Het grote BMW topic, deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste
Acties:
  • 93.993 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kom mijn typeaanduiding d'r maar af krabben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Shaidar schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:44:
Zozo, heb een powerbox in m'n 118D gestoken en ben van de 143pk naar een 177 geklommen (héél ongeveer). Moet wel zeggen dat het een groter verschil is dan ik aanvankelijk gedacht had :)

Was niet eens zo gek duur, 300€ met verzending en alles!
powerbox :X dat is toch je luchtmassameter gegevens bypassen dmv een veel te duur weerstandje in een blokje plastic?
34PK meer door een powerbox lijkt me ook wat rooskleurig, het wachten is nu iig op de eerste motormanagement storing :)

beter had je je diesel fatsoenlijk laten chippen denk ik dan..

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk op 02-04-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 17:40

_Arthur

blub

G-PHREAK schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:58:
powerbox :X dat is toch je luchtmassameter gegevens bypassen dmv een veel te duur weerstandje in een blokje plastic?
34PK meer door een powerbox lijkt me ook wat rooskleurig, het wachten is nu iig op de eerste motormanagement storing :)

Precies, 300euro voor een weerstandje :D

En dan ook denken 34PK er bij te hebben gekregen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:33
zneek schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:04:
[...]

coupe of sedan? Montegoblue?

En, gefelic! spannend ;)
Yep sedan, montegoblue, saddelbrown leer, xenon, navi pro etc. :) Nu nog ff wachten tot ie gebouwd is.

Jij nog verder gekomen met de 335i?

[ Voor 6% gewijzigd door ChiLLeR op 02-04-2009 22:30 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
ChiLLeR schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:26:
[...]

Yep sedan, montegoblue, saddelbrown leer, xenon, navi pro etc. :) Nu nog ff wachten tot ie gebouwd is.

Jij nog verder gekomen met de 335i?
neu.... het tevreden gevoel over mijn 325i overheerst toch..... :)

[edit]Montegoblue, dat moet ik eens in het echt zien.... BMW meet? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door zneek op 02-04-2009 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
De kleur is inderdaad erg moeilijk vast te leggen op foto's, op internet is de kleur elke keer weer anders. Zag hem vorige week op de snelweg rijden en toen was ik overtuigd. Enne meet, eerst maar es ff afleveren die bak :D

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

G-PHREAK schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:58:
[...]

heerlijk vind je blok dat idd om voor de gek gehouden te worden :X reageerd je motor management ook zo fijntjes op veranderingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:42

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Woei, sinds vandaag heb ik andere velgen!!! :D

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_h0ma56lGMng/SdaS8dx0N6I/AAAAAAAAA0w/a0HBl9f6akg/s400/03042009123.jpg

Ik ben er erg tevreden over, alleen is het met deze velgen alleen wel mooier als de voorkant iets zou zakken... Maar dat gaat mij in Gouda echt problemen opleveren met de drempels hier...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52

Wimo.

Shake and Bake!

Nice, gewoon nette motorsport velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Hmmm ik moest ff nieuwe uitlaat onder m'n E36, ding was naar de klote. Klonk nu wel als zo'n aso-uitlaat als ik gas gaf haha. Maar die gast zei direct dat m'n auto begrenst was, omdat hij uit 03-1993 kwam. Is dit zo???

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:02
Powerbox op een 1-serie is vragen om ellende, daarbij kan je dealer het zien. Verder kan die powerbox nooit echt veel koppel/pk winst opleveren omdat je motor dan in de noodloop schiet. De huidige generatie BMW's monitoren alles waaronder ook bepaalde karrakeristieken wat betreft koppelverloop en turbodruk, als je te vaak buiten die waardes komt door een powerbox of welke reden dan ook gooit hij je auto in noodloop, dus zo'n powerbox hangt tegen de maximale waardes van de BMW software aan, maar die kan de BMW software niet zien. Voorbeeldje, stel je hebt stock 2000mbar turbodruk, powerbox doet er een 200mbar bij, je noodloopgrens ligt bij 2200mbar, jij gaat gassen, komt er overheen 2201 mbar is al genoeg voor noodloop. Bij chiptuning wordt de turbodruk ook op 2200mbar gezet maar de noodloopgrens ook enigzins veroogd naar 2250mbar of 2300mbar. Met als extra kanttekening dat de turbodruk per versnelling verschillend is, in de eerste en tweede is het veelal lager om het rijbaar te houden en in vijf en zes lager om de boel heel te houden omdat daar de belasting op alle onderdelen het hoogst is.

Hartge heeft ook een powerbox-achtige oplossing voor de 1er, dan krijg je er een bescheiden 25pk bij en blijf je binnen alle BMW specs. Ga je naar een echte tuner dan halen ze er meer uit omdat die ook de mogelijkheid hebben alle checks ed. op te hogen.

Ik gok dat je met die powerbox op ongeveer 170pk zal zitten, je wil alleen de koppelcurve niet zien, die is laag in de toeren dik boem en bij 3000rpm stort het vermogen in omdat de werking nou eenmaal zo is. Komt nog bij dat simpelweg meer brandstof inspuiten altijd opgaat, dikke roetwolken als gevolg, nu zit er een leuk roetfilter onder een 1er hoe die daarmee om gaat, wie zal het zeggen.

Maar het blijft altijd een gok, wie weet gaat het wel goed. Het is een degelijk blok, maar het is niet de uber 1.9TDI PD van VAG, die is vrijwel onverwoestbaar en kan jaren mishandeling aan. Kwam laatst nog een Leon 1 tegen met 350.000km en een powerbox, roeten als een motherfucker maar nogsteeds rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Bij tunen is toch ook meteen je garantie verlopen of niet? Tenzij door BMW zelf getuned natuurlijk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
ChiLLeR schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 15:56:
Bij tunen is toch ook meteen je garantie verlopen of niet? Tenzij door BMW zelf getuned natuurlijk.
Garantie ach...je bent het idd. direct kwijt, echter is het voor een dealer verschrikkelijk lastig om te bewijzen dat de wagen getuned is en als er schade is dat het door de tuning is gekomen, dan zal de ECU echt opgestuurd moeten worden om volledige gechecked te worden. Er kan idd een vermoeden bestaan dat de onstane schade niet strookt met de leeftijd en het aantal kilometers van een auto, maar het kan ook een incident zijn.

