Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic [Deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 90.544 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

Tijgert schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:32:
[...]

Beetje OT, maar inderdaad. Ik keek eens Saving private Ryan zowel in DD als DTS en dat scheelt een slok op een borrel hoor. Met DTS is bijvoorbeeld het geluid in de openingsscene met de D-Day landing veel intenser en helderder. Je hoort veel beter de kogels langs je heen zoefen en de golven klotsen... best een ervaring.
ook even OT dan... maar als je deze zelfde scene hoort maar dan als dts downmix op een kwalitatief zeer goede stereo set heb je deze effecten ook....

Het feit is gewoon dat de meeste stereo sets kwalitatief beter zijn dan surround. Ook in de excessen zie je dit. Ik ben zelf behoorlijk high end freak en in die wereld is er nauwelijks aandacht voor surround. Een vriend van me heeft wel de high end surround weg ingeslagen. Dus een Krell showcase met 5 losse eindversterker, 5 volwaardige speakers en een actieve pearless sub in een aparte luisterruimte. Dat is nu ook een van de weinige opstellingen waarvan ik zeg dat het echt tot zijn recht komt. Voor de rest speelt mijn 2 kanaals opstelling vrijwel alles eruit.

Sowieso zijn er maar weinig films die echt 5.1 opgenomen zijn. En enkel bij die films heeft het imho meerwaarde. Concerten (muziek) in 5.1 ??? ooit naar een concert geweest ?? het podium staat toch echt voor je

maar goed weer ontopic verder. Ik snap niet helemaal dat er andere hardware nodig zou zijn om dts om te zetten. Kan dat niet gewoon met een codec ? Op mijn pc heb ik voor zover ik weet ook geen hardware hiervoor en mijn geluidskaart is 2 kanaals (m audio 24/96) toch heb ik wel geluid als ik een dts track afspeel over mijn stereo set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:43

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:32:
[...]

Beetje OT, maar inderdaad. Ik keek eens Saving private Ryan zowel in DD als DTS en dat scheelt een slok op een borrel hoor. Met DTS is bijvoorbeeld het geluid in de openingsscene met de D-Day landing veel intenser en helderder. Je hoort veel beter de kogels langs je heen zoefen en de golven klotsen... best een ervaring.

[...]

Wellicht de CFULLHDMA 2 ;)
[...]

Weet ik, daarom hoor je mij er ook niet meer over... tot nu even dan. Er is een goede berg werk verzet en een ieder heeft daar waardering voor...
Ik kan je nu al wel verklappen dat er in 2009 wel een opvolger aan zit te komen, maar niet eentje met BluRay ..

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Ray schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 08:56:
[...]
maar goed weer ontopic verder. Ik snap niet helemaal dat er andere hardware nodig zou zijn om dts om te zetten. Kan dat niet gewoon met een codec ? Op mijn pc heb ik voor zover ik weet ook geen hardware hiervoor en mijn geluidskaart is 2 kanaals (m audio 24/96) toch heb ik wel geluid als ik een dts track afspeel over mijn stereo set.
Misschien is 'andere' hardware een te groot woord, laat ik het zo schrijven:

Zolang je geen licentie met DTS hebt zal Sigma Designs de libraries niet openen dat je het via de SD SDK kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ray,

over die DTS hebben we het al veel gehad in deze thread;-) Op zich lijkt het mij redelijk makkelijk om DTS software matig in te bouwen in de CFULLHDMA, zonder gebruik te maken van de sigma SDK. Port gewoon de vrij beschikbare code van bijv. het videolan project.

Natuurlijk begrijpelijk dat conceptronic dat niet zelf kan doen, wegens geen licentie. Maar dat moet een of andere linux wizkid niet weerhouden van het zelf te doen. Bovendien zou het ook nog vrij lastig worden: conceptronic geeft weliswaar een build environment vrij met de source code van alle dingen die ze ook moeten vrijgeven, maar hun eigen toepassing (diegene die je ziet op TV) wordt niet vrijgegeven. Dat maakt het lastig om er iets aan toe te voegen. Ik ben wel zeker dat het mogelijk is, zo lijken ze zelf ook ogg vorbis support te hebben toegevoegd (wat niet in de sigma sdk steekt).

Enfin, dat ze hun eigen toepassing niet vrij geven lijkt me ook normaal. Een andere mogelijkheid, die nog meer tijd vergt: schrijf zelf de main applicatie. Maar is ook lastig omdat je dan niet goed weet hoe met die sigma sdk/libs te interfacen. Het linux verhaal op zich is geen probleem.

Groeten,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 10:49:
Ray,

Enfin, dat ze hun eigen toepassing niet vrij geven lijkt me ook normaal. Een andere mogelijkheid, die nog meer tijd vergt: schrijf zelf de main applicatie. Maar is ook lastig omdat je dan niet goed weet hoe met die sigma sdk/libs te interfacen. Het linux verhaal op zich is geen probleem.

Groeten,
Stefan
het hack topic staat hier
http://www.aroundmyroom.com/forum/viewforum.php?id=20
ik geloof dat er al wat geprutst is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:26:
Ik kan je nu al wel verklappen dat er in 2009 wel een opvolger aan zit te komen, maar niet eentje met BluRay ..
Hoeft niet met bluray player. Als ie maar bluray iso (avchd) aankan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayMan schreef op donderdag 18 december 2008 @ 19:05:
[...]Heb je BTW al info hoe ik de uPNP Server op de CH3WNAS kan verwijderen?
Inloggen met SSH. Het procesnummer van de upnp server opzoeken. "kill -9 <procesnummer>" toevoegen aan je funplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:40:
[...]
Inloggen met SSH. Het procesnummer van de upnp server opzoeken. "kill -9 <procesnummer>" toevoegen aan je funplug.
probeer eerst eens ssh op de ch3wnas aan de praat te krijgen: suc6

daarnaast het is de ch3Wnas en niet de ch3Snas 2 verschillende prdoucten (en ook daar werkt ssh niet out of the box)

dus je kan hem wel willen helpen, maar bovenstaande helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Even een vraag.

Ik heb een cfullhdma naar alle tevredenheid. Kan ik als ik een printer server plaats aan mijn router (zoals de LevelOne FPS-3003) en daaraan weer een externe harde schijf via mijn cfullhdma deze harde schijf benaderen en media streamen. Of mmoet ik dan een duurdere NAS schijf kopen en deze aan mijn router plaatsen. De harde schijf die ik plaats is gewoon een externe harde schijf.

Alvast bednakt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:39:
[...]

Hoeft niet met bluray player. Als ie maar bluray iso (avchd) aankan!
mja misschien kan ik het doen zoals WD met dvd's .. .. iso lezen, zien dat het avchd is en dan alleen de stream files afspelen .. mm wil ik dat?

[ Voor 3% gewijzigd door zeroday op 19-12-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

even iets off-topic

upnp verwijderen op ch3wnas: standaard niet mogelijk.. ga ik nog uitzoeken of dit een optie kan worden

hoe dan wel?
alternatieve manier en daarna niet meer te herinstalleren zonder format van HDD (waarom weet ik ook niet, maar ik denk dat ik iets vergeet te verwijderen ;-)

grofweg:
installeer telnet
(zie mijn website, zoek even op ch3wnas)
verwijder met het volgende commando het upnp verhaal van de HDD
rm -rf /mnt/HD_a2/.systemfile/.upnp* -r

zorg even voor een factory reset
herstart device

en UPnP is van de HDD af en uitgeschakeld. Zelf krijg ik 1-2-3 niet de mogelijkheid de UPnP server zonder reformat weer geinstalleerd.

andere mogelijkheid: formatteer hdd nadat je een backup hebt gemaakt
de UPnP server draait vanaf de HDD namelijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
zeroday schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 06:51:
[...]

je zou de threads hier eens kunnen lezen. Er is al verschillende malen gemeld wat je kan doen met een bestand met DTS en je hebt geen DTS afspeelapparatuur.

Maar goed, het is nog vroeg
http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/
Bedankt voor de tip, maar dat programma ken ik en gebruik ik al.
Het gaat er mij om dat ik eerst de DTS track omreken naar DD en deze daarna weer injecteer als tweede audiotrack.
Zodat ik boven (bioscoop) de DTS track kan luisteren en beneden de DD track (Welke omgezet wordt in stereo) kan beluisteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsmellow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 14:58
Na een paar weken het apparaat goed gebruikt en behoorlijk wat films gekeken te hebben is er gisterenavond toch iets niet helemaal goed gegaan. Ik zat relaxed met m'n vriendin naar Wall-E te kijken en bij driekwart klapte het apparaat eruit :S.

Ik heb hem daarna opnieuw op proberen te starten maar dit werkte helaas niet. Nu vandaag weer even getest en na even in het hoofdmenu het apparaat op fabrieksinstellingen gezet te hebben staakt hij er vervolgens weer mee!

Nu geraak ik niet verder dan het beginscherm met Conceptronics en het apparaat in beeld, daarna start hij opnieuw op!

