Ik vind soldiers niet echt underpowered. Speel ze de laatste tijd steeds vaker en je kan er hele leuke dingen mee doen. Critzkrieg + soldier = instawin en als je slim omgaat met rocket jumpen en je shotgun, kun je ook op een pub heel veel pret hebben. Hij hoeft qua killing power echt niet onder te doen voor een demoman, hoor.
Wel eens een clanwar gespeeld op cp_granary als medic of scout? Middelste cap staat vol met containers waar opeens pipes over kunnen komen. Die kunnen vanaf grote afstand geschoten zijn, je in 1 keer raken en je hebt amper tijd om te reagerenThe_Silencer schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:25:
[...]
Als je van een grote afstand een pipe recht op je krijgt, dan loop je gewoon niet op te letten.
22-64Hoeveel damage doet een indirecte pipe eigenlijk?
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ok maar dan kies je er als scout zelf voor zo te lopen terwijl je weet dat bijna alle demo's daar spammen. En als medic moet je daar wat meer afstand houden zodat je ze beter kan zien aankomen. Dus als je echt wilt kun je het denk wel voorkomen.Kanarie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:45:
[...]
Wel eens een clanwar gespeeld op cp_granary als medic of scout? Middelste cap staat vol met containers waar opeens pipes over kunnen komen. Die kunnen vanaf grote afstand geschoten zijn, je in 1 keer raken en je hebt amper tijd om te reageren
Dat valt me erg mee.22-64
Je kan op granary alleen afstand houden door niet op mid te staan, en dan is je team vrij snel dood. Je moet wel achter de containers gaan staan zodat je wat minder last hebt van spam, maar dan zie je dus weer niets aankomen. Zeker niet als er een of andere grapjas op de container boven je gaat staan. Maar je moet wel eerst achter die container zien te komen, en met een beetje pech moet je dan eerst door de spam heen. Een klein beetje schade betekent dat de eerste de beste vijandelijke scout die achter de container opduikt je met 1 schot dood heeft.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Assists is pas sinds de zomervakantie oid, daarom heb ik er ook zo weinig.GonzoNL schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:42:
[...]
Weapon stats zijn inderdaad onzinZijn alleen van de afgelopen 28 dagen. Alle stats bij player rankings zijn totaal scores, daarom ben ik ook aan het pronken met mijn assists daar
Ik kon zo snel geen algemeen steam topic vinden, dus vandaar mijn vraag maar hier;
Iemand ervaring met games backuppen in Steam?. Pakt hij echt alle instellingen mee etc?. Aangezien ik volgende week mijn nieuwe i7 speelgoed binnen krijg
.
edit:
nu ik toch bezig ben, custom tracks in GTR Evo/Race 07, pakt hij die ook?
Sinds vandaag in TF2 overigens de LVL10 bijl, iemand enig idee wat hier beter aan is?
Iemand ervaring met games backuppen in Steam?. Pakt hij echt alle instellingen mee etc?. Aangezien ik volgende week mijn nieuwe i7 speelgoed binnen krijg
edit:
nu ik toch bezig ben, custom tracks in GTR Evo/Race 07, pakt hij die ook?
Sinds vandaag in TF2 overigens de LVL10 bijl, iemand enig idee wat hier beter aan is?
[ Voor 27% gewijzigd door Tortelli op 20-01-2009 19:50 ]
Zet iemand in de fik (maakt niet uit of je dat doet met de flaregun of met een van beide vlammenwerpers) (of iemand anders doet het voor je) en dan is iedere hit gegarandeerd crit (dus 195 damage).Tortelli schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 19:49:
[...]
http://tf2wiki.net/wiki/Axtinguisher
[ Voor 4% gewijzigd door JumpStart op 20-01-2009 20:19 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Alle stickies en pipes laten raken. Maar dat is niet in alle situaties even goed te doen. Denk aan close range tegen scouts, of van boven naar beneden (daar is een soldier een stuk beter). Airshots zijn ook een stuk beter te doen als solly Jugglen van pyro's en medics? Daarnaast is de shotgun ook gewoon een goed wapen. Close range wil je echt niet met stickies vechten en als je al je pipes kwijt bent....tja..bottle? Prefereer toch de shotgun. Ook is de soldier een stuk beter in het in leven houden van een medic.Napo schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:30:
[...]
inkoppertje,
omdat jij altijd meerdere medics aan je hebt hangen.
Een demoman kan potentieel meer kills maken per minuut als een soldier, je hebt als demo 4 pipes die veel damage doen als je ze raakt, daarnaast nog eens 8 stickies die, als je een beetje goed bent, zeer veel damage doen en al helemaal als er meerdere komen.
Enige voordeel van soldier is dat je nog een shotgun hebt maar die gebruikt toch "bijna" niemand
Vergeet ook niet de snelheid waarmee de soldier een gevecht kan verlaten of binnenkomen. Dat is veel sneller en spontaner uit te voeren dan een demoman ooit zou kunnen doen (op een extreem lange sticky jump na). Granary mid? Je wilt snel naar high ground omdat er een scout rondstuitert? Kost je 0.4 seconde en weinig self damage.
Zoals je ziet is pure damage niet alles.
TF2 artikel op the Escapist
http://www.escapistmagazi...668-Storming-the-Fortress
Dat verklaart de ammo-pickup cloakbonus maar ik zie nog aardig wat mensen niet spychecken !
En wat SG's betreft, elke SG is onder de juiste hoek wel kapot te maken. Maar dat is geen nieuws.
http://www.escapistmagazi...668-Storming-the-Fortress
In andere woorden, verwacht de scout update dus maar volgende maand of later....
With Left 4 Dead now launched, the team is once again turning its attention to future TF2 updates. The Scout is the next class slated for the special treatment, and Walker expects the update will be available early this year. Additionally, the team is juggling a number of side projects at the moment, including finally bringing a year's worth of the downloadable content and upgrades to the Xbox 360 version of the game. A new Payload map is in the works, more community maps are on the way and the team will soon unveil a very different new game mode.
As work continues, Valve is also slowly chipping away at a laundry list of problems that crop up over time between the character classes. Among other large-scale issues on the agenda, Walker says the Spy's disguise has nearly reached the end of its lifetime. Over time, average players have become much better at detecting and dispatching disguised Spies, making the ability pretty useless for all but the sneakiest of players. Additionally, Walker feels the Engineer's sentry guns have become "too binary." They're highly lethal to some players and wholly ineffective against others. Sentry guns are also easily dispatched by skilled players, leaving Engineers with little recourse. Keeping a delicate balance is important, as is adjusting problems that arise from the way players utilize the different abilities of each class in the game.
[
Dat verklaart de ammo-pickup cloakbonus maar ik zie nog aardig wat mensen niet spychecken !

