Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74142

Topicstarter
Omdat er nog geen echt duidelijk overzicht Topic was en ze hier en daar toch al eens ter sprake komen. Hier een Topic voor De Samsung Plasma's.

Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvnieuws.nl/images/Samsung-PS50A450.jpg

Op sommige review sites komen ze heel aardig uit de bus, maar er is toch wat minder over te vinden dan de TFT's van Samsung of de Panasonic Plasma's.

De nieuwste modellen die op dit moment in Nederland te vinden zijn:

PS42A450PS50A450PS50A550
Schermgroote 42"50"50"
Aspectverhouding 1.024 x 768 1.365 x 768 1.920 x 1.080
Contrastratio 30.000 : 1 30.000 : 1 30.000 : 1
DNIe™ DNIe + DNIe + DNIe +
Digitatel ruisonderdrukking Ja Ja Ja
FilterBright Ja Ja Ja
Aantal kleuren Natural True Color (18 bit)Natural True Color (18 bit)Natural True Color (18bit)
Grijsniveau (overgang) 262.144262.144262.144
Cinema progressive (film modus)JaJaJa
Digitaal kamfilter3D3D3D
Low Noise Amplifier NeeNeeNee
Movie PlusNee?Ja
Dynamische contrastverhouding1.000.000 : 11.000.000 : 11.000.000 : 1
Real 100HzJaJaNee
1080 24p Real MovieJaJaJa
Anti-reflectieJaJaJa
Officiele pagina PS42A450PS50A450PS50A550
Review CNetPS42A450PS50A450PS50A550
Prijs 5/9/2008PricewatchPricewatchPricewatch

(... Meer specificaties volgen).

Ook een 650 en een 750 moeten te vinden zijn, maar zijn nog niet officieel in Nederland te verkrijgen. Of deze ooit in Nederland uitkomen is eigenlijk maar de vraag. De 650 is ook door CNet getest en staat goed in de lijst van Best HDTVs Overall
Overigens staat de 550 niet ver daaronder.

[ Voor 3% gewijzigd door zeef op 16-02-2009 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Persoonlijk ben ik erg geinterreseerd in deze modellen, met name de pn50a550. Erg grote, prima Plasma voor een hele mooie prijs, zo lijkt het.

Jammer vind ik dat ik niet zo veel ervaringen kan vinden.

Vreemd vind ik ook dat juist bij dit model staat: Real 100Hz: Nee. Zou dit kloppen op de Samsung site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271055

Ik heb nu twee weken een pn50a550 en deze bevalt uitstekend, al heb ik nog niet veel uren gemaakt.
De kleuren zijn overweldigend mooi, ik kan me voorstellen dat het zwart zwarter kan (bekend punt van kritiek op deze plasma) maar het voordeel van een tv kopen en thuis neerzetten is dat je m niet meer vergelijkt met andere schermen en dan ziet het zwart er ook goed uit.

Opvallend is dat er over samsung plasma's is gesproken in forums over de instelling voor contrast, dat deze op 95% zou moeten staan. Dit is gebaseerd op een reviewfilpje te vinden op het net waar deze op 95% staat. Dit is een fabrieksinstelling en slaat nergens op. Sterker nog: na 15min rommelen in het menu gaf dit bij mij serieuze image retention (dat later weer verdween). Net als bij andere plasma's kun je dit zonder problemen terugschroeven naar 50 a 60 %.

Als enige nadeel kan ik bedenken dat de voeding zachtjes zoemt afhankelijk van instellingen en beeld, echter op >2meter is dat niet meer te horen (ik zit zelf op 3 meter). Verder is het geluid uit het toestel niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verder is het geluid uit het toestel niet geweldig.
Klopt, maar als je een 50 inch TV koopt, neem ik aan dat je daar een leuk surroundset bij koopt?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet ik nog zeker nog doen, als ik het geluid via DVD-speler-audioversterker over mijn stereo laat lopen zit er een kleine maar merkbare vertraging in.

Maaru Hacku, bezit gij ook deze Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14425

Ik heb sinds gisteren de 6 reeks van samsung (plasma) 50 inch hier staan en deze bevalt tot nog toe uitstekend! Het is wel nog even zoeken voor de ideale settings naar kleuren en dergelijke toe, maar daar hou ik me wel eens mee bezig. De overgang van kijken naar een blu-ray disc naar sd is wel even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 271055 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 21:47:
De kleuren zijn overweldigend mooi, ik kan me voorstellen dat het zwart zwarter kan (bekend punt van kritiek op deze plasma)
Ja dat had ik meer gelezen, maar hoe is die verhouding eigenlijk ten opzichte van een LCD.
Anoniem: 14425 schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:19:
Ik heb sinds gisteren de 6 reeks van samsung (plasma) 50 inch hier staan en deze bevalt tot nog toe uitstekend!
Volgens mij is deze nog niet officieel in Nederland uit, waar heb je hem vandaan en heb je Nederlandse garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 22:22
Anoniem: 74142 schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:01:
Volgens mij is deze nog niet officieel in Nederland uit, waar heb je hem vandaan en heb je Nederlandse garantie?
Ik ben ook aan het kijken naar de PS50A656, is gewoon in Nederland te krijgen hoor:

http://kieskeurig.nl/kope...7781AC125747F004C1123.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-05 13:18
Ik heb sinds gisteren de 6 reeks van samsung (plasma) 50 inch hier staan en deze bevalt tot nog toe uitstekend! Het is wel nog even zoeken voor de ideale settings naar kleuren en dergelijke toe, maar daar hou ik me wel eens mee bezig. De overgang van kijken naar een blu-ray disc naar sd is wel even schrikken.
Ik lees hier en daar verhalen van roze vleken bij de 6 serie.
Heb jij als eens gecontroleerd of jouw paneel er ook last van heeft? (Door een volledig wit beeld op te zetten, dan worden er regio's zichtbaar die niet wit zijn, maar een beetje roze)

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yzf1kr schreef op zondag 07 september 2008 @ 19:49:
[...]

Ik lees hier en daar verhalen van roze vleken bij de 6 serie.
Heb jij als eens gecontroleerd of jouw paneel er ook last van heeft? (Door een volledig wit beeld op te zetten, dan worden er regio's zichtbaar die niet wit zijn, maar een beetje roze)
Dat verhaal heb ik ook gelezen, maar mijn versie heeft er gelukkig geen last van. Blijkbaar staat de nieuwe firmware er ook al op!

Het grote voordeel van de 6 reeks is dat je 100 Hz EN Full HD hebt (als je dat belangrijk vindt tenminste). De 4 reeks heeft geen Full HD, maar de 5 reeks wel. De 5 reeks ontbeert dan weer een 100 Hz functie en dat is toch wel redelijk elementair. De 6 reeks heeft zoals bekend ook de Touch of Colour, ik had het erger verwacht maar het rode is echt subtiel zodat het zeker niet stoort!

Ik heb een Frans model (ps50a676), maar met Belgische (ik woon in België) 2 jarige garantie. Ik heb deze gekocht bij een fysieke winkel, zodat ik een aanspreekpunt heb. De winkel heeft ook een website: www.iishop.be . Alles is verder in het Nederlands en de manual is Engelstalig. Voordeel is ook dat dit model een DVB-T tuner ingebouwd heeft!