Ik heb even het apparaat geinspecteerd en het viel me op dat de stroomkabel ook ernstig los erin zit! Meer mensen dit? Als ik het apparaat iets verschuif dan valt hij al uit!

Als de kabel goed zit en het apparaat stil staat geeft dit verder geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:14
Same problem here. Hij staat nu gefixeerd en blijft nu goed zitten (zolang je niet teveel rommelt aan het apparaat). Ik ga hem een keer terugzenden hiervoor. Ligt aan de voedingsadapter wist men hier. Let op. Je hebt twee jaar garantie op het apparaat, maar de garantie op kabels en adapters is maar één jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
zeroday schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 09:26:
[...]

Enig idee wanneer? Welk Kwartaal?
Kun je nog niet een klein tipje van de sluier oplichten.
Verder sta ik wel weer open om het apparaatje te testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
zeroday schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 15:29:
even iets off-topic

upnp verwijderen op ch3wnas: standaard niet mogelijk.. ga ik nog uitzoeken of dit een optie kan worden

hoe dan wel?
alternatieve manier en daarna niet meer te herinstalleren zonder format van HDD (waarom weet ik ook niet, maar ik denk dat ik iets vergeet te verwijderen ;-)

grofweg:
installeer telnet
(zie mijn website, zoek even op ch3wnas)
verwijder met het volgende commando het upnp verhaal van de HDD
rm -rf /mnt/HD_a2/.systemfile/.upnp* -r

zorg even voor een factory reset
herstart device

en UPnP is van de HDD af en uitgeschakeld. Zelf krijg ik 1-2-3 niet de mogelijkheid de UPnP server zonder reformat weer geinstalleerd.

andere mogelijkheid: formatteer hdd nadat je een backup hebt gemaakt
de UPnP server draait vanaf de HDD namelijk ..
Super, heel erg bedankt voor deze input _/-\o_

Maar raad jij aan om dit nu al te doen of om toch nog even te wachten op je verdere onderzoek? Een format zit er echt niet in ivm ruimtegebrek.

Wellicht is een checkbox in de setup een optie, die dan ook voor anderen gebruikt kan worden om het aan en uit te zetten, maar dat had je zelf dan vast al bedacht ;)

[ Voor 4% gewijzigd door RayMan op 20-12-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
ook even OT dan... maar als je deze zelfde scene hoort maar dan als dts downmix op een kwalitatief zeer goede stereo set heb je deze effecten ook....
We gaan even verder off-topic dan. Je hebt die effecten altijd, maar met DTS is dat veel helderder dan bij DD.
Je kan geen surround krijgen uit een stereoset, hoe goed die ook is.
Vrijwilliger! :)
mja misschien kan ik het doen zoals WD met dvd's .. .. iso lezen, zien dat het avchd is en dan alleen de stream files afspelen .. mm wil ik dat?
mm, ja dat wil je! (en wij ook) :D

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09-2022
zeroday schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:53:
[...]
Inderdaad :9~ , maar dan wel graag met vrije keuze audiotrack en subtitle.

Maar waarom eigenlijk niet meteen met volledige menu ondersteuning? Dat moet er toch gewoon in te bouwen zijn, vooral als het vooraf gepland wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een Menu met avchd of blue Ray is niet mogelijk deze zijn nl in een hoge resolutie.
Maar als er een manier is om alleen stream + subs te kunnen afspelen dan zou dat perfect zijn.
Ik denk nl dat avchd mkv voorbij gaat streven, dit is al goed te zien in de newsgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Even een vermelding van nieuwe mkv titels die niet afgespeeld worden:

The Lord of the Rings - The Two Towers (Extended Edition).x264.AC3-Mojo

The.Lord.Of.The.Rings.The.Return.Of.The.King.2003.1080p.x264-THOR

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef eens eens ftd nummer van beide, zal ik er ook een downloaden.

Ik heb er al wel een gevonden, maar zoals te lezen is die versie op andere MediaPlayers ook niet af te spelen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Bij het afspelen van de film 'Transporter 3' vanaf de PC ging de Conceptronic de mist in met de aspect ratio. Het werd 4:3 naar de TV gezonden. Vervolgens moest ik op de TV de zoom-optie aanpassen om de film weer in de juiste aspect ratio te krijgen. Hebben meer mensen dit ervaren met deze DVD release? (FTD nummer: 846987)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een bekend probleem, hier zijn de heren van Conceptronic druk mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook. Alleen zwart beeld maar wel geluid. Op de PC zijn ze wel goed af te spelen.
Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:18:
Hoi,

Even een vermelding van nieuwe mkv titels die niet afgespeeld worden:

The Lord of the Rings - The Two Towers (Extended Edition).x264.AC3-Mojo

The.Lord.Of.The.Rings.The.Return.Of.The.King.2003.1080p.x264-THOR

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ook ik wil er 1 aanschaffen, maar na alles gelezen te hebben snap ik het niet meer allemaal, dus heb nog paar vragen:
1: ik moet nog een externe harde schijf kopen, maakt het dan nog uit wat voor een? moet ik nog ergens op letten bij de aanschaf van een externe harde schijf ivm conceptronic?
2: klopt mijn volgende gedachte: stel ik download een film (avi bestand), bijv de film wall-e. Vervolgens zet ik deze in een map genaamd "wall-e". dan download ik de ondertiteling en zet deze ook in de map "wall-e". Ik geef dit de naam wall-e.srt ipv wall-e.avi. Wanneer ik nu op het .avi bestand klik op de pc verschijnt automatisch de ondertiteling erbij. Hoe werkt dit dan nu op de conceptronic? ik zet de map "wall-e" op de externe harde schijf (incl .avi en .srt bestand). Deze koppel ik aan de conceptronic en ik klik de "map "wall-e" aan en dan op afspelen ofzo? En verschijnt dan meteen de ondertiteling er ook bij?
3: hoe zit het nu met het geluid? wordt dit gewoon afgespeeld tijdens de film? om moet je dan nog wat omzetten?
4: ik heb vorige week de volgende film gedownload:... 720p HDTV x264-ESiR. toen ik dit gedownload had moest ik een bepaalde plyer downloaden om deze hd film af te kunnen spelen op de pc. Voor de conceptronic hoef je dan alleen de bestanden (mkv) in een map zetten en deze map selecteren op de conceptronic? deze heeft dus zelf software in zich om de bestanden dus af te spelen? en het geluid komt ook automatisch mee?
5: momenteel heb ik een aparte blue-ray speler. Ik heb alles zo aangesloten dat het geluid van mijn blue ray speler via mijn home cinema set wordt afgespeeld. Wanneer ik de conceptronic aansluit, wordt het geluid dan ook via mijn home cinema set afgespeeld of is dit niet vanzelfsprekend?

als bovenstaande niet kan of te omslachtig is kan ik toch ook een laptop met hdmi uitgang aanschaffen en met een hdmi kabel aan mijn hd-ready tv aansluiten en krijg ik toch ook alles in 1 keer te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 18:39:
Hallo,

ook ik wil er 1 aanschaffen, maar na alles gelezen te hebben snap ik het niet meer allemaal, dus heb nog paar vragen:
1: ik moet nog een externe harde schijf kopen, maakt het dan nog uit wat voor een? moet ik nog ergens op letten bij de aanschaf van een externe harde schijf ivm conceptronic?
2: klopt mijn volgende gedachte: stel ik download een film (avi bestand), bijv de film wall-e. Vervolgens zet ik deze in een map genaamd "wall-e". dan download ik de ondertiteling en zet deze ook in de map "wall-e". Ik geef dit de naam wall-e.srt ipv wall-e.avi. Wanneer ik nu op het .avi bestand klik op de pc verschijnt automatisch de ondertiteling erbij. Hoe werkt dit dan nu op de conceptronic? ik zet de map "wall-e" op de externe harde schijf (incl .avi en .srt bestand). Deze koppel ik aan de conceptronic en ik klik de "map "wall-e" aan en dan op afspelen ofzo? En verschijnt dan meteen de ondertiteling er ook bij?
3: hoe zit het nu met het geluid? wordt dit gewoon afgespeeld tijdens de film? om moet je dan nog wat omzetten?
4: ik heb vorige week de volgende film gedownload:... 720p HDTV x264-ESiR. toen ik dit gedownload had moest ik een bepaalde plyer downloaden om deze hd film af te kunnen spelen op de pc. Voor de conceptronic hoef je dan alleen de bestanden (mkv) in een map zetten en deze map selecteren op de conceptronic? deze heeft dus zelf software in zich om de bestanden dus af te spelen? en het geluid komt ook automatisch mee?
5: momenteel heb ik een aparte blue-ray speler. Ik heb alles zo aangesloten dat het geluid van mijn blue ray speler via mijn home cinema set wordt afgespeeld. Wanneer ik de conceptronic aansluit, wordt het geluid dan ook via mijn home cinema set afgespeeld of is dit niet vanzelfsprekend?

