Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 09:55
Klaus_1250 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:50:
@Candymirror: Wat doet de kaart wel? Kan je wel op sommige frequenties tunen?
Ik heb een volledige scan onder linux gedaan op alle transponders die voor ziggo regio 9700 van toepassing zijn. Met de KNC-one kaart in mijn intel pc vind ik alle kanalen die beschikbaar zijn. Na aanpassing van de kanalen lijst in Mythtv kan ik ook alle kanalen tunen. Dit heb ik tevens geprobeerd met Kaffeine en ook hier gaat het goed. Alleen levert nederland 1, 2 en 3 problemen als blokkerig beeld, RTL4 weet ik even niet meer.

Doe ik hetzelfde met de KNC-one kaart in een van beide amd64 pc's dan vindt ik met een scan geen kanalen in de transponder op 618Mhz en nog een aantal transponders (welke weet ik zo niet meer). De kanalen die wel worden gevonden, daar kan ik wel op tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 07:58

Willem2

Ω is futile

eXisTa schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:09:
Wie heeft er al een DVB-C (Ziggo) signaal werkend op zijn of haar Vista Media Center + TV Pack (6.1 Fiji).
Ik wil graag de zo goedkoop mogelijke oplossing, floppydtv is niet meer noodzakelijk sinds TV Pack (6.1 Fiji) DVB-C officieel ondersteunt: Wikipedia: Windows Fiji

Welke kaart adviseren jullie en zijn er nu echt geen alternatieven voor de megadure alphacrypt?
Bij mij werkt het ook met FloppyDTV & TV Pack en Ziggo (Utrecht). Gewoon geinstalleerd over een bestaande Vista install heen. Ik gebruik de 5.1N beta drivers van digital everywhere en kies dan de Vista TV Pack drivers. Werkt allemaal vrij redelijk, maar heb steeds vaker last dat Ned1, 2, 3 en RTL4 geen beeld geven ivm een signal loss (terwijl dat niet het geval is). Had ik voor de TV Pack geen last overigens. Maar een nog ververvelendere bug is dat bij vrij veel zenders de serie info verloren gaat (BBC1, 2, 3 en 4 bijvoorbeeld) waardoor wekelijkse series niet worden opgenomen. Schijnt in de EPG te zitten, maar is tot op heden nog niet opgelost.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Laatst online: 22:49
Wat mij verbaast is dat er nauwelijks over de Anysee/Clark E30c wordt gesproken. Is dit niet gewoon een hele gemakkelijke oplossing? Werkt dit? Hij is te koop, maar kost wel 170 euro.
Ze spreken zelfs over ziggo / delta / casema/ @home. Misschien wordt dit eindelijk een goedgekeurde oplossing?
Heeft niemand hier ervaring mee?

Edit: heb Clark een mailtje gestuurd, ff afwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door PieterPan op 08-10-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 16:52
AFAIK is 1 van de problemen met de Anysee/Clark dat je beperkt bent in je software keuze. Er is een plugin voor ProgDVB, maar last I heard gaat DVBViewer ze niet ondersteunen. Ander puntje voor mij is dat de info die op de website word gegeven nogal globaal is. Ondersteund ie bijvoorbeeld decrypten van zenders tegelijk? En hoe snel is ie eigenlijk? Wat wel interessant is, is dit:
Deze software bied oplossing voor de nieuwe serie 5 smartcards in alle kabelgebieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Laatst online: 22:49
Kreeg net onderstaand antwoord:
De e30C heeft een multicas kaartlezer en ondersteund verschillende formaten.
Het is niet waarschijnlijk dat ziggo zijn codering wijzigt, maar we gaan er vanuit dat deze
jarenlange beproefde methode blijft werken.

Werkt nog niet met mediacenter, maar daar wordt wel aan gewerkt.
Natuurlijk geen garantie. Wel goed nieuws dat ze aan MediaCenter werken.

[ Voor 3% gewijzigd door PieterPan op 08-10-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

PieterPan schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:05:
Wat mij verbaast is dat er nauwelijks over de Anysee/Clark E30c wordt gesproken. Is dit niet gewoon een hele gemakkelijke oplossing? Werkt dit? Hij is te koop, maar kost wel 170 euro.
Ze spreken zelfs over ziggo / delta / casema/ @home. Misschien wordt dit eindelijk een goedgekeurde oplossing?
Heeft niemand hier ervaring mee?

Edit: heb Clark een mailtje gestuurd, ff afwachten.
Interesting; voor de 30TCplus (digitenne en kabel uitvoering) hebben ze al wel een vista plugin voor het Digitenne gedeelte... Klinkt veelbelovend! scheelt toch bijna 100€ tov. de digital everywhere oplossing (die trouwens wel als een charm werkt voor dat geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
Beste tweakers,

Nu ben ik onlangs de trotse eigenaar geworden van een Terratec Synergy DVB C +CI.
Met Terratec Homecinema werkt het allemaal perfect; ik hoefde niets in te vullen bij het scannen, de juiste transponderlist voor mijn regio (@home/Ziggo Brabant en Limburg) zat er al in.

Allemaal goed dus.. maar...
Nu wou ik proberen of ik DVBViewer PRO ook werkte.
Maar tot nu toe heb ik via het scannen nog geen enkel kanaal weten te vinden.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/rogeruitlimburg/chan.jpg
Dit krijg ik en meer niet...
Iemand ook met dit probleem of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Transponder-list: none.
Maak een transponder list in TransEdit (te downloaden op de DVBViewer website). Scannen zou ik eveneens eerst doen in TransEdit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
Klaus_1250 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 11:39:
[...]

Maak een transponder list in TransEdit (te downloaden op de DVBViewer website). Scannen zou ik eveneens eerst doen in TransEdit.
Werkt, bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 22-04 19:31
Media Center icm die TV update werkt echt helemaal top!, nieuwe drivers van m'n floppy geinstalleerd en hij werkt gewoon direct goed, ook icm teletekst inderdaad.

Was zelfs zo enthousiast dat ik m'n PVR150mce der bij gezet heb, hoppla, tuner gevonden... scannen en klaar,

nu wil ik alleen eigenlijk de prioriteit instellen, ik wil primair kijken naar m'n floppy DTV en als ik die op opnemen druk, dan wil ik dat hij verder gaat met de PVR150mce via analoog te kijken. Nu had ik gelezen dat je met die nieuwe update ook channels kan samen voegen zeg maar, alleen dat kan ik echt niet vinden.

Hij kijkt nu automatisch NED 1, 2 en 3 via de PVR150 en de andere zenders via m'n floppyDTV.. das toch vreemd of niet, je zou zeggen dat je dat ergens zou moeten kunnen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88208

Kun je ook d8 ik. Bij instellingen, tv, kanalen bewerken/wijzigen ofzoiets, en dan kun je nummer invullen, op volgende klikken en dan de tuner selecteren.

Kan zijn dat ik het fout heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 21:22
Voor de geïnteresseerde, in de mailinglist (http://www.linuxtv.org/pi.../2008-October/029664.html) is sinds gister een patch gepost welke de Technotrend 1501 goed laat tunen op 388Mhz (onder Linux).

Nu weet ik niet of andere lock issues (er waren er een paar op niet-ziggo frequenties) ook zijn opgelost, maar in iedergeval werkt 388Mhz nu wel goed (dus ned1-3 doen het nu in MythTV \o/ ). Ik verwacht ook dat deze patch in de officiele linux v4l driver trunk zal worden opgenomen.

Ik zeg in iedergeval bedankt Klaas voor het fixen (ik weet niet of het ook een tweaker is of niet, maar dat maakt niet uit :)). _/-\o_

Nu alleen er nog voor zorgen dat MythTV standaard via SPDIF zijn sound output, op een of andere manier kreeg ik dat nog niet geheel lekker voor elkaar sinds de reinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 16:16

gjs

Scoobydoobydoo

Ik heb een Technotrend 1501 draaien op een Gigabyte 780G boardje met hdmi uit op 1080p.
DVBViewer werkt redelijk goed maar ik heb problemen met de audio sync op de HD kanalen. Discovery HD gaat best goed, maar dat is mpeg2, vooral Film1HD is heel erg niet sync, NGC HD is niet helemaal sync maar dat valt niet heel erg op.
Ik gebuik de PowerDVD8 (build 2021 als ik het goed heb) video codecs, en het geluid gaat via ac3 filter direct naar de spdif (zonder enige mixing).
Ik heb bij film1HD zo'n 100-200 queued video buffers.

DVBViewer 3.9.4.85
Vista Ulitmate sp1 alle patches
ttBudget2_5.0.0.19

cpu: AMD 4850e

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Anoniem: 88208 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:23:
Kun je ook d8 ik. Bij instellingen, tv, kanalen bewerken/wijzigen ofzoiets, en dan kun je nummer invullen, op volgende klikken en dan de tuner selecteren.

