Het grote BMW topic, deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:
  • 93.982 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wimo. schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 13:59:
Hierbij nog wat foto's van mijn 'ombouw'

Ik ben erg tevreden met mijn wagen maar het interieur is wat saai en gedateerd. Via marktplaats bij iemand terechtgekomen die een sloop M3 had staan en vrijwel alles los verkocht. Toen bleek dat ik het oude interieur kon inruilen was de deal al snel rond .. naast het interieur heb ik nu ook een M3 stuur _/-\o_ Alles is plug en play .. tot aan de nieuwe airbag toe.

Het is de bedoeling om over een aantal weken de rest in te bouwen. De hemel , stijlen , dashboard en het tapijt worden dus ook zwart.

Zo was het eerst :

[afbeelding]

En dit is de huidige status :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik twijfel nu hard over een retrofit van de originele Navigatie/ HK set. Tom, had jij nog wat over van je E46? Mijn speakers zijn aan het overlijden ..
Ziet er netjes uit! Stoelen zijn nu ook wat minder besmettelijk, of viel dat mee?
Alleen vind ik het nieuwe stuur erg grof, het middenstuk is zo dik.
Ik weet dat het bij alle nieuwe sturen is.
De oude modellen zijn wat slanker in het midden, vind ik persoonlijk mooier.

Maar ziet er strak uit voor de rest.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ziet er goed uit Wimo. Vooral stuur vind ik een vooruitgang, die oude ziet er wel erg gedateerd uit.
(maar is erg persoonlijk als ik ^^ lees ;))

Ik twijfel nu hard over een retrofit van de originele Navigatie/ HK set. Tom, had jij nog wat over van je E46? Mijn speakers zijn aan het overlijden ..
Heb alles verkocht op een subwoofer en versterker na. De sub is wel groot, maar is al snel nodig bij de E46 (dikke achterbank + stalen plaat erachter + staal bij hoedenplank).

[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 17-01-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:01

Wimo.

Shake and Bake!

Tom schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 19:43:
Ziet er goed uit Wimo. Vooral stuur vind ik een vooruitgang, die oude ziet er wel erg gedateerd uit.
(maar is erg persoonlijk als ik ^^ lees ;))

[...]

Heb alles verkocht op een subwoofer en versterker na. De sub is wel groot, maar is al snel nodig bij de E46 (dikke achterbank + stalen plaat erachter + staal bij hoedenplank).
Dat probleem heb ik niet met de coupé. Heb jij het hier in de buurt laten inbouwen? Zagen in de deuren zie ik niet echt zitten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024

Ik ben erg tevreden met mijn wagen maar het interieur is wat saai en gedateerd. Via marktplaats bij iemand terechtgekomen die een sloop M3 had staan en vrijwel alles los verkocht. Toen bleek dat ik het oude interieur kon inruilen was de deal al snel rond .. naast het interieur heb ik nu ook een M3 stuur _/-\o_ Alles is plug en play .. tot aan de nieuwe airbag toe.

Het is de bedoeling om over een aantal weken de rest in te bouwen. De hemel , stijlen , dashboard en het tapijt worden dus ook zwart.

Zo was het eerst :

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

persoonlijk vind ik de oude situatie mooier, alles luit meer bij eclkaar aan, en vind ik het nieuwe stuurtje er goekoper uitzien, maar toch zien beide situaties er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En tata... daar is de prijs ..

De 318Tds uit 1999 met 204.000km op de teller moet 3500,- euro kosten (volgens de garage waar hij twee jaar geleden voor 7500 euro gekocht is).

Het valt me eigenlijk een beetje tegen... Jullie? Marktplaats zegt eerder 2500 euro, dan 3.000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

Blasterxp schreef op maandag 19 januari 2009 @ 10:51:
En tata... daar is de prijs ..

De 318Tds uit 1999 met 204.000km op de teller moet 3500,- euro kosten (volgens de garage waar hij twee jaar geleden voor 7500 euro gekocht is).

Het valt me eigenlijk een beetje tegen... Jullie? Marktplaats zegt eerder 2500 euro, dan 3.000 euro.
Ik snap hem even niet. Wil jij hem verkopen of juist kopen?

Daarnaast is er sowieso zonder plaatjes weinig over te zeggen, want een auto in goede staat is natuurlijk wat duurder dan eentje in slechte staat.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17

Zo was het eerst :

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Op zich heel cool, maar een wit interieur met zwart leer is niet zo straks al black on black imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

418O2 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:14:
[...]

Op zich heel cool, maar een wit interieur met zwart leer is niet zo straks al black on black imo.
Was het maar wit :( Het oude interieur was dus muisgrijs. Daarnaast was mijn stoel behoorlijk uitgeleefd. Uiteindelijk zal alles zwart worden .. nu is het een combo grijs/zwart, niet echt mijn ding :+

Het hele interieur gaat dus pikzwart worden .. complete dashboard , dak , stijlen enz enz. Alleen de sierstrips en wat kleine dingen blijven alu. Uiteindelijk is het interieur gewoon van een 2002 M3 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Wimo. op 19-01-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
deepbass909 schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 16:25:
[...]

De stappenmotor is juist vaak bij een koude motor. Mijn motor draaide onregelmatig koud, en warm wel stabiel. Reinigen van de stappenmotor was bij mij de oplossing. Wat Yoshi heeft, kan met de sensoren te maken hebben die op bedrijfstemperatuur geen goede waarden meer afgeven. Ik denk eerder aan de luchtmassameter of eventueel een aanzuigslang van de inlaat.
Oke :)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Wimo. schreef op maandag 19 januari 2009 @ 00:47:
[...]

Dat probleem heb ik niet met de coupé. Heb jij het hier in de buurt laten inbouwen? Zagen in de deuren zie ik niet echt zitten ...
De sub is inmiddels verkocht trouwens. Heb alleen nog een versterker over.
Ik heb het in laten bouwen bij PWM Carsystems in Nuenen. Wel een aanrader, maand geleden ook een iPod aansluiting erin laten laten zetten. Enthousiaste gast met veel kennis.
Bij mij is niet gezaagd in de deur, maar wel een soort framepje gemaakt waar de speaker tegenaan zat. Want als ie in de standaard ruimte zit heb je eerder last van rammels, en hij had em tegen de deur zelf gemonteeerd. Je zag er verder niks van en achteraf is ook de normale BMW speaker weer erin gezet. Er moeten trouwens wel vrij platte speakers inkomen meen ik, het is niet echt diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Tom schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:05:
[...]

Ik heb het in laten bouwen bij PWM Carsystems in Nuenen. Wel een aanrader, maand geleden ook een iPod aansluiting erin laten laten zetten. Enthousiaste gast met veel kennis.
Bij mij is niet gezaagd in de deur, maar wel een soort framepje gemaakt waar de speaker tegenaan zat. Want als ie in de standaard ruimte zit heb je eerder last van rammels, en hij had em tegen de deur zelf gemonteeerd. Je zag er verder niks van en achteraf is ook de normale BMW speaker weer erin gezet. Er moeten trouwens wel vrij platte speakers inkomen meen ik, het is niet echt diep.
Ok, als mijn HK setup te duur gaat worden is dat nog een goede optie. Dat 16:9 scherm is absoluut gaaf maar voor 1500 euro kun je een hoop aftermarket spul kopen. Daarnaast is de navigatie ruk en het geluid van HK schijnt niet zo fantastisch te zijn. Jammer dat je sub al weg is ... die had ik wel kunnen gebruiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verkocht aan een vrouwtje (~40 jaar) met een scootmobiel :X
Ik had echt een WTF moment!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:46:
Deze toevallig?

