I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Was dat een serieuze vraag?
Anyway, als je het oranje gedeelte bedoelt, zou ik het ook niet weten. Vonden ze mooie kleur denk ik
Als je het sleepoog bedoelt, dat is verplicht in de racerij.
In 2005 mijn eerste E30 325i gekocht om ermee op het circuit te gaan rijden en daarna wegens omstandigheden
Hier de eerste:
In de bloei van zijn leven

Kort daarna reeds uitgebloeid

Vervolgens een hele mooie E30 325i, niet voor circuitdoeleinden. Met erg veel plezier in deze auto gereden, maar omdat hij eigenlijk te mooi was om op dezelfde manier aan zijn einde te komen als de vorige toch maar verkocht.

Als vervanger een 320i aangeschaft, waarmee tot op heden nog mee op het circuit gereden wordt. Onlangs de motor nog vervangen na een lelijke motorschade.

Iedere keer als ik weer achter het stuur zit is het weer Freude am Fahren
Freude am Fahren
*empty*
Het was nog best een behoorlijke klap. De rugleuning was afgebroken en ik lag op de achterbank. Nog lulliger was dat ik de passagier was en een vriend de bestuurder. Sinds dit ongelukje ben ik gestopt met normale "vrij rijden" circuitdagen en doe ik alleen af en toe nog een drift-dag. Meestal op het Midland circuit in Lelystad, daar moet je wel heel gek doen wil je schade rijden.
Op dit filmpje (sorry voor de kwaliteit) zie je een rondje in de 320i op Midland. Aan het einde van het filmpje hoor je de motor kapot lopen.....
Freude am Fahren
leeg
Ik bedoelde waarschijnlijk het sleepoog (soort touwtje stak er uitCheesy schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 22:44:
[...]
Was dat een serieuze vraag?
Anyway, als je het oranje gedeelte bedoelt, zou ik het ook niet weten. Vonden ze mooie kleur denk ik
Als je het sleepoog bedoelt, dat is verplicht in de racerij.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Het laatste jaar had de auto ook rondgereden met een andere chip die de toerenbegrenzer tot 7000 en een beetje omhoog bracht. Dit was nodig i.v.m. de te korte tweede versnelling voor driften op Midland en de te zwakke motor voor het driften in de derde versnelling.
Dus de combinatie van kilometerstand en een te hoog toerental was toch teveel voor de M20. (eigenlijk is het natuurlijk algemeen bekend dat de toerenbegrenzer van een M20 er niet voor niks op zit, maar je moet toch wat
Maar eigenlijk is de conclusie dus dat een M20 2 liter motor niet echt geschikt is voor het driften op wat hogere snelheid en dat mijn volgende auto dus weer een M20B25 motor krijgt. Op dit moment hebben we toch weer een 2 liter motor ingebouwd, omdat we deze toevallig aangeboden kregen. We zien vanzelf hoe lang deze het weer volhoudt.
Freude am Fahren
En het blok dr naast is een M20, geen M10 of m40

leeg
Wat ik altijd een beetje jammer vind van zo'n groot en zwaar blok in een E30, is dat je de hele gewichtsverdeling en daardoor het rijgedrag om zeep helpt. Ik heb eens een rondje gereden met E30 met een blok uit een 535 M30 en rechtdoor was dat erg leuk, maar als het op sturen aankomt was het een groot drama.
Ik loop zelf een beetje met de gedachte om een turbo op een M20 blok te bouwen, met een megasquirt vrij programmeerbare ECU.
Freude am Fahren
Ik ben trouwens ook met een fohn bezig op mn M10B18
Supra blok was niet eens zo enorm zwaar volgens mij, geloof ong gelijk aan of zelfs iets lichter dan een M30.
leeg
Het gaat om een bepaalde serie van het facelift model, mijne is uit januari 2008. De precieze maanden weet ik niet.Korakal schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 23:40:
[...]
Neem aan dat het bij alle 1-series dan kan zijn? De originele, of de 'facelift' modellen?
Damn! Ben je mooi klaar mee, wat voor stoelen gebruikte je? Normaal gezien breken ze niet, mits goedgekeurd.[b][message=31625956,noline]De rugleuning was afgebroken en ik lag op de achterbank.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
In die auto reed ik nog met de standaard stoelen, dus geen goedgekeurde kuipstoelen. Op dat moment ook geen vierpuntsgordel, dus achteraf gezien was dat allemaal niet zo veiligBeQuietAndDrive schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 20:00:
[...]
Damn! Ben je mooi klaar mee, wat voor stoelen gebruikte je? Normaal gezien breken ze niet, mits goedgekeurd.

