Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:05

job

Ik heb het over de gaten achter in de tv. Die zitten 200mm of 400mm van elkaar vandaan.

[ Voor 87% gewijzigd door job op 31-01-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 19:31
Inderdaad, kijk even in de (montage)handleiding van de tv. Hierin staat exact beschreven welke VESA afmetingen en welke bevestigingsbouten (dikte en max. lengte) gebruikt kunnen worden.
Dit is standaard VESA 200 voor de klein formaten en VESA 400 voor de grotere.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:34
Tis inderdaad Vesa 400 die ik nodig heb. Had aan de oude 37" TV en muur een 200 setje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Gisteravond er nog maar eens naar gekeken wat er nodig is om een vesa 200 mount te gebruiken op een vesa 400 tv. Conclusie kan beter een andere mounting kit kopen of een adapter.

Tis het laatste geworden; bij Alternate een fpma-vesa400 adapterplaat gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:55
Een kort en waarschijnlijk eenvoudig vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden:

We hebben een EU40H6640SL gekocht en deze maakt opnames op een externe harde schijf. Dit werkt goed, maar vaak missen er een aantal minuten van een opname. Waarschijnlijk komt dit doordat de gids niet helemaal overeenkomt met de daadwerkelijke uitzending. Is het mogelijk om ergens in te stellen dat de opname 5 min voor de tijd in de gids moet beginnen en 5 min na de aflooptijd stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:45
Wij hebben de 46eh5450.

Ik probeer al een hele tijd screenmirror aan te krijgen.
met de s3, s4 mini en de s5.

Bestanden bekijken via all share gaat niet makkelijk. Alle bestanden staan door elkaar.
Via de telefoon met "apparaten dichtbij gaat ook niet soepel.

Screen mirror lijkt mij beter.
Telefoons zien de tv niet.
Moet ik de tv aanpassen?

[ Voor 15% gewijzigd door driel24 op 18-03-2015 18:51 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Ik zit te kijken of ik mijn oude samsung A serie tv wil vervangen. Nu zit ik aan de ue48h6410 te denken, maar ik wil hem bestellen bij amazon.de. Deze is een stuk goedkoper dan het nederlandse model(klik HIER).

Nu heb ik geen Ci+ nodig, want ik gebruik een losse decoder. Maar zijn er ook andere problemen met een Duits model?
- Kan ik alle nederlands apps wel krijgen? Zo nee kan ik dan gewoon de landcode veranderen net als bij de oudere serie kon? Over de nieuwe serie kan ik namelijk niks vinden in dit topic.
- Hoe gaat het met de garantie. Is dit in nederland te claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
Dat kan nog steeds. Zie o.a.: http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?t=7882#p61009
http://wiki.samygo.tv/ind...end_FACTORY%2B3SPEED_keys

[ Voor 31% gewijzigd door ariekanari op 19-03-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-05 13:09

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Waarom zou je je landcode willen veranderen eigenlijk? Alleen voor de apps of ook voor de "certificering van Ziggo"?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085

voor 649 heb je een UE48H6410 dus zoveel verschil er niet en dan heb je een NL, teminste dat staat op hun site

https://www.qio.nl/led-tv/samsung/samsung-ue48h6410

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 19-03-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
SalimRMAF schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:54:
Waarom zou je je landcode willen veranderen eigenlijk? Alleen voor de apps of ook voor de "certificering van Ziggo"?
Het inderdaad mogelijk om alleen de smarthub landcode te wijzigingen naar Nederland zodat de Nederlandse app weergegeven worden.

Country Code Smarthub
Dat zou voldoende moeten zijn. Maar ik heb meerdere malen gelezen dat dan mogelijk niet alle Nederlandse apps beschikbaar zijn of dat sommige apps niet goed werken.
Deze twee problemen worden opgelost door de landcode (localset) van de tv te wijzigen naar Benelux. Het model wordt hiermee een Benelux model en is dan volledig gecertificeerd voor o.a. Ziggo (de juiste provider instellingen worden dan geladen. Een puur softwarematige kwestie).
Dit lost bekende problemen op als de automatische (juiste) zendervolgorde, automatische zenderupdates, etc.

In principe is er maar een Europese firmwareversie voor een model of serie, de localset van de tv bepaald welk deel van de instellingen of functies beschikbaar zijn. Als dus de localset van een "buitenlands model" gewijzigd wordt naar Benelux dan is de providerkeuze van Ziggo, UPC, Telenet etc. mogelijk terwijl dat voor de wijziging niet mogelijk was en er alleen gekozen kon worden uit Duitse, Oostenrijkse of Zwitserse providers (Duits model).

Officieel geeft Samsung Europawijd garantie maar (het zou mij niet verbazen) dat de servicecontractant (Selectro in NL) moeilijk kan gaan doen. Mogelijke willekeur, de ene keer een buitenlandsmodel wel repararen de andere keer niet (of hierover moeilijk doen).

[ Voor 11% gewijzigd door ariekanari op 19-03-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Buitenlandse modellen worden wel gerepareerd, maar niet vervangen.
Ik heb 5x met Selectro te maken gehad en alle keren was er geen enkel probleem voor de reparatie.
Alleen bij Samsung wordt een NL TV naar 3x reparatie vervangen of er komt een vervangings aanbod, dat doen ze bij niet NL modellen dus niet dan moet je terug naar de winkel en hopen dat die mee wekrt.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 19-03-2015 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Gaat Samsung de 6710 nog een keer updaten ? Laaste update is uit 2013 :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het om de UE40ES6710 gaat over andere maten zou ik toch eens op de site van Samsung kijken
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40ES6710SXXN

Versie : 2004.1
2014.11.27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Nou bedankt alle voor jullie hulp. Mooi dat de instelling nog aangepast kunnen worden en dan blijft de prijs van Amazon wel erg aantrekkelijk. Ik zal ook nog even met mijn vrouw in conclave of het misschien toch een 55' moet worden. Hier zit ze namelijk niet echt op te wachten aangezien hier ook nog een beamer bij gaat komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:03:
Als het om de UE40ES6710 gaat over andere maten zou ik toch eens op de site van Samsung kijken
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE40ES6710SXXN

Versie : 2004.1
2014.11.27
Ik heb de 32"... geen update, en het is de oude variant met de dikkere rand, "schilderij model".