als bovenstaande niet kan of te omslachtig is kan ik toch ook een laptop met hdmi uitgang aanschaffen en met een hdmi kabel aan mijn hd-ready tv aansluiten en krijg ik toch ook alles in 1 keer te zien?
1. Wat voor een ext hdd maakt niet zo uit, maar een portable is af te raden omdat je mss niet genoeg stroom trekt van de CFH. Verder moet je even gaan nadenken over wat je wilt, meer ruimte dan dat je voor ogen hebt is ook zeker aan te raden. Nu ben ik wel een groot gebruiker maar ik heb inmiddels al 3 ext hdds en bij sommige eerdere aankopen had ik beter meteen een grotere kunnen kopen want het is nu met de CFH alleen maar harder gaan groeien :D Houdt hierbij wel in je achterhoofd dat een 1TB ext hdd opstart vertraging met zich meebrengt op de CFH. Tip: WD My Book 1TB wel opstartlag maar gaat netjes aan/uit als je de CFG aan/uit zet!
2. Ja dat werkt ook zo, ook met oa. mkv bestanden.
3. Ligt eraan wat voor audiospoor onder de video zit.. HD bestanden bijv. hebben veelal DTS (maar ook AC3) die de CFH niet kan converten dus zul je geen geluid hebben. Bij dit soort films zul je de audiospoor zelf om moeten zetten naar AC3 (welke de CFH dus wel kan doorgeven. Dit geldt overigens niet als je je CFH aan een versterker hebt aangesloten.
4. Ja daar zit de kracht van zo'n mediaplayer als CFH dan ook in.. geen geklooi met een laptop oid aan je tv want de CFH speelt zo'n beetje alles af en ook nog eens vloeiend. Zo kon mijn laptop geen 1080p aan...
Wel moet je dus letten op wat voor audiospoor eronder zit (zie #3).
5. Ja dat kan op verschillende manieren alleen hiermee kan ik je niet echt helpen omdat ik dat niet (zie #3).

Voordeel Laptop tov CFH:
- Kan je veel mee
- DTS track wordt doorgegeven
Nadelen Laptop tov CFH:
- Groter
- Duurder
- Steeds af en aan sluiten

De CFG kan (bijna) alles waarvoor je hem koopt een laptop is daarmee niet te vergelijken.. Ik had ook nog steeds mijn laptop als mediaplayer kunnen gebruiken maar ik zocht juist iets wat alles (vloeiend) kan afspelen en makkelijker in gebruik is. Ik heb er tot nu toe (ook al heb ik hem nog niet super lang) totaal geen spijt van ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je psychoclown voor je antwoorden!
is het dan een kwestie van DTS omzetten naar AC3? Ik ben wat dat betreft echt een nitwit, dus hoe kan ik dat geluid omzetten naar Ac3? Is er een tool voor? is het mogelijk om een voorbeeld te geven? Ik heb bijv de film "wall-e" gedownload en krijg dan 2 mappen: audio_ts en video_ts. De audio_ts is dan een lege map en de video_ts zit vol (bestaat uit .bup/.vob/.ifo bestanden). Moet ik hier dan ergens iets mee doen of moet ik al in een eerder proces iets omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 19:27:
dank je psychoclown voor je antwoorden!
is het dan een kwestie van DTS omzetten naar AC3? Ik ben wat dat betreft echt een nitwit, dus hoe kan ik dat geluid omzetten naar Ac3? Is er een tool voor? is het mogelijk om een voorbeeld te geven? Ik heb bijv de film "wall-e" gedownload en krijg dan 2 mappen: audio_ts en video_ts. De audio_ts is dan een lege map en de video_ts zit vol (bestaat uit .bup/.vob/.ifo bestanden). Moet ik hier dan ergens iets mee doen of moet ik al in een eerder proces iets omzetten?
Geen dank :)

Is in feite heel simpel hier in dit topic zijn al aantal audioconverters genoemd.
Voor mkv bestanden waarvan je DTS naar AC3 moet omzetten is de audioconverter van de popcornhour erg handig en makkelijk in gebruik: http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/
Het voorbeeld wat jij noemt is een videomap (wordt ook gewoon afgespeeld) maar daarmee kan je mbv bovenstaande converter niet de audiospoor omzetten (mocht dit nodig zijn). Wat je daarvoor moet gebruiken zou ik niet zo 123 weten, zou ik eerst voor moeten googlen :)
Handig is dus voor het downloaden van een film te kijken wat voor audiospoor eronder zit (bij goede releases is dit vaak genoemd) en anders even op de film starten op de pc (vlc/mpc) om dan de eigenschappen te bekijken. Je kan je dus het converten besparen door alleen films met AC3 te downloaden. Het converten duurt ~1-2 uur ligt eraan hoe snel je pc is en of je veel andere dingen ondertussen aan het doen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals dank en heb toch nog 3 vragen en dan laat ik je met rust! :)
1: meeste films die ik op mijn harde schijf staan zijn .avi bestanden (dus geen 720p films) en als ik op eigenschappen klik bij de film staat bij geluidsweergave mpeg layer 3. Dit speelt de conceptronic wel gewoon in 1 keer af he?
2: ik heb pas 1 (schaam haha) 720p film gedownload en dat is een x264.esir.mkv bestand. Volgens de eerste pagina speelt het apparaat alleen h.264 af, dus x.264 wordt niet afgespeeld?
3: ik heb in de map gekeken waar de 720p film in staat op eigenschappen geklikt, maar geen info gekregen. Vervolgens keek ik de film via de mcplayer en klikte ik op properties en zag bij audio staan: dolbi AC3 staan. Dit is dan helemaal goed he?
Maar kan het ook sneller om te kijken of de films AC3 of DTS geluid hebben? ik moet nu dus eerst de hele film downloaden voordat ik naar de eigenschappen kan kijken.

Als het goed is laat ik je nu met rust! :P bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:31:
1: meeste films die ik op mijn harde schijf staan zijn .avi bestanden (dus geen 720p films) en als ik op eigenschappen klik bij de film staat bij geluidsweergave mpeg layer 3. Dit speelt de conceptronic wel gewoon in 1 keer af he?
2: ik heb pas 1 (schaam haha) 720p film gedownload en dat is een x264.esir.mkv bestand. Volgens de eerste pagina speelt het apparaat alleen h.264 af, dus x.264 wordt niet afgespeeld?
3: ik heb in de map gekeken waar de 720p film in staat op eigenschappen geklikt, maar geen info gekregen. Vervolgens keek ik de film via de mcplayer en klikte ik op properties en zag bij audio staan: dolbi AC3 staan. Dit is dan helemaal goed he?
Maar kan het ook sneller om te kijken of de films AC3 of DTS geluid hebben? ik moet nu dus eerst de hele film downloaden voordat ik naar de eigenschappen kan kijken.
1. Ja.
2. Wikipedia: x264 is a free software library for encoding H.264/MPEG-4 AVC video streams. Ofwel, h.264 is een codec en de x264 is een library om een film naar h.264 om te zetten.
3. Bij een film met AC3 heb je altijd geluid. Bevat de film DTS en heeft jou surround een DTS decoder, dan heb je ook geluid en hoef je niets om te zetten. Let er wel op dat je receiver een s/pdif ingang over heeft, omdat je al een bluray player daarop hebt aangesloten. Op het FTD forum worden de uploads gemeld. Daar kun je vooraf alle info zien, zoals codec, audio, subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je wel qtekker, dus ik kan een x264 film gewoon kijken? (sorry als het voor mij nog niet duidelijk is). Of moet ik x264 nog omzetten naar h264?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, je kunt gewoon kijken zonder om te zetten.
De cfh speelt bijna alles af. Heel af en toe heb je een tooltje nodig.
Bv avchd wordt niet ondersteund, maar in de avchd container zit een m2ts track en die wordt wel ondersteund. Dus heb je een tooltje (isobuster) nodig om de m2ts track eruit te trekken.
Maar films worden meestal in 20-voud geupload. In divx, dvd5, dvd9, 720p, 1080p en dan in mkv of in avchd en dan in h.264, mp4, mpg, en noem maar op. Hoezo standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:31:

Als het goed is laat ik je nu met rust! :P bedankt!
Sorry dat ik je niet meer van dienst kon zijn, was naar de bios :D

Anyways wil nog een opmerking maken:
3. Zoals gezegd je kan dit vooraf ook al zien, qtekker noemt al op het FTD forum maar ook wat ik eerder zei.
Bij de goede releases van torrents staat dit ook al vermeld, de 700MB filmpjes kan je altijd wel afspelen dus daar hoef je je niet druk om te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit apparaat nu een dik half jaar en hij bevalt redelijk goed. Ik zit nog wel met een aantal "problemen" waar ik nog steeds geen oplossing voor heb kunnen vinden.....

Ik heb hem via mijn router gekoppeld met mijn PC; vanaf de harddisk kan ik dus films bekijken, hier gebruik ik hem voornamelijk voor. Probleem 1 is dat wanneer ik de CFH opstart hij vaak behoorlijk wat moeite heeft mijn PC te detecteren. De ene keer gaat dit vlotter dan de andere. Vaak lukt het ook gewoon niet en dan moet ik de PC en de CFH opnieuw opstarten en opnieuw proberen of ze elkaar kunnen vinden......lastig, ligt dit in de CFH of moet ik de oorzaak elders zoeken?

