Het grote BMW topic, deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste
Acties:
  • 93.979 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Kecin schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:29:
Laatst ook even foto's geschoten van mijn E46 325Ci...
Vond deze foto het vermelden wel waard :)!
[afbeelding]
Mooie auto, lekkere velgen ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05

_Arthur

blub

Korakal schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:53:
Ik heb het met m'n stoel in de laatste en stuur in de hoogste stand :X Ik ben niet extreem groot, maar zit wel redelijk rechtop. Overigens is dat in de 1-series van nieuwere generaties (had een tijdje geleden een '08 mee) opgelost; het stuur kan daar hoger!
Stuur hoger? Lager en zo dichtbij mogelijk! Race stand dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Waarom klagen jullie dat je het lampje van de automatische wisser niet kunt zien? Prima toch, hoe minder lampjes hoe beter. Bij mij brand er helemaal geen lampje, dat ding is altijd automatisch qua snelheid en interval tenzij je m zelf in een van de hogere standen zet (constant wissen of snel constant wissen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wimo. schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:53:
[...]

Mooie wagen, alleen jammer van de velgen & de vin
Velgen kan ik opzich wel snappen. Moet je namelijk van houden. Maar hoezo de fin? Is niet zo'n neppe Halfords plakker hoor. Is een originele BMW GPS antenne voor mn navigatie :).
B0MBACI schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:46:
[...]

Mooie auto, lekkere velgen ook :)

[ Voor 19% gewijzigd door Kecin op 04-01-2009 22:39 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

Kecin schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:39:
[...]

Velgen kan ik opzich wel snappen. Moet je namelijk van houden. Maar hoezo de fin? Is niet zo'n neppe Halfords plakker hoor. Is een originele BMW GPS antenne voor mn navigatie :).
[...]

Dat is nieuw voor me. Normaal ligt je antenne gewoon onder het dash. Of heb je een 2003+ model? Sharkfin is normaal alleen voor je carkit ..

[ Voor 5% gewijzigd door Wimo. op 04-01-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
E46 coupé zijn echt mooi. Inderdaad ook niet mijn stijl velgen, maar wel mooie bak :)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wimo. schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:49:
[...]

Dat is nieuw voor me. Normaal ligt je antenne gewoon onder het dash. Of heb je een 2003+ model? Sharkfin is normaal alleen voor je carkit ..
Auto is uit 2000. Antenne is voor de GPS.
YoshiBignose schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:02:
E46 coupé zijn echt mooi. Inderdaad ook niet mijn stijl velgen, maar wel mooie bak :)

[ Voor 26% gewijzigd door Kecin op 04-01-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:52

Wimo.

Shake and Bake!

Ik, en het internet, geloven je niet :+ Ding is voor je carkit, als je die niet hebt is ie leeg.

[ Voor 41% gewijzigd door Wimo. op 04-01-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:10

Korakal

Up up up!

_Arthur schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:32:
[...]

Stuur hoger? Lager en zo dichtbij mogelijk! Race stand dus 8)
Dan zie ik waarschijnlijk onder en boven de stuurrand de meters :X
Sick Nick schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:36:
Waarom klagen jullie dat je het lampje van de automatische wisser niet kunt zien? Prima toch, hoe minder lampjes hoe beter. Bij mij brand er helemaal geen lampje, dat ding is altijd automatisch qua snelheid en interval tenzij je m zelf in een van de hogere standen zet (constant wissen of snel constant wissen).
Dat gekke ding gaat iedere keer als de motor uit gaat ook uit. Dus pas als je 't knopje weer indrukt na het starten is de automaat weer geactiveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Kecin schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:29:
Laatst ook even foto's geschoten van mijn E46 325Ci...
Vond deze foto het vermelden wel waard :)!
[afbeelding]
Dit is echt het mooist model 3 serie dat er is. Nu nog zwart en het is perfect.

Gerse kar

Ik mis mijn 518i nog elke dag... Enige pluspluntje is de financiele besparing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Geld is maar geld :)
Als je het mist was het blijkbaar niet waard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee. Ik ga niet op mijn eten besparen om een 'leuke' auto te rijden. Zo belangrijk is het ook weer niet.

Ik woon gewoon op mijzelf, dan is het allemaal wat lastiger als starter dan wanneer je nog thuis woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 15-09 17:37

911GT2

en blazen maar!

Achterwiel aandrijving is niet altijd leuk. Zeker niet als je een besneeuwd, vastgevroren bruggetje op moet (vanuit stilstand). De ESP liet me steeds geen power toe op de achterwielen omdat die slipte, dus ESP afgezet, aanloop genomen en full wielspin, max toeren in zijn twee, langzaam het bruggetje opgekropen. Voorwielaandrijvers schenen er geen problemen mee te hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Het was voor mij ook een weekend van nieuwe ervaringen :P

voor de eerste keer m'n demonteerbare trekhaak gebruikt
voor de eerste keer ASC voelen ingrijpen
voor de eerste keer ABS voelen ingrijpen met deze auto
voor de eerste keer 3 volwassen mannen achterin m'n auto kunnen vervoeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kaasplank schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:18:
Het was voor mij ook een weekend van nieuwe ervaringen :P

voor de eerste keer 3 volwassen mannen achterin m'n auto kunnen vervoeren :+
Je gigolo-dienst begint te lopen ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:22:
[...]

Je gigolo-dienst begint te lopen ? ;)
:o
Nah. Had een verjaardag op een niet fietsbare afstand. Aangeboden om de bob te spelen en toen wou ineens iedereen wel meerijden :+

3 volwassen kerels van bijna 2 meter waarvan 1 ook nog zeker 125 kilo vrolijk achterin gepropt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

911GT2 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:09:
Achterwiel aandrijving is niet altijd leuk. Zeker niet als je een besneeuwd, vastgevroren bruggetje op moet (vanuit stilstand). De ESP liet me steeds geen power toe op de achterwielen omdat die slipte, dus ESP afgezet, aanloop genomen en full wielspin, max toeren in zijn twee, langzaam het bruggetje opgekropen. Voorwielaandrijvers schenen er geen problemen mee te hebben :(
Je moet inderdaad moet opletten dat je niet op een helling stil komt te staan. Zelfs de kleinste verkanting kan ervoor zorgen dat je niet of nog maar moeilijk wegkomt. Op winterbanden zal dit ongetwijfeld minder problematisch zijn. Verder vind ik het rijden op sneeuw met een grote achterwielaangedreven auto op zomerbanden wel meevallen. Als hij gaat glijden gaat het langzaam.

Vanmorgen had ik de 330i omgewisseld voor de B10 en ondanks het feit dat de achterbanden (265 breed) bijna aan vervanging toe zijn reed het niet moeilijk op besneeuwde binnenwegen waar niet was gestrooid. Met de Z4 zou dit anders zijn geweest vanwege het lagere gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

911GT2 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:09:
Ik denk dat je DTC aan hebt gezet ipv uit :-)

En de volgende keer maar winterbanden regelen? (Of niet rijden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

Nee ik weet zekr dat hij uit stond... 3 seconden lang ingedrukt. Anders zou hij me ook echt niet volledige wielspin toe laten denk ik ;)

Winterbanden is geen optie het is een tijdelijke auto (tot vrijdag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Sowieso zijn hellingen altijd leuk als het om wat voor reden iets gladder is. Ik stond laatst ook met tollende achterwielen op een kleine helling die glad was door neerslag (gladde klinkers en regen zijn ook geen top combi op een helling). Dan blijkt zelfs de 100pk van een 316i teveel te zijn.

