Het grote BMW topic, deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste
Acties:
  • 93.981 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/images/2.JPG

Persoonlijk vind ik dat weer van niet.
Het grote voordeel van de compact ( De E36 wat ik heb ) dat het een hatchback is ).
En als je naar de lijn gaat kijken ivm de coupe zie je dat de compact voor passagiers wat praktischer is dan de coupe, dit omdat het pas wat later schuin naar beneden gaat, dus minder snel je hoofd stoot.

Maar goed, ik hou nou eenmaal van "sportieve zakelijkere" auto's, just like de 1 serie, die vind ik ook mooi :)

Ps : Een compact, je vind het wat of je vind het niet wat. Maar het is en blijft een echte bmw.

[ Voor 9% gewijzigd door -Thunder- op 10-01-2009 11:18 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mjah.. dan is het een auto met de daklijn van de sedan, de deuren en het achterkwartier van een coupé en daar een daar een hatchbak kofferklep maar dan hebben ze alsnog tussen de achterwielen en de achterlichten domweg een stuk kofferbak weggegumd.
imho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Ik zelf vind de compact E36 veel mooier dan de compact E46.
Koplampen zijn wel zulke vage dingen, achterlichten idem.
Wat ik wel erg jammer vindt is het dashboard van de E36 compact, niet echt mooi.
Maar goed, dat blijft smaak.

Ja denk wel dat het een echte bmw is, waarom niet.
Er zijn ook mensen die beweren dat een x16 of x18 geen echte bmw is ;)
Maar ook dat zijn naar mijn idee echte bmw's.

Zelf schrok ik in het begin nogal van de 1serie, hoe ze het durfden te verkopen.
Maar hoe vaker ik m tegen kwam, hoe mooier ik hem ben gaan vinden.
Nu vindt ik het zelfs één van de mooiste in z'n klasse, veel mooier dan zo'n saaie Golf ofzo.
B0MBACI schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:09:
Terugkomend op de e46 compact, vind ik deze niet zo lelijk hoor :)
[afbeelding]
Dit is dus echt afschuwelijk, lijkt wel een bumper van een Audi A3.
Veel te gladjes en saai, zoals bijna elke Audi :O

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Blasterxp schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:20:
Hmmm... ik begin me een beetje zorgen te maken. Goed, ik weet de prijs nog niet... maar met al deze ideeën zakt het bedrag dat ervoor wil neerleggen steeds verder.

Ik weet dat het blok een 6 in lijn is geweest, waar ze gewoon 2 cilinders afgezaagd hebben. Dát was niet zo'n goed idee volgens mij.

Het is inderdaad en E36, zonder de facelift met die rare 'spot' lampjes. Klinkt gek, maar die lampjes doen me een beetje aan een nog veel oudere bmw denken.

De auto ziet er netjes uit, en het verhaal klopt ook volledig. Er is niet in geraced, dealer onderhouden. Binnen geen piepje of kraakje te horen. Ik geloof dat de rijeigenschappen prima zijn. Ik vond hem comfortabel, en behoorlijk stil.

Ik heb wat nare dingen gehoord nu. Dingen over het blok. Over versnellingsbakken (bij de 3 serie springen die willekeurig stuk?). Over rubbers en bussen in de achterwiel ophangen / achteras ophanging.

Weten jullie daar ook iets van?

Ik ga wisselen van werkplek, ik rij nu ongeveer 30 km per dag, maar verwacht dat ik naar 1,5 uur rijden per dag ga. Dit voornamelijk over 80 / 100km/h wegen. Geen snelweg dus. Inhalen op zulke wegen moet je moet een 1.6 benzine al behoorlijk nauwgezet plannen. Maar deze diesel zie ik dat eigenlijk niet goed komen.

Zou het ook zo kunnen zijn dat hij 'lui' in? Ik zou me best voor kunnen stellen dat hij een beetje 'los' moet komen. Ander luchtfilter, nieuwe olie, versnellingsbak olie, nieuw filtertje, een paar keer V-diesel tanken.... Zou dat een hoop kunnen helpen? Ik ben bang dat de karakteristiek van de turbo niet te veranderen is. Die komt gewoon 'laat'.... Of is daar nog iets mee te doen?

Chiptuning levert meer dan 27nm koppel extra, en 12pk meer. (399euro). Zou dat zin hebben?
Je moet er gewoon mee leren rijden.

Ik mag dan een lancia hebben maar die zijn net zo beroerd uit die tijd (qua vermogensafgifte dan)... ging van een 1.6 16v met 131 pk / 180 NM naar een 1.9 TD met 90 PK / 186 NM.

Toen moest ik gewoon heel erg wennen en leek het heel traag (omdat hij zo langzaam op gang komt) maar nu rijd ik gewoon heerlijk, kan vlot inhalen etc. Je moet gewoon leren aanvoelen hoe je moet schakelen etc. (of wennen aan de traagheid).

Voordeel aan mijn diesel is dat ze een stuk sterker zijn uitgevoerd: Schijven rondom, abs, betere dempers etc etc...

Lange afstanden zijn iig weer geweldig met zo'n auto en je kan ook behoorlijk door kachelen (160-180) terwijl de herrie minimaal is.

Als je veel rijd zou ik het gewoon

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
BMW verblijdt ons met het brengen van divers motorennieuws. Vanaf maart beschikt de 116i over een 2.0 liter krachtbron en krijgt de 3.0 liter diesel in de 330d Cabrio er een aantal pk’s bij.

De BMW 116i heeft vanaf maart een grotere motor in het vooronder dan z’n typebenaming doet vermoeden. In plaats van 1.596 cc bedraagt de cilinderinhoud van de vierpitter 1.995 cm3. De 118i en 120i beschikken al over deze motor. Overigens blijft het aantal peekaa’s met 122 pk gelijk. Wel stijgt het koppel van 160 naar 185 Nm. Hierdoor wordt de sprinttijd vanuit stilstand naar honderd iets verbeterd. In plaats van 10,2 seconden duurt het bekende traject nog maar 9,9 seconden. Ondanks zijn grotere cilinderinhoud is het instapmodel er niet dorstiger op geworden. Het benzineverbruik blijft een nette 5,8l /100km. De gemeten CO2-uitstoot per kilometer is 139 gram. Daarmee is de 116i aantrekkelijk voor de zakelijke rijder, aangezien slechts 14% aan bijtelling afgedragen dient te worden.

245 pk voor 330d
Ander motorennieuws is er voor de 330d Cabrio. De 3.0 liter V6-diesel in dit model beschikt voortaan over 245 pk en 520 Nm. In de 3-serie Sedan en Touring levert deze oliestoker al enige tijd dit vermogen. Binnen de 330d-carrosserievarianten levert alleen nog de Coupé het ‘oude’ vermogen van 231 pk en 500 Nm. Maar binnenkort zal ook dit tot de verleden tijd behoren en wordt ook deze verblijdt met meer power.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Kaasplank schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:30:
mjah.. dan is het een auto met de daklijn van de sedan, de deuren en het achterkwartier van een coupé en daar een daar een hatchbak kofferklep maar dan hebben ze alsnog tussen de achterwielen en de achterlichten domweg een stuk kofferbak weggegumd.
imho :P
Ik moet eerlijk toegeven dat ik een tijdje heb moeten wennen aan de lijn van de achterkant van mijn auto, maar ik begin hem eigenlijk steeds meer te waarderen. De Compact is altijd een beetje een ondergeschoven kindje geweest, deels door de marketing van BMW zelf. Het interieur is helaas vrij saai, maar wel degelijk en de rijeigenschappen zijn gewoon erg goed. Door de winterbanden en een lekke uitlaat heb ik op het moment wat meer geluid in mijn auto, maar normaal gesproken is hij bij 170 km/u zelfs nog stiller dan een Peugeot 307 met een 2 liter motor bij 120km/u.