Kan zijn dat ik het fout heb :P
ne, je hebt het goed :) je kunt daar inderdaad je source opgeven. Bij de ene zender staan twee bronnen en de andere slechts één. Bijv Ned 1 en 2 staan de FloppyDTV en de PVR150, maar bij Ned 3 heb ik slechts 1 source... na nog een keer scannen ook niet.. wel irri.. noujah.. . k kijk der nog wel ff naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sa1 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:04:
Media Center icm die TV update werkt echt helemaal top!, nieuwe drivers van m'n floppy geinstalleerd en hij werkt gewoon direct goed, ook icm teletekst inderdaad.
Kun je daarmee nu ook naar H264 HD-kanalen kijken, en worden die dan opgenomen in WTV-formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Beuzelarij schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:03:
[...]

Kun je daarmee nu ook naar H264 HD-kanalen kijken, en worden die dan opgenomen in WTV-formaat?
er schijnt een 'gehackte' dll te zijn waarmee dat mogelijk moet zijn. Ik heb echter geen HD tv en ook geen HD pakket dus heb het zelf niet geprobeerd. Het schijnt dus wel mogelijk te zijn, alleen niet out-of-the-box. Wel werkt het een stuk beter icm de floppyDTV dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Sa1 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:06:
er schijnt een 'gehackte' dll te zijn waarmee dat mogelijk moet zijn. Ik heb echter geen HD tv en ook geen HD pakket dus heb het zelf niet geprobeerd. Het schijnt dus wel mogelijk te zijn, alleen niet out-of-the-box. Wel werkt het een stuk beter icm de floppyDTV dan voorheen.
Dat is mij bekend, daar werd onder meer hier Beuzelarij in "Televisie via de satelliet: DVB-S" al over gesproken. Vaak blijft dat dan echter in de theorie hangen met allerlei mooie ideeën en gedachten (je zegt het zelf al: "schijnt mogelijk te zijn"), maar blijkt het in de praktijk toch vaak net even anders en complexer te liggen. Daarom was ik benieuwd of het jou al wel gelukt was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Beuzelarij schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:03:
[...]

Niet specifiek met die drivers maar wel met de hierboven vermelde en aangepaste dll file. Het opslag format is gelijk aan dat van de niet HD zenders, standaard MCE dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

hardware-lover schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:04:
[...]

Niet specifiek met die drivers maar wel met de hierboven vermelde en aangepaste dll file. Het opslag format is gelijk aan dat van de niet HD zenders, standaard MCE dus.
Maar alleen met die dll ben je er niet toch? Volgens mij slaat de TV pack kanalen met een 264 kenmerk over tijdens het scannen, dus dan moest je nog een truc uithalen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:04:
Ik weet niet wat het standaard bestandstype van Vista MCE is (WTV?), maar het is moeilijk te geloven dat H264 in DVR-MS kan worden opgenomen, omdat DVR-MS in essentie een ASF container is met MPEG-2 codering plus data. Voor de duidelijkheid, we hebben het over H264 en niet over MPEG-2 HD. Heb jij H264 TV (kijken en opnemen) al ergens werkend gezien, of enkel berichten op internet gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Beuzelarij schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:48:
[...]

Ik weet niet wat het standaard bestandstype van Vista MCE is (WTV?), maar het is moeilijk te geloven dat H264 in DVR-MS kan worden opgenomen, omdat DVR-MS in essentie een ASF container is met MPEG-2 codering plus data. Voor de duidelijkheid, we hebben het over H264 en niet over MPEG-2 HD. Heb jij H264 TV (kijken en opnemen) al ergens werkend gezien, of enkel berichten op internet gelezen?
Dat was inderdaad een beetje kort door de bocht van mij, niet goed gelezen wat er precies opgemerkt werd.
Ik doel enkel op HD MPEG-2- (Eurosport HD bijv.) en helaas niet de H264 kanalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Door die verwarring wordt er vaak geclaimd dat HD onder MCE kan. MPEG-2 HD wel, maar met H264 ligt dat toch wat anders, ondanks die hack. Ik heb het nog nergens concreet en werkend gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tot voor kort was geen enkele HD zender te zien onder MCE dus we zijn er wel wat op vooruit gegaan.

Even wat anders, Qmotion heeft een leuk stukje software geschreven voor hun eigen Media Centers waarbij de provider gekozen wordt zoals bij een SET-TOP Box. Het grote voordeel zal duidelijk zijn, alles keurig in de juiste (door de kabelboer aangeboden) volgorde. Daarnaast hebben ze, om extra smartcard abonnementen uit te sparen, een SmartWi in hun systeem verwerkt. Filmpje

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colfax
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-02 13:59
Sa1 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:04:

Was zelfs zo enthousiast dat ik m'n PVR150mce der bij gezet heb, hoppla, tuner gevonden... scannen en klaar,

nu wil ik alleen eigenlijk de prioriteit instellen, ik wil primair kijken naar m'n floppy DTV en als ik die op opnemen druk, dan wil ik dat hij verder gaat met de PVR150mce via analoog te kijken. Nu had ik gelezen dat je met die nieuwe update ook channels kan samen voegen zeg maar, alleen dat kan ik echt niet vinden.

Hij kijkt nu automatisch NED 1, 2 en 3 via de PVR150 en de andere zenders via m'n floppyDTV.. das toch vreemd of niet, je zou zeggen dat je dat ergens zou moeten kunnen instellen.
Lees ik het goed dat je zowel digitaal als analoog aan de praat hebt?
Kun je met beiden kijken en opnemen?
Is hier een hack voor nodig?
Ik dacht dat het niet mogelijk was om analoog en digitaal tegelijk te gebruiken, er zijn wel mensen (forum australië) die het werkend hebben gekregen maar EPG blijft probleem.
Hoe is dat bij jou? Geen EPG problemen?

Colfax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb nog lang niet alles doorgelezen wat DVB-C op een pc aangaat. Maar ik heb al wel een beetje rondzitten kijken wat voor kaartjes betaalbaar zijn.

Van Technotrend heb je bijvoorbeeld 3 componenten nodig:
- PCI DVB-C tv kaart
- CAM adapter
- CI

Maar kan dat niet anders?

Siemens heeft bijvoorbeeld zo'n mooi apparaat: [CM][EL]wat doe jij met je siemens nixdorf multimedia box
Wat nu helaas niet meer makkelijk te vinden is, maar wel erg goed was/is. Zijn er niet meer van zulke apparaten? Dan kan ik de DVB-C componenten toch ombouwen in een HTPC? En heb ik op die manier net even wat betaalbaarder DVB-C in mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Colfax schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:28:
[...]

Lees ik het goed dat je zowel digitaal als analoog aan de praat hebt?
Kun je met beiden kijken en opnemen?
Is hier een hack voor nodig?
Ik dacht dat het niet mogelijk was om analoog en digitaal tegelijk te gebruiken, er zijn wel mensen (forum australië) die het werkend hebben gekregen maar EPG blijft probleem.
Hoe is dat bij jou? Geen EPG problemen?

Colfax
je kunt nu dus met die nieuwe TV pack iets meer aanpassen. Ik heb bijv bij NED1 gewoon 1 tuners staan. m'n digitaal is primair en analoog is 2e tuner. gaat gewoon goed., alleen ned 3 en rtl4 doen het op één of andere manier niet. Heb er alleen nog geen tijd voor gehad om naar te kijken. maar epg geen problemen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1191676151
- Added HDTV channels detection for several german, danish and swedish providers for FireDTV / FloppyDTV C/CI in Windows Media Center TV Pack 2008 (MCE drivers required!!!) .
Zit helaas op mijn werk, maar als ik het zo lees kun je met de nieuwe drivers HD channels scannen in Vista media center met TV Pack? MPEG2 HD pakt hij nu al, dus dat zou dan betekenen dat het om h264 gaat. Iemand al geprobeerd toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Willem2 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:03:

[...]

Zit helaas op mijn werk, maar als ik het zo lees kun je met de nieuwe drivers HD channels scannen in Vista media center met TV Pack? MPEG2 HD pakt hij nu al, dus dat zou dan betekenen dat het om h264 gaat. Iemand al geprobeerd toevallig?
Het staat er wel bij vermeld; "This Setup contains FireDTV Viewer capable to run in Vista and with MPEG4 / H.264 channels support", ik zal het later ook eens even uit proberen.

Update: 264 kanalen gevonden maar nog geen H264 kanalen. Mogelijk moet ik de transponderlijst aanpassen voor deze kanalen maar wat dient er dan toegevoegd te worden?

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 22-10-2008 15:54 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

hardware-lover schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:31:
[...]

Het staat er wel bij vermeld; "This Setup contains FireDTV Viewer capable to run in Vista and with MPEG4 / H.264 channels support", ik zal het later ook eens even uit proberen.

