Het ATI HD48xx Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 36.768 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 13:35
Ik heb hier zelf een HD4850 draaien, een Club3D versie welteverstaan.
Wordt jullie video kaart ook zo heet? Als ik normaal computer is alles koel, als ik echter cod4 ff laat draaien en de videokaart aan de gang zet word de kast erg heet.
Ik heb dat wel maar 2 fans in de kast maar mijn video kaart wordt een stuk heter dan een 9800 van een vriend van me.

Is het tog aan te raden een extra fan voor de video kaart in te bouwen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ApexAlpha schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:34:
Ik heb hier zelf een HD4850 draaien, een Club3D versie welteverstaan.
Wordt jullie video kaart ook zo heet? Als ik normaal computer is alles koel, als ik echter cod4 ff laat draaien en de videokaart aan de gang zet word de kast erg heet.
Ik heb dat wel maar 2 fans in de kast maar mijn video kaart wordt een stuk heter dan een 9800 van een vriend van me.

Is het tog aan te raden een extra fan voor de video kaart in te bouwen misschien?
Zoals je op vele plekken in dit topic kan lezen worden de 48x0'en inderdaad vrij heet. 90 graden cshijnt geen uitzondering te zijn en die hitte wordt regelrecht je kast in gepompt. Zonder voldoende airflow heb je een probleem, of in ieder geval een leuke kachel voor de koude avonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Sorry maar een HD4850 op 90°C zal minder warmte afvoeren naar je kast dan één op 45°C. Hoe beter de koeling op je videokaart hoe sneller je de warmte gewoon afvoert naar de omgevingslucht in je kast. Het opgewekte wattage is gewoon hetzelfde, bij de één ga je eerder de inwendige energie verhogen en bij de andere ga je die warmte energie afvoeren naar iets op lagere temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Als ik het goed begrijp kan ik in mijn HD4870 dus in 2D mode elke willekeurige klokfrequentie flashen die ik maar wil?

Hoe zit het met voltage, kun je die in 3d 'optimal' mode ook nog undervolten, of moet die echt op 1.263V blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Vanmiddag heb ik op m'n Sapphire HD4850 (reference design, dus met stock cooler en single-slot) een Arctic Accelero S1 rev. 2 gezet. Voor één RAM-module een Zalman low-profile heatsink gebruikt (als je de meegeleverde heatsink gebruikt, komt de heatpipe tegen de heatsink aan), voor de overige gewoon de meegeleverde. Ik had blijkbaar een versie gefabriceerd vóór mei, want er waren geen heatsinks meegeleverd voor de VRM's. Dan maar voor de vier grote inductors een full-profile Zalman heatsink gebruikt, en voor de acht kleintjes twee low-profile Zalman heatsinks. Toen de S1 zelf eropgezet en PC opgestart. In de BIOS ff gekeken naar de fan speeds van nieuwe casefans die ik tegelijkertijd ook vervangen heb. Na een à twee minuten viel m'n beeld weg en ging er een rode LED branden op de 4850 (volgens mij de D1601). PC uitgezet en weer aan, kaart eruit en er weer in, S1 er opnieuw opgezet, stock cooler er weer op; maar nog steeds geen beeld en de rode LED brandt meteen bij het aanzetten van de PC. LED D1601 duidt volgens internet op temperatuur probleem. Maar ik weet niet wat ik fout gedaan heb. De 4850 heeft enkele weken zonder problemen gedraaid in m'n systeem. Ik heb dus ook de case fans vervangen, maar ik krijg die rode LED met de kast open. Is m'n kaart nu kapot of kan ik hem weer tot leven wekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 22:15

n00bs

Het is weer Zomer!