Maar goed, ieder z'n smaak. Ik vind de neus van de nieuwe 6-serie ook nog steeds niet echt geweldig bijvoorbeeld. De 3-series vind ik nog steeds allemaal mooi, op de E46 Compact na, maar dat komt 100% door de rare koplampen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

Ik vind de compact ook niet zo heel erg lelijk, zeker met het m-tech pakket heeft ie nog wel iets.
En anders moet je m gewoon zien zoals ie bedoelt is, als goedkope bmw om vw/opel rijders te lokken.
De kwaliteit en uitstraling van het interieur zijn imho nog wel gewoon bmw-waardig (ik vind het dashboard van de compact ook niks mis mee trouwens :P)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

4x2 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:07:
Ik vind de compact ook niet zo heel erg lelijk, zeker met het m-tech pakket heeft ie nog wel iets.
En anders moet je m gewoon zien zoals ie bedoelt is, als goedkope bmw om vw/opel rijders te lokken.
De kwaliteit en uitstraling van het interieur zijn imho nog wel gewoon bmw-waardig (ik vind het dashboard van de compact ook niks mis mee trouwens :P)
Als ik de foto's zo bekijk heeft de compact hetzelfde interieur als de andere E46's. Niets mis mee dus. Heb gisteren een M3 interieur + stuur in de coupé gezet _/-\o_ Wat een set stoelen en tering wat is zo'n stuur een vooruitgang _/-\o_ Zal van de week eens foto's schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje voor de kenners hier;

De situatie is als volgt. Bij m'n opa is ong. 10 maanden geleden kanker geconstateerd, daar is hij inmiddels weer bijna van genezen. In de tussentijd hebben ze alleen de auto van m'n oma gebruikt en stonden zijn auto's in de garage. Ze hebben stilgestaan, zijn tussendoor niet gestart en staan droog (niet warm)..

Het gaat om de volgende types (heb plaatjes van internet getrokken) >

Afbeeldingslocatie: http://foto.autozone.be/fotosauto/BMW/web450x300/BMW-Z3_6375907.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.desperateseller.co.uk/despsellphotos/415269819095.jpg

Binnenkort ga ik die auto's even starten, zorgen dat er voldoende lucht in de banden zit, tank vullen (voor zover daar wat uit is), even rondje mee rijden en misschien langs de garage voor een beurt als lampjes dat aangeven. Echter vraag is nu, moet ik nog ergens op letten voordat ik start. Maakt het uit dat een auto 10 maanden stil heeft gestaan? Kan ik zo wegrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Wimo. schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 16:13:
[...]

Als ik de foto's zo bekijk heeft de compact hetzelfde interieur als de andere E46's. Niets mis mee dus. Heb gisteren een M3 interieur + stuur in de coupé gezet _/-\o_ Wat een set stoelen en tering wat is zo'n stuur een vooruitgang _/-\o_ Zal van de week eens foto's schieten.
E46 compact heeft idd het zelfde dashboard als de gewone E46.
Van de E36 compact is wel anders, maar helemaal niet lelijk.
Maar afijn, gaat erom dat iedereen tevreden is met z'n eigen auto ;)

Ben btw wel benieuwd naar je nieuwe interieur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:29:
Ik heb even een vraagje voor de kenners hier;

De situatie is als volgt. Bij m'n opa is ong. 10 maanden geleden kanker geconstateerd, daar is hij inmiddels weer bijna van genezen. In de tussentijd hebben ze alleen de auto van m'n oma gebruikt en stonden zijn auto's in de garage. Ze hebben stilgestaan, zijn tussendoor niet gestart en staan droog (niet warm)..

Het gaat om de volgende types (heb plaatjes van internet getrokken) >

[afbeelding]

[afbeelding]

Binnenkort ga ik die auto's even starten, zorgen dat er voldoende lucht in de banden zit, tank vullen (voor zover daar wat uit is), even rondje mee rijden en misschien langs de garage voor een beurt als lampjes dat aangeven. Echter vraag is nu, moet ik nog ergens op letten voordat ik start. Maakt het uit dat een auto 10 maanden stil heeft gestaan? Kan ik zo wegrijden?
Ik zou in ieder geval startkabels meenemen, ik denk dat na 10 maanden stilstand de accu niet meer vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:45:
[...]

Ik zou in ieder geval startkabels meenemen, ik denk dat na 10 maanden stilstand de accu niet meer vol is.
Hij heeft nog wel zo'n acculader liggen. Dus dat is hopelijk geen probleem. Maar als autoleek zit ik meer te denken aan olie die wegzakt of aankoekt o.i.d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03
BDP sensor of bougiekabels oid eraf. En dan 30 seconden oliedruk starten, doen wij met nieuwe motoren ook ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Zou even alle vloeistofpeilen nakijken en eventueel bijvullen als ik jouw was.
Laat hem na het starten even rustig stationair lopen, zal best even vreemd klinken in de eerste minuut.
De olie is namelijk allemaal naar het carter gezakt, dit moet weer even verdeeld worden door het smeersysteem.
Rij daarna rustig een rondje van 5 a 6km, controleer dan even of er nergens vloeistof lekkages zijn aan de motor.
Kijk dus even onder de kap en onder de auto.

Misschien staat er wel wat info in het instructieboekje over het starten na lang stilstaan.

Raad je wel aan om even een kleine controle beurt uit te laten voeren door een garage.
ephymerous schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:58:
BDP sensor of bougiekabels oid eraf. En dan 30 seconden oliedruk starten, doen wij met nieuwe motoren ook ;)
Hij zegt zelf dat hij autoleek is, denk dus niet dat hij hier veel trek in heeft ;)

Kan weinig tot geen kwaad om een motor heel even zonder de optimale smering te laten lopen.
Dit komt vrij snel op gang.
Je moet dit natuurlijk geen 10x doen in een autoleven, goed is het er niet voor iig.

Zelf wel eens een auto horen starten die 3 jaar stil had gestaan, was alleen nieuwe olie in gegaan.
De motor klinkt ongeveer een minuut wat vreemd, maar al heel snel weer normaal.

[ Voor 35% gewijzigd door Oxellaar op 10-01-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, nouja, dealer is ergens 60km van z'n huis vandaan maar er zit een garage op loopafstand. Wellicht dat ik daar gelijk even heen rij en ze allebei inboek voor een kleine beurt...

Tnx voor de reacties!

oja, bdp sensoren en bougiekabels ga ik me niet aan wagen, straks trek ik dingen los die ik niet meer goed terug kan zetten :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Vanwege enorme drukte lang niet gepost, maar dit moet toch even geplaatst worden, want vanavond is de motor van de 7 'opgeblazen'.
Na een kort ritje van zo'n 10 km trilde de auto enorm, maakte de auto een amerikaans 'ploffend' geluid en zwarte vloeistof drupte (bij een dotje gas spoot het-) uit de uitlaat.

Toen de auto werd weg getakeld was ik zelf niet aanwezig (ik was aan het dineren bij Molo 5 in Maastricht, voor de zuiderlingen een tip, geweldig eten en goede service). De monteur vertelde dat het einde verhaal was en dat de koppaking was 'verdwenen' wat ook gelijk het enorme olie/benzine verbruik verklaard. Dit komt bovenop een transmissie die mol is, bij mijn vorige 7er was de complete versnellingsbak ook vervangen vanwege hetzelfde euvel.

De auto zou a.s. dinsdag worden teruggebracht voor reparatie of waarschijnlijker zou er gekeken worden voor een andere oplossing. Ik heb al gepost op het forum dat ik problemen met de auto had, en dat wordt hiermee bevestigd, ik moet zeggen dat ik er dus niet echt mee zit.

Wederom voor de zuiderlingen, als er nog mensen naar de topmobiel beurs in de MECC gaan, kom even langs op de stand met de Veyron en Gumpert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Dat is kloten, we zien je dus waarschijnlijk terug in het Audi topic? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 13:12
Bierkameel schreef op zondag 11 januari 2009 @ 07:55:
Dat is kloten, we zien je dus waarschijnlijk terug in het Audi topic? ;)
Helderziend :+

Ik weet niet of ik het al had gepost, maar dit is toch erug mooi.
Afbeeldingslocatie: http://www.carstore.nu/Carstore_/images/w12.1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.carstore.nu/Carstore_/images/w12.6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Groot gelijk, ik riep het 2 delen geleden al. Dump die BMW's want jullie gaan blijkbaar niet goed samen. Daarnaast is een Audi A8 zeker een goed alternatief in die klasse ...