De afgelopen weken heb ik trouwens wel een lange neus kunnen trekken richting vrienden die altijd patsen met hun airco :+ Zij moeten namelijk in een koude auto stappen die pas behagelijk werd zodra de verwarming een beetje begint te werken, maar ik stap in, zet de stoelverwarming aan, een aan het einde van de straat heb ik een warme kont en rug. Heerlijk met dit weer. Alleen jammer dat m'n handen koud blijven tot de verwarming een beetje begint te werken (wat met de huidige temperaturen wel wat langer duurt dan normaal...).

Binnenkort ook eens langs de dealer voor nieuwe spiegelglazen. Het is niet handig om met schone spiegels weg te rijden, en vervolgens op de snelweg tot ontdekking te komen dat de glazen inmiddels weer aan het beslaan zijn...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

_Arthur schreef op maandag 05 januari 2009 @ 11:37:
[...]

Ik denk dat je DTC aan hebt gezet ipv uit :-)

En de volgende keer maar winterbanden regelen? (Of niet rijden).
De tractiecontrole kan bij het wegrijden op sneeuw juist een probleem zijn omdat de wielen geen grip krijgen en er daardoor telkens vermogen wordt weggenomen. Ik heb verhalen van Mercedes-rijders gelezen die hun auto niet van een besneeuwde oprit kregen vanwege de overmatig enthousiaste tractiecontrole.

DTC (de stand tussen DSC en helemaal uit) is officieel bedoeld voor dit soort omstandigheden waar de tractiecontrole niet te vroeg moet ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb net ritje van een half uur gehad. Maar eigenlijk heeft zo'n gladde weg ook nog wel iets. Dit is de eerste keer dat ik rijd in de winter (Rijbewijs 4 maanden), en ik vindt het wel wat hebben.

Een auto die zich zo krachtig verzet, ik krijg er echt een stoer gevoel van om hem onder controle te houden..
Overigens rijdt het met ASC makkelijker door bochten enzo, echter is grip nogal een probleem met parkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Femme schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:17:
[...]

De tractiecontrole kan bij het wegrijden op sneeuw juist een probleem zijn omdat de wielen geen grip krijgen en er daardoor telkens vermogen wordt weggenomen. Ik heb verhalen van Mercedes-rijders gelezen die hun auto niet van een besneeuwde oprit kregen vanwege de overmatig enthousiaste tractiecontrole.

DTC (de stand tussen DSC en helemaal uit) is officieel bedoeld voor dit soort omstandigheden waar de tractiecontrole niet te vroeg moet ingrijpen.
Een kennis van mij heeft ooit ruzie gehad met de TC van een Smart. Hij was ergens gestopt in de sneeuw een aantal jaar terug. Daarbij waren de achterwielen (aangedreven bij een Smart) iets weg gezakt in de ondergrond. De enige manier om weg te komen was door te "wiegen" (steeds vooruit en dan achteruit, net zo lang tot je genoeg vaart kan maken om uit te kuil te komen). Maar in de sneeuw betekend dat, dat continu je wielen tractie verliezen. De TC van een Smart is niet uit te zetten en reageert op dat moment door simpelweg het vermogen van de motor te knijpen. Het gevolg is dat ook het wiel dat nog wel tractie heeft, ook in 1 klap geen vermogen meer heeft. De meer geavanceerde TC-systemen werken door de remmen te activeren op de doorslaande wielen, waardoor het wiel met tractie zelfs iets meer vermogen krijgt, met dank aan het diff. Bij auto's met een actief diff, regelt zelfs het diff de krachtverdeling, maar dat is iets wat alleen op de duurdere en relatief jonge auto's zit.

Maar zonder TC is het natuurlijk het leukste rijden 8)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sperdiff ftw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Zonder TC is wel listig in de sneeuw. Met ASC (zo heette het nog in de E39) kun je leuke drifts leggen en hoef je minder bang te zijn dat het uit de hand loopt. Ik moet zeggen het rijdt geniaal op sneeuw, veel leuker dan een voorwielaandrijver. Ik kan goed begrijpen waarom alle Finnen geboren rallyrijders zijn als ze zich de helft van het jaar driftend over besneeuwde wegen begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2

911GT2

en blazen maar!

It gets worse... Ik woon in Breda, en als zelfs de vuilnismannen niet meer komen weet je het wel.

Oprit af ging goed. Daarna was de weg gewoon 1 grote spiegel. Gevolg; nadat ik eindelijk over de drempel heen was (koste me ech heel wat moeite vanuit stilstand) gewoon overal gewacht op een lege weg zodat ik een aanloop kon nemen... En hopen dat ik genoeg snelheid had om de wijk uit te komen.

* 911GT2 Moet 2 spiegelglad bevroren bruggetjes over voordat hij op de doorgaande weg zit.

[ Voor 5% gewijzigd door 911GT2 op 06-01-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat is inderdaad lastig. Ik heb gisterenavond ook een paar pogingen nodig een de oprit op te rijden. Toen ik vanmorgen de auto's wilde omwisselen bij mijn ouders (dikke laag sneeuw op de oprit) was ik tien minuten bezig om de 330i uit te ploegen. Met zomerbanden een helling opkomen lijkt me onmogelijk als je eenmaal stil bent komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Vraagje: winterbanden, zinnig of niet?

Ik zit erover te denken een setje velgen + winterbanden aan te schaffen ivm een uitstapje naar Dld dit weekend. Wie heeft er first hand het verschil tussen zomer en winterbanden ervaren en vond winterbanden in natte/koude omstandigheden een wereld van verschil?

Sinds het kouder is zie ik zeer regelmatig het lampje van mijn ingrijpende traction control en ik vraag me af of winterbanden dat o.a. veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Winterbanden maken in dit soort omstandigheden een wereld van verschil. Maar als je ze wil kopen voor 1 tripje kan je ze imho beter ff huren, das goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
THIJZEL schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:32:
Winterbanden maken in dit soort omstandigheden een wereld van verschil. Maar als je ze wil kopen voor 1 tripje kan je ze imho beter ff huren, das goedkoper.
Huren? Waar dan?

[edit] Ik wilde ze sowieso al, maar twijfelde over het nut. De trip naar Dld is de doorslaggevende reden om ze dan maar te kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door zneek op 06-01-2009 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:11

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Femme schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 10:27:
Dat is inderdaad lastig. Ik heb gisterenavond ook een paar pogingen nodig een de oprit op te rijden. Toen ik vanmorgen de auto's wilde omwisselen bij mijn ouders (dikke laag sneeuw op de oprit) was ik tien minuten bezig om de 330i uit te ploegen. Met zomerbanden een helling opkomen lijkt me onmogelijk als je eenmaal stil bent komen te staan.
Volgende keer een 330Xi? Of toch maar een Quattro ;) Voorbeeld aan Daniel nemen!