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
Verwijderd
Mijn god zeg, ik bak echt helemaal niets meer van sticky lamen als demoman. Raak echt helemaal niets. Zelfs met kritz heb ik moeite om mensen af te maken...maar zodra ik pipebombs pak of soldier ben is het een eitje...Sentry nesten etc uitmoorden is geen probleem, maar bewegende doelen op vlakke grond....DRAMA.
Misschien iemand wat tips met stickies? Met kritz gelijk opblazen? Of pas als je zeker weet dat je iets raakt?
Misschien iemand wat tips met stickies? Met kritz gelijk opblazen? Of pas als je zeker weet dat je iets raakt?
Met de sticky gewoon mikken en dan nog in de lucht laten ontploffen.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:26:
Mijn god zeg, ik bak echt helemaal niets meer van sticky lamen als demoman. Raak echt helemaal niets. Zelfs met kritz heb ik moeite om mensen af te maken...maar zodra ik pipebombs pak of soldier ben is het een eitje...Sentry nesten etc uitmoorden is geen probleem, maar bewegende doelen op vlakke grond....DRAMA.
Sticky lamen kan ik je niet bij helpen (Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:26:
Ik zorg er als demoman altijd voor dat ik een volledig geladen sticky klaar heb staan. Bij toeval uitgevonden (geen idee of dit algemeen bekend is of een bug/feature).
Dit kan overigens maar met 1 sticky:
1. Hou je linker muisknop ingedruk om de balk te laden
2. Zodra hij aan het laden is, rechtermuis ingedrukt houden en linkermuis loslaten
3. Zolang je je rechtermuisknop vast houdt blijft je sticky volledig geladen en schiet hij niet weg...
4. Rechtermuisknop loslaten zodra je 't wilt afvuren...
@hieronder, of het een echte feature is betwijfel ik. Normaal gesproken schiet de sticky weg als je de linkermuisknop ingedrukt houdt en de balk vol laat lopen. Dus het is op zich een beetje vreemd dat je een sticky fully charged gereed kan houden...
2. Zodra hij aan het laden is, rechtermuis ingedrukt houden en linkermuis loslaten
3. Zolang je je rechtermuisknop vast houdt blijft je sticky volledig geladen en schiet hij niet weg...
@hieronder, of het een echte feature is betwijfel ik. Normaal gesproken schiet de sticky weg als je de linkermuisknop ingedrukt houdt en de balk vol laat lopen. Dus het is op zich een beetje vreemd dat je een sticky fully charged gereed kan houden...
[ Voor 20% gewijzigd door falcon4ever op 23-01-2009 11:37 ]
Natuurlijk is dit een feature, je ziet niet voor niks die 'power laadbalk'.falcon4ever schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:02:
Ik zorg er als demoman altijd voor dat ik een volledig geladen sticky klaar heb staan. Bij toeval uitgevonden (geen idee of dit algemeen bekend is of een bug/feature).
Denk dat veel demo's het niet gebruiken, omdat ze alleen maar stickies spammen en z.s.m. detonaten. De standaard lame ass overpowered demo dus
Verwijderd
+ de restmace schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 02:07:
[...]
Met de sticky gewoon mikken en dan nog in de lucht laten ontploffen.
Zo'n noob ben ik nou ook weer niet
http://gottf.hlstatsx.com/?mode=playerinfo&player=6810
Vooral in Kritz situaties als iedereen massaal vlucht bak ik er niets van. Gewone combat is een eitje, maar kritz? Iedereen is in 2 seconden weg of ik ben zo dood

Die laadbalk is voor als je je linkermuisknop ingedrukt houdt, lijkt me niet de bedoeling dat je met je rechtermuisknop je opgeladen sticky oneindig vast kan houden.Freich schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:18:
[...]
Natuurlijk is dit een feature, je ziet niet voor niks die 'power laadbalk'.
Denk dat veel demo's het niet gebruiken, omdat ze alleen maar stickies spammen en z.s.m. detonaten. De standaard lame ass overpowered demo dus
falcon4ever schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 11:02:
Dat wist ik dus niet

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Ja ja de update gaat er aan komen:
En eindelijk wordt de timeout gefixtFrom: hlds-bounces@list.valvesoftware.com [mailto:hlds-bounces@list.valvesoftware.com] On Behalf Of Jason Ruymen
Sent: Thursday, January 22, 2009 6:24 PM
To: Half-Life dedicated Win32 server mailing list; hlds_linux@list.valvesoftware.com
Subject: [hlds] Team Fortress 2 Update Coming Next Week
There is still some work going into the next update for Team Fortress 2. We were hoping to have this out this week, but with the extra testing we need to do, the update has been pushed back to early next week. This update will include the timeout fix during map change.
Jason