2. Regelmatig komt het voor dat een film na een tijdje, soms na 5 minuten, soms na een uur, plots vast loopt. Beeld staat dan vast, ab reageert niet meer en de enige optie is de stekker eruit en zowel pc als CFH opnieuw starten......

3. Als ik een film op dvd brand en afspeel via de dvd-speler kan ik het beeldformaat via de TV (Philips 37PFL9732D) aanpassen zodat dit zoveel mogelijk beeldvullend is. Wanneer ik via de CFH afspeel heb ik deze keuze niet en zit ik dus vaak met zwarte balken boven en onder.

Verder ben ik heel tevreden, HD is echt schitterend, hoewel ik nog niet zoveel content kan vinden (iemand tips?)

Mocht iemand me verder kunnen helpen of suggesties hebben hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat de nieuwste firmware geen video streams meer afspeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:03:
Ik heb dit apparaat nu een dik half jaar en hij bevalt redelijk goed. Ik zit nog wel met een aantal "problemen" waar ik nog steeds geen oplossing voor heb kunnen vinden.....

Ik heb hem via mijn router gekoppeld met mijn PC; vanaf de harddisk kan ik dus films bekijken, hier gebruik ik hem voornamelijk voor. Probleem 1 is dat wanneer ik de CFH opstart hij vaak behoorlijk wat moeite heeft mijn PC te detecteren. De ene keer gaat dit vlotter dan de andere. Vaak lukt het ook gewoon niet en dan moet ik de PC en de CFH opnieuw opstarten en opnieuw proberen of ze elkaar kunnen vinden......lastig, ligt dit in de CFH of moet ik de oorzaak elders zoeken?

2. Regelmatig komt het voor dat een film na een tijdje, soms na 5 minuten, soms na een uur, plots vast loopt. Beeld staat dan vast, ab reageert niet meer en de enige optie is de stekker eruit en zowel pc als CFH opnieuw starten......

3. Als ik een film op dvd brand en afspeel via de dvd-speler kan ik het beeldformaat via de TV (Philips 37PFL9732D) aanpassen zodat dit zoveel mogelijk beeldvullend is. Wanneer ik via de CFH afspeel heb ik deze keuze niet en zit ik dus vaak met zwarte balken boven en onder.

Verder ben ik heel tevreden, HD is echt schitterend, hoewel ik nog niet zoveel content kan vinden (iemand tips?)

Even een redelijk simpele vraag: welke firmware gebruik je?

3. Vind ikzelf niet heel storend want ik heb liever een beetje balk af en toe dan uitgerekt beeld (heb ik altijd meteen in de gaten en kan ik er niet meer naar kijken..)

Suggesties wbt HD content, op usenet/torrent netwerk is een ENORM aanbod aan HD.
Zelf neem ik ook sinds een jaar niet meer genoegen met minder dan 720p behalve als het echt niet kan bij bijv. wat oudere series of series die eerste paar seizoenen niet in HD zijn uitgebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
is het dan een kwestie van DTS omzetten naar AC3? Ik ben wat dat betreft echt een nitwit, dus hoe kan ik dat geluid omzetten naar Ac3? Is er een tool voor? is het mogelijk om een voorbeeld te geven?
Het antwoord heb je nu al, maar staat ook in de startpost.
HD is echt schitterend, hoewel ik nog niet zoveel content kan vinden (iemand tips?)
Are you kidding? Wel eens van Usenet gehoord? Newzbin e.d.? zoek maar op 'nzb 1080' of 'nzb 720' en kijk wat een weldaad!
Of kom langs met een stapeltje TB schijven ;)

4000Gig aan 1080 films en Heroes volledig in 720 ;) (nu nog "24"...)

[ Voor 6% gewijzigd door Tijgert op 22-12-2008 00:40 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Tijgert schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:39:
[...]
Het antwoord heb je nu al, maar staat ook in de startpost.

[...]
Are you kidding? Wel eens van Usenet gehoord? Newzbin e.d.? zoek maar op 'nzb 1080' of 'nzb 720' en kijk wat een weldaad!
Of kom langs met een stapeltje TB schijven ;)

4000Gig aan 1080 films en Heroes volledig in 720 ;) (nu nog "24"...)
Heroes in 720p is niet echt iets nieuws imo.. 24 tho zou wel interessant zijn ;)
4kGB is wel nasty veel zeg, vind het al heel wat dat ik 600GB heb aan 720p/1080p en 150GB aan 720p Series :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:13:
Nee, natuurlijk klopt dat niet. Anders zou het apparaat compleet waardeloos worden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een paar keer gelezen dat de FULLHDMA ook in staat is om FLV bestanden af te spelen.
Nu heb ik er een aantal maar als ik die op mijn NAS zet bij de videobestanden zie ik ze niet staan. Ik kan ze dus ook niet afspelen.
Is het nu wel of niet mogelijk om FLV bestanden af te spelen en zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:13:
Versie 1.13.02 (laatste beta) heeft vooralsnog de meest uitgebreide 'stream' functionaliteit en ondersteuning.
zorg dat je deze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

psychoclown schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:17:
[...]

3. Vind ikzelf niet heel storend want ik heb liever een beetje balk af en toe dan uitgerekt beeld (heb ik altijd meteen in de gaten en kan ik er niet meer naar kijken..)
vorige week heb ik een beta versie gereleased die 2 dingen doet
1. media info tonen
2. auto-sync hdmi resolution

dit is de eerste opstap naar een mogelijkheid om de film in het juiste aspect ratio te krijgen.

Er wordt dus aangewerkt, maar soms moeten eerst andere functies geimplementeerd worden voordat iets anders gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:33:
Ik heb al een paar keer gelezen dat de FULLHDMA ook in staat is om FLV bestanden af te spelen.
Nu heb ik er een aantal maar als ik die op mijn NAS zet bij de videobestanden zie ik ze niet staan. Ik kan ze dus ook niet afspelen.
Is het nu wel of niet mogelijk om FLV bestanden af te spelen en zo ja hoe?
Via transcoding via meegeleverde software of andere software kan dit. Mits de FLV maar een h.264 stream in zich heeft.

maar verder direct 'out-of-the-box' nope..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

zeroday schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:43:
[...]

vorige week heb ik een beta versie gereleased die 2 dingen doet
1. media info tonen
2. auto-sync hdmi resolution

dit is de eerste opstap naar een mogelijkheid om de film in het juiste aspect ratio te krijgen.

Er wordt dus aangewerkt, maar soms moeten eerst andere functies geimplementeerd worden voordat iets anders gaat werken.
Zoals gezegd vind ik balken niet zo erg maar wel leuk om te horen dat de aspect ratio straks kan worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Review
reviews: Conceptronic Grab'n'Go Cfullhdma getest
maar waarom ze altijd mijn naam verkeerd moeten schrijven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:40:
[...]

Versie 1.13.02 (laatste beta) heeft vooralsnog de meest uitgebreide 'stream' functionaliteit en ondersteuning.
zorg dat je deze hebt.
Die heb ik dus en mijn internetstreams doen het niet meer.Na lang laden komt er "Can not play this stream".

Verder kan ik sinds de nieuwe kernel ook niet meer mijn CH3WNAS benaderen(407 error als ik op een mapje klik).

Deze problemen zou 1.13.2 dus niet moeten hebben? Toch heb ik ze... Waar kan het aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probleem nr2 heb ik ook last van na laatste firmware update (geen beta)
verder pracht apparaat alles werkt bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier alweer een tevreden gebruiker :)

Vraag me over 1 dingetje wat af, misschien is het een instelling die ik kan doen maar wie weet heeft iemand dit eerder gezien.
HD content wordt goed afgespeeld, het enige 'rare' wat me op valt is bij meerdere bestanden die afgespeeld worden, dat op het moment dat dat de camera over bergen\water heen gaat (in geval van planet earth) of bij scenes in speelfilms de camerea mee beweegt lijkt het of ie even hapert. Ik heb dit niet als er van alles door het beeld vliegt en snelle acties van personen\auto's noem maar op. Alleen dus als de camera mee beweegt, waarschijnlijk is dit een verkeerde conclusie, maar tot nu toe valt het me alleen op in dit soort scenes.
Iemand enig id welke instelling ik kan wijzigen om hiermee te experimenteren?
Het is niet super irritant maar het valt me op en als het verbeterd kan worden doen we dat natuurlijk.

Oh ja;
Ik gebruik firmware:1.09.55
CFH is aangesloten via utp naar router met daar weer een CH3SNAS aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
psychoclown schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:17:
[...]