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 19-03-2015 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook

http://www.samsung.com/nl/support/model/UE32ES6710SXXN

Als je teminste een ES hebt in de D en A vindt ik geen 6710

Of heb je deze
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE32C6710USXXN

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 427085 op 19-03-2015 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja die is volgens Samsung zwaar verouderd dus zullen ze niks meer aan doen denk ik.
Na 1 1/2 jaar melde Samsung mij al dat mijn ES al een verouderd model was en dat er daarom geen Netflix update kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:21:
Tja die is volgens Samsung zwaar verouderd dus zullen ze niks meer aan doen denk ik.
Na 1 1/2 jaar melde Samsung mij al dat mijn ES al een verouderd model was en dat er daarom geen Netflix update kwam.
Ja beetje jammer, het is niet verouderd dat weten wij ook wel. Je kan nu ook nog steeds een TV met dezelfde specs kopen, nieuw, alleen ander "model".

Dat wordt dus een samsung DVD speler met nieuwere apps :D AnyLink fixt de rest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:14

BdR

TV is gooder then books

Sinds kort ook een Samsung tv in huis gehaald. :) Erg mooi beeld en geluid enzo, dus wel tevreden mee. Maar even een domme vraag over die Smart Hub..

Als ik bij "Samsung Apps" zoek onder de game apps vind ik bijv. wel Easy pool, Galactians en Spot The Difference (zo te zien een soort html5/javascript games..) maar ik kan bijv. niet de Angry Birds app vinden.

Ik neem aan dat het app aanbod afhankelijk is van welk model je hebt (ik heb model 5300)? Klopt dit, of is er nog een andere reden dat ik bepaalde apps niet kan vinden? :?

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zover ik weet werkt Angry Birds app alleen op de versie's met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427085 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:42:
Zover ik weet werkt Angry Birds app alleen op de versie's met de camera.
Yap, ik heb een 8000 serie welke dit met camera wel heeft.

Ik wilde ook bewust de versie met camera.

De aansturing van angrybirds is trouwens vrij RSI gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiz0r
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-07-2022
Ik heb een vraag v.w.b. het ophangen van een Samsung UHD tv. Hoe gaan jullie praktisch om met het plaatsen van het one connect boxje? Ik heb geen zin om een kastje o.i.d. onder de tv te zetten waar dat boxje op kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Kleine teleurstelling dit weekend; Spotify op de Samsung is verlopen en wil het alleen doen als ik een premium account afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Nu bij mediamarkt een Curved HDTV in de aanbieding
http://www.mediamarkt.nl/...1,1479721.html?langId=-11

hmm op internet goedkoper te krijgen maar buiten mensen met ervaring op curved tv's?
Vorige week bij mediamarkt vertelde mij de verkoper dat curved tv pas bij 55 inch of groter echt zin heeft? is dat een verkoop praatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Sorry maar ik vind het hele curved gebeuren voor thuis televisies een verkoop praatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-05 23:01
Curved TV vond ik in de winkel iets fijner als je in je ééntje op de perfecte plek zit, maar maakt samen kijken veel irritanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:49

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Schoonouders hadden een curved gekocht (ik meende 48"). Helaas: de tv kon niet anders dan tegenover de bank worden opgesteld (duh..) en achter de bank zit het raam. Na 2 dagen de tv weer ingeruild: het spiegelde als een gek en het beeld van de weerspiegeling leek net een lachspiegel. De verkoper had het meer gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Laatst online: 12:14

BdR

TV is gooder then books

GurbY{nl} schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 07:40:
..het spiegelde als een gek en het beeld van de weerspiegeling leek net een lachspiegel. De verkoper had het meer gehoord..
:') Volgens mij is curved tv typisch geval van het paard achter de wagen spannen.. :{ Zo van, met de uitvinding van Willow is het nu technisch mogelijk, dus laten we er maar tv mee maken ofzo.

Zie ook dit grapje YouTube: The Revolutionary Anti-Curved Glasses

[ Voor 19% gewijzigd door BdR op 31-03-2015 15:44 ]

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gaat Samsung nog iets in de plaats van de verwijderde kids en fitness onderdelen van de smarthub zetten (2012 hier)? Dat gat aan de rechterkant in de vergrote middenbalk ziet er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja vandaag gebeurt, YouTube en Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-03 13:52
iemand een idee hoe ik bij mijn UE55H7000 de lip sync kan instellen als ik via de interne mediaspeler wat afspeel via mijn (bedrade)nas? Geluid loopt iets achter op beeld, niet heel storend maar ik kan niets vinden om dit bij te stellen.....

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Na aanleiding van deze review, reviews: Vijf tv's rond de 50" voor 800 euro , twijfel ik (of beter gezegd mijn zus) om de pricewatch: Samsung UE48H6400AW Zwart te kopen. Dit model is echter 48" ipv 50". Heeft dit grote invloed op de eigenschappen van de tv? Wordt er op het formaat na dezelfde hardware gebruikt? De 48" is namelijk een stuk goedkoper dan het 50" model (let niet op de prijs nu van de 50", deze is vandaag opeens omhoog geschoten naar ruim 1100 euro. Gister was het nog 48" € 648,- en 50" ~ € 800,-)

Of is er op dit moment ondertussen al een aantrekkelijkere tv in de omloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het type nummer achter het formaat het zelfde is dan zijn er geen verschillen, vriend van mij heeft een Samsung uit de ES serie de 8000 de 48" ik de iets kleinere zit totaal geen verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik meen dat er in het verleden juist wel verschillen konden zijn bij verschillende formaten (met name het paneel). Als het goed is had de LExxC6xx dit bijvoorbeeld. Zo had het 37" versie een ander (slechter) paneel dan bijvoorbeeld de 40" versie (als ik het me goed herinner)
En ook de beeldprocessor had af en toe verschillende versies bij verschillende maten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
Toch wel grappig als je ook spullen op een adres in Duitsland kunt laten bezorgen, dan kun je altijd kijken waar iets het goedkoopste is. 2 jaar terug een 32" Samsung in Nederland gekocht en die staat nu in Duitsland en zojuist heb ik voor €555,- in Duitsland een UE48H6410 besteld en die komt in Nederland te staan :P

Ben zeer benieuwd of dit toestel m'n huidige Samsung PS42C450 plasma wegblaast :)

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Zo de UE55H6410 is besteld. Ik kan niet wachten!!!

