Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-06 08:59
neographikal schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:27:
[...]
Ik zit ook over dit scherm te denken, het enige wat me enigzins bang maakt is je punt over de zwartwaarden. Ik til behoorlijk zwaar aan dit punt, zijn er meer mensen die hier last van hebben? De andere optie is nl. een 46PZ85 van Panasonic die bekend staat om z'n goede zwartwaarden :)
De Panasonic is inderdaad zwarter, een Pioneer nog zwarter, echt zwart zijn ze echter geen van allen. Ik denk dat met allemaal echter prima te leven valt hoor. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen hè.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:05
neographikal schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:27:
[...]

Ik zit ook over dit scherm te denken, het enige wat me enigzins bang maakt is je punt over de zwartwaarden. Ik til behoorlijk zwaar aan dit punt, zijn er meer mensen die hier last van hebben? De andere optie is nl. een 46PZ85 van Panasonic die bekend staat om z'n goede zwartwaarden :)
Ik heb ook lang zitten dubben tussen een Pana of een Samsung.
Ik kon de schermen helaas nergens naast elkaar vergelijken en deze review heeft me voor de Samsung doen kiezen.

http://plasmatvbuyingguid...-vs-samsung-pn50a650.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

coob schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:17:
[...]
Ik kon de schermen helaas nergens naast elkaar vergelijken en deze review heeft me voor de Samsung doen kiezen.

http://plasmatvbuyingguid...-vs-samsung-pn50a650.html
Die review vind ik persoonlijk erg brak. Zoals op de daar getoonde plaatjes is een Panasonic plasma echt niet hoor. Weet niet wat ze hebben gedaan met de instellingen. Meerdere dingen ben ik het niet mee eens wat ze daar schrijven, komt niet erg professioneel over in ieder geval.

Desalnietemin heb je een prima keuze gemaakt hoor, veel plezier ermee! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Misschien dat je wat dingen kunt aangeven die niet kloppen voor de geinteresseerden?
Mij lijkt het een best redelijke review eigenlijk.

En veel plezier coob met je aankoop.

[ Voor 12% gewijzigd door ksi op 29-01-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Er zijn toch al niet zo heel veel goede reviews te vinden van de Samsung 6 en 7 Plasma-schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
ksi schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 16:39:
Misschien dat je wat dingen kunt aangeven die niet kloppen voor de geinteresseerden?
Mij lijkt het een best redelijke review eigenlijk.

En veel plezier coob met je aankoop.
ik dacht ergens gelezen te hebben dat de review matig is omdat:

men bij de pana niet het service menu in wilde
het contrast bij de samsung op 96 (!!) staat

en zo was er nog wel wat. staat het niet in deze thread?

edit: jawel Ferry 34 zei:

Ik had al in een ander forum iets over deze test gezegd en namelijk het volgende:

Allereerst: de Samsung is een prachtige tv, het uiterlijk is echt heel erg mooi en het beeld zal ook goed zijn, maar van deze vergelijkingstest klopt helemaal niet en ik heb grote bedenkingen van het niveau van deze testers.

Als je goed leest zie je al in het begin dat de Samsung is gecalibreerd, maar de Panasonic niet!
De smoes is dat ze niet in het servicemenu wilde gaan, terwijl je overal kunt lezen hoe je dit moet doen.
Kijk maar naar de wijzigingen die ze hebben gedaan in de primaire kleuren van de plasma, terwijl ze bij de Panasonic alleen maar wat hebben veranderd in het zeer karige beeldinstellingenmenu.

De Panasonic staat echt veels te licht afgesteld, het is werkelijk geen gezicht. De getoonde huidtinten zijn gewoon lachwekkend slecht.
Allereerst zouden ze heel gemakkelijk de helderheid naar beneden kunnen zetten.

Bovendien: iedere Panasonic plasma wordt bij calibratie gezet op beeldinstelling Cinema, maar deze gasten zetten m op Custom. (ik heb zelf een isf gecalibreerde Panasonic plasma).
De Samsung wordt wèl op het vergelijkbare Movie gezet.

De blacklevel op de Pana staat op light. Dat is verrassend, vooral in combinatie met een helderheid van 64%.
(het contrast van de Samsung op 96% is trouwens ook ongehoord hoog gezet. Ik moet het je bijzonder sterk afraden om dit in de inspeelperiode zo in te stellen).

Toen ik het volgende las was ik al helemaal overtuigd van hun onkunde
For example, with our Sony Blu Ray BPS1 we found the 1080i output to give us the best picture.

Ze zetten de blu-rayspeler op een output van 1080i omdat dit het beste beeld zou geven. Dat is raar, want het is algemeen bekend dat het zwakke punt van Panasonic plasma's de deinterlacing van beelden is!
Ikzelf heb daar geen last van, ik stuur geen interlaced signaal naar de tv.

Nogmaals: de Samsung is prachtig en doet zeker niet onder voor de Pana, maar deze test is echt heel slecht uitgevoerd.

De reden dat ik op dit forum ben komt omdat een collega een 50 inch zoekt en ik zou heb de A656 plasma aan willen raden, maar omdat hij helemaal geen hd kijkt ben ik beniewd hoe goed de A450 en de A550 scoren in vergelijking met de 655.
Vooral het ontbreken van 100 hz ben ik benieuwd en in hoeverre de 656 een betere zwartweergave heeft.

[ Voor 70% gewijzigd door Batsu op 29-01-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152601

Weet iemand of je op de PS50a756 ook uitzending gemist op je tv kunt weergeven via de dlna functionaliteit van de samsung tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CobraX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02-2014
Heeft de Samsung PS50A756 eigenlijk ook een IFC optie of een variant erop (zoals de Panasonic PZ85 reeks)? Dit heb ik niet meteen kunnen terugvinden. En als de Samsung het dan ook heeft, kan je het dan aan- en uitzetten? Ik vraag dit omdat ik binnenkort een 50" plasma scherm wil kopen. En ik twijfel nog tussen een aantal modellen: Panasonic TH50PZ80, Samsung PS50A756 of wachten op de 50" G10 van Panasonic als die in maart, ten laatste april hier in België te koop zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
volgens mij is er een firmware update uit voor de 5 en 6 series Plasma

http://www.samsung.com/be...enu=download&menu2=detail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

@batsu/ferry/peph

Als je goed leest is het bijna niet mogelijk om de panasonic goed in te stellen zonder in het service menu te komen. Zie nergens staan dat ze inderdaad niks hebben veranderd in het service menu. Zie ook naar de grafiek bij de panasonic waarbij ze meerdere lijnen hebben geplot. Waarschijnlijk het resultaat van alleen in het menu en na instellingen veranderen in het service menu. Waarbij de samsung maar 1 lijn zichtbaar is geplot.

En ik denk persoonlijk met apparatuur van duizenden euros om de kleurbalans enzo goed te krijgen (Sencore Color Pro 5000). Dat ze echt wel hun best hebben gedaan hoor... om de beide tvs goed in te stellen. Echter is het wel erg lastig om via een servicemenu dingen te moeten veranderen die er eigenlijk al standaard op horen te zitten bij een tv van 1000+ euro (hun voornaamste argument, niks niet dat de kleuren van de panasonic niet goed zijn).

Verder is het wel erg knap om te zeggen dat de tv te licht stond en dat de huidkleuren niet klopten. Ik bedoel de screenshots zijn 100x200 pixels ofzo. Daarnaast waarschijnlijk niet gemaakt door professionele camera mensen maar door tv recensisten. En dienen alleen maar om het verhaal te staven. Echt geen werkelijke presentatie hoe het er echt uitziet. Denk namelijk dat de meeste mensen dat met hun LCD pc scherm uberhaupt niet kunnen zien (ik inclusief trouwens).

