Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Verwijderd
Helaas werkt dit niet.
Ik krijg de error "Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (Host certificate invalid - Signature verification failed.
Heb alles geprobeerd. Zonder smartcard, met smartcard. Aan uit zetten. Instellingen veranderd. En elke keer als ik de module erin stop krijg ik deze error. Heb de tv ook geupdate naar de laatste versie (3000)
Kan iemand mij helpen?
Je zit in het verkeerde topic. Jij hebt een samsung lcd, geen plasma. Probeer dit of dit topic eens.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:03:
Net een UE40B7020 aangeschaft incl Ziggo cam module.
Kan iemand mij helpen?
Heb je nog veranderingen (verbeteringen?) gezien?Stormtrooper schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:20:
Gisteren via de duitse Samsung site de 2006.0 firmware voor de B650 gedownload en die kon ik zowaar installeren.. Wederom geen changelog (uiteraard)
Welke versie van de PS50B650 heb je? De S1PXXC- of S1WXXC-versie?
Heb je wel de versie van de UE40B7020 die door Ziggo gecertificeerd is? Aan de achterkant van je TV (waarschijnlijk aan de rechterkant) zit een sticker met het volledige typenummer van de TV.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 21:03:
Net een UE40B7020 aangeschaft incl Ziggo cam module.
Helaas werkt dit niet.
Ik krijg de error "Het authenticatie proces tussen uw toestel en de TV Module (CI+ CAM) is mislukt (Host certificate invalid - Signature verification failed.
Heb alles geprobeerd. Zonder smartcard, met smartcard. Aan uit zetten. Instellingen veranderd. En elke keer als ik de module erin stop krijg ik deze error. Heb de tv ook geupdate naar de laatste versie (3000)
Kan iemand mij helpen?
Daar zou 'UE40B7020WPXXN' moeten staan. Dat is de juiste versie voor gebruik met de CI+-module van Ziggo. Als je de goede TV hebt, dan zou je even moeten overleggen met de zaak waar je deze TV gekocht hebt. Ik ga er hierbij vanuit dat de CI+-module goed werkt.
Verwijderd
Ik had eerder vandaag een 32" hangen. Ook de goede versie en die deed het ook niet met de module.
Wat is volgens jullie de ideale ophanghoogte bij een kijkafstand van 2.5 / 3 meter?
Kan iemand mij vertellen wat het inspelen van de eerste 200 uur precies inhoudt? Contrast op 50% maar verder...??? Wat zijn de beste instellingen voor de eerste 200 uur?
Ik heb de S1PXXC. Nog geen veranderingen gezien. Wel heb ik (maar dat kan ook al bij de vorige versie zijn opgelost) minder last van .srt ondertitels die blijven staan totdat de volgende zin vertaald wordt.JAM schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 03:00:
[...]
Heb je nog veranderingen (verbeteringen?) gezien?
Welke versie van de PS50B650 heb je? De S1PXXC- of S1WXXC-versie?
Verwijderd
ook ik heb een S1PXXC en deze firmware gedownload.Stormtrooper schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 11:11:
[...]
Ik heb de S1PXXC. Nog geen veranderingen gezien. Wel heb ik (maar dat kan ook al bij de vorige versie zijn opgelost) minder last van .srt ondertitels die blijven staan totdat de volgende zin vertaald wordt.
Nog geen verschil kunnen ontdekken.
Het lijkt erop dat de CI+-module niet goed is. Gezien het feit dat ie bij 2 verschillende gecertificeerde TV's niet werkt.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:05:
Ja ik heb de goede tv. WPXXN.
Ik had eerder vandaag een 32" hangen. Ook de goede versie en die deed het ook niet met de module.
Ik heb het idee dat het zappen ietsje sneller gaat, maar dat kan ik me ook verbeelden. Veel verschil is er niet. Voor de rest heb ik geen veranderingen kunnen ontdekken.
Verwijderd
Het midden op ooghoogte als je zit?melluh3 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:45:
Mijn B650 kan elk moment bezorgd worden. Ik zit nu nog met twee vragen.