Freude am Fahren
Gelukkig ben je er nog zonder kleerscheuren afgekomen (toch?)
RX8 blokje erin? Volgens mij nog altijd licht, en power over?4x2 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:35:
Kunt dr altijd nog een blok uit een supra inlepelen (iets met 2JZ in de motorcode is onderstaand apparaat, 330pk twin-turbo iig)
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
of is dit normaal?
http://www.autotrader.nl/...al=453&pos=42&fotoIndex=7
Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
http://link.marktplaats.nl/232697853
Dat is normaal. Het chassisnummer van BMW wordt doorgekruisd en het chassis krijgt een nieuw nummer van Alpina.Naboo schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 02:13:
Ik was even aan het browsen op autotrader.nl...... maar uhm.... dit lijkt mij geen zuivere koffie...
of is dit normaal?
Weer wat geleerd.....Femme schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 08:33:
[...]
Dat is normaal. Het chassisnummer van BMW wordt doorgekruisd en het chassis krijgt een nieuw nummer van Alpina.
Verwijderd
Die wagen is echtNaboo schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 02:13:
Ik was even aan het browsen op autotrader.nl...... maar uhm.... dit lijkt mij geen zuivere koffie...
of is dit normaal?
[afbeelding]
http://www.autotrader.nl/...al=453&pos=42&fotoIndex=7

Hey, mooie fotosFiXeR.nl schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:18:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Femme, een vriend had nog wat foto's gemaakt van je auto bij Cars & Coffee.
Maar hoe zit dat eigenlijk met die film die gemaakt was in Noorwegen? Komt die nog?
Lijkt op een Opel GT..RSP schreef op maandag 16 maart 2009 @ 13:14:
Wat is dat voor zwarte auto rechts naast de Z4 op de eerste foto?
edit: F5, F5, F5..

edit²: Het kan ook een Toyota MR zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door endless op 16-03-2009 13:31 ]
Nope, GT.
Verwijderd
Dikke bak inderdaad ja. Ben ook benieuwd naar het filmpje. Vincent zit bij mij in de klas trouwensFiXeR.nl schreef op maandag 16 maart 2009 @ 09:18:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Femme, een vriend had nog wat foto's gemaakt van je auto bij Cars & Coffee.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 16:44 ]
Hier zijn nog wat foto's van gisteren van diverse fotografen:

En een filmpje die mijn bijrijder had gemaakt van een F355 F1 Berlinetta voor me:
Die F355 kon ik makkelijk hebben en ten opzichte van een 996 GT2 met Edo stickers (ik weet niet wat er aan motorische tuning op zat) scheelde het niet veel.
Hier nog een filmpje (me starring @ 0:32 en 2:39):
http://www.youtube.com/watch?v=-oUYGNoe7lw
[ Voor 5% gewijzigd door Femme op 17-03-2009 00:01 ]
Grappig, veel mensen in mijn omgeving vinden de Z4 een vrouwenauto. Ik overigens niet sinds ik er 1 bezig heb gezien op de NordschleifeEQJim schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:44:
Met alle respect hoor Femme, maar die auto zou er nóg beter uitzien als je een leuke vrouw als bijrijder zou hebbenHet zou namelijk een goed contrast geven met de masculiniteit van de auto.
En wat voor auto rijden die mensen die zoiets vinden? Mag ik even gokken? Het zal wel een zaaddodende familiewagen zijnBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:13:
[...]
Grappig, veel mensen in mijn omgeving vinden de Z4 een vrouwenauto.
Volgende week in Wegmisbruikers...Femme schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:00:
[video]
Die F355 kon ik makkelijk hebben en ten opzichte van een 996 GT2 met Edo stickers (ik weet niet wat er aan motorische tuning op zat) scheelde het niet veel.
Echt een bloedmooie wagen en ziek snel ook nog. Fantastisch
Kom maar op met die film!
Op je pikkie getrapt?Tom schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:45:
[...]
En wat voor auto rijden die mensen die zoiets vinden? Mag ik even gokken? Het zal wel een zaaddodende familiewagen zijn
http://hawvie.deviantart.com/
Mijn schoonpa heb dus een Z3 en ik vond het ook geen mannelijke auto, maar sinds ik er in heb gereden ben ik ervan overtuigd dat het gewoon een hele fijne auto is
Ik zal niet zeggen dat een Z4 een vrouwenauto is. Ik vind het wel een mooie auto. Ik snap de opmerkingen over vrouwenauto ook wel een beetje. De z4 heeft het uiterlijk van een stoere sportwagen maar het is een relatief kleine auto.418O2 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:55:
Nou, een Z4 een vrouwenauto noemen en vervolgens wegrijden in een Focus is als iemand beschuldigen van het hebben van een kromme pik terwijl je zelf een lul van 12cm hebt.
Mijn schoonpa heb dus een Z3 en ik vond het ook geen mannelijke auto, maar sinds ik er in heb gereden ben ik ervan overtuigd dat het gewoon een hele fijne auto is
http://hawvie.deviantart.com/
Dat dat ding zo snel is had ik niet verwacht.. Wat een snelheid!Femme schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:00:
Ik ben er bijna met die film. Het wordt best wel leuk.
En een filmpje die mijn bijrijder had gemaakt van een F355 F1 Berlinetta voor me:
[video]
Hier nog een filmpje (me starring @ 0:32 en 2:39):
http://www.youtube.com/watch?v=-oUYGNoe7lw
Als ik had geweten dat het Cars and Coffee was, had ik wel even komen kijken! Zoveel gave auto's bij elkaar!
Die opmerkingen hebben meer te maken met de uitvoering van de gemiddelde Z4. Op 17 inch velgen en met de standaard bodykit zien ze er inderdaad niet heel indrukwekkend uit, vooral vanwege de dakarhoogte van het onderstel en de veel te kleine spoorbreedte. Tom's auto is een enorm verschil ten opzichte van een standaard Z4 terwijl hij alleen 19 inch velgen, spoorverbreders en een verlaagd onderstel heeft. Je brengt een auto dan in een staat zoals de ontwerpers dat graag gewild hadden. Die mensen die een 316i een grafsaaie auto vinden hebben mogelijk een tegenovergestelde mening over een M3, zo ook bij een kale Z4 ten opzichte van een Z4M.HawVer schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:01:
[...]
Ik zal niet zeggen dat een Z4 een vrouwenauto is. Ik vind het wel een mooie auto. Ik snap de opmerkingen over vrouwenauto ook wel een beetje. De z4 heeft het uiterlijk van een stoere sportwagen maar het is een relatief kleine auto.
Een F355 heeft 380pk op 1350kg en mijn karretje 445pk op ca. 1300kg dus dan is het geen wonder dat ie de Ferrari kan bijhoudenendless schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:06:
[...]
Dat dat ding zo snel is had ik niet verwacht.. Wat een snelheid!
Als ik had geweten dat het Cars and Coffee was, had ik wel even komen kijken! Zoveel gave auto's bij elkaar!
Ja, oké, die waarden had je eerder gepost, maar als je het dan zo ziet, is ie wel heel vlot. Hij is sneller dan dat je verwacht!Femme schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:05:
[...]
Een F355 heeft 380pk op 1350kg en mijn karretje 445pk op ca. 1300kg dus dan is het geen wonder dat ie de Ferrari kan bijhouden.
Mocht je een keer in de buurt zijn, dan mag je wel bellen, lijkt me geweldig om een keer mee te mogen rijden!
[ Voor 8% gewijzigd door endless op 17-03-2009 13:11 ]
Het is typisch Nederlands zullen we maar zeggen, afgunst
Zie ook http://www.youtube.com/watch?v=MOn2cOqgUoY
Lijkt me custombuild toe? Want het is verder een 'normale' 7er.Bram77 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:05:
730i cabrio??? Da's nieuws voor mij!
http://link.marktplaats.nl/235180196
Kan er ook weinig over vinden.
>> Signature?
Ding komt niet door de APK. Is puur een "fun auto". Je hebt er dus geen kloot aan.Bram77 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:05:
730i cabrio??? Da's nieuws voor mij!
http://link.marktplaats.nl/235180196
Ben hem al op BMW forums tegen te komen.
[ Voor 78% gewijzigd door Wimo. op 17-03-2009 19:52 ]
Opmerkelijk dat al dat gejaag over de Nederlandse achterweggetjes gewoon is toegestaan op die Youtube film (starring Femme.... en nog een heleboel andere blitse wagens). Je zou toch verwachten dat tenminste één zure huisvrouw oom agent op had gebeld.
M'n oog is gevallen op Michelin Pilot Sport SP2 ZP's. De maat die er standaard op zat aan de achterwielen is 245/35ZR18, echter oogt dat minder vol dan m'n 205/50R17 winterbandjes (10mm grotere diameter en dat zie je toch). Dus ik zit er over te denken om ook naar 255/35ZR18 te gaan. Ben alleen bang dat dat de ride ten nadele gaat beinvloeden, bedoel het is maar 180pk en het blijft een diesel. Andere optie is 245/40ZR18 maar dan is de afrolmaat echt goed fout en ben ik weer bang dat het allemaal aan gaat lopen.
Voor gaat er in ieder geval 100% zeker een maatje meer op, dat wordt sowieso 225/40ZR18, achter past 255 nou eenmaal het best, zeker wat betreft sidewall en afrolmaat, achjah nog eens een nachtje of wat over slapen. Ik heb nog 3mm profiel over, dus ik kan nog wel een paar duizend kilometer rijden
Ik begreep dat er wel wat politie rondreed maar die kunnen natuurlijk onmogelijk alles in de gaten houden. Verder ziet het er volgens mij een stuk sneller uit dan het is, en zolang je niet boven de maximumsnelheid komt mag je natuurlijk zo hard accelereren als je wilWekkel schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:50:
Opmerkelijk dat al dat gejaag over de Nederlandse achterweggetjes gewoon is toegestaan op die Youtube film (starring Femme.... en nog een heleboel andere blitse wagens). Je zou toch verwachten dat tenminste één zure huisvrouw oom agent op had gebeld.

