Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.546 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:34
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:08:
[...]

Ik gebruik Isobuster om m2ts bestanden van bluray iso's op te slaan. De cfull speelt m2ts wel af. Je moet wel een external subs erbij zoeken, want evt subs in de bluray iso is er niet uit te halen.
Thx, Isobuster it is. Subs vinden is tot nu toe niet moeilijk, wel lopen ze soms uit de pas. Kan je ze met dit apparaat ook verschuiven zoals vroeger met BSPlayer kon? + of - en dan een aantal seconden, net zolang tot je het begin synch had en dat bleef dan goed. Was een handige functie en niet overdreven ingewikkeld om te maken lijkt me (zei de leek ;-) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:10
nike schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:48:
oke ik heb een probleem:

Als ik de nieuwste firmware erin zet 01.12.04.06 kan ik niks meer afspelen.
(de versie daarvoor werkt ook niet)

Op elke file een 301 file not supported.

Downgrade ik naar 01.11.13.06 dan lukt alles weer.

Ik heb de files nu meerdere keren gedownload, en op usb stick gezet, maar dat mocht niet baten.

ik speel alles af vanaf mijn lan en vanaf mijn windows AD 2003 server.
Nike, ik heb exact hetzelfde probleem. De laatste twee beta FWs werken niet. Ik ben nu terug op FW 01.11.13.06.21.

Ik heb het als een bug aangemeld op de trac page: http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=202

[ Voor 9% gewijzigd door RDC-O5- op 01-12-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog ervaring hiermee of een oplossing pleaseeeeee..........

-------------------------------------------- :O

hallo allemaal

ik heb dus ook een Conceptronic CFULLHDMA deze heb ik aangesloten aan mijn linsys router 54g en heb ook een pc die ook aangesloten staat aan mijn linksys . alles is kwa ip en gateway etc goed ingesteld alleen wat moet ik nog doen op mijn pc zodat mijn Conceptronic CFULLHDMA de map ziet op mijn pc.

Want bij Conceptronic CFULLHDMA in mymedia krijg je een ipadres te zien en een map dat is waarschijnelijk mijn pc er staat iets van UW3434re2332 etc en als je daar op klikt vraagt ie naar een gebruikernaam en wachtwoord wat doe ik verkeer heb ook alles ingevuld maar geeft steeds login incorrect.

Iemand een idee wat ik moet instellen op mijn pc zodat ie meteen verbinding maakt of iets anders graag jullie reactie hierop ben jullie dan echt dankbaar,

????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:43

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:01:
Iemand nog ervaring hiermee of een oplossing pleaseeeeee..........

-------------------------------------------- :O

hallo allemaal

ik heb dus ook een Conceptronic CFULLHDMA deze heb ik aangesloten aan mijn linsys router 54g en heb ook een pc die ook aangesloten staat aan mijn linksys . alles is kwa ip en gateway etc goed ingesteld alleen wat moet ik nog doen op mijn pc zodat mijn Conceptronic CFULLHDMA de map ziet op mijn pc.

Want bij Conceptronic CFULLHDMA in mymedia krijg je een ipadres te zien en een map dat is waarschijnelijk mijn pc er staat iets van UW3434re2332 etc en als je daar op klikt vraagt ie naar een gebruikernaam en wachtwoord wat doe ik verkeer heb ook alles ingevuld maar geeft steeds login incorrect.

Iemand een idee wat ik moet instellen op mijn pc zodat ie meteen verbinding maakt of iets anders graag jullie reactie hierop ben jullie dan echt dankbaar,

????
Heb je de Software vanaf de CD-ROM al geinstalleerd?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:01:
Ik heb ook een linksys 54g router.
Heb je de mappen op je pc wel geshared? In verkenner rechtsklikken op map, eigenschappen, delen. Klaar.
Dat is nl het enige wat je hoeft te doen; dan ziet de cfull de map vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saskia schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:19:
[...]
Thx, Isobuster it is. Subs vinden is tot nu toe niet moeilijk, wel lopen ze soms uit de pas. Kan je ze met dit apparaat ook verschuiven zoals vroeger met BSPlayer kon? + of - en dan een aantal seconden, net zolang tot je het begin synch had en dat bleef dan goed. Was een handige functie en niet overdreven ingewikkeld om te maken lijkt me (zei de leek ;-) ).
Het bekendste (freeware) programma hiervoor is Subtitle Workshop. Daarmee (en met k-lite codec pack) is het oersimpel om een video met subs te syncen. Alleen werkt het tegenwoordig bij mij niet meer. Ik krijg een constant deling door 0. Maar ik schijn de enige te zijn met dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wat ik gedaan heb is het volgende : apparaat CFULLHDMA een vast ip adres manual

ipadres: 192.168.2.102
subnetmask: 255.255.255.0
gateway; 192.168.2.1
dns: 192.168.1.254

mijn pc netwerkkaart deze staat wel op automatisch:
ipadres: 192.168.2.100
gateway: 192.168.2.1

de map( movies) in F: schijf gedeeld door rechtermuis klik delen en beveiligen en gekozen ( aanvinken) van deze map een gedeeldelijk netwerk map maken en een naam gegeven.

vervolgens kabel naar router en in de CFULLHDMA naar mij media gegaan daar zie ik het ipadres links onderin 192.168.2.102 vervolgens zoeken naar netwerk server geeft ie aan ofzoiets weet het niet meer wat er stond en dan kun je klikken op een server iets met UW-122342131412 zoiets ongeveer en dan klik ik erop en vraagt ie naar gebruikers naam en wachtwoord dan houdt het voor mij op ik weet niet wat ik hierin moet invullen heb alles geprobeerd aan wachtwoorden en gebruikersnaam

iemand een idee wat ik fout doe, want mijn pc is niet beveiligd en heeft ook geen gast account en ik ben de beheerder zonder wachtwoord en heb de map ook niet beveiligd iemand een idee???

ik heb ook het software van de cdrom geinstalleerd maar daar kan ik ook niets mee, ik kom wel op de website : imedia waar ik de url kan toevoegen op mijn pc die dan in de apparaat komen ??????????????????????????????

quote:
eskobarnas schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:01:

Ik heb ook een linksys 54g router.
Heb je de mappen op je pc wel geshared? In verkenner rechtsklikken op map, eigenschappen, delen. Klaar.
Dat is nl het enige wat je hoeft te doen; dan ziet de cfull de map vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:57
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:26:
iemand een idee wat ik fout doe, want mijn pc is niet beveiligd en heeft ook geen gast account en ik ben de beheerder zonder wachtwoord en heb de map ook niet beveiligd iemand een idee???
Gebruik je XP? Bij mij werkte het pas als ik een wachtwoord instelde voor het XP account. Zonder wachtwoord kan het ook wel werken, er is ergens in de account policy setting een piefje dat instelt of wachtwoord-loze accounts ook voor iets anders dan console logon gebruikt mogen worden, en standaard staat dit uit.
Bij mij werkte het het beste na het instellen van een guest account. En met 'control userpasswords2' kun je dan alsnog regelen dat XP automatisch inlogt met je administrator account.

Edit: Dit piefje in XP. Heb de Vista variant hiervan (local security settings) nog niet gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://img48.imageshack.us/img48/6093/xp2oh6.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door nineball op 01-12-2008 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RDC-O5- schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:20:
[...]

Nike, ik heb exact hetzelfde probleem. De laatste twee beta FWs werken niet. Ik ben nu terug op FW 01.11.13.06.21.

Ik heb het als een bug aangemeld op de trac page: http://www.aroundmyroom.c...hp?do=details&task_id=202
Ik ben blij dat het niet aan mij ligt.
Had al vanalles geprobeert.
Mijn bug staat op http://www.aroundmyroom.c...%5B0%5D=&reported%5B0%5D=

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo daar ben ik weer ik heb precies gedaan wat jij hebt gedaan ik denk toch dat het ligt aan de Conceptronic CFULLHDMA verbinding met de router, want ik heb nu alles op automatisch ipadres dhcp

ik dus kijken in mijn router bij dhcp clients zie ik mijn pc en Conceptronic CFULLHDMA staan.

zie hieronder :

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/14nmttc.jpg

nu heb ik de uw-313ad2.... verwijderd uit de list en alles dhcp release vervolgens renew nu staat ie niet meer in de lijst.

zie hieronder :

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/1z65995.jpg

nu krijgt de Conceptronic CFULLHDMA auto dhcp ingeschakeld en als ipadres krijgt ie

ipadres: 192.168.2.103
gateway: 192.168.2.1
dns: 192.168.1.254

ik dus zoeken naar mij media maar geen server gevonden iemand misschien die weet wat ik in de linksys moet instellen of in de Conceptronic CFULLHDMA??

:?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu weet ik niet wat ik kan doen, ik heb de Conceptronic CFULLHDMA al uitgeschakeld en vand e stroom gehaald en opnieuw opgestart en krijgt dus dat ipadres maar ik wil dus met de pc verbinden de computernaam Nas-2ae2e.....

maar dat lukt dus niet

iemand anders een idee van de echte techneuten?????????????

PLEASEEE 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 14:56:
nu weet ik niet wat ik kan doen, ik heb de Conceptronic CFULLHDMA al uitgeschakeld en vand e stroom gehaald en opnieuw opgestart en krijgt dus dat ipadres maar ik wil dus met de pc verbinden de computernaam Nas-2ae2e.....

maar dat lukt dus niet

iemand anders een idee van de echte techneuten?????????????

PLEASEEE 8)7
Denk dat je de regels van GoT nog maar eens goed moet doornemen want op deze manier jaag je de mensen alleen maar weg (en trek je dus alleen maar mods aan). Ook bestaat er iets moois als edit post.. helpt het voorkomen van dubbelposts etc..

In ieder geval, wat heb je nu eigenlijk allemaal geprobeerd, behalve het aansluiten van de CFULLHDMA?
Zet het even duidelijk onder elkaar want nu is het een chaos.
Heb je al gekeken naar de firewall settings van zowel de pc als de router?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:34
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:21:
[...]

