Het grote BMW topic, deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste
Acties:
  • 93.849 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:49

Wimo.

Shake and Bake!

Jezus wat een prutsers.. dump dat ding. En nooit meer terug gaan naar die zaak |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-07 08:48
Schandalig :'(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125609

Heuving schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:47:
Here we go again:
[afbeelding]
iets van 2 uur geleden moest ie WEER weggetakeld worden.

ongeveer 200 meter mee gereden toen de motor en alle systemen (inclusief de stuur bekrachtiging) uitvielen.
Met veel moeite de auto op een veilige plek kunnen zetten, toen vulde een overduidelijke benzine lucht de auto.
De motorkap open gedaan, duidelijk zichtbaar dat er een forse lek zit ergens voor de benzine.
Op de foto was het meerendeel van de benzine al verdampt, maar alsnog geeft het een goed idee van hoe erg het lek is.
[afbeelding]
Opzich geluk dat de motor nog koud was en de lekkende benzine niet onderdelen van een warme motor heeft geraakt, want anders was ie zeker afgefikt (ik heb geen brandblusser in de auto).
Maar eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden als ie in rook opgegaan was.

BMW komt mn strot uit, wat een waardeloos stuk techniek en wat zijn die monteurs van BMW Keram een stel debiele, hersenloze mongolen, dat is dan nog een belediging voor de mensen die het syndroom hebben.
Dus wanneer komt die Audi? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Wimo. schreef op zondag 08 februari 2009 @ 15:55:
Jezus wat een prutsers.. dump dat ding. En nooit meer terug gaan naar die zaak |:(
Bij deze wil ik nogmaals benadrukken, BMW Keram is de plek van beuners, ze hebben geen verstand van zaken, frauderen en de monteurs hebben polio.
In mijn eigen netwerk heb ik ook al voor de mensen die het willen horen ervoor gezorgd dat ze niet naar Keram gaan. heeft ze in iedergeval al 2 klanten gekost.

Omdat Keram een opzichzelf staande dealer is en BMW NL alleen een bemiddelende rol kan vervullen, loopt het gewoon ongeloofelijk stroef. Communicatie met Guido de Schwartz, de aftersale manager werkt niet.
Overal moet achteraan gebeld worden voordat er iets gebeurd. Overigens is dat niet alleen mijn ervaring, dat is ook gebeurd met een klant die problemen had met zn vrijwel nieuwe M6 uit de huisselectie.

hoe het er nu voor staat, ik ga de auto niet meer ophalen totdat er een concreet acceptabel voorstel op tafel ligt.

edit: moet ik nog aan toevoegen dat de auto dus een week terug is van reparatie en ik ondanks aandringen nogsteeds niet de werkbon heb mogen ontvangen van Patrick Hindriks.
Voor de mensen die met Keram te maken hebben een waarschuwing bij deze:

Dino Dipic - Sales
Gladjakker, aardig tot het moment dat de koop is gesloten. Komt zijn afspraken niet na, en is op de hoogte van valsheid in geschrifte die is gepleegd.

Guido de Schwartz - After sale manager
Komt ook zijn afspraken niet na, bagetaliseerd het feit van valsheid in geschrifte en houdt zich niet aan de gouden regel van een after sale manager; namelijk de klant is koning.

Patrick Hindriks - Werkplaats
Wederom, komt zijn afspraken niet na en heeft evident geen verstand van zaken.

[ Voor 26% gewijzigd door Heuving op 08-02-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Heuving schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:13:
[...]

Bij deze wil ik nogmaals benadrukken, BMW Keram is de plek van beuners, ze hebben geen verstand van zaken, frauderen en de monteurs hebben polio.
In mijn eigen netwerk heb ik ook al voor de mensen die het willen horen ervoor gezorgd dat ze niet naar Keram gaan. heeft ze in iedergeval al 2 klanten gekost.

Omdat Keram een opzichzelf staande dealer is en BMW NL alleen een bemiddelende rol kan vervullen, loopt het gewoon ongeloofelijk stroef. Communicatie met Guido de Schwartz, de aftersale manager werkt niet.
Overal moet achteraan gebeld worden voordat er iets gebeurd. Overigens is dat niet alleen mijn ervaring, dat is ook gebeurd met een klant die problemen had met zn vrijwel nieuwe M6 uit de huisselectie.

hoe het er nu voor staat, ik ga de auto niet meer ophalen totdat er een concreet acceptabel voorstel op tafel ligt.
Wat wil je nu doen? Inruilen en direct daarna een andere dealer zoeken? Of stap je van het merk af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Beetje sneu dat Heuving schijnbaar een maandagmorgen BMW heeft gekregen en vervolgens bij schijnbaar de meest incapabele BMW garage van heel NL terecht komt.

Allemaal erg kut natuurlijk, maar niet echt een reden om dit aan het merk toe te schrijven dat die prutsers van Keram die auto schijnbaar maar niet goed weten te krijgen.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
GaMeOvEr schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:17:
Beetje sneu dat Heuving schijnbaar een maandagmorgen BMW heeft gekregen en vervolgens bij schijnbaar de meest incapabele BMW garage van heel NL terecht komt.

Allemaal erg kut natuurlijk, maar niet echt een reden om dit aan het merk toe te schrijven dat die prutsers van Keram die auto schijnbaar maar niet goed weten te krijgen.
Opzich zou ik je mening delen dat het niet aan BMW valt toe te schrijven, maar ik heb gesproken met een Level 1 techneut van BMW NA.
Quote:
You know that BMW and their crankcase vent valves were built by Talibans? What happens if all the oil collected in the intake manifold does not make it back to the oil pan? What does it mean or what has failed when the oil collected in the intake manifold makes it past the combustion chamber?
...
Basically, your valves now look like a badly burnt hamburger meat patty. We all heard of all the frozen vent valves causing the explosion of the valve covers, right? And typically, an early warning of a failing vent valve for the crankcase sounds like an old goose crying for it's mama during decel and light throttle app. Bottom line, all that built up anger that your engine is capable of has to be released somehow. If not through the tail pipe OR intake air and the mass meter (I have seen oil soaked air mass meters).... It will crack the valve covers to vent before any metallic engine parts since plastic is weaker. That's the best I can do to explain my theory about your cars diarrhea problem. The VANOS faults may have been set when trying to keep the engine running and efficient. Im curious to see what other faults were set and what the mass meter and oxygen sensors has to say when the faults were set. I would have also looked into the adaption values or air/fuel mixture (additive or short term value AND multiplicative or long term). They are obviously part of what the VANOS does, when it can no longer advance or retard because it's reached the limit..............(timing chains only jump when a tooth or two breaks on any of the sprockets, usually kills engines under one minute)

Ik ben niet de enige die motorische problemen heeft. Zoals de techneut zelf zegt, bepaalde onderdelen van de motor zijn van inferieure kwaliteit en veroorzaken/verergeren problemen.
Het meest kwetsbare onderdeel is het PCV systeem wat eigenlijk de complete motor nakt.