Ik ga van 40(a serie) naar 55 inch. Ooit komt er ook nog een beamer bij, maar daar wacht ik mee tot de 4k beamers een stuk goedkoper gaan worden. De aansluiting liggen er al in mijn nieuwe huis, maar daar heb ik eerst maar even geduld mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Nico111 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:47:

Ik ga van 40(a serie) naar 55 inch. Ooit komt er ook nog een beamer bij, maar daar wacht ik mee tot de 4k beamers een stuk goedkoper gaan worden. De aansluiting liggen er al in mijn nieuwe huis, maar daar heb ik eerst maar even geduld mee.
Ik heb sinds maandagavond de 48H6410 in huis staan en ben er erg tevreden mee :Y

Moest er kort even aan wennen omdat ik plasma gewend was, maar met de juiste instellingen ben ik er eigenlijk nu al aan gewend. Beeldkwaliteit voor een 48" LCD van €555,- is werkelijk heel erg goed (met de juiste instellingen) en ik denk dat er voor dit geld in deze maat geen betere TV te koop is (de Sony 50W805b is namelijk een stuk duurder).

Het design vind ik ook zeer gaaf met het dunne witte randje en de twee lage voetjes i.p.v. één poot vanuit het midden, het geeft de TV een vele malen luxere uitstraling :)
Bovendien staat de TV bij mij tussen twee witte grote zuilen (boxen) van Canton (GLE 496).

Ik heb overigens de volgende instellingen:
Ten eerste, zet 'm meteen op Movie mode, dat is al een enorme verbetering.
Dan zet je (voor zover het nog niet uitstaat) in de verschillende submenu's alle beeldverbeteringen uit.
En ook belangrijk is Motion Plus uitschakelen.
Daarna heb ik de Backlight nog teruggezet naar 14 of 15, want vergeleken met een 42" plasma komt er wel een bak licht van zo'n scherm af zeg :o :D

Edit:
Zojuist van mijn Duitse model een BeNeLux model gemaakt :D
Best simpel eigenlijk.
  1. Download vanaf de SamyGo download sectie de zip file met de Wav files
    http://download.samygo.tv/Others/
  2. Pak de ZIP uit en open alvast het bestand FACTORY_from_REMOTE_inv.wav in bijv. Windows Media Player of VLC o.i.d.
  3. Sluit de meegeleverde IR Blaster kabel van Samsung aan op je koptelefoon en leg deze vlak voor de IR ontvanger van je TV.
  4. Zet je volume op je laptop of PC op 100%
  5. Zet nu de TV aan
  6. Druk op Info (op de klassieke afstandsbediening)
  7. Speel nu snel daarna het wav bestand af
  8. Nu zit je in het extended menu
  9. Kies Option
  10. Kies Local Set
  11. Zet deze op EU_BENELUX
  12. Druk op OK, en dan Enter, Exit etc. en zet dan de TV uit.
  13. Zet de TV weer aan, je bent nu sommige instellingen kwijt, maar als je via Menu, Setup, Setup nogmaals de initiële setup doorloopt dan zie je dat je nu bij je land ook voor Nederland, België of Benelux kunt kiezen, waar dat eerst niet kon *O*
Nu moet dus ook bijv. de Ziggo CI+ insteekmodule werken als je dat zou willen gebruiken :)

De Smart Hub settings was bij mij overigens automatisch al naar Nederlands gegaan nadat ik de Wifi had ingesteld. Dus Nederlandse apps krijg je sowieso :)

Dus, zoek hier bij www.idealo.de maar je nieuwe TV uit in Duitsland, misschien neem ik er wel eentje voor je mee naar Nederland ;)

[ Voor 37% gewijzigd door FlowDesign op 20-05-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Nico111 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:47:

Heb je je TV al binnen? :)

Vraagje: Gebruik jij wel of geen apart audiosysteem? En merk jij iets van Lip Sync die niet helemaal synchroon is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

Erg omslachtig :)
binnen 2 min is een toestel van regio veranderd, en dat zonder alle poespas van sammygo
FlowDesign schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:43:
[...]

Ik heb sinds maandagavond de 48H6410 in huis staan en ben er erg tevreden mee :Y

Moest er kort even aan wennen omdat ik plasma gewend was, maar met de juiste instellingen ben ik er eigenlijk nu al aan gewend. Beeldkwaliteit voor een 48" LCD van €555,- is werkelijk heel erg goed (met de juiste instellingen) en ik denk dat er voor dit geld in deze maat geen betere TV te koop is (de Sony 50W805b is namelijk een stuk duurder).

Het design vind ik ook zeer gaaf met het dunne witte randje en de twee lage voetjes i.p.v. één poot vanuit het midden, het geeft de TV een vele malen luxere uitstraling :)
Bovendien staat de TV bij mij tussen twee witte grote zuilen (boxen) van Canton (GLE 496).

Ik heb overigens de volgende instellingen:
Ten eerste, zet 'm meteen op Movie mode, dat is al een enorme verbetering.
Dan zet je (voor zover het nog niet uitstaat) in de verschillende submenu's alle beeldverbeteringen uit.
En ook belangrijk is Motion Plus uitschakelen.
Daarna heb ik de Backlight nog teruggezet naar 14 of 15, want vergeleken met een 42" plasma komt er wel een bak licht van zo'n scherm af zeg :o :D

