Vonden jullie dan, even los van de prijs gezien (die ik persoonlijk bij Panasonic ook al niet verkeerd vind), de Samsungs ook absoluut gezien beter?
dat was voor mij moeilijk te bewijzen omdat de tvs 50m uit elkaar stonden.jasjenl schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:10:
Vonden jullie dan, even los van de prijs gezien (die ik persoonlijk bij Panasonic ook al niet verkeerd vind), de Samsungs ook absoluut gezien beter?
Ik vond iig de Blu-ray op de pana korrelig en de discovery HD op de samsung erg goed! Zwaartwaardes, geen echte mening over,op de pana zag het er goed uit, maar op de samsung ook.
Tevens was de verkoper enthjousiaster over de samsung (die qua specs en ook beeld een inhaalslag heeft gemaakt en op gelijke hoogte komt met de panas: de 5 serie van samsung was niet slecht maar duidelijk minder als de pana, de 6-serie van samsung heeft dit verschil overbrugd aldus de verkoper).
De service van sasmung blijkt ook hoog aangeschreven te worden (hier in belgie althans).
Tel daarbij meer inch voor minder geld dan een 46 inch pana dan was het voor mij duidelijk, afgezien van het design nog.
Dus om je vraag te beantwoorden, ik vond het beeld van de samsung zeker niet onderdoen tov de pana, zelfs al was het inputsignaal niet hetzelfde (minder voor de samsung).
5 jaar garantie erbij genomen, voor de zekerheid. Een van de duurste aankopen die ik voorlopig doe (afgezien van auto en huis), dus een extr 150 euro kon er dan wel vanaf!
De verkoper die mij heeft geholpen vond het geen bezwaar me te helpen het scherm naast een pz85 en een pz800 neer te zetten en de boel aan te sluiten. Na aansluiten vond ik ze aanvankelijk alledrie erg geslaagd beeld weergeven (720P bron). De samsung is aanvankelijk met service-instellingen donkerder, maar gaf wel realistischer beeld zonder verzadiging. De pana's gaven net ietsiepietsie beter de zwarte beelden weer, maar dat was uiteraard ook weer een vergelijking met de standaard-instellingen, die ik overigens heb aangepast. Kortom, meer bang voor de bucks. Tel daarbij op dat ik voor hetzelfde bedrag 4 inch meer kreeg en dat het design van de samsung me beter lag dan dat van de PZ85. Ik moet daarnaast wel zeggen dat ik de PZ800 dan wel weer mooi vond. Echter was die een stuk prijziger!jasjenl schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:10:
Ok, en hoe doet de Samsung het op het gebied van phosphor trailing en motion handling? Bij de Panasonics weet ik dat die nog wel wat zichtbaar last hebben van phosphor trails. Wat ik dan wel weer aardig vind is de frame interpolatie techniek (IFC) die de PZ85 en PZ800 serie hebben, heeft de Samsung plasma dat ook? (de Samsung lcd's kunnen het in ieder geval wel)
Phosphor trails zie ik zo goed als niet. Enkel bij de break-in dvd als er van groen naar een andere kleur gegaan wordt, en zelfs dan is het volgens mij niet eens 2 seconden zichtbaar.jasjenl schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:16:
Ok, en hoe doet de Samsung het op het gebied van phosphor trailing en motion handling? Bij de Panasonics weet ik dat die nog wel wat zichtbaar last hebben van phosphor trails. Wat ik dan wel weer aardig vind is de frame interpolatie techniek (IFC) die de PZ85 en PZ800 serie hebben, heeft de Samsung plasma dat ook? (de Samsung lcd's kunnen het in ieder geval wel)
Dat IFC bij de Pana's zorgt voor artefacts (ook enkele malen zichtbaar in de winkel). Tevens zorgt voor een heel realistisch beeld (wat sommigen onderschrijven als het tenietdoen van het 'dromerige' filmische). Echter doet motion plus (100Hz) hetzelfde. Alleen worden daar geen beelden 'verzonnen' die er niet zijn en die alleen maar voor nog vloeiender weergave moeten zorgen De 765 heeft overigens ook een soort van IFC. Bij praktisch elke professionele review op internet werd voor de testen IFC uitgeschakeld omdat het soms voor juist meer judder zorgde dan wanneer het uitstond. En ik zou bij twijfel dan ook zeker willen aanraden om dat in de winkel zij aan zij te testen. (en laat je niet wegsturen wanneer een vervelende verkoper het teveel werk vind, of zegt dat het niet mogelijk is om alles ff los te koppelen. Allereerst praat je over bedragen van €1500 en ten tweede doen die lui niets anders dan elke week nieuwe modellen in de showroom plaatsen en loskoppelen)
Bij een vergelijking neem je eventuele twijfel weg. Bij mij zorgde het achteraf gezien voor een verassende keuze aangezien ik de Samsung verkoos boven de naar mijn vooroordeel, kwalitatief betere Pana. (daarnaast heeft een tijdelijke actie in de winkel waar ik hem kocht natuurlijk ook nog meegewogen)
Ok, ik zal de Samsung dan toch maar eens een kans geven (waarschijnlijk bij Smits in Arnhem, die stellen je ook wel in de gelegenheid e.e.a. goed te vergelijken). Ik ben bekend met de artefacts die IFC achtige technieken kunnen veroorzaken, maar ik prefereer toch de ultra-smooth look die beelden krijgen met dat soort interpolatie technieken boven de schokkerige bewegingen die je zonder interpolatie hebt. Ik weet dat sommige mensen dan vinden dat film er als video uit gaat zien, maar ik vind het toch mooier
Dit is voor mij dan ook één van de grootste tekortkomingen aan Pioneer plasma's, want die hebben geen enkele frame interpolatie functie, voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Wat ik trouwens ook al in het Panasonic topic heb gepost: een goede test om phosphor trails te vinden kun je hier downloaden:
http://rapidshare.com/files/122470430/testdvd.part1.rar
http://rapidshare.com/files/122473091/testdvd.part2.rar
Dit is een stukje dat ik geript heb van een test dvd die ik heb (van burosch), erg goed om te bekijken hoe je tv omgaat met motion handling e.d. Hiermee kun je ook goed de artefacts van interpolatie technieken beoordelen.
Wat ik trouwens ook al in het Panasonic topic heb gepost: een goede test om phosphor trails te vinden kun je hier downloaden:
Dit is een stukje dat ik geript heb van een test dvd die ik heb (van burosch), erg goed om te bekijken hoe je tv omgaat met motion handling e.d. Hiermee kun je ook goed de artefacts van interpolatie technieken beoordelen.
Jawel, met Purecinema/Smooth worden er frames geïnterpoleerd. Heet als je je menu op Nederlands hebt staan geloof ik Vloeiend of zo. Heb ik hem zelf ook op staan. Uiteraard met ook af en toe de nadelige gevolgen (artefacts) maar ik kan heel slecht tegen het gehakkel van 24p-content. Met Smooth is dat (vaak) beter. Puristen zetten dit uiteraard uit. Maar ook Smooth is (of beter, vind ik) bijv. 10x slechter dan de Natural Motion van Philips, die vind ik nog steeds geniaal goed gewoon.jasjenl schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:46:
Dit is voor mij dan ook één van de grootste tekortkomingen aan Pioneer plasma's, want die hebben geen enkele frame interpolatie functie, voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Nickname does not reflect reality
Die ga ik ook eens proberen.jasjenl schreef op zondag ...
Ik heb tot nu toe nog geen phosphor trails gezien gelukkig.
Maar daar moet je ook wel de 'juiste' omstandigheden voor hebben om het al te kunnen zien toch?
hmmmm duimen dat mn tv snel binnenkomt. zal morgen zijn of volgende week hoop ik (ze leveren allen op woensdag in belgie...)
Zal eens even kijken naar de fosfortrails, tot nu toe is het me niet opgevallen. Zometeen komt de WD TV binnen dus dan kan ik dat vanavond ff op de TV even afspelenjasjenl schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:46:
Ok, ik zal de Samsung dan toch maar eens een kans geven (waarschijnlijk bij Smits in Arnhem, die stellen je ook wel in de gelegenheid e.e.a. goed te vergelijken). Ik ben bekend met de artefacts die IFC achtige technieken kunnen veroorzaken, maar ik prefereer toch de ultra-smooth look die beelden krijgen met dat soort interpolatie technieken boven de schokkerige bewegingen die je zonder interpolatie hebt. Ik weet dat sommige mensen dan vinden dat film er als video uit gaat zien, maar ik vind het toch mooierDit is voor mij dan ook één van de grootste tekortkomingen aan Pioneer plasma's, want die hebben geen enkele frame interpolatie functie, voor zover ik heb kunnen ontdekken.
Ik heb wel eens een tijdje met die purecinema settings op een Pioneer zitten klooien, maar ik heb er nooit een stand uit gekregen die op mij overkwam als echte frame interpolatie. Wel had ik op een gegeven moment een stand gevonden waarin het beeld bij een normaal 50 hz signaal nog erger schokte en judderde dan een 24 p beeldBrad Pitt schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:51:
[...]
