Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.548 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:29:
Is er behalve voor HD geluid ook nog een verschil in beeldkwaliteit tussen HDMI 1.1 en 1.3? Of met compatabiliteit met nieuwe Plasma/LCD schermen?

[...]
Ja. De technieken xvYCC en Deep Color worden pas vanaf HDMI 1.3 ondersteund, deze technieken zitten bijvoorbeeld ook op de nieuwste Plasma HD schermen.
Dus als je deze opties zeker wilt gebruiken moet je dus een bluray speler hebben of de popcorn hour a110 (die heeft wel HDMI 1.3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:08:
[...]

Hij speelt toch alles? Dat jij niet de goede (rand)apparatuur hebt wil niet zeggen dat dat ding niet alles speelt.
En anders moet je goede bronnen zoeken, dan wordt het ook een alles speler voor jou.
Die dts decodering had er natuurlijk ook gewoon op kunnen zitten net als bij iedere goedkope dvd speler van 30 euro. Maargoed conceptronic is neem ik aan afhankelijk van de chip die erin zit en die kan dat niet.
Wat bronnen betreft, zowat de helft van de films worden enkel met dts erop gezet.

Kent iemand overigens een programma waarmee je m2ts video bestanden met dts audio kan omzetten naar ac3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 15:25:
Mamamia geeft hier hetzelfde probleem. film start niet, zal wel een slechte rip zijn.
Er is inderdaad wel iets raars mee, maar toch:
  • Op de PC start 'ie wel (Nero DVD-player) - weliswaar met een gigantische vertraging, maar uiteindelijk wel.
  • Op DVD gebrand doet 'ie het gewoon op een normale DVD speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:31:
Ik bied bij deze trouwens mijn CFULLHDMA te koop aan voor 150 euro. 1 week oud, gloednieuw met doos en alles.
Interesse, stuur even een PM.
Opzich handig als je DM aan hebt staan ;)
Myreact > Voorkeuren.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:31:
Ik bied bij deze trouwens mijn CFULLHDMA te koop aan voor 150 euro. 1 week oud, gloednieuw met doos en alles.
Interesse, stuur even een PM.
Moet je wel je DM aanzetten, maar jammer dat ie je niet kan bekoren.

niet teveel pagina's tegelijk openzetten, en eerder op refresh drukken.. spuit 11

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 21-11-2008 20:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DM geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
tollo71 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 06:23:
[...]

Ah, ok.
Wordt wel het (DTS/DD) geluid meegstuurd over HDMI of alleen via de digitale uitgang?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pirrewiet, is ie niet meer te koop? Bericht is ge-edit zie ik.
Je hebt geen dts receiver en wil je cfull kwijt.
Ik wil een 2e cfull en heb een Sony dts receiver teveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 18:07:
[...]

Die dts decodering had er natuurlijk ook gewoon op kunnen zitten net als bij iedere goedkope dvd speler van 30 euro. Maargoed conceptronic is neem ik aan afhankelijk van de chip die erin zit en die kan dat niet.
Wat bronnen betreft, zowat de helft van de films worden enkel met dts erop gezet.

Kent iemand overigens een programma waarmee je m2ts video bestanden met dts audio kan omzetten naar ac3?
De nmt players als popcornhour krijgen wel achteraf dts downmixing. Deze hebben dezelfde chip dus dat lijkt dan wel weer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Als je het topic een kleeeein beetje had doorgelezen...
DTS signaal wordt alleen over de digitale uitgang gegooid en niet over je hdmi helaas.

Google effe op audioconverter.exe om een mooi tooltje te downen die DTS tracks snel en heel simpel omzet naar een ac3. Ik gebruik 'm in het extreme geval dat ik stiekem toch een dts film heb..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer iets vreemds met mijn FULLHDMA (FW.1.09.55).
Als ik deze benader via mijn CH3SNAS (FW.1.04) als UPnP server krijg ik geen .FLAC muziekbestanden te zien als ik zoek naar bijv. Artiest of Album. Alle .FLAC muziek kan ik wel vinden onder Artiest met als naam 'Other'.
Bij afspelen van deze muziekbestanden via 'Folders' dan staan wel de juiste gegevens op het TV scherm.
Alle .MP3 muziek staan wel gewoon zoals het hoort onder hun naam.
Weet iemand hoe dit kan en hebben jullie dat ook?
(ook bij Genres klopt er bij mij niets van, ik mis het grootste gedeelte terwijl de Tag-gegevens wel juist zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Mijn CFULLHDMA is wel eens nukkig met zijn USB aansluiting. Laatst wilde hij mijn externe USB harddisk niet zien, maar mijn USB stick wel. Als ik de kabel van de HD eruit haalde zag ik op het scherm alleen even een USB icoontje met een kruis er doorheen. Alleen na uit- en weer aanzetten zag hij mij USB harddisk weer. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Met de nieuwste beta firmware kan ik eindelijk bij mijn windows 2003 server shares komen.
Tot nu toe werkt het TOP.

Nfs heb ik gelijk uitgezet en ga lekker testen het weekend.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 14:50

bruto

Druktemaker.

Ik heb sinds donderdag ook een CF, prachtig ding, lekker veel kabeltjes etc, zelfs een fatsoenlijke HDMI kabel.
Bevindingen:

Speelt soepel af, lekker dattie bijvoorbeeld in een series dir alle series achter elkaar afspeelt. Deed mijn oude xbox niet :-).
Probleem: krijg NFS NIET aan de praat. Heb 3 NFS devices: mijn Synology DS207+, een Debian Etch servertje en een nfs test server op mijn laptop. Onderling mount dat allemaal fine, maar op de CF mooi niet. Heb beide threads hier gelezen en de PDF's van aroundmyroom.com, maar kom er niet uit. Krijg de melding: Kan deze stream niet afspelen. Overigens; ik heb vanzelfsprekend de laatste FW.

The more you know, the more you know you don't know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:53

St@m

@ Your Service

Ai, net het eerste minpuntje tegengekomen.
We waren het blok aan het kijken dmv een net5 stream. Helaas kan deze niet op pauze gezet worden :( Je moet dus blijven kijken..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een leuk dingetje.. beetje offtopic maar wel leuk.

Voor diegene die uit nieuwsgroepen downloaden. !!

installeer Freenas op een oude pc, hang hier een paar grote hd's in..
en dan het leuke.. installeer SABnzbd hierop. ( Ja ditwerkt ook op freeBSD :-)
je hebt dan een volwaardige NAS server die films download en stream voor je.
Uiteraard moet je bekend zijn met nieuwsgroepen, ftd , usenet enz.

Mocht er intresse zijn voor een Howto dan zal ik deze evt posten.
happy leeching Merlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:02

13art

Moderator Mobile
Heeft iemand als eens de beruchte vogelscene uit BBC's Planeth Earth uitgeprobeerd? Hier schijnen veel blue-ray spelers bijv moeite mee te hebben om dit vloeiend af te spelen. Wel benieuwd hoe dat met deze media streamer is.... Dit is toch een van de bekendere onder de mediastreamers.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van dit prachtige apparaat alhoewel ik 'm intussen al wel een aantal malen stevig vervloekt heb, Als hij het doet ben ik dik tevreden, Wat een schitterend beeld komt er af.

Na 'm aangesloten te hebben wou hij maar geen IP pakken van de DHCP server. Handmatig IP er in, dit wil wel, maar vervolgens geen communicatie met het netwerk. Weer terug naar DHCP etc, niets hielp. Totdat ik 'm een keer uit en aan zette en ja, hij werkte.!! Reden heb ik helaas niet kunnen vinden.

