Het heeft niets met deinterlacing te maken. Het beeld is verder uitstekend, MAAR hikt gewoon elke 8 seconden.
Ik heb het dan ook over Mediacenter...
Goed, nogmaals, iets uitgebreider. Het stotter probleem doet zich alleen voor in Media center. Als ik live-tv kijk, elke 8 seconden een heel klein hikje. Het is zo klein dat het meestal helemaal niet zichtbaar is. Maar bij langzame pan’s zie je het. En bij tickers zie je het duidelijk. Nogmaals, het is niet zo storend, mijn vrouw ziet het niet, maar ik zie het nou eenmaal. En het hoort zeker niet!
Als ik iets opneem, en dit afspeel, zie ik ook weer dit hikje. Elke 8 sec. weer, je kan er een stopwatch op gelijk zetten.
Maar als ik zo’n opgenomen bestand afspeel met eender welk ander programma, loopt het helemaal vloeiend. Geen enkel hikje. Mijn FloppyDTV doet het dus verder goed, en mijn videokaart dus ook.
Ook valt op dat het probleem zich niet (zichtbaar) voordoet als ik de HTPC aansluit op een gewone computermonitor met een veel hogere refreshrate dan 50Hz.
En daarom zeg ik dus: er is gewoon iets mis met Vista Media Center. Er gaat iets fout met de communicatie tussen Media Center en de videokaart. Er zijn genoeg topics op andere fora te vinden met gebruikers die identiek dezelfde problemen melden. Alle mogelijke oplossingen heb ik geprobeerd maar hebben helaas geen zin gehad.
RAPWare schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:05:
[...]
Het lijkt erop alsof je een andere refreshrate gebruikt binnen VMC. Heb je de "EnableRefreshRateChange" al proberen te zetten? Door deze registry entry op 0 te zetten (in HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion \Media Center\Settings\DisplayService) kun je voorkomen dat VMC een andere refreshrate gebruikt als je desktop.
Zal ik eens proberen. Maar ik denk niet dat dit mis gaat, want als ik de refresrate van de desktop wijzig naar 24Hz, zie ik Media Center ook traag worden door de flink lagere fps. Volgens mij volgt deze gewoon de desktop refresrate.
[
Voor 93% gewijzigd door
psy op 22-12-2008 10:58
]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)