SiHiDa schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:06:
Vanmiddag heb ik op m'n Sapphire HD4850 (reference design, dus met stock cooler en single-slot) een Arctic Accelero S1 rev. 2 gezet. Voor één RAM-module een Zalman low-profile heatsink gebruikt (als je de meegeleverde heatsink gebruikt, komt de heatpipe tegen de heatsink aan), voor de overige gewoon de meegeleverde. Ik had blijkbaar een versie gefabriceerd vóór mei, want er waren geen heatsinks meegeleverd voor de VRM's. Dan maar voor de vier grote inductors een full-profile Zalman heatsink gebruikt, en voor de acht kleintjes twee low-profile Zalman heatsinks. Toen de S1 zelf eropgezet en PC opgestart. In de BIOS ff gekeken naar de fan speeds van nieuwe casefans die ik tegelijkertijd ook vervangen heb. Na een à twee minuten viel m'n beeld weg en ging er een rode LED branden op de 4850 (volgens mij de D1601). PC uitgezet en weer aan, kaart eruit en er weer in, S1 er opnieuw opgezet, stock cooler er weer op; maar nog steeds geen beeld en de rode LED brandt meteen bij het aanzetten van de PC. LED D1601 duidt volgens internet op temperatuur probleem. Maar ik weet niet wat ik fout gedaan heb. De 4850 heeft enkele weken zonder problemen gedraaid in m'n systeem. Ik heb dus ook de case fans vervangen, maar ik krijg die rode LED met de kast open. Is m'n kaart nu kapot of kan ik hem weer tot leven wekken?
Klinkt als doorgefikt.
Persoonlijk snap ik ook niet dat zoveel tweakers eerst met hun nieuwe spul gaan klooien voordat ze het uitgebreid testen. Andere ven kost enkel geld en levert niets op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Avalaxy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:38:
Als ik het goed begrijp kan ik in mijn HD4870 dus in 2D mode elke willekeurige klokfrequentie flashen die ik maar wil?
Er zijn natuurlijk grenzen he. ;)
Bijvoorbeeld als ik mijn geheugen op mijn HD4850 lager zet dan 500MHz krijg ik artifacs en de GPU lager dan 100MHz is ook een slecht idee. Daarom eerst maar eens met een programma instellen welke frequenties werken en daarna die er maar inflashen.
Hoe zit het met voltage, kun je die in 3d 'optimal' mode ook nog undervolten, of moet die echt op 1.263V blijven staan?
Tuurlijk als die van jouw op 1 Volt stabiel wil draaien waarom dan niet. :p

n00bs schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:48:
[...]

Klinkt als doorgefikt.
Persoonlijk snap ik ook niet dat zoveel tweakers eerst met hun nieuwe spul gaan klooien voordat ze het uitgebreid testen. Andere ven kost enkel geld en levert niets op ;)
Ik snap niet waarom je er een andere koeler er op zou willen hebben terwijl de standaard koeler alle onderdelen samen over het algemeen beter koelt. Is wel leuk een GPU temp van 40 graden maar wat maakt het uit dat die van mij 90 graden wordt, als die er tegen kan waarom niet. ;)
Misschien om iets verder over te klokken, maar daar doen de meesten het toch niet voor.
Voor dat geld had ik bijvoorbeeld een HD4870 inplaats van een HD4850 gekocht lijkt mij persoonlijk een betere investering. Maar ach wie ben ik. :+

[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 07-10-2008 23:01 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246336

Avalaxy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:38:

Alhoewel ik me alleen tot clock 1en 2 heb beperkt!Maar deze bios lijkt me veelbelovend dus (ik ben toch al over de streep)zal ik nog wel verder gaan.

Het meest zie je:

clock info1= gpu 550
ram 900
voltage 1.083

clock info2= gpu 550
ram 900
voltage 1.083

clock info3= gpu 550
ram 900
voltage 1.083 alle verdere clock infos zijn

gpu 750,ram 900 en voltage 1.263 dus ook accelerated 3D.

nogmaals dit is met een bios die dat voltage ondersteunt

Ik vindt 1.083 in combinatie met die stock ram wel hoog,ATT doet het ddr dus...maar het kan zonder .
Het minste idle verbruik is nog steeds met ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 18:31
-The_Mask- schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 22:56:
[...]
Ik snap niet waarom je er een andere koeler er op zou willen hebben terwijl de standaard koeler alle onderdelen samen over het algemeen beter koelt. Is wel leuk een GPU temp van 40 graden maar wat maakt het uit dat die van mij 90 graden wordt, als die er tegen kan waarom niet. ;)
Misschien om iets verder over te klokken, maar daar doen de meesten het toch niet voor.
Voor dat geld had ik bijvoorbeeld een HD4870 inplaats van een HD4850 gekocht lijkt mij persoonlijk een betere investering. Maar ach wie ben ik. :+
Wat dacht je van een lagere geluidsproductie? Met bijkomend voordeel dat de kaart koeler blijft :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

