Mwah, ik vind de E30 met m-tech ophanging en sportinterieur perfect voor mijn comfort behoeftes. Ik heb er al behoorlijk lange tripjes mee gedaan en nog nergens last van gehadTHIJZEL schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:48:
Denk dat je wel anders piept als je dagelijks veel km's moet maken. Dan is een nieuwe 118d toch een stuk comfortabeler.
Denk wel dat de 1-serie het dichtst bij het gevoel van die oude 3-ers komt. De 3-serie is in de loop der jaren aardig gegroeid wat kilo's aangekomen.
Ik maak vrij veel km's in een 1602 uit 75 die meer herrie maakt dan een straaljager op de snelweg.
En dat went heel snel.
En om nou te zeggen dat ik dr gaar uit kom, nee, verre van (al zitten dr ook fatsoenlijke stoelen in)
Het is een kwestie van wat je gewend bent, ik kan prima leven met de extra herrie en het ontbreken van diverse luxe artikelen, sommige mensen vinden het daarom een waardeloze auto
En dat went heel snel.
En om nou te zeggen dat ik dr gaar uit kom, nee, verre van (al zitten dr ook fatsoenlijke stoelen in)
Het is een kwestie van wat je gewend bent, ik kan prima leven met de extra herrie en het ontbreken van diverse luxe artikelen, sommige mensen vinden het daarom een waardeloze auto
leeg
Ik rij momenteel (helaas) zo'n 1400km / week in een '09 118d. Moet er niet aan denken om dat (met alle respect) in zo'n oud barrel te moeten doen. Een E30 M3 oid zou ik natuurlijk wel dolgraag voor d'r bij willen hebben.
Dat is minder erg dan het klinkt hoor:

Brakke foon pics

Brakke foon pics

Mn schatje, vlak voordat we de boot op konden naar Ameland dit weekend. Lan-party Drome was weer, en dan zijn we natuurlijk van de partij.

Beetje jammer van de balk, maar hoef ik iig niet het nummerbord weg te poetsen haha
Toen ik weer terug was overigens, was die best vies

[ Voor 14% gewijzigd door Kecin op 24-02-2009 13:41 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Lol, Coolyboy, je hebt er zelfs nog ingezeten, heldcoolyboy schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:53:
Mooie bak Kecin, jammer van die M6 velgen, is niet mijn smaak.
*edit*
Ik vindt dit wel een mooie foto van je bak btw

Doe is ff mn kenteken blurren please
Eind dit jaar andere slofjes, echter eerst een spiegelreflex
Had niet gezien dat Mark er al wat hips van gemaakt had... Nu kan ik iig geflitst worden :p!Kaasplank schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:45:
waarom je kenteken blurren?. volgens RDW heb je een mazda mx-5
[ Voor 42% gewijzigd door Kecin op 24-02-2009 14:53 ]
Daarom blurren dusKaasplank schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 14:45:
waarom je kenteken blurren?. volgens RDW heb je een mazda mx-5

