Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:50
Ik werd gisteren ook getroffen door de uitval van de Samsung servers. Althans dat neem ik aan. Al mijn iconen waren weg behalve de standaard samsung iconen. De apps market maakte geen verbinding en ook de internet browser werkte niet goed.

Dus een avondje film kijken via de plex app was niet mogelijk :-(

Wat mij hieraan het meeste ergert:
- Samsung servers down: geen apps meer? Het is toch mijn TV met mijn geinstalleerde apps?
- De foutmeldingen zijn totaal onbruikbaar.
- Ik heb geen vooraankondiging gezien.

En het roept wat vragen op:
- Had ik dit kunnen weten?
- In hoeverre ben ik als consument eigenaar van de TV en zijn functionaliteit?
- Wat monitort Samsung allemaal als niets werkt zonder centrale server?
- Waarom zijn al mijn apps weg als er een server plat ligt?
- Hoe lang blijft SmartHub voor mij als consument beschikbaar?
- Wanneer trekt samsung er voor een bepaald bouwjaar de stekker uit?
Dit zijn volgens mij goede vragen voor bijvoorbeeld een consumentenbond.

Wat ik op dit moment graag wil weten:
Werkte het bij sommige mensen gisteravond gewoon wel? En nu?
Weet iemand waar Samsung informatie over downtime publiceert?
Is er een forum vergelijkbaar met dit topic waar op een meer Europees/Global niveau informatie is te vinden van andere gebruikers?

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:36

Yucko

One clown to rule them all !

Hoelaat was die storing dan :? Ik heb nl. rond 23:00 Plex nog gewoon gebruikt (op een LE40C650).

En hoe zit dat met apps die niet uit de Samsung store (om het maar even zo te noemen) geinstalleerd hebt? Ik heb nl. 2x Plex op mijn LE40C650 staan. 1x de versie die Samsung aanbiedt, en 1x een versie die ik geinstalleerd heb via instructies van het Plex forum destijds. Die laatste ziet qua menu's wat minder mooi uit, maar hij werkt op zich wel.

[ Voor 82% gewijzigd door Yucko op 05-03-2013 11:15 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:34
Dimens schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:08:
[...]

Als je de reacties hierboven leest, blijkt smart TV toch niet zo leuk te zijn. :P

Oh en open een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Hier is het topic eigenlijk niet voor bedoeld.
Ja ach, ik ben er wel al overuit dat ik een Samsung LED tv wil, maar er zijn zoveel verschillende type's in dezelfde prijsklasse dat ik hoop dat iemand mij hier kan vertellen wat/welke nou het beste is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

@Not_Disclosed:

Gisteren even getest hoe dat nu zit met beschikbaarheid van apps wanneer internet op zijn gat ligt (modem uitgetrokken :P)

De UE40ES6100 (Smart Hub) gooit alle apps uit de lijst en je kunt inderdaad geen Plex gebruiken. Zodra internet het weer doet zal hij uiteindelijk weer alles gaan installeren (26 apps 8)7 ).Ik snap niet waarom ik een werkende internetverbinding + verbinding met server van Samsung moet hebben om lokaal films/series naar mijn TV te streamen vanaf mijn NAS met daarop PMS geinstalleerd.

De LE40C650 (internet@TV) heeft dit gedrag trouwens niet. Zelfs zonder internet werkte daar de normale Plex evenals de versie die ik als gebruiker (develop) had geinstalleerd gewoon.

Zo zie je maar weer ... nieuwer is niet altijd beter

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Dersan schreef op maandag 04 maart 2013 @ 15:44:
[...]

Ja ach, ik ben er wel al overuit dat ik een Samsung LED tv wil, maar er zijn zoveel verschillende type's in dezelfde prijsklasse dat ik hoop dat iemand mij hier kan vertellen wat/welke nou het beste is!
Hoe hoger het cijfer achter de ES, des te beter de televisie. Althans, in theorie. Maar waarom Samsung? Want nu kijk je puur alleen naar het merk want je hebt geen idee van de verschillende types en wat de televisies nou eigenlijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-03 09:22
kan iemand mij vertellen welke beter is?
er is nogal een prijs verschil.
Sorry ik snap er niks van als ik de specificaties lees van beiden

pricewatch: Samsung UE46EH5000
en
pricewatch: Samsung UE46ES5500

ik wil graag een nieuwe 46" HDTV halen, liever geen 3D, wel een smart TV.
Kan iemand mij het uitleggen welke beter is van de 2 en waar ik het aan kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Mangafan2 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:14:
kan iemand mij vertellen welke beter is?
er is nogal een prijs verschil.
Sorry ik snap er niks van als ik de specificaties lees van beiden

pricewatch: Samsung UE46EH5000
en
pricewatch: Samsung UE46ES5500

ik wil graag een nieuwe 46" HDTV halen, liever geen 3D, wel een smart TV.
Kan iemand mij het uitleggen welke beter is van de 2 en waar ik het aan kan zien?
Uit de specificaties kun je dat ook niet zo 1 2 3 halen. Maar lees deze twee reviews eens;

http://www.hdtvtest.co.uk...32es5500-201207031898.htm

http://www.hdtvtest.co.uk...40eh5000-201212192466.htm

Al zou ik trouwens geen van beide nemen. 46" met 50Hz is echt niet te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dimens op 08-03-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
Dimens schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:36:
[...]

Uit de specificaties kun je dat ook niet zo 1 2 3 halen. Maar lees deze twee reviews eens;

http://www.hdtvtest.co.uk...32es5500-201207031898.htm

http://www.hdtvtest.co.uk...40eh5000-201212192466.htm

Al zou ik trouwens geen van beide nemen. 46" met 50Hz is echt niet te doen.
Maar Tweakers zegt dat de 5500 100Hz is, is dat niet beter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Mangafan2 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 02:42:
[...]

100 CMR is iets anders dan 100Hz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derartz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-12-2024
Goedemorgen,

Heeft iemand ervaring met de samsumg UE46ES6570? Interessant model. Vergelijkbaar met de 6710, maar dan zwart. Deze zou minder/geen last hebben van 'lichtere vlekken' bij zwart beeld zoals bij de 6800 en 6900 serie.
Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat de aansluitingen aan de achterkant, zijwaarts gemonteerd zijn en dat is bij deze. Bij de 6530 b.v. zitten de aansluitingen gewoon recht op de achterkant waardoor wandmontage minder flexibel wordt.

Er schijnen ook veel non-NL versies, zoals hongaarse modellen in omloop te zijn. Iemand een idee of dit consequenties met zich meebrengt en of je dit evt kunt herkennen aan de doos/barcode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Mangafan2 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 02:42:
[...]

Dat is de CMR waarde. Dat staat niet gelijk aan het aantal Hz van de tekevisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
Dimens schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 09:40:
[...]

Dat is de CMR waarde. Dat staat niet gelijk aan het aantal Hz van de tekevisie.
Waarom staat er zoiets belangrijks er niet bij de specificaties dan? Als 50-100Hz zoveel verschil maakt.
Waar kan ik zien hoeveel Hz TV's daadwerkelijk hebben?