Het scannen van het netwerk is bij mij erg onstabiel. Soms vind hij een 3-tal PC's (er draait hier wel meer op het netwerk), soms vind hij helemaal niets (en blijft staan zoeken). Soms is het stoppen/starten van de media server voldoende om 'm op te laten komen. Windows/Samba shares laat hij hier dus ook niet zien. Mogelijk zorgt een w2003DC hier lokaal voor wat ellende. Mijn oude sweex mediaplayer (balle-ding) kon ook niets van windows shares afspelen (liet ze wel zien, maar alleen maar rotzooi), maar wel goed van een samba-share. Bij deze heb ik wel eens gelezen dat een DC voor ellende kon zorgen waar hij niet tegen kon. Als de CFULLHDMA wel de 3-tal PC's ziet is het altijd 2 windows XP machines en 1 linux (met samba). Bij het kiezen van de machines zegt hij direct dat er geen film te vinden is. Voorlopig dus via de media server.

Vandaag zou ik even een filmje kijken (had wat nieuwe MKV's opgehaald), maar werken die MKV's ho maar. Al het andere deed het wel, maar alle MKV's verrekten het. Zelfs een film die ik gisteren gekeken had deed het niet meer. Echt ook weer van alles geprobeerd om het weer werkend te krijgen (zelfs oudere firmware er in), maar helaas, steeds de 301 fout. Totdat ik eens bedacht wat ik gisteren daarvoor gedaan had. Ik had van een aantal films de vorige dag een paar kleine stukjes gezien vanaf USB HD (waaronder ook een MKV). Nadat ik vandaag het zelfde gedaan had kon ik via het netwerk ook de nieuwe films weer afspelen.

Goed als er iemand is die een verklaring kan geven, graag. Vandaag kostte me dit een paar uur frustratie. Ik weet dat het verhaal niet al te wetenschappelijk klinkt allemaal, maar goed, als het weer op treed laat ik het weten, evenals of het even draaien van een MKV van USB HD toeval was of niet. Het is tenslotte een ervaringen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:51:
Pirrewiet, is ie niet meer te koop? Bericht is ge-edit zie ik.
Je hebt geen dts receiver en wil je cfull kwijt.
Ik wil een 2e cfull en heb een Sony dts receiver teveel...
Heb hem nog maar een aantal anderen waren je al voor helaas. (al doet een eventuele hogere bieding misschien wel wonderen ;)).
raven22 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:29:
[...]

De nmt players als popcornhour krijgen wel achteraf dts downmixing. Deze hebben dezelfde chip dus dat lijkt dan wel weer mogelijk.
Ja idd, die ga ik waarschijnlijk kopen. Wel +150 euro erbij weer tenzij ik hem in de VS bestel, maarja dan duurt het zo lang. Belangrijk eraan vind ik ook de hdmi 1.3 ondersteuning. De ps3 had dat ook en kan best eens zijn dat dat ook 1 vd redenen was dat de kleuren daarvan wat natuurlijker oogden dan van conceptronic. Maar kan ook zijn dat dat aan andere beeldverbeterings opties lag, weet ik niet precies.
Ben wel bang dat de popcorn op andere punten weer minder zal zijn, beeld CFULLHDMA is wel mooi vloeiend bijvoorbeeld. Kastje sowieso, vind die popcorn niet erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 18:10
Weet iemand of de CFULLHDMA om kan gaan met WinAmp SHOUTcast streams?

Dan kan je namelijk muziek luisteren van je server zonder dat je je tv aan hebt staan om door je muziek heen te bladeren... Daarvoor kan je dan bijvoorbeeld WinAmp remote gebruiken.....

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Laatst online: 13-09 13:04
DjWannaB2002 schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:56:
Heeft iemand als eens de beruchte vogelscene uit BBC's Planeth Earth uitgeprobeerd? Hier schijnen veel blue-ray spelers bijv moeite mee te hebben om dit vloeiend af te spelen. Wel benieuwd hoe dat met deze media streamer is.... Dit is toch een van de bekendere onder de mediastreamers.
Ik heb deze scene gezien, ook de CF heeft hier moeite mee.
Trouwens erg vette serie van de BBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
DjWannaB2002 schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:56:
Ik zal het vanavond nog eens uittesten via verschillende media. Ik had hem een keer gestreamed vanaf mijn pc en toen zat er wat hapering in, maar dat is van zoveel factoren afhankelijk. Will keep you posted.
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:35:
De ps3 had dat ook en kan best eens zijn dat dat ook 1 vd redenen was dat de kleuren daarvan wat natuurlijker oogden dan van conceptronic. Maar kan ook zijn dat dat aan andere beeldverbeterings opties lag, weet ik niet precies.
Ik heb 1080p content op de PS3 gekeken en via de Conceptronic en ik vond de Conceptronic de kleuren mooier weergeven op mijn Sony Bravia 40w4500. Dezelfde beeldopties, dus daar kon het niet aan liggen.
Testfilmpje was trouwens een Pixar short (Presto)

[ Voor 32% gewijzigd door Hotzenwalder op 24-11-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hotzenwalder schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:46:
[...]

Ik heb 1080p content op de PS3 gekeken en via de Conceptronic en ik vond de Conceptronic de kleuren mooier weergeven op mijn Sony Bravia 40w4500. Dezelfde beeldopties, dus daar kon het niet aan liggen.
Testfilmpje was trouwens een Pixar short (Presto)
Ware xvYCC, Deep Color en een andere optie (volgens mij iets met contrast) wel geactiveerd, standaard stonden ze namelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:28:
[...]

Ware xvYCC, Deep Color en een andere optie (volgens mij iets met contrast) wel geactiveerd, standaard stonden ze namelijk uit.
In de PS3 settings neem ik aan? Zal het vanavond eens checken (ik krijg het nog druk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 16:28:
[...]
Worden die feautures al ondersteund in huidige media?
Dacht bijv. dat 10-bits kleuren zo'n feature is,
maar dan moet de media toch deze info bevatten lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Via mijn USB HD kan ik de vogelscene uit Planet Earth zonder stotteren bekijken via de Conceptronic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Dat is niet helemaal waar. DTS gaat ook via de HDMI-aansluiting! (werkt in ieder geval prima bij mij!).
RoRoo schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:31:
[...]

Als je het topic een kleeeein beetje had doorgelezen...
DTS signaal wordt alleen over de digitale uitgang gegooid en niet over je hdmi helaas.

Google effe op audioconverter.exe om een mooi tooltje te downen die DTS tracks snel en heel simpel omzet naar een ac3. Ik gebruik 'm in het extreme geval dat ik stiekem toch een dts film heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hallo hallo,

Volg dit topic al sinds een paar maand met zeer veel interesse en mag mezelf nu eindelijk trots eigenaar noemen. Ben namelijk degene die de mediaplayer van Pirrewiet heeft overgekocht en deze zal dan ook van de week binnen komen.
Nu heb ik wel meteen een vraag, ik heb in Arnhem (waar het ding komt te staan) 3 ext. hdd's die ik middels een usb hub wilt aansluiten. Op de faq van de site had ik al eens gelezen dat dit kon maar er werd wel aangeraden een powered usb hub te nemen zodat de ext. hdd's genoeg van stroom worden voorzien.
Dit lijkt me niet van toepassing als ik hdd's gebruik die zelf al aan het stroom zitten, correct?
Zelf zat ik te denken aan deze hub: Sitecom CN034, 4x 2.0, iemand hier toevallig ervaringen met usb hubs icm de CFULLHDMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier al e.a geprobeerd geen problemen met hub's gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:13:
Hier al e.a geprobeerd geen problemen met hub's gehad.
Ok mooi, had anders sowieso wel geprobeerd maar opzich wel handig te weten dat het echt werkt :)
Zal ook van het weekend even een grondige inspectie doen en mijn bevindingen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:39:
Ik ben sinds gisteren ook in het bezit van dit prachtige apparaat alhoewel ik 'm intussen al wel een aantal malen stevig vervloekt heb, Als hij het doet ben ik dik tevreden, Wat een schitterend beeld komt er af.