Geleverd en geplaatst kwam dit toestel op 1680 euro. Dit lijkt me een zeer goede deal niet?

Indien gewenst, plaast ik wel eens foto's online. Vooral high definition beelden (Planet Earth bv) zijn waanzinig mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
ik heb sinds 3 weken een ps42a451 staan. BCC aanbieding van 699. Zoals ik in veel reviews had gelezen meest "bang for bucks" en en ik dat dit inderdaad juist is. De beeldkwaliteit is super voor de prijs. Het is geen pioneer scherm, mar daar is de prijs dan ook niet naar. Kleuren zijn erg mooi, heb een hddvdspeler aangesloten en dit ziet er ook zeeer netjes uit. Wel heb ik wat moeten spelen met de instelingen. Fabrieksaf staat zwart erg zwart ingesteld, ging veel detail verloren. Maar naar wat pielen met de monster/isf calibratie dvd (voor de echte amateur >:) ) ook dithelemaal goed gekomen.

Voor deze tv gekozen vanwege het design tenopzichte van de panasonic "vestel look" px8/80 en het beperkte budget dat ik eraan uit wou geven. Tot nu toe zeer tevreden :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@[SainteR]
Jij hebt, zo te lezen, een bewuste keuze gemaakt voor de 100hz van de 6 serie. Heb je ook de 5 en de 6 naast elkaar gehad?

En als je de 5 met de 4 vergelijkt, zie je kwa specs als enige verschil de resolutie en 't aantal hz. Nu vraag ik mij af wat in de praktijk de verschillen zijn tussen de schermen. Waaruit haal je meer voordeel, de resolutie of het aantal hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:19
Er is ook de 42 & 50A410 een budget model

Is dat nog wat of kan je die beter links laten liggen (in vergelijking tot de A450)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74142 schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:01:
[...]

Ja dat had ik meer gelezen, maar hoe is die verhouding eigenlijk ten opzichte van een LCD.
Alleen de high-end LCDs kunnen de vergelijking aan met de beeldkwaliteit plasma's, zowel wat kleuren en zwart-levels betreft. LCDs knallen meer en zijn daarom populair bij het grootte publiek. Ik was in elk geval niet onder de indruk van de LCDs die ik in de winkel heb kunnen vergelijken met de Samsung, ook wat het weergeven van zwart betreft. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 12:52
Ik ben dit weekend de trotse bezitter van een PS50A550

Zeer mooi beeld.
Ook analoog komt er goed tot zijn recht op dit beeld.
Verder gebruik ik deze ook nog als een 2e monitor van mijn pc.
Het is allemaal super beeld.

Ik moet nog even klooien met de instellingen van de kleuren, maar er zij veel opties om dit naar je smaak aan te passen.
Het grote voordeel van de 6 reeks is dat je 100 Hz EN Full HD hebt (als je dat belangrijk vindt tenminste). De 4 reeks heeft geen Full HD, maar de 5 reeks wel. De 5 reeks ontbeert dan weer een 100 Hz functie en dat is toch wel redelijk elementair. De 6 reeks heeft zoals bekend ook de Touch of Colour, ik had het erger verwacht maar het rode is echt subtiel zodat het zeker niet stoort!
Volgens mij is dat 100Hz een verkooppraatje.
Zeker bij plasma's
Ik heb hier nog totaal geen last van ghosting oid gehad.
Van nature hebben plasma's al een hogere verversingssnelheid tov LCS

De 5 serie vind ik over het algemeen "bang for buck"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 19:21
Zelf heb ik nou ruim een half jaar de Samsung PS50C77. Ben er erg tevreden over de kwaliteit van het beeld en geluid. Was wel even wennen om zo'n grote tv te hebben maar wil nu al niet meer zonder. Beeld is qua kleur erg mooi. Heb hem toen gekocht voor 1200 euro. Goede kwaliteits/prijs verhouding wat mij betreft.

Afbeeldingslocatie: http://www.vandenborre.be/WEB/images/products/300/280453_0.jpg

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
cable-one schreef op maandag 08 september 2008 @ 15:33:
[...]

Volgens mij is dat 100Hz een verkooppraatje.
Zeker bij plasma's
Ik heb hier nog totaal geen last van ghosting oid gehad.
Van nature hebben plasma's al een hogere verversingssnelheid tov LCS
Ja dat idee krijg ik dus ook, daarom ook de vraag aan [SainteR], waarom hij de keuze heeft gemaakt voor de 6 serie, want ik krijg uit zijn verhaal wel het idee dat hij beide naast elkaar heb gehad.

Als tv monitor kan ik mij goed begrijpen dat jij hebt gekozen voor de 5, en dus de hogere resolutie. Ben wel benieuwd hoe dat verschil zich toont met 1080p films en de verdere ervaringen.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 74142 op 08-09-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Zolang ze de fouten uit de q serie hebben verbeterd.
Voornamelijk bij voetbal dat de bal helemaal blurred wanneer deze langs een drukke achtergrond (tribunes) wordt geschoten. En bij formule 1 is het soms zo dat de auto's een waas worden. Neem haast wel aan dat dit gefixed is maar dit is en was het grootste probleem bij de q serie die bij mij thuis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37874

Ik heb sinds 2 weken de Samsung PS42A450. Echt een heel mooi toestel met super beeldkwaliteit. Ik heb UPC digitale tv genomen want dat was voordeliger i.c.m. UPC 24mbps internet en het komt natuurlijk ook het beeld ten goede.

De afgelopen twee weken hebben zich 2 problemen voorgedaan:

1. ik heb de UPC hoofdaansluiting in de woonkamer zitten en die aansluiting zit op ca. 1,5 meter van de tv. De internetrouter van UPC (wireless) had op een of andere manier invloed op het beeld van de tv. Echter was dat alleen bij nederland 1,2 en 3. Als de router en de tv gelijktijdig aanstonden dan kreeg ik trillend beeld op de genoemde zenders. Dat is nu opgelost doordat de router verder weg staat. Die had ik in eerste instantie namelijk gewoon bij de hoofdaansluiting geplaatst waar ook de splitter zat. Dus op 1,5 meter van de tv en kennelijk was dat niet optimaal.

2. Gisteravond deed zich echter een probleem voor wat ik een stuk ernstiger vind en waarvan ik hoop dat iemand raad weet. Ik zette gister de tv aan en het beeld gaf op alle zenders dunne zwarte streepjes. Ook was het beeld een beetje in blokken verdeeld. Ik heb alle stekkers eens aangedrukt maar dit mocht niet baten. Om te testen of het aan de tv lag of aan de mediabox van UPC heb ik die uitgeschakeld en een dvd aangezet. Zelfde resultaat. Lag dus aan de tv. Tv heb ik toen ff uitgezet en later (ca. half uur) weer aan en toen was het nog steeds aanwezig. Opeens na een paar minuten was het weer weg en daarna heeft het zich ook niet meer voorgedaan. Ik weet nu dus niet of ik me zorgen moet maken of niet. Komt dit vaker voor, met andere woorden kan ik er op wachten dat dit vaker gaat gebeuren of niet? Ik wil natuurlijk niet dat dit gaat gebeuren als de garantie straks eenmaal voorbij is. Dus... gelijk terug ermee of afwachten? Technische verklaringen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Vraag anders even op het avsforum: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1019776
Daar hebben ze een tig pagina's tellende topic over deze tv.