Wat is volgens jullie de ideale ophanghoogte bij een kijkafstand van 2.5 / 3 meter?
Kan iemand mij vertellen wat het inspelen van de eerste 200 uur precies inhoudt? Contrast op 50% maar verder...??? Wat zijn de beste instellingen voor de eerste 200 uur?
De ideale ophanghoogte is 3,70 meter, mits je een bank hebt met een zitting van 3 meter hoog.melluh3 schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:45:
Mijn B650 kan elk moment bezorgd worden. Ik zit nu nog met twee vragen.
Tv gewoon lekker op ooghoogte hangen, dus dat je ogen precies in het midden van het scherm zitten als je recht naar voren kijkt, dan hoef je niet de hele tijd omhoog of omlaag te kijken.
En 200 uur inspelen
The devil is in the details.
Verwijderd
Verwijderd
microvezel doek en lcd reinger en dit doek enkel voorbehouden voor het scherm.A microfiber and LCD cleaner should do the trick, and these can be found at most electronics stores - and many come with a microfiber that I would dedicate *only* for the television.
Volkomen veilige schuimcleaner (met name voor schermen met één of andere coating).
Edit: Gewoon direct op het scherm aanbrengen en met een stukje zacht keukenpapier verdelen en afnemen.
[ Voor 24% gewijzigd door JAM op 02-12-2009 01:37 ]
Verwijderd
Heeft iemand dit type en grootte thuis staan/hangen? Ik zou graag willen weten hoe het zit met de prestaties op gebied van beeldverwerking. Ik heb namelijk een oude plasma 4 serie en die heeft bijvoorbeel moeite met grote rode vlakken juist weer te geven wanneer het beeld gaat pannen/tilten. Alvast bedankt.
Ik heb er trouwens de EFW8405 van Vogel als muurbeugel bij besteld, zo'n ultraflat beugel met 24mm speling tot de muur. Uit de handleiding blijkt dat er ook afstandsbusjes bij zitten om de tv eventueel alsnog iets verder van de muur te monteren wanneer de bekabeling het anders niet toelaat. Aangezien de 680 toch wat minder plat is dan de 850, hoopte ik eigenlijk dat de connectors op de achterkant wat gunstiger zitten met betrekking tot stekkers. Is er iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten? Hoeveel ruimte heb je met een gemiddelde hdmi- of optische stekker aan speling tussen muur en tv nodig om hem goed op te kunnen hangen? Ik weet het, handiger om die vragen te stellen vóór de aankoop, maar als het straks problemen blijkt te geven pas ik de beugel toch aan ipv een andere te kopen.
[ Voor 61% gewijzigd door HvB83 op 07-12-2009 16:40 ]
Verwijderd
iedere ervaring met deze serie (in de juiste grootte richting) is welkom. Alvast bedankt.HvB83 schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:27:
Ik heb net de PS58B680 besteld, komt al meer in de richting dan de 50", maar het is idd geen 63'er. Mocht je alsnog geïnteresseerd zijn in mijn ervaringen, dan kan ik ze hier binnenkort wel delen. Nu maar hopen dat ik geen last heb van buzzing...
Waar heb jij hem besteld??
ik ben benieuwd naar je ervaringen.
De onduidelijkheid hierover houd mij nog steeds tegen om een Samsung 850 te halen.
Volgende week met het bestelbusje ophalen. Had diverse verhalen gelezen of een plasma nu wel of niet liggend vervoerd mag worden, en zag daarbij één verhaal met een gebroken glasplaat, dus dat risico ga ik natuurlijk niet nemen en is de investering in een bestelbusje huren dit zeker waard! (Overigens nog goedkoper dan verzenden ook trouwens
Over elk merk of elke tv/plasma zijn wel slechte verhalen te lezen op internet/fora, zou mij persoonlijk niet tegen houden eigenlijk..Wouter Rebel schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:08:
De onduidelijkheid hierover houd mij nog steeds tegen om een Samsung 850 te halen.