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Eindelijk word de Scout nuttigBrainstorm schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:53:
Ja ja de update gaat er aan komen:
[...]
En eindelijk wordt de timeout gefixt

/speculatie
Wacht maar tot de spy alle updates heeftCapTVK schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:50:
Dat verklaart de ammo-pickup cloakbonus maar ik zie nog aardig wat mensen niet spychecken !En wat SG's betreft, elke SG is onder de juiste hoek wel kapot te maken. Maar dat is geen nieuws.
Maar dat kan dus welTsunami schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:46:
[...]
Die laadbalk is voor als je je linkermuisknop ingedrukt houdt, lijkt me niet de bedoeling dat je met je rechtermuisknop je opgeladen sticky oneindig vast kan houden.
Dan kap ik met tf2 en ga ik fulltime aan de l4d.
tenzij cabo offline is natuuuuuurlijk
[ Voor 27% gewijzigd door falcon4ever op 23-01-2009 16:38 ]
Verwijderd
Scouts zijn al nuttig. Maar niet op alle maps, en het verschil tussen een slechte scout en een goede is echt HUGE.
Oja verkeerd begrepenTsunami schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:46:
[...]
Die laadbalk is voor als je je linkermuisknop ingedrukt houdt, lijkt me niet de bedoeling dat je met je rechtermuisknop je opgeladen sticky oneindig vast kan houden.

Lies, damned lies (and statistics)!
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Je bedoelt stickies, toch? Of ben ik al heel vaak dood gegaan door pipes zonder dat dat nodig was?Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 18:47:
Pro-tip (): pipes die op de grond liggen kan je ook kapotschieten.
Ik merk eigenlijk aan veel spelers dat ze het sticky trucje nu wel door hebben. Op echte noob servers kan je nog steeds bergen kills halen maar op de GoT server wordt het lastiger. Het antwoord hierop heb je zelf al gegeven: Area control.Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 01:26:
Het is een geniale manier om mensen in een hoekje te drijven door vluchtwegen af te dekken. Vluchten ze toch? Boem! Blijven ze in het hoekje staan? pipe! Probleem is dat dit het beste werkt met teamleden die dit trucje doorhebben en ook zones dichthouden. Dan wordt het helemaal kinderspel om hopen kills te stapelen.
Crits is meestal redelijk snel boem bij mij. Mensen ontwijken ze toch wel als ze ze zien. En de keren dat ik nog net iemand met low health op een redelijke afstand mee pak is echt vaak te noemen. Zeker snelle scouts willen nogal eens 'toevallig' eroverheen jumpen.
Verwijderd
Nee.LUH-3417 schreef op zondag 25 januari 2009 @ 10:57:
[...]
Je bedoelt stickies, toch? Of ben ik al heel vaak dood gegaan door pipes zonder dat dat nodig was?
Ik heb het zelf nog niet getest, maar stond op de steamfora
@ Marx
Pipes zijn echt mijn primary. (Mistav en vooral Hathor zijn echte sticky sletten, Napo ongeveer zoals ik paar maanden geleden was met iets meer sticky kills. Maar nu lukt dat gewoon niet meer. Moet je maar even in hlstats kijken naar percentages voor Hathor en Misty
- Backup voor als het echt nodig is.
- Een stukje achter mij volplakken, dat als ik terug vlucht en iemand mij volgt ik boemboem kan doen.
- Een doorgang afzetten door ze uit zicht te plaatsen, en dan met pipes die doorgang dekken of op een andere letten en de gestickiede net in beeld houden.
-
En we krijgen nu zeer snel een update:
Eruit blijkt onder andere dat de Natscha een buff krijgt, een iets hogere slowrate.
Waar ik ook vrolijk van word: weapon loadout via Steam cloud! Hoef je tenminste niet meer elke keer je wapens na te kijken.
Ik heb er zin in
Stuk is nog een stukje langer, te lezen op www.teamfortress.comWe're just about done with the Scout pack, and our design and coding has already moved on to the next pack. The weapons and achievements are all nailed down, and we just have to finish up the final artwork on them. We like to do the final art as late as possible to ensure that we don't waste any work, which turned out to be a good decision this time around due to the large number of unlockables we tried out as alternatives to the Scattergun. Balancing his replacement weapon has been very tricky due to large threat difference of the Scout between skilled and non-skilled hands. More on that soon.
"When's the next update going to be out?"
* We've got an update that should be out tomorrow with a bunch of bug & exploit fixes. Later this week we hope to have another update out that changes the way we store your unlockable items. You shouldn't notice much difference, other than if you play on multiple computers we'll now propagate your item choices. You can think of that update as the one that moves your inventory into the Steam Cloud. Once that's out of the way, we'll be able to ship the Scout pack.
Eruit blijkt onder andere dat de Natscha een buff krijgt, een iets hogere slowrate.
Waar ik ook vrolijk van word: weapon loadout via Steam cloud! Hoef je tenminste niet meer elke keer je wapens na te kijken.
Ik heb er zin in
Alleen onduidelijk wanneer precies de Scout update is. Morgen updaten ze bugs enzo (en Natasha). Maar ze zijn niet duidelijk over Scout pack. Ben ook benieuws naar de Meet the videoFl4pp13 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:16:
En we krijgen nu zeer snel een update:
[...]
Stuk is nog een stukje langer, te lezen op www.teamfortress.com
Ik heb er zin in
Verwijderd
kan net zo goed deze week zijn iedergeval voor vrijdag.
ik gok zelf donderdag.
en dat vanavond nog een update komt.
en dan donderdag avond scout update komt.
anders volgende week gok ik.
ik gok zelf donderdag.
en dat vanavond nog een update komt.
en dan donderdag avond scout update komt.
anders volgende week gok ik.
Ze doen lijkt mij eerst een grote aankondiging + dagen erbij dat het duurt voor de unlock en zo'n free weekend. Dat is voor de business goed. Dus ik denk dat volgende week de aankondiging komt met stap voor stap de unlocks bekend maken en dan spelen met het free weekend.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Verwijderd
Reken maar op volgende week, eerst gaan ze server side dingen fixen (unlocks naar steamcloud) waarna pas de scout update gaat komen.DeX schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:17:
[...]
Alleen onduidelijk wanneer precies de Scout update is. Morgen updaten ze bugs enzo (en Natasha). Maar ze zijn niet duidelijk over Scout pack. Ben ook benieuws naar de Meet the video
Er staat toch morgen een update met fixes voor bugs en exploits.
Het einde van de week een update voor de manier waarop unlocks worden opgeslagen (Steam cloud
)
Scout-pack kan dus niet meer deze week.
Lijkt me erg aannemelijk wat Yonni zegt.
Het einde van de week een update voor de manier waarop unlocks worden opgeslagen (Steam cloud
Scout-pack kan dus niet meer deze week.
Lijkt me erg aannemelijk wat Yonni zegt.
Steamcloud is volgens mij netzoiets als een profiel online opgeslagen. Dit werkt imo prima in bijv L4D.
Steam cloud is de bom, nu nog save games online opslaan
.
Gelukkig komt de scout update spoedig. Dan heb ik die alvast gehad. Gaat mij natuurlijk om de spy update
Cabo schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 20:20:
Gelukkig komt de scout update spoedig. Dan heb ik die alvast gehad. Gaat mij natuurlijk om de spy update

