Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.545 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben alweer de hele avond met de Conceptronic aan het stoeien geweest.

Dat ding wil nog steeds mijn netwerk niet zien, terwijl ik zo'n beetje alle firmware's nu gehad heb.

Wat blijkt trouwens? De Conceptronic krijgt heel even een eigen IP, maar daarna verdwijnt hij uit mijn cliëntlist.

Hij lost dus op in het nix, zeg maar.

Mijn conclusie is nog steeds: een waardeloos apparaat in de ruimste zin van het woord. Want hoe wil je films afspelen als hij geen netwerk wil zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:40:

Dat ding wil nog steeds mijn netwerk niet zien, terwijl ik zo'n beetje alle firmware's nu gehad heb.

Wat blijkt trouwens? De Conceptronic krijgt heel even een eigen IP, maar daarna verdwijnt hij uit mijn cliëntlist.

Mijn conclusie is nog steeds: een waardeloos apparaat in de ruimste zin van het woord. Want hoe wil je films afspelen als hij geen netwerk wil zien?
Tijdelijk even de films naar een usb-stick / usb-hardeschijf kopieren,,

ftp://ftp.conceptronic.ne...MA_FW_UPD_v1.09.55.xx.zip

Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:43

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:40:

Voordat ik conclusies trek:
Als je naar setup gaat en je gaat dan naar de optie: versie, zie je daar het LAN MAC adres staan?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
Pruttelpot schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 23:21:
[...]

Helaas heb ik de beste mensen van Conceptronic hier ook al voor gewaarschuwd, dat er vele klachten gaan komen zodra deze firmware gereleased zou worden, maarja, dikke pech.

In iedergeval hier de oplossing voor je;

ftp://ftp.conceptronic.ne...MA_FW_UPD_v1.09.55.xx.zip

Pak de versie uit die je nodig hebt (6 of 9), zet upgrade.bin in de root van een usb stick, stop de usb stick in de cfullhdma en doe een firmware upgrade vanaf usb op de cfullhdma.

Je cfullhdma werkt nu perfect via samba shares ed. De nieuwste firmware heeft gewoon een hele dikke vette bug, maarja;

Het precieze antwoord op mn rfc-tje was:
"this issue will not causing the firmware not to be released."

Gevolg is dat ik nu bij 4 kennissen langs ben geweest met mn USB stick en het aanraden om tot nader orde niet te upgraden (en laat dat nou precies de doelgroep zijn waar conceptronic zich op richt; no nonsense moet-gewoon-werken mensen.. Maargoed, conceptronic gaat hen kennende leren van deze "foute" firmware release..).
Gisteren heb ik per ongeluk als een ander gepost (xxxAngelxxx), dus ik pak mijn postje weer ff over...

Helaas, ook deze firmware werkt voor geen meter (met en zonder DHCP). Hij blijft oneindig zoeken zonder het vinden van mijn Conceptronic NAS en/of PC.

Tot nu toe een hopeloos apparaat en ik snap niet dat hij goede recenties krijgt :(
Jammer dat de oude Xbox geen HD ondersteund....

Ik kijk het nog ff aan met een toekomstige firmware, maar als dat niet deze maand is, geef ik hem terug aan de winkel

edit: ik heb een MAC die begint met 00:22:F7:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RayMan schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 09:53:
[...]

Gisteren heb ik per ongeluk als een ander gepost (xxxAngelxxx), dus ik pak mijn postje weer ff over...

Helaas, ook deze firmware werkt voor geen meter (met en zonder DHCP). Hij blijft oneindig zoeken zonder het vinden van mijn Conceptronic NAS en/of PC.

Tot nu toe een hopeloos apparaat en ik snap niet dat hij goede recenties krijgt :(
Jammer dat de oude Xbox geen HD ondersteund....

Ik kijk het nog ff aan met een toekomstige firmware, maar als dat niet deze maand is, geef ik hem terug aan de winkel
Als 1.09.55 bij jou ook niet werkt dan is het probleem wat pruttelpot aanhaalt niet jouw probleem

In een aantal gevallen kan het voorkomen dat de netwerk driver van de cfullhdma niet geladen wordt (pruttelpot z'n probleem en van nog een aantal andere mensen).

Ik heb gelukkig van iemand z'n cfullhdma gekregen en die is nu voor analyse naar mijn engineers.
want reproduceren aan mijn kant lukt niet (het werkt, zoals bij veel mensen). Met die cfullhdma die ik gekregen heb kan ik het reproduceren.

Dat het bij een aantal mensen niet werkt vind ik spijtig maar gaan we dus oplossen.

Bij jou kunnen er 2 dingen aan de hand zijn

Er is iets mis met je netwerk kabel / verbindingen, los contact etc. etc..

Er is iets mis met je CFULLHDMA en dan op zo'n manier dat het netwerk gedeelte wellicht defect is. Een echt defect (hardware)

En dan moet je gewoon gebruik maken van je recht op garantie. Eventueel na laten kijken door iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
zeroday schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 10:03:
[...]

Als 1.09.55 bij jou ook niet werkt dan is het probleem wat pruttelpot aanhaalt niet jouw probleem

In een aantal gevallen kan het voorkomen dat de netwerk driver van de cfullhdma niet geladen wordt (pruttelpot z'n probleem en van nog een aantal andere mensen).

Ik heb gelukkig van iemand z'n cfullhdma gekregen en die is nu voor analyse naar mijn engineers.
want reproduceren aan mijn kant lukt niet (het werkt, zoals bij veel mensen). Met die cfullhdma die ik gekregen heb kan ik het reproduceren.

Dat het bij een aantal mensen niet werkt vind ik spijtig maar gaan we dus oplossen.

Bij jou kunnen er 2 dingen aan de hand zijn

Er is iets mis met je netwerk kabel / verbindingen, los contact etc. etc..

Er is iets mis met je CFULLHDMA en dan op zo'n manier dat het netwerk gedeelte wellicht defect is. Een echt defect (hardware)

En dan moet je gewoon gebruik maken van je recht op garantie. Eventueel na laten kijken door iemand.
Hmmm heb ik weer :(
Aan het netwerk / de kabel kan het haast niet liggen, aangezien hij letterlijk de oude omgebouwde Xbox vervangt. Ik gebruik dus dezelfde kabel en de Xbox heeft het altijd perfect gedaan.
Verder kan ik wel iMedia gebruiken en online firmware vinden, dus de kabel moet gewoon goed zijn, toch?

Volgende week ga ik met vakantie en kan dus niet retourneren. En bij iemand brengen? Wie dan :?
Mocht ik nog niets hebben gehoord van Conceptronic zelf (mail naar support) dan ruil ik hem wel om obv garantie. Of moet dat dan direct met Conceptronic, zodat ze misschien nog een aparte test-case hebben?

Nog even een vraag: werk jij voor Conceptronic of heb je alleen contactpersonen en klus je wat bij?

En is het niet mogelijk om XBMC te porten naar dit apparaat? Dat is pas eens goede software! Wie weet moet Conceptronic daar wat mensen van inhuren ;)

edit:
Het enige "rare" aan mijn netwerk is, is dat het in het berijk ligt van 172.19.3.x
Dit ivm mijn Alice modem/router. Maar de XBox heeft het altijd perfect gedaan en de CFULLHDMA ook, al is het maar voor 1 keer geweest.

Verder heb ik net de bijgeleverde kabel geprobeerd (direct in mijn WRT54G) en ook hier dezelfde problemen: geen shares en hij blijft oneindig zoeken.
Alleen iMedia en firmware werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door RayMan op 06-12-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Wat is de beste methode om een WMV HD bestand met 5.1 audio om te zetten naar een bestand waar de Conceptronic wat mee kan? Ik had het omgezet naar een MKV die op de PSP/PS3 moet werken, maar de Conceptronic verdoemde het (unsupported). Best jammer, want het ging lekker snel de conversie.

Ter informatie (MKV):

Video: Windows Media Video 9 1280x720 [VC-1 wmv3 (Video 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [English (Audio 1)]
Gemaakt met mkvmerge v2.4.0
Gemaakt via deze guide:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10289

Het bronbestand is wmv3x (720p) en de audio 5.1 wma9
http://download.microsoft...B8/AdrenalineRush_720.exe

En nee.... stereo geluid is geen optie, ik wil ze juist met 5.1 audio bekijken/beluisteren, vandaar mijn zoektocht naar een geschikte conversiemethode.

[ Voor 9% gewijzigd door Hotzenwalder op 06-12-2008 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RayMan schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:06:
[...]
Hmmm heb ik weer :(
Aan het netwerk / de kabel kan het haast niet liggen, aangezien hij letterlijk de oude omgebouwde Xbox vervangt. Ik gebruik dus dezelfde kabel en de Xbox heeft het altijd perfect gedaan.
Verder kan ik wel iMedia gebruiken en online firmware vinden, dus de kabel moet gewoon goed zijn, toch?
Kijk, nu geef je wat meer informatie

Als jij dus wel iMedia kan gebruiken, wel de firmware kan vinden dan heb je gewoon een IP adres
enige wat jij niet kan vinden zijn je shares.
Dat kan te maken hebben met je DNS en met je DHCP server. Mijn advies daarvoor is:
zet alle netwerk apparaten uit tot aan de router.
Herstart dan alles.
Kijk dan nog eens.