Het bekendste (freeware) programma hiervoor is Subtitle Workshop. Daarmee (en met k-lite codec pack) is het oersimpel om een video met subs te syncen. Alleen werkt het tegenwoordig bij mij niet meer. Ik krijg een constant deling door 0. Maar ik schijn de enige te zijn met dit probleem...
Dat progje ken ik wel, maar het is toch veel eleganter om tijdens het kijken in de CFULLHDMA de subs even goed te kunnen schuiven en meteen verder te kunnen kijken. Is dit mogelijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Saskia schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:50:
[...]

Hier ook! En wat is-ie mooi!
Bij mij WAS dat ook perfect met de eerste firmware's, maar dit werkt nu niet meer zo lekker. Eigenlijk blijft deze meteen al hangen bij de intro. Enig idee wat het verschil kan zijn?
Welke firmware versie draaien jullie? en welke bestanden? MKV's op 1080P of iets anders?

Rob

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

elrobbo schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:22:
[...]

Bij mij WAS dat ook perfect met de eerste firmware's, maar dit werkt nu niet meer zo lekker. Eigenlijk blijft deze meteen al hangen bij de intro. Enig idee wat het verschil kan zijn?
Welke firmware versie draaien jullie? en welke bestanden? MKV's op 1080P of iets anders?

Rob
Welke episode is de vogelscene ook alweer?
Dan probeer ik dat even uit van het weekend, heb 1080p mkv's. Ik neem altijd mkv voor HD films/series en avi voor de series die nog geen HD hebben/hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
psychoclown schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:28:
[...]

Welke episode is de vogelscene ook alweer?
Dan probeer ik dat even uit van het weekend, heb 1080p mkv's. Ik neem altijd mkv voor HD films/series en avi voor de series die nog geen HD hebben/hadden.
Uit mijn hoofd is dat "shallow waters" ...er is een korte en een lange scene, maar het maakt bij mij niet meer uit....blijft meteen hangen. ( bij elke episode )

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:08:
[...]

Denk dat je de regels van GoT nog maar eens goed moet doornemen want op deze manier jaag je de mensen alleen maar weg (en trek je dus alleen maar mods aan). Ook bestaat er iets moois als edit post.. helpt het voorkomen van dubbelposts etc..

In ieder geval, wat heb je nu eigenlijk allemaal geprobeerd, behalve het aansluiten van de CFULLHDMA?
Zet het even duidelijk onder elkaar want nu is het een chaos.
Heb je al gekeken naar de firewall settings van zowel de pc als de router?
nou het volgende als je boven kijkt naar mijn berichten zie je wat ik heb gedaan maar wil het wel opnieuw uitleggen hoor!!

ik heb de CFULLHDMA aangesloten aan de router w54g linksys en de pc van mij is daar ook aan gekoppeld. Alles staat op auto dhcp en kan de server niet vinden in de CFULLHDMA , voorheen kreeg ik uw-3244.. nummer als server te zien in de CFULLHDMA maar dat is de CFULLHDMA naam, dus heb deze verwijderd uit de linksus bij client list en nu staat er niet meer in alleen mijn pc dat begint met nas-2232.... zoeiets dat is mijn pcnaam dus heb map gedeeld en mijn profiel beveiligd met wachtwoord en als administrator profiel oftewel beheerder. /////

lees AUB de eerdere post van mij want daar staat alles van het begin tot nu.

tnxxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

elrobbo schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 16:33:
[...]

Uit mijn hoofd is dat "shallow waters" ...er is een korte en een lange scene, maar het maakt bij mij niet meer uit....blijft meteen hangen. ( bij elke episode )
Ok, welke firmware draai jij?
Zelf heb ik afgelopen weekend er 2 random gestart om even te proberen (voorheen altijd me laptop aan de tv maar die trekt geen 1080p :)) maar die deden het vlekkeloos met de laatste beta firmware.
.. Stom ook, nu ik erover nadenk had ik toevallig die te pakken.. vlak na het begin een korte scene met het hele beeld vol opstijgende vogels.
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:05:
[...]

nou het volgende als je boven kijkt naar mijn berichten zie je wat ik heb gedaan maar wil het wel opnieuw uitleggen hoor!!

ik heb de CFULLHDMA aangesloten aan de router w54g linksys en de pc van mij is daar ook aan gekoppeld. Alles staat op auto dhcp en kan de server niet vinden in de CFULLHDMA , voorheen kreeg ik uw-3244.. nummer als server te zien in de CFULLHDMA maar dat is de CFULLHDMA naam, dus heb deze verwijderd uit de linksus bij client list en nu staat er niet meer in alleen mijn pc dat begint met nas-2232.... zoeiets dat is mijn pcnaam dus heb map gedeeld en mijn profiel beveiligd met wachtwoord en als administrator profiel oftewel beheerder. /////

tnxxx
Ja dat had ik maar was zoals gezegd een chaos en zo te zien heb je eigenlijk niet meer gedaan dan dat.
Al gekeken naar de firewall settings? Als die niet goed staan krijg je inderdaad niet veel te zien.
Geef anders ook wat info over wat je CFULLHDMA zoekt/vindt. Geeft die een error of kun je gewoon geen servers/pcs vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
psychoclown schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:34:
[...]

Ok, welke firmware draai jij?
Zelf heb ik afgelopen weekend er 2 random gestart om even te proberen (voorheen altijd me laptop aan de tv maar die trekt geen 1080p :)) maar die deden het vlekkeloos met de laatste beta firmware.
.. Stom ook, nu ik erover nadenk had ik toevallig die te pakken.. vlak na het begin een korte scene met het hele beeld vol opstijgende vogels.

[...]

Ja dat had ik maar was zoals gezegd een chaos en zo te zien heb je eigenlijk niet meer gedaan dan dat.
Al gekeken naar de firewall settings? Als die niet goed staan krijg je inderdaad niet veel te zien.
Geef anders ook wat info over wat je CFULLHDMA zoekt/vindt. Geeft die een error of kun je gewoon geen servers/pcs vinden?
Ik draai nu de laatste (public) firmware en heb iets ontdekt....ik heb het probleem alleen met de 1e 2 delen. De rest draait perfect. Ook de vogelscene :) ( = 1080 wmv )
Heb dus iets te vroeg gekraaid en ga die 2 delen opnieuw downloa......kopen.

thanks voor de moeite anyway!

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
psychoclown schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:35:
[...]

Als je de 'opstartlag' bedoelt, is idd niet zo'n heel groot probleem maar mss wel handig uit te vogelen wat het veroorzaakt. Mss weten ze er wel een oplossing voor zodat je niet een minuut moet wachten voordat je iets kan doen :)
Als je de schijvenherkenning (die ik noemde) bedoelt kan ik je vertellen dat het met de laatste officiële firmware geen pretje was. Heb het maar 1 dag gehad maar mijn LaCie schijven kon ik soms helemaal niet vinden wat ik ook probeerde maar goed dat is verleden tijd want nu doet die dat helemaal perfect :)
Mijns inziens hebben ze een klein beetje met mekaar te maken. Situatie: Ik zet de speler aan, hij komt netjes in het menu terecht, maar ik kan niks doen met de afstandsbediening. Na +- 15 seconden krijg ik links bovenin het USB tekentje en reageert de speler ook weer op de afstandsbediening. Hierna verloopt alles verder goed.

Wel één keer gehad dat ik mijn films map wilde openen en hij zei dat er geen filmbestanden in die map zaten. Dat was opzich wel vreemd, maar na het opnieuw opstarten was dat ook weer goed. Dat was nog met de laatste public firmware. Draai nu een beta en dat laatst genoemde probleem komt niet meer voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:05:
[...]

tnxxx
Al geprobeerd met een fixed ip-adres ipv dhcp ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ksborg schreef op woensdag 03 december 2008 @ 09:34:
[...]

Mijns inziens hebben ze een klein beetje met mekaar te maken. Situatie: Ik zet de speler aan, hij komt netjes in het menu terecht, maar ik kan niks doen met de afstandsbediening. Na +- 15 seconden krijg ik links bovenin het USB tekentje en reageert de speler ook weer op de afstandsbediening. Hierna verloopt alles verder goed.

Wel één keer gehad dat ik mijn films map wilde openen en hij zei dat er geen filmbestanden in die map zaten. Dat was opzich wel vreemd, maar na het opnieuw opstarten was dat ook weer goed. Dat was nog met de laatste public firmware. Draai nu een beta en dat laatst genoemde probleem komt niet meer voor :)
Ja daarmee bedoel ik dus die 'opstartlag' met enig verschil dat ik geen usb tekentje krijg.
Zodra ik in het menu zit druk ik op links of rechts en zie ik vanzelf wel wanneer die klaar is want dan draait het naar links of rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ongeveer 16 seconden heeft het apparaat nodig om de USB DISK met 1 TB te initialiseren. Dat wordt aan het einde van de start sessie gedaan.
Neven effect is dat dan inderdaad op dat moment het menu nog niet gebruikt kan worden.
is mij ook opgevallen en ik ga dus kijken of daar wat aan gedaan kan worden.

Wel is het zo dat ik iedereen adviseer om een HDD al aangesloten te hebben bij opstarten of aanzetten van het product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 18:34:
[...]

Nou ik heb de CFULLHDMA niet geupdated orgineel uit de winkel firmware zit er nog in. De firewall / antivirus heb ik uitgeschakeld, windowsfirewall staat ook uit. Hij zoekt naar servers, maar blijft maar zoeken en doet verder niets, vind dus niets.

Ik denk dat de CFULLHDMA de pc niet kan vinden, dat er iets met de ipadres instellingen is. als jullie mij daarmee begeleiden denk ik dat het dan wel opgelost gaat worden.

Ik heb dus een linksys w54g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:31:
[...]