De techneut verklaarde ook het VANOS probleem wat Keram aangaf als oorzaak.
Daaruit viel ook op te maken dat Keram aperte leugens loopt te verkondigen. Wat ze vertelde, is gewoon absoluut niet mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Heuving op 08-02-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Heuving schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:22:
[...]

Opzich zou ik je mening delen dat het niet aan BMW valt toe te schrijven, maar ik heb gesproken met een Level 1 techneut van BMW NA.
[BMW NA quote]
Ja, wellicht dat er inferieure materialen inzitten, maar als je naar een (blijkbaar) betere dealer was geweest, hadden ze dit probleem direct verholpen, of niet?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
tdw schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:30:
[...]

Ja, wellicht dat er inferieure materialen inzitten, maar als je naar een (blijkbaar) betere dealer was geweest, hadden ze dit probleem direct verholpen, of niet?
Hoogst waarschijnlijk waren deze problemen er dan niet geweest.

Maar is het een long-term solution? ik denk dat het bovenal ook een constructieve kwestie is dat de onderdelen zo snel slijten.
Dan kan je onderdelen blijven vervangen maar ik denk dat het dan steeds een tijdelijke oplossing is en misschien per voertuig verschilt hoelang de onderdelen het uithouden, en om de zoveel tijd zal er altijd wel wat de geest geven.

Als je een tijdje rondkijkt op diverse fora over de 7-serie is reparaties een werkelijk onderdeel van het hebben van een 7.
Komt erop neer dat je een 7-serie in iedergeval NOOIT moet nemen buiten garantie, want daar loop je op leeg.

Heuving zal in iedergeval nooit meer de fout maken om een 7 te nemen en eigenlijk ook geen BMW meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Heuving op 08-02-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Gewoon een oude e34 kopen. Dan heb je ook reparaties, maar sta je tenminste niet stil langs de weg :Y)

Ik denk dat je beter je negatieve energie even weg kan trappen met een SLR 722 voordat je je gal op Internet gaat spuwen. Problemen zijn zuur, maar om ze na een week nog terug te gaan moeten lezen ook.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Wekkel schreef op zondag 08 februari 2009 @ 16:41:
Gewoon een oude e34 kopen. Dan heb je ook reparaties, maar sta je tenminste niet stil langs de weg :Y)

Ik denk dat je beter je negatieve energie even weg kan trappen met een SLR 722 voordat je je gal op Internet gaat spuwen. Problemen zijn zuur, maar om ze na een week nog terug te gaan moeten lezen ook.... :)
frustratie zit hoog inderdaad :P

Ik vind dat het nu wel duidelijk gezegd mag worden hoe het in elkaar zit.

Ik ga maar weer eens voor het eerst sinds lange tijd gamen om de frustratie weg te laten vloeien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-07 22:32

_Arthur

blub

Tijd om een advocaat op die bende te zetten lijkt mij en de koop te laten ontbinden.

Was trouwens ook wel verbaast dat je destijds toch weer een 7 had gekocht na de ellende met je vorige exemplaar.

Ik ben blij dat ik dergelijke problemen met mijn huidige einser of vorige dreier niet heb gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door _Arthur op 08-02-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Echt wel balen Heuving.
Ik hoop dat je je wel bedenkt en bij BMW blijft. Wie moet er anders met zulke vette bakken pronken op GoT ;)?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Kecin schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:04:
Echt wel balen Heuving.
Ik hoop dat je je wel bedenkt en bij BMW blijft. Wie moet er anders met zulke vette bakken pronken op GoT ;)?
Femme en Daniel :7 En er zitten hier vast nog meer toekomstige miljonairs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wimo. schreef op zondag 08 februari 2009 @ 17:13:
[...]

Femme en Daniel :7 En er zitten hier vast nog meer toekomstige miljonairs :+
Hoe meer zielen hoe meer vreugd. En hun hebben geen 7ers?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Weer terug van de Ardennen *O* in 1 stuk en de BMW is nog heel :P

Op de heenweg op 2/3e van de rit moesten we olie bijvullen, dat gaf de motorcomputer ineens zelf aan, die had ik natuurlijk bij me uit voorzorg, en toen was het goed. Het laatste, derde deel bleek toch iets stijler dan verwacht (andere delen van de Ardennen die ik gezien heb waren vlakker). Ik moest flink bijtrekken, soms zelfs in de derde versnelling, en de temperatuur die al hoog liep, liep nu in het rood. De naald flikkert wel steeds heen en weer, alsof hij niet meer weet of hij nu 60 of 80 graden doet. Ik vermoed nu na 3 dagen ook dat die temperatuursensor stuk is, want hij geeft soms met een koude auto 120 graden aan.

Dat wisten we toen nog niet, dus uiteindelijk de laatste beklimming, zo stijl naar boven dat we er zelfs te voet (!) moeite mee hadden naar boven te komen. In zijn eerste versnelling, 4 man in de auto + de kofferbak volgeramd met bagage, tempmeter ver over het rode gedeelte heen :') en maar ploegen en gieren met die bak.

Uiteindelijk perfect zonder een centje pijn boven aangekomen, na nog even achteruit een handremproef te moeten doen omdat we moesten keren om het hek in te kunnen rijden van het terrein, we waren iets te ver doorgereden.

Vanmorgen voor het doorrijden nog gecheckt, olie goed, koelvloeistof goed, alles in orde, alleen die meter, wellicht dat die ook deels verantwoordelijk is voor het slecht koud starten.

Er zijn af en toe wel wat bijgeluiden hier en daar, maar hij is iig stevig, en blijkbaar betrouwbaar. Morgen eerst maar eens de distributieriem vervangen, en die sensor.

Tot zo ver ons eerste avontuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Pfff... risky business. Sta je anders stil op zo'n helling met opgeblazen motor. Maar ja, het is natuurlijk wel een BMW, toen ze nog degelijke auto's maakten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

HTT-Thalan schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:16:
Weer terug van de Ardennen *O* in 1 stuk en de BMW is nog heel :P
<knip>
Je weet nu zeker dat de motor niet op ontploffen stond toen je hem kocht. Verwenbeurtje en gebruiken die auto!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Thanks jongens :) ga ik zeker doen. Morgen de riem, sensor, wellicht dat ik nog andere dingen tegenkom, en hij wordt even flink gepoetst en vanbinnen schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

@ Heuving: balen van al je ellende man.... begrijp je frustratie wel hoor.... als ik zoveel ellende gehad zou hebben met auto's in jouw prijsklasse, dan had ik misschien ook wel van een merk afgestapt. Maar goed, je ziet dat de oude Beemers het nog goed volhouden. :Y) Dus BMW is ook weer niet zo HEEL slecht.