@hierboven, cognac interieur, had ik ook in mijn oude 5 .. erg mooi :9

[ Voor 17% gewijzigd door Wimo. op 11-01-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Afbeeldingslocatie: http://www.chrisabraham.com/VW-Phaeton-v12-thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theautochannel.com/news/2003/11/11/172610.1-lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autounleashed.com/images/maserati_quattroporte_sport.jpg

Allemaal een stuk mooier dan de A8 naar mijn mening! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Tjsa, die VW is .. een vw. Die Jag vind ik lelijk. Die mas is prachtig maar als daar iets aan kapot gaat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ooooh maserati O+

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Ja maar die Audi is ook gewoon een VW, ontwerp is voor 80% het zelfde.
Blijf ik een fout punt vinden van alle Audi's, voor de rest uitstekende auto's.
A8 (elke Audi) blijft in mijn ogen een heel erg saaie auto, vanbinnen is hij echt mooi.
Die VW Phaeton ziet er een stuk spannender uit, vindt ik.

Die Jag is helemaal een misselijk ontwerp, Engelse kakwagen ;)
Als je daar mee voor komt rijden verwacht iedereen een vent van minimaal 80 achter het stuur ;)

Die Maserati is wel een erg cool ding, maar hoort niet echt in het rijtje thuis naar mijn mening.

[ Voor 5% gewijzigd door Oxellaar op 11-01-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Aanschafprijs van een Quattroporte is ook niet helemaal vergelijkbaar. Op een XJ loop je volledig leeg qua onderhoud, dat ligt nog een stuk boven dat van een 7-serie / A8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heuving schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:01:
[...]

Helderziend :+

Ik weet niet of ik het al had gepost, maar dit is toch erug mooi.
[afbeelding]
[afbeelding]
Koop anders eens een rijders auto, ipv zo'n vervoer mobiel. Kan je zelf ook eens lekker sturen ;)
Moet je geen sleutels meer posten van Ferrari's of Maserati's, kan je gewoon je eigen auto laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Cocytus schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:29:
Aanschafprijs van een Quattroporte is ook niet helemaal vergelijkbaar. Op een XJ loop je volledig leeg qua onderhoud, dat ligt nog een stuk boven dat van een 7-serie / A8.
Goed, de Maserati is wellicht wat meer te vinden in de 75k+ klasse, maar zo rond de 50 moet het best mogelijk zijn een vroeg exemplaar te pakken te krijgen. Onderhoud, tja, dat is tot nu toe bij z'n BMW ook niet mak geweest dus ik denk dat zoiets geen verassing zal zijn.

Zijn er nog meer opties? Een S-klasse ziet er naar mijn mening gewoon niet uit.

Je kunt ook nog kijken naar een Skoda Superb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Christoph schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:33:
[...]

Koop anders eens een rijders auto, ipv zo'n vervoer mobiel. Kan je zelf ook eens lekker sturen ;)
Moet je geen sleutels meer posten van Ferrari's of Maserati's, kan je gewoon je eigen auto laten zien.
+1
Ik zou als jonge vent sowieso niet in zo'n slapschip gezien willen worden. Liever een 330i/335i dan een dikke 5 serie (voor 65k) en liever een M3 of M5 dan een 7 serie (voor een dikke ton).
Vind het prachtige auto's maar zou zoiets liever kopen als ik ouder was en sportieve auto's niet meer zo hoeven (als dat ooit voorkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op MP staat er al weer een tijdje een E38 750Li Protection voor een luttele 35k. Dat is pas echt een koningswagen.

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwism.com/all_bmw/e38_7series_side.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oxellaar schreef op zondag 11 januari 2009 @ 12:56:
Ja maar die Audi is ook gewoon een VW, ontwerp is voor 80% het zelfde.
Van de huidige Audi's delen er -- iit wat gedacht wordt -- maar weinig een platform met VW. Ik geloof alleen de TT en A3, bijv. de Passat != A4. Die 80% is volkomen uit de lucht gegrepen.
Blijf ik een fout punt vinden van alle Audi's, voor de rest uitstekende auto's.
A8 (elke Audi) blijft in mijn ogen een heel erg saaie auto, vanbinnen is hij echt mooi.
Die VW Phaeton ziet er een stuk spannender uit, vindt ik.
Phaeton is één van de meest onderschatte auto's imho. Een kennis rijd in een V10tdi. Die dingen kosten 2ehands relatief niks.
Die Jag is helemaal een misselijk ontwerp, Engelse kakwagen ;)
Als je daar mee voor komt rijden verwacht iedereen een vent van minimaal 80 achter het stuur ;)

Die Maserati is wel een erg cool ding, maar hoort niet echt in het rijtje thuis naar mijn mening.
edit: Zit ff op mobile.de te browsen en die A8 W12's zijn redelijk betaalbaar.. Als we het over smooth power delivery hebben..

[ Voor 5% gewijzigd door THIJZEL op 11-01-2009 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
THIJZEL schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:06:
[...]

Van de huidige Audi's delen er -- iit wat gedacht wordt -- maar weinig een platform met VW. Ik geloof alleen de TT en A3, bijv. de Passat != A4. Die 80% is volkomen uit de lucht gegrepen.

[...]
Ik hab het ook over het ontwerp, zoals je kunt lezen.
Je kan aan heel veel Audi en VW modellen qua uiterlijk zien dat ze 1 familie zijn.
En de waar de onderdelen vandaan komen die gebruikt zijn maakt mij dan weinig uit.
Kwaliteit is bij beide merken dik in orde.

Alleen zag ik pas een nieuwe A6 avant en een Seat ibiza uit 2005 ofzo naast elkaar staan.
Ze hadden allebei exact dezelfde richtingaanwijzer aan de zijkant in het spatscherm zitten.
Niet dat het zo verschrikkelijk is, maar viel mij zomaar op.
Alleen echt premium staat het niet zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Oxellaar schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:31:
[...]

Ik hab het ook over het ontwerp, zoals je kunt lezen.
Je kan aan heel veel Audi en VW modellen qua uiterlijk zien dat ze 1 familie zijn.
En de waar de onderdelen vandaan komen die gebruikt zijn maakt mij dan weinig uit.
Kwaliteit is bij beide merken dik in orde.

Alleen zag ik pas een nieuwe A6 avant en een Seat ibiza uit 2005 ofzo naast elkaar staan.
Ze hadden allebei exact dezelfde richtingaanwijzer aan de zijkant in het spatscherm zitten.
Niet dat het zo verschrikkelijk is, maar viel mij zomaar op.
Alleen echt premium staat het niet zeg maar.
Tja..
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2008/10/aston-volvo-key.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

THIJZEL schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:06:

Phaeton is één van de meest onderschatte auto's imho. Een kennis rijd in een V10tdi. Die dingen kosten 2ehands relatief niks.
Inderdaad

Helaas heb ik het geld niet.... :(

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Naboo schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:53:
[...]

Inderdaad

En EX BPM :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:01:
Op MP staat er al weer een tijdje een E38 750Li Protection voor een luttele 35k. Dat is pas echt een koningswagen.

[afbeelding]
O+ O+ O+ kevlar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Niet online
Naboo schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:53:
[...]

Inderdaad

Checkj dit filmpje trouwens: http://uk.youtube.com/watch?v=KmGNRMOpg7E geniaal, Phaeton w12 op z'n Clarkson's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

WTF :D dat ze dezelfde sleutel gebruiken, vind het ergens slecht maar so be it, maar dit is wel heel cheapass...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
dat kan je aan de sleutel al zien lol.

wij hebben een db9 in onderhoud, ik kreeg die sleutels in mijn hand gedouwd, ik zeg zo, van welke volvo zijn die sleutels dan? :+

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Dit is trouwens het verhaal erbij:
Doh! Aston Martin owner finds Volvo logo on key

Overigens is dit niet het enige hoor. Zo lomp als die sleutel wordt het niet, maar op de AutoRAI persdag in 2007 stuitte Daniel en ik op een DB9 Volante waarbij wel érg duidelijk was dat Astin Marton in de onderdelen-pot van Volvo/Ford gegrabbeld had.
Daniel schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:03:
[afbeelding]

De 'rare interieurkleuren'-award ging dit keer naar Aston Martin met deze DB9 Volante: cremewit leer met een blauw dashboard en extra notenhout. 't is maar wat je mooi vindt. Pijnlijk genoeg vertonen de ventilatieroosters en knoppen in deze Aston van dik twee en een halve ton grote overeenkomsten met die van de basis Volvo C30 van net 25k een stand verderop :X

[afbeelding]

Desondanks, de DB9 blijft een schitterende auto. De Vanquish staat overigens niet op de stand, naast deze twee DB9's zijn alleen een V8 Vantage Coupé en Volante aanwezig.
Overeenkomstige onderdelen die zichtbaar en ongemodificeerd overgenomen zijn, waren oa. de ventilatieroosters, stoel-instelling (die zit bij volvo op de zijkant van de stoel en hier tegen het middenconsole aangeplakt, maar verder identiek) en vooral veel schakelmateriaal (zoals voor de lichten, electrische ramen, etc). Waarschijnlijk is er met een beetje Googlen nog wel meer te vinden. :P

Nou is het allemaal relatief natuurlijk, de onderdelen zijn allemaal behoorlijk solide en misstaan niet, maar het doet toch een beetje af aan het premiumgevoel en de exclusiviteit wat een merk als Aston Martin met zich mee moet brengen. Zelfs de Ford Focus en Volvo V50 vertonen nog minder zichtbare overeenkomsten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bertus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:51:
[...]

