een uitgebreide testrit gemaakt en het oliedruklampje ging niet meer aan....tot aan het einde van de testrit en de auto weer stil stond (ging toen heel even aan en weer uit).
Maar ze hebben het zekere voor het onzekere genomen en meteen een drukmeting laten doen bij het revisiebedrijf en de computer uit laten lezen bij de BMW dealer. En vandaag een nieuwe sensor er in gezet.

Zonet dus bijna 200km er mee gereden en helemaal prima! 8) Alleen een beetje frustrerend dat tijdens zo'n rit echt elk geluidje en elke vibratie opvalt, terwijl dat vaak gewoon aan een ander stukje asfalt ligt. Daar wordt je wel gek van na 200 km. :X

Maar al met al netjes opgelost van deze garage en ik krijg ook nog een kopie van de factuur van het revisiebedrijf als die binnen is bij hun zodat ik kan zien wat er allemaal is uitgevoerd en ik dat ook aan een eventuele toekomstige koper kan laten zien.

Maar ik zal binnenkort even een nieuwe eigen foto maken voor de startpost! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Morgen weer een retourtje heimat met de 330d :-)

Dat wordt weer heerlijk cruisen op snelheiden waar hij zich 't meest thuis voelt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 23:23

JdM

Humbled

Ik kwam via via deze link tegen, voor de E36 liefhebbers. Man wat een strakke auto...kost wat, heb je ook wat dat is zeker!

Nieuwsgierig?

Voorproefje
Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/34zek3o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
JdM schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:00:
Ik kwam via via deze link tegen, voor de E36 liefhebbers. Man wat een strakke auto...kost wat, heb je ook wat dat is zeker!

Nieuwsgierig?

Voorproefje
[afbeelding]
Ziet er strak uit :)
Nu maar hopen dat dit soort wagens ook weer bij een echte liefhebber terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Hele coole wagen. Lijkt me dat hij voor dat geld wel goed terecht komt, petjes kopen liever voor 4000 euro een afgetrapte m3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Als ik het geld zou hebben... Hij ziet er eng goed uit... de motorruimte is bijna perfect schoon enzo... Dit zou een perfecte wagen zijn om in concours-staat te brengen en te houden. De E36 M3 is toch een zeker icoon en pareltjes als deze verdienen het om om zo mooi te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

En dan een paar van die aftermarket 99,95 de set kostende lexus look lichten erin :X

Deze zal waarschijnlijk wel door een liefhebber gekocht worden. Voor dat geld koopt anders geen sterveling meer zo'n auto voor dat geld, hij is wel even 15 jaar oud al...
Ik ga even de :9~ van mijn toetsenbord afvegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Leuke auto die E36 M3 maar dat interieur is qua kleurstelling echt verschrikkelijk. Het ziet er allemaal behoorlijk strak uit maar de prijs is toch wel een stukje te hoog denk ik.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Dat soort bedrijven hebben vaak erg mooie auto's staan, maar de prijzen vind ik ook erg flink. Ze zoeken naar een nette auto met mooie kilometerstand (Duitsland is groot dus best te doen). Daarna voor 500 euro naar een goede detailer brengen zodat ie perfect schoon is en 500 euro om evt. wat plekjes bij te werken en nieuwe matjes, en de auto gaat voor 5000 euro meer het internet op. Ze brengen het met een mooi verhaal alsof dat de enige op aarde is.

Als je zelf gaat zoeken in Duitsland en wat geduld hebt kun je volgens mij aardig wat geld besparen. Een goed poetsbedrijf, nieuw stuurtje, nieuwe pook en matjes doen veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Het verhaal dat er bij staat ook. :X
Zoekt en gij zult lang zoeken...is mijn ervaring.

[...]

Dit exemplaar is afkomstig van eerste eigenaar. De man heeft na lang sparen zich op 50 jarige leeftijd in 1993 getrakteerd op een nieuwe M3. Om gezondheidsredenen werd de auto nu verkocht. Hij is er extreem zuinig op geweest. Dat is gelijk merkbaar als je met de auto rijdt: werkelijk snaarstrak.
De M3 heeft uitsluitend in een droge verwarmde garage gestaan. Altijd bij dezelfde BMW-dealer in onderhoud geweest en niet met slecht weer gereden. Alle documentatie is bij de auto, inclusief aankoopnota.
Het kan natuurlijk best kloppen, maar het klinkt als een verhaal van de gebroeders Grimm. Maar mooi is hij zeker wel! M.u.v. het patroontje in het interieur idd.