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Was leuk iddKecin schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:37:
[afbeelding]
Mn schatje, vlak voordat we de boot op konden naar Ameland dit weekend. Lan-party Drome was weer, en dan zijn we natuurlijk van de partij.
[afbeelding]
Beetje jammer van de balk, maar hoef ik iig niet het nummerbord weg te poetsen haha.
Toen ik weer terug was overigens, was die best vies![]()
[afbeelding]
Jammer dat je niets won met de bingo ;x
Heeft ook een computer!
En dat terwijl ik voor 20 euro aan kaarten had haha...Bertus schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:14:
[...]
Was leuk idd
Jammer dat je niets won met de bingo ;x
Idd, anders word Koos Spee boos
Ik heb nog wel een tshirt en pet voor je ;xKecin schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 15:29:
[...]
En dat terwijl ik voor 20 euro aan kaarten had haha...
[...]
Idd, anders word Koos Spee boos
Heeft ook een computer!
Wat denken jullie van de gister aangekondigde BMW 116i "Corporate Lease" uitvoering?
(oa. airco, mistlampen, midden armsteun, opbergpakket) voor een bedrag van €24.950 en natuurlijk in de 20% bijtelling klasse. Wordt het zomaar een interessante kandidaat als eerstvolgende leasebak...
http://www.telegraaf.nl/a...orate_Lease__.html?p=10,1
(oa. airco, mistlampen, midden armsteun, opbergpakket) voor een bedrag van €24.950 en natuurlijk in de 20% bijtelling klasse. Wordt het zomaar een interessante kandidaat als eerstvolgende leasebak...
Grab shell dude!
Ik zou het erg interessant vinden als ze dat pakket ook op de 118d aanbiedenjOzh schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 15:19:
Wat denken jullie van de gister aangekondigde BMW 116i "Corporate Lease" uitvoering?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Niet echt revolutionair volgens mij. Jaren geleden las ik al over fabrikanten die mogelijkheden voor samenwerking tussen o.a. versnellingsbak en navigatiesysteem onderzochten en toepasbaar wilden maken.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Corporate lease + business line navi = standaard -500 is inderdaad een superstrakke deal. Vooral omdat je bij BMW nog kan besparen met een non-metallic zwarte kleur. En omdat alle opties nog gewoon te kiezen zijn. Je kunt dus CL+business line navi+leren interieur kiezen. Dit in tegenstelling tot de business aanbiedingen van bv Mazda en Renault, waar je maar een heel kort lijstje opties hebt; wil je meer dan moet je een ander basismodel kiezen en ben je je "business" pakketvoordeel kwijt.Chakotay schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:33:
[...]
Ik zou het erg interessant vinden als ze dat pakket ook op de 118d aanbieden(als komt Corporate Lease + Business Line voor in totaal ongeveer -€500 redelijk in de buurt)
Zowel het algemene Business Line pakket als het 116i-specifieke Corporate pakket hebben geen navigatie erin zitten toch? Daarvoor ben je nog €2057.46 extra kwijt. (Wat ik er persoonlijk absoluut niet voor over heb, ik hang voor 10% van dat bedrag wel een tomtom aan het raam. Dan maar wat minder netjes weggewerkt... Het is maar een 1-seriet_captain schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 22:52:
[...]
Corporate lease + business line navi = standaard -500 is inderdaad een superstrakke deal. Vooral omdat je bij BMW nog kan besparen met een non-metallic zwarte kleur. En omdat alle opties nog gewoon te kiezen zijn. Je kunt dus CL+business line navi+leren interieur kiezen. Dit in tegenstelling tot de business aanbiedingen van bv Mazda en Renault, waar je maar een heel kort lijstje opties hebt; wil je meer dan moet je een ander basismodel kiezen en ben je je "business" pakketvoordeel kwijt.
Weet iemand trouwens meer over de mogelijkheid om een nieuwe BMW in Duitsland te kopen en in NL te importeren, dit zou goedkoper zijn hoor ik nu van diverse mensen in mijn omgeving. Maar als ik op internet zoek kan ik er weinig over vinden, tweehands weet ik de mogelijkheden, nieuw gaat het hier om.
>> Signature?
Ik zou beginnen met een vergelijking van de kale prijzen ex btw en bpm in Nederland en Duitsland. BMW geeft in zijn prijslijsten aan hoe de prijzen zijn opgebouwd. Met een bpm calculator kun je uitrekenen hoeveel bpm je moet afdragen bij import van een auto in Nederland.ChiLLeR schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:53:
Weet iemand trouwens meer over de mogelijkheid om een nieuwe BMW in Duitsland te kopen en in NL te importeren, dit zou goedkoper zijn hoor ik nu van diverse mensen in mijn omgeving. Maar als ik op internet zoek kan ik er weinig over vinden, tweehands weet ik de mogelijkheden, nieuw gaat het hier om.
Als de basisprijs in Duitsland niet lager is hoef je geen voordeel te verwachten. Ik heb begrepen dat de basisprijzen in Nederland vrij laag zijn vanwege de exorbitante belastingen die hier worden geheven op nieuwe auto's. Bij oudere auto's heb je het voordeel van leeftijdskorting op de bpm en het feit dat het aanbod in Duitsland veel groter is.
Autoweek invoer TopicChiLLeR schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:53:
Indicatieve BPM check
Definitieve BPM aangifte voorbereiding
Bron: http://www.e46forum.nl/vi...k=t&sd=a&hilit=importeren
Werkt precies hetzelfde als bij een tweedehands. Dus zoek de catalogus prijs op van wat de auto hier kost en reken uit wat je aan BPM dient te betalen.ChiLLeR schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:53:
Ik heb gekeken naar een 318d touring corporate lease. In het business line pakket op die auto zat wel degelijk navigatie. De meerprijs van het pakket is 2000 euro.Chakotay schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:28:
[...]
Zowel het algemene Business Line pakket als het 116i-specifieke Corporate pakket hebben geen navigatie erin zitten toch? Daarvoor ben je nog €2057.46 extra kwijt. (Wat ik er persoonlijk absoluut niet voor over heb, ik hang voor 10% van dat bedrag wel een tomtom aan het raam. Dan maar wat minder netjes weggewerkt... Het is maar een 1-serie)
Overigens zijn er 2 navigatiesystemen: een met een gewoon scherm van 6 of 7 inch, en een extra luxe met een 11" breedbeeld display. Wel allebei met iDrive bediening. Ik meen me te herinneren dat in het goedkope systeem de kaarten op een CD staan en in het dure op HD. In dat geval kun je dus navigeren en muziek luisteren tegelijk. Wat betreft kaarten of CD/HDD, ik meen dat het BMW was, maar ik kan me vergissen met een ander merk auto.
In ieder geval zat het eenvoudige systeem in het BL pakket en kon je daarop nog eens 1200 euro bijbetalen ofzo voor het luxe systeem.
De 3-serie heeft wat uitgebreidere optiepakketten, ik had het over de 1-seriet_captain schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:23:
[...]
Ik heb gekeken naar een 318d touring corporate lease. In het business line pakket op die auto zat wel degelijk navigatie. De meerprijs van het pakket is 2000 euro.
Overigens zijn er 2 navigatiesystemen: een met een gewoon scherm van 6 of 7 inch, en een extra luxe met een 11" breedbeeld display. Wel allebei met iDrive bediening. Ik meen me te herinneren dat in het goedkope systeem de kaarten op een CD staan en in het dure op HD. In dat geval kun je dus navigeren en muziek luisteren tegelijk. Wat betreft kaarten of CD/HDD, ik meen dat het BMW was, maar ik kan me vergissen met een ander merk auto.
In ieder geval zat het eenvoudige systeem in het BL pakket en kon je daarop nog eens 1200 euro bijbetalen ofzo voor het luxe systeem.
De 118d corporate lease heeft 7 pk minder dan de normale versie.
Is dit slechts een chipmodificatie of is er ook hardware gemodificeerd?
Hmm inderdaad, even e.a. opgezochtFemme schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:02:
[...]
Ik zou beginnen met een vergelijking van de kale prijzen ex btw en bpm in Nederland en Duitsland. BMW geeft in zijn prijslijsten aan hoe de prijzen zijn opgebouwd. Met een bpm calculator kun je uitrekenen hoeveel bpm je moet afdragen bij import van een auto in Nederland.
Als de basisprijs in Duitsland niet lager is hoef je geen voordeel te verwachten. Ik heb begrepen dat de basisprijzen in Nederland vrij laag zijn vanwege de exorbitante belastingen die hier worden geheven op nieuwe auto's. Bij oudere auto's heb je het voordeel van leeftijdskorting op de bpm en het feit dat het aanbod in Duitsland veel groter is.
Op basis van 325i, kost in Duitsland €30.000 ex mwst
in Nederland €29.500 ex btw ex bpm.
Dus dat levert inderdaad geen noemenswaardig voordeel op wat mijn vermoeden al was. Tweedehands kan het voordeel wel oplopen.. In dat geval kijk ik uit naar zaterdag, 's ochtends proefrit in 325i coupe en 's middags in 325i sedan
>> Signature?
Puur software als ik het verhaaltje van de dealer goed herinner.P.B. schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:12:
Je hebt gelijk wat betreft het navigatie systeem, professional is het harddisk systeem met mogelijkheid om DVD te kijken en mp3s op te slaan. En met het standaard systeem kan je inderdaad niet CD luisteren en navigeren tegelijk.t_captain schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:23:
[...]
Ik heb gekeken naar een 318d touring corporate lease. In het business line pakket op die auto zat wel degelijk navigatie. De meerprijs van het pakket is 2000 euro.
>> Signature?
Sorry dat ik het zeg maar die velgen zijn best wel fout onder deze auto. Zijn ze origineel? In dat geval...balen dat je al aardig wat schade hebt gereden aan de randen...dat is - ik spreek uit ervaring - niet te repareren.Kecin schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:37:
Toen ik weer terug was overigens, was die best vies![]()
[afbeelding]
Ik heb hem er afgelopen weekend al op aangesprokenDaniel schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:42:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar die velgen zijn best wel fout onder deze auto. Zijn ze origineel? In dat geval...balen dat je al aardig wat schade hebt gereden aan de randen...dat is - ik spreek uit ervaring - niet te repareren.
Velgen zaten er al onder toen ik em kocht. Die randjes heb ik zelf verneukt. Ik heb nog niet zolang mn rijbewijs. Sterker nog, had er 2 uur in gereden, de hele stoeprand geraakt
. KGGGGSCHHHH oeps...
Maar komen van t zomer anderen onder
. Zit nu nog ff met mn cashflow
.
Had zoiets van kan het autorijden beter eerst ff leren, en dan investeren in velgjes...
Maar komen van t zomer anderen onder
Had zoiets van kan het autorijden beter eerst ff leren, en dan investeren in velgjes...
[ Voor 13% gewijzigd door Kecin op 26-02-2009 16:02 ]
Origineel past niet eens ... En daarbij, die zouden 50% van de auto kostenDaniel schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 15:42:
[...]
Sorry dat ik het zeg maar die velgen zijn best wel fout onder deze auto. Zijn ze origineel? In dat geval...balen dat je al aardig wat schade hebt gereden aan de randen...dat is - ik spreek uit ervaring - niet te repareren.