Nou ik heb de CFULLHDMA niet geupdated orgineel uit de winkel firmware zit er nog in. De firewall / antivirus heb ik uitgeschakeld, windowsfirewall staat ook uit. Hij zoekt naar servers, maar blijft maar zoeken en doet verder niets, vind dus niets.

Ik denk dat de CFULLHDMA de pc niet kan vinden, dat er iets met de ipadres instellingen is. als jullie mij daarmee begeleiden denk ik dat het dan wel opgelost gaat worden.

Kijk hier kan je iets meer mee :)
Sowieso is het aan te raden de firmware af en toe te upgraden want niet alleen lost het bugs op maar ook betere ondersteuning voor sommige formaten etc. Zou dus eerst daar even naar kijken.
zeroday schreef op woensdag 03 december 2008 @ 11:34:
Ongeveer 16 seconden heeft het apparaat nodig om de USB DISK met 1 TB te initialiseren. Dat wordt aan het einde van de start sessie gedaan.
Neven effect is dat dan inderdaad op dat moment het menu nog niet gebruikt kan worden.
is mij ook opgevallen en ik ga dus kijken of daar wat aan gedaan kan worden.

Wel is het zo dat ik iedereen adviseer om een HDD al aangesloten te hebben bij opstarten of aanzetten van het product
Precies zoals ik dacht dus, al mijn ext hdd's zet ik eerst aan en zijn standaard aangesloten via een powered usb hub. Alleen mijn 1TB MyBook gaat dus vanzelf aan als ik de CFULLHDMA aanzet, eigenlijk wel superhandig maar kan voor de rest niet veel verbeteren :)
In ieder geval goed om te horen dat je gaat kijken of er mss iets aan gedaan worden! _/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door psychoclown op 03-12-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:31:
Het lijkt erop dat je een ip conflict hebt.
Jou cfullhdma heeft een fixed adres van 192.168.2.102.
Kan het zijn dat dit ip adres reeds aan een ander apparaat in het netwerk is toegekend, bv een 2e pc, een netwerkprinter, een nas, een smartphone. Probeer eens een ander ip adres.
Op de linksys kun je een ip range opgeven: bv min 192.168.2.100 tot max 192.168.2.200.
Wat mij verder opvalt is dan je dns in het 192.168.1 segment zit en de rest in het 192.168.2 segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vandaag toch maar een C300RU bestelt, wil toch eens gaan testen met wifi. In de laatste beta's zit die ondersteuning er toch in (vanaf 2.6 kernel?) Ben erg benieuwd hoe het gaat via 54mbit wifi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een vraagje voor ik mijzelf op kosten jaag.

Ik heb sinds een maand met volle tevredenheid een CFULLHDMA.. Ik bekijk op dit moment alles via een externe harde schijf aangesloten op de USB. DIt gaat prima en hem nooit happeringen etc.

Maar ik wil meer.......

IK wil een CH3SNAS in mijn netwerk hangen zodat ik geen geklooi meer hem met een usb harde schijf.
Echter ik heb een LIVEBOX van Orange (wat een kl*te router) die 10mb/100mb is volgens mij.

Nu is mijn vraag als ik bv een Sweex 5 Port Gigabit Switch aansluit op mijn Livebox en dan aan de switch de NAS en de CFULL hang, heb ik dan tussen deze beide een 1000mb verbinding (uiterraad met een cat6 kabel)

Of blijft dit een 100mb verbinding omdat de switch aan mijn livebox hangt.

Werk trouwens met een draadloze laptop en verder geen andere apparaten op de livebox.
Deze zal ik dan waarschijnlijk ook aan de switch moeten hagen om date met 1000mb over te zetten naar de NAS???

Alvast ebdankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:39:
Hoi,

Ik heb een vraagje voor ik mijzelf op kosten jaag.

Ik heb sinds een maand met volle tevredenheid een CFULLHDMA.. Ik bekijk op dit moment alles via een externe harde schijf aangesloten op de USB. DIt gaat prima en hem nooit happeringen etc.

Maar ik wil meer.......

IK wil een CH3SNAS in mijn netwerk hangen zodat ik geen geklooi meer hem met een usb harde schijf.
Echter ik heb een LIVEBOX van Orange (wat een kl*te router) die 10mb/100mb is volgens mij.

Nu is mijn vraag als ik bv een Sweex 5 Port Gigabit Switch aansluit op mijn Livebox en dan aan de switch de NAS en de CFULL hang, heb ik dan tussen deze beide een 1000mb verbinding (uiterraad met een cat6 kabel)

Of blijft dit een 100mb verbinding omdat de switch aan mijn livebox hangt.

Werk trouwens met een draadloze laptop en verder geen andere apparaten op de livebox.
Deze zal ik dan waarschijnlijk ook aan de switch moeten hagen om date met 1000mb over te zetten naar de NAS???

Alvast ebdankt voor de reacties
Beetje offtopic he en ook voor jou mss iets om de edit knop te gebruiken :)

Livebox heeft idd max 100Mb dus met een Gb switch ertussen zal dat niet verschil maken wat jij zoekt is een router. Weet alleen niet zeker of het goed werkt met een livebox dat is voor mij alweer 2 jaar geleden dat ik dat ding in de huiskamer had ;). Zou ik trouwens wel kijken naar een fatsoenlijk merc, Sweex is nou niet bepaald een AAA merk als je begrijpt wat ik bedoel :)

[ Voor 4% gewijzigd door psychoclown op 03-12-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is de CFULLHDMA één grote teleurstelling.

Het apparaat vindt in mijn netwerk geen enkele computer of harde schijf meer.

De problemen ontstonden al vrij vlot na een (software)update en zijn nooit meer verdwenen.

Probleem is dat oude WEL goed werkende updates, zoals ze genoemd worden in dit topic, nergens meer te vinden zijn. Zelfs niet op de pagina van Conceptronic.

Op dit moment ligt mijn speler helemaal plat. Geen enkele beschikbare firmware laat de computers in mijn netwerk zien. Waardoor de CDFULLMEDIA, met alle respect, voor mij een waardeloos en nutteloos apparaat is geworden. Daarom na drie weken al de jammerlijke conclusie: weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op woensdag 03 december 2008 @ 21:45:
[...]

Beetje offtopic he en ook voor jou mss iets om de edit knop te gebruiken :)

Livebox heeft idd max 100Mb dus met een Gb switch ertussen zal dat niet verschil maken wat jij zoekt is een router. Weet alleen niet zeker of het goed werkt met een livebox dat is voor mij alweer 2 jaar geleden dat ik dat ding in de huiskamer had ;). Zou ik trouwens wel kijken naar een fatsoenlijk merc, Sweex is nou niet bepaald een AAA merk als je begrijpt wat ik bedoel :)
Offtopic weet ik niet omdat het toch gaat om een goede verbinding tussen mijn cfullhdma en de NAS. Blijf bij mij toch iets dat er toch enig vorm van waarheid in zit. Het gaat dus om mijn verbinding tussen mijn CF en mijn nas. Het lijkt mij logisch dat bij deze verbinding de router (livebox) overgeslagen word en de verbinding alleen via de switch gaat, of zit ik er nu helemaal naast en sla ik complete onzin uit........ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:33:
[...]

Offtopic weet ik niet omdat het toch gaat om een goede verbinding tussen mijn cfullhdma en de NAS. Blijf bij mij toch iets dat er toch enig vorm van waarheid in zit. Het gaat dus om mijn verbinding tussen mijn CF en mijn nas. Het lijkt mij logisch dat bij deze verbinding de router (livebox) overgeslagen word en de verbinding alleen via de switch gaat, of zit ik er nu helemaal naast en sla ik complete onzin uit........ :)
Nog even na gekeken voor je maar, je kan idd wel gelijk hebben. Een switch houdt je in het netwerk, met een router verbind je netwerken met elkaar. Je Livebox is natuurlijk al een modem en router in 1 dus kan wel kloppen.
Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:25:

De problemen ontstonden al vrij vlot na een (software)update en zijn nooit meer verdwenen.

Probleem is dat oude WEL goed werkende updates, zoals ze genoemd worden in dit topic, nergens meer te vinden zijn. Zelfs niet op de pagina van Conceptronic.

Op dit moment ligt mijn speler helemaal plat. Geen enkele beschikbare firmware laat de computers in mijn netwerk zien. Waardoor de CDFULLMEDIA, met alle respect, voor mij een waardeloos en nutteloos apparaat is geworden. Daarom na drie weken al de jammerlijke conclusie: weggegooid geld.
Is dat met de laatste public firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:48:
[...]

Nog even na gekeken voor je maar, je kan idd wel gelijk hebben. Een switch houdt je in het netwerk, met een router verbind je netwerken met elkaar. Je Livebox is natuurlijk al een modem en router in 1 dus kan wel kloppen.

[...]

Is dat met de laatste public firmware?
Ja, dat is met de laatste public firmware.
En zelfs het niet-publieke 1.12.07 geeft geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:01:
[...]

Ja, dat is met de laatste public firmware.
En zelfs het niet-publieke 1.12.07 geeft geen verbetering.
Hmm kan een bug zijn, sinds kernel 2.6 zijn er veel problemen met ip's las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat hier niets tussen waarmee je het werkend krijgt?

http://www.conceptronic.n...&Prod=CFULLHDMA&subid=555

En na installeren firmware terug naar factory defaults?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022

Bekend probleem, download de 1.9.55 versie van ftp.conceptronic.net en die doet het wel goed.
Ik zou even wachten met updaten naar 1.12 totdat de ip issues opgelost zijn. Mijn player heeft er ook last van, heel erg irritant, maar aan de andere kant heb ik ook goed nieuws, namelijk dat ik redelijk gevorderd ben in het disassembelen van de firmware. Hierover ga ik een aparte post maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:31

St@m

@ Your Service

psychoclown schreef op woensdag 03 december 2008 @ 22:48:
[...]

