Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 90.549 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:19:
[...]

Ben ook benieuwd. Als dit goed werkt dan ga ik 'm ook aanschaffen. HD films streamen gaat via Wireless N prima..
Hoe benader je deze films? NFS/samba?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:14

zeroday

There is no alternative!

kRiZzZiZ schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:27:
[...]

nee gewoon zonder draadje ..

NFS, Samba, UPnP wat jij wil ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom nog eens terug op die beeld verhouding.
Ik he de nieuwste dvd van K3 en het toverhart gedownload.
Nu is mijn beeldverhouding niet goed.
Het MENU is wel goed beeldvullend, maar zodra er wordt overgegaan naar de film zelf is deze veel te smal.
Als ik de dvd afspeel op mijn gewone dvd speler is deze wel juist is.
De firmware die ik gebruik is de laatste beta 1.11 de laatse internet firm heet hetzelfde.
overigens heb ik dit met meer films.

p.s de film robots werkt wel goed met deze firm. deze liep eerder vast op vaste tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand heeft het al eens eerder gevraagd, maar kon nergens een antwoord vinden.

Is het mogelijk om tijdens het beluisteren van een mp3 alvast een nieuwe te zoeken in een andere map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:17:
Ik kom nog eens terug op die beeld verhouding.
Ik he de nieuwste dvd van K3 en het toverhart gedownload.
Nu is mijn beeldverhouding niet goed.
Het MENU is wel goed beeldvullend, maar zodra er wordt overgegaan naar de film zelf is deze veel te smal.
Als ik de dvd afspeel op mijn gewone dvd speler is deze wel juist is.
De firmware die ik gebruik is de laatste beta 1.11 de laatse internet firm heet hetzelfde.
overigens heb ik dit met meer films.

p.s de film robots werkt wel goed met deze firm. deze liep eerder vast op vaste tijden.
zoals ik al vaker heb geschreven: die beeld verhouding is een 'feature' en is vooralsnog niet geimplementeerd. Er wordt aan gewerkt, maar het moet wel allemaal netjes passen en in ieder geval 'beta' klaar zijn . .
Zolang dat niet het geval is laat ik het er niet in zetten ..

Daarnaast werk je met beta's en je geef je aan dat je graag wilt testen .. dus .....

brievenbus in de gaten houden .. straks ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:20:
Iemand heeft het al eens eerder gevraagd, maar kon nergens een antwoord vinden.

Is het mogelijk om tijdens het beluisteren van een mp3 alvast een nieuwe te zoeken in een andere map?
ja
muziek blijft spelen als je door het menu wandelt .. dus je kan van alles doen ..

[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 07-11-2008 18:49 . Reden: men = men+u ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zeroday. Ik heb schijbaar dat beeld verhouding verhaal gemist, omdat ik daar tot dusver weinig van had gemerkt.
En ja hoor we testen graag hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kRiZzZiZ schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:27:
[...]

Wilde er alleen maar zeggen dat HD via 802.11n prima gaat... Heb dit al eens eerder getest namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 15:05
zeroday schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:06:
[...]

nee gewoon zonder draadje ..

NFS, Samba, UPnP wat jij wil ..
ok...was gewoon even benieuwd of er een protocol was wat draadloos misschien toch haperde,,,,
Wel heele coole functie in ieder geval..good job

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ook met de laatste beta (2.6) krijg ik nog geen samba share van mijn vista64 pc. Maar zodra ik op hetzelfde netwerk een XP pc aanzet, dan blijft cd CF zoeken naar servers?????? Ik krijg niets meer gevonden.

Bij de 2.4 versies krijg ik wel de samba shares te zien als ik een XP pc in het netwerk aan zet.

Heel vreemd......

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Shares benaderen op een AD server 2003 werkt hellaas ook nog steeds niet.
Ben nog steeds gebonden aan nfs.

laatste beta v01.11.04.06.21
Nog steeds connection refused.

Heeft iemand anders ook misschien een windows 2003 server met AD draaien die geen probleem heeft?
Dan kan ik misschien dingen uitsluiten.

[ Voor 29% gewijzigd door nike op 08-11-2008 13:24 ]

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

nike schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:22:

Heeft iemand anders ook misschien een windows 2003 server met AD draaien die geen probleem heeft?
cifs zit er nog niet in .. dat is waarschijnlijk de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zoek naar een Mediaplayer werd mijn aandacht getrokken door de Conceptronic CFULLHDMA. Op zoek naar nadere informatie heb ik gegoogled en dit topic (deel 1 en 2) doorgelezen. Ik ben daardoor ook enthousiast geworden met name ook door de geweldige inzet en inbreng van "insider" Zeroday en niet te vergeten Tijgert. Ik ben inmiddels het nodige gelezen over het afspelen van HD materiaal. Aangezien ik echter de mediaplayer ook wil gebruiken voor het afspelen van MP3's heb ik toch een vraag omdat dit onderwerp in dit topic nog nauwelijks besproken is. Ik heb begrepen dat het (nog) niet mogelijk is een playlist te maken, maar hoe zit het met het afspelen van MP3's. Worden alle nummers in de geselecteerde map afgespeeld of kun je in de geselecteerde map weer een aantal nummers afzonderlijke selecteren?
Naast deze player heb ik ook de Conceptronic Media Giant Pro als interessante player op mijn lijstje staan. Helaas kan ik hier nog niet veel over vinden. Wel enthousiaste kritieken in de vakpers maar nog nauwelijks gebruikerservaringen. Als ik de twee players vergelijk kom ik voor de Giant Pro t.o.v. de Fullhdma op de volgende verschillen:
Voordelen Giant
- interne Harddisk
- uitgebreide opnamemogelijkheden ( o.a. TV tuner)
- powerline adapter

Nadelen Giant
- prijs ( bijna 2x zo duur)
- hd 1080pi t.o.v. 1080p
- (nog) geen actief topic met b.v. ene ( interne medewerker) Zeroday

Hoe speelt de giant HD materiaal af enz ?

Wie kan mij bij bovenstaande vragen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de Genres die ik kan kiezen in mijn Fullhdma.

(Fullhdma met FW. 1.09.53. Mijn C3SNAS heeft FW. 1.04).

Ik kan op alle soorten categorieen kiezen zoals bijv. All Tracks, Artists, Album enz.
Dan verschijnen alle mp3 bestanden op het TV scherm.
Als ik echter Genres kies bijv. Pop, Rock enz. dan verschijnen er per Genre slechts enkele namen op het TV scherm.
Als ik nieuwe mp3's toevoeg en de NAS ververs, komen deze mp3's alleen bij Others tevoorschijn.
Bij bijv. All Tracks, Album enz. verschijnen de nieuwe mp3's wel.
Ik gebruik o.a. TagScanner 5.0 van Sergey Serkov (http://www.xdlab.ru/)
Ook kan ik geen Playlists gebruiken, dan krijg ik fout dat er geen bestanden aanwezig zijn.

Als ik via de iTunes server kijk naar de muziek bestanden op mijn NAS, dan staan wel alle Genres goed aangegeven!

Wie heeft er een oplossing, zodat ik ook op Genres kan zoeken? (Playlist minder belangrijk).

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:54
nike schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:22:

zeroday schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:44:
cifs zit er nog niet in .. dat is waarschijnlijk de oplossing
Yep, nike, ik heb het probleem ook nog.
Maar CIFS zit dus nog niet in de laatste beta FW (1.11.04). Ook ik dacht dat CIFS er al in zou zitten omdat dit eerder was aangegeven bij de info over de voordelen van kernel 2.6. Misverstand dus over wat er wel en niet direct in zou zitten.
Ach, nog even wachten op de volgende beta, ze komen snel genoeg achter elkaar, dat is wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het met de FullHDMA mogelijk om bijvoorbeeld ook uitzendingen van 'Uitzending gemist' in te stellen. Ik ben hier n.l. mee aan de slag geweest, maar mij lukt het niet.