Verwijderd
Fixed cloaked spies having a particle-beam effect while standing next to a dispenser that's healing them
Jammer. Heb al zeker 10 kills op die manier gemaakt
.
Jammer. Heb al zeker 10 kills op die manier gemaakt
Dôh. Dat wist ik dus niet.
Doe wel eens bij vijandelijke dispenser campen terwijl ik cloaked ben. Bij een lv3 houdt je dat oneindig vol. Maar ik werd het merendeel afgeslacht. Dacht dat ik toen gewoon te dicht tegen de dispenser stond waardoor ik een beetje opaque werd... maar ik had dus gewoon een enorme healbeam om me heen
De volledige update
[quote]Team Fortress 2/Day of Defeat: Source Update Released
JANUARY 28, 2009, 4:50 PM - JASON RUYMEN - PRODUCT UPDATE
Updates to Team Fortress 2 and Day of Defeat: Source have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:
Team Fortress 2
• Added percentage to UberCharge HUD panel for the Medic
• Added upgrade progress and levels to Engineer HUD panel for all buildings
• Added mp_tournament_allow_non_admin_restart server ConVar to allow server admin to toggle whether non-admin players can issue the mp_tournament_restart ConCommand on the server. Default is 1 (current behavior)
• Added flag to the gamerules entity so map authors can override the HUD type being used. Allows map authors to force CTF or CP HUD to be used if they mix CTF/CP entities in the map
• Added check in CTF HUD to make sure it doesn't point at disabled capture zones when the player is carrying the flag. Allows map authors to have more than one capture zone for each team in the map
• Changed AutoTeam to give new players to the attackers on attack/defend maps if the teams are even
• Fixed Pyro model not animating in the class menu
• Fixed players getting stuck in the "prepare to respawn..." countdown loop
• Fixed Natascha not getting the proper 75% of damage and slightly increased the strength of Natascha's slowdown
• Fixed teleporter entrance/exit effects being drawn when they don't have a matching teleporter entrance/exit
• Fixed announcer saying "the cart is nearing the checkpoint" after the round has already been won
• Fixed cloaked spies having a particle-beam effect while standing next to a dispenser that's healing them
• Fixed server crash when trying to load a map that contains control points with duplicate index values
• Fixed several materials warnings in the console
• Fixed "Cart.Explode" sound script entry using an unknown sound channel
• Marked the cl_bobcycle and cl_bobup ConVars as cheats
Team Fortress 2 and Day of Defeat: Source
• Fixed clients using reloadresponsesystems, sv_soundemitter_flush, sv_soundemitter_filecheck, sv_findsoundname, and sv_soundscape_printdebuginfo to lag/crash servers
Source Engine
• Fixed client "timeout on mapchange" problem
• Fixed setinfo exploit
• Marked the r_aspectratio ConVar as a cheat
Server Browser
• Renamed "Quick List" to "Map List"
• Removed minimum ping filter from Map List
Zitten meerdere goeie fixes in!!
Behalve
Doe wel eens bij vijandelijke dispenser campen terwijl ik cloaked ben. Bij een lv3 houdt je dat oneindig vol. Maar ik werd het merendeel afgeslacht. Dacht dat ik toen gewoon te dicht tegen de dispenser stond waardoor ik een beetje opaque werd... maar ik had dus gewoon een enorme healbeam om me heen

