Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:07
Zow, na een tijdje hier in topic te hebben gelurked toch maar de knoop doorgehakt en besloten een Samsung te halen :)
Afgelopen zondag was er een actie in de MM in Utrecht (gekkenhuis op Hoog Catharijne zeg) en daar hadden ze dus een PS50A656 staan (stond toevallig naast een LE52A7-serie). De prijs was 1549 (na de zgn 'korting') dus besloot ik em maar online te bestellen aangezien hij 200 euro goedkoper was bij Redcoon...
Levertijd is 5 dagen volgens de site en heb er toen maar gelijk een Onkyo receiver bijgehaald :P Laat het wachten maar beginnen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avacon01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Hallo,

Ik zit ook te twijfelen tussen de PS50A656 en de 756. Ik denk dat het voornaamste prijsverschil zit in de betere speakers (2 * 15W tegenover 2 * 10W) en de internetaansluiting. Maken de betere speakers enorm veel uit? Ik had gelezen dat de series 6 nogal zwak was qua geluid; wat vinden de gebruikers van de PS50A756 van het geluid? Aangezien ik niet beschik over een externe geluidsinstallatie is dit voor mij wel belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:10:
Zow, na een tijdje hier in topic te hebben gelurked toch maar de knoop doorgehakt en besloten een Samsung te halen :)
Afgelopen zondag was er een actie in de MM in Utrecht (gekkenhuis op Hoog Catharijne zeg) en daar hadden ze dus een PS50A656 staan (stond toevallig naast een LE52A7-serie). De prijs was 1549 (na de zgn 'korting') dus besloot ik em maar online te bestellen aangezien hij 200 euro goedkoper was bij Redcoon...
Levertijd is 5 dagen volgens de site en heb er toen maar gelijk een Onkyo receiver bijgehaald :P Laat het wachten maar beginnen!!
post je ervaringen met de samsung zou ik zeggen! ben erg benieuwd,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:22
Ik heb er inmiddels zo'n 75 uur (3 weken) op zitten op mijn PS50A550 en het bevalt me nog steeds prima :)
Vrijwel geen last van retentie van HUD's, zwartbalken en logo's (althans niks wat na 5-10 minuten 'scrollen' of anderssoortig beeld kijken nog niet weg is)
Mij is geen judder opgevallen bij Bluray, maar misschien dat m'n speler 1080p/50 of 60 uitstuurt ipv 1080p/24, maar dat laatste vind ik toch maar een vage 'feature'. Het beeld is scherp en vloeiend (ik merk dus geen judder) en het geluid klinkt goed over m'n surround setje en die ene frame per seconde kan me dan eigenlijk niet zo boeien.

Hopelijk zit ik rond de kerst vakantie aan de 200 uur, want dan wil ik toch de helderheid en contrast opschroeven en wat marathons houden (Pirates otC, LotR, Harry Potter)

[ Voor 7% gewijzigd door Metaalhoofd op 04-11-2008 14:33 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Metaalhoofd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:31:
Hopelijk zit ik rond de kerst vakantie aan de 200 uur, want dan wil ik toch de helderheid en contrast opschroeven en wat marathons houden (Pirates otC, LotR, Harry Potter)
Dat is echt een fabeltje hoor, gewoon opschroeven die handel. Ook al had ik het met mijn q91 de eerste 50 uur ofzo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:30
Ik had al in een ander forum iets over deze test gezegd en namelijk het volgende:

Allereerst: de Samsung is een prachtige tv, het uiterlijk is echt heel erg mooi en het beeld zal ook goed zijn, maar van deze vergelijkingstest klopt helemaal niet en ik heb grote bedenkingen van het niveau van deze testers.

Als je goed leest zie je al in het begin dat de Samsung is gecalibreerd, maar de Panasonic niet!
De smoes is dat ze niet in het servicemenu wilde gaan, terwijl je overal kunt lezen hoe je dit moet doen.
Kijk maar naar de wijzigingen die ze hebben gedaan in de primaire kleuren van de plasma, terwijl ze bij de Panasonic alleen maar wat hebben veranderd in het zeer karige beeldinstellingenmenu.

De Panasonic staat echt veels te licht afgesteld, het is werkelijk geen gezicht. De getoonde huidtinten zijn gewoon lachwekkend slecht.
Allereerst zouden ze heel gemakkelijk de helderheid naar beneden kunnen zetten.

Bovendien: iedere Panasonic plasma wordt bij calibratie gezet op beeldinstelling Cinema, maar deze gasten zetten m op Custom. (ik heb zelf een isf gecalibreerde Panasonic plasma).
De Samsung wordt wèl op het vergelijkbare Movie gezet.

De blacklevel op de Pana staat op light. Dat is verrassend, vooral in combinatie met een helderheid van 64%.
(het contrast van de Samsung op 96% is trouwens ook ongehoord hoog gezet. Ik moet het je bijzonder sterk afraden om dit in de inspeelperiode zo in te stellen).

Toen ik het volgende las was ik al helemaal overtuigd van hun onkunde
For example, with our Sony Blu Ray BPS1 we found the 1080i output to give us the best picture.

Ze zetten de blu-rayspeler op een output van 1080i omdat dit het beste beeld zou geven. Dat is raar, want het is algemeen bekend dat het zwakke punt van Panasonic plasma's de deinterlacing van beelden is!
Ikzelf heb daar geen last van, ik stuur geen interlaced signaal naar de tv.

Nogmaals: de Samsung is prachtig en doet zeker niet onder voor de Pana, maar deze test is echt heel slecht uitgevoerd.

De reden dat ik op dit forum ben komt omdat een collega een 50 inch zoekt en ik zou heb de A656 plasma aan willen raden, maar omdat hij helemaal geen hd kijkt ben ik beniewd hoe goed de A450 en de A550 scoren in vergelijking met de 655.
Vooral het ontbreken van 100 hz ben ik benieuwd en in hoeverre de 656 een betere zwartweergave heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Is er verschil, en zo ja welk, tussen de A450, de A451 en de A457?

Ik kan net nergens vinden....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
P. Mekes schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:12:

nee zijn alleen cosmetische verschillen, de tv's zijn verder identiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 20:11
P. Mekes schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:12:

inderdaad alleen cosmetisch verschil. ik heb zelf de samsung plasma 42a451 laatst gekocht. echt ehel tevreden. was bij foka 707 euro kwijt incl 2 jaar garantie aan huis en verwijderingsbijdrage.

echt mooi beeld gewoon op het analoge signaal geen last van retentie of wat dan ook. heb de settings wat omlaag geschroefd. gaat na 200 uur wat beter ingesteld worden. maar prachtig beeld. zeker met mn xbox360 erop. zeker een aanradertje. mooie kleuren en zwartwardes.

ben zelf voor de 45x gegaan omdat deze 100hz is dat 41x en 55x is dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248102

Nou lekker begin heb ik weer vandaag..Samsung gelijk Stuk.

Vandaag de Samsung PS50A656 gehaald bij de "plasma discounter"
Sluit de hele boel aan zet mijn PS3 aan met Metal Gear Solid, we zitten het beeld te bewonderen en ineens na een minuut of 5 spelen lijkt het of de bliksem er in slaat, tikkertik pats boem psttt, ALLES UIT! Niet meer aan te krijgen.

Ik bel direct versteld van wat er is gebeurd de "Plasma Discounter" op en leg het verhaal uit, krijg ik gelijk te horen dat plasma TV's niet geschikt zijn om te gamen zeker niet met snelle beelden :?
Hoezoo niet op gamen met snelle beelden, ik heb dat ding net 10 minuten draaien dan zou dit niet mogen gebeuren, lijkt me een beetje vaag 8)7

Wordt er ook gelijk even achter gemeld dat je ook geen garantie op inbranders hebt en zo, ehh jaa, dat ding staat er net 10 minuten, hoezo inbranders, hoezo geen garantie..?

Maargoed, ik mag hem morgen wel terug brengen en krijg ik een nieuwe mee maar wel met de melding dat als het weer zou gebeuren dat ik nog wel eens pech kan hebben met de garantie. Ik ga ervan uit dat het en incident is maar toch.

Hoe of wat is jullie ervaring met plasma en gamen en garantie bij dit soort incidenten.

Pfff baal als en stekker.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Apparaten gaan of snel kapot of pas na een lange tijd door slijtage. De badkuipcurve. In begin is een apparaat kapot omdat er iets fout is gegaan bij productie en dat komt dus snel boven en na lange tijd omdat dingen nu eenmaal slijten dus.