Gr. Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje puzzelen ben ik het volgende tegen gekomen:

- 1.11.04.06.21 werkt ongeveer net zo stabiel als kernel 2.4. Cifs wordt weliswaar met node gemist....

- 1.11.04.09.21 werkt niet stabiel. Als ik deze firmware in m'n CF plaats en zet hem dan vervolgens uit, dan zal na opstarten geen connectie met het netwerk worden gemaakt. Ik krijg geen mac adres etc. Daarom bleef de CF zoeken naar een server. Downgrade ik naar een 2.4 kernel met de 09, dan is er geen enkel probleem.

Voor de duidelijkheid...ik heb twee streamers ;-)

Overigens worden bij beiden de samba shares op m'n vista64 pc niet gevonden. Ik hoop dat de ondersteuning van cifs dit probleem zal oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sedert vandaag het apparaat binnen, en het werkte binnen 5 minuten so far so good.

Wel wat vraagjes, tot op heden gebruikte ik XBMC op een oude xbox en ik moet zeggen die software was super, mooie tumbnails van je mp3 albums, makkelijk te installeren doelmappen voor films, muziek e.d. die bij opstarten xbox automatisch werden gechecked op nieuw materiaal.

Is of komen deze mogelijkheden ook beschikbaar voor de cfullhdma?
Kan je bv. aan de blauw groene gele en rode knop op de ab, een map koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze movies krijgen een time out en worden niet gestreamed (laatste 2.4 en 2.6 kernel beta's):

The.Godfather.1972.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR
The.Godfather.Part.II.1974.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR

The.Godfather.Part.III.1990.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR wordt wel gestreamed....

Ze zijn maar 21 GB groot.......:-) Bufferprobleem?

Zijn deze bestanden onmogelijk op de CF?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:26:
Is het met de FullHDMA mogelijk om bijvoorbeeld ook uitzendingen van 'Uitzending gemist' in te stellen. Ik ben hier n.l. mee aan de slag geweest, maar mij lukt het niet.

Gr. Martin
Ga met Internet Explorer naar http://10.0.0.50:49152/web/IMedia
adres 10.0.0.50 is mijn adres van de CFULLHDMA, vul dus je eigen adres in (dit IP adres zie je bij iMedia staan)
Dit kan ook met het bijgeleverde serverprogramma van Conceptronics.

(TV ga naar http://portal.omroep.nl/?nav=fkfqbKsHEnCowBdzBvCaD)

Maak nu een New station aan met een van onderstaand adresssen:

http://www.omroep.nl/radio3/3fmwebcam.asx

http://www.omroep.nl/live/thema/tros_sterrennl-bb.asx

http://www.omroep.nl/live/vprogeschiedenis-bb.asx

http://www.omroep.nl/live/thema/varaconsument-bb.asx

Na Refresh (rechtsboven) staat dit in je CFULLHDMA.

Ga naar iMedia in de CFULLHDMA en je kunt bij My Media het aangemaakte station starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Deze movies krijgen een time out en worden niet gestreamed (laatste 2.4 en 2.6 kernel beta's):

The.Godfather.1972.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR
The.Godfather.Part.II.1974.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR
The.Godfather.Part.III.1990.1080p.BluRay.DTS.x264-ESiR wordt wel gestreamed.
De eerste twee doen het bij mij ook niet, de derde druppelt nu binnen. Ik probeerde dit met fw 1.09.54.06

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een (BIJNA) perfect apparaat.
De pluspunten zijn reeds genoemd, dus nu de punten die ik minder vindt :

1- Muziek shuffle is niet mogelijk

2- De gehele map live365 is niet te verwijderen (of ik weet niet hoe)

3- Indien ik mijn server via NFS benader, krijg ik mappen zoals muziek, foto en video (van de media player ) waar ik uit moet kiezen. Vervolgens moet ik weer kiezen tussen deze mappen daar deze ook nog eens op de server staan.
Persoonlijk vind ik de mappen die de mediaplayer zelf laat zien overbodig.

4- Bovenstaande verhaal van punt 3 is ook van toepassing als ik de server benader via "my media"

5- Tevens is het niet mogelijk om via NFS in een keer een .iso file af te spelen. Men moet eerst deze .iso selecteren dan pijl naar onder en de map video_ts kiezen. Vervolgens op video_ts.ifo en dan kun je de film kijken. Via "my media" werkt dit wel goed.

6- In "My media" zie ik niet alleen de server staan maar ook mijn computer en de xbox.
Het zou leuk zijn als ik deze kon verbergen of dat men de toets "my media" rechtstreeks kon programeren naar de root van de server. Indien punt 3 en 5 opgelost kunnen worden heb ik met dit punt geen probleem.

7- Op de Conceptronic CSM3PL is het mogelijk om in de map waar de film in staat ook de cover van de film in te zetten en deze te bekijken. Dit vond ik zeer prettig en had dit ook graag op de fullhd.

8- De nummers voor de mappen en de file die de media player erbij zet is niet nodig. zeker bij mp3 albums staat er 2 maal een nummer. Eenmaal van de mediaplayer en een maal van de mp3 file zelf.

9- De configuratie van de mediaplayer mag achter een wachtwoord.

Tot slot : zie dit a.u.b. niet als kritiek, ik ben zeer tevreden over de media player.

Ter info Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Ben ook op zoek naar een streamer en twijfel tussen de conceptronic en de ps3. Ps3 ondersteunt dus wat minder bestandstypes (geen mkv) maar ik heb een Loewe Connect met een geintegreerde Network Mediaplayer en wat ik me nu afvraag is of de ps3 of conceptronic (beiden met nas eraan gekoppeld via usb) ook kunnen dienen als host (zo heet dat meen ik?) dus of ik met afstandbediening en interface van de Loewe dan de bestanden die op de harddisk nas staan kan bereiken via een netwerk met router.

Ik heb eerder al een (goedkopere) nas van Lacie direct gekoppelt aan de Loewe via een router en in die opstelling werden er vrijwel geen HD bestands typen herkend (vele geprobeerd), maar of dat nou lag aan weinig bestandsondersteuning van de Lacie nas of van weinig bestandsondersteuning van de Loewe weet ik niet en ik vraag me af of de afspeelcompatibiliteit misschien anders is indien ik de ps3 of conceptronic CFULLHDMA als host gebruik. Is het voor bestandsondersteuning in een netwerk eigenlijk uberhaupt van belang of de client (de Loewe connect) bepaalde bestanden ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 02:41:
Het is een (BIJNA) perfect apparaat.
De pluspunten zijn reeds genoemd, dus nu de punten die ik minder vindt :

1- Muziek shuffle is niet mogelijk

2- De gehele map live365 is niet te verwijderen (of ik weet niet hoe)

3- Indien ik mijn server via NFS benader, krijg ik mappen zoals muziek, foto en video (van de media player ) waar ik uit moet kiezen. Vervolgens moet ik weer kiezen tussen deze mappen daar deze ook nog eens op de server staan.
Persoonlijk vind ik de mappen die de mediaplayer zelf laat zien overbodig.