Edit:
Zojuist van mijn Duitse model een BeNeLux model gemaakt :D
Best simpel eigenlijk.
  1. Download vanaf de SamyGo download sectie de zip file met de Wav files
    http://download.samygo.tv/Others/
  2. Pak de ZIP uit en open alvast het bestand FACTORY_from_REMOTE_inv.wav in bijv. Windows Media Player of VLC o.i.d.
  3. Sluit de meegeleverde IR Blaster kabel van Samsung aan op je koptelefoon en leg deze vlak voor de IR ontvanger van je TV.
  4. Zet je volume op je laptop of PC op 100%
  5. Zet nu de TV aan
  6. Druk op Info (op de klassieke afstandsbediening)
  7. Speel nu snel daarna het wav bestand af
  8. Nu zit je in het extended menu
  9. Kies Option
  10. Kies Local Set
  11. Zet deze op EU_BENELUX
  12. Druk op OK, en dan Enter, Exit etc. en zet dan de TV uit.
  13. Zet de TV weer aan, je bent nu sommige instellingen kwijt, maar als je via Menu, Setup, Setup nogmaals de initiële setup doorloopt dan zie je dat je nu bij je land ook voor Nederland, België of Benelux kunt kiezen, waar dat eerst niet kon *O*
Nu moet dus ook bijv. de Ziggo CI+ insteekmodule werken als je dat zou willen gebruiken :)

De Smart Hub settings was bij mij overigens automatisch al naar Nederlands gegaan nadat ik de Wifi had ingesteld. Dus Nederlandse apps krijg je sowieso :)

Dus, zoek hier bij www.idealo.de maar je nieuwe TV uit in Duitsland, misschien neem ik er wel eentje voor je mee naar Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ja hij is binnen en echt modder vet!
Bij mij staat hij ook tussen twee witte zuilspeakers (Kef IQ50) en ziet er erg goed uit. De pootjes en de dunne bezel is erg mooi. Ben heel tevreden met de tv.

Ik gebruik een Onkyo receiver (wordt binnenkort vervangen voor de Sony DN1060) en dat de stemmen niet synchroon lopen is mij nog niet opgevallen.

Wat wel een ergernis is, is om de tv in de game mode te zetten. Veel te omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Anoniem: 545455 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:37:
Erg omslachtig :)
binnen 2 min is een toestel van regio veranderd, en dat zonder alle poespas van sammygo

[...]
Vertel dan ook ff hoe! :')

En dan bedoel ik dus niet alleen de regio voor je apps hè?
Ik bedoel de regio dusdanig aanpassen zodat een niet-benelux model een wel-benelux model wordt waardoor o.a. de Ziggo CI-module wel werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
Nico111 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:56:
Ja hij is binnen en echt modder vet!
Bij mij staat hij ook tussen twee witte zuilspeakers (Kef IQ50) en ziet er erg goed uit. De pootjes en de dunne bezel is erg mooi. Ben heel tevreden met de tv.
Vind ik ook :)
Ik gebruik een Onkyo receiver (wordt binnenkort vervangen voor de Sony DN1060) en dat de stemmen niet synchroon lopen is mij nog niet opgevallen.
Ok, dan hoop ik niet dat ik je nu op iets heb gewezen dat je nog niet op was gevallen :+
Ik heb zelf een Denon AVR-2113. Heb de "Auto Lip Sync" op de Denon uitgezet en de audiovertraging op +100 ms. Nu klopt het bij mij wel. Op zich toch vreemd, want met m'n vorige TV (Plasma, ook Samsung) had ik dit issue niet.
Wat wel een ergernis is, is om de tv in de game mode te zetten. Veel te omslachtig.
Ik heb 'm op Movie mode gezet en de rest van de instellingen zoals ik had beschreven. Aangezien ik daar zo'n beetje alle beeldbewerking heb uitgeschakeld vermoed ik (aanname) dat daarmee de responstijd al zo'n beetje minimaal is. Dus dan hoef je ook niet naar Game mode te switchen. Zou je eens uit kunnen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 19:05
Er staat bij mijn ouders tegenwoordig een UE55HU7500, en alles is zeer naar wens echter wil hun netflix niet werken. hij geeft bij alle 4 de netflix servers een kruis (maar de internetverbinding is prima), en geeft een erg generieke foutmelding met de code nw-4-8. Na wat googelen flink wat suggesties geprobeerd, maar niks heeft geholpen tot nu toe.

Hij heeft dit al gedaan sinds de eerste keer opstarten overigens, nooit de kans gehad om in te loggen.

Heeft er iemand misschien nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

Ja k heb een advies voor je:
ga niet lopen trollen op het hele forum door in elke topic je probleem te plaatsen.
wacht gewoon rustig op een antwoord
YbonG schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:52:
Er staat bij mijn ouders tegenwoordig een UE55HU7500, en alles is zeer naar wens echter wil hun netflix niet werken. hij geeft bij alle 4 de netflix servers een kruis (maar de internetverbinding is prima), en geeft een erg generieke foutmelding met de code nw-4-8. Na wat googelen flink wat suggesties geprobeerd, maar niks heeft geholpen tot nu toe.

Hij heeft dit al gedaan sinds de eerste keer opstarten overigens, nooit de kans gehad om in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YbonG
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 19:05
Anoniem: 545455 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:20:
Ja k heb een advies voor je:
ga niet lopen trollen op het hele forum door in elke topic je probleem te plaatsen.
wacht gewoon rustig op een antwoord

[...]
twee hele topics, omdat ik later pas zag dat er ook een los topic was voor het specifieke model..

rustig maar hoor, overdrijven is ook een kunst. maar bedankt voor je advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
YbonG schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:52:

Is het een origineel BeNeLux-model of EU-model uit een ander land?

Misschien kun je een soort factory reset uitvoeren en werkt het daarna wel?

Firmware upgraden?

Samsung helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FW update indien nodig, dan de HS resetten en alles rustig laten terug komen, via de auto install die de SH doet na de reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02

JB

Cédric roelt!

Misschien ligt het aan mijn zoekskills maar ik probeer te achterhalen welke VESA afmetingen de Samsung UE32H5500 heeft. Ik sta op het punt om deze te bestellen. Via diverse LCD webshops wordt mijn aanname bevestigd dat dit 200x200 is maar op de site van Samsung zelf kan ik het niet gevonden krijgen. Ook niet in de handleiding van de tv.