Aangezien BMW Nederland verder niks voor je kan betekenen, zou ik wel het BMW hoofdkantoor in Duitsland van al je bevindingen op de hoogte stellen. Ook als het niks uithaalt, je bent wel je ei kwijt en dat zorgt er wel voor dat je een hoop frustratie kwijt bent. Ik namelijk dat BMW er niet echt blij mee is dat je zoveel problemen hebt met een vrij nieuwe 7 serie en de gang van zaken van een BMW dealer in Nederland.

Ik zou echt een uitgebreid verslag inclusief foto's en feiten en bewijzen daar naartoe sturen.

Nogmaals, het zou jammer zijn als je compleet van BMW afstapt, maar ik kan je keuze zeker begrijpen.

Sterkte met alles!

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Heuving, koopt een oude E30, kost je een paar honderd euro en je rijdt zonder gezeik naar de Ardennen en terug :')

@ Gameover, ben jij vandaag met jouw 635CSI Turbo op pad geweest ergens tussen Maastricht en Eindhoven? Zit er een 88 in jouw kenteken?

[ Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-02-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Nope, staat braaf in de garage en er zit geen 88 in mijn kenteken. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik rij inmiddels al weer bijna 5 jaar BMW, bijna 3 jaar in een E46 coupe en nu 1.5 jaar in een E90 sedan. Ik heb helemaal niets te klagen over de kwaliteit van BMW. Mijn E90 heb ik nu bijna 1.5 jaar en die is nog niet 1 keer bij de garage geweest, behalve voor het monteren van winterbanden. Mijn E46 heeft als ergste reparatie remblokken en schijven gehad en heeft me nooit veel kost in onderhoud. Mijn E90 nog helemaal niets zelfs.

Om maar even duidelijk te maken dat Heuving en de 7-serie niet de regel zijn voor BMW :) Overigens scheelt het een hoop dat mijn beide BMW's in onderhoud zijn bij De Beier. Beetje lastig, zakendoen met koppige Friezen ;) maar ze weten wel hoe je een klant tevredenhoudt en hoe je een BMW correct onderhoudt.

[edit]Heuving, misschien eens een tripje naar het hoge Noorden wagen om te kijken hoe het ook kan? :)

[ Voor 6% gewijzigd door zneek op 08-02-2009 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
zneek schreef op zondag 08 februari 2009 @ 22:14:
Ik rij inmiddels al weer bijna 5 jaar BMW, bijna 3 jaar in een E46 coupe en nu 1.5 jaar in een E90 sedan. Ik heb helemaal niets te klagen over de kwaliteit van BMW. Mijn E90 heb ik nu bijna 1.5 jaar en die is nog niet 1 keer bij de garage geweest, behalve voor het monteren van winterbanden. Mijn E46 heeft als ergste reparatie remblokken en schijven gehad en heeft me nooit veel kost in onderhoud. Mijn E90 nog helemaal niets zelfs.

Om maar even duidelijk te maken dat Heuving en de 7-serie niet de regel zijn voor BMW :) Overigens scheelt het een hoop dat mijn beide BMW's in onderhoud zijn bij De Beier. Beetje lastig, zakendoen met koppige Friezen ;) maar ze weten wel hoe je een klant tevredenhoudt en hoe je een BMW correct onderhoudt.

[edit]Heuving, misschien eens een tripje naar het hoge Noorden wagen om te kijken hoe het ook kan? :)
De 7-serie lijkt een probleem kindje van BMW. Er zijn veel problemen bekend, niet alleen electronica.
Het motorische probleem wat ik heb, komt nog best vaak voor bij jonge 7'ens en het is zeker dat het vroeg of laat gaat gebeuren. typisch heeft elke 7 hetzelfde motorprobleem nog voordat de 2 ton wordt bereikt.
Ik weet niet hoe het met de A8 of S-klasse zit, ik weet in iedergeval wel dat de S-klasse die ik bijna anderhalf jaar heb gehad na ruim 40.000 km (met een totaal 120k op de klok) nooit problemen heeft gekend.

@ _Artur: Ik heb ook mn advocaat erop gezet, maar voor beide partijen is dat een langdurige en vervelende kwestie. Een oplossing zou dan 2 maanden of waarschijnlijker langer duren. In de uitspraak zou ook zeker een stukje devaluatie zitten waar ik ook niet gelukkig van zou worden. Ik ben dus ook gebaat bij een schikking waar aan gewerkt wordt. Helaas verloopt de communicatie bijzonder stroef, dus alsnog blijft het een slepende kwestie.

@ Naboo: Inderdaad, iedereen weet dat ik aardig wat geld heb moeten uitgeven om 7 te rijden. Als het dan eerder negatief dan positief is, zit bij mij de frustratie daardoor erg hoog.
Het hoofdkantoor van BMW is voor een gedeelte op de hoogte, ik heb een direct e-mail adres. Als ik nog een beetje afgekoeld ben morgen gaat ook wel een uitgebreide mail eruit naar BMW NL, Keram, Bovag en het hoofdkantoor.

@ zneek: de auto is weggesleept vlakbij mijn huis in zoetermeer, dus de auto gaat naar BMW Den Haag.
Ik heb al de historie van de auto doorgestuurd en ik ben erg benieuwd wat ze ga vinden na een analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 16:23

4x2

lộn xộn quá

HTT-Thalan schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:16:
Vanmorgen voor het doorrijden nog gecheckt, olie goed, koelvloeistof goed, alles in orde, alleen die meter, wellicht dat die ook deels verantwoordelijk is voor het slecht koud starten.
Volgens mij heeft de injectiecomputer een aparte koelvloeistofsensor die los staat van de meter op het dashboard.
Metertje zelf is aannemelijk dat ie kapot is, zal de eerste niet zijn (en massa problemen kunnen ook wel eens voorkomen, kijk eens of ie wat verspringt als je bv je lampen aan zet).
Zou me dr niet direct druk om maken, als ie dr na een ritje bergop met een meter ver in het rood niet een hoop koelvloeistof uit zeikt valt het hoogstwaarschijnlijk wel mee.
Zou wel even controleren of de viscokoppeling van de koelvin nog werkt, die gaan ook nogal eens kapot.

Verder kun je ook het ontstekingstijdstop nog even (laten) controleren met een stroboscoop, als die te vroeg staat start ie ook niet zo best en loop ie eerder warm.
Mits je nog een verdeler onderop het blok hebt.

Heuving: zou idd gewoon een E30 kopen, wat dr niet op zit kan ook niet kapot.
In dat opzicht: koop een gerestaureerde 2002, daar zit nog minder op :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

4x2 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 01:24:
[...]
Zou wel even controleren of de viscokoppeling van de koelvin nog werkt, die gaan ook nogal eens kapot.