4- Bovenstaande verhaal van punt 3 is ook van toepassing als ik de server benader via "my media"

5- Tevens is het niet mogelijk om via NFS in een keer een .iso file af te spelen. Men moet eerst deze .iso selecteren dan pijl naar onder en de map video_ts kiezen. Vervolgens op video_ts.ifo en dan kun je de film kijken. Via "my media" werkt dit wel goed.

6- In "My media" zie ik niet alleen de server staan maar ook mijn computer en de xbox.
Het zou leuk zijn als ik deze kon verbergen of dat men de toets "my media" rechtstreeks kon programeren naar de root van de server. Indien punt 3 en 5 opgelost kunnen worden heb ik met dit punt geen probleem.

7- Op de Conceptronic CSM3PL is het mogelijk om in de map waar de film in staat ook de cover van de film in te zetten en deze te bekijken. Dit vond ik zeer prettig en had dit ook graag op de fullhd.

8- De nummers voor de mappen en de file die de media player erbij zet is niet nodig. zeker bij mp3 albums staat er 2 maal een nummer. Eenmaal van de mediaplayer en een maal van de mp3 file zelf.

Tot slot : zie dit a.u.b. niet als kritiek, ik ben zeer tevreden over de media player.

Ter info Rudi
Er zitten zeker wel goede punten in jouw verhaal, en ik zou deze dan ook op de tracking pagina zetten: http://www.aroundmyroom.com/trac/
Sommige staan er zelfs al op zoals shuffle play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:26:
Na een tijdje puzzelen ben ik het volgende tegen gekomen:

- 1.11.04.06.21 werkt ongeveer net zo stabiel als kernel 2.4. Cifs wordt weliswaar met node gemist....

- 1.11.04.09.21 werkt niet stabiel. Als ik deze firmware in m'n CF plaats en zet hem dan vervolgens uit, dan zal na opstarten geen connectie met het netwerk worden gemaakt. Ik krijg geen mac adres etc. Daarom bleef de CF zoeken naar een server. Downgrade ik naar een 2.4 kernel met de 09, dan is er geen enkel probleem.

Voor de duidelijkheid...ik heb twee streamers ;-)

Overigens worden bij beiden de samba shares op m'n vista64 pc niet gevonden. Ik hoop dat de ondersteuning van cifs dit probleem zal oplossen.
Ik heb het probleem met het zoeken naar servers ook, maar ik heb een 1.11.04.06.21 versie. Als ik de CF een keer herstart doet ie het wel. Maar als ie een paar uur heeft uitgestaan is het probleem er weer.

/RdP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Liever niet, dat vind ik veel te lastig om met de remote in te tikken.
Dan liever een config pagina in je webinterface...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem dat het beeld op een gegeven moment op zwart schiet, LAN led flikkert non-stop. Ik heb gelezen dat het een bekend issue is. Terugsturen of even wachten op een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Pirrewiet,

Het is toch een beetje anders als jij voorstelt. De mediaplayer in de connect is feitelijk hetzelfde als de ps3 of de CFULLHDMA. Alle drie zijn het mediaservers die de bestanden van het aangekoppelde NAS/USB HD af kunnen spelen op je TV. Er is wel een ander verschil tussen alle drie de apparaten. Persoonlijk vind ik de mediaplayer in de Connect (heb ik ook nl.) behoorlijk waardeloos. Je kunt er vrijwel geen HD-materiaal mee afspelen. De PS3 heb ik niet maar deze kan idd bv. geen MKV afspelen. De CFULLHDMA is wat dat betreft heerlijk: hij speelt vrijwel alles af wat je hem voert!

Kortom: ik zou voor de CFULLHDMA gaan! Ik ben er zeer tevreden over en in combinatie met de Loewe Connect geeft het een fantastisch plaatje!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 03:09:
Vraagje. Ben ook op zoek naar een streamer en twijfel tussen de conceptronic en de ps3. Ps3 ondersteunt dus wat minder bestandstypes (geen mkv) maar ik heb een Loewe Connect met een geintegreerde Network Mediaplayer en wat ik me nu afvraag is of de ps3 of conceptronic (beiden met nas eraan gekoppeld via usb) ook kunnen dienen als host (zo heet dat meen ik?) dus of ik met afstandbediening en interface van de Loewe dan de bestanden die op de harddisk nas staan kan bereiken via een netwerk met router.

Ik heb eerder al een (goedkopere) nas van Lacie direct gekoppelt aan de Loewe via een router en in die opstelling werden er vrijwel geen HD bestands typen herkend (vele geprobeerd), maar of dat nou lag aan weinig bestandsondersteuning van de Lacie nas of van weinig bestandsondersteuning van de Loewe weet ik niet en ik vraag me af of de afspeelcompatibiliteit misschien anders is indien ik de ps3 of conceptronic CFULLHDMA als host gebruik. Is het voor bestandsondersteuning in een netwerk eigenlijk uberhaupt van belang of de client (de Loewe connect) bepaalde bestanden ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:26:
Ik heb een probleem dat het beeld op een gegeven moment op zwart schiet, LAN led flikkert non-stop. Ik heb gelezen dat het een bekend issue is. Terugsturen of even wachten op een firmware update?
Er staan genoeg firmware versies op de site van Conceptronic, als deze allemaal hetzelfde probleem geven is er iets aan de hand met je kabel, je device, je tv, je verre tante.. ik heb verder geen flauw benul ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:30:

Persoonlijk vind ik de mediaplayer in de Connect (heb ik ook nl.) behoorlijk waardeloos. Je kunt er vrijwel geen HD-materiaal mee afspelen.

[...]
Dat is ook mijn ervaring. Ik heb een Lacie geprobeerd en vrijwel geen HD bestandstypen werd ondersteund. Op een Duits forum word echter aangegeven dat met een andere nas (synology noemen ze) het beter gaat, dus misschien lag het (mede) aan de Lacie :?

Even offtopic, heb jij je connect toevallig laten calibreren? Zit daar over te denken en vraag me af of het veel verschil zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijgert schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:16:
[...]

Liever niet, dat vind ik veel te lastig om met de remote in te tikken.
Dan liever een config pagina in je webinterface...
Sorry misschien was ik duidelijk genoeg. de bedoeling is dat je in het configuratie scherm kunt ingeven of je een wachtwoord wil ja of nee. Bij keuze nee is het configuratie scherm vrij toegankelijk voor iedereen.
Vergelijkbaar met de parentel lock op diverse dvd players etc.

Via de web interface is ook een optie.

Groetjes Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Pirrewiet,

Nee - de slechte ondersteuning ligt niet aan het type server. Synology is een merk dat NAS-en maakt. Ikzelf heb deze ook, maar de afspeel-vaardigheden van de Connect worden hier niet positief door beinvloed tov een externe HD.

Heb mijn Connect niet laten calibreren. Dus ik kan je hier niet mee helpen, sorry.

En nog meer offtopic: wat voor receiver heb jij aan de Connect hangen ten behoeve van 5.1-geluid?
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:57:
[...]

Dat is ook mijn ervaring. Ik heb een Lacie geprobeerd en vrijwel geen HD bestandstypen werd ondersteund. Op een Duits forum word echter aangegeven dat met een andere nas (synology noemen ze) het beter gaat, dus misschien lag het (mede) aan de Lacie :?

Even offtopic, heb jij je connect toevallig laten calibreren? Zit daar over te denken en vraag me af of het veel verschil zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik heb geen surround set vooralsnog, helaas.

En ik denk dat ik toch maar voor de ps3 ga om te streamen, dan heb ik meteen een alles in 1 set (dvd/blue ray speler ook) en heb ik niet weer een extra afstandsbediening erbij. Moet mkv bestanden even transmuxen maar ach dat duurt niet zo lang en bovendien zou het best eens kunnen dan de ps3 mkv bestanden gaat ondersteunen in de toekomst met een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 18:40:
Hoi

Ik heb geen surround set vooralsnog, helaas.