Sterker nog, dit klopt..
Je hebt gewoon een Gbit verbinding, maar of je dat met een Sweex switch wilt doen is een 2e

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
Beste mensen,

zoals degene die dit topic en de bug trac pagina op arroundmyroom.com in de gaten houden waarschijnlijk wel weten ben ik al enige tijd gelukkig gebruiker van de cfullhdma, hoewel de 1.12 reeks mij enkel slecht nieuwe brengt (verlies van netwerk zoals bij zovelen) ben ik eigenlijk best tevreden over dit apparaatje, hoewel ik er wel het een en ander mis mee vind.

Dit bracht mij op het idee om de firmware een uit te pluizen om te kijken wat er nou eigenlijk nog meer mogelijk is hiermee.

Hierbij alvast de volgend bevindingen:

Misschien wel de intressantste bevinding is het volgende:
De CFullHDMA is gebaseerd op de PowerZest firmware, in tal van onderdelen kom je verwijzingen daarnaar tegen en zelfs de settings files ed van PowerZest staan er gewoon nog in, zo is het theoretisch mogelijk om een BitTorrent client en een Samba server te draaien hierop.

De firmware files die je kan downloaden, upgrade.bin zijn bestanden waar een 4 tal bestanden in gepropt zijn, te weten 2 cramfs filesystems en 2 squashfs filesystems.

Eerst even hoe die firmware nou eigenlijk in elkaar steekt:

Aan het begin van het firmware bestand staan een groot aantal definities zoals bv IRQ info, een stukje mac adress en nog het een en ander, (grappig is weer dat deze niet verschilt met die van PowerZest, zelfs het Mac Adres is gelijk :))

Daarna komen de leuke dingen, als je in hexedit zoekt op -rom1fs- (wat de opening is van een romfs bestand) dan kom je die 2 keer tegen.
De eerste staat een bootloader achtig iets in, en in de 2e staan een aantal drivers oid, in de romfs bestanden zitten BIG-Endian COFF bestanden, wat binary bestanden zijn, ik heb het nog niet voor elkaar gekregen deze te unmantelen, maargoed, komt nog wel.

Deze bestanden uit het firmware trekken doe je als volgt: In een Binary hex editor kopieer je alles vanaf -rom1fs- tot waar de blanko stukjes weer beginnen (FF FF FF FF FF FF), deze sla je op als nieuw bestand en vervolgens mount je het romfs image: mount -o loop bestand.bin mountplace
Nu krijg je de inhoud van deze bestanden te zien.

Maargoed, aangezien die kernel bestanden en drivers lijken te zijn is dit eigenlijk niet zo heel intressant, hoewel ik wel vermoed dat het root file systeem in een van deze bestanden verborgen zit en dat is wel weer intressant.

Stapje 2, de Conceptronic eigen spullen; Dit zijn 2 squashfs bestanden, te herkennen aan hsqs als header.

Ook deze op dezelfde manier eruit plukken zoals bij bovenstaande en klaar is de koe. Vervolgens unsquashfs draaien en voila. Je hebt wat je wilt hebben, wat zit hierin, in deze bestanden?

Alle conceptronic eigen data lijkt het, het programma voor de interface: dma settings hiervoor, maar ook utelnetd, startup script,s shutdown scripts, images voor de interface, config files en de complete webserver structuur. Vooral dit laatste vind ik intressant.

Wat ik een vreemde zaak vind is dat bij elke boot /etc/passwd naar /tmp/passwd gekopieerd wordt, waarom dit is heb uik nog niet kunnen ontdekken. Hoe ik deze kan uitlezen ook nog niet, wat wel jammer is aangezien telnet standaard draait op poortje 4836 en het wachtwoord ontdekken leuk zou zijn..

Maargoed, alvast even het volgende:
Ik heb het voor elkaar gekregen om een van de squashfs bestanden weer in elkaar te zetten en deze weer in de firmware te proppen (simpel binary hex editten) met text aangepast op de webpagine die je krijgt als je erheen gaat. DIT IS GELUKT!

Kortom, het aanpassen van de webpagina is alvast mogelijk, dit zet de deur dus open voor custom firmwares met bv de webinterface voor Uitzendingmgemist.nl!

Zijn er nog meer mensen die bezig zijn met het reverse engineeren van deze firmware toevallig?

Hier trouwens even een linkje naar de PowerZest HD-205, zoals je ziet: Identiek aan de CFullHDMA.
http://www.honeywld.com.tw/img/A4-DM-205-back.jpg

http://www.honeywld.com.t...ome_PowerZest-HD-205.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pruttelpot,

mooi gedaan maar reverse engineeren is niet echt nodig omdat conceptronics een build environment heeft vrijgegeven. Daar kunt ge veel uit leren zonder onmiddellijk te moeten reverse engineeren. Ook het terug in elkaar steken van een upgrade.bin wordt dan wat makkelijker.

Die build env is wel niet meer up to date maar ik dacht dat ze binnenkort nog eens een nieuwe gingen releasen.

http://download.conceptronic.net/GNU-GPL/CFULLHDMA/

groeten,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:22:
Pruttelpot,

mooi gedaan maar reverse engineeren is niet echt nodig omdat conceptronics een build environment heeft vrijgegeven. Daar kunt ge veel uit leren zonder onmiddellijk te moeten reverse engineeren. Ook het terug in elkaar steken van een upgrade.bin wordt dan wat makkelijker.

Die build env is wel niet meer up to date maar ik dacht dat ze binnenkort nog eens een nieuwe gingen releasen.

groeten,
Stefan
Ik weet het, maar hij klopt niet helemaal heb ik gemerkt, veel config files ed zijn gestript in de vrijgegeven stukjes en van deze sources is het niet echt mogelijk zelf een firmware in elkaar t ebakken heb ik gemerkt.

Met het aanpassen van bestaande firmware binaries is dit wel goed mogelijk, en dat vind ik stiekem wel prettig. Het aanpassen van de webinterface is me al gelukt om deze weer correct in de cfullhdma te laden, dat is iets wat ik nog niet eerder heb vernomen van iemand..

Waar ik natuurlijk naar toe wil is extenties kunnen maken zoals bv voor de freecom er ook zijn. Een interface voor RTLGemist etc. Ware het niet dat Conceptronic zn telnet toegang etc alleen wil vrijgeven na het tekenen van een NDA, dus dan blijft over het reverse van de firmwar eom zo achter de telnet toegang etc te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Pruttelpot schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:06:

Wat ik een vreemde zaak vind is dat bij elke boot /etc/passwd naar /tmp/passwd gekopieerd wordt, waarom dit is heb uik nog niet kunnen ontdekken. Hoe ik deze kan uitlezen ook nog niet, wat wel jammer is aangezien telnet standaard draait op poortje 4836 en het wachtwoord ontdekken leuk zou zijn..
Als beta tester heb je gisteren, als het goed is, een e-mail van mij gehad.
En daarin heb ik het paswoord vrijgegeven. Alsmede een link naar de beta firmware 1.12.07
Kortom, het aanpassen van de webpagina is alvast mogelijk, dit zet de deur dus open voor custom firmwares met bv de webinterface voor Uitzendingmgemist.nl!
Als je e.e.a. rapporteert in het aroundmyroom.com forum en je hebt bepaalde suggesties of coding verbeteringen dan kan het opgenomen worden in de firmware.

De CFULHDMA is in opdracht van Conceptronic ontwikkeld en wordt door Conceptronic exclusief in Europa verkocht. Dat daarbij gebruik gemaakt wordt van gedeelde code is onvermijdelijk omdat code uit eerdere projecten door de fabriek gebruikt wordt. En dat je dan het product ergens anders tegenkomt is dan ook niet meer dan normaal.

No secrets, only information you did not know yet. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:22:
Pruttelpot,

groeten,
Stefan
Correct. Eind van het jaar is de deadline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Pruttelpot schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:32:
[...]

Waar ik natuurlijk naar toe wil is extenties kunnen maken zoals bv voor de freecom er ook zijn. Een interface voor RTLGemist etc. Ware het niet dat Conceptronic zn telnet toegang etc alleen wil vrijgeven na het tekenen van een NDA, dus dan blijft over het reverse van de firmwar eom zo achter de telnet toegang etc te komen :)
Dat heb ik inderdaad geschreven, maar later is men daarop terug gekomen omdat we vinden dat wat mensen willen wellicht kan helpen in het verbeteren van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Gisteravond voor het eerst gehad dat de CFULLHDMA mijn PC niet meer vond. 3x apparaat uit en weer aangezet, pc herstart. Allemaal zonder resultaat.

Fix was uiteindelijk om de netwerkinstellingen van de CFULLHDMA tijdelijk op een vast IP adres te zetten, instellingen opslaan, IP adres weer op DHCP zetten, opslaan. Daarna werd mijn pc weer gevonden. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:26:
[...]

Gisteravond voor het eerst gehad dat de CFULLHDMA mijn PC niet meer vond. 3x apparaat uit en weer aangezet, pc herstart. Allemaal zonder resultaat.

Fix was uiteindelijk om de netwerkinstellingen van de CFULLHDMA tijdelijk op een vast IP adres te zetten, instellingen opslaan, IP adres weer op DHCP zetten, opslaan. Daarna werd mijn pc weer gevonden. Weird.
even een tip:

de CFULLHDMA zal tijdens het opstarten zoeken over het netwerk naar apparaten.
dit doet de CFULLHDMA met het commando smbtree.
Soms kan het zijn dat alle devices zich niet 1-2-3 melden. Je kan dan 2 dingen doen: of je wacht tot je een ons weegt: het apparaat zal om de x tijd zijn beschikbare lijst vernieuwen

Betere resultaten kan je krijgen als je het overzichtscherm weer verlaat en terug gaat met de back toets naar je hoofd menu. Je gaat daarna weer naar je scherm voor het overzicht en dan kan het zijn dat je sneller de andere machines ook in je netwerk ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeroday,

van de eigenlijke DMA applicatie zijn ook enkel de object files vrijgegeven. Het zal er waarschijnlijk nooit vankomen dat jullie de sources vrijgeven van de main applicatie? (kwestie van concurrentie?)