Waarom ik dit wil weten? Ik heb nu een een 24 inch tv op de slaapkamer hangen aan een Vogels mount die max 100x100 ondersteund. Gewicht is geen issue (nieuwe tv is lichter dan oude), maar nu weet ik dus niet of ik genoeg heb aan alleen dit (er vanuit gaande dat de TV een VESA maat van 200x200 heeft):

Afbeeldingslocatie: http://image.allekabels.nl/image/1284214-0/vesa-adapter-10-32-inch-vesa-50-75-100-100x200-200.jpg
Deze adapter is bedoeld om te monteren op een beugel met VESA maat 50/75/100 en breidt de VESA maat uit tot 75, 100, 100x200 of 200x200

Dit is de mount die ik heb:

Vogels Swivel Wall Bracket 1020
Afbeeldingslocatie: https://www.vogels.com/media/catalog/product/cache/2/image/740x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/H/Q/HQ_RGB_WALL1020_silver_product_picture_vogels_1.jpg

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrIV
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik heb sinds januari dit jaar de Samsung UE48H6640 tv en gisteren een automatische firmware update binnengehaald. Alleen ten opzichte van de andere firmware versies is hij na het opstarten nu vreselijk traag. De menu's e.d. laden enorm langzaam. Weet iemand wellicht of hier iets aan te doen is?

De nieuwste versie welke mijn tv nu heeft is versie T-MST14DEUC-2740.6.

Vreemd is echter dat op de website van Samsung een andere versie als actuele firmware staat, zie http://www.samsung.com/nl...ons/led-tv/UE40H6640SLXXN

Ik hoor graag tips of dergelijke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel1891
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03-2022
Ik heb gisteren een Samsung H6500 ontvangen. Nu is dit mijn eerste Samsung tv en ben niet bekend met de bouwkwaliteit van dit merk, maar het valt me op dat als ik de glimmend zwarte behuizing aan de zijkant lichtjes indruk deze behoorlijk kraakt en ook veel speling heeft.
Is dit normaal of toch niet helemaal in de haak?

[ Voor 8% gewijzigd door Marcel1891 op 27-06-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:03
Waarom zou je de behuizing willen indrukken?

Hoe is het beeld en het gebruiksgemak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:07
Ik ben op zoek naar de 1120 of 2130 firmware voor een H7000SL, volgens mij heeft Samsung hem gewoon nog online staan, maar ik kan de correcte link niet vinden.........

Wie helpt? Zit nu nog op de originele firmware.

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
S0epkip schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 13:05:
Wie helpt? Zit nu nog op de originele firmware.
Foei, dit staat toch gewoon op de site van Samsung. ;)
http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1066529
Versie 2740.6 ondertussen.

[ Voor 5% gewijzigd door S1NN3D op 07-07-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:07
Ja ok, maar "de forums" (avforum, hififorum) schijnen de 1120 en/of 2130 de best werkende versie te vinden......

Maar.... ik zal out of the box al op 2135 dus updaten maar! (heb nu geen dolby)

[ Voor 26% gewijzigd door S0epkip op 07-07-2015 21:44 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wij hebben een UE46ES5500 welke via lan is aangesloten op de router. Kan ik met een android toestel (geen samsung) dan ook content delen als het toestel via wifi verbonden is aan dezelfde router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 16:05

job

Dat moet kunnen.
De meeste routers hebben een optie om wifi apparaten te isoleren van het rest van het netwerk (ap isolation). bij sommige merken staat deze optie standaard uit, bij andere merken staat deze standaard aan.

Mocht het delen niet lukken dan moet je op zoek gaan naar deze optie, of iets soortgelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Moet ik dan een speciale app ervoor downloaden? Want ik lees verschillende dingen her en der. De ene zegt dat het alleen met een samsung toestel kan omdat het hardcoded zit verwerkt in de samsung interface. Ergens anders lees ik dat je dit bij de meeste telefoons kunt doen via een bepaalde optie in de settings. En weer andere zeggen dat je een app moet installeren, maar er staat dan niet bij welke app. Ik heb gister 2 willekeurige allshare apps geprobeerd maar daar is het mij niet mee gelukt om de tv te vinden.

Ik heb nu een MIUI port draaien op mijn toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 28-05 09:14
Hier een ue32eh5300 op de slaapamer en wou nu fox go kijken, maar de app is nu helemaal weg na de laatste smart update. Ook in de Samsung store niet meer te vinden. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
fox app deed het al even niet meer op m'n 2012 bd speler, zal nu wel helemaal weg zijn.
Laatst verdween ook de NOS journaal app.

Best irritant dat ze gewoon stoppen met ondersteuning en het bij een update laten verdwijnen. Tuurlijk, een Chromecast lost dat wel weer op maar het smartplatform wordt steeds minder bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 28-05 09:14
WhySoSerious? schreef op zondag 27 september 2015 @ 15:15:
Hier een ue32eh5300 op de slaapkamer en wou nu fox go kijken, maar de app is nu helemaal weg na de laatste smart update. Ook in de Samsung store niet meer te vinden. Meer mensen met dit probleem?
Samsung Nederland ‏@Samsung_NL

De nieuwe app van Fox wordt niet meer ondersteund op onze oudere modellen. ^DS
Slaat echt nergens op. Is er nog een andere manier om de oude of nieuwe app er op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is er een noob proof stappenplan hoe je video kunt streamen naar een Samsung smart tv? Ik heb een laptop met Windows 10 en heb Samsung link geinstalleerd. Als ik online inlog zie ik zowel mijn laptop en tv er tussen staan en ik heb een map toegevoegd met films/series. Maar zodra ik een video selecteer en klik op kies player, dan komt er niets tussen te staan...

(wat een drama is dit samsung link gedoe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Al eens Plex geprobeerd?
Je zet Plex media server op je PC, juiste video mappen toe wijzen aan Plex, en de Plex app op je TV en streamen maar.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ja die heb ik ook draaien, maar ik wilde eens AllShare/Link proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Nu online
Gisteravond heb ik een verticale streep ontdekt aan de linkerkant van het scherm. Het betreft een 55d8000 van Samsung. Een kleine 2 jaar geleden is het displaypanel vervangen door een nieuwe i.v.m. een witte vlek in het scherm. Het huidige defect niet meer onder de garantie en Samsung wil tot op heden niet tegemoet komen. Samsung gaat een monteur bellen voor me en deze zal een prijsopgave maken. Ik vermoed echter dat het panel wederom vervangen moet worden en dat is een dure grap verwacht ik. Hopelijk wordt het probleem door iets anders veroorzaakt met ik vermoed helaas van niet.