Het lijkt mij in ieder geval niet iets dat hoort, dus een belletje met de leverancier lijkt me wel handig

Anoniem: 213190

Ik las dat de PN50A650 nogal heet wordt. Geldt dit ook voor de PS50A676 en de PS50A656? Kan je je hand erop leggen b.v. of heb je dan gelijk een paar brandblaren?

Anoniem: 213190 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:26:
[...]

Ik las dat de PN50A650 nogal heet wordt. Geldt dit ook voor de PS50A676 en de PS50A656? Kan je je hand erop leggen b.v. of heb je dan gelijk een paar brandblaren?
Hij wordt inderdaad redelijk warm, maar dat is nogal moeilijk objectief te beoordelen. Je kan wel zelfs na lange tijd je hand erop leggen, je verbrandt je niet ofzo.

Ik ga zowiezo de andere vragen ook nog beantwoorden, maar daar moet ik eerst eens de tijd voor vinden! Het is de bedoeling dat ik er nog foto's van plaats as well, dus gewoon even wachten jongens :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Ik post alvast ff wat foto's van de PS50A656:

Afbeeldingslocatie: http://presse.samsung.de/webdownloads/pictures/ps50a656t1f_front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://presse.samsung.de/webdownloads/pictures/ps50a656t1f_left.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Aangezien ik binnenkort ga verhuizen ben ik op zoek naar misschien wel een 50" en dan is de PS50A550 natuurlijk een model om naar te kijken. Zeker omdat Panasonic in de beter betaalbaar lijn alleen een 50PX8 heeft zitten en niet een 50PX80.

Nu heb ik buiten de CNET review nog niet heel veel reviews gezien van de PS50A550 en als ik google kom ik ook niet echt veel soeps tegen. Kent iemand misschien nog meer reviews van deze tv? Hij lijkt namelijk een erg goede prijs/kwaliteitverhouding te hebben voor een 50".

Lees trouwens dat de PS50A550 niet zo'n goede antireflectieve coating heeft en dat dit bij de 656 versie een stuk beter is geregeld (nog niet zo goed als bij Pana, maar toch). De 656 heeft alleen een rode rand. Is deze ook niet in het compleet zwart te krijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 01-10-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-04 20:33

belblade

Belgian wacko

de plasma-reeks lijkt een gelijkaardige nummering te volgen dan de lcd-reeks; in lcd is de 656 ook diegene met de rooie touch of colour maar intussen (of altijd al ?) zijn er ook andere versies uit zoals de 616 en de 686 in blauw en gewoon zwart. Misschien komt dat er bij de plasma ook wel van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe is het geluid trouwens? Lees op de review van de 656 dat het ondermaats is en dat je goed hoort dat het TV speakers zijn. Is het echt zo slecht of valt het wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:43:
Hoe is het geluid trouwens? Lees op de review van de 656 dat het ondermaats is en dat je goed hoort dat het TV speakers zijn. Is het echt zo slecht of valt het wel mee?
It's bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Ach ja, ik koop een TV niet voor het geluid, daar heb ik een surround set voor die dat beter kan dan welke TV dan ook...

Het beeld is het belangrijkste, dan het design van de TV en niet te vergeten de prijs/kwaliteit verhouding en daar zit Samsung erg goed met zijn plasma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Nouja, ik vind het niet erg om een tv te hebben met normaal geluid. Surround zet ik wel aan als ik een film kijk. Voor de rest wil ik gewoon geluid via de tv en als ik dan iets kijk wil ik wel kunnen verstaan wat er wordt gezegd. Mijn ouders hebben een LCD tv waar dat helaas niet echt het geval is (foutje van mij dus, want ik was er bij toen ie werd gekocht en heb daar gewoon niet aan gedacht). Nu ik zelf ga kopen let ik dus wel op geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik heb de Ps50A550 besteld bij Wehkamp, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Ondertussen heb ik de PS-42A457 binnen. Eigenlijk had ik een PS -42A450 besteld bij Redcoon, maar die was niet leverbaar. De 457 voor hetzelfde geld gekregen.
Mijn eerste indruk is: "Wat een enorme kwaliteit voor zo'n zachte prijs". Tweede indruk was: "Wow, maar hij vreet stroom"..
Uiteindelijk valt het allemaal wel mee. Gemiddeld gebruikt dit plakkaat zo'n 230Watt, terwijl een LCD van deze afmeting niet veel minder verbruikt. De beeldkwaliteit is enorm goed. Kleuren zijn helder en het contrast is hard. Ik ben dus ontzettend tevreden.

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is geluid van de 656 trouwens slechter dan bij andere samsung tv's, of is het geluid bij samsung altijd slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Geluid bij flatscreens is per definitie slecht. En is ook maar net waar je mee vergelijkt. Ten opzichte van andere televisies is het tegenwoordig wel redelijk denk ik. Maar vergeleken met boxen + reciever/versterker is het niet echt om naar huis toe te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik heb geen flauw idee hoeveel stroom m'n PS50A550 vreet. De meeste films die ik kijk en games die ik speel zijn toch vrij donker, dus het zal wel meevallen, maar als ik daar echt mee zou zitten (stroomverbruik) zou ik ook geen 50 inch plasma kopen. Ik misschien maar 60 euro meer per jaar kwijt in vergelijking met m'n oude tv en aangezien we toch een losse Bluray speler hebben gekocht ipv een PS3 voor erbij (naast Xbox360) voor films/dvd's compenseert dat het stroomverbruik ook weer een beetje en we hebben 150 euro minder uit hoeven geven.

Qua geluid... geen idee eigenlijk, ik heb het geluid van de tv gelijk uitgezet en tot nu toe overal m'n receiver voor gebruikt.

Afgezien van een dode pixel en dat akkefietje met een pluisje achter de glasplaat (zie ander topic) ben ik dik tevreden. Heb nog niks gedaan met de instellingen (alleen contrast lager gezet), maar ik vind de kleuren goed overkomen. Het is alleen soms wat donker, maar dat komt omdat het contrast op 55 staat.
Ik hoop dat ik binnenkort een aantal blurays binnen krijg, dan kan ik even kijken hoe dat er uitziet. Xbox op component ziet er al best goed uit (Assassin's Creed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe is de garantie van Samsung mbt dode pixels? Pana hanteert dacht ik beleid dat plasma geen dode pixels mag hebben, is dat hetzelfde bij Samsung?

Ben nl aan het kijken naar een goede betaalbare 50" en dan is er niet heel veel keuze en deze (de 656) lijkt echt heel veel bang for the buck te geven. Twee minpunten zijn alleen het geluid en dat anti-reflectielaag beter kan en hij niet zo helder is als Pana plasma's waardoor hij in een lichte kamer minder goed tot zijn recht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Pas vanaf een bepaald aantal pixels gaan ze hem omruilen (afhankelijk van de vraag of het een dode of vastzittende lichte pixel is en of de pixel meer in de buurt van het centrum zit of de rand), althans dat begreep ik van de monteur die vanochtend langskwam ivm dat pluisje. Hoeveel precies weet ik niet meer.
Die ene dode pixel die ik heb zit zo'n 10cm van de rechterrand en 15 cm onder de bovenrand en vanaf de bank (4meter) zie ik die totaal niet en vanaf m'n beoogde game plek (stoel 2-2,5 meter voor het scherm) zie ik het alleen als het beeld licht is en ik er op let, dus ik zit er niet zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

bestaat dat uberhaubt? Dode pixels op een plasma?