En weet iemand nog een goede 46" TV rond die prijs met een echte 100Hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:12
Persoonlijk totaal geen LCD/LED fan maar hier een érg goede review van de nieuwe F8000-serie :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

derartz schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 09:18:
Goedemorgen,

Heeft iemand ervaring met de samsumg UE46ES6570? Interessant model. Vergelijkbaar met de 6710, maar dan zwart. Deze zou minder/geen last hebben van 'lichtere vlekken' bij zwart beeld zoals bij de 6800 en 6900 serie.
Daarnaast vind ik het erg belangrijk dat de aansluitingen aan de achterkant, zijwaarts gemonteerd zijn en dat is bij deze. Bij de 6530 b.v. zitten de aansluitingen gewoon recht op de achterkant waardoor wandmontage minder flexibel wordt.

Er schijnen ook veel non-NL versies, zoals hongaarse modellen in omloop te zijn. Iemand een idee of dit consequenties met zich meebrengt en of je dit evt kunt herkennen aan de doos/barcode ?
Op de doos kun je het zeker zien, even goed naar de letter code kijken achter het type nummer, als daar XXN staat is het een NL model, XXH is een Hongaars model.

Een niet NL model heeft geen nederlandse App's zoals b.v. UZG, en zijn soort genoten, maar een XXH is wel om te zetten naar een XXN wat software betreft dan werkt die als Nederlands model. (ervarings deskunidge ;) )

Uitleg hoe te doen is te vinden in het topic over de ES serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Mangafan2 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 11:17:
[...]

Waarom staat er zoiets belangrijks er niet bij de specificaties dan? Als 50-100Hz zoveel verschil maakt.
Waar kan ik zien hoeveel Hz TV's daadwerkelijk hebben?

En weet iemand nog een goede 46" TV rond die prijs met een echte 100Hz?
Fabrikanten hebben daar laks aan. Al geeft Samsung, mocht je het vragen, wel het juiste antwoord.
Maar als je Samsung zoekt met een 100Hz paneel, dan zou je Daan de series 6 of hoger moeten kijken. De series 7 en 8 hebben trouwens een 200Hz paneel maar zijn ook direct een heel stuk duurder.

Mocht je interesses hebben in andere merken, open dan even een topic ij Consumenten Electronica Advies. Dit topic is echt bedoeld voor Samsung talk. Maar ij het CEA topic zal ik dan ook reageren met andere merken en 100Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mangafan2
Gebruik je google translate of is je toetsenbord stuk? Maar is het verschil zo groot tussen 50Hz en 100Hz dan?
Overal staat dat de Samsung UE46ES5500 100Hz heeft, waaruit maken jullie uit dat het 50Hz is? Waar kan je dat zien?
Sorry voor het doorvragen, het is niet dat ik aan jullie twijfel, ik snap het gewoon niet (ben een leek).

[ Voor 50% gewijzigd door Mangafan2 op 10-03-2013 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Mangafan2 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 01:00:
Gebruik je google translate of is je toetsenbord stuk? Maar is het verschil zo groot tussen 50Hz en 100Hz dan?
Overal staat dat de Samsung UE46ES5500 100Hz heeft, waaruit maken jullie uit dat het 50Hz is? Waar kan je dat zien?
Sorry voor het doorvragen, het is niet dat ik aan jullie twijfel, ik snap het gewoon niet (ben een leek).
Nee, getypt met mijn mobiel onder niet heldere omstandigheden. Ik moet echt leren daarmee te stoppen.

Maar fabrikanten moeten uiteraard nieuwe manieren vinden om meer te blijven verkopen. Een van die dingen is dus adverteren met meer Hz dan de televisie eigenlijk is. Men voert een proces uit waardoor men met meer Hz mag adverteren dan het eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Vraag voor iemand die in bezit is van een UE40EH5000 (of iig een EH5000, formaat maakt voor de vraag niet uit denk ik).

Als de TV aanstaat op HDMI1 en je trekt de stekker eruit, en steekt de stekker wat later terug.. Wat doet de TV dan? Blijft hij uit? Gaat hij aan, maar naar een andere ingang of analoge TV? Of gaat hij aan en laat hij HDMI1 zien?

Van de ES5500 wil ik het op zich ook wel weten, mijn besluit voor welke het moet worden staat nog niet vast, maar ik neig naar de EH5000.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Mangafan2 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 01:00:
Een scherm ververst niet alle pixels tegelijk. Hij begint linksboven, doet dan de 1e rij van links naar rechts, en begint dan op de volgende rij pixels links. En dat 1080 keer.
Dat betekent dus dat de onderkant van je scherm, bij een 50Hz paneel, 1/50e van een seconde achterloopt op de bovenkant.
Om dat te compenseren heb je een techniek als CMR. Die pakt frame 1 en frame 2, en berekent dan wat frame 1,25; 1,5 en 1,75 moeten zijn. Als het beeld dan ververst, pakt hij op regel 271-540 niet frame 1, maar frame 1,25. Voor regel 541-810 frame 1,5 en voor regel 811-1080 frame 1,75.

Ze adverteren dan met 200Hz CMR, terwijl je eigenlijk 4 keer een kwart van een beeld @ 50Hz ziet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knarff
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Zojuist bij de mediamarkt geweest waar ze o.a. De 46F6400 al hadden, mooi beeld maar de bezel is lelijk. Glimmend zwart en breder dan ik verwachte. Dat gaat hem dus niet worden. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
RocketKoen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 02:51:
[...]

Een scherm ververst niet alle pixels tegelijk. Hij begint linksboven, doet dan de 1e rij van links naar rechts, en begint dan op de volgende rij pixels links. En dat 1080 keer.
Dat betekent dus dat de onderkant van je scherm, bij een 50Hz paneel, 1/50e van een seconde achterloopt op de bovenkant.
Om dat te compenseren heb je een techniek als CMR. Die pakt frame 1 en frame 2, en berekent dan wat frame 1,25; 1,5 en 1,75 moeten zijn. Als het beeld dan ververst, pakt hij op regel 271-540 niet frame 1, maar frame 1,25. Voor regel 541-810 frame 1,5 en voor regel 811-1080 frame 1,75.

Ze adverteren dan met 200Hz CMR, terwijl je eigenlijk 4 keer een kwart van een beeld @ 50Hz ziet.
Dit is onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
oh groot orakel. Leg jij het eens beter uit dan?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
RocketKoen schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:12:
[...]

oh groot orakel. Leg jij het eens beter uit dan?
CMR is een optelsom van verschillende technieken om het beeld te verbeteren. Bij 200Hz CMR, praat je over een 100Hz paneel + 100Hz motion interpolation = 200Hz Clear Motion Rate.

100Hz paneel + 100Hz motion interpolation + dimming backlight 100Hz + scanning backlight 100Hz = 400Hz Clear Motion Rate.

200Hz paneel + 200Hz motion interpolation + dimming backlight 200Hz + scanning backlight 200Hz = 800Hz clear motion rate.

In werkelijkheid kijk je dus naar een 50Hz, 100Hz of 200Hz televisie waarbij 200Hz ook het maximum is.

Wat jij beweert, gebeurt niet bij televisies. De panelen zijn progressief wat betekent dat je een beeld volledig in beeld krijgt en het zich niet opbouwt per beeldlijn. Als dat wel zo zou zijn, dan zou een rechte lijn bewegend over het scherm een schuine lijn worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Dimens schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:07:
[...]
Wat jij beweert, gebeurt niet bij televisies. De panelen zijn progressief wat betekent dat je een beeld volledig in beeld krijgt en het zich niet opbouwt per beeldlijn. Als dat wel zo zou zijn, dan zou een rechte lijn bewegend over het scherm een schuine lijn worden.
Progressive scanning (waar die p in 1080p voor staat) is juist precies wat ik beschreef.
Het alternatief is Interlaced. Daarbij worden eerst de oneven lijnen opgebouwd en daarna de even lijnen.