Na 'm aangesloten te hebben wou hij maar geen IP pakken van de DHCP server. Handmatig IP er in, dit wil wel, maar vervolgens geen communicatie met het netwerk. Weer terug naar DHCP etc, niets hielp. Totdat ik 'm een keer uit en aan zette en ja, hij werkte.!! Reden heb ik helaas niet kunnen vinden.

Het scannen van het netwerk is bij mij erg onstabiel. Soms vind hij een 3-tal PC's (er draait hier wel meer op het netwerk), soms vind hij helemaal niets (en blijft staan zoeken). Soms is het stoppen/starten van de media server voldoende om 'm op te laten komen. Windows/Samba shares laat hij hier dus ook niet zien. Mogelijk zorgt een w2003DC hier lokaal voor wat ellende. Mijn oude sweex mediaplayer (balle-ding) kon ook niets van windows shares afspelen (liet ze wel zien, maar alleen maar rotzooi), maar wel goed van een samba-share. Bij deze heb ik wel eens gelezen dat een DC voor ellende kon zorgen waar hij niet tegen kon. Als de CFULLHDMA wel de 3-tal PC's ziet is het altijd 2 windows XP machines en 1 linux (met samba). Bij het kiezen van de machines zegt hij direct dat er geen film te vinden is. Voorlopig dus via de media server.

Vandaag zou ik even een filmje kijken (had wat nieuwe MKV's opgehaald), maar werken die MKV's ho maar. Al het andere deed het wel, maar alle MKV's verrekten het. Zelfs een film die ik gisteren gekeken had deed het niet meer. Echt ook weer van alles geprobeerd om het weer werkend te krijgen (zelfs oudere firmware er in), maar helaas, steeds de 301 fout. Totdat ik eens bedacht wat ik gisteren daarvoor gedaan had. Ik had van een aantal films de vorige dag een paar kleine stukjes gezien vanaf USB HD (waaronder ook een MKV). Nadat ik vandaag het zelfde gedaan had kon ik via het netwerk ook de nieuwe films weer afspelen.

Goed als er iemand is die een verklaring kan geven, graag. Vandaag kostte me dit een paar uur frustratie. Ik weet dat het verhaal niet al te wetenschappelijk klinkt allemaal, maar goed, als het weer op treed laat ik het weten, evenals of het even draaien van een MKV van USB HD toeval was of niet. Het is tenslotte een ervaringen topic.
Als je geen shares ziet, kan het ook zo zijn dat je in 1 computer 2 netwerk kaarten erin heb zitten.
Ik had dat ook in mijn 2003 server en dat gooit roet in het eten.
Dan moet je van de 2e nic netbios uitzetten en die andere nic aanlaten de netbios.
Shares benaderen op de 2003server kan via de laatste beta firmware.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nike schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:52:
[...]

Als je geen shares ziet, kan het ook zo zijn dat je in 1 computer 2 netwerk kaarten erin heb zitten.
Ik had dat ook in mijn 2003 server en dat gooit roet in het eten.
Dan moet je van de 2e nic netbios uitzetten en die andere nic aanlaten de netbios.
Ah ok, dat ga ik even proberen. Ik heb inderdaad meerdere netwerkkaarten in die 2003 bak zitten. Om daar netbios van uit te zetten is op de meeste gevallen geen wereldramp, maar kan wel lastig worden voor de virtuele VMWare netwerkkaarten.
Ik had me al wel aangemeld op de beta lijst, maar nog geen donloadlink voor een beta firmware gekregen.
Zodra ik het getest heb laat ik wel even weten wat het resultaat is. Bedankt voor de tips in ieder geval.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Iemand ook verstand van externe harde schijven?

Vraag,
Zit er ook verschil in ex.harde schijven die de kwaliteit van film en muziek beïnvloeden?
Je hebt namelijk externe harde schijven met diverse buffers 2mb,8mb,16mb en zijn er ook
audiophile ex.harde schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:51:
Hallo,
Iemand ook verstand van externe harde schijven?

Vraag,
Zit er ook verschil in ex.harde schijven die de kwaliteit van film en muziek beïnvloeden?
Je hebt namelijk externe harde schijven met diverse buffers 2mb,8mb,16mb en zijn er ook
audiophile ex.harde schijven?
Nee dat beïnvloed alleen maar de lees/schrijfsnelheid, alleen als de hdd errors in sectors heeft waar stukjes van een film op staan kan het de kwaliteit beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:42:
[...]

Nee dat beïnvloed alleen maar de lees/schrijfsnelheid, alleen als de hdd errors in sectors heeft waar stukjes van een film op staan kan het de kwaliteit beinvloeden.
Is de buffer ook relevant voor streamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:49:
[...]

Is de buffer ook relevant voor streamen ?
Je leest van de schijf dus gebruik je de cache om te bufferen, dusja.
Trouwens wat bedoel je met streamen? Over wat voor soort ext. hdd heb je het, normale of een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtstreeks van de ex. harde schijf ,geen nas via nfs. Dus hoe hoger de buffer hoe beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:15:
Rechtstreeks van de ex. harde schijf ,geen nas via nfs. Dus hoe hoger de buffer hoe beter?
Het kan helpen maar hoeft niet altijd sneller te zijn, mijn 1TB MyBook met 16MB cache is niet zo snel met kopieren van/naar als mijn andere ext hdd's. Hangt samen met de gebruikte schijf/grootte van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:20:
[...]

Het kan helpen maar hoeft niet altijd sneller te zijn, mijn 1TB MyBook met 16MB cache is niet zo snel met kopieren van/naar als mijn andere ext hdd's. Hangt samen met de gebruikte schijf/grootte van de schijf.
Het gaat mij om de stabiliteit tijdens streamen van externe schijf naar cfullhdma speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:24:
[...]

Het gaat mij om de stabiliteit tijdens streamen van externe schijf naar cfullhdma speler.
Tuurlijk maar ik gaf een voorbeeld zodat het een beetje duidelijk kan worden waar het van af kan hangen.
Om even alleen op je vraag af te gaan: Alleen als je een hele oude / brakke ext. hdd hebt en de bestanden extreem groot kan het wel stotteringen veroorzaken. Onder normale omstandigheden ondervind je die niet.

Maar goed we dwalen een beetje af, tis nog altijd het CFULLHDMA topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:48:
[...]

Tuurlijk maar ik gaf een voorbeeld zodat het een beetje duidelijk kan worden waar het van af kan hangen.
Om even alleen op je vraag af te gaan: Alleen als je een hele oude / brakke ext. hdd hebt en de bestanden extreem groot kan het wel stotteringen veroorzaken. Onder normale omstandigheden ondervind je die niet.