Dit is de streep die ik in het scherm heb zitten vlak naast de bezel:

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/a7e6f0f8f85de737d10e0e0192c432a4.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door The Jackel op 13-11-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
The Jackel schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 18:43:
Gisteravond heb ik een verticale streep ontdekt aan de linkerkant van het scherm. Het betreft een 55d8000 van Samsung. Een kleine 2 jaar geleden is het displaypanel vervangen door een nieuwe i.v.m. een witte vlek in het scherm. Het huidige defect niet meer onder de garantie en Samsung wil tot op heden niet tegemoet komen.
In tegenstelling tot wat veel consumenten denken, geldt in Nederland niet de Europese Garantie van 2 jaar maar een garantietermijn afgestemd op de verwachte levensduur van een apparaat. Voor een televisie van een dergelijk bedrag mag je dus ook zeker verwachten dat deze langer dan 4 jaar probleemloos werkt en je kunt daarom nog altijd aanspraak maken op de garantie. Deze garantie dien je wel te claimen bij de verkoper en niet de fabrikant omdat dit geen fabrieksgarantie (meestal 1 of 2 jaar) betreft maar consumentengarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Nu online
Dat is een goede tip. Ik zal eens contact opnemen met de winkel. Het was destijds een dure tv (3000 euro). Je mag er toch van verwachten dat deze langer dan 3-4 jaar mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpee
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 17:48
Dag

Ik heb een Samsung UE37C5100 TV,werkte afgelopen jaren naar verwachting.
Sinds 2 dagen vergeet de TV de settings voor beeld, geluid etc, zenders zijn wel behouden. De reset gaat terug naar fabrieks settings.

Waar moet ik zoeken, een batterij op moederbord of elco's condensatoren.
Wie heeft er toevallig een fabrieks manaul / servivce manual voor mij?

gr WIm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:37

• wpee
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 17:48
Dat was'em. dankje. Iemand hier heft schijnbaar het tegenovergestelde gedaan, vinger te lang op knopje.
Tis weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Weten jullie hoe ik de "Aanbevolen Apps" kan verwijderen of niet laten zien? Ik word er moe van dat Samsung steeds dezelfde apps wil pushen, terwijl ik er helemaal geen interesse in heb. Wat dat betreft is die update een enorme achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 13:45
mijn excuses dat ik niet alle pagina's eerst doorlees, maar is al geweten welke modellen samsung in maart 2016 op de europese markt gaat brengen, meerbepaald of ze ook de S technologie (S- UHDTV) ook in schermformaten 65 en meer maar zonder curved schermen. of anders gesteld gaan er in de 9 series ook platte schermen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

L.N. schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:41:
Weten jullie hoe ik de "Aanbevolen Apps" kan verwijderen of niet laten zien? Ik word er moe van dat Samsung steeds dezelfde apps wil pushen, terwijl ik er helemaal geen interesse in heb. Wat dat betreft is die update een enorme achteruitgang.
Kan niet, ik vermoed dat daar geld achter zit, waar zitten b.v. bijna alle NL video diensten er in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Anoniem: 427085 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 14:34:
[...]

Kan niet, ik vermoed dat daar geld achter zit, waar zitten b.v. bijna alle NL video diensten er in
Daar was ik al bang voor. Zeer irritant en vind het eigenlijk niet kunnen voor een tv waar je al genoeg voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach zodra je een Samsung TV in huis hebt beginnen ze hem al uit te kleden, de helft van het SmartHub deel van de ES serie is al weg, en vele app hebben al geen ondersteuning meer omdat de TV oud is.
Tja die opmerking kreeg ik toen de TV 1 1/2 jaar oud was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Wij hebben hier zondag de samsung ue48ju6000 gekocht.
Hoop bezig geweest met afstellen en heb nu een mooi beeld als je ervoor zit.
Zit je er iets schuin voor dan is het beeld gelijk een stuk lichter.
Op zich is het een leuke tv maar dit is gewoon een beetje irritant.
Onze vorige samsung was ook eentje die onderaan de specs zat maar had je gewoon hetzelfde beeld waar je ook zat.
Loop er hard aan te denken om hem maar weer retour te doen en een lg te halen die ik eerst wilde.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik lees dat je met (de nieuwere?) Samsung TV's kunt opnemen (PVR) op een NAS. Heeft iemand hier ervaring mee? We hebben hier een UE46ES5500 staan, zou het daarmee ook kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lanoisseforP
  • Laatst online: 20-05 14:21
Ik bezit een Samsung LE40C650 TV en sinds kort werken er 3 van de 4 HDMI poorten niet meer. De vierde begint ook kuren te krijgen. Nu hebben wij al geprobeerd om de HDMI pluggen op de printplaat stevig vast te solderen maar helaas geen resultaat. Ook het gebruiken van contactspray gaf geen resultaat. TV is nu ongeveer 5 jaar oud en waarschijnlijk door het vele verplaatsen en uittrekken van de HDMI kabels zijn de pluggen defect of maken ze los contact met het moederbord. Nu dus beetje aan het rondneuzen voor een nieuw moederbord. Samsung al benaderen en hun verwezen mij naar de officiële onderdelenleverancier maar die konden mij niet verder helpen. Ook al enkele buitenlandse sites benaderd maar ook hier geen succes.

Dus nu op zoek naar mainboard voor de Samsung LE40C650 met nummers:

BN41-01443A
BN94-03454K

Enige tips waar ik misschien kan zoeken? Nieuwe TV kopen is natuurlijk de makkelijkste optie, maar laten we eerst maar eens kijken of het te maken valt.

Koekoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_schrik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb een LE37b651 van Samsung en sinds 26 maart blijft hij op wintertijd staan. Alles gedaan, de firmware een upgrade gegeven, fabrieksinstellingen etc. Niks helpt, de andere tv's hier in huis doen het goed en staan op de juiste tijd.
Handmatig instellen (eigenlijk voor analoge tv waarbij geen tijdsignaal wordt gegeven) is ook niet de oplossing.
Verder wordt door Samsung gewezen naar de Alphacrypt die ik gebruik maar als je die verwijderd gebeurt er ook niets.
Heeft iemand suggesties? Eigenlijk zou ik de firmware wel eens willen herinstalleren, is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Ziggo? Als ik op DVBMonitor kijk zie ik dat de informatie in de TOT (Time Offset Table) nog op wintertijd staat, wel staat de daarin ook dat op 27 maart de zomertijd begint maar zo te zien negeert je TV dit. Hiervoor zul je bij Ziggo moeten klagen, al geef ik je weinig kans dat ze bij de klantenservicevzullen begrijpen wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 756507

Beste kenners van zaken,

Ik heb jullie hulp hard nodig! Graag sluit ik mijn laptop aan op de tv om te genieten van films, voetbal of series. Mijn laptop sluit ik aan op de tv via hdmi. Sinds kort heb ik een nieuwe laptop (Toshiba P50-C-17F) en wanneer ik deze laptop op de tv (Samsung le40d503f7w) aansluit, krijg ik de melding ''niet ondersteund. De resolutie wordt niet ondersteund op deze tv. Kies een andere resolutie''. Maar ik kan mijn laptop op de aanbevolen resolutie zetten (1280 x 720) of op het allerlaagste niveau mogelijk: niets werkt. Ik blijf dezelfde melding behouden. Ik kan echter de beeldverversing niet aanpassen op mijn laptop, deze heeft slechts één optie: 60hz. Mijn tv kan echter maar 50hz aan, zou dit het probleem kunnen zijn? Zo ja, is hier iets aan te doen om dit anders in te stellen? Zo nee, waar zou het dan aan kunnen liggen?

Ik zit hier nu al een aantal dagen mee te klooien, ik zou degene die me kan helpen zeer dankbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 756507

Bij deze een update van de overige acties:\

- Nieuwe HDMI kabel geprobeerd --> nog steeds een resolutieprobleem
- Laptop van een vriend (Asus) --> alles werkt naar behoren
- Laptop van een vriendin (ook een Toshiba) --> alles werkt naar behoren
- Nieuwe TV gekocht (Ja, zover ben ik gegaan) --> alweer het resolutieprobleem

Dan is er volgens mij maar één conclusie: er zit in mijn laptop een fout, dus ik ga maar eens contact opnemen met Toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:54
Ik heb een LE46C650L1W(met code XXN er nog achter) staan, maar die wil maar geen firmware update accepteren. Bij het opzoeken van de firmware via de website van Samsung zelf of via de eerder geleverde link krijg ik een verise 3018.1 voor mijn type. Echter, de tv blijft aangeven dat hij geen firmware kan vinden, ook al heb ik alles volgens de bewerkingen gedaan.

Op de USB stick komt een map T-VALDEUC te staan met daarin een image map, die alle bestanden bevat. Volgens de beschrijvingen moet dit kloppen.

Iemand enig idee waarom de tv blijft aangeven dat hij geen nieuwe versie kan vinden? Ik heb ook al een aantal andere, en de engelse versie geprobeerd maar die weigerd hij natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Hoe is de stick geformatteerd? Het werkte altijd prima met FAT, met exFAT werkt het zeker niet. Heb je die nieuwe firmware echt nodig? Ik heb eigenlijk nooit gemerkt dat er iets tastbaars veranderde met een nieuwe versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Dag,

Zojuist mijn nieuwe tv aangesloten. De Samsung UE48J6200AW.
Via mij Caiway tv ontvanger krijg ik gewoon perfect beeld. Via mijn PC HDMI aansluiting krijg ik nog geen signaal binnen. Heb mijn VGA drivers geupdate en verschillende aansluitingen geprobeerd. Mijn videokaart (HD7970) ondersteund HDMI 1.4.
Nu kan ik via Smart View wel streamen via mijn netwerk, dus ik kan wel mijn films en series kijken, maar zou mooi zijn als ik het ook via HDMI als 2e monitor aan de praat krijg.
Wel heb ik een DVI naar HDMI converter gebruikt en het zo op de 2e DVi aansluiting aangesloten, zou het daaraan kunnen liggen? Misschien dat ik het dan met een Displayport naar HDMI converter kan verhelpen (mijn vga heeft blijkbaar geen hdmi out)
Verder krijg ik ook de audio out niet aan de praat op mijn sony dolby surround setje (Sony STR KS1000P). Ik heb het nu met tulp kabels aangesloten maar ga het morgen nog even via een optische kabel proberen misschien dat dat helpt. De speaker instelling had ik op audio out gezet.
Verder is het beeld super. Maar het zou natuurlijk mooi zijn als ik alle functies kan benutten, dus als iemand tips heeft graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:54
Stick is gewoon met FAT32 geformatteerd, standaard naar mijn idee. Ik heb verder ook niet direct die update nodig, maar las dat je mogelijk sneller kon wisselen tussen kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 15:28
Hoe kan ik op mijn J6200 de kijkgeschiedenis verwijderen?
Op mijn vorige samsung tv kon ik dit vrij simpel doen via menu / smarthub / geschiedenis verwijderen.

Maar zie dit nergens terug op mijn J6200 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:09
Ik heb een ue46d6200. Die is na 4,5 jaar ermee opgehouden. Volgens mijn vrouw een wit scherm wat geluid en de tv ging uit. Geen beeld meer.

Led lampje knippert een aantal keer bij het opstarten, maar beeld blijft zwart.