Verder kun je ook het ontstekingstijdstop nog even (laten) controleren met een stroboscoop, als die te vroeg staat start ie ook niet zo best en loop ie eerder warm.
Mits je nog een verdeler onderop het blok hebt.

Heuving: zou idd gewoon een E30 kopen, wat dr niet op zit kan ook niet kapot.
In dat opzicht: koop een gerestaureerde 2002, daar zit nog minder op :P
En hoe controleer ik of die Visco nog goed werkt?

Een 503! Nog ouder, nog simpeler, nog stoerder 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
HTT-Thalan schreef op maandag 09 februari 2009 @ 07:27:
[...]

En hoe controleer ik of die Visco nog goed werkt?

Een 503! Nog ouder, nog simpeler, nog stoerder 8)
Met een opgerolde krant proberen de fan tegen te houden met draaiende motor.. Als dat lukt is je Visco stuk.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als er geen tegendruk is wanneer je een zwier aan de visco geeft wanneer de motor uit staat, weet je het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:29

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat je heel makkelijk kan voelen of de visco kapot is. Als je met de motor uit een zetje tegen de fan geeft en hij blijft vrij makkelijk doordraaien, dan is je visco kapot. Een goede visco geeft veel weerstand en zal heel snel weer tot stilstand komen.

@Heuving
Damn, jij hebt echt een lading problemen met die auto waar je U tegen zegt... En als ik je verhaal zo hoor zijn het gevoelige punten van de auto die door de garage niet of maar slecht gerepareerd worden, waardoor het van kwaad naar erger is gegaan... Dan blijken die oude BMW's toch wel heel betrouwbaar ;) Mijn E36 heeft vergeleken met jouw 7 echt maar kleine dingetjes gehad tot nu toe (die ook nog eens voornamelijk op ouderdom terug te voeren zijn).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou dat is dan duidelijk, het is niet de Visco. Als ik 1 schoep van de ventilator een zetje geef, staat de volgende schoep alweer stil bij mijn hand. Voldoende weerstand dus!

Ik heb even iemand gebeld in Zeeland die ooit eens voor 2 tientjes een nieuwe ruit monteerde op mijn 520i, heeft een beetje een zwarte BMW garage zeg maar, categorie beunhaas. Ik kan namelijk geen BMW garages in Breda e.o. vinden die én de riem hebben liggen én een beetje schappelijk uurtarief rekenen. Hij rekent 35 euro het uur en laat me straks weten of hij vandaag tijd, en een riem heeft voor me. Hij kijkt dan ook direct even naar die sensor. Het is even een uurtje op en een uurtje neer, maar zelfs mét benzine is het goedkoper dan die 'officiele' garages hier in de buurt.

(ik reken Renova even niet mee, die zijn sowieso te duur, en die Boomstraat in Tilburg vertrouw ik niet meer).
deepbass909 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 08:48:
@Heuving
Damn, jij hebt echt een lading problemen met die auto waar je U tegen zegt... En als ik je verhaal zo hoor zijn het gevoelige punten van de auto die door de garage niet of maar slecht gerepareerd worden, waardoor het van kwaad naar erger is gegaan... Dan blijken die oude BMW's toch wel heel betrouwbaar ;) Mijn E36 heeft vergeleken met jouw 7 echt maar kleine dingetjes gehad tot nu toe (die ook nog eens voornamelijk op ouderdom terug te voeren zijn).
De meest voorkomende problemen bij nieuwe auto's in het algemeen zijn elektrische problemen. Ik vind het ook extreem zuur voor Heuving zijn 7, want de 7 zou het summum van techniek moeten zijn binnen BMW's portfolio. Daar mag gewoon niks mee misgaan, en zeker niet op deze manier, met een dealer die zich er blijkbaar met een jantje van leiden vanaf maakt.

We roepen wel heel makkelijk 'koop iets minder nieuws' maar voor ons (de mensen met een oudere BMW) is een 7-serie uit 1992 al heel snel heel luxe. Misschien is het wel een goed idee om inderdaad naar een ander merk te kijken, al verwacht ik niet dat je het snel nog beter vindt dan bij BMW. Wat je ook kunt doen is een normale 3 of 5 te nemen met alle opties en de zwaarste motor, en de rest van het geld in iets anders te steken, bijvoorbeeld in een luxe mooie oldtimer die je goed onderhoudt, of dit laat doen. Je hebt dan misschien nog wel iets exclusievers, zoals een Maserati of een oude Mercedes uit de duurste serie.

[ Voor 47% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-02-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-07 22:06

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Balen van je 7-serie man! Hopelijk lossen ze het snel op. Mijn pa reed altijd BMW 7 van verschillende generaties. Vooral de E38 was een superauto, vond ik persoonlijk. Maar zijn laatste gaf ook veel problemen en hij rijdt sindsdien S-klasses. Op wat kleine probleempjes met de luchtvering na (foutieve foutmeldingen) geen last mee gehad tot dusver, en de vorige heeft 'ie tot 270.000 km gereden. Misschien een tip, als je er al op zat te wachten :p overigens zijn het ook gewoon erg fijne auto's, nog stiller dan een 7 trouwens. De 7lijkt inderdaad wel het zorgenkindje, want de Mini's en de 1-serie kwamen recentelijk nog uit een onderzoek als zeer betrouwbaar.

Wat betreft dealer ervaringen: ik ben daar heel makkelijk in. Bevalt het me niet, dan ben ik er weg. Ik lees wel eens verhalen van mensen die keer op keer belazerd worden bij 'hun' dealer, en TOCH steeds weer hun auto erheen brengen. Zal ik wel nooit begrijpen. Hopelijk vergaat je je vanaf nu beter.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
HTT-Thalan schreef op maandag 09 februari 2009 @ 09:05:
[...]
De meest voorkomende problemen bij nieuwe auto's in het algemeen zijn elektrische problemen. Ik vind het ook extreem zuur voor Heuving zijn 7, want de 7 zou het summum van techniek moeten zijn binnen BMW's portfolio. Daar mag gewoon niks mee misgaan, en zeker niet op deze manier, met een dealer die zich er blijkbaar met een jantje van leiden vanaf maakt.