Trouwens wat minder posten en meer aan de film werken >:)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik zoek eigenlijk wel iets in de buurt van Groningen.... daar kan ik zo nog niks voor vinden. Of ik koop dat setje en verkoop hem begin volgend seizoen weer door. Of zou dat aan kansloze operatie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

zneek schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:27:
Vraagje: winterbanden, zinnig of niet?

Ik zit erover te denken een setje velgen + winterbanden aan te schaffen ivm een uitstapje naar Dld dit weekend. Wie heeft er first hand het verschil tussen zomer en winterbanden ervaren en vond winterbanden in natte/koude omstandigheden een wereld van verschil?

Sinds het kouder is zie ik zeer regelmatig het lampje van mijn ingrijpende traction control en ik vraag me af of winterbanden dat o.a. veranderen?
Sowieso dien je in Duitsland 'uitgerust te zijn voor de winterse weers omstandigheden'. Een auto met winterbanden kan men hier ook onder laten vallen, dit itt een auto met zomerbanden.

En met het huidige weer en een RWD auto heb ik 0,0 problemen om weg te rijden 's ochtends of door de sneeuw heen de berg op in de Alpen, dit met winterbanden. Met zomerbanden zou dat toch echt een stuk lastiger worden allemaal, zoniet zelfs ronduit gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

KappeNou schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:18:
[...]

Volgende keer een 330Xi? Of toch maar een Quattro ;) Voorbeeld aan Daniel nemen!
Dat vast komen staan en aanloopjes moeten nemen heeft ook zijn charmes en de drifts maken alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Klopt :9
Ik moet zeggen met een 4x4 driften in de sneeuw is ook wel heel leuk. Hij blijft dan ook echt reageren op je
rechter voet. Met een rwd moet je dat in de sneeuw niet proberen.

Maar niet er overheen praten, waar blijft de film ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://jalopnik.com/51238...ed-in-sneak-preview-video

Een sneak preview van de BMW X6 M. Als we het dan toch over 4X4 fun hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah met een automaat van een wat ouder type heb je ook zo je unieke perikelen.

Ik weet nog goed met de 'vette. Even de situatie schetsen:

Sportwagen.
Achterwielaandrijving.
Geen traction control.
Zomerbanden, maatje 265mm breed met niet al te veel profiel.
450nm koppel.
Limited Slip Diff.
Oldskool Automaat.

Eerst jezelf van de oprit af zien te ploegen.
Dan op de spekvloer staan.
De bak in D zetten.

En dan komt het: zodra je de rem loslaat gaan de achterwielen al mooi in sper tegelijk draaien op stationair toerental. Meteen glijden dwars met de kont. Terwijl je dus nog niet eens vooruit gaat.

Makes things interesting. Zo heb ik meer dan eens ritjes voor woon-werk-verkeer gedaan.
De hele weg fishtailen bij 15 kmpu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 21:23

JdM

Humbled

zneek schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:27:
[....]

En het heeft m.i. zin als je daarna niet je rechtervoet gaat compenseren voor de behaalde grip ;)
Ik heb zelf al vanaf half december winterbanden op mijn auto liggen en ben sinds vorige week terug uit Oostenrijk, bergop door de sneeuw (dun laagje, dat wel) totaal geen probleem. Heb even een keer een lichte uitbreek gehad in een haarspeld, maargoed ik deed het er dan ook wel een beetje om :)
Ik heb de vredestein snowtrac2 en ben erg tevreden over het verschil in grip nu hier de winterse omstandigheden ook zijn aangekomen, waar de rest glibbert, heb ik plenty grip en vooral controle over, óók met een RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

KappeNou schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 12:18:
[...]

Trouwens wat minder posten en meer aan de film werken >:)
Niet zo vloeken:P!

Maar zo'n dikke X-serie leek me voor dit weer wel een keer lachen hoor... :9
Misschien 1tje huren bij de dealer :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Yeah, gisteren was toch de éérste dag dat ik eventjes NIET blij was dat ik een BMW had.

530d e39 (380 nm koppel?) 225 breed zomerbanden. Slippen en nog slippen. En op die manier nog file rijden ook (dus constant stoppen). Toen ik een heuveltje op moest toch ook maar even de tractiecontrole afgezet, ook eventjes geprobeerd met de tien-second-ingedrukt modus. Leuk, maar op bepaalde momenten voel je je toch een pakje lullig als je gewoon de heuvel bijna niet op komt.

En parkeren op mijn oprit (tien centimeter sneeuw met een haakse bocht) was al helemaal een no go. Heb hem (na bijna aan de andere kant de gracht in gegleden te zijn, maar mooi langs de kant van het straat neergepleurt.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik rijd op mikjn michelin winterbandjes gewoon overal door.. met RWD, moet met mijn 316i zelfs gas bij geven om spinnende bandjes te krijgen op een rechte weg... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hier in Eindhoven was het gisteren zo glad, dat ik A fietsers zag vallen en B een klein autootje flink met haar voorwielen een stoeprand zag raken (en ja met de wielen zo ingestuurd dat het best slecht is voor de ophanging) dat ik m'n bmw maar heb laten staan en ook op de fiets ben gestapt, zelfs in de zomer heb ik dat maar een enkele keer gedaan :-) Ben nu sneller op werk (12 min fietsen) dan met de auto (incl ontdooien enzo). Heb er wel Dunlop Wintersport 3D'tjes onderliggen, maar helemaal gerust was ik er niet op. De kosten van een nieuwe accu (zaterdagmorgen, rood accu lampje bleef branden en inderdaad de startmotor kwam niet verder dan wat tikken) waren voor mij genoeg voor de 1e week van 2009. De garage heeft de originele BMW accu voor een Varta vervangen, hopelijk houdt deze het wel vol deze week.

[ Voor 5% gewijzigd door Quantor op 06-01-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Femme schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:52:
Zonder TC is wel listig in de sneeuw. Met ASC (zo heette het nog in de E39) kun je leuke drifts leggen en hoef je minder bang te zijn dat het uit de hand loopt. Ik moet zeggen het rijdt geniaal op sneeuw, veel leuker dan een voorwielaandrijver. Ik kan goed begrijpen waarom alle Finnen geboren rallyrijders zijn als ze zich de helft van het jaar driftend over besneeuwde wegen begeven.
+1

Ik heb in mijn E36 ook nog ASC zitten en heb hem praktisch nu alleen maar aan staan als ik aan het rijden ben, als ik hem uit doe dan glij ik alle kante op in mijn straat hier ( de straat ligt niet vlak hier ). Maar moet zeggen dat het ook wel lachen is om hem even uit te zetten :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Winterbanden :O gewoon beetje voorzichtig rijden in de wijk en op de snelweg e.d. merk je toch niet veel van gladheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

YoshiBignose schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:46:
Winterbanden :O gewoon beetje voorzichtig rijden in de wijk en op de snelweg e.d. merk je toch niet veel van gladheid.
Wat een superreactie zeg d:)b

Zeker als je even leest en ziet dat veel mensen in dit topic wél problemen ondervinden met zomerbanden, of kunnen die dan gewoon niet rijden ofzo?
jij woont vast niet in het zuiden van het land en als je daar wel woont, dan ben je wat mij betreft gewoon aan het zoeken naar een negatieve reactie terug, ook wel trollen genoemd, jammer hoor -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

YoshiBignose schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:46:
Als je al 'een beetje voorzichtig' moet rijden, heb je dus geen enkele marge meer bij problemen. Ergo, je zit al ver aan de verkeerde kant van de marge.