En het lijkt erop dat je alleen de eerste alinea hebt gelezen. Want er staan wel degelijke goede punten over de panasonic in en slechte over de samsung; zoals slecht geluid, wordt erg heet, meer reflectief, minder goede grijstinten range om maar wat te noemen. Wat meteen ook de sterke punten zijn van de panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Batsu schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 15:21:
volgens mij is er een firmware update uit voor de 5 en 6 series Plasma

http://www.samsung.com/be...enu=download&menu2=detail
Ik heb zouist deze update uitgevoerd. Wat mij echt opvalt is dat het wisselen tussen de bronnen (EXT1, EXT2, en HDMI) sneller gaat. Ik kon dat vooral merken met mijn HDX1000.
Qua beeld qualiteit kan ik niks zeggen.

Meer mensen deze update al uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik vond het ook een betrouwbare review met idd ook slechte punten over de Samsung.
Ik heb vorige week een nieuwe printplaat in mijn 756 gekregen en ik merkte op dat het mute icoontje nu ineens verspringt. Zal dus ook meteen wel de nieuwe firmware op staan.
Verder merk ik weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
coob schreef op donderdag 05 februari 2009 @ 20:33:
[...]

Ik vond het ook een betrouwbare review met idd ook slechte punten over de Samsung.
Ik heb vorige week een nieuwe printplaat in mijn 756 gekregen en ik merkte op dat het mute icoontje nu ineens verspringt. Zal dus ook meteen wel de nieuwe firmware op staan.
Verder merk ik weinig verschil.
waarom heb je een nieuwe printplaat gekregen? wat was je klacht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometeus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09-2024
Even hierboven:

Er komt trouwens een nieuw moederbord in mijn tv vanwege het vanzelf in- en uitschakelen van het sherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290139

@Batsu

Ik was vrij 'blij' toen ik over jou probleem hoorde (niet voor jou uiteraard ;-), daar ik hierdoor het probleem van mijn PS42A450 kon onderkennen.

Sinds geruime tijd heb ik, vooral bij donkere scenes, erge last van een slecht beeldopbouw (false contouring).
Vooral bij gezichten bij bijv kaarslicht en grote, egale vlakken (muren bijv) was er geen diepte en leek het donkere deel 1, gespikkeld vlak. Tevens was bijv de lucht bij nacht zwart met losse, blauwe vlekken en is de bruine muur in Hugh Laurie z'n kantoor ('House MD') immer verdeeld in spikkelige vlakken ipv 1 mooi doorlopend geheel.
Het probleem treedt zowel op als ik via de DVD of XBOX kijk, alsmede TV via de kabel en/of decoder. Als ik bijv de XBOX of DVD-speler via HDMI aansluit valt het nog duidelijker op dan via Scart, maar het probleem is in beide gevallen zo aanwezig, dat zelfs mijn totaal niet kritische vrouw het opvalt.
Ook 'spelen' met de instellingen levert geen resultaat op.
De eerste 2 maanden heb ik het niet gemerkt, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik alle waarden nog op 50 had staan (inmiddels valt de false contouring bij bijv contrast op 50 ook al heel erg op).

Ik heb Samsung gebeld en die hebben een monteur (via gedetacheerd bedrijf) langsgestuurd. Nadat de monteur 2x tevergeefs met verschillende onderdelen is langsgeweest (mainboard, voeding en andere zaken voor beeldverwerking) is hij maar meegenomen voor nader onderzoek en inmiddels, ruim een maand later, heb ik 'm nog immer niet terug.

Het erge was dat ik (na het lezen van jou probleem) er zelf achter kwam dat het hoogstwaarschijnlijk postarization/false contouring is, zonder dat de technici daar in 2 maanden tijd zelf op waren gekomen.......
Ze belden zelfs heel leuk op ze het scherm weer bij mij thuis gingen afleveren daar er volgens hen niets mis was met het scherm.
Dus ben ik maar zelf bij het bedrijf langsgegaan, heb ze gewezen op de aard van het probleem door een eigen DVD te laten zien en hen duidelijk op de feiten te drukken.
Toen ik de woorden 'false contouring' noemde, bleken ze daar zelf nog nooit bij te hebben stilgestaan.
Gelukkig erkenden ze het probleem wel na mijn 'demonstratie', maar ik werd wel moedeloos van zoveel onprofessionaliteit, onbekwaamheid en het inleveren van MIJN vrije tijd aan de zogenaamde 'vakmensen'.....

Inmiddels is het probleem na 2 maanden nog niet opgelost en vraag ik mij af wat ik verder moet.

Mijn vraag (vragen eigenlijk):
- Heb jij al uitkomst betreffende het probleem?
- Begrijp ik het goed dat het met de 50Hz (mijn PS42A450 heeft enkel dynamische 100Hz) te maken kan hebben en zoja, is er een manier om dit gegeven te omzeilen?
- Als het probleem niet wordt opgelost, kan ik op wat voor manier dan ook Samsung aansprakelijk stellen, of is dit gewoon een gegeven van deze 50Hz toestellen dat je helaas 'op de koop moet toenemen'?
- Algehele suggesties hoe de 'false contouring' op te lossen?

Alvast heel erg bedankt voor je antwoord, tot nu toe hebben jou replies in dit forum mij al verder gebracht dan de monteurs die er nog voor betaald krijgen ook......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds dit weekend de PS50a756. Ik heb echter diverse problemen.
- bij DLNa wordt de film (divx) onderbroken omdat de verbinding dan weg is
- PC aansluiten via D-sub (VGA) op de TV lukt niet ondanks juiste resolutie en 60hertz (op andere samsung tv lcd werkt dit perfect). Heb het al met 3 pc's geprobeerd die allemaal wel op de LCD van samsung doen maar niet op de plasma.
- USB verbinding werkt niet, ondanks dat schijf op FAT32 geformatteerd is.

Iemand enig idee of is de enige optie met Samsung bellen morgen?

Het niet kunnen aansluiten van de pc op detv zat in de vga kabel, de ene kabel pakt deze plasma wel en de andere niet, dus dat is trial and error, zijn ook engelstalige berichten over. Ik heb nu een nieuwe kabel gekocht en die doet het wel :-)

USB doet het nu ook.

Perfect beeld en geen problemen meer, de DLNa functionaliteit ga ik nog wel eens uitzoeken, maar ik heb nu mijn mediacenter pc er weer op aangesloten dus is geen dringend onderwerp meer.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 152601 op 14-02-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee hoe je de DVB-T werkend krijgt? Want daar krijg ik ook geen beeld mee.
TV via digitale decoder werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286844

ha Magica-Roma,

Dat is idd erg jammer. Mijn PS42A450 bromde als een gek. 3 keer monteur langsgeweest, de laatste heeft 1 schroefje vastgedraaid en het probleeem was verholpen.

De service van samsung zelf is opzich goed. Je wordt keurig te woord gestaan. Helaas is het met dat Electro anders. wat een enorme prutsers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:38:
@Batsu

Ik was vrij 'blij' toen ik over jou probleem hoorde (niet voor jou uiteraard ;-), daar ik hierdoor het probleem van mijn PS42A450 kon onderkennen.

Sinds geruime tijd heb ik, vooral bij donkere scenes, erge last van een slecht beeldopbouw (false contouring).
Vooral bij gezichten bij bijv kaarslicht en grote, egale vlakken (muren bijv) was er geen diepte en leek het donkere deel 1, gespikkeld vlak. Tevens was bijv de lucht bij nacht zwart met losse, blauwe vlekken en is de bruine muur in Hugh Laurie z'n kantoor ('House MD') immer verdeeld in spikkelige vlakken ipv 1 mooi doorlopend geheel.
Het probleem treedt zowel op als ik via de DVD of XBOX kijk, alsmede TV via de kabel en/of decoder. Als ik bijv de XBOX of DVD-speler via HDMI aansluit valt het nog duidelijker op dan via Scart, maar het probleem is in beide gevallen zo aanwezig, dat zelfs mijn totaal niet kritische vrouw het opvalt.
Ook 'spelen' met de instellingen levert geen resultaat op.
De eerste 2 maanden heb ik het niet gemerkt, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik alle waarden nog op 50 had staan (inmiddels valt de false contouring bij bijv contrast op 50 ook al heel erg op).