De volledige update
[quote]Team Fortress 2/Day of Defeat: Source Update Released
JANUARY 28, 2009, 4:50 PM - JASON RUYMEN - PRODUCT UPDATE
Updates to Team Fortress 2 and Day of Defeat: Source have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:
Team Fortress 2
• Added percentage to UberCharge HUD panel for the Medic
• Added upgrade progress and levels to Engineer HUD panel for all buildings
• Added mp_tournament_allow_non_admin_restart server ConVar to allow server admin to toggle whether non-admin players can issue the mp_tournament_restart ConCommand on the server. Default is 1 (current behavior)
• Added flag to the gamerules entity so map authors can override the HUD type being used. Allows map authors to force CTF or CP HUD to be used if they mix CTF/CP entities in the map
• Added check in CTF HUD to make sure it doesn't point at disabled capture zones when the player is carrying the flag. Allows map authors to have more than one capture zone for each team in the map
• Changed AutoTeam to give new players to the attackers on attack/defend maps if the teams are even
• Fixed Pyro model not animating in the class menu
• Fixed players getting stuck in the "prepare to respawn..." countdown loop
• Fixed Natascha not getting the proper 75% of damage and slightly increased the strength of Natascha's slowdown
• Fixed teleporter entrance/exit effects being drawn when they don't have a matching teleporter entrance/exit
• Fixed announcer saying "the cart is nearing the checkpoint" after the round has already been won
• Fixed cloaked spies having a particle-beam effect while standing next to a dispenser that's healing them
• Fixed server crash when trying to load a map that contains control points with duplicate index values
• Fixed several materials warnings in the console
• Fixed "Cart.Explode" sound script entry using an unknown sound channel
• Marked the cl_bobcycle and cl_bobup ConVars as cheats
Team Fortress 2 and Day of Defeat: Source
• Fixed clients using reloadresponsesystems, sv_soundemitter_flush, sv_soundemitter_filecheck, sv_findsoundname, and sv_soundscape_printdebuginfo to lag/crash servers
Source Engine
• Fixed client "timeout on mapchange" problem
• Fixed setinfo exploit
• Marked the r_aspectratio ConVar as a cheat
Server Browser
• Renamed "Quick List" to "Map List"
• Removed minimum ping filter from Map List
Zitten meerdere goeie fixes in!!
Behalve
Naar mijn idee zou die juist naar defensive team moeten. Attackers zijn al in het voordeel dat ze makkelijker kunnen terug trekken als een merendeel dood is.Changed AutoTeam to give new players to the attackers on attack/defend maps if the teams are even
[ Voor 4% gewijzigd door frickY op 29-01-2009 13:17 ]
Heb sinds de update opeens enorm veel disconnects.. al een paar seconden nadat ik de server zit..lekker dan
Zeker weten? Kan niet anders dan dat het goed getest is.
Kans lijkt me groter dat je met Sasha rondloopt met een texture van Natascha. Even opnieuw naar je loadout menu?
Kans lijkt me groter dat je met Sasha rondloopt met een texture van Natascha. Even opnieuw naar je loadout menu?
Welke bug is dit? Dat er ene ronde gloed achterblijft ofzo. Want die stralen van de dispenser zie je zo ie zo.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 12:54:
Fixed cloaked spies having a particle-beam effect while standing next to a dispenser that's healing them
Jammer. Heb al zeker 10 kills op die manier gemaakt.
Verwijderd
Dispenser stralen denk ik.Cabo schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:55:
[...]
Welke bug is dit? Dat er ene ronde gloed achterblijft ofzo. Want die stralen van de dispenser zie je zo ie zo.
Hmm, ik denk niet dat die stralen weg zijn gehaald. Anders is 't helemaal makkelijk
Als iemand mij online ziet: http://steamcommunity.com/profiles/76561197965230512 dit ben ik ffe niet iemand heeft mijn account overgenomen...vraag me niet hoe maar ik heb al een ticket bij steam neergezet.
Als je dus een link of iets dergelijks ontvangt open die niet
ben benieuwd hoelang dit duurt...hij is dus online op mijn account
Als je dus een link of iets dergelijks ontvangt open die niet

ben benieuwd hoelang dit duurt...hij is dus online op mijn account
[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 29-01-2009 17:25 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Zat dit er niet al in ?Killzone schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:33:
Steam cloud is de bom, nu nog save games online opslaan.
Ah, vandaar dat ik neergeschoten werd toen ik cloaked op een dispenser stondfrickY schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:00:
Dôh. Dat wist ik dus niet.
Tis wel handig dat je als spy oneindig op vijandelijke lvl3 dispensers kan blijven zitten, kan je opt gemakje kijken wat het team aan het doen is en afwachten wanneer je gaat toeslaan
If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It
Als je er op staat ben je sowieso zichtbaar. Je wordt bij alles wat je aanraakt namelijk licht zichtbaar.
Waarom zou je als attacker willen terugtrekkenfrickY schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 13:00:
Naar mijn idee zou die juist naar defensive team moeten. Attackers zijn al in het voordeel dat ze makkelijker kunnen terug trekken als een merendeel dood is.