Jawel, met Purecinema/Smooth worden er frames geïnterpoleerd. Heet als je je menu op Nederlands hebt staan geloof ik Vloeiend of zo. Heb ik hem zelf ook op staan. Uiteraard met ook af en toe de nadelige gevolgen (artefacts) maar ik kan heel slecht tegen het gehakkel van 24p-content. Met Smooth is dat (vaak) beter. Puristen zetten dit uiteraard uit. Maar ook Smooth is (of beter, vind ik) bijv. 10x slechter dan de Natural Motion van Philips, die vind ik nog steeds geniaal goed gewoon.
Dat is trouwens bij Pioneer tv's het 'probleem': je kunt daar zo achterlijk veel aan instellen, dat je onderhand een cursus nodig hebt om de optimale settings voor elk soort signaal te achterhalen...
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 10:51:
[...]
Zal eens even kijken naar de fosfortrails, tot nu toe is het me niet opgevallen. Zometeen komt de WD TV binnen dus dan kan ik dat vanavond ff op de TV even afspelen
Kijk dan vooral naar de test met de 100hz letters (die horizontaal scrollen), daar kun je goed zien hoe erg phosphortrails zijn (groene/gele waas/vlekken voor en achter de letters).coob schreef op maandag 15 december 2008 @ 19:27:
[...]
Die ga ik ook eens proberen.
Ik heb tot nu toe nog geen phosphor trails gezien gelukkig.
Maar daar moet je ook wel de 'juiste' omstandigheden voor hebben om het al te kunnen zien toch?
[ Voor 25% gewijzigd door jasjenl op 16-12-2008 18:32 ]
zojuist bericht gehad, de tv komt vrijdag!
Ik ga mn bevindingen zeker posten!
Ik ga mn bevindingen zeker posten!
Dat is herkenbaar jajasjenl schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 18:30:
[...]
Wel had ik op een gegeven moment een stand gevonden waarin het beeld bij een normaal 50 hz signaal nog erger schokte en judderde dan een 24 p beeld
Trouwens op de Pioneer met die test-DVD fosfor trails to the max werkelijk. Echt mega. Gelukkig valt dat tijdens het kijken naar "normale" content niet erg op. Desalnietemin had ik een "beter" resultaat verwacht
Gisteren bij Makro Dordrecht de 42A410 gehaald voor 542,- inclusief BTW en verwijderingsbijdrage. Deze is op het internet niet veel goedkoper te vinden, en ik bespaar zo 50,- bezorgkosten. Dit basic scherm voldoet an sich aan al mijn eisen en alternatieven als de 450 of panasonics zijn 150-250,- duurder. Thuis aangesloten op de kabel (coax), UPC digitale tv DVR (scart) en Phililps DVD speler (hdmi).
Geluid
Ik was er al voor gewaarschuwd maar het geluid is echt matig, eigenlijk alleen geschikt voor stemmen/gesprekken. Ik kan geen vergelijking maken met andere plasma schermen, dus ik weet niet of dit scherm hierin slechter is dan andere modellen.
Beeld
Analoog beeld is matig, maar dat kan ook veroorzaakt worden doordat het nu via de UPC box is doorgelinkt met een dropveter. Aangezien ik zo toch niet ga kijken, boeit het me verder niet.
Digitale tv is gewoon goed beeld. Niet super strak (tja scart...) maar zeker wel mooi.
DVD kan heel mooi zijn maar bij bepaalde scene's valt het me toch wat tegen, het is dan niet echt strak. Ik heb nog niet gerommeld met instellingen en digitale filters/effecten etc, dus dit is nog niet het laatste oordeel.
Minpunten
Wel een teleurstelling is de PIP bij deze tv. Ik wilde eigenlijk bij het kijken via de upc box in de PIP kijken naar een zender op de analoge kabel. Dit is echter niet mogelijk: PIP is niet beschikbaar bij analoge tv en scart ingangen. Ik kan hier geen technische reden voor verzinnen.
Tijdelijke (?) problemen
Uitvulling van het beeld gaat niet altijd goed. Bij het kijken van digitale tv is het beeld bij sommige kanalen wel in verhouding en bij sommige kanalen horizontaal uitgerekt. Het kan zijn dat dit ligt aan de UPC box instelling (plat, 4:3, 16:9) en de zoom instelling van de tv. Hier moet ik nog wat verder mee spelen.
De DVD speler geeft over hdmi geen geluid mee naar de tv. Ook dit moet ik nog verder uitzoeken.
Geluid
Ik was er al voor gewaarschuwd maar het geluid is echt matig, eigenlijk alleen geschikt voor stemmen/gesprekken. Ik kan geen vergelijking maken met andere plasma schermen, dus ik weet niet of dit scherm hierin slechter is dan andere modellen.
Beeld
Analoog beeld is matig, maar dat kan ook veroorzaakt worden doordat het nu via de UPC box is doorgelinkt met een dropveter. Aangezien ik zo toch niet ga kijken, boeit het me verder niet.
Digitale tv is gewoon goed beeld. Niet super strak (tja scart...) maar zeker wel mooi.
DVD kan heel mooi zijn maar bij bepaalde scene's valt het me toch wat tegen, het is dan niet echt strak. Ik heb nog niet gerommeld met instellingen en digitale filters/effecten etc, dus dit is nog niet het laatste oordeel.
Minpunten
Wel een teleurstelling is de PIP bij deze tv. Ik wilde eigenlijk bij het kijken via de upc box in de PIP kijken naar een zender op de analoge kabel. Dit is echter niet mogelijk: PIP is niet beschikbaar bij analoge tv en scart ingangen. Ik kan hier geen technische reden voor verzinnen.
Tijdelijke (?) problemen
Uitvulling van het beeld gaat niet altijd goed. Bij het kijken van digitale tv is het beeld bij sommige kanalen wel in verhouding en bij sommige kanalen horizontaal uitgerekt. Het kan zijn dat dit ligt aan de UPC box instelling (plat, 4:3, 16:9) en de zoom instelling van de tv. Hier moet ik nog wat verder mee spelen.
De DVD speler geeft over hdmi geen geluid mee naar de tv. Ook dit moet ik nog verder uitzoeken.
Ik heb m'n PS50A550 inmiddels 2 maanden en er zo'n 150 uren opzitten (brightness/helderheid staan inmiddels op hogere waarden).
M'n bevindingen tot nu toe:
Geluid:
Geen idee, ik gebruik hiervoor een receiver.
Beeld:
Beeld is prachtig en blijft me verbazen. Bluray en Xbox360 geven een fantastisch beeld en wat dat betreft ben ik er dik tevreden mee.
Zwartwaardes zouden beter kunnen, maar ik merk er weinig van.
Image Retentie: Geen last van. Na het kijken van een film/serie met zwartbalken of het spelen van een spel met statische HUD, dan neem ik wel wat retentie waar, maar dat verdwijnt na 5 minuten 'Scrolling' of statische sneeuw.
Minpunten:
- Ik heb toch wel wat last van Posterizatie bij het bekijken van DVD's. Dit beperkt zich tot gezichten en bij bepaalde snelle shots. Als ik eenmaal in een film zit dan merk ik het minder, maar zo nu en dan valt het me wel op.
- Als ik goed oplet neem ik wel wat judder waar bij trage panscenes als ik Bluray bekijk, maar dan moet ik er wel echt op letten anders zie ik het niet.
- Ook zie ik wel eens een soort ghosting bij hele snelle beelden tijdens het gamen, is dit de beruchte phosphor trail? Ik vind dit overigens niet storend en is bij lange na niet zo extreem als bij het voorbeeld hier: http://www.hdtvtest.co.uk/news/plasma-phosphor-trail-2007040133.htm
Al met al ben ik redelijk tevreden gezien de prijs van de tv, maar hij heeft wel wat minpunten die de pret enigszins kunnen bederven (met name de posterizatie bij dvd's, doch daar is wel mee te leven zodra de bluray schijfjes goedkoper worden).
M'n bevindingen tot nu toe:
Geluid:
Geen idee, ik gebruik hiervoor een receiver.
Beeld:
Beeld is prachtig en blijft me verbazen. Bluray en Xbox360 geven een fantastisch beeld en wat dat betreft ben ik er dik tevreden mee.
Zwartwaardes zouden beter kunnen, maar ik merk er weinig van.
Image Retentie: Geen last van. Na het kijken van een film/serie met zwartbalken of het spelen van een spel met statische HUD, dan neem ik wel wat retentie waar, maar dat verdwijnt na 5 minuten 'Scrolling' of statische sneeuw.
Minpunten:
- Ik heb toch wel wat last van Posterizatie bij het bekijken van DVD's. Dit beperkt zich tot gezichten en bij bepaalde snelle shots. Als ik eenmaal in een film zit dan merk ik het minder, maar zo nu en dan valt het me wel op.
- Als ik goed oplet neem ik wel wat judder waar bij trage panscenes als ik Bluray bekijk, maar dan moet ik er wel echt op letten anders zie ik het niet.