Ik heb Samsung gebeld en die hebben een monteur (via gedetacheerd bedrijf) langsgestuurd. Nadat de monteur 2x tevergeefs met verschillende onderdelen is langsgeweest (mainboard, voeding en andere zaken voor beeldverwerking) is hij maar meegenomen voor nader onderzoek en inmiddels, ruim een maand later, heb ik 'm nog immer niet terug.

Het erge was dat ik (na het lezen van jou probleem) er zelf achter kwam dat het hoogstwaarschijnlijk postarization/false contouring is, zonder dat de technici daar in 2 maanden tijd zelf op waren gekomen.......
Ze belden zelfs heel leuk op ze het scherm weer bij mij thuis gingen afleveren daar er volgens hen niets mis was met het scherm.
Dus ben ik maar zelf bij het bedrijf langsgegaan, heb ze gewezen op de aard van het probleem door een eigen DVD te laten zien en hen duidelijk op de feiten te drukken.
Toen ik de woorden 'false contouring' noemde, bleken ze daar zelf nog nooit bij te hebben stilgestaan.
Gelukkig erkenden ze het probleem wel na mijn 'demonstratie', maar ik werd wel moedeloos van zoveel onprofessionaliteit, onbekwaamheid en het inleveren van MIJN vrije tijd aan de zogenaamde 'vakmensen'.....

Inmiddels is het probleem na 2 maanden nog niet opgelost en vraag ik mij af wat ik verder moet.

Mijn vraag (vragen eigenlijk):
- Heb jij al uitkomst betreffende het probleem?
- Begrijp ik het goed dat het met de 50Hz (mijn PS42A450 heeft enkel dynamische 100Hz) te maken kan hebben en zoja, is er een manier om dit gegeven te omzeilen?
- Als het probleem niet wordt opgelost, kan ik op wat voor manier dan ook Samsung aansprakelijk stellen, of is dit gewoon een gegeven van deze 50Hz toestellen dat je helaas 'op de koop moet toenemen'?
- Algehele suggesties hoe de 'false contouring' op te lossen?

Alvast heel erg bedankt voor je antwoord, tot nu toe hebben jou replies in dit forum mij al verder gebracht dan de monteurs die er nog voor betaald krijgen ook......
Heb je het ook eens met BluRay bekeken?

Ik ben er eigenlijk achter (80% overtuigd) dat het ligt aan:
- onvoldoende kwaliteit van de bron (bv dvd of digitale tv/ analoge tv). Ik kan me zo voorstellen dat je dit gaat zien op je scherm, bij het ene model/merk wellicht beter als het andere. Het is eigenlijk logisch dat een bron met een mindere resolutie als je scherm wellicht een niet zo mooi beeld geeft op een hoge resolutie (FullHD) scherm. Edit ik zie dat je geen fullHD hebt, dan zou het minder erg moeten zijn.

Met betrekking tot je vragen:
- nee ik heb nog geen oplossing. Ikzelf wil eerst bekijken of BluRay beter beeld geeft, dwz ik het fenomeen niet zie (om mijn bovenstaande stelling te staven).
- Het kanb met 50Hz te maken hebben. Ik hoor van mensen die het signaal naar 60Hz forceren en dat het beeld er dan veel beter uitziet. Echter blijkbaar introduceer je dan wel andere problemen (welk weet ik zo niet).
- false contouring is op te lossen: andere tv, een video processor aanschaffen (maar die is duurder dan je tv). Feitelijk is er geen goede oplossing.
- Of je samsung aansprakelijk kan stellen. Ik weet het niet, zit daar zelf ook wel over te denken.

Ook heb ik trouwens last van judder, dwz bij bewegende beelden: de camera beweegt en alles wordt behoorlijk onscherp... iemand een oplossing daarvoor?

succes... en hou me op de hoogte wat je doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Batsu schreef op maandag 09 februari 2009 @ 10:02:
[...]
Ook heb ik trouwens last van judder, dwz bij bewegende beelden: de camera beweegt en alles wordt behoorlijk onscherp... iemand een oplossing daarvoor?
Dat is geen judder. Judder is lichte schokjes vanwege het niet goed kunnen weergeven van 24p-content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Brad Pitt schreef op maandag 09 februari 2009 @ 11:14:
[...]

Dat is geen judder. Judder is lichte schokjes vanwege het niet goed kunnen weergeven van 24p-content.
ah excuus,,, hoe heet dit fenomeen dan? panning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanx voor je snelle respons.

Nee, geen Blue-Ray geprobeerd, heb XBOX ipv PS3 ;-)
Wel HD-DVD, maar nog steeds hetzelfde....

Ik baal nu dat ik niet voor Pioneer ben gegaan, heb me toch door m'n vrouw over laten halen niet 1000 euri meer te betalen.....

Ach, die is ook 50Hz, en voor dat extra geld was het nog meer balen geweest als ik hetzelfde probleem had gehad.

Heeft het zin om er een receiver tussen te zetten die de upscaling doet? Of gaat het echt om de directe bron (DVD)?

Vreemd overigens dat het sterker is geworden de laatste maanden, terwijl de instellingen nagenoeg onveranderd zijn gebleven. Is daar een verklaring voor, je zou toch zeggen dat dit euvel niet beter/slechter zou kunnen worden.

btw: DVD's die ik met dezelfde bron (xbox in dit geval) afspeel als x maanden geleden, komen veel slechter tot hun recht dan x maanden geleden. bv Twin Peaks Gold Box & een live concert van Dave Matthews en Depeche Mode zijn erg recente DVD's die er 5 maanden geleden fantastisch uitzagen en nu hevig posterization vertonen......Vreemd dat het steeds erger lijkt te worden terwijl DVD, bron, bekabeling, instellingen ^& TV hetzelfde zijn. Heb jij dit ook of was de false contouring altijd even sterk aanwezig?

Hou me maar op de hoogte van jou 'vorderingen'.

Ciao,
Arjen

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 290139 op 09-02-2009 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 12:55:
Thanx voor je snelle respons.

Nee, geen Blue-Ray geprobeerd, heb XBOX ipv PS3 ;-)
Wel HD-DVD, maar nog steeds hetzelfde....

Ik baal nu dat ik niet voor Pioneer ben gegaan, heb me toch door m'n vrouw over laten halen niet 1000 euri meer te betalen.....

Ach, die is ook 50Hz, en voor dat extra geld was het nog meer balen geweest als ik hetzelfde probleem had gehad.

Heeft het zin om er een receiver tussen te zetten die de upscaling doet? Of gaat het echt om de directe bron (DVD)?

Vreemd overigens dat het sterker is geworden de laatste maanden, terwijl de instellingen nagenoeg onveranderd zijn gebleven. Is daar een verklaring voor, je zou toch zeggen dat dit euvel niet beter/slechter zou kunnen worden.

btw: DVD's die ik met dezelfde bron (xbox in dit geval) afspeel als x maanden geleden, komen veel slechter tot hun recht dan x maanden geleden. bv Twin Peaks Gold Box & een live concert van Dave Matthews en Depeche Mode zijn erg recente DVD's die er 5 maanden geleden fantastisch uitzagen en nu hevig posterization vertonen......Vreemd dat het steeds erger lijkt te worden terwijl DVD, bron, bekabeling, instellingen ^& TV hetzelfde zijn. Heb jij dit ook of was de false contouring altijd even sterk aanwezig?

Hou me maar op de hoogte van jou 'vorderingen'.

Ciao,
Arjen
Dag Arjen.

ik ken iemand die de samsung heeft ingeruild voor de pioneer en die geeft de content blijkbaar perfect weer. Echter 1000euro extra heb ik er niet voor over.

mbt de receiver, ja ik denk dat dat wel zin kan hebben. In ieder geval een apparaat met goede upscaling capaciteiten kunnen het beeld denk ik wel verbeteren maar zeker weten doe ik het niet aangezien jij bij HD-DVD ook een slecht beeld geeft.