Update: 264 kanalen gevonden maar nog geen H264 kanalen. Mogelijk moet ik de transponderlijst aanpassen voor deze kanalen maar wat dient er dan toegevoegd te worden?
Hmm, ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Met zowel de MCE als TV Pack drivers geen H264 kanalen... Wel gek, want op Duitse en Deense fora heb ik wel gelezen dat het werk met mensen die DVB-C gebruiken. Ik heb zelf Ziggo in voormalig Casema gebied (Utrecht) en heb de de volledige transponder lijst van DigitalEverywhere van NL laten scannen als de Ziggo specifieke lijst. Resultaat=0 H264 kanalen. Bummer...

Update: transponderlijst is bij mij niet het probleem. SD kanalen die ik wel kan ontvangen, zitten op dezelfde transponder als NGC-HD (http://www.digitalekabelt...k/casema_multikabel.shtml). Dus hij scanned hem wel maar ziet hem niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Willem2 op 22-10-2008 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261170

Volgens mij is al eerder te lezen dat onder MCE + TVPack alleen de HD kanalen te zien zijn met mpeg codering. De tv-kanalen die uitzenden met H264 worden nog steeds niet weergegeven onder MCE.
Of kijken jullie niet via MCE naar deze tv-kanalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Volgens mij kun je met MediaPortal wel H264 afspelen. Gaat niet altijd vlekkeloos heb ik al even in het forum gelezen maar veel mensen kunnen ze dus wel kijken.

www.team-mediaportal.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 261170 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 07:52:
Volgens mij is al eerder te lezen dat onder MCE + TVPack alleen de HD kanalen te zien zijn met mpeg codering. De tv-kanalen die uitzenden met H264 worden nog steeds niet weergegeven onder MCE.
Of kijken jullie niet via MCE naar deze tv-kanalen?
De nieuwe drivers bieden (theoretisch) de mogelijkheid om onder Vista MCE, via de toegevoegde knop van FireDTV Viewer, ook H264 kanalen weer te geven. Dit lijkt overigens een light versie van DVBviewer te zijn. Het kijken gaat dus niet via MCE maar het opstarten van de aplicatie wel. Er wordt bij mij echter geen hardware gevonden binnen FireDTV Viewer zodat ik ook niet naar kanalen kan scannen terwijl de weergave van TV binnen Vista MCE probleemloos verloopt. En nee, ik kijk niet naar een TV-kanaal binnen MCE terwijl ik FireDTV Viewer opstart.

General features;
  • All FireDTV / FloppyDTV versions are supported
  • This Setup contains special drivers for FireDTV / FloppyDTV ( BDA , MCE and for "Windows Media Center TV Pack 2008" )
  • This Setup contains FireDTV Viewer capable to run in Vista and with MPEG4 / H.264 channels support

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Willem2 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:03:

[...]

We hebben niet goed gelezen, het gaat nog steeds niet rechtstreeks binnen MCE maar via een omweg zou het mogelijk moeten zijn, zie mijn reactie hierboven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

hardware-lover schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:15:
[...]

We hebben niet goed gelezen, het gaat nog steeds niet rechtstreeks binnen MCE maar via een omweg zou het mogelijk moeten zijn, zie mijn reactie hierboven.
Ja, maar dat was ook al nieuw in 5.1N dus omdat bij 5.2N nou weer te melden? DIe oplossing werkt overigens wel bij mij, maar ik zit er niet echt op te wachten om naar een externe applicatie te moeten om HD te kunnen kijken. Toch maar eens naar de DVBviewer en bridge oplossing gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 10:34
RubenD schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:40:
Volgens mij kun je met MediaPortal wel H264 afspelen. Gaat niet altijd vlekkeloos heb ik al even in het forum gelezen maar veel mensen kunnen ze dus wel kijken.

www.team-mediaportal.com
Klopt. Ik gebruik mediaportal 1.0RC2 (RC3 heeft nog een bug waarbij de tvservice.exe hangt bij resume) naar volle tevredenheid. TV, hd, timeshiften, opnemen etc werkt prima.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-09-2024
Heeft het nut om dat TV pack 2008 erop te zetten als ik een FloppyDTV ga gebruiken met mediacenter? Ik had begrepen dat FloppyDTV niet native werkt met TV pack 2008, maar ik vraag me af wat die TV pack dan voor voordelen met zich mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ronaldlokers schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:38:
Heeft het nut om dat TV pack 2008 erop te zetten als ik een FloppyDTV ga gebruiken met mediacenter? Ik had begrepen dat FloppyDTV niet native werkt met TV pack 2008, maar ik vraag me af wat die TV pack dan voor voordelen met zich mee brengt.
Misschien staat het antwoord op je vraag wel ergens in dit topic gegeven en loont het de moeite om dit topic eens goed door te nemen zodat anderen hun typewerk niet voor niets gedaan hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
hardware-lover schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:12:
[...]

Misschien staat het antwoord op je vraag wel ergens in dit topic gegeven en loont het de moeite om dit topic eens goed door te nemen zodat anderen hun typewerk niet voor niets gedaan hebben.
Ik heb het al een keer doorgenomen, maar kan zijn dat ik het over het hoofd gezien heb?? Zal straks iig nog een keer doorlezen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ronaldlokers schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:55:
[...]

Ik heb het al een keer doorgenomen, maar kan zijn dat ik het over het hoofd gezien heb?? Zal straks iig nog een keer doorlezen dan :)
Gisteravond de stap gewaagd en TV Pack geïnstalleerd. Geen schone installatie zoals geadviseerd wordt.

Uitgangspunt: Windows Vista Ultimate (NL), met alle (security)updates en vista media center al in gebruik.

Vervolgens:
- Eerst gezorgd voor een restorepoint.
- TV Pack 2008 geïnstalleerd
- reboot
- Play Ready pc runtime geïnstalleerd
- KB951685 geïnstalleerd
- KB950754 geïnstalleerd
- reboot
- firmware update FloppyDTV geïnstalleerd
- reboot
- media center opgestart
- tv configuratie uitgevoerd
- kanalen sorteren

en... alles lijkt tot nu toe goed te werken. Ik kan er nog geen goed oordeel over geven. Want toen ik klaar was, was het al erg laat
Maar tijdens het sorteren van de kanalen geen vreemde dingen gemerkt.

Het nieuwe sorteren van kanalen vind ik overigens helemaaaal geen grote vooruitgang. Je kan idd nu het gewenste voorkeur kanaal direct intypen. Maar je zit dan in een scherm waarin je geen totaal-overzicht meer hebt van je kanalen-lijst. Niet echt handig. De makers moeten eens gaan praten met tv-bouwers die al heel wat jaartjes dit soort software schrijven

Ik moet nog de HD kanalen controleren. Ik heb van Ziggo geen HD pakket. Maar Nederland 1HD is vrij te ontvangen. Volgens mij maakt deze zender geen gebruik van mpeg compressie dus zal ik hem wel niet zien in media center. Ben hem gisteren in ieder geval niet tegen gekomen in de lijst. Weet iemand of er bij Ziggo nog meer HD kanalen "vrij" te ontvangen zijn? Ik vermoed EurosportHD, die zag ik gisteren in de lijst van kanalen. Maar media center gaf deze weer als digitale radio! Ook nog ff uitzoeken :-)

Nu afwachten of media center stabiel blijft werken. Vanavond denk ik nog even de MyMovies plugin updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
@Maarten74: Hoe heb je nu de FireDTV driver geinstalleerd? Als Windows vista, of als TV Pack 2008?
Op de site van digital-everywhere zelf staat dat de TV Pack 2008 driver niet met de cable versie werkt.

En hoe kan je de tv kanalen sorteren? Ik kan alleen maar kiezen welke ik wil laten zien in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

ronaldlokers schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:13:
@Maarten74: Hoe heb je nu de FireDTV driver geinstalleerd? Als Windows vista, of als TV Pack 2008?
Op de site van digital-everywhere zelf staat dat de TV Pack 2008 driver niet met de cable versie werkt.

En hoe kan je de tv kanalen sorteren? Ik kan alleen maar kiezen welke ik wil laten zien in de lijst.
Bij mij maakt het niet uit of ik de MCE of TV pack drivers selecteer, allebei werkt icm met TV-pack, FloppyDTV-Cable en Ziggo (for that matter, 4.5N drivers doen het ook onder TV pack). Ik heb (nog) het HD pakket en kan in VMC alleen Discovery HD ontvangen, andere zenders zie ik niet in het overzicht staan. Daarvoor moet ik een extern programma opstarten.