- Ook zie ik wel eens een soort ghosting bij hele snelle beelden tijdens het gamen, is dit de beruchte phosphor trail? Ik vind dit overigens niet storend en is bij lange na niet zo extreem als bij het voorbeeld hier: http://www.hdtvtest.co.uk/news/plasma-phosphor-trail-2007040133.htm
Al met al ben ik redelijk tevreden gezien de prijs van de tv, maar hij heeft wel wat minpunten die de pret enigszins kunnen bederven (met name de posterizatie bij dvd's, doch daar is wel mee te leven zodra de bluray schijfjes goedkoper worden).
[ Voor 22% gewijzigd door Metaalhoofd op 17-12-2008 16:38 ]
de doos is iig groot, zal proberen vanavond wat bevindingen te posten...
Ja, dit viel me ook erg op, moest ff googlen wat "posterization" betekendeMetaalhoofd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:30:
Minpunten:
De tijdelijke probleempjes zijn opgelost: uitvullen gaat goed nu ik de tv op "4:3" heb gezet, en geen geluid over HDMI kwam door een (erg verwarrende) instelling van de DVD speler. Wat betreft het beeld bij DVD heb ik denk ik hetzelfde als Metaalhoofd:
De eerste DVD die ik afspeeld was Monster's Ball. Bij de scene waarin Sean Combs zich in zijn cel zit voor te bereiden op z'n executie, lijkt het wel alsof het geschoten is op te hoge ISO film: een soort korrel of ruis is dan zichtbaar in vrijwel het gehele beeld.Metaalhoofd schreef op woensdag 17 december 2008 @ 11:30:
Minpunten:
Tja ik heb het alleen bij DVD (heb geen analoge tv (ook geen digitale)). Bij Bluray en games op de Xbox360 heb ik nergens last van.Helox-in-a-box schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:20:
[...]
Ja, dit viel me ook erg op, moest ff googlen wat "posterization" betekendemaar heb hier inderdaad ook last van, ik denk dat dit eerder aan de source ligt: als ik TV kijk via de upc mediabox dan valt het erg op, gisteravond even Heroes gekeken vanaf een 720p bestandje op een WDTV en daar had ik helemaal geen last van. Wat hebben de acteurs ongeloofelijk grove poriën op hun gezicht zeg, kunnen wel wat foundation
Ik gebruik zelf deze instellingen icm de UPC mediabox (de grijze met SCART-aansluiting):croxz schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:56:
De tijdelijke probleempjes zijn opgelost: uitvullen gaat goed nu ik de tv op "4:3" heb gezet, en geen geluid over HDMI kwam door een (erg verwarrende) instelling van de DVD speler. Wat betreft het beeld bij DVD heb ik denk ik hetzelfde als Metaalhoofd:
- mediabox op 16:9
- tv op auto
Op de meeste kanalen ziet de aspectratio er goed uit en switcht de TV het beeld naadloos, je merkt er helemaal niks van itt wat je vroeger zag op de Philips breedbeeld tvs waarbij het beeld na het schakelen van kanalen nog switchte met een korte delay.
Zow na een avondje tv kijken de volgende indrukken:
- de tv is groot! (te?) groot voor onze kamer maar ach we geven er niets om. maar het is wel even wennen.
- het design is echt goed!
- het geheel is aangesloten: analoge tv en digitale tv via scart. Analoog is korrelig, digitale tv is al veel beter!
- Het geluid zou niet goed zijn. Nu ben ik geen kenner maar voor mij is het geluid echt wel voldoende. Wel ga ik een HDMI kabel en optische kabel kopen om mn geluid via stereo te kunen laten lopen. HDMI is voor komende digibox HD en voor DVD!
- Geen last van ghosting of image retention!
Heb nog wel enkele vragen:
- Ik ga geen analoge tv meer kijken. Hoe kan ik de tv van kanaal verwisselen? Moet ik daar mijn afstandsbediening van de decoder (Telenet, geen HD!!) voor gebruiken of kan dat ook op de een of andere manier ook met de bijgeleverde samsung afstandsbediening?
- ik heb een philips SRU 9600 universele afstandsbediening. Deze is vrij beperkt in functies. Kan een andere universele afstandsbedining wel alle functionaliteiten overnemen? zoals de Harmony one?
- ik heb de instellingen van diverse sites geplukt en het contrast naar bendedn geschroeft an is het beeld wat donker, hebben meer mensen dat? Wat zijn jullie inspeel instelligen?
alvast bedankt!
ps vragen? stel ze maar!€
edit: ook net ff dvd gekeken (ook via scart) zag er niet verkeerd uit. Het was wel wat soft, wat weinig detail. Maar ik verwacht dat dit beter wordt als de HDMI kabel er is.
- de tv is groot! (te?) groot voor onze kamer maar ach we geven er niets om. maar het is wel even wennen.
- het design is echt goed!
- het geheel is aangesloten: analoge tv en digitale tv via scart. Analoog is korrelig, digitale tv is al veel beter!
- Het geluid zou niet goed zijn. Nu ben ik geen kenner maar voor mij is het geluid echt wel voldoende. Wel ga ik een HDMI kabel en optische kabel kopen om mn geluid via stereo te kunen laten lopen. HDMI is voor komende digibox HD en voor DVD!
- Geen last van ghosting of image retention!
Heb nog wel enkele vragen:
- Ik ga geen analoge tv meer kijken. Hoe kan ik de tv van kanaal verwisselen? Moet ik daar mijn afstandsbediening van de decoder (Telenet, geen HD!!) voor gebruiken of kan dat ook op de een of andere manier ook met de bijgeleverde samsung afstandsbediening?
- ik heb een philips SRU 9600 universele afstandsbediening. Deze is vrij beperkt in functies. Kan een andere universele afstandsbedining wel alle functionaliteiten overnemen? zoals de Harmony one?
- ik heb de instellingen van diverse sites geplukt en het contrast naar bendedn geschroeft an is het beeld wat donker, hebben meer mensen dat? Wat zijn jullie inspeel instelligen?
alvast bedankt!
ps vragen? stel ze maar!€
edit: ook net ff dvd gekeken (ook via scart) zag er niet verkeerd uit. Het was wel wat soft, wat weinig detail. Maar ik verwacht dat dit beter wordt als de HDMI kabel er is.
[ Voor 6% gewijzigd door Batsu op 20-12-2008 10:33 ]
Met gewoon tv kijken heb ik voorlopig het contrast op 50 staan.
Kijk ik echter een film in HD dan kan ik het niet laten om gewoon met hoog contrast te kijken, had ie maar geen TV moeten worden
Meeste digitale opties heb ik uit staan behalve zwartniveau op laag.
Kijk ik echter een film in HD dan kan ik het niet laten om gewoon met hoog contrast te kijken, had ie maar geen TV moeten worden
haha heb je gelijk in. Hoe vindt jij het beeld?coob schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 19:55:
Met gewoon tv kijken heb ik voorlopig het contrast op 50 staan.
Kijk ik echter een film in HD dan kan ik het niet laten om gewoon met hoog contrast te kijken, had ie maar geen TV moeten worden![]()
en dan met name dvd en TV (digitaal).
Ik heb zelf nog alles aangesloten via scart, ik neem aan dat dat ten kosten gaat van de kwaliteit?
Dat vraag ik omdat ik de beeldkwaliteit nog niet super vind..
Niet slecht maar t kan beter!
Waar ik woon moet ik het voorlopig met een analoog tv-signaal doen en dat valt tegen op zo'n groot scherm.
Maar via mijn NMT aangesloten met HDMI is het beeld veel scherper natuurlijk maar ook veel helderder en betere kleuren, erg mooi.
Ik had alleen verwacht dat het zwart zwarter zou zijn. Mijn pa heeft pas een LE40A858 gekocht en ik kan niet zeggen dat het zwart op mijn plasma zo veel beter is.
Maar plasma geeft gewoon een veel natuurlijker beeld en heeft geen last van motion problemen. Of in ieder geval een heel stuk minder.
Maar via mijn NMT aangesloten met HDMI is het beeld veel scherper natuurlijk maar ook veel helderder en betere kleuren, erg mooi.
Ik had alleen verwacht dat het zwart zwarter zou zijn. Mijn pa heeft pas een LE40A858 gekocht en ik kan niet zeggen dat het zwart op mijn plasma zo veel beter is.
Maar plasma geeft gewoon een veel natuurlijker beeld en heeft geen last van motion problemen. Of in ieder geval een heel stuk minder.
Net even die 100Hz test gedaan en ik kan zeggen dat ik zo goed als geen phosphor-trails zie gelukkig.
Op de Pana PZ800 in de winkel zag ik het wel goed.
Er speelde een demo, een animatiefilmpje met snel scrollend beeld van rechts naar links met allemaal witte vlakken.
Daar zag ik duidelijk groene lijnen in die witte vlakken.
Er speelde een demo, een animatiefilmpje met snel scrollend beeld van rechts naar links met allemaal witte vlakken.
zijn er trouwens nog mogelijkheden om je instelkingen te veranderen anders dan via de knop menu?coob schreef op zondag 21 december 2008 @ 10:00:
Net even die 100Hz test gedaan en ik kan zeggen dat ik zo goed als geen phosphor-trails zie gelukkig.
bv de 100Hz functie. Kan ik die ergens aan of uit zetten? Hoe kan ik zien welke resolutie mijn tv e.e.a. afspeelt (of doet deze altijd 1080p?)