Wees dan een stoere vent en ga niet rijden.

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 06-01-2009 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
hmm.. net terug van een paar kilometer rijden op m'n zomerbanden maar ik ga wel zsm op zoek naar een setje winterbanden voor volgend jaar. Ook al helpt het maar iets dan ben ik al tevreden

kwam trouwens net dit filmpje tegen:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Q_qAty-ujTc]

hoop dat ie nog niet hier langs is geweest :$

[ Voor 30% gewijzigd door Kaasplank op 06-01-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik vind winterbanden niet nodig hier in Nederland. Of je moet veel op de weg en in het buitenland zitten natuurlijk. Vorig jaar is het misschien twee of drie dagen nuttig geweest. Met normale winterse temperaturen en wat regen (het overgrote deel van de winterse dagen) voldoen goede zomerbanden prima. Bij een normale sneeuwbui is het op afgelegen weggetjes lastig maar zijn normale wegen, zolang je niet heel vroeg weg gaat, inmiddels begaanbaar en een grote drek. Alleen dat is nu niet het geval vanwege de blijvende koude temperaturen.

De afgelopen dagen is de gladheid wel echt goed te merken en ik weet zeker dat winterbanden nu flink voordeel bieden. Ik heb in mijn korte ritjes toch aardig wat last van gladheid en weinig grip. Kwam gister de wijk niet eens in bij een kleine verhoging. Kostte meerdere pogingen voor ik erover was. Ook op plekken waar je het niet verwacht kan je de grip verliezen. Gister en vandaag heb ik als een bejaarde gereden en gegleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

Ik gok dr zomaar op dat winterbanden op ijs ook niets meer doen.
En voor de rest, zigzaggend rijden is bijzonder geschikt om mensen uit je buurt te houden, dus ik vermaak me prima met dit weer (stond gisteren wel met mn kont 10cm in de struiken, maar goed, als je loopt te spelen is dat een risico :+)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit is de eerste winter dat ik met een achterwielaandrijver op sneeuw kan rijden. Ik vind het erg meevallen met de zomerbanden. Het grootste probleem zijn hoogteverschillen en het wegrijden. Verder valt het ontzettend mee. Je zult alleen wat minder hard kunnen rijden dan op winterbanden en je moet goed letten op de remweg. Het scheelt dat ik niet in verkeer heb gereden op de sneeuw. Ik ben gisteren en vandaag van mijn nieuwe huis naar mijn huidige huis gereden via de binnendoorweg die momenteel een driftparcours van circa 15km is. Gaat prima. Het rijdt niet moeilijker dan mijn 307 destijds.

Op de parkeerplaats van de AH in Zutphen heb ik me vanavond ook nog uitstekend vermaakt. Met zeer lage snelheid kun je een prachtige full lock drift leggen. Iedere kneus kan het en je hoeft niet bang te zijn iets stuk te maken. Wel oppassen dat je jezelf niet vastrijdt, dat staat knullig :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Heren, ik heb jullie hulp nodig.

Van een goede vriendin van de familie kan ik goedkoop een goede BMW 318TDS Compact overnemen. 1999, 204.000km om de teller, airco, cruise control, velgen. Goed onderhouden. Stuurt keurig. Ligt prima op de weg.

Maar... de 1665cc 4 in lijn is (in mijn ogen) een beetje traag.. Hij komt pas bij 2750 rpm een beetje tot leven, en dat is toch echt wel over bij 4500 rpm/ 5000 rpm. De diesel scheelt dan om een volgende versnelling.

Als je rolt in z'n 2, moet je zo enorm lang wachten totdat je bij de turbo komt...

Heeft iemand zo'n beest gehad? Of rijdt er iemand nog beest nog steeds?

Kun je je er mee rijden?

Ik ben een 1.6 16v 95pk DOHC Ford Zetec motorblok gewend op 1069 kg. Dát is aanzienlijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Yep, het wegrijden (maar in file is dat dus om de vijf meter) en de hoogteverschillen, daar zie je ineens wie er BMW rijdt. De rest heeft daar beduidend minder last.

Bij mij helpt het dan nog niet dat ik in een boerenwegel op een "berg" (in België hebben we zoiets als heuvels, weet je wel, wij noemen dat dan meteen bergen) (voor de veldrijdliefhebbers (fans van Lars Boom mss?): de Balenberg, thuisterrein van Sven Nijs) woon.

Eens je aan het rijden bent is het nog best wel leuk en is de tractiecontrole inderdaad leuk te noemen in de E39. Voor het bergoprijden is de "tienseconden"truc wel essentieel gebleken bij mij.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Blasterxp schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 00:48:

Van een goede vriendin van de familie kan ik goedkoop een goede BMW 318TDS Compact overnemen. 1999, 204.000km om de teller, airco, cruise control, velgen. Goed onderhouden. Stuurt keurig. Ligt prima op de weg.

Maar... de 1665cc 4 in lijn is (in mijn ogen) een beetje traag.. Hij komt pas bij 2750 rpm een beetje tot leven, en dat is toch echt wel over bij 4500 rpm/ 5000 rpm. De diesel scheelt dan om een volgende versnelling.

Als je rolt in z'n 2, moet je zo enorm lang wachten totdat je bij de turbo komt...

Kun je je er mee rijden?

Ik ben een 1.6 16v 95pk DOHC Ford Zetec motorblok gewend op 1069 kg. Dát is aanzienlijk sneller.
Rijdt op afstanden wel leuker. Je betaalt meer voor meer auto, is dat je waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Femme schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:14:
Dit is de eerste winter dat ik met een achterwielaandrijver op sneeuw kan rijden. Ik vind het erg meevallen met de zomerbanden. Het grootste probleem zijn hoogteverschillen en het wegrijden. Verder valt het ontzettend mee. Je zult alleen wat minder hard kunnen rijden dan op winterbanden en je moet goed letten op de remweg. Het scheelt dat ik niet in verkeer heb gereden op de sneeuw. Ik ben gisteren en vandaag van mijn nieuwe huis naar mijn huidige huis gereden via de binnendoorweg die momenteel een driftparcours van circa 15km is. Gaat prima. Het rijdt niet moeilijker dan mijn 307 destijds.

