BeQuietAndDrive schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 20:47:
Altijd klote dit soort gezeik met autoverkopers. Het verbaast me niets dat de branche een slechte naam heeft bij de gemiddelde Nederlander, dit soort types helpen aan dat imago mee. Wat dat soort afgesproken reparaties betreft: altijd op het koopcontract schriftelijk vastleggen. Blijkbaar is het zelfs nodig bij de BMW dealer..... Kun je bij een huisselectie auto niet de BMW importeur aanspreken zodra de dealer het laat afweten?
Ik had ook in een vrij vroeg stadium (5 minuten nadat ik de valsheid in geschrifte had ontdekt) BMW Nederland gebeld.
Die vertelde mij dat ze in principe niks meer kunnen doen dan bemiddelen tussen mij en Keram.
Gisteren dus een contact bij het BMW HQ gemailed, vanmorgen vroeg al een reactie dat hij het dus heeft doorgestuurd naar de sales manager van BMW NL. Maar als ik die persoon niet zou kennen, zou ik wel gek worden van frustratie. Dan zou ik waarschijnlijk bleven steken in de bureaucratie van BMW. En net als bij elk ander bedrijf houden ze elkaar de hand boven het hoofd.
Ik moet ook inderdaad steeds weer denken aan die reclame: 'wat een leuke kinderen!'
Auto verkopers lijken net financieel-producten verkopers.
Heel aardig om de deal te sluiten en daarna zoek je het maar uit.
@ deepbass909: je zegt t. Laatst toen ik de 5er vervangend vervoer had, vroeg een auto verkoper aan me of ik nou steeds in vervangend vervoer reed en dat hij het niet meemaakt. Hij beweerde dat klanten van m niet zo vaak problemen hebben met hun wagen.
Hij verkoopt Renault en heeft 0 problemen met zn Kalos of hoe die Renault SUV ook heet.
Het is wel een aardige vent, hij leeft mee, maar hij kon een glimlach niet ondrukken, logisch. Als ik renault verkoper zou zijn, en een snotaap met een BMW moet steeds terug naar de garage... ik zou m staand uitlachen waarschijnlijk.
Ik moet wel eerlijk bekenen dat ik ook nog wel met enige regelmaat achterin de 7 zit...
Die comfort achterbank zit er niet voor niets en kwa work-efficiency is het ook wel een groot voordeel natuurlijk.
Laatst zat ik met het raam open achterin de auto om ongeveer 10 uur in de ochtend (in de file).
Ik was vrij moe en was nog een beetje aan het 'dutten' achterin, terwijl de zon me verwarmde en een klein beetje rij wind zorgde voor verkoeling.
Plots begreep ik ook het nut van de Maybach Laundulette (niet dat ik het kan betalen).
@ hardcore_bass: Ik ga niet in zo'n rel bak rijden (om het in geer en goor termen te noemen).
+ ik vind de bak van de M5 compleet waardeloos. Die is nu wel een stuk beter sinds de facelift. Hopelijk binnenkort nog ervaren hoeveel beter ie nou werkelijk is.
@ pieterveenstra: CLS vind ik niet echt bepaald het mooiste design. Het is grappig dat het het allereerste model is van de sedan-coupe's, maar meer dan dat heb ik er niet mee.
Vandaag was ik nog in de hoeksche waard en gelijk langs de Fonkert gereden (olie moest sowieso bijgevuld worden). Ik wil de auto daar maandag of dinsdag droppen en dan mag BMW met een oplossing komen.
Misschien zie ik m daarna niet meer, of wel, ik zie wel hoe het zich ontwikkeld.
Dit ook kortgesloten met After sale manager Guido S. van Keram. Hij kon alleen dit keer geen vervangend vervoer meer regelen, de kakkerlak.
Maar dat komt wel goed als ik de sales manager van BMW NL heb gesproken, neem ik aan.
@ KappeNou: Chill!!!

kunnen de poetsspullen inderdaad ook mee
@ Oxellaar: Zo'n vastgeslagen klauw heb ik ook een keer gehad toen ik nog S-klasse reed.
Ik was doorgereden naar de dichtsbijzijnde dealer. Maar volgens de service medewerker is dat nou juist iets dat je niet moet doen.
Ik zag het probleem toen alleen niet zo, enige verschil was dat ik een stuk meer gas moest geven en het schrapende geluid kwam bijna boven de stereo uit.
[
Voor 6% gewijzigd door
Heuving op 09-10-2008 23:54
]