Wat 'altijd' moet werken zijn UPnP Servers. Bijv. de DMS server die meegeleverd wordt op cd. Fuppes, TVersity or Orb ..

Wil je samba shares zien dan gaat de CFULLHDMA met behulp van een commando (voor linux geeks: smbtree) kijken of deze op het netwerk samba shares kan vinden. Zo kun je via telnet op de cfullhdma dit commando ingeven. Hier krijg je dan wat meer inzicht wat er op het netwerk gebeurt.
Het kan zijn dat een bepaald apparaat om de een of andere reden iets tegenhoudt waardoor de cfullhdma niets kan vinden.
Volgende week ga ik met vakantie en kan dus niet retourneren. En bij iemand brengen? Wie dan :?
Mocht ik nog niets hebben gehoord van Conceptronic zelf (mail naar support) dan ruil ik hem wel om obv garantie. Of moet dat dan direct met Conceptronic, zodat ze misschien nog een aparte test-case hebben?
Gezien je opmerkingen hierboven, nu je meer info geeft, vermoed ik eerder dat iets in je netwerk het bekend maken van samba shares tegenhoud.
Nog even een vraag: werk jij voor Conceptronic of heb je alleen contactpersonen en klus je wat bij?
ik pruts maar wat joh ..
En is het niet mogelijk om XBMC te porten naar dit apparaat? Dat is pas eens goede software! Wie weet moet Conceptronic daar wat mensen van inhuren ;)
Jij snapt het helemaal ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 11:16:
Wat is de beste methode om een WMV HD bestand met 5.1 audio om te zetten naar een bestand waar de Conceptronic wat mee kan? Ik had het omgezet naar een MKV die op de PSP/PS3 moet werken, maar de Conceptronic verdoemde het (unsupported). Best jammer, want het ging lekker snel de conversie.

Ter informatie (MKV):

Video: Windows Media Video 9 1280x720 [VC-1 wmv3 (Video 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [English (Audio 1)]
Gemaakt met mkvmerge v2.4.0

Het bronbestand is wmv3x (720p) en de audio 5.1 wma9
http://download.microsoft...B8/AdrenalineRush_720.exe

En nee.... stereo geluid is geen optie, ik wil ze juist met 5.1 audio bekijken/beluisteren, vandaar mijn zoektocht naar een geschikte conversiemethode.
wat voor tool heb je gebruikt dan?
Ah .. zelfde tool .. (update)
effe test bestand gepakt:

General
Complete name Prison.Break.S04E11.720p.nlsubs.J4F.WMV
Format : Windows Media
File size : 1.19 GiB
Duration : 43mn 17s
Overall bit rate mode : Constant
Overall bit rate : 3951 Kbps
Maximum Overall bit rate : 3968 Kbps
Movie name : Prison.Break.S04E11.720p.nlsubs.J4F
Encoded date : UTC 2008-11-18 19:56:39.579

Video
Format : VC-1
Format profile : AP@L2
Codec ID : WVC1
Codec ID/Hint : Microsoft
Description of the codec : Windows Media Video 9 Advanced Profile
Duration : 43mn 15s
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 3500 Kbps
Width : 1280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16/9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Bits/(Pixel*Frame) : 0.158

Audio
Format : WMA3
Format profile : M2
Codec ID : 162
Codec ID/Info : Windows Media Audio 3
Description of the codec : Windows Media Audio 10 Professional - 440 kbps, 48 kHz, 5.1 channel 24 bit (A/V) 1-pass CBR
Duration : 43mn 17s
Bit rate : 440 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Sampling rate : 48.0 KHz

Na omzetting:

General
Complete name Prison.Break.S04E11.720p.nlsubs.J4F.remuxed-final.mkv
Format : Matroska
File size : 1.25 GiB
Duration : 43mn 20s
Overall bit rate : 4132 Kbps
Encoded date : UTC 2008-12-06 11:10:24
Writing application : mkvmerge v2.4.0 ('Fumbling Towards Ecstasy') built on Oct 11 2008 20:13:15
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Width : 1280 pixels

Audio
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Duration : 43mn 20s
Bit rate : 640 Kbps
Channel positions : Front: L C R, Rear: L R, LFE
Language : English

En het speelt hier gewoon af.
Misschien dat de WMV9 eerst omgezet moet worden naar VC1 ..

Maar dit tooltje is wel een blijvertje .. mooi !

[ Voor 63% gewijzigd door zeroday op 06-12-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Xvid4PSP :)
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=10289

Link naar testbestand (geen copyrights)
http://rapidshare.de/file...ineRush.remuxedv.mkv.html

Ik begrijp dat jij een andere tool hebt gebruikt of andere stappen hebt gevolgd?

Hieronder de settings van het bronbestand

General
Complete name : E:\Stargate Movie Archive\HD\Showcase\AdrenalineRush.wmv
Format : Windows Media
File size : 128 MiB
Duration : 1mn 49s
Overall bit rate mode : Constant
Overall bit rate : 9 782 Kbps
Maximum Overall bit rate : 9 480 Kbps
Encoded date : UTC 2006-04-12 23:08:50.272

Video
Format profile : MP
Codec ID : WMV3
Codec ID/Info : Windows Media Video 9
Codec ID/Hint : WMV3
Bit rate : 9 000 Kbps
Width : 1 280 pixels
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.407
Language : en-us

Audio
Bit rate : 440 Kbps
Resolution : 16 bits
Language : en-us

En daarna de uiteindelijke MKV

General
Complete name : E:\Stargate Movie Archive\HD\Showcase\AdrenalineRush.remuxedv.mkv
File size : 124 MiB
Overall bit rate : 9 517 Kbps
Encoded date : UTC 2008-12-06 09:06:48
Writing application : mkvmerge v2.4.0 ('Fumbling Towards Ecstasy') built on Oct 11 2008 20:13:15

Video
Bit rate : 8 491 Kbps

Audio
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Bit rate : 640 Kbps
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Language : English

[ Voor 172% gewijzigd door Hotzenwalder op 06-12-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet iemand misschien een tooltje om DTS om te zetten naar ander geluid? Daar ik geen DTS decoder heb, tooltje moet alleen werken op een Mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
@Zeroday

Vandaag ben ik niet thuis, maar voordat ik weg ging heb ik PC uitgezet en de Linksys + NAS uit en weer angezet...helaas geen verbetering. Morgen wil ik best nog wel het 1 en ander proberen.

Wat ook nog opviel is dat wanneer ik via http browse naar het apparaat, ik heel even een menu te zien kreeg, en meteen daarna een IE error pagina krijg.

Is er verder nog wat te debuggen, of zijn er logfiles te genereren?
Kun je me een lijst met insructies / commandos's geven om eventuele problemen te achterhalen?
Ik ben best bereidt om hier wat tijd aan te spenderen om nog eventuele onvolkomenheden te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RayMan schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:25:
@Zeroday

Vandaag ben ik niet thuis, maar voordat ik weg ging heb ik PC uitgezet en de Linksys + NAS uit en weer angezet...helaas geen verbetering. Morgen wil ik best nog wel het 1 en ander proberen.
Er zijn genoeg hints, tips en mogelijkheden in deze thread gegeven
Wat ook nog opviel is dat wanneer ik via http browse naar het apparaat, ik heel even een menu te zien kreeg, en meteen daarna een IE error pagina krijg.
onder IE moet je dan ook geen http://[ip-adres] gebruiken maar http://[ip-adres]:49152/web/IMedia
firefox werkt wel.
Is er verder nog wat te debuggen, of zijn er logfiles te genereren?
Ik heb je al een tip gegeven met smbtree
Kun je me een lijst met insructies / commandos's geven om eventuele problemen te achterhalen?
Ik ben best bereidt om hier wat tijd aan te spenderen om nog eventuele onvolkomenheden te vinden...
Dan zou ik beginnen met de threads van de CFULLHDMA door te nemen
eventueel http://www.aroundmyroom.com/forum door te nemen
en
eventueel http://www.aroundmyroom.com/trac door te nemen

[ Voor 3% gewijzigd door zeroday op 06-12-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

SaURoN schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:59:
Weet iemand misschien een tooltje om DTS om te zetten naar ander geluid? Daar ik geen DTS decoder heb, tooltje moet alleen werken op een Mac :)
misschien is dit wat
http://www.mymediadeliver...-on-the-mac-for-apple-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm das met audioconverter.exe zover was ik ook al, wou het eigenlijk met native mac app doen :) Maar dit werkt idd ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:10
nike schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:53:
Versie 01.12.04.06.21 geprobeert.
Mijn shares staan op een windows AD 2003 server.

Alle mappen zijn te zien,alle folders maar zodra ik er op klik dan krijg ik een 301 file not supported.
Firmware 1.11.13. geeft geen probleem daarbij.
nike, kijk eens op http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?pid=214#p214 en probeer dat eens. Ik hoor graag van je of het bij jou ook werkt. (dan blijven we namelijk in dezelfde situatie zitten. ;) )
Ik heb het nog niet uitvoerig getest, maar het lijkt een oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 09:02:
[...]

Voordat ik conclusies trek:
Als je naar setup gaat en je gaat dan naar de optie: versie, zie je daar het LAN MAC adres staan?
Ik zie daar het LAN MAC adres staan.

Maar dan nu iets vreemds.

In mijn netwerk hangt een harde schijf: Maxtor Shared Storage II.

De Conceptronic ziet die schijf NIET meer. Net als de drie computers in mijn netwerk.