De volgende is overigens de mooiste die ik ooit op internet te koop heb zien staan (helaas geen foto's meer van interieur):

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/99_m3_dinan_0016.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/99_m3_dinan_0011.jpg

Zo zou ik hem ooit echt nog wel willen hebben, maar dan niet als alledaagse auto uiteraard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Fuck me bouwdepot en de renovatie van m'n huis!

Deze ga ik kopen!! :9

Haha.
Geintje.

Maar als ik het geld had, dan was ie nu al van mij geweest. Prachtbak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

zimbab schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:07:

Maar ik zal binnenkort even een nieuwe eigen foto maken voor de startpost! :*)
Bij deze dan foto's van mijnes:

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/V.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/A.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/B.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i179.photobucket.com/albums/w312/Orrin_Doppenberg/T.jpg

Laatste foto is van de tot nu toe enige update die is gedaan (m.u.v. de velgen en de motorrevisie :+ ), mat aluminium tachoringen....staat net iets frisser vind ik.

Verder zal ik er niet veel aan veranderen. Ik ga me voornamelijk richten op de details.

To do list:

M-stuur
M-shortshiftpook
iPod aansluiting
Interieurdelen met slijtageplekken vervangen
Exterieur een keer goed laten poetsen/kleine krasjes wegwerken
Extra setje velgen

Verder goed cleanen en onderhouden (ook bekleding en leer etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Bekend interieur :P

Ik heb m'n 323i nu een weekendje thuis staan en wat een wereld van verschil tov de E36 is dat zeg. De auto is fluisterstil en alles voelt stukken solider aan. De stoelen zitten fantastisch door dat uitschuifbare stuk voor je onderbenen zit ik met m'n lange benen een stuk beter. De 6 cilinder loopt echt stukken soepelder en je zit zo op illegale snelheden :P Er is alleen 1 probleem naar voren gekomen die ik tijdens de 2 testritten niet gezien heb. Ik heb last van het bekende airbag kwaaltje. M'n lampje blijft dus zo af en toe aan :(

Foto's moet ik nog steeds maken maar dat zal wel volgend weekend worden met dit donkere rotweer. De oude foto mag iig al wel uit de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat is inderdaad een bekend kwaaltje en helaas ook een duur kwaaltje om op te laten lossen... De sensormat in de bestuurdersstoel is dan heel waarschijnlijk defect en daarvoor moet de bekleding van de stoel los, iets, wat ik uit persoonlijke ervaring kan zeggen, een rotklus is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik had er op diverse fora al eea over gelezen ja. An sich heb ik niets tegen rotklussen en ik ben wel bekend met het klussen aan auto's dus misschien waag ik me d'r binnenkort wel een keer aan. Weet iemand wat zo'n nieuwe sensormat kost en of ik zelf kan doormeten welke sensor er stuk is?

Volgend weekend eerst even een setje witte knipperlichten halen want dat oranje valt wel erg uit de toon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dat lampje wen je vanzelf wel aan :P Ik heb het zelfde probleem als jou met mijn wagen :)

Misschien dat ik ooit nog een keer in het weekend de stoel er uit trek en er mee ga sleutelen, persoonlijk vind ik het zonde geld om het bij een garage te laten doen want het onderdeel is nog niet eens zo duur, ben hem voor +- 35 euro al tegen gekomen.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

35? dat is wel heel weinig. Als je gaat zoeken op bmw fora vind je trouwens genoeg handleidingen. Ik heb dat matje tot nu toe in iedere bmw die ik heb gehad moeten vervangen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik ben het matje.. nou ja matje kan je het niet noemen.. meer een kleine sensor die er in moet op ebay een keer tegen gekomen voor dat bedrag....