En ik denk dat ik toch maar voor de ps3 ga om te streamen, dan heb ik meteen een alles in 1 set (dvd/blue ray speler ook) en heb ik niet weer een extra afstandsbediening erbij. Moet mkv bestanden even transmuxen maar ach dat duurt niet zo lang en bovendien zou het best eens kunnen dan de ps3 mkv bestanden gaat ondersteunen in de toekomst met een patch.
Kijk anders hier even http://www.mpcclub.com/ Hele uitgebreidde reviews, dit moet je keuze makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:07
Ik heb me ook maar eens aangemeld op de site voor de beta firmware, want ik begin er van te balen dat een groot aantal van m'n HD films het niet doet. Series hebben geen beeld, doen helemaal niets (The Big Bang Theory bijv. doen het geen van allen, welke release dan ook) en veel films (WALL-E.720p.BluRay.x264-iNFAMOUS bijvoorbeeld, maar ook veel anderen) hebben geen geluid.

Eens kijken wat een evt. beta firmware me gaat brengen. Tot nu toe vind ik het een leuk apparaat, maar dat waar ik hem écht voor aangeschaft heb dat kan ie nog niet echt ;(

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ksborg schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:45:
Ik heb me ook maar eens aangemeld op de site voor de beta firmware, want ik begin er van te balen dat een groot aantal van m'n HD films het niet doet. Series hebben geen beeld, doen helemaal niets (The Big Bang Theory bijv. doen het geen van allen, welke release dan ook) en veel films (WALL-E.720p.BluRay.x264-iNFAMOUS bijvoorbeeld, maar ook veel anderen) hebben geen geluid.

Eens kijken wat een evt. beta firmware me gaat brengen. Tot nu toe vind ik het een leuk apparaat, maar dat waar ik hem écht voor aangeschaft heb dat kan ie nog niet echt ;(
- beta's krijg je pas als er weer een nieuwe beta uitkomt.
- Vandaag is 1.09.55 gereleased via de internet upgrade
- jouw Wall-E heeft heel mooi DTS geluid. Als jij het apparaat niet aan een DTS versterker hangt heb je inderdaad geen geluid. Het apparaat geeft het signaal passthrough door.

Heb je geen DTS maar wel een ander soort surround (of niet) dan kun je met een simpele tool gemaakt door een slimme vent je DTS signaal omzetten naar stereo of naar AC3

http://www.heartware.dk/AudioConverter.EXE

CTU releases (ik ben even een big bang aflevering aan het downloaden (s02e06) gaan normaliter altijd goed. Maar daar later meer over.

• ksborg
zeroday schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:22:
[...]

- beta's krijg je pas als er weer een nieuwe beta uitkomt.
- jouw Wall-E heeft heel mooi DTS geluid. Als jij het apparaat niet aan een DTS versterker hangt heb je inderdaad geen geluid. Het apparaat geeft het signaal passthrough door.

Heb je geen DTS maar wel een ander soort surround (of niet) dan kun je met een simpele tool gemaakt door een slimme vent je DTS signaal omzetten naar stereo of naar AC3

http://www.heartware.dk/AudioConverter.EXE

CTU releases (ik ben even een big bang aflevering aan het downloaden (s02e06) gaan normaliter altijd goed. Maar daar later meer over.
Ok dus er is ook geen kans dat ik zonder converteren nog geluid krijg bij die films? Da's erg jammer, want dan had ik net zo goed m'n Xbox kunnen gebruiken want daarvoor moest ik ook converteren.

Misschien wel even een ander vraagje (ben nu op m'n werk). Duurt het converteren naar AC3 lang? Tevens, als ik een tuner heb die HDMI passthrough doet naar m'n TV, zal het geluid dan wél werken? Woon nog thuis en grote boxen neerzetten is met een houten huis sowieso geen optie :P.

Over TBBT, de nieuwste, volgens mij alweer ep7, doet het ook niet. Geeft ook de melding dat het formaat niet word ondersteund.

Bedankt voor het kijken/downloaden trouwens. Waardeer dit erg :)

[ Voor 6% gewijzigd door ksborg op 13-11-2008 12:11 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

ksborg schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:09:
[...]

Ok dus er is ook geen kans dat ik zonder converteren nog geluid krijg bij die films? Da's erg jammer, want dan had ik net zo goed m'n Xbox kunnen gebruiken want daarvoor moest ik ook converteren.
De CFULLHDMA kan en mag niets met het DTS signaal doen. Dus hij geeft het onbewerkt door.
Misschien wel even een ander vraagje (ben nu op m'n werk).
Ik ook .. so ? ;-)
Duurt het converteren naar AC3 lang? Tevens, als ik een tuner heb die HDMI passthrough doet naar m'n TV, zal het geluid dan wél werken? Woon nog thuis en grote boxen neerzetten is met een houten huis sowieso geen optie :P.
Als jouw TV dan dat DTS signaal kan omzetten geen probleem .. Maar dat verwacht ik niet
Het converteren valt reuze mee. Van een paar minuten tot een half uurtje .. afhankelijk van systeemkracht
Over TBBT, de nieuwste, volgens mij alweer ep7, doet het ook niet. Geeft ook de melding dat het formaat niet word ondersteund.
Bedankt voor het kijken/downloaden trouwens. Waardeer dit erg :)
Dat het apparaat zegt dat het formaat niet ondersteund wordt is goed. Want hij kan er dan ook daadwerkelijk niets mee. Dus het is dan geen fout van het apparaat. Je kan hem helaas niet alles voeren (je kan het proberen maar het wordt soms uitgespuugd).

in dit geval is jouw content een MKV met het AVC codec ..

trom geroffel in de lucht ...

versie 1.09.53 doet inderdaad niets met deze codec in deze mkv container. Geen ondersteuning, njente, napda noppes .. MKV VC1 (AVC) moeilijk .. .. echter .. .

vanaf versie 1.09.54 is dat geimplementeerd als 'awesome feature' en werkt.
Versie 1.09.55 heeft nog wat meer fine-tuning gekregen en die kan je vanaf vandaag gebruiken. Officieel gereleased via de internet upgrade.

Dus naast dat de donderdag de meest swingende koopavond van jaren geleden was....... maakt de CFULLHDMA deze dag nog mooier ..

Aflevering t.b.b.t.s02.06.720p.hdtv.x264.ctu.mv (maar dan het eerste niet afgekort) met mediainfo geanalyseerd en daarna bruut via de CH3SNAS gestreamed naar de CFULLHDMA .. op zowel 1.09.55 als 1.11.04 firmware ..

[ Voor 0% gewijzigd door zeroday op 13-11-2008 13:51 . Reden: soms maak je wel eens tikfoutjes ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:12:
[...]

Neen niet echt want dat gaat niet via de CFULLHDMA
upgraden naar laatste firmware .. .

en dan druk je maar eens op de SUB/CH+ toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
zeroday schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:47:
[...]

De CFULLHDMA kan en mag niets met het DTS signaal doen. Dus hij geeft het onbewerkt door.

[...]

Ik ook .. so ? ;-)

[...]

Als jouw TV dan dat DTS signaal kan omzetten geen probleem .. Maar dat verwacht ik niet
Het converteren valt reuze mee. Van een paar minuten tot een half uurtje .. afhankelijk van systeemkracht

[...]