Maar goed we dwalen een beetje af, tis nog altijd het CFULLHDMA topic ;)
Oké, bedankt voor je info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 20:02:
Hoi,

Dat is niet helemaal waar. DTS gaat ook via de HDMI-aansluiting! (werkt in ieder geval prima bij mij!).

[...]
uit startpost: DTS passthrough
dat betekent dat de unit zelf geen DTS decodeert aangezien deze daar geen licentie voor heeft. Ik weet niet waar jouw hdmi naartoe gaat (versterker of rechtstreeks je tv in) maar Of je versterker/tv heeft een DTS decoder of het is geen echte DTS track..

Trust me.. Heb hier diverse titels met DTS tracks afgespeeld. allen hadden pas audio nadat ik ze omgezet had naar AC3.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 09:34
Ik heb er ook een!! Na een weekendje lezen op dit topic de knoop maar doorgehakt en vandaag is-ie gekomen. Eerste ervaringen: enorm simpel in het gebruik, meteen online en firmware ge-update, daarna testen met diverse bestanden via het netwerk vanaf een externe HDD en hij speelt alles vloeiend af, ook XBOX360 en PS3. Ben geen poweruser, maar helemaal happy met dit leuke dinkie en een Philips HD-ready 32".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
RoRoo schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:30:
[...]

uit startpost: DTS passthrough
dat betekent dat de unit zelf geen DTS decodeert aangezien deze daar geen licentie voor heeft. Ik weet niet waar jouw hdmi naartoe gaat (versterker of rechtstreeks je tv in) maar Of je versterker/tv heeft een DTS decoder of het is geen echte DTS track..

Trust me.. Heb hier diverse titels met DTS tracks afgespeeld. allen hadden pas audio nadat ik ze omgezet had naar AC3.
Dat de unit niet DTS decodeert is duidelijk. Mijn vraag was of het niet-gedecodeerde signaal wordt meegestuurd over HDMI of enkel over de digitale output.
Jedimaster64 bevestigt in in ieder geval dat het ook over HDMI wordt gestuurd. Tnx!

offtopic: Heej Psycho, jij ook hier in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nike schreef op maandag 24 november 2008 @ 21:52:
[...]
Ok, dit stuk werkt nu zover dat ik de shares over het netwerk zie. Ik krijg weliswaar nog 407 fouten, maar ik hoop dat dit met een beta opgelost gaat worden (nu maar hopen dat er snel 1 uitkomt, zodat ik 'm ook krijg).

Maar ik blijf nog steeds met een andere fout zitten die erg irritant is. Hij verrekt het nu weer om MKV's en WMV's vanaf het netwerk af te spelen. MKV's die gisteren het nog perfect deden willen voor geen meter meer, steeds krijg ik fout301.
MKV's vanaf een USB disk afspelen is geen enkel probleem. Een paar dagen terug zelfde probleem en werkte het ineens weer na heel lang vanalles geprobeerd te hebben (zie eerdere post), maar nu krijg ik 'm niet meer aan de loop.
Iemand een idee wat hier mis gaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopworst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 09:20
Kiezelsteen schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:53:
[...]

Ga met Internet Explorer naar http://10.0.0.50:49152/web/IMedia
adres 10.0.0.50 is mijn adres van de CFULLHDMA, vul dus je eigen adres in (dit IP adres zie je bij iMedia staan)
Dit kan ook met het bijgeleverde serverprogramma van Conceptronics.

(TV ga naar http://portal.omroep.nl/?nav=fkfqbKsHEnCowBdzBvCaD)

Maak nu een New station aan met een van onderstaand adresssen:

http://www.omroep.nl/radio3/3fmwebcam.asx

http://www.omroep.nl/live/thema/tros_sterrennl-bb.asx

http://www.omroep.nl/live/vprogeschiedenis-bb.asx

http://www.omroep.nl/live/thema/varaconsument-bb.asx

Na Refresh (rechtsboven) staat dit in je CFULLHDMA.

Ga naar iMedia in de CFULLHDMA en je kunt bij My Media het aangemaakte station starten.

Dank je wel voor je reactie! 't IS me gelukt.
[/quote]

Bij mij werkt het helaas niet...

Krijg bij de tv en radio file type not supported (301), terwijl de streams die ik heb ingevoerd wel mp3 of wmv zijn.
En als ik via de browser de iMedia folder volzet met zenders zoals hierboven (add new station) worden deze door de CFULLHDMA aangemerkt als folders en niet als losse stations. Gebruik de laatste net uitgebrachte beta firmware (v01.11.21.09.21) Brakke weergave verkeerd geqoute 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door joopworst op 26-11-2008 22:03 ]

Quid est fili?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:14

zeroday

There is no alternative!

joopworst schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:00:
Kiezelsteen schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:53:
[...]

Bij mij werkt het helaas niet...

Krijg bij de tv en radio file type not supported (301), terwijl de streams die ik heb ingevoerd wel mp3 of wmv zijn.
En als ik via de browser de iMedia folder volzet met zenders zoals hierboven (add new station) worden deze door de CFULLHDMA aangemerkt als folders en niet als losse stations. Gebruik de laatste net uitgebrachte beta firmware (v01.11.21.09.21) Brakke weergave verkeerd geqoute 8)7
Dat is het fijne van beta testen: je weet dat er iets kan zijn wat niet werkt ..
dat ga je dan uitzoeken en probeer je te analyseren.
en dat rapporteer je dan zodat het makkelijk te reproduceren valt. Zo help je elkaar.

Effe edditten omdat ik dan even wat meer info kan geven:

veel van bovenstaande streams zijn eigenlijk 'playlisten' want er zitten meer streams in de asx
zo heeft de Tros Sterren stream 2 streams zitten en heeft de eerste stream de volgende link
mms://livemedia2.omroep.nl/tros_sterrennl-bb
dat zal dan bijv. wel kunnen werken ipv de asx

de functie om meerdere streams vanuit een playlist af te kunnen spelen is een feature en zal als optie in een firmware geimplementeerd worden. Maar dat kost gewoon wat tijd.

[ Voor 23% gewijzigd door zeroday op 27-11-2008 08:29 . Reden: extra info geven aan tweakers ]

There are no secrets, only information you do not yet have

• psychoclown

psychoclown

Back in black

tollo71 schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:38:
[...]

Dat de unit niet DTS decodeert is duidelijk. Mijn vraag was of het niet-gedecodeerde signaal wordt meegestuurd over HDMI of enkel over de digitale output.
Jedimaster64 bevestigt in in ieder geval dat het ook over HDMI wordt gestuurd. Tnx!

offtopic: Heej Psycho, jij ook hier in dit topic :)
offtopic:
Haha jaja maar dat wist je toch al? Heb wel eens eerder gepost maar had het ding nog niet zelf. vandaag of morgen wordt die bezorgd dus kan ik het weekend mooi even testen. Usb hub heb ik gister meteen maar even gehaald toen ik in de stad was dus dat gaat helemaal goed komen denk ik zo ;)

Heb nog wel een klein vraagje, kreeg volgens mij gister een mailtje van zero maar die zat in de ongewenste bak.. ik dacht dat het weer van die irritante spam was dus verwijderde hem.
Had alleen meteen wel in de gaten dat het van Dennis was maar net iets te laat.. iemand (mss zero zelf) die mij kan inlichten wat het voor mailtje was? Het was iig geen aanmeld mail die had ik maandag al gekregen :)

• SaURoN
  • Niet online
psychoclown schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:40:
[...]

offtopic:
Haha jaja maar dat wist je toch al? Heb wel eens eerder gepost maar had het ding nog niet zelf. vandaag of morgen wordt die bezorgd dus kan ik het weekend mooi even testen. Usb hub heb ik gister meteen maar even gehaald toen ik in de stad was dus dat gaat helemaal goed komen denk ik zo ;)

Heb nog wel een klein vraagje, kreeg volgens mij gister een mailtje van zero maar die zat in de ongewenste bak.. ik dacht dat het weer van die irritante spam was dus verwijderde hem.
Had alleen meteen wel in de gaten dat het van Dennis was maar net iets te laat.. iemand (mss zero zelf) die mij kan inlichten wat het voor mailtje was? Het was iig geen aanmeld mail die had ik maandag al gekregen :)
Nieuwe beta firmware :)

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ok zo'n vermoeden had ik al thanks.

