Nico111 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:47:
Zo de UE55H6410 is besteld. Ik kan niet wachten!!!
Ik ga van 40(a serie) naar 55 inch. Ooit komt er ook nog een beamer bij, maar daar wacht ik mee tot de 4k beamers een stuk goedkoper gaan worden. De aansluiting liggen er al in mijn nieuwe huis, maar daar heb ik eerst maar even geduld mee.
Ik heb sinds maandagavond de 48H6410 in huis staan en ben er erg tevreden mee
Moest er kort even aan wennen omdat ik plasma gewend was, maar met de juiste instellingen ben ik er eigenlijk nu al aan gewend. Beeldkwaliteit voor een 48" LCD van €555,- is werkelijk heel erg goed (met de juiste instellingen) en ik denk dat er voor dit geld in deze maat geen betere TV te koop is (de Sony 50W805b is namelijk een stuk duurder).
Het design vind ik ook zeer gaaf met het dunne witte randje en de twee lage voetjes i.p.v. één poot vanuit het midden, het geeft de TV een vele malen luxere uitstraling
Bovendien staat de TV bij mij tussen twee witte grote zuilen (boxen) van Canton (
GLE 496).
Ik heb overigens de volgende instellingen:
Ten eerste, zet 'm meteen op Movie mode, dat is al een enorme verbetering.
Dan zet je (voor zover het nog niet uitstaat) in de verschillende submenu's alle beeldverbeteringen uit.
En ook belangrijk is Motion Plus uitschakelen.
Daarna heb ik de Backlight nog teruggezet naar 14 of 15, want vergeleken met een 42" plasma komt er wel een bak licht van zo'n scherm af zeg
Edit:
Zojuist van mijn Duitse model een BeNeLux model gemaakt
Best simpel eigenlijk.
- Download vanaf de SamyGo download sectie de zip file met de Wav files
http://download.samygo.tv/Others/ - Pak de ZIP uit en open alvast het bestand FACTORY_from_REMOTE_inv.wav in bijv. Windows Media Player of VLC o.i.d.
- Sluit de meegeleverde IR Blaster kabel van Samsung aan op je koptelefoon en leg deze vlak voor de IR ontvanger van je TV.
- Zet je volume op je laptop of PC op 100%
- Zet nu de TV aan
- Druk op Info (op de klassieke afstandsbediening)
- Speel nu snel daarna het wav bestand af
- Nu zit je in het extended menu
- Kies Option
- Kies Local Set
- Zet deze op EU_BENELUX
- Druk op OK, en dan Enter, Exit etc. en zet dan de TV uit.
- Zet de TV weer aan, je bent nu sommige instellingen kwijt, maar als je via Menu, Setup, Setup nogmaals de initiële setup doorloopt dan zie je dat je nu bij je land ook voor Nederland, België of Benelux kunt kiezen, waar dat eerst niet kon

Nu moet dus ook bijv. de Ziggo CI+ insteekmodule werken als je dat zou willen gebruiken
De Smart Hub settings was bij mij overigens automatisch al naar Nederlands gegaan nadat ik de Wifi had ingesteld. Dus Nederlandse apps krijg je sowieso
Dus, zoek hier bij
www.idealo.de maar je nieuwe TV uit in Duitsland, misschien neem ik er wel eentje voor je mee naar Nederland
[
Voor 37% gewijzigd door
FlowDesign op 20-05-2015 12:00
]