We roepen wel heel makkelijk 'koop iets minder nieuws' maar voor ons (de mensen met een oudere BMW) is een 7-serie uit 1992 al heel snel heel luxe. Misschien is het wel een goed idee om inderdaad naar een ander merk te kijken, al verwacht ik niet dat je het snel nog beter vindt dan bij BMW. Wat je ook kunt doen is een normale 3 of 5 te nemen met alle opties en de zwaarste motor, en de rest van het geld in iets anders te steken, bijvoorbeeld in een luxe mooie oldtimer die je goed onderhoudt, of dit laat doen. Je hebt dan misschien nog wel iets exclusievers, zoals een Maserati of een oude Mercedes uit de duurste serie.
een 5er zie ik inderdaad nog wel zitten. M-pakketje erop en liefst dieselen (35d).
De comfort seats, glazen dak dikste audio, pro navi, kortom full-options is eigenlijk wel een vereiste.
En dat maakt het vinden van een geschikte occasy wel weer wat lastiger :X

@ BeQuietAndDrive:
Weer naar mercedes vind ik eigenlijk geen optie. de rij eigenschappen vind ik absoluut geen match voor BMW. Audi komt wel in de buurt. cliche matig, BMW sportief, Mercdes comfort en Audi zit er een beetje tussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Heuving schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:44:
[...]
een 5er zie ik inderdaad nog wel zitten. M-pakketje erop en liefst dieselen (35d).
De comfort seats, glazen dak dikste audio, pro navi, kortom full-options is eigenlijk wel een vereiste.
En dat maakt het vinden van een geschikte occasy wel weer wat lastiger :X

@ BeQuietAndDrive:
Weer naar mercedes vind ik eigenlijk geen optie. de rij eigenschappen vind ik absoluut geen match voor BMW. Audi komt wel in de buurt. cliche matig, BMW sportief, Mercdes comfort en Audi zit er een beetje tussenin.
U roept, wij vinden :)

http://www.bmwnoord.nl/pages/details.php?ID=38875

Ik kwam deze laatst topevallig een keer tegen, gave 5-serie, voldoet aan je specs zo snel te zien. Wel wat aan de dure kant, maar is dan ook erg jong en weinig kms voor een 2dehands.

[ Voor 5% gewijzigd door zneek op 09-02-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Dat sportieve van BMW trekt me absoluut niet. Laatst heb ik een KM of 200 gereden met de E39 530d van m'n vader, en als ik dan weer in een Mercedes dieseltje van 1979 stap vind ik het zooooveel relaxter rijden. Lekker rechtop zitten, veel lichtere stuurbekrachtiging.. nee, geen BMW voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mcdronkz schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:59:
Dat sportieve van BMW trekt me absoluut niet. Laatst heb ik een KM of 200 gereden met de E39 530d van m'n vader, en als ik dan weer in een Mercedes dieseltje van 1979 stap vind ik het zooooveel relaxter rijden. Lekker rechtop zitten, veel lichtere stuurbekrachtiging.. nee, geen BMW voor mij.
Dan zit je hier in het verkeerde topic. Misschien is dit meer iets voor je? Het Grote Mercedes Topic - deel 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 00:16
zneek schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:57:
[...]

U roept, wij vinden :)

http://www.bmwnoord.nl/pages/details.php?ID=38875

Ik kwam deze laatst topevallig een keer tegen, gave 5-serie, voldoet aan je specs zo snel te zien. Wel wat aan de dure kant, maar is dan ook erg jong en weinig kms voor een 2dehands.
Die is inderdaad prijzig :P Beetje saai ook zo'n zilveren 5er

Als dieselen dan toch een optie is, imo deze nemen >klik< O-)

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 09-02-2009 17:04 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

236k voor dat hok. Kun je fijn 100k afschrijven de eerste 6 maanden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Niet online
KappeNou schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:56:
[...]

Die is inderdaad prijzig :P Beetje saai ook zo'n zilveren 5er

Als dieselen dan toch een optie is, imo deze nemen >klik< O-)
Gad-ver-damme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
zneek schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:15:
[...]

Dan zit je hier in het verkeerde topic. Misschien is dit meer iets voor je? Het Grote Mercedes Topic - deel 4 ;)
Je stond zeker vooraan in de rij toen ze voorspelbaarheid gingen uitdelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het woord sportief is niet echt het eerste wat in mij opkomt als ik denk aan een 7 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Als ik een 7 serie zou kunnen rijden zou ik nog steeds voor een E38 gaan. Voor een prikkie koop je de meest luxe uitvoering met een lage kilometerstand. Geen afschrijving meer, super mooie en betrouwbare auto. Als je een 750i (v12 toch?) rijd, ben je nog goedkoper uit dan een 735d uit de recentere series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
- n.v.m

[ Voor 97% gewijzigd door Mavvie op 09-02-2009 18:37 ]

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Bram77 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 18:10:
Als ik een 7 serie zou kunnen rijden zou ik nog steeds voor een E38 gaan. Voor een prikkie koop je de meest luxe uitvoering met een lage kilometerstand. Geen afschrijving meer, super mooie en betrouwbare auto. Als je een 750i (v12 toch?) rijd, ben je nog goedkoper uit dan een 735d uit de recentere series.
Die 7 serie is echt een knakenbak aan het worden. Daar kun je niet meer mee aankomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

De 750 is toch een V8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
die oude 750 is een V12

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 09-02-2009 19:36 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i62.photobucket.com/albums/h89/tnlkeys/DSC01385.jpg

Jaaa het heeft wel wat. Mijn foutsensor slaat uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 18-07 22:32

_Arthur

blub

Kerel in mn straat heeft ook een dergelijk oude 7serie.

Heel raar, maar altijd als ik langs rij is ie aan dat ding aan het sleutelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 14:08
Afbeeldingslocatie: http://i62.photobucket.com/albums/h89/tnlkeys/DSC01385.jpg

O+ HEBBUH!!!

ik hou niet van foute auto's .... (vind ik zelf..) maar deze is wel mooi misschien wel andere velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ja zoiets is gewoon vet.
Al vind ik een S-klasse in die stijl fouter en mooier.

Afbeeldingslocatie: http://www.autorice.com/catalog/images/w140_wald.jpg

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-07 20:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Good lord :X

Gezien het feit dat Heuving zo'n cruisemobiel als een 7-serie wel kan waarderen zal een 5-serie met M-pakket wel niks voor hem zijn...hij moet gewoon een Phaeton halen. Rijdt een stuk betrouwbaarder en ze kosten niks meer. Of een Continental GT als het patserig moet zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-07 23:13
"De Kathedraal" zoals ze hem ook wel noemen...heerlijk fout, zou er zelf nooit een kopen, maar ik krijg er toch wel een glimlach van op m'n gezicht als ik er een zie rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Tom schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:01:
Ja zoiets is gewoon vet.
Al vind ik een S-klasse in die stijl fouter en mooier.

[afbeelding]

:9~
Jaaa, die gaat 3x voor een E38. Sorry, folks. De W140's blijven overigens knap duurder dan de BMW's en je kan er geen fatsoenlijke diesels van krijgen (voor het CDI tijdperk).