Als een turbo van een diesel er na 25.000km al naast ligt, is het dan tuning of een productiefout, gebeurt het bij 110.000km is het dan tuning of overmatige slijtage omdat de auto niet warmgereden wordt maar er wel flink mee wordt getrapt, ga zo maar door. Je kan er wel vanuit gaan dat ze het bij 25.000km deftig onderzoeken ;)

Op een 1er heb je iets van 2 jaar garantie op de gehele auto, na die tijd ben je het toch kwijt en zijn alle kosten toch voor eigen rekening. Met een getunede auto kan je gewoon jaren plezier hebben, zeker als je er gewoon zuinig op bent en verstandig mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:32:
[...]

Garantie ach...je bent het idd. direct kwijt, echter is het voor een dealer verschrikkelijk lastig om te bewijzen dat de wagen getuned is en als er schade is dat het door de tuning is gekomen, dan zal de ECU echt opgestuurd moeten worden om volledige gechecked te worden. Er kan idd een vermoeden bestaan dat de onstane schade niet strookt met de leeftijd en het aantal kilometers van een auto, maar het kan ook een incident zijn.

Als een turbo van een diesel er na 25.000km al naast ligt, is het dan tuning of een productiefout, gebeurt het bij 110.000km is het dan tuning of overmatige slijtage omdat de auto niet warmgereden wordt maar er wel flink mee wordt getrapt, ga zo maar door. Je kan er wel vanuit gaan dat ze het bij 25.000km deftig onderzoeken ;)

Op een 1er heb je iets van 2 jaar garantie op de gehele auto, na die tijd ben je het toch kwijt en zijn alle kosten toch voor eigen rekening. Met een getunede auto kan je gewoon jaren plezier hebben, zeker als je er gewoon zuinig op bent en verstandig mee omgaat.
Ontzettend lastig? Weet niet hoe laag jij die monteurs inschat, maar ik als niet-automonteur zijnde kan met mijn notebookje je autotje uitlezen en binnen 2,5minuten ben ik erachter of hij wel of niet getuned is...
(Alleen ervaring met Audi, Volkswagen en BMW... Maar andere merken (mits ik de juiste kabel heb) kan ik ook zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Hij bedoelt waarschijnlijk niet of bewijzen de auto getuned is, maar of de auto getuned is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 17:52:
[...]

Ontzettend lastig? Weet niet hoe laag jij die monteurs inschat, maar ik als niet-automonteur zijnde kan met mijn notebookje je autotje uitlezen en binnen 2,5minuten ben ik erachter of hij wel of niet getuned is...
(Alleen ervaring met Audi, Volkswagen en BMW... Maar andere merken (mits ik de juiste kabel heb) kan ik ook zo).
Mag jij mij vertellen wat je uitleest waaraan je dat ziet, andere kenvelden ed., dan moet je ook weten wat de orginele waardes zijn, de gemiddelde monteur bij een dealer weet dat niet. Het is niet alsof een tuner z'n handtekenig achterlaat. En als je schade hebt en je wil geen gezeik, simpelweg de orginele software terugplaatsen, alleen niet vergeten de flashcounter dan ook te resetten.

Bij de dealer gebruiken ze gewoon de normale uitleeskasten en die lezen dat soort informatie niet uit. Voor een dealer is het wel eenvoudig om een sterk vermoeden te hebben, maar daarmee heb je nog geen zaak en dat is toch waar het in dit soort gevallen op uit draait. In dat soort gevallen wil je 100% zekerheid hebben en laat je dit dus toetsen door de mensen die in de eerste plaats de software ontwikkeld hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door ConZito op 04-04-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 11:06:
Hmmm ik moest ff nieuwe uitlaat onder m'n E36, ding was naar de klote. Klonk nu wel als zo'n aso-uitlaat als ik gas gaf haha. Maar die gast zei direct dat m'n auto begrenst was, omdat hij uit 03-1993 kwam. Is dit zo???
Jij hebt toch een 316i? Dan heb je waarschijnlijk de M40B16 (distributieriem) motor of misschien de M43B16 (distributieketting). Deze zijn beide niet geknepen (beide zijn altijd als 100pk motoren geleverd). Alleen de M43B19 is er in 2 varianten geweest (103 en 117 pk).

De enige begrenzing die er zou kunnen zijn, maar die is voor een 316i toch niet van toepassing, is op 250km/u, maar als je dat met een 316i haalt, mag je je auto wel heel erg koesteren ;) (ik heb zelf ooit 210 aangetikt, maar dat was op 5% daling).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

deepbass909 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:56:
[...]

Jij hebt toch een 316i? Dan heb je waarschijnlijk de M40B16 (distributieriem) motor of misschien de M43B16 (distributieketting). Deze zijn beide niet geknepen (beide zijn altijd als 100pk motoren geleverd). Alleen de M43B19 is er in 2 varianten geweest (103 en 117 pk).

De enige begrenzing die er zou kunnen zijn, maar die is voor een 316i toch niet van toepassing, is op 250km/u, maar als je dat met een 316i haalt, mag je je auto wel heel erg koesteren ;) (ik heb zelf ooit 210 aangetikt, maar dat was op 5% daling).
De M43B19 lag in mijn vorige auto, de compact. Deze had 108pk, geen 103pk of 117pk...
Echter was deze wel begrenst maar dat ze mede te maken hebben gehad dat hij niet sneller mocht zijn dan de 318 en niet veel sneller mocht zijn dan de oude generatie 316. In de 5é versnelling, 190km/h 5200rpm kwam er niets meer boven op, geen rpm meer, geen km meer ;)

Oja.. nog iets..

Ik heb vandaag een perfect passende autoradio weten te vinden :D

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/touring/radio1.JPG
Let niet op de pook knop, deze word nog vervangen door hoogstwaarschijnlijk een originele!

[ Voor 11% gewijzigd door -Thunder- op 05-04-2009 00:15 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Thunder- schreef op zondag 05 april 2009 @ 00:13:
[...]