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 08:54
Ik wil een AVI afspelen die ik via een capture heb aangemaakt. Deze AVI wordt niet afgespeeld door de CFULLHDMA. Ik vermoed doordat de codec niet wordt ondersteund. Als ik de eigenschappen in de explorer opvraag dan zie ik o.a. :

Type Video
Codec tscc

Volgens mij is dit een 'TechSmith codec'. Als ik in systeembeheer op mijn computer kijk bij mijn videocodecs dan wordt o.a. de volgende videocodec vermeld :

TechSmith Screen Capture Codec

Vraag 1 : Is mijn veronderstelling juist dat deze videocodec niet wordt ondersteund door de CFULLHDMA ondanks dat het een ondersteunde AVI-file is ?

Vraag 2 : Is er een lijst met door de CFULLHDMA ondersteunde videocodecs ?

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Ik ben van plan om deze mediaplayer binnenkort te kopen. Ik was eerst van plan om voor de WD mediaplayer te gaan, maar deze is slecht leverbaar op het moment.

Maar mijn vraag is, ik heb al een aantal reviews gelezen en daar staat telkens in genoemd dat deze mediaplayer geen externe subs ondersteund voor MKV bestanden. Is dit nog steeds zo, of is hier inmiddels een firmware update voor uitgebracht? En mocht dit nog steeds zo zijn, hoe doen jullie het dan als je een MKV bestande download waar geen Engelse of Nederlandse subs inzitten?

• SaURoN
  • Niet online
King_Tech schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:37:
Ik ben van plan om deze mediaplayer binnenkort te kopen. Ik was eerst van plan om voor de WD mediaplayer te gaan, maar deze is slecht leverbaar op het moment.

Maar mijn vraag is, ik heb al een aantal reviews gelezen en daar staat telkens in genoemd dat deze mediaplayer geen externe subs ondersteund voor MKV bestanden. Is dit nog steeds zo, of is hier inmiddels een firmware update voor uitgebracht? En mocht dit nog steeds zo zijn, hoe doen jullie het dan als je een MKV bestande download waar geen Engelse of Nederlandse subs inzitten?
Ik kan met zekerheid zeggen (iig bij mijn 10 series die ik volg) dat als ik een srt het zelfde noem als me MKV bestand ik met het knopje Subs deze gewoon aan / uit kan zetten en ook gewoon goed werkt .

Het enige wat niet kan is je subs vertragen als ze niet sync lopen, maar de subs voor 720p series zijn altijd goed gesynced tot nu toe.

Weet trouwens niet of het later in de firmware is toegepast, maar sinds ik hem heb kan ik dit al doen :)

[ Voor 5% gewijzigd door SaURoN op 27-11-2008 17:41 ]

Verwijderd

One_Gandalf schreef op donderdag 27 november 2008 @ 16:38:
Vraag 2 : Is er een lijst met door de CFULLHDMA ondersteunde videocodecs ?
http://download.conceptro...LHDMA_Codec_List_v1.1.pdf

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 08:54
Bedankt, deze lijst had ik inmiddels ook gevonden. Echter de videocodec van TechSmith waar ik problemen mee heb staat niet vermeld. Door de aanduidingen 'yes' en 'no' wordt gesuggereerd dat de lijst alle codecs noemt. Vermoedelijk is dit niet het geval. Als in de lijst alle ondersteunde codecs worden genoemd dan zal de videocodec van TechSmith binnen een AVI-container wel niet ondersteund worden.

In de 'Conceptronic HD Media Server' is een tabblad 'Options' waar je 'Transcoding' kunt aanzetten. Hiermee zou door de CFULLHDMA niet ondersteunde inhoud afgespeeld moeten kunnen worden. Ik heb dit aangezet door een vinkje te plaatsen voor 'Enable Transcoding' en vervolgens 'Apply' echter dit mag niet baten. De AVI-file wordt niet weergegeven. Ik krijg overigens ook geen foutmelding, alleen een zwart scherm en een knipperende netwerk-led. Het lijkt dus dat er wel iets wordt opgehaald.

Vraag 3 : Weet iemand wat ik fout doe ? Of klopt het dat het transcoderen niet werkt of niet kan werken voor mijn AVI-file ?

[ Voor 36% gewijzigd door One_Gandalf op 28-11-2008 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13
SaURoN schreef op donderdag 27 november 2008 @ 17:40:
[...]

Ik kan met zekerheid zeggen (iig bij mijn 10 series die ik volg) dat als ik een srt het zelfde noem als me MKV bestand ik met het knopje Subs deze gewoon aan / uit kan zetten en ook gewoon goed werkt .
Weet trouwens niet of het later in de firmware is toegepast, maar sinds ik hem heb kan ik dit al doen :)
Het gekke is dat ik deze week met een nieuwe serie ben begonnen (Terminator Sarah Connor Chronicles) en dat de srt-bestanden dezelfde bestandsnaam hebben als de mkv-bestanden. De eerste aflevering kreeg ik nog ondertitels bij, maar vanaf episode 2 niet meer. Is dit dan weer een bug (waarom speelt hij de ene ondertitel wel af en de ander niet?) of heeft een van jullie hier een workaround voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Vads schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:10:
[...]

Het gekke is dat ik deze week met een nieuwe serie ben begonnen (Terminator Sarah Connor Chronicles) en dat de srt-bestanden dezelfde bestandsnaam hebben als de mkv-bestanden. De eerste aflevering kreeg ik nog ondertitels bij, maar vanaf episode 2 niet meer. Is dit dan weer een bug (waarom speelt hij de ene ondertitel wel af en de ander niet?) of heeft een van jullie hier een workaround voor?
is een bugje.. ligt aan de hoeveelheid punten in de bestandsnaam.
zie ook de /trac/ page die je als beta tester kan gebruiken.

workaround:
hernoem de file zonder gebruik te maken van punten (alleen punt van extensie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Vads schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:10:
[...]

Volgens mij kan het ook zijn dat je ze achter elkaar laat spelen. Probeer ze eens 1 voor 1 te starten en dan steeds de ondertiteling aan te zetten :)Meende dat er zo'n soort bugje was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zeroday ik heb een MKV van The Dark Nicht met DTS gedownload maar deze geeft een niet ondersteunde bestands fout aan. ftd 829054
mischien kun jij deze eens in je overvolle que zetten .
grts Merlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:59:
@Zeroday ik heb een MKV van The Dark Nicht met DTS gedownload maar deze geeft een niet ondersteunde bestands fout aan. ftd 829054
mischien kun jij deze eens in je overvolle que zetten .
grts Merlin
voordat ik 15GB ga downloaden, werkt die sample file die als nzb aangeboden wordt wel bij jou of ook niet?