Dat het apparaat zegt dat het formaat niet ondersteund wordt is goed. Want hij kan er dan ook daadwerkelijk niets mee. Dus het is dan geen fout van het apparaat. Je kan hem helaas niet alles voeren (je kan het proberen maar het wordt soms uitgespuugd).

in dit geval is jouw content een MKV met het AVC codec ..

trom geroffel in de lucht ...

versie 1.09.53 doet inderdaad niets met deze codec in deze mkv container. Geen ondersteuning, njente, napda noppes .. MKV VC1 (AVC) moeilijk .. .. echter .. .

vanaf versie 1.09.54 is dat geimplementeerd als 'awesome feature' en werkt.
Versie 1.09.55 heeft nog wat meer fine-tuning gekregen en die kan je vanaf vandaag gebruiken. Officieel gereleased via de internet upgrade.

Dus naast dat de donderdag de meest swingende koopavond van jaren geleden was....... maakt de CFULLHDMA deze dag nog mooier ..

Aflevering t.b.b.t.s02.06.720p.hdtv.x264.ctu.mv (maar dan het eerste niet afgekort) met mediainfo geanalyseerd en daarna bruut via de CH3SNAS gestreamed naar de CFULLHDMA .. op zowel 1.09.55 als 1.11.04 firmware ..
Mooi! Ik ga het vanavond gelijk uitproberen met de nieuwe firmware _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, foutje.

[ Voor 199% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:53:
[...]

Ga met Internet Explorer naar http://10.0.0.50:49152/web/IMedia
adres 10.0.0.50 is mijn adres van de CFULLHDMA, vul dus je eigen adres in (dit IP adres zie je bij iMedia staan)
Dit kan ook met het bijgeleverde serverprogramma van Conceptronics.

(TV ga naar http://portal.omroep.nl/?nav=fkfqbKsHEnCowBdzBvCaD)

Maak nu een New station aan met een van onderstaand adresssen:

http://www.omroep.nl/radio3/3fmwebcam.asx

http://www.omroep.nl/live/thema/tros_sterrennl-bb.asx

http://www.omroep.nl/live/vprogeschiedenis-bb.asx

http://www.omroep.nl/live/thema/varaconsument-bb.asx

Na Refresh (rechtsboven) staat dit in je CFULLHDMA.

Ga naar iMedia in de CFULLHDMA en je kunt bij My Media het aangemaakte station starten.
Dank je wel voor je reactie! 't IS me gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit de versie waarin wireless usb ondersteund wordt?

en wat is het verschil tussen de kastjes met mac addres 00:80 ... en 00:22 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 15:09:
Op zoek naar een Mediaplayer werd mijn aandacht getrokken door de Conceptronic CFULLHDMA. Op zoek naar nadere informatie heb ik gegoogled en dit topic (deel 1 en 2) doorgelezen. Ik ben daardoor ook enthousiast geworden. Ik heb inmiddels het nodige gelezen over het afspelen van HD materiaal. Aangezien ik echter de mediaplayer ook wil gebruiken voor het afspelen van MP3's heb ik toch een vraag omdat dit onderwerp in dit topic nog nauwelijks besproken is. Ik heb begrepen dat het (nog) niet mogelijk is een playlist te maken, maar hoe zit het met het afspelen van MP3's. Worden alle nummers in de geselecteerde map afgespeeld of kun je in de geselecteerde map weer een aantal nummers afzonderlijke selecteren?
Niemand??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

je kan een BGM playlijst maken met de songs die je wil
je kan de UPNP server gebruiken om playlists af te spelen
de speler zelf kan gee lijstjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 17:41:

is dit de versie waarin wireless usb ondersteund wordt?

en wat is het verschil tussen de kastjes met mac addres 00:80 ... en 00:22 ...
wat dacht je van: Het MAC adres ?
en standaard zit er een koelblok op de chip.

en nee .. 1.09.55 werkt net met wlan tezamen. Hiervoor moet je 1.11.04 hebben met een Conceptronic C300RU (beta test momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hehe dat snap ik. Het mac adres maar er zijn 2 verschillende firmware's voor. dus er zit een verschil in?

Enig zich op wanneer de beta naar official gaat (kan niet wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 19:30:
Ja hehe dat snap ik. Het mac adres maar er zijn 2 verschillende firmware's voor. dus er zit een verschil in?
Beide versies hebben dezelfde features.
Enig zich op wanneer de beta naar official gaat (kan niet wachten)
De versie die nu uit is zal niet officieel uitgebracht worden.
We hebben minimaal nog 1 of 2 beta versies nodig om weer een versie officieel te kunnen releasen.

[ Voor 7% gewijzigd door zeroday op 14-11-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 13:04
Geupdate naar laatste internet firmware.
hou problemen met HDWMV en normale WMV.
HD formaat levert geen geluid meer en normale WMV's kunnen niet helemaal afgespeeld worden, springt de media player naar het volgende bestand.
Dit laatste heb ik uitgeprobeerd met S11 van Wegmisbruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:09
zeroday schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:49:
[...]

ja
muziek blijft spelen als je door het menu wandelt .. dus je kan van alles doen ..
Op de 1 of andere manier werkt dat niet bij mij. In het menu Muziek kies ik een nummer en hoe kan ik ik dan alvast een ander nummer zoeken zonder dat het huidige stopt met spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Fatalharry schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 16:26:
Geupdate naar laatste internet firmware.
hou problemen met HDWMV en normale WMV.
HD formaat levert geen geluid meer en normale WMV's kunnen niet helemaal afgespeeld worden, springt de media player naar het volgende bestand.
Dit laatste heb ik uitgeprobeerd met S11 van Wegmisbruikers
ik zit de gehele dag wmv's van Woutje_NL en van Scream2000 te bekijken .. no problema ..
1.09.55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Switek schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:16:
[...]

Op de 1 of andere manier werkt dat niet bij mij. In het menu Muziek kies ik een nummer en hoe kan ik ik dan alvast een ander nummer zoeken zonder dat het huidige stopt met spelen?
Gebruik eens de Back toets terwijl muziek speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Hebben andere mensen nog problemen gehad met de voeding van de Conceptronic? De mijne sluit niet goed aan, waardoor bij de minste of geringste beweging de CFULLHDMA opeens uitstaat. Weet niet of het aan de externe stekker ligt of inter in de Conceptronic fout gaat. Wordt waarschijnlijk een RMA'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:06:
Hebben andere mensen nog problemen gehad met de voeding van de Conceptronic? De mijne sluit niet goed aan, waardoor bij de minste of geringste beweging de CFULLHDMA opeens uitstaat. Weet niet of het aan de externe stekker ligt of inter in de Conceptronic fout gaat. Wordt waarschijnlijk een RMA'tje
ligt aan de stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:47
Hotzenwalder schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:06:
Had mijn eerste ook, die heb ik om die reden omgeruild. Degene die ik nu heb gaat ook uit als ik een beetje aan het stekkertje pruts, maar lang niet zo erg als de eerste. Mijn Squeezebox heeft hetzelfde euvel, het is gewoon allemaal massagefabriceerde rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Nieuwe stekker aanvragen bij Conceptronic of het hele apparaat weer inpakken en opsturen voor garantie? (1 dag in bezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op zondag 16 november 2008 @ 19:36:
[...]

Nieuwe stekker aanvragen bij Conceptronic of het hele apparaat weer inpakken en opsturen voor garantie? (1 dag in bezit)
Doe wat je denkt wat je moet doen .. je kan ook met je handen van de adapter afblijven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
zeroday schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:14:
[...]