Meteen ook de reden dat ik niet meer meedoe met dit soort bijeenkomsten. Op zich best leuk om al dat moois te zien rijden maar het Nederlandse wegennet is totaal ongeschikt voor de combinatie van excessief veel vermogen, adrenaline en geldingsdrang die de gemiddelde bestuurder meeneemt. Mij te link.
Heel mooi! Alleen die velgen zijn dus niet mijn smaakKecin schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:43:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn bakkie ff tussendoor (A).
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
In één van de filmpjes zie je een aantal auto's een uitrit uitrijden, waarbij ik toch het gevoel kreeg dat tegenliggers soms niet echt veel ruimte meer over hadden. Misschien dat het door het camera standpunt kwam, maar auto's die ruim over de middenlijn gaan, en kwispelend optrekken, dat zijn toch dingen die ik al tegenligger liever niet zou tegenkomen...
Vorig jaar heb ik een halve week op LeMans gestaan tijdens de 24uurs. Op Crazy Friday (maar ook op andere dagen wel) zag je ook auto's stunten op de directe wegen rond het circuit. En hoewel het er heel heftig uitziet, gaat het vaak met lage snelheid en heel gecontroleerd.
Afgelopen weekend ben ik eens onder de motorkap bezig geweest om daar alles een beetje schoner te maken. Het resultaat mag er wezen.
Voor:

Na:

Detail van meer in de motor:

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ioniq 5 P45
Zal straks eens kijken wat er bij mij op zit .. normaal gaat er toch 225/40/18 + 255/35/18 op 18" BMW velgen 8k/9j? Zoiets moet je aanhouden ..ConZito schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:45:
Moet ook nieuwe banden, ben er nog niet uit wat het gaat worden en de maat is ook nog een beetje onzeker. Wil namelijk geen Bridgestone Potenza RE050A RFT's meer omdat die in de regen en onder 10 graden echt te snel grip verliezen op een zeer onprettige manier.
M'n oog is gevallen op Michelin Pilot Sport SP2 ZP's. De maat die er standaard op zat aan de achterwielen is 245/35ZR18, echter oogt dat minder vol dan m'n 205/50R17 winterbandjes (10mm grotere diameter en dat zie je toch). Dus ik zit er over te denken om ook naar 255/35ZR18 te gaan. Ben alleen bang dat dat de ride ten nadele gaat beinvloeden, bedoel het is maar 180pk en het blijft een diesel. Andere optie is 245/40ZR18 maar dan is de afrolmaat echt goed fout en ben ik weer bang dat het allemaal aan gaat lopen.
Voor gaat er in ieder geval 100% zeker een maatje meer op, dat wordt sowieso 225/40ZR18, achter past 255 nou eenmaal het best, zeker wat betreft sidewall en afrolmaat, achjah nog eens een nachtje of wat over slapen. Ik heb nog 3mm profiel over, dus ik kan nog wel een paar duizend kilometer rijden
Jah het blijft een 1-serie, alles blijft raar aan dat ding. Maar ik wil idd van 215/40R18 & 245/35R18 naar 225/40ZR18 & 255/35ZR18, iets meer wang, iets meer omtrek.Wimo. schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:13:
[...]
Zal straks eens kijken wat er bij mij op zit .. normaal gaat er toch 225/40/18 + 255/35/18 op 18" BMW velgen 8k/9j? Zoiets moet je aanhouden ..
Zit nu ook met ongeveer 8~10% tellerafwijking, dus met wat meer rolomtrek wordt dat ook minder, snap sowieso niet erg goed dat ze deze maat niet gewoon standaard zo hebben gemonteerd. Zal wel met die RFT oplossing te maken hebben dat toendertijd die maat nog niet voorhanden was oid., of om de kosten enigzins te drukken, wie zal het zeggen. Het past ruimtschoots en als je geen breedset hebt dan krijg je gewoon 225/40ZR18 rondom...aparte jongen daar in Duitsland
Zo loopt hij zeker
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Precies daar ben ik ook bang voor. De velg vooran is 7.5J daar mag ook gewoon 225 op, ervaringen die ik daarover lees zijn vrijwel allemaal positief. Achter is 8.5J en ideaal zou ik daar 235/40R18 op zetten, maar die hebben ze niet in RFT, opzich is dat ook nog geen showstopper, maar de voorkeur gaat op het moment naar RFT.Christoph schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:56:
Hoeveel J is je achtervelg? Overigens gaat 255 dat hangbuikzwijntje alleen maar zoekeriger maken, betwijfel of je er op vooruit gaat. Lijkt mij een onverstandige zet.
Wat ik verwacht met 255 achterin is dat de 1er alleen nog maar rechtdoor wil, de kont zal ook wel lekker onvoorspelbaar worden in de regen, enz. Een zoekerig rijgedrag zal opzich nog wel meevallen, ik denk dat met name het hele lichtvoetige karakter ermee naar de knoppen zal gaan.
Maar misschien is het toch een vooruitgang, mijn gevoel en dat van een hoop andere zegt echter van niet. Een 255 band achteraan schroeven doe je alleen als je daar gewicht hebt zitten of veel vermogen aan de wielen hebt. Beide zijn niet echt het geval in mijn situatie, ding weegt maar 1300kg en met iets van 160 wielpk's blijft het hoogstens een vlotte diesel.
Die verhouding tussen vermogen en gewicht is wel echt fantastisch jaFemme schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:05:
[...]
Een F355 heeft 380pk op 1350kg en mijn karretje 445pk op ca. 1300kg dus dan is het geen wonder dat ie de Ferrari kan bijhouden.
Op mijn auto zitten normaal gesproken ook RFT op, maar toen ik em kost zaten er al normale banden onder. Ik heb geen ervaring met RFT maar zie genoeg berichten van anderen die juist weer normale banden eronder knallen omdat ze niet over die dingen te spreken waren.ConZito schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:35:
[...]
maar die hebben ze niet in RFT, opzich is dat ook nog geen showstopper, maar de voorkeur gaat op het moment naar RFT.
Volgens mij is het ook niet verstandig om non-RFT's onder een auto te gooien die ontworpen is specifiek voor RFT's. Kwa rij-eigenschappen e.d.Tom schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:19:
Op mijn auto zitten normaal gesproken ook RFT op, maar toen ik em kost zaten er al normale banden onder. Ik heb geen ervaring met RFT maar zie genoeg berichten van anderen die juist weer normale banden eronder knallen omdat ze niet over die dingen te spreken waren.
Of het een verkooppraatje is dunno
~ James May