Wel spijtig want daardoor zijn aanpassingen aan de GUI en logica van de main applicatie een stuk moeilijker, maar niet onmogelijk weliswaar.

Pruttelpot,

als die nieuwe source release er niet kwam, was ik het volgende van plan:
- uitpakken van de laatste firmware (door kennis en tools opgedaan aan de vrijgegeven build env)
- aanpassen wat moet
- terug in elkaar steken aan de hand van de tools van de build env

Ik had die telnet ook al gezien maar geen tijd gehad om verder te onderzoeken;-) Maar als het paswoord ondertussen al bekend is, is de fun ervan af;-)

Groeten,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
zeroday schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:41:
[...]

Als beta tester heb je gisteren, als het goed is, een e-mail van mij gehad.
En daarin heb ik het paswoord vrijgegeven. Alsmede een link naar de beta firmware 1.12.07

[...]

Als je e.e.a. rapporteert in het aroundmyroom.com forum en je hebt bepaalde suggesties of coding verbeteringen dan kan het opgenomen worden in de firmware.

De CFULHDMA is in opdracht van Conceptronic ontwikkeld en wordt door Conceptronic exclusief in Europa verkocht. Dat daarbij gebruik gemaakt wordt van gedeelde code is onvermijdelijk omdat code uit eerdere projecten door de fabriek gebruikt wordt. En dat je dan het product ergens anders tegenkomt is dan ook niet meer dan normaal.

No secrets, only information you did not know yet. ;-)
Haha, ik zie hem nu pas die mail :)

Komt doordat mn internet wegens de tweakdsl/telfort/tiscali storing er 2 dagen uitgelegen heeft. Ben gisteravond dus maa rmet die firmware aan de gang gegaan. Zit een grappige workarround voor golden compass.mkv in trouwens :)

Maarem, blij te horen dat telnet open is gegaan, kan de modding community eindelijk aan de slag hiermee!

Maarem, even een ander vraagje voor jou, de CfullHDMA is hardwarematig gezien gewoon de PowerZest HD205,
1) Waarom is voor de versie zonder wifi gekozen, en of komt deze nog?
2) In hoeverre lopen de ontwikkelingen van PowerZest de CfullHDMA gelijk qua features ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 07:53:
[...]

Staat hier niets tussen waarmee je het werkend krijgt?

http://www.conceptronic.n...&Prod=CFULLHDMA&subid=555

En na installeren firmware terug naar factory defaults?
Met factory defaults krijg je de oude firmware niet terug.

In dit topic worden inmiddels twee oude versies genoemd, die wel werken.

Kan ze beide niet vinden. Iemand een idee waar te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GizmoCat
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-07-2022
De v01.09.55.06.21 is voor CFULLHDMA's met MAC adres met : 00.80.5A
De v01.09.55.09.21 is voor CFULLHDMA's met MAC adres met : 00.22.F7

http://www.bijmijthuis.nl/v01.09.55.09.21.zip
http://www.bijmijthuis.nl/v01.09.55.06.21.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRoel
  • Laatst online: 10-08 00:15
Is / komt er wireless N ondersteuning?
Bij de ondersteunde C300RU zie ik 300Mbps staan terwijl er alleen IEEE 802.11g en IEEE 802.11b bijstaat. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:41:
[...]

Met factory defaults krijg je de oude firmware niet terug.

In dit topic worden inmiddels twee oude versies genoemd, die wel werken.

Kan ze beide niet vinden. Iemand een idee waar te downloaden?
Beetje moeite doen kerel.
ftp://ftp.conceptronic.nl/Conceptronic/GrabnGo/CFULLHDMA/

/laat

[ Voor 67% gewijzigd door MAZZA op 04-12-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Pruttelpot schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:14:
[...]

Haha, ik zie hem nu pas die mail :)

Komt doordat mn internet wegens de tweakdsl/telfort/tiscali storing er 2 dagen uitgelegen heeft. Ben gisteravond dus maa rmet die firmware aan de gang gegaan. Zit een grappige workarround voor golden compass.mkv in trouwens :)
Mja.. als die workaround nou ook zou werken ;-) ....
het is voor mij een referentie-bestand om bepaalde MKV's op waarde te beoordelen. Vandaar dat je het erin ziet staan.
1) Waarom is voor de versie zonder wifi gekozen, en of komt deze nog?
2) In hoeverre lopen de ontwikkelingen van PowerZest de CfullHDMA gelijk qua features ed?
WLAN is er via USB nu.
we vinden en vonden een Mini PCI card niet passen in het design en concept.
vooral ook omdat 802.11n ten tijde van het introduceren nog niet final was (nog steeds niet) en we eigelijk nog steeds vinden dat Wireless echte HD streams niet kan trekken.
Er wordt zoveel gerommeld (3T3R, 2T3R, 2T2R, 1T2R ... om maar een paar kreten in de lucht te gooien van bepaalde hardwarematige vormen van 802.11n clients.

Het zou teveel frustratie opleveren dat iets niet werkt en wat je dan moet uitleggen

PowerZest firmware loopt achter op die van de CFULLHDMA. De meeste beta testers hebben de firmware 's avonds nadat deze 's morgens gebakken is voor mij.
Maar ik zou niet weten wat voor belang daar bij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

RoelRoel schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:57:
Is / komt er wireless N ondersteuning?
Bij de ondersteunde C300RU zie ik 300Mbps staan terwijl er alleen IEEE 802.11g en IEEE 802.11b bijstaat. Hoe kan dat?
een luie stagiair die de website niet goed heeft ingevuld?
foutje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al een tijdje deze topic te lezen en ben ook heel enthusiast om zelf een CFULLHDMA in huis te halen maar toch is er nog iets wat me tegenhoud.

Het is voor mij niet helemaal duidelijk of de cfullhdma nu wel of niet moeite heeft met de WMA Pro codec welke meestal wordt gebruikt in WMVHD films die in de nieuwsgroepen staan. Ik heb namelijk alleen van zulke films en om ze allemaal te moeten converten.. dat zou net te veel van het goede zijn.

De films die ik heb kijk ik altijd in de woonkamer met mijn xbox360 en nu ben ik op zoek naar een mediareceiver om die bestanden ook op een andere locatie in huis te kunnen kijken zonder een extra, luidruchtige xbox te moeten kopen.

Met andere woorden wil ik een cfullhdma kopen speciaal om wmvhd af te spelen maar ik weet niet of hij het geluid nu wel of niet zal afspelen. Ik weet dat mijn ps3 de audio van die films niet wil afspelen, (na wat googelen) omdat ze de licentie hiervoor niet hebben bij sony.. maar hoe zit het met de CFULLHDMA ? Ik zou niet willen dat ik hem koop en dat ik geen audio te horen krijg bij al mijn films. 8)7

Alvast bedankt voor enige reacties ! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 15:46:
Ik zit al een tijdje deze topic te lezen en ben ook heel enthusiast om zelf een CFULLHDMA in huis te halen maar toch is er nog iets wat me tegenhoud.

Het is voor mij niet helemaal duidelijk of de cfullhdma nu wel of niet moeite heeft met de WMA Pro codec welke meestal wordt gebruikt in WMVHD films die in de nieuwsgroepen staan. Ik heb namelijk alleen van zulke films en om ze allemaal te moeten converten.. dat zou net te veel van het goede zijn.

De films die ik heb kijk ik altijd in de woonkamer met mijn xbox360 en nu ben ik op zoek naar een mediareceiver om die bestanden ook op een andere locatie in huis te kunnen kijken zonder een extra, luidruchtige xbox te moeten kopen.

Met andere woorden wil ik een cfullhdma kopen speciaal om wmvhd af te spelen maar ik weet niet of hij het geluid nu wel of niet zal afspelen. Ik weet dat mijn ps3 de audio van die films niet wil afspelen, (na wat googelen) omdat ze de licentie hiervoor niet hebben bij sony.. maar hoe zit het met de CFULLHDMA ? Ik zou niet willen dat ik hem koop en dat ik geen audio te horen krijg bij al mijn films. 8)7

Alvast bedankt voor enige reacties ! O+
Ik speel elke dag WMV's af (vooral TV series met ondertitels voor de vrouw). Enige probleem is dat door licentierechten en door de SDK van Sigma Designs het 5.1 signaal niet naar ac3 doorgegeven kan worden maar omgezet wordt naar stereo.

Dus je krijgt geluid behalve surround. En als je dat dus niets uitmaakt dan kun je eens verwijzen naar een 'test' bestand. Kunnen we het downloaden en kijken of het afspeelt.

En daarnaast: op usenet wordt zoveel dubbel gepost door verschillende release groupen dat er vaak altijd wel een release beschikbaar is: die en goed is en goed afgespeelt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
zeroday schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:44:
[...]

Mja.. als die workaround nou ook zou werken ;-) ....
het is voor mij een referentie-bestand om bepaalde MKV's op waarde te beoordelen. Vandaar dat je het erin ziet staan.

[...]

WLAN is er via USB nu.
we vinden en vonden een Mini PCI card niet passen in het design en concept.
vooral ook omdat 802.11n ten tijde van het introduceren nog niet final was (nog steeds niet) en we eigelijk nog steeds vinden dat Wireless echte HD streams niet kan trekken.
Er wordt zoveel gerommeld (3T3R, 2T3R, 2T2R, 1T2R ... om maar een paar kreten in de lucht te gooien van bepaalde hardwarematige vormen van 802.11n clients.

Het zou teveel frustratie opleveren dat iets niet werkt en wat je dan moet uitleggen

PowerZest firmware loopt achter op die van de CFULLHDMA. De meeste beta testers hebben de firmware 's avonds nadat deze 's morgens gebakken is voor mij.
Maar ik zou niet weten wat voor belang daar bij is.
Tja, opzich is het wel zo dat de wifi neit geschikt is voor HD films, maar ik meot zeggen dat ik veel mensen ken die de cfullhdma afwijzen juist omdat er geen wifi inzit, en aagezien de powerzest er wel gewoon is met wifi ha dik zoiets van, wat is daar de logica achter.