Op de parkeerplaats van de AH in Zutphen heb ik me vanavond ook nog uitstekend vermaakt. Met zeer lage snelheid kun je een prachtige full lock drift leggen. Iedere kneus kan het en je hoeft niet bang te zijn iets stuk te maken. Wel oppassen dat je jezelf niet vastrijdt, dat staat knullig :) .
Op zich rijdt met dit weer een rwd-auto net zo goed (of slecht) als een fwd-auto. Het verschil is alleen dat als je in een bocht iets te enthousiast gas geeft, je achterste voren komt te staan, ipv dat je uit een bocht glijdt. Zolang de voorwielen grip blijven houden is het met een rwd in de sneeuw prima vertoeven, en het voordeel is, omdat ze niet aangedreven zijn, ze over het algemeen langer grip blijven houden dan bij een fwd.

Kun je je er mee rijden?

Tja, vergeleken met een Ford Zetec is een kleine TDI natuurlijk traag. Je zegt dat de auto uit 1999 komt, dus dan is het een E36 Compact (eerste model Compact, met facelift). Ik rij zelf een Compact uit 1995 met een 316i benzine motor. De prestaties zijn niet spectaculair, en helaas, de 318TDS is nog wat trager (de 316i heeft 102PK de 318TDS komt maar tot 90PK), maar als auto is het een heerlijke auto om in te rijden. Lange stukken rijden kost eigenlijk geen moeite en zolang je dus maar niet al te veel hoeft te versnellen, zal het gemis aan vermogen wel meevallen. Het vereist misschien wat meer actief schakelen, om te zorgen dat de motor voldoende toeren blijft maken voor de turbo. Verder heeft hij met 200.000km nog niet echt heel veel gereden en kan je er zonder noemenswaardige problemen zo 100.000 tot 200.000km bij op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
-

[ Voor 100% gewijzigd door YoshiBignose op 07-01-2009 10:30 . Reden: dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Femme schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 23:14:
Ik had het iets anders verwoord en word uitgemaakt voor troll :'(
deepbass909 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:15:

Tja, vergeleken met een Ford Zetec is een kleine TDI natuurlijk traag. Je zegt dat de auto uit 1999 komt, dus dan is het een E36 Compact (eerste model Compact, met facelift). Ik rij zelf een Compact uit 1995 met een 316i benzine motor. De prestaties zijn niet spectaculair, en helaas, de 318TDS is nog wat trager (de 316i heeft 102PK de 318TDS komt maar tot 90PK), maar als auto is het een heerlijke auto om in te rijden. Lange stukken rijden kost eigenlijk geen moeite en zolang je dus maar niet al te veel hoeft te versnellen, zal het gemis aan vermogen wel meevallen. Het vereist misschien wat meer actief schakelen, om te zorgen dat de motor voldoende toeren blijft maken voor de turbo. Verder heeft hij met 200.000km nog niet echt heel veel gereden en kan je er zonder noemenswaardige problemen zo 100.000 tot 200.000km bij op zetten.
Gelukkig nog de E36 compact, die ziet er nog wel redelijk uit. Het model daarna vind ik echt de afschuwelijkste BMW ooit gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://irishcar.com/ICOimages/bmwcompact.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door YoshiBignose op 07-01-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

[....]BMW 318TDS Compact overnemen. 1999, 204.000km om de teller, airco, cruise control, velgen. Goed onderhouden. Stuurt keurig. Ligt prima op de weg.

[...]
Ik zou hem laten staan, zijn zeer slechte motoren. Ik heb er zelf ook een gehad, weliswaar een touring, maar wel een 318TDS. Toen ik die auto gekocht had stond ik na enkele kilometers al stil, gelukkig bij een fatsoenlijke handelaar gekocht en die heeft hem afgesleept en nagekeken. Vervolgens bleek de hele motor niet meer te redden (die had iets van 220k gelopen ofzo), is gelukkig onder garantie een ruilmotor ingekomen en vervolgens heb ik er tevreden ongeveer 30.000 km mee gereden. Echter lopen ze vaak kapot en met totaal onvoorspelbare kilometerstanden.
Check schadeauto.nl maar eens, daar staan er al 2 te koop met een kapotte motor. Ook MP heeft er wel een paar, dat zegt er wel iets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
YoshiBignose schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:30:
[...]

Ik had het iets anders verwoord en word uitgemaakt voor troll :'(

[...]

Gelukkig nog de E36 compact, die ziet er nog wel redelijk uit. Het model daarna vind ik echt de afschuwelijkste BMW ooit gemaakt.

[afbeelding]
Wat hem denk ik lelijk maakt zijn die ronde koplampjes voor de rest vind ik het gewoon een mooie hatchback voor die tijd

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
YoshiBignose schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 10:30:
[...]

[afbeelding]
Agree, dit is echt (voor mij dan toch) de enige écht lelijke BMW ooit. Spuug en spuuglelijk vind ik dat ding, van de ronde voorlichtjes tot de bizarre corolla aandoende achterlichten. Heb ik nooit begrepen, eerlijk gezegd.

EDIT:
Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/12/BMW_E46_compact_rear_20071104.jpg/800px-BMW_E46_compact_rear_20071104.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door DexterBelgium op 07-01-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Vanmiddag worden mijn styling 162 18" velgen met zomerbanden vervangen door styling 156 (lelijke 16" dingen) met winterbanden. Zal mij benieuw of ik verschil merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Hmmm... ik begin me een beetje zorgen te maken. Goed, ik weet de prijs nog niet... maar met al deze ideeën zakt het bedrag dat ervoor wil neerleggen steeds verder.

Ik weet dat het blok een 6 in lijn is geweest, waar ze gewoon 2 cilinders afgezaagd hebben. Dát was niet zo'n goed idee volgens mij.

Het is inderdaad en E36, zonder de facelift met die rare 'spot' lampjes. Klinkt gek, maar die lampjes doen me een beetje aan een nog veel oudere bmw denken.

De auto ziet er netjes uit, en het verhaal klopt ook volledig. Er is niet in geraced, dealer onderhouden. Binnen geen piepje of kraakje te horen. Ik geloof dat de rijeigenschappen prima zijn. Ik vond hem comfortabel, en behoorlijk stil.

Ik heb wat nare dingen gehoord nu. Dingen over het blok. Over versnellingsbakken (bij de 3 serie springen die willekeurig stuk?). Over rubbers en bussen in de achterwiel ophangen / achteras ophanging.

Weten jullie daar ook iets van?

Ik ga wisselen van werkplek, ik rij nu ongeveer 30 km per dag, maar verwacht dat ik naar 1,5 uur rijden per dag ga. Dit voornamelijk over 80 / 100km/h wegen. Geen snelweg dus. Inhalen op zulke wegen moet je moet een 1.6 benzine al behoorlijk nauwgezet plannen. Maar deze diesel zie ik dat eigenlijk niet goed komen.

Zou het ook zo kunnen zijn dat hij 'lui' in? Ik zou me best voor kunnen stellen dat hij een beetje 'los' moet komen. Ander luchtfilter, nieuwe olie, versnellingsbak olie, nieuw filtertje, een paar keer V-diesel tanken.... Zou dat een hoop kunnen helpen? Ik ben bang dat de karakteristiek van de turbo niet te veranderen is. Die komt gewoon 'laat'.... Of is daar nog iets mee te doen?