In TV Pack kun je nieuwe kanaal nummers toewijzen ipv. sorteren, dat is dus gewijzigd tov. pre-TV-pack waarin je echt sorteerde. Grote voordeel (vind ik) van TV pack is dat het eindelijk teletext ondersteund voor DVB-C, grote nadeel is het nieuwe bestandsformaat (WTV ipv DVR-MS) en dat het rare scheduling bugs heeft. Maar dat zou ook SP1 gerelateerd kunnen zijn; heb SP1 en TVPack tegelijkertijd geinstalleerd dus dat kan ik niet beoordelen... Tevens kun je digitaal en analoge tuners door elkaar gebruiken (wat ik overigens niet doe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Willem2 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:48:
[...]

Bij mij maakt het niet uit of ik de MCE of TV pack drivers selecteer, allebei werkt icm met TV-pack, FloppyDTV-Cable en Ziggo (for that matter, 4.5N drivers doen het ook onder TV pack). Ik heb (nog) het HD pakket en kan in VMC alleen Discovery HD ontvangen, andere zenders zie ik niet in het overzicht staan. Daarvoor moet ik een extern programma opstarten.

In TV Pack kun je nieuwe kanaal nummers toewijzen ipv. sorteren, dat is dus gewijzigd tov. pre-TV-pack waarin je echt sorteerde. Grote voordeel (vind ik) van TV pack is dat het eindelijk teletext ondersteund voor DVB-C, grote nadeel is het nieuwe bestandsformaat (WTV ipv DVR-MS) en dat het rare scheduling bugs heeft. Maar dat zou ook SP1 gerelateerd kunnen zijn; heb SP1 en TVPack tegelijkertijd geinstalleerd dus dat kan ik niet beoordelen... Tevens kun je digitaal en analoge tuners door elkaar gebruiken (wat ik overigens niet doe).
@ronalddonkers / @willem2
Zit ik vrolijk te typen dat ik de nieuwe drivers geïnstalleerd heb, dat is niet zo. Ik heb alleen de FIRMWARE update uitgevoerd. 8)7
Aangezien ik nu idd lees dat er wat bugjes zijn met het schedulen van programma's opnemen. Wacht ik daar eens even mee. Geen idee of het aan de drivers van firedtv ligt overigens. Ik ga het eerst testen zoals het nu is. In een later stadium dan maar de nieuwe drivers installeren. Misschien dat ik daarom bij EurosportHD de melding krijg dat ik naar digitale radio(!) luister?? Heb wel geluid, geen beeld. Is EurosportHD vrij te ontvangen bij Ziggo?

Eerlijk gezegd moest ik ook even zoeken naar de functie om de kanalen te verplaatsen naar een andere voorkeuze. Als je "kanalen bewerken" kiest en vervolgens met de enter-toets een kanaal selecteert, dan krijg je die mogelijkheid.

@willem2
Ik heb gelezen dat het met een gehackte dll toch mogelijk moet zijn om HD kanalen die van de H264 codering gebruik maken, onder media center aan de praat te krijgen.... maar zelf geen ervaring mee...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 261170 op 29-10-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 261170 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:08:
[...]

@willem2
Ik heb gelezen dat het met een gehackte dll toch mogelijk moet zijn om HD kanalen die van de H264 codering gebruik maken, onder media center aan de praat te krijgen.... maar zelf geen ervaring mee...
HINT: je hebt die gehackte dll ook nodig om van je Eurosport HD radiozender een tv zender te maken. ;)
H264 is (nog) steeds niet mogelijk binnen MCE.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:59:
[...]

HINT: je hebt die gehackte dll ook nodig om van je Eurosport HD radiozender een tv zender te maken. ;)
Ah ok. Dus eurosportHD is ook H264. Dat wist ik niet :-)
thnx! Ik vond EurosportHD Radio al niet zo spannend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

hardware-lover schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:59:
[...]

Niet helemaal waar; met gehackte DLL en een DVBviewer/DVB bridge setup kun je de headers van de streams binnen een transponder dusdanig aanpassen dat Vista ze wel ziet in Media Center. Nu slaat hij H264 over omdat ze dat type header hebben. Maar goed, heb er alleen maar over gelezen, wel screenshots van gezien, maar nog niet zelf geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Willem2 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:05:
[...]

Niet helemaal waar; met gehackte DLL en een DVBviewer/DVB bridge setup kun je de headers van de streams binnen een transponder dusdanig aanpassen dat Vista ze wel ziet in Media Center. Nu slaat hij H264 over omdat ze dat type header hebben. Maar goed, heb er alleen maar over gelezen, wel screenshots van gezien, maar nog niet zelf geprobeerd...
waar heb je dat gelezen dan ? das ansich wel interessant dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sa1 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:38:
[...]
waar heb je dat gelezen dan ? das ansich wel interessant dan!
Inderdaad, linkje graag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-05 21:15
Geen idee of het illegaal is, maar dit is wel een verdraaid interessant linkje :)
http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1289

Kunnen we als hobbyisten toch nog eens gebruik maken van het duur betaalde pakket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zanniebal schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:51:
Geen idee of het illegaal is, maar dit is wel een verdraaid interessant linkje :)
http://www.satplaza.com/wordpres/?p=1289

Kunnen we als hobbyisten toch nog eens gebruik maken van het duur betaalde pakket!
Monday, August 28th, 2006 at 12:19??

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Anoniem: 261170 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:11:
Ik moet nog de HD kanalen controleren. Ik heb van Ziggo geen HD pakket. Maar Nederland 1HD is vrij te ontvangen. Volgens mij maakt deze zender geen gebruik van mpeg compressie dus zal ik hem wel niet zien in media center. Ben hem gisteren in ieder geval niet tegen gekomen in de lijst. Weet iemand of er bij Ziggo nog meer HD kanalen "vrij" te ontvangen zijn?
Zie voor informatie over kanalen 't topic van ArChie: Digitale TV frequenties bij Ziggo Casema/Multikabel

Ik heb volgens mij ooit vernomen dat NED1 HD vanwege testdoeleinden tijdelijk zowel in een H264- als MPEG2-variant op de kabel zat, maar dat weet ik niet meer zeker.
Met DVSBridge kun je gebruik maken van softcams, omdat je ook hier in feite via ProgDVB of DVBViewer kijkt, ofschoon wel alles wordt aangestuurd binnen MCE. Het is in feite dezelfde truc die al langer met DVB-C kaarten wordt toegepast. Die werden onder MCE beschikbaar gemaakt, door ze met een speciale driver voor te doen als een DVB-T kaart. DVBSBridge maakt ProgDVB of DVBViewer onder MCE beschikbaar als een DVB-T kaart. Dan nog zit je echter met het probleem dat DVR-MS niet met H264 overweg kan. Daarvoor heb je het nieuwe formaat WTV nodig. Als VMC ook na een upgrade nog steeds niet opneemt in WTV, kun je niet écht binnen VMC naar H264 kijken.
Dit is overigens allemaal al eens eerder voorbij gekomen in deze topics.

De meeste "oplossingen" om H264 te bekijken, blijken tot nu toe enkel te bestaan uit het vanuit VMC opstarten van een externe applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
misschien heel domme vraag, maar is het nu WEL of NIET mogelijk om via deze .dll de HD zenders te bekijken (opnemen daargelaten) via VMC, en dan bedoel ik niet via een externe applicatie want dat werkt voor geen drol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sa1 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:41:
misschien heel domme vraag, maar is het nu WEL of NIET mogelijk om via deze .dll de HD zenders te bekijken (opnemen daargelaten) via VMC, en dan bedoel ik niet via een externe applicatie want dat werkt voor geen drol.
Ja, maar dan enkel de NIET H264 HD zenders (zoals Eurosport HD).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

Iemand toevallig al de nieuwe Windows 7 Beta build 6801 geprobeerd? Schijnt H264 HD televisie standaard te ondersteunen in Media Center....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markmart33
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-04 08:19
Wie kan mij helpen, ik heb Floppy DTV in combinatie met DVBviewer en vista.
Mijn kabelprovider is Caiway.
Als ik met DVBviewer een scan doe krijg ik alle zenders te zien behalve Film1HD en sportHD, de overige zenders van fim1 en sport1 worden wel weer gegeven., net zoals de overige HD zenders.
Heb al verschillende scans gedaan maar ze ontbreken steeds.
In mijn digitale ontvanger staan ze wel.
Heb al diverse forums afgezocht op informatie maar kan er niks over vinden.
Ik zou hem misschien handmatig kunnen toevoegen in DVBviewer maar dan zijn er heel veel waardes die je in moet voeren waarvan ik geen idee heb welke dat moeten zijn.

(11-11-08) Inmiddels opgelost, heb ergens een site gevonden met juiste gegevens van Caiway met een stukje eigen creativiteit heb ik het werkend gekregen.

[ Voor 14% gewijzigd door markmart33 op 11-11-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik ben het spoor helemaal bijster...

Ik wil samen met mijn nog aan te kopen Samsung HDTV en Mac Mini ook graag tv willen opnemen om later terug te kijken.
Ook gaat er Plex op draaien als media centre voor me films / foto's / internet etc.