Maar als ik op de harde schijf de Media Server-optie inschakel, dan leest de Conceptronic wél de inhoud van die media-map.

Mijn conclusie: met netwerk is niets mis, beide apparaten zien elkaar immers, maar toch is er iets mis. Hij ziet bijvoorbeeld nog steeds de computers niet en de schijf als schijf.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 21:43:
[...]
Maar als ik op de harde schijf de Media Server-optie inschakel, dan leest de Conceptronic wél de inhoud van die media-map.

Mijn conclusie: met netwerk is niets mis, beide apparaten zien elkaar immers, maar toch is er iets mis. Hij ziet bijvoorbeeld nog steeds de computers niet en de schijf als schijf.

Iemand een idee?
Ehh, sla me niet neer als ik nu iets zeg wat je allang geprobeerd hebt, maareh....heb je wel een schijf of een map gedeeld op je PC? Staat dus 'Bestands- en Printerdeling' aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello everybody,

Hier iemand die geen klagen heeft over de werking van de nieuwe firmware (01.12.04.06) (MAC: 00:80:5A.xx)

Waar ik wel tegenaan loop, en volgens mij nog niemand gemeld heeft, is dat in FW 01.12.04.06 m2ts bestanden niet meer vloeiend afspelen. Deze schokken nu.

Zowel over het netwerk (wat sowieso met dit soort bestanden niet lekker loopt) als via USB schokt dit nu.

- CF teruggebracht naar 1.09.55.xx en het loopt wel weer vloeiend.
- CF opnieuw geupdate naar 01.12.04.06 en het is weer mis
- Fabrieksinstellingen teruggezet, geen resultaat

Als bron gebruik ik 'The Devil Wears Prada', maar heb geen sample of FTD no.

Maak er iig een call van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 09:26:
Waar ik wel tegenaan loop, en volgens mij nog niemand gemeld heeft, is dat in FW 01.12.04.06 m2ts bestanden niet meer vloeiend afspelen. Deze schokken nu.
Zowel over het netwerk (wat sowieso met dit soort bestanden niet lekker loopt) als via USB schokt dit nu.
Ik heb diverse m2ts 1080p bestanden en heb nooit problemen ondervonden. Ook niet over het netwerk. Ook niet met versie 01.12.04.06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
@Zeroday: Heb je nog tijd gehad om naar mijn MKV probleem te kijken (waar het bij jou schijnbaar wel werkt)

Ik gebruik nog firmware 1.09.55.xx

Andere vraag: Is het iemand gelukt onderstaande HD stream werkend te krijgen (of één van de andere teststreams)
http://www.streamzilla.eu/fireplace/

Hoe zit dat met de streams van kanalenkiezer?
http://www.kanalenkiezer.nl/

[ Voor 34% gewijzigd door Hotzenwalder op 07-12-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:35:
@Zeroday: Heb je nog tijd gehad om naar mijn MKV probleem te kijken (waar het bij jou schijnbaar wel werkt)

Andere vraag: Is het iemand gelukt onderstaande HD stream werkend te krijgen (of één van de andere teststreams)

Verwacht van mij even geheel niets.
Heb gisteravond en vandaag m'n XP machine geheel opnieuw moeten inrichten nadat er ergens een hele foute root-kit op m'n systeem zich kenbaar maakte . .Ik moet dus heel veel stuff opnieuw installeren en weer configureren. Ben ik nog wel een tijdje mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RDC-O5- schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 18:54:
[...]

nike, kijk eens op http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?pid=214#p214 en probeer dat eens. Ik hoor graag van je of het bij jou ook werkt. (dan blijven we namelijk in dezelfde situatie zitten. ;) )
Ik heb het nog niet uitvoerig getest, maar het lijkt een oplossing te zijn.
Oke firmware versie v01.12.07.06.21.zip.
Nadat ik de policy heb veranderd kan ik nu keurig weer me shares afspelen vanaf mijn AD2003 servertje.

dus RDC-O5, we zitten inderdaad in hetzelfde schuitje.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
zeroday schreef op zondag 07 december 2008 @ 16:37:
[...]
Verwacht van mij even geheel niets.
Heb gisteravond en vandaag m'n XP machine geheel opnieuw moeten inrichten nadat er ergens een hele foute root-kit op m'n systeem zich kenbaar maakte . .Ik moet dus heel veel stuff opnieuw installeren en weer configureren. Ben ik nog wel een tijdje mee bezig.
We zijn geduldig. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
Nou snap er er niets van, alles werkt nu naar behoren. Ik heb alleen de laatste firmware nog niet gebruikt.
Maar ik vermoed wel dat de CH3WNAS roet in het eten heeft gegooid. Ivm Kerstboom plaatsen, zijn er wat stekker uitgeweest. Hierdoor stond de NAS uit.

Na de eerste test, kreeg ik netjes mijn PC te zien. Toen ik daarna de NAS aan zette, kwam deze er automatisch bij. Erg vreemd dat het nu wel werkt en dat een product van hetzelfde merk problemen geeft.
De NAS draait op de laatste firmware, dus daar ligt het niet aan lijkt me.

Na mijn week vakantie, probeer ik de final firmware nog wel.
Toen nu toe dus een goed apparaat op 1 ding na:
Bij wmv zou hij de RAW setting automatisch moeten overrulen en switchen naar PCM, zonder handmatige acties. of minimaal een remote key mappen om snel te kunnen switchen tusse RAW en PCM.
@zeroday: is dit mogelijk?

En is het mogelijk om het geluid via HDMI geheel ut te zetten? Nu moet ik TV handmatig lager zetten.

Na volgende week nog ff verder spelen ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RDC-O5- schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 23:06:
[...]

Ehh, sla me niet neer als ik nu iets zeg wat je allang geprobeerd hebt, maareh....heb je wel een schijf of een map gedeeld op je PC? Staat dus 'Bestands- en Printerdeling' aan?
Heb een tip gebruikt, die eerder werd gegeven in dit topic.

Reset al je apparatuur, dat aan je modemrouter hangt (swicht, schijven, computer, enz).

Mijn Conceptronic ziet nu weer alles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op zondag 07 december 2008 @ 13:35:

mms://wm1.streamzilla.jet-stream.nl/demo=fireplaceHD
mooi vuurtje nu op mijn FULLHD TV ..
parsing van de asx gaat nog niet goed, zal ik proberen te laten fixen
server heeft een specifieke MIME header vnd.ms-asf .. die moet even toegevoegd worden. Beetje vreemd van de internet heren dat er 10 verschillende mime formaten zijn voor een simpele asx
dat is een ratjetoe van allerlei streams ..
en daarbij is het lastig om de bron te pakken

[ Voor 14% gewijzigd door zeroday op 08-12-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 10:51:
[...]

Ik heb diverse m2ts 1080p bestanden en heb nooit problemen ondervonden. Ook niet over het netwerk. Ook niet met versie 01.12.04.06.
Vreemd.

Zoals vermeld heb ik het probleem wel met de nieuwe firmware en niet met de oude. Expliciet nogmaals getest.

Met welk MAC nummer begint jouw CF? Misschien dat het daarmee te maken heeft?

EDIT: Of het over het netwerk wel/niet lekker loopt even terzijde. Via USB schokt het ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok voor de Hackers...... op eigen risico.
ftp access naar de CFH.

1 telnet to your CFH.
2 type: cd usb/usb0
3 wget http://www.tecchannel.de/download/fritz.box/bftpd.conf
wget http://www.tecchannel.de/download/fritz.box/bftpd
4 chmod +x bftpd
5 ./bftpd -d -c /usb/usb0/bftpd.conf

You can login using winscp poort 21 root/nopasw

i try this using usb stick.

grts Merlin
DBK bedankt voor de info die ik nodig had.
LET OP ! ga nog niets uploaden naar de cfh ik moet e.a nog testen en aanpassen in het cfg bestand...
Als je nu iets upload komt het in de /root terecht en das niet de bedoeling.

Update: pas de config file eerst aan.. met crimson edit..

global {
DENY_LOGIN="no"
PORT="21"
PASSIVE_PORTS="0"
DATAPORT20="no"
ADMIN_PASS="x"
PATH_BFTPDUTMP="/var/tmp/bftpdutmp"
XFER_BUFSIZE="2048"
ALLOW_FXP="no"
CONTROL_TIMEOUT="300"
DATA_TIMEOUT="30"
RATIO="none"
ROOTDIR="/usb/usb0"
UMASK="022"
LOGFILE="/var/log/bftpd.log"
HELLO_STRING="bftpd %v at %i ready."
AUTO_CHDIR="/var/tmp/"
AUTH="PASSWD"
RESOLVE_CLIENT_IP="no"
MOTD_GLOBAL="/etc/ftpmotd"
MOTD_USER="/.ftpmotd"
RESOLVE_UIDS="yes"
DO_CHROOT="yes"
LOG_WTMP="yes"
BIND_TO_ADDR="any"
PATH_FTPUSERS="/usb/usb0"
AUTH_ETCSHELLS="no"
ALLOWCOMMAND_DELE="yes"
ALLOWCOMMAND_STOR="yes"
ALLOWCOMMAND_SITE="yes"
HIDE_GROUP=""
QUIT_MSG="See you later..."
USERLIMIT_GLOBAL="0"
USERLIMIT_SINGLEUSER="0"

}
user ftp {
ANONYMOUS_USER="yes"
}
user anonymous {
ALIAS="ftp"
}

nu kun je uploaden naar je usb0
update: Ik kan geen grote bestanden uploaden dan ligt winscp eruit. Kan liggen aan mijn NTFS drive.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2008 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Hoe zie je welke link er in een ASF bestand zit? (oftewel.. hoe ben je achter die MMS gekomen?)

edit: weet het al... Save As (waar mogelijk) |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Hotzenwalder op 08-12-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op maandag 08 december 2008 @ 19:37:
Hoe zie je welke link er in een ASF bestand zit?
Soms is het nodig om een tool als URLSnooper te gebruiken om het netwerkverkeer te bekijken voor mediaverkeer. Werkt meestal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok Mede door DBK heb ik Samba werkende gekregen , zodat je de CFH kunt toevoegen als netwerkdrive.
De uploadsnelheid is ruim 3 MB/sec dus veel sneller dan ftp, die overigens met 2 gieg stop met uploaden.