De M43B19 lag in mijn vorige auto, de compact. Deze had 108pk, geen 103pk of 117pk...
Echter was deze wel begrenst maar dat ze mede te maken hebben gehad dat hij niet sneller mocht zijn dan de 318 en niet veel sneller mocht zijn dan de oude generatie 316. In de 5é versnelling, 190km/h 5200rpm kwam er niets meer boven op, geen rpm meer, geen km meer ;)

Oja.. nog iets..

Ik heb vandaag een perfect passende autoradio weten te vinden :D

[afbeelding]
Let niet op de pook knop, deze word nog vervangen door hoogstwaarschijnlijk een originele!
Past er idd goed bij! Sta er trouwens echt van te kijken dat je gescheiden climate control hebt voor een auto uit dat bouwjaar. Very nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Hehehe, net terug uit Oostenrijk met de E39 530D... Autobahnfahren is toch leuk ja. Wel nog niet mijn max kunnen aantikken: 215 op GPS was het snelst wat ik heb kunnen bereiken.

Ik ga meer met de wagen op vakantie gaan, denk ik zo ;-)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Officieel X6 M & X5 M >klik<

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vandaag heb ik maar eens nieuwe foto's van m'n schaap in wolfskleren geschoten. Let niet op de kwaliteit, toen ik thuis kwam, ontdekte ik pas dat de camera op ISO 800 stond en dus alles én overbelicht is én overstroomt met ruis... En schermpje van de camera in kwestie is zo onduidelijk dat het in de zon niet opviel... Binnenkort ga ik een nieuwe poging ondernemen.
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/SdkoIiIBGxI/AAAAAAAAA1o/UHGLY49uJII/s400/pict0009.jpg

De nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_h0ma56lGMng/SdkpPtodx-I/AAAAAAAAA1w/Ppm85mMwc5k/s400/pict0012.jpg

En bonuspunten voor wie weet waar dit is:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/SdkpXllPubI/AAAAAAAAA14/8D94VojYa6g/s400/pict0018.jpg

Met dank aan de meeuwen hier, heb ik vanmiddag nog eerst m'n auto staan wassen... Die beesten mikken gewoon bewust op een zwarte auto... Het kan gewoon niet anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dat is knap zeg dat het zo vroeg bij jou al zo licht is :P

Foto locatie is een leuk idee, volgende keer camera goed in stellen :Y)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
Molenaarsgraaf toevallig?:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-badge en Motorsportvelgen op een compact? :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 11:11:
M-badge en Motorsportvelgen op een compact? :? :P
Inderdaad, mooie velgen hoor, maar die M-badge op een 316i is een beetje fout. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Tenzij ik me vergis hebben jullie een beetje de eerdere posts van deepbass gemist: zijn 316i draagt volledig terecht een M-badge.

spoiler:
Er is namelijk een subtiel maar belangrijk verschil tussen een M badge en een M3 badge ;-)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler:
Ik heb het ook niet over een m3 badge ;-) Verder moet iedereen doen wat ie mooi vindt staan. Daar niet van hoor. Maar wat is nou helemaal de dikste motor en ophanging die op een compact leverbaar is? ;-) En persoonlijk vind ik een m-pakket op een compact ook een beetje zonde. Op een normale coupe komt dat veel beter tot zijn recht. Idem met de velgen. Maar again .. ieder zijn ding. Ik wil 'm ook niet dissen oid maar ik vind de combinatie van snelle jongens kostuum en een 316 compact gewoon grappig ;-) Het kan natuurlijk opzettelijk zijn. Net als mijn dobbelstenen.

Kekke velgen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik heb dat logo er ook op zitten, puur voor de fun, een kenner ziet vrij snel dat het geen 130i is bijvoorbeeld, waar overigens ook geen M-logo's op zitten. Daarbij heb ik bij het typeplaatje verwijderen een klein krasje achter gelaten, daar zit dit logo weer netjes overheen. Vind het wel netjes staan, die kont is anders ook zo kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

M badges horen alleen op echte M's. De rest is gewoon pauper. Hoeveel M-plastic je ook aan je bak hangt.

Dat soort bakken horen meer thuis in het foute-auto-tuning-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Als je wagen af fabriek M-uitgevoerd is heb je op heel veel plekken niet echt een keuze, het zit op de wielen, je stuur, je schakelpook, je tellers, je instaplijsten en je voetsteun. Dus als je orginele M-producten op je auto hebt zitten zie ik het probleem niet echt om een M-logo te voeren.

En mijn 1er is meer M dan welke 1er dan ook, want ik heb M3 E90 draagarmen :+

Bij Audi heb je in dat geval een S-je als je S-line spullen af fabriek besteld.

[ Voor 11% gewijzigd door ConZito op 06-04-2009 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Damn, ik hoor net dat ik mijn M badge van mijn M uitgevoerde 530i moet gaan halen. :( (En uit mijn tellers moet pulken. :+ )

[ Voor 18% gewijzigd door GaMeOvEr op 06-04-2009 12:18 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Er zitten ///M logo's op, en die blijven lekker zitten waar ze zitten ;) imo zijn ze namelijk volledig terecht.
Overigens, HlpDsk, bij mij is het ///M puur vanwege het plastic ;) er zit verder gewoon een standaard onderstel onder. Ik had graag een grotere motor gehad, maar helaas...

Als ik nou een grote zak geld zou hebben, zou het een volwaardige M3 Compact worden, het lijkt me een erg leuke uitdaging namelijk om hem helemaal om te bouwen (dus een S52B32 blok erin, andere bak, aandrijfas, diff, ophanging, etc).

Overigens vind ik de M3 voorbumper heel veel goeds doen voor de Compact. De standaard bumper ziet er een beetje laf uit... Deze geeft de auto iets meer persoonlijkheid.

@_Arthur
Wat is volgens jou een echte M dan? Een M3/M5/Z3M/Z4M? Dat zijn geen ///M's, maar M3/M5/Z3M/Z4M met de bijbehorende type aanduiding. ///M is alleen componenten van de M-serie, zonder de bijbehorende motoren, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de S-line van Audi.