Met de tools knop krijg je een beknopt menuutje.
En op Info dan zie je welk formaat ie afspeelt.
Tenminste als ik via de HDX kijk.
En op Info dan zie je welk formaat ie afspeelt.
thanks! zoals je merkt, ik moet nog eea uitzoekencoob schreef op zondag 21 december 2008 @ 11:33:
Met de tools knop krijg je een beknopt menuutje.
En op Info dan zie welk formaat ie afspeelt.
Na een weekend de tv te hebben ben ik toch erg blij.
Het formaat was erg groot in het begin, nu vind ik hem al lekker groot maar niet te groot.
De kwaliteit van het beeld is ok. In het begin viel het me wat tegen (door de BR- promos in de winkels en de lovende kritieken op internet).
Nu gebruik ik de tv vooralsnog voor veel SD materiaal dat ook nog eens brak met scart is aangsloten (komt verandering in). Nu vind ik de kwaliteit van het beeld ok, al verschilt het per zender. Na juist aansluitignen (HDMI) te gaan gebruiken zal ik nog een update plaatsen!
Het formaat was erg groot in het begin, nu vind ik hem al lekker groot maar niet te groot.
De kwaliteit van het beeld is ok. In het begin viel het me wat tegen (door de BR- promos in de winkels en de lovende kritieken op internet).
Nu gebruik ik de tv vooralsnog voor veel SD materiaal dat ook nog eens brak met scart is aangsloten (komt verandering in). Nu vind ik de kwaliteit van het beeld ok, al verschilt het per zender. Na juist aansluitignen (HDMI) te gaan gebruiken zal ik nog een update plaatsen!
Het verschil van kwaliteit van digitale tv zal met gebruik van HDMI ipv Scart echt niet "mega" verbeteren hoor. Althans, dat is bij mij zeker niet het geval. Het menu en dergelijke zien er wel scherper uit, tv-uitzendingen die er met Scart brak uit zien zullen niet opeens waanzinnig mooi worden met een ander kabeltje.
nee ok maar ik kan me zo voorstellen dat signalen die analoog binnenkomen bij de tv een minder mooi beeld (*minder details) geven dan wanneer dat met hdmi met upscaling zal gebeurenBrad Pitt schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:26:
Het verschil van kwaliteit van digitale tv zal met gebruik van HDMI ipv Scart echt niet "mega" verbeteren hoor. Althans, dat is bij mij zeker niet het geval. Het menu en dergelijke zien er wel scherper uit, tv-uitzendingen die er met Scart brak uit zien zullen niet opeens waanzinnig mooi worden met een ander kabeltje.
Upscaling is enorm overrated imho. Als ik op de (Humax 5000) decoder upscaling *uit* zet is het beeld significant mooier (scherper en natuurlijker).Batsu schreef op maandag 22 december 2008 @ 09:50:
[...]
nee ok maar ik kan me zo voorstellen dat signalen die analoog binnenkomen bij de tv een minder mooi beeld (*minder details) geven dan wanneer dat met hdmi met upscaling zal gebeuren
ok dat weet ik niet.Brad Pitt schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:05:
[...]
Upscaling is enorm overrated imho. Als ik op de (Humax 5000) decoder upscaling *uit* zet is het beeld significant mooier (scherper en natuurlijker).
maar een digitaal signaal zal wel een ietwat beter beeld moeten geven als analoog gok ik zo... ik ga het testen als de kabels binnen zijN!
Coob nog n vraag:
stuurt de tv altijd 1080p uit?als ik op info druk dan krijg ik 720x1080i op 50Hz.
Is dit het signaal dat hij binnenkrijgt of is dat wat dan te zien is?
die 50Hz kan ik die ook verhogen (de double scan)?
dank!
overigens, het beeld met dvd ziet er wel wat beter uit met HDMI!
stuurt de tv altijd 1080p uit?als ik op info druk dan krijg ik 720x1080i op 50Hz.
dank!
Maar upscaling gebeurt natuurlijk altijd, aangezien er altijd ergens naar de native resolutie van de tv zal moeten worden gescaled bij een niet-full hd signaal. Als je dat op je Humax uit zet, zal je tv zelf de upscaling doen. Blijkbaar doet die dat dan mooier dan de Humax. Heeft op zich weinig met het al dan niet overrated zijn van het concept upscaling te maken...Brad Pitt schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:05:
[...]
Upscaling is enorm overrated imho. Als ik op de (Humax 5000) decoder upscaling *uit* zet is het beeld significant mooier (scherper en natuurlijker).
Die 720x1080i is wat de tv binnen krijgt neem ik aan.Batsu schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:26:
Coob nog n vraag:
dank!
Ik weet niet of je in kunt stellen dat de tv dat signaal upscaled naar 1920x1080.
Als ik via HDMI van de HDX kijk dan staat mijn tv op 'alleen scannen' en dan geeft ie volgens mij precies door wat hij van de HDX krijgt zonder up- of downscaling of wat dan ook.
Double scan heeft mijn tv niet, alleen real 100Hz en die kan ik alleen op 'demo' zetten en verder niet aan of uit. Normaal staat ie altijd gewoon op real 100Hz denk ik.
sorry ja 720p of 1080i is wat de tv krijgt van de dvd speler.coob schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 17:33:
[...]
Die 720x1080i is wat de tv binnen krijgt neem ik aan.
Ik weet niet of je in kunt stellen dat de tv dat signaal upscaled naar 1920x1080.
Als ik via HDMI van de HDX kijk dan staat mijn tv op 'alleen scannen' en dan geeft ie volgens mij precies door wat hij van de HDX krijgt zonder up- of downscaling of wat dan ook.
Double scan heeft mijn tv niet, alleen real 100Hz en die kan ik alleen op 'demo' zetten en verder niet aan of uit. Normaal staat ie altijd gewoon op real 100Hz denk ik.
alleen scannen ik zal het eens porberen. ji hebt de 7 serie denk ik? Ik zal nog eens wat gaan uitvogelen!
Anoniem: 275797
Ja uiteraard. Bedoelt wordt natuurlijk upscaling in een PS3/decoder/DVD-speler. Een beetje goeie tv zal een native signaal vaak beter upscalen dan het aangesloten apparaat.jasjenl schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:18:
[...]
Maar upscaling gebeurt natuurlijk altijd, aangezien er altijd ergens naar de native resolutie van de tv zal moeten worden gescaled bij een niet-full hd signaal. Als je dat op je Humax uit zet, zal je tv zelf de upscaling doen. Blijkbaar doet die dat dan mooier dan de Humax. Heeft op zich weinig met het al dan niet overrated zijn van het concept upscaling te maken...
Idd, ik heb de 756.Batsu schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 21:34:
[...]
sorry ja 720p of 1080i is wat de tv krijgt van de dvd speler.
alleen scannen ik zal het eens porberen. ji hebt de 7 serie denk ik? Ik zal nog eens wat gaan uitvogelen!
Samsung PS42A410 gekocht : 500euro
Prachtige TV .
Aangesloten via scart op digibox voor digitale TV heel goed beeld
PC via VGA: prachtig beeld (720p blu ray films zien er schitterend uit)
geluid via optische uit naar versterker werkt perfect
zwartwaarden, kleuren, helderheid uitzicht allemaal heel goed en voor die prijs kan ik die iedereen aanraden die geen FULL hd moet hebben.
Prachtige TV .
Aangesloten via scart op digibox voor digitale TV heel goed beeld
PC via VGA: prachtig beeld (720p blu ray films zien er schitterend uit)
geluid via optische uit naar versterker werkt perfect
zwartwaarden, kleuren, helderheid uitzicht allemaal heel goed en voor die prijs kan ik die iedereen aanraden die geen FULL hd moet hebben.
Ja maar jij hebt dan ook een ongelofelijk goede TV. Bij tv's met een mindere beeldbewerkingchip kan ik me er wel wat bij voorstellen.Brad Pitt schreef op maandag 22 december 2008 @ 10:05:
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Anoniem: 275797
Ik kan mij niet voorstellen dat de scaler in een Samsung plasma tv slechter is dan die van een Humax decoder kastje. Gewoon eens proberen het uit te zetten kan geen kwaad natuurlijkChevy454 schreef op donderdag 25 december 2008 @ 15:11:
[...]
Bij tv's met een mindere beeldbewerkingchip kan ik me er wel wat bij voorstellen.
Hmm, nu ook twee keer meegemaakt dat de tv spontaan aanspringt en weer uit?
Hebben meer mensen hier last van?
Meende het op kieskeurig ook ergens gelezen te hebben.
Ja, gebeurt bij mij zo om de twee dagen, alsie weer eens afgestoft moet wordencoob schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:32:
Hmm, nu ook twee keer meegemaakt dat de tv spontaan aanspringt en weer uit?
Misschien dat het gewenning is maar ik ben steeds tevredener met mijn 656!
Het beeld is strak en heb eigenlijk geen last meer van het onscherp zijn.