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 18:32
Oscar Mopperkont schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:24:
deze (de 656) lijkt echt heel veel bang for the buck te geven. Twee minpunten zijn alleen het geluid en dat anti-reflectielaag beter kan en hij niet zo helder is als Pana plasma's waardoor hij in een lichte kamer minder goed tot zijn recht komt.
Heb je dat met je eigen ogen gezien? Ik ben namelijk ook al een tijdje bezig en ga zeker weten voor een samsung 6 of 7 serie plasma scherm. Ben er alleen nog niet over uit welke maat. 50" of groter. Eind van de maand wil ik 'm wel in huis hebben staan en ben er redelijk van overtuigd dat zoals je zelf al zegt: de samsung de beste prijs/prestatie verhouding heeft.

Ik heb afgelopen weekend beide plasma's zo'n beetje naast elkaar zien staan op de zelfde bron (astra - schotel) en kon weinig verschil zijn. Het verschil wat ik zag was in het voordeel van de samsung. De pana was in mijn optiek niet helemaal geweldig scherp (maar dat kan aan heel veel dingen liggen en de verkoper was totaal niet behulpzaam om even het eea te testen)

Ik vind het samsung design overigens :9~ _/-\o_ en het panasonic design meer in de buurt van :/ of :'(

[ Voor 30% gewijzigd door pipo de C op 15-10-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik heb dat niet met eigen ogen gezien, maar ga hierin af op:

http://plasmatvbuyingguid...-vs-samsung-pn50a650.html

Ben die tv's nog niet naast elkaar tegengekomen. Zag de Samsung vorige week überhaupt pas voor het eerst irl. Vind design zeker beter, alleen jammer van de rode rand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Dat artikel heb ik idd ook gelezen en wat mij betreft is dat een bevestiging dat de samsung het scherm moet worden en het prijsverschil tussen beide TV's niet te rechtvaardigen is.

In de polectro in Amsterdam hangen ze op zo'n 4 meter afstand van elkaar en kan je zien dat het beeld redelijk vergelijkbaar is. Ik ben daar overigens zelf enorm slecht behandeld (wilde bijna "geholpen" zeggen *kuch*) dus het zou kunnen dat je net als ik -- zelfs als je serieus tot aankoop over wilt gaan -- ze weigeren even een bluray speler aan een HDMI poort te knopen en een DVD speler via scart te laten zien.

ik ga 'm daar dus i.e.g. NIET kopen (en HE-LE-MAAL niet voor de prijs die de verkoper rekende.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is trouwens het verschil tussen de 7 en de 6 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

Oscar Mopperkont schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:51:
Wat is trouwens het verschil tussen de 7 en de 6 serie?
Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Een review van de PS50A756:

http://reviews.cnet.co.uk...9030218,49299289-1,00.htm

Van fora ook vernomen dat deze 24p zonder judder afspeelt, dit wordt mijn nieuwe TV!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Thnx :)

Maar dat zegt allemaal nog niet zo veel.

Ik zie nu deze verschillen (ws niet alles):

Lownoise amplifier: 656 wel, 756 niet
Real 100Hz: 656 niet, 756 wel
DLNA: 656 niet, 756 wel

Tuner 656: NTSC 4.43, PAL-B / G, D / K, I, I / I
Tuner 756: NTSC 4,43, PAL-B/G, D/K, I, I/I', SECAM-B/G, D/K, L/L`, AV Multi

Is het gewoon hetzelfde paneel verder? Daar lijkt het namelijk wel op. Grootste verschil is dat lownoise amplifier ding en de real 100Hz. Soms hebben dit soort beeldverbeteraars juist een nadelig effect op beeld. Dus hoe zit dat bij Samsung?

En specs geluid zijn zelfde, maar is het ook hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Zijn er al mensen met een ps50a756? Zouden die wat ervaringen kunnen posten mbt judder, image retention en stroomverbruik??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 14:41

Tachyon

pop the glock

baldbelow schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:48:
Een review van de PS50A756:

http://reviews.cnet.co.uk...9030218,49299289-1,00.htm

Van fora ook vernomen dat deze 24p zonder judder afspeelt, dit wordt mijn nieuwe TV!
Hier ook nog een behoorlijk lyrische review van de PS50A756. Hij schijnt zeker beter dan de 5 en 6 series te zijn. Alleen jammer dat hij zo groot is, 50 inch is voor mij net teveel van het goede.

[ Voor 0% gewijzigd door Tachyon op 16-10-2008 22:56 . Reden: foutje ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Tachyon schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:39:
[...]

Hier ook nog een behoorlijk lyrische review van de PS50A756. Hij schijnt zeker beter dan de 5 en 6 series te zijn. Alleen jammer dat hij zo groot is, 50 inch is voor mij net teveel van het goede.
idd een goede review, maar de "COMMENTS" geven aan dat de tv 750W verbruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Batsu schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:04:
[...]

idd een goede review, maar de "COMMENTS" geven aan dat de tv 750W verbruikt??
Van de samsung site zelf:
Vermogen
Voeding 220 ~ 240 V (50/60 Hz)
Energie verbruik tijdens werking 550 W
Standby energieverbruik < 1 W
De LE52A756 verbruikt 290 W maar dat is de LCD

[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 16-10-2008 13:37 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
DeeJee schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:35:
[...]

Van de samsung site zelf:

[...]

De LE52A756 verbruikt 290 W maar dat is de LCD
mja dat had ik zelf ook gezien maar is dat maximaal of het gemiddelde? daarom vraag ik aan gebruikers zelf wat zij meten aan verbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

In de specificaties staat dat mijn PS42A457 een max van 380 W heeft. In de praktijk (duurtest van een aantal uren TV kijken) kom ik op een gemiddelde van 240 W. Dit met de standaard campingzenders RTL-4, SBS, etc. afgewisseld met Discovery Channel en de LOTR deel 1 DVD :)

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Batsu schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:33:
Zijn er al mensen met een ps50a756? Zouden die wat ervaringen kunnen posten mbt judder, image retention en stroomverbruik??
Als je Duits een beetje op peil is:

http://www.hifi-forum.de/viewthread-138-1477-1.html

Ze zijn er positief over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Tachyon schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:39:
[...]

Daar schrijven ze alleen dat de 5 serie zo tegenviel, ze zeggen niets over de 6 serie. Maar is er een ite die hem wel vergelijkt met de 6 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
IDD! Het vergelijk tussen de 6 en 7 serie is het meest interessant. Ik ben er redelijk zeker dat ik een aantal weken geleden toen de modellen opeens op samsung.nl erbij stonden, er geen verschil tussen 6 en 7 serie was, alleen het mediacenter gedeelte was anders..

en nu opeens het 100Hz verschil. Nu ben ik benieuwd wat het verschil tussen 6 en 7 en of 100Hz een aanrader is of niet, en dan specificiek voor deze TV's. Ik heb zelf nog niks gevonden maar als iemand wat vind hierover, graag even posten....