@Speedlink
Nope, ik ga het ook heel knap vinden als iemand het zal raden ;)

@-Thunder-
Ok, ok, gister (zondag) heb ik de foto's gemaakt :p Het was wel stom, ik merkte wel dat de camera naar overbelichten aan het neigen was, maar goed, ik was ook met tegenlicht aan het fotograveren, en het was best fel gister. Ik ken deze camera niet heel goed en heb dus compleet gemist dat hij op ISO800 stond... stom stom stom... Het display werkt trouwens ook niet echt mee... Het is net goed genoeg om te zien of het ongeveer zo is als je bedoeld had, meer kan je er eigenlijk al niet meer op zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
een M badge achterop zou ik ook niet doen. Daarintegen kleine M tekentjes in bv het stuur maakt niet zoveel uit.
1 straat verder bij mij woonde iemand met veel M badges achterop. Hij kocht toen de vorige Z4 uitkwam meteen de 3.0i en plakte er M achterop. Hij kocht de vorige 7 serie toen die net uitkwam plakte ook M achter de 745. Hij kocht de 6 serie cabrio toen die net uit kwam en plakte M achter de 645 :? Hij had toen dus 3 nep M's voor de deur staan...

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Voor zover ik weet zijn er nooit M badges vanaf de fabriek op non-m's geplakt. Ook al heb je een m-uitgevoerde vanaf fabriek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ja en nee, de E36 heeft het in de stootlijsten zitten bijvoorbeeld, maar achterop voor zover ik weet niet, ik vind het wel netjes staan.

[ Voor 3% gewijzigd door ConZito op 06-04-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

deepbass909 schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:27:
@_Arthur
Wat is volgens jou een echte M dan? Een M3/M5/Z3M/Z4M? Dat zijn geen ///M's, maar M3/M5/Z3M/Z4M met de bijbehorende type aanduiding. ///M is alleen componenten van de M-serie, zonder de bijbehorende motoren, vergelijkbaar met bijvoorbeeld de S-line van Audi.
Juist, alleen die bakken zijn echte M's. De rest is stickertuning, achterop de auto wel te verstaan, de badges op stuur/pook/etc etc is iets anders. Daarmee pretendeer je niet alsof je een echte M hebt. Met een M badge achterop doe je dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 18:50

4x2

lộn xộn quá

Leer, zoals al gezegd, het verschil tussen de ///M aanduiding en de Mx aanduiding eens.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

4x2 schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:58:
Leer, zoals al gezegd, het verschil tussen de ///M aanduiding en de Mx aanduiding eens.
Als die sjonnies dat eerst eens leren dan.

Maar misschien kan je duidelijker zijn en het verschil uitleggen? Het verschil motorisch snap ik natuurlijk want een 1.6je is geen M model.

Het nieuwe M model van de X5 en X6 heet trouwens X5 ///M en X6 ///M. Dus daar gaat je verschil al mank. Want is het dan een X5/X6 met plastic of 'een echte'.

Waarbij de /// in de kleurtjes blauw, donkerblauw en rood zijn ofcourse.

Oh, de Z3M en de Z4M hebben ook alleen ///M op de koffer staan.

[ Voor 49% gewijzigd door _Arthur op 06-04-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
_Arthur schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:21:
[...]

Juist, alleen die bakken zijn echte M's. De rest is stickertuning, achterop de auto wel te verstaan, de badges op stuur/pook/etc etc is iets anders. Daarmee pretendeer je niet alsof je een echte M hebt. Met een M badge achterop doe je dat wel.
Dat vind ik nou ook. Ja een M aerodynamica kit is wel van ///M maar geeft je naar mijn inziens geen reden om meteen dat logo er maar op te knallen :) Ik moet er ook altijd zachtjes om lachen, maar ieder zijn smaak natuurlijk :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind een M-pakket op een beetje vlot model zeker wel smaakvol. Alleen hoef ik er dan niet een M achterop. Liefst helemaal niets achterop zelfs. Alleen vind ik het op een compact gewoon geen gezicht omdat dat sowieso al niet bedoeld is als een sportieve wagen uit het gamma van BMW.

Aan de andere kant kan ik het wel waarderen als het traagste hok / boodschappenwagentje van BMW is volgehangen met M-badges. Maar dan moet de intentie wel zijn om de spot te drijven met alle sjonnies. Als je jezelf serieus neemt en zo badged .. dan moet je imo je beemert inleveren en een Kadett gaan rijden.

Vergeet de fuzzy dice niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
pff. als dat ///m logo d'r fabrieksaf op zat dan zou ik hem lekker laten zitten wat de zeurdozen ook zeggen. Plak je hem er zelf op of plak je d'r een ///m3 logo op dan moet je gewoon door echte m3's aan stukken getrokken worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Fuzzy dice moet je krijgen, niet zelf kopen. Eigenlijk moet ik ze gewoon weer ophangen :)

Ook uniek :+

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5yyy2s.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door ConZito op 06-04-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Kaasplank schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:32:
pff. als dat ///m logo d'r fabrieksaf op zat dan zou ik hem lekker laten zitten wat de zeurdozen ook zeggen.
Maar die zit er niet fabrieksaf op als je geen 'echte' M hebt met idem powah.
Maar dan moet de intentie wel zijn om de spot te drijven met alle sjonnies
Dat is natuurlijk een ander verhaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik moest net even met een vriend bij een bandencentre zijn in Enschede.
Staat daar een mooie e36 316 sedan, met een prachtig M logo achterop :$. Volgens mij was het logo duurder dan de auto :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

_Arthur schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:53:
[...]

[...]

Dat is natuurlijk een ander verhaal 8)
Waar komen dan de ///M stootlijsten van de Compact vandaan die er vanaf fabriek op zitten? De Compact is verder nooit als M3 variant gemaakt, dus alles met ///M wat origineel BMW is (bij mijn wagen dus de side-skirts, achterbumper en stootlijsten) is puur gemaakt voor een wagen zoals ik heb.