De problemen bij p zijn een stuk minder dan bij i, omdat de tijd tussen een het weergeven van 2 pixels die onder elkaar zitten een factor 540 (bij full hd) kleiner is.

En ja, dat geeft een vreemd beeld als er horizontale lijnen in beeld zijn. maar in 1080p is dat al bijna niet meer merkbaar.
Bij PAL (480i) is dat wel heel duidelijk. Daarom mag je bijvoorbeeld geen overhemd met horizontale streepjes aan als je op (live) TV komt. en in films blurren ze een deel van het beeld als dit artifacts oplevert.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb besloten om afscheid te nemen van mijn huidige Samsung LED TV ( UE32C5100 ) omdat ik toch een iets mooier design wilde hebben.

De overstap betreft een een Philips TV uit de DesignLine, zojuist besteld voor een mooie prijs. pricewatch: Philips 42PDL6907K/12

Zijn er hier meer mensen overgestapt naar Philips, en hoe bevallen de veranderingen ?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Ik wil graag mijn Samsung D7000 kalibreren. Heb diverse handleidingen gevonden, maar geen van alle specifiek voor Samsung TV's. Voor mijn losse monitor en laptop scherm gebruik ik regelmatig mijn X-rite i1 Display Pro voor kalibreren. Echter dit process is simpel, maar voor de TV zie ik door de bomen het bos niet meer.

Op de Tweakers frontpage zie ik bij elke LCD TV review dat de kalibratie eenvoudig is. Echter ontbreekt een how-to hoe ze dit tijdens een review uitvoeren.

Voorbeeld:
Samsung ES8000 (link)
Samsung F8000 (link)

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Zware Unit schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 23:05:
Ik wil graag mijn Samsung D7000 kalibreren. Heb diverse handleidingen gevonden, maar geen van alle specifiek voor Samsung TV's. Voor mijn losse monitor en laptop scherm gebruik ik regelmatig mijn X-rite i1 Display Pro voor kalibreren. Echter dit process is simpel, maar voor de TV zie ik door de bomen het bos niet meer.

Op de Tweakers frontpage zie ik bij elke LCD TV review dat de kalibratie eenvoudig is. Echter ontbreekt een how-to hoe ze dit tijdens een review uitvoeren.

Voorbeeld:
Samsung ES8000 (link)
Samsung F8000 (link)
Je kunt inderdaad een X-rite i1 Display Pro gebruiken hiervoor. Dan heb je wel een computer nodig met een programma zoals bijvoorbeeld CalMAN 5 om de kalibratie uit te voeren, dan krijg je ook zulke grafiekjes nodig. Het is ook geen eenvoudig proces en kost een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik heb mijn LC550 dit weekend opgehaald, nadat het PCB vervangen is. Logischerwijs moet ik nu alles weer opnieuw instellen. Het probleem is echter dat de instellingen niet behouden blijven na het uitschakelen van de tv. Is hier meer informatie over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Het gaat trouwens om een LE37C550, geen LC550. Het lijkt erop dat de tv in shop/store/demo mode staat. Alle symptomen komen daarmee overeen. Het probleem is dat, welke officiële procedure ik ook gebruik om hem op home use/mode te zetten, hij na elke reboot nog steeds alle instellingen verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 23:32
Ook al in de Service Mode geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei

Mei

Niet voor dit specifieke probleem. Wat zou ik daar moeten vinden?

Edit: service mode in geweest. Hotel/shop/exhibition modes staan uit.

[ Voor 35% gewijzigd door Mei op 04-06-2013 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44
Ik ben begonnen met een selectie van 8 tv's en heb deze weten terug te brengen tot de volgende 3:

UE42F5500 pricewatch: Samsung Series 5 42" (F5500) Zwart
UE40F6400 pricewatch: Samsung UE40F6400 Zwart
UE40ES5500 pricewatch: Samsung UE40ES5500 Zwart

3D vind ik niet heel belangrijk maar de 6 serie zal per definitie beter zijn dan de 5, of mis ik dan iets?
(Ik weet nog niet of ik die € 200,- meer er voor over heb)
Maar het lastigste vind ik nog kiezen tussen de F5500 en de ES5500. Die F is van 2013 EN is 42". Helaas heb ik weinig over die F5500 kunnen vinden om goed te kunnen vergelijken met de ES5500 (De ES is voldoende beschreven en daar heb ik geen miskoop aan, maar die 2" inch extra bij de F zou toch leuk zijn........en is nagenoeg dezelfde prijs)

En hier linkje waar de 3 tv's naast elkaar te vergelijken zijn bij Samsung zelf: http://www.samsung.com/nl...AWXXN&prdc=UE40ES5500WXXN

3tv's naast elkaar in de pricewatch: http://tweakers.net/price...;307532;330499/categorie/

[ Voor 4% gewijzigd door ebk71 op 06-06-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik twijfel ook tussen bovenstaande modellen, maar ook juist tussen de F6200 en de F6400. 3D Hoef ik niet, dat is verschil nummer één tussen deze modellen, verschilnummer twee is dat de 6200 100Hz is en de 6400 200Hz. Volgens mij zijn er verder geen verschillen?

Dus mijn vraag: is die 100Hz verschil echt zo'n groot verschil. Het prijsverschil is 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:44
Aikon schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 15:08:
Ik twijfel ook tussen bovenstaande modellen, maar ook juist tussen de F6200 en de F6400. 3D Hoef ik niet, dat is verschil nummer één tussen deze modellen, verschilnummer twee is dat de 6200 100Hz is en de 6400 200Hz. Volgens mij zijn er verder geen verschillen?

Dus mijn vraag: is die 100Hz verschil echt zo'n groot verschil. Het prijsverschil is 150 euro.
Apart, de 6200 en 6400 zijn zelfs dezelfde adviesprijs bij samsung. Wat ik wel weet is dat de aangegeven aantal Hz bij samsung CMR is en niets zegt over hoeveel Hz het paneel daadwerkelijk is. Maar die keuze heb ik al eningszins losgelaten omdat 100Hz blijkbaar ook niet zaligmakend is(en je er voor betaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Nice to know: het is tegenwoordig mogelijk om met de tv op USB opgenomen beelden zonder al te veel gedoe te decoderen en op pc te bekijken/bewerken. Voorheen moest je je tv gaan hacken en SamyGO erop installeren. Nu kan het dus met de originele firmware.

Caveat: "zonder veel gedoe" mits je Linux gebruikt... Het door de tv gebruikte XFS filesyteem en PHP zijn out-of-the-box aanwezig danwel makkelijk te installeren. Ook blijft het command line werk.

Ik had een programma opgenomen op tv. USB stick daarna in pc geprikt, en in een subdirectory vind je een groot .srf bestand. Dat is een encrypte variant van een .ts bestand. Je kunt hem openen in bijv. vlc, waar je dan iig de metadata kunt bewonderen. Beeld en geluid zijn encrypted, ook als je opgenomen hebt van een unecrypted DVB-C stream..