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Naboo schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:04:
[...]

Ik snap hem even niet. Wil jij hem verkopen of juist kopen?

Daarnaast is er sowieso zonder plaatjes weinig over te zeggen, want een auto in goede staat is natuurlijk wat duurder dan eentje in slechte staat.
Misschien kopen .... maarja.. ben naar garage geweest.... kromme remschijven 300 euro .. twee nieuwe achterbanden 120 / 100 per stuk...

En ik heb er weer een flink stuk ingereden ... bah... hij is echt te traag. Nee.. ik doe het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Tom schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:46:
Hehe, prachtig! Heb die nuenenaar een mailtje gestuurd. Even kijken wat zijn advies is .. zag op zijn site dat ie vanaf 13:00 open is .. en zo hoort het :P

[ Voor 10% gewijzigd door Wimo. op 19-01-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even tussendoor wat sfeerplaatjes die ik van internet geript heb.

Gewoon.
BMW.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/e67l6r.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/ixxg6f.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/256v42g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
maar weer eens een cross-postsje, met een autoquiz :P
Ik ben benieuwd of iemand kan raden welke auto het is aan de 2 onderstaande fotos.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/IMG_6142.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/IMG_6374.jpg

en mochten jullie het boeiend vinden nog een paar fototjes van de stand op de topmobiel.
De Gumpert beleefde zijn introductie in Nederland :)
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/IMG_5201_rescale.jpg
We hadden een stand samen met onze partners.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/IMG_5235_rescale.jpg
De Veyron glimde zo hard omdat we m hadden behandeld, als een soort showcase van wat wij kunnen.
Momenteel bezig met een 2e veyron en ik heb de videocamera meegenomen om eens te gaan experimenteren met video.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/IMG_5313_rescale.jpg
De Gumpert Apollo waar enige moeite voor was gedaan om op de beurs te krijgen.
Helaas hadden we te weinig tijd om te zorgen voor wat extra aankleding.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3378/3183800187_6a2e91822d_o.jpg
(interieur foto gemaakt door een autospotter)

[ Voor 22% gewijzigd door Heuving op 19-01-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extra aankleding... met zulke geweldige auto's 8)7 . Kerel, wil best een dag in je schoenen staan. Ben je beetje bekend met muziek produceren en mix'en en Paris? Dan kunnen we wel even switchen :>
Ik kwam trouwens nog iets tegen toen ik mijn Range Rover schoon maakte vorig weekend na een ski-trip. De ski-zak is gewoon van bmw, met bwm print plus label, dat het niet tehard gewassen mag worden :P . Maar wel een ford blok erin. Na het gezeik met de automaat, geen enkele problemen mee gehad en super contant met de OverFinch chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Heuving schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:44:
Ik ben benieuwd of iemand kan raden welke auto het is aan de 2 onderstaande fotos.
Gezien de titel van het topic denk ik dat het een BMW is. Ik gok op een 520d van de voorlaatste generatie.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
argro schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 12:03:
[...]
Gezien de titel van het topic denk ik dat het een BMW is. Ik gok op een 520d van de voorlaatste generatie.
een 520d met standaard bilstein coilovers? :D

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Blasterxp schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:21:
[...]

Misschien kopen .... maarja.. ben naar garage geweest.... kromme remschijven 300 euro .. twee nieuwe achterbanden 120 / 100 per stuk...

En ik heb er weer een flink stuk ingereden ... bah... hij is echt te traag. Nee.. ik doe het niet.
Alle 4 krom? Hoe krijgen ze dat voor elkaar.
Tenminste, ik neem aan dat het er 4 zijn, voor 2 stuks is €300 belachelijk duur.
Ze kosten namelijk €45 ex btw p/st. (bron: bmw ETK 2008)
Of de prijzen echt zonder btw zijn weet ik niet helemaal zeker.
En het monteren is ook niet super veel werk.

Maja, als je hem te traag vindt moet je het niet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Oxellaar op 20-01-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

90 euro dus voor een setje + 1,5uur arbeid a 60 euro ex maakt 180, en daar btw bij. Komt een aardig eind richting 300 euro, en dan ben ik uitgegaan van een vrij laag uurloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heuving schreef op maandag 19 januari 2009 @ 23:44:
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Zomaar een wilde gok, een TVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Blasterxp schreef op maandag 19 januari 2009 @ 21:21:
[...]

Kwestie van een stukje inrijden misschien... doe eens 20 km in de 4 op de snelweg... of een flink eind topsnelheid... brand ie lekker schoon van... Zeker dat soort oude diesels merk je het roet (en performance)-wise al als je een flink eind file gereden hebt :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Pff ja. Mijn 316i was nooit harder dan 120 ofzo meegereden, toen ik voor het eerst gas gaf kwam er zwart rook uit de uitlaat :9 heeft ff geduurd voordat hij de 160 haalde, maar hij doet het wel met gemak en zonder rare trillingen door de hele auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Oxellaar schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:49:
[...]

Alle 4 krom? Hoe krijgen ze dat voor elkaar.
Tenminste, ik neem aan dat het er 4 zijn, voor 2 stuks is €300 belachelijk duur.
Ze kosten namelijk €45 ex btw p/st. (bron: bmw ETK 2008)
Of de prijzen echt zonder btw zijn weet ik niet helemaal zeker.
En het monteren is ook niet super veel werk.

Maja, als je hem te traag vindt moet je het niet doen.
Nog beter, ik heb vorig jaar Bosch schijven gekocht voor mijn E36 316i (285mm, ongeventileerd) en Bosch remblokken, samen voor net geen €100 ex btw. Vier schijven + blokken zullen ongeveer €200 ex btw kosten, en dan komt er eventueel arbeid bij, maar schijven vervangen is niet echt raketwetenschap. Bosch-schijven doen absoluut niet onder voor de OEM-schijven.
YoshiBignose schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:57:
Pff ja. Mijn 316i was nooit harder dan 120 ofzo meegereden, toen ik voor het eerst gas gaf kwam er zwart rook uit de uitlaat :9 heeft ff geduurd voordat hij de 160 haalde, maar hij doet het wel met gemak en zonder rare trillingen door de hele auto.
160 met gemak? Op een lege snelweg moet ik uitkijken dat ik niet 170 rij met mijn 316i :X Hij trekt namelijk wel heel makkelijk door tot die snelheid en als ik iets geduld heb, is 180 of 190 km/u ook goed haalbaar. Pas bij 190 (GPS snelheid, niet de meter) houdt het echt op (maar goed, z'n opgegeven top is 189 8) ), alhoewel de teller ook al op 210 heeft gestaan 8)
spoiler:
5% daling op een rechte, redelijk rustige A3 afgelopen zomer
Maar 170 continu hoeft geen uitdaging te zijn voor een E36 316i, zelfs het verbruik hoeft daarbij niet echt te stijgen.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat hij dit na aankoop ook niet direct wou. Een aantal keer flink doortrekken tot de toerenbegrenzer, injectorreiniger en een tijd BP Ultimate tanken, hebben daar waarschijnlijk wel bij meegeholpen.
Aangezien hij van maart 1995 is, en nu bijna 160.000km heeft gelopen, vind ik het wel erg netjes dat hij z'n top nog zo makkelijk haalt, want hij is motorisch en qua ophanging helemaal standaard.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
SChief schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 16:31:
[...]