Verder vind ik de reacties van "noobs" wel grappig, als ze denken dat het dus meer is dan het is ;) Ik noem m'n auto niet voor niets 't schaap in wolfskleren ;) Ik weet donders goed dat ik maar 103pk voorin heb liggen en dat z'n top op de vlakke weg toch echt maar 195km/u is. Voor mij is het zat, want het voordeel is wel dat een 316i een stuk goedkoper in onderhoud, verzekering en belasting is dan een 323ti (de zwaarste E36 Compact) en ik heb meer dan genoeg aan die ruim 100pk.

De ///M-body geeft m'n auto voor mij een beetje een pitbull uiterlijk, gedrongen en eigenlijk een beetje buitenproportioneel, maar wel passend (in tegenstelling tot de autostyle kits).

En ik vind het er gewoon leuk uitzien, anders had ik ook geen motorsport velgen eronder gelegd en had ik het hele jaar op 15" staal gereden en hier waarschijnlijk niet actief geweest.

@HlpDsk
Je zal je nog verbazen over hoe sportief een Compact rijdt. Met 1150kg is het een relatief lichte wagen die zich lekker door de bochten laat smijten (niet op de laatste plaats met dank aan de achterwiel aandrijving). En in mijn ogen laat sportief zich niet alleen uitdrukken in pk's/kg maar ook in de algehele wegligging, anders zou elke bigblock amerikaan sportief zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ok, nog één keer. JA, een BMW KAN vanaf de fabriek M-tech spul hebben (skirts, stuur enz enz) maar een NIET-M model heeft nooit een //M logo gehad op de achterkant. Alles wat je dus ziet is door 'huis' tuners gedaan. Als je er een goed gevoel bij hebt moet je het gewoon laten zitten. . het is alleen nep :+

edit: aarggh, met uitzondering van dit lijk :
For example, the E28 M535i featured suspension, styling, and transmission improvements over the standard 535i. These changes were carried out by BMW Motorsport, thus the car carried "M" stripe badges on the front grille and boot, but not the full "M5" nomenclature. The E28 M5 was sold alongside the M535i.

[ Voor 54% gewijzigd door Wimo. op 06-04-2009 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
_Arthur schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:53:
[...]

Het ///m logo zegt niet alleen iets over het "powah". Je bent vast in de war met de M gevolgd door een cijfer.

@wimo. ik wou die regels net quoten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

deepbass909 schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:38:
Waar komen dan de ///M stootlijsten van de Compact vandaan die er vanaf fabriek op zitten? De Compact is verder nooit als M3 variant gemaakt, dus alles met ///M wat origineel BMW is (bij mijn wagen dus de side-skirts, achterbumper en stootlijsten) is puur gemaakt voor een wagen zoals ik heb.
Het gaat om de badge op de kont. Niet die op je deurlijstjes, stuurtje or whatever. Het M-stuurtje in mijn auto maakt het niet echt een full-blown M machine. Dus waarom in godsnaam dan het M logo op de kont plakken.
Wimo. schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:41:
Ok, nog één keer. JA, een BMW KAN vanaf de fabriek M-tech spul hebben (skirts, stuur enz enz) maar een NIET-M model heeft nooit een //M logo gehad op de achterkant. Alles wat je dus ziet is door 'huis' tuners gedaan. Als je er een goed gevoel bij hebt moet je het gewoon laten zitten. . het is alleen nep :+
Amen ;)
edit: aarggh, met uitzondering van dit lijk :
Altijd weer die uitzonderingen :) Maar een M535i is niet echt een lijk hoor...
Kaasplank schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:50:
Het ///m logo zegt niet alleen iets over het "powah". Je bent vast in de war met de M gevolgd door een cijfer.
Lees mijn reactie over het Mcijfertje versus ///M ergens hierboven. BMW plakt zelf ///M-zondercijfertje ook op haar modellen die echter weldegelijk echte M's zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door _Arthur op 06-04-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:18

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ik ga de mijne er iig niet afkrabben, voor hetzelfde geld zit er roest of een deukje onder. :+

(Ja hij zat er al op, ik vind het wel best zo, en nee, zelf zou ik hem er niet opgeplakt hebben. Maar aangezien het een 530i is die wel helemaal M is uitgevoerd, kan hij er wmb mee wegkomen. :P )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@GaMeOvEr
Amen ;)

Ik heb hem ook zo gekocht en ik vind het wel grappig. In ieder geval dan 318TDS wat ongeveer 1/3 van de kofferbak in beslag neemt bij een Compact 8)7

Maar goed, iedereen mag er van denken wat ze willen, niemand maakt dat ik logo's van m'n auto ga trekken. Ik vind m'n Compact leuk zoals hij nu is, logo's en al :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:17

RSP

Ik heb ook een ///M onderstel. En 't is een diesel! :-)

Geen badge overigens ...

[ Voor 18% gewijzigd door RSP op 06-04-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Nee, je hebt een sportonderstel .. dat is géén M-tech onderstel. Er is een standaard, sport en M onderstel in de E46 geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

deepbass909 schreef op maandag 06 april 2009 @ 18:55:
Maar goed, iedereen mag er van denken wat ze willen, niemand maakt dat ik logo's van m'n auto ga trekken. Ik vind m'n Compact leuk zoals hij nu is, logo's en al :p
De volgende keer de fotos dan wel in het juiste topic posten he. Hier bv: Het foute tuning topic deeltje 25

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Wimo. schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:08:
Nee, je hebt een sportonderstel .. dat is géén M-tech onderstel. Er is een standaard, sport en M onderstel in de E46 geleverd.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Oke mensen.. ik kwam vorige week het top punt tegen van een ///M3 badge...

Gastje had hem aan de linkerkant geplakt :D _O-

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

-Thunder- schreef op maandag 06 april 2009 @ 20:49:

Epic :o

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Sorry, ik heb hetzelfde onderstel trouwens O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54

Ach ja, bij mijn in de straat staat een 523i met een V6 badge op de achterkant. De eigenaar heeft waarschijnlijk nog nooit van 6-in-lijn motoren gehoord.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

_Arthur schreef op maandag 06 april 2009 @ 16:51:
[...]