Eerst heb je de de decryption key nodig. Gelukkig staat die key PLAIN TEXT in het .mdb-bestand in dezelfde directory op de USB-stick/drive. (Wat een farce is het toch hè, die achterlijke CI+ crap). Die key kun je met een php-scriptje snel en simpel achterhalen.
Daarna kun je die key gebruiken om mbv DRMDecrypt de .srf te converteren naar een .ts bestand. Dat .ts wordt prima begrepen door VLC en vele andere players. Dragon player snapte het ook, en ook Kdenlive kon er direct mee overweg, zodat je de video nog makkelijk kunt editen :)

(disclaimer: het werkt op mijn C-serie tv. Nieuwere series zijn misschien beter beschermd...)

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzillogic op 07-06-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwijand
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-08 20:00
Ik heb nu sinds enige tijd de ue40eh5300. En voor zover ik merk heb ik het getroffen met mijn uitvoering (nog geen van de bekende problemen gemerkt). nu heb ik sinds een paar wweken ook het upc hd pakket met CI+ module erbij genomen en ook daar ben ik tevreden mee. Echter loop ik nu tegen het volgende probleem aan.

Ik wil nu graag mijn zenderlijst aanpassen en dan met name de nummers die ik op mijn afstandsbediening moet indrukken om op het desbetreffende hd kanaal te komen. (vb nederland 1 op 1 drukken ipv 70)
Heb hierover al wat rondgezocht op het internet en bijna alles lijd naar het pc programma om de volgorde te veranderen. Hiervoor moet ik eerst de kanaallijst exporteren naar een usb stick oid. Echter de plek waar die optie hoort te zitten (menu > kanaal > (export kanaallijst oid) ) daar staat die optie dus helemaal niet. na wat verder leeswerk schijnt het dat samsung deze optie er bij firmware updates eruit heeft gehaald.
Zijn er andere manieren hoe de kanaallijst geexporteerd en geimporteerd kan worden?
Of zijn er bij jullie andere manieren bekend om die kanaalnummers te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekvnz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 08:27
Dag allemaal,

Ik zit met een probleem het zit namelijk zo:
Mijn Samsung Smart TV type UE32EH5300 wil ik aansluiten op mijn versterker Sony type TA-AV581.
De versteker heeft alleen maar tulp (RCA) aansluitingen en de tv Optisch en hoofdtelefoon.
Als ik de tv aansluit via een hoofdtelefoon met de kabel 3,5 jack naar 2x tulp kan ik de optie Dolby niet selecteren.
Naar een omvormer van Optisch toslink naar tulp heb ik al gekeken maar deze ondersteund ook niet de Dolby signalen:(
Weet iemand een manier hoe ik dit kan oplossen zodat ik mijn TV geluid over speaker heb lopen met Dolby ?
Ik heb eventueel een foto van de aansluitingen als dit nodig is.
Mvg, Kevin

[ Voor 0% gewijzigd door thekvnz op 14-06-2013 22:49 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
thekvnz schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:48:
Dag allemaal,

Ik zit met een probleem het zit namelijk zo:
Mijn Samsung Smart TV type UE32EH5300 wil ik aansluiten op mijn versterker Sony type TA-AV581.
De versteker heeft alleen maar tulp (RCA) aansluitingen en de tv Optisch en hoofdtelefoon.
Als ik de tv aansluit via een hoofdtelefoon met de kabel 3,5 jack naar 2x tulp kan ik de optie Dolby niet selecteren.
Naar een omvormer van Optisch toslink naar tulp heb ik al gekeken maar deze ondersteund ook niet de Dolby signalen:(
Weet iemand een manier hoe ik dit kan oplossen zodat ik mijn TV geluid over speaker heb lopen met Dolby ?
Ik heb eventueel een foto van de aansluitingen als dit nodig is.
Mvg, Kevin
http://www.amazon.com/electronics/dp/B008XF7IHW
Er zijn wel converters die dobly digital plus kunnen omzetten naar analoog.
En anders een versterker regelen met digitale input.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pribo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-08 10:27

pribo

ヽ( ͝° ͜ʖ͡°)ヽ

Dag mensen, ik hoop dat dit het juiste plekje is voor mijn vraag...
Ik heb een Samsung UE42F5500 met firmware versie T-MST12DEUC-1102.1 erin.
Deze firmware bevalt me niet omdat wanneer ik op SMART HUB druk alle kleine beeldjes grijs blijven, alleen het grote beeld (links boven) heeft wel beeld.
Heeft iemand een idee hoe ik kan downgraden naar de vorige firmware versie.?
Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Mei schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:01:
Niet voor dit specifieke probleem. Wat zou ik daar moeten vinden?

Edit: service mode in geweest. Hotel/shop/exhibition modes staan uit.
Lijkt erop dat tv op shop/winkel mode staat, dit kan je dacht ik na reset tv aan/uit zetten.

Winkelmode zet je settings terug na reboot en of na 10min dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fivel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb de LE32C630 en op de website van samsung staat dat deze tv Internet@tv ondersteunt..

http://www.samsung.com/nl...e/LE32C630K1WXXN-features

Ik heb firmware update gedaan, maar geen nieuwe update. Heb firmware T-VAL6DEUC op usb gezet, maar tv herkend geen update..

Ik heb nu: T-MSX6DEUC-2001.0

Heeft iemand Internet@tv werkend op de c630? Kan op internet verder weinig vinden..

[ Voor 3% gewijzigd door Fivel op 18-06-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Dat is een fout op de site, bij de specificatietabel staat het correct: "Internet@TV: nee". Verder kun je natuurlijk niet de firmware voor de Valencia SoC op een TV uitgerust met een MStar SoC installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko

Yucko

Fuzzillogic schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:56:
Nice to know: het is tegenwoordig mogelijk om met de tv op USB opgenomen beelden zonder al te veel gedoe te decoderen en op pc te bekijken/bewerken. Voorheen moest je je tv gaan hacken en SamyGO erop installeren. Nu kan het dus met de originele firmware.

Caveat: "zonder veel gedoe" mits je Linux gebruikt... Het door de tv gebruikte XFS filesyteem en PHP zijn out-of-the-box aanwezig danwel makkelijk te installeren. Ook blijft het command line werk.

Ik had een programma opgenomen op tv. USB stick daarna in pc geprikt, en in een subdirectory vind je een groot .srf bestand. Dat is een encrypte variant van een .ts bestand. Je kunt hem openen in bijv. vlc, waar je dan iig de metadata kunt bewonderen. Beeld en geluid zijn encrypted, ook als je opgenomen hebt van een unecrypted DVB-C stream..

Eerst heb je de de decryption key nodig. Gelukkig staat die key PLAIN TEXT in het .mdb-bestand in dezelfde directory op de USB-stick/drive. (Wat een farce is het toch hè, die achterlijke CI+ crap). Die key kun je met een php-scriptje snel en simpel achterhalen.
Daarna kun je die key gebruiken om mbv DRMDecrypt de .srf te converteren naar een .ts bestand. Dat .ts wordt prima begrepen door VLC en vele andere players. Dragon player snapte het ook, en ook Kdenlive kon er direct mee overweg, zodat je de video nog makkelijk kunt editen :)

(disclaimer: het werkt op mijn C-serie tv. Nieuwere series zijn misschien beter beschermd...)
bedankt! _/-\o_ werkt hier perfect met opnames gemaakt met mijn LE40C650 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Beste Tweakers,

Ik ben momenteel opzoek naar een TV van rond de 600 euro voor op de slaapkamer.
Mijn eisen zijn minimaal;
CI mogelijk
Weinig tot geen blacklight bleeding (!)
Internet TV (zodat we een beetje kunnen internetten vanuit bed).
Minimaal 40 inch
Niet dikker dan een 5 centimeter

Mijn zoektocht levert mij 2 TV's op;

Samsung Series 5 F5500/F5700
Samsung Series 6 F6200

Beide TV's zijn volgens mij goed, maar voor welke moet ik kiezen.... wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:28
Onlangs ook een Samsung LED-tv gekocht, eentje uit de 5xxx-serie. Hier zit geen ingebouwde wifi op.
Volgens handleiding is dit te verhelpen door een dongle te installeren.