Momenteel ben ik iso's aan het uploaden in de hoop dat dit wel stabiel blijft.
voor meer info... check http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=53

Grts Merlin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:06:
Ok Mede door DBK heb ik Samba werkende gekregen , zodat je de CFH kunt toevoegen als netwerkdrive.
De uploadsnelheid is ruim 3 MB/sec dus veel sneller dan ftp, die overigens met 2 gieg stop met uploaden.

Momenteel ben ik iso's aan het uploaden in de hoop dat dit wel stabiel blijft.
voor meer info... check http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?id=53

Grts Merlin..
Intereassant.. heb je dan een ext hdd aan je CFH hangen of?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een hdd geformatteerd op ext3.

Update: grote bestanden uploaden lukt niet.
alles stop met 50%
ik denk dat de verbinding door de cfh wordt verbroken..

jammer, ik denk dat er een soort bescherming in zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Probeer je hdd eens te mounten met de lfs optie. Dat is voor bestanden >2gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MM dit kan nog wel eens lastig worden.. ik hoop dat de mannen van Conceptronic ons hiermee kunnen helpen aangezien we niets kunnen wijzigen in het systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Heb een WMV'tje met de volgende specs:
Video
Format profile : AP@L2
Description of the codec : Windows Media Video 9 Advanced Profile
Duration : 2h 6mn
Bit rate : 8 812 Kbps
Frame rate : 29.970 fps
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.319

Audio
Format profile : M2
Description of the codec : Windows Media Audio 10 Professional - 768 kbps, 96 kHz, 5.1 channel 24 bit (A/V) 1-pass CBR
Duration : 2h 6mn
Bit rate : 768 Kbps
Sampling rate : 96.0 KHz
De Conceptronic laad hem en laad hem en laad hem en... niets. Wat is er mis met het bestand? Op mijn PC speelt hij vlekkeloos af. Voor de mensen die hem zelf willen uitproberen. Zoek op 'Within.Temptation.Black.Symphony.2008.720p.J4F'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hotzenwalder schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:12:

[...]

De Conceptronic laad hem en laad hem en laad hem en... niets. Wat is er mis met het bestand? Op mijn PC speelt hij vlekkeloos af. Voor de mensen die hem zelf willen uitproberen. Zoek op 'Within.Temptation.Black.Symphony.2008.720p.J4F'
Wat gebeurt er als je doorspoelt op de pc?
Had ik ook met Get Smart 1080p mkv.. bleek een 'mindere' versie omdat die alles bufferde en daar doet de CFH of heel lang over of kan het niet aan :)

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op woensdag 10 december 2008 @ 20:12:

[...]

Is een release van Woutje die normaliter goede releases voor de CFULLHDMA maakt echter deze encoding is toch iets anders dan de TV series die hij released. Heeft te maken met de audio.

De SDK van Sigma ondersteund geen 96Khz waardoor hij stopt. Lagere rates zou geen probleem moeten zijn. Ik ben al aan het laten nakijken wat we er aan kunnen doen.

[ Voor 12% gewijzigd door zeroday op 11-12-2008 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Het blijft een uitdaging die WMV conversies. Een testje zonder geluid.

Twee bestanden. 1x een AVI (bron WMV) en 1x een MKV (bron AVI)

AVI
Format : AVI
Format/Info : Audio Video Interleave
File size : 116 MiB
Overall bit rate : 8 886 Kbps
Writing application : MEncoder Sherpya-SVN-r25803-4.2.2
Writing library : MPlayer

Video
Bit rate : 8 881 Kbps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.402
Stream size : 116 MiB (100%)
Conceptronic speelt het fluitend af.

MKV gemaakt van de AVI
File size : 116 MiB
Overall bit rate : 8 885 Kbps
Encoded date : UTC 2008-12-11 22:30:08
Writing application : mkvmerge v2.4.1 ('Use Me') built on Dec 5 2008 15:43:32

Video
Bit rate : 8 526 Kbps
Bits/(Pixel*Frame) : 0.386
Conceptronic meldt 'bestand wordt niet ondersteund'. Het wordt dus niet afgespeeld.
In mijn simpele gedachtes zijn beide bestanden identiek, alleen is de ene aan AVI, de ander een MKV.
De commandline voor mkvmerge was:

'mkvmerge -o "Adrenaline Rush no Audio v2.mkv" --language 0:und -d 0 -A -S "Adrenaline Rush no Audio v2.avi" --track-order 0:0'

Gebruik ik verkeerde WMV's als input? Verkeerde commandline opties? Verkeerde tools? Wie o wie geeft even een foolproof stappenplan WMV 5.1 --> MKV of iets anders wat de Conceptronic met 5.1 audio kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 00:03:
Het blijft een uitdaging die WMV conversies. Een testje zonder geluid.

Twee bestanden. 1x een AVI (bron WMV) en 1x een MKV (bron AVI)

AVI

[...]

Conceptronic speelt het fluitend af.

MKV gemaakt van de AVI

[...]

Conceptronic meldt 'bestand wordt niet ondersteund'. Het wordt dus niet afgespeeld.
In mijn simpele gedachtes zijn beide bestanden identiek, alleen is de ene aan AVI, de ander een MKV.
De commandline voor mkvmerge was:

'mkvmerge -o "Adrenaline Rush no Audio v2.mkv" --language 0:und -d 0 -A -S "Adrenaline Rush no Audio v2.avi" --track-order 0:0'

Gebruik ik verkeerde WMV's als input? Verkeerde commandline opties? Verkeerde tools? Wie o wie geeft even een foolproof stappenplan WMV 5.1 --> MKV of iets anders wat de Conceptronic met 5.1 audio kan afspelen.
Het gaat mis op je Audio ..
Zet die maar eens om of verwijder het maar eens ..
Ik geloof dat WMV9 met MKV audio niet goed gaat .. e.e.a. moet nog geanalyseerd worden .. maar er zijn wat belangrijker dingen die gedaan moeten worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
zeroday schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 09:04:
[...]
Het gaat mis op je Audio ..
Zet die maar eens om of verwijder het maar eens ..
Ik geloof dat WMV9 met MKV audio niet goed gaat .. e.e.a. moet nog geanalyseerd worden .. maar er zijn wat belangrijker dingen die gedaan moeten worden ;-)
De sample waar ik mee getest heb was al zonder audio omdat ik het vermoeden had dat het aan de audio lag.
Ik zal er een request/bug van maken later vandaag en linken naar een sample voor testen. Waar kan de sample (130 MB) geupload worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Hotzenwalder op 12-12-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:09:
[...]

De sample waar ik mee getest heb was al zonder audio omdat ik het vermoeden had dat het aan de audio lag.
Ik zal er een request/bug van maken later vandaag en linken naar een sample voor testen. Waar kan de sample (130 MB) geupload worden?
mmmm
wierd
zie http://www.aroundmyroom.com/cfullhdma waar je het neer kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ik ga mijn CFH nu ophalen :D, samen met mijn Synology 107+ komt het helemaal goed.

EDIT; Heb `m binnen, ziet dr goed uit allemaal :*). Nu nog eens grondig testen want zag al dat de mkv bestanden vanaf mijn Synology niet worden afgespeelt met nieuwste firmware "Geen video bestanden" bla bla!

[ Voor 56% gewijzigd door W.Wezz op 12-12-2008 16:01 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Bug/Question toegevoegd inclusief samples (FS#220)
http://www.aroundmyroom.c...ject=1&order=id&sort=desc

EDIT:
Krijg de... uploaden naar de FTP timed steeds out. Heb de samples ook op rapishare ondergebracht voor het geval de uploads op de FTP onbruikbaar zijn

LINK: http://rapidshare.de/files/41121793/Robotica_1080.zip.html

[ Voor 47% gewijzigd door Hotzenwalder op 12-12-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een update kan ik mijn wnas van conceptronic(samba share) niet meer benaderen. Als ik op een mapje klik krijg ik een 407 error. Is dit een bekend probleem? Moet ik het melden in de bugtracker? Is er een oplossing voor?