Zomaar een wilde gok, een TVR?
Nieuwe tip.
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/IMG_6312.jpg
Voor de rest is alles debranded.

overigens is het opbergvakje van foto 1 vrij uniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heuving schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:25:
[...]

Nieuwe tip.
[afbeelding]

Tja, het zou zoveel kunnen zijn.. :)

Laatste gok van mijn kant dan maar: Golf V R32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nieuwe tip.
[afbeelding]

Het zal toch niet de Bugatti Veyron zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:34:
[...]

*O*

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

De Veyron heeft standaard Bilstein dempers, dus dat zou kunnen.

Overigens leent de Gumpert ook wat VAG onderdelen (zoals de motor en wat interieurspul), maar ik denk inderdaad dat het de Veyron is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

[...]

Nieuwe tip.
[afbeelding]

Polo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Zal wel een of andere bentley zijn? De brooklands ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
[...]

Veyronnetje inderdaad :)

even een beetje opzoek gegaan naar foutjes, na 4 dagen nog niet 1 gevonden, maar wel wat spul dat nog zijn originele labels heeft.
Het opbergvak vond ik wel echt classy.

en natuurlijk nog een mooi fototje van heuving aan het werk:
Afbeeldingslocatie: http://www.heuving.eu/VARIOUS/IMG_6257.jpg
Zo af en toe is het wel leuke ontspanning en er is me verteld dat ik het nog kan ook.
En er moet ook wat site materiaal gemaakt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Zoals een aantal wel weten, ben ik eigenlijk al tijden op zoek naar een set Styling 30 velgen voor m'n Compact.
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/wheels/bmw_wheel_030.jpg
Het zijn dezelfde velgen als ik nu heb, welke ik erg mooi vind onder de Compact, maar bij 1 is de lak er echt vanaf aan het gaan, en bij de rest is de blanke beschermlak ook beschadigd, dus duurt het ook niet lang meer voor ze echt lelijk beginnen te worden. Poedercoaten vind ik echt te duur voor deze velgen (minimaal €60 per velg), dus ik hoopte een goede set 2de hands te scoren met redelijke banden. Dat lijkt inmiddels ook lastig te worden, dus heb ik maar een ander plan bedacht zojuist. Aangezien 1 velg echt te lelijk is voor woorden, kan ik er weinig meer aan verknallen, dus ik wel eens een poging gaan wagen om deze zelf te spuiten.
Ze hebben alle 4 maar minimale schade's (een paar kleine plekjes), dus het probleem van het lelijke aangezicht zit puur in de laklaag.

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/SCDJUVBFhqI/AAAAAAAAASA/wkTE6hqhOws/s400/DSC_2928.jpg
Inmiddels is de hele velg-rand kaal en beginnen de spaken ook echt lelijk te worden. Onder de laklaag zit een verder intacte poedercoating. Voordeel bij deze velg (en de 2de meest lelijke velg) is dat ik de banden deze zomer ook vervangen wil hebben. Ik kan dus makkelijk bij een bandenshop langs om de oude banden en het ventiel te laten verwijderen en als ze klaar zijn, er gelijk nieuwe banden omheen te laten leggen. In het ergste geval moet ik iets langer op de winterbanden blijven rijden dan ik eigenlijk zou willen.

Ik heb van Motif speciale velgenlak gevonden en ook een aantal handleidingen.

Wat ik eruit begrijp is dat ik:
  • eerst de velg heel goed schoon moet maken (Duh...), dus oude laklaag eraf schuren, al het remstof eraf en goed ontvetten.
  • Vervolgens met een geschikte primer een paar lagen aanbrengen tot deze goed dekkend is.
  • De primer laag ligt opschuren met korrel 1000 en dan de kleurlaag (Motip velgenlak) er met meerdere dunne lagen op aanbrengen tot deze ook helemaal dekkend is.
  • Eventueel afwerken met een blanke laklaag voor een echte glans en een glad oppervlak.
Waarschijnlijk zal de velgenlak een beetje satijn geven, net als bij de velg hierboven, wat wel erg mooi staat. De geschatte kosten zijn €7 per bus, en ik heb 2 of 3 soorten nodig (primer, velgenlak, blanke lak).

Wie heeft hier ervaring mee, en kan mij zeggen of ik iets vergeet of iets misschien beter anders kan doen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:52:
[...]

Nog beter, ik heb vorig jaar Bosch schijven gekocht voor mijn E36 316i (285mm, ongeventileerd) en Bosch remblokken, samen voor net geen €100 ex btw. Vier schijven + blokken zullen ongeveer €200 ex btw kosten, en dan komt er eventueel arbeid bij, maar schijven vervangen is niet echt raketwetenschap. Bosch-schijven doen absoluut niet onder voor de OEM-schijven.
Ik was juist helemaal niet tevreden met de OEM-schijven.
Als je met flinke snelheid naar stilstand remde, trapte ik na een paar tellen in het niets.
Fading als de nete :(
Heb er toen geperforeerde schijven onder laten zetten, voert de warmte sneller af.
Ook hardere remblokken gezet, Ferrodo of Pagid, dat weet ik niet meer.
En dat merk ik echt, fading is totaal verdwenen en remmen "happen" nu wat lekkerder.
Schijven kosten wel wat extra, rond de €120ex.
[...]

160 met gemak? Op een lege snelweg moet ik uitkijken dat ik niet 170 rij met mijn 316i :X Hij trekt namelijk wel heel makkelijk door tot die snelheid en als ik iets geduld heb, is 180 of 190 km/u ook goed haalbaar. Pas bij 190 (GPS snelheid, niet de meter) houdt het echt op (maar goed, z'n opgegeven top is 189 8) ), alhoewel de teller ook al op 210 heeft gestaan 8)
spoiler:
Maar 170 continu hoeft geen uitdaging te zijn voor een E36 316i, zelfs het verbruik hoeft daarbij niet echt te stijgen.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat hij dit na aankoop ook niet direct wou. Een aantal keer flink doortrekken tot de toerenbegrenzer, injectorreiniger en een tijd BP Ultimate tanken, hebben daar waarschijnlijk wel bij meegeholpen.
Aangezien hij van maart 1995 is, en nu bijna 160.000km heeft gelopen, vind ik het wel erg netjes dat hij z'n top nog zo makkelijk haalt, want hij is motorisch en qua ophanging helemaal standaard.
Klopt idd, het gaat allemaal niet super snel naar z'n top.
Maar hij blijft wel gewoon gaan, zelf ook iets boven de 200 op de teller gehad.
Van de zomer terug uit Frankrijk ook flink doorgereden.
Bijna 1300km in exact 11uur. sorry Spee >:)
Hij rijdt op die hogere snelheden echt heerlijk en verbruik viel erg mee.
1:13 had ik iig nog nooit gehaald, meestal 1:11

En over je velgen.......
Vraag het Barracuda eens, die spuit wel eens een velgje.
Die rode onder z'n Sub heeft ie ook zelf gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Oxellaar schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:02:
[...]