Oh wacht..het is een omleiding

http://shop.ebay.nl/merchant/sf-electronic

[ Voor 21% gewijzigd door -Thunder- op 03-11-2008 18:23 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

De sensormat is echt een mat die net zo groot is als het zitgedeelte. Een kennis van mij had hem in z'n E46 Compact ook kapot en hij heeft me toen de oude laten zien.

@Kaasplank
Verkijk je er niet op. Het is niet direct een heel technische klus, maar je moet de zitting loshalen van het frame (zit vast met 4 pluggen die kapot breken als je de zitting los haalt en vervangen moeten worden) en de ringen openbuigen waarmee de stof vast zit aan een draadframe in het schuim. Vooral dat laatste is een serieuze k**-klus. En als je dan de bekleding los hebt en er ligt een nieuwe mat in, dan moeten al die ringen weer vast. Bij de dealer hebben ze er als het goed is een speciale tang voor, maar thuis is het een echte uitdaging.
Ik heb zelf de bekleding los gehaald om de stoelverwarming te repareren en heb gelijk de zittingen links en rechts omgewisseld (de bestuurdersstoel begon behoorlijke slijtage te vertonen, terwijl de bijrijdersstoel nog bijna ongehavend was). Ik ben daar uiteindelijk een middag en avond mee bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Heuving vertrekt nu naar Duitsland om even bij te komen in een kuuroord.
Morgen bij Gumpert het e.e.a. te bespreken (@ KappeNou, sorry man, weer niet sporten. druk druk druk).

Voor het eerst de 7 op de autobahn, dus dat wordt lekker :9
Extra olie in de kofferbak (is een must bij mijn auto) en gassen met die bak. Tot nu toe alleen wat kleine ritjes en regelmatig ritjes zoetermeer/born.

Als ik weer terug ben post ik nog wel wat fotos hier van de factory trip :)
Voor mij persoonlijk is de Gumpert een van de meest indrukwekkende auto's van het moment, en, hij is natuurlijk zoals iedereen hier weet het snelste op de TopGear testtrack :)

[ Voor 5% gewijzigd door Heuving op 04-11-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Heeft er iemand ervaring met de E34 530i (v8; 1993)?
Ik kwam een handgeschakelde tegen, die zie je niet zo veel. Het lijkt me een interessante auto ter vervanging van mijn E30 cabrio. Volgens mij is het verbruik niet eens zo veel hoger (1 op 9 á 9,5 to.v. 1 op 9,5 á 10, volgens de huidige eigenaar). Maar hoe degelijk is die motor? Hij heeft iets meer dan twee ton gelopen. Is de auto, los van de motor gewoon een E34 en kan ik dus eenvoudig onderdelen aankomen?

De airco wil geen warmte geven als het koud is en geen kou als het warm is (dus alleen warmte als het warm is en kou als het koud is), is dit een bekend probleem....makkelijk op te lossen?

Ik moet ook nog even checken hoe veel ik meer kwijt ben aan wegenbelasting en verzekering. Een grotere auto lijkt me in ieder geval prettig. Een 328i E36 van 1995 of later is misschien ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
* 418O2 pinkt een traantje weg

vanaf morgen kan ik niet meer meepraten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^

Afbeeldingslocatie: http://www.luxurylaunches.com/entry_images/0308/26/BMW-Bicycle.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik krijg net een berichtje van ESS dat ze aardig op weg zijn met mijn auto. De hardware is gedaan en draait goed. Het vermogen zit met 7PSI boost op 370pk aan de wielen. Standaard was 270 wiel pk's. Met 15 procent aandrijfverliezen komt dat op 435pk aan de krukas. Mijn doel was minimaal 420pk en dat lijkt dus gelukt :) . De komende dagen zal de software nog wat finegetuned worden maar er zal niet naar nog meer vermogen gezocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Hoe lang ben je die wagen nu al kwijt jongedame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Femme schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:28:
Ik krijg net een berichtje van ESS dat ze aardig op weg zijn met mijn auto. De hardware is gedaan en draait goed. Het vermogen zit met 7PSI boost op 370pk aan de wielen. Standaard was 270 wiel pk's. Met 15 procent aandrijfverliezen komt dat op 435pk aan de krukas. Mijn doel was minimaal 420pk en dat lijkt dus gelukt :) . De komende dagen zal de software nog wat finegetuned worden maar er zal niet naar nog meer vermogen gezocht worden.
Netjes, ESS maakt echt fantastisch speelgoed. Veel vermogen en een goede basis .. geen gedonder met turbogaten en 4wd. Wat voor charger heb je genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is hun stage 2 twinscrewkit voor M52/M54-motoren die is aangepast voor het Alpina-blok. De compressor is afkomstig van Lysholm. Stage 2 is compressor + intercooler zonder wijzigingen aan de internals. De motor is door Alpina al verregaand onder handen genomen en vormt een prima basis.