Inderdaad echt dramatisch uitgerekte beelden of ingedeukte hoofden en dan zijn er ook nog mensen die dat niet zien....duhhh
Bij 9 van de 10 mensen waar ik kom met een breedbeeld tv klopt er gewoon geen ruk van. mensen zien het niet of willen het niet zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb vandaag de conceptronic besteld, dus die krijg ik morgen, ben benieuwd. Vandaag heb ik alvast een externe harddisk gekocht: een WD Elements 1TB en aan mijn pc gehangen zodat ik alle films hier op kan zetten en dus morgen aan mijn conceptronic kan hangen. Nu het probleem: ik heb 1 720p film (.MKV bestanden) gedownload en de map bestaat dan uit 4,30Gb. Al het andere kan ik allemaal (vooral .avi bestanden) naar de externe harde schijf sturen, maar alleen bij deze map zegt de externe schijf dat er niet genoeg opslag ruimte is (hetgeen vreemd is, aangezien ik 1 TB heb). Er wordt dan gevraagd of ik wat opslagruimte vrij wil maken, maar ja er is nog ruim 900Gb over! Hoe kan dit? Ligt het aan het bestand, doe ik iets fout, moet er in/aan de harde schijf iets gedaan worden? Harde schijf is dus van WD elements, FAT32 en 1 Tb grootte. Verder gebruik ik windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
formateer de schijf naar NTFS (quick format)

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:10:
Hallo, ik heb vandaag de conceptronic besteld, dus die krijg ik morgen, ben benieuwd. Vandaag heb ik alvast een externe harddisk gekocht: een WD Elements 1TB en aan mijn pc gehangen zodat ik alle films hier op kan zetten en dus morgen aan mijn conceptronic kan hangen. Nu het probleem: ik heb 1 720p film (.MKV bestanden) gedownload en de map bestaat dan uit 4,30Gb. Al het andere kan ik allemaal (vooral .avi bestanden) naar de externe harde schijf sturen, maar alleen bij deze map zegt de externe schijf dat er niet genoeg opslag ruimte is (hetgeen vreemd is, aangezien ik 1 TB heb). Er wordt dan gevraagd of ik wat opslagruimte vrij wil maken, maar ja er is nog ruim 900Gb over! Hoe kan dit? Ligt het aan het bestand, doe ik iets fout, moet er in/aan de harde schijf iets gedaan worden? Harde schijf is dus van WD elements, FAT32 en 1 Tb grootte. Verder gebruik ik windows XP.
FAT32 heeft wel de grootste compabiliteit, maar heeft wel als 'nadeel' dat bestanden > 4GB bovenstaand probleem heeft.

Formateer de HDD naar NTFS, EXT2, EXT3 wat jij wil en je hebt geen echte bestandsgrootte limitatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:10:
Klopt, standaard zijn ext hdds op FAT32 geformatteerd, als je het weet is het heel simpel maar zal je even helpen. Bij FAT32 is het namelijk zo dat de max bestandsgrootte 4GB mag zijn waar HD films altijd overheen zullen gaan :)
Ga naar uitvoeren > cmd (klein dos-scherm) > convert schijfletter: /fs:ntfs.
Hierbij is schijfletter dus de letter die je ext hdd toegewezen krijgt als je hem eraan hangt.
Nu zit die nog niet echt vol neem ik aan dus zal het niet zo lang duren.

[ Voor 3% gewijzigd door psychoclown op 23-12-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank jullie wel. Ik ga dus naar uitvoeren en typ cmd in. Ik krijg inderdaad een klein dos scherm. Vervolgens krijg ik C:\Documents and settings\Eline>convertf:/fs:ntfs Wanneer ik dit intyp (externe schijf zit in de F poort(als je het zo kan noemen) krijg ik de melding "convertf wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand". Zoals ik het hierboven heb getypt, zo heb ik het ook ingevoerd. Waarschijnlijk doe ik (weer) iets fout! :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:35:
dank jullie wel. Ik ga dus naar uitvoeren en typ cmd in. Ik krijg inderdaad een klein dos scherm. Vervolgens krijg ik C:\Documents and settings\Eline>convertf:/fs:ntfs Wanneer ik dit intyp (externe schijf zit in de F poort(als je het zo kan noemen) krijg ik de melding "convertf wordt niet herkend als een interne of externe opdracht, programma of batchbestand". Zoals ik het hierboven heb getypt, zo heb ik het ook ingevoerd. Waarschijnlijk doe ik (weer) iets fout! :$
Je mist wat spaties en de schijfletter die vind je cpu niet vanzelf dus:
convert f: /fs:ntfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank je wel psychoclown. Nadat ik dat heb ingetypt (gekopieerd en geplakt haha) krijg ik de vraag om juiste volumenaam in te vullen voor station F. Hier wil ik NTFS invoeren maar dan krijg ik de melding dat dat een onjuiste volumenaam is. Wat moet ik hier dan invullen? :$ Ik kan hier niet gewoon op ENTER klikken, want dan begint het weer van voor af aan.
Hopelijk gaat het aansluiten van de conceptronic morgen in 1 keer goed, anders trek ik weer aan de bel haha :) (heb je geen msn online hulplijn :P)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

full banaan of windhond in :) of hoe je die schijf ook wilt noemen. DAT is namelijk de vraag die je krijgt. Enkel de naam, niet de indeling. Daarna gaat hij bezig met omzetten :)

edit. of heb ik het nu heel erg mis en moet je de eerste keer de huidige volumenaam intypen..dammz heb dit 2 weken geleden nog gedaan en nu breng je mij aan het twijfelen .......

ach probeer allebei gewoon!

[ Voor 37% gewijzigd door Ray op 23-12-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ray schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:47:
full banaan of windhond in :) of hoe je die schijf ook wilt noemen. DAT is namelijk de vraag die je krijgt. Enkel de naam, niet de indeling. Daarna gaat hij bezig met omzetten :)

edit. of heb ik het nu heel erg mis en moet je de eerste keer de huidige volumenaam intypen..dammz heb dit 2 weken geleden nog gedaan en nu breng je mij aan het twijfelen .......

ach probeer allebei gewoon!
Nee dat is correct, immers heb je dat nog niet ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer ik 'windhond' ofzo invul krijg ik nog steeds de melding dat er een onjuiste volumenaam voor dit station is ingevoerd. Als ik op google kijk zou dit niet verplicht zijn om hier iets in te moeten vullen en kan je gewoon op enter klikken, maar dat is in mijn geval niet zo. Ik heb ook al een paar keer de pc opnieuw opgestart, maar ik kan dat bestand van 4,3 gb nog steeds niet versturen. Er moet dus iets zijn met die volumenaam, maar wat??
Ik zie trouwens net dat de externe harde schijf wel een map van ruim 5Gb wel heeft ontvangen (is een serie met verschillende afleveringen), dus hoe dat dan kan? wellicht omdat het .avi bestanden zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:58:
wanneer ik 'windhond' ofzo invul krijg ik nog steeds de melding dat er een onjuiste volumenaam voor dit station is ingevoerd. Als ik op google kijk zou dit niet verplicht zijn om hier iets in te moeten vullen en kan je gewoon op enter klikken, maar dat is in mijn geval niet zo. Ik heb ook al een paar keer de pc opnieuw opgestart, maar ik kan dat bestand van 4,3 gb nog steeds niet versturen. Er moet dus iets zijn met die volumenaam, maar wat??
Ik zie trouwens net dat de externe harde schijf wel een map van ruim 5Gb wel heeft ontvangen (is een serie met verschillende afleveringen), dus hoe dat dan kan? wellicht omdat het .avi bestanden zijn?
Je moet natuurlijk wel de volumenaam invullen die de harddisk nu heeft!!. In windows kun je dat bij verkenner zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2008 @ 08:58:
Rechtermuisknop op de F: drive. Eigenschappen
Onder tabblad Algemeen staat een Naam ingevuld.
Die naam moet je invullen.

Die avi bestanden zijn (per stuk) niet groter dan 4gb. totaal mag het wel groot zijn, maar 1 file van >4gb is onmogelijk met FAT32.

[ Voor 7% gewijzigd door RoRoo op 24-12-2008 09:41 ]

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CFULLHDMA nu vier dagen in bezit en heb dit probleem nu ook bij een paar fiilms gehad.
Ik ben er nog niet achter waar dit aan licht aangezien het idd onregelmatig optreed.
Overigens gebruik ik de laatste firmware

Verder ben ik uitermate tevreden over dit kastje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:24
Sinds drie dagen een zeer tevreden gebruiker van dit kastje.
Draai alleen wel op firmware 1.09.55.xx, omdat de firmware 1.12.04.xx niet wil werken op een gigabit switch.
Zijn er meer mensen die dit hebben? En wordt dit verholpen in een nieuwere release?
Als ik het kastje met de 1.12 firmware op een 100MB poort aansluit, werkt het wel. Helaas is mijn huis bedraad met gigabit kabels en een switch.