Maargoed, nog eens een inhoudelijk vraagje, in de firmware images zitten 2 SQUASHFS bestanden, eentje geheel PowerZest eentje geheel Conceptronic, waarom zitten deze er beide in? Staan namelijk erg veel dubbele dingen in, voorbeelddje:

Settings.cfg van conceptronics squashfs:

<Samba>
<Workgroup>workgroup</Workgroup>
<ServerString>CFULLHDMAi</ServerString>
<NetBiosName>CFULLHDMAi</NetBiosName>
<UserName>admin</UserName>
<Password>admin</Password>
</Samba>

<Upgrade>
<Server>firmware.conceptronic.net</Server>
<Path>cfullhdma</Path>
</Upgrade>

<BitTorrent>
<!-- 0: stop, 1: start -->
<Enable>0</Enable>
<!-- partition no. in HDD -->
<part_no>0</part_no>
<min_peers>18</min_peers>
<max_peers>30</max_peers>
<max_uploads>1</max_uploads>
<download_rate>0</download_rate>
<upload_rate>1</upload_rate>
</BitTorrent>

<InternetMedia>
<ExpendPlaylist>0</ExpendPlaylist>
</InternetMedia>
</Root>

en exact dezelfde van PowerZest squashfs;

<Upgrade>
<Server>www.honeywld.com.tw</Server>
<Path>Download/PowerZest/Firmware</Path>
</Upgrade>

<BitTorrent>
<!-- 0: stop, 1: start -->
<Enable>1</Enable>
<!-- partition no. in HDD -->
<part_no>0</part_no>
<min_peers>18</min_peers>
<max_peers>30</max_peers>
<max_uploads>20</max_uploads>
<download_rate>0</download_rate>
<upload_rate>40</upload_rate>
</BitTorrent>

<InternetMedia>
<ExpendPlaylist>0</ExpendPlaylist>
</InternetMedia>
</Root>

Waarom zitten al deze dubbele files van PowerZest erin? Dit zorgt toch alleen voor vervuiling en minder performance?

Dan nog een vraagje, als ik de boel goed heb doorgenomen is er een mogelijkheid om de USB hardeschijf die je eropaansluit via Samba benaderbaar te laten zijn in het Netwerk, dit zou er dus indirect een soort van Nassie van maken. Waarom is hier van af gezien om dit mogelijk te maken? Of is dat niet gebeurd enis er gewoon niet aangedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Pruttelpot schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:32:
[...]

Waarom zitten al deze dubbele files van PowerZest erin? Dit zorgt toch alleen voor vervuiling en minder performance?

Dan nog een vraagje, als ik de boel goed heb doorgenomen is er een mogelijkheid om de USB hardeschijf die je eropaansluit via Samba benaderbaar te laten zijn in het Netwerk, dit zou er dus indirect een soort van Nassie van maken. Waarom is hier van af gezien om dit mogelijk te maken? Of is dat niet gebeurd enis er gewoon niet aangedacht?
Wil je een uitgebreid antwoord dan moet je me even privé mailen of de vraag in het aroundmyroom forum stellen, dan ga ik daar dieper op in.

In het kort: Er is veel mogelijk (Linux doosje dus e.e.a. is uitbreidbaar)
echter het is er ons alles aangelegen dat het apparaat stabiel werkt. En dat het ook voor de moeders begrijpbaar is.

Het gaat ons er derhalve niet om dat er ontzettend veel features in zitten maar dat het apparaat doet wat ie moet doen: media content afspelen op een simpele manier. En daarnaast breiden we het apparaat uit waar we kunnen en wat mogelijk is.

Je ziet inderdaad een aantal referenties mbt een aantal functies. Helaas is de flash niet groot genoeg (16MB) om alle functies goed te kunnen implementeren zonder dat dat bepaalde negatieve effecten zou kunnen hebben. Je maakt dan bepaalde afwegingen wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:21:
[...]

Ik speel elke dag WMV's af (vooral TV series met ondertitels voor de vrouw). Enige probleem is dat door licentierechten en door de SDK van Sigma Designs het 5.1 signaal niet naar ac3 doorgegeven kan worden maar omgezet wordt naar stereo.

Dus je krijgt geluid behalve surround. En als je dat dus niets uitmaakt dan kun je eens verwijzen naar een 'test' bestand. Kunnen we het downloaden en kijken of het afspeelt.

En daarnaast: op usenet wordt zoveel dubbel gepost door verschillende release groupen dat er vaak altijd wel een release beschikbaar is: die en goed is en goed afgespeelt wordt.
Mag ik hier zo maar naar een nzbtje linken ? O-)

Als je even op een nzb-site zoekt naar "novo.daisies3.sample.wmv" vind je een korte sample. Moest er iemand zijn die tijd en zin heeft om te testen of hij het geluid afspeelt.. zou zeer aangenaam zijn. _/-\o_

Maar ik refereerde eigenlijk naar de wmvhd films die op ftd gepost worden, ze zijn voornamelijk te herkennen aan hun ingebrande subs. Er zijn vast wel mensen hier die deze ook kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:56:
[...]

Wil je een uitgebreid antwoord dan moet je me even privé mailen of de vraag in het aroundmyroom forum stellen, dan ga ik daar dieper op in.

In het kort: Er is veel mogelijk (Linux doosje dus e.e.a. is uitbreidbaar)
echter het is er ons alles aangelegen dat het apparaat stabiel werkt. En dat het ook voor de moeders begrijpbaar is.

Het gaat ons er derhalve niet om dat er ontzettend veel features in zitten maar dat het apparaat doet wat ie moet doen: media content afspelen op een simpele manier. En daarnaast breiden we het apparaat uit waar we kunnen en wat mogelijk is.

Je ziet inderdaad een aantal referenties mbt een aantal functies. Helaas is de flash niet groot genoeg (16MB) om alle functies goed te kunnen implementeren zonder dat dat bepaalde negatieve effecten zou kunnen hebben. Je maakt dan bepaalde afwegingen wat je kan doen.
Dat is iets wat ik zo goed vind aan dit apparaat, je moet niet te veel functionaliteit hebben. Het moet zijn core business goed blijven doen en dat is media streamen. Dat het geen nas functionaliteit heeft? Who cares, daar wil ik een dedicated nas voor hebben met users etc. Het is leuk als het er in zit , maar media streamen moet er onder geen enkel beding onder wijken en aan halve nas functionaliteit heeft niemand wat :)

Tegen woordig wil iedereen alles in 1 apparaat voor een paar bucks en als 1 functionaliteit niet goed ondersteund word is het ook niet goed.

Hopenlijk morgen me wifi stick binnen om even mee te gaan testen of het streamen enzo lekker via wifi werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 17:53:
[...]

Mag ik hier zo maar naar een nzbtje linken ? O-)

Als je even op een nzb-site zoekt naar "novo.daisies3.sample.wmv" vind je een korte sample. Moest er iemand zijn die tijd en zin heeft om te testen of hij het geluid afspeelt.. zou zeer aangenaam zijn. _/-\o_

Maar ik refereerde eigenlijk naar de wmvhd films die op ftd gepost worden, ze zijn voornamelijk te herkennen aan hun ingebrande subs. Er zijn vast wel mensen hier die deze ook kijken.
VC-1 stream, WMV, WMA3 audio 6 channels, wordt omgezet naar 2.0 .. je hebt geluid.
Net de sample gechecked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:01:
[...]

VC-1 stream, WMV, WMA3 audio 6 channels, wordt omgezet naar 2.0 .. je hebt geluid.
Net de sample gechecked.
Thanks ! Dan ga ik morgen eens shoppen.. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
jammer is helaas dat DTS niet omgezet wordt naar stereo.
Een hele hoop releases in HD hebben een DTS track en die moet ik dan telkens gaan omrekenen.
Is niet heel erg maar is net zoiets als er in het begin geen ondersteuning was voor .img files (nu gelukkig wel).
Gemak dient de mens en zoals je al zegt moeders de vrouw moet er ook mee kunnen omgaan... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RDC-O5- schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:20:
[...]

Versie 01.12.04.06.21 geprobeert.
Mijn shares staan op een windows AD 2003 server.

Alle mappen zijn te zien,alle folders maar zodra ik er op klik dan krijg ik een 301 file not supported.
Firmware 1.11.13. geeft geen probleem daarbij.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op donderdag 04 december 2008 @ 08:52:
[...]

Sterker nog, dit klopt..
Je hebt gewoon een Gbit verbinding, maar of je dat met een Sweex switch wilt doen is een 2e
Nou als dit klopt welke switch is dan wel aan te bevelen. Sweex blijkbaar niet.....

Alvast bedankt

ps. de CH3SNAS is die een beetje gebruiksvriendelijk samen met de CF (voor een leek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
zeroday schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:31:
[...]
Betere resultaten kan je krijgen als je het overzichtscherm weer verlaat en terug gaat met de back toets naar je hoofd menu. Je gaat daarna weer naar je scherm voor het overzicht en dan kan het zijn dat je sneller de andere machines ook in je netwerk ziet.
Ik ben meerdere malen terug gegaan naar het hoofdmenu en weer naar mijn media menu, maar helaas. Alleen DHCP 'opnieuw activeren' werkte. Ik had natuurlijk wel moeten melden dat dit nog met de 'oude' firmware was (1.09.55 geloof ik, in november erop gezet via internet). Verder niets te klagen :)
zeroday schreef op donderdag 04 december 2008 @ 16:21:
[...]
Begrijp ik hieruit dat de Sigma het wel kan, maar er alleen door gebrek aan licentierechten geen ac3 signaal wordt gebruikt of kan de chip het echt niet. Als de chip het wel kan lijkt me hier een mooie taak weggelegd voor firmware hacks die het mogelijk maken om WMV's met AC3 door te geven.