Dat is dus al na 10 min kapot is, is niet zo gek.

Het verhaal van snelle beelden is totale onzin, alsof een tv "weet" wat voor beelden hij doorkrijgt. Bovendien is plasma juist bij uitstek geschikt voor snelle beelden, odat ze niet net als LCD last hebben van ghosting. Maar neem aan dat je gewoon een nieuwe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 22:10

Tachyon

pop the glock

Ik bel direct versteld van wat er is gebeurd de "Plasma Discounter" op en leg het verhaal uit, krijg ik gelijk te horen dat plasma TV's niet geschikt zijn om te gamen zeker niet met snelle beelden
* Tachyon schrapt leverancier van zijn lijstje....

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Tja, bij iemand die plasmaschermen, babyzitjes en espressomachines verkoopt moet je zijn voor de lage prijzen, niet voor de technische ondersteuning. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248102

Zoo, TV omgeruild toen straks, € 180 bijbetaald en voor de panasonic TH-42PZ800e gekozen. Na het plaatsen van de 50" gister was deze toch wel erg groot voor mijn doeleinden vandaar de 42" nu.

Verder is alles netjes zonder poes pas bij de Plasma Discounter afgehandeld, zou er zo wel weer een TV bestellen, zeker als je zelf de voor research doet.

Einde

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 248102 op 08-11-2008 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Anoniem: 248102 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:18:

Sluit de hele boel aan zet mijn PS3 aan met Metal Gear Solid, we zitten het beeld te bewonderen en ineens na een minuut of 5 spelen lijkt het of de bliksem er in slaat, tikkertik pats boem psttt, ALLES UIT! Niet meer aan te krijgen.

Ik bel direct versteld van wat er is gebeurd de "Plasma Discounter" op en leg het verhaal uit, krijg ik gelijk te horen dat plasma TV's niet geschikt zijn om te gamen zeker niet met snelle beelden :?
Hoezoo niet op gamen met snelle beelden, ik heb dat ding net 10 minuten draaien dan zou dit niet mogen gebeuren, lijkt me een beetje vaag 8)7

Wordt er ook gelijk even achter gemeld dat je ook geen garantie op inbranders hebt en zo, ehh jaa, dat ding staat er net 10 minuten, hoezo inbranders, hoezo geen garantie..?

Maargoed, ik mag hem morgen wel terug brengen en krijg ik een nieuwe mee maar wel met de melding dat als het weer zou gebeuren dat ik nog wel eens pech kan hebben met de garantie. Ik ga ervan uit dat het en incident is maar toch.

Hoe of wat is jullie ervaring met plasma en gamen en garantie bij dit soort incidenten.

wat een bullshit vrhaal is gewoon sprake van DOA, rot toch op met niet gschikt voor spellen. wat een onzin lulkoek verhaal terugbrengen dat ding en als het nog een keer gebeurt dan heb je net zo hard recht op garantie.

zal even onthouden dat ik dus echt nooit iets bij die gasten moet gaan kopen. wat heb ik een hekel aan dat soort gasten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-05 11:01
Ik heb sinds eergister de 50 inch 656 thuis staan. Met hd film kijken via de xbox neem ik wel veel judder waar. Misschien ligt het aan mijn xbox de instelling van mijn tv of aan de film. Morgen een andere film kijken dan zal ik mijn ervaring weer posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
gisteren met een calibration dvd mn samuns 42a451 proberen te calibreren. maar wat een onzin zeg . het lukte uiteindelijk wel redelijk. maar de sliders werken echt raar.

op een gegeven moment moet je bijvoorbeeld de brightness verstellen zodat je een bepaalde tint van een kruis niet meer kunt zien. nou prima denk je. op 75% zie je nog wel die kruis. op 74% iets minder, op 73% iets minder en op 72% zie je hem opeens weer beter. ga je naar 71% wordt ie weer duidelijker te zien en op 70% is ie opeens weg...

dus die settings zijn niet helemaal lineair... beetje lomp moet ik zeggen. ze hadden hier wel een update voor mogen uitbrengen zeg :) maar goed uiteindelijk na wat gekloot is de tv nu wel redelijk gecalibreerd. (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:22
Anoniem: 248102 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:18:

Wat is dit voor onzin-relaas van Plasma discounter.
Dit is een DOA (dead on arrival (daar vallen ook defecten onder die binnen een korte tijd ontstaan)).
Heeft niks te maken met gamen, retentie, etc. wat een non-argument. Dit lijkt meer op een kortsluiting in de tv.

Daarnaast kan je altijd nog bellen met Samsung als zo'n bedrijf als Plasma discounter moeilijk doet.
Anoniem: 248102 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:34:
Zoo, TV omgeruild toen straks, € 180 bijbetaald en voor de panasonic TH-42PZ800e gekozen. Na het plaatsen van de 50" gister was deze toch wel erg groot voor mijn doeleinden vandaar de 42" nu.

Verder is alles netjes zonder poes pas bij de Plasma Discounter afgehandeld, zou er zo wel weer een TV bestellen, zeker als je zelf de voor research doet.

Einde
....
En ze leveren slechte service door in eerste instantie de schuld bij jou te leggen, vervolgens verdienen ze meer aan jou doordat je een duurdere tv in huis haalt.
Daarnaast: 50" lijkt in het begin vrij groot, maar na verloop van tijd went dat.
Zelf vind ik ik dat het best een maatje groter had gemogen voor onze kijkafstand (4 meter). Gamen op 2 meter is wel vet, maar het 'WOW' effect bij het kijken van films op de bank is inmiddels wel verdwenen. Ik vind het beeld niet klein ofzo, het ziet er mooi groot uit, maar op 4 meter had een grotere tv eigenlijk wel mooier gestaan. (Maar dan betaal je ook minimaal 3000 euro voor een Samsung)

[ Voor 24% gewijzigd door Metaalhoofd op 10-11-2008 11:55 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Sinds kort heb ik een 42a451 in huis. Over het algemeen ben ik wel tevreden met deze plasma, er is echter 1 ding wat me stoort; vooral bij SD uitzendingen is het beeld niet 100% scherp. Lijkt net alsof er iedere seconde ofzo een waas over het hele beeld gelegt word. Dit verschijnsel zie je vooral goed bij gezichten.
Schakel je naar een HD uitzending, dan is het beeld wel haarscherp zonder dit rare verschijnsel. Dit bederft toch wel enigsinds het kijkgenot.

Heb een Samsung HD digitale ontvanger (icm Ziggo), die met de bijgeleverde scartkabel is aangesloten op de Samsumg TV. Zou een HDMI kabel beter zijn, en mogelijk dit probleem verhelpen ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Batsu schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:33:
[...]

post je ervaringen met de samsung zou ik zeggen! ben erg benieuwd,,,,,
GRR!!! Kreeg net een mailtje dat het tot 7 december gaat duren voordat de 50PS656 leverbaar is :\ denk er nu over na om toch maar voor 7-serie te gaan, maar die is wel bijna 200 euro duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Madrox schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:56:
Sinds kort heb ik een 42a451 in huis. Over het algemeen ben ik wel tevreden met deze plasma, er is echter 1 ding wat me stoort; vooral bij SD uitzendingen is het beeld niet 100% scherp. Lijkt net alsof er iedere seconde ofzo een waas over het hele beeld gelegt word. Dit verschijnsel zie je vooral goed bij gezichten.
Schakel je naar een HD uitzending, dan is het beeld wel haarscherp zonder dit rare verschijnsel. Dit bederft toch wel enigsinds het kijkgenot.