Inderdaad vreemd dat het bij jou erger lijkt te worden. Hier weet ik het zo 1-2-3 niet. Ik heb het idee dat ik het in het begin niet zag. heb de tv nu 2 maanden en nu zie ik het zeker. Nu nog ff wachten op de Blu Ray speler.

Verdere acties, voorlopig even niet en trachten ervan te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op maandag 09 februari 2009 @ 14:05:
[...]

Dag Arjen.

ik ken iemand die de samsung heeft ingeruild voor de pioneer en die geeft de content blijkbaar perfect weer. Echter 1000euro extra heb ik er niet voor over.

mbt de receiver, ja ik denk dat dat wel zin kan hebben. In ieder geval een apparaat met goede upscaling capaciteiten kunnen het beeld denk ik wel verbeteren maar zeker weten doe ik het niet aangezien jij bij HD-DVD ook een slecht beeld geeft.

Inderdaad vreemd dat het bij jou erger lijkt te worden. Hier weet ik het zo 1-2-3 niet. Ik heb het idee dat ik het in het begin niet zag. heb de tv nu 2 maanden en nu zie ik het zeker. Nu nog ff wachten op de Blu Ray speler.

Verdere acties, voorlopig even niet en trachten ervan te genieten.
Heb jij direct contact met Samsung of enkel met de 'reparateurs', zoals ik? Als je direct Samsung hebt gesproken, wat is hun mening?
Omwisselen voor een nieuwe is lood om oud ijzer als 't een toestel probleem is & ik hoorde al dat Samsung dat echt zelden doet, enkel bij hoge uitzondering, dus ik vraag me af hoe zij hier over denken/mee omgaan.

Zit te overwegen maar eens Samsung direct te bellen/mailen (heb ik 't iig zwart op wit).

Goedkoopste Pioneer (428XD) is nu trouwens E 1600,00, als ik terug in de tijd zou kunnen, zou ik dat denk ik blindelings doen.
Maar ja, gedane zaken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:17:
[...]

Heb jij direct contact met Samsung of enkel met de 'reparateurs', zoals ik? Als je direct Samsung hebt gesproken, wat is hun mening?
Omwisselen voor een nieuwe is lood om oud ijzer als 't een toestel probleem is & ik hoorde al dat Samsung dat echt zelden doet, enkel bij hoge uitzondering, dus ik vraag me af hoe zij hier over denken/mee omgaan.

Zit te overwegen maar eens Samsung direct te bellen/mailen (heb ik 't iig zwart op wit).

Goedkoopste Pioneer (428XD) is nu trouwens E 1600,00, als ik terug in de tijd zou kunnen, zou ik dat denk ik blindelings doen.
Maar ja, gedane zaken......
Ik heb direct contact gehad. Met samsung belgie wel te verstaan. Ik dacht dat men bereidwillig was mr dat iel tegen. Ik stuurde een plaatje op, waarop goed te zien was wat ik zag. Hier kreeg ik het antwoord op dat er niets mis mee was. Tja dan houdt het toch wel op...Ik weet zelf niet goed wat voor een oplossing ik kan zoeken, zeker omdat we 5 jaar garantie bij het toestel hebben genomen dus verkopen is geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zoals ook in het Samsung 5-serie 24p-topic te lezen is zal Samsung er niéts aan doen. Okay, misschien beloven ze een firmware-update die het een en ander zal oplossen maar die update kómt er dan gewoon niet. Ik vind de support van Samsung (en de zwaar misleidende manier van adverteren) bijzonder slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op maandag 09 februari 2009 @ 15:39:
[...]

Ik heb direct contact gehad. Met samsung belgie wel te verstaan. Ik dacht dat men bereidwillig was mr dat iel tegen. Ik stuurde een plaatje op, waarop goed te zien was wat ik zag. Hier kreeg ik het antwoord op dat er niets mis mee was. Tja dan houdt het toch wel op...Ik weet zelf niet goed wat voor een oplossing ik kan zoeken, zeker omdat we 5 jaar garantie bij het toestel hebben genomen dus verkopen is geen optie
Yep, same here (de 5 jaar garantie).

Nederlandse Samsung is overigens niet veel beter, het vooroordeel dat Nederland ondanks haar eeuwige middelmatigheid toch immer arrogant blijft in alles wat het afhandeld (dat begint al bij iets onzinnigs als 't nationale voetbalelftal ;-) wordt weer eens als in hoogtijdagen bevestigd.

Ik had dus ook al dat 't technische bureau niets zag en het probleem volgens hen en de telefonist van Samsung aan mijn ogen lag.....

Echt ongelovelijk, als een arts een beenbreuk niet ziet op de x-ray foto, betekent het dan ook dat je niet wordt behandelt en er niets aan de hand is? Klaarblijkelijk wel als het je 'samsung'-been is....

Ik vraag me af of ik gewoon m'n toestel terug moet vragen, want ik zit nou al een maand zonder en als de kans dat het opgelost miniem blijkt, is elke dag zonder een dag teveel...
Beter een matig toestel dan geen, en ik ben bang dat hoe langer hij weg is, hoe groter de kans dat de 'technici' er iets onzorgvuldiger mee omgaan dan ik dat thuis zou doen & ik straks er NOG een probleem bij heb.....

Wat zou jij doen, wachten tot de spreekwoordelijke ons of de spreekwoordelijk eieren kiezen voor 't geld;-)?

Is die van jou nog ter reparatie of staat hij gewoon (weer/nog steeds) thuis?

wordt vervolgt, helaas....

Ciao,
Arjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Brad Pitt schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:18:
Zoals ook in het Samsung 5-serie 24p-topic te lezen is zal Samsung er niéts aan doen. Okay, misschien beloven ze een firmware-update die het een en ander zal oplossen maar die update kómt er dan gewoon niet. Ik vind de support van Samsung (en de zwaar misleidende manier van adverteren) bijzonder slecht.
mja maar dit heeft natuurlijk niet zoveel met 24p te maken. 24p is natuurlijk specifiek voor blu ray en wij hebben het over weergeven van SD content. Maar wel matig dat samsung daar niets aan doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 16:23:
[...]

Yep, same here (de 5 jaar garantie).

Nederlandse Samsung is overigens niet veel beter, het vooroordeel dat Nederland ondanks haar eeuwige middelmatigheid toch immer arrogant blijft in alles wat het afhandeld (dat begint al bij iets onzinnigs als 't nationale voetbalelftal ;-) wordt weer eens als in hoogtijdagen bevestigd.

Ik had dus ook al dat 't technische bureau niets zag en het probleem volgens hen en de telefonist van Samsung aan mijn ogen lag.....

Echt ongelovelijk, als een arts een beenbreuk niet ziet op de x-ray foto, betekent het dan ook dat je niet wordt behandelt en er niets aan de hand is? Klaarblijkelijk wel als het je 'samsung'-been is....

Ik vraag me af of ik gewoon m'n toestel terug moet vragen, want ik zit nou al een maand zonder en als de kans dat het opgelost miniem blijkt, is elke dag zonder een dag teveel...
Beter een matig toestel dan geen, en ik ben bang dat hoe langer hij weg is, hoe groter de kans dat de 'technici' er iets onzorgvuldiger mee omgaan dan ik dat thuis zou doen & ik straks er NOG een probleem bij heb.....

Wat zou jij doen, wachten tot de spreekwoordelijke ons of de spreekwoordelijk eieren kiezen voor 't geld;-)?

Is die van jou nog ter reparatie of staat hij gewoon (weer/nog steeds) thuis?

wordt vervolgt, helaas....

Ciao,
Arjen
mijn toestel is nog niet weggeweest, mijn vriendin ziet het namelijk niet...
waar heb je je tv gekocht??