De auto staat nu op een dag na een maand in Noorwegen.

Dit is de compressor:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CXlQaRXKYDBwkKOiKYlmpnM8/full.jpg

En dit een geassembleerde kit met inlaatspruitstuk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NBkE1xAR44A7GMQ17zuY2flD/full.jpg

In deze drie openingen gaan de intercoolers:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/08PA2a5B6tpnhTuTxWdlhGub/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Femme op 05-11-2008 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Femme schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:50:
Het is hun stage 2 twinscrewkit voor M52/M54-motoren die is aangepast voor het Alpina-blok. De compressor is afkomstig van Lysholm. Stage 2 is compressor + intercooler zonder wijzigingen aan de internals. De motor is door Alpina al verregaand onder handen genomen en vormt een prima basis.

De auto staat nu op een dag na een maand in Noorwegen.

Dit is de compressor:

[afbeelding]

En dit een geassembleerde kit met inlaatspruitstuk:

[afbeelding]

In deze drie openingen gaan de intercoolers:

[afbeelding]
Erg mooi speelgoed! We verwachten meerdere HD filmpjes zodra het spul goed draait O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Hmhm, ziet er erg goed uit! Wat kost zo een 'turbo-upgrade' nou ongeveer? Ik neem aan dat dit geen spul is wat uit de rekken komt van de halfords/kwikfit/pimp-a-ride om de hoek namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Bram77 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:21:
Ik kwam een handgeschakelde tegen, die zie je niet zo veel. Het lijkt me een interessante auto ter vervanging van mijn E30 cabrio. Volgens mij is het verbruik niet eens zo veel hoger (1 op 9 á 9,5 to.v. 1 op 9,5 á 10, volgens de huidige eigenaar). Maar hoe degelijk is die motor? Hij heeft iets meer dan twee ton gelopen. Is de auto, los van de motor gewoon een E34 en kan ik dus eenvoudig onderdelen aankomen?

De airco wil geen warmte geven als het koud is en geen kou als het warm is (dus alleen warmte als het warm is en kou als het koud is), is dit een bekend probleem....makkelijk op te lossen?

Ik moet ook nog even checken hoe veel ik meer kwijt ben aan wegenbelasting en verzekering. Een grotere auto lijkt me in ieder geval prettig. Een 328i E36 van 1995 of later is misschien ook nog een optie.
naar het schijnt oerdegelijke wagens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
EQJim schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:42:
Hmhm, ziet er erg goed uit! Wat kost zo een 'turbo-upgrade' nou ongeveer? Ik neem aan dat dit geen spul is wat uit de rekken komt van de halfords/kwikfit/pimp-a-ride om de hoek namelijk.
Kompressor ;)

Ik schat rond de 8/10K€ voor alleen het blok

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Weet iemand hier 100% zeker of het hele airbagsysteem nou wel of niet werkt wanneer het airbag lampje op je dashboard aan is? Ik laat hem sowieso zo snel mogelijk uitlezen maar ik lees verschillende verhalen op het internet en ben nou toch wel erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

[flauw]
Probeer het uit zou ik zeggen :+ Dan weet je het zeker.
[/flauw]