Het gaat om de badge op de kont. Niet die op je deurlijstjes, stuurtje or whatever. Het M-stuurtje in mijn auto maakt het niet echt een full-blown M machine. Dus waarom in godsnaam dan het M logo op de kont plakken.
Een M badge op de kont staat gewoon voor M uitgevoerd..... niet voor M3, M5 of M6.....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Naboo schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:36:
Een M badge op de kont staat gewoon voor M uitgevoerd..... niet voor M3, M5 of M6.....
Je snapt het niet. Alleen stickertuning sjonnies plakken er zelf een ///M badge op omdat 'de auto M is uitgevoerd'. BMW gebruikt affabriek op echte M's ook het ///M embleem zonder cijfertje, onder andere bij de Z3, Z4, X5 en X6. Auto's die M-spullies hebben, echter niet een M zijn, krijgen van BMW geen embleempje. Op een M535i zoals algenoemd na.

Dus daarme associeer je het ///M-embleem met 'een echte vette bak' ipv een triest 1.6je met stickertuning.

Magoed, kennelijk is het stoer }:O

[ Voor 9% gewijzigd door _Arthur op 06-04-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@_Arthur
Gast, wat is je probleem? Het lijkt wel alsof je allergisch ervoor bent... Of dat het een persoonlijk probleem voor je is als een auto een ///M-badge achterop heeft. Ik ga jouw auto ook niet af lopen zeiken omdat er iets opzit wat ik misschien onzin vind...
En ik hou er niet echt van om voor "sjonnie" uitgemaakt te worden vanwege een badge op mijn auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook wel V6-badges op een BMW gezien.

Echt .. ffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-09 22:49
deepbass909 schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:39:
@_Arthur
Gast, wat is je probleem? Het lijkt wel alsof je allergisch ervoor bent... Of dat het een persoonlijk probleem voor je is als een auto een ///M-badge achterop heeft. Ik ga jouw auto ook niet af lopen zeiken omdat er iets opzit wat ik misschien onzin vind...
En ik hou er niet echt van om voor "sjonnie" uitgemaakt te worden vanwege een badge op mijn auto...
Hij heeft wel gelijk, een M badge op een niet M auto staat gewoon niet imho.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Wimo. schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:39:
[...]

Ik heb achterin een Dension gateway 300 USB. Je prikt die gewoon tussen je bmw draadboom en op de wisselaar ingang. Vervolgens heb je op het scherm een 'wisselaar' en klaar !

Als je al een ipod hebt kun je ook de gateway 100 kopen, goedkoper maar geen usb.
Die Dension kun je toch alleen voor bij de radio aansluiten (en niet achterin)? Of zit hier een verschil tussen de 16:9 die jij hebt en de Business radio die ik heb.

Edit:

Zal me ook nog even voorstellen:

Sinds december 2008 ben ik in het bezit van een BMW 318i uit 2002 (facelift).

- Kleur: zwart
- Brandstof: benzine
- Cilinders: 4
- Cilinderinhoud: 1995cc
- Vermogen: 105 Kw (143 Pk)
- KM-stand (12-2008): 143.000

Opties:
- 16 inch 7-spaak velgen
- Half leder / half stof interieur
- Airco
- 6 cd wisselaar
- Bleutooth carkit (Parrot)

Hierbij een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/bmw/bmw_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/bmw/bmw_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/bmw/bmw_03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/bmw/bmw_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/bmw/bmw_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/bmw/bmw_06.jpg

Hij mag evt. in startpost opgenomen worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Rebunted op 07-04-2009 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 18:50

4x2

lộn xộn quá

coolyboy schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 00:02:
[...]
Hij heeft wel gelijk, een M badge op een niet M auto staat gewoon niet imho.
s-m-a-a-k ?
Ik vind het niet beroerd staan op een auto waar gewoon origineel bmw m-tech spul op zit.
Als het er 1 van de witte bumper club is kan ik dr wel om lachen, maar een auto zoals die van deepbass mag het dr van mij gerust op (bovendien heeft ie zelf ook niet de illusie dat ie een racemonster heeft ;))

BMW gebruikt het logo overigens ook op de site als je het M-sportpakket kiest voor iig de E90.en in de ETK is ie ook gewoon universeel voor alle modellen, in tegenstelling tot de 3 die puur voor de M3 is.
Dus bij BMW zelf geven ze dr niks om, waarom het dan hier dan weer zo'n punt is ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

deepbass909 schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:39:
Ik ga jouw auto ook niet af lopen zeiken omdat er iets opzit wat ik misschien onzin vind...
Mijn auto is lekker standaard af fabriek, inclusief M-zut, echter zonder een M badge op z'n kont >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik begrijp het argument van deepbass909 en 4x2 echt wel, alleen is het gewoon onder niet-bmw kenners het gewoon niet bekend dat die M ook staat als je alleen een m-pakketje hebt. Je moet er alleen ook echt bij stilstaan dat 99,9% van de mensen dit niet eens beseffen of weten.

Ook nu ik het weet dat het met een M-pakketje ook gerechtigd is, vind ik dat zo'n M-badge (en met mij durf ik te zeggen, iedereen die zelf niet zo'n badge heeft) nog een lichtelijke sjonnie-uitstraling heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

J-Media schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 01:16:
[...]

Die Dension kun je toch alleen voor bij de radio aansluiten (en niet achterin)? Of zit hier een verschil tussen de 16:9 die jij hebt en de Business radio die ik heb.
Die dension past zowel voor als achterin bij de radio. Je moet alleen opletten, jij hebt bouwjaar 2000+ en dus een ronde stekker (denk ik). Ik heb een oude vierkante ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Nette kar J-Media :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Wimo. schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:28:
[...]

Die dension past zowel voor als achterin bij de radio. Je moet alleen opletten, jij hebt bouwjaar 2000+ en dus een ronde stekker (denk ik). Ik heb een oude vierkante ..
Ik heb 17 pins stekker (rond) inderdaad. Ben blij dat het ook achter kan, door de installatie van de Parrot carkit is het nogal vol achter / rondom de radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

J-Media schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:28:
[...]

Ik heb 17 pins stekker (rond) inderdaad. Ben blij dat het ook achter kan, door de installatie van de Parrot carkit is het nogal vol achter / rondom de radio.
Je moet de parrot en Ipod daarom ook achter je dashboard kastje plaatsen. Daar is genoeg ruimte en je kunt er zo bij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
Wimo. schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:42:
[...]