DVD speler geeft ook een strak beeld. Gisteren grease gekeken en Earth en ze zagen er allebei goed uit. Niet perfect maar zeker goed genoeg om met veel plezier ernaar te kijken!
weet iemand hoe ik kan zien hoeveel uren mijn tv al heeft gedraaid? (gaat snel tijdens de vakantie
)
Het beeld is strak en heb eigenlijk geen last meer van het onscherp zijn.
DVD speler geeft ook een strak beeld. Gisteren grease gekeken en Earth en ze zagen er allebei goed uit. Niet perfect maar zeker goed genoeg om met veel plezier ernaar te kijken!
weet iemand hoe ik kan zien hoeveel uren mijn tv al heeft gedraaid? (gaat snel tijdens de vakantie
Die persoon van kieskeurig kreeg er een nieuwe printplaat in.Helox-in-a-box schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:06:
[...]
Ja, gebeurt bij mij zo om de twee dagen, alsie weer eens afgestoft moet worden
Ik zal vandaag Samsung eens bellen.
-edit-
Gebeld en vrijdag komt er een monteur van Samsung langs.
[ Voor 9% gewijzigd door coob op 30-12-2008 12:04 ]
Anoniem: 285625
Hallo
Ik wil eigenlijk reageren op het stuk van Madrax waarin gezegd werd dat een grijze waas op zijn/haar plasma zijn kijkgenot bederft. Zelf heb ik een plasma PS42A450 22 dec 2008 aangeschaft en ik heb exact hetzelfde probleem. De grijze waas krijg ik niet weg wat ik ook probeer. Als jullie nog tips hebben dan hoor ik dat graag anders ruil ik hem om voor een ander exemplaar... Bovendien is de monteur van Samsung ook geweest en hij kon daar niets aan doen. Volgens hem is dit inherent aan de tv.
gr nieuwjaar2009
Ik wil eigenlijk reageren op het stuk van Madrax waarin gezegd werd dat een grijze waas op zijn/haar plasma zijn kijkgenot bederft. Zelf heb ik een plasma PS42A450 22 dec 2008 aangeschaft en ik heb exact hetzelfde probleem. De grijze waas krijg ik niet weg wat ik ook probeer. Als jullie nog tips hebben dan hoor ik dat graag anders ruil ik hem om voor een ander exemplaar... Bovendien is de monteur van Samsung ook geweest en hij kon daar niets aan doen. Volgens hem is dit inherent aan de tv.
gr nieuwjaar2009
Je bedoelt dat het zwartnivo niet superzwart is? Moet zelf ook toegeven dat het zwartnivo niet super goed is, maar omdat alle instellingen nog op de helft staan vanwege het inspelen bij mij valt het dan meer op. Als je instellingen op Movie-mode zet dan valt het bijna niet meer op.Anoniem: 285625 schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 12:53:
Hallo
gr nieuwjaar2009
Wat me wel opvalt is dat het scherm uit gaat bij een compleet zwart beeld, dus dan is het een halve seconde helemaal zwart op het beeld en zie je gewoon dat het beeld uitgaat. Dit viel me vooral op bij het kijken van de nachtscenes in "Crouching Tiger, Hidden Dragon", heeft iemand een instellingen gevonden waarmee je dit gedrag uit kan zetten?
ik heb vaak bij gezichten het idee dat ik een computerbeeld krijg. Vaak een ietweat onrealistische scherpe lijnen in een gezicht, vaak als het beweegt. Komt dit doordat de resolutie nog wat laag staat? of heeft dit te maken met een bepaalde instellng??
dat heb ik ook ja, geen instelling voor gevonden. Zie het met elke contemt trouwensHelox-in-a-box schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:04:
[...]
Wat me wel opvalt is dat het scherm uit gaat bij een compleet zwart beeld, dus dan is het een halve seconde helemaal zwart op het beeld en zie je gewoon dat het beeld uitgaat. Dit viel me vooral op bij het kijken van de nachtscenes in "Crouching Tiger, Hidden Dragon", heeft iemand een instellingen gevonden waarmee je dit gedrag uit kan zetten?
Hoe hebben jullie alle beeldverbeteraars staan zoals ruisfilter, dynamisch contrast enz.
Ik heb eigenlijk alles uit staan en heb het idee dat ik dan het meest natuurlijke beeld heb. Alleen zwartniveau staat op 'laag' omdat het beeld anders wel erg grijs wordt.
Mijn scherm gaat niet vanzelf uit btw.
Er komt trouwens een nieuw moederbord in mijn tv vanwege het vanzelf in- en uitschakelen van het sherm.
Ik heb eigenlijk alles uit staan en heb het idee dat ik dan het meest natuurlijke beeld heb. Alleen zwartniveau staat op 'laag' omdat het beeld anders wel erg grijs wordt.
Mijn scherm gaat niet vanzelf uit btw.
Er komt trouwens een nieuw moederbord in mijn tv vanwege het vanzelf in- en uitschakelen van het sherm.
[ Voor 5% gewijzigd door coob op 03-01-2009 21:06 ]
Anoniem: 285625
Ik heb alle instellingen op 50% procent staan muv de helderderheid, deze staat lager en op deze manier wordt de grijze waas vermindert doch wordt het beeld donkerder en het contrast op 60. Alle onzinsettingen heb ik uit staan. En zowel gister als vandaag viel de tv een keer spontaan uit voor een idd (zwart scherm) een halve sec om daarna weer verder te spelen.. ook in het dynamische en filmsetting blijft de grijze waas aanwezig...Morgen maar naar de MM om de tv om te ruilen..jammer een prachtig toestel en een leuke design..waarschijnlijk een maandagochtend product gekocht..
Iemand over mn vorige vraag? (sorry als ik ongeduldig overkom):
ik heb vaak bij gezichten het idee dat ik een computerbeeld krijg. Vaak een ietweat onrealistische scherpe lijnen in een gezicht, vaak als het beweegt. Komt dit doordat de resolutie nog wat laag staat? of heeft dit te maken met een bepaalde instellng??
Je bedoelt dit effect? Wikipedia: PosterizationBatsu schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:32:
Iemand over mn vorige vraag? (sorry als ik ongeduldig overkom):
Dat krijg ik ook als ik TV kijk via de digitale decoder, bij 720p films via een WDTV zie je er niks van (Hellboy 2 is mooi in 720p, je ziet gewoon Hellboy echt een ruwe huid heeft
dat lijkt er wel op ja! Niet te vermijden dus??Helox-in-a-box schreef op maandag 05 januari 2009 @ 15:49:
[...]
Je bedoelt dit effect? Wikipedia: Posterization
Dat krijg ik ook als ik TV kijk via de digitale decoder, bij 720p films via een WDTV zie je er niks van (Hellboy 2 is mooi in 720p, je ziet gewoon Hellboy echt een ruwe huid heeft) dus ik denk dat het komt door de lage resoluties van een PAL-signaal. Ook helpt het om alle digitale beeldverbeterings-instellingen uit te zetten.
zal eens bekijken met dvd...
check, ook met dvd
Heb ik geen last van maar ik kijk dan ook alleen analoge kabel en HD via de NMT.
Herstel,
Met de Planet Earth serie heb ik het wel gezien en dan vooral onder water als bijna het hele beeld blauw is.
Toen zag ik wel wat 'banding'.
Herstel,
Met de Planet Earth serie heb ik het wel gezien en dan vooral onder water als bijna het hele beeld blauw is.
[ Voor 49% gewijzigd door coob op 06-01-2009 13:24 ]
source maakt dus niks uit, als het scherm een totaal zwart scherm laat zien dan schakeltie zichzelf uit.Batsu schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:48:
[...]
dat lijkt er wel op ja! Niet te vermijden dus??
check, ook met dvd
beide via de NMT? Waarom zou dat dan beter beeld geven? Bij HD kan ik het me voorstellen maar bij analoge tv niet natuurlijk. Ligt dat aan de scaler?coob schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:21:
Heb ik geen last van maar ik kijk dan ook alleen analoge kabel en HD via de NMT.
Herstel,
Weet niet of het hierdoor kan komen, maar je kunt ok even Edge Enhancement uitzetten.Batsu schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:48:
[...]
dat lijkt er wel op ja! Niet te vermijden dus??
check, ook met dvd
Ik zit hier nog steeds mee te kloten. Bij de ene film of dvd is wordt het een stuk beter ervan. Bij de volgende (vooral de wat mindere kwaliteit) kun je bijna de pixels gaan tellen omdat het beeld raar wordt.
Verder heb ik alle opties uitstaan. Dynamisch uit, zwart aanpassing op laag --> uit geeft wel een erg grijs beeld.
hmmm heb het geprobeerd maar toch niet.thefox154 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 17:04:
[...]
Weet niet of het hierdoor kan komen, maar je kunt ok even Edge Enhancement uitzetten.
Ik zit hier nog steeds mee te kloten. Bij de ene film of dvd is wordt het een stuk beter ervan. Bij de volgende (vooral de wat mindere kwaliteit) kun je bijna de pixels gaan tellen omdat het beeld raar wordt.
Verder heb ik alle opties uitstaan. Dynamisch uit, zwart aanpassing op laag --> uit geeft wel een erg grijs beeld.
wellicht ben ik er gevoelig voor maar je zou toch zeggen dat juist plasma beelden vloeiend (waaronder dus ook gezichten) moet kunnen weergeven....