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

EQJim schreef op donderdag 06 november 2008 @ 07:42:
Een ESS TS2-kit voor een E46 330i of Z4 3.0i M54 kost rond de 6200 euro. Voor montage zul je 700-1000 euro kwijt zijn. Het vermogen gaat hiermee naar ca. 355pk. Een custom conversie komt op ongeveer 10K. In mijn geval moesten er wat hardwarematige aanpassingen gedaan worden om de kit passend te maken op de Alpina en uiteraard moet er een custom software tune gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Kaasplank schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:52:
Weet iemand hier 100% zeker of het hele airbagsysteem nou wel of niet werkt wanneer het airbag lampje op je dashboard aan is? Ik laat hem sowieso zo snel mogelijk uitlezen maar ik lees verschillende verhalen op het internet en ben nou toch wel erg benieuwd.
Niemand kan je dat met zekerheid vertellen, even uitlezen en je weet het :) Bij mij kwam er alleen uit dat er 1 of 2 sensoren niet goed meer zijn. Bij de airbags zelf gaf hij geen fout code aan.
Ik denk haast met 90% zeker te zijn dat het bij jou het zelfde is, kwaaltje van BMW.

@Femme... leuk speelgoed :9 kost een fortuin aan geld maar dan heb je ook wat, ik ben ook zeer benieuwd straks naar het gehele eind resultaat :)

[ Voor 10% gewijzigd door -Thunder- op 06-11-2008 12:41 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Bram77 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:21:

Ik heb zelf een E34 530i V8 Touring automaat. Op langere stukken doe je daar tussen de 1 op 9 a 1 op 10 mee, afhankelijk van je gasvoet. Korte ritjes en veel binnendoorwerk gaat dat richting de 1 op 7.5 - 1 op 8. Maar dat is met automaat, dus dat kan zuiniger. Daarbij doet een touring ook al tegen de 1700 kilo, dat zal uitmaken. Voor de rest zal het verbruik natuurlijk ook afhankelijk zijn van de staat van de motor. De "kleine" v8 is een fijne motor, maar hij is ook behoorlijk hoogtoerig, dus je moet onderin geen bakken koppel verwachten, maar hij trekt heerlijk door en klinkt toppie.

Je hebt het over de airco, maar ik gok dat je de "kachel" bedoelt. Het feit dat hij alleen warm doet als het warm is en koud als het koud is, klinkt naar dat hij eigenlijk helemaal niks doet, als in, hij kan niet koelen, en niet verwarmen. Niet koelen kan een stukke aircopomp of condensor zijn, of stomweg niet afgevult systeem. Een condensor doet op ebay iets van 90 euro, een pomp moet je ook voor 100 op de kop kunnen tikken. (Wel voor de v8 zoeken, ivm de mounts!) systeem vullen moet je voor 75 euro klaar kunnen zijn. Dat wat betreft koelen. Wat betreft verwarmen, dat kan zijn dat het zoiets simpels is als een vastzittende thermostaat, waardoor je kachelradiator geen warmte krijgt, of een stukke kachelradiator, hoewel dat niet echt een E34 kwaal is. Het kan ook zo zijn dat je kachelpaneel (plenty op ebay) stomweg defect is.

Onderdelen voor een E34 zijn geen enkel probleem. Veel aftermarketspul, bijna alle slijtage onderdelen zijn goed en goedkoop aan te komen. Ebay duitsland is je vriend. ;)
418O2 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:20:
* 418O2 pinkt een traantje weg

vanaf morgen kan ik niet meer meepraten...
Watskeburt?

[ Voor 7% gewijzigd door GaMeOvEr op 06-11-2008 12:50 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:48:
De sensormat is echt een mat die net zo groot is als het zitgedeelte. Een kennis van mij had hem in z'n E46 Compact ook kapot en hij heeft me toen de oude laten zien.