Verwijderd

Hopelijk kan iemand mij helpen. Sinds ongeveer een maand of 4-6 heb ik een Apple TV. Helaas kan deze niet 1920x1080 aan. Dus ben ik op zoek gegaan naar een mediaspeler die dit wel kan. Kwam dus bij de CFULLHDMA uit. Vandaag binnen gekregen.
Echter ik krijg het niet voor elkaar om mijn full HD films af spelen. Het gaat om "home video's". Ik heb een mooie Sony camera en wil geen concessies doen aan de kwaliteit als ik het afspeel.
Mijn films bewerk ik in iMovie (op de Mac), deze exporteer ik naar MP4 met H.264 codec, formaat 1920x1080, 24fps.
Als ik het fragment afspeel op de CFULLHDMA dan krijg ik alleen een zwart scherm met een cirkeltje dat rond draait in de rechter boven hoek. Dit geeft volgens mij aan dat de film aan het laden is. Na een minuut of vier geef ik dan op, zou ik in mijn ogen niet langer dan enkele seconden mogen duren.
Ik gebruik een 1Gbit netwerk, zou geen probleem mogen zijn. MIjn schijf wordt gedeeld via de Apple Time Machine. Andere films spelen goed af vanaf deze schijf (geconverteerde films, VIDEO_TS etc).
Om uit te sluiten dat het aan de bandbreedte ligt heb ik mijn filmfragment op een USB disk gezet en deze rechtstreeks aangesloten, resultaat hetzelfde.

Als ik de resolutie wat terugschroef naar bijvoorbeeld 1280x.. dan krijg ik wel beeld naar verloop van tijd, maar heel schokkerig.....

Vraag ik teveel van deze mediaspeler? Of zijn mijn instellingen bij het exporteren van de film niet goed? :'( :?
Heel graag tips / praktijk ervaringen etc. wie o wie? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 00:43 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Volgens mij ligt het bij beide (buurman boven je ook) aan het Gbit netwerk.
De CFH heeft ondersteuning tot 100Mbit omdat er een 100Mbit poort in zit. Dit zie je ook als je hem op 100Mbit aansluit zoals Rinaldootje al zei, zodra hij hem op een 100Mbit poort aansloot werkte het wel :)

• TdV
  • Laatst online: 17:33

TdV

De CFH heeft gigabit en hier werkt het ook op mijn gigabit netwerk met de laatste publieke firmware. Wel levert het gebruik van de UPNP (icoon met 3 lagen) meer problemen met het streamen van hoge bitrates op dan met de gewone shares (icoon met 1 laag en pijltje) maar dat kan ook aan mijn CH3SNAS liggen. Met de gewone shares heb ik geen enkel probleem gehad.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

psychoclown schreef op donderdag 25 december 2008 @ 08:43:
Volgens mij ligt het bij beide (buurman boven je ook) aan het Gbit netwerk.
De CFH heeft ondersteuning tot 100Mbit omdat er een 100Mbit poort in zit. Dit zie je ook als je hem op 100Mbit aansluit zoals Rinaldootje al zei, zodra hij hem op een 100Mbit poort aansloot werkte het wel :)
de CFH heeft Gbit aansluiting.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 00:42:
Hopelijk kan iemand mij helpen. Sinds ongeveer een maand of 4-6 heb ik een Apple TV. Helaas kan deze niet 1920x1080 aan. Dus ben ik op zoek gegaan naar een mediaspeler die dit wel kan. Kwam dus bij de CFULLHDMA uit. Vandaag binnen gekregen.
Echter ik krijg het niet voor elkaar om mijn full HD films af spelen. Het gaat om "home video's". Ik heb een mooie Sony camera en wil geen concessies doen aan de kwaliteit als ik het afspeel.
Mijn films bewerk ik in iMovie (op de Mac), deze exporteer ik naar MP4 met H.264 codec, formaat 1920x1080, 24fps.
Als ik het fragment afspeel op de CFULLHDMA dan krijg ik alleen een zwart scherm met een cirkeltje dat rond draait in de rechter boven hoek. Dit geeft volgens mij aan dat de film aan het laden is. Na een minuut of vier geef ik dan op, zou ik in mijn ogen niet langer dan enkele seconden mogen duren.
Ik gebruik een 1Gbit netwerk, zou geen probleem mogen zijn. MIjn schijf wordt gedeeld via de Apple Time Machine. Andere films spelen goed af vanaf deze schijf (geconverteerde films, VIDEO_TS etc).
Om uit te sluiten dat het aan de bandbreedte ligt heb ik mijn filmfragment op een USB disk gezet en deze rechtstreeks aangesloten, resultaat hetzelfde.

Als ik de resolutie wat terugschroef naar bijvoorbeeld 1280x.. dan krijg ik wel beeld naar verloop van tijd, maar heel schokkerig.....

Vraag ik teveel van deze mediaspeler? Of zijn mijn instellingen bij het exporteren van de film niet goed? :'( :?
Heel graag tips / praktijk ervaringen etc. wie o wie? :?
Maak voor mij een filmpje van 5 minuten, stuur het naar me op zie http://www.aroundmyroom.com/cfullhdma en ik ga kijken wat je fout doet of wat er fout gaat ;-)

• psychoclown

psychoclown

Back in black

zeroday schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:42:
[...]

Ja klopt mijn fout.. iets door de war gehaald want waar ik aan dacht was iets anders dan de CFH :o

[ Voor 6% gewijzigd door psychoclown op 25-12-2008 10:45 ]

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
zeroday schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:42:
[...]

Dat klopt, met firmware 1.09.55.xx werkt ie wel, probleemloos op Gigabit. |:(

Verwijderd

zeroday schreef op maandag 22 december 2008 @ 11:40:
[...]

zorg dat je deze hebt.
Ja, ja, ik wil wel zorgen dat ik deze heb maar hoe kom ik aan versie 1.13.02 Het lijkt mij zo te lezen een duidelijke verbetering met meer functionaliteit. De stream functie werkt bij mij na de laatste update ook niet meer, dus heb ik de oude firmware er weer ingezet.
Tonnie

Verwijderd

dinsdag CFULLHDMA gekocht. Zeer tevreden. Vind alles op de WD 1TB My Book world edition II.

reeds .iso en .vob/.ifo files bekeken en naar tevreden. Geluid werkt goed.

Vandaag mijn eerste HD film gedownload. Wall-E op 1080p. Posting van RIDGE136 op FTD 817389
Beeld is geweldig, maar er komt totaal geen geluid uit de .wmv file bevat 5.1 geluid
Conceptronic aangesloten via HDMI op Onky versterker.

Alle andere films zijn op zelfde wijze bekeken en geven beeld en geluid.

Iemand een idee?

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:25:
dinsdag CFULLHDMA gekocht. Zeer tevreden. Vind alles op de WD 1TB My Book world edition II.

reeds .iso en .vob/.ifo files bekeken en naar tevreden. Geluid werkt goed.

Vandaag mijn eerste HD film gedownload. Wall-E op 1080p. Posting van RIDGE136 op FTD 817389
Beeld is geweldig, maar er komt totaal geen geluid uit de .wmv file bevat 5.1 geluid
Conceptronic aangesloten via HDMI op Onky versterker.

Alle andere films zijn op zelfde wijze bekeken en geven beeld en geluid.

Iemand een idee?
Wrs omdat het een DTS audiotrack bevat en de andere files AC3.

Verwijderd

psychoclown schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:30:
[...]

Onkyo versterker speelt zelf DTS 96/24 formaat af. Dus waarom dan nu geen DTS?

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:32:
[...]

Onkyo versterker speelt zelf DTS 96/24 formaat af. Dus waarom dan nu geen DTS?
Heb je hem goed staan? Was de laatste 2 pagina's nogal heisa om omdat je tussen stereo/AC3 en DTS moest switchen tussen PCM en RAW (als ik het goed onthouden heb).

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

psychoclown schreef op donderdag 25 december 2008 @ 14:30:
[...]

Goed lezen: WMV schrijft ie.. ..

moet dus op PCM staan, Stereo !
want WMV 5.1 kan niet omgezet worden (alleen naar stereo).
kan dus niet rauw omgezet worden

beste is dus om (mocht een een VC-1 stream zijn) deze om te zetten naar MKV + AC3

Verwijderd

zeroday schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:01:
[...]

Goed lezen: WMV schrijft ie.. ..

moet dus op PCM staan, Stereo !
want WMV 5.1 kan niet omgezet worden (alleen naar stereo).
kan dus niet rauw omgezet worden

beste is dus om (mocht een een VC-1 stream zijn) deze om te zetten naar MKV + AC3
wel raar om geen dts of wmv 5.1 af te spelen. Is je beeld top heb je een 2kanaals geluid. Lijkt mij vreemd.
Enfin. de boel op de Onkyo maar eens anders ingesteld, en ja het werkt. PCM uit de Conceptronic en MultiChannel op de Onkyo.
Moet het alleen wel iedere keer aanpassen als ik geen HD kijk.
Komt goed

Thx all

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2008 22:10 ]

• Marsmellow
  • Laatst online: 11-09 14:58
Even een reactie op mijn eerder geposte probleem. (Ook voor Hotzenwalder en misschien voor Zeroday)

Het probleem heb ik ondertussen verholpen!