Hmmm wat ik zou doen? Goede vraag. Wellicht een idee om inderdaad je geld terug te vragen en dan een Pana te kopen. Tenminste dat zou ik doen, maar ruilen of geld terug gaat denk ik niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Batsu schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:03:
[...]
mja maar dit heeft natuurlijk niet zoveel met 24p te maken. 24p is natuurlijk specifiek voor blu ray en wij hebben het over weergeven van SD content. Maar wel matig dat samsung daar niets aan doet
Mijn punt is dat Samsung aan deze problematiek niéts gaat doen. Dat kan je echt helemaal vergeten. Je zal hiermee moeten leven dan wel een andere tv moeten kopen aangezien ruilen weinig op zal gaan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:04:
[...]

mijn toestel is nog niet weggeweest, mijn vriendin ziet het namelijk niet...
waar heb je je tv gekocht??

Hmmm wat ik zou doen? Goede vraag. Wellicht een idee om inderdaad je geld terug te vragen en dan een Pana te kopen. Tenminste dat zou ik doen, maar ruilen of geld terug gaat denk ik niet meer...
8 maanden geleden gekocht bij Media-markt....Nee, geld terug zit er dus helaas niet in.
Er maar mee leven denk ik, want om nu een nieuwe te kopen....Als ik rijk zou zijn zou ik 't wel weten, dromen mag......
Heb sowieso een nieuwe receiver nodig, dus hoop dat die (twijfel tussen Denon 1909 en Onkyo 606) zonder dat 't de bedoeling was de postirization minder doet opvallen.

Wat ga jij doen? Je hebt 'm 2 maanden, dus als je 'm nog wil ruilen, zou ik niet langer wachten!
Nogmaals succes, hoop dat je geduld beloond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:20:
[...]

8 maanden geleden gekocht bij Media-markt....Nee, geld terug zit er dus helaas niet in.
Er maar mee leven denk ik, want om nu een nieuwe te kopen....Als ik rijk zou zijn zou ik 't wel weten, dromen mag......
Heb sowieso een nieuwe receiver nodig, dus hoop dat die (twijfel tussen Denon 1909 en Onkyo 606) zonder dat 't de bedoeling was de postirization minder doet opvallen.

Wat ga jij doen? Je hebt 'm 2 maanden, dus als je 'm nog wil ruilen, zou ik niet langer wachten!
Nogmaals succes, hoop dat je geduld beloond wordt.
tja ruilen met 2 maanden? denk dat dat een hopeloze zaak wordt. of weet iemand hoe/wat ik dan moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op maandag 09 februari 2009 @ 17:39:
[...]

tja ruilen met 2 maanden? denk dat dat een hopeloze zaak wordt. of weet iemand hoe/wat ik dan moet doen?
De kans is niet groot, maar nooit geschoten..... 2 maanden klinkt voor de fabricant vast beter dan >6 maanden, dus wie weet!

Maar als jou tv gewoon thuisstaat, wordt er dan nog wat mee gedaan door Samsung? Ik bedoel in de zin van: komt er binnenkort nog een monteur, heeft Samsung je garanties gegeven dat ze met een oplossing bezig zijn? Of laat je het maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:19:
[...]

De kans is niet groot, maar nooit geschoten..... 2 maanden klinkt voor de fabricant vast beter dan >6 maanden, dus wie weet!

Maar als jou tv gewoon thuisstaat, wordt er dan nog wat mee gedaan door Samsung? Ik bedoel in de zin van: komt er binnenkort nog een monteur, heeft Samsung je garanties gegeven dat ze met een oplossing bezig zijn? Of laat je het maar zo?
mja misschien maar ja speel ik dat dan via de winkel of via samsung??

nee samsung heeft dus aangegeven dat het beeld normaal is (op basis van de foto die ik opstuurde). Uiteraard ben ik het daar niet mee eens.

Echter ik vermoed dat de samsung gewoon niet zo goed omgaat met SD materiaal, wat resulteert in banding/posterization. En eigenlijk wil ik dat dus eerst bekijken met Blu ray omdat dat een High Definition bron is waarmee ik denk dat ik het fenomeen niet meer zal zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op maandag 09 februari 2009 @ 20:29:
[...]

mja misschien maar ja speel ik dat dan via de winkel of via samsung??

nee samsung heeft dus aangegeven dat het beeld normaal is (op basis van de foto die ik opstuurde). Uiteraard ben ik het daar niet mee eens.

Echter ik vermoed dat de samsung gewoon niet zo goed omgaat met SD materiaal, wat resulteert in banding/posterization. En eigenlijk wil ik dat dus eerst bekijken met Blu ray omdat dat een High Definition bron is waarmee ik denk dat ik het fenomeen niet meer zal zien...
Ik zou in jou geval eerst de winkel proberen, daar je daar meteen een 'first line of contact' hebt en je bij Samsung weer van het kastje (callcentre-agent) naar de muur (telefoniste) wordt gestuurd voordat je op 'hoger niveau' iemand kan spreken, als je dat al lukt.

Ik zal trouwens eens aan 'n vriend vragen of hij z'n PS3 eens meeneemt als m'n scherm terug is, kan ik ook vergelijken hoe het op blue-ray is.
Ik laat 't wel weten als er nieuws is.

Goodday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 16:55

OKA

Ik heb in oktober de PS50A656 gekocht. De eerste paar dagen was het super beeld, maar daarna werd het steeds minder. Posterisation en False Countering kwamen opeens voor, vooral bij lage kwaliteit materiaal, maar ook in donkere scenes. Wel of geen HD bron maakte eigenlijk niets uit. Later kwam er nog bij dat er bij bepaalde kleuren er vlekken in groen en paars in beeld kwamen.

Uiteindelijk in december contact opgenomen met Samsung waarna de reparatiedienst de klacht kwam opnemen en de tv heeft meegenomen. Rond kerst kwamen ze terug, maar toen bleek het probleem nog erger, veel groene en paarse spikkels. Direct weer terug.

Afgelopen week bleek dat men nog steeds op een onderdeel van Samsung wacht, en omdat het al zo lang duurde, hebben ze voorgesteld dat Samsung voor een oplossing moet zorgen. Samsung gaat naar de winkel waar ik het gekocht heb, de tv crediteren en ik moet dan samen met de winkel eruit komen.

Nu ik met de 656 veel problemen lees met Posterisation en False Countering, weet ik bijna zeker dat ik niet nog een keer een 656 wil.

Zijn er hier bezitters van de 756, en zijn ze er tevreden over (dus geen Posterisation en False Countering)?
Zijn er mensen die beide tv's gezien hebben, en is de 756 beduidend beter?
Of moet ik Samsung vaarwel zeggen en naar Panasonic of Pioneer gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op maandag 09 februari 2009 @ 21:42:
[...]

Ik zou in jou geval eerst de winkel proberen, daar je daar meteen een 'first line of contact' hebt en je bij Samsung weer van het kastje (callcentre-agent) naar de muur (telefoniste) wordt gestuurd voordat je op 'hoger niveau' iemand kan spreken, als je dat al lukt.

Ik zal trouwens eens aan 'n vriend vragen of hij z'n PS3 eens meeneemt als m'n scherm terug is, kan ik ook vergelijken hoe het op blue-ray is.
Ik laat 't wel weten als er nieuws is.

Goodday!
Ik zal het eens overwegen. Zeker als ik het verhaal onder het jouwe lees van OKA....
Ben dan toch wel benieuwd naar je PS3 ervaring. Ik heb comntact gehad met een Nederlander die in Engeland woont. Hij had problemen met het scherm met digitale tv. DVD en BluRay zagen er blijkbaar perfect uit bij hem. Ik hoop dat dit mij ook zo is als mn dvd speler vervangen wordt door een betere upscalend apparaat. Dat TV soms wat minder is, daar kan ik best mee leven en had niet echt anders verwacht. Alleen blijf ik erbij dat banding/posterization niet zou moeten voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
OKA schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 00:13:
Ik heb in oktober de PS50A656 gekocht. De eerste paar dagen was het super beeld, maar daarna werd het steeds minder. Posterisation en False Countering kwamen opeens voor, vooral bij lage kwaliteit materiaal, maar ook in donkere scenes. Wel of geen HD bron maakte eigenlijk niets uit. Later kwam er nog bij dat er bij bepaalde kleuren er vlekken in groen en paars in beeld kwamen.