Anyone? :9~

[ Voor 33% gewijzigd door Hotzenwalder op 04-12-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
...

[ Voor 99% gewijzigd door Hotzenwalder op 04-12-2008 21:11 . Reden: waar zit de verwijder knop? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:03:
[...]

Ik ben meerdere malen terug gegaan naar het hoofdmenu en weer naar mijn media menu, maar helaas. Alleen DHCP 'opnieuw activeren' werkte. Ik had natuurlijk wel moeten melden dat dit nog met de 'oude' firmware was (1.09.55 geloof ik, in november erop gezet via internet). Verder niets te klagen :)

[...]

Begrijp ik hieruit dat de Sigma het wel kan, maar er alleen door gebrek aan licentierechten geen ac3 signaal wordt gebruikt of kan de chip het echt niet. Als de chip het wel kan lijkt me hier een mooie taak weggelegd voor firmware hacks die het mogelijk maken om WMV's met AC3 door te geven.

Anyone? :9~
Wanneer een fabrikant een licentie heeft voor DTS / AC3 of wat dan ook dan krijg je toegang tot een bepaald gedeelte van de SDK van Sigma. Wanneer je dus geen licentie hebt en dat gaat Sigma na, dan krijg je dus geen mogelijkheid om e.e.a. aan te zetten.

Dus je kan hacken wat je wil: no go ..

de SDK van sigma zit potdicht en wil je iets weten van de SDK dan wens ik je veel geluk .. .. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:55:
[...]
Nou als dit klopt welke switch is dan wel aan te bevelen. Sweex blijkbaar niet.....
Alvast bedankt
ps. de CH3SNAS is die een beetje gebruiksvriendelijk samen met de CF (voor een leek)
Koop een Conceptronic C1G5A of C1G8A
heb je alles van hetzelfde merk ;-)
http://www.conceptronic.n...px?tabindex=380&tabid=381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

zeroday schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:01:
[...]

Koop een Conceptronic C1G5A of C1G8A
heb je alles van hetzelfde merk ;-)
http://www.conceptronic.n...px?tabindex=380&tabid=381
Als je geen Conceptronic fanboy wilt worden :+ Ik heb thuis 3 3COM switches, €50,- de stuk, 5 poorts. Doen het prima.
Kun je met een Logitech Harmony trouwens de CFULLHDMA bedienen?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
zeroday schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:57:
[...]
Wanneer een fabrikant een licentie heeft voor DTS / AC3 of wat dan ook dan krijg je toegang tot een bepaald gedeelte van de SDK van Sigma. Wanneer je dus geen licentie hebt en dat gaat Sigma na, dan krijg je dus geen mogelijkheid om e.e.a. aan te zetten.
Maar kan de Conceptronic nu in theorie wel WMV met AC3 afspelen als er een licentie was aangeschaft of kan de chip het echt helemaal niet. Uit je antwoord begrijp ik dat de Sigma het wel kan, maar Conceptronic opf wie het apparaat ook gebouwd heeft besloten heeft om niet de WMV AC3 licentie af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:57:
[...]

Dus je kan hacken wat je wil: no go ..

de SDK van sigma zit potdicht en wil je iets weten van de SDK dan wens ik je veel geluk .. .. ;-)
Ok, forget dan de sigma SDK support voor DTS. Als we het even zelf doen dan. Ik dacht aan dit:
1. VLC en andere open source dingen hebben DTS support (of toch tenminste om naar stereo te gaan)
2. ik pak die code en port die naar het mips platform van de cfullhdma
3. daar wordt de DTS stream dan omgevormd naar gewone 2-channel PCM / WAV, in onze eigen code, niet die van de sigma sdk want die wilt dat niet doen
4. de sdk supporteert wel het spelen van PCM/WAV neem ik aan;-)

Helaas ken ik nog niet veel van de werking van dat sigma geval maar ik kan mij voorstellen dat het mogelijk is. Jullie hebben immers ook zelf een ogg vorbis lib toegevoegd m.a.w. iets dat niet in de SDK zat? Lijkt mij een gelijkaardige aanpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:49:
Zeroday,

van de eigenlijke DMA applicatie zijn ook enkel de object files vrijgegeven. Het zal er waarschijnlijk nooit vankomen dat jullie de sources vrijgeven van de main applicatie? (kwestie van concurrentie?)
Nee, dat wordt niet vrijgegeven.
Wel spijtig want daardoor zijn aanpassingen aan de GUI en logica van de main applicatie een stuk moeilijker, maar niet onmogelijk weliswaar.
ik kan er weinig aan veranderen .. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:09:
[...]

Als je geen Conceptronic fanboy wilt worden :+ Ik heb thuis 3 3COM switches, €50,- de stuk, 5 poorts. Doen het prima.
Ja, geen enkel probleem. (Ik gebruik de Harmony 895)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:11:
[...]

Maar kan de Conceptronic nu in theorie wel WMV met AC3 afspelen als er een licentie was aangeschaft of kan de chip het echt helemaal niet. Uit je antwoord begrijp ik dat de Sigma het wel kan, maar Conceptronic opf wie het apparaat ook gebouwd heeft besloten heeft om niet de WMV AC3 licentie af te nemen.
in theorie kan er veel, maar ik durf niet te zeggen wat de Sigma Designs chipset allemaal kan
ik sta elke keer weer verbaasd ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:55:
[...]

Alvast bedankt

Netgear is wel een goed merk evenals conceptronic, sitecom, 3com, zyxel en US robotics ook maar die laatste 2 zijn iets duurder, Pricewatch: Netwerkswitches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Door conceptronic te kopen stel je natuurlijk wel zeroday's salaris veilig in deze krediet crisis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 09:08:
[...]

Gebruik zelf een 785, één en al problemen... Geen enkele knop klopt met de functie die eronder zit. Alle functies met de originele afstandsbediening ingelezen en de helft klopt nog steeds niet. Vond het vrij waardeloos. Ga maar eens even naar de support van Logitech mailen/bellen binnenkort.

Overigens is de AB van de CFULLHDMA wel prima, dus heel erg is het niet. Alleen het nut van de Harmony is een beetje weg.

[ Voor 11% gewijzigd door ksborg op 05-12-2008 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ksborg schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:25:
[...]

Gebruik zelf een 785, één en al problemen... Geen enkele knop klopt met de functie die eronder zit. Alle functies met de originele afstandsbediening ingelezen en de helft klopt nog steeds niet. Vond het vrij waardeloos. Ga maar eens even naar de support van Logitech mailen/bellen binnenkort.

Overigens is de AB van de CFULLHDMA wel prima, dus heel erg is het niet. Alleen het nut van de Harmony is een beetje weg.
Verschillende ervaringen dus. Op de site van logitech staat de conceptronic ook niet bij ondersteunde apparaten (of ik kijk niet goed).
En inderdaad als het niet werkt met de conceptronic dan reduceer ik mijn afstandbedieningen van 6 naar 2, maarja, ik wil er eigenlijk maar 1, of in ieder geval, de vrouw wil er maar 1 :P
€349,- :X adviesprijs, in de pricewatch issie goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-07 23:28

Ad-

St@m schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:09:
[...]

No Problem met de Harmony 1000 bij mij thuis.
Moest wel wat knopjes zélf toevoegen, dat wel.

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 08:25:
[...]

Ok, forget dan de sigma SDK support voor DTS. Als we het even zelf doen dan. Ik dacht aan dit:
1. VLC en andere open source dingen hebben DTS support (of toch tenminste om naar stereo te gaan)
2. ik pak die code en port die naar het mips platform van de cfullhdma
3. daar wordt de DTS stream dan omgevormd naar gewone 2-channel PCM / WAV, in onze eigen code, niet die van de sigma sdk want die wilt dat niet doen
4. de sdk supporteert wel het spelen van PCM/WAV neem ik aan;-)

Helaas ken ik nog niet veel van de werking van dat sigma geval maar ik kan mij voorstellen dat het mogelijk is. Jullie hebben immers ook zelf een ogg vorbis lib toegevoegd m.a.w. iets dat niet in de SDK zat? Lijkt mij een gelijkaardige aanpak.
"
DTS Inc. claims that use of libdca software, to decode DTS compressed sound data on a DVD could violate DTS's patent rights. If you are unsure about the legality of using and distributing this code in your country, in particular in the USA, please consult your lawyer before downloading it "

dan snap je dat je niet 1-2-3 dit als fabrikant kan implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:29:
[...]

"
DTS Inc. claims that use of libdca software, to decode DTS compressed sound data on a DVD could violate DTS's patent rights. If you are unsure about the legality of using and distributing this code in your country, in particular in the USA, please consult your lawyer before downloading it "

dan snap je dat je niet 1-2-3 dit als fabrikant kan implementeren.
Ja dat snap ik zeker. Ik neem het jullie ook niet kwalijk. Maar dat neemt niet weg dat ik (of iemand anders) het wel zelf kan proberen. Technisch is het alleszins wel mogelijk. Het feit dat de eigenlijke DMA app closed source blijft maakt het natuurlijk wel niet simpel;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Nu online
St@m schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 10:35:
[...]

Verschillende ervaringen dus. Op de site van logitech staat de conceptronic ook niet bij ondersteunde apparaten (of ik kijk niet goed).
En inderdaad als het niet werkt met de conceptronic dan reduceer ik mijn afstandbedieningen van 6 naar 2, maarja, ik wil er eigenlijk maar 1, of in ieder geval, de vrouw wil er maar 1 :P

[...]

€349,- :X adviesprijs, in de pricewatch issie goedkoper
Je kan hem toevoegen via Media center PC's dacht ik, daar staat conceptronic tussen en ook de CFULLHDMA kan ie wel vinden. Ach het scheelt dat de Harmony met m'n Panasonic plasma ook niet optimaal werkt, dus kan zijn dat ik hem helemaal verkoop. Heb in feite "maar" 3 AB's normaal gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De 785 ken ik niet. De 895 kan ik helemaal configureren, maar dat bleek niet nodig omdat (vrijwel) alles na installatie gewoon functioneerde zoals verwacht. Wel moet ik nog een keer wat functies in de display van de 895 logischer ordenen. Kwestie van tijd daarvoor vrijmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:49:
[...]