Ik heb het kastje opengeschroefd en even met mijn vinger gevoeld op de chips naar hete onderdelen. Het viel mij op dat de chip waar de heatsink op bevestigd is enorm heet werd en deze heb ik dan ook verwijderd. Tot mijn verbazing was de heatsink met een plaklaag bevestigd op de chip en was dit de reden waarom het apparaat er mee staakte na verloop van tijd (driekwart bij het afspelen van Wall-E bijvoorbeeld!).

Wat ik heb gedaan is als volgt. Ik heb de heatsink dus verwijderd en de plaklaag met terpentine weggehaald. Hierna heb ik een zeer dunne laag Arctic Silver op de chip aangebracht en gelijkmatig verdeeld over de chip met een bankpasje. De heatsink heb ik vervolgens weer op de chip gezet en getest. Het apparaat werkt nu een stuk sneller in de menu's, films (doorspoelen, geen schokken om de zoveel tijd, enz) en stabieler.

Omdat het apparaat bij mij horizontaal staat (dus niet in de meegeleverde standaard) maakt dit voor mij niet uit en blijft de heatsink netjes op z'n plek zitten. De boel zit nu weer dichtgeschroefd en staat naast mijn tv. Alle films spelen nu weer soepel en volledig!

Ik heb ondertussen Conceptronics over deze verbetering geïnformeerd en hoop jullie hier ook mee te helpen. Dit is alleen wel op eigen risico! Dit omdat er geen bevestiging zit voor de heatsink en deze zal dan ook langzaam van de chip schuiven omdat de koelpasta geen plaklaag is! Horizontaal zou geen problemen moeten geven.

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik ben het eindeloze gezeiver met een mce pc met al die programma's zoals mediaportal enzo ook meer dan zat. Nu viel me vandaag het oog op dit topic en heb het een en ander doorgelezen.

Toch heb ik nog wat vragen die jullie vast wel weten

Moet je om gedownloadde iso's enzo te bekijken altijd de pc waar deze opstaan met een of ander bijgeleverd programma ergens inzetten ofzo ? Vooral dat programma lijkt me onhandig, kan de cfullhdma niet zelf zien dat er films in een bepaalde map staan ?

Is er nog verschil in de hardware tussen een versie die een half jaar oud is en die je nu koopt in de winkel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroday schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:43:
[...]

Maak voor mij een filmpje van 5 minuten, stuur het naar me op zie http://www.aroundmyroom.com/cfullhdma en ik ga kijken wat je fout doet of wat er fout gaat ;-)
Bedankt voor je reactie zeroday!
Dit is precies wat voor mij de doorslag gaf om het apparaat te kopen, dit uitgebreide ervaringstopic en de zekerheid dat als er iets zou zijn er iemand mij zou willen helpen. _/-\o_

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden, ik heb stukje film geëxporteerd naar 1920x1080 en nu ook een bitrate ingesteld. Bij de vorige tests had ik niets ingevuld, geen idee wat default is.
Nu heb ik 5000 kbits/sec gekozen. Wat is doorgaans de beste kwaliteit en is er een maximum? (hangt ook van de bron af denk ik).

Afgelopen dagen nog wat geëxperimenteerd met films (HD, Divx, DVD's etc), het is echt een super apparaat!
Snelheid menu is ook geweldig. Alleen nog ff uitzoeken hoe ik DTS het beste kan omzetten zodat het geluid uit de tv komt, maar daar is voldoende over geschreven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Niet af te spelen (error 301, niet ondersteund)
General
Complete name : E:\Stargate Movie Archive\HD\Movies\Polar Express, The\The.Polar.Express.2004.2D.1080p.BluRay.DTS.x264-HappyHollidays.mkv
Format : Matroska
File size : 7.62 GiB
Duration : 1h 39mn
Overall bit rate : 10.9 Mbps
Encoded date : UTC 2008-12-24 11:37:10
Writing application : mkvmerge v2.3.0 ('Freak U') built on Sep 8 2008 18:32:16
Writing library : libebml v0.7.7 + libmatroska v0.8.1

Video
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 6 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@5.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 8 290 Kbps
Nominal bit rate : 8 756 Kbps
Width : 1 920 pixels
Height : 800 pixels
Display aspect ratio : 2.400
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.225
Writing library : x264 core 55
Encoding settings : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x3:0x133 / me=umh / subme=6 / brdo=0 / mixed_ref=0 / me_range=12 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=1 / cqm=2 / deadzone=21,11 / chroma_qp_offset=0 / threads=3 / nr=0 / decimate=1 / mbaff=0 / bframes=3 / b_pyramid=1 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=3 / wpredb=1 / bime=0 / keyint=250 / keyint_min=25 / scenecut=40(pre) / rc=2pass / bitrate=8756 / ratetol=1.0 / rceq='blurCplx^(1-qComp)' / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / pb_ratio=1.30

Audio #1
Format : DTS
Format/Info : Digital Theater Systems
Codec ID : A_DTS
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 1 536 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Language : English

Audio #2
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Bit rate : 640 Kbps
Language : Dutch

Text
Format : UTF-8
Codec ID : S_TEXT/UTF8
Codec ID/Info : UTF-8 Plain Text
Language : Dutch
LINK: http://www.nzb-portal.nl/index.php?x=info&id=59568

Het ligt denk ik aan het format profile (High@L5.1). Hoe is dit makkelijk om te zetten?

@Zeroday: Je gaf bij een andere film aan dat het beter was de VC1 stream om te zetten naar MKV en AC3. Daar ben ik zelf ook mee bezig om WMV's met 5.1 met behoud van geluid te kunnen omzetten, maar mij was het tot op heden nog niet gelukt. Wat zijn de stappen/programma's om van VC1 naar MKV/AC3 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Mogelijke issue:
Met de laatste beta en volledige reset moest ik mijn login/pw weer invullen om de PC te benaderen (uiteraard).
Echter elke keer dat ik de PC probeer te benaderen krijg ik weer het login/pw scherm, weliswaar al met alles ingevuld zodat ik enkel op OK hoef te klikken, maar toch.. dat was eerst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tijgert schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:59:
Mogelijke issue:
Met de laatste beta en volledige reset moest ik mijn login/pw weer invullen om de PC te benaderen (uiteraard).
Echter elke keer dat ik de PC probeer te benaderen krijg ik weer het login/pw scherm, weliswaar al met alles ingevuld zodat ik enkel op OK hoef te klikken, maar toch.. dat was eerst niet.
Hmm volgens mij heb ik dat altijd gehad..

Ik heb wel " kleine" issue met de ena laatste beta firmware, en wifi dongle hij blijft lang op zoeken na servers staan, ga ik terug en open ik het scherm opnieuw vind hij ineens al mijn servers. Vond ik nogal raar , zal binnenkort ff laatste firmware er op zetten en testen en anders een ticket er van maken.

De cfullhdma draait overuren hier momenteel :P staan er bijna 2 constant te streamen over een 100mbit netwerkje :P

Gisteren CFULLHDMA toegevoegd op harmony one en dat werkt ook perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

nevermind :)

[ Voor 87% gewijzigd door Wacky op 26-12-2008 23:14 ]

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:36
Tijgert schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 20:59:
Mogelijke issue:
Dat heb ik al sinds ik het ding heb (maand of zo pas), en is inderdaad wat irritant. Ik heb deze klacht ook als melding op de bugtrac lijst zien staan, dus hopelijk gaat dat nog een keer gefixt worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een tevreden gebruiker van de de CFH.
Ik heb echter hetzelfde probleem als hieronder. Het beeld lijkt af en toe te haperen.Het is precies of de film even in slowmotion afspeelt, vaak bij statische beelden in de film. Ik stream(nas en pc) al mijn films, ik moet dus nog eens testen als ik hetzelfde probleem heb indien ik de film van een usb-HD afspeel. Zijn er nog mensen met dit probleem?

info:
Ik heb een 100Mbit router en ik laat de instelling (i.v.m het beeld) automatisch detecteren door de CFH. Ik heb de laatste firmware die momenteel automatisch via de CFH kan gedownload worden.(dus geen beta!) Het apparaat wordt niet overdreven warm.
Ik heb het probleem bij dvdrips(Xvid,Dvix,Avi),blurayrips
Kan de lengte van de utpkabel een rol spelen? Die is wel zo'n 20m lang naar de router.

bedankt voor ideeën
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:42:
Hier alweer een tevreden gebruiker :)

Vraag me over 1 dingetje wat af, misschien is het een instelling die ik kan doen maar wie weet heeft iemand dit eerder gezien.
HD content wordt goed afgespeeld, het enige 'rare' wat me op valt is bij meerdere bestanden die afgespeeld worden, dat op het moment dat dat de camera over bergen\water heen gaat (in geval van planet earth) of bij scenes in speelfilms de camerea mee beweegt lijkt het of ie even hapert.
Het is niet super irritant maar het valt me op en als het verbeterd kan worden doen we dat natuurlijk.

Oh ja;
Ik gebruik firmware:1.09.55
CFH is aangesloten via utp naar router met daar weer een CH3SNAS aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
SaURoN schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 22:14:
[...]

...