De verhalen over de buzz in de 850 worden door heel veel mensen bevestigd. Zeker als je het vergelijkt met de problemen die Panasonics hebben.ksi schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:04:
[...]
Over elk merk of elke tv/plasma zijn wel slechte verhalen te lezen op internet/fora, zou mij persoonlijk niet tegen houden eigenlijk..
Hij staat hier volgens mij niet tussen http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/hdtv-ziggo-ci-plus-certificatie2009081/ Wat dus zou betekenen dat hij niet Ziggo (daar ging ik even vanuit) gecertificeerd zou zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:30:
Kan iemand mij vertellen of ik een CI+ cam kan gebruiken op de PS50B650S1WXXC?
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 21:36 . Reden: Tekst toegevoegd ]
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:01:
De PS50B650S1PXXC staat wel op de lijst. Het scheelt een lettertje en zou dat ene lettertje betekenen dat er geen CI+ in kan?
Testing, one, two ...
Dus ik denk dat ze dan echt niet geschikt zijn.
Ik had even het woord 'zacht' moeten benadrukken. Ik bedoel dus van dat tissue keukenpapier (eventueel met wat katoen erin verwerkt). Nog nooit een krasje in een coating gemaakt op die manier. Ook niet als je in vol zonlicht van dichtbij gaat kijken.coob schreef op zondag 06 december 2009 @ 07:47:
Krast keukenpapier niet?
Zijn toch houtvezels en lijkt me nog te hard.
Dat klopt helemaal hoor. De modellen eindigend op WXXN of WXXC ondersteunen alleen de gewone CI-modules (Alphacrypt)stippel schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:51:
"• modellen die NIET eindigen op PXXN of PXXC zijn geen CI+ toestellen en ook NIET gecertificeerd."
Dus ik denk dat ze dan echt niet geschikt zijn.
Verwijderd
Is dat een software of een hardware kwestie? Ik bedoel: kunnen deze modellen door een software update geschikt worden gemaakt voor een CI + cam?JAM schreef op woensdag 09 december 2009 @ 00:39:
Dat klopt helemaal hoor. De modellen eindigend op WXXN of WXXC ondersteunen alleen de gewone CI-modules (Alphacrypt)
Verwijderd
Hoogst waarschijnlijk niet, CI+ heeft ook andere hardware eisen: verhinderen opname, verhinderen afspelen, wissen opname, ...Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 07:05:
[...]Is dat een software of een hardware kwestie? Ik bedoel: kunnen deze modellen door een software update geschikt worden gemaakt voor een CI + cam?
Maar dat is in principe niks nieuws onder de zon toch? Misschien dat het nu officieel bevestigd is, maar dat de Alphacrypt in principe niet in een CI+ slot zou gaan werken juist omdat de contentproviders dat niet willen, dat was allang bekend.JAM schreef op donderdag 10 december 2009 @ 01:08:
Ik las net hier dat Ziggo medio feb. 2010 gaat stoppen met de ondersteuning van de Alphacrypt CI CAM modules in TV's met een CI+ slot.
Verwijderd
Ik ben ook wel benieuwd naar je ervaring inderdaad. Ik wil maandag beslissen en hoop nog wat gebruikerservaringen te kunnen lezen.stippel schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 07:48:
@ HVB83, Heb je hem al ontvangen?
En wat maakt dat jij voor dit toestel wil kiezen?
Voor degene die de Duitse taal een beetje machtig is.
Idem, maar dan voor de Engels lezende onder ons..
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 12-12-2009 00:45 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Voordelen
-ik vind Plasma een veel natuurlijker/mooier beeld hebben dan LCD
-Full HD
-Behoorlijk wat instelmogelijkheden
-Absoluut geen ghosting
Nadelen
-Er is nog altijd sprake van image retention. Na bijvoorbeeld een potje streetfighter, zal je de Super/Ultra bar behoorlijk lang zien nafikken. Niet alleen met gamen overigens, ook met een filmpje/tv kijken kan je hier last van hebben.
-Wit is in mijn ogen behoorlijk grijs
-ik vind 2 jaar standaard fabrieksgarantie erg karig.