Het verschil tussen 6 en 7 series is ongeveer 300EUR en dat is ook weer net te veel om "maar gewoon" een 7-serie te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
hm, ben niet de enige, als ik het goed lees is er ook al iemand in dat duitse forum tegenaan gelopen:

Habe ich schon im A656-Thraed abgepostet gehört aber eher hier rein!
Heute den 50A756 auf der Samsung-Seite gesichtet, jedoch NICHTS von Rael 100Hz zu lesen !
Da steht nur (genau wie der A656) 100 Hz Dual Scan !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 14:41

Tachyon

pop the glock

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 18:47:
[...]

Daar schrijven ze alleen dat de 5 serie zo tegenviel, ze zeggen niets over de 6 serie.
Je hebt gelijk :o

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
ik vind de 7 serie (en de 6 ook) erg interessant.

alleen jammer dat ze alleen op 50 inch te krijgen zijn en in fullHD wat beide misschien wat over de top is.

de reviews zijn goed echter en het design geweldig. Ik ga ze zoeken in de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnaggnag
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 21:36
Wat zijn precies de verschillen tussen de a656 en de a756 serie?
Ik dacht dat een van de verschillen de 100Hz was.
Maar nu lees ik op deDuitse Samsung site dat de a656 ook 100 Hz heeft. Is er een verschil in de Duitse en Nederlandse versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
gnaggnag schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:21:
Wat zijn precies de verschillen tussen de a656 en de a756 serie?
Ik dacht dat een van de verschillen de 100Hz was.
Maar nu lees ik op deDuitse Samsung site dat de a656 ook 100 Hz heeft. Is er een verschil in de Duitse en Nederlandse versie?
nee verschil is real 100Hz en 100Hz dual scan (tenminste dat dacht ik opp de nl-se samsung site gezien te hebben).
wat dara precies het verschil in is weet ik niet

[ Voor 5% gewijzigd door Batsu op 17-10-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Real 100Hz zou nieuwe "tussen"frames moeten genereren als ik de specs op de samsung site goed begrijp. Het probleem is een beetje dat niemand er ervaring mee heeft met de samsung toestellen en dan met name het verschil in beeld tussen 6 en 7 serie.

Het is in de praktijk vaak een negatief effect om 100Hz aan te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 21:18
wat wil je ervan weten of moet ik proberen. Heb zelf een 42a451 en ben er voor het geld super tevreden over.

Mijn vorige TV was 32 inch panasonic lcd (3,5 jaar oud, en deze tv presteert overduidelijk een stuk beter. Had ook liever een kuro gekocht, maar met een nieuw huis moet je soms wat schipperen. Die Kuro komt volgend jaar wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylexis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-01-2024

Xylexis

Life is a bitch, then you die

Heeft iemand al een vergelijking gelezen tussen de ps50A756 en de TH50pz800?
Ik wilde eigenlijk gaan voor de th42-pz800, maar toen ik deze in het echt zag vond ik hem toch niet zo mooi.
Er zit gewoon een soort gat aan de onderkant van het scherm met daarin een stuk aluminiumfolie :p.
Zo lijkt het iig. De samsung daarintegen ziet er super strak uit, alleen hoop ik wel dat er nog andere kleuren dan rood komen. Nu nog even afwachten hoe de samsung zich houdt tegenover de pz800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De specs van de 756 en 656 verschillen dus niet zoveel. Belangrijkste verschil lijkt die real 100Hz te zijn, als paneel dan verder hetzelfde is, dan lijkt de 656 de betere koop te zijn. Ze verschillen immers toch nog best wel in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Belangrijkste verschil tussen de 656 en de 756 dat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat de 656 problemen heeft met met het correct weergeven van 24p materiaal en de 756 zou dit wel goed doen! Misschien dat de Real 100 Hz techniek hier iets mee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baldbelow schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 19:17:
Belangrijkste verschil tussen de 656 en de 756 dat ik tot nu toe ben tegengekomen is dat de 656 problemen heeft met met het correct weergeven van 24p materiaal en de 756 zou dit wel goed doen!
Je bent toevallig niet in de war met de 5-serie? De 6-serie doet 24p prima hoor, althans de LCD versies ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 275797 op 18-10-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Baldbelow heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[edit] nvm

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 275797 op 18-10-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
pipo de C schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 19:46:
Baldbelow heb je daar een bron van?
Hier staat een hoop info:

http://www.hifi-forum.de/...ction=browse&forum_id=138

Er zijn mensen die problemen hebben met 24p weergave op hun 656 maar er zijn er ook die zeggen dat het probleemloos gaat. In het 756 ervaringen topic wordt een aantal keren gezegd dat 24p zonder extra judder weergegeven wordt (24 beeldjes per seconde schokt altijd een beetje maar dat hoort zo). Ik heb de TV nog niet in het echt kunnen bekijken want ik heb 'm nog nergens zien staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Heeft de 6 serie trouwens ook HDMI 1.3?

[ Voor 198% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-10-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
@baldbelow:

Na 1 thread doorgelezen te hebben is er welgeteld 1 persoon die claimt dat er judder is bij het afspelen van 24p materiaal op de 6-serie. De rest is positief over de 6-serie. (Admitted dat ik niet het hele forum doorgebladerd heb) A.s. week ga ik kiezen en ben nog redelijk besluiteloos....

Misschien toch maar een 7-serie nu ik lees dat de 100Hz functie i.e.g. uitgezet kan worden mocht het niet bevallen. Quote van de manual:

You can get a clear distinction between Real 100Hz and 50Hz, especially when watching fast moving scenes. Therefore, when seeing slow moving scenes, you will not be able to distinguish between Real 100Hz and 50Hz. Demo 100Hz works only with 50Hz signal. Real 100Hz demo mode is provided for shop demonstration with special pictures. Movie Plus → Off / Low / Medium / High / Demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
pipo de C schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:44:
You can get a clear distinction between Real 100Hz and 50Hz, especially when watching fast moving scenes. Therefore, when seeing slow moving scenes, you will not be able to distinguish between Real 100Hz and 50Hz. Demo 100Hz works only with 50Hz signal. Real 100Hz demo mode is provided for shop demonstration with special pictures. Movie Plus → Off / Low / Medium / High / Demo
Is Movie Plus dan hetzelfde als Real 100Hz? Of is die functie apart in en uit te schakelen? Lijkt me dat Movie Plus nog meer doet anders heb je geen low/medium/high setting nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277915

Heb sinds anderhalve maand een ps50a550 thuisstaan.
Wat een prachtig beeld!
Jammer dat het compleet verziekt word door een hele irritante piep die in het apparaat zit.
Als hij uit staat hoor ik de piep duidelijk als ik op de bank zit te lezen. (op 4m!)
Als hij ingeschakeld is komt daar nog wat herrie bij (zoem, als dat het enige was kon ik er nog wat mee), en wordt de piiieieieieieieieieieeieep harder.
Samsung gebeld en binnen 2 dagen stond de monteur op de stoep, waarvoor hulde.
Krijg van de monteur echter doodleuk te horen dat hij pas gaat sleutelen als de tv meer dan 30db !!!!!! (bij-)geluid maakt.
Ik kan je vertellen dat dat irritante gepiep het goede beeld geheel geniet doet( van zeer goede ervaring naar ontzettende KUTervaring) Na het kijken van een speelfilm heb ik gewoon die piep in mn oren zitten! (na een half uurtje gaat t wel weer)
Ik dacht dat Samsung het b/c merk imago achter zich gelaten had.
Zit er hard over te denken om de dikke deur van samsung nederland aan te bieden thuis eens een maandje tv te kijken / luisteren op dit kreng.. (Vooral een leuke pot snooker is een traktatie! PIEEEEEEP)
Iemand enig idee hoe ik dit nog recht kan breien met Samsung?