Ik was juist helemaal niet tevreden met de OEM-schijven.
Als je met flinke snelheid naar stilstand remde, trapte ik na een paar tellen in het niets.
Fading als de nete :(
Heb er toen geperforeerde schijven onder laten zetten, voert de warmte sneller af.
Ook hardere remblokken gezet, Ferrodo of Pagid, dat weet ik niet meer.
En dat merk ik echt, fading is totaal verdwenen en remmen "happen" nu wat lekkerder.
Schijven kosten wel wat extra, rond de €120ex.
Ik ga dan toch serieus twijfelen over de kwaliteit van je blokken/remvloeistof. Ik heb werkelijk nog nooit fading gehad. Ook niet met de oude schijven/blokken. Maar ik weet niet of de standaard bumper echt goede koelkanalen heeft voor de remmen, maar mijn M3-bumper heeft redelijk grote luchthappers die koude lucht rechtstreeks op de schijven blaast. Het grappige was dat ik merkte dat de schijven juist eerst iets moesten opwarmen voor ze echt beten. Bij 170 remmen, merkte je een fractie dat hij maar weinig remde, om direct daarna ineens sterk te gaan remmen. De tijd was echt maar een paar omwentelingen van het wiel, wat bij die snelheid nogal weinig tijd in beslag neemt :p
[...]

Klopt idd, het gaat allemaal niet super snel naar z'n top.
Maar hij blijft wel gewoon gaan, zelf ook iets boven de 200 op de teller gehad.
Van de zomer terug uit Frankrijk ook flink doorgereden.
Bijna 1300km in exact 11uur. sorry Spee >:)
Hij rijdt op die hogere snelheden echt heerlijk en verbruik viel erg mee.
1:13 had ik iig nog nooit gehaald, meestal 1:11
Klopt, ik ben samen met een vriend in 1 dag van Wenen naar Utrecht gereden (1100km) in iets van 9 uur incl. (plas-)pauzes en avondeten en inderdaad ook nog ruim 1:11 gehaald 8) Waar het kon, lekker met 170 op de teller toeren.
[...]
En over je velgen.......
Vraag het Barracuda eens, die spuit wel eens een velgje.
Die rode onder z'n Sub heeft ie ook zelf gedaan.
Ik weet het, maar bij hem was een perfecte afwerking niet het meest belangrijke. Ik geloof dat hij zelfs heeft geroepen dat als z'n velgen teveel brandplekjes van het remstof krijgen, hij ze gewoon weer overspuit. Mijn velgen moeten eigenlijk weer net zo mooi als nieuw worden.

[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 21-01-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 00:11:
[...]

Ik ga dan toch serieus twijfelen over de kwaliteit van je blokken/remvloeistof. Ik heb werkelijk nog nooit fading gehad. Ook niet met de oude schijven/blokken. Maar ik weet niet of de standaard bumper echt goede koelkanalen heeft voor de remmen, maar mijn M3-bumper heeft redelijk grote luchthappers die koude lucht rechtstreeks op de schijven blaast. Het grappige was dat ik merkte dat de schijven juist eerst iets moesten opwarmen voor ze echt beten. Bij 170 remmen, merkte je een fractie dat hij maar weinig remde, om direct daarna ineens sterk te gaan remmen. De tijd was echt maar een paar omwentelingen van het wiel, wat bij die snelheid nogal weinig tijd in beslag neemt :p
Wat de kwaliteit van de oude remblokken was weet ik niet, misschien niet al te best nee.
Remvloeistof was niet oud of slecht, wel vervangen na de schijven wissel.
Kan ook goed dat er gewoon belabberde schijven onder zaten.

Ik heb ook de koelkanalen vanuit de bumper naar de schijven lopen, vallen alleen niet zo op als bij de M-bumper.
Koeling zit wel snor dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48

4x2

lộn xộn quá

Die remblokken zullen het grootste verschil gemaakt hebben, de schijven helpen niet zo bijster veel wat dat betreft (naja, mits je bij gewoon staal blijft enzo).
En geperforeerd is niet mijn favo oplossing voor schijven op een normale auto, de kans dat ze scheuren op de gaatjes is gewoon veel groter.

Velgen spuiten: als ik kijk hoe goed de gamma verf op mijn velgen blijft zitten die dr met een compressor in een enkele laag opgespoten is zonder ook maar iets aan de velgen te doen (het ging in 1 moeite door met de rest vd auto :+) denk ik dat je met goed schuren/ontvetten het niet heel snel verkeerd kan doen.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Weet dat de kans bestaat dat er kleine scheurtjes kunnen ontstaan.
Meestal zijn ze dan al gewoon versleten en moest je ze toch vervangen.
Ze gaan gewoon minder lang mee dan gewone schijven.

Het is voor mij erg moeilijk vergelijken omdat alles in één keer is vervangen.
Logisch natuurlijk, maar kan dus niet zeggen wat het grootste verschil heeft gemaakt.
Één ding weet ik wel, hij remt nu beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat is uiteindelijk het belangrijkste. Je remmen zijn ongeveer het belangrijkste (veiligheids-)onderdeel van de auto. Je moet daar gewoon 100% op kunnen vertrouwen. Ik ben heel erg tevreden met m'n Bosch schijven en blokken (die overigens gewoon ergens anders vandaan komen, blokken zijn dacht ik gerebrandde Ferodo's en de schijven zouden best weleens Brembo's kunnen zijn). Ik weet dat Bosch hoge eisen aan z'n onderdelen stelt, dus het gerebrandde spul moet ook gewoon goed zijn.

@4x2
tja, als je naar mijn foto hierboven kijkt, kan ik al weinig meer verknallen aan die velg. Ik moet sowieso de oude laklaag eraf halen, om een gladde ondergrond te krijgen en verder zal het een kwestie zijn van zorgvuldig spuiten, denk ik zo. Zodra het weer weer wat beter wordt, ga ik maar eens een poging ondernemen op in iedergeval 2 van de 4 velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:52:
[...]

spoiler:

Haha, ja ik weet dat het raar klinkt, maar om de 1 of andere reden (sommige zeggen catalysator) gaat hij niet harder dan 160. Het is niet dat hij het niet aan kan ofzo, hij stopt gewoon bij de 160.

Jammer misschien, maar kan er ook niet heel erg mee zitten. Rijbewijs wordt dan tenminste niet ingenomen op de snelweg :>

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik laatste bijna de 170 haalde, wat eigenlijk nog nooit gelukt was. Misschien toch vaker ff doortrappen...

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 21-01-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
Even over de geperforeerde schijven, met normaal gebruik op de openbare weg zullen die nooit zo heet worden dat ze gaan scheuren. Of je moet het "normaal" vinden om maximaal naar huis te rijden en als een ware STIG bochten aan te remmen en bij thuiskomst direct de auto uit te gooien zonder een stukje uitrijden op normaal tempo met normaal remmen.