Een S500 is wel ok voor mij, liefst Jet Cars stijl: zilver, verlaagd, brede AMG velgen (de mooie) :o
Nog even wat draadvervuiling:
Afbeeldingslocatie: http://www.benzworld.org/gallery/data/14141/medium/100_1208.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gdtm.net/MBimages/W140-AMGsilber.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind de velgen onder die 7 juist dik. Zwart met gepolijstje rand = teh pwn.

Je wordt hier met die blindering wel gelijk door de kneusjes in het blauw van de weg gehaald. Iets minder voor en ze moeten niet zo zeveren. Voor is het open en achter mag het dicht.

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 4629 op 09-02-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou, de nieuwe riem + spanrol zitten er op. Ik heb ook de tempsensor vervangen maar dat heeft niet heel veel invloed gehad, al lijkt hij wel stabieler nu.

Het onstabiel lopen ligt volgens die man wellicht aan het feit dat hij wel eens op 5 pootjes zou kunnen lopen. Ik heb zelf niet aan die optie gedacht, maar het zou logisch zijn - het hogere verbruik omdat de overige 5 boven hun macht werken, en de benzinelucht uit de uitlaat omdat die 6e niks verbrand en alles zo weer uitblaast. Eerstvolgende stap is dan ook het vervangen van de bougie's.

Zodra het er financieel inzit doe ik hem gelijk een grote beurt, en komt er een sportfilter op, met een beetje meer lucht moet hij een stuk beter lopen zodra ik ook het stationair probleem opgelost heb :) en dan blaast hij weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wekkel schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:40:
[...]

Jaaa, die gaat 3x voor een E38. Sorry, folks. De W140's blijven overigens knap duurder dan de BMW's en je kan er geen fatsoenlijke diesels van krijgen (voor het CDI tijdperk).

Een S500 is wel ok voor mij, liefst Jet Cars stijl: zilver, verlaagd, brede AMG velgen (de mooie) :o
Nog even wat draadvervuiling:
[afbeelding]
[afbeelding]
Jij was advocaat toch? Als je in zo'n wagen in Osdorp voor komt rijden dan ben je binnen de kortste keren ook een "maffiamaatje" :D ;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Laatst online: 08:04
Ik wil dit toch even met jullie delen (hoort hier niet echt thuis maar ik volg dit topic vandaar), 3 weken terug was ik in Venezuela en ging even tanken:
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2a7zh4g.jpg
En dan ter uwer informatie de koers: 1.00 VEF = 0.357419 EUR ;)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pff duur hoor. Hier in Brabant was het vandeweek een paar uur lang 1 cent de liter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Daniel schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:19:
Good lord :X

Gezien het feit dat Heuving zo'n cruisemobiel als een 7-serie wel kan waarderen zal een 5-serie met M-pakket wel niks voor hem zijn...hij moet gewoon een Phaeton halen. Rijdt een stuk betrouwbaarder en ze kosten niks meer. Of een Continental GT als het patserig moet zijn :)
DING!

Daar is het tweede Phaeton argument!

Wat mij betreft behoorlijk stijlvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
V10 TDI haal je voor een prikkie in Duitsland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
THIJZEL schreef op maandag 09 februari 2009 @ 23:03:
V10 TDI haal je voor een prikkie in Duitsland!
i.d.d. V10 voor een prikkie in Duitsland
Lang, losse zetels achter, nice!

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Das pas afschrijving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Absurd, wat goedkoop :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BPM .. invoer .. belasting .. verzekering ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-07 22:06

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wimo. schreef op maandag 09 februari 2009 @ 19:04:
[...]

Die 7 serie is echt een knakenbak aan het worden. Daar kun je niet meer mee aankomen ...
Ik heb anders bijzonder goede herinneringen aan die 7-serie. Erg fijne auto's zijn dat, en hoewel jij je het niet kunt voorstellen kunnen sommige mensen zich over een image van een auto heen zetten en er gewoon lekker van genieten.

NB: moet je hem wel standaard houden inderdaad.....

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik vind het maar een karakterloze auto. Het is gewoon een pasat op een bigmac dieet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Jeremy Clarkson over de Pheaton

http://www.youtube.com/watch?v=KmGNRMOpg7E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Bram77 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 02:36:
[...]

Ik vind het maar een karakterloze auto. Het is gewoon een pasat op een bigmac dieet.
en 277K gelopen. Dan koop je een 7-serie ook voor 15.900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik die verhalen zo lees halen die 7-series de 277k niet eens :+

[ Voor 4% gewijzigd door THIJZEL op 10-02-2009 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

THIJZEL schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:55:
Als ik die verhalen zo lees halen die 7-series de 277k niet eens :+
Vast met de teller geknoeid! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Bram77 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 02:36:
Karakterloos. Mja, misschien. Maar kijk idd even dat filmpje van Top Gear. En bekijk dan deze:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bpmdnjzppwts

83k kilometers gereden. Maar wel een W12, 6-cilinder 420-neukende-paardekrachten bak!

Alleen dat hout he, wat afzichtelijk. ;) Interieur vind ik uberhaupt niet zo netjes, in die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Inderdaad ik vind ook dat interieur niet zo netjes in die wagen, doet BMW toch beter vind ik :)
Maar ik denk dat als je budget een 7 serie toe laat dat je dan niet zit te kijken hoe je goedkoop aan een phaeton kan komen :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:06
Hoeft ook niet per se. Die Pheaton is echt geen verkeerde wagen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Das wel een pijnlijk hoge afschrijving...
Maar goed.. Interessante motor dus. Maar als je met 201m/ph de motor nog steeds niet hoort en de auto er uit ziet zoals hij er uit ziet zou ik toch moeite hebben er gehecht aan te raken. Autorijden zou (in mijn optiek) toch iets emotioneels moeten hebben.
Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die de luxe belangrijker vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is natuurlijk een beetje een chauffeurswagen he, dan is comfort en stilte veel belangrijker dan een sportieve rij-ervaring. Ad Scheepbouwer wordt er ook in rondgereden.

Maar laat dit mijn laatste off-topic bijdrage zijn in dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 14:33

Zeeuw

5.6

Er word hier in dit BMW topic teveel gemopperd op de E38! :(

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Zeeuw schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:28:
Ik vind de E38 een prachtkar! d:)b

Net trouwens de nieuwe 7 zien rijden (had hem al gezien in de showroom) maar wat een gave bak is dat toch weer geworden zeg! :9~

[ Voor 23% gewijzigd door Naboo op 10-02-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164668

Zeeuw schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:28:
Afbeeldingslocatie: http://www.autowp.ru/pictures/alpina_bmw/b12_6.0/autowp.ru_alpina_b12_6.0_1.jpg

B12 O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 22:00
Liep net in Den Haag langs een Rolls Royce Phantom Drophead Coupé (ook een beetje BMW toch?). De kleur was zwart met zilver. Wat een ontzettend gave wagen is dat. De gewone Phantom had ik al een paar keer zien rijden, de Drophead Coupé is mijns inziens nog bruter.