Ik ben er helaas niet achter wat het is.
Het scherm zelf is 18 bit, wat zijn die van panasonic?
Kan me niet voorstellen dat het scherm niet alle kleuren kan weergeven.
Zou een calibratie helpen denk je?
[ Voor 12% gewijzigd door Batsu op 07-01-2009 08:46 ]
Fr33q, heb jij geen last van banding/posterization?Anoniem: 267491 schreef op maandag 24 november 2008 @ 12:00:
Ik heb hier inmiddels ook al een paar weken de samsung ps50a656 staan. Na een paar dagen winkels afstruinen uiteindelijk voor deze gekozen en heb er nog geen moment spijt van gehad!
Alleen de philips vond ik mooier (vloeiender bewegingen met net zulke mooie kleuren als de samsung) en de pioneer. Alleen deze lagen ver boven mijn budget aangezien ik voor een 50 inch full hd wilde gaan (zit er 3 meter vanaf). De sony's en de panasonics vond ik een een beetje dof qua kleur. Uiteindelijk bleef dus de samsung dus over.
Ook zat ik erg te twijfelen tussen LCD en Plasma. De prijs, kleuren en minimale inputlag hebben mij over de streep getrokken om toch voor plasma te gaan (kijk over het algemeen alleen savonds tv dus heb van reflectie geen last). Aangezien ik er zowieso een ziggo HD decoder op ging aansluiten en een bluray speler wilde ik dus een samsung 50 inch full hd plasma die 24p ondersteunt (en indien mogelijk 100hz).
Zo kwam ik uiteindelijk op de ps50a656. Heeft 100hz dual scan (niet echt dus). Heb in dat opzicht dus de gok moeten nemen of dat een beetje goed zou uitpakken. Na wat aftitelingen gekeken te hebben met de HD decoder moet ik zeggen dat dit erg goed is! (vergeleken met de 100hz demos die je in de winkel ziet).
Discovery HD beelden zijn genot om naar te kijken! (met de samsung ingesteld op dynamisch). Wel zie je bij panningbeelden soms nog wel dat het ietswat schokt maar dat kan ook liggen 1080i (dit is het maximum wat de decoder ondersteunt). Ik verwacht eerdaags de bluray van earth zodat ik kan zien of het met 1080p is opgelost (spiderman bluray op 1080p gaat zonder schokken).
Tenslotte wilde ik nog even vermelden dat de tv (en al helemaal in doos) enorm zwaar en groot is! Wij zijn bijna van een stijle trap gevallen incl. tv omdat ik boven liep en em niet meer hield en uit mn handen liet glijden. Gelukkig kon degene onder mij de tv in zn eentje houden zodat ik em weer kon aanpakken. Scheelde dus niet veel of de tv had een val gemaakt van 5 meter hoog!
Wanneer de tv eenmaal op het meubel staat valt het erg mee hoe groot hij is en had hij zelfs iets groter gemogen![]()
Apparatuur waar de tv nu op is aangesloten:
Humax IR-HD5000C HD decoder (voor discovery HD, film 1 HD etc.)
Sony BDP-S350B bluray speler (incl. bitstream out voor de HD audio formaten)
Onkyo 605 receiver (voor oa. True-HD, DTS-HD DTS Master Audio decoderen)
Mordaunt-Short Genie 5.1 surroundset (wordt in de toekomst uitgebreid naar 7.1)
zijn gezichten als ze bewegen mooi van kleur of niet?
In gezichten zie ik het verder niet, enkel in de blu-ray rip (wel 1080P) van planet earth heb ik het gezien.
Maar dat kan ook door de compressie komen natuurlijk.
'Randverbetering' heb ik uitstaan.
Maar ik begin bijna spijt te krijgen van mijn aankoop.
Mijn pa heeft pas een 8 serie LCD van Samsung gekocht en ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel van de 'grote voordelen' van plasma zie tov LCD.
Zwart is niet veel zwarter dan bij mijn pa, kleuren zijn wel wat mooier bij mij, motion handling scheelt ook niet veel.
Daarintegen moeten 'wij' de eerste 200 uren de contrastwaarde halveren en uitkijken met inbranden.
Tel daar bij op dat we meer energie moeten dokken voor ons kijkplezier.
Als ik het weer moest doen kocht ik misschien toch een LCD scherm.
Hebben jullie trouwens ook dat het geluid wegvalt als je teletekst bekijkt op NL1, 2 of 3?
Doet mijn scherm en die van mijn pa ook.
We krijgen allebei een nieuwe printplaat in ons scherm.
Maar dat kan ook door de compressie komen natuurlijk.
'Randverbetering' heb ik uitstaan.
Mijn pa heeft pas een 8 serie LCD van Samsung gekocht en ik moet zeggen dat ik niet zo heel veel van de 'grote voordelen' van plasma zie tov LCD.
Zwart is niet veel zwarter dan bij mijn pa, kleuren zijn wel wat mooier bij mij, motion handling scheelt ook niet veel.
Daarintegen moeten 'wij' de eerste 200 uren de contrastwaarde halveren en uitkijken met inbranden.
Hebben jullie trouwens ook dat het geluid wegvalt als je teletekst bekijkt op NL1, 2 of 3?
Doet mijn scherm en die van mijn pa ook.
We krijgen allebei een nieuwe printplaat in ons scherm.
[ Voor 65% gewijzigd door coob op 09-01-2009 23:00 ]
Totdat je eens een LCD TV gezien hebt met zware clouding. Dan wil je snel terug naar Plasma. Bij LCD heb ik het gevoel dat je op de lotto aan het spelen bent (geen/weinig/normale/zware/zeer zware clouding). En dit kan niet vind ik voor zo'n dure aankoop.coob schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 22:54:
Gewoon een foto van een zwart beeld maken met een lange sluitertijd, daarom is het beeld wat je op die foto ziet ook overdreven. Ik heb nog nooit zulke clouding echt gezien op een lcd scherm 
ik snap best dat plasma fans heeft, maar met de nieuwe led lcd's kan je de toekomst van plasma wel vergeten. Iedereen wil uiteindelijk wel een cm dik tvtje ophangen aan hun muur, zeker vrouwen die zich toch alleen maar storen aan lompe bakbeesten in de woonkamer.
en dan kan je nog zo miepen dat je liever een plasma met mooie kleuren aan de muur wilt, als de vrouw zegt dat ze een dunne wil dan wordt het een dunne
ik snap best dat plasma fans heeft, maar met de nieuwe led lcd's kan je de toekomst van plasma wel vergeten. Iedereen wil uiteindelijk wel een cm dik tvtje ophangen aan hun muur, zeker vrouwen die zich toch alleen maar storen aan lompe bakbeesten in de woonkamer.
en dan kan je nog zo miepen dat je liever een plasma met mooie kleuren aan de muur wilt, als de vrouw zegt dat ze een dunne wil dan wordt het een dunne
[ Voor 14% gewijzigd door DarkShadow op 10-01-2009 10:10 ]
Het is dan wel geen samsung, maar hoe dun wil je je plasma precies hebben?DarkShadow schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:09:
Gewoon een foto van een zwart beeld maken met een lange sluitertijd, daarom is het beeld wat je op die foto ziet ook overdreven. Ik heb nog nooit zulke clouding echt gezien op een lcd scherm

Nochtans was dat een foto van een Sony W4500 LCD. Iemand van op avforums die kloeg over clouding. Er zijn nog genoeg zaken die in 't nadeel spreken van LCD:DarkShadow schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:09:
- Motion Handling
- Kijkhoek
- Input Lag
- Lager Contrast
...
LED technologie heeft trouwens ook wel een nadeel. Eventjes stukje quoten van hdtvtest:
Ik vind het dus zeer voorbarig om Plasma zomaar af te schrijven.As a result, a completely black screen measures an unbeatable (literally!) 0 cd/m2 (yes, 0: nil, none, nada).
On its own, though, this is a little easy. We already knew that LED TVs can turn areas of the screen completely off. More appropriately, we fed an ANSI test pattern to the Samsung LE40A786 HDTV. This pattern features alternating black and white boxes in a chessboard-like structure. Due to the approximate nature of the LED backlighting, there was a very small amount of visible glowing around the white areas, which is to be expected, as the dimming is not controlled with per-pixel accuracy. The severity of the glow depended on the viewing angle, but was minimal in the most common positions. From higher angles, the glowing was a little distracting. That’s not really a problem, because a television will typically be placed at eye level, and we doubt this will raise its head in real world situations.
Ik schijn dus problemen te hebben met de weergave vanwege de 50Hz functie van de tv. De double scan kan bij mij de posterization/banding niet voorkomen.
Op een real 100Hz zou ik hier geen problemen mee gehad hebben
Beetje balen dus!
Op een real 100Hz zou ik hier geen problemen mee gehad hebben
Beetje balen dus!
Vrijdag ook de 656 binnengehad. Ik wilde een firmware upgrade doen waarbij ik op een van de tiptoetsen op de zijkant van de tv samen met een toets op de afstanbediening moest drukken. Maar waar ik ook drukte het lijkt wel of de toesten op de tv het niet doen. Moet er iets ingesteld worden, of heb ik te maken met defecte toesten. Zelfs de aan/uit knopje reageert niet.