@Kecin, ik hoop niet dat je ook een petje draagt in die auto met zulke velgen
>> Signature?
En bedankt he. Gelukkig ben ik geen ´petje´.ChiLLeR schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:03:
@Kecin, ik hoop niet dat je ook een petje draagt in die auto met zulke velgen
Nee verder is die helemaal origineel... En dat wil ik graag zo houden.
[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 26-02-2009 16:16 ]
Puur software, ik heb een uitdraai gezien van een 118d Corp. Lease en die scored na tuning dezelfde waardes als mijn 118d (ook aangepast).P.B. schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:12:
Nu de hardware gelijk is, is deze uitvoering buitengewoon interessant voor tuning dusConZito schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 19:48:
[...]
Puur software, ik heb een uitdraai gezien van een 118d Corp. Lease en die scored na tuning dezelfde waardes als mijn 118d (ook aangepast).
Ware het niet dat er zeer, zeer weinig BMW dealers zijn die dit voor jou willen faciliteren en/of enige vorm van garantie bieden. Even er vanuit gaan dat het een nieuwe leaseauto gaat zijn.P.B. schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:22:
Nu de hardware gelijk is, is deze uitvoering buitengewoon interessant voor tuning dus
[ Voor 8% gewijzigd door _Arthur op 26-02-2009 21:09 ]
Een leaseauto is hier niet aan de orde. Het gaat om mijn nieuwe privéauto. Ik zit inderdaad met het vervallen van de garantie nog in mijn maag._Arthur schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:08:
[...]
Ware het niet dat er zeer, zeer weinig BMW dealers zijn die dit voor jou willen faciliteren en/of enige vorm van garantie bieden. Even er vanuit gaan dat het een nieuwe leaseauto gaat zijn.
Kan een BMW dealer zien of de chip gemodificeerd is ? (als achteraf de oude software wordt teruggeplaatst?)
Vrijwel alle onderdelen die er direct toe doen zijn gelijk aan die van de 120d. Koppeling, vliegwiel, motorblok, internals, zuigers, drijfstangen. Enige verschillen die er zijn, zijn het inlaattraject (doh), de grotere turbo in het voordeel van de 120d en een andere versnellingsbak met diffrentieel.P.B. schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 20:22:
[...]
Nu de hardware gelijk is, is deze uitvoering buitengewoon interessant voor tuning dus
De 120d heeft stock een hogere inspuitdruk dan de 118d. 1800bar voor de 118d en 1900bar 120d, de 123d zelfs 2000bar. Na chiptuning heb je een inspuitdruk die op niveau ligt van de 120d en uiteraard nog wat andere foefels om de turbodruk wat op te schroeven en inspuitmomenten te optimaliseren.
Al met al hoef je je dus om de hardware weinig zorgen te maken afgezien van de turbo dus. Daar ben je natuurlijk ook gewoon zelf bij, warmrijden, nadraaien en niet proberen 4 uur continue flat out te rijden, geldt net zo hard voor een turbo op stock-druk.
Uiteindelijk kom je dus uit op zo'n 180pk~190pk, 50kg minder gewicht dan de 120d en kortere overbrengingen dan z'n grotere broertjes afgezien van de 6e versnelling. Topsnelheid heb ik eerlijk gezegd nog niet getest, maar vanwege de lange laatste versnelling zal het wel nagenoeg gelijk zijn gebleven, tussensprints zijn echter op niveau van de 120d, erg prettig dus, zeker voor een diesel.
En een dealer kan mits goed uitgevoerd (dus via OBD) het aangepaste programma niet als dusdanig herkennen. Wat hij wel kan is de software overschrijven, als je goede afspraken met je tuner hebt zal hij dat weer kostenloos herplaatsen. Je dealer kan op gevoel wel aannames doen, maar als je turbo er naast ligt dan gaat dat ook zo lastig. Het best is ook om erbij je dealer nooit over te beginnen zodat hij ook niet het vermoeden krijgt.
Wil je echt garantie kan dat ook bij AC Schnitzer, dan kost het al snel 1700 euro. Die nemen dan de garantie op de complete motor en aandrijflijn over tot je ook hier aan de 2 jaar die BMW zelf geeft zit.
[ Voor 34% gewijzigd door ConZito op 26-02-2009 21:53 ]
MwohWimo. schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 16:03:
Origineel past niet eens ... En daarbij, die zouden 50% van de auto kosten
Mwoah, voor 7k heb je er wel één. Als je al 2200 kwijt bent ex banden zit je met rond de 3.5k met 19" banden. Dan komt die 50% toch aardig in de buurt ..Daniel schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:31:
[...]
Mwohdat zal wel meevallen. Een originele M6-velg zonder band doet 550 euro...ik mag hopen dat een E46 coupe wel wat meer waard is dan 4k
[ Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 26-02-2009 23:56 ]
Nee, dan zit je er toch nog wel aardig naast.Wimo. schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 23:54:
[...]
Mwoah, voor 7k heb je er wel één. Als je al 2200 kwijt bent ex banden zit je met rond de 3.5k met 19" banden. Dan komt die 50% toch aardig in de buurt ..