Het bestand is een MKV met VC codec .. die (de firmware) is nog niet officieel gereleased via het internet, alleen voor beta testers ..
het sample bestand van de bron kan ik afspelen zonder problemen.
lekker knallen in de bank volgens mij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
SaURoN schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:37:
[...]

Volgens mij kan het ook zijn dat je ze achter elkaar laat spelen. Probeer ze eens 1 voor 1 te starten en dan steeds de ondertiteling aan te zetten :)Meende dat er zo'n soort bugje was
Dank voor jou en Zeroday; ik ga het bekijken/ uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zeroday

Ik kan idd de sample afspelen maar de film zelf geeft een niet ondersteunde code error 301

jammer want die Sample zag er vet gaaf uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 19:26:
@Zeroday

Ik kan idd de sample afspelen maar de film zelf geeft een niet ondersteunde code error 301
jammer want die Sample zag er vet gaaf uit..
Ik zal hem maandag in de queue gooien en hem aan de console hangen eens zien of ik een verschil zie tussen sample file en 15 GB bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Als alternatief kan ik ftd 829054 aanbevelen. Werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 20:36:
Als alternatief kan ik ftd 829054 aanbevelen. Werkt.
geweldig.. 2x hetzelfde nummer (toch?) ..
dus wie heeft er nu gelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm mischien dat die van mijn beschadigd is.. kzal eens opnieuw downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort er ook 1 gekocht. Mooi apparaat, speelt bij mij zowat al me divx bestanden af. Pas geleden heb ik een Lacie 1 TB ) externe harddisk aangeschaft. Deze heb ik gelijk omgezet naar een 1 TB NTFS partitie en er een aantal MKV bestanden op gezet.

Zodra ik de 1 TB harddisk met externe voeding aansluit op de CFULLHDMA dan begint het te zoeken naar servers zodra ik via de knop video een bestand probeer op te zoeken. Helaas blijft het zoeken. Als ik de CFULLHDMA uit zet en opnieuw aanzet met de externe harddisk van 1 TB, dan blijft de CFULLHDMA hangen in het startmenu. Zodra ik de externe harddisk los koppel dan kan ik weer verder browsen in de CFULLHDMA.

Een ander merk externe harddisk met een partitie van 500 gb ziet de CFULLHDMA gelijk bij het opstarten en zoeken van bestanden.

Heeft iemand hier ook ervaring mee of is hier een verklaring voor ? Ik zit te denken om de 1 TB harddisk op te delen in twee partities...maar voordat ik dat doe hoor ik graag een reactie van iemand.

Alvast bedankt !

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 23:02:
mm mischien dat die van mijn beschadigd is.. kzal eens opnieuw downloaden
Had niet gezien dat het nummer hetzelfde was, maar ik kan melden dat de versie die ik gedownload heb goed speelt op een CFULLHDMA. Misschien is je bestand corrupt (wat bijna niet kan als je via rar/par download).

Is er eigenlijk een mogelijheid om zonder de CFULLHDMA uit te zetten geforceerd opnieuw te zoeken naar servers en USB devices. Soms vindt hij niet alles.

[ Voor 16% gewijzigd door Hotzenwalder op 29-11-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Sinds vanochtend heeft mijn CFULLHDMA last van haperingen in het digitale audiosignaal. Op willekeurige tijdstippen valt het signaal gedurende een korte tijd (seconde of korter) weg. Op mijn versterker verdwijnt dan ook de aanduiding "DTS" of "Dolby Digital". Dit gebeurt meerdere keren per minuut, dus normaal film kijken is er helaas niet meer bij. Het analoge audiosignaal (indien aanwezig met al die Dolby Digital en DTS soundtracks tegenwoordig) heeft hier geen last van. Zowel de audio via HDMI als S/PDIF hapert op hetzelfde moment.

In deze thread heb ik gelezen dat dit vaker voorkomt als het apparaat gedurende lange tijd aanstaat, dus dat het met de koeling, of het gebrek daaraan te maken heeft. Bij mij gebeurt het ook als hij 'koud' is. Het merkwaardige is ook dat er geen enkele onderbreking in het video-signaal plaatsvindt, maar enkel in het audio-signaal.

Ik heb de laatste beta-firmwares geprobeerd, dus de 01.11.21.09.21 en 01.12.04.09.21, en ook de laatste reguliere, 01.09.55.09.21. Alle drie hebben bij mij hetzelfde resultaat. Ook heb ik de fabrieksinstellingen teruggezet en de opties bij "S/PDIF" "RAW" en "PCM" getest. Wederom zonder het probleem te verhelpen.

Zover ik heb kunnen nagaan, gebeuren de haperingen bij alle soundtrackformaten die ik geprobeerd heb, dus AC3, DTS en MP3. Losse audiobestanden geven vreemd genoeg geen problemen, maar dat heb ik niet heel uitvoerig getest. Het maakt dus ook niet uit of ik HD- of SD-bestanden afspeel. Bij alle containers die ik heb geprobeerd (MKV, AVI, VOB) gebeurt helaas hetzelfde.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben of die een oplossing weten? Vooralsnog acht ik de kans groot dat het een hardwareprobleem is, maar als iemand er anders over denkt, dan hoor ik het graag!

Edit: Probleem opgelost! Het lag wel aan hardware, maar niet aan de CFULLHDMA. Het probleem werd veroorzaakt door een brakke coaxiaal naar optisch S/PDIF omzetter. Blijkbaar stoorde deze zo erg, dat ook het HDMI signaal hierdoor werd beïnvloed! Ding ertussen uitgehaald en nu werkt het weer zoals het hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door avkooi op 29-11-2008 18:15 . Reden: Probleem verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hotzenwalder schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:50:
[...]

Had niet gezien dat het nummer hetzelfde was, maar ik kan melden dat de versie die ik gedownload heb goed speelt op een CFULLHDMA. Misschien is je bestand corrupt (wat bijna niet kan als je via rar/par download).

Is er eigenlijk een mogelijheid om zonder de CFULLHDMA uit te zetten geforceerd opnieuw te zoeken naar servers en USB devices. Soms vindt hij niet alles.
Ja dit probleem heb ik ook, heb dus sinds 2 dagen me CFULLHDMA en gister begonnen met het testen.
Mooie usb switch gekocht alleen hij vindt random de ext hdd's, mijn WD MyBook 1TB vind die altijd (gaat ook pas aan als ik de CFULLHDMA aanzet.. ideaal dus). Mijn andere 2 ext hdd's, beide LaCie (320GB + 500GB) vind die nooit tegelijk of soms geen van beiden. Ik ga straks even de nieuwste beta erop gooien kijken of dat soelaas biedt.

Heb nog niet alles geprobeerd maar tot nu toe pas 2 films tegen gekomen die het niet doen. Bij Kung Fu panda 1080p (weet zo even niet welke group) geeft die netjes een error maar bij Get Smart 1080p doet die niks anders dan laden en als je iets via de AB probeert loopt die totaal vast. Even kijken of die het met de beta het wel doen anders is het nog even wachten of andere release downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:50:
[...]

Gewoon terug gaan naar het begin met de BACK toets.
devices worden via smbtree gevonden en getoond. In sommige gevallen kan het enige tijd duren voordat het apparaat (samba) gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

zeroday schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:37:
[...]