Heeft iemand een goede oplossing om dit voor elkaar te krijgen?
Ik ben totaal onbekend met dit namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Tha BasZ schreef op woensdag 12 november 2008 @ 13:30:
Ik ben het spoor helemaal bijster...

Ik wil samen met mijn nog aan te kopen Samsung HDTV en Mac Mini ook graag tv willen opnemen om later terug te kijken.
Ook gaat er Plex op draaien als media centre voor me films / foto's / internet etc.

Heeft iemand een goede oplossing om dit voor elkaar te krijgen?
Ik ben totaal onbekend met dit namelijk...
en wat heb je zelf al uitgevogeld? waar raak je het spoor bijster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

gjs schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:38:
Ik heb een Technotrend 1501 draaien op een Gigabyte 780G boardje met hdmi uit op 1080p.
DVBViewer werkt redelijk goed maar ik heb problemen met de audio sync op de HD kanalen. Discovery HD gaat best goed, maar dat is mpeg2, vooral Film1HD is heel erg niet sync, NGC HD is niet helemaal sync maar dat valt niet heel erg op.
Ik gebuik de PowerDVD8 (build 2021 als ik het goed heb) video codecs, en het geluid gaat via ac3 filter direct naar de spdif (zonder enige mixing).
Ik heb bij film1HD zo'n 100-200 queued video buffers.

DVBViewer 3.9.4.85
Vista Ulitmate sp1 alle patches
ttBudget2_5.0.0.19

cpu: AMD 4850e
Als ik niet het AC3 geluidstrack gebruik is het geluid wel sync.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Sa1 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 14:39:
[...]
en wat heb je zelf al uitgevogeld? waar raak je het spoor bijster?
Nou ja ik heb de zaken nog niet gekocht, maar wou mezelf alvast een beetje inlezen.

Las dat Caiway de kanalen niet gecrypt heeft dus je hebt geen AlphaCrypt nodig volgens mij (maar lees een beetje tegenstrijdige verhalen).

Volgens mij moet de combi: HD TV (Samsung 40A656 waarschijnlijk) - MacMini - "Elgato eyeTV 250 plus" werken voor wat ik wil (dus tv opnemen en terugkijken later).
Maar zeker weten weet ik dus niet...

Iemand ervaring met die combi ook eventueel in samenwerking met Plex (voor me films / foto's / etc.)?

[ Voor 5% gewijzigd door Tha BasZ op 13-11-2008 10:33 ]

• Beuzelarij
  • Niet online
Tha BasZ schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:26:
Nou ja ik heb de zaken nog niet gekocht, maar wou mezelf alvast een beetje inlezen.

Las dat Caiway de kanalen niet gecrypt heeft dus je hebt geen AlphaCrypt nodig volgens mij (maar lees een beetje tegenstrijdige verhalen).
Ik weet niet hoe het nu zit, maar tot voor kort werd het basispakket van Caiway niet versleuteld. Ik heb geen geluiden gehoord waaruit zou blijken dat dat veranderd is, maar dat zou je voor de zekerheid moeten controleren. Zijn ze dus nog steeds onversleuteld dan heb je geen Alphacrypt nodig. Wil je echter gebruik maken van extra-paketten, dan zullen die wel versleuteld zijn. Dat zou die tengestrijdige verhalen kunnen verklaren. Ik weet niet welke versleuteling Caiway daarvoor gebruikt, dus weet ik ook niet welke CAM je daarvoor eventueel zou kunnen gebruiken.

Als het basispakket dus nog gewoon onversleuteld is, zou iedere DVB-C oplossing op de MAC moeten werken. Heb zelf echter geen ervaring met MAC.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Welke oplossing gebruik jij nu dan als ik vragen mag?

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:41
Beuzelarij schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:35:
[...]

Ik weet niet hoe het nu zit, maar tot voor kort werd het basispakket van Caiway niet versleuteld. Ik heb geen geluiden gehoord waaruit zou blijken dat dat veranderd is, maar dat zou je voor de zekerheid moeten controleren. Zijn ze dus nog steeds onversleuteld dan heb je geen Alphacrypt nodig. Wil je echter gebruik maken van extra-paketten, dan zullen die wel versleuteld zijn. Dat zou die tengestrijdige verhalen kunnen verklaren. Ik weet niet welke versleuteling Caiway daarvoor gebruikt, dus weet ik ook niet welke CAM je daarvoor eventueel zou kunnen gebruiken.

Als het basispakket dus nog gewoon onversleuteld is, zou iedere DVB-C oplossing op de MAC moeten werken. Heb zelf echter geen ervaring met MAC.
Caiway heeft de aanvullende pakketten met Irdeto2 gecodeeerd. :)

• Beuzelarij
  • Niet online
Tha BasZ schreef op donderdag 13 november 2008 @ 11:02:
Welke oplossing gebruik jij nu dan als ik vragen mag?
LinVDR, maar ik weet niet of je dat op een MAC-mini aan de gang kunt krijgen. Standaard werkt dat namelijk met een "Full-Featured"-kaart waarop direct de TV-uit zit, maar daarvoor bestaan ook omwegen. Anders kun je beter VDR op een complete distributie installeren, als je dus Linux wilt gebruiken.

Ik weet echter niet hoe het met drivers voor jouw kaart zit. Maar als je Caiway hebt, mag je je gelukkig prijzen. Als je kaart werkt, heb je beeld, en hoef je niet allerlei fratsen uit te halen om de beelden waarvoor je betaalt ook daadwerkelijk te kunnen zien. Ieder software-pakket dat je kaart laat functioneren, volstaat dan. Zoals C4l1m3r0 aangaf zijn de extra pakketten dus gecodeerd, maar het standaard-pakket niet.

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Voorlopig is het toch alleen het standaardpakket wat we kijken / opnemen.

Hoe zit het trouwens met aansluiten van alles?

Stel je wilt niks opnemen maar gewoon puur alleen kijken, moet je het dan ook via bijv. je Elgato laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Ziggo is vaak in het nieuws vanwege ernstige storingen. Klanten kunnen een klacht indienen bij de ISP-geschillencommissie of de Consumentenautoriteit. Maar wat kan de overheid nog meer voor hen doen?

Staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken:
"Een heel belangrijk punt is dat we de kabelmarkt gaan opjagen. Die is nu onvoldoende vrij: als jij kabeltelevisie wilt houden en je bent ontevreden over Ziggo, dan kun je niks. En als je digitale televisie wilt van een andere provider, moet je naar een andere infrastructuur overstappen, Digitenne. Opta wil dat je kunt overstappen zonder dat je je apparatuur moet veranderen. Zij heeft een voorstel ter consultatie voorgelegd; dit is dus nog in een beginstadium. Ik ga volgend jaar echt mijn best doen om die concurrentie op de kabel te krijgen."

Bron

Ik hoop echt dat ze daar serieus werk van gaan maken. Benieuwd hoe groot de toename van klanten bij Caiway zal zijn, als zij het digitale basispakket onversleuteld laten. Zonder enig gehannes je Mediacenter aan de gang! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RunaR
  • Laatst online: 14-04 09:57
[b]Beuzelarij schreef op maandag 17 november 2008 @ 20:27:

.....

Ik hoop echt dat ze daar serieus werk van gaan maken. Benieuwd hoe groot de toename van klanten bij Caiway zal zijn, als zij het digitale basispakket onversleuteld laten. Zonder enig gehannes je Mediacenter aan de gang! d:)b
Vergeet dat onversleuteld gedeelte maar. In Gouda en omstreken zitten al 2 kabelaars Rekam en Caiway. Het Caiway gedeelte is gewoon versleuteld.

ISS Detector en meer voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
RunaR schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 07:40:
Vergeet dat onversleuteld gedeelte maar. In Gouda en omstreken zitten al 2 kabelaars Rekam en Caiway. Het Caiway gedeelte is gewoon versleuteld.
Je bent nu wel erg stellig. Het klopt dat het basispakket in Gouda is versleuteld, als 1 van de 2 uitzonderingen:

Afbeeldingslocatie: http://img47.imageshack.us/img47/4646/schermopname20081118120pq6.jpg

In de andere gebieden dus (nog?) niet. Hoe dan ook, het hoeft natuurlijk niet Caiway te zijn als er concurrentie is. Het is alleen te hopen dat als gevolg van 't overheidsbeleid tot dusverre, nieuwe partijen toch nog een realistische kans hebben om tot die markt toe te treden. UPC en Ziggo zijn inmiddels zo machtig, dat het voor kleine nieuwe partijen wellicht erg moeilijk is om goede voorwaarden uit te onderhandelen over de manier van doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Je hebt dus voor digitale tv van Caiway (woon ook in Gouda) wel iets meer nodig om het te kunnen zien via bijv. EyeTV.
Dus bijvoorbeeld een Alphacrypt of zo waar je weer je smartcard instopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Tha BasZ schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:29:
Je hebt dus voor digitale tv van Caiway (woon ook in Gouda) wel iets meer nodig om het te kunnen zien via bijv. EyeTV.
Dus bijvoorbeeld een Alphacrypt of zo waar je weer je smartcard instopt.
Als je de pech hebt uitgerekend in dat Gouda-gebied te wonen, wel ja. Een Alphacrypt kan veel coderingen aan, maar wellicht volstaat een goedkopere CAM. Bijvoorbeeld als het een kale standaard Irdeto-codering betreft, in plaats van de opzettelijk aangepaste versie die Ziggo gebruikt, om klanten hun kastjes op te dringen. Welke codering Caiway dus exact gebruikt moet je even bij hun navragen, tenzij iemand je dat in dit topic kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 00:37
The_Doman schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:53:
[...]
Met de bovenstaande MCE tools functioneren de TechnoTrend DVB-C/S kaarten ook onder MCE/Vista.
Helaas is het configureren en instellen niet echt eenvoudig en zijn er nog wat bugs/beperkingen aanwezig.