Je moet er gewoon mee leren rijden.

Ik mag dan een lancia hebben maar die zijn net zo beroerd uit die tijd (qua vermogensafgifte dan)... ging van een 1.6 16v met 131 pk / 180 NM naar een 1.9 TD met 90 PK / 186 NM.

Toen moest ik gewoon heel erg wennen en leek het heel traag (omdat hij zo langzaam op gang komt) maar nu rijd ik gewoon heerlijk, kan vlot inhalen etc. Je moet gewoon leren aanvoelen hoe je moet schakelen etc. (of wennen aan de traagheid).

Voordeel aan mijn diesel is dat ze een stuk sterker zijn uitgevoerd: Schijven rondom, abs, betere dempers etc etc...

Lange afstanden zijn iig weer geweldig met zo'n auto en je kan ook behoorlijk door kachelen (160-180) terwijl de herrie minimaal is.

Als je veel rijd zou ik het gewoon
Okay, goeie tip :) Ik moet sowieso wennen aan diesel rijden..... De dame is op skivakantie, en kon voor die tijd niet meer naar de garage voor de prijsindicatie.. .grr... ff duimen dus nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Inderdaad, zelfs met mijn 316i kan ik gewoon mensen inhalen hoor ;) gas intrappen en schakelen in het rode gebied en dan kom je er wel langs, heb je geen 6 cilinders voor nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Roelant schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:21:
[...]

Dit is trouwens het verhaal erbij:
Doh! Aston Martin owner finds Volvo logo on key

Overigens is dit niet het enige hoor. Zo lomp als die sleutel wordt het niet, maar op de AutoRAI persdag in 2007 stuitte Daniel en ik op een DB9 Volante waarbij wel érg duidelijk was dat Astin Marton in de onderdelen-pot van Volvo/Ford gegrabbeld had.

[...]

Overeenkomstige onderdelen die zichtbaar en ongemodificeerd overgenomen zijn, waren oa. de ventilatieroosters, stoel-instelling (die zit bij volvo op de zijkant van de stoel en hier tegen het middenconsole aangeplakt, maar verder identiek) en vooral veel schakelmateriaal (zoals voor de lichten, electrische ramen, etc). Waarschijnlijk is er met een beetje Googlen nog wel meer te vinden. :P

Nou is het allemaal relatief natuurlijk, de onderdelen zijn allemaal behoorlijk solide en misstaan niet, maar het doet toch een beetje af aan het premiumgevoel en de exclusiviteit wat een merk als Aston Martin met zich mee moet brengen. Zelfs de Ford Focus en Volvo V50 vertonen nog minder zichtbare overeenkomsten. :o
Ik vind dit soort dingen altijd een beetje overtrokken. So what dat bepaalde schakelaars ook in een goedkopere auto zitten. Top sportwagens als de Gumpert hebben zelfs schakelaars van een euro of 2 in in het interieur zitten die bij elke electroshop te koop zijn. Zolang een interieur netjes ontworpen is bij een GT en alles ziet er solide uit en voelt solide aan, boeit het mij echt niet dat de sleutel gelijk is aan de van bijv. een Volvo. Sterker nog, 15/20 jaar terug zaten de meeste auto's nog vol met standaard schakelaars.

Wat betreft het interieur van de Compact. Het is jammer dat het inmiddels behoorlijk gedateerd is, zeker vergeleken met de E46. Maar goed, het is ook gebaseerd op de E30 en is ontworpen eind jaren 80. Het interieur kent eigenlijk geen accenten, maar het is wel extreem functioneel. Wat ik wel een groot voordeel vind, is dat de radio richting de bestuurde gedraaid is. En de amber verlichting vind ik 's nachts echt heerlijk rustig aan de ogen. Ook achterin kan je behoorlijk goed zitten, zolang je maar niet al te lang bent. Ik kom zelf vooral hoogte te kort, maar de bank zit heerlijk en biedt behoorlijk veel steun.

Vandaag mocht ik trouwens op ijsplaten rijden... Dat was echt met een zijden voetje gasgeven en koppelen... Met de achterwielen gebeurde weinig, maar de voorkant voelde ik wel af en toe glijden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
deepbass909 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 23:46:
[...]
Ik vind dit soort dingen altijd een beetje overtrokken. So what dat bepaalde schakelaars ook in een goedkopere auto zitten. Top sportwagens als de Gumpert hebben zelfs schakelaars van een euro of 2 in in het interieur zitten die bij elke electroshop te koop zijn. Zolang een interieur netjes ontworpen is bij een GT en alles ziet er solide uit en voelt solide aan, boeit het mij echt niet dat de sleutel gelijk is aan de van bijv. een Volvo. Sterker nog, 15/20 jaar terug zaten de meeste auto's nog vol met standaard schakelaars.
Hoe kan je een AM vergelijken met een Gumpert? Als je een DB9 koopt kan je bv ook aan het kijken zijn naar een 911T, XKR, SL63, 6er. Dan is de kwaliteit en materiaal keuze van een AM wel ondermaats. Daar tegenover staat wel dat je een speciale auto krijgt. Daarentegen is er denk ik niemand op deze planeet die alleen een DB9 heeft.
Wat mij het meeste tegenviel na een halve dag DB9 volante te hebben gezien, zijn de buiten spiegels. Heel de auto is kwa exterieur een juweeltje en dan krijg je 2 van die grote totaal niet aerodynamische spiegels met zo'n grote brede kunstof rand die je ook bv op een suzuki swift ziet ;(
Ja en dan natuurlijk van die kleine dingetjes als de sleutel en het navigatie systeem die niet goed afsluit en bijna onleesbaar is als die open staat door de verkeerd ingestelde hoek.

[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 12-01-2009 09:15 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:19
KappeNou schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:11:
[...]

Hoe kan je een AM vergelijken met een Gumpert? Als je een DB9 koopt kan je bv ook aan het kijken zijn naar een 911T, XKR, SL63, 6er. Dan is de kwaliteit en materiaal keuze van een AM wel ondermaats. Daar tegenover staat wel dat je een speciale auto krijgt. Daarentegen is er denk ik niemand op deze planeet die alleen een DB9 heeft.
Wat mij het meeste tegenviel na een halve dag DB9 volante te hebben gezien, zijn de buiten spiegels. Heel de auto is kwa exterieur een juweeltje en dan krijg je 2 van die grote totaal niet aerodynamische spiegels met zo'n grote brede kunstof rand die je ook bv op een suzuki swift ziet ;(
Ja en dan natuurlijk van die kleine dingetjes als de sleutel en het navigatie systeem die niet goed afsluit en bijna onleesbaar is als die open staat door de verkeerd ingestelde hoek.
Gelukkig zijn ze bij AM ook wakker geworden, en hebben ze bij MY2009 de spiegels vervangen voor mooiere, de velgen vervangen voor beter passende bij het design, die oerlelijke sleutels vervangen en de middenconsole beter ingericht. Dat zijn echt gigantische verbeteringen want eerst was het inderdaad een beetje bagger.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

KappeNou schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:11:
[...]

Dan pak ik een Massaratti, die zit vol met Ferrari(=FIAT) schakelaars. Ik pakte de Gumpert omdat dat een wagen is die nog meer kost en dat de prijs dus niks zegt over de gebruikte schakelaars in een interieur. Ik zie bij meer extreem dure producten standaard onderdelen. In de audio wereld heb ik me bijvoorbeeld weleens erover verbaasd dat bij de top versterkers ook simpele schakelaars van een paar euro gebruikt worden.
Als een bepaald onderdeel voldoet aan de kwaliteitseisen zoals deze gesteld worden en het kan naadloos en netjes in een interieur ingepast worden, dan zie ik echt niet waarom dit afbreuk zou doen aan het "premium gevoel" van een auto. Premium is voor mij meer de hele afwerking (met leer afgewerkt dashboard, comfort, aankleding) en niet of deze ene schakelaar wel speciaal voor die auto ontworpen is. Dat komt bij mij over alsof je echt opzoek bent geweest naar punten om die auto maar af te kunnen kraken en je niks beters hebt kunnen vinden.