Doe wat je denkt wat je moet doen .. je kan ook met je handen van de adapter afblijven ;-)
Tja... hij ligt nu 'gefixeerd'. Gisteravond voor het eerst HD content gekeken (1080p) en het bleef allemaal werken. Tot op heden niets dan lof voor de CFULLHDMA.

@Zeroday: Ben je bekend met de SMS Media Player op de PS2 en de features daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

nope.. ik ben geen spelletjes man .. dus voor mij geen PS3, PS2, XBOX360 .. enige wat ik af en toe mag doen is een balletje slaan op de WII
maar goed .. http://www.ps2-scene.org/sms/eng/index.htm
daar staat wat SMS media player zou moeten kunnen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
@zeroday:

TBBT episodes werken allemaal :). Ben erg tevreden! Nu alleen nog even uitzoeken hoe dat audio conversie programma werkt en ik ben 100% tevreden :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
zeroday schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:15:
nope.. ik ben geen spelletjes man .. dus voor mij geen PS3, PS2, XBOX360 .. enige wat ik af en toe mag doen is een balletje slaan op de WII
maar goed .. http://www.ps2-scene.org/sms/eng/index.htm
daar staat wat SMS media player zou moeten kunnen ..
Jammer... SMS media player heeft namelijk een zeer goede forward/rewind functie waarmee de tijdsbalk in blokken wordt verdeeld. Een blok kan weer ingesteld worden op 5 minuten, 10 minuten, maar ook op 5 of 10 secondes. Zo kun je heel exact door je media spoelen. Ik kan het mis hebben, maar tot op heden heb ik bij mijn Conceptronic alleen 2x, 4x, 8x en 16x gezien. Verder niks te wensen aangezien audiosync niet aan te passen schijnt te zijn met de Sigmadesigns chip. Weird dat de oudere PS2 chip dit wel begrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Hotzenwalder schreef op maandag 17 november 2008 @ 13:08:
[...]

Jammer... SMS media player heeft namelijk een zeer goede forward/rewind functie waarmee de tijdsbalk in blokken wordt verdeeld. Een blok kan weer ingesteld worden op 5 minuten, 10 minuten, maar ook op 5 of 10 secondes. Zo kun je heel exact door je media spoelen. Ik kan het mis hebben, maar tot op heden heb ik bij mijn Conceptronic alleen 2x, 4x, 8x en 16x gezien. Verder niks te wensen aangezien audiosync niet aan te passen schijnt te zijn met de Sigmadesigns chip. Weird dat de oudere PS2 chip dit wel begrijpt.
Je kan gewoon minuten aangeven waar je wilt starten door op de cijfertjes te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nee .. 1.09.55 werkt net met wlan tezamen. Hiervoor moet je 1.11.04 hebben met een Conceptronic C300RU (beta test momenteel).
Kan ipv een Conceptronic C300RU ook elke willekeurige andere USB Wireless netwerkadapter gebruikt worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
SaURoN schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:00:
[...]

Je kan gewoon minuten aangeven waar je wilt starten door op de cijfertjes te drukken?
Ik zei al dat ik misschien nog niet alle functies doorhad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:39:
[...]

Kan ipv een Conceptronic C300RU ook elke willekeurige andere USB Wireless netwerkadapter gebruikt worden ?
je ken het proberen .. maar de C300RU is de enige die vooralsnog ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Heren.. even een korte vraag (ja.. heb het topic al doorlopen, evenals thread 1.. en de links in de startpost).

Sinds de upgrade naar 1.11 kan ik mijn CHD3net samba share niet meer detecteren. Is er een manier om via de Imedia webinterface de smb share te benaderen? smb:\\192.168.0.196 *chd3net static IP* of smb:\\storage-01 werken in ieder geval niet. Ik zie iets over het hoofd.. maar wat.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
zeroday schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:21:
[...]

Gebruik eens de Back toets terwijl muziek speelt
Helaas, ook met de laatste update werk dat (hier) nog steeds niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:47
Ik heb toch wel af en toe herstarts van de CFULLHDMA en soms ook films die halverwege gaan stotteren. Volgens mij is dit temperatuur gerelateerd en het treedt alleen op bij HD materiaal. Ik had hem altijd achter de tv liggen, ik heb hem nu rechtop gezet, kijken of dat beter gaat.

Ik las eeerder in dit topic dat je een heatsinkje op de chip kan zetten, heeft iemand daar een handleidinkje voor (hoe open maken, wat voor heatsinkje, hoe bevestigen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Switek schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:38:
[...]

Helaas, ook met de laatste update werk dat (hier) nog steeds niet,
Geef een duidelijke omschrijving hoe jij je muziek afspeelt

Het volgende doe ik:

- aanzetten
- zoeken van share (samba)
- selecteren
- daarna de muziek optie pakken
- selecteer een folder.
- dan pak je een nummer en druk je op play
dan pak je de 'back' toets en terwijl je de muziek hoort kun je naar een andere folder scrollen
en een plaatje pakken die je later wil horen..

Eventueel pak je de BGM zodat je muziek in een 'playlijstje' kan zetten

Als dat niet werkt .. dan weet ik ut ook even niet meer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

denan schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:24:
Heren.. even een korte vraag (ja.. heb het topic al doorlopen, evenals thread 1.. en de links in de startpost).

Sinds de upgrade naar 1.11 kan ik mijn CHD3net samba share niet meer detecteren. Is er een manier om via de Imedia webinterface de smb share te benaderen? smb:\\192.168.0.196 *chd3net static IP* of smb:\\storage-01 werken in ieder geval niet. Ik zie iets over het hoofd.. maar wat.. :S
De CHD3NET is nog nimmer ondersteund geweest. (maar als jij het met de 1.09 draaiende heb gehad, kan je altijd terug flashen) .

CHD3NET werkt niet met Samba en kan derhalve niet op een 'simpele' manier ondersteund worden

Er wordt gewerkt aan een CIFS implementatie maar die zit er vooralsnog niet in en dan zou het kunnen dat de CHD3NET wel kan werken.

Wel geprobeerd om voor de CHD3NET ook een soort van 'upgrade' te krijgen maar dat zou zoveel neven-effecten geven dat er veel niet zou werken. de CHD3NET is dan ook niet echt een NAS.

[ Voor 4% gewijzigd door zeroday op 17-11-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
zeroday schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:30:
[...]
Wel geprobeerd om voor de CHD3NET ook een soort van 'upgrade' te krijgen maar dat zou zoveel neven-effecten geven dat er veel niet zou werken. de CHD3NET is dan ook niet echt een NAS.
hmmm mijn vriendin ziet me al aankomen.. WEER een kastje erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
zeroday schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:27:
[...]

Geef een duidelijke omschrijving hoe jij je muziek afspeelt

Het volgende doe ik:

- aanzetten
- zoeken van share (samba)
- selecteren
- selecteer een folder.
dan pak je de 'back' toets en terwijl je de muziek hoort kun je naar een andere folder scrollen
en een plaatje pakken die je later wil horen..

Eventueel pak je de BGM zodat je muziek in een 'playlijstje' kan zetten

Als dat niet werkt .. dan weet ik ut ook even niet meer ..
Ik doe het volgende:
- aanzetten
- zoeken van share (windows share)
- selecteren
- selecteer een folder.
dan pak ik de 'back' toets en stopt de muziek. Hetzelfde gebeurd ook wanneer ik de HD media server gebruik ipv de windows share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

denan schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 09:34:
[...]

hmmm mijn vriendin ziet me al aankomen.. WEER een kastje erbij ;)
zolang die niet aanstaat is het toch meestal goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik zoek een HD mediaplayer zoals de Cfullhdma. Mijn vraag is: Kan de Cfullhdma ook DVD bestanden/resoluties upscalen naar 720P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 13:04
Ik heb ook weer wat:

Zoals al eerder vermeld, mijn player heeft met bepaalde wmv's problemen.
Nu heb ik bij een aantal wmv's geen geluid meer. Ik heb de player met coax aangesloten op mijn home-cinemaset en de digitale uitgang op raw ingesteld.