* Anoniem: 134818 met backslash

Verder is een S2 maar 16 euro. Voor 16 euro extra heb je geen 4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Als je de kaart koeler wilt heb je er denk ik niks aan om de fan te vervangen. Die fan die er standaard in zit is gemaakt voor die heatsink, waarom zou je daar aan willen klooien?

Wat echt helpt is de koeler er afhalen en de koelpasta vervangen. Dat maakt verschil. Een extra casefannetje of het veranderen van de standaard fan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
BackSlash schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 08:18:
[...]

Wat dacht je van een lagere geluidsproductie?
Dat zou idd een reden kunnen zijn maar vind de kaart sowieso al stil. En idle onhoorbaar.
Met bijkomend voordeel dat de kaart koeler blijft :)
De kaart over het algemeen juist niet de GPU wel.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

Als ik kijk naar de koeler die standaard er bij geleverd word, koelt die ook alleen maar de VRM's de geheugen blokjes en de core. Dat kleine gaatje wat er in zit zorgt echt neit voor een goeie flow over je kaart. De S1 daar en tegen zorgt dat je hele kaart wel lucht kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:57

watercoolertje

Untertitel

Inderdaad, die heatsink van de standaard single slot kaart raakt toch niet overal de kaart zelf enkel op de punten waar je het met welke andere koeling dan ook zou moeten doen (ze worden niet voor niks gekoelt). Zowiezo die dual raakt bijna niks op de kaart koelt alleen de core en wat vrm's niet eens het geheugen.

Ik heb trouwens 1 dual en 1 single waarvan ik me single heb geruild met iemand die een dual had, anders had ik een rode en blauwe kaart (die blauwe is de dual en is ook nog is langer).

Ik ga ze nog ff uitgebreid testen voor ik de koelers vervang met de AC Twin Turbo's die ik heb liggen... Denk wel dat dat een enorm verschil gaat maken, zowiezo voor het aanzicht van die dualslots koelers vind ik er echt ubergierig uit zien en me ram wordt niet eens gekoeld met een heatsink, maar vooral kwa temperatuur. me kast red zich wel met de overige warmte, 120mm in en out en me CPU wordt buiten de kast met 2x120mm koelers gekoelt door me WC opstelling :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmontel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:51
Misschien wist je het al misschien niet gewoon ter info :
:o
Catalyst 8.10 krijgt toerentalregeling.

Ongeveer maandelijks probeert ATI de Catalyst-drivers voor 3D-chips te verbeteren, zoals we bijvoorbeeld zagen bij Catalyst 8.8 en Catalyst 8.9. In een bèta-versie van Catalyst 8.10 (RC2) heeft ATI handmATIge toerentalregeling voor de ventilator van videokaarten uit de Radeon HD 4800 serie toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/3/0/2/8/1.png

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/3/0/2/8/3.png

Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/2/3/0/2/8/2.png

In bovenstaande afbeelding zien we de instelling "Enable Manual Fan Control". Het toerental van de ventilator van de Radeon HD 4850, 4870 en 4870 X2 kan hiermee tussen 20% en 100% ingesteld worden. De instelling zou in zowel Windows Vista als Windows XP moeten functioneren. Het is momenteel nog niet duidelijk wanneer de officiële versie van Catalyst 8.10 zal verschijnen.

Bovenstaande afbeelding is afkomstig van ComputerBase.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Precies hetzelfde is nu toch ook mogelijk door even je profiel aan te passen ? 8)7

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-06 23:08
Even een vraagje:

Ik zat te kijken naar de Dual Slot HD4850 van Sapphire. In de reviews las ik alleen dat dit niet een stille uitvoering is.. alleen wat ik nergens kan vinden is of het erger is dan de standaard versie (of erger dan een x1950 pro, mijn huidige kaart). Het enige wat ik zie is dat dat kaart koeler blijft en ongeveer dezelfde prijs is.