Op het circuit is de kans veel groter dat ze scheuren als je niet even een rondje of een paar minuten uitrijdt, de wind koelt de schijven een stuk af en dan is de kans op scheuren minimaal.

Verder zou ik niet blindgaan op de naam Brembo wat betreft remschijven, die laten op het moment veel in hun naam produceren en de kwaliteit verschilt enorm. Wat ik zo lees van mensen die in deze markt zitten en er verstand van hebben, komen Zimmermann's erg goed uit de bus. Wat je vooral moet laten liggen zijn alle spullen van EBC. Wat betreft remblokken zit je met een DS2500 setje altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Over geventileerde remschijven gesproken.

Die zitten op me nieuwe aanwinst. *O*

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v242/Quarry/fotostouring002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 11-09 12:13

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Naboo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:37:

[afbeelding]
Ziet er niet verkeerd uit met die AC Schnitzers eronder.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ConZito schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:32:

Verder zou ik niet blindgaan op de naam Brembo wat betreft remschijven, die laten op het moment veel in hun naam produceren en de kwaliteit verschilt enorm. Wat ik zo lees van mensen die in deze markt zitten en er verstand van hebben, komen Zimmermann's erg goed uit de bus. Wat je vooral moet laten liggen zijn alle spullen van EBC. Wat betreft remblokken zit je met een DS2500 setje altijd goed :)
Ik heb op de E39 achter geperforeerde Brembo Sport-schijven nadat eerdere exemplaren van Sandtler niet de juiste maat bleken te hebben, hoewel ze geschikt zouden moeten zijn voor een 528i (Alpina B10 3.2 heeft achter de 528i-remmerij). Voor heb ik een Brembo 4-pots 352mm brake kit met de bijgeleverde remblokken. Achter heb ik Axxis Ultimate.

De remprestaties zijn hiermee duidelijk verbeterd, hoewel het gevoel in het rempedaal bij de eerste stukje pedaalslag nog steeds afwezig is. Dit schijnt ook bij M5's (die dezelfde hoofdremcylinder hebben) niet beter te zijn.

Hiervoor had ik Sandtler remschijven met Ferodo DS2500. Deze waren enorm luidruchtig. Wellicht dat dit door een foute montage kwam, maar ik hoor veel verhalen over piepende DS2500's. De nieuwere remmerij is absoluut geruisloos. Wat betreft prestaties waren de Ferodo-remblokken ook al een redelijke verbetering ten opzichte van de standaard remmen, die inadequaat waren om het 1750kg zware apparaat op hoge snelheden op een degelijke wijze te vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Het probleem met non-OEM remblokken is dat de aanzetkant soms niet schuin oploopt. Als je dat zelf even grof doet met een vijl dan is het ook weg. Maar dan nog zijn er gevallen dat het inderdaad blijft piepen icm. een bepaalde remschijf, zeker gegroefde remschijven zijn hier gevoelig voor.

Over de big-brake oplossing van Brembo hoef je je niet al te veel zorgen te maken wat betreft kwaliteit, maar met name de kleinere afmetingen remschijven en de Brembo Junior kit worden in licentie geproduceerd en daar wil nog wel eens wat kwaliteitsverschil in zitten.

Ik moet nog wel even met mijn remblokken, is nu nog allemaal stock, maar dan komen er ook DS2500's in, voor simpel straat gebruik de goedkoopste remupgrade met het meeste resultaat.

Maar eerst vrijdag eindelijk de nieuwe draagarmen plaatsen en uitlijnen :)
...en verder inlezen over de LCI ellende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

MR_VIPER schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 11:50:
[...]

Ziet er niet verkeerd uit met die AC Schnitzers eronder.
Thanks! Ben al blij genoeg dat het ECHTE Schnitzers zijn. :)
1e wat ik ga doen is Schnitzer kapjes er op zetten. Ze ontbreken nu of zijn vervangen met BMW kapjes.

Het is een 320i uit 1988. Geimporteerd in 1997. Blok heeft ongeveer 175.000 gelopen, maar op de teller staat 197.000 omdat de (nu nog) eigenaar de teller unit heeft moeten vervangen. Dus misschien dat ik
die er uit haal en hem deels terug draai om zo het verschil van 20.000km terug te brengen naar een paar honderd.

Als het goed is kan ik hem voor het weekend ophalen. Hij heeft wat kleine plekjes rondom, maar voorderest geen rotte plekken. 320i is helaas niet de snelste, dus misschien dat ik er (na het opknappen van m'n E36 die binnenkort geschorst wordt) nog een engineswap mee gaan doen naar 325i of iets anders.
Aangezien dat vrij makkelijk schijnt te zijn met de E30. (www.e30fansite.nl) _/-\o_

Heb deze voor een leuk prijsje weten te kopen en kan hem voorlopig gebruiken als daily driver terwijl mijn E36 in de garage zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heuving schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:24:
[...]

Veyronnetje inderdaad :)

even een beetje opzoek gegaan naar foutjes, na 4 dagen nog niet 1 gevonden, maar wel wat spul dat nog zijn originele labels heeft.
Het opbergvak vond ik wel echt classy.

en natuurlijk nog een mooi fototje van heuving aan het werk:
[afbeelding]
Zo af en toe is het wel leuke ontspanning en er is me verteld dat ik het nog kan ook.
En er moet ook wat site materiaal gemaakt worden :)
Wat heb ik gewonnen :P :9~?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
ik zat net te kijken naar de energielabels en specs van de nieuwere E90 6 cillinders. Wat me opvalt is dat de 325i sedan uit 2008 een 3 liter blok heeft, maar toch 218pk produceert zoals ook het blok in mijn 2005 versie (van 2.5 liter). Daarnaast is het nieuwe blok wel behoorlijk zuiniger en heeft een energielabel B.

Hoe zit dat, hebben ze het 3 liter blok voor de 325 gedowntuned tov de 330? Daar zit namelijk ook een 3 liter blok in, maar dat levert 272pk. En doet dat trouwens zuiniger dan mijn 218pk sterke 2.5 liter blok.

Best knap die BMW engineers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Komt denk ik ook door Efficient Dynamics, uitschakelen van de motor, ontkoppelen van bepaalde systemen bij optrekken en weer inschakelen wanneer het nodig is, of bij remmen op de motor, dat zal denk ik het meest meehelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ConZito schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 12:50:
Ik moet nog wel even met mijn remblokken, is nu nog allemaal stock, maar dan komen er ook DS2500's in, voor simpel straat gebruik de goedkoopste remupgrade met het meeste resultaat.

Maar eerst vrijdag eindelijk de nieuwe draagarmen plaatsen en uitlijnen :)
...en verder inlezen over de LCI ellende...
Ik dacht dat je 1-serie een auto van de zaak/lease auto is. Mag dit zomaar van de leasemij/baas? Of is het een gevalletje "wat niet weet wat niet deert" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ConZito schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:41:
Komt denk ik ook door Efficient Dynamics, uitschakelen van de motor, ontkoppelen van bepaalde systemen bij optrekken en weer inschakelen wanneer het nodig is, of bij remmen op de motor, dat zal denk ik het meest meehelpen.
Tevens heeft het 3,0-liter blok directe benzineinspuiting.