Meer mensen die hier problemen mee hebben?
Voorbeeld bestanden:
Coral reef demo (van microsoft site)
Kung Fu Panda 1080P WMV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Moet je bij 720p media de player ook op 720p resolutie instellen of is er geen verschil in beeld als je het op 1080p laat staan?

@Fatalharry: Om er zeker van te zijn dat beeld en geluid werkt neem ik meestal content die specifiek voor de PS3 is gemaakt, dat zijn geen WMV's, maar MKV's. De demo's van Microsoft werken bij mij alleen op PCM audio, niet op RAW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fatalharry schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:28:
Zoals al eerder vermeld, mijn player heeft met bepaalde wmv's problemen.
Nu heb ik bij een aantal wmv's geen geluid meer. Ik heb de player met coax aangesloten op mijn home-cinemaset en de digitale uitgang op raw ingesteld.
Het verbaast mij dat sommige WMV's bij jou wel geluid geven.
Hebben die dan een andere geluidsspoor dan WMA?
WMA geluid komt er alleen (in stereo) uit wanneer de geluidsinstelling op PCM staat ipv RAW.

Ik vind het overigens jammer dat je voor WMA de geluidsinstelling moet wijzigen.
Ik had liever een optie gezien "Send WMA to spdiff Y/N".
Bij instelling 'N' moet ie PCM naar spdiff sturen.
Dan kan de geluidsinstelling altijd ongewijzigd op RAW blijven staan en je hebt altijd geluid.
Zero, heeft dit een kans voor feature request?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Sinds vandaag m'n CFULLHDMA in bezit.
Eerste indruk: erg positief! Ik had verwacht dat het kastje 'goedkoper' zou overkomen, maar het ziet er eigenlijk wel strak uit. Ook werd het apparaat geleverd met een indrukwekkende hoeveelheid converter- en aansluitkabels - zelfs een degelijk overkomende HDMI kabel. Binnen tien minuten aansluiten en opgestart, het meeste wees zich vanzelf.

Wat ik, na anderhalf uur prutsen, nog niet werkend heb: Samba-shares benaderen die op m'n Linux (Debian) server staan.
In /etc/samba/smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
....
[media]
comment = media files
writable = no
path = /home/ninan/downloads
read only = yes
browseable = yes
guest ok = yes

... vanaf een windows XP machine kan ik zonder password deze folder mappen als network drive (drive Y is gemapt naar \\192.168.1.3\media, geen password nodig). De CFULLHDMA ziet echter alleen nog de mediaserver (die vanaf dezelfde Linux server werkt), niet de media-share.

Waar moet ik dit zoeken? Wat is er nodig voor de Conceptronic hem vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ps3 geprobeerd, teruggebracht vanwege het ventilatie lawaai (erg jammer, mooi apparaat verder).

Cfullhdma gehaald, 30% van de audio werkt niet, blijkt aan dts te liggen en dus nu aan het muxen maar gaat ergg langzaam :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 21:45
vanaalten schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:56:
Eerste indruk: erg positief! Ik had verwacht dat het kastje 'goedkoper' zou overkomen, maar het ziet er eigenlijk wel strak uit. Ook werd het apparaat geleverd met een indrukwekkende hoeveelheid converter- en aansluitkabels - zelfs een degelijk overkomende HDMI kabel. Binnen tien minuten aansluiten en opgestart, het meeste wees zich vanzelf.

Wat ik, na anderhalf uur prutsen, nog niet werkend heb: Samba-shares benaderen die op m'n Linux (Debian) server staan.
In /etc/samba/smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
....
[media]
comment = media files
writable = no
read only = yes
browseable = yes
guest ok = yes

... vanaf een windows XP machine kan ik zonder password deze folder mappen als network drive (drive Y is gemapt naar \\192.168.1.3\media, geen password nodig). De CFULLHDMA ziet echter alleen nog de mediaserver (die vanaf dezelfde Linux server werkt), niet de media-share.

Als je dan toch een Linux bak hebt staan kan je natuurlijk ook altijd NFS gebruiken... werkt bij mij al maanden rock-solid... Binnenkort de tweede CFULLHDMA voor in de slaapkamer aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 05:32:
Cfullhdma gehaald, 30% van de audio werkt niet, blijkt aan dts te liggen en dus nu aan het muxen maar gaat ergg langzaam :/
Muxen? Heb je dan geen receiver die dts kan decoden? De cfull stuurt het dts signaal rechtstreeks door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

vanaalten schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:56:

In /etc/samba/smb.conf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
....
[media]
comment = media files
writable = no
read only = yes
browseable = yes
guest ok = yes

is via je netwerk browser de Linux machine wel automatisch gezien of benader je deze alleen standaard via \\ip-adres ?

de CFULLHDMA zoekt via het commando SMBTREE naar shares in het netwerk, als er dan niets terug komt kan hij ook niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:19:
[...]

Muxen? Heb je dan geen receiver die dts kan decoden? De cfull stuurt het dts signaal rechtstreeks door.
Nee heb ik niet, signaal gaat enkel via de hmi de tv in. Dat geluid omzetten kost overigens net zoveel tijd als mkv naar vob voor de ps3 (alles speler is het in mijn geval dus helaas niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 18:18

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:44:
[...]

Nee heb ik niet, signaal gaat enkel via de hmi de tv in. Dat geluid omzetten kost overigens net zoveel tijd als mkv naar vob voor de ps3 (alles speler is het in mijn geval dus helaas niet).
Hij speelt toch alles? Dat jij niet de goede (rand)apparatuur hebt wil niet zeggen dat dat ding niet alles speelt.
En anders moet je goede bronnen zoeken, dan wordt het ook een alles speler voor jou.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:53:
[...]

zolang die niet aanstaat is het toch meestal goed?
De vriendin, of het extra kastje..... ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Laatst online: 15:02
Beste mensen,

Ben bezig om ook een NMT aan te gaan schaffen, nu lijkt me dit ook wel wat.

Kan iemand mij vertellen hoe de ervaringen zijn mbt de foto´s en muziek kijken en beluisteren?
Bin beetje aant twijfele tussen deze en de HDX 1000 of de popcornhour a110.

Lees veel verhalen dat de fotoviewers brak zijn etc..

Alle reacties zijn welkom!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
zeroday schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:57:
[...]

is via je netwerk browser de Linux machine wel automatisch gezien of benader je deze alleen standaard via \\ip-adres ?

de CFULLHDMA zoekt via het commando SMBTREE naar shares in het netwerk, als er dan niets terug komt kan hij ook niets vinden
Bedankt voor de tips! Het was denk ik een combinatie van fouten - Samba niet goed geconfigureerd als domain controller (of zo iets) en een firewall die de boel nog een beetje tegenhield (onder windows zag 'ie wel de workgroup, maar toen de firewall van de server uit ging kon 'ie pas verder kijken). Ofwel, binnenkort eens kijken welke poorten ik nog meer open moet gooien.
... en even een netwerkkabel vanaf de meterkast naar de TV trekken, want een DVD bekijken via een Samba share over een wireless-G netwerk gaat niet zo soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
Hi, ik heb een vaag probleem als ik de cfullhdma aanzet.
Mijn tv (Samsung le32a656) begint wat te flikkeren, zoekt naar het hdmi signaal, allemaal niks mis mee,
vervolgens zit ik in het menu van de cfullhdma en hij begint wat te flikkeren, soms heel snel,
soms in 1 keer .. (met flikkeren bedoel ik trouwens geen beeld (dus zwart zegmaar)).. is het beeld foetsie,
waarop mijn tv blijft zoeken naar het hdmi signaal en als dit telang duurt zegt me tv dat ik geen hdmi verbinding heb oid.