@Kaasplank
Verkijk je er niet op. Het is niet direct een heel technische klus, maar je moet de zitting loshalen van het frame (zit vast met 4 pluggen die kapot breken als je de zitting los haalt en vervangen moeten worden) en de ringen openbuigen waarmee de stof vast zit aan een draadframe in het schuim. Vooral dat laatste is een serieuze k**-klus. En als je dan de bekleding los hebt en er ligt een nieuwe mat in, dan moeten al die ringen weer vast. Bij de dealer hebben ze er als het goed is een speciale tang voor, maar thuis is het een echte uitdaging.
Ik heb zelf de bekleding los gehaald om de stoelverwarming te repareren en heb gelijk de zittingen links en rechts omgewisseld (de bestuurdersstoel begon behoorlijke slijtage te vertonen, terwijl de bijrijdersstoel nog bijna ongehavend was). Ik ben daar uiteindelijk een middag en avond mee bezig geweest.
Oxellaar in "Show je auto - Deel 51"
Valt alles mee hoor ;) Als ik jouw zo hoor is het het zelfde systeem als bij een E36.
Ik had ook een mat zitten in de stoel die ik gekocht had, alleen heb ik die weggegooid :X
Heb wel airbag, maar geen mat in de zitting gelukkig. Weet ook niet hoe dat zit bij mij.
Is idd een flatcabel die als een mat onder de zitting zit.
Op de sloop zul je er nog genoeg tegen komen voor een zacht prijsje.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Bedankt voor de reactie GaMeOvEr. Zo iets hoopte ik al. Hij lijkt zelfs zuiniger te zijn dan mijn 325i E30!
Het gewicht is wel meer dan 200 kilo hoger dus zal de balsting wat omhoog gaan. Ik kan niet checken wat de verzekering kost (bij Unive) omdat de nieuwprijs te hoog was (meer dan 50000, het is een Executive uitvoering). Ik moet dan een offerte aanvragen. In welke richtijng moet ik denken wat dat betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
zoow.. zometeen auto weer opahlen

nieuw draagrm + draagarm rubber :) (140€ inclusief montage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Femme schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:26:
[...]

Een ESS TS2-kit voor een E46 330i of Z4 3.0i M54 kost rond de 6200 euro. Voor montage zul je 700-1000 euro kwijt zijn. Het vermogen gaat hiermee naar ca. 355pk. Een custom conversie komt op ongeveer 10K. In mijn geval moesten er wat hardwarematige aanpassingen gedaan worden om de kit passend te maken op de Alpina en uiteraard moet er een custom software tune gedaan worden.
Mooie prijs voor mooi wat pk'tjes. Ik zou het er ook wel voor over hebben denk ik. Aan je eerdere foto's te zien is het een speciale en mooie bak geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Femme, jouw Z4 is toch gebaseerd op de E46? Heb je nog subframe problemen ondervonden? Ik weet vrij zeker dat je standaard frame finaal doorbreekt als je met 300+ pk gaat rijden. Of heeft Alpine deze constructiefout al aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Die problemen waren er toch alleen met de pre-facelift E46? De Z4 is in 2003 op de markt gekomen (met de nieuwere motoren destijds), toen draaide de E46 facelift dus al een kleine twee jaar mee.
Ben geen technicus verder :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Mijn E34 heeft eea aan onderhoud nodig en daar heb ik het geld niet voor. Daarbij zijn de maandelijkse kosten ook vrij hoog en heb ik uit financieel oogpunt besloten mijn auto in te ruilen (voor een Peug 306 1.4 XT).

Kostte me teveel geld en stress en met deze km-stand weet je niet wat er komen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wimo. schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:53:
Femme, jouw Z4 is toch gebaseerd op de E46? Heb je nog subframe problemen ondervonden? Ik weet vrij zeker dat je standaard frame finaal doorbreekt als je met 300+ pk gaat rijden. Of heeft Alpine deze constructiefout al aangepakt?
Ik heb het voorste subframe verstevigingen laten lassen (omdat ik nogal losgegaan was met het bestellen van onderstelupgrades van Turner Motorsport, ik weet niet of het echt nodig is ;) ). Er zijn mij geen problemen bekend met het achterste subframe van de Z4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Bram77 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:09:
Bedankt voor de reactie GaMeOvEr. Zo iets hoopte ik al. Hij lijkt zelfs zuiniger te zijn dan mijn 325i E30!
Het gewicht is wel meer dan 200 kilo hoger dus zal de balsting wat omhoog gaan. Ik kan niet checken wat de verzekering kost (bij Unive) omdat de nieuwprijs te hoog was (meer dan 50000, het is een Executive uitvoering). Ik moet dan een offerte aanvragen. In welke richtijng moet ik denken wat dat betreft?
Gewoon ff je gegevens en schadevrije jaren enzo op www.independer.nl invullen, krijg je een beter beeld dan dat wij hier wat gegevens gaan gokken. ;) Wegenbelasting vind je op www.autoweek.nl door het juiste type aan te klikken. Minimum bedrag is de voordeligste provicince, maximum bedrag is de duurste provincie. (Gelderland)

Overigens had ik het bij de prijzen van airco onderdelen over een nieuwe condensor (voor 90) en een werkende pomp (2e hands) voor 100, revisiepomp 200 ofzo. Kachelpaneeltjes anywhere van 10 tot 30 euro. (2e hands)
418O2 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:53:
[...]