-Niet alle lettertypen worden ondersteund bij het lezen van teletekst.
-Ik heb last van 'coil whine' op dit apparaat. Volgende week gaat deze voor de 2e keer gerepareerd worden hiervoor. De TV blijft een ongelooflijk irritante hoge pieptoon maken, zelfs al staat deze uit (standby). Je moet de stekker eruit halen om hiervan verlost te zijn. Na 1 maand had ik hier al last van. Na vervanging van een onderdeel aan huis, heeft ie het een maand of 10 volgehouden. Zelfde kwaal heb ik weer, nu gaat dit gepaard met een harde zoemgeluid terwijl de TV aanstaat. Volgende week wordt er wederom een onderdeel vervangen.
Het is natuurlijk een genot om een 50" TV te hebben, ik ben echter niet echt kapot van deze TV, vooral vanwege de kwalen die ik er nu mee heb gehad. Dit geeft mij het gevoel dat er geen kwaliteitsonderdelen zijn gebruikt.
Ik wil deze namelijk graag kopen ipv de 50''
Mja, met alle respect natuurlijk, maar een 50 inch tv voor (nu) nog geen 1000 Euro geeft natuurlijk aan dat het geen high-end product zal zijn. Er zullen uiteraard zo goedkoop mogelijke onderdelen in gaan. Dat geldt voor zo goed als elk consumenten-apparaat natuurlijk, daar niet van, maar de budget/entry modellen zal dit nog iets meer voor gelden.Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:29:
Dit geeft mij het gevoel dat er geen kwaliteitsonderdelen zijn gebruikt.
Ik vind het ongelooflijk dat ze voor zo'n bedrag zo'n groot apparaat kúnnen verkopen, dat er dan de nodige nadelen aan zullen zitten is geheel volgens de (mijn) verwachtingen eigenlijk.
Nickname does not reflect reality
http://www.pricex.nl/archief/440/samsung-ps58b680
Mogelijk is het zinnig om je in te schrijven voor dag_aanbiedingen bij diverse 1-day aanbieders?
vwtune schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:00:
Ben benieuwd of er nog mensen zijn met ervaringen van de Samsung PS58B680
Ik wil deze namelijk graag kopen ipv de 50''
Testing, one, two ...
Probleem gister was dat er niet een toerijkend bedrag op mijn rekening stond :-P
Ik ben alleen niet veel reviews over de 58'' tegengekomen.
Verwijderd
Ik ben er helaas eentje die er 1750 euro voor heeft neergeteld. Neemt natuurlijk niet weg dat haast alle TV modellen wanneer ze net uitkomen redelijk tot behoorlijk duur zijn. Een jaar later of soms zelfs een paar maanden zijn ze ineens geen 'drol' meer waard.Brad Pitt schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:05:
[...]
Mja, met alle respect natuurlijk, maar een 50 inch tv voor (nu) nog geen 1000 Euro geeft natuurlijk aan dat het geen high-end product zal zijn. Er zullen uiteraard zo goedkoop mogelijke onderdelen in gaan. Dat geldt voor zo goed als elk consumenten-apparaat natuurlijk, daar niet van, maar de budget/entry modellen zal dit nog iets meer voor gelden.
Ik vind het ongelooflijk dat ze voor zo'n bedrag zo'n groot apparaat kúnnen verkopen, dat er dan de nodige nadelen aan zullen zitten is geheel volgens de (mijn) verwachtingen eigenlijk.
Toen ik hem net kocht was ik onder de indruk dat ik een high end product kocht
Verwijderd
Zijn jullie tevreden over de monteurs? Doen ze moeilijk?
Terwijl de meeste plasma's een contrast hebben van rond de 3 miljoen? dus 3000000:1
Betekent dit de de 58B680 een slecht contrast heeft?
iemand die mij dit kan uitleggen?