Uiteindelijk in december contact opgenomen met Samsung waarna de reparatiedienst de klacht kwam opnemen en de tv heeft meegenomen. Rond kerst kwamen ze terug, maar toen bleek het probleem nog erger, veel groene en paarse spikkels. Direct weer terug.

Afgelopen week bleek dat men nog steeds op een onderdeel van Samsung wacht, en omdat het al zo lang duurde, hebben ze voorgesteld dat Samsung voor een oplossing moet zorgen. Samsung gaat naar de winkel waar ik het gekocht heb, de tv crediteren en ik moet dan samen met de winkel eruit komen.

Nu ik met de 656 veel problemen lees met Posterisation en False Countering, weet ik bijna zeker dat ik niet nog een keer een 656 wil.

Zijn er hier bezitters van de 756, en zijn ze er tevreden over (dus geen Posterisation en False Countering)?
Hi OKA ik ben je ook tegengekomen op AVforum.
Goede vraag mbt de 756. Ik weet het niet. Ikzelf, zou nu dan toch voor een Pana gaan. Waarom? Omdat zoveel mensen er tevreden over zijn. Wel zou ik dan zelf eerst met eigen apparatuur naar de winkel gaan, aansluiten en afspelen. En ook met de settings spelen. Helaas heb ik dat met de 656 niet gedaan (dom, ik weet het!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balen voor je, I know the feeling. Ook bij mij tradt het na een paar maanden op bij voornamelijk donkere scenes en egale, donkere vlakken (lucht, muur etc).

Bedenk me na jou bericht dat ik idd soms ook groene vlekken had. Bij een fade-out van een scene bleef vaak het laatste beeld in spikkelende groene vorm op het beeld achter. Geen image-retention, gewoon een soort 'after image', iets wat zeker niet hoort.

En niet om je te ontmoedigen, maar vergeet dat wachten op een nieuw onderdeel maar, dat hebben ze bij mij tot 2x toe ook gedaan (mainfraim & voeding) en toen die onderdelen binnen waren, bleek dit NIETS uit te maken. Het is gewoon rekken en je aan het lijntje houden daar ze niet weten hoe het probleem op te moeten lossen.
Het lijkt gewoon geen toevallig defect in een los onderdeel, maar een algeheel feit in AL deze series.
Het lijkt wel docter House die eerst alles uitprobeert en oorzaken wegstreept van z'n lijstje, met als enige verschil dat hij WEL met een oplossing komt en ik dat in ons geval betwijfel....

Ik heb overigens een 42A450, dus het lijkt wel of alle Samsung plasma's er last van hebben....

Heb jij trouwens het centrale nummer van Samsung gebeld of heb jij een beter (direct) nummer voor mij. Dit daar ik op de helpdesk altijd zo'n callcentre agentje krijg die het waarschijnlijk in z'n vrije studenten-tijd doet zonder dat hij verstand van TV's heeft. Leuk dat je een verkoop-training hebt gehad, maar kennis van zaken is wat belangrijker denk ik dan.....

Batsu:
Waarom raadt jij mij en OKA een Panasonic ipv een Pioneer aan? Puur door de prijs of omdat het 'nieuwere modellen zijn'?

Ikzelf neig naar een Pioneer, maar dan treedt er een andere vraag op:
De service van Samsung blijkt erg bagger te zijn, maar hoe zal dat met Pioneer zijn?
Daar zij geen future generation Plasma's meer gaan maken, wat doen zij dan met de technische afdeling?
Ik hoorde al van m'n schoonfamilie uit Italie dat Pioneer de afdeling daar aan Sony heeft gedetacheerd, wat kunnen die nou zeggen over de Pioneer panelen vraag ik me dan af. Het is logischer die bij Pana neer te leggen, daar die ook de panelen overnemen.
Ik ben dus bang dat ALS ik een Pioneer koop en ik heb er een probleem mee, er geen goede technische afdeling is die mij kan helpen.

btw: je hebt helemaal gelijk met dat eerst zelf testen met je eigen aparatuur/bron/bekabeling in de winkel, maar dat had waarschijnlijk in al ons drie gevallen niet uitgemaakt, daar OKA en ik in eerste instantie perfect beeld hadden en het pas na 2 maanden begon op te treden en daarna verslechterde..... Het blijft een gok, door het prijskaartje helaas ook een erg kostbare.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 290139 op 10-02-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 10:37:
[...]

Batsu:
Waarom raadt jij mij en OKA een Panasonic ipv een Pioneer aan? Puur door de prijs of omdat het 'nieuwere modellen zijn'?
Inderdaad prijskaartje. Je kan de 46PZ85 voor dezelfde prijs krijgen als de samsung. En aangezien ik zelden klachten hoor over de pana zou ik persoonlijk daar zelf voor gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:12:
[...]

Inderdaad prijskaartje. Je kan de 46PZ85 voor dezelfde prijs krijgen als de samsung. En aangezien ik zelden klachten hoor over de pana zou ik persoonlijk daar zelf voor gaan...
Maar de 46PZ85 ligt gemiddeld op dezelfde prijs als de 42inch modellen zoals de 428XD van Pioneer (tussen de E 1500,- en E 2000,-) en die 4inch verschil...Ach, zoveel is dat niet.
Toch maar Pioneer dan, of vind je van niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:24:
[...]
Maar de 46PZ85 ligt gemiddeld op dezelfde prijs als de 42inch modellen zoals de 428XD van Pioneer (tussen de E 1500,- en E 2000,-) en die 4inch verschil...Ach, zoveel is dat niet.
Heb zelf de 50 inch versie van de 428 (508XD) en could not be happier. Ondanks de lagere resolutie vind ik het beeld veel mooier dan dat van de Panasonic. Geldt waarschijnlijk alleen als je ze naast elkaar ziet hoor, de Panasonic zo "los" is een prima tv, zeker voor het geld. Ik vond het design, de remote, de zwartwaarde, de kleuren etc. toch het prijsverschil waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:33:
[...]

Heb zelf de 50 inch versie van de 428 (508XD) en could not be happier. Ondanks de lagere resolutie vind ik het beeld veel mooier dan dat van de Panasonic. Geldt waarschijnlijk alleen als je ze naast elkaar ziet hoor, de Panasonic zo "los" is een prima tv, zeker voor het geld. Ik vond het design, de remote, de zwartwaarde, de kleuren etc. toch het prijsverschil waard.
Cheers.
En mijn vorige vraag met betrekking tot het service centre van Pioneer nu ze de productie van Plasma's stopzetten, weet je daar iets van?

Bestaat er de kans dat er nog met deze laatste generatie Pioneers binnenkort drastische prijsverlagingen worden doorgevoerd?
Economisch slechte tijden en een laatste generatie die alweer 2 jaar oud is, daar zal uiteindelijk ook Pioneer toch wel op gaan inspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:36
Batsu schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 08:24:
[...]

Hi OKA ik ben je ook tegengekomen op AVforum.
Goede vraag mbt de 756. Ik weet het niet. Ikzelf, zou nu dan toch voor een Pana gaan. Waarom? Omdat zoveel mensen er tevreden over zijn. Wel zou ik dan zelf eerst met eigen apparatuur naar de winkel gaan, aansluiten en afspelen. En ook met de settings spelen. Helaas heb ik dat met de 656 niet gedaan (dom, ik weet het!)
Maarja, de panas zijn dan weer lelijk imo :)

Wel last van posterization ja op mn 656, maar alleen bij SD materiaal (tv), bij HD materiaal (720p en 1080p, alhoewel je nauwelijks het verschil ziet) is het echt genieten, sommige acteurs mogen zich wel beter scheren of wat meer makeup op ;) TV is inmiddels ingespeelt (zo'n 250 uur erop zitten denkik) en draai nu alles met het contrast goed afgesteld (eerste 200 uren met helft contrast gedraaid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:24:
[...]

maar ja dat is dan idd een HDREADY, geen fullHD,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Helox-in-a-box schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:41:
[...]