Mijn E34 heeft eea aan onderhoud nodig en daar heb ik het geld niet voor. Daarbij zijn de maandelijkse kosten ook vrij hoog en heb ik uit financieel oogpunt besloten mijn auto in te ruilen (voor een Peug 306 1.4 XT).

Kostte me teveel geld en stress en met deze km-stand weet je niet wat er komen gaat...
Tja, op den duur houd het op he. Jammer maar helaas.

[ Voor 27% gewijzigd door GaMeOvEr op 06-11-2008 21:44 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Zoals beloofd een paar fotos van het bezoek aan Gumpert.
Ik had niet echt zin om veel te fotograferen, eigenlijk amper de camera aangeraakt, dus wat minder fotos dan normaal.

Het was 700 km rijden naar het hotel, in niet echt ideale condities.
Het was vrij mistig en in duitsland nevelde het ook nog erbij. Dieper in Duitsland werd het wel gelukkig een stuk minder.
Afbeeldingslocatie: http://www.gumpertbenelux.com/placings/IMG_2759.jpg
(ik ben geen 3FM fan, maar het was de enigste nederlandse zender die ca. 50km in duitsland nog te ontvangen viel)
Afbeeldingslocatie: http://www.gumpertbenelux.com/placings/IMG_2790.jpg

De auto van een client die terug kwam voor een beurt. Een Gumpert Apollo moet na 1.00 km zijn eerste beurt krijgen en daarna om de 10.000 km.
Afbeeldingslocatie: http://www.gumpertbenelux.com/placings/IMG_2801.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gumpertbenelux.com/placings/IMG_2810.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gumpertbenelux.com/placings/IMG_2815.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gumpertbenelux.com/placings/IMG_2822.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gumpertbenelux.com/placings/IMG_2834.jpg

Op de terugreis nog wel even een tijdje op de begrenser gereden.
En dan is de 7 wel weer in zn element. Er zijn maar weinig autos waarbij je met 250 nog lekker een kopje koffie kan drinken achter het stuur.
Afbeeldingslocatie: http://www.gumpertbenelux.com/placings/IMG_2859.jpg
Toch nog stau op de terugreis.
Afbeeldingslocatie: http://www.gumpertbenelux.com/placings/IMG_2900.jpg

De 20e weer een leuke en zeer exclusieve trip naar Keulen (per Maybach 57s) dus daar kijk ik weer naar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Duidelijk te zien dat een Gumpert echt gemaakt is voor mannen met hele grote ballen. Ze hebben er zelfs plaats voor gemaakt in die stoelen!
Leuke foto trouwens die laatste met die lampjes :)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Spiller schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:54:
Duidelijk te zien dat een Gumpert echt gemaakt is voor mannen met hele grote ballen. Ze hebben er zelfs plaats voor gemaakt in die stoelen!
Leuke foto trouwens die laatste met die lampjes :)
De auto is wel vrij intimiderend.
Hij is het snelst op de TopGear track en de specificaties in 3,0 sec. naar de 100 en 8,9 naar de 200 zitten tegen angstaanjagend aan.
Het instappen vergt ook wel wat atletisch werk en als je eenmaal zit, krijg je wel een enorm race gevoel. Alles is gemaakt zoals Richard Hammond al zei, hardcore.

Maar het mooiste van de auto is de charme die het nu heeft. Je praat met de mensen, ziet hoe de auto wordt gemaakt en in zekere zin ervaar je al hoe de auto is. Je kan niks anders hebben dan enorm veel respect voor de wagen en de mensen die het mogelijk maken.