Ben benieuwd of je een Corporate Lease uitvoering als prive-persoon bij de dealer kan bestellen trouwens.P.B. schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 21:29:
Een leaseauto is hier niet aan de orde. Het gaat om mijn nieuwe privéauto. Ik zit inderdaad met het vervallen van de garantie nog in mijn maag.
Nee. Echter, wanneer de auto gechipt is en hij is binnen voor onderhoud, is afwijkend onderhouds gedrag al snel te constateren tegenwoordig. Ook als men een kleine proefrit maakt om bijvoorbeeld een reparatie te controleren.Kan een BMW dealer zien of de chip gemodificeerd is ? (als achteraf de oude software wordt teruggeplaatst?)
Mocht je meer zekerheid willen hebben, ik ken 1 dealer die dit mogelijkerwijs wel wil faciliteren, PM maar indien je wilt weten welke.
Precies, een monteur zit dagelijks in dergelijke auto's dus die kan op gevoel best redelijk beoordelen of een auto buiten specificaties draait. Onderhoud kan op gaan vallen, maar dat is nog best lastig om daar direct een oorzaak aan te verbinden die ook te bewijzen is. Kijk sta je na 60.000km bij de dealer omdat je wiellagers aan gort zijn of je turbo naar z'n grootje is, dan is dat raar, maar dan heb je het er waarschijnlijk ook zelf naar gemaakt door gewoon lomp met je spullen om te gaan.
Wat weleens gedaan wordt, is een volledige nieuwe auto aanschaffen in Duitsland met een hoop aan opties (denk aan leer ,navi etc). Bij het importeren worden de opties eraf gehaald om zo de bpm over de opties niet te betalen. En naderhand weer terug ingebouwd.ChiLLeR schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 14:30:
[...]
Hmm inderdaad, even e.a. opgezocht
Op basis van 325i, kost in Duitsland €30.000 ex mwst
in Nederland €29.500 ex btw ex bpm.
Dus dat levert inderdaad geen noemenswaardig voordeel op wat mijn vermoeden al was. Tweedehands kan het voordeel wel oplopen.. In dat geval kijk ik uit naar zaterdag, 's ochtends proefrit in 325i coupe en 's middags in 325i sedan
Alleen op deze manier levert het enig zins wat voordeel op als je nieuw uit het buitenland haalt.
De douane kan aan de hand van het chassis nummer de opties wel natrekken bij de wat bekende merken die mee willen werken, en als dit gebeurt ben je wel de sjaak.
Ik koop de Corporate uitvoering als huisselectie._Arthur schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:57:
[...]
Ben benieuwd of je een Corporate Lease uitvoering als prive-persoon bij de dealer kan bestellen trouwens.
[...]
Nee. Echter, wanneer de auto gechipt is en hij is binnen voor onderhoud, is afwijkend onderhouds gedrag al snel te constateren tegenwoordig. Ook als men een kleine proefrit maakt om bijvoorbeeld een reparatie te controleren.
Mocht je meer zekerheid willen hebben, ik ken 1 dealer die dit mogelijkerwijs wel wil faciliteren, PM maar indien je wilt weten welke.
Worden de onderhoudskosten dan hoger als de auto getuned is ? Als de hardware gelijk is lijkt het mij niet ?
Diezelfde hardware krijgt echter wel meer te doen, dus het zou met niet verbazen als de kosten alsnog hoger worden, of de intervallen korter.P.B. schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:51:
[...]
Ik koop de Corporate uitvoering als huisselectie.
Worden de onderhoudskosten dan hoger als de auto getuned is ? Als de hardware gelijk is lijkt het mij niet ?
Klopt. Maar verder wordt tegenwoordig de BPM niet meer lineair afgeschreven (de oude 1% per maand), maar sneller in het begin en langzamer daarna. Door het nieuwe regime is het ook aantrekkelijk om een auto met een flink BPM bedrag van 2 of 3 jaar oud uit Duitsland te halen.B0MBACI schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:59:
[...]
Wat weleens gedaan wordt, is een volledige nieuwe auto aanschaffen in Duitsland met een hoop aan opties (denk aan leer ,navi etc). Bij het importeren worden de opties eraf gehaald om zo de bpm over de opties niet te betalen. En naderhand weer terug ingebouwd.
[...]
De marges zijn niet extreem hoog, daarom loont het alleen als je niet teveel voorraaddagen en -afschrijving hebt. Dus moet je bij de courante modellen en kleuren blijven. Courant + hoog BPM bedrag = Mercedes (m.n. E, S en ML), Audi (vanaf de hogere modellen A4 en de A5), BMW (vanaf de snellere 3-serie modellen) in zilver of zwart. Zo nu en dan een erg duur uitgevoerde VW (Highline 4motion etc) en een 911.
Wat ook meespeelt, is dat het aanbod van dergelijke auto's in Duitsland veel groter is, wat een lagere inkoopprijs oplevert.
Nou vandaag even in de 325i coupe gereden en de 325i sedan. Beide pre-facelift maar het ging vooral even om het weggedrag en motor eigenschappen. Maar wat een mooie motor zeg! Automaat in de S stand en blazen maar, genoeg power over de hele linie en trekt zo door naar de 190 (harder niet gereden
).
Vind de coupe leuk sportief zitten maar ga toch voor de praktischere sedan. De handling vind ik echt erg goed, je hebt nooit het gevoel de controle kwijt te raken. Wegdek was vandaag aardig vochtig dus kon mooi wat glijden in de bochten.
Ik ben niet kapot van de sportstoelen, ben wat forser en voel de zijwangen flink in mijn zij drukken.
Vind de coupe leuk sportief zitten maar ga toch voor de praktischere sedan. De handling vind ik echt erg goed, je hebt nooit het gevoel de controle kwijt te raken. Wegdek was vandaag aardig vochtig dus kon mooi wat glijden in de bochten.
Ik ben niet kapot van de sportstoelen, ben wat forser en voel de zijwangen flink in mijn zij drukken.
>> Signature?
Ik heb een e90 325 en heb vandaag een testrit gemaakt in een e92 335. Man o man, wat een verschil. Het praktische aspect wat je noemt kan ik niet helemaal plaatsen. Zowel voor als achter is de ruimte vergelijkbaar, achterin iets minder hoofdruimte misschien, wat gecompenseerd wordt door meer ruimte voorin. De kofferbak is nagenoeg even groot. De wegligging en power van de coupe zijn geweldig! Ben erg aan het twijfelen geslagen. Mijn e90 hoeft niet vervangen, ben er nog hartstikke tevreden mee, maar begin wel heel hard te twijfelen. Het 218pk sterke 2.5 liter blok is heerlijk, maar de 3 liter twinturbo met 306 pk, dat voelt wel erg lekker onder de rechtervoet