Bij mij werkte het absoluut niet meteen "out-of-the-box". Het CFULLHMDA profiel in de Logitech database klopte voor geen meter. Ik heb alle knoppen vanaf de orginele afstandsbediening moeten inleren (maand of 6 geleden).
Is het profiel inmiddels ge-updated dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

SaURoN schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 22:14:
[...]

Uit de lijst gehaald van Logitec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tollo71 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 07:45:
[...]

Bij mij werkte het absoluut niet meteen "out-of-the-box". Het CFULLHMDA profiel in de Logitech database klopte voor geen meter. Ik heb alle knoppen vanaf de orginele afstandsbediening moeten inleren (maand of 6 geleden).
Is het profiel inmiddels ge-updated dan?
Dat zou wel zo moeten zijn inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
zeroday schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 09:51:
[...]

Dat zou wel zo moeten zijn inmiddels.
Ah, mooi mooi. Je was er in die tijd mee bezig om dat profiel te wijzigen, weet ik nog.
Deze week komt er een nieuwe HT-set dus is dat een mooi moment om ook de Logitech eens op te frissen.
Hopelijk is de geswitch tussen PCM/RAW snel van de baan wat dat is op dit moment mijn grootste ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tollo71 schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 11:17:
[...]

Ah, mooi mooi. Je was er in die tijd mee bezig om dat profiel te wijzigen, weet ik nog.
Deze week komt er een nieuwe HT-set dus is dat een mooi moment om ook de Logitech eens op te frissen.
Hopelijk is de geswitch tussen PCM/RAW snel van de baan wat dat is op dit moment mijn grootste ergernis.
Wordt aan gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zeroday schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 09:50:
[...]

Uit de lijst gehaald van Logitec?
Jep inderdaad, en alle knopjes werkten ok. Hij switched netjes aan en gaat ook gelijk Mijn Media in om te zoeken naar servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Hmmm... ik heb echt NOOIT gehad dat hij bleef vragen om login/PW na het voor de eerste keer invullen en ik heb keer op keer nieuwe FW's geflashed... (alleen nooit full gereset...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duikhond
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-12-2022
Hier ook een vraagje aan Zeroday over MKV + AC3

Korte beschrijving:
Heb diverse HD series (Prison Break en The Mentalist in 720p) alle als WMV met WMA geluid er in.
De CFULLHDMA speelt dit prima af, maar alleen in stereo (PCM output optie).
Nu wil ik graag surround geluid, dus heb ik de bestanden met "WMVconverter" omgezet naar een MKV container met een ongewijzigde video stream (VC-1) en geluid in AC3.

Nu speelt de CFULLHDMA de film af met een stotterend geluid (zowel in RAW als in PCM), dat wil zeggen een halve seconde geluid, 2 seconden stilte. Het MKV bestand speelt prima op mijn PC.

Kan het zijn dat de CFULLHDMA deze combinatie in een MKV container niet (goed) ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailsoft5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-11-2024
Volgende keer gewoon gelijk de .mkv's downloaden !!!

Scheelt een hoop werk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Voortbordurend op Duikboot's Posting... (en tot de anderen... niet alles is beschikbaar in MKV)

De CFULLHDMA haat echt alles wat WMV als bron heeft volgens mij :). Ik heb een 1-click tool gevonden die simpel een WMV met 5.1 geluid omzet naar een MKV en het resultaat is bijna bruikbaar. Op de PC speelt de MKV vlekkeloos af. De CFULLHDMA speelt het bestand wel af, maar de audio stottert als een gek. Op mijn homecinemaset zie je dat het signaal ongeveer elke seconde wegvalt, zodat de MKV uiteindelijk niet goed te bekijken/beluisteren is. Misschien is het maar een simpele bug. Zou hier a.u.b. aandacht aan geschonken kunnen worden?

Tool: http://www.sipper.nl/setup.exe
Info: http://www.networkedmedia...read.php?tid=11991&page=1
Bron: http://binsearch.info/ind...&adv_sort=date&font=small

MKV gemaakt met deze tool
Complete name : the.mentalist.s01e01.720p.nlsub.bld.wmv.mkv
Format : Matroska
File size : 1.17 GiB
Duration : 44mn 20s
Overall bit rate : 3 780 Kbps
Encoded date : UTC 2008-12-27 15:07:54
Writing application : WMVConverter
Writing library : Haali DirectShow Matroska Muxer 1.7.401.3

Video
Format : VC-1
Codec ID : WVC1
Codec ID/Hint : Microsoft
Bit rate : 3 174 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 16/9

Audio
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Duration : 44mn 20s
Bit rate : 448 Kbps
Kudos in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Goed ik heb afgelopen dagen de CFULLHDMA getest en ik loop toch tegen zeer vervelende problemen aan!
Het afspelen van muziek en foto`s gaat allemaal super goed. Ook kleinere video clips en filmpjes gaat goed.

Er is echter iets vreemds waardoor ik de meeste films niet kan afspelen met zowel mijn Synology Disk Station 107+ alszijnde via de meegeleverde software van Conceptronic via de PC. Wanneer er een Video_TS bestand bekeken wordt gaat het allemaal goed (normale DVD). De stream wordt direct afgespeelt. Wanneer er een DVD is zonder video_ts bestand gaat het mis. Het lijkt erop dat de conceptronic na enkele secondes een herstart doet. Ik zie het opstartscherm en kan vervolgens weer naar de media server(s) gaan. Dit zelfde proces heb ik tijdens het afspelen van MKV, WMV, Divx en overige langere video bestanden. Dit fenomeen gebeurt met de zelfde bestanden vanaf mijn PC als vanaf de Synology Media Server.

Wanneer ik dezelfde films bekijk via de Playstation 3 (voorzover die de bestanden ondersteund) afspeel gaat het wel goed. Maar ik heb juist de Conceptronic gekocht omdat die veel meer ondersteund als de PS3 dat doet. Helaas tot nu toe heeft de Conceptronic nog niet tot nauwelijks laten zien wat voor meerwaarde die zou hebben naast een PS3. En de reboots van de conceptronic zijn uitermate irrirtant!

Ook ziet de conceptronic geen ISO bestanden, iets wat naar mijn weten ook goed zou moeten werken, zowel vanaf de Synology als vanaf de PC worden verschillende ISO bestanden niet gezien op de conceptronic (heb nog géén ISO bestand kunnen afspelen).

De Conceptronic staat in een open kast, en wordt daardoor goed gefentileerd, ook is het apparaat niet erg warm te noemen.

Mijn hardware configuratie is als volgt;
- Linksys WAG325N (nieuwste firmware) aangesloten aan Linksys 1gbit 8 poort switch.
- Synology Disk Station 107+ (nieuwste firmware) - 1gbit
- Conceptronic CFULLHDMA (nieuwste firmware) - 1gbit
- Playstation 3 (nieuwste firmware) - 1gbit
- PC met 1gbit lan waar Conceptronic op geinstalleerd staat en ook werkt. - 1gbit

Ook heb ik al enkele malen de CFH en Synology en PC herstart maar zonder resultaat. Ook de firmware van de Conceptronic en de Synology gedowngrade maar ook dan hetzelfde probleem.

Wie kan mij helpen om er voor te zorgen dat ik mijn CFH normaal kan gebruiken ook met de Full HD films en de losse DVD bestanden / vob. En waar kan dit aan liggen? En beter nog - hoe gaan we dit oplossen?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hotzenwalder schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:26:
Voortbordurend op Duikboot's Posting... (en tot de anderen... niet alles is beschikbaar in MKV)

De CFULLHDMA haat echt alles wat WMV als bron heeft volgens mij :). Ik heb een 1-click tool gevonden die simpel een WMV met 5.1 geluid omzet naar een MKV en het resultaat is bijna bruikbaar. Op de PC speelt de MKV vlekkeloos af. De CFULLHDMA speelt het bestand wel af, maar de audio stottert als een gek. Op mijn homecinemaset zie je dat het signaal ongeveer elke seconde wegvalt, zodat de MKV uiteindelijk niet goed te bekijken/beluisteren is. Misschien is het maar een simpele bug. Zou hier a.u.b. aandacht aan geschonken kunnen worden?
Misschien is dit gelijkwaardig aan jou probleem

http://www.aroundmyroom.com/forum/viewtopic.php?pid=448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotzenwalder
Ik denk dat we het hier over hetzelfde probleem hebben. Ik was het nog met geen enkel ander bestand tegengekomen tot ik die nieuwe conversion tool gebruikte. Uit je laatste posting begrijp ik dat jullie het mogelijk verholpen hebben met een nieuwe firmware. Ik zal dit weekend testen of firmware 1.09.55 er ook last van had.

[EDIT]
Met firmware 1.09.55 treed hetzelfde probleem op. Zet ik de output op PCM dan kan ik aan de icoontjes op mijn audioset niet meer visueel zien dat het signaal aan/uit gaat, maar het geluid is hetzelfde (stottert constant)

[ Voor 54% gewijzigd door Hotzenwalder op 27-12-2008 22:55 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.