Chiptuning levert meer dan 27nm koppel extra, en 12pk meer. (399euro). Zou dat zin hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nou weet ik niet wat je dr aan uit wil geven, maar dan zou ik liever voor een 318i (of een ti / is, zijn nog wat vlotter) op LPG G3 kiezen.
Is goedkoper om mee te rijden en is tenminste wel vooruit te scheiten zonder sleepkabel.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Of kijk anders naar het 1.9 blok (M43B19) ( 110pk ), deze ligt ook in de Z3 en ik geloof ook in de E46 en dat zijn zeer betrouwbare blokken.
Ik heb dat blok ook in mijn compact liggen ( Mijne is ook van 1999 ) en heb er al bijna 20k mee gereden zonder problemen, alleen 1 keertje olie bij vullen omdat die iets had gebruikt maar voor de rest een top blok !

En let er op : Eens BMW.... altijd BMW, je wilt dan niet anders meer :P

Ps : Een E36 Compact 1.9 ( 316 word het nog wel genoemd ) zal je ongeveer tussen de 5 en de 6 duizend euro aan kwijt zijn voor aanschaf, exclusief een eventuele lpg installatie.

[ Voor 18% gewijzigd door -Thunder- op 07-01-2009 18:56 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 15:33:

En dan komt het: zodra je de rem loslaat gaan de achterwielen al mooi in sper tegelijk draaien op stationair toerental. Meteen glijden dwars met de kont. Terwijl je dus nog niet eens vooruit gaat.

Makes things interesting. Zo heb ik meer dan eens ritjes voor woon-werk-verkeer gedaan.
De hele weg fishtailen bij 15 kmpu :+
Ik vanavond de Z4 uitgelaten. De halve weg Anky van Grunsven-style diagonaal gereden. Harder dan 30km/h was uberhaupt niet mogelijk ivm doorspinnende wielen. Ik begrijp je ervaringen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Gister bij het wegrijden van het terrein van de BMW dealer direct de traction control weer dol..... met winterbanden kun je dus ook niet in de 1 een bocht intrappen uit stilstand :)

[edit] Trouwens, de 16" velgen + Dunlop winterbanden zijn veel stiller dan mijn normale 18" velgen + zomerbanden.... Ook maar eens nieuwe zomerbanden halen denk ik..... Of ligt het niet aan de de generatie runflats (die onder mijn auto zitten)?

[ Voor 40% gewijzigd door zneek op 08-01-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dan zou ik haast denken dat je zomerbanden bijvoorbeeld gecupt zijn. Winterbanden zijn ongeacht de maat vaak lawaaiiger dan zomerbanden. Overigens doet runflat af aan comfort, maar maken die banden voor zover ik weet niet meer geluid dan 'gewone' zomerbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Timmert schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 10:11:
Dan zou ik haast denken dat je zomerbanden bijvoorbeeld gecupt zijn. Winterbanden zijn ongeacht de maat vaak lawaaiiger dan zomerbanden. Overigens doet runflat af aan comfort, maar maken die banden voor zover ik weet niet meer geluid dan 'gewone' zomerbanden.
De monteur van de garage maakte er een opmerking over, dat hij niet begreep dat BMW zulke luidruchtige banden adviseert, vandaar dat ik erop lette. Het geluid is anders, minder irritant. Ik kan even slecht inschatten of ze dan ook stiller zijn. Naar mijn beleving wel, maar ik ben ook strontverkouden en mijn oren zitten halfdicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Blasterxp schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 12:20:
Hmmm... ik begin me een beetje zorgen te maken. Goed, ik weet de prijs nog niet... maar met al deze ideeën zakt het bedrag dat ervoor wil neerleggen steeds verder.

Ik weet dat het blok een 6 in lijn is geweest, waar ze gewoon 2 cilinders afgezaagd hebben. Dát was niet zo'n goed idee volgens mij.

Het is inderdaad en E36, zonder de facelift met die rare 'spot' lampjes. Klinkt gek, maar die lampjes doen me een beetje aan een nog veel oudere bmw denken.
De bovenstaande is een E46, niet de E36 facelift.
Dit is de pre-facelift (mijn Compact):
Afbeeldingslocatie: http://www.wassenburg.org/got/bmw/Deepbass909_316.jpg
En dit de post-facelift (de E36 316i sedan van VirusNL):
Afbeeldingslocatie: http://www.wassenburg.org/got/bmw/virusnl_316.jpg

Het grootste verschil is de vorm van de niertjes (pre-facelift is dieper met dunnere randen), en standaard witte knipperlichten op de post-facelift (ik heb zelf smoke knippers erop gezet).
De auto ziet er netjes uit, en het verhaal klopt ook volledig. Er is niet in geraced, dealer onderhouden. Binnen geen piepje of kraakje te horen. Ik geloof dat de rijeigenschappen prima zijn. Ik vond hem comfortabel, en behoorlijk stil.

Ik heb wat nare dingen gehoord nu. Dingen over het blok. Over versnellingsbakken (bij de 3 serie springen die willekeurig stuk?). Over rubbers en bussen in de achterwiel ophangen / achteras ophanging.

Weten jullie daar ook iets van?
Robbers en bussen zijn vooral een probleem bij de sedan, coupé en touring. Deze hebben een multilink ophangingen, die op de E36 voor het eerst werd toegepast. De E36 Compact heeft nog een ouderwets swing-arm ophanging, die duurzamer is. Ik heb zelf ook het vermoeden gehad dat de bussen van achterwielophanging kapot waren, maar dat bleken de veerpootlagers te zijn (vrij goedkope onderdelen die makkelijk te vervangen zijn).
Een zwak punt van alle E36's zijn wel de fusee-kogels voor. Die gaan eigenlijk maar 50 tot 80 duizend kilometer mee. Of deze goed zijn, is vrij makkelijk te testen door de auto in te duwen aan de voorkant. Hoor je een tik en knarsen bij het in- of uitveren dan is waarschijnlijk een fusee kapot. Ook loont het de moeite om de auto even op een brug te zetten waarbij de wielen vrij hangen. De achterste veren staan er bekend om dat het uiteinde weleens wil breken.
Ik ga wisselen van werkplek, ik rij nu ongeveer 30 km per dag, maar verwacht dat ik naar 1,5 uur rijden per dag ga. Dit voornamelijk over 80 / 100km/h wegen. Geen snelweg dus. Inhalen op zulke wegen moet je moet een 1.6 benzine al behoorlijk nauwgezet plannen. Maar deze diesel zie ik dat eigenlijk niet goed komen.

Zou het ook zo kunnen zijn dat hij 'lui' in? Ik zou me best voor kunnen stellen dat hij een beetje 'los' moet komen. Ander luchtfilter, nieuwe olie, versnellingsbak olie, nieuw filtertje, een paar keer V-diesel tanken.... Zou dat een hoop kunnen helpen? Ik ben bang dat de karakteristiek van de turbo niet te veranderen is. Die komt gewoon 'laat'.... Of is daar nog iets mee te doen?