Punten zoals een scherm van een satnav dat door z'n hoek slecht leesbaar is, is wel slordig te noemen, maar verder vind ik het een beetje erge muggenzifterij...

Laat ik een andere GT pakken, die van Nederlandse bodem, namelijk de Spyker C8:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiworld.com/news/00/spyker/cockpit.jpg
Uhoh, wat zie ik daar, standaard hevel schakelaars :o
En wel een hele collectie van deze die wel (hou je vast) €4,06 kosten:
Afbeeldingslocatie: http://www.velleman.be/images/products/12/small/js-510b.jpg
En die mooie "exclusieve" startschakelaar (de rode afdekkap) is een onderdeeltje van wel $1,99:
Afbeeldingslocatie: http://www.apexjr.com/images/SwitchCover.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nu haal je er idd ook auto's bij die de zelfde problemen hebben. Maar het is ook best logisch als je de productie kosten en de hoeveelheid verkochte auto's vergelijkt.
Als er op de hele wereld één 1serie was en één DB9, dan is de 1er ook een stuk prijziger. Je ziet ook dat bij een gallardo het intereur heel netjes is, dit doordat ze nog wat tijd besteed hebben om de audi onderdelen goed te integreren. Alleen achter lambo zit veel meer geld en er worden er meer verkocht.
Opzich vindt ik het daarom wel knap dat merken zoals Masserati en AM nog overeind blijven. Hoewel het AM amper lukt.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik vind het dus geen probleem. Waarom moet een wiel altijd opnieuw uitgevonden worden als er in het schap van je moedermaatschappij een goede oplossing klaar ligt? Bij de Spyker C8 passen dergelijke schakelaars gewoon goed bij het "hardcore/compromisloze" interieur, en bij de Lambo zijn de Audi delen ook gewoon netjes verwerkt.
Straks krijgen we ook nog mensen die gaan zeuren dat de W12 die in de Bentley Continental GT uit een Volkswagen komt en dat Bentley te lui is geweest om een eigen motor te ontwerpen (ik weet dat dit een beetje uit z'n verband is, maar het gaat om het idee).

Ik vind AM gewoon prachtige wagens, die qua uiterlijk echt een presence hebben en ik zou spontaan tot de kerk bekeren als de dag komt dat ik een nieuwe bij de dealer uit mag zoeken. Ook het interieur is gewoon af en vele malen netter en sjieker afgewerkt dan mijn Compact. Dan mag je wat mij betreft niet meer klagen dat een paar schakelaars toevallig hetzelfde zijn als in de Volvo C30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De verschillen tussen de auto's liggen niet aan de knopjes. Maar aan de inhoud (motor,ophangen, afstelling, comfort,sport) etc.

Het zal me echt jeuken als er Golf knopjes in mijn bmw zouden zitten. Als ze het maar goed doen, licht van gewicht zijn, en lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Precies hoe ik erover denk.

Vandaag miste ik trouwens een airco... Ik was met 3 collega's naar een fabriek in Eerbeek. Vanaf Den Haag is dat een leuk ritje (wel saai... 120km A12...), maar met dit vochtige weer begon de boel op een gegeven moment behoorlijk te beslaan in de auto. Maar wat wel weer erg prettig was, was om met 135km/u over de A12 te rijden, en gewoon een gesprek met iedereen in de auto kunnen voeren, zonder echt moeite te hoeven doen om boven de motor uit te komen. En dat terwijl m'n uitlaat op het moment toch echt wat meer lawaai maakt dan normaal is. Alleen merk ik dan wel dat 100pk wat weinig is. Het kostte redelijk wat moeite en tijd om eindelijk 120 te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:59:
[...]

Dan pak ik een Massaratti, die zit vol met Ferrari(=FIAT) schakelaars. Ik pakte de Gumpert omdat dat een wagen is die nog meer kost en dat de prijs dus niks zegt over de gebruikte schakelaars in een interieur.
Een Gumpert is nogal een ander soort auto dan een Aston Martin of een Lamborghini. Die eerste is een puur functionele sportwagen, gebouwd om zo hard mogelijk te gaan. Bij een Aston Martin en Lamborghini hebben de kopers ook hoge verwachtingen ten aanzien van het design, het afwerkingsniveau en materiaalgebruik en het onderscheidende vermogen van de auto. In een exclusieve auto horen geen schakelaars uit een budgetmodelletje. Je verwacht iets unieks te kopen dat je niet in onderdelen op elke hoek van de straat tegen komt.

Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om een stel schakelaars te ontwerpen als je de rest van de auto al gedaan hebt. Dat lijkt me de minste moeite. Dat er onderhuids elektronische systemen worden gedeeld is niet meer dan logisch.

Een Spyker vind ik in dit geval een slecht voorbeeld vanwege het kitcar-achtige interieurontwerp. Ik zou zo'n simpel (en in mijn optiek smakeloos kitscherig) interieur nooit accepteren van een auto van vier ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
deepbass909 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 21:42:
Precies hoe ik erover denk.

Vandaag miste ik trouwens een airco... Ik was met 3 collega's naar een fabriek in Eerbeek. Vanaf Den Haag is dat een leuk ritje (wel saai... 120km A12...), maar met dit vochtige weer begon de boel op een gegeven moment behoorlijk te beslaan in de auto. Maar wat wel weer erg prettig was, was om met 135km/u over de A12 te rijden, en gewoon een gesprek met iedereen in de auto kunnen voeren, zonder echt moeite te hoeven doen om boven de motor uit te komen. En dat terwijl m'n uitlaat op het moment toch echt wat meer lawaai maakt dan normaal is. Alleen merk ik dan wel dat 100pk wat weinig is. Het kostte redelijk wat moeite en tijd om eindelijk 120 te rijden.
Airco doet het toch niet hoor, als het een graad of 4 is ;)
Lampje gaat wel netjes branden, maar dat is dan ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zal niet koelen maar ontvochtigen moet toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Nee, de compressor slaat simpelweg niet aan bij een temperatuur lager dan 4 a 5c.
Verschilt een beetje per merk.

Dit is om te voorkomen dat condens bevriest op de verdamper.

[ Voor 28% gewijzigd door Oxellaar op 14-01-2009 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Over de airco gesproken. Wat doet dat knopje met een sneeuwvlok d'r op nou precies? M'n handleiding is in het duits en ik snap die uitleg niet fantastisch. Het gaat om het knopje rechtsonder in het midden

Afbeeldingslocatie: http://www.dsldevelopments.com/sitegfx/Brodit_Images/852599-4.jpg
(mijn paneel is iets anders maar die knop zit op de goede plek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Die kun je gebruiken om de koelfunctie van de airco apart uit te schakelen: standaard staat het aan maar als je alleen wilt ventileren en niet koelen moet je op die knop duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Domme opmerking: airco aanzetten?

EDIT: Dat wat daniel beter uitlegde dus

[ Voor 39% gewijzigd door DexterBelgium op 14-01-2009 09:04 . Reden: Once again, foiled by management ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ah :D
het kan soms zo makkelijk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AZX00DEr2MTb4LPHkSPQxuuY/full.jpg

Dat schijnt gewoon het aan-/uitknopje voor de Airco te zijn.

Spuit 11 dus :+

[ Voor 36% gewijzigd door reuzekind op 14-01-2009 09:11 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Groot verschil maakt daarbij wel het wiel in je dashboard. Bij drie blauwe stipjes wordt er heel hard gekoeld, en bij drie rode stippen wordt er hard verwarmd.

Bij het witte streepje werkt de airco heel geleidelijk.

Tenminste, dat idee heb ik altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Oxellaar schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 00:57:
Nee, de compressor slaat simpelweg niet aan bij een temperatuur lager dan 4 a 5c.
Verschilt een beetje per merk.

Dit is om te voorkomen dat condens bevriest op de verdamper.
Ik heb dan wel geen BMW meer, maar wel de airco regelmatig gebruikt in de afgelopen paar weken om te ontvochtigen. Die werkte toch echt prima, zelfs bij -17 vorige week. Of heb je het puur over BMW airco's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

Volgens mij staat ontvochtigen los van de compressor, of heb ik dat verkeerd?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Stoffel schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:24:
[...]