Deze error heb ik zowel met de v01.12.07.06.21 als de v01.12.04.06.21 firmware. Windows shares kan ik wel nog gewoon benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar
Fims en shares alles werkt perfect, ik heb ook de laatste firmware
ik werk met een synology CS407e, maar en ik kan geen SRT files bekijken (hebben dezelde naam)

Maar als ik die zelfde files(film + srt kopieer naar een usb stick dan werkt die srt file wel.
Opnieuw indexeren op synology heb ik al gedaan alsook security aangepast en ook met NFS ingeschakeld getest , ik krijg die srt file niet te zien.
Iemand een idee

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Ik kan veel MKV`s niet afspelen, ISO lukt helemaal niet en zo nog wat videoformaten die ik niet kan afspelen icm Synology 107+ alsmede ook niet met behulp van Conceptronic software via de PC. De CFH ziet de apparaten en MP3`s en één WMV Full-HD film wordt vloeiend afgespeeld vanaf de Synology. Ook films vanuit de video_ts mappen kunnen afgespeelt worden (al vindt ik dat zwaar vervelend film kijken).

Toen ik het apparaat kreeg had ik de firmware direct geupgrade, en vandaag heb ik verschillende firmware versies geprobeert maar zonder resultaat. ik krijg vaak de melding "Geen video bestand gevonden" oid.

Graag aan jullie de vraag hoe kan ik de CFH zo efficient mogelijk gebruiken? En hoe maakt men hier ISO`s van een film? Ik heb dat gedaan met Nero en dan als ISO opslaan, blijkbaar is dat de verkeerde manier?

Ik gebruik een Linksys WAG325N (modem/router) en die is met 100Mbit bedraad verbonden aan Synology 107+ (750GB). Verder uiteraard een TV (Samsung LE40A656).

Eventueel belangrijk; Synology, PC, Router, CFH zijn allen al gereboot.

[ Voor 3% gewijzigd door W.Wezz op 13-12-2008 14:58 ]

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Hotzenwalder schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 19:37:
Bug/Question toegevoegd inclusief samples (FS#220)
http://www.aroundmyroom.c...ject=1&order=id&sort=desc

EDIT:
Krijg de... uploaden naar de FTP timed steeds out. Heb de samples ook op rapishare ondergebracht voor het geval de uploads op de FTP onbruikbaar zijn

LINK: http://rapidshare.de/files/41121793/Robotica_1080.zip.html
Mijn conceptronic ziet helemaal geen MKV files, de WMV wordt wel goed afgespeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48
ik wil op de CF een externe HD (met netwerkmogelijkheid) aansluiten via de usb, scheelt weer heen en weer geloop met de HD, vanaf de PC via de router de bestanden overzetten op de externe HD zetten en dan afspelen via de usb op de CF, zijn er mensen met ervaringen met deze opstelling en is het eigenlijk wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom de netwerk HD niet op je router aansluiten? Dat is toch het meest ideale?

Zowel via de CFH als je pc kun je dan op je netwerk HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

surfing john schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:07:
ik wil op de CF een externe HD (met netwerkmogelijkheid) aansluiten via de usb, scheelt weer heen en weer geloop met de HD, vanaf de PC via de router de bestanden overzetten op de externe HD zetten en dan afspelen via de usb op de CF, zijn er mensen met ervaringen met deze opstelling en is het eigenlijk wel mogelijk?
Een beetje dubbel op, zoals Zoidberg al oppert waarom sluit je hem niet aan op je router?
Trek je ook een utp kabeltje van de CFH naar de router en heb je eigenlijk hetzelfde effect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg met zo'n hdd met netwerk geen samba verbinding... kweet niet of het met de laatste firmware al wel kan. usb+ netwerk is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 14:45:
Raar
Fims en shares alles werkt perfect, ik heb ook de laatste firmware
ik werk met een synology CS407e, maar en ik kan geen SRT files bekijken (hebben dezelde naam)

Maar als ik die zelfde files(film + srt kopieer naar een usb stick dan werkt die srt file wel.
Opnieuw indexeren op synology heb ik al gedaan alsook security aangepast en ook met NFS ingeschakeld getest , ik krijg die srt file niet te zien.
Iemand een idee

Dank u
Wanneer je gebruik maakt van een UPnP AV server ben je overgeleverd aan de 'grillen' van de fabrikant en maker van de software/hardware.
Sommige UPnP AV servers kunnen geen MKV aan
Sommige UPnP AV servers kunnen geen SRT aan

Dat heeft een reden .. maar goed dat gaat een beetje ver. Beiden kan de fabrikant oplossen of toevoegen maar daar red je het niet mee.
Gebruik dan SAMBA of NFS .. dan heb je van bovenstaande geen last en zou je in principe alles moeten afspelen

Omdat men hier erg summier is met het geven van informatie hoe iets afgespeeld wordt is bovenstaande weer eens natte vinger werk en een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

W.Wezz schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 15:03:
[...]

Mijn conceptronic ziet helemaal geen MKV files, de WMV wordt wel goed afgespeelt.
En hoe speel je het dan af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 23:09:
Sinds een update kan ik mijn wnas van conceptronic(samba share) niet meer benaderen. Als ik op een mapje klik krijg ik een 407 error. Is dit een bekend probleem? Moet ik het melden in de bugtracker? Is er een oplossing voor?

Deze error heb ik zowel met de v01.12.07.06.21 als de v01.12.04.06.21 firmware. Windows shares kan ik wel nog gewoon benaderen.
Apparaat eens geheel uitzetten met de stroom eraf en weer aanzetten.
Samba shares op laatste firmware(s) gaat goed, tenzij je Windows 2003 AD hebt want dan moet je een 'workaround' ingeven. (in je windows).
Ga anders eens terug naar firmware 1.09.55 en schrijf dan nog eens je ervaringen of er dan een wijziging optreedt.

Helaas is er verder weinig info, dus weer natte vingerwerk .. (sorry)

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 13-12-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:59:
[...]

Apparaat eens geheel uitzetten met de stroom eraf en weer aanzetten.
Samba shares op laatste firmware(s) gaat goed, tenzij je Windows 2003 AD hebt want dan moet je een 'workaround' ingeven. (in je windows).
Ga anders eens terug naar firmware 1.09.55 en schrijf dan nog eens je ervaringen of er dan een wijziging optreedt.

Helaas is er verder weinig info, dus weer natte vingerwerk .. (sorry)
Met de 09 firmware werkt het prima. Na de downgrade weer proberen te updaten en toen kreeg ik weer de 407 error. Er is dus nog iets mis met de nieuwste firmware ;)

Overigens wordt mijn unit na 2-3 uur film kijken ook gloeiend heet, langer dan 3 sec kan ik um niet aanraken. Kan de CFH dat aan of is het abnormaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
zeroday schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 20:57:
[...]
En hoe speel je het dan af?
Ik heb het op twee manieren geprobeert;
a) via Synology 107+ (met nieuwste firmware)
b) via Conceptronic software via de PC.

Tevens net even een MKV bestand gepakt die ik als test had gemaakt ooit om af te spelen via de PS3, die speelt vervolgens wel af via de Synology en de PC maar dat is echt een zeer zeer lage mkv kwaliteit. en kan me niet voorstellen dat de films die ik download allemaal het niet horen te doen.

Mijn vraag is daarom ook, hoe en waaraan kan ik zien of mijn CFH wél of niet de bestanden kan afspelen?
Wat gebruiken andere mensen kwa software om te controleren of de CFH het bestand ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
W.Wezz schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 23:30:
[...]

Mijn vraag is daarom ook, hoe en waaraan kan ik zien of mijn CFH wél of niet de bestanden kan afspelen?
Wat gebruiken andere mensen kwa software om te controleren of de CFH het bestand ondersteund?
Helaas kun je dat nergens zien. Je kan hooguit een programma downloaden als MediaInfo welke je info geeft over het videobestand.
Als een bestand bv. .AVI als extentie heeft en je weet dat de CFULLHDMA .AVI ondersteunt wil het niet zeggen dat het ook werkt.
Er zijn zoveel verschillende formaten binnen deze containers die het practisch onmogelijk maken om alles te laten werken.
Ik moet toegeven dat er in de nieuwsgroepen weinig is wat niet werkt bij mij op de CFULLHDMA.
Als er nu nog eens wat meer ondersteuning kwam voor filmpjes gemaakt met fotocamera's ben ik helemaal gelukkig........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
Gisteren de hele dag bezig geweest met uitzetten van mijn gehele netwerk en zelfs het verwijderen van alle firewalls op mijn PC.

Toen opeens kreeg ik alles netjes te zien:
- CH3WNAS met icoontje van 3 "lagen" (waarschijnlijk uPNP AV)
- CH3WNAS met icoontje van 1 "laag" (normale share?)
- PC met icoontje van 1 "laag"

Gisteravond dus een aantal films gezien en heb hem zelfs uit en aan kunnen zetten.
Helaas zag ik af en toe wat "schokken" (net niet vloeiend dus) in het beeld, dus ik wilde vandaag in het NFS gebeuren duiken.

Maar vanochtend zag hij alleen nog maar de NAS als uPNP AV en de PC niet meer.
Een probleem bij de uPNP AV is verder dat hij error 410 "server bestaat niet" geeft als ik blader naar mijn map met films. Deze error kreeg ik gisteren ook en heb ik nog nooit werkend gezien. Dus vandaar dat de normale share naar de NAS erg belangrijk is.
Verder verschijnt en verdwijnt de AV server steeds op mijn Vista laptop (na refreshen van netwerklijst) en geeft ook XP steeds aan dat hij iets gevonden heeft. Het lijkt dat die AV server niet stabiel is. Kan dat kloppen?