P.s. Aan de aansluitingen ligt het niet. Ik heb bij wijze van test de PS50A550 aangesloten op een eigen geaarde groep met een Monsterpower hts 1000 netfilter er tussen tegen de "vuile stroom" en een goede (afgeschermde, vergulde) monstercable naar de upc settopbox. Uiteraard nog eens de ferrietkernen om alle aansluitingen.
Maar PIEEEEEEEEP!
Dr zitten gewoon een aantal 3e rangs spoelen in dit apparaat volgens mij en de SAMSUNG monteur schijnt het wel best te vinden zo :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zijn er meer mensen die last hebben van een piep bij de Samsung plasma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik krijg mijn tv woensdag of donderdag, ook een 550, ik zal jullie laten weten of ik dit probleem ook heb.

Mocht dit het geval zijn, gaat hij gelijk terug.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Weet iemand waar in NL of (liever) belgie ik de ps50A656 en/of 756 kan zien??

wel de lcd versie gezien (uiterlijk zag er goed uit) maar is geen plasma he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277915

Workaholic schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 07:50:
Ik krijg mijn tv woensdag of donderdag, ook een 550, ik zal jullie laten weten of ik dit probleem ook heb.

Mocht dit het geval zijn, gaat hij gelijk terug.
En is tie al geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
Ik heb zelf geen last van een piep bij m'n samsung ps50a550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij zoooooooooemt ie een beetje, maar op 3 meter afstand weinig last van, kan natuurlijk ook aan mijn slechte oren liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb meer last van een ander probleem: heb mijn stereo set met zeer fraaie bioscoopachtige geluidsboxen aangesloten via de audio uitgang van mijn ps50a550. Dat klinkt goed maar natuurlijk weer niet helemaal synchroom. Opvallend is dat het geluid iets voorloopt op het beeld (?)... Weet iemand hier een eenvoudige oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Ok nu de 7-series ook gezakt is in prijs heb ik maar een 7-serie aangeschaft. Ik heb nu de PS50A756 staan en ben tot op heden erg blij mee. Helaas heb ik nog geen full HD player, dat komt van de week wel.
  • Analoog TV is goed, zeker niet minder dan mijn oude CRT (sony wega)
  • DVD via scart is erg goed (!)
  • Nintendo WII is gewoon genieten op dit scherm.
Van de week ga ik even testen met de HDX-1000, ik heb inmiddels al een collectie 1080p films op mijn server staan. Ben erg benieuwd... als ik tijd en zin heb zal ik gelijk even de mediacenter functie testen van de samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Overigens hoor ik geen piep, alleen achter de TV als ik mn hoofd erachter steek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
pipo de C schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:16:
Ok nu de 7-series ook gezakt is in prijs heb ik maar een 7-serie aangeschaft. Ik heb nu de PS50A756 staan en ben tot op heden erg blij mee. Helaas heb ik nog geen full HD player, dat komt van de week wel.
  • Analoog TV is goed, zeker niet minder dan mijn oude CRT (sony wega)
  • DVD via scart is erg goed (!)
  • Nintendo WII is gewoon genieten op dit scherm.
Van de week ga ik even testen met de HDX-1000, ik heb inmiddels al een collectie 1080p films op mijn server staan. Ben erg benieuwd... als ik tijd en zin heb zal ik gelijk even de mediacenter functie testen van de samsung zelf.
hi pipo!

mag ik vragen wat je heeft doen besluiten om voor de 7-serie te gaan en niet de 6-serie?
Kan je me ook vertellen wat het stroomverbruik is (daadwerkelijk gemeten)?

thanks!!

de reden dat ik dit vraag is:

de laatste generatie samsungs evenaren de panasonics welke in beeld meestal op de 2e plaats kwamen na pioneer (buiten budget). Dus in plaats van zo'n panasonic te koppen waar ik het design toch niet echt mooi vind gaat mijn voorkeur uit naar de samsungs. Deze scoren goed in reviews, er zit echter tussen de 656 en 756 een prijsverschil van 170 ongeveer. mijn vraag is dus of dit verschil gerechtvaardigd wordt door de verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 22:08
thefox154 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:34:
wat wil je ervan weten of moet ik proberen. Heb zelf een 42a451 en ben er voor het geld super tevreden over.

Mijn vorige TV was 32 inch panasonic lcd (3,5 jaar oud, en deze tv presteert overduidelijk een stuk beter. Had ook liever een kuro gekocht, maar met een nieuw huis moet je soms wat schipperen. Die Kuro komt volgend jaar wel :+
heb zelf ook pas een 42a451 gekocht, en ben echt super tevreden met de televisie. en super prijs ook nog eens. ja de kuro zal iets beter zijn, en de pana misschien ook , maar daar hangt ook gelijk een supergrote prijskaart aan, en eerlijk gezegd zul je dat verschil bijna niet zien.

voor mij ging het tussen de samsung en de pana 42px80. maar gezien het slechte design van de pana, de hogere prijs en eigenlijk gelijklopende beeldkwaliteit van beide tv's heb ik voor de samsung gekozen.

de pana heeft wat betere zwartwaarden en de samsung betere kleuren, daar lopen ze dus een beetje gelijk dan is de rest natuurlijk doorslaggevend en dat ging toch in het voordeel van de samsung.

in ieder geval super tevreden en nog neit eens zoveel lopen instellen. over een aantal weken zal ik hem zelf wat calibreren met een dvdtje. overigens totaal geen last van image retention ook niet bij langdurig gamen. heb de instellingen nu gewoon allemaal op 50% staan wat prima beeld geeft zelfs op analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Batsu schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:58:
[...]

hi pipo!

mag ik vragen wat je heeft doen besluiten om voor de 7-serie te gaan en niet de 6-serie?

Kan je me ook vertellen wat het stroomverbruik is (daadwerkelijk gemeten)?

er zit echter tussen de 656 en 756 een prijsverschil van 170 ongeveer. mijn vraag is dus of dit verschil gerechtvaardigd wordt door de verschillen
Stroomverbuik heb ik geen idee van en eerlijk gezegd vind ik dat niet erg belangrijk bij de aanschaf van een TV, ook al is een ander 2x zuiniger is dat nog geen reden om tot een andere aankoop over te gaan. Op jaarbasis (vind ik) is dit verwaarloosbaar.

De reden waarom ik de 7-serie heb gekocht is de 100Hz functie. Nu ik een HDX1000 heb aangesloten en 1080p materiaal aan het kijken ben heb ik af en toe een haper in de weergave. Geen idee waarin dat zit maar als ik de TV op movie mode zet gaat alles erg vloeiend. Wellicht dat dit een verschilletje tussen 6 en 7 serie is maar dat kan ik niet 100% bevestigen.