Maakt deze kaart meer lawaai dan de standaard versie?
Is deze dual slot zn geld waard of raden jullie iets anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 18:31
Y3LLoW schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:29:
Precies hetzelfde is nu toch ook mogelijk door even je profiel aan te passen ? 8)7
Dit is wel een stukje laagdrempeliger denk ik :) Alleen ik denk dat hij via deze instelling altijd op het ingestelde niveau zal zijn ingesteld? Ik weet niet of dat altijd zo handig is...

[ Voor 34% gewijzigd door BackSlash op 08-10-2008 16:47 ]

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Silencer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 03:32
Wombat13 schreef op woensdag 08 oktober 200p8 @ 16:46:
Even een vraagje:

Ik zat te kijken naar de Dual Slot HD4850 van Sapphire. In de reviews las ik alleen dat dit niet een stille uitvoering is.. alleen wat ik nergens kan vinden is of het erger is dan de standaard versie (of erger dan een x1950 pro, mijn huidige kaart). Het enige wat ik zie is dat dat kaart koeler blijft en ongeveer dezelfde prijs is.

Maakt deze kaart meer lawaai dan de standaard versie?
Is deze dual slot zn geld waard of raden jullie iets anders aan?
Als je niet overclocked zou ik eerder kijken naar een stock kaartje met singleslot koeling. Denk wel dat ATI zorgt dat hun koeling voldoende is, welke firma wil nu een grote terugroep actie doen. Het zou hun enorm veel geld kosten zouden ze een ontwerp maken die veel uitval zou hebben door thermische problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-06 23:44
BackSlash schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 16:47:
[...]

Dit is wel een stukje laagdrempeliger denk ik :) Alleen ik denk dat hij via deze instelling altijd op het ingestelde niveau zal zijn ingesteld? Ik weet niet of dat altijd zo handig is...
Tja, als je kijkt wat je met ATI tray tools allemaal al tijden kan....trapsgewijze fanregeling op basis van temperatuur, geheugen downclocken in 2D modus, geen overkloklimiet, voltage verlagen in 2D modus, game 3D profielen die wel automatisch terugveranderen naar standaard na afsluiten van de applicatie (ik weet niet of dit inmiddels wel werkt met CCC maar dat was met 8.8 niet zo).
Dan vind ik dit soort updates van CCC vrij oninteressant. Behalve voor multi-monitor zie ik geen reden om CCC te gebruiken.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-02-2024
anathema schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:40:
[...]

Tja, als je kijkt wat je met ATI tray tools allemaal al tijden kan....trapsgewijze fanregeling op basis van temperatuur, geheugen downclocken in 2D modus, geen overkloklimiet, voltage verlagen in 2D modus, game 3D profielen die wel automatisch terugveranderen naar standaard na afsluiten van de applicatie (ik weet niet of dit inmiddels wel werkt met CCC maar dat was met 8.8 niet zo).
Dan vind ik dit soort updates van CCC vrij oninteressant. Behalve voor multi-monitor zie ik geen reden om CCC te gebruiken.
Ik ben sinds kort ook overgestapt naar ATT (i.c.m. een 4870). Ik moet zeggen: 1 verademing. Naast dat ik het RAM-slurpende CCC kwijt ben, kan ik nu ook beter de instellingen regelen tussen 2D en 3D modus, en goede fanprofielen maken. Wat dat betreft loopt CCC al te lang achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 22:15

n00bs

Het is weer Zomer!

Inuyasha schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:17:
[...]