Chiptuning levert meer dan 27nm koppel extra, en 12pk meer. (399euro). Zou dat zin hebben?
Ik weet niet of een diesel echt lui kan worden, zoals het bij een benzine gebeurd. Ik kan daar dus niks over zeggen. Wil je meer pit zonder echt meer verbruik te hebben, dan is de 318ti aan te raden. Die heeft een 16 klepper benzine motor, die qua prestaties echt niet onderdoet aan een Ford Zetec (140 pk, tegenover 102 - 105 voor de 316i).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
hmm... okay ... sjit .. ik heb nog steeds geen prijs ... maar begin wel een gevoel te krijgen.

Het moet echt een lage prijs zijn, voordat ik voor deze auto zou kiezen. Opvoeren levert weinig op. BMW Compact is de 'pore-mans' bmw - hoorde ik iemand zeggen op het werk.

Misschien is dit wel niet zo'n unieke kans. Ik zag op marktplaats een 320i coupe staan. Niet eens zo duur.. En dan heb je wel gang ... misschien wel te veel gang ;-)

Zodra ik iets weet, zal ik het posten. Wellicht kan iemand dan nog even zijn licht laten schijnen over de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Blasterxp schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:29:
hmm... okay ... sjit .. ik heb nog steeds geen prijs ... maar begin wel een gevoel te krijgen.

Het moet echt een lage prijs zijn, voordat ik voor deze auto zou kiezen. Opvoeren levert weinig op. BMW Compact is de 'pore-mans' bmw - hoorde ik iemand zeggen op het werk.

Misschien is dit wel niet zo'n unieke kans. Ik zag op marktplaats een 320i coupe staan. Niet eens zo duur.. En dan heb je wel gang ... misschien wel te veel gang ;-)

Zodra ik iets weet, zal ik het posten. Wellicht kan iemand dan nog even zijn licht laten schijnen over de prijs?
Er staat een kapotte touring 318TDS te koop op MP voor 850 euro, die kopen> revisiemotor erin en je bent klaar voor 2,5k. Weet je in elk geval zeker dat je motor voorlopig heel blijft :)
Ik denk er zelf aan om deze te kopen en om te bouwen naar 325TDS, ben nog bezig met info inwinnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tja, de Compact is ooit op de markt gezet als goedkope 3-serie en hij zou inferieur zijn aan de andere modellen. Als je de 316i Compact naast de 316i Sedan zet, dan schelen ze €3.000 in nieuwwaarde, niet echt heel veel dus. Mijn ervaring met de Compact is dat het gewoon een hele prettige auto is om mee te rijden. Het grootste punt waar je rekening mee moet houden is de motor. Wil je prettig rijden met wat meer pit, dan moet je echt voor een 318ti of zwaarder gaan, of een E46 met een grotere diesel motor. In de jaren 90 waren de BMW diesels gewoon nog niet echt super te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 09:15:
Verder heeft hij met 200.000km nog niet echt heel veel gereden en kan je er zonder noemenswaardige problemen zo 100.000 tot 200.000km bij op zetten.
Niet voor het één of het ander, maar was jij het niet die hier om de haverklap terug staat met allerlei kleine mankementjes? :p Je hebt de jouwe zo te lezen toch al minstens één keer helemaal uit elkaar gehaald. Het kan geen toeval zijn dat je precies elk schroefje uit het hoofd kent ;)

Er was denk ik een tijdje geleden nog iemand die een compact had, en daar toch ook redelijk wat kosten aan had...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

deepbass909 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:45:
Tja, de Compact is ooit op de markt gezet als goedkope 3-serie en hij zou inferieur zijn aan de andere modellen. Als je de 316i Compact naast de 316i Sedan zet, dan schelen ze €3.000 in nieuwwaarde, niet echt heel veel dus. Mijn ervaring met de Compact is dat het gewoon een hele prettige auto is om mee te rijden. Het grootste punt waar je rekening mee moet houden is de motor. Wil je prettig rijden met wat meer pit, dan moet je echt voor een 318ti of zwaarder gaan, of een E46 met een grotere diesel motor. In de jaren 90 waren de BMW diesels gewoon nog niet echt super te noemen.
Eigenlijk kan ik hier niets op toevoegen!
De compact rijd heerlijk, afgelopen zomer naar Tsjechië mee geweest bij de grens van Polen, geen te vinden in mijn lichaam, moet wel zeggen dat ik op de terug weg ( want heb heen zelf gereden, en daar alles zelf gereden ) wel een keer een kussentje onder mijn kont gelegd hebt, maar dat zal grotendeels komen omdat ik bijna aan 1 ruk heb door gereden met hele kleine pauzes tussendoor.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:54:
[...]
Niet voor het één of het ander, maar was jij het niet die hier om de haverklap terug staat met allerlei kleine mankementjes? :p Je hebt de jouwe zo te lezen toch al minstens één keer helemaal uit elkaar gehaald. Het kan geen toeval zijn dat je precies elk schroefje uit het hoofd kent ;)

Er was denk ik een tijdje geleden nog iemand die een compact had, en daar toch ook redelijk wat kosten aan had...
Volgens mij heeft ie alleen maar normaal onderhoud gehad voor een 13 (?) jaar oude auto...
Doordat ie er altijd een uitgebreid verhaal omheen hangt lijkt het misschien nogal erg, maar dan moet je het maar gewoon lezen..

Daarnaast, ging jij hier niet weg ?
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 23:48:
Anyway, laatste reactie hier. :w Terug over naar de bmw fanboy's die geen kritische, beargumenteerde noot kunnen verdragen. :)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Terugkomend op de e46 compact, vind ik deze niet zo lelijk hoor :)
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/6708/p1020493lt6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

325ti compact ftw! Ik vind er niets mis mee, zeker niet in die kleur die jij laat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik vind die lampen echt heel lelijk. Compacts zijn niet echt mijn ding denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Over smaak valt niet te twisten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

[...]

Ik sleutel er steeds zelf aan, wat ik ook maar al te graag doe. Een startmotor na 14 jaar is geen rare reparatie, idem lekken in een koelsysteem door uitgedroogd kunststof. Verder waren alle "kwaaltjes" aan onderdelen die op elke E36 316i te vinden zijn, en dus niet Compact eigen.
4x2 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:34:
[...]