Ik heb ook nog even de mediacenter getest maar voor het afspelen van muziek, film of foto's ben je beter af met een mediaplayer / HTPC. Dit staat overduidelijk nog in de kinderschoenen bij Samsung. Wellicht met firmware upgrades dat het beter wordt... (er vanuit gaande dat er goede HW in de TV zit om de nodige formaten te kunnen decoden.

All & All - GE-WEL-DIG-E TV.

na het bekijken van 1080p materiaal -> nog steeds supertevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Beide hebben overigens een 100Hz functie, allen de 7 serie een andere dan de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
pipo de C schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:19:
[...]

Stroomverbuik heb ik geen idee van en eerlijk gezegd vind ik dat niet erg belangrijk bij de aanschaf van een TV, ook al is een ander 2x zuiniger is dat nog geen reden om tot een andere aankoop over te gaan. Op jaarbasis (vind ik) is dit verwaarloosbaar.

De reden waarom ik de 7-serie heb gekocht is de 100Hz functie. Nu ik een HDX1000 heb aangesloten en 1080p materiaal aan het kijken ben heb ik af en toe een haper in de weergave. Geen idee waarin dat zit maar als ik de TV op movie mode zet gaat alles erg vloeiend. Wellicht dat dit een verschilletje tussen 6 en 7 serie is maar dat kan ik niet 100% bevestigen.

Ik heb ook nog even de mediacenter getest maar voor het afspelen van muziek, film of foto's ben je beter af met een mediaplayer / HTPC. Dit staat overduidelijk nog in de kinderschoenen bij Samsung. Wellicht met firmware upgrades dat het beter wordt... (er vanuit gaande dat er goede HW in de TV zit om de nodige formaten te kunnen decoden.

All & All - GE-WEL-DIG-E TV.

na het bekijken van 1080p materiaal -> nog steeds supertevreden
toon volledige bericht
bedankt voor je reactie. Ik heb deze helaas nog niet kunnen zien in real-life, maar gaat zeker gebeuren aangezein hij hoog op mn lijstje staat!!! Blijf je ervaringen/vragen/eigenaardigheden posten aub ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Xylexis schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:38:
Heeft iemand al een vergelijking gelezen tussen de ps50A756 en de TH50pz800?
Ik wilde eigenlijk gaan voor de th42-pz800, maar toen ik deze in het echt zag vond ik hem toch niet zo mooi.
Er zit gewoon een soort gat aan de onderkant van het scherm met daarin een stuk aluminiumfolie :p.
Zo lijkt het iig. De samsung daarintegen ziet er super strak uit, alleen hoop ik wel dat er nog andere kleuren dan rood komen. Nu nog even afwachten hoe de samsung zich houdt tegenover de pz800.
Wel een vergelijking tussen de Plasma 656 en de pana pz85:

http://www.plasmatvbuying...-vs-samsung-pn50a650.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-11-2023
M'n vriendin en ik hadden jaaaaren lang een philips 82cm crt. echt een bakbeest. nu gaan we voor een lcd/plasma. na heeeel veeel te hebben gelezen kwam ik uit op de PS50656 of PS50756. Volgens bronnen schijnt qua kwaliteit er toch wel degelijk merkbaar verschil te zijn tussen de twee. Heb zo veel zitten te surfen dat ik de links niet meer heb helaas. Maar al met al kom ik nu uit op de PS50756.

Wat ik echter maar nergens kan vinden is hoe de optical out zich gedraagt bij deze tv. Kan iemand mij dit vertellen? Wij gaan een aantal apparaten aansluiten via HDMI. Onze home cinema set heeft echter maar één optical in. Dus nou was mijn plan om geluid wat allemaal via HDMI komt met de optical out van de TV naar de home cinema set te brengen. Geeft deze TV echter wel 5.1/7.1 door? Veel TV's schijnen enkel stereo door te geven. Ik was laatst bij een BCC en daar werd stellig verteld dat enkel de 100/200Hz van Sony en de Samsung 6 en 7 serie dit hebben. Klopt het dus dat deze dit kan?

Wat betreft de home theatre functie op de 7 series. Volgens zeggen zou je zelfs vanaf het netwerk muziek en films kunnen bekijken. Klopt dit? En zo ja, wat voor formaten muziek/films?

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat is dan weer jammer dat je geen bronnen hebt, want op deze manier kan he zo zijn dat het een gerucht is dat langzaam waarheid wordt, omdat iedereen het herhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Da Killah schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:48:
M'n vriendin en ik hadden jaaaaren lang een philips 82cm crt. echt een bakbeest. nu gaan we voor een lcd/plasma. na heeeel veeel te hebben gelezen kwam ik uit op de PS50656 of PS50756. Volgens bronnen schijnt qua kwaliteit er toch wel degelijk merkbaar verschil te zijn tussen de twee. Heb zo veel zitten te surfen dat ik de links niet meer heb helaas. Maar al met al kom ik nu uit op de PS50756.

Wat ik echter maar nergens kan vinden is hoe de optical out zich gedraagt bij deze tv. Kan iemand mij dit vertellen? Wij gaan een aantal apparaten aansluiten via HDMI. Onze home cinema set heeft echter maar één optical in. Dus nou was mijn plan om geluid wat allemaal via HDMI komt met de optical out van de TV naar de home cinema set te brengen. Geeft deze TV echter wel 5.1/7.1 door? Veel TV's schijnen enkel stereo door te geven. Ik was laatst bij een BCC en daar werd stellig verteld dat enkel de 100/200Hz van Sony en de Samsung 6 en 7 serie dit hebben. Klopt het dus dat deze dit kan?

Wat betreft de home theatre functie op de 7 series. Volgens zeggen zou je zelfs vanaf het netwerk muziek en films kunnen bekijken. Klopt dit? En zo ja, wat voor formaten muziek/films?
wat geluid betreft; dacht dat alle tvs via HDMI alleen 2.0 doorgeven. via optical weet ik het niet zeker.

mbt home theater van samsung, je kan idd films e.d. via je netwerk bekijken. Formaten weet ik zo 123 niet maar daar heeft google (zoeken in diverse engelse fora|) vast wel een antwoord op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
De 7-serie heeft idd een netwerk kaart onboard. Met software op de PC (Samsung Share Manager) kan je media lezen vanaf je PC. Verwacht er alleen niet te veel van en koop liever een goede media player.

Als je de user guide van de TV download kan je precies zien welke formaten ondersteund worden.

Voor wat betreft verschil tussen 6 en 7 serie geloof ik niet dat dit erg veel kan zijn (al zou ik natuurlijk graag willen claimen dat mijn TV veeeeeeeeeeeeeeel beter is dan de 6-serie... >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
pipo de C schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:29:
De 7-serie heeft idd een netwerk kaart onboard. Met software op de PC (Samsung Share Manager) kan je media lezen vanaf je PC. Verwacht er alleen niet te veel van en koop liever een goede media player.

Als je de user guide van de TV download kan je precies zien welke formaten ondersteund worden.

Voor wat betreft verschil tussen 6 en 7 serie geloof ik niet dat dit erg veel kan zijn (al zou ik natuurlijk graag willen claimen dat mijn TV veeeeeeeeeeeeeeel beter is dan de 6-serie... >:) )
Is de kwaliteit van de media van pc naar tv via DLNA van slechte kwaliteit dan?
En jij hebt de PS50A756? Kun je bevestigen of de optical out naar een home cinema 5.1/7.1 doorgeeft?