Ik ben sinds kort ook overgestapt naar ATT (i.c.m. een 4870). Ik moet zeggen: 1 verademing. Naast dat ik het RAM-slurpende CCC kwijt ben, kan ik nu ook beter de instellingen regelen tussen 2D en 3D modus, en goede fanprofielen maken. Wat dat betreft loopt CCC al te lang achter.
Heb jij dan ook gecontroleerd of jouw "2D profiel" ook echt werkt? want ik krijg het vermoeden dat er enkel geschakeld wordt aan de hand van de GPU belasting. En tot nu toe lijkt dat van 0-20% clock 1 te zijn, 21-40% clock 2, en >40% clock 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Laatst online: 14-06 22:04
Zo, net een accelero S1 rev.2 op mijn Sapphire HD4850 Dualslot versie gezet.
Ik was even bang dat dit niet ging passen omdat het een ander pcb design is, maar hij past perfect! inclusief de bijgeleverde heatsinkjes voor op het geheugen.

Ik wou van de stock koeler of omdat deze een vreselijk lawaai maakte (ik hou van stilte).
Met de accelero + 2 keer een 80mm Nexus fan is dat lawaai echt verleden tijd!

Stock cooler (100% fanspeed=F1 auto):
Idle @500/975: 35°C
Stressed @625/975: 59°C
Stressed @700/1050: 60°C

Afbeeldingslocatie: http://img159.imageshack.us/img159/4350/dscf7282nz1.jpg
Dit geeft als resultaat:

Accelero S1rev.2 + 80mm Nexus 100% speed:
Ilde @500/975: 28°C
Stressed @625/975: 45°C
Stressed @700/1050: nog niet gedaan

Stressed= Furmark @1680*1050 2xMSAA voor 10 minuten.
Temperatuur= 'GPU temperature' uit Gpu-z (zelfde als in CCC)

Leuk die temperaturen, maar wat een stilte zeg, heerlijk!
Ik zal wel kijken of ik een uitgebreidere review en/of howto kan maken

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Laatst online: 11-06 23:08
Nolani schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 20:23:

Ik wou van de stock koeler of omdat deze een vreselijk lawaai maakte (ik hou van stilte).
Met de accelero + 2 keer een 80mm Nexus fan is dat lawaai echt verleden tijd!

...
Lawaai is natuurlijk persoonlijk.. zou je een idee kunnen geven? (in db is een beetje moeilijk... neem niet aan dat je er met een meter naast hebt gezeten.. ;) ) Ik zit hier nu met een Sapphire x1950 pro, die bij vlagen herrie kan maken..
Ik kan wel leven met een beetje herrie.. maar t moet niet zo zijn dat ik tijdens Gears of War bijvoorbeeld naast een Boeing 747 lijk te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Laatst online: 14-06 22:04
Wombat13 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 22:13:
[...]

Lawaai is natuurlijk persoonlijk.. zou je een idee kunnen geven?
Tsja, dat is lastig om zo te zeggen.
Het is ook vooral de toon van het geluid, de stock koeler gaf een echt merkbare straalmotor zeg maar, ongeveer die toonhoogte. Vergelijk het met een stel erg oude fans (uit voedingen oid) die dan op vol vermogen draaien, op 20% hoorbaar tijdens browsen, en op <50% altijd hoorbaar (ook bij films/games etc.) ik moest de versterker zelfs iets op draaien om goed te kunnen luisteren. Mijn pc staat trouwens op de grond onder het bureau.

De 'zachte, donkere ruis' die ik nu hoor is totaal niet meer storend.
Voor het echte stilte werk ligt hier nog een fancontroler te wachten.
Het is vooral bedoeld voor mijn heilige nachtrust :+

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ATT icm nieuw bios en RBE gebruik; de HD4870 met stock cooling (wil die lucht er uit hebben!)

Chipset 37c° was 52c°idle ( na het insteken van de 4870)
Gpu 43c° was 79c°
gpu vrm 39c° was 72idle

gpu vrm 9.48A was 30A idle
rpm cooler=976 idle = is geen lawaai!

Mijn kabels worden wel nog slap aan de achterzijde v/d PC 8)
De temp v/d CPU is ook flink omlaag.

Onder load komt de kaart niet meer boven de 67 c°
De Gpu VRM zit dan op of rond 29A dat was eerst idle met de eerste stock bios!

Ik heb een fan in de zijkant zitten die op de kaart en ook op de chipset gericht is, en een goede voeding die tezamen met de kaart de lucht naar buiten werkt.
Dus eigenlijk geen traditionele in-outtake fan ofzo.