Heb een Samsung HD digitale ontvanger (icm Ziggo), die met de bijgeleverde scartkabel is aangesloten op de Samsumg TV. Zou een HDMI kabel beter zijn, en mogelijk dit probleem verhelpen ?
raar ik heb dit probleem helemaal niet. ben eigenlijk juist erg tevreden et de kwaliteit van SDweergave op dit toestel. gewoon via analoge kabel. heb je al geprobeerd een andere SD source aan te sluiten dus bv een videorecorder ofzo en kijken of je dat nog steeds hebt?

bv als je iets van je analoge uitzending eerst opneemt en plekken onthoudt wanneer je dit fenomeen zag en dit weer bekijkt via de videorecorder. als je dan nog steeds last hebt precies op dezelfde plekken dan lijkt het me dat meer een signaal/decoder probleem dan een tv probleem.
kan natuurlijk ook gewoon een instelling zijn van samsung. ik zeg sowieso alle onzin gelijk uit. dat zou ik je ook aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237768

Ik heb sinds 3 een samsung PS42LE450 in bezit. bij Saturn en MM 850.-, bij scheer en foppen 700 en bij prijstopper 660,- na onderhandeling. ben zeer tevreden over deze tv. Zeker in combinatie met de prijs. De kleuren en beeld in combinatie met Digitale tv (ziggo) is echt mooi en scherp en doet zeker niet onder (oogt misschien zelfs beter) dan de 'dure' full hd tv's. Dus als je twijfelt, neem een samsung 42inch 450!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmmark
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-05 11:01
Ik ben benieuwd hoe mijn mede tweakers de 656 hebben ingesteld. Ik heb het zo gedaan als op de website zoals op de website van plasmatvbuyingguide.com. Alleen kon ik de xcYCC,Film Mode en colour tone niet vinden hoe hebben jullie je tv ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232094

Anoniem: 237768 schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:39:
Ik heb sinds 3 een samsung PS42LE450 in bezit. bij Saturn en MM 850.-, bij scheer en foppen 700 en bij prijstopper 660,- na onderhandeling. ben zeer tevreden over deze tv. Zeker in combinatie met de prijs. De kleuren en beeld in combinatie met Digitale tv (ziggo) is echt mooi en scherp en doet zeker niet onder (oogt misschien zelfs beter) dan de 'dure' full hd tv's. Dus als je twijfelt, neem een samsung 42inch 450!
PS42LE450 is geloof ik een LCD of vergis ik me ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 21:03
dangerpaki schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:34:
gisteren met een calibration dvd mn samuns 42a451 proberen te calibreren. maar wat een onzin zeg . het lukte uiteindelijk wel redelijk. maar de sliders werken echt raar.

op een gegeven moment moet je bijvoorbeeld de brightness verstellen zodat je een bepaalde tint van een kruis niet meer kunt zien. nou prima denk je. op 75% zie je nog wel die kruis. op 74% iets minder, op 73% iets minder en op 72% zie je hem opeens weer beter. ga je naar 71% wordt ie weer duidelijker te zien en op 70% is ie opeens weg...

dus die settings zijn niet helemaal lineair... beetje lomp moet ik zeggen. ze hadden hier wel een update voor mogen uitbrengen zeg :) maar goed uiteindelijk na wat gekloot is de tv nu wel redelijk gecalibreerd. (denk ik)
Hoe heb je de instelinge uiteindelijk staan?? Ik ben zelf ook aan het zoeken op de a451 naar de beste instellingen. Ik heb de monster ISF dvd geproberd. Zou je jou instellingen willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Anoniem: 237768 schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:39:
helemaal mee eens!!!
Anoniem: 232094 schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:28:
[...]

PS42LE450 is geloof ik een LCD of vergis ik me ?
PS = Plasma, LE = LCD
thefox154 schreef op maandag 10 november 2008 @ 22:16:
[...]

Hoe heb je de instelinge uiteindelijk staan?? Ik ben zelf ook aan het zoeken op de a451 naar de beste instellingen. Ik heb de monster ISF dvd geproberd. Zou je jou instellingen willen posten?
als ik straks thuis ben zal ik ze posten. maar was wel latig calibreren. gewoon doordat het zo shitty zit met de instellingen. ligt natuurlijk ook aan het apparatuur wat je er verder aan hebt hangen. heb zelf de monster ISF DVD gebruikt en dan op mn xbox en dvd speler. de xbox kon bepaalde details niet weergeven waardoor het onzeker was of die wel goed ingesteld was. de DVD speler deed het wel goed. was in eerste instantie van plan alles apart te calibreren. totdat de xbox roet in het eten gooide. toen gedacht aan eht gemiddelde maar toen ik de slechte respons zag van de tv sliders heb ik maar gekozen voor de instellingen van de DVD-speler die leken me toch het best.

[ Voor 15% gewijzigd door dangerpaki op 11-11-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-04 11:51
Ga waarschijnlijk een PS-42A451 halen z.s.m.
Wil hem alleen nog wel even in het echt ergens gaan bekijken.

Had alleen nog een vraag over het aansluiten op m'n pc. Wil hem gebruiken voor films via de pc, maar ook beetje surfen/youtube/ip tv etc. nu zie ik alleen dat de resolutie 1024*768. Resolutie op m'n monitor heb ik op 1680*1050. Komt die tv dan als 2e monitor, zodat je dit afzonderlijk in kunt stellen?
Is 1024*768 een beetje te doen op zo'n groot scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Japie Gijs schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 22:07:
Ga waarschijnlijk een PS-42A451 halen z.s.m.
Wil hem alleen nog wel even in het echt ergens gaan bekijken.

Had alleen nog een vraag over het aansluiten op m'n pc. Wil hem gebruiken voor films via de pc, maar ook beetje surfen/youtube/ip tv etc. nu zie ik alleen dat de resolutie 1024*768. Resolutie op m'n monitor heb ik op 1680*1050. Komt die tv dan als 2e monitor, zodat je dit afzonderlijk in kunt stellen?
Is 1024*768 een beetje te doen op zo'n groot scherm?
de resolutie is prima te doen en geen probleem.
ik zou je alleen wel gewoon aanraden om dvi naar hmdi om te zetten en dan je tv via hdmi aansluiten. dan hoef je op je pc niet teveel onzin te doen qua instellingen en dimensies. stel je gewoon je resolutie op 1080p in en dvi-hdmi en je tv scalet dan automatisch het beeld goed

@thefox154
mn contrast staat op 60, brightness 72, sharpness 50, color 57. verder heb ik alle andere opties behalve edge enhancement/sharpening uitstaan.

[ Voor 7% gewijzigd door dangerpaki op 12-11-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280607

ik heb sinds 2 dagen de Samsung 50PS656 (via plasma-discounter.nl en zelf opgehaald) in huis en ben super tevreden over de TV. Meteen een XBOX 360 gehaald en geen enkel probleem met gamen.

Voor het weekend was er geen voorraad, dinsdag 11-11 waren er 5 dus ze zijn zeker leverbaar.

Eventuele problemen/oplossingen post ik later en als er vragen zijn hoe het bevalt, stuur maar een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 280833

Heb nu een paar dagen de PS50A656 en ben er zeer tevreden mee. Het meest bezorgd was ik om de beeldkwaliteit van digitale tv uitzendingen, maar dat is me alleszins meegevallen. Tijdens de eerste voetbalwedstrijd die ik heb gekeken viel het wel op dat er bij verre camerashots een soort van waas om de spelers heen zat, echter was dit tijdens andere wedstrijden veel minder het geval.

Gamen op de PS3 gewoon prachtig, vooral Gran Turismo zag er geweldig uit. Na het gamen is het kijken naar SD uitzendingen toch wel een flinke stap terug.

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de rode lichtbalkjes aan de boven- en onderkant van de tv? Zijn die dingen ergens aan/uit te zetten? Bij mij doen ze het namelijk niet. Het is geen must om die dingen aan te hebben, maar het is minder als er nu al een onderdeel van mijn tv defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waarom was je bezorgd om de beeldkwaliteit van digitale tv uitzendingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14425

Anoniem: 280833 schreef op zondag 16 november 2008 @ 21:58:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de rode lichtbalkjes aan de boven- en onderkant van de tv? Zijn die dingen ergens aan/uit te zetten? Bij mij doen ze het namelijk niet. Het is geen must om die dingen aan te hebben, maar het is minder als er nu al een onderdeel van mijn tv defect is.
Er zitten daar helemaal geen lichtjes zover ik weet. Het is gewoon een soort rode lak. Er zit alleen wat rode verlichting aan de linkerzijde van tv, maar dat is voor de bedieningsknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
En dat rood zie je bijna niet, mooi gedaan.
Gisteren een PS50A756 besteld. Nu alleen nog 1 a 2 weken wachten, Redcoon krijgt ze volgende week weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146444

Gisteren ook de ps50a756 besteld bij S&F. Max. 10 dagen levertijd, zeiden ze. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik ben gisteren eindelijk weer eens naar een electronica zaak gegaan.

Sinds enkele dagen is mijn woonkamer behoorlijk veranderd doordat de spullen van mijn vriendin verhuisd zijn. We zitten nu ook wat dichter op de TV (28"CRT). Nu zit ik al enige tijd te kijken naar een nieuwe TV waarbij ik denk aan een Panasonic (42-50 inch) en de nieuwe samsungs (ps50a656 en ps50a756).