Je moet de parrot en Ipod daarom ook achter je dashboard kastje plaatsen. Daar is genoeg ruimte en je kunt er zo bij ...
Zit ie ook. Alleen ontkom je er niet aan dat er nog veel kabels achter je radio komen, bijvoorbeeld de BMW 2 ISO stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

J-Media schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 13:01:
[...]

Zit ie ook. Alleen ontkom je er niet aan dat er nog veel kabels achter je radio komen, bijvoorbeeld de BMW 2 ISO stekkers.
Die moet je naar links werken .. tot achter je tellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 23:42:
[...]

Ik heb ook wel V6-badges op een BMW gezien.

Echt .. ffs.
Ik heb ook mensen sneeuwkettingen om hun voorwielen zien leggen bij een BMW. Er rijden er zat rond die echt geen flauw idee hebben waar ze nou eigenlijk mee onderweg zijn.

Ohw en een tweetal foto's, gewoon omdat het kan!

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/34q79f6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/wsusrk.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door ConZito op 07-04-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Stoer wagentje wel :)

@J-Media: setje vette velgen zou hem goed doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Wat is trouwens dat ronde gat/klepje links (rechts voor de bestuurder) van de kentekenplaat?

Mooie auto hoor :)

[ Voor 12% gewijzigd door ChiLLeR op 07-04-2009 15:14 ]

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
zit het sleepoog achter gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:45:

Ik heb nog een setje style 44 liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/bmw/style44.jpg

Alhoewel style 162 onder een e46 ook erg bruut is:
Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/bmw/style162.jpg

Toch denk ik dat ik eerst de style 44 er maar onder zet, die heb ik tenslotte liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
418O2 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 14:45:

Thx :)
ChiLLeR schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:13:
Wat is trouwens dat ronde gat/klepje links (rechts voor de bestuurder) van de kentekenplaat?

Mooie auto hoor :)
Zit inderdaad een schroefgat achter om een sleepoog in te draaien. Dat is zo'n dopje dat je er een keer uit kan halen en dat het daarna nooit meer netjes zit :+

Aanstaande zaterdag als het meezit eindelijk nieuwe banden monteren, wilde dat eerst uitstellen tot 2 mei. Afgelopen zaterdag de auto nog even op de brug gehad en de verklikkers zijn al door zelfs, erg hard gegaan in 4 weken tijd. Die dag ook direct uitlijnen, camber bijdraaien en toespoor aanpassen.

Styling 162 is een supervelg, maar voor de E46 zou ik bij je eerste keuze, styling 44 blijven, oogt wat mij betreft net even beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
ConZito schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:37:
[...]

Thx :)

[...]

Zit inderdaad een schroefgat achter om een sleepoog in te draaien. Dat is zo'n dopje dat je er een keer uit kan halen en dat het daarna nooit meer netjes zit :+

Aanstaande zaterdag als het meezit eindelijk nieuwe banden monteren, wilde dat eerst uitstellen tot 2 mei. Afgelopen zaterdag de auto nog even op de brug gehad en de verklikkers zijn al door zelfs, erg hard gegaan in 4 weken tijd. Die dag ook direct uitlijnen, camber bijdraaien en toespoor aanpassen.

Styling 162 is een supervelg, maar voor de E46 zou ik bij je eerste keuze, styling 44 blijven, oogt wat mij betreft net even beter.
Styling 44 is origineler inderdaad. 162 is officieel voor e90 e.d., maar staat wel bruut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
J-Media schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 15:41:
[...]

Styling 44 is origineler inderdaad. 162 is officieel voor e90 e.d., maar staat wel bruut.
Ik heb ze ook gepast onder m'n 1er voor de winterbanden, maar met ET35 8J is het vooraan voor het mooi net even wat te breed. Het is idd een erg mooie cleane velg, had nog gekeken of ik een stukje af kon draaien. Meer dan 5mm zat er niet in, dus toen maar aftermarket Borbet LV5's voor de winter genomen, makkelijk schoonhouden ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
De style 44 die ik heb zijn rondom nogal wat beschadig:

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/bmw/velg1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.x-tras.nl/data/bmw/velg2.jpg

Heeft iemand van jullie ervaring met poedercoaten zoals hier? Is het de moeite waard?

[ Voor 3% gewijzigd door Rebunted op 07-04-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Het wordt best weer netjes, maar die poedercoat is toch een stuk zachter en kwetsbaarder dan de orginele lak is mij opgevallen. Heb nu werk van meerdere van dit soort aanbieders gezien en die leveren ook niet echt constante kwaliteit.

Ken wel mensen die het gedaan hebben, maar dat was bij velgen waar moeilijk aan te komen is, of unieke velgen. Deze trek je zo als replica ergens vandaan, tegenwoordig is de kwaliteit best op orde (maar nogwel erg wisselend per batch geproduceerde wielen) en het is niet eens zoveel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

_Arthur schreef op maandag 06 april 2009 @ 22:42:
[...]

Je snapt het niet. Alleen stickertuning sjonnies plakken er zelf een ///M badge op omdat 'de auto M is uitgevoerd'. BMW gebruikt affabriek op echte M's ook het ///M embleem zonder cijfertje, onder andere bij de Z3, Z4, X5 en X6. Auto's die M-spullies hebben, echter niet een M zijn, krijgen van BMW geen embleempje. Op een M535i zoals algenoemd na.

Dus daarme associeer je het ///M-embleem met 'een echte vette bak' ipv een triest 1.6je met stickertuning.

Magoed, kennelijk is het stoer }:O
Of jij snapt het niet? Die compact is toch M uitgevoerd?

En niet alleen sjonnies doen het hoor. Ook liefhebbers die achteraf de onderdelen kopen om hun BMW M uitgevoerd te maken doen het. Of zijn dat in jouw ogen nu ook meteen Sjonnies?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik ben ook een Sjonnie, maar dat klopt ook wel verder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
ConZito schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:27:
Het wordt best weer netjes, maar die poedercoat is toch een stuk zachter en kwetsbaarder dan de orginele lak is mij opgevallen. Heb nu werk van meerdere van dit soort aanbieders gezien en die leveren ook niet echt constante kwaliteit.