edit: quoten is moeilijk

[ Voor 15% gewijzigd door stijnislike op 30-01-2009 09:12 ]
Vanuit het Left4Dead topic:
http://g2play.pl/p/en/ <--- Erg goedkope orange box (9 euro). Ik heb er zelf L4D besteld en dat werkte gewoon goed en met mij nog een aantal anderen ook. Maja natuurlijk op eigen risico.
http://g2play.pl/p/en/ <--- Erg goedkope orange box (9 euro). Ik heb er zelf L4D besteld en dat werkte gewoon goed en met mij nog een aantal anderen ook. Maja natuurlijk op eigen risico.
Is dat niet een of andere phising site voor steam? Dat er dan zoiets gebeurd als met Ghostrider z'n account.
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ik wou dat dit ook werkte met non-Valve games, zodat ik bij m'n vriendin verder kon spelen met mijn Quake en X-Com savegames van hier.Killzone schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 19:33:
Steam cloud is de bom, nu nog save games online opslaan.
Bij je vriendin moet je met wat anders spelen LUHtje
.
Volgens mij quote je de verkeerde
Verder is de update wel relax, al zijn de exra percentages e.d. die je als engie en medic te zien te klein om echt goed in beeld te hebben, je kunt er niet even snel een blik op werpen tijdens een gevecht.
Je hoeft er geen account aan te maken als je koopt met paypal express. Dus je laat geen username/pass/steam account achter. Je krijgt gewoon een key die je op je steam kan invoeren.Yonni schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:21:
Is dat niet een of andere phising site voor steam? Dat er dan zoiets gebeurd als met Ghostrider z'n account.
Het is mij nogsteeds onduidelijk waarom mijn account nou gehijacked is, wel is die nu disabled... vaag gebeuren ik heb nooit maar dan ook nooit mijn wachtwoord vrijgegeven of ingevoerd op een scam steam site.Yonni schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 21:21:
Asus Zenbook i7 256gb
Als je wachtwoord "Ghostrider" is, of iets anders simpels, is dat natuurlijk zo geraden.
Kan ook zijn dat ze een "Forgot My Password"-mail hebben weten te bemachtigen, of dat je PC besmet is met mallware welke oa. die accountgegevens heeft gejat, of één van de vele andere opties.
Kan ook zijn dat ze een "Forgot My Password"-mail hebben weten te bemachtigen, of dat je PC besmet is met mallware welke oa. die accountgegevens heeft gejat, of één van de vele andere opties.
Installeer iig je windows even overnieuw. Het kan best met een keylogger achtig ding of andere trojan gedaan zijn (dat was bij mij iig het geval toen ik m'n steam account gehijacked kreeg).Ghostrider schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 08:41:
[...]
Het is mij nogsteeds onduidelijk waarom mijn account nou gehijacked is, wel is die nu disabled... vaag gebeuren ik heb nooit maar dan ook nooit mijn wachtwoord vrijgegeven of ingevoerd op een scam steam site.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
meestal is het gewoon iemand die je "secret question" heeft beantwoord.frickY schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:19:
Als je wachtwoord "Ghostrider" is, of iets anders simpels, is dat natuurlijk zo geraden.
Secret question....belachelijk dat die dingen nog steeds zoveel gebruikt worden en soms verplicht zijn. Leuk en handig voor de gebruiker maar ook erg handig om misbruikt te worden. Ik voer er zelf altijd random karakters in. Gewoon nieuw wachtwoord aanvragen via e-mail lijkt me een betere optie.RocketKoen schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:37:
[...]
meestal is het gewoon iemand die je "secret question" heeft beantwoord.
Maar inderdaad zoals men hierboven zegt, controleer je computer grondig (virussen, spyware, etc). Mocht je niet de enige zijn die gebruik maakt van de pc dan zul je nog extra stappen moeten nemen om het een en ander veilig te stellen. Herinstallatie (met format) is altijd een goede manier om zeker van te zijn dan je pc weer schoon is van de nodige ongein, echter als je een simpel wachtwoord hebt dan zul je deze ook moeten verbeteren en veranderen (waar gebruikt).
ik voer tegenwoordig ook onzin in.Graham schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:37:
[...]
Secret question....belachelijk dat die dingen nog steeds zoveel gebruikt worden en soms verplicht zijn. Leuk en handig voor de gebruiker maar ook erg handig om misbruikt te worden. Ik voer er zelf altijd random karakters in. Gewoon nieuw wachtwoord aanvragen via e-mail lijkt me een betere optie.
Maar inderdaad zoals men hierboven zegt, controleer je computer grondig (virussen, spyware, etc). Mocht je niet de enige zijn die gebruik maakt van de pc dan zul je nog extra stappen moeten nemen om het een en ander veilig te stellen. Herinstallatie (met format) is altijd een goede manier om zeker van te zijn dan je pc weer schoon is van de nodige ongein, echter als je een simpel wachtwoord hebt dan zul je deze ook moeten verbeteren en veranderen (waar gebruikt).
of als secret question "wat is mijn password"
Heb vroeger in een planetarion kloon ook 7 accounts van spelers in de enemy clan "gehackt" door simpelweg hun nickname als loginnaam en password te proberen

pas toen er ongeveer 15 mensen de login van 1 iemand hadden geraden ging het een beetje opvallen
hoe kom ik van dit kk probleem af dat mn console steeds omhoog gaat als ik 1 letter typ? en nee, ik vind het geen oplossing om eerst een klinker te typen en te backspacen
Stuurt die secret question niet een mail als je het goed geraden hebt? Anders is het wel een domme backdoor.
keyboard op engels zetten in tf2, hoe je dat doet? Geen idee, ben 't al zo lang gewend om klinker in console te doen sinds 2003RedruM schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:25:
hoe kom ik van dit kk probleem af dat mn console steeds omhoog gaat als ik 1 letter typ? en nee, ik vind het geen oplossing om eerst een klinker te typen en te backspacen
@RedruM
Inderdaad niet je toetsenbord op Nederlandse indeling zetten.
Daar kan TF2 niets aan doen, dat is de manier waarop windows die toets afvangt.
Je kunt natuurlijk ook een andere key binden aan de console
F10 bijvoorbeeld
F10 bijvoorbeeld
In de HL1 engine voordat het naar Steam ging werkte t altijd prima. Praktisch elke game met een console heeft dit probleem niet. Als Valve een EU developer was, was het allang ooit gefixedfrickY schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 21:21:
@RedruM
F10 bijvoorbeeld
Nieuwe blog entry met wat concept art van de Scout in vroeg stadium van ontwerp. Die uzi bevalt me eigenlijk wel.....misschien iets wat ze toch mee moeten nemen in de upgrades/unlockables
Ik hoop voor een automatisch geweer ipv de pistol. Dan heb je een automatische gun, maar die is dan niet voor long range
. Deze doet dan ook minder damage dan de pistol
.
[ Voor 16% gewijzigd door TheJVH op 31-01-2009 02:28 ]
Ik had een vrij tricky password met geheime vraag iets als antwoord als jifhbfvo274236542 oid. pc is opnieuw geinstalleerdfrickY schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 11:19:
Wat wel vaag is dat ik regelmatig voor dit gebeuren password reset mailtjes kreeg...waarmee ik uiteraard niks deed