Ik zal dit weekend proberen om een wat gedetailleerder stappenplan hiervoor te maken. :)
Het heeft allemaal wel heel veel langer geduurd dan ik oorspronkelijk had gepland, maar voor de geinteresseerden die hun TechnoTrend DVB-C ontvanger ook willen gebruiken onder XP/VISTA Mediacenter heb ik een uitgebreide handleiding gemaakt.

TechnoTrend.nl forum: TechnoTrend DVB-C met XP/Vista MediaCenter gebruiken: Handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

The_Doman schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:20:
[...]

Het heeft allemaal wel heel veel langer geduurd dan ik oorspronkelijk had gepland, maar voor de geinteresseerden die hun TechnoTrend DVB-C ontvanger ook willen gebruiken onder XP/VISTA Mediacenter heb ik een uitgebreide handleiding gemaakt.

TechnoTrend.nl forum: TechnoTrend DVB-C met XP/Vista MediaCenter gebruiken: Handleiding
Ik heb je verhaal gevolgd en kom een heel eind, krijg netjes beeld op het zenderoverzicht kanaal (free), maar zal het ook kunnen werken met een software cam ala acamd die ik nu in dvbviewer gebruik ?
Ik zal zo mijn htpc even opengooien en het ci slot met alphacrypt even aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145260

Heeft iemand ervaring met de Technotrend TT-budget C-1500 (https://www.satshop.nl/catalog/product_info.php?cPath=33&products_id=349) i.c.m. een Alphacrypt CAM in MythTV?

En zo nee, wat is wel de ultieme combinatie om dit te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeedy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-03 16:00
Luitjes,

Zelf al sinds jaar & dag een MythTV/DVB-S gebruiker met veel plezier en weinig problemen. Nu heeft mijn vader ook ingezien dat de tvgids (xmltv), het opneemgemak, de commercial skip en een front-/backend opstelling behoorlijk handig zijn en heeft inmiddels aangegeven dat hij ook wel in is voor een dergelijke oplossing. Schotel is bij hem geen optie, maar de man is wel Ziggo bekabeld. Nu ontlopen DVB-C en DVB-S elkaar niet zoveel qua setup in het backend en ik ben dus op zoek naar wat hardware.

Ik sta wat te klikken op de akker en het valt me op dat er eigenlijk bar weinig (lees geen) DVB-C dual tuner kaarten (full featured inclusief CI) te vinden zijn. Ik wil niet naar een setup waarbij ik twee kaarten nodig ga hebben. Beetje zonde qua extra kaart, extra CAM en extra smartcard.

Heeft er iemand al iets gevonden wat de moeite waard is met goede Linux kernel ondersteuning?

dank,
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Laatst online: 04-04-2024
smeedy schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 16:35:
Ik sta wat te klikken op de akker en het valt me op dat er eigenlijk bar weinig (lees geen) DVB-C dual tuner kaarten (full featured inclusief CI) te vinden zijn. Ik wil niet naar een setup waarbij ik twee kaarten nodig ga hebben. Beetje zonde qua extra kaart, extra CAM en extra smartcard.
Ik zoek al jaren, maar nog niets gevonden. Dat zo'n kaart er niet is is de enige reden dat ik nog analoog alles opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230764

Hallo beste forum leden,

Ik wil nu toch ook wel eens overgaan op digitale Tv kijken op mijn pc.
nou heb ik deel 1,2 en 3 globaal doorgelezen maar ik kom niet echt tot een conclusie wat ik nu het beste aan kan schaffen.
Zouden jullie zo vriendelijke willen zijn mij hier een advies in te geven en of het ook mogelijk is met mijn systeem.
Ik draai op een Q6600, 6GB ram 8600GTS en windows vista ultimate 64bits.

Groeten,

Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283960

Iemand enig idee wanneer Ziggo naar CI+ overgaat, als dat snel is dan wacht ik nog even met zo'n alphacrypt kaart voor in mn Sony...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Laatst online: 00:37
Anoniem: 283960 schreef op woensdag 17 december 2008 @ 13:04:
Iemand enig idee wanneer Ziggo naar CI+ overgaat, als dat snel is dan wacht ik nog even met zo'n alphacrypt kaart voor in mn Sony...
Tja, wachten waarop?
Als er eventueel een door Ziggo ondersteunde CI+ module gaat komen dan gaat deze niet werken in de momenteel verkrijgbare TV toestellen.
CI+ gaat niet werken met de bestaande TV ontvangers, dit is elders op het forum al vaker uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
CI+ gaat niet werken met de bestaande TV ontvangers, dit is elders op het forum al vaker uitgelegd.
Dit is weer zo'n typische Ziggo uitspraak met als voornaamste doel mensen bang te maken om toch een TV met DVB-C tuner en Common Interface (CI) slot te kopen. Technisch is het namelijk mogelijk om een CI+ CAM ook in backwards compatible mode met het huidige CI te gebruiken mits Ziggo geen extra beperkingen voor ieder kanaal activeert in de CI+ CAM. De enige reden waarom er wel extra beperking geactiveerd zou kunnen is als een kanaal dat specifiek eist voor doorgifte via het Ziggo netwerk om zo de content van dat kanaal te beschermen. In dat geval kan je de kanalen waarvoor die extra beperking wel is aangezet niet bekijken met een TV met het huidige CI slot, maar alle overige kanalen waarvoor de beperking niet is aangezet blijven gewoon werken. Kanalen waar die extra beperking aanstaat kunnen alleen bekeken worden met apparatuur met een CI+ slot. Indien die apparatuur met CI+ slot opname faciliteiten heeft dan zal de opname bij kanalen met extra beperkingen mogelijk niet werken of alleen met encryptie mogelijk zijn.

Ziggo kan er natuurlijk uit eigen beweging voor kiezen om op voorhand die extra beperkingen direct op alle kanalen te activeren om zo hun klanten met apparatuur met het huidige CI slot te treiteren. Ziggo kennende is de kans groot dat ze dat doen, maar proberen ze natuurlijk via helpdeskmedewerkers de schijn op te houden dat een CI+ CAM sowieso niet kan werken in een huidig CI slot zodat het net lijkt alsof zij er niets aan kunnen doen. Vandaar dat helpdeskmedewerkers al weer druk bezig zijn om mensen op het verkeerde been te zetten. De boel verdraaien, klanten voorliegen of klanten proberen dom te houden zijn immers de kernwaarden van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou, ik gebruik nu een paar maanden FloppyDTV+AphaCrypt op een MediaCenter (zowel Vista als XP) icm Ziggo digitale tv en ik moet zeggen het valt me toch wat tegen.

Ja het beeld is super strak, maar ik heb geregeld dat het schokt, hapert, of soms helemaal niet meer doet.

Ik zit er serieus over na te denken om naar een gewone HD ontvanger met HMDI over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ligt dat niet aan de ontvangst? Er is geen reden waarom het beeld zou moeten schokken, happeren of niet meer zou moeten werken. Ligt er wel een aan welke codecs je gebruikt voor beeld/geluid, wat je gebruikt om de ts-stream uit elkaar te halen en hoe de software met je Hardware communiceert.

Kurios schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:15:
Nou, ik gebruik nu een paar maanden FloppyDTV+AphaCrypt op een MediaCenter (zowel Vista als XP) icm Ziggo digitale tv en ik moet zeggen het valt me toch wat tegen.

Ja het beeld is super strak, maar ik heb geregeld dat het schokt, hapert, of soms helemaal niet meer doet.

Ik zit er serieus over na te denken om naar een gewone HD ontvanger met HMDI over te stappen.
Ben het met mijn voorganger eens als reactie op dit bericht.