wat is daar lastig aan? Gewoon kopen tochConZito schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:32:
Ik wil eigenlijk gewoon eens een setje non-RFT in 18" proberen, maar dat is nog best lastig.
haha hou het maar op verkoop praatjes._Arthur schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:46:
[...]
Volgens mij is het ook niet verstandig om non-RFT's onder een auto te gooien die ontworpen is specifiek voor RFT's. Kwa rij-eigenschappen e.d.
Of het een verkooppraatje is dunno
@bram77: zal wel run flat tires zijn. We zitten op tweakers, dus moeten we afkortingen gebruiken
[ Voor 22% gewijzigd door KappeNou op 18-03-2009 18:22 ]
Jah nadeeltje is dat zo'n setje banden al snel 800 euro gaat kosten en als het dan niet bevalt zit ik er 40.000km aan vast.KappeNou schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:20:
[...]
wat is daar lastig aan? Gewoon kopen toch![]()
[...]
haha hou het maar op verkoop praatjes.
Verder kan onder een auto die afgeleverd is op RFT makkelijk non-RFT. BMW heeft de RFT's op de 1-serie tegenwoordig als optie beschikbaar op de goedkopere modellen. Ze gaan echt niet als jij het vinkje "RFT" zet ineens andere rubbers, dempers en veren plaatsen. Daar komt nog bij dat een 16" band sowieso en veel slappere wang heeft dan een 18", dus daar moet je in je ontwerp ook rekening mee houden en het blijft uiteindelijk een personenwagen dus luistert het allemaal niet zo nauw.
Voor zover ik weet zijn auto's met af-fabriek run flat's daar anders op afgesteld dan auto's zonder run flat's.KappeNou schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:20:
haha hou het maar op verkoop praatjes.
Of het impact heeft in het dagelijks weggedrag zal voor de doorsnee bestuurder te verwaarlozen zijn ja.
De ophanging van een auto die is ontworpen met een RFT-oplossing kan de verhoogde weerstand van het rijden met een "lekke" band aan. Met zo'n situatie rondrijden op een auto die hier niet op gebouwd is kan er voor zorgen dat je wat onderdelen overbelast waardoor ze eventueel kunnen verbuigen of scheuren. Dat zal je niet gebeuren bij 10km rijden met zo'n band, maar volgens BMW kan ik met een lekke RFT bijna 200km doorrijden @ 80kmh en dat is toch wel een serieuze belasting._Arthur schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:55:
[...]
Voor zover ik weet zijn auto's met af-fabriek run flat's daar anders op afgesteld dan auto's zonder run flat's.
Of het impact heeft in het dagelijks weggedrag zal voor de doorsnee bestuurder te verwaarlozen zijn ja.
Ik heb geen klachten en lees op Z4 fora dat meer eigenaren terug naar normale banden zijn gegaan._Arthur schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:55:
[...]
Voor zover ik weet zijn auto's met af-fabriek run flat's daar anders op afgesteld dan auto's zonder run flat's.
Enige nadeel is dat je geen reservewiel bij hebt (past ook niet in de Z). Ik heb een klein compressortje met van die troep om erin te spuiten achterin de kofferbak liggen. Tip: niet via BMW bestellen (betaal je 120 euro ofzo), had zo'n setje bij de normale automaterialenzaak gekocht voor 40 of 50 euro ofzo. Zal niet nodig zijn maar als je in het buitenland zit is het toch vervelend als je niet verder kunt.
445pk, da's meer dan een Z4M toch?Femme schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:05:
[...]
Trouwens, dit (cars & coffee) zal wel nergens worden aangekondigd ivm politie, maar het lijkt me best leuk om ook eens langs te komen als het nog een keer is. Is er ergens meer info te vinden?
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Verwijderd
En staar je niet blind op die prijzen, een mooi exemplaar vinden dat precies voldoet aan hoe jij hem wilt, leidt meestal toch tot een grotere uitgave dan je in de planning had. Heb dat al een paar keer zien gebeuren. En dat sommige andere auto's sneller zijn, dat is leuk voor ze. Maar in zo'n Ferrari zit je altijd met een grijns van oor tot oor, zelfs in een 308 al. Alles aan zo'n auto ademt historie, emotie en sport. Heb het al meerdere keren mogen ervaren
Maar goed, ik zal erover ophouden
Verwijderd
Een M3 is ook niet goedkoop
M3 is juist relatief goed betaalbaar (ook qua onderhoud) als je dat tegenover de performance zet
Onderhoudsinterval is net als andere BMW's.
Veel onderdelen zijn hetzelfde. Remschijven zijn geboord maar verder hetzelfde als 330i bijvoorbeeld (bij E46).
Paar specifieke M onderdelen(uitlaat e.d.) zijn duurder. En slijtage is wat hoger natuurlijk.
Zou zo geen andere auto weten die goedkoper is voor dezelfde sportiviteit/vermogen. Misschien een Impreza.
Verwijderd
Verder wel een gaaf ding. Je zou toch bijna .....
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 00:38 ]