Nu zag ik dat mijn PC ook vreemd doet en de lijst bij "workgroup" leeg was.
Pas nadat ik de CH3WNAS heb uitgezet en de PC gereboot, zag ik eindelijk weer mijn PC naam in workgroup staan en inderdaad ook op cd CFULLHDMA

Ik vermoed dat het enabled / installeren van de uPNP AV server via Easy Search roet in het eten gooit en dus de grote boosdoener is. Mijn vraag is nu: hoe zet ik deze optie uit?
Als ik "root" uitvink, kan ik de settings niet opslaan.

Alle hulp is welkom om van de gehele AV server software af te komen.

verdere info:
CH3WNAS firmware 1.06
CFULLHDMA firmware v01.09.55.09.21 met MAC 00:22:F7:10:xx

edit:
Ik herinner me ook weer dat ik een laatst een formware upgrade heb gedaan van 1.4 naar 1.6.
Nu test ik 1.5A. Helaas is de AV server nog steeds enabled na firmware downgrade

[ Voor 14% gewijzigd door RayMan op 14-12-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
RayMan schreef op zondag 14 december 2008 @ 10:57:

Alle hulp is welkom om van de gehele AV server software af te komen.
Gewoon twonky installeren, alle problemen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48
psychoclown schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 16:35:
[...]

Een beetje dubbel op, zoals Zoidberg al oppert waarom sluit je hem niet aan op je router?
Trek je ook een utp kabeltje van de CFH naar de router en heb je eigenlijk hetzelfde effect :)
zo is het op dit moment aangesloten, maar via de HD media server blijven de films op 1080P konstant haperen, andere op 1080i of 720P geven geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

surfing john schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:53:
[...]

zo is het op dit moment aangesloten, maar via de HD media server blijven de films op 1080P konstant haperen, andere op 1080i of 720P geven geen problemen.
Daar kan ik helaas niet over oordelen want ik heb 3 ext hdds aan me CFH hangen wat ik zelf wel prettig vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
raven22 schreef op zondag 14 december 2008 @ 12:55:
[...]
Gewoon twonky installeren, alle problemen voorbij.
Is dit dan een vervangende AV server, of draait deze dan naast die van de NAS zelf?
Maar hier moet ik voor betalen en ik wil dus helemaal geen AV server meer, omdat ik over ga op NFS (als ik dat ooit aan de praat krijg :?

@ZeroDay:
Kan jij me ajb helpen om de AV sorftware uit mijn CH3WNAS te krijgen?
Iedere keer als ik 's ochtends mijn PC opstart, is de workgroup weg en dus vind de CFULLHDMA ook geen shares. Dit ligt echt aan de NAS en ik verdenk de AV software omdat het daarvoor altijd keurig gewerkt heeft.
Wat ik heb gelezen, worden eerst de uPNP AV server opgespoort en daarna pas de Samba shares. Dus als de eerste hangt, blijft de rest ook leeg. Klopt deze theorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

De ch3wnas moet ik analyseren. Kost me even wat tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
zeroday schreef op maandag 15 december 2008 @ 18:15:
De ch3wnas moet ik analyseren. Kost me even wat tijd
Alvast heel erg bedankt voor je hulp, nu moet ik steeds de NAS uit en aanzetten en PC rebooten om hem op de CFULLHDMA te laten herkennen. Anders kan workgroup niet gevonden worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

heb al best een en ander gelezen maar kom er niet helemaal uit.

als ik een externe HD op de CHF aansluit en de CHF in een bedraad netwerk hang. Kan ik dan via een pc via de chf bestanden op die direct aangeloten hd zetten ?

Ik wil namelijk een deel streamen maar het lijkt me ook wel handig een externe 1 TB direct aan de chf te hangen. echter wil ik die wel via het netwerk kunnen fillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

harrytasker schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:32:
jammer is helaas dat DTS niet omgezet wordt naar stereo.
Een hele hoop releases in HD hebben een DTS track en die moet ik dan telkens gaan omrekenen.
Is niet heel erg maar is net zoiets als er in het begin geen ondersteuning was voor .img files (nu gelukkig wel).
Gemak dient de mens en zoals je al zegt moeders de vrouw moet er ook mee kunnen omgaan... >:)
dammz. dat moet bij mij nu juist wel.

als je via hdmi het geluid naar een tv stuurt krijg je dan ook geen geluid bij een HD movie met dts track ?? (heb een samsung 686) / dus totaal geen stereo ook niet over de analoge uitgangen ?

ik heb net een fijne stereo dac staan die moet pcm gevoed worden en dus ook voor dts een downmix. Nu voert de lcd echter wel alleen stereo door maar of dat gaat werken met als hdmi input een dts signaal ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ray schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:35:
[...]

dammz. dat moet bij mij nu juist wel.

als je via hdmi het geluid naar een tv stuurt krijg je dan ook geen geluid bij een HD movie met dts track ?? (heb een samsung 686) / dus totaal geen stereo ook niet over de analoge uitgangen ?

ik heb net een fijne stereo dac staan die moet pcm gevoed worden en dus ook voor dts een downmix. Nu voert de lcd echter wel alleen stereo door maar of dat gaat werken met als hdmi input een dts signaal ???
Nee die onsteuning zit niet in de CFH, je kan wel de film bekijken maar krijgt gewoon geen geluid door gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

psychoclown schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:40:
[...]

Nee die onsteuning zit niet in de CFH, je kan wel de film bekijken maar krijgt gewoon geen geluid door gestuurd.
ok dus als ik het goed begrijp moet je via hdmi of gewoon digitaal uit naar een reciever met een dts decoder anders geen geluid bij dts track ? hoe zit dat bij ac3 ? kan hij daar wel een downmix van maken ?

wel balen trouwens dan moet ik waarschijnlijk weeeeeer verder zoeken naar een andere streamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Kan de CFH bestanden lezen van een externe hd die geconverteerd is als HFS+?

EDIT: antwoord inmiddels gevonden.

[ Voor 255% gewijzigd door King_Tech op 15-12-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zal eens een post (m'n eerste op GoT) aan de CFullHDMA wijden. Ik heb het ding nu een paar daagjes in bezit en opgenomen in de volgende configuratie:

Vanuit mijn WRT54GL (met DDWRT) is het volgende (bekabeld) aangesloten: PC (WinXP) met twee gedeelde mappen met daarin wat films en mp3tjes. Naast de PC een Dreambox (schotel TV) en natuurlijk de CF zelf. Alle apparaten hebben een vast IP-adres.

Via internet heb een firmware upgrade succesvol uitgevoerd.

De CF kan ik pingen en vanuit explorer kom ik ook in iMedia. Vanaf windows 'zie' ik de CF wel. Maar nu komt de mop: zodra ik MyMedia selecteer dan blijft de CF maar zoeken en zoeken en zoeken naar servers. Het uitzetten van Firewalls/Virusscanners mocht ook niet baten. Alles een uitje/aantje geven en daarna de CF inschakelen haalt ook niets uit

Wat doe ik niet goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ray schreef op maandag 15 december 2008 @ 20:26:
heb al best een en ander gelezen maar kom er niet helemaal uit.

als ik een externe HD op de CHF aansluit en de CHF in een bedraad netwerk hang. Kan ik dan via een pc via de chf bestanden op die direct aangeloten hd zetten ?

Ik wil namelijk een deel streamen maar het lijkt me ook wel handig een externe 1 TB direct aan de chf te hangen. echter wil ik die wel via het netwerk kunnen fillen.
nope, niet met de CFULLHDMA .. of je moet zelf een samba servertje erin hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu even een positief bericht;

Ook ik heb er eentje aangeschaft, draai alweer een 2 weken, eerst op de reeds geïnstalleerde firmware, sinds afgelopen zondag op de 1.09.55.xx serie (uit mijn hoofd).

Een dvd van Diego haperde bij het opstarten van een nieuw hoofdstuk, dus ik dacht, even updaten.
Dat ging prima. De dvd lijkt goed af te spelen nu.

Begin nu te experimenteren met I-Media, de verbinding met internet werkt, ik kreeg een korrelig beeld van een stel rappers, hehehehe.

Ik hoop dat de 1.12 versie snel stabieler wordt want met 2 veeleisende kinderen kan ik experimenteren niet veroorloven. (ik baseer me op de berichten hierover).

Het valt me wel op dat mijn harde schijven in raptempo vol beginnen te lopen. ;-)

De installatie was makkelijk (vette hdmi kabel overigens) alleen ik kwam niet door mijn sygate firewall heen.
Een helder moment gaf mij het inzicht om iets aan te vinken en dat werkte.

Omdat ik een hdtv heb met 1 hdmi ingang, heb ik een hdmi switchkastje aangeschaft bij Kabeltje.com, werkt prima.