Ik gebruik ook al een paar maanden 2x FloppyDTV + AphaCrypt op een MediaCenter Vista icm Ziggo digitale tv. Hier geen enkel probleem met het tv kijken! Ik denk dus dat je je hardware/software configuratie eens moet checken.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anoniem: 261170 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 07:59:
[...]

Ben het met mijn voorganger eens als reactie op dit bericht.

Ik gebruik ook al een paar maanden 2x FloppyDTV + AphaCrypt op een MediaCenter Vista icm Ziggo digitale tv. Hier geen enkel probleem met het tv kijken! Ik denk dus dat je je hardware/software configuratie eens moet checken.
precies wat ik met de kerst van plan was te doen :)

Maar ontvangst is met een 'gewone' digitale ontvanger wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230764

Hallo,
Als het goed begrijp heb ik om digitale tv op mijn tv te kijken deze kaart nodig:
http://www.cdromland.nl/?...akers=TRUE&prodnum=173145
en deze alphacrypt kaart:
http://www.cdromland.nl/?...akers=TRUE&prodnum=173146

Is dit voldoende om digitale tv op mijn tv te kunnen ontvangen?
en hoe zijn de vooruitzichten wat betreft ziggo met het veranderen van de codering omdat ik hier het een en ander lees over CI+

Want dit grapje kost zegmaar 260 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Geen antwoord op te geven. Ziggo wil het niet, maar er is geen alternatief. CI+ is nog ver weg van een geaccepteerde standaard en nog helemaal van verkrijgbaarheid in consumenten-producten. Los ervan of het geaccepteerd gaat worden door andere fabrikanten en de consument.

Ik heb nog niks anders gehoord dan dat Ziggo begin komend jaar de Alphacrypt wil gaan blokkeren, maar de vraag is of ze het aandurven gezien het feit dat ze nog geen goede naam hebben onder consumenten. Vervolgens duizenden mensen met een Alphacrypt van de kabel gooien lijkt me niet geslaagd. Op die manier wakkeren ze de roep om een open kabel voor digitaal tv ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 09:22

psy

Kurios schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:15:

Over het schokken. Vista Media Center in combinatie met digitale tv (dus ook FloppyDTV) schokt altijd... bij mij exact een keer elke 8 seconden helaas. Is een knudde implementatie als je het mij vraagt.
Als je iets opneemt en het daarna afspeelt, stutter
Als je iets opneemt en daarna afspeelt in Media Plyer -> geen stutter

[ Voor 8% gewijzigd door psy op 19-12-2008 18:15 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

psy schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:09:
[...]

Over het schokken. Vista Media Center in combinatie met digitale tv (dus ook FloppyDTV) schokt altijd... bij mij exact een keer elke 8 seconden helaas. Is een knudde implementatie als je het mij vraagt.
Het is natuurlijk kul om dit direct maar voor iedereen hier uit te spreken. Ik heb geen hikken of stotteren of wat dan ook onder Vista MCE dus beperk de conclusie AUB tot je eigen systeem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ook niet als je een ticker bekijkt? Aangesloten op een plasma (50Hz output)

[ Voor 98% gewijzigd door psy op 19-12-2008 20:44 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-04 08:22
[...]
Het lijkt erop alsof je een andere refreshrate gebruikt binnen VMC. Heb je de "EnableRefreshRateChange" al proberen te zetten? Door deze registry entry op 0 te zetten (in HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion \Media Center\Settings\DisplayService) kun je voorkomen dat VMC een andere refreshrate gebruikt als je desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-04 08:22
Mijn vraag aan Ziggo (aan de Ziggo servicedesk):

"Ik maak al een paar jaar gebruik van uw Digitale TV en dit naar volle tevredenheid. Op dit moment heb ik 2 smartcards en die gebruik ik i.c.m. een AlphaCrypt CAM in een niet door u gecertificeerde decoder. Ook dit werkt al jaren naar volle tevredenheid.

Nu lees ik op diverse forums dat u per 1/1/2009 gaat overstappen naar een ander systeem (Ci+ ipv CI) waardoor mijn decoders wel eens niet meer zouden kunnen werken.

Is dit inderdaad het geval? Gaat u inderdaad de CI ondersteuning per 1/1/2009 stopzetten? Zo ja, dan zou ik dat graag z.s.m weten. Ik kan dan nog dit jaar maatregelen treffen zodat ik begin volgend jaar nog steeds TV kan kijken."

Het antwoord van Ziggo:

"Tot nu toe heeft Ziggo digitale televisie gewerkt met de CI standaard. De decoders die Ziggo heeft aangeboden werken dus ook met deze standaard. De Ci+ standaard is een uitbreiding op deze standaard en zal werken in combinatie met de door Ziggo uitgegeven decoders. Omdat uw decoder op dit moment werkt met het bestaande Ziggo signaal, is er geen reden om aan te nemen dat dat in de toekomst niet zo zal zijn. Dit zou namelijk betekenen dat er met de door Ziggo uitgegeven decoders ook problemen zouden ontstaan. Mochten er toch problemen ontstaan, dan kunt u terzijnertijd contact opnemen met onze telefonische hulpdienst zodat zij kunnen bekijken waardoor eventuele problemen ontstaan en hoe ze opgelost kunnen worden."

[ Voor 0% gewijzigd door RAPWare op 20-12-2008 13:10 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
RAPWare schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:09:
"Tot nu toe heeft Ziggo digitale televisie gewerkt met de CI standaard. De decoders die Ziggo heeft aangeboden werken dus ook met deze standaard. De Ci+ standaard is een uitbreiding op deze standaard en zal werken in combinatie met de door Ziggo uitgegeven decoders. Omdat uw decoder op dit moment werkt met het bestaande Ziggo signaal, is er geen reden om aan te nemen dat dat in de toekomst niet zo zal zijn. Dit zou namelijk betekenen dat er met de door Ziggo uitgegeven decoders ook problemen zouden ontstaan. Mochten er toch problemen ontstaan, dan kunt u terzijnertijd contact opnemen met onze telefonische hulpdienst zodat zij kunnen bekijken waardoor eventuele problemen ontstaan en hoe ze opgelost kunnen worden."
Uit het dikgedrukte deel van dit helpdesk antwoord kan je opmaken dat de persoon die dit antwoord gescheven heeft eigenlijk geen idee heeft wat de CI standaard nu precies inhoud. Het Common Interface (CI) slot is namelijk een PCMCIA slot in ontvangers zodat die ontvangers na aankoop geschikt gemaakt kunnen worden voor het door de digitale TV provider gekozen Conditional Access System (CAS) door het plaatsen van een Conditional Access Module (CAM). Hoe zo'n CAM moet communiceren (het protocol) met de ontvanger via het CI slot is ook vastgelegd in de DVB-CI specificatie en is voor alle merken/type CAM's gelijk zodat die CAM's uitwisselbaar zijn. De hardware beschijving en het communicatie protocol samen vormen dus de DVB-CI specificatie en is voor alle digitale TV systemen (DVB-C, DVB-T, DVB-S, etc) gelijk.

In de door Ziggo aanbevolen kabel ontvangers zit helemaal geen CI slot en de CAM is niet uitgevoerd als een hardware component die via het CI protocol communiceert met de rest van de ontvanger. De CAM is als een software library geïntegreerd met de rest van de firmware van de ontvanger. Als je een aanbevolen ontvanger hebt dan kun je de versie van die software-matige Irdeto 2 CAM opvragen via de systeem menu's van de ontvanger door even te zoeken naar de naam SoftCell in de versie overzichten.

De DVB-CI specificatie is dus geen protocol specificatie tussen de digitale TV headend van Ziggo en jouw ontvanger, maar een protocol specificatie tussen de CAM en de ontvanger. De CI+ specificatie (wat overigens geen algemeen geaccepteerde DVB standaard is al wil Ziggo je graag anders doen geloven) is een door wat fabrikanten bedachte uitbreiding van de DVB-CI standaard waarmee het signaal dat de CAM verlaat van encryptie kan worden voorzien zodat je het signaal niet meer kan gebruiken voor verspreiding of het branden op DVD's.

De CI+ specificatie maakt gebruik van dezelfde PCMCIA hardware als de DVB-CI standaard en CAM's voor de nieuwe CI+ specificatie hebben ook een backwards compatible mode met de DVB-CI standaard zodat ze dus in principe gebruikt kunnen worden in de huidige CI sloten. Uiteraard is bij CI+ het DVB-CI protocol uitgebreid met nieuwe instructies zodat er gebruik gemaakt kan worden van de verhoogde beveiliging van het signaal middels encryptie. Daarnaast is het CI+ protocol ook zodanig uitgebreid dat het bestuurd kan worden vanuit de digitale TV headend van het kabelbedrijf zodat zij kunnen bepalen of het signaal dat de CAM verlaat wel of niet van encryptie is voorzien. Het grote verschil met de DVB-CI standaard. Het kabelbedrijf kan de CAM die werkt volgens de CI+ specificatie dus instrueren dat een kanaal alleen met encryptie de CAM verlaat. In dat geval is zo'n kanaal niet te bekijken als die CI+ CAM in een DVB-CI standaard slot zit. Grote kans dat Ziggo de uit te brengen CI+ CAM dus voor alle digitale kanalen instrueert om alleen met encryptie te werken zodat bij Ziggo een CI+ CAM in een DVB-CI standaard slot geen zin heeft.

