Ik had al in een ander forum iets over deze test gezegd en namelijk het volgende:
Allereerst: de Samsung is een prachtige tv, het uiterlijk is echt heel erg mooi en het beeld zal ook goed zijn, maar van deze vergelijkingstest klopt helemaal niet en ik heb grote bedenkingen van het niveau van deze testers.
Als je goed leest zie je al in het begin dat de Samsung is gecalibreerd, maar de Panasonic niet!
De smoes is dat ze niet in het servicemenu wilde gaan, terwijl je overal kunt lezen hoe je dit moet doen.
Kijk maar naar de wijzigingen die ze hebben gedaan in de primaire kleuren van de plasma, terwijl ze bij de Panasonic alleen maar wat hebben veranderd in het zeer karige beeldinstellingenmenu.
De Panasonic staat echt veels te licht afgesteld, het is werkelijk geen gezicht. De getoonde huidtinten zijn gewoon lachwekkend slecht.
Allereerst zouden ze heel gemakkelijk de helderheid naar beneden kunnen zetten.
Bovendien: iedere Panasonic plasma wordt bij calibratie gezet op beeldinstelling Cinema, maar deze gasten zetten m op Custom. (ik heb zelf een isf gecalibreerde Panasonic plasma).
De Samsung wordt wèl op het vergelijkbare Movie gezet.
De blacklevel op de Pana staat op light. Dat is verrassend, vooral in combinatie met een helderheid van 64%.
(het contrast van de Samsung op 96% is trouwens ook ongehoord hoog gezet. Ik moet het je bijzonder sterk afraden om dit in de inspeelperiode zo in te stellen).
Toen ik het volgende las was ik al helemaal overtuigd van hun onkunde
For example, with our Sony Blu Ray BPS1 we found the 1080i output to give us the best picture.
Ze zetten de blu-rayspeler op een output van 1080i omdat dit het beste beeld zou geven. Dat is raar, want het is algemeen bekend dat het zwakke punt van Panasonic plasma's de deinterlacing van beelden is!
Ikzelf heb daar geen last van, ik stuur geen interlaced signaal naar de tv.
Nogmaals: de Samsung is prachtig en doet zeker niet onder voor de Pana, maar deze test is echt heel slecht uitgevoerd.
De reden dat ik op dit forum ben komt omdat een collega een 50 inch zoekt en ik zou heb de A656 plasma aan willen raden, maar omdat hij helemaal geen hd kijkt ben ik beniewd hoe goed de A450 en de A550 scoren in vergelijking met de 655.
Vooral het ontbreken van 100 hz ben ik benieuwd en in hoeverre de 656 een betere zwartweergave heeft.