Zoals gezegd gisteren wezen kijken bij de Saturn. De eerste die me qua design opviel was de LG 50PG6000, mooi design, naar HDready dus die valt af!

Daarnaast de samsung gezien. Design technisch mooi, beel ook prima. Ook de pana Pz80 en PZ85/86 gezien. Beide zagen er goed uit. Het design vond ik minder lelijk dan verwacht! Rond kerst gaan we e.e.a. uitzoeken, soort kerstkado. Ik ben er dus nog niet uit wat ik ga nemen.

Mijn vriendin wilde voor de 102 inch van panasonic gaan a 48000 euro maar dat vond ik te gek haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

HD Ready valt af? Hoe dicht ga je erop zitten? Als je voor zelfde geld als zo´n Samsung een Pioneer HDReady plasma kunt krijgen dan zou de keuze voor mij heel simpel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Oscar Mopperkont schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:55:
HD Ready valt af? Hoe dicht ga je erop zitten? Als je voor zelfde geld als zo´n Samsung een Pioneer HDReady plasma kunt krijgen dan zou de keuze voor mij heel simpel zijn.
2,5m

even gekieskeurigd... pioneer is 500 duurder als fullHD samsung, dus dan is de keuze voor mij niet moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ok, dan is het bij 50" idd niet gek om voor Full-HD te gaan. Ik weet dat er een groot prijsverschil in zit, maar ik wilde alleen aangeven dat je niet alleen naar resolutie moet kijken. Daarom zei ik ook dat de keuze makkelijk zou zijn als de prijs hetzelfde was. Dan zou ik ondanks de lagere resolutie voor Pioneer gaan. Aangezien er wel een verschil is, is die keuze heel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Oscar Mopperkont schreef op maandag 24 november 2008 @ 10:07:
Ok, dan is het bij 50" idd niet gek om voor Full-HD te gaan. Ik weet dat er een groot prijsverschil in zit, maar ik wilde alleen aangeven dat je niet alleen naar resolutie moet kijken. Daarom zei ik ook dat de keuze makkelijk zou zijn als de prijs hetzelfde was. Dan zou ik ondanks de lagere resolutie voor Pioneer gaan. Aangezien er wel een verschil is, is die keuze heel anders.
Ik snap je post, alleen een pion ligt niet in het budget, dus gaan we voor een goede fullHD, waarbij ik zelf wtijfel of 50 inch niet te dominant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267491

Ik heb hier inmiddels ook al een paar weken de samsung ps50a656 staan. Na een paar dagen winkels afstruinen uiteindelijk voor deze gekozen en heb er nog geen moment spijt van gehad!
Alleen de philips vond ik mooier (vloeiender bewegingen met net zulke mooie kleuren als de samsung) en de pioneer. Alleen deze lagen ver boven mijn budget aangezien ik voor een 50 inch full hd wilde gaan (zit er 3 meter vanaf). De sony's en de panasonics vond ik een een beetje dof qua kleur. Uiteindelijk bleef dus de samsung dus over.
Ook zat ik erg te twijfelen tussen LCD en Plasma. De prijs, kleuren en minimale inputlag hebben mij over de streep getrokken om toch voor plasma te gaan (kijk over het algemeen alleen savonds tv dus heb van reflectie geen last). Aangezien ik er zowieso een ziggo HD decoder op ging aansluiten en een bluray speler wilde ik dus een samsung 50 inch full hd plasma die 24p ondersteunt (en indien mogelijk 100hz).
Zo kwam ik uiteindelijk op de ps50a656. Heeft 100hz dual scan (niet echt dus). Heb in dat opzicht dus de gok moeten nemen of dat een beetje goed zou uitpakken. Na wat aftitelingen gekeken te hebben met de HD decoder moet ik zeggen dat dit erg goed is! (vergeleken met de 100hz demos die je in de winkel ziet).
Discovery HD beelden zijn genot om naar te kijken! (met de samsung ingesteld op dynamisch). Wel zie je bij panningbeelden soms nog wel dat het ietswat schokt maar dat kan ook liggen 1080i (dit is het maximum wat de decoder ondersteunt). Ik verwacht eerdaags de bluray van earth zodat ik kan zien of het met 1080p is opgelost (spiderman bluray op 1080p gaat zonder schokken).
Tenslotte wilde ik nog even vermelden dat de tv (en al helemaal in doos) enorm zwaar en groot is! Wij zijn bijna van een stijle trap gevallen incl. tv omdat ik boven liep en em niet meer hield en uit mn handen liet glijden. Gelukkig kon degene onder mij de tv in zn eentje houden zodat ik em weer kon aanpakken. Scheelde dus niet veel of de tv had een val gemaakt van 5 meter hoog!
Wanneer de tv eenmaal op het meubel staat valt het erg mee hoe groot hij is en had hij zelfs iets groter gemogen :)

Apparatuur waar de tv nu op is aangesloten:

Humax IR-HD5000C HD decoder (voor discovery HD, film 1 HD etc.)
Sony BDP-S350B bluray speler (incl. bitstream out voor de HD audio formaten)
Onkyo 605 receiver (voor oa. True-HD, DTS-HD DTS Master Audio decoderen)
Mordaunt-Short Genie 5.1 surroundset (wordt in de toekomst uitgebreid naar 7.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Jaja, morgen komt de PS50A656 binnen tussen 7 en 11 uur :D Als het goed is komt de Onkyo 606 receiver ook tegelijkertijd en over 2 weken komen de speakers (waren vertraagd en worden nu apart verstuurd).
Het geheel was 3 weken geleden besteld bij Redcoon en kreeg een week later te horen dat het in bestelling was bij de leverancier vanwege "Helaas is het door u bestelde artikel(en) voor velen heel scherp - het artikel is daarom tijdelijk uitverkocht!', kunnen we mee leven aangezien het zo'n 200 euro goedkoper was dan bij de mediamarkt (was toendertijd 1539 bij MM Utrecht tijdens de tv actie weken).

Het plan is om dit geheel aan te sluiten op UPC digitaal (geen HD) via de receiver en later nog een NMT (vermoedelijk de popcorn) of de WD TV (voor 99 euro kan het toch bijna niet mis gaan?).

Pics en ervaringen volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zijn er trouwens inmiddels al wat meer reviews bekend van de Samsung PS50A656 of PS50A756? Buiten de in dit topic al genoemde reviews kom ik ze niet tegen als ik er naar zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik kan ook maar een paar goede reviews vinden.
Je kunt nog eens zoeken op het amerikaanse model, de PN50A760
Moet verder hetzelfde apparaat zijn als de PS50A756, toch?

-edit-

Ik heb gisteren een HDX-1000 met 1TB hd erbij besteld.
Ben zooow benieuwd wat voor een plaatje dat gaat geven.
Ik ben ook al wat HD materiaal aan het binnentrekken!

[ Voor 34% gewijzigd door coob op 24-11-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

dangerpaki schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:22:
[...]

raar ik heb dit probleem helemaal niet. ben eigenlijk juist erg tevreden et de kwaliteit van SDweergave op dit toestel. gewoon via analoge kabel. heb je al geprobeerd een andere SD source aan te sluiten dus bv een videorecorder ofzo en kijken of je dat nog steeds hebt?

bv als je iets van je analoge uitzending eerst opneemt en plekken onthoudt wanneer je dit fenomeen zag en dit weer bekijkt via de videorecorder. als je dan nog steeds last hebt precies op dezelfde plekken dan lijkt het me dat meer een signaal/decoder probleem dan een tv probleem.
kan natuurlijk ook gewoon een instelling zijn van samsung. ik zeg sowieso alle onzin gelijk uit. dat zou ik je ook aanraden.
Ik kijk alles via de HD Digitale decoder van Samsung, analoog is dan ook niet om aan te zien (zie ja als je de decoder uitzet). Misschien is mijn scherm wel niet helemaal goed, alle Auto-functies uitzetten helpt wel, maar dan nog is het beeld niet constant scherp; "vooral bij de gezichten zie je dat goed, af en toe gaat er een "waas" doorheen. Dit gebeurt constant, bij elke uitzending, op elke zender, elke seconde. Soms valt het beter op; vooral als hoofden bewegen. Bij HD uitzendingen is het niet waarneembaar, dan is het beeld wel goed.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 21:03
dangerpaki schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:37:

@thefox154
mn contrast staat op 60, brightness 72, sharpness 50, color 57. verder heb ik alle andere opties behalve edge enhancement/sharpening uitstaan.
Bedankt!! Ik zal vanavond of morgenavond ook mijn instelling is posten. Ik heb de monsterisfdvd ook via de xbox (xbmc, gestreamed) gedraait. De Xbox zit bij mij op component. Had niet gemerkt dat er dingen miste :o Dus ik zal de dvd is branden en in de Toshiba-hdspeler afspelen. Kijken of ik dan andere instellingen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Helox-in-a-box schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:55:
Jaja, morgen komt de PS50A656 binnen tussen 7 en 11 uur :D Als het goed is komt de Onkyo 606 receiver ook tegelijkertijd en over 2 weken komen de speakers (waren vertraagd en worden nu apart verstuurd).
Het geheel was 3 weken geleden besteld bij Redcoon en kreeg een week later te horen dat het in bestelling was bij de leverancier vanwege "Helaas is het door u bestelde artikel(en) voor velen heel scherp - het artikel is daarom tijdelijk uitverkocht!', kunnen we mee leven aangezien het zo'n 200 euro goedkoper was dan bij de mediamarkt (was toendertijd 1539 bij MM Utrecht tijdens de tv actie weken).