Ik heb dan wel geen BMW meer, maar wel de airco regelmatig gebruikt in de afgelopen paar weken om te ontvochtigen. Die werkte toch echt prima, zelfs bij -17 vorige week. Of heb je het puur over BMW airco's?
Dat de airco niet werkt bij lage temperatuur heeft niks met bmw te maken.
Is bij elke airco, ook die van jouw.
Bestaat niet dat hij het met -17 nog werkt.
Voor ontvochtigen moet de compressor ook werken, dus zonder airco ook geen onvochtigen.
Als het zo hard vriest is de buitenlucht kurkdroog, daarom lijkt het dat je airco gewoon zijn werk doet.
Maar kan gewoon niet. Waarschijnlijk staat het gewoon in je instructieboekje.

[ Voor 7% gewijzigd door Oxellaar op 14-01-2009 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ik zat voor de lol een beetje in Dld te kijken naar occasions. Wat me opvalt is dat jonge(3-serie) modellen er veel goedkoper zijn, erg veel goedkoper. Zelfs met BPM erbij nog veel goedkoper dan in NL. Wat zie ik nog over het hoofd? Zit er veel verschil tussen de nl en Dld modellen? De opties zijn hetzelfde (ik kijk dan op bmw.nl en bmw.de) Is het invoeren en vervoeren heel erg duur? Iemand ervaring met het invoeren van een jonge auto uit dld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

zneek schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:05:
Ik zat voor de lol een beetje in Dld te kijken naar occasions. Wat me opvalt is dat jonge(3-serie) modellen er veel goedkoper zijn, erg veel goedkoper. Zelfs met BPM erbij nog veel goedkoper dan in NL. Wat zie ik nog over het hoofd? Zit er veel verschil tussen de nl en Dld modellen? De opties zijn hetzelfde (ik kijk dan op bmw.nl en bmw.de) Is het invoeren en vervoeren heel erg duur? Iemand ervaring met het invoeren van een jonge auto uit dld?
Je laat de verkoper een exportkenteken met verzekering regelen en je rijdt de auto naar Nederland. Het stukje in Nederland doe je illegaal met een auto waar nog geen bpm op is betaald. Anders moet je een auto-ambulance gebruiken.

Vervolgens maak je een afspraak bij de RDW voor keuring en vraag je voor de dag waarop de keuring plaatsvindt een eendagskenteken aan. Na de keuring doe je bpm-aangifte bij de douane. Vaak kan dit op dezelfde locatie. Betaling kan per pin (eventueel moet je vooraf je pinlimiet verhogen als deze niet toereikend is). De RDW zal een kentekenbewijs opsturen waarmee je kentekenplaten kunt laten maken. Daarna kun je eindelijk rijden.

Moeilijk is het niet, het kost alleen wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Oxellaar schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 13:38:
[...]

Dat de airco niet werkt bij lage temperatuur heeft niks met bmw te maken.
Is bij elke airco, ook die van jouw.
Bestaat niet dat hij het met -17 nog werkt.
Voor ontvochtigen moet de compressor ook werken, dus zonder airco ook geen onvochtigen.
Als het zo hard vriest is de buitenlucht kurkdroog, daarom lijkt het dat je airco gewoon zijn werk doet.
Maar kan gewoon niet. Waarschijnlijk staat het gewoon in je instructieboekje.
Het verschilt wel degelijk per auto. Bij mijn Audi doet hij het inderdaad niet bij -11, maar de Ford Focus van mijn vriendin heeft het interieur in no-time condensvrij met die temperaturen. Hoe het werkt, werkt het, maar het werkt. Dus.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 20:21:
[...]

Je laat de verkoper een exportkenteken met verzekering regelen en je rijdt de auto naar Nederland. Het stukje in Nederland doe je illegaal met een auto waar nog geen bpm op is betaald. Anders moet je een auto-ambulance gebruiken.

Vervolgens maak je een afspraak bij de RDW voor keuring en vraag je voor de dag waarop de keuring plaatsvindt een eendagskenteken aan. Na de keuring doe je bpm-aangifte bij de douane. Vaak kan dit op dezelfde locatie. Betaling kan per pin (eventueel moet je vooraf je pinlimiet verhogen als deze niet toereikend is). De RDW zal een kentekenbewijs opsturen waarmee je kentekenplaten kunt laten maken. Daarna kun je eindelijk rijden.

Moeilijk is het niet, het kost alleen wat tijd.
Achterhaalde info ;)

Toevallig vorig jaar een A6 voor iemand uit Duitsland gehaald, je hebt tegenwoordig verzekerde kentekenplaten die je bij het gemeentehuis in elk dorpje/stadje kunt halen... Kost je minder dan exportplaten en je kunt er 7 volle dagen door Europa VERZEKERD en legaal mee rijden, ideaal dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik meen begrepen te hebben dat je niet met de auto in Nederland mag rijden zolang er geen bpm is afgedragen.

Je kunt de Duitse platen natuurlijk zelf gaan halen maar als je niet bekend bent met de Duitse instanties en/of je moeite hebt met de Duitse taal kun je het beter door de verkoper laten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:34:
[...]

Het verschilt wel degelijk per auto. Bij mijn Audi doet hij het inderdaad niet bij -11, maar de Ford Focus van mijn vriendin heeft het interieur in no-time condensvrij met die temperaturen. Hoe het werkt, werkt het, maar het werkt. Dus.
Bij mij was het ook echt uitstekend waarneembaar. Koude lucht van buiten komt ook binnen als het knopje van de airco niet aan staat, maar zonder dat knopje kreeg ik toch echt bijna niets condensvrij in het stukje naar mijn werk. Met het knopje aan was dat een kwestie van de straat uit rijden.

Technische onderbouwing heb ik niet, maar ik denk dat je theorie toch niet altijd opgaat Oxellaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 00:07:
[...]

Achterhaalde info ;)

Toevallig vorig jaar een A6 voor iemand uit Duitsland gehaald, je hebt tegenwoordig verzekerde kentekenplaten die je bij het gemeentehuis in elk dorpje/stadje kunt halen... Kost je minder dan exportplaten en je kunt er 7 volle dagen door Europa VERZEKERD en legaal mee rijden, ideaal dus!
Door Europa, behalve door Nederland, want daar heb je geen BPM betaald.
Je mag op de dag van aankoop rechtstreeks naar huis rijden. Officieel mag je er daarna niet meer mee rijden tot je naar de douane/rdw moet voor aangifte BPM en het kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Femme schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 00:11:
Ik meen begrepen te hebben dat je niet met de auto in Nederland mag rijden zolang er geen bpm is afgedragen.

Je kunt de Duitse platen natuurlijk zelf gaan halen maar als je niet bekend bent met de Duitse instanties en/of je moeite hebt met de Duitse taal kun je het beter door de verkoper laten oplossen.
Ik weet niet hoe de invoer wet in elkaar steekt, maar volgens mij het niet betaald hebben van de BPM nog niet direct een verbod om te mogen rijden in Nederland. Je kan hem echter wel pas op een definitief kenteken krijgen (gele platen) als de BPM betaald is.

Wat betreft de Duitse platen zelf regelen, ik zou daar niet aan beginnen. Als de procedure daarvan ook maar iets lijkt op de procedure voor het aanvragen van een gewoon kenteken, dan moet je in Duitsland door een ambtelijke molen waar je u tegen zegt. Iemand die deze molen kent, komt er vrij snel doorheen, maar voor een buitenstaander is die onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

2.2. Personenauto’s met een buitenlands kenteken

Van personenauto's met een buitenlands kenteken (niet-geregistreerde personenauto's) is BPM verschuldigd bij de aanvang van het gebruik van de openbare weg door een ingezetene van Nederland. Als de belasting niet is voldaan, wordt een naheffingsaanslag opgelegd. Deze naheffingsaanslag aan degene die de feitelijke beschikkingsmacht heeft over het motorrijtuig, kan niet onmiddellijk worden opgelegd. Als gevolg van het herstelbeleid krijgt de kentekenhouder eerst nog de gelegenheid om het voertuig aan de geldende eisen aan te passen.