Ik zou het antwoord van deze helpdesk medewerker maar met een korreltje zout nemen. Dit antwoord is duidelijk geen officieel Ziggo standpunt/uitspraak, maar een persoonlijke gedachtenkronkel van iemand die technisch niet weet hoe één en ander in elkaar zit.

[ Voor 5% gewijzigd door ArChie op 20-12-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Ik zag net dat er nieuwe driver uit zijn voor de FloppyDTV: 5.3 (beta)

Voor de HDTV icm MCE TV Pack 2008 kijkers wat verbeteringen. Ik ben een hele tijd terug al overgegaan op Mediaportal en dat werkt perfect. De 1.0 final komt ook binnenkort uit.
Changes in Integrated Driver Setup 5.3.N BETA
- Some improvements in driver architecture to reduce BSOD cases.
- Improved detection of HDTV channels in Windows Media Center TV Pack 2008 for all the products.
- FireDTV Viewer: improved PID filtering. Reduced problems with high bit rate transponders on Thor

Recommendations and known issues
This setup is recommended for:
- Users using searching HDTV channels with "Windows Media Center TV Pack 2008"
- Users using "Premiere" (Austria, Germany, Switzerland) in Windows Media Center.
- Users of Vista 64 bit
- Update your FireDTV / FloppyDTV S2 to the latest firmware to use it with Windows Media Center TV Pack 2008
- Only few DVB-S2 transponders can be found in "Windows Media Center TV Pack 2008". If some transponder is missing after channel scan then use the MCE drivers also in "Windows Media Center TV Pack 2008"

[ Voor 8% gewijzigd door Chilly_Willy op 20-12-2008 14:33 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kurios schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:35:
[...]

precies wat ik met de kerst van plan was te doen :)

Maar ontvangst is met een 'gewone' digitale ontvanger wel goed.
Nou dan is 1 punt al uitgesloten: het signaal.
Reden te meer om aan te nemen dat er iets niet lekker zit in je hardware / software config.

Want nogmaals hier werkt het perfect. Gebruik ffdshow / haali / powerdvd en vista ultimate. succes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

psy schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:42:
Mijn HTPC hangt hier toevallig ook aan een Panasonic plasma, aangesloten via DVI>HDMI.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
psy schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:42:
Dat is idd een goeie test om te zien of o.a. de deinterlacing goed is. Bij mijn ati 3450 is de ticket echt smooth met vector adaptive deinterlacing. Ik gebruik powerdvd 8 mpeg2 codecs icm mediaportal.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05 17:21
ArChie schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:52:
De CI+ specificatie maakt gebruik van dezelfde PCMCIA hardware als de DVB-CI standaard en CAM's voor de nieuwe CI+ specificatie hebben ook een backwards compatible mode met de DVB-CI standaard zodat ze dus in principe gebruikt kunnen worden in de huidige CI sloten. Uiteraard is bij CI+ het DVB-CI protocol uitgebreid met nieuwe instructies zodat er gebruik gemaakt kan worden van de verhoogde beveiliging van het signaal middels encryptie. Daarnaast is het CI+ protocol ook zodanig uitgebreid dat het bestuurd kan worden vanuit de digitale TV headend van het kabelbedrijf zodat zij kunnen bepalen of het signaal dat de CAM verlaat wel of niet van encryptie is voorzien. Het grote verschil met de DVB-CI standaard. Het kabelbedrijf kan de CAM die werkt volgens de CI+ specificatie dus instrueren dat een kanaal alleen met encryptie de CAM verlaat. In dat geval is zo'n kanaal niet te bekijken als die CI+ CAM in een DVB-CI standaard slot zit. Grote kans dat Ziggo de uit te brengen CI+ CAM dus voor alle digitale kanalen instrueert om alleen met encryptie te werken zodat bij Ziggo een CI+ CAM in een DVB-CI standaard slot geen zin heeft.
Bij CI+ zal normaal in een losse decoder het signaal dus gedecrypt moeten worden voor het de MPEG-decoder ingaat.

Ik ga vast een voorspelling doen. Mocht CI+ populair worden, dan kunnen we straks TV-kaarten kopen in China die het signaal decrypten voor het over de PCI-bus gaat.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-03 15:22
[...]

Beetje kort door de bocht. Ik gebruik een Terratec tuner, softcam, DVBviewer en DVBSBridge en het loopt als een trein, zelfs de HD kanalen. Nog geen hiccups gehad.... Dus het kan gewoon heel goed lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Chilly_Willy schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 16:37:
[...]
Dat is idd een goeie test om te zien of o.a. de deinterlacing goed is. Bij mijn ati 3450 is de ticket echt smooth met vector adaptive deinterlacing. Ik gebruik powerdvd 8 mpeg2 codecs icm mediaportal.
Het heeft niets met deinterlacing te maken. Het beeld is verder uitstekend, MAAR hikt gewoon elke 8 seconden.
Phoenix_X schreef op maandag 22 december 2008 @ 00:42:
[...]

Beetje kort door de bocht. Ik gebruik een Terratec tuner, softcam, DVBviewer en DVBSBridge en het loopt als een trein, zelfs de HD kanalen. Nog geen hiccups gehad.... Dus het kan gewoon heel goed lopen.
Ik heb het dan ook over Mediacenter...

Goed, nogmaals, iets uitgebreider. Het stotter probleem doet zich alleen voor in Media center. Als ik live-tv kijk, elke 8 seconden een heel klein hikje. Het is zo klein dat het meestal helemaal niet zichtbaar is. Maar bij langzame pan’s zie je het. En bij tickers zie je het duidelijk. Nogmaals, het is niet zo storend, mijn vrouw ziet het niet, maar ik zie het nou eenmaal. En het hoort zeker niet!

Als ik iets opneem, en dit afspeel, zie ik ook weer dit hikje. Elke 8 sec. weer, je kan er een stopwatch op gelijk zetten.
Maar als ik zo’n opgenomen bestand afspeel met eender welk ander programma, loopt het helemaal vloeiend. Geen enkel hikje. Mijn FloppyDTV doet het dus verder goed, en mijn videokaart dus ook.

Ook valt op dat het probleem zich niet (zichtbaar) voordoet als ik de HTPC aansluit op een gewone computermonitor met een veel hogere refreshrate dan 50Hz.

En daarom zeg ik dus: er is gewoon iets mis met Vista Media Center. Er gaat iets fout met de communicatie tussen Media Center en de videokaart. Er zijn genoeg topics op andere fora te vinden met gebruikers die identiek dezelfde problemen melden. Alle mogelijke oplossingen heb ik geprobeerd maar hebben helaas geen zin gehad.
RAPWare schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:05:
[...]

Het lijkt erop alsof je een andere refreshrate gebruikt binnen VMC. Heb je de "EnableRefreshRateChange" al proberen te zetten? Door deze registry entry op 0 te zetten (in HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion \Media Center\Settings\DisplayService) kun je voorkomen dat VMC een andere refreshrate gebruikt als je desktop.
Zal ik eens proberen. Maar ik denk niet dat dit mis gaat, want als ik de refresrate van de desktop wijzig naar 24Hz, zie ik Media Center ook traag worden door de flink lagere fps. Volgens mij volgt deze gewoon de desktop refresrate.

[ Voor 93% gewijzigd door psy op 22-12-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Beetje kort door de bocht. Ik gebruik een Terratec tuner, softcam, DVBviewer en DVBSBridge en het loopt als een trein, zelfs de HD kanalen.
Dat is interessant. Ik wist dat dit mogelijk zou moeten zijn, maar jij bent 1 van de eersten waarvan ik hoor dat ze het in de praktijk ook aan de gang hebben. Ik weet wat DVBSBridge inhoudt, en wat het behoort te doen, het emuleren van DVBViewer of ProgDVB als een DVB-T driver waarmee MCE overweg kan. Hiermee bestuur je dus alles via de interface van MCE? Dus je slingert via MCE niet een extern programma aan, althans niet zichtbaar? Welke server gebruik je daarbij, NewCS, en gaat het via XP of Vista MCE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2

Willem2

Ω is futile

[...]

En kijk je dan ook live TV binnen vista media center? Dus niet in DVBviewer gewoon op de vista desktop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

.

[ Voor 188% gewijzigd door psy op 23-12-2008 12:44 . Reden: verkeerde topic ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.