Nu de vraag. Is het mogelijk hiervoor een willekeurige dongle te gebruiken of moet dit specifiek de dongle zijn welke Samsung aanbeveelt?

Vraag dit omdat er nogal wat prijsverschil zit tussen de verschillende dongles en ik wil er niet teveel aan uitgeven (max: 20 a 30 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 12:03
Is er ook nog een andere voet verkrijgbaar voor de f6100 van samsung?kan zo niks vinden op google behalve een floorstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
tsjiller schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:50:
Onlangs ook een Samsung LED-tv gekocht, eentje uit de 5xxx-serie. Hier zit geen ingebouwde wifi op.
Volgens handleiding is dit te verhelpen door een dongle te installeren.

Nu de vraag. Is het mogelijk hiervoor een willekeurige dongle te gebruiken of moet dit specifiek de dongle zijn welke Samsung aanbeveelt?

Vraag dit omdat er nogal wat prijsverschil zit tussen de verschillende dongles en ik wil er niet teveel aan uitgeven (max: 20 a 30 euro).
Deze vraag heb ik ook. Ik heb er op het internet tot nu toe nog geen antwoord op gevonden. Je kunt wel een zogenaamde wifi dongle kopen met RaLink chip maar dan moet je op de stick met Linux softwarematig iets gaan veranderen geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een poos aan het zoeken, maar kan geen keuze maken uit het grote aanbod van Samsung.
Mijn budget is maximaal €400, maar als ik dan een hele goede Samsung mis loop wil er ik er nog wel €100 bij leggen.

Wensen en gebruik:
- 32'', hij komt te hangen in mijn (kleine) slaapkamer. Ik heb nu een Sony Bravia 26'', maar dat is mij te klein
- Gebruik hem voornamelijk voor gamen op de PS3 en Xbox
- Geluid maakt niks uit, gaat via mijn 5.1 set
- Af en toe een filmpje kijken (Blu-ray)
- 3D hoeft niet, gebruik het waarschijnlijk toch niet
- Internet is geen must-have, maar is wel mooi meegenomen.

Iemand suggesties? Want ik kom er door de vele series en mogelijkheden niet meer uit :p

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik heb een UE40 ES5500, maar kan de Netflix App nog niet vinden :'(
Iemand anders die hem al wel werkend gekregen heeft op een vergelijkbaar model?

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 23:32
Ik heb ook de UE40ES5500. Gezocht op 'netflix', geen resultaat. Toen maar bij 'Video' aan de rechterkant gaan bladeren en daar staat dus wel Netflix, op de voorlaatste pagina..

Verwijderd

Staat die bij jullie dan niet bij de aanbevolen Apps boven aan in Smart Hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik zit met een probleempje met mijn Samsung LED tv 8700
Dit type TV kan zelf programma's opnemen op een USB stick die je achter de TV inplugt. Dus heb ik maar eens als test iets opgenomen. Je selecteerd het programma die je op wil nemen via de gids en thats it. De opname begon bijna precies op tijd maar de laatste minuut (gok ik) heeft hij dus mooi niet opgenomen. Ik ben mijn suf aan het zoeken naar een instelling waar ik dat kan veranderen. Ik krijg het niet gevonden op mijn TV en op internet. Weten jullie of dit aan te passen is? Ik wil dus bijvoorbeeld 5 minuten langer opneman dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
Ik heb een Samsung 46F5000 op het oog. Lage input lag, goede beeldkwaliteit en geen smart TV beeldverbeteraar onzin voor een goede prijs.

Nu konden ze mij bij Media Markt niet vertellen hoe het zat met de 24p ondersteuning (ze wisten helaas geen van allen wat het inhield), ik kon er ook niks over vinden op internet dus ben ik maar even teruggekomen met een laptop en vastgesteld dat de TV gewoon een 24 Hz signaal accepteert. Echter maak ik mij zorgen over het volgende topic:

Het Samsung 5-series 24p problemen topic

Zijn de problemen die hier genoemd worden opgelost bij de nieuwere Samsung 5 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-09 22:05

mbr

Morzzz schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 19:12:
Ik heb een Samsung 46F5000 op het oog. Lage input lag, goede beeldkwaliteit en geen smart TV beeldverbeteraar onzin voor een goede prijs.

Nu konden ze mij bij Media Markt niet vertellen hoe het zat met de 24p ondersteuning (ze wisten helaas geen van allen wat het inhield), ik kon er ook niks over vinden op internet dus ben ik maar even teruggekomen met een laptop en vastgesteld dat de TV gewoon een 24 Hz signaal accepteert. Echter maak ik mij zorgen over het volgende topic:

Het Samsung 5-series 24p problemen topic

Zijn de problemen die hier genoemd worden opgelost bij de nieuwere Samsung 5 series?
Ik ben in het bezit van een 46F5000 en deze accepteert inderdaad 24p. Bestaat er een video bestand waarmee ik deze trilling/hapering makkelijk kan vaststellen? Dan wil ik wel even testen.

Deze televisie vind ik persoonlijk zwak met bepaalde scenes. Films met veel openlucht scenes (zoals bijvoorbeeld clash of the titans) zie je erg veel storende ?flikkering?. De ?flikkering? vind ik lastig uit te leggen maar ik vermoed dat de 100Hz niet voldoende is. Met mijn oude plasma televisie had ik hier totaal geen last van.

[ Voor 3% gewijzigd door mbr op 15-10-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morzzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-08 18:29
mbr schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:58:
[...]
Ik ben in het bezit van een 46F5000 en deze accepteert inderdaad 24p. Bestaat er een video bestand waarmee ik deze trilling/hapering makkelijk kan vaststellen? Dan wil ik wel even testen.

Deze televisie vind ik persoonlijk zwak met bepaalde scenes. Films met veel openlucht scenes (zoals bijvoorbeeld clash of the titans) zie je erg veel storende ?flikkering?. De ?flikkering? vind ik lastig uit te leggen maar ik vermoed dat de 100Hz niet voldoende is. Met mijn oude plasma televisie had ik hier totaal geen last van.
Judder bedoel je misschien?

Zou dus wellicht door het probleem in het topic kunnen komen, maar het kan ook aan verkeerde instellingen in je bron liggen?

Op dit moment heb ik een Sony KDL-46EX500, en daarmee speel ik via mijn mediacenter films af met Media Player Classic waarin ik D3D Fullscreen gebruik en met de juiste refreshrate. Dat ziet er gelikt uit en compleet juddervrij... Jammer genoeg heeft de TV een dikke input lag van 60 ms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige weken geleden kocht ik een samsung UE40F5500. Ik moet zeggen dat ik er niet bijzonder tevreden mee ben. De anderhalf jaar oudere samsung van mn ma ziet er nog beter uit...