Ja, marketing. Doe ff zoeken op het forum, genoeg info over te vinden. Contrastwaardes zijn overrated.vwtune schreef op donderdag 17 december 2009 @ 01:42:
Waarom heeft de 58B680 een Dynamic Contrast Ratio: Mega Contrast (30.000:1)
Terwijl de meeste plasma's een contrast hebben van rond de 3 miljoen? dus 3000000:1
Betekent dit de de 58B680 een slecht contrast heeft?
iemand die mij dit kan uitleggen?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Hier een tevreden eigenaar van een PS58B680. Maar moet eerlijk zeggen dat ik er nog niet veel tijd voor heb gehad om ermee te spelen, zit nog middenin de afronding van een grote verbouwing. Het beeld vind ik prachtig, maar hoe representatief is dat als ik verder geen direct vergelijkingsmateriaal heb?vwtune schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 00:00:
Ik ben alleen niet veel reviews over de 58'' tegengekomen.
De beruchte buzz heb ik volgens mij niet, maar moet dan ook gelijk opmerken dat ik nog niet 's avonds laat naar een rustig praatprogramma heb zitten kijken. Daar zul je het volgens mij eerder ervaren dan bij Die Hard 4
Verwijderd
Ik heb nu een 32" lcd leentoestel, de tering wat een verschil. Nu maar hopen dat de plasma snel terug is.
vwtune schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:42:
Oke, dus ik moet me geen zorgen maken over het contrast van de 58B680!
Testing, one, two ...
In het midden onder in het beeld is er een soort groene vlek zichtbaar.
Vooral op een witte achtergrond is het zichtbaar.
En ook op een bruine achtergrond zie ik op die plek een groene verkleuring.
Het is ook weer niet heel erg en ik vraag me af wat een monteur er van zal zeggen als ik die laat komen?
Maar nu ik het eenmaal gezien heb stoor ik me er mateloos aan.
Ik heb er een foto van gemaakt maar daar is het moeilijk op te zien.

Iemand ervaring met de Logitech Z-5500 speakerset op de Samsung schermen?
Dat staat vreselijk instabiel, ik zou een plaatsing ergens ernaast of op de grond proberen te overwegen.Stormtrooper schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:36:
Iemand ervaring met de Logitech Z-5500 speakerset op de Samsung schermen?
LOL, jij hebt vanochtend bijdehandjes opBrad Pitt schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:38:
[...]
Dat staat vreselijk instabiel, ik zou een plaatsing ergens ernaast of op de grond proberen te overwegen.
Stormtrooper schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:36:
Wat een stilte hier opeens!!!
Testing, one, two ...
Ik ken het gevoelhardware-lover schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:59:
Klopt helemaal, ik ben nog steeds met stomheid geslagen door de overweldigende beeldpracht welke ik iedere dag opnieuw weer voorgeschoteld krijg
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Stormtrooper op 23-12-2009 21:35 ]
Is die ook te verbeteren d.m.v. een firmware update, ze bromt onhoorbaar en doet wat je wilt door op wat knoppen te drukken (waaronder ook een werkzame mute?!). In dat geval: goed gedaan!
Volgens mij heb je zelf al de beste optie aangedragen, laat er een kenner naar kijken en mogelijk is er daarna wat aan te doen. Het is voor ons erg moeilijk om te zien wat jij ziet en ikzelf zou dan ook het advies geven om er een deskundige naar te laten kijken.
coob schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:51:
Niemand wat zinnigs te zeggen op mijn 'probleem'?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik kreeg onlangs naast mijn zoem en piep probleem ook nog een rode gloed rondom de randen. Ik heb op andere fora begrepen dat deze rode gloed net zo goed groen had kunnen zijn. Hieronder een opsomming van wat de monteur allemaal heeft gedaan.coob schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:51:
Niemand wat zinnigs te zeggen op mijn 'probleem'?
De PS50A550 waarover ik beschik piepte in standby modus en zoemde vreselijk als hij aan stond.
De Samsung monteur (uitstekende monteur overigens, veel kennis) heeft hiervoor 1 onderdeel vervangen, het gepiep is volledig verdwenen en het gezoem is sterk verminderd. Om het gezoem nog eens extra te dempen heeft hij viltjes geplaatst langs de randen die het gezoem nog eens moeten dempen. Gezoem zal er overigens altijd blijven, is ook afhankelijk van de akoestiek in je kamer.