De eerste generatie 325i had een erg prettige motor die met grote vreugde toeren maakte. Ik vraag me af of dat bij de afgeknepen 3,0 liter nog steeds het geval is. Wat me wel verbaast is dat ik nog geen tuningkits heb gezien om het vermogen van dat blok in ere te herstellen. Je zou denken dat er met vrij beperkte ingrepen aan de software en het inlaattraject veel vermogenswinst mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Bartjeee schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:51:
[...]

Ik dacht dat je 1-serie een auto van de zaak/lease auto is. Mag dit zomaar van de leasemij/baas? Of is het een gevalletje "wat niet weet wat niet deert" ;)
Het is zakelijke koop, dus als de dealer aangeeft dat het spul (bijna) vervangen moet worden bestel ik netjes en set DS2500's welke ik zelf monteer. Het bonnentje gaat dan naar de baas, hij is goedkoper uit en ik heb m'n zin, op zo'n manier is het dan ook geen probleem. Ik heb opzich een goede relatie met m'n werkgever en die maakt echt geen probleem van een paar tientjes duurdere remblokken.

Zelfde met de audio die ik erin heb gestoken, maakt hij ook geen probleem van met als enige eis dat het demontabel is zonder dat het sporen achterlaat en ik de orginele spullen weer netjes terug zet. Daar ben ik zelf bij en ik vind het ook niet getuigen van professionele inbouw als je dingen moet slopen om het te laten passen.

Wat dat betreft ga ik netjes om met dat vertrouwen en ik licht hem dan ook altijd in als ik iets laat vervangen door non-OEM onderdelen. En hij laat af en toe ook merken dat hij het waardeert dat ik zuinig ben op zijn/mijn auto, dus soms krijg ik een mailtje dat ik de volgende rekening met was/poetsspullen van Carclean maar door moet sturen ;)

Ook met de winterwielen, ik doe wat onderzoek, vraag wat offerte's op die ik doorstuur, hij geeft aan wat ik er maximaal aan uit mag geven en geeft mij dan het vertrouwen om de boel dan lekker zelf te regelen en uit te zoeken, wederom hij blij ik blij :)

Wat dat betreft ben ik echt dolblij dat mijn baas ook wel een beetje autogek is en auto's gewoon koopt. En het scheelt ook dat ik zelf wat kan, ik ga wat ik al zei idd. vrijdag eindelijk de onderste draagarmen van een M3 op m'n auto schroeven, dat kan ik zelf en het uitlijnen laat ik weer ergens doen waar ik de mensen ken, dus dat kost ook een scheet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Femme schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 22:57:
[...]

Tevens heeft het 3,0-liter blok directe benzineinspuiting.

De eerste generatie 325i had een erg prettige motor die met grote vreugde toeren maakte. Ik vraag me af of dat bij de afgeknepen 3,0 liter nog steeds het geval is. Wat me wel verbaast is dat ik nog geen tuningkits heb gezien om het vermogen van dat blok in ere te herstellen. Je zou denken dat er met vrij beperkte ingrepen aan de software en het inlaattraject veel vermogenswinst mogelijk is.
Volgens autoweek ligt het piekvermogen bij een lager toerental, is de 0-100 tijd korter en topsnelheid hoger. Dan kan het toch niet veel slechter zijn lijkt me... Waar zit dat "met grote vreugde" in? Voornamelijk toch hoe snel hij op toeren komt? En dat vind ik bij mijne nog wel eens tegenvallen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Naboo schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:37:

[afbeelding]
+10. mooie wagen!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Thanks!
Hopelijk vanavond of morgenavond ophalen, dan zal ik wat meer foto's spammen :9

En anders zie je hem misschien zondag wel in "Berkel-Enschot" :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er in Berkel te doen dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

E30 Meet :p

Kom je gate-crashen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Beverly Enschot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 20:18

Corpii

Le Tostie

Gezellig, dan zie je mijn rode hok ook ;) 325 touring :)
Op t e30 forum heet ik ook Corpii overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezit iemand van jullie hier een E36 TC4 Baur? Ben wel benieuwd. Zag er laatst, enkele maanden geleden, eentje op autotrader staan. Helaas alweer verkocht, maar moest ook wel wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 16:49:
Bezit iemand van jullie hier een E36 TC4 Baur? Ben wel benieuwd. Zag er laatst, enkele maanden geleden, eentje op autotrader staan. Helaas alweer verkocht, maar moest ook wel wat kosten.
Zo'n ding dus? Al kreeg ik geld bij :+

Afbeeldingslocatie: http://www.autozeitung.de/online/bildDB/36741_800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:23

tozzke

aka tozzert

nu begin ik toch te twijfelen over de lelijkste BMW..... de E46 compact of toch bovenstaande... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
geweldig wat een ding :D

Afbeeldingslocatie: http://www.horeca-groothandel.com/producten/images/015001.jpg
paar keer draaien en hop een cabrio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Laatst online: 09:49

_Arthur

blub

Kaasplank schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:19:
geweldig wat een ding :D

[afbeelding]
paar keer draaien en hop een cabrio
En het voorstel gedeelte is een targa dak. (Dus zelf er uithalen/instoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wimo. schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:02:
[...]

Zo'n ding dus? Al kreeg ik geld bij :+

[afbeelding]
Niet zo gek dat je die zo weinig ziet :P

Er bestaat zelfs een bauer club :X

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Niks mis met de E30 Baur en E21 Baur

Afbeeldingslocatie: http://www.motor-talk.de/data/galleries/183395/427/bmw-baur-cabrio-scaled.jpg
Geen goede foto :X

Afbeeldingslocatie: http://i88.photobucket.com/albums/k195/bill-in-mn/almostdone001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Die E21 gaat nog wel, maar alles wat daar op volgde is het 'net niet'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 08:48

4x2

lộn xộn quá

Baurs, hier zijn ze goed voor >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/Divers/slootbaur.JPG
Ding was van een vriend van me en het was een geniaal scheithok wat overal goed voor was (kerstboom ophalen, gewoon dak opendoen en dr in knikkeren)
Hij was daar de sloot in gedonderd omdat zn achterste subframe aan 1 kant afscheid had genomen vd rest van de auto :+
Geen schade door opgelopen trouwens.

Ding heeft zat kms gemaakt, en is overal en nergens geweest, maar het ding zag dr uit :D
Het was een 315 baur trouwens, de zeldzaamste E21 baur die dr was :X

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:10

Korakal

Up up up!

Over BMW's in sloten.... was van't weekend bij een feestje. Wilde iemand wegrijden maar had op het onverlichte terrein een slootje over het hoofd gezien :X

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_5464.jpg

auw ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Die sensoren piepen ook alleen bij obstakels :X
Op het oog valt de schade wel mee, maar je weet het nooit met dit soort dingen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Korakal schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 21:58:
Over BMW's in sloten.... was van't weekend bij een feestje. Wilde iemand wegrijden maar had op het onverlichte terrein een slootje over het hoofd gezien :X

[afbeelding]

auw ;(
wat een kloteslootje ook trouwens als het donker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
c0ne schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 22:42:
Die sensoren piepen ook alleen bij obstakels :X
Op het oog valt de schade wel mee, maar je weet het nooit met dit soort dingen.
Kan goed stuk zijn, aandrijving, diffrentieel, draagarmen, al die spullen raken de grond en zo'n X5 weegt ook niet niks, dus er zal best wel wat aan de ophanging krom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ConZito schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 23:52:
[...]