Het plan is om dit geheel aan te sluiten op UPC digitaal (geen HD) via de receiver en later nog een NMT (vermoedelijk de popcorn) of de WD TV (voor 99 euro kan het toch bijna niet mis gaan?).

Pics en ervaringen volgen :)
en en en????

(waarschijnlijk zit Helox-in-a-box kwijlend achter zijn tv ;-))

[ Voor 3% gewijzigd door Batsu op 25-11-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Batsu schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:51:
[...]

en en en????

(waarschijnlijk zit Helox-in-a-box kwijlend achter zijn tv ;-))
Verdomme, hebben ze em gebracht net, blijkt dat je niet contant kon betalen, en natuurlijk had ik mn bankpasje op kantoor liggen zodat mn vriendin niet kon betalen en hebben ze em weer meegenomen :( Komende vrijdag proberen ze het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:07:
[...]

Verdomme, hebben ze em gebracht net, blijkt dat je niet contant kon betalen, en natuurlijk had ik mn bankpasje op kantoor liggen zodat mn vriendin niet kon betalen en hebben ze em weer meegenomen :( Komende vrijdag proberen ze het weer...
teeeeeeeeering! dat is balen!!!!

sterkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Laatst online: 06-04 11:51
Heb gisteren, 10 dagen na bestelling, m'n PS42A451 binnen gehad.
Prachtig apparaat. Eigenlijk nog geen minpuntjes kunnen ontdekken.

Waar ik hem vooral mee ga gebruiken is ism m'n pc/mediacenter
wat tot nu toe prima gaat. Ook games etc geen probleem.
Wat ik wel heb is dat ik ook m'n resolutie van m'n pc monitor op 1024*768 moet zetten om m'n desktop full screen te zien. Anders moet ik dus hele tijd heen en weer scrollen. Is dit niet automatisch te scalen door de Samsung? zodat ik pc monitor resolutie gewoon wat hoger kan laten staan?
(de optie automatisch instellen kan ik trouwens niet vinden, dit staat wel aangegeven in het boekje om het via die instelling te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Hangt een beetje van je videokaart af, maar stuur zelf gewoon 720p uit naar mijn televisie (1280x720). Die schaalt inderdaad dit beeld netjes.

Anoniem: 281978

Ik ben ook van plan om een PS50A756 aan te schaffen icm ZIGGO. Ik hoor hier wel iedereen goede kritieken geven, maar wil wel eens weten hoe jullie deze plasma hebben aangesloten. Met welke receiver, decoder, soundset. Ben hier nog een beetje in rond aan het kijken. Iemand een tip voor flip?
Is de voet van deze plasma draaibaar of statisch?
Graag zou ik ook willen weten van diegene die deze plasma (of een andere 50") hebben, vanaf welke afstand ze kijken, en hoe het bevalt. Zelf kijk ik vanaf 3 tot 3,5 meter.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 281978 op 28-11-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74142

Topicstarter
Zijn er hier eigenlijk ook Gamers die urenlang achter elkaar gamen op een 50' A550? Hoe zit het met inbranden? (Reacties over andere types zijn natuurlijk ook welkom :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Anoniem: 74142 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:03:
Zijn er hier eigenlijk ook Gamers die urenlang achter elkaar gamen op een 50' A550? Hoe zit het met inbranden? (Reacties over andere types zijn natuurlijk ook welkom :) )
No offence hoor maar heb je wel eens wat gelezen over plasmas en dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74142

Topicstarter
ksi schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:59:
[...]

No offence hoor maar heb je wel eens wat gelezen over plasmas en dergelijke?
Non taken, maar hoezo? De verhalen waren 'vroeger' erg en het zou allemaal opgelost moeten zijn. Toch wordt er nog steeds over gesproken in de handleiding van Samsung zelf. Zo ook dat je er geen garantie op krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Batsu schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:38:
[...]

teeeeeeeeering! dat is balen!!!!

sterkte...
Jaja, vriendin belde net dattie thuis is afgeleverd :D Alleen de receiver moet nog over een weekje of 2 komen dus ben erg benieuwd hoe dat allemaal gaat werken, ga denk ik maar van het weekend even de WD TV halen bij Mycom ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

@ZickDude

Dat is ongeveer het idee ook. De ene zegt van wel de andere van niet. Vandaar de reactie :).
En als je van mij wilt aannemen je plasma zal tegenwoordig niet meer inbranden. 100% garantie is er niet, dus als je helemaal safe wilt zijn moet je voor een LCD gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 74142 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:03:
Ik game en internet uren achter elkaar op mn Panasonic TH50PV70 en dat is geen enkel probleem.
Op mn vrije vrijdag is dat echt van 0900-1600 uur.

In de inspeelperiode een beetje voorzichtig en ik heb een screensaver die na 5 minuten aan gaat (xp logo dat verspringt).

Overigens gisteren ook een plasma gekocht voor de huiskamer. Deze aanbieding kon ik niet laten staan: bij de MM Utrecht de Samsung PS42A415 voor €499 (jawel!).
Ik heb op de multimedia beurs de 50 inch gezien op de stand van RAF (€899!!). Hij stond in een huiskamer surround opstelling en het beeld was prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Zozo, van het weekend dus de eerste ervaring met een Samsung plasma, in dit geval een 656 model van 50 inch. De TV werd vrijdag geleverd dus en kon al niet wachten tot ik klaar was met werken natuurlijk :)
Thuis aangekomen stond het monster ingepakt en wel in de woonkamer, ik dacht eerst "Jezus wat een bakbeest", na het uitpakken bleek het nog een klus om de TV op de tv-meubel te krijgen: niet zozeer vanwege het gewicht (kilootje of 50 volgens de specs) maar gewoon omdattie zo groot is en helaas zit er geen hendeltje aan de achterkant. Dus samen met mn vriendin het ding erop getild (want je wilt niet op het scherm drukken op je pas nieuwe aanschaf ;)).

Afbeeldingslocatie: http://chin.media-id.net/samsung/DSC03442.jpg

Bijna twee deuren breed dus, zo ziet het eruit op de tv-meubel:

Afbeeldingslocatie: http://chin.media-id.net/samsung/DSC03443.jpg

Helaas nog geen HD-materiaal op vertoond, aangezien overal de WD-TV uit was verkocht (mycom adam en utrecht). Als eerste heb ik natuurlijk powersaving aangezet, contrast omlaag geschroeft en was settings overgenomen van het internet (stond een link op de eerste pagina van dit topic).

Afbeeldingslocatie: http://chin.media-id.net/samsung/DSC03446.jpg

Afbeeldingslocatie: http://chin.media-id.net/samsung/DSC03459.jpg

Wat zijn m'n eerste ervaringen? Ten eerste natuurlijk de min-punten, want ik ben kritisch aangezien het geen goedkope aanschaf is:

* Op een afstand van 1 meter hoor je toch wel een piepje, het is een soort van hoge piep die vermoedelijk komt uit de condensators. Het is niet irritant maar toch denk je wel van "kut, en hij is net nieuw..".
Ook vielen de details in de zwart gebieden tegen maar omdat ik het scherm eerst laat inspelen met lage contrast en brightness (contrast nu op 33 en brightness op 30) komt dit vast wel goed.