Iemand ervaring hiermee?
Iemand ervaring hiermee?
hmmm dat is raar! Hebben ze het voorheen wel gedaan? Even stekker eruit halen wellicht??juari schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:36:
Vrijdag ook de 656 binnengehad. Ik wilde een firmware upgrade doen waarbij ik op een van de tiptoetsen op de zijkant van de tv samen met een toets op de afstanbediening moest drukken. Maar waar ik ook drukte het lijkt wel of de toesten op de tv het niet doen. Moet er iets ingesteld worden, of heb ik te maken met defecte toesten. Zelfs de aan/uit knopje reageert niet.![]()
Iemand ervaring hiermee?
Stekker eruit halen? ik zal het zo even in mijn pauze proberen. Maar sinds de start deden ze het niet.
thanks voor de reactie...hou je op de hoogte
Succes!juari schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:56:
Stekker eruit halen? ik zal het zo even in mijn pauze proberen. Maar sinds de start deden ze het niet.
Overigens, mocht het defect zijn, dan zou ik niet te lang wachten! Natuurlijk heb je garantie maar ik vermoed dat het makkelijker communiceert met de winkel als je binnen de 7 dagen "consumentenrecht" zit
Overigens, met betrekking tot mijn klacht over het weergeven van PAL (DVD's met name).
Net met samsung BE gebeld. Erg aardige vent aan de lijn gehad. Ga vanavond e.e.a opsturen via mail en dan hopen dat ze me kunnen helpen. Bedacht me trouwens dat ik wellicht pas zie sinds ik HDMI heb aangesloten!
Dus vanavond andere poort proberen en weer ff terug naar scart zetten en kijken of ik het dan nog steeds zie!
Net met samsung BE gebeld. Erg aardige vent aan de lijn gehad. Ga vanavond e.e.a opsturen via mail en dan hopen dat ze me kunnen helpen. Bedacht me trouwens dat ik wellicht pas zie sinds ik HDMI heb aangesloten!
Dus vanavond andere poort proberen en weer ff terug naar scart zetten en kijken of ik het dan nog steeds zie!
Het stekker trukje heeft gewerkt!!Batsu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 13:02:
[...]
Succes!
Overigens, mocht het defect zijn, dan zou ik niet te lang wachten! Natuurlijk heb je garantie maar ik vermoed dat het makkelijker communiceert met de winkel als je binnen de 7 dagen "consumentenrecht" zit
thanks!
haha mooi! enjoy!
\
ps hoe is jouw dvd playback? ziet het er goed uit?
Ik heb sinds afgelopen donderdag de PS50A756, wat een heerlijk scherm.
Ik heb aan dit scherm een PS3 aangesloten zitten via HDMI en dit werk perfect met Games en Bluray.
Ik gebruik ook DLNA voor het kijken van series en films, het is duidelijk dat de upscaling van de TV beter werkt dan via PS3 over HDMI.
Via de PS3 ziet het er toch wat blokkerig uit, via de plasma zelf veel beter (afhankelijk van het orgineel).
Verder weinig retention problemen gezien tot nu toe, ondanks best veel gaming tot nu toe (Motorstorm, Gran Turismo 5 Prologe, Heavenly Sword).
Verder nog een Wii aangesloten via component (480P) en een Samsung DCB-P850R voor digitale Tv van Ziggo, dit ziet er allemaal erg strak uit, wel afhankelijk van de TV zender (BBC is stuk beter dan SBS).
Ik zal nog even mijn settings neerzetten als ik thuis ben.
Ik heb aan dit scherm een PS3 aangesloten zitten via HDMI en dit werk perfect met Games en Bluray.
Ik gebruik ook DLNA voor het kijken van series en films, het is duidelijk dat de upscaling van de TV beter werkt dan via PS3 over HDMI.
Via de PS3 ziet het er toch wat blokkerig uit, via de plasma zelf veel beter (afhankelijk van het orgineel).
Verder weinig retention problemen gezien tot nu toe, ondanks best veel gaming tot nu toe (Motorstorm, Gran Turismo 5 Prologe, Heavenly Sword).
Verder nog een Wii aangesloten via component (480P) en een Samsung DCB-P850R voor digitale Tv van Ziggo, dit ziet er allemaal erg strak uit, wel afhankelijk van de TV zender (BBC is stuk beter dan SBS).
ICE ICE Baby
hoe ziet dvd bij jou eruit? geen last van posterization/false contouring of zo?djmuggs schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:26:
Ik heb sinds afgelopen donderdag de PS50A756, wat een heerlijk scherm.
Ik heb alleen nog de live DVD van Iron Maiden Rock in Rio
bekeken en daar zag ik wel wat posterization en problemen met de beeld opbouw.
Maar weet niet of dit komt door het rennen van Bruce of omdat het live is (misschien een combo).
Ik zal vanavond eens The Day After Tomorow bekijken en laat het je dan weten.
*edit*
Eens kijken wat ik allemaal aan DVD enhancement uit kan zetten op de PS3.
Maar weet niet of dit komt door het rennen van Bruce of omdat het live is (misschien een combo).
Ik zal vanavond eens The Day After Tomorow bekijken en laat het je dan weten.
*edit*
Eens kijken wat ik allemaal aan DVD enhancement uit kan zetten op de PS3.
[ Voor 11% gewijzigd door djmuggs op 12-01-2009 16:07 ]
ICE ICE Baby
Hapert het geluid bij jullie ook als je teletekst kijkt op NL1, 2 of 3? Alleen geluid van de tv valt weg af en toe, via de receiver niet.
Mijn pa zijn LE858 doet het ook?
Mijn pa zijn LE858 doet het ook?
Zo dat was The Day After Tomorow... Er is wel wat Posterazition aanwezig maar het hangt heel erg van de belichting in de scene af valt mij op... Donkere scenes wat duidelijker...
Ook een beetje gespeeld met de upscaling van de PS3, deze is bij DVD's duidelijk belangrijk omdat het HDMI signaal gewoon 1080P door geeft aan de TV en de PS3 doet dan de rest...
Ik zou mijn DVD speler even kunnen aansluiten op scart, dan weet ik zeker dat de TV de upscaling doet, misschien scheelt dit.
Dus de kwaliteit van DVD en de afspeelbron zijn duidelijk van belang bij posterization...
Heb even een Star Trek (First Contact) DVD bekeken... hier is posterization veel duidelijker aanwezig, blijk is het beeld materiaal van mindere kwaliteit...
Maar al met al ben ik zeker niet ontevereden over de geleverde beeldkwaliteit en ervaar ik het niet als storend, ik heb er nu bewust opgelet...
*edit*
Ik heb geen problemen met geluid tijdens het bekijken van Teletekst op Ned1,2 en 3, maar ik gebruik dan ook digitale decoder...
Ook een beetje gespeeld met de upscaling van de PS3, deze is bij DVD's duidelijk belangrijk omdat het HDMI signaal gewoon 1080P door geeft aan de TV en de PS3 doet dan de rest...
Ik zou mijn DVD speler even kunnen aansluiten op scart, dan weet ik zeker dat de TV de upscaling doet, misschien scheelt dit.
Dus de kwaliteit van DVD en de afspeelbron zijn duidelijk van belang bij posterization...
Heb even een Star Trek (First Contact) DVD bekeken... hier is posterization veel duidelijker aanwezig, blijk is het beeld materiaal van mindere kwaliteit...
Maar al met al ben ik zeker niet ontevereden over de geleverde beeldkwaliteit en ervaar ik het niet als storend, ik heb er nu bewust opgelet...
*edit*
Ik heb geen problemen met geluid tijdens het bekijken van Teletekst op Ned1,2 en 3, maar ik gebruik dan ook digitale decoder...
[ Voor 7% gewijzigd door djmuggs op 12-01-2009 22:26 ]
ICE ICE Baby
mmmmja misschien is mn dvd speler wel niet echt ok in upscaling.djmuggs schreef op maandag 12 januari 2009 @ 22:25:
Zo dat was The Day After Tomorow... Er is wel wat Posterazition aanwezig maar het hangt heel erg van de belichting in de scene af valt mij op... Donkere scenes wat duidelijker...
*edit*
en wellicht is mn content niet ok, al verwacht je dat niet met gekochte dvd's.
Samsung heeft mn klacht in behandeling, dus we zullen zien.
Vreemde is dat we gisteren via digitale tv (via scart) naar een film hebben gekeken en daar was psoterization nauwelijks waarneembaar.
Overigens, niets is zo fijn als 's avonds op je 50 inch plasma naar Jessica Alba in bikini kijken (into the blue)
Is je DVD speler via HDMI of SCART aangesloten, met SCART zal de TV de upscaling doen lijkt me.
Als je via HDMI aangesloten hebt, dan hoop ik dat je DVD speler progressive scan ondersteund.
Daarnaast worden een hoop nieuwe films met HD apparatuur opgenomen, oudere films (denk zeker voor 2000) zullen vaak met niet HD apparatuur opgenomen zijn.