Kan goed stuk zijn, aandrijving, diffrentieel, draagarmen, al die spullen raken de grond en zo'n X5 weegt ook niet niks, dus er zal best wel wat aan de ophanging krom zijn.
Haha aanstellerij :D

Met een Land Rover vaak zat in zulke situatie's terechtgekomen... Die auto's zijn niet van plastic he.

Bij mijn oom in de auto, rijdt hij exact op die manier op klaarlichte dag een sloot in (vooruit!) gewoon weggetrokken met een andere Land Rover, niks aan het handje...

Later op de dag ging hij trouwens wel kapot, had hem op 4wd gezet en trok weg met handrem aangetrokken... Versnellingsbak begaf het toen :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Een BMW hoort niet afgeragt te worden :( Afbeeldingslocatie: http://www.e30fansite.nl/Forum/images/smilies/deegroller.gif

Een BMW = een BMW. Behalve de pauper bakken die in het foute tuning topic thuishoren. Afbeeldingslocatie: http://www.e30fansite.nl/Forum/images/smilies/copper2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 00:04:
[...]

Haha aanstellerij :D

Met een Land Rover vaak zat in zulke situatie's terechtgekomen... Die auto's zijn niet van plastic he.

Bij mijn oom in de auto, rijdt hij exact op die manier op klaarlichte dag een sloot in (vooruit!) gewoon weggetrokken met een andere Land Rover, niks aan het handje...

Later op de dag ging hij trouwens wel kapot, had hem op 4wd gezet en trok weg met handrem aangetrokken... Versnellingsbak begaf het toen :(
De ondergrond geeft daar niet mee he, is gewoon keihard. Daarbij is het een X5, geen fool-proof terreinwagen. Bij een Land Rover zou ik het overigens net zo hard laten controleren als ik zoiets stoms zou doen als op de foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Tom schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:05:
[...]

Vandaag langs geweest om het e.e.a. na te vragen. Was jij diegene met die intravee? Hij was er wel enthousiast over :+

Het geintje gaat toch 'iets' duurder worden dan ik had gedacht. Naast het standaard compo, sub en versterker spul heb ik blijkbaar ook een DSP nodig omdat de standaard radio één of andere signaal niet uitstuurt. Dat grijze kastje wat jij toen hebt gekocht deed dat bij jou .. die heb je zeker niet meer? Ze adviseren een alpine : http://www.alpine-usa.com...roduct.php?model=PXE-H650

maar dat kreng kost dus al 500 euro .. hobby's :X Volgens mij kan ik wel de firmware flashen , dat spreekt me wel aan 8)7 Dat ding kost me dus al 1/3e van de hele installatiekosten.

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 24-01-2009 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
De PXE-H650 is echt heel erg goed en daarmee kan je echt zoveel inregelen en rechtrekken. Je moet ook zo denken dat je die DSP daarna gewoon mee kan nemen naar je nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

ConZito schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 01:38:
De PXE-H650 is echt heel erg goed en daarmee kan je echt zoveel inregelen en rechtrekken. Je moet ook zo denken dat je die DSP daarna gewoon mee kan nemen naar je nieuwe auto.
Klopt, maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik er ooit het volle uit ga halen. Sterker nog, ik was al tevreden met een composet upgrade + versterkertje in mijn oude alfa :+ Ik heb ook gelezen dat er blijkbaar versterkers zijn die wel kunnen omgaan met het OEM signaal. En als alternatief , wat ik liever niet heb, kan ik ook voor Hi/LO converters gaan. En ik maar denken dat het simpel was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Wimo. schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 01:59:
[...]

Klopt, maar om eerlijk te zijn denk ik niet dat ik er ooit het volle uit ga halen. Sterker nog, ik was al tevreden met een composet upgrade + versterkertje in mijn oude alfa :+ Ik heb ook gelezen dat er blijkbaar versterkers zijn die wel kunnen omgaan met het OEM signaal. En als alternatief , wat ik liever niet heb, kan ik ook voor Hi/LO converters gaan. En ik maar denken dat het simpel was :+
Het grote punt van de Alpine is dat hij tijdvertraging kan toepassen en dat het een hele uitgebreide multipoint EQ is. Ook aansluiten van overige Alpine apparatuur is mogelijk en dat maakt het wel interessant. Als je dat niet gebruikt is het inderdaad dikke onzin, je moet gewoon een budget stellen en daar vooral niet van afwijken, anders blijf je gaan.

Ik heb er ook over zitten denken om deze in te bouwen maar ik had al een Alpine HU en die heb ik maar ingebouwd, maar zodra die de geest geeft oid. komt er direct zo'n ding aan.

[ Voor 8% gewijzigd door ConZito op 24-01-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Mijn speeltje van dit weekend:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eIfyxkFxAhWRdUv8vWxLIICL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OmuJfX7hStSKXLfUCQ4R7x2d/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B87I9333r0CQPx58K6jYU1qN/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/khciDRnQEKtMZ7eNoYkipahH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/39t0KNJTEAnm6failtrVqZ2q/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yQz6YonUSok0TZju0rLcv3oo/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Oq1ypiZYMraOLshzjlzc2BNu/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LE5P94Nlx1MFSaq1VZu1hIkp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l2GgKs8LDKrhjVSOYbco3NY9/full.jpg

Met pijn in het hart morgenochtend inleveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Daniel schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:19:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Een bj2007?

Ja dus;

Datum eerste toelating 23-04-2007
Datum aanvang laatste tenaamstelling 23-01-2009
Datum eerste afgifte Nederland 23-04-2007
Wacht op keuren Nee

Dus geimporteerd?

Wat me opvalt bij de 7 Serie is dat iedereen het dan meteen over de 760Li heeft.. Ok, dat is dan misschien wel het topmodel; maar "geef" mij maar de 760i; korter, dus behendiger, en lichter, wat weer resulteert in een (net) wat snellere sprint etc. :z

[ Voor 18% gewijzigd door SalimRMAF op 25-01-2009 20:24 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nee, is een origineel Nederlandse, ingeruild op een nieuw type 7-serie. Mocht je nog ergens 95k hebben slingeren dan is ie te koop :P
Zo'n Li is wel gaaf maar als je zelf rijdt is de gewone versie inderdaad prettiger. Deze voelt tenminste nog niet zo groot...natuurlijk is het een loodzwaar en enorm gevaarte maar hij voelt niet groter aan dat de gemiddelde 5-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Wimo. schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 01:19:
[...]