Dat de kaart er tegen kan ok, maar ik was toch beetje verontrust door de totale opwarming van het systeem en het verbruik idle. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-06 23:44
n00bs schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:10:
[...]

Heb jij dan ook gecontroleerd of jouw "2D profiel" ook echt werkt? want ik krijg het vermoeden dat er enkel geschakeld wordt aan de hand van de GPU belasting. En tot nu toe lijkt dat van 0-20% clock 1 te zijn, 21-40% clock 2, en >40% clock 3
Voor zover ik kan beoordelen schakelt ATT gewoon tussen 2D en wat gezien wordt als 3D-applicatie. VLC player etc., met zeker geen 40% GPU belasting, worden ook gezien als 3D maar je kunt aangeven bij "exceptions" dat hij dat programma als 2D moet zien en dat werkt prima. Op basis van GPU belasting lijkt me dus niet, want ook als ik een game alt-tab naar de desktop blijven de 3D clocks gehandhaafd terwijl de GPU belasting dan 0 is. Maar goed, zelfs al zou het wel op basis van GPU belasting zijn.... prima. Een game die niet meer dan 40% van de GPU vraagt heeft ook wel genoeg aan 2D clocks ;)

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anathema schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:54:
[...]

Voor zover ik kan beoordelen schakelt ATT gewoon tussen 2D en wat gezien wordt als 3D-applicatie. VLC player etc., met zeker geen 40% GPU belasting, worden ook gezien als 3D maar je kunt aangeven bij "exceptions" dat hij dat programma als 2D moet zien en dat werkt prima. Op basis van GPU belasting lijkt me dus niet, want ook als ik een game alt-tab naar de desktop blijven de 3D clocks gehandhaafd terwijl de GPU belasting dan 0 is. Maar goed, zelfs al zou het wel op basis van GPU belasting zijn.... prima. Een game die niet meer dan 40% van de GPU vraagt heeft ook wel genoeg aan 2D clocks ;)
Games of andere 3D acceleratie gaat prima mbv ATT.
Het haperen van het beeld bij over schakelen lijkt ook minder te zijn met het evalueren v/d drivers.
Maar er zijn programmas die ,als VLC de schakeling beinvloeden, ok dacht al zoiets .
ATT is een zeer compleet programma wat mij betrefthuiswerk te doen...voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-06 14:40

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter
Mensen gelieve nu in deel 4 te posten!

Het ATi HD48XX Ervaringen Topic - Deel 4

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 14:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

En dicht :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wat is absoluut NOT DONE in dit topic?
• "ATi sux, nVidia rox / nVidia sux, ATi rox!" uitlatingen. Wil je flamen/trollen... doe dat dan ergens anders. Ook goed verborgen trolls/flames zijn niet welkom!
• Basic questions zoals "Welke kaart kan ik het beste kopen?", "Wat voor voeding heb ik nodig?", "Kan ik mijn *vul naam kaart in* modden naar een *vul naam andere kaart in*?", "Klopt mijn 3DMark score wel?", "Werkt CrossFire op een SLi mobo?", "Welke drivers kan ik het beste gebruiken?" etc. Je kent het wel... Gebruik de search-functie. Dit soort vragen zijn al -tig keer voorbij gekomen, zowel in dit topic als in andere topics. Of kijk in de second post.
• Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
• Probeer mensen niet continu te verbeteren. Een belerende toon kan heel irritant zijn, ook al heb je gelijk, en ik heb geen zin in klaagmailtjes van topiclezers in in mijn mailbox. Voor degenen die toch willen klagen over het gedrag van bepaalde posters... Trek aan de bel bij een mod!
• Offtopic gaan. Dit topic is bedoelt om elkaar op de hoogte te houden van de ervaringen die je hebt met HD48xx kaarten. Dus ook niet even snel er een basic vraagje tussendoor persen!
• Op de man spelen. Dit is NOT DONE. In dit topic geldt "Speel de bal en niet de man!".
• Dit is geen nVidia topic. Vergelijkingen maken is ok, maar ga niet -tig posts vertellen hoe goed/slecht een nV kaart is. Na 1x weten we het wel.