HD naar DVD formaat en dan weer upscalen geeft vaak betere resultaten dan non HD naar DVD en dan upscalen. Dit is een gevoel dat ik heb bij mijn TV iig.
Als je via HDMI aangesloten hebt, dan hoop ik dat je DVD speler progressive scan ondersteund.
Daarnaast worden een hoop nieuwe films met HD apparatuur opgenomen, oudere films (denk zeker voor 2000) zullen vaak met niet HD apparatuur opgenomen zijn.
HD naar DVD formaat en dan weer upscalen geeft vaak betere resultaten dan non HD naar DVD en dan upscalen. Dit is een gevoel dat ik heb bij mijn TV iig.
ICE ICE Baby
Mijn dvd ondersteund wel upscaling maar dan tot 720p of 1080i. Overigens zie ik geen verschil tussen scart en HDMI.djmuggs schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:07:
Is je DVD speler via HDMI of SCART aangesloten, met SCART zal de TV de upscaling doen lijkt me.
hmmm ok dus er zit een serieus verschil in de kwaliteit van dvd's. Had ik nog niet zo bij stilgestaan. Zal vanavond eens een recente bekijken!
Je bedoelt dat ze digitaal zijn opgenomen. Een gewone analoge film heeft nog altijd een veel hogere resolutie dan FullHD. Digitale opnames vertonen doorgaans wel veel minder ruis, hoewel er mafkezen zijn die het digitaal dan weer toevoegen (300djmuggs schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 12:07:

These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik las vandaag in de krant het volgende :
Meestal las ik dan dat de nieuwere Plasma schermen NIET meer verbruikten dan een LCD en soms zelfs minder, als je een donkere film bekeek bijvoorbeeld.
Ben ik verkeerd geïnformeerd ?
Voordat ik mijn nieuwe tv (50 inch plasma van Samsung) aankocht heb ik veel informatie gezocht ivm het verbruik van plasma's t.o.v. LCD's."Plasma-tv's vreten tot vier keer meer elektriciteit dan traditionele tv's of lcd-schermen. Daarom wil de Europese Unie dat ze of milieuvriendelijker worden of niet langer verkocht worden.
Er moet bovendien een label komen waaruit blijkt hoeveel energie elk scherm verbruikt.
De grootste boosdoeners zijn plasma-tv's met een schermdiameter van 42 inch. Zo'n tv verbruikt jaarlijks gemiddeld 822 kilowattuur (kWh) of twee keer zoveel als een koelkast met diepvriesvak. Ter vergelijking : een lcd-tv met dezelfde schermbreedte verbruikt jaarlijks 350 kWh."
Meestal las ik dan dat de nieuwere Plasma schermen NIET meer verbruikten dan een LCD en soms zelfs minder, als je een donkere film bekeek bijvoorbeeld.
nee.Dwezz schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 18:19:
Ik las vandaag in de krant het volgende :
[...]
Voordat ik mijn nieuwe tv (50 inch plasma van Samsung) aankocht heb ik veel informatie gezocht ivm het verbruik van plasma's t.o.v. LCD's.
verhaal is oud, slechte research en onzin
Mijn DVD speler is stuk, heb dat nog niet kunnen testen. Ik heb de plasma op mijn pc aangesloten met een dvi=>hdmi kabel. Wat me opviel is dat de taakbalk dof is als er andere applicaties open staan. Sluit alle applicaties af, dan is de taakbalk heel helder.Batsu schreef op maandag 12 januari 2009 @ 14:06:
[...]
haha mooi! enjoy!
\
ps hoe is jouw dvd playback? ziet het er goed uit?
Ik heb wel een hele oude videokaart (Geforce 7300LE) die volgende maand geupgrade gaat worden.
Met deze videokaart haal ik maar een resolutie van 1600*1200, terwijl ik op verschillende plekken lees dat ie veel hogere resoluties moet kunnen weergeven. Op mijn gewone monitor kan ik wel een veel hogere resolutie halen. Waar zou dat aan kunnen liggen mannen?
Verder bevalt de tv prrrrima!
Ik vroeg me trouwens het volgende af:
heeft er iemand ervaring met de Wiselink?
Is het hiermee mogelijk om via de wiselink een HD video file via de tv af te spelen?
heeft er iemand ervaring met de Wiselink?
Is het hiermee mogelijk om via de wiselink een HD video file via de tv af te spelen?
Als het goed is kan je gewoon h.264 afspelen, alleen snapt de TV geen mkv bestanden.
Heb je een avi/mp4 met h.264, dan zou dit gewoon moeten werken...
Ik ben net een mkv aan het omzetten naar avi, hopen dat dit werkt... en dan laat ik het je weten.
Ik ben net een mkv aan het omzetten naar avi, hopen dat dit werkt... en dan laat ik het je weten.
ICE ICE Baby
thanks. Ik wil mijn tv testen met een HD video, maar heb geen HD bron (BR, PC) dus wil het via mn externe harde schijf afspelendjmuggs schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 10:54:
Als het goed is kan je gewoon h.264 afspelen, alleen snapt de TV geen mkv bestanden.
Ik heb zojuist een Trailer gedownload die 1080P is, het is een .mov (quicktime) file.
Ziet er prachtig uit
Dus HD content via WiseLink lijkt perfect te werken
*edit*
wmv files vanaf de Microsoft site werken niet...
Op pagina 41 van de manual staat wat er allemaal ondersteund wordt.
Ziet er prachtig uit
*edit*
[ Voor 28% gewijzigd door djmuggs op 15-01-2009 12:36 ]
ICE ICE Baby
nice!djmuggs schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 12:34:
Ik heb zojuist een Trailer gedownload die 1080P is, het is een .mov (quicktime) file.
Ziet er prachtig uit
*edit*
thanks, ga vanavond ff spelen!
Dynamisch contrast uitzetten.juari schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 11:17:
[...]
Mijn DVD speler is stuk, heb dat nog niet kunnen testen. Ik heb de plasma op mijn pc aangesloten met een dvi=>hdmi kabel. Wat me opviel is dat de taakbalk dof is als er andere applicaties open staan. Sluit alle applicaties af, dan is de taakbalk heel helder.
Ik heb wel een hele oude videokaart (Geforce 7300LE) die volgende maand geupgrade gaat worden.
Met deze videokaart haal ik maar een resolutie van 1600*1200, terwijl ik op verschillende plekken lees dat ie veel hogere resoluties moet kunnen weergeven. Op mijn gewone monitor kan ik wel een veel hogere resolutie halen. Waar zou dat aan kunnen liggen mannen?
Verder bevalt de tv prrrrima!
Volgens mij ondersteund een 656 model geen video vanaf de Wiselink, kheb het een keertje geprobeert met wat AVI files op een USB stick en die worden niet gepakt, gebruik zelf een WDTV om HD materiaal af te spelen.Batsu schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 11:13:
[...]
thanks. Ik wil mijn tv testen met een HD video, maar heb geen HD bron (BR, PC) dus wil het via mn externe harde schijf afspelen
Anoniem: 286844
Hallo,
Hebben mensen hier ook ervaring met het feit dat de PS42A450 behoorlijk kan brommen. Het gaat hier over de coolingsplaat van de transistoren die resoneerd. Het brom geluid is goed hoorbaar vanaf 3 meter.
Meer mensen deze klacht?
Groet,
Joost
Hebben mensen hier ook ervaring met het feit dat de PS42A450 behoorlijk kan brommen. Het gaat hier over de coolingsplaat van de transistoren die resoneerd. Het brom geluid is goed hoorbaar vanaf 3 meter.
Meer mensen deze klacht?
Groet,
Joost
Vanavond even uitproberen. Waarom moet als je de pc via de HDMI ingang aansluit deze volgens de handleiding in jack 2?
Weet het al...in de andere ingangen krijg je gewoon geen beeld.juari schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:39:
[...]
Vanavond even uitproberen. Waarom moet als je de pc via de HDMI ingang aansluit deze volgens de handleiding in jack 2?
Heeft iemand trouwens de update al geïnstalleerd en daarna geen problemen gehad of verbeteringen gezien?
Wel geinstalleerd maar geen echte veranderingen waargenomenjuari schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:37:
[...]
Weet het al...in de andere ingangen krijg je gewoon geen beeld.
Heeft iemand trouwens de update al geïnstalleerd en daarna geen problemen gehad of verbeteringen gezien?
Weet iemand wat de latency precies is van de PSxA6-serie? Kheb Anynet+ nu aangezet maar dat geeft niet correct de vertraging door aan de receiver. Heb nu de latency op 50ms gezet en dat lijkt voldoende maar als tweaker wil je het wel zo precies mogelijk afstellen 
Googlen en avsforum-topics geven geen uitsluitsel
Googlen en avsforum-topics geven geen uitsluitsel
Ik zit ook over dit scherm te denken, het enige wat me enigzins bang maakt is je punt over de zwartwaarden. Ik til behoorlijk zwaar aan dit punt, zijn er meer mensen die hier last van hebben? De andere optie is nl. een 46PZ85 van Panasonic die bekend staat om z'n goede zwartwaarden
Dit topic is gesloten.
Let op:
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.