Het voornaamste probleem: blauwe ghosting in donkere partijen. Mensen met donker haar die over het scherm lopen, hebben vaak bijna letterlijk blauw haar. Achter gastjes in n zwart pak hangt een opvallend blauw spoor. Hoe meer ik me hier bewust van wordt, hoe beter ik het ga zien.

Een ander probleem: vaak als ik de TV aanzet gebeurt er soms helemaal niets. Het rode ledje knippert 5 keer, maar de TV gaat niet aan, ook niet met de knop achterop.

Hoort dit allemaal zo, of is er iets serieus mis met mijn TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 02:16:
Enige weken geleden kocht ik een samsung UE40F5500. Ik moet zeggen dat ik er niet bijzonder tevreden mee ben. De anderhalf jaar oudere samsung van mn ma ziet er nog beter uit...

Het voornaamste probleem: blauwe ghosting in donkere partijen. Mensen met donker haar die over het scherm lopen, hebben vaak bijna letterlijk blauw haar. Achter gastjes in n zwart pak hangt een opvallend blauw spoor. Hoe meer ik me hier bewust van wordt, hoe beter ik het ga zien.

Een ander probleem: vaak als ik de TV aanzet gebeurt er soms helemaal niets. Het rode ledje knippert 5 keer, maar de TV gaat niet aan, ook niet met de knop achterop.

Hoort dit allemaal zo, of is er iets serieus mis met mijn TV?
De blauwe waas is deels het paneel, deels de instellingen. Waarschijnlijk staat jouw televisie zo ingesteld dat de kleurtemperatuur op "koel' staat. Dan krijg je dus dat alles een blauwe waas krijgt.

Zet de kleurtemperatuur in de beeldinstellingen dus op "neutraal" of een van de twee "warm" instellingen om het probleem te verminderen.

Het probleem met het opstarten van de televisie zit hem waarschijnlijk in een of meerdere kapotte elektrolytische condensator. Dan is gewoon een garantieverhaal wat je dan hebt aangezien het gewoon een defect is in de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje: welke tv is het uiteindelijk geworden?
Ik zit ook te kijken naar de 6400, maar twijfel tussen wel of geen EU model (scheelt ruim €100,-).
Een 42" zou qua formaat echter beter passen....

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand tips of advies voor aanschaf van een nieuwe TV.
ik zie door de bomen het bos niet meer hertz en tientallen modellen
vereisten :
- 46 inch
- Smart TV (uitzending gemist, Spotify)
- Afstand van tv 3 meter
- word meest analoge TV mee gekeken

budget maximaal 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:37:
Iemand tips of advies voor aanschaf van een nieuwe TV.
ik zie door de bomen het bos niet meer hertz en tientallen modellen
vereisten :
- 46 inch
- Smart TV (uitzending gemist, Spotify)
- Afstand van tv 3 meter
- word meest analoge TV mee gekeken

budget maximaal 1200
Dit is geen topic voor aankoopadviezen. Ga naar Consumentenelektronica Aankoopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schultie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-01-2014
Ik gebruik sinds kort een Samsung UE32EH5300 met Smart TV. Ik heb hem met mijn Netgear R6250 WiFi Router verbonden met een Samsung dongel WIS12ABGNX. Tot vandaag werkte dit een aantal weken uitstekend. Ik kon gemakkelijk op, bijvoorbeeld, Uitzending Gemist klikken via de Smart Hub - het systeem ging dan snel het internet op en klaar was ik.

Vandaag "zegt" de TV dat ik geen netwerkaansluiting heb. Als ik die vervolgens controleer krijg ik de melding dat de TV wel correct op het netwerk is aangesloten. De router zal hij dan wel bedoelen, want connectie met het internet zelf ontstaat niet. Steeds weer een tijd 'Verbinden' en dan weer de foutmelding niet op netwerk aangesloten. Als ik dat dan weer check de melding: 'U bent verbonden met internet. Als u problemen met internet ondervindt, neemt u contact op met uw internetprovider'. :'(

Die problemen zijn er echter met andere apparaten niet: iPad, lap-top, MacBook: alles keurig met internet verbonden.

TV nu eens helemaal uitgeschakeld en van de spanning afgehaald (stekker uit stopcontact) en toen weer aangezet. Nu start zelfs de Smart Hub helemaal niet meer op ... :(

Begrijp er helemaal niets van. Heeft iemand deze problemen ook gehad en, zo ja, de oplossing gevonden ....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 17:22
Kan ook geen apps starten, geen internetverbinding zegt ie.. de servers bij samsung zullen er wel uit liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung UE46EH5300 nu kan ik daar mijn smartkaart in plaatsen maar dan vind hij geen zenders .

Wat kan dat zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Het wel of niet plaatsen van de smartcard (de smartcard moet in de cam, de cam in de tv) heeft geen invloed op het wel of niet vinden van de zenders.

Als je tv de zenders niet vindt dan is het signaal te zwak, of je gebruikt de verkeerde frequentie/id/symbolrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik ben egenlijk wel benieuwd of iemand het al voor elkaar heeft de Samsung op te laten nemen naar de NAS of een andere NFS brond in het netwerk. Volgens deze link:

http://forum.samygo.tv/viewtopic.php?f=12&t=1332

LIjkt me wel ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goedemiddag tweakers,

Ik zit met een kleine uitdaging met de L37BE652 van m'n oom.
Hij wilde er een wifi stickje in hebben, dus ik naar de Mediamarkt voor een Samsung stickje. Ging er vanuit dat dit zo standaard zou zijn dat alles wel zou werken. Deze WIS12 werkte echter niet.

Teruggebracht en een WIS09 via ebay gezocht, maar ook deze werkt niet. Hoe kan dit? Die WIS09 wordt in de handleiding gewoon als compatible aangegeven.

edit: Damnit, blijkt er nog een verschil te zitten in WIS09ABGN en WIS09ABGN2...
Lekker handig weer van samsung...

Televisie geeft overigens helemaal geen sjoege, blijkt een WIS09ABGN2 te zijn...

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 03-03-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Vind zo snel niets in de forum over een vergelijking met de F8000.

Na een F8000 toch (ook) een F6200 aangeschaft van vrijwel hetzelfde formaat en moet zeggen dat ik voor bijna een derde van de prijs weinig mis in beeld en mogelijkheden.

3D was toch alleen maar leuk voor de eerste dagen, de camera mis ik helemaal niet en het verschil tussen quadcore of dualcore is verwaarloosbaar.

Resteert een super tv voor een hele nette prijs (50" was deze week 799 euri bij Mediamarkt).

Stemt tot nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reactie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-01 22:47
Bij mij werkt de WIS09ABGN op de LE37B650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 15:09
Is er iemand die kan aangeven of de CI+ module van UPC werkt icm de LE40A786?
Op de website van UPC komt er een dikke NEE uit, maar goed er staat geen reden bij en daarom heb ik nog een sprankje hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Ik ga even wat water gooien over je sprankje. De A-serie heeft geen CI+-slot. Deze is pas aanwezig bij de B-serie, en dan alleen bij versies waarvan het typenummer eindigt op PXXN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Toch een kleine poging om weer een vonkje te krijgen: heb aan de linkerzijde van de TV een opening zitten met als bijschrift: Common Interface (met daarachter een rondje met een driehoek erin).
Of is dit niet de + versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Het is niet de plus-versie. Maar eigenlijk maakt dat niet uit: ik heb nog even naar de specificaties gezocht en deze TV heeft geen voor digitale kabel geschikte tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Heeft iemand al de u7500 in 55 inch?