Het herstelbeleid is niet van toepassing op degene die het motorrijtuig feitelijk tot zijn beschikking heeft en die:

- uit hoofde van zijn functie; of

- door de activiteiten die hij ontplooit; of

- omdat hem eerder een Informatieformulier niet geregistreerd (zie paragraaf 3.1) is uitgereikt;

bekend was of bekend behoorde te zijn met de toepassing van de wet.

Het herstelbeleid is ook niet van toepassing voor personen die beschikken over een BPM-vrijstellingsvergunning, waarbij niet wordt voldaan aan de vrijstellingsvoorwaarden als genoemd in artikel 2 en 3 Besluit.

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Een vraag. Zijn witte knipperlichten voor nou (bij de wet) toegestaan of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

YoshiBignose schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:10:
Een vraag. Zijn witte knipperlichten voor nou (bij de wet) toegestaan of niet?
Wit glas om de behuizing wel, als het lampje dat erin zit maar oranje of geel licht geeft afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De glazen mogen wit van kleur zijn, maar ze moeten oranje licht uitstralen. Is ook een APK punt :)

edit: wat stoffel zegt dus!

[ Voor 13% gewijzigd door Timmert op 15-01-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:54:
[...]

Ik weet niet hoe de invoer wet in elkaar steekt, maar volgens mij het niet betaald hebben van de BPM nog niet direct een verbod om te mogen rijden in Nederland. Je kan hem echter wel pas op een definitief kenteken krijgen (gele platen) als de BPM betaald is.

Wat betreft de Duitse platen zelf regelen, ik zou daar niet aan beginnen
. Als de procedure daarvan ook maar iets lijkt op de procedure voor het aanvragen van een gewoon kenteken, dan moet je in Duitsland door een ambtelijke molen waar je u tegen zegt. Iemand die deze molen kent, komt er vrij snel doorheen, maar voor een buitenstaander is die onbegrijpelijk.
Beetje jammer dat je dit adviseert zonder echte kennis van zaken te hebben... Ik ben er welgeteld 2 uurtjes mee bezig geweest... Je hoeft niks anders te doen dan naar het plaatselijke gemeentehuis te gaan en aan te geven dat je die platen wilt. De rest spreekt voor zich!
Tom schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 09:48:
[...]

Door Europa, behalve door Nederland, want daar heb je geen BPM betaald.
Je mag op de dag van aankoop rechtstreeks naar huis rijden. Officieel mag je er daarna niet meer mee rijden tot je naar de douane/rdw moet voor aangifte BPM en het kenteken.
Klopt ook niet, je mag er gewoon 7 dagen verzekerd mee rondrijden... Op de platen staat de "houdbaarheidsdatum" dus als je na de 7 dagen een ongeluk maakt en ze kijken je kentekens na dan ben je idd wel het haasje.
Femme schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 00:11:

Lees bovenste post, allemaal érg simpel en spreekt allemaal voor zich... Als je eten kunt bestellen in een Duits restaurant kun je dit ook gewoon regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Timmert schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:13:
De glazen mogen wit van kleur zijn, maar ze moeten oranje licht uitstralen. Is ook een APK punt :)

Laat mij de bron zien. Ik las namelijk een keer dat WIT ook mocht, maar ik weet het nu niet 100% zeker. Dat de glazen wit mogen zijn begrijp ik, maar dus de uiteindelijke kleur van het licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Voor oranje of wit; achter oranje of rood. Aan de zijkanten altijd oranje. Dat, en niets anders. Heb even geen zin om het reglement op te zoeken alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Onderaan de nieuwe autoweek, een rode balk
Aannemers en taxichauffeurs opgelet: alles over de nieuwe E-klasse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:25:
Lees bovenste post, allemaal érg simpel en spreekt allemaal voor zich... Als je eten kunt bestellen in een Duits restaurant kun je dit ook gewoon regelen.
Ik denk dat je een beetje raar aangestaard wordt als je daar vraagt om een "Schnitzel mit Pommes bitte" :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Cocytus schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:49:
Voor oranje of wit; achter oranje of rood. Aan de zijkanten altijd oranje. Dat, en niets anders. Heb even geen zin om het reglement op te zoeken alleen.
BEDANKT, dat dacht ik namelijk ook. Veel mensen denken alleen oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 13:42:
[...]

BEDANKT, dat dacht ik namelijk ook. Veel mensen denken alleen oranje.
Ik hoorde laatst inderdaad ook al van het "tjoening" bedrijfje wat hier zit dat wit ook mocht. Ik heb wel uit eigen veiligheid gekozen voor van die chromen lampjes die toch oranje knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Als mijn motor koud is en ik start hem dan krijg ik de eerste paar minuten dat ik rijd een bijgeluid. Als ik stuur wordt het geluid harder. Hoe verder ik het stuur draai, hoe harder het geluid. Ik mer niets in het rijgedrag. Als de motor eenmaal een beetje warm is stopt het geluid. Het klinkt als een soort rouwe zoem. Iemand een idee wat er aan het verslijten is? Misschien heeft het met de stuurbekrachtiging te maken? Of de Visco koppeling? Ik vervang het liever voordat het kapot is....

Ik rijd een E30 325i cabrio uit '87.

[ Voor 18% gewijzigd door Bram77 op 15-01-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

[...]

Klopt ook niet, je mag er gewoon 7 dagen verzekerd mee rondrijden... Op de platen staat de "houdbaarheidsdatum" dus als je na de 7 dagen een ongeluk maakt en ze kijken je kentekens na dan ben je idd wel het haasje.
Ja het kenteken is 7 dagen geldig maar dat betekend niet dat je er volgens de douane mee rond mag rijden.
Rijden met Exportkenteken in Nederland
Er is wat verwarring over wat er toegestaan is met een exportkenteken. De regels insuineren dat je gedurende 2 weken mag rijden met het exportkenten. Sommigen zijn van mening dat je op de site van de belastingdienst ontheffing voor het rijden met buitenlands kenteken kunt aanvragen. Volgens de douane mag je met het exportkenteken op de dag van koop met je auto naar huis rijden. Volgens de douane is het zo dat als je je hier niet aan houdt de herstelmogelijkheid niet meer mogelijk is en je dus een boete kunt krijgen.
bron
In de rest van Europa mag je er dus gewoon mee rijden, maar daar hebben ze geen BPM. Vraag anders na bij de douane want daar zul je te horen krijgen dat je er alleen mee naar huis mag rijden op de dag van de aankoop.

[ Voor 4% gewijzigd door Tom op 15-01-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Timmert schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:13:

Nope, wit voor mag volgens de APK gewoon, net als rood achter. Alleen bij een toelatingskeuring van een nieuwe auto moeten de lampen oranje knipperen. Ik heb nu ook even geen zin (meer) om het (weer) op te zoeken. Het staat namelijk gewoon in het voertuigen regelement, in de sectie voor algemene technische eisen.
[...]

Beetje jammer dat je dit adviseert zonder echte kennis van zaken te hebben... Ik ben er welgeteld 2 uurtjes mee bezig geweest... Je hoeft niks anders te doen dan naar het plaatselijke gemeentehuis te gaan en aan te geven dat je die platen wilt. De rest spreekt voor zich!
[...]
Sorry dat ik een voorzichtig negatief advies geef, maar als je verder had gelezen dan m'n eerste zien, had je gezien waar ik het op basseerde. Ik heb met mijn werk veel te maken met Duitse overheden, en geloof me, vergeleken met Duitsland bestaat er in Nederland geen bureaucratie. Blijkbaar zijn exportplaten een zeldzame uitzondering.
Bram77 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:09:
Als mijn motor koud is en ik start hem dan krijg ik de eerste paar minuten dat ik rijd een bijgeluid. Als ik stuur wordt het geluid harder. Hoe verder ik het stuur draai, hoe harder het geluid. Ik mer niets in het rijgedrag. Als de motor eenmaal een beetje warm is stopt het geluid. Het klinkt als een soort rouwe zoem. Iemand een idee wat er aan het verslijten is? Misschien heeft het met de stuurbekrachtiging te maken? Of de Visco koppeling? Ik vervang het liever voordat het kapot is....