Waar kan ik het beste mee beginnen? Op de tv werken andere devices prima, dus daar ligt het niet aan, ik
kan ook een andere hdmi kabel proberen, kijken of dat wat uit maakt, echter heb ik geen hdmi kabel, en als
dat het probleem niet oplost heb ik voor niks een kabel gekocht :/
Nu de grote vraag, kan het ook aan de cfullhdma liggen en is dit probleem weleens eerder voorgekomen bij iemand? In beide topics over de cfullhdma en ook op bugtraq zie ik hier niks over terug namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Hansje22 schreef op woensdag 19 november 2008 @ 20:57:
Hi, ik heb een vaag probleem als ik de cfullhdma aanzet.
Mijn tv (Samsung le32a656) begint wat te flikkeren, zoekt naar het hdmi signaal, allemaal niks mis mee,
vervolgens zit ik in het menu van de cfullhdma en hij begint wat te flikkeren, soms heel snel,
soms in 1 keer .. (met flikkeren bedoel ik trouwens geen beeld (dus zwart zegmaar)).. is het beeld foetsie,
waarop mijn tv blijft zoeken naar het hdmi signaal en als dit telang duurt zegt me tv dat ik geen hdmi verbinding heb oid.

Waar kan ik het beste mee beginnen? Op de tv werken andere devices prima, dus daar ligt het niet aan, ik
kan ook een andere hdmi kabel proberen, kijken of dat wat uit maakt, echter heb ik geen hdmi kabel, en als
dat het probleem niet oplost heb ik voor niks een kabel gekocht :/
Nu de grote vraag, kan het ook aan de cfullhdma liggen en is dit probleem weleens eerder voorgekomen bij iemand? In beide topics over de cfullhdma en ook op bugtraq zie ik hier niks over terug namelijk...
Wat voor signaal laat je je cfullhdma uitzenden ?Probeer daar eens verschillende instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

zet em idd eens op een wat lagere output (720p oid)

Heb trouwens mogelijk een bugje gevonden
Heb heel S4 van Lost in divx
met .sub en .idx files als ondertitels

Start ik een episode op dan kan ik netjes subs kiezen en worden ze ook weergegeven...
laat ik de episode aflopen en doorgaan naar de volgende. kan ik kiezen wat ik wil, de subs worden niet weergegeven. stop ik de episode en start em dan weer by hand. werkt het weer wel..

Nog niet echt met andere series kunnen testen.. Misschien iets waar anderen ook effe naar willen/kunnen kijken?
laatste publieke firmware. zal morgen de beta es pakken.

[ Voor 4% gewijzigd door RoRoo op 19-11-2008 22:18 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben al tijden een tevreden gebruiker van dit mooie apparaat. Nu heb ik laatst mijn "probleem" met het niet weergegeven van DTS ontdekt: mijn receiver ondersteund geen DTS over de optische uitgang (wel van de geintegreerde DVD-speler).
Op zoek naar een vervangende receiver heb ik de volgende vraag: geeft de Conceptronic de nieuwste "HD- geluid" formaten door, zoals DTS-HD? De startpost spreekt "slechts" van DTS, dus als dat het hoogste, ondersteunde formaat is kan ik mijn zoektocht beperken tot DTS.

• St@m
  • Laatst online: 18:18

St@m

@ Your Service

RoRoo schreef op woensdag 19 november 2008 @ 22:18:
zet em idd eens op een wat lagere output (720p oid)

Heb trouwens mogelijk een bugje gevonden
Heb heel S4 van Lost in divx
met .sub en .idx files als ondertitels

Start ik een episode op dan kan ik netjes subs kiezen en worden ze ook weergegeven...
laat ik de episode aflopen en doorgaan naar de volgende. kan ik kiezen wat ik wil, de subs worden niet weergegeven. stop ik de episode en start em dan weer by hand. werkt het weer wel..

Nog niet echt met andere series kunnen testen.. Misschien iets waar anderen ook effe naar willen/kunnen kijken?
laatste publieke firmware. zal morgen de beta es pakken.
Jup, van de week de 2cd versie van batman dark night gekeken, zelfde verhaal. CD 1 prima met ondertiteling, CD2 die doorloopt geen ondertiteling

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tollo71 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:39:
Ik ben al tijden een tevreden gebruiker van dit mooie apparaat. Nu heb ik laatst mijn "probleem" met het niet weergegeven van DTS ontdekt: mijn receiver ondersteund geen DTS over de optische uitgang (wel van de geintegreerde DVD-speler).
Op zoek naar een vervangende receiver heb ik de volgende vraag: geeft de Conceptronic de nieuwste "HD- geluid" formaten door, zoals DTS-HD? De startpost spreekt "slechts" van DTS, dus als dat het hoogste, ondersteunde formaat is kan ik mijn zoektocht beperken tot DTS.
DTS-HD en TrueHD worden niet ondersteund en je zou dan ook HDMI 1.3 nodig hebben (dit apparaat heeft 1.1)

• Exocet
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:03:
[...]

DTS-HD en TrueHD worden niet ondersteund en je zou dan ook HDMI 1.3 nodig hebben (dit apparaat heeft 1.1)
Is er een kans dat dit via een firmware upgrade naar HDMI1.3 ge-upgrade wordt? Volgens mij is bij de PS3 de HDMI standaard ook ge-upgrade door de firmware.

PS. Misschien ook maar even de startpost aanpassen. De HDMI link naar wikipedia wijst naar HDMI1.3a, dat klopt dus niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Exocet op 21-11-2008 10:41 ]

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:02
Wellicht een domme vraag, maar ik kom er niet achter aan de hand van de handleiding. Maar is deze player te gebruiken met een Apple-systeem?!

• SaURoN
  • Niet online
Vads schreef op donderdag 20 november 2008 @ 22:44:
Wellicht een domme vraag, maar ik kom er niet achter aan de hand van de handleiding. Maar is deze player te gebruiken met een Apple-systeem?!
Als jij op je apple een share maakt mbv smb share dan kan je gewoon er vanaf streamen. Dat doe ik soms ook vanaf me mac mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
[...]

Ah, ok.
Wordt wel het (DTS/DD) geluid meegstuurd over HDMI of alleen via de digitale uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Gisteravond even zitten spelen met het afspelen van een DVD via de VIDEO_TS.IFO file (over een Samba share). Bij de DVD van "Mamma Mia!" (newsgroup download...) bleef de Conceptronic echter hangen: eerst de taalkeuze (engels) waarna de copyright notice verscheen - en niet meer verder ging.

Op wat voor manier kan ik dit als bugreport indienen? Linkje naar een nzb-file met wat uitleg opsturen naar Conceptronic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mamamia geeft hier hetzelfde probleem. film start niet, zal wel een slechte rip zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er behalve voor HD geluid ook nog een verschil in beeldkwaliteit tussen HDMI 1.1 en 1.3? Of met compatabiliteit met nieuwe Plasma/LCD schermen?
[...]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.