* Ander minpuntje was dat me opviel dat er een rijtje van rode pixels waren net op 15% van de onderkant in het midden. Dit viel alleen op in de donkere gebieden tijdens het kijken naar "Daddy day care", aangezien ik het niet aandurfde om het scherm te "masseren" heb ik dit maar zo gelaten en na tijdje waren ze ook verdwenen. Afgelopen zondag ook even naar "Samurai Jack" gekeken op UPC on demand en de pixels waren dus helemaal weg.

* Wat me verder opviel was dat de gladde afwerking stof aantrekt als een magneet en is het best kut om dit weg te poetsen aangezien je tijdens het poetsen heel makkelijk de toetsen aanraakt en de TV dus aan/uit gaat. Het zijn een soort van tiptoetsen aan de rechter onderkant en ze zijn echt heel gevoelig.

* Verder heeft dit model dus ook _geen_ ethernet aansluiting, op de samsung site staat dus van wel maar ik heb het ding echt 5x van achteren bekeken en kon met geen mogelijkheid een ethernet aansluiting vinden (dit tot ergenis van m'n vriendin).

Er zit een DVB-T slot in de tv maar ik gebruik geen digitenne dus dat onderdeel heb ik niet kunnen testen. Wel is het beeld natuurlijk om te kwijlen en helemaal met het formaat waan je je echt in de film :D
Hopelijk komt over een week de speakers binnen en dan kunnen we genieten van surround-sound icm de Onkyo 606 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb dezelfde tv, de 656 in 50 inch maar ben verdeeld enthousiast. De TV doet het super i.c.m. de xbox 360 en hd-films, maar is me te groot! Ik zit zelf op een kleine 3 meter afstand en alles wat niet HD is doet me meer denken aan een sneeuwstorm. Voor de puristen onder jullie die goede beeldkwaliteit willen en niet anders verwachten kan ik zeggen wacht niet langer! Maar als je onverhoopt toch in de winkel gaat twijfelen, maak dan niet dezelfde fout als ik en kies de kleinste variant ;)

De piep viel me overigens niet op totdat ik hier de comments las, mijn dank daarvoor ;) Ook is een extern geluidssysteem aan te raden (die dus niet meer bij mij op mijn tv-meubel past als gevolg van de enorme afmeting van het ding...)

Nu alleen nog zien hoe ik zonder blu-ray speler zo makkelijk mogelijke hd-signalen naar mijn "tv'tje" stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
DayteX schreef op maandag 01 december 2008 @ 23:14:
Ik heb dezelfde tv, de 656 in 50 inch maar ben verdeeld enthousiast. De TV doet het super i.c.m. de xbox 360 en hd-films, maar is me te groot! Ik zit zelf op een kleine 3 meter afstand en alles wat niet HD is doet me meer denken aan een sneeuwstorm. Voor de puristen onder jullie die goede beeldkwaliteit willen en niet anders verwachten kan ik zeggen wacht niet langer! Maar als je onverhoopt toch in de winkel gaat twijfelen, maak dan niet dezelfde fout als ik en kies de kleinste variant ;)

De piep viel me overigens niet op totdat ik hier de comments las, mijn dank daarvoor ;) Ook is een extern geluidssysteem aan te raden (die dus niet meer bij mij op mijn tv-meubel past als gevolg van de enorme afmeting van het ding...)

Nu alleen nog zien hoe ik zonder blu-ray speler zo makkelijk mogelijke hd-signalen naar mijn "tv'tje" stuur.
bedoel je dus dat SD materiaal (TV en DVD) er niet goed uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Ja, dat zeg ik. Maar dat is voor interpretatie vatbaar aangezien ik op vrij korte afstand zit en sommige zenders bij mij sowieso storen door slecht signaal. Als je 5 m en verder van het scherm wegzit is dat overigens absoluut geen probleem meer. Digitale TV lijkt me wel een leuke optie als je je er nog aan stoort.

Nogmaals, plasma's gaan beter om met SD dan LCD's, dus als je minimaal 50" wil zou ik sowieso voor plasma gaan, mocht je daar over twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Weet trouwens iemand hoe het zit met de Samsung Pixel policy? Zero dead pixel policy misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Laatst online: 18:31
Edit: ik heb mijn bestelling van die tv geannuleerd, werd ontzettend onbeschoft behandelt in de It's dus gelijk maar een streep door de bestelling gehaald.

[ Voor 99% gewijzigd door JorisTheWise op 10-12-2008 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Morgen wordt mijn PS50A756 eindelijk bezorgd!! :9~
Weet iemand een leuk overzicht van de settings?
Heb ik een uitgangspunt om mee te beginnen.
Eerste 200 uur even rustig aan met contrast en helderheid als ik dat volhoud en dan helemaal volop genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
coob schreef op maandag 08 december 2008 @ 20:21:
Morgen wordt mijn PS50A756 eindelijk bezorgd!! :9~
Weet iemand een leuk overzicht van de settings?
Heb ik een uitgangspunt om mee te beginnen.
Eerste 200 uur even rustig aan met contrast en helderheid als ik dat volhoud en dan helemaal volop genieten.
overzicht settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ook ik ga misschien de 656 bestellen!
twijfel nog tussen die en de pana TH46PZ80/81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_bass
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:46
Ik heb gisteren een ps42a450 gekocht voor €598 bij de MM. Dit is serieus de allereerste TV die ik nieuw koop. Ben daarnaast ook volledig nieuw met een plasmascherm. Ik had een 8 jaar oude Loewe Calida dus het werd wel tijd.

Eerste ervaringen zijn super! Prachtig scherm zonder dode pixels, irritante piep of zoem en roze vlekken oid. M'n xbox 360 draait schitterend op 1080p, ik wist niet wat ik zag. Nu heb ik de instellingen (contrast en brightness) laag staan omdat het blijkbaar verstandig is de TV in-te-kijken.

'k Ben wel een probleempje tegengekomen wat hier ook al eerder besproken is maar waar geen antwoord op is gegeven (of ik moet er overheen hebben gelezen). Het betreft enige vertraging tussen het geluid over de TV-speakers en het geluid over de TV-out (rood-wit). Ik heb getest op verschillende apparatuur maar deze hebben er allemaal last van. Nu is het geluid uit de TV toch niet al te best maar toch zou ik dit wel graag synchroon hebben. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
king_bass schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 14:15:
'k Ben wel een probleempje tegengekomen wat hier ook al eerder besproken is maar waar geen antwoord op is gegeven (of ik moet er overheen hebben gelezen). Het betreft enige vertraging tussen het geluid over de TV-speakers en het geluid over de TV-out (rood-wit). Ik heb getest op verschillende apparatuur maar deze hebben er allemaal last van. Nu is het geluid uit de TV toch niet al te best maar toch zou ik dit wel graag synchroon hebben. Heeft iemand hier een oplossing voor?
30 ms vertraging instellen op je apparatuur, dit komt door de beeldverwerking, kennelijk wordt het geluid dan niet met 30 ms vertraagd geoutput (uhm, mooi NL woord hiervoor?). Heb het zelf nog niet kunnen testen aangezien de speakers nog niet binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 22:21
Kan ik aan jullie vragen hoeveel die plasma's gemiddeld verbruiken. Ik ben nu wat aan het zoeken en ik wil graag weten wat een 42" en een 50" Samsung (eerder 4 of 5 serie) verbruikt. Ik weet dat ik het kan vinden op Samsung.com maar ik wil graag wat ervaringen van jullie horen want wat op die website te vinden is, klopt niet met werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Mudi schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:43:
Kan ik aan jullie vragen hoeveel die plasma's gemiddeld verbruiken. Ik ben nu wat aan het zoeken en ik wil graag weten wat een 42" en een 50" Samsung (eerder 4 of 5 serie) verbruikt. Ik weet dat ik het kan vinden op Samsung.com maar ik wil graag wat ervaringen van jullie horen want wat op die website te vinden is, klopt niet met werkelijkheid.
Zal even voor je kijken als ik een stroommeter heb. Volgens zdnet verbruikt een 50 inch 6-serie ongeveer 300 watt alsie is gecalibreert, standaard staatie nmlijk redelijk fel afgesteld. Volgens de specs trekt zo'n 50-inch 500 watt maar ik neem aan dat dat alleen bij een volledig wit scherm het geval is?

Denk dat mn setup strax zo'n 500 watt gaat trekken: tv, upc mediabox, av-receiver, 6 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 08:59
Helox-in-a-box schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:46:
Denk dat mn setup strax zo'n 500 watt gaat trekken: tv, upc mediabox, av-receiver, 6 speakers.
Zijn het aktieve speakers dan? ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Hoe zijn de zwartwaardes van je tv trouwens??