Er komt (gelukkig!! :*) ) nog een vervolg op het Gumpert verhaal, dus over een tijdje post ik nog wel een rijtestje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 08:32

_Arthur

blub

Spiller schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:54:
En als je al niet een harde had, dan moet je eens rechts naast het stuur kijken wat je vast dient te pakken af en toe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Heuving, geeft de achtergrond van je tellerplaten ook informatie? Ik kan volgens mij wat zien bij de touren, maar de snelheid lijkt egaal (oranje) te zijn.

De stukjes autobahn bevallen me in mijn auto overigens ook prima. Ik moet echter zeggen dat er in m'n 3-serie bij 200 km/h geen "bakje koffie" mogelijk is. Er is voldoende power om door te gaan, maar je merkt gewoon dat je teveel bezig bent met de weg en de auto. Maar verschil moet er zijn natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
RSP schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:01:
Heuving, geeft de achtergrond van je tellerplaten ook informatie? Ik kan volgens mij wat zien bij de touren, maar de snelheid lijkt egaal (oranje) te zijn.

De stukjes autobahn bevallen me in mijn auto overigens ook prima. Ik moet echter zeggen dat er in m'n 3-serie bij 200 km/h geen "bakje koffie" mogelijk is. Er is voldoende power om door te gaan, maar je merkt gewoon dat je teveel bezig bent met de weg en de auto. Maar verschil moet er zijn natuurlijk :-)
De achtergrond van de tellers zijn inderdaad LCD displays.
Informatie zoals navigatie wordt hierin weergegven.

Ik zal eens wat fotos maken als ik het testprogramma loop. Dat is opzich wel grappig.
dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=151720&d=1214617007
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=151715&d=1214616966

[ Voor 11% gewijzigd door Heuving op 09-11-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat ziet er wel super strak uit zeg! Lijkt me een ideale oplossing eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Heel gaaf inderdaad :-) de oranje gloed is sowieso iets waar ik geen genoeg van kan krijgen, maar gaaf om te zien dat 't zo geavanceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Jummie op autoweek:

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/480/1/f98a000c01c8e7702ed10efb0f31ef31.jpg

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Vind het eigenlijk verschrikkelijk, Maar wel leuk dat Brabham weer terug komt en ben benieuwd wat ze technisch gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 08:29
Nooit gedahct dat ik hier zou komen, maar stiekem toch es naar bmw's aan het kijken, qua prijs vallen ze namelijk best mee
(3 serie van voor 2000)
En dan eigenlijk een beetje de touring varianten, vind dat stationmodel wel wat hebben.

hoe zit het echter met de onderhoudskosten/betrouwbaarheid van de 4 cilinders uit die tijd, en dan geen dealer, maar lokale garage onderhoud.
Dingen zien er leuk uit, snel zijn ze niet, maar wel redelijk vlot, wegen genoeg om de grote aanhanger die ik heb et mogen trekken en toch nog wat plek achterin.

Ga ik daar bv vergeleken met een volvo v40, of een wat steviger toyota veel meer aan uitgeven of valt het stiekem allemaal wel mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

E36 heb je het dan over neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Ik rijd zelf een E36 316 touring uit 1997, heb er dit weekend 200.000 km op gezet waarvan ik er in anderhalf jaar 25000km ongeveer mee heb gereden. Toen ik hem kocht voor 4k stond er dus ongeveer 175.000 op de teller. Was bij een handelaar en het is een prima auto, verbruik ligt rond de 1/11 dus superzuinig zijn ze niet ;)
Ik heb geen uitzonderlijke kosten gehad, laatst alleen mijn remschijven en thermostaat vervangen. Verder het reguliere onderhoud natuurlijk.

even een pic voor het idee
Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/15x068g.jpg

Deze auto heeft een M43 motor, daar zit een distributieketting in en is dus erg betrouwbaar en goedkoop in onderhoud. Ik ken voorbeelden van kilometerstanden van deze motoren met 350.000 km zonder problemen, bij goed onderhoud kun je er nog veel meer van maken wed ik. Zijn ook vaak geen auto's die door 325i wannabee rijders bereden worden, het blijft een stationwagen hé en dat is voor de meeste petteman rijders niet cool 8)

[ Voor 28% gewijzigd door JdM op 09-11-2008 23:28 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.