Ken wel mensen die het gedaan hebben, maar dat was bij velgen waar moeilijk aan te komen is, of unieke velgen. Deze trek je zo als replica ergens vandaan, tegenwoordig is de kwaliteit best op orde (maar nogwel erg wisselend per batch geproduceerde wielen) en het is niet eens zoveel duurder.
Ik heb deze velgen nu (zijn originele), dus replica's kopen is een dure oplossing voor mij.

Zijn er niet een soort van lakstiften voor velgen? Want je ziet zo'n beschadiging alleen als je er dichtbij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
J-Media schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:21:
[...]

Ik heb deze velgen nu (zijn originele), dus replica's kopen is een dure oplossing voor mij.

Zijn er niet een soort van lakstiften voor velgen? Want je ziet zo'n beschadiging alleen als je er dichtbij staat.
Die bestaan idd. er zijn zelf reparatiesetjes te koop. Met licht opschuren, opvullen en bijstiften kan je een eind komen. Je moet er alleen niet direct met je neus boven gaan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Niet online
ConZito schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:25:
[...]

Die bestaan idd. er zijn zelf reparatiesetjes te koop. Met licht opschuren, opvullen en bijstiften kan je een eind komen. Je moet er alleen niet direct met je neus boven gaan hangen.
Dan ga ik dat eerst eens proberen. Zag dat op mijn huidige velgen ook zulke schade aanwezig is, en dat was me nog nooit eerder opgevallen.

Bevalt het bijstiften me niet, dan kan ik ze altijd nog laten poedercoaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Rebunted op 07-04-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Naboo schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:53:
[...]

Of jij snapt het niet? Die compact is toch M uitgevoerd?

En niet alleen sjonnies doen het hoor. Ook liefhebbers die achteraf de onderdelen kopen om hun BMW M uitgevoerd te maken doen het. Of zijn dat in jouw ogen nu ook meteen Sjonnies? jep
Afbeeldingslocatie: http://www.mattcutts.com/images/duty_calls.png

Plak er toch gewoon zo'n sticker op .. het is jouw wagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wimo. op 07-04-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Precies en ik doe gewoon graag aan rolbevestiging, dus ik ga binnenkort de fluffy dice ook weer ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

ConZito schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:07:
Precies en ik doe gewoon graag aan rolbevestiging, dus ik ga binnenkort de fluffy dice ook weer ophangen.
Mijn wagen gaat automatisch naar de linkerbaan, zet zijn grootlicht en daarna het knipperlicht aan .. geen idee waarom ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
Wimo. schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:52:
[...]

Mijn wagen gaat automatisch naar de linkerbaan, zet zijn grootlicht en daarna het knipperlicht aan .. geen idee waarom ? :+
Zat jij gisteren achter me op de A16? :N

Owja, het filmpje van Femme staat trouwens online.. De mensen die het een beetje volgen hebben hem al wel gezien. Manman, wat is dat een ontzettend gaaf filmpje geworden! _O_

[ Voor 23% gewijzigd door endless op 07-04-2009 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ohjee, tweakers op de A16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:58

duderuud

Sliden is koel

endless schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 20:08:
[...]

Owja, het filmpje van Femme staat trouwens online.. De mensen die het een beetje volgen hebben hem al wel gezien. Manman, wat is dat een ontzettend gaaf filmpje geworden! _O_
En waar kan ik dat filmpje vinden dan? ;)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[...]

Great! Ga 'm nu kijken, thanks voor de tip! :D

Zow, ernstig mooi! Mijn enige puntje van kritiek is dat je bij de closeup van de velg wel even het logo recht had mogen zetten ;) Gewoon een kwestie van een stukje voor/achteruit.. Verder goed geslaagd ! :D

[ Voor 21% gewijzigd door tdw op 07-04-2009 20:30 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

[...]

Zat jij gisteren voor me? Tering, rij eens door ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Dan wat foto van de mijne 318is, kijk een M'etje

Volgens de optielijst een m technic sportonderstel met carrosserieverlaging

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/bmw318is1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/bmw318is2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/bmw318is3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/bmw318is4.JPG

Ja slechte kwaliteit foto's, komt door iets te weinig licht

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Nu online
J-Media schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 17:31:
[...]

Dan ga ik dat eerst eens proberen. Zag dat op mijn huidige velgen ook zulke schade aanwezig is, en dat was me nog nooit eerder opgevallen.

Bevalt het bijstiften me niet, dan kan ik ze altijd nog laten poedercoaten.
Mijn pa had beschadigde mazda 6 velgen. Heb toen via ebay een bijpunt setje gekocht. Zit verschillende soorten schuurpapier in, een filler, om het glad te maken, en zilveren metallic lak, en blanke lak.
resultaat was best mooi, en vanaf 1 meter was het niet meer te zien. Moet erbij zeggen dat ik het best vlug heb gedaan, dus kan veel mooier.

Verkoper was volgens mij, the scratch doctor

[ Voor 3% gewijzigd door chrisborst op 07-04-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 10:59
Sinds een tijdje ben ik zoek naar een eigen autootje, voor het in weekend naar huis rijden vanaf mijn studiekamer naar mijn ouders zeg maar. Via mijn oom heb ik kunnen regelen dat ik voorlopig zijn tweede auto te leen heb.
Het gaat hier om een BMW 318i, bouwjaar 1988. Dus het is nogal een oudje, bijna even oud als ik zelf!

Alleen een weekje of drie vier terug heeft hij me midden Eindhoven laten staan. Ik heb daar bijna een uur in file gereden op de rondweg. Helaas kwam er toen opeens witte rook uit de motorkap. Radiator stuk. Deze is inmiddels weer gerepareerd. Dus komende week kan ik het weer eens gaan proberen. Kijken of hij me niet nog eens in de steek laat.

De auto heeft helaas een niet werkend dashbord. Alleen de kilometerteller. De toerenteller, warmtemetertje etc werken helaas niet. Is het laten repareren hiervan een duur grapje? Of valt dat wel mee?
Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.