[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 28-02-2009 21:09 ]
Leuke testritjes
. Ik heb vandaag proefgereden met een 135i en die auto heeft me echt enthousiast gemaakt. Hoewel het gewicht ongeveer gelijk is aan de 330i (de twin-turbo is nogal zwaar) voelt de 135i een stuk agieler aan. Hij rijdt erg vierkant, sturen = gaan. De zitpositie is erg mooi met de hoge deuren en de ver naar achter liggende b-stijl. Ik vind dit toch wel een stuk mooier dan een sedan waar je naast de b-stijl zit. Hoewel ik veel klachten heb gelezen dat de afstemming van het onderstel te soft zou zijn, vind ik het juist wel een goed compromis. De auto rijdt sportief maar kan goed overweg met slecht wegdek. De remmen waren ook perfect.
De motor heeft een duidelijk merkbaar turbogat en voelt minder sportief aan dan de atmosferische zescylinder uit de 330i/130i. Ik vond niet dat er een erg boeiend geluid uit de uitlaat kwam. Voor dagelijks gebruik is het koppel van de twinturbo wel prettig en het ding is ook serieus snel als je er voor gaat. Ik denk dat ik liever een variant met de atmosferische 3,0 liter van 272pk had gezien in de Coupé vanwege het relatief hoogtoerige karakter en het lagere gewicht.
Het interieur van de 1-serie Coupé vind ik wat minder dan van een 3-serie. Ook is het jammer dat bijv. de display tussen de tellers geen anti-aliasing heeft, waardoor het er net wat minder verfijnd uit ziet. De middenarmsteun zit ook wat simpeler in elkaar. Het zijn vooral de besturing en wegligging die me hebben overtuigd. Wat me ook wel aanspreekt is dat de 135i een nogal tegendraadse auto is, veel mensen zullen 'm niet snappen en kopen voor de helft minder liever de nieuwe Volvo S80 met 1.6je van 109pk.
Voor zakelijk gebruik zou dit de perfecte auto zijn. Ik rij nu telkens met twee overbodige achterdeuren en een lompe achterbank naar mijn werk terwijl ik die nooit nodig heb.
De motor heeft een duidelijk merkbaar turbogat en voelt minder sportief aan dan de atmosferische zescylinder uit de 330i/130i. Ik vond niet dat er een erg boeiend geluid uit de uitlaat kwam. Voor dagelijks gebruik is het koppel van de twinturbo wel prettig en het ding is ook serieus snel als je er voor gaat. Ik denk dat ik liever een variant met de atmosferische 3,0 liter van 272pk had gezien in de Coupé vanwege het relatief hoogtoerige karakter en het lagere gewicht.
Het interieur van de 1-serie Coupé vind ik wat minder dan van een 3-serie. Ook is het jammer dat bijv. de display tussen de tellers geen anti-aliasing heeft, waardoor het er net wat minder verfijnd uit ziet. De middenarmsteun zit ook wat simpeler in elkaar. Het zijn vooral de besturing en wegligging die me hebben overtuigd. Wat me ook wel aanspreekt is dat de 135i een nogal tegendraadse auto is, veel mensen zullen 'm niet snappen en kopen voor de helft minder liever de nieuwe Volvo S80 met 1.6je van 109pk.
Voor zakelijk gebruik zou dit de perfecte auto zijn. Ik rij nu telkens met twee overbodige achterdeuren en een lompe achterbank naar mijn werk terwijl ik die nooit nodig heb.
Zit daar exact hetzelfde blok als de e92 335 in? Ik heb geen turbo gat kunnen ontdekken namelijk. Vanaf de eerste versnelling, 1200 toeren oid, was het vol gaan. 120 heeft nog nooit zo snel op mijn teller gestaan. Invoegen op de snelweg is gewoon pure lol met zon blok.
De 135i heeft inderdaad hetzelfde blok. Ik kon een duidelijke vertraging waarnemen tussen het moment van gasgeven en het moment waarop het ding begon te trekken. Het is niet zo erg als bijna een diesel maar het is er zeker. Je kunt ook goed merken dat het koppel tussen 1000 en 3000 toeren snel toeneemt. De ESS-compressor in mijn Z4 heeft een vlakkere koppelkromme en een vlottere gasrespons (rijdt gewoon bijna als een grote atmosferische motor).
Dat is ook niet zo gek ... dat is juist de kracht van een compressor. Die TT 135i kun je trouwens ook nog laten kietelen zodat je 'gat' minder merkbaar wordt. Op e90fanatics staat genoeg info op de fora ... potentieel genoeg zo'n 1/335i
Dan ben ik misschien in de war. Mijn 325 heeft ook iets van een vertraging waardoor het me niet opviel... Wat weer betekent dat mijn beestje maar eens naar de garage moet denk ik...
Leuk om te lezen allemaal
Grappig ook dat zneek een 325 rijd en wel weer een stapje meer wil
Was je trouwens in nijkerk? Ik zag namelijk net iemand terug komen van een rit met een 335i.
Betreft het praktische aspect vind ik vooral het erin kruipen voor de passagiers een nadelig punt van de coupe. Ik heb nu een 3 deurs golf en vind het toch niet handig als er mensen mee rijden.
Vinden jullie trouwens de M3 nog meer waarde hebben tov de 335i? Ik vind het prijs verschil echt enorm en de extra power die je daarvoor terug krijgt niet echt in verhouding meer staan.
Betreft het praktische aspect vind ik vooral het erin kruipen voor de passagiers een nadelig punt van de coupe. Ik heb nu een 3 deurs golf en vind het toch niet handig als er mensen mee rijden.
Vinden jullie trouwens de M3 nog meer waarde hebben tov de 335i? Ik vind het prijs verschil echt enorm en de extra power die je daarvoor terug krijgt niet echt in verhouding meer staan.
>> Signature?
Nijkerk, check. Zilveren 335i tegen een uur of 16:30 
M3 is natuurlijk de top, maar praktisch gezien niet echt zinnig. Ik denk ook niet dat je in NL heel veel meer aan een M3 hebt boven een 335. De 335 is al zwaar overpowered voor NL. Maar de 335 is nog wel een beetje normaal te rijden, met enigzins acceptabel verbruik. En om eerlijk te zijn vind ik de bobbel op de moterkap ook niet echt geweldig. Een 335i met m-sportpakket heeft dan mijn voorkeur.
[edit] Deze:

Meer pics
M3 is natuurlijk de top, maar praktisch gezien niet echt zinnig. Ik denk ook niet dat je in NL heel veel meer aan een M3 hebt boven een 335. De 335 is al zwaar overpowered voor NL. Maar de 335 is nog wel een beetje normaal te rijden, met enigzins acceptabel verbruik. En om eerlijk te zijn vind ik de bobbel op de moterkap ook niet echt geweldig. Een 335i met m-sportpakket heeft dan mijn voorkeur.
[edit] Deze:

Meer pics
[ Voor 12% gewijzigd door zneek op 01-03-2009 12:15 ]
Hij is praktisch gezien net zo zinnig of onzinnig als een 335zneek schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:06:
M3 is natuurlijk de top, maar praktisch gezien niet echt zinnig.
Maar allebei schitterend.
Alleen vind ik de kleur van die E92 niet echt super, maja dat is smaak e.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Ik vind titansilber op zich hartstikke mooi. Je ziet alleen teveel grijze autos....Oxellaar schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:38:
[...]
Hij is praktisch gezien net zo zinnig of onzinnig als een 335![]()
Maar allebei schitterend.
Alleen vind ik de kleur van die E92 niet echt super, maja dat is smaak e.
Overigens zit er nog wel veel verschil in de M3 en de 335. De 335 is te rijden met enigzins acceptabel verbruik en laat zich ook prima rustig rond rijden. Bij lage toeren rij ik daar net zo stil en rustig in als in mijn 325. Ik heb nog nooit in een M3 gereden, maar gezien de specs rij je daar nooit echt rustig in.
Een S80 met 1.6 met 109pk?Femme schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:54:
Wat me ook wel aanspreekt is dat de 135i een nogal tegendraadse auto is, veel mensen zullen 'm niet snappen en kopen voor de helft minder liever de nieuwe Volvo S80 met 1.6je van 109pk.

Het ding schreeuwt gewoon lease in die kleur ... en aangezien je tegenwoordig ook M spul op je 316i kan krijgen is het gewoon een grijze muiszneek schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:06:
[...]
Ik vind titansilber op zich hartstikke mooi. Je ziet alleen teveel grijze autos....
Overigens zit er nog wel veel verschil in de M3 en de 335. De 335 is te rijden met enigzins acceptabel verbruik en laat zich ook prima rustig rond rijden. Bij lage toeren rij ik daar net zo stil en rustig in als in mijn 325. Ik heb nog nooit in een M3 gereden, maar gezien de specs rij je daar nooit echt rustig in.
M3 heeft toch een v8? Lijkt me dat je daar prima mee kan cruisen .. oude m3 kon dat ook prima.
over kleuren, ik moet zeggen dat ik de laatste tijd aangenaam verrast ben dat er toch weer wat andere kleuren te zien zijn dan zwart, donkerblauw en silver
mijn onbescheiden mening: briljantrood heerscht
mijn onbescheiden mening: briljantrood heerscht
[ Voor 14% gewijzigd door Corpii op 01-03-2009 14:51 ]
Dat is inderdaad wel een schitterende kleur. En je hebt natuurlijk alpineweiss, de modekleur. Ik ben met een hele specifieke kleur zo bang dat ik er op uitgekeken raak...
Ja wit is idd de mode kleur maar dat kan dus zeker nadelig zijn voor je afschrijvings waarde, want over 5 jaar kan wit wel helemaal 'uit' zijn. Afgezien daarvan wil ik zoiezo geen wit
Het is ook gewoon leuk om een mooi aangeklede wagen te hebben met een niet-heel-standaard kleur.
Corpii, Rood is wel heel gewaagd
Corpii, Rood is wel heel gewaagd
>> Signature?
valt wel mee vind ik. Al spat briljantrood er wel uit, maar mijn auto is ook 17 jaar oud, toen kon dat nog. Zoiezo is geel of groen vaak nog veel gewaagder. Van mij mag er zoiezo wel wat meer kleur in t wagenpark verschijnen, dat zwart, donkerblauw en zilver vind ik erg saai.
Maar iets donkerder rood vind ik erg mooi.
Maar iets donkerder rood vind ik erg mooi.
Ik vind rood eigenlijk op geen enkele BMW passen, behalve de rode kleur van de M6. Of denk ik aan de verkeerde tint?