Maarja, de panas zijn dan weer lelijk imo :)

[...]

Wel last van posterization ja op mn 656, maar alleen bij SD materiaal (tv), bij HD materiaal (720p en 1080p, alhoewel je nauwelijks het verschil ziet) is het echt genieten, sommige acteurs mogen zich wel beter scheren of wat meer makeup op ;) TV is inmiddels ingespeelt (zo'n 250 uur erop zitten denkik) en draai nu alles met het contrast goed afgesteld (eerste 200 uren met helft contrast gedraaid).
Ik ben ook niet zo kapot van het design, maar uiteidelijk dient wel het beeld goed te zijn. Vind je de posterizatioon niet irritant?
Wel goed om te horen dat je bij HD materiaal het niet ziet. Ik heb zelf nu ook enkele HD zender in belgie en dat ziet er inderdaad goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Batsu schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:46:
[...]
maar ja dat is dan idd een HDREADY, geen fullHD,
Een HD-Ready Pioneer doet niet onder voor een FullHD Samsung of Panasonic hoor ;) Resolutie is niet alles.
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:39:
En mijn vorige vraag met betrekking tot het service centre van Pioneer nu ze de productie van Plasma's stopzetten, weet je daar iets van?
Geen ervaring mee gehad. Gewoon gekocht bij een officieel Pioneer verkooppunt, dus drie jaar garantie aan huis. Hoe dat gaat als Pioneer stopt met schermen maken: geen idee.
Bestaat er de kans dat er nog met deze laatste generatie Pioneers binnenkort drastische prijsverlagingen worden doorgevoerd?
Economisch slechte tijden en een laatste generatie die alweer 2 jaar oud is, daar zal uiteindelijk ook Pioneer toch wel op gaan inspelen?
Er zijn net drastische prijsdalingen geweest. De oude serie, 428 en 508(0), is bij officiële resellers zo goed als niet meer te vinden. Daar tref je eigenlijk alleen nog de 5090 en 6090 serie aan.

[ Voor 62% gewijzigd door Brad Pitt op 10-02-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 11:50:
[...]

Er zijn net drastische prijsdalingen geweest. De oude serie, 428 en 508(0), is bij officiële resellers zo goed als niet meer te vinden. Daar tref je eigenlijk alleen nog de 5090 en 6090 serie aan.
aaahh, fijn, ik zag 'm 2 weken geleden nog staan bij de plaatselijke reseller en daar is hij idd niet meer.
Ik kan me zelf wel door m'n kop schieten als ze nu nergens meer te krijgen zijn.....

@ Batsu & OKA: met dat 24p probleem (zie ander topic) gaan mensen 'kassa' aanschrijven, vinden jullie het ook een optie om de krachten te bundelen als het een toestel probleem is waar Samsung niets mee doet?
Ik heb helaas geen rechtsbijstand-verzekering, dus zelf juridische stappen ondernemen is geen optie, voor dat geld kan ik de duurste Pioneer halen ;-).......

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 290139 op 10-02-2009 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:10:
[...]

aaahh, fijn, ik zag 'm 2 weken geleden nog staan bij de plaatselijke reseller en daar is hij idd niet meer.
Ik kan me zelf wel door m'n kop schieten als ze nu nergens meer te krijgen zijn.....

@ Batsu & OKA: met dat 24p probleem (zie ander topic) gaan mensen 'kassa' aanschrijven, vinden jullie het ook een optie om de krachten te bundelen als het een toestel probleem is waar Samsung niets mee doet?
Ik heb helaas geen rechtsbijstand-verzekering, dus zelf juridische stappen ondernemen is geen optie, voor dat geld kan ik de duurste Pioneer halen ;-).......
Ook ik heb geen rechtsbijstand.

Overigens kan ik best leven met het probleem, alleen niet op mn dvd's en BluRay. Dat laatste heb ik niet getest, mijn dvd's daar hoop ik het probleem te verhelpen door een betere scaler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:30:
[...]

Ook ik heb geen rechtsbijstand.

Overigens kan ik best leven met het probleem, alleen niet op mn dvd's en BluRay. Dat laatste heb ik niet getest, mijn dvd's daar hoop ik het probleem te verhelpen door een betere scaler
Yep, hoop dat een nieuwe receiver het 'leefbaarder' maakt. Ga deze week denk ik zoals ik al melde sowieso de Denon 1909 kopen die ik al voor de audio op 't oog had.
TV maakt me niet zoveel uit, daar kijk ik echt zelden tot nooit naar, maar DVD's en gaming, daar wil ik toch gewoon een zeer goede (weet dat ik niet 'prefect' kan verwachten in deze prijscategorie, maar 'zeer goed' wel) beeldervaring.
Bij gaming merk ik er nagenoeg weinig van, behalve bij stilstaande vlakken (introductiescherm van FIFA09 en lobby-scherm van COD world at war bijvoorbeeld), maar ik kijk elke dag als 't kan DVD en ik wil dan gewoon een goede beeldweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:52:
[...]

Yep, hoop dat een nieuwe receiver het 'leefbaarder' maakt. Ga deze week denk ik zoals ik al melde sowieso de Denon 1909 kopen die ik al voor de audio op 't oog had.
TV maakt me niet zoveel uit, daar kijk ik echt zelden tot nooit naar, maar DVD's en gaming, daar wil ik toch gewoon een zeer goede (weet dat ik niet 'prefect' kan verwachten in deze prijscategorie, maar 'zeer goed' wel) beeldervaring.
Bij gaming merk ik er nagenoeg weinig van, behalve bij stilstaande vlakken (introductiescherm van FIFA09 en lobby-scherm van COD world at war bijvoorbeeld), maar ik kijk elke dag als 't kan DVD en ik wil dan gewoon een goede beeldweergave.
dus bij jou is de dvd weergave ook matig? welke dvd speler gebruik je??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 12:57:
[...]

dus bij jou is de dvd weergave ook matig? welke dvd speler gebruik je??
Pioneer DV300, niet het beste model, maar moet toch goed genoeg zijn. En dezelfde DVD's via de Xbox geven hetzelfde resultaat. Tel daar bij op dat het probleem is verergerd in de loop der tijd en je zou zeggen dat dat nooit aan de DVD-speler EN de XBOX kan liggen, enkel aan het tv-toestel zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Als je in de buurt zou wonen kan je die DVD speler en wat van die films meenemen en het hier effe testen... Weet je meteen óf er iets mis is en wat je eventueel zou kunnen verwachten qua beeld. Wellicht valt het hier gewoon ook tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:04:
[...]

Pioneer DV300, niet het beste model, maar moet toch goed genoeg zijn. En dezelfde DVD's via de Xbox geven hetzelfde resultaat. Tel daar bij op dat het probleem is verergerd in de loop der tijd en je zou zeggen dat dat nooit aan de DVD-speler EN de XBOX kan liggen, enkel aan het tv-toestel zelf...
Als ik het goed zie zit er geen upscaling op je dvd speler? Tja het blijft lastig en weet niet goed wat ik ervan moet vinden.... Blijf hopen dat met een BR speler met goede upscaling kwaliteiten het beeld met dvd's vooruit zal gaan. Tv is meestal al behoorlijk acceptabel, HD TV al goed.

mbt het vergergeren, weet je dit zeker of ben je er meer op gaan letten toen je het eenmaal zag??

[ Voor 6% gewijzigd door Batsu op 10-02-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:15:
Als je in de buurt zou wonen kan je die DVD speler en wat van die films meenemen en het hier effe testen... Weet je meteen óf er iets mis is en wat je eventueel zou kunnen verwachten qua beeld. Wellicht valt het hier gewoon ook tegen.
Waar woon jij dan? Niet dicht bij Haarlem in de buurt dus?