De 785 ken ik niet. De 895 kan ik helemaal configureren, maar dat bleek niet nodig omdat (vrijwel) alles na installatie gewoon functioneerde zoals verwacht. Wel moet ik nog een keer wat functies in de display van de 895 logischer ordenen. Kwestie van tijd daarvoor vrijmaken. :)
Ok vreemd, want opzich maken ze gebruik van dezelfde software. Zal vanavond nog eens even e.e.a. nalopen, want ik neem aan dat het dan bij mij ook gewoon moet werken. Bedoel, zelfs volume up geeft een compleet andere functie, dus het is wel erg raar. Hoe heb jij hem toegevoegd? Ook via mediacenter PC's of via een andere categorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Zoo net even de wifi stick getest en het werkt subliem :) Supers nu ook moi beneden streamen ipv een hard disk :D niceeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Ik heb net een firmware update gedaan via web (01.12.04.06) en nu werken mijn zelf ingevoerde IMedia linken niet meer.
Ik krijg de fout FOUT[404]: bestand niet gevonden.
Alle links worden op de cfullhdma als MAP weergegeven!
Kijk ik via mijn pc en de webpagina, dan staan alle links gewoon als link en niet als map.
Als test heb ik 3fmwebcam opnieuw toegevoegd via de ab van de cfullhdma en die werkt nu wel. Via de webinterface zie ik alleen geen verschil tussen de handmatig ingevoerde en de web ingevoerde.
Meer mensen last van?!?!

// edit2:
Opnieuw gekeken via cfullhdma en nu geeft hij ook de net ingevoerde link als map weer.... lijkt op een vette bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Dr.Roelski schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:06:
Ik heb net een firmware update gedaan via web (01.12.04.06) en nu werken mijn zelf ingevoerde IMedia linken niet meer.
Ik krijg de fout FOUT\[404]: bestand niet gevonden.
Alle links worden op de cfullhdma als MAP weergegeven!
Kijk ik via mijn pc en de webpagina, dan staan alle links gewoon als link en niet als map.
Als test heb ik 3fmwebcam opnieuw toegevoegd via de ab van de cfullhdma en die werkt nu wel. Via de webinterface zie ik alleen geen verschil tussen de handmatig ingevoerde en de web ingevoerde.
Meer mensen last van?!?!

// edit2:
Opnieuw gekeken via cfullhdma en nu geeft hij ook de net ingevoerde link als map weer.... lijkt op een vette bug
klopt
foutje is opgelost in 1.12.07 (beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

zeroday schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:24:
[...]

klopt
foutje is opgelost in 1.12.07 (beta)
Ah, gelukkig.. ik zou er bijna betatester voor worden, maar ik wacht de officiele update wel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
[...]

De Logitech Harmony reeks is dan ook flut eerste klas :)

Als je een echt goede remote wilt koop je een Philips Pronto NG of een Marantz RC9500/9001

Zo ziet mijn interface voor de CFullHDMA eruit:

Afbeeldingslocatie: http://www.wjst.nl/remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:50
Ik moet zeggen dat ik zelf erg tevreden ben met de fullHDMA en ik heb ook geen enkel probleem ermee gehad. Zelf bedien ik hem met een harmony 895 en dat gaat super.

Helaas heb ik zelf een foutje gemaakt en een verkeerd scherm instelling gedaan in de instelling van de fullHDMA, en het vervelende is nu dat ik nu alleen maar (na de opstart) een zwart scherm krijg waar ik niks mee kan. Met opstarten zie ik wel gewoon het normale opstart scherm maar daarna, zwart. Ik heb al een dag de stekker eruit gehad in de hoop dat hij zou resetten naar default maar helaas.

Heeft iemand een idee hoe ik de speler weer aan de gang krijg. De fullHDMA is aangesloten met composiet aansluiting.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ksborg schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 11:55:
[...]

Ok vreemd, want opzich maken ze gebruik van dezelfde software. Zal vanavond nog eens even e.e.a. nalopen, want ik neem aan dat het dan bij mij ook gewoon moet werken. Bedoel, zelfs volume up geeft een compleet andere functie, dus het is wel erg raar. Hoe heb jij hem toegevoegd? Ook via mediacenter PC's of via een andere categorie?
Categorie : Mediacenter PC
Fabrikant : Conceptronic
Model : CFULLHDMA

Zou dus niet mis moeten kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
anor schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 16:57:
Ik moet zeggen dat ik zelf erg tevreden ben met de fullHDMA en ik heb ook geen enkel probleem ermee gehad. Zelf bedien ik hem met een harmony 895 en dat gaat super.

Helaas heb ik zelf een foutje gemaakt en een verkeerd scherm instelling gedaan in de instelling van de fullHDMA, en het vervelende is nu dat ik nu alleen maar (na de opstart) een zwart scherm krijg waar ik niks mee kan. Met opstarten zie ik wel gewoon het normale opstart scherm maar daarna, zwart. Ik heb al een dag de stekker eruit gehad in de hoop dat hij zou resetten naar default maar helaas.

Heeft iemand een idee hoe ik de speler weer aan de gang krijg. De fullHDMA is aangesloten met composiet aansluiting.
Ergens onder aan de afstandbediening zit een knopje output, misschien dat je de output verkeerd hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:50
SaURoN schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:03:
[...]

Ergens onder aan de afstandbediening zit een knopje output, misschien dat je de output verkeerd hebt staan?
Goed bezig :), dat ik daar zelf niet aan heb gedacht, _/-\o_

Thanks

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heb ik er ook 1 aangeschaft, maar ben verre van tevreden:
ik heb 1x mijn NAS en PC als share gezien, maar het bleef ook maar bij die ene keer.
Ik heb de laatste firmware update geplaats, maar zonder succes.

Na wat lezen op internet blijkt dat dit vaker een probleem is. Eigenlijk kan ik me dit niet voorstellen met zo'n nieuw apparaat, aangezien mijn omgebouwde Xbox nooit problemen geeft.

Hoop dat er snel een fix of gooie tip voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:39:
ik heb 1x mijn NAS en PC als share gezien, maar het bleef ook maar bij die ene keer.

Na wat lezen op internet blijkt dat dit vaker een probleem is. Eigenlijk kan ik me dit niet voorstellen met zo'n nieuw apparaat, aangezien mijn omgebouwde Xbox nooit problemen geeft.

Ik zou zeggen gebruik de search even..
Als je al gelezen had had je gezien dat het een bug is sinds kernel 2.6 en dat er hard aangewerkt wordt om die zo snel mogelijk eruit zien te krijgen. Als alternatief kun je tot die tijd de 09 firmware erop gooien (kernel 2.4 als ik het goed heb) wat ook iets hierboven gepost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 18:04:
[...]

Ik zou zeggen gebruik de search even..
Als je al gelezen had had je gezien dat het een bug is sinds kernel 2.6 en dat er hard aangewerkt wordt om die zo snel mogelijk eruit zien te krijgen. Als alternatief kun je tot die tijd de 09 firmware erop gooien (kernel 2.4 als ik het goed heb) wat ook iets hierboven gepost is.
Joh, dat ik ga dan wel proberen, maar er is niet voor niets een update gekomen, dus aan die 09 zal veel ontbreken... maar goed nieuws dat het bekend is en dat er inderdaad aan gewerkt wordt.

edit: maakt het nog uit welke van de 09? Het zijn er namelijk nog al wat :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 19:18:
[...]

Joh, dat ik ga dan wel proberen, maar er is niet voor niets een update gekomen, dus aan die 09 zal veel ontbreken... maar goed nieuws dat het bekend is en dat er inderdaad aan gewerkt wordt.

edit: maakt het nog uit welke van de 09? Het zijn er namelijk nog al wat :?
Ja maar daarom zei ik ook dat is iets hierboven gepost ;)
GizmoCat schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:55:
De v01.09.55.06.21 is voor CFULLHDMA's met MAC adres met : 00.80.5A
De v01.09.55.09.21 is voor CFULLHDMA's met MAC adres met : 00.22.F7

http://www.bijmijthuis.nl/v01.09.55.09.21.zip
http://www.bijmijthuis.nl/v01.09.55.06.21.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:10
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:01:
[...]

Categorie : Mediacenter PC
Fabrikant : Conceptronic
Model : CFULLHDMA

Zou dus niet mis moeten kunnen gaan.
Mijn ervaring met (een bescheiden) Harmony 525 was ook dat de helft van de knopjes niet klopte... Na zelf inregelen voldoet 'ie prima.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 17:39:

Helaas heb ik de beste mensen van Conceptronic hier ook al voor gewaarschuwd, dat er vele klachten gaan komen zodra deze firmware gereleased zou worden, maarja, dikke pech.

In iedergeval hier de oplossing voor je;

ftp://ftp.conceptronic.ne...MA_FW_UPD_v1.09.55.xx.zip

Pak de versie uit die je nodig hebt (6 of 9), zet upgrade.bin in de root van een usb stick, stop de usb stick in de cfullhdma en doe een firmware upgrade vanaf usb op de cfullhdma.

Je cfullhdma werkt nu perfect via samba shares ed. De nieuwste firmware heeft gewoon een hele dikke vette bug, maarja;

Het precieze antwoord op mn rfc-tje was:
"this issue will not causing the firmware not to be released."

Gevolg is dat ik nu bij 4 kennissen langs ben geweest met mn USB stick en het aanraden om tot nader orde niet te upgraden (en laat dat nou precies de doelgroep zijn waar conceptronic zich op richt; no nonsense moet-gewoon-werken mensen.. Maargoed, conceptronic gaat hen kennende leren van deze "foute" firmware release..).

[ Voor 7% gewijzigd door Pruttelpot op 06-12-2008 00:01 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.