Vandaag langs geweest om het e.e.a. na te vragen. Was jij diegene met die intravee? Hij was er wel enthousiast over :+

Het geintje gaat toch 'iets' duurder worden dan ik had gedacht. Naast het standaard compo, sub en versterker spul heb ik blijkbaar ook een DSP nodig omdat de standaard radio één of andere signaal niet uitstuurt. Dat grijze kastje wat jij toen hebt gekocht deed dat bij jou .. die heb je zeker niet meer? Ze adviseren een alpine : http://www.alpine-usa.com...roduct.php?model=PXE-H650

maar dat kreng kost dus al 500 euro .. hobby's :X Volgens mij kan ik wel de firmware flashen , dat spreekt me wel aan 8)7 Dat ding kost me dus al 1/3e van de hele installatiekosten.
Yep ik heb inderdaad een Intravee oplossing voor de iPod, en dat werkt echt geweldig :)

Dit kastje had ik ertussen zitten:
http://www.audio-equipment.de/zealum_zusc5-carhifi.php
Kun je wat mij betreft voor 25 euro op komen halen als je er wat aan hebt, heb em hier nog liggen :)

Dat DSP ding ziet wel high tech uit, sowieso is Alpine goed spul wat ik er zo over lees. Die Intravee iPod oplossing werkt ook via een Alpine kastje (iPod -> Alpine -> Intravee -> BMW radio)... al dat spul je weer aan elkaar koppelen via een standaard aansluiting van Alpine (AINET).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Daniel schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:29:
Nee, is een origineel Nederlandse, ingeruild op een nieuw type 7-serie. Mocht je nog ergens 95k hebben slingeren dan is ie te koop :P
jaar wachten is die de helft ;)

[ Voor 30% gewijzigd door KappeNou op 25-01-2009 21:15 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Daniel schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:19:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zag er gister op de boulevard ook 1 staan, wel een Li... duurde 10 seconden voordat ik er langs was :o

Mede omdat ik in de remmen ging om dat ding te bewonderen, maarja... :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
True..deze was 190k nieuw, staat nu voor 95k maar ik schat dat ie bij inruil 75-80k heeft opgebracht. Heb je als vorige eigenaar toch maar mooi 110k opgefikt in 20 maanden. Dat is 185 euro per dag 8)7
En dan de running costs...verzekeren kost een vermogen, hij loopt 1 op 6 en dan het onderhoud en de wegenbelasting...no thanx :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Klopt! Maarja maken ze andere weer blij mee ;) Ergens moeten de nieuwe auto's vandaan komen :P Overigens komt het amper voor dat auto's in die prijsklasse prive zijn.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik was vrijdag even langs Klaas Visser in Lelystad om een reserve sleutel te bestellen voor me nieuwe E30 *O*

Alleen wat me opviel was, dat de hele showroom eigenlijk volstond met DIESELS!!!
Diesels zijn toch helemaal niet zo interessant op dit moment voor particulieren? Tenzij ze allemaal in de categorie CO2 zuinig vallen. Dat scheelt best een hoop in wegenbelasting.

Die nieuwe 7 is trouwens erg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een vervelende rammel ergens achterin als ik langzaam over een klein hobbeltje rij. Bij hogere drempels hoor ik niets en ook op hogere snelheden blijft het stil. Heb al even een beetje lopen duwen en trekken bij de ophanging achter maar in stilstand is er niets aan de hand. Het klinkt ook meer alsof er een paneel oid los zit maar dat kan ik ook nog niet vinden :(

Dit weekend tijdens een langer ritje naar deventer me mooi weer even kunnen vermaken met de auto. volgens mij zit ik met een grijns van oor tot oor in de auto. vergeleken met m'n oude 4-pitter zit deze echt belachelijk snel op rijbewijs kwijtrakende snelheden :$ en dan bedoel ik niet alleen de tijd maar ook het gemak en de rust waarmee dat alles gebeurd. Moet ook nog steeds lachen om de radio die dan wat harder gaat spelen bij de hogere snelheden :Y)

Binnenkort gaat hij ook even naar m'n vaste garage voor een extra check zodat ik zeker weet dat hij technisch 100% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Daniel schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:59:
[...]

True..deze was 190k nieuw, staat nu voor 95k maar ik schat dat ie bij inruil 75-80k heeft opgebracht. Heb je als vorige eigenaar toch maar mooi 110k opgefikt in 20 maanden. Dat is 185 euro per dag 8)7
En dan de running costs...verzekeren kost een vermogen, hij loopt 1 op 6 en dan het onderhoud en de wegenbelasting...no thanx :P
Tja... Als je bij elke facelift twee ton neertelt om in de nieuwste 7-serie te rijden, dan zal je wel niet zo veel problemen hebben met de benzineprijs :P Het blijft bezopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:17
Naboo schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:06:Alleen wat me opviel was, dat de hele showroom eigenlijk volstond met DIESELS!!!
Diesels zijn toch helemaal niet zo interessant op dit moment voor particulieren? Tenzij ze allemaal in de categorie CO2 zuinig vallen. Dat scheelt best een hoop in wegenbelasting.
daarom staat de showroom er ook vol mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Cocytus schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:07:
Tja... Als je bij elke facelift twee ton neertelt om in de nieuwste 7-serie te rijden, dan zal je wel niet zo veel problemen hebben met de benzineprijs :P Het blijft bezopen natuurlijk.
It gets worse...de vorige eigenaar van deze 760i rijdt nu dus in een nieuw type 750i...maar als eind van het jaar de 760i (dus nieuwe model met V12) uitkomt ruilt hij die ook weer in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Tom schreef op zondag 25 januari 2009 @ 20:44:
[...]

Yep ik heb inderdaad een Intravee oplossing voor de iPod, en dat werkt echt geweldig :)

Dit kastje had ik ertussen zitten:
http://www.audio-equipment.de/zealum_zusc5-carhifi.php
Kun je wat mij betreft voor 25 euro op komen halen als je er wat aan hebt, heb em hier nog liggen :)

Dat DSP ding ziet wel high tech uit, sowieso is Alpine goed spul wat ik er zo over lees. Die Intravee iPod oplossing werkt ook via een Alpine kastje (iPod -> Alpine -> Intravee -> BMW radio)... al dat spul je weer aan elkaar koppelen via een standaard aansluiting van Alpine (AINET).
Laat ik deze week even weten! Dat alpine ding zal absoluut zijn geld waard zijn .. maar ik vind het te veel. Dan ga ik liever voor dezeflde oplossing als jij toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Is zo'n kastje ook in een E39 uit '98 te plaatsen? Dat zou wel een gulden-middenweg zijn om een iPod oid aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo

Naboo

#WINNING!! DUH!

Daniel schreef op maandag 26 januari 2009 @ 16:32:
[...]

It gets worse...de vorige eigenaar van deze 760i rijdt nu dus in een nieuw type 750i...maar als eind van het jaar de 760i (dus nieuwe model met V12) uitkomt ruilt hij die ook weer in 8)7
Zou wel met hem willen ruilen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

RedHat schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:06:
Is zo'n kastje ook in een E39 uit '98 te plaatsen? Dat zou wel een gulden-middenweg zijn om een iPod oid aan te sluiten?
daar is het niet voor .. je moet gewoon een icelink kopen als je in de e39 een ipod wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[...]

Is het John de Mol :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
[...]

No offence :') dan zou ik dus niet naar een 7 serie kijken maar naar iets leukers.

Het is natuurlijk wel heel tof da tje die zo'n weekend meekrijgt natuurlijk :9
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.