[ Voor 9% gewijzigd door Ghostrider op 31-01-2009 11:46 ]
Asus Zenbook i7 256gb
Vroeger had de scout sowieso nog de nailgun die hij ook in TF Classic en TF zelf had. Kijk maar eens naar een van de eerste trailers en dan het Scout stukje:
[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=NaF638MBSAE]
[YouTube: http://nl.youtube.com/watch?v=NaF638MBSAE]
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Verwijderd
Dat gaat hij zeker niet krijgen, een spray n pray gun.Wiebbe schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:33:
Vroeger had de scout sowieso nog de nailgun die hij ook in TF Classic en TF zelf had. Kijk maar eens naar een van de eerste trailers en dan het Scout stukje:
[video]
In dat filmpje had ie toch echt een wapen a la de SMG van de sniper in z'n handen, in een ander filmpje zie je de nailgun.Wiebbe schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 12:33:
[video]
Ben het wel met Koeitje eens. De scout hoeft van mij geen Spray/pray wapen, zie liever een soort carbine/rifle idee. Ik wil trouwens ook dat de scout een taunt-kill mogelijkheid krijgt. Iets dat te maken heeft met de baseball bat. Dat je letterlijk iemand de grond in bonkt
Verwijderd
Ik wil echt enorm graag een railgun voor de scout. De extreem wazige spread is zo irritant.Fl4pp13 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 14:10:
[...]
In dat filmpje had ie toch echt een wapen a la de SMG van de sniper in z'n handen, in een ander filmpje zie je de nailgun.De nailgun is trouwens terug te vinden in de models dir van TF2. Als je vervolgens met de model viewer van de SDK het bekijkt zie je een ongetexturede nailgun.
Ben het wel met Koeitje eens. De scout hoeft van mij geen Spray/pray wapen, zie liever een soort carbine/rifle idee. Ik wil trouwens ook dat de scout een taunt-kill mogelijkheid krijgt. Iets dat te maken heeft met de baseball bat. Dat je letterlijk iemand de grond in bonkt
Zijn er nog mensen die dit herkennen?
Ik krijg toch elke keer weer een warm gevoel van binnen.. Zulke goede herinneringen aan.. zo'n beetje het begin van m'n online gaming carriere met een 28k8 modem
Keihard pwnen op de hetnet servers met Engineer en dan EMP grenades timen
TFC heb ik eigenlijk totaal geskipped.
Ik krijg toch elke keer weer een warm gevoel van binnen.. Zulke goede herinneringen aan.. zo'n beetje het begin van m'n online gaming carriere met een 28k8 modem
[ Voor 11% gewijzigd door RedruM op 31-01-2009 15:26 ]
Ah nou dat soort wachtwoorden zijn wel redelijk al zou ik het wat meer mixen (doorelkaar) en ook hoofdletters. Tis iig niet standaard een naam van een vriendin plus datumGhostrider schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:45:
Ik had een vrij tricky password met geheime vraag iets als antwoord als jifhbfvo274236542 oid. pc is opnieuw geinstalleerd...nu maar afwachten hoelang de steam support er over doet...
Mjah dat is al een goede indicatie dat iemand zit te kutten. Vaak kan je daarmee wel Valve informeren en zij kunnen mogelijk iets met het IP waarvan de requests komen. Je zult vast niet de enige zijn.Ghostrider schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 11:45:
Wat wel vaag is dat ik regelmatig voor dit gebeuren password reset mailtjes kreeg...waarmee ik uiteraard niks deed
Beetje voor mijn tijd qua TF. Speelde wel eens TF maar dat zag er al wat gelikt eruit, ben meer begonnen met CS beta's. Al speel ik geen CS meer nu.RedruM schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:24:
Vorig jaar nog poosje gespeeld toen ik klaar was met TF2RedruM schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 15:24:
[video]
Ik krijg toch elke keer weer een warm gevoel van binnen.. Zulke goede herinneringen aan.. zo'n beetje het begin van m'n online gaming carriere met een 28k8 modemKeihard pwnen op de hetnet servers met Engineer en dan EMP grenades timen
TFC heb ik eigenlijk totaal geskipped.
Weet niet hoe regelmatig Brainstorm dit topic leest, maar mensen missen een beetje de support voor Server Redirect
Ja moet weer eens plugins gaan schrijven
Thanks btw.
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Al geprobeerd om in je textveld met de rechtermuisknop te drukken en dan engels selecteren?RedruM schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:25:
Bij mij deed het wonderen.
Even vraagje, wordt dispenser-hoppen (dispenser bouwen om iets op een hoger platform te zetten) als lame gezien, of is het acceptabel?
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Heb eigenlijk nog nooit mensen er over horen klagen... Voor engies kost het altijd meer tijd enzo, en sentries zijn altijd wel uit te schakelen met stickies, waar ze ook staan. Kan me wel voorstellen dat het frustrerender is voor spies.
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
Verwijderd
Ik doe het ook wel eens en de spies kunnen mij dan nog steeds backstabbenVyperX schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:29:
Heb eigenlijk nog nooit mensen er over horen klagen... Voor engies kost het altijd meer tijd enzo, en sentries zijn altijd wel uit te schakelen met stickies, waar ze ook staan. Kan me wel voorstellen dat het frustrerender is voor spies.
Dan doe je denk ik iets gruwelijk fout.Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:38:
[...]
Ik doe het ook wel eens en de spies kunnen mij dan nog steeds backstabben
het is wel het idee om ergens op te bouwen waar niemand kan komen hé?
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Verwijderd
Ach sorry, ik las het verkeerd. Ik dacht zelf op de dispenser blijven staan, en de sentry op het platform/grond bouwen(Dat lukt bijvoorbeeld bij goldrush, 1e stage en dan bij de brug), maar als de engi ook er bovenop staat lukt dat niet neekKaltUu schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:44:
[...]
Dan doe je denk ik iets gruwelijk fout.
het is wel het idee om ergens op te bouwen waar niemand kan komen hé?