• Brad Pitt
Batsu schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:01:
Hoe zijn de zwartwaardes van je tv trouwens??
Dat is natuurlijk een extreem subjectief iets hè... Ik vind de zwartwaarde van mijn Kuro "zeer schappelijk, echter zeker geen zwart" en mijn broer is helemaal happy met zijn Samsung 5-serie LCD. Zoiets zegt dus bijzonder weinig. Of hij nu "brak!" of "pefect!" gaat roepen, je zal toch zelf moeten gaan kijken en beoordelen.

• Batsu
Brad Pitt schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:11:
[...]

Dat is natuurlijk een extreem subjectief iets hè... Ik vind de zwartwaarde van mijn Kuro "zeer schappelijk, echter zeker geen zwart" en mijn broer is helemaal happy met zijn Samsung 5-serie LCD. Zoiets zegt dus bijzonder weinig. Of hij nu "brak!" of "pefect!" gaat roepen, je zal toch zelf moeten gaan kijken en beoordelen.
owww ok. sorry :)

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 10:53
Brad Pitt schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:11:
[...]

Inderdaad, ik vind de zwartwaardes van mijn 42PX80 niet slecht maar het is nog te lichtgevend als het donker is. Terwijl de 42PX80 in vergelijking met 3 philips tv's die ik heb gezien, wel weer erg goed is. Maar de eigenaren van die tv's vinden hun tv's weer geode zwartwaardes hebben. Ligt net aan je eigen visie.

Hopelijk helpt een calibratie hier iets aan, dat zal toch haast wel?

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-12-2008 11:24 ]

• Brad Pitt
StealthyPeanut schreef op donderdag 11 december 2008 @ 11:21:
Hopelijk helpt een calibratie hier iets aan, dat zal toch haast wel?
Nee, als je nu je brightness laag zet is dát gewoon het "zwartst" dat het zal gaan worden. De aansturing van het paneel zal altijd gelijk blijven hè. Het scheelt natuurlijk ook per film. Maar bijv. zwarter dan de balken boven en onder gaat het niet worden.

Elke stand onder brightness "0" doet mijn tv niet zwarter worden, je verliest alleen detail. Daar helpt een calibratie weinig aan (wel aan schaduw-detail, echter niet aan pure zwartwaarde).

• drfruit
  • Niet online
Helox-in-a-box schreef op woensdag 10 december 2008 @ 09:46:
[...]

Zal even voor je kijken als ik een stroommeter heb. ...
Dat soort cijfers vind ik ook interessant. Heb het enkele keren gemeten voor mijn HT setup met een al wat oudere 40 inch Samsung LCD, UPC HD DVR mediabox, TViX netwerkmediaspeler, Onkyo av-receiver en 6 speakers, en dan is het verbruik van alles samen gemiddeld 300 watt. (En standby 65 watt, dus ik zet alles met een schakelaar 's nachts uit.)
Ben me aan het oriënteren op plasma als deze er ooit mee stopt, en benieuwd wat die in de praktijk verbruikt.
De fabrieksopgave (max verbruik? of gemiddeld?) zegt werkelijk niets.

• Batsu
drfruit schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:19:
[...]

Dat soort cijfers vind ik ook interessant. Heb het enkele keren gemeten voor mijn HT setup met een al wat oudere 40 inch Samsung LCD, UPC HD DVR mediabox, TViX netwerkmediaspeler, Onkyo av-receiver en 6 speakers, en dan is het verbruik van alles samen gemiddeld 300 watt. (En standby 65 watt, dus ik zet alles met een schakelaar 's nachts uit.)
Ben me aan het oriënteren op plasma als deze er ooit mee stopt, en benieuwd wat die in de praktijk verbruikt.
De fabrieksopgave (max verbruik? of gemiddeld?) zegt werkelijk niets.
fabrieksopgave is idd max verbruik bij totaal wit scherm!

• Brad Pitt
drfruit schreef op donderdag 11 december 2008 @ 16:19:
[...]
Dat soort cijfers vind ik ook interessant.
Want? Heb je dan ook ergens een grens gesteld? Stel een Samsung plasma verbruikt gemiddeld 300W. En je vindt het beeld ge-wel-dig. Echter een LCD versie verbruikt 170W en het beeld is "mwa". Dan neem ik aan dat je tóch de LCD gaat halen? Zo niet zijn al deze cijfers IMHO nogal irrelevant.

• drfruit
  • Niet online
Nou nee, oninteressant is een beslissing baseren op cijfers die in de praktijk niets voorstellen. Ik vind het belangrijk om te weten hoeveel mijn (beoogde) apparatuur echt verbruikt als ik ze aan laat staan.
Of ik dan besluit een 50 inch plasma neer te zetten en dan maar wat meer te betalen aan energiekosten, of hem niet zo vaak aan te laten staan, is voor jou weer niet interessant, maar voor mij wel. Waar het om gaat is dat de fabrieksopgave weinig nut heeft, en daadwerkelijk verbruik in de praktijk wel. Liever dus die laatste informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Gister een firmware update gedaan en imo is het beeld blokkeriger geworden met de nieuwste update, valt me nu vooral op bij sommige ondertitelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 12:47:
Gister een firmware update gedaan en imo is het beeld blokkeriger geworden met de nieuwste update, valt me nu vooral op bij sommige ondertitelingen.
das een slechte zaak.
bij welke content valt dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Batsu schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 13:55:
[...]

das een slechte zaak.
bij welke content valt dit op?
Tja slecht, tis allemaal relatief, het valt op bij SD content via de UPC mediabox aangesloten via de SCART, opzich niet zo heel erg raar aangezien je PAL resolutie oprekt naar 1080 maarja, altijd kritisch blijven he ;)
Gekke is dat het opviel gister bij So You Think You Can Dance (go Ivan go!), vooral bij het decor als je van die dunne lijntjes ziet en ook bij de ondertitels als de Amerikaan praatte, maar dat het op een ander kanaal veel minder aanwezig was (viel me bij CSI stukken minder op).

In het Panasonic topic zeggen ze dat de samsungs zowiezo niet super zijn kwa SD content, maar kan ook subjectief zijn omdat ik verwachte dat de update "iets" ging doen en kritischer naar het beeld keek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:52:
[...]

Tja slecht, tis allemaal relatief, het valt op bij SD content via de UPC mediabox aangesloten via de SCART, opzich niet zo heel erg raar aangezien je PAL resolutie oprekt naar 1080 maarja, altijd kritisch blijven he ;)
Gekke is dat het opviel gister bij So You Think You Can Dance (go Ivan go!), vooral bij het decor als je van die dunne lijntjes ziet en ook bij de ondertitels als de Amerikaan praatte, maar dat het op een ander kanaal veel minder aanwezig was (viel me bij CSI stukken minder op).

In het Panasonic topic zeggen ze dat de samsungs zowiezo niet super zijn kwa SD content, maar kan ook subjectief zijn omdat ik verwachte dat de update "iets" ging doen en kritischer naar het beeld keek.
Die eerste zin lijkt me erg sterk ;)

Via SCART is de maximale resolutie namelijk 576p die doorgegeven kan worden.

In het pana-topic wordt inderdaad gezegd dat SD er goed uitziet. Maar wat is goed? Dit is echt heel erg relatief en subjectief. Het is gewoon wat jij goed of voldoende vindt. De ene is erg kritisch wat beeld betreft en de ander hecht er minder waarde aan.

Vrienden van me hebben een Philips Ambilight. Het analoge beeld is (vind ik) erg matig, maar zij zijn er blij en tevreden mee. Het gaat hun met name om de ambilight, iets waar ik echt niet warm of koud van word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Weet iemand hoe ik in het service menu kom van de PS50A756?
Heb namelijk het idee dat mijn scherm niet helemaal nieuw is.
De doos was niet netjes dicht geplakt toen ik het scherm thuis kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
StealthyPeanut schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 20:24:
[...]

Die eerste zin lijkt me erg sterk ;)

Via SCART is de maximale resolutie namelijk 576p die doorgegeven kan worden.
Bedoelde dat de TV het signaal oprekt naar 1920x1080. Ben verder wel blij met de TV hoor, kan alleen niet wachten tot het scherm de eerste 200 uren op heeft zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Brad Pitt schreef op donderdag 11 december 2008 @ 13:33:
[...]