Barbara rood, best nette kleur.
2 weken geleden voor het eerst een rode 7 gezien in amsterdam zoals die van de foto, ik vind het een mooie, onderscheidende kleur.
De kleur keuze voor de nieuwe 7 is trouwens best depressief. allemaal shades of grey.
[ Voor 12% gewijzigd door Heuving op 01-03-2009 17:52 ]
Dit vind ik nog wel passen, hoewel andere kleuren mijn voorkeur hebben op een 7Heuving schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:49:
[afbeelding]
[afbeelding]
Barbara rood, best nette kleur.
2 weken geleden voor het eerst een rode 7 gezien in amsterdam zoals die van de foto, ik vind het een mooie, onderscheidende kleur.
De kleur keuze voor de nieuwe 7 is trouwens best depressief. allemaal shades of grey.
Op dat model staat het op zich nog wel, hoewel ik het nog steeds geen succes vindt.
@ Daniël (en ik meen ook @ Femme): heb jij toevallig een collega op kantoor hier in Amersfoort met een vers geïmporteerde Alpin Weiss E46 M3? Vrouw van -als ik het goed zag, niet beledigend bedoeld- middelbare leeftijd, die uit jullie garage, of die van de buurman kwam rijden vanmiddag?
Dit is dus die bak waar je het over had @ Drome.zneek schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:06:
Nijkerk, check. Zilveren 335i tegen een uur of 16:30
[edit] Deze:
[afbeelding]
Meer pics
Erg vet... Mooie kleur ook.
Heb je nog interieur foto's? En welke opties heeft die?
Ja...dat ding wordt permanent gestald in onze parkeergarage. Volgens mij is die van de chef van het bedrijf boven ons (hij rijdt normaliter in een 997 Carrera) dus hij zal deze keer zijn vrouw er wel in hebben laten rijden.El-Loco schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:00:
@ Daniël (en ik meen ook @ Femme): heb jij toevallig een collega op kantoor hier in Amersfoort met een vers geïmporteerde Alpin Weiss E46 M3? Vrouw van -als ik het goed zag, niet beledigend bedoeld- middelbare leeftijd, die uit jullie garage, of die van de buurman kwam rijden vanmiddag?
Tegenwoordig? 14 jaar terug kon je dat ook al op een E36 316i Compact krijgen hoorWimo. schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:30:
[...]
Het ding schreeuwt gewoon lease in die kleur ... en aangezien je tegenwoordig ook M spul op je 316i kan krijgen is het gewoon een grijze muis![]()
M3 heeft toch een v8? Lijkt me dat je daar prima mee kan cruisen .. oude m3 kon dat ook prima.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Interieur is zwart leer met hoogglans zwart. Qua opties is ie redelijk compleet, tis een High Executive met nog wat extra opties. Alleen het standaard audio systeem is niet denderend. Maar daar is wel wat aan te doenKecin schreef op maandag 02 maart 2009 @ 00:11:
[...]
Dit is dus die bak waar je het over had @ Drome.
Erg vet... Mooie kleur ook.
Heb je nog interieur foto's? En welke opties heeft die?
Cool, heb dat in die van mij ook(kleuren), vind het toch eigenlijk wel mooier dan dat hout of grijs.zneek schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:26:
[...]
Interieur is zwart leer met hoogglans zwart. Qua opties is ie redelijk compleet, tis een High Executive met nog wat extra opties. Alleen het standaard audio systeem is niet denderend. Maar daar is wel wat aan te doen
M3 om mee te cruisen, of woon-werk verkeer. Jij bent gekWimo. schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:30:
[...]
Het ding schreeuwt gewoon lease in die kleur ... en aangezien je tegenwoordig ook M spul op je 316i kan krijgen is het gewoon een grijze muis![]()
Maar ik vind zo'n coupé er echt niet lease achtig uit zien. Dit heb ik dan wel weer met de sedan.
Maar wanneer er gewoon een compleet M(tech) sport pakket op zit, dan zit daar verschil in, dan wanneer je een bumpertje op de zwarte markt haalt. (Ik noem maar wat).
Nog veel erger vind ik het M3 stickertje achterop. En dan 1 enkel uitlaatje aan de linkerkant, die ook nog eens naar beneden gericht is (oftewel, 4 cillinder diesel)Kecin schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:59:
[...]
Cool, heb dat in die van mij ook(kleuren), vind het toch eigenlijk wel mooier dan dat hout of grijs.
[...]
M3 om mee te cruisen, of woon-werk verkeer. Jij bent gek.
Maar ik vind zo'n coupé er echt niet lease achtig uit zien. Dit heb ik dan wel weer met de sedan.
Maar wanneer er gewoon een compleet M(tech) sport pakket op zit, dan zit daar verschil in, dan wanneer je een bumpertje op de zwarte markt haalt. (Ik noem maar wat).
Toevallig, M3-gebrabbel 
Afgelopen vrijdag de hele dag op de Motorbeurs gelopen. Op weg naar de auto om weer naar huis te gaan zie ik net een BMW aankomen, stond voor de spoorbomen. Kon niet zien wat voor model het was (donker) maar wel een dikke iig
Dus ik tuur naar die auto, komt naar me toegereden en jawel, een gloedjenieuwe M3. Die had ik nog nooit in het echt gespot dus even goed kijken...
Stopt 'ie...raampje open..."Wat zit je te kijken!?" Ik dacht al, "O jee, een kamper ofzo die wat te zeiken heeft"...
Ik stond met even met mijn bek vol tanden, roept die figuur "Herken je me niet ofzo!" Ik zag geen reet in die auto maar de stem kwam me bekend voor...bleek het een bekende te zijn die ik via mijn websites al wat langer ken, Corné Klijn (van oa 3FM en de motorsport-programma's op RTL7).
Binnenkort ga ik weer eens bij hem langs, je mag raden wat mijn eerste vraag gaat worden, haha! Heb al een keer eerder met zijn oude E46 M3 over het mediapark gescheurd dus dat ritje gaat wel lukken
Nog even wat überslechte gsm-pics gemaakt:

wat een übergave auto zeg die nieuwe M3
Afgelopen vrijdag de hele dag op de Motorbeurs gelopen. Op weg naar de auto om weer naar huis te gaan zie ik net een BMW aankomen, stond voor de spoorbomen. Kon niet zien wat voor model het was (donker) maar wel een dikke iig
Dus ik tuur naar die auto, komt naar me toegereden en jawel, een gloedjenieuwe M3. Die had ik nog nooit in het echt gespot dus even goed kijken...
Stopt 'ie...raampje open..."Wat zit je te kijken!?" Ik dacht al, "O jee, een kamper ofzo die wat te zeiken heeft"...
Ik stond met even met mijn bek vol tanden, roept die figuur "Herken je me niet ofzo!" Ik zag geen reet in die auto maar de stem kwam me bekend voor...bleek het een bekende te zijn die ik via mijn websites al wat langer ken, Corné Klijn (van oa 3FM en de motorsport-programma's op RTL7).
Binnenkort ga ik weer eens bij hem langs, je mag raden wat mijn eerste vraag gaat worden, haha! Heb al een keer eerder met zijn oude E46 M3 over het mediapark gescheurd dus dat ritje gaat wel lukken
Nog even wat überslechte gsm-pics gemaakt:

wat een übergave auto zeg die nieuwe M3
erg vet, zeker met die velgen..... En ik blijf wit geweldig vinden!
Nog even over de kleur rood, ik vind mijn E36 ook niet verkeerd. Vanochtend effe snel geschoten met gsm:

Maar lang zal die pret niet duren, want over twee weken stapt DJ Henk in deze jongen:

En filerijden zal nooit meer hetzelfde zijn...

Maar lang zal die pret niet duren, want over twee weken stapt DJ Henk in deze jongen:

E39, briljante wagen. Ik mis de mijne nog dagelijks .. afhankelijk van mijn toekomstige baan wil ik toch eigenlijk wel weer een E39. Het liefst een 540i op gas o.i.d. 10x liever zoiets dan een 116i.
Heb je ook een 528i? Nice
Heb je ook een 528i? Nice
[ Voor 8% gewijzigd door Wimo. op 02-03-2009 20:22 ]
Het is dat je hem IRL kent, anders is dit één van de meest arrogante opmerkingen van 09."Herken je me niet ofzo!"
[ Voor 9% gewijzigd door El-Loco op 02-03-2009 21:07 ]
E39 wel een mooie bak, alleen de voorkant blijft wat missen. Ook vind ik deze velgen wat minder, maar degelijke auto natuurlijk. Qua value for money volgens mij een hele goeie bakDJ Henk schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:54:
Nog even over de kleur rood, ik vind mijn E36 ook niet verkeerd. Vanochtend effe snel geschoten met gsm:
[afbeelding]
[afbeelding]
Facts don't care about your feelings
Verwijderd
Automaat dus?DJ Henk schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:54:
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan de naam van de foto kan ik er aan afleiden dat het een 528i is?
Jammer dat ie pré facelift is, angels eyes staan erg goed op een E39.
Niet ?Verwijderd schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 14:28:
[...]
Automaat dus?![]()
Aan de naam van de foto kan ik er aan afleiden dat het een 528i is?![]()
Jammer dat ie pré facelift is, angels eyes staan erg goed op een E39.
code:
1
| http://www.xs4all.nl/~webmelk/528_zwart.jpg |
Angeleyes knal je er gewoon aftermarket op ... heb ik ook gedaan toentertijd.
Het is inderdaad een 528i met automaat, dat had ik er wel even bij kunnen vermelden ja.
Voorlopig heb ik geen plannen om er dingen aan te gaan verbouwen. Het is nogal een grote stap vooruit van wat ik nu heb, dus ik ga eerst gewoon een tijdje heel blij zitten zijn.
Nog anderhalve week..
Voorlopig heb ik geen plannen om er dingen aan te gaan verbouwen. Het is nogal een grote stap vooruit van wat ik nu heb, dus ik ga eerst gewoon een tijdje heel blij zitten zijn.
Nog anderhalve week..
Zeker mooie kar hoor! Veel veilige en leuke kilometers gewenst, maar dat gaat vast wel lukken in zo'n dikke bakDJ Henk schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 20:54:
Het is inderdaad een 528i met automaat, dat had ik er wel even bij kunnen vermelden ja.![]()
Nog anderhalve week..
Gisteren heb ik m'n complete uitlaat eronder uit gehad om een nare resonantie opgelost te krijgen. Ik dacht dat dit veroorzaakt werd voor een lek in de uitgaande pijp van de katalysator. Dus alles eronder uit, gaatjes dicht gelast samen met m'n pa en alles er weer onder. Vooral de katalysator er onderuit krijgen was enigszins een uitdaging... De moer en het draadeind van de middelste ophangbeugel zit vol met roest en is niet meer los te krijgen, dus dan maar de hele beugel van de versnellingsbak af (beetje lastige bouten alleen om bij te komen...). Toen kwam de echte uitdaging, de ingaande pijp van de kat zat met uitlaatcement vast aan het uitlaatspruitstuk. Los wrikken ging maar lastig door de beperkte ruimte en omdat de pijp recht naar beneden moest... Uiteindelijk toch gelukt, gaatjes dicht gemaakt, alles er weer onder en starten.
En balen... Het blijkt nu dat de resonantie uit m'n kat komt en dat daar dus blijkbaar binnenin iets los zit... Wil ik er vanaf, moet er een nieuwe kat onder
Natuurlijk kon ik het laten om de auto een keer te starten zonder demper, en later zonder kat... Ik kan je zeggen dat het niet echt ten goede van het gelijk kwam... Zonder uitlaat klonk het helemaal slecht.
En balen... Het blijkt nu dat de resonantie uit m'n kat komt en dat daar dus blijkbaar binnenin iets los zit... Wil ik er vanaf, moet er een nieuwe kat onder
Natuurlijk kon ik het laten om de auto een keer te starten zonder demper, en later zonder kat... Ik kan je zeggen dat het niet echt ten goede van het gelijk kwam... Zonder uitlaat klonk het helemaal slecht.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik ben bezig met het afronden van de deal bij de dealer maar hij biedt me nu aan om het leer achteraf in te bouwen, dit is ca. 400euro goedkoper. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zit dat met kwaliteit? Ziet het er het zelfde uit of toch wel verschil dan als je het af-fabriek erin laat maken?
>> Signature?
Vorige week woensdag met deze 130i meegereden over Zandvoort 
Dat gaat lekker kan ik je vertellen!

Terugweg zag ik deze te koop staan. Mooi bakkie!

Terugweg zag ik deze te koop staan. Mooi bakkie!

[ Voor 20% gewijzigd door Cheesy op 10-03-2009 15:59 ]
Waarom steekt dat ding z'n tong uit?Cheesy schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:57:
Vorige week woensdag met deze 130i meegereden over Zandvoort
[afbeelding]
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wie het erin zet.ChiLLeR schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:14:
Ik ben bezig met het afronden van de deal bij de dealer maar hij biedt me nu aan om het leer achteraf in te bouwen, dit is ca. 400euro goedkoper. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe zit dat met kwaliteit? Ziet het er het zelfde uit of toch wel verschil dan als je het af-fabriek erin laat maken?
Maar koop je een nieuwe auto dan? In dat geval had ik het liefst gewoon fabriek-af.
Mocht je hem importeren, dan kan je beter later inbouwen, want dat scheelt BPM
Heb overigens vorige week nog een E30 M3 gezien. 49,000 KM gelopen.
Voor de Amerikaanse markt, dus dakraam én airco. Verder alle opties, zoals leer enzo.
Grapje moest nog 17.500 kosten. Bouwjaar: 1991.
Maar damn, wat een vette bak. Voorzien van alle spoilermeuk enzo, allemaal lekker origineel.
Beetje dit idee:

Ook de zijlampen zaten erop
Maar damn, dikke bak hoor!
[ Voor 30% gewijzigd door Kecin op 10-03-2009 19:35 ]
De 118d gaat morgen naar de dealer voor een terugroepactie. Twee rubbers bij de achterklep kunnen mogelijk niet goed sluiten waardoor er water bij de accu en electronica onderin de achterbak loopt. Better safe than sorry, maar wel lastig dat het net drie dagen na de 30k km beurt was dat ik gebeld werd
Uuh? Mis ik iets?
[edit]Ah, jij hebt ook een 118d
[ Voor 23% gewijzigd door zneek op 10-03-2009 22:56 ]
Nou importeren was ik vanaf gestapt tot ik vanavond een offerte kreeg van een nieuwe BMW 325i nog volledig configureerbaar uit Duitsland... damn dat scheelt wel even flink wat centjes... dus daar ga ik me nu toch eens even verder in verdiepen, wou bijna morgen akkoord bij de dealer gevenKecin schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:31:
[...]
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wie het erin zet.
Maar koop je een nieuwe auto dan? In dat geval had ik het liefst gewoon fabriek-af.
Mocht je hem importeren, dan kan je beter later inbouwen, want dat scheelt BPM.
>> Signature?
Neem aan dat het bij alle 1-series dan kan zijn? De originele, of de 'facelift' modellen?zneek schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 22:54:
[...]
Uuh? Mis ik iets?
[edit]Ah, jij hebt ook een 118dTis na 22:00, dat trek ik met mijn leeftijd niet meer....
Dit topic is gesloten.