Die heb ik nu op het oog. Ik kan nog weing gebruikerservaringen vinden. Maar nu ik dit typ bedenk ik me, is die al wel verkrijgbaar hier? Ik kan hem al bestellen maar nog niet op voorraad. Hmmm...

Maar dat is wel een topkandidaat denk ik. Wil er nog wel meer over weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

hcQd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:54:
Het is niet de plus-versie. Maar eigenlijk maakt dat niet uit: ik heb nog even naar de specificaties gezocht en deze TV heeft geen voor digitale kabel geschikte tuner.
Klopt :)
De tuner is alleen geschikt voor analoog en voor dvb-t (digitenne).

[ Voor 5% gewijzigd door job op 05-04-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Helaasch, wel bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Iemand met een UE40EH5300 in huis?

Ik ben op zoek naar een bepaalde afmeting van de tv, maar ik kan op het internet niet direct een antwoord vinden.

Ik zal proberen een goede beschrijving te geven :)

Ik ben op zoek naar deze afmeting, namelijk de hoogte tussen de tv en de grond/meubelstuk/...

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/53786114/Screenshot_13.png

Iemand die zo vriendelijk zou willen zijn om dit op te meten? ik vermoed dat dit ongeveer een +/- 5 cm gaat zijn :)

Alvast eeuwige dank bij voorbaat! _/-\o_

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
freddy0519 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:42:
Iemand met een UE40EH5300 in huis?

Ik ben op zoek naar een bepaalde afmeting van de tv, maar ik kan op het internet niet direct een antwoord vinden.

Ik zal proberen een goede beschrijving te geven :)

Ik ben op zoek naar deze afmeting, namelijk de hoogte tussen de tv en de grond/meubelstuk/...

Dit dus:
[afbeelding]

Iemand die zo vriendelijk zou willen zijn om dit op te meten? ik vermoed dat dit ongeveer een +/- 5 cm gaat zijn :)

Alvast eeuwige dank bij voorbaat! _/-\o_
Wat dacht je van hoogte met voet minus hoogte zonder voet ?

http://www.samsung.com/nl...ed-tv/UE40EH5300WXXN-spec

Oftewel 60,65 - 55,1 = 5,55 cm

[ Voor 11% gewijzigd door Schizo007nl op 15-06-2014 23:37 ]

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Schizo007nl schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:35:
[...]

Wat dacht je van hoogte met voet minus hoogte zonder voet ?

http://www.samsung.com/nl...ed-tv/UE40EH5300WXXN-spec

Oftewel 60,65 - 55,1 = 5,55 cm
En dit klopt exact in de praktijk? Want de TV is onderaan niet volledig gelijk gevormd. Is dit gemeten vanaf het laagste punt?

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Samsung Lcd Tv, type LE40C530. Heeft dit toestel een Toslink-OUT aansluing en zo ja, waar zit die ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:28:
Ik heb een Samsung Lcd Tv, type LE40C530. Heeft dit toestel een Toslink-OUT aansluing en zo ja, waar zit die ?
Lijkt mij niet zo moeilijk zelf uit te zoeken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:03

HugoBoss1985

Xenotech

Kan iemand hier aangeven welke panelen er circuleren in de Samsung UE40EH5300W tv's die nu te koop zijn?

In de link hieronder kan je zien welke panelen er allemaal bestaan en wat de kwaliteitsverschillen zijn.
Je kun deze code op de verpakking terugvinden (version: ....) en in het servicemenu.

http://nxsfan.co.uk/mediawiki/index.php/Samsung_Panels

Er is ook onduidelijkheid over of dit nu een edge lit of direct led tv is, heeft iemand daar bewijs van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:33
Wij hebben sinds een tijdje een LE40A552 in huis maar daarvan valt het me op dat 'ie heel snel 'inbrandt'. Als er een tijdje hetzelfde beeld getoond wordt blijft het (negatief) nog een beetje doorschemeren nadien. Trekt dan heel langzaam weg.

Doet zich uiteraard vooral voor bij grote helderheidsverschillen en contrastrijke beelden. Als dit zich na een half uur zou voordoen zou ik er niks achter zoeken maar dit is al na één minuut ofzo dat je het blijft zien. Is dat altijd zo bij deze schermen of hebben we een halfgammel exemplaar op de kop getikt ?

edit:

Scherm zit aan de HTPC en daar staan dus weleens dingen langere tijd open, of de wallpaper staat in beeld, dat soort dingen :p

[ Voor 11% gewijzigd door Carpento op 31-12-2014 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
HugoBoss1985 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 13:02:
Kan iemand hier aangeven welke panelen er circuleren in de Samsung UE40EH5300W tv's die nu te koop zijn?

In de link hieronder kan je zien welke panelen er allemaal bestaan en wat de kwaliteitsverschillen zijn.
Je kun deze code op de verpakking terugvinden (version: ....) en in het servicemenu.

http://nxsfan.co.uk/mediawiki/index.php/Samsung_Panels

Er is ook onduidelijkheid over of dit nu een edge lit of direct led tv is, heeft iemand daar bewijs van?
Bovenstaande geldt alleen voor UN modellen, dus (Noord-)Amerika, dat je het van de doos af kan lezen.
Bij de 40" zou je alleen de Samsung en Sharp aan moeten treffen maar geen idee hoe lang ze dit 2012 model nog hebben geproduceerd. Nog steeds goed te verkrijgen op de een of andere manier :D ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:52
Ik vermoed dat het één van deze drie panelen is:
BN95-00587A; AMLCD; 5K 40" DIRECT-LED, LTJ4 (Samsung)
BN95-00713A; SHARP; 40INCH, 60HZ, 2D, DE40 (Sharp)
BN95-01139A; AMLCD; LSF400HM02; CY-DF400BGL (Samsung)

Maar let op, per product (BN95-xxxxxx) worden overigens nog andere vervangingsalternatieven genoemd.

BN95-00844A; AMLCD; LSJ400HM05-E, LTJ400HM0 (Samsung)
BN95-00735A; AMLCD; 5K 40" DIRECT-LED, LTJ4 (Samsung)
BN07-01116A; CD-PANEL; DE400BGA-B1, BED6BA1, 10bit, 40 I (fabrikant ?)

Bron: (Klik op "LCD/LED-panel TV")

Om te contoleren of jouw paneel direct-lid of edge-lit is zul je echt in het service menu moeten nagaan.
Zie: Samsung Panel Version Thread

[ Voor 35% gewijzigd door ariekanari op 01-01-2015 13:11 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Aan dat DE40 te zien, zal die derde de/een Sharp zijn.