Ik heb mijn computer weer voor mijzelf en de kids kunnen op de tv kijken, al met al een goede aanschaf.
(wil nu eigenlijk nog een nieuwe versterker/receiver en een 2TB nas.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conceptronic Netwerk USB Storage Adapter

http://www.routershop.nl/...k-usb-storage-adapter.htm

Iemand hier ook ervaring mee in combinatie met de Conceptr. CFULLHDMA ?
Externe Harde schijf via deze adapter aansluiten op je modem/router , i.p.v. losse nas server,
je zou dan in principe van elke externe hardeschijf en nas maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
Vandaag de knoop doorgehakt: ik heb hem weer teruggebracht naar de winkel.
Mijn redenen zijn:

- Ik moet steeds handmatig switchen tussen RAW en PCM, afhankelijk van bestand
Dit kan ik niet verkopen aan mijn vrouw en ikzelf vind het ook zeer irritant.
- Het beeld blijft om de zoveel seconden licht stotteren (niet geheel vloeiend dus).
Zelfs met USB en NFS share op een XP PC
- Het beeld valt soms weg (zwart) en werkt pas weer na herstart (apparaat is warm, maar niet heet)
- Het geluid valt soms weg -> weer een herstart

Dit weegt niet op tegen mij oude Xbox met XBMC erop. Dit draait al jaren vlekkeloos.
Dan maar voorlopig geen HD, wat overigens toch vaak "oudere" films zijn, aangezien DVD's veel eerder beschikbaar zijn in nieuwsgroepen met 5.1 en soms al DTS geluid.
Met de Xbox hoef ik nooit settings te veranderen: altijd meteen het beste geluidsspoor

Ik wacht dus nog wel een jaartje ofzo en kijk dan wel hoe het met de aanbod van apparatuur gesteld is. De verkoper raadde mij de TViX 7000 serie aan, maar de prijs is meteen meer dan het dubbele.

Alvast bedankt voor jullie hulp en info.
Ik hoop alleen dan zeroday mij nog kan/wil helpen met mijn CH3WNAS probleem _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Jammer om te horen maar je goed recht natuurlijk.
Wat me wel opvalt is dat je 3 mijn inziens behoorlijke problemen opnoemt die je met de (nieuwste beta toch?) ondervond namelijk:
- Het beeld blijft om de zoveel seconden licht stotteren (niet geheel vloeiend dus).
Zelfs met USB en NFS share op een XP PC
- Het beeld valt soms weg (zwart) en werkt pas weer na herstart (apparaat is warm, maar niet heet)
- Het geluid valt soms weg -> weer een herstart
Van alle drie heb ik iig met de laatste beta firmware totaal geen last van (en nooit gehad overigens).
Kan natuurlijk zijn dat jij gewoon een brakke CFH te pakken had maar goed dat zullen we waarschijnlijk wel nooit weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
psychoclown schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:38:
Jammer om te horen maar je goed recht natuurlijk.
Wat me wel opvalt is dat je 3 mijn inziens behoorlijke problemen opnoemt die je met de (nieuwste beta toch?)
Ik heb een aantal firmwares geprobeerd, maar niet een beta. heb me er wel voor ingeschreven, maar heb nooit een link kunnen vinden. Wellicht had ik een brak apparaat (verbaasd me nix, heb vaak pech).

Maar hoe dan ook: het handmatig moeten switchen is voor mij gewoon een no-go. ik snap ook niet dat ze zoiets er nog in laten, erg ongebruiksvriendelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik snap je probleem met RAW en PCM niet echt eigenlijk. Ik hoef dat nooit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
MAZZA schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:44:
Ik snap je probleem met RAW en PCM niet echt eigenlijk. Ik hoef dat nooit te doen.
wmv bestanden hadden geen geluid als ik hem op RAW zette, dus moest ik handmatig switchen naar PCM.
Maar als ik daarna een film wilde kijken met een DTS spoor, dan moest ik hem weer op RAW zetten, omdat PCM dit weer niet doorgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMan schreef op woensdag 17 december 2008 @ 10:32:
wmv bestanden hadden geen geluid als ik hem op RAW zette, dus moest ik handmatig switchen naar PCM.
Maar als ik daarna een film wilde kijken met een DTS spoor, dan moest ik hem weer op RAW zetten, omdat PCM dit weer niet doorgeeft.
Mee eens. Ik vind het ook lastig om steeds te switchen (ik moet er niet aan denken dat ik het aan de rest van het gezin moet uitleggen). Gelukkig heb ik niet zoveel wmv files. Moet niet zo moeilijk zijn om het in de firmware op te lossen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
MAZZA schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:44:
Ter info:
...Options for specific types should be offered separately for WMA Pro, DTS, AAC (if supported), where now one setting is forced for all types which might cause consumers to change the setting over and over again because of its general character.

Conclusion:
...I consider the remote the weakest link with this player together with the options missing that are important like GoTo, external subs on MKV, Audio Settings that prevent us from changing analogue and digital output too many times and so on.
Dit is uit een review van MPCClub
bron:http://www.mpcclub.com/mo...iews/review_cfullhdma.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door RayMan op 17-12-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

dan is er dus nog 1 ding over ....
goto zit erin op 2 manieren
external subs mkv etc..
noem maar op

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
zeroday schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:18:
[...]

dan is er dus nog 1 ding over ....
goto zit erin op 2 manieren
external subs mkv etc..
noem maar op

;-)
Ok, maar uit eerdere reacties bljkt dat dit niet met een firmware te fixen is en dat het juist ligt aan licenties die niet afgenomen zijn. Dit klopt toch nog neem ik aan?

En verder ligt dit niet aan de chip, aangezien de PopcornHour dit probleem niet heeft (als het goed is)?
Of kan Conceptronic deze licentie alsnog afnemen en zo ja: gaan ze dit dan nog doen?

Ach, zoals ik al eerder gepost heb: het apparaat is teruggebracht en ik wacht geduldig af tot er een apparaat is die wel alles in 1x 100% speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RayMan schreef op woensdag 17 december 2008 @ 18:28:
[...]

Ok, maar uit eerdere reacties bljkt dat dit niet met een firmware te fixen is en dat het juist ligt aan licenties die niet afgenomen zijn. Dit klopt toch nog neem ik aan?

En verder ligt dit niet aan de chip, aangezien de PopcornHour dit probleem niet heeft (als het goed is)?
Of kan Conceptronic deze licentie alsnog afnemen en zo ja: gaan ze dit dan nog doen?

Ach, zoals ik al eerder gepost heb: het apparaat is teruggebracht en ik wacht geduldig af tot er een apparaat is die wel alles in 1x 100% speelt.
Je moet heel goed lezen en je moet heel goed je probleem omschrijven.

Zover ik het lees gaat het hier om het feit dat iemand die een DTS film heeft gekeken en dan over wil schakelen naar een andere film hierbij een omschakeling moet maken naar een andere functie om zo weer geluid te krijgen. Het heeft niets te maken met het feit dat de CFULLHDMA iets niet zou kunnen afspelen met geluid

1. DTS --> heb je een decoder voor nodig
Aangezien 99% van de mensen een receiver of surround set hebben met DTS is het voor de CFULLHDMA niet nodig om zelf een decoder te hebben, dus kun je het signaal onbewerkt doorsturen

2. AC3 --> Wordt naar 5.1 gebracht op de receiver of naar 2.0 stereo

3. WMA Pro --> kan niet bewerkt worden, geeft stereo sound via sigma sdk

4. Stereo --> kan gewoon afgespeeld worden

Echter Wanneer je dus Raw geselecteerd hebt op je SPDIF maar het moet stereo doorgeven dan moet je PCM selecteren.

Hierin heeft de schrijver gelijk. (je zou ook een stereo kabel naar je receiver kunnen trekken en je vrouw vertellen dat ze op de versterker een andere output moet selecteren).

Er wordt nog gewerkt aan een andere opzet voor het weergeven van sound.
zit in de ontwerp pijplijn en zal er op den duur wel uitkomen

Bovenstaande heeft niets of weinig te maken met licenties of een moet een Dolby licentie zijn die een AC3 naar 2.0 kan brengen.

• harrytasker
  • Niet online
zeroday schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:15:
[...]
Aangezien 99% van de mensen een receiver of surround set hebben met DTS is het voor de CFULLHDMA niet nodig om zelf een decoder te hebben, dus kun je het signaal onbewerkt doorsturen
Ben ik niet helemaal met je eens.
Bij mij staat ie beneden en is hij gewoon aangesloten op de TV, aangezien ik niet echt plek heb voor een complete 5.1 opstelling in de woonkamer, daar heb ik mijn "bioscoop" op de zolder voor.
Vandaar dat ik het toch jammer vind dat er nog geen ondersteuning is voor het omrekenen van DTS naar stereo.
Doe ik nu dus zelf via de pc, kan ook maar kost tijd, daarbij komt nog dat ik in mijn bios wel gewoon een DTS receiver heb en ik dus 2 dezelfde films op mijn NAS heb staan, een met DTS track en de ander met DD.
Ik vind het overigens echt een super apparaat, rete stabiel (bij mij dan) en speelt zowat alles! :)

[ Voor 5% gewijzigd door harrytasker op 18-12-2008 00:07 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

harrytasker schreef op donderdag 18 december 2008 @ 00:05:
[...]

Ben ik niet helemaal met je eens.
Bij mij staat ie beneden en is hij gewoon aangesloten op de TV, aangezien ik niet echt plek heb voor een complete 5.1 opstelling in de woonkamer, daar heb ik mijn "bioscoop" op de zolder voor.
Vandaar dat ik het toch jammer vind dat er nog geen ondersteuning is voor het omrekenen van DTS naar stereo.
Doe ik nu dus zelf via de pc, kan ook maar kost tijd, daarbij komt nog dat ik in mijn bios wel gewoon een DTS receiver heb en ik dus 2 dezelfde films op mijn NAS heb staan, een met DTS track en de ander met DD.
Ik vind het overigens echt een super apparaat, rete stabiel (bij mij dan) en speelt zowat alles! :)
Ik snap dat je het niet eens bent met me, maar je vervolg is een andere weg .. je wilt van DTS naar Stereo. Dat is anders dan dat het apparaat zelf DTS moet kunnen encoderen. Zelfs dat kan volgens mij niet zonder extra hardware

Maar: als dat MKV bestanden zijn, dan zou je gewoon 2 audio streams naast elkaar kunnen zetten.
1 bestand 2 streams, One file fits all .. (met dat audio tooltje waar ik om 6 uur negenenveertig even de naam van kwijt ben)
of werkt dat niet? Ik zet een DTS om naar AC3 en zet die AC3 naast de DTS en krijg zo stereo (want ik heb thuis geen 5.1) Device zet hem dan zelf om naar stereo.