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
Ik gebruik de optical out niet en mijn glaskabeltje is ook te kort om ff om te prikken anders had ik het wel ff getest.

Mediaplayer kwaliteit is slecht. Misschien leuk voor een paar fotootjes of zo maar dat is het ook wel. Het leuke met deze TV's is HD films kijken... en dat kan niet met de onboard mediaplayer tenzij je alles naar mpg wil omzetten. De NMT (HDX1000) bevalt mij i.e.g. prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Duidelijk. En jammer dat je het niet even kunt testen. BCC en een webshop waar ik geinformeerd heb beamen dat het mogelijk is. Samsung zelf gebeld maar weet het niet en ik zou worden teruggebeld wat uiteraard niet gebeurd is. Toen ik las over DLNA was ik er erg enthousiast over. Het is natuurlijk een hele mooie techniek. Maar als dit niet samen gaat met goede kwaliteit dan houd het op. Wellicht dat ik je nog een paar dingen kan vragen;
  • Heb jij bij jouw keuze maken ook gekeken naar de PS50A656 of de LCD serie PS50A656 of 7 series LCD van samsung? En dan dus de vraag waarom jij voor plasma bent gegaan ipv de lcd broertjes. Ben ergens nog wel een beetje aan het twijfelen tussen de PS of LE versie 50 inch.
  • Bij plasma's schijn je vaak nogal last te hebben van reflectie. Nou zou dit scherm anti-glare coating oid hebben. Wat zijn jouw ervaringen met reflectie overdag?
pipo de C schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:33:
Ik gebruik de optical out niet en mijn glaskabeltje is ook te kort om ff om te prikken anders had ik het wel ff getest.

Mediaplayer kwaliteit is slecht. Misschien leuk voor een paar fotootjes of zo maar dat is het ook wel. Het leuke met deze TV's is HD films kijken... en dat kan niet met de onboard mediaplayer tenzij je alles naar mpg wil omzetten. De NMT (HDX1000) bevalt mij i.e.g. prima.

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Nu online
Ik ben ook erg aan het tweifelen tussen een Pana 50" of een Samsung 6 of 7 serie plasma.
LCD is er trouwens niet in 50". Dat wordt dan 46" of 52".
Ik heb de Samsung nog niet in een winkel gevonden, wel een Pana PZ85 gezien for real en daar was ik zeer van onder de indruk.
Maar als je dan kijkt naar de prijzen.
De Samsung PS50A656 koop je al voor zo'n 1350€ en heeft alleen geen Real 100Hz tov de 756.
Maar zul je dit kunnen zien? Verder mist de 6 ook de internet aansluiting maar daar hebben we volgens mij weinig aan hier.
Je kunt er geloof ik alleen het weer en zo mee bekijken.

Verder vind ik het design van de Samsung echt om te :9~ .
We hebben twee bordeauxrode fauteuils en één rode muur in onze huiskamer dus dat past mooi bij het design van de Samsung.

[ Voor 13% gewijzigd door coob op 02-11-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Da Killah claimt dat er meer verschil is tussen de 6 en 7, maar hij heeft zijn bronnen niet meer. Ben dus wel heel benieuwd hoe dat zit, want ik ben ook aan het zoeken naar een 50" plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Nu online
Kwa beeldtechniek alleen real 100Hz dacht ik.
Verdere verschillen hebben niks met de beeldkwaliteit te maken volgens mij.

En als je op de Samsung site kijkt zie je ook nog een stukje over 120Hz waar je bij de specificaties weer niets van ziet!?

DNIe Pro
Versterkt de kwaliteit van 1.080 p en 120 Hz, waardoor er synergie wordt gecreeërd.
- De DNIe Pro Engine-technologie zorgt voor de synergie van 1.080 p details en Auto Motion Plus 120 Hz.
- Volledige optimaliseringsfunctie voor beeldkwaliteit:
Zwart, beweging, kleur, details.

[ Voor 63% gewijzigd door coob op 02-11-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
@Oscar.

Volgens mij claimt Da Killah dat er verschillen te zien zijn. Eerlijk gezegd durf ik dat niet te beweren, ik heb beide live gezien maar kan geen echte verschillen zien. Sowieo moeilijk met verschillende bronnen dus voor gedetailleerd vergelijk waardeloos eigenlijk :)

@Da Killah.

- Ik heb veel LCD's gezien, waarvan voornamelijk Samsung en ik blijf erbij dat een plasma een veel meer echt beeld geeft, zeker bij HD films. Bij de LCD's die ik heb gezien vind ik het beeld mooi maar niet *echt* om het maar zo te noemen. Voor mij dus overduidelijk een plasma.

- Lichtinval heb ik geen last van, het beeld ziet er bij daglicht ook prima uit. Donkerder is wel mooier maar je kan prima TV kijken bij daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Ik claim zelf niet dat er verschillen zijn. Alleen ik zit te twijfelen tussen LCD of plasma. Neig meer naar plasma en keek uiteindelijk naar de PS50A656 of PS50A756. Daartussen heb ik dan ook een en ander gelezen. Hier en daar werd wel beweerd dat bijvoorbeeld 24p weergave nogal verschillend was. Dat de 656 meer jutter zou geven en dat de 756 probleem zonder jutter gaf. Zo nog wat andere wellicht speculaties. Ik heb het dus niet zelf gezien. Heb in de winkels gekeken maar kan ze nergens vergelijken. De PS50A756 heb ik tevens nog nergens gezien.

@pipo de C
Van wat ik gezien heb knallen LCD's maar meer inderdaad naar het neppe toe. Iig goed om te horen dat de 756 er blijkbaar niet echt last van heeft met lichtinval. Waar je ook veel over leest is het inbranden bij plasma's. Hoe ervaar jij dit bij de 756? Nog last van bekende GTA radarschermpjes, tv zender logo's, oid?

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Nu online
Welke reviews heb jij allemaal gevonden van de 756 Da Killah?
Ik kan namelijk maar een stuk of 3 reviews vinden.
Afgelopen weekend ben ik in wat winkels wezen kijken en LCD valt voor mij af al ben ik ook bang voor inbranden bij plasma.
Maar volgens het grote Panasonic topic hier hoef je daar niet echt bang meer voor te zijn.
Plasma geeft gewoon een veel natuurlijker beeld en laten we het helemaal niet over de bewegingsonscherpte hebben bij de LCD schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Echte reviews heb ik inderdaad ook maar een paar van gevonden. Verder enkel meningen van mensen zelf op forums e.d. Afgelopen weekend waren we in de stad en toch nog even snel een paar winkels ingelopen. Nou zag ik de PS50A656 vlak naast de LE52A656 en aan de andere kant een panasonic plasma. Erboven nog een paar andere merken LCD/plasma. Heb even goed kunnen kijken naar de onderlinge verschillen en LCD knalt gewoon te veel. Persoonlijk vind ik het onnatuurlijker en kijk liever naar plasma. Verschil in bewegingsscherpte is inderdaad ook merkbaar. Ik heb in ieder geval de gok gewaagd en krijg woensdag de PS50A756 binnen met een Vogels VFW 140 beugel waarmee je ook 15 graden kunt tilten. We zullen het zien en zal zeker mijn bevindingen posten.

Out of order...

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.