Ik kon het niet laten om een fotootje te nemen met mijn telefoon. Het posten daarvan laat ik achterwege, iedereen weet immers hoe de auto er uit ziet en daarbij zijn op internet veel betere foto's te vinden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

De Drophead Coupe is inderdaad een machtige wagen.... Die rij-impressie met James May toen ook.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

argro schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:22:
Liep net in Den Haag langs een Rolls Royce Phantom Drophead Coupé (ook een beetje BMW toch?). De kleur was zwart met zilver. Wat een ontzettend gave wagen is dat. De gewone Phantom had ik al een paar keer zien rijden, de Drophead Coupé is mijns inziens nog bruter.

Ik kon het niet laten om een fotootje te nemen met mijn telefoon. Het posten daarvan laat ik achterwege, iedereen weet immers hoe de auto er uit ziet en daarbij zijn op internet veel betere foto's te vinden.
Je bedoelt deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.autospies.com/images/users/omarrana/la_auto_show_rolls_royce_phantom_drophead_image021.jpg
Dat meisje is misschien klein, maar die auto is toch wel erg groot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

De Mondeo is verkocht *O* dat maakt weer wat budget vrij om aan de BMW te sleutelen. Eerste stop: Bougies en luchtfilter. Dan schoonmaken stappenmotor, checken voor valse lucht, rotor/verdelerkap, kabels, slangen, etc. Ergens in dat rijtje met reparaties moet die motor toch weer tot leven komen, in plaats van dat zielige gepruttel nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
@kryz lol :D Het lijkt wel omgekeerde madurodam op die foto :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Naboo schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:35:
De Drophead Coupe is inderdaad een machtige wagen.... Die rij-impressie met James May toen ook.... :9~
Ik vind James May een beetje teveel een kneusje die het script overduidelijk zit te presenteren.

De Phaeton is wel een hele goede auto, maar hij past niet bij me.
De auto moet een echte rijders auto zijn waarmee je kan voorrijden en hij moet comfortabel zijn en als het moet sportief. Verder heb ik ook niet veel wensen hoor :+
Als er over een tijdje financiële ruimte is gekomen in het bedrijf komt die sportwagen er wel :)

Het is trouwens ook absoluut mogelijk om sportief te rijden in de 7.
Maar dan alleen met het sport pakket (instelbaar onderstel) en Dynamic Drive. Meerprijs voor die 2 opties is uit mn hoofd gezegd dan wel 20k.
Een 730d waar ik een tijd geleden nog met regelmaat in reed, had wel Dynamic Drive, maar geen sport pakket en dat is echt een auto met een heel ander gevoel.
Door DD kan je wel een beetje sportief de bocht nemen, maar je mist vooral het vertrouwen en de scherpte.

Het is zo jammer dat hij zoveel nukken heeft, want ik blijf erbij dat ik een 7 geniaal rijdt, ik vind het beter rijden dan bijvoorbeeld een 57s, Conti GT of Azure.

Die zilvere 535d is geen optie, daar verlies je het eerste jaar ook een dikke 20k op, nieuwprijs was 120, dus de vorige eigenaar heeft al 40k zien verdampen. Verder wel extreem strakke bak, Pro Logic uit de 7 is erg goed, maar Individual Audio die daarin zit lijkt me wel erg gaaf.
Laatst nog de audio van een Veyron getest, dat is echt buitenaards goed.
Ongelofelijk helder en het kan echt hard. Zo hard dat het na het luisteren van 1 liedje (Armin van Buren - In and out of love) wel genoeg was en je in de 'stilte na de storm', nog echt even last had van je oren.
Ik ben opzich niet echt een Audiofiel, ik luister voornamelijk BNR in de auto, maar als het moet knallen, moet het wel goed zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/IMG_6848.jpg
Ik wil toch het liefst weer een zwarte auto, of als het op het pad komt is een witte ook zeker meer dan welkom.
vandaag niet kunnen kijken bij het aanbod, vanavond even rondkijken, maar in iedergeval is het helaas afwachten.
Ik heb gister ochtend gemeld aan Keram wat er is gebeurd, vandaag zouden ze nog even bellen. En volledig in Keram stijl is dat dus niet gebeurd. :X

@ argro: de phantom is in principe een ge-upgrade 7er net zoals een maybach dat is met de S-klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChiLLeR schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 19:56:
@kryz lol :D Het lijkt wel omgekeerde madurodam op die foto :P
Er is 1 foto die het heel duidelijk maakt. Phantom vs S-Klasse ..

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2zz252p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 22:26
Anoniem: 4629 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:26:
[...]

Er is 1 foto die het heel duidelijk maakt. Phantom vs S-Klasse ..

[afbeelding]
Dat is wel een ziek verschil 7(8)7 , laatst kwam ik er één tegen op de snelweg, je ziet ze gewoon van een afstand aankomen en je kijkt ze na tot ze geheel verdwenen zijn.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

@Heuving:

jij wil gewoon een S80 T6 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Ja, nou, want Volvo's staan ook bekend om hun sportieve weggedrag. ;)

(Hint, volvo's die hard kunnen zijn ook niet per definitie sportief. ;) )

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
kamstra schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:02:
@Heuving:

jij wil gewoon een S80 T6 :P
De droom-auto voor mij is al gemaakt, de Audi S8
KappeNou (eigenlijk verkeerd audi-fan-boy voorbeeld, maar hij heeft meegereden) kan het onderschrijven dat ie gaat als de brandweer, en die keramische remmen laten m vertragen als geen ander.
met de B&O, digitale tuner en al die andere opties die de auto over de 3 ton tillen is er geen betere sportieve sedan that money can buy.

[ Voor 3% gewijzigd door Heuving op 10-02-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

GaMeOvEr schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:42:
Ja, nou, want Volvo's staan ook bekend om hun sportieve weggedrag. ;)

(Hint, volvo's die hard kunnen zijn ook niet per definitie sportief. ;) )
jij hebt duidelijk nog nooit in een S80 T6 gereden ;) :P
Heuving schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:55:
[...]

KappeNou (eigenlijk verkeerd audi-fan-boy voorbeeld, maar hij heeft meegereden) kan het onderschrijven dat ie gaat als de brandweer, en die keramische remmen laten m vertragen als geen ander.
met de B&O, digitale tuner en al die andere opties die de auto over de 3 ton tillen is er geen betere sportieve sedan that money can buy.
Niet droomauto voor mij, maar agree, de S8 is een enorme tijger. Toevallig laatst in die van mijn onderbuurman gereden, "gaan als de brandweer" is idd een goeie omschrijving...damn :D

[ Voor 52% gewijzigd door kamstra op 10-02-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Neu, klopt. :) Maar ik weet wel dat Volvo bekend staat om zijn vage stuurgedrag en matige feedback, ook al kunnen ze hard, en hard door een bocht. En dat dat door de jaren heen niet veranderd is.