Gewoon terug gaan naar het begin met de BACK toets.
devices worden via smbtree gevonden en getoond. In sommige gevallen kan het enige tijd duren voordat het apparaat (samba) gevonden wordt.
Geldt dat ook in het geval van ext hdd's?
Want bij mij doet die dat echt niet, soms helpt opnieuw aan en uit zetten van de ext hdd's ook niet.
Je ziet wel een icoontje dat 'een apparaat' de verbinding heeft verbroken maar die werd niet of niet goed gedetecteerd. Aan en uitzetten van de CFULLHDMA werkt ook niet altijd en is ook weer zowat :)
Zoals gezegd ben ik nog laaang niet klaar met testen en het bevalt zeker goed alleen vond dit toch wel jammer.
Vanochtend wilde ik ook een aflevering van een serie kijken maar kreeg dus heel de ext hdd met alle series niet meer te zien terwijl die gisteravond nog wel deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

psychoclown schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:05:
[...]

Geldt dat ook in het geval van ext hdd's?
Want bij mij doet die dat echt niet, soms helpt opnieuw aan en uit zetten van de ext hdd's ook niet.
Je ziet wel een icoontje dat 'een apparaat' de verbinding heeft verbroken maar die werd niet of niet goed gedetecteerd. Aan en uitzetten van de CFULLHDMA werkt ook niet altijd en is ook weer zowat :)
Zoals gezegd ben ik nog laaang niet klaar met testen en het bevalt zeker goed alleen vond dit toch wel jammer.
Vanochtend wilde ik ook een aflevering van een serie kijken maar kreeg dus heel de ext hdd met alle series niet meer te zien terwijl die gisteravond nog wel deed.
Ik heb nog niet eerder gehoord dat een USB DISK problemen gaf, maar lees nu van 2 gebruikers met een LACIE dinges een bepaald probleem hebben.

het CFULLHDMA gebakje is niet meer dan een Linux doosje met daarin een USB driver die de disk mount.
niet meer en niet minder en dat moet ie dan tonen.

Shares direct aangesloten op het apparaat (zoals een externe HDD) zouden direct getoond moeten worden.

Netwerk shares is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
oke ik heb een probleem:

Als ik de nieuwste firmware erin zet 01.12.04.06 kan ik niks meer afspelen.
(de versie daarvoor werkt ook niet)

Op elke file een 301 file not supported.

Downgrade ik naar 01.11.13.06 dan lukt alles weer.

Ik heb de files nu meerdere keren gedownload, en op usb stick gezet, maar dat mocht niet baten.

ik speel alles af vanaf mijn lan en vanaf mijn windows AD 2003 server.

[ Voor 15% gewijzigd door nike op 29-11-2008 23:08 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan melden dat ik vandaag 3 films met versie 01.12.04.06 heb gekeken en geen problemen ondervonden (dvd via usb hdd en mkv's via samba share).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

zeroday schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:38:
[...]

Ik heb nog niet eerder gehoord dat een USB DISK problemen gaf, maar lees nu van 2 gebruikers met een LACIE dinges een bepaald probleem hebben.

het CFULLHDMA gebakje is niet meer dan een Linux doosje met daarin een USB driver die de disk mount.
niet meer en niet minder en dat moet ie dan tonen.

Shares direct aangesloten op het apparaat (zoals een externe HDD) zouden direct getoond moeten worden.

Netwerk shares is een ander verhaal.
Ja moet het dus nog verder uitproberen en ik weet wat het bakje doet maar ik dacht mss iets meer bekend hierover :) Zal sowieso zometeen even de nieuwste beta gaan uitproberen en wat met de disks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, me 1 TB Lacie heb ik opgesplitst 50/50, opnieuw aangesloten aan de CFULLHDMA...de eerst keer toen ik me CFULLHDMA (in standby mode) aan had gezet, kon ik gelijk door naar Video en daar zag na enkele seconden me eerst partitie van de externe harddisk.

Daarna heb ik de stroom van CFULLHDMA ontkoppeld, opnieuw aangezet. De CFULLHDMA blijft in het menu scherm ongeveer 45 seconden hangen, daarna kan ik door browsen en na wat lichte vertraging bij het opzoeken van de externe LACIE harddisk krijg ik me beide partities te zien. Ik heb toen meerdere MKV bestanden moeiteloos afgespeeld vanaf de opnieuw ingedeelde Lacie.

Met andere externe harde schrijven (WD, Maxtor 500 GB) of 16 GB usb stick van Corsair heb ik geen vertragingen bij het opstarten van de CFULLHDMA.

Het lijkt er op dat sommige LACIE externe harde schrijven (Seagate) opstart moeite met de CFULLHDMA hebben. Ik heb een LACIE 1 TB die momenteel in de aanbieding bij de Mediamarkt ligt voor 95 euro.

Ik ben alsof nog blij dat het werkt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Die vertragingen komen me bekend voor, verdenk eigenlijk mijn 1TB schijf.
Heb dus 2 LaCie schijven waarvan ik eentje met een knopje aan/uit kan zetten en de ander heb ik nu niet standaard meer aan het stroom. Mijn WD MyBook start altijd netjes op en is altijd te vinden maar die vertraging is er nog steeds als dus alleen mijn WD aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, krijg je ook een flinke opstart vertraging als je alleen die WD 1 TB rechtstreeks zonder usb switch aan je CFULLHDMA heb aangesloten ? of alleen een Lacie ?
psychoclown schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:19:
Die vertragingen komen me bekend voor, verdenk eigenlijk mijn 1TB schijf.
Heb dus 2 LaCie schijven waarvan ik eentje met een knopje aan/uit kan zetten en de ander heb ik nu niet standaard meer aan het stroom. Mijn WD MyBook start altijd netjes op en is altijd te vinden maar die vertraging is er nog steeds als dus alleen mijn WD aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:34:
Hoi, krijg je ook een flinke opstart vertraging als je alleen die WD 1 TB rechtstreeks zonder usb switch aan je CFULLHDMA heb aangesloten ? of alleen een Lacie ?

[...]
Dat moet ik dus nog testen :)
Wel kan ik vertellen dat ik met nieuwste beta firmware al 2x alle drie de ext hdd's heb kunnen vinden.
Morgen test ik wel even verder nu eerst even genieten van het ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Dark Knight speelt nu goed af. probleem was dat de rechten niet goed stonden.
Foutje aan deze kant ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
nike schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:48:
oke ik heb een probleem:

(de versie daarvoor werkt ook niet)

Downgrade ik naar 01.11.13.06 dan lukt alles weer.

Ik heb de files nu meerdere keren gedownload, en op usb stick gezet, maar dat mocht niet baten.

ik speel alles af vanaf mijn lan en vanaf mijn windows AD 2003 server.
Oke ik heb het wat verder uitgezocht.
Ik krijg het vermoeden dat het aan samba/cifs ligt.

Als ik upgrade met versie 01.11.13.06 dan kan ik zowel van windows 2003 als mybookworld afspelen.
Als ik upgrade naar 01.12.04.06 kan ik niks meer afspelen wat op mijn 2003 server staat.
Wel kan ik vanaf mijn mybookworld alles afspelen, dus het lijkt erof of er iets met cifs/samba is.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 09:16:
The Dark Knight speelt nu goed af. probleem was dat de rechten niet goed stonden.
Foutje aan deze kant ;-(
Mwah, als de leesrechten voor de conceptronic niet open stonden, dan had 'ie wel wat duidelijker mogen klagen i.p.v. 'niet ondersteund formaat' of zo. Vind ik toch nog steeds een verbetermogelijkheid voor Conceptronic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn de ervaringen tav draadloos streaming ? op fullhd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal

ik heb dus ook een Conceptronic CFULLHDMA deze heb ik aangesloten aan mijn linsys router 54g en heb ook een pc die ook aangesloten staat aan mijn linksys . alles is kwa ip en gateway etc goed ingesteld alleen wat moet ik nog doen op mijn pc zodat mijn Conceptronic CFULLHDMA de map ziet op mijn pc.