Klinkt als een stuurbekrachtigingspomp. Door het koude weer is de olie wat dikker en komen eventuele slijtage geluiden wat sneller bovendrijven. Hoe is de kleur van de olie van de stuurbekrachting? Deze hoort transparant te zijn en is vaak rood van kleur (ATF-olie). Is hij echt donker, is het wellicht verstandig om het te (laten) vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Topicstarter
Bram77 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:09:

Controleer iig je stuurbekrachtigingspomp eens, sterker nog, kijk eens of je er wel genoeg hydraulische vloeistof in hebt zitten! (is gewoon ATF, automaatbakachtige olie) Zeker omdat het geluid gekoppeld is aan de mate van draaien aan je stuur.

[ Voor 4% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-01-2009 15:39 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Bedankt voor de snelle antwoorden. Waarschijnlijk is het inderdaad de pomp. Het oliepijl is wat laag en de kleur van de olie is zwart.

Ik woon sinds kort in TIlburg en kom er net achter dat er hier een BMW specialist zit die geen dealer is (heerlijk!). http://www.wiebrandvanabeelen.nl/

Ik heb gelijk even gebeld en de persoon die ik aan de lijn had vertelde eigenlijk het zelfde. Te weinig olie, of een kapotte pomp (kost tweedehands 35 euro bij hun, kan ik zelf monteren) of, worst case scenario, het stuurhuis is kapot. Dat zou 100 euro kosten en dan moet de motor gelicht worden. Dan kan ik het dus niet zelf en komen er montagekosten bij.

Hopelijk is het de pomp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41

Bever!

3

Toevallig heb ik ook een issue met mn stuurbekrachtiging sinds ik een paar donuts gedraaid heb in de sneeuw.
Stuurbekrachtiging doet helemaal niks onder de 2000 toeren en maakt ook een soort huilend geluid bij het insturen dan. Vloeistof stond iets onder pijl, minimaal. En na bijvullen nog steeds zelfde euvel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 16:31

Dentheman

Zie signature

niet gewoon een slippende v-snaar? wat sneeuw wat in je motorruimte is gekomen, gesmolten op je v-snaar en die slipt nu wat?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:49:
[...]

Ja het kenteken is 7 dagen geldig maar dat betekend niet dat je er volgens de douane mee rond mag rijden.

[...]

bron
In de rest van Europa mag je er dus gewoon mee rijden, maar daar hebben ze geen BPM. Vraag anders na bij de douane want daar zul je te horen krijgen dat je er alleen mee naar huis mag rijden op de dag van de aankoop.
Je moet dan ook geen exportkenteken halen... Die zijn onnodig duurder, sinds 01-01-2008 zijn de regels namelijk veranderd.

@Deepbass, no prob... Maar ik merk gewoon dat veel mensen ook in mijn omgeving heel erg tegenop kijken tegen de rompslomp van het importeren van een auto... Terwijl het helemaal niet nodig is, je bespaart er een hoop mee en het is een leuk weekendje ploeteren (Zoektoch op autoscout24 ofzo :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Hoe zit het trouwens met BMW Huisselectie garantie? Is die overdraagbaar vanuit Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Bram77 schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 15:45:

Ik woon sinds kort in TIlburg en kom er net achter dat er hier een BMW specialist zit die geen dealer is (heerlijk!). http://www.wiebrandvanabeelen.nl/
Als ik op de foto's kijk lijkt het er meer op dat hij bmw's verkracht! ;)
Maar goed, hij kan er wel verstand van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:26:
[...]

Je moet dan ook geen exportkenteken halen... Die zijn onnodig duurder, sinds 01-01-2008 zijn de regels namelijk veranderd.
Anders onderbouw je het even ipv telkens te roepen dat men ongelijk heeft.
Wat voor kenteken moet je hebben en wat mag je er vervolgens mee?
Ik zeg dat je hier in Nederland van de douane niet met exportplaten mag rijden, behalve op de dag van aankoop rechtstreeks naar huis (dus met een rood vakje of duits 5 daags kenteken met geel vakje). Mag in andere landen wel (vanwege geldigheidsduur die op de platen staat). Naar de rdw/douane voor aangifte bpm doe je met een Nederlands eendagskenteken die je gratis bij de rdw kan aanvragen.
zneek schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:50:
Hoe zit het trouwens met BMW Huisselectie garantie? Is die overdraagbaar vanuit Duitsland?
BMW Huisselectie die je van Nederlandse dealers hebt is op de persoon en niet overdraagbaar op anderen.
In Duitsland hebben ze geen Huisselectie maar Premium Selectie (ongeveer hetzelfde principe, geloof dat auto's wel iets ouder kunnen zijn om er voor in aanmerking te komen), ik weet niet precies hoe dat zit qua overdraagbaarheid.

[ Voor 25% gewijzigd door Tom op 15-01-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:41

Bever!

3

Dentheman schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 19:24:
niet gewoon een slippende v-snaar? wat sneeuw wat in je motorruimte is gekomen, gesmolten op je v-snaar en die slipt nu wat?
lijkt me dat het nu dan weer normaal zou moeten zijn, maar het is al sinds zondag zo... En tis echt vreselijk zwaar sturen als ie niet genoeg toeren pakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Slippende v-snaar zou bij mij natuurlijkk ook nog kunnen, als oorzaak van het geluid van de pomp veroorzaakt. Van het weekend eens kijken of ik die zelf kan vervangen... Dat is de onderste v-snaar denk ik, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35
[quote]Tom schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 14:49:

Ik ga ook weer even ongeduldig doen, maar is er al meer bekend over het filmpje :*) ? Ik lees hier af en toe mee dus excuses als het al inmiddels duidelijk is wanneer hij komt... :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik had het toevallig laatst weer in m'n E36. Dat je voor het stoplicht staat en je hoort de motor steeds "gas geven". Net alsof je met je voet om de seconde op het pedaal trapt. Even uit en aan en ging wel weer goed. Heb dit vroeger ook ooit een keer gehad. Wat kon het ook alweer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb dat altijd, wanneer mijn motor koud is (325i E30), bij gas los. Niet problematisch. Het rijd alleen een beetje onprettig de eerste 2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
Volgens mij bedoeld hij wat anders.
Wat Yoshi heeft kan ook gewoon met een warme motor, meestal alleen met een warme motor.
Volgens mij is dat de stappenmotor van je gasklep, die is dan vervuild.

Of misschien iets van vacuumslangetjes waar een kleine lek in zit.
Maar denk je stappenmotor.

[ Voor 3% gewijzigd door Oxellaar op 17-01-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Banjy schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:05:

Ik ga ook weer even ongeduldig doen, maar is er al meer bekend over het filmpje :*) ? Ik lees hier af en toe mee dus excuses als het al inmiddels duidelijk is wanneer hij komt... :)
Is nog niet duidelijk nee. Femme is ermee bezig, maar het is gewoon veel werk om alles netjes te monteren. Goed werk heeft tijd nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Hierbij nog wat foto's van mijn 'ombouw'

Ik ben erg tevreden met mijn wagen maar het interieur is wat saai en gedateerd. Via marktplaats bij iemand terechtgekomen die een sloop M3 had staan en vrijwel alles los verkocht. Toen bleek dat ik het oude interieur kon inruilen was de deal al snel rond .. naast het interieur heb ik nu ook een M3 stuur _/-\o_ Alles is plug en play .. tot aan de nieuwe airbag toe.

Het is de bedoeling om over een aantal weken de rest in te bouwen. De hemel , stijlen , dashboard en het tapijt worden dus ook zwart.

Zo was het eerst :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo/328ci/5.JPG

En dit is de huidige status :

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo//328ci/interieur%20001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo//328ci/interieur%20002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo//328ci/interieur%20003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo//328ci/interieur%20004.jpg

Ik twijfel nu hard over een retrofit van de originele Navigatie/ HK set. Tom, had jij nog wat over van je E46? Mijn speakers zijn aan het overlijden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Oxellaar schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 10:54:
Volgens mij bedoeld hij wat anders.
Wat Yoshi heeft kan ook gewoon met een warme motor, meestal alleen met een warme motor.
Volgens mij is dat de stappenmotor van je gasklep, die is dan vervuild.

Of misschien iets van vacuumslangetjes waar een kleine lek in zit.
Maar denk je stappenmotor.
De stappenmotor is juist vaak bij een koude motor. Mijn motor draaide onregelmatig koud, en warm wel stabiel. Reinigen van de stappenmotor was bij mij de oplossing. Wat Yoshi heeft, kan met de sensoren te maken hebben die op bedrijfstemperatuur geen goede waarden meer afgeven. Ik denk eerder aan de luchtmassameter of eventueel een aanzuigslang van de inlaat.

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.