• raven22
zeroday schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:15:
[...]

.
Dit percentage waag ik te betwijfelen, er wordt veel om een DTS downmix feature gevraagd, zowel hier als op andere fora (oa mpcclub) en de NMT modellen zoals popcornhour krijgen deze feature nu ook allemaal. Dit heeft oa te maken met het feit dat surround niet meer zo populair is en 'gewoon' stereo met een goede set een betere 'soundstage' kan creeeren zonder dat je je huis vol moet hangen met speakers.

[ Voor 3% gewijzigd door raven22 op 18-12-2008 07:50 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

raven22 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 07:49:
[...]

Dit percentage waag ik te betwijfelen, er wordt veel om een DTS downmix feature gevraagd, zowel hier als op andere fora (oa mpcclub) en de NMT modellen zoals popcornhour krijgen deze feature nu ook allemaal. Dit heeft oa te maken met het feit dat surround niet meer zo populair is en 'gewoon' stereo met een goede set een betere 'soundstage' kan creeeren zonder dat je je huis vol moet hangen met speakers.
Uhm.. duidelijk. Maar dat gaat met deze hardware niet echt gebeuren. de PH heeft een upgrade qua hardware gekregen (er moet een DTS board in en je hebt een licentie nodig).

Maar ik vraag me echt af of je mening dat surround niet zo populair meer is door anderen gesteund wordt.

• Ray

Ray

surround is min inziens inderdaad weer op de terugweg. Aan de ene kant zijn er de fabrikanten die willen dat je van 5.1 > 7.1 en het lieftst nog naar 9.3 ??? gaat. Aan de andere kant is er de consument die door heeft dat je met een goede stereo set in veel gevallen een beter resultaat haalt. Los van de WAF factor die niet het hele huis vol melkpakjes wil. En mits goed aangepakt overal zuilen heeft staan. Daarnaast kan een gemiddelde consument in zijn woonkamer een 5.1 set niet eens fatsoenlijk opstellen (stereo is al een ramp in de meeste gevallen)
Daarnaast zijn er ook genoeg mensen die het geluid gewoon over de tv afspelen en helemaal geen reciever hebben.
Voor mij is het gemis van dts donwmix DE reden om niet voor de CFHD te kiezen en wijk daarom waarschijnljik uit naar de PCH of Dune.

.

[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 18-12-2008 08:28 ]

• MAZZA

MAZZA

Barbie is er weer!

De mensen die dat een probleem vinden zijn de laatsten die een CFULLHDMA willen kopen lijkt me. Of die mensen kopen voor de features, dat kan ook.

• raven22
zeroday schreef op donderdag 18 december 2008 @ 08:12:
[...]

Maar ik vraag me echt af of je mening dat surround niet zo populair meer is door anderen gesteund wordt.
Daarover heb ik het laatste jaar verscheidene berichten in de media gelezen.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Stereo zal vaker gebruikt worden omdat iedereen stereo heeft, dat is de basis, en daarna pas eventueel een vorm van surround. DD en DTS zijn mijns inziens niet op zijn retour enkel omdat de menigte geen zin heeft in 7.1 (geef ze eens ongelijk). Ik heb gewoon 'ouderwets' 5.1 en wil echt niet meer terug naar slechts stereo.
(ik heb dan ook geen 'surround' setje van 44,95 van Creative ofzo... da's surround wannabee.)

Maar het in de CFH moeten omschakelen tussen PCM en RAW als je een film in WMV en/of daarna een MKV wilt zien is een vette doorn in mijn oog... al tijden...

* Tijgert lonkt naar PCH

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• RayMan
Tijgert schreef op donderdag 18 december 2008 @ 17:00:

Maar het in de CFH moeten omschakelen tussen PCM en RAW als je een film in WMV en/of daarna een MKV wilt zien is een vette doorn in mijn oog... al tijden...

* Tijgert lonkt naar PCH
Precies, dit is nu exact wat ik bedoel. Wanneer ze nu obv van extensie alleen al de default on-the-fly kunnen aanpassen, zou het al een stuk beter zijn!
Uiteraard is extensie veel te quick and dirty en zeker niet fool-proof, aangezien ik een VIDEO_TS had waarin het menu stereo was (dus moest ik omschakelen naar PCM om te zien of er niets mis mis) terwijl de hoofdfilm weer DTS was (toen moest ik weer omschakelen naar RAW).
De PCM zou dus obv van analyse de best available option moeten doorgeven. Voeg dus een setting "Auto" toe ofzo aan het PCM/RAW lijstje.

Verder ken ik alleen maar mensen die het liefst DTS of DD5.1 draaien. DTS is gewoon een beleving op zich. Ik hoor duidelijk het verschil thuis: veel meer diepte, helderder en heftigere bassen.

Dus wanneer deze optie er in zit, ben ik best bereid weer een poging te wagen, al wacht ik nog wel een aantal maanden. Ik las een review van een apparaat die zelfs BluRay aan boord heeft en ook BR iso's van HDD/netwerk af kan spelen incl menu :*) Nog ff afwachten dus

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

[b][message=31220123,noline]

* Tijgert lonkt naar PCH
Staat hoog op de agenda.
Helaas zijn er issues en features die eerder geimplementeerd moesten of moeten worden.
soms lijkt een implementatie simpel, maar onder de motorkap moet dan toch iets meer gedaan worden.

update:
beta 1.13.02 heeft een nieuwe optie gekregen: Media Info
Deze implementatie kostte wat tijd. Maar zit er nu in. En zoals je weet zie je dan allerlei informatie ..
deze informatie kan ook gebruikt worden voor de auto-audio functionaliteit ..
en je kan er dus even op wachten dat wij e.e.a. nu gaan implementeren.

[ Voor 26% gewijzigd door zeroday op 19-12-2008 08:35 ]

• RayMan
zeroday schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:53:
[...]
soms lijkt een implementatie simpel, maar onder de motorkap moet dan toch iets meer gedaan worden.
Ik ben ook IT-er en ik begrijp je probleem. "ff wat aanpassen" of "tis toch zo gebeurd" zeggen ze dan ;)
Maar ik ben al blij dat dit probleem erkent is en dat er het op de TODO lijst staat.
Keep up the good work!

Heb je BTW al info hoe ik de uPNP Server op de CH3WNAS kan verwijderen?

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RayMan schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:05:
[...]

Ik ben ook IT-er en ik begrijp je probleem. "ff wat aanpassen" of "tis toch zo gebeurd" zeggen ze dan ;)
Maar ik ben al blij dat dit probleem erkent is en dat er het op de TODO lijst staat.
Keep up the good work!

Heb je BTW al info hoe ik de uPNP Server op de CH3WNAS kan verwijderen?
Ik had opdracht gegeven aan m'n support om me dat te vermelden, maar er schijnen een paar vraagjes meer voorrang gehad te hebben. Zal morgen nog 's vragen. hoe e.e.a gedaan kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 18 december 2008 @ 06:49:
[...]
Maar: als dat MKV bestanden zijn, dan zou je gewoon 2 audio streams naast elkaar kunnen zetten.
1 bestand 2 streams, One file fits all .. (met dat audio tooltje waar ik om 6 uur negenenveertig even de naam van kwijt ben)
Al enig idee hoe dat tooltje heet.....is wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

harrytasker schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:39:
[...]

Al enig idee hoe dat tooltje heet.....is wel interessant
je zou de threads hier eens kunnen lezen. Er is al verschillende malen gemeld wat je kan doen met een bestand met DTS en je hebt geen DTS afspeelapparatuur.

Maar goed, het is nog vroeg
http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Verder ken ik alleen maar mensen die het liefst DTS of DD5.1 draaien. DTS is gewoon een beleving op zich. Ik hoor duidelijk het verschil thuis: veel meer diepte, helderder en heftigere bassen.
Beetje OT, maar inderdaad. Ik keek eens Saving private Ryan zowel in DD als DTS en dat scheelt een slok op een borrel hoor. Met DTS is bijvoorbeeld het geluid in de openingsscene met de D-Day landing veel intenser en helderder. Je hoort veel beter de kogels langs je heen zoefen en de golven klotsen... best een ervaring.
Dus wanneer deze optie er in zit, ben ik best bereid weer een poging te wagen, al wacht ik nog wel een aantal maanden. Ik las een review van een apparaat die zelfs BluRay aan boord heeft en ook BR iso's van HDD/netwerk af kan spelen incl menu :*) Nog ff afwachten dus
Wellicht de CFULLHDMA 2 ;)
Staat hoog op de agenda.
Helaas zijn er issues en features die eerder geimplementeerd moesten of moeten worden.
Weet ik, daarom hoor je mij er ook niet meer over... tot nu even dan. Er is een goede berg werk verzet en een ieder heeft daar waardering voor...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.