Nee, als je nu je brightness laag zet is dát gewoon het "zwartst" dat het zal gaan worden. De aansturing van het paneel zal altijd gelijk blijven hè. Het scheelt natuurlijk ook per film. Maar bijv. zwarter dan de balken boven en onder gaat het niet worden.

Elke stand onder brightness "0" doet mijn tv niet zwarter worden, je verliest alleen detail. Daar helpt een calibratie weinig aan (wel aan schaduw-detail, echter niet aan pure zwartwaarde).
Niet helemaal waar! Ik zie duidelijk dat het zwart in het beeld zwarter is dan de boven en onder balken!
Ook als de zijpanelen op uit staan en dus op zn zwartst.

(ik heb de bestelling van de Samsung PS42A410 gecanceled en heb er de Panasonic TH42PX80 voor in de plaats laten komen. De tv was nog niet bezorgd en toen zag ik een aanbieding op internet bij dezelfde MM Utrecht van de Pana voor €699. Die kon ik niet laten staan: wat een geweldig beeld zeg op die Pana!) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dat is dan een optische illusie. Als je me een beamer overdag kijkt naar een projectie op een witte muur, dan lijken de letters zwart en de muur er omheen blijft wit voor je gevoel. Toch zijn de letters net zo wit, zo niet witter dan de muur waar geen beeld op wordt geprojecteerd. Komt door het contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 02:47:
[...]
Niet helemaal waar! Ik zie duidelijk dat het zwart in het beeld zwarter is dan de boven en onder balken!
Ook als de zijpanelen op uit staan en dus op zn zwartst.
Dat is natuurlijk onzin, zwarter dan dié balken gaat het beeld niet worden, je ziet het paneel zonder content, dus gewoon zwart. Zodra er enige content op het scherm verschijnt lijken die balken zwarter ja, dat kan.

Vind mijn tv als ik geheel geen content weergeef ook niet "zwart", zie dan duidelijk verschil tussen bijv. de omlijsting en het paneel. Omlijsting is puur zwart en het paneel is donkergrijs. Dan verschijnt er opeens wat content en jawel hoor, het beeld is opeens zo zwart als de omlijsting. Dat IS echter uiteraard niet zo. Je oog past zich echter aan de heldere content aan en zodoende ziet het donkergrijs er opeens donkerder uit.

Dus nee, een calibratie gaat echt niet je zwart zwarter doen lijken, dat is onmogelijk. Zwarter dan de boven en onderbalken (indien daar géén content naartoe gaat dan hè) wordt het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Maar een calibratie zorgt wel voor meer details in het zwart toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Zo, net even bij de praxis een verbruiksmeter gekocht :)

Aangesloten apparaten: Thomson wifi-router, UPC mediabox, Samsung PS50A656

TV en mediabox op standby, router aan: 17 watt
Alles aan: verbruik schommelt tussen de 160 en 220 watt, gemiddeld 200 watt bij het kijken naar het nieuws.

Instellingen: powersave High, contrast 50, brightness 45, cell light 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

StealthyPeanut schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 11:49:
Maar een calibratie zorgt wel voor meer details in het zwart toch?
Yes, dat is uiteraard wel heel goed mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-06 20:57

jasjenl

Liab A Tymo

coob schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:43:
Heb geen antwoord op je vraag, maar wat zijn je bevindingen tot nog toe met dit scherm? (zowel positief als negatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mijn bevindingen met de PS50A756;

Toen het scherm bezord werd dacht ik WOW, wat heb ik nu gekocht en ik moest ook echt wel een paar dagen wennen aan de grootte van het scherm. Kijkafstand hier is zo'n 3,5 - 4m.
De doos moet je trouwens bewaren gedurende de garantie periode. Je wilt niet weten hoe groot de doos is!

Het design vind ik zeer geslaagd en past ook goed in ons interieur.
Detail; als je het scherm aanzet gaan rechtsonderin het frame een rijtje lampjes 1 voor 1 aan en na een paar minuten ook weer 1 voor 1 uit, leuk gedaan!
Verder kun je de grote standby-led in het midden van het scherm helemaal zelf regelen; altijd aan, altijd uit, aan bij kijken of aan in standby.
Wat me wel opvalt is dat de omlijsting van het scherm nogal krasgevoelig is.
Ik heb meteen alle stickers van het scherm gehaald en met mijn mouw wat lijmresten weggepoetst van de omlijsting.
Kijk ik nu echter tegen het licht naar die plek dan zie ik toch wat kleine krasjes.
Het scherm werkt ook als een magneet op stof maar ik hoop dat dat tijdelijke statische elektriciteit is door het verwijderen van de beschermfolie.
Ik dacht dat het paneel zelf een glasplaat had maar dit is ook gewoon plastic.

Afstandsbediening is kwa design ook geslaagd vind ik en ligt lekker in de hand en kan geheel verlicht worden door een druk op de knop.
Layout is bij bv Philips echter beter voor elkaar.
Zappen tussen verschillende sources, bv van analoog tv naar HDMI duurt toch wel een paar seconden.

Dan de beeldkwaliteit.

Waar ik woon is helaas geen digitale kabeltv beschikbaar en ik moet het dus gewoon met een analoog signaal doen. Beeldkwaliteit hiervan valt toch een beetje tegen maar was ook te verwachten natuurlijk.
Ik heb een HDX100 NMT aangeschaft en vooral HD content wat daarmee afgespeeld wordt geeft werkelijk een verbluffend resultaat. Prachtige kleuren, mooie vloeiende beelden en haarscherp.
wat me wel opvalt is dat het zwart niet echt helemaal zwart is.
Welke instellingen ik ook kies, het blijft altijd een beetje licht geven zeg maar.
Vergeleken met de nieuwste LCD schermen is het niet echt veel zwarter.
Dit had ik wel beter verwacht.
Maar ik heb voor plasma gekozen omdat plasma veel mooiere kleuren heeft en een veel betere motion-handeling en dus een veel natuurlijker beeld geeft.

Over het geluid van het scherm kan ik kort zijn.

Voorheen had ik een 32" Philips Matchline met 6 speakers plus een interne woofer en dat klinkt gewoon een heel stuk beter dan de Samsung.
Niet vreemd ook natuurlijk omdat er gewoonweg geen ruimte is in een flatpanel voor fatsoenlijke speakers.
En omdat de speakers ook nog eens 'downfired' zijn klinkt het geheel een beetje hol.
Dit komt wel weer ten goede voor het design. voorkant van het frame is één strak geheel.
Ik ben gelukkig in het bezit van een flinke surroundset met een dikke reciever dus het geluid van de tv vind ik minder boeiend.

Al met al ben ik zeer tevreden over het scherm, zeker als je naar de prijs kijkt.
Als je voor prijs/kwaliteit gaat kun je het denk ik niet beter doen dan met diet scherm.

Ben ik nog wat vergeten dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
coob schreef op zondag 14 december 2008 @ 09:15:
Het scherm werkt ook als een magneet op stof maar ik hoop dat dat tijdelijke statische elektriciteit is door het verwijderen van de beschermfolie.
Dat gaat je zwaar tegen vallen, als ik de voet afstof, worden ze gelijk als een magneet aangetrokken (best wel grappig om te zien hoe de stof deeltjes ernaartoe vliegen). Dit fenoneem doet zich nog steeds voor en heb inmiddels de tv zo'n 2 weken in bezit.

Om welk model gaat het trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
PS50A756

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:06
coob schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 22:43:
Algemeen bij samsung:
TV in Standby: Info -> Menu -> Mute -> Power On (van beneden naar boven op de AB)
Dan kom je in het service menu.. Ik raad je aan NIETS in dit menu te veranderen...

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Ik ben toch voor de 656 serie gezwicht.

twijfelde tussen een pana pz80 en deze samsung (ps50a656)
een vergelijk in de winkel heeft me toch overgehaald de samsung te nemen.

Meer value voor minder geld!

Ik post mijn ervaringen wel als ik hem heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
Batsu schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:10:
Ik ben toch voor de 656 serie gezwicht.

twijfelde tussen een pana pz80 en deze samsung (ps50a656)
een vergelijk in de winkel heeft me toch overgehaald de samsung te nemen.

Meer value voor minder geld!

Ik post mijn ervaringen wel als ik hem heb!
Exact hetzelfde hier,

En dat terwijl ik 2 weken terug toch echt met een panasonic uit de winkel terug wilde komen op de heenweg. Na vergelijken heb ik nog steeds geen spijt van mijn aankoop.
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.