Samsung heeft geen idee. Willen langs komen. Iemand hier een idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peregrine101
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-04 15:08
Ok, ik gooi dit topic omhoog omdat ik een probleem heb met mijn Samsung LCD TV. Omdat het een oudere TV is, is er weinig over op internet te vinden. Ook is het probleem nogal typisch. Daarom gooi ik het hier in de groep. Sinds de verhuizing van mij en mijn vriendin, en het aansluiten van alle apparatuur is mijn TV af en toe het niet eens met onze keuze om TV te kijken of om te gamen. Hij besluit om zelfstandig naar andere bronnen te zoeken. Tijdens het TV-kijken schiet hij door naar een andere bron, en schakelt daarna vrolijk door. In het begin op onregelmatige tijden, nu zelfs om de vijf minuten. Mijn TV is een Samsung LE23A557P2F van zo'n 10 jaar oud dus. Er op aangesloten zijn een tv-ontvanger van T-Mobile en een BluRay speler op de HDMI 1 en 2 en een Playstation 2 op de composiet aansluiting. De TV is aangesloten op de surroundset vanuit de stereo out van de TV. Ik heb geen idee meer, waar het aan kan liggen. In de eerste instantie dacht ik het dat de afstandbediening het probleem was, maar die ligt al een week zonder batterijen in de kast, en het probleem is gewoon terug......Een softwarereset van de TV heeft niet geholpen. Wie heeft er nog ideeën hoe dit probleem kan ontstaan en weet een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ir oog even afplakken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 27-05 19:51
samsung heeft soms echt verwarrende modelnummers.

UE40J6240 https://www.tvstore.nl/pr...87/samsung-ue40j6240.html
is de 'aanbevolen' optie. Maar als ik de plaatjes/video bekijk heeft deze nog de tizen versie uit 2015 (iig ouder) dan deze tv

UE40K5600 https://www.tvstore.nl/pr...87/samsung-ue40k5600.html

Die dezelfde interface lijkt te hebben als mijn KS8000.
Maar de eerste is een series 6 en dit een series 5. Beide lijken qua specs (behalve een hdmi minder) gelijk aan elkaar.
8)7 ik snap het niet meer 8)7

klopt het dat de UE40J6240 gewoon een ouder model is en dat ze series 5 gewoon een spec boost hebben gegeven?

btw, wat ik zocht:
zelfde interface als de ks8000
full hd
40"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Normaal blijven slechte eigenschappen van een TV altijd hangen, omdat wanneer iets het goed blijft doen je er niemand over hoort.

Bij dezen wil ik dan toch even dank uit spreken voor mijn LE40A656. Deze tv heb ik gekocht toen ik op mij zelf ging en nu ~9jr later wordt hij vervangen. Al die tijd nooit problemen mee gehad en heeft toch elke dag wel meerdere uren aangestaan.

Even het service menu ingedoken, totaal 14227 uur aangestaan. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cJN7RiwtTa15tq4qkf2LwpBU/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:46
sharkzor schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:25:
samsung heeft soms echt verwarrende modelnummers.

UE40J6240 https://www.tvstore.nl/pr...87/samsung-ue40j6240.html
is de 'aanbevolen' optie. Maar als ik de plaatjes/video bekijk heeft deze nog de tizen versie uit 2015 (iig ouder) dan deze tv

UE40K5600 https://www.tvstore.nl/pr...87/samsung-ue40k5600.html

Die dezelfde interface lijkt te hebben als mijn KS8000.
Maar de eerste is een series 6 en dit een series 5. Beide lijken qua specs (behalve een hdmi minder) gelijk aan elkaar.
8)7 ik snap het niet meer 8)7

klopt het dat de UE40J6240 gewoon een ouder model is en dat ze series 5 gewoon een spec boost hebben gegeven?

btw, wat ik zocht:
zelfde interface als de ks8000
full hd
40"
Op zich niet heel raar toch, het ene is een 2015 model (de J-serie) en het ander een 2016 model (de K-serie). Dus over verschillende jaren series en nummers gaan vergelijken met specs erbij heeft niet heel veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 27-05 19:51
Arjant2 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:30:
[...]

Op zich niet heel raar toch, het ene is een 2015 model (de J-serie) en het ander een 2016 model (de K-serie). Dus over verschillende jaren series en nummers gaan vergelijken met specs erbij heeft niet heel veel zin.
Dat wist ik dus niet dat die letter het jaartal aangeeft. L moet dan 2017 zijn?
Heb iig de K gekocht, idd tizen 2016 interface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Black Eagle schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:46:
Normaal blijven slechte eigenschappen van een TV altijd hangen, omdat wanneer iets het goed blijft doen je er niemand over hoort.

Bij dezen wil ik dan toch even dank uit spreken voor mijn LE40A656. Deze tv heb ik gekocht toen ik op mij zelf ging en nu ~9jr later wordt hij vervangen. Al die tijd nooit problemen mee gehad en heeft toch elke dag wel meerdere uren aangestaan.

Even het service menu ingedoken, totaal 14227 uur aangestaan. _/-\o_

[afbeelding]
Ja, ik had de LE52A656, trouw beestje. Heb 'm aan een vriend gegeven omdat ik 4K wilde :)
sharkzor schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 16:25:
Dat wist ik dus niet dat die letter het jaartal aangeeft. L moet dan 2017 zijn?
Heb iig de K gekocht, idd tizen 2016 interface :)
Nee, dit jaar de MU en Q.

[ Voor 15% gewijzigd door ago op 20-07-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337884

Ik ga binnenkort een slaapkamer tv kopen. In de woonkamer hangt nog een trouwe Plasma van Samsung, en voor de slaapkamer wil ik een LG gaan kopen. Mijn oog is gevallen op LG 43LH590V of deze LG 43UH610V (4K tv)

Belangrijkste voor mij is sowieso goede ingebouwde wifi en een ingebouwde Netflix app. Wat grootte betreft lijkt 43inch me wel het minimum, ik lig ongeveer een meter of 3 van het scherm af :-)
De prijs wil ik niet boven de 450 euro laten uitkomen.

Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande modellen? Of raden jullie iets anders aan.
Samsung is ook een optie, maar ik lees veel goeds over LG, en met het ook op de toekomst mocht mijn plasma kapot gaan, dan komt er wellicht ook een LG in de woonkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Dat kan je beter in een lg topic vragen dan in een topic van samsung denk ik ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Anoniem: 337884

oeps, foutje, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik heb sinds twee weken een Samsung 75mu8000 aan de muur hangen en het viel mij op dat ik last heb van vertical banding.... zucht... vooral bij voetbal.... Is dit inherent aan onze schermen of is dit een probleem welke ik moet verhalen op mijn garantie???
Pagina: 1 ... 74 75 Laatste