De rode gloed rondom de randen werd verzoorzaakt vanwege een te hoge spanning op sommige delen. De monteur heeft de spanning geregeld en de rode gloed is volledig weg. Mocht deze gloed (deels) terugkomen, moet ik 3 dagen lang achtereen de pixelverschuiving modus gebruiken.
Daarnaast heeft hij de laatste firmware erop gezet en zelf het een en ander met betrekking tot het contrast ingesteld. Een hoger contrast zal resulteren in meer systeem/zoem geluid. De kleuren zien er nu ook fijner uit vind ik.
Mijn ervaring met Selectro (het bedrijf dat de reparaties namens Samsung uitvoert) is tot nu toe zeer goed, mocht je dus problemen hebben met je Samsung Plasma, aarzel dan niet om met ze in contact te geraken zou ik zeggen.
Ik moest zelf zeggen dat hij een doek onder het scherm deed anders had hij de tv zo met de voorkant op de tafel gelegd.

Ik wacht even af of het niet erger wordt.
Ik ben bang dat het een welles nietes verhaal wordt als ik nu een monteur laat komen.
"Nee hoor meneer, ik zie niets vreemds aan het beeld"
En om de tv nu 3 dagen die pixelverschuiving te laten draaien lijkt me ook niet echt de bedoeling, toch?
Moet je even googlen hoe je daar in komt.
http://samsungplasmatvfaq.com/index.php/Service_Menu
Verwijderd
Waarom?
Zo zwart is het zwart van mijn 7-serie niet.
LCD is inderdaad wat helderder.
Pannen horizontaal gaat niet altijd zondermeer vloeiend.
Toch erg last van image retention.
Zeker als ik bv in het menu van mijn receiver ben dan moet ik me haasten. De felblauwe keuzebalk blijft lang zichtbaar als ik die ook maar even op dezelfde plaats laat staan.
En nu zie ik de laatste tijd ook nog een beetje een groene vlek onderin het midden van het scherm en op een lichte achtergrond een paar donkere strepen horizontaal over het scherm.
De nieuwste LCD schermen doen niet echt meer onder voor plasma en hebben de meeste van deze nadelen niet.
Verwijderd
Het paneel van de 7 serie zou niet meer leverbaar zijn werd hem verteld.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe erg de strepen bij hem waren.
Bij mij zie je ze alleen op een hele lichte achtergrond.
Twijfel nog steeds of ik er een monteur voor moet laten komen, ik ben echt bang dat het een welles-nietes verhaal gaat worden. "Nee hoor meneer, ik zie niets vreemds aan het beeld".
Het is heel raar, ik heb het gemeten en elke keer na +/- 2min10s begint het ir-ledje rechts een keer of 5 snel te knipperen, waarna de tv uitschakelt, echter zonder het afsluitdeuntje wat hij normaal wel laat horen. Dit kan zich dan rustig 10x herhalen. In het menu heb ik al gezocht of er misschien een timerfunctie is die inschakelt, zelfs in het servicemenu gekeken, maar dat is niet het geval. Resetten naar factory defaults deed verder ook niks, behalve dat ik al m'n instellingen kwijt was. Ook dacht ik dat misschien die aanrakingsgevoelige powerknop aan de onderkant door kabels werd gestoord, maar dan zou je gewoon het afsluitgeluid moeten horen, dus dat kan het niet zijn. De afstandsbediening had ik voor de zekerheid al buiten bereik gelegd, dus die kan er ook niet voor verantwoordelijk zijn. Bovendien schakelt hij elke keer echt strak na precies dezelfde tijd uit, dus het is iets wat vanuit de software wordt gestuurd lijkt mij.
Zaterdag heb ik de nieuwste firmware geladen, sindsdien heb ik het probleem niet gehad. But then again, ik heb daarvoor ook een aantal dagen storingsvrij kunnen kijken voordat het probleem weer terugkwam, dus helemaal gerust ben ik er nog niet op.
Heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt of een idee waar ik het zou kunnen zoeken?
En ik was nog wel zo blij dat ik een buzzvrij exemplaar in handen had gekregen.
Een PS58B680 :-)
Hopelijk gaat ie mij geen problemen geven. Over het uitzet probleem na 2 minuten, kan ik dus nog geen antwoord geven.
Ik herken dit. ik heb mijn toestel nu anderhalve week en heb al met al drie maal meegemaakt dat hij zichzelf na inschakelen ook weer uitschakeld. Hier zitten dan ongeveer 30 seconden tussen. ik heb het niet gemeten. Als ik hem dan weer aanzet blijft hij ook aan.HvB83 schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:36:
Zijn er hier meer mensen die er last van hebben dat hun tv na 2 minuten automatisch uitschakelt? Het betreft een PS58B680
Ik vind het vreemd maar niet een groot probleem maar mocht het vaker gaan gebeuren denk ik dat ik samsung maar eens zal gaan bellen hierover. ikzelf heb geen irritante brom. Het piep geluid is er wel maar volgens mij is dit al minder geworden of ik hoor het niet omdat ik het geluid harder heb staan (ik speel over de speakers)
Nu even inspelen en na ongeveer 200 uur ingespeeld te hebben een ISF callibratie erover heen. Volgens mij gaat dat het beeld erg goed doen. ik vind het nu allemaal maar TE veel of TE weinig. Goed nu speel ik toch met alles onder de 50 procent vanwege het inspelen.
verder nog geen klachten en mooi apparaat. ben er zeer tevreden mee.

ik heb bij mijn weten de laatste erop gezet, direct na aansluiten, ver.T-CHLCIPDEUC-2006.0
geeft dus geen verschil al heb ik er volgens mij niet zoveel lasst van als door de eerder melder aangegeven.
Verwijderd
Wel gewoon nette service hoor, ze doen nergens moeilijk over. Niet meer dan logisch natuurlijk maar fijn dat dat nog steeds bestaat, ik ken ook andere verhalen.
Volgens mij zit er helemaal geen auto update functie op? Maar ik kan het fout hebben. Laat even weten waar je die functie evt. kan vinden? Alvast dank.Roksan schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 21:02:
Als de TV vanzelf aangaat en daarna weer uit, komt dat waarschijnlijk doordat de auto update functie aanstaat. Als je deze uitzet is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Verwijderd
Here's the thing. Ik heb (nog) mijn Samsung 42" plasma 4 serie staan. Ik heb laatst bij de MM de Philips BDP3000 blu ray speler gekocht. Eenmaal thuis deze aangesloten op de tv via HDMI en het volgende gebeurt;
Om de zoveel (random) tijd valt het beeld of beeld+geluid weg voor ~4 seconden en komt daarna weer terug. Het rare is dat het de ene keer alleen het beeld is en de andere keer beeld en geluid. Hot tempered als ik ben ben ik terug gegaan naar de MM om een nieuwe BDP3000 te halen (ruilen voor de defecte dus) en die heb ik zonder moeite meegekregen.
Thuis de nieuwe aangesloten... en ja hoor. Lightning does strike twice on the same spot! Precies hetzelfde euvel. Ik ben niet geheel a-technisch en ben het een en ander gaan proberen;
- Alle HDMI poorten van de tv geprobeerd, maar probleem blijft bestaan.
- Ps3 met HDMI aangesloten op de Tv, maar die geeft geen problemen op welke HDMI poort dan ook
- Op de BDP3000 ook eens een DVD afgespeeld ipv een Blu Ray en ook daar is het probleem aanwezig.
- Firmware van de BDP3000 geupdate, maar het probleem blijft bestaan.
Iemand eenzelfde ervaring met deze speler of een idee wat te doen? Of kan het nog aan mijn TV liggen die hd ready is en geen full HD? Leuk he die stomme vragen?
Zoals gezegd, wellicht niet het juiste topic, maar ik kan nog niets over deze speler vinden hier. Alvast bedankt iig.