Maar alle EH modellen zijn direct lit, in het service menu eindigt de option code ook op 'D'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Vraagje, misschien is er hier nu net weer iemand die het weet :)

Is de voet/standaard van een Samsung UE40H6203 uitwisselbaar met die van een UE40H6400? Zo'n chrome vierpoot dus, i.p.v. de standaard zwarte plastic voet die er standaard op zit. vb. plaatje. Het plastic afschermplaatje zal wel verschillen aan de achterzijde, maar zijn de montage punten nagenoeg gelijk van de poten? Als het teveel aanpaswerk is, gaat het niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:46
Wij hebben een ouder model Samsung UE40C6820US met de oude Smart Hub pagina waarbij slechts de crappy Apps zijn te downloaden en handige Apps zoals Uitzending Gemist niet voorkomen in de App Store.
De laatst nieuwe firmware heb ik tot drie maal toe geprobeerd via een USB srick, maar de TV herkent de software niet.
En de firmware uploaden via ethernet lukt al maanden niet omdat bij deze actie de TV aangeeft dat de verbinding met de server niet gemaakt kan worden. Een probleem wat overigens imternationaal op internet is terug te vinden binnen veel Samsung Fora/Topics.

Een simpele vraag: zou mijn TV middels nieuwe firmware wél de nieuwe Smart Hub omgeving met up to date Apps moeten kunnen draaien? Zij het middels een betere/alternatieve software/firmware update? Of is het beestje te oud?

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 ding is zeker de nieuwe SH krijg je niet.

Misschien een domme vraag maar heb je het exe bestand wel uitgepakt naar de USB stick ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Ik heb netjes de stappen doorlopen zoals op de Samsung site wordt uitgelegt.
Sterker nog, in het verleden heb ik dit ook eens gedaan en dat werkte prima.

En wat bedoel je met "geen nieuwe SH", dat de nieuwe Smart Hup niet op mijn TV zal en kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de versie op je Tv dan wel ouder dan de versie van de site, want die is volgens mij al even oud dacht 08-2013.

Samsung heeft bijna iedere nieuwe serie een ander soort SH gegeven en die zijn niet uitwisselbaar, voor de C serie is naar mijn weten nooit geen nieuwe SH gekomen, eigenlijk heeft alleen de ES serie die gekregen via de EVO kit, maar zonder die kit ook geen nieuwe SH op de ES serie.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Theo74 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:34:
Ik heb netjes de stappen doorlopen zoals op de Samsung site wordt uitgelegt.
Sterker nog, in het verleden heb ik dit ook eens gedaan en dat werkte prima.

En wat bedoel je met "geen nieuwe SH", dat de nieuwe Smart Hup niet op mijn TV zal en kan werken?
Mijn ervaring met dit soort grote merken, zeker merken met zo'n enorm veel producten en verloop binnen één categorie, dat ze al heel snel geen updates meer uitbrengen. De updates die er zijn zullen hooguit kleine reparaties en minieme verbeteringen brengen, en (uiteraard) gaten in de DRM herstellen.

Beeldschermen moet je niet kopen voor de software. Alles wat het ding kan is mooi meegenomen, maar de software zal véél eerder end-of-life zijn dan het scherm zelf. Een software-update kun je dan alleen verkrijgen door een hardware-update, en daarmee een nog perfect werkend apparaat van de hand doen.

Ik heb een Linux HTPC'tje ernaast staan. Kodi werkt uitstekend. Software die wél wordt onderhouden en nieuwe features krijgt. Tevens kan het ding veel meer dan een tv of tablet zou kunnen, zoals file/chat/web server, Mercurial repository hosting, ownCloud... Mocht deze hardware te oud worden, dan kan ik het ook upgraden los van het beeldscherm, en zelfs los van de software - die verhuizen gewoon mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:19:
Is de versie op je Tv dan wel ouder dan de versie van de site, want die is volgens mij al even oud dacht 08-2013.
Zojuist even in de firmware gedoken en je hebt helaas gelijk. Versie 08-2013 was en blijft de laatste, ook op de download site van Samsung. Dit is de reden dat mijn TV aangaf geen update te kunnen vinden via USB, want dit was ook versie 08-2013. De update via netwerk geeft "Error-606 Geen Download beschikbaar." wat neerkomt op het zelfde: geen nieuwe versie beschikbaar.

De reden voor een gewenste update zat hem puur in de verouderde Smart Hub en zijn hoofdzakelijk waardeloos te noemen Apps. Helaas kan ik dus niet updaten naar de nieuwere Smart Hub van Samsung.
Ooit wel eens ergens gelezen dat men 6000 series naar 7000 series, of 7000 series naar 8000 series kon upgraden met (aangepaste) firmware. Puur om meer uit hun TV te halen middels software voor duurdere Samsung modellen. Maar dat forum kan ik niet meer vinden, of zal in mijn geval misschien ook niets veranderen.

Als alternatief heb ik een WD Live en Apple TV aan deze TV hangen, dus ik redt mij wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Theo74 op 18-01-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja producenten en ondersteuning voor hun producten al na een jaar is een TV te oud om goed bij gehouden te worden, zo kreeg ik ne keer als antwoordt, op een vraag over een app waarom die niet geupdate wordt, tja uw TV type is te oud, hij was toen net een jaar beschikbaar.........

Ondertussen is de ES serie nu 2,5 jaar oud en komen de update's alleen als het echt niet anders kan, ik denk gewoon om je een EVO kit te laten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
W.b.t. de Evolution Kits wordt verwezen naar de ES7000/ES8000/ES9000 series.
In mijn geval heb ik een UE40C6820USXXN model, dus val sowieso buiten de boot.
Behoudens het feit dat ik zeer zou twijfelen of ik zo'n kit zou aanschaffen.

Zoals reeds aanggeven: op een gegeven moment moet je de TV puur als een scherm zien voor aangesloten apparaten.
Het beeld is kristalhelder, daar niets op aan te merken, dus blijven we de TV maar als monitor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:43
Mijn schoonouders hebben een 46d6530 op dit model zit helaas geen netflix app. Dit zouden ze wel graag willen. Is dit mogelijk?

Ik weet dat je via een omweg andere apps uit een andere regio kan installeren. Maar gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Volgens mij is de netflix app pas beschikbaar vanaf de e-serie
Handigste oplossing lijkt mij de aanschaf van een chromecast. Die kan je bedienen met een smartphone, tablet of Chrome browser.

Edit: Ah ook enkele modellen uit de d-serie hebben de netflix app maar dat zijn de topmodellen: http://www.samsung.com/nl/netflix

[ Voor 25% gewijzigd door job op 25-01-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
job schreef op zondag 25 januari 2015 @ 12:45:
Volgens mij is de netflix app pas beschikbaar vanaf de e-serie
Handigste oplossing lijkt mij de aanschaf van een chromecast. Die kan je bedienen met een smartphone, tablet of Chrome browser.

Edit: Ah ook enkele modellen uit de d-serie hebben de netflix app maar dat zijn de topmodellen: http://www.samsung.com/nl/netflix
Dit klopt, maar kan ik hem ook via een omweg alsnog op de D serie installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:51
Blijft toch een verkoop argument dat smart tv gebeuren. Blijkbaar wordt er net als met telefoons 2 (en als je geluk hebt 3 jaar ) ondersteuning gegeven en daarna heb je gewoon pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Ik meen dat je de landcode van de Smart Hub kunt veranderen door daar » 2 8 9 « in te toetsen. Je kunt kijken of je de Netflix app kunt installeren als je hem op USA zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
hcQd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:43:
Ik meen dat je de landcode van de Smart Hub kunt veranderen door daar » 2 8 9 « in te toetsen. Je kunt kijken of je de Netflix app kunt installeren als je hem op USA zet.
Mocht dit werken, kan ik dan wel he Nederlands aanbod krijgen? Met Nederlandse ondertiteling?
Pagina: 1 ... 73 ... 75 Laatste