Verwijderd
Met dispensers ergens op klimmen (al dan niet met daarna nog springen + snel teleport bouwen) is een standaard techniek. Je bent zelfs stom als je het niet doet
.
Als je alle tijd hebt: level drie sentry's zijn hoger dan dispensers... kun je hoger komen.
Er zijn servers waat het als cheaten wordt gezien. Ikzelf vind het prima, en doe het zelf ook regelmatig. Het is één van de leukere kanten van engineer zijn om ergens een tele-exit weg te krijgen om je team een voordeel te geven, en de vijand te verassen. Je kunt natuurlijk niet voor niets op je eigen buildings staan, en niet op die van anderenkKaltUu schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:59:
Al geprobeerd om in je textveld met de rechtermuisknop te drukken en dan engels selecteren?
Bij mij deed het wonderen.
Even vraagje, wordt dispenser-hoppen (dispenser bouwen om iets op een hoger platform te zetten) als lame gezien, of is het acceptabel?
Zelfde als vijand backstabben wanneer ze uit de spawn komen.
Dat is altijd zo leuk heCabo schreef op maandag 02 februari 2009 @ 17:55:
Zelfde als vijand backstabben wanneer ze uit de spawn komen.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Liever een spy bij de spawn dan een demo met stickies die zich daar een aantal respawnwaves staat te vermaken, he Lion
Ziet er goed uit! En dan hopelijk binnen een paar weken het scout packUpdates to Team Fortress 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:
New client features
* Added Viewmodel FOV slider to advanced multiplayer options
* Added a hide viewmodel option to advanced multiplayer options
* Added custom crosshair support
o Added crosshair image, scale, and color settings to the Options->Multiplayer settings tab
o Moved HUD minimal mode & Disable Spray options into the Advanced Multiplayer settings
* Added "open_charinfo_direct" command that opens the loadout directly to the class you're currently playing
o Replaced the "Open Loadout" entry in the options->keys dialog with this new command. Rebind / reset your config to defaults to use it
New server features
* Added "tf_damage_disablespread" convar to disable the 25% damage spread on all damage
* Added class limit support to tournament mode
o Set the "tf_tournament_classlimit_X" convars to the max number of class X allowed
* Added "tf_tournament_hide_domination_icons" convar, that allows a tournament mode server to force clients not to display domination icons over their nemeses
Gameplay changes
* Modified critical hit calculation. Overall, critical hit chance is now much more recent-performance based:
o Base chance is now 2% (was 5%).
o Bonus range based on damage done changed from 0%-15% to 0%-10
o Damage range required for bonus changed from 0-1600 to 0-800
* Reduced random damage spread applied to all player damage from +-25% to +-10%
* Slight reduction (improvement) of the minigun's spread
* Increased flare direct hit damage from 20 to 30
* Rewrote Natascha's slowdown code to be more consistent
* Sniper rifle now supports Crit Boost state like all other weapons (i.e. Kritzkrieg makes all shots critical hits)
* Stealthed spies are no longer able to pickup the intelligence. They must uncloak first
* Increased soldier primary ammo count from 16 to 20
Bugfixes
* Fixed crash when running in tools mode
* Added UTIL_IsCommandIssuedByServerAdmin() checks to several "physics_" CON_COMMAND scripts to prevent clients issuing the commands
* Fixed bug in teleporter logic that allowed engineers to build teleporters with HUGE health values
* Fixed matching teleporter not getting a health buff when the pair is upgraded (only the tele you were hitting got the health buff)
* Fixed Medic UberCharge percentage in minimal-HUD mode

Verwijderd
800dmg is wel erg weinig, dat heb je binnen 15 seconden bij elkaar.DeX schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 08:23:
Dus eigenlijk zijn randomcrits nu minder, en performance crits meer.
Even kijken hoe dat speelt.
Reductie van minigun spread is wel goed, dat komt effectief neer op meer damage op alle range groter dan pointblank
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2009 09:19 ]
Wel cool dat snipers nu ook baat hebben bij de kritzkrieg
, dat moet verwoestend uithalen met een goede sniper!
En betekend dit nu ook dat je teleports op afstand kan repareren door ze up te graden?
En betekend dit nu ook dat je teleports op afstand kan repareren door ze up te graden?
[ Voor 28% gewijzigd door LtMarx op 03-02-2009 09:46 ]
Naja, sniper rifle moet nog steeds een tijd opladen om volle damage te doen, ondanks dat het een crit is.Lt. Marx schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:44:
Wel cool dat snipers nu ook baat hebben bij de kritzkrieg, dat moet verwoestend uithalen met een goede sniper!
...
Verwijderd
Had het met Notna al over een kritzjuggle over 5 fully charged snipersVyperX schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:49:
[...]
Naja, sniper rifle moet nog steeds een tijd opladen om volle damage te doen, ondanks dat het een crit is.
Leuk, tenzij er een cabo achter hen staat.Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 09:59:
[...]
Had het met Notna al over een kritzjuggle over 5 fully charged snipers

5 charged snipers bij elkaar, die allemaal goed uitzicht hebben om mensen te raken? Geen idee of dat gaat werken. 
Al staan er 3 bij elkaar, dan hoor je ze al klagen dat de anderen in hun zicht staan.
Al staan er 3 bij elkaar, dan hoor je ze al klagen dat de anderen in hun zicht staan.
Dit topic is gesloten.