Want bij Conceptronic CFULLHDMA in mymedia krijg je een ipadres te zien en een map dat is waarschijnelijk mijn pc er staat iets van UW3434re2332 etc en als je daar op klikt vraagt ie naar een gebruikernaam en wachtwoord wat doe ik verkeer heb ook alles ingevuld maar geeft steeds login incorrect.

Iemand een idee wat ik moet instellen op mijn pc zodat ie meteen verbinding maakt of iets anders graag jullie reactie hierop ben jullie dan echt dankbaar,

????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
Hotzenwalder schreef op maandag 24 november 2008 @ 19:51:
Via mijn USB HD kan ik de vogelscene uit Planet Earth zonder stotteren bekijken via de Conceptronic.
Hier ook! En wat is-ie mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saskia
Maar nu een vraag. Ik heb een simpele setup met de CFULLHDMA en een WD externe usb-hdd. In eerste instantie alles af kunnen spelen wat ik maar op de schijf zette, nu twee keer een probleem ontmoet:

Ps3AvchD.presents.The.Aviator.1080p.DD5.1.iso

Wordt niet als videobestand herkend. ISO uitpakken? PowerISO lust 'm niet, misschien te groot.

Fight.Club.720p.x264.cob

Deze posting leverde op de file Fight Club.mkv
File speelt prima af op de pc, maar niet op de CFULLHDMA, foutmelding dat bestand niet geldig was o.i.d.

Graag advies van een expert, als er meer info nodig is, laat het maar weten dan zal ik mijn best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je snel door een mkv of wmv bestand bladert, ik kreeg van het weekend een vastloper en moest na heropstarten ongeveer 20 minuten ffwd op 16x speed voordat ik weer was waar ik gebleven was........ dat moet toch sneller kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:41:
Weet iemand hoe je snel door een mkv of wmv bestand bladert, ik kreeg van het weekend een vastloper en moest na heropstarten ongeveer 20 minuten ffwd op 16x speed voordat ik weer was waar ik gebleven was........ dat moet toch sneller kunnen?
ja dat klopt :P
met het numerieke gedeelte de tijd in toetsen en dan op play/enter knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Vads schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:46:
[...]

Dank voor jou en Zeroday; ik ga het bekijken/ uitproberen.
Nou, het was dus inderdaad het extra "." in het bestandsnaam gedeelte van het ondertitelingsbestand. Dit meteen aangepast voor alle overige series/films om toekomstige problemen te voorkomen.

PS: dit is trouwens opgelost in de nieuwe beta-firmware die afgelopen vrijdag is gereleased. Zag ik ook pas gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Een vraagje: bestaat er een functie op de afstandsbediening om in een mappenstructuur per pagina te bladeren in plaats van per item?

Als ik door mijn muziek-(en/of film)collectie aan het bladeren ben, moet ik dat doen door de "naar beneden"-pijltjestoets continu ingedrukt te houden. In een mappenstructuur van 550+ mappen gaat dit langzaam. Kan dit niet per pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps3AvchD.presents.The.Aviator.1080p.DD5.1.iso
Wordt niet als videobestand herkend. ISO uitpakken? PowerISO lust 'm niet, misschien te groot.
Ik gebruik Isobuster om m2ts bestanden van bluray iso's op te slaan. De cfull speelt m2ts wel af. Je moet wel een external subs erbij zoeken, want evt subs in de bluray iso is er niet uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:34:

[...]
Ik heb hier een Fujitsu Siemens Storagebird staan (1TB) met een WD Green Power schijf erin en ook bij deze duurt het een seconde of 15/20 voordat hij hem herkent. LaCie schijven (Seagate) zijn dus niet de enige met problemen. Echter vind ik het niet storend, alles werkt gewoon maar het duurt iets langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaURoN schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:30:
[...]

ja dat klopt :P
met het numerieke gedeelte de tijd in toetsen en dan op play/enter knop :P
Top ! dankje wel, dat scheelt even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ksborg schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:11:
[...]

Ik heb hier een Fujitsu Siemens Storagebird staan (1TB) met een WD Green Power schijf erin en ook bij deze duurt het een seconde of 15/20 voordat hij hem herkent. LaCie schijven (Seagate) zijn dus niet de enige met problemen. Echter vind ik het niet storend, alles werkt gewoon maar het duurt iets langer :)
Zal dan wel aan 1TB schijven liggen, moet het aankomende weekend nog ff goed testen wbt de 'opstartlag'.
Met nieuwste beta firmware totaal geen problemen met schijvenherkenning, helemaal super dus :)

Ben er ook achter waarom Get smart het niet doet, had een mindere versie die op de pc eerst moet bufferen.. voor de pc niet zo'n probleem maar daar kan de CFULLHDMA kan daar niet mee overweg zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:07
psychoclown schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:54:
[...]

Zal dan wel aan 1TB schijven liggen, moet het aankomende weekend nog ff goed testen wbt de 'opstartlag'.
Met nieuwste beta firmware totaal geen problemen met schijvenherkenning, helemaal super dus :)

Ben er ook achter waarom Get smart het niet doet, had een mindere versie die op de pc eerst moet bufferen.. voor de pc niet zo'n probleem maar daar kan de CFULLHDMA kan daar niet mee overweg zo te zien.
Heb volgens mij de op één na laatste Beta. Moet zeggen dat het daarmee ook wel redelijk gaat. Beter dan met de laatste release althans. Maar goed, verder werkt alles gewoon stabiel als de schijf eenmaal gevonden is, dus ik zou nie weten waarom het een groot probleem zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

ksborg schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:48:
[...]

Heb volgens mij de op één na laatste Beta. Moet zeggen dat het daarmee ook wel redelijk gaat. Beter dan met de laatste release althans. Maar goed, verder werkt alles gewoon stabiel als de schijf eenmaal gevonden is, dus ik zou nie weten waarom het een groot probleem zou zijn :)
Als je de 'opstartlag' bedoelt, is idd niet zo'n heel groot probleem maar mss wel handig uit te vogelen wat het veroorzaakt. Mss weten ze er wel een oplossing voor zodat je niet een minuut moet wachten voordat je iets kan doen :)
Als je de schijvenherkenning (die ik noemde) bedoelt kan ik je vertellen dat het met de laatste officiële firmware geen pretje was. Heb het maar 1 dag gehad maar mijn LaCie schijven kon ik soms helemaal niet vinden wat ik ook probeerde maar goed dat is verleden tijd want nu doet die dat helemaal perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Vads schreef op maandag 01 december 2008 @ 12:41:
Een vraagje: bestaat er een functie op de afstandsbediening om in een mappenstructuur per pagina te bladeren in plaats van per item?

Als ik door mijn muziek-(en/of film)collectie aan het bladeren ben, moet ik dat doen door de "naar beneden"-pijltjestoets continu ingedrukt te houden. In een mappenstructuur van 550+ mappen gaat dit langzaam. Kan dit niet per pagina?
Volgens mij kan je met numerieke toetsen snel ergens heen gaan of dit ook werkt voor de pagina's die volgen weet ik niet

mooi trouwens dat het probleem met de . is opgelost ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SaURoN op 01-12-2008 17:17 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.