0-100 acceleratietijd weet ik niet. Het zal in ieder geval minder zijn dan van de F355 (4,7s). Vanuit stilstand is de tractie niet optimaal, dit zal beter zijn bij bijv. een GT3 RS die op 315mm brede semi's staat en meer gewicht heeft op de achteras.Sorcerer8472 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:44:
[...]
445pk, da's meer dan een Z4M toch?Hoe snel accelereert hij van 0 naar 100 dan?
Trouwens, dit (cars & coffee) zal wel nergens worden aangekondigd ivm politie, maar het lijkt me best leuk om ook eens langs te komen als het nog een keer is. Is er ergens meer info te vinden?
Een Z4M heeft 343pk.
Zie carsandcoffee.nl. Het is de bedoeling dat er behalve in de winter elke maand meetings worden georganiseerd. In de zomer schijnt er in België een kleinschaliger toerrit te komen (die van zondag had 180 deelnemers).Sorcerer8472 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:44:
[...]
Ik vind 65.000-70.000 euro voor zo'n oud hok nog best wel veel eigenlijk. Het is best een mooie elegante sportwagen, maar je ziet duidelijk dat hij zijn roots heeft in de jaren '80. Ik ben benieuwd hoe zo'n wagen rijdt. De F355-rijder voor me kon geen bocht nemen, dus hij kon niet sturen, had geen vertrouwen in de auto of wilde overdreven veilig rijden, maar dan is het opmerkelijk dat ie wel 170km/h aantikte op rechte stukjes. Ik heb overigens achter een andere F355 gereden waar meer tempo in zat.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:48:
De prijzen van F355's beginnen trouwens best redelijk te worden. Voor minder geld dan een beetje aangeklede 5-serie heb je al een net exemplaar.
De GTO is gewoon erg moeilijk verkoopbaar in Nederland. De vorige eigenaar kreeg 'm bijna niet kwijt en de huidige eigenaar heeft hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:35:
Nou .. gezien de prijs denk ik dat daar ook wel wat groot onderhoud aan zit te komen. En dan kun je niet bij je Opeldealer om de hoek aan komen zetten.
Verder wel een gaaf ding. Je zou toch bijna .....
Verwijderd
Wbt die GTO: dan mag ie wel wat van de prijs af doen. Kopersmarkt hé
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 14:28 ]
Thx coolyboy, ik moet beter lezen
[ Voor 21% gewijzigd door Maximus op 19-03-2009 16:19 ]
PhD i.o.
Inderdaad. GTO wil ik best hebben hoor!! Dus, gooi maar omlaag die prijs....Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:27:
Kijk op Youtube eens wat video's van een 355 met Tubi uitlaatsysteem. Donders wat een geluid
Een paar berichten hierboven heeft hij het er nog even overMaximus schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:10:
Is de film van Femme en Tom al redelijk ver? Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
Femme in "Het grote BMW topic, deel 7"
Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD
Prijs van die auto is natuurlijk al gigantisch laag voor wat je krijgt. En als je serieus interesse hebt dan moet je gewoon contact met de verkoper opnemen, valt er wel wat te regelen gok ik.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:27:
Kijk op Youtube eens wat video's van een 355 met Tubi uitlaatsysteem. Donders wat een geluid
Eigenaar heeft trouwens ook een flink aangepaste Corvette Z06 in de garage staan. Dus in geldnood zit ie niet voor je marktplaatsachtige biedingen wil doen
Als het meezit kan ik dit weekend een 'release candidate' renderenMaximus schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:10:
Is de film van Femme en Tom al redelijk ver? Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!
En daarna ga je net als Microsoft alles 2 jaar uitstellen?Femme schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:39:
[...]
Als het meezit kan ik dit weekend een 'release candidate' renderen.
* tdw wacht met smart
~ James May
Verwijderd
Mja. Het is wel mijn soort autoTom schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:39:
[...]
Prijs van die auto is natuurlijk al gigantisch laag voor wat je krijgt. En als je serieus interesse hebt dan moet je gewoon contact met de verkoper opnemen, valt er wel wat te regelen gok ik.
Eigenaar heeft trouwens ook een flink aangepaste Corvette Z06 in de garage staan. Dus in geldnood zit ie niet voor je marktplaatsachtige biedingen wil doen

Ben wel weer 500 euro armer daardoor.

Naja, wel een fijn ding, cool mechanisme ook wel waardoor ze over elkaar heen schuiven enzo. Bij mij moesten de "aandrijfassen" (soort wartels waarmee het dak geschoven wordt) aan de voorkant vernieuwd worden (links, rechts en midden, waar de motor zit) en 2 soort klemmen/houders, die het dak optillen waardoor het over het achterdak heen kan, waren uitgelubberd en hier en daar stukjes afgebroken, dus die zijn ook vernieuwd. Hoe dan ook, het ding werkt weer.
Aannames zijn fataal.

[ Voor 16% gewijzigd door KappeNou op 20-03-2009 12:41 ]
Dit topic is gesloten.