Volgens mij heeft ie alleen maar normaal onderhoud gehad voor een 13 (?) jaar oude auto...
Doordat ie er altijd een uitgebreid verhaal omheen hangt lijkt het misschien nogal erg, maar dan moet je het maar gewoon lezen..
[...]
Eigenlijk zeg je dus gewoon dat ik teveel lul :p
Maar deze auto is mijn eerste auto en tot 2 jaar terug had ik eigenlijk 0,0 sleutelervaring wat auto's betreft. Als ik dus een mankementje heb (en ik heb het idee dat ik bepaalde mankementjes gewoon sneller opmerk of me er sneller aan erger dan een gemiddeld persoon) vraag ik vaak advies. Ik ben er een beetje huiverig voor om zomaar bepaalde onderdelen los te gaan halen.
418O2 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 09:10:
Ik vind die lampen echt heel lelijk. Compacts zijn niet echt mijn ding denk ik.
Ben ik het helemaal mee eens. Een maat van mij heeft een E46 Compact en toegegeven, de carrosserielijn en het interieur is veel mooier dan dat van de E36, maar vooral die koplampen, ik blijf ze lelijk vinden... En bij de achterlichten blijf ik het gevoel houden dat ze gewoon schaamteloos van de Lexus zijn gejat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik snap ook niet zo goed waarom ze bij bmw gekozen hebben om die koplampen juist bij de E46 compact ineens compleet anders te maken dan ze bij de andere modellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
[...]

ik denk dat ik dat was,

het ligt natuurlijk ook aan de bestuurder, ik twijfelde over de werking van mijn koppeling dus ik heb m laten vervangen achteraf bleek datie gewoon goed was, draagarm, twijfels laten vervangen, bleek, hij was iets krom maar dat was verder geen probleem geweest.

dusja ik en ik denk ook Deepbass hebben aardig wat versleuteld aan onze compacts maar dat is niet uit noodzaak!

E46 compact is ook niet zo geweldig vind ik al zou ik met een fijne 6 cilinder en een volledig M uitgeruste met leer etc geen probleem hebben O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Reloader op 09-01-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:09:
[afbeelding]
Met deze bumperset is hij wel te pruimen.

In deze configuratie eigenlijk ook wel: http://link.marktplaats.nl/212749365

325ti met 330ci motorblok, voorzien van zo'n beetje alle opties. Kijk, dat noem ik dan weer géén poor-mans BMW. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:18:
[...]
Eigenlijk zeg je dus gewoon dat ik teveel lul :p
Maar deze auto is mijn eerste auto en tot 2 jaar terug had ik eigenlijk 0,0 sleutelervaring wat auto's betreft. Als ik dus een mankementje heb (en ik heb het idee dat ik bepaalde mankementjes gewoon sneller opmerk of me er sneller aan erger dan een gemiddeld persoon) vraag ik vaak advies. Ik ben er een beetje huiverig voor om zomaar bepaalde onderdelen los te gaan halen.
Neh, je lult niet teveel :P
Vind het wel leuk om te lezen eigenlijk.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:41:
[...]

325ti met 330ci motorblok, voorzien van zo'n beetje alle opties. Kijk, dat noem ik dan weer géén poor-mans BMW. ;)
Gadverdamme, koop dan gewoon een E46 coupe, die zijn 100000x mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:41:
[...]

Nee dat noem ik ontzettend zonde van je geld. Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar stop dat spul dan in een E46 Coupe, dan heb je tenminste wat imo. Zie mijn bovenbuurman voor QFT dus :+

[ Voor 3% gewijzigd door Stoffel op 09-01-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffel schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:56:
[...]

Nee dat noem ik ontzettend zonde van je geld. Smaak is natuurlijk persoonlijk, maar stop dat spul dan in een E46 Coupe, dan heb je tenminste wat imo. Zie mijn bovenbuurman voor QFT dus :+
Een BMW E46 Compact is anders wel een heel stuk makkelijker in te parkeren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Als je die halve meter of nog minder extra lastig te parkeren vindt, zou ik eens wat gaan oefenen :+ NOFI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
YoshiBignose schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:55:
[...]

Gadverdamme, koop dan gewoon een E46 coupe, die zijn 100000x mooier.
precies. 15.000 euro koop je wel een 330ci voor.

http://link.marktplaats.nl/200547301
http://link.marktplaats.nl/215242291

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua specificaties kreeg je met een 325ti in vergelijking met een 325ci wel een hoop bang-for-you-buck:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/btn_plus.gif nieuwprijs 7.050 euro lager
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/btn_plus.gif acceleratie 0-100 km/h 0,2 sneller
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/btn_plus.gif gemiddeld verbruik 0,1 l/100km lager
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/btn_plus.gif CO2 uitstoot 2 g/km lager
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/btn_plus.gif sportstoelen
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/btn_min.gif bagageruimte 100 l minder
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/btn_min.gif elektrischeramen achter
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/btn_min.gif elektr. verstelbare stoel(en)
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/btn_min.gif automatisch inschakelende verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Stoffel schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:09:
Als je die halve meter of nog minder extra lastig te parkeren vindt, zou ik eens wat gaan oefenen :+ NOFI
Jij woont duidelijk in een dorp. NOFI :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

4x2 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:48:
[...]

Neh, je lult niet teveel :P
Vind het wel leuk om te lezen eigenlijk.
Ik lees ook graag jouw klusprojecten. Die gaan nog een stapje verder. Schijven van een compleet andere auto op je bimmer zetten bijvoorbeeld. Ik hou het nog bij de standaard dingen.

Wat ik na 2 jaar inmiddels wel heb gemerkt is dat veel dingen achteraf veel makkelijker zijn dan ik in eerste instantie verwachtte. Remschijven vervangen is eigenlijk een simpel klusje (mits je natuurlijk wel het gereedschap ervoor hebt), de startmotor had achteraf makkelijker gekund als ik een brug tot m'n beschikking had, maar dit was ook erg leerzaam (de complete inlaat een keer loshalen).
Het volgende project wordt het los halen van de hele uitlaat om een lekje te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik kan nog maar net een band verwisselen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Qua auto's doe ik ook niets zelf. Ieder z'n vak. Je moet doen waar je goed in bent en aan auto's prutsen is niks voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tom schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 19:00:
Qua auto's doe ik ook niets zelf. Ieder z'n vak. Je moet doen waar je goed in bent en aan auto's prutsen is niks voor mij :)
Idd, interesseert me ook niet veel, als het maar rijdt :) en tot nu toe heeft mijn bmw me nog niet in de steek gelaten met deze kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 16:07

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

B0MBACI schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 00:09:
[afbeelding]
Een vriendin van mij rijdt in zo'n E46 compact in dat blauw met E39 M5 velgen. Echt een prachtige wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik vind alle compacts maar niks.... een 3 serie zonder kont, klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja, hetzelfde geldt voor de 1-serie (vind ik, coupé niet meegerekend). Alleen die hebben tenminste nog wel een mooie voorkant.

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 10-01-2009 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
YoshiBignose schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 00:59:
Ja, hetzelfde geldt voor de 1-serie (vind ik, coupé niet meegerekend). Alleen die hebben tenminste nog wel een mooie voorkant.
agreed. Hoewel ik nog wel eens een rondje in een 130i zou willen rijden. Dat lijkt dan wel weer geinig, 258pk in zon autootje. Maar zelfs met M-sportpakket en 18 of 19" velgen vind ik de 1-serie niks. Maar, ik vind de 1-serie wel mooier dan alle modellen compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Het voordeel dat de 1-serie heeft is dat de achterkant van de auto is meegestyled op de afwezigheid van een kont. Bij de compact lijkt het alsof ze gewoon er stuk kont tussenuit gezaagd hebben waardoor de verhoudingen compleet verkloot zijn
Pagina: 1 ... 11 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.