Een Volvo is nu eenmaal een Volvo, en geen BMW, Alfa, of (recente) Audi. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Dan vraag ik me af - waarom koop je die dan niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
[...]

Geniale bak :9 Nog ff 2 jaar wachten en hij is betaalbaar ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Heuving schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 20:16:
[...]

@ argro: de phantom is in principe een ge-upgrade 7er net zoals een maybach dat is met de S-klasse.
Wat is je definitie van ge-upgrade? De Phantom heeft wellicht wat onderdelen die ook in de 7-serie zitten maar het is toch wel een hele andere auto.

De 750Li vs de Phantom:
Lengte: 5,2 meter vs 5,8 meter
Hoogte: 1,5 meter vs 1,6 meter
Wielbasis: 3,2 meter vs 3,8 meter
Spoorbreedte: 1,6 meter vs 1,7 meter

Qua afmetingen dus een hele andere auto. Andere bodemplaat, alles anders. Motorisch zijn de verschillen ook enorm. Schroefveren voor de BMW, luchtvering voor de Rolls, ga zo maar door. Er zijn meer verschillen dan overeenkomsten.

Je kunt ook zeggen dat een 3-serie een ge-upgrade 1-serie is, een 5-serie een ge-upgrade 3-serie et cetera. Mijns inziens onzin. Het zijn totaal verschillende auto's met een paar gemeenschappelijke onderdelen.

Ge-upgrade is in mijn beleving "'hetzelfde met wat extra's", daar is hier totaal geen sprake van. Zie ook bovenstaande foto van de Phantom en de S-klasse.

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 11-02-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

kamstra schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:59:
[...]

jij hebt duidelijk nog nooit in een S80 T6 gereden ;) :P
Ik wel. Het gaat als de brandweer, is stabiel (ook bij 250 :+), remt goed etc, maar sportief is het écht niet. Zelfs niet met het onderstel op advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-07 20:19

Daniel

Kapitein NCC-1701
Drie ton haal je denk ik niet, maar als ik zo naar die gestoorde leerpakketjes van 30.000 euro kijk kom je gevaarlijk dicht in de buurt gok ik zo. Als je de hele optiegids leegbesteld zit je ongeveer op 80.000 euro aan opties voordat je bij het hoofdstuk Office exclusive bent aangeland (met bijvoorbeeld de koelkast van 3609 euro, de elektrische klaptafel van 5352 euro en het rear seat entertainment van 9978 8)7
Rond de ton moet je er wel op kunnen proppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
Daniel schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:19:
[...]

Drie ton haal je denk ik niet, maar als ik zo naar die gestoorde leerpakketjes van 30.000 euro kijk kom je gevaarlijk dicht in de buurt gok ik zo. Als je de hele optiegids leegbesteld zit je ongeveer op 80.000 euro aan opties voordat je bij het hoofdstuk Office exclusive bent aangeland (met bijvoorbeeld de koelkast van 3609 euro, de elektrische klaptafel van 5352 euro en het rear seat entertainment van 9978 8)7
Rond de ton moet je er wel op kunnen proppen :P
Inderdaad, al die opties tikken hard aan, keramische remschijven kosten ook weer een flink bedrag. Ik weet het niet uit mn hoofd, maar het zal wel rond de 15.000 euro liggen.

@ HTT-Thalan: Ik ben niet van plan om er meer dan een ton voor neer te leggen.
Zelfde rede als die 535d, die afschrijving vind ik zo zonde van het geld en ik ben helaas niet zo kapitaal krachtig als onze cliëntele :+ die kijken niet naar een verlies van 20k in een jaartje.
Tot nu toe heb ik ongeveer elk jaar een andere auto genomen, afschrijving ben ik al meer dan bekend mee, gelukkig is het altijd wel acceptabel geweest.
Over een jaartje of 2 koop je een leuke met weinig km's voor ronde de 60/70 da's leuk, dan is het grootste gedeelte van de afschrijving voor de vorige eigenaar 8)

@ argro: een tijdje geleden had ik nog alle overeenkomsten gepost.
Onderhuids zijn de onderdelen absoluut aanwezig, weer even wat fototjes opsnorren.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/www.edmunds.com//pictures/VEHICLE/2007/Rolls-Royce/2007.rolls-royce.phantom.20116103-E.jpg
de iDrive met het keypad.

Afbeeldingslocatie: http://www.autobytel.com/images/2006/Rolls_Royce/Phantom_Staff/400/06_RollsRoyce_Phantom_16.jpg
Niet alleen de iDrive, maar het complete mediatainment van de 7 zit in de Phantom, inclusief PDC:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/RRPDC.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autoexpress.co.uk/images/front_picture_library_UK/dir_436/car_photo_218326_5.jpg
En waar kennen wij de stoel verstelling van?

Ook de raamknopjes en deurgreep zijn gebaseerd op die van de 7.
Afbeeldingslocatie: http://images.forbes.com/images/2004/04/02/6_0405feat.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rolls-roycemotorcars.com/lo-band/images/bespoke/tungsten_box.jpg
De sleutel verschilt ook amper van die van de 7.

De motor is een 6,75 liter V12 die bestaat uit onderdelen van BMW.
Het is allemaal niet verkeerd, geld besparen op ontwikkeling is niet erg als er gebruik gemaakt wordt van de 7. Alle onderdelen die ze van BMW hebben zijn stijlvol verwerkt, niet zoals Maybach dat heeft gedaan.
Overigens heb ik ook luchtvering op de 7 :)

[ Voor 29% gewijzigd door Heuving op 11-02-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Heuving schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:43:
[...]

@ argro: een tijdje geleden had ik nog alle overeenkomsten gepost.
Onderhuids zijn de onderdelen absoluut aanwezig, weer even wat fototjes opsnorren.
Dat geloof ik ook wel. Er zijn alleen ook enorme verschilen. De verschilen zijn mijns inziens groter dan de overeenkomsten. In dat geval kun je mijns inziens niet meer spreken van een ge-upgrade versie. Daarmee doe je de Rolls Royce in mijn ogen echt te kort. Dat is een hele andere auto dan een BMW 7-serie, ondanks een paar overeenkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
argro schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:59:
[...]
Schroefveren voor de BMW, luchtvering voor de Rolls, ga zo maar door.
De 7 kan je toch ook gewoon met luchtvering krijgen :?

>PC specs<

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.