Geeft gelijk een antwoord op mijn vraag. Tv ging bij mij ook aan en gelijk weer uit. Het rare is dat ie vorige week in een soort van loop terecht kwam, aan > uit > aan > uit. Stekker eruit gehaald en er weer in en bleef ie het nog doen. Daarna 10 minuten de stekker eruit gehad en bleek het opgelost te zijn. Toch maar eens nieuwe firmware installeren en die auto update optie uitzetten.Roksan schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 05:39:
Als je in het menu naar het vraagteken gaat en daar de software upgrade kiest.. Daar moet je de upgrade standby-modus op uit zetten. Als die op aan staat zal om de zoveel tijd aanspringen om automatisch naar een update te zoeken. Waarom deze functie standaard aanstaat is mij een raadsel.
Gaat hij uit zichzelf ook weer aan, of blijft hij uit en gaat hij na een bepaalde tijd uit zichzelf uit en blijft dan uit? Dat heb ik namelijk, ook alleen op te lossen door de stekker er een minuut of 10 uit te laten en pas daarna weer erin te steken.Rct124 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:13:
[...]
Geeft gelijk een antwoord op mijn vraag. Tv ging bij mij ook aan en gelijk weer uit. Het rare is dat ie vorige week in een soort van loop terecht kwam, aan > uit > aan > uit. Stekker eruit gehaald en er weer in en bleef ie het nog doen. Daarna 10 minuten de stekker eruit gehad en bleek het opgelost te zijn. Toch maar eens nieuwe firmware installeren en die auto update optie uitzetten.
Vanavond maar eens kijken of het uitzetten van die auto-update bij mij ook het probleem oplost. Heb het nu 3x meegemaakt, firmware upgrade bracht geen soelaas, erg irritant.
Heb alles op 50 procent staan, dus ff inspelen.
De nieuwst firmware moet ik nog installeren. KAn alleen via usb he?
Verder viel me gister op dat wanneer ik het rtl nieuws aan het kijken was, de gezichten van de nieuwslezers, best bruin waren, net of ze van wintersport kwamen. Terwijl toch alles laag staat, en de kleurtinten ook, de gezichttint staat ook op 0. Waar kan dit aan liggen?
[ Voor 3% gewijzigd door melluh3 op 08-01-2010 12:48 ]
Zellhelligkeit: 10
Kontrast: 91
Helligkeit: 49 (Bei Cinema smooth, sobald der Film gestartet ist auf Dynamisch und wieder zurück auf Film schalten) (Wer Pixelrauschen in den Cinemascope-Balken hat muss mit der Helligkeit so weit zurück, bis es nicht mehr rauscht)
Schärfe: 0
Farbe: 50 (keine Sorge, gibt nicht mehr Farbe, habe diesmal nur alles übers CMS angepasst)
Farbton: 50/50
Schwarzton: AUS
Optimalkontrast: AUS
Gamma: +1
Weißabgleich: Benutzerdefiniert
Red Offset: 24
Green Offset: 25
Blue Offset: 26
Red Gain: 42
Green Gain: 25
Blue Gain: 36
Farbraum: : Benutzerdefiniert
Rot: 36, 3, 4
Grün: 26, 45, 12
Blau: 0, 0, 40
Gelb: 47, 50, 12
Zyan: 27, 48, 47
Magenta: 37, 5, 43
Hautton: 0
Kantenglättung: AUS
xvYCC: AUS
Testing, one, two ...
Ik heb zelf ook last van een rare blokkerige vervorming bij horizontale panshots (verticaal dus niet) bij sommige bronnen. Het komt dus niet overal voor. Volgens mij ligt het aan een tekortkoming in de beeldprocessor òf een fout in de bron.
Er schijnt ergens in het service menu een setting te zijn voor 'judder'. Die zou een waarde '5' moeten hebben (i.p.v. de standaardwaarde '0'). Hier ga ik me maar niet aan wagen i.v.m. garantie.
Zijn er misschien mensen die dit via het service menu hebben opgelost?
Dit topic is gesloten.
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.