Bedenk me net dat een van m'n oude voetbalmaten volgens mij vorig jaar een 50inch pioneer heeft gekocht. Weet niet meer welk model maar dat maakt niet uit, kan 't idd even bij hem testen (om er dan misschien vervolgens achter te komen dat ze niet meer te krijgen zijn, dat zou een mooi geval van irony zijn....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:22:
[...]

Als ik het goed zie zit er geen upscaling op je dvd speler? Tja het blijft lastig en weet niet goed wat ik ervan moet vinden.... Blijf hopen dat met een BR speler met goede upscaling kwaliteiten het beeld met dvd's vooruit zal gaan. Tv is meestal al behoorlijk acceptabel, HD TV al goed.

mbt het vergergeren, weet je dit zeker of ben je er meer op gaan letten toen je het eenmaal zag??
Ik let er nu ik 't weet zeker meer op, maar een zwarte lucht met felle blauwe spikkels bij een live DVD van Dave Matthews die ik pas een paar maanden zie was me vast wel tevens eerder opgevallen, daar 't de eerste DVD was die ik testte toen ik de TV in huis kreeg en dus heel aandachtig bestudeerd heb in die tijd.
Die DVD leek toen (8 maanden geleden) zo mooi dat het leek of je er live bij was en nu is het veel meer een digitale brei.
conclusie: ik let er meer op, maar ja, het is ook wel erger geworden en valt daardoor nog sneller op.

ps:weet jij of iemand anders hoe het met upscaling van de 360 zit, daar ik daarmee hetzelfde probleem heb?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 290139 op 10-02-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:39:
[...]

Ik let er nu ik 't weet zeker meer op, maar een zwarte lucht met felle blauwe spikkels bij een live DVD van Dave Matthews die ik pas een paar maanden zie was me vast wel tevens eerder opgevallen, daar 't de eerste DVD was die ik testte toen ik de TV in huis kreeg en dus heel aandachtig bestudeerd heb in die tijd.
Die DVD leek toen (8 maanden geleden) zo mooi dat het leek of je er live bij was en nu is het veel meer een digitale brei.
conclusie: ik let er meer op, maar ja, het is ook wel erger geworden en valt daardoor nog sneller op.

ps:weet jij of iemand anders hoe het met upscaling van de 360 zit, daar ik daarmee hetzelfde probleem heb?
Hoe heb je de xbox aangesloten?

EDIT: via HDMI zag ik zojuist in een eerdere post van je...
vond dit op een forum:

Remember though that for DVDs, if you are connected over component, it only plays back at 480p. To get anything higher, you either need HDMI or VGA.

I also concur though, why wouldn't you want to upscale? The 360 scaling chip looks fantastic!

en:

Because of copy protection rules equipment manufacturers have to follow, this is what the 360 can display up to for component video:
DVDs - 480p
HD-DVDs - 1080i
Games - 1080p (if your TV accepts 1080p over component)

VGA or HDMI will display everything up to 1080p because HDMI is digital with HDCP and VGA is an "approved" connection for copy protected media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 13:35:
Waar woon jij dan? Niet dicht bij Haarlem in de buurt dus?
Wassenaar. Een hoop DVD's zien er hier ook mega brak uit hoor. Misschien verwacht je wel (te) veel ;)
Bedenk me net dat een van m'n oude voetbalmaten volgens mij vorig jaar een 50inch pioneer heeft gekocht. Weet niet meer welk model maar dat maakt niet uit, kan 't idd even bij hem testen (om er dan misschien vervolgens achter te komen dat ze niet meer te krijgen zijn, dat zou een mooi geval van irony zijn....).
Oh er zijn nog wel winkels die ze hebben hoor, alleen niet veel officiële verkooppunten (zie je al gauw aan de prijs, indien heel goedkoop is de kans nul dat het een officiële reseller is 8)). Als je je tv bij een van die zaken koopt heb je drie jaar on site garantie. Da's met een plasma wel zo handig, zo blijkt wel weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:20:
[...]

Hoe heb je de xbox aangesloten?

EDIT: via HDMI zag ik zojuist in een eerdere post van je...
vond dit op een forum:

Remember though that for DVDs, if you are connected over component, it only plays back at 480p. To get anything higher, you either need HDMI or VGA.

I also concur though, why wouldn't you want to upscale? The 360 scaling chip looks fantastic!

en:

Because of copy protection rules equipment manufacturers have to follow, this is what the 360 can display up to for component video:
DVDs - 480p
HD-DVDs - 1080i
Games - 1080p (if your TV accepts 1080p over component)

VGA or HDMI will display everything up to 1080p because HDMI is digital with HDCP and VGA is an "approved" connection for copy protected media.
Hmmm, dat geeft, tesamen met het feit dat ik er met HD-DVD ook last van heb, waarschijnlijk antwoord op jou vraag betreffende Blue-ray.
Als de 360 dus zo sterk is in de opscaling via HDMI, moet het eigenlijk wel een tv probleem zijn daar ik geen verschil tussen mijn DVD-speler via HDMI en de 360 via HDMI zie.
Ik zal voor de gein nog eens de 360 via Scart aansluiten en dan het resultaat onder de loep nemen.

Misschien ben ik zoals Brad Pitt en jij al aangeven wel TE kritisch en zou ik bij een Pioneer ook na een tijdje oneffenheden ontdekken.

Ik ga morgen eerst maar eens de reparateur bellen, want die vinden klaarblijkelijk nog geen olifant in een konijnenhok en als het een standaard gegeven is bij deze panelen, kunnen ze er sowieso niets mee en heeft het geen zin nog langer zonder toestel te zitten.

We keep in touch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:49:
[...]

Hmmm, dat geeft, tesamen met het feit dat ik er met HD-DVD ook last van heb, waarschijnlijk antwoord op jou vraag betreffende Blue-ray.
Als de 360 dus zo sterk is in de opscaling via HDMI, moet het eigenlijk wel een tv probleem zijn daar ik geen verschil tussen mijn DVD-speler via HDMI en de 360 via HDMI zie.
Ik zal voor de gein nog eens de 360 via Scart aansluiten en dan het resultaat onder de loep nemen.

Misschien ben ik zoals Brad Pitt en jij al aangeven wel TE kritisch en zou ik bij een Pioneer ook na een tijdje oneffenheden ontdekken.

Ik ga morgen eerst maar eens de reparateur bellen, want die vinden klaarblijkelijk nog geen olifant in een konijnenhok en als het een standaard gegeven is bij deze panelen, kunnen ze er sowieso niets mee en heeft het geen zin nog langer zonder toestel te zitten.

We keep in touch!
Inderdaad daar lijkt het dan op... Laat ik hopen dat dit voor mij niet geldt.... Ik ga vanavond wel een "klacht" indienen bij de zaak waar ik hem gekocht heb,,,, Te kritisch? Wellicht. Ik vind zelf: als SD er wat soft en niet super gedetailleerd uitziet, ok. Dat verwacht ik. Wat ik echter niet verwacht is dat de gezichten er slecht uitzien, met name met DVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 14:49:
Ben zelf ook mega kritisch hoor. Anders had ik wel een Daewoo LCD gekocht hè ;) Vergeet natuurlijk niet dat je tv nu een stuk groter is dan de CRT's die men vroeger had. Het beeld zal "dus" minder scherp zijn. Logisch, SD-tv/DVD zijn low-res signalen. Het mag er echter niet te slécht uit zien, en je mag geen vervelende artefacts hebben nee. Irriteer me ook best vaak aan de brakke kwaliteit van DVD's, maar dan voornamelijk vanwege de lage resolutie/compressieblokken. Dit valt het ergst op als je een 4.3GB "back-up" filmpje downloadt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Brad Pitt schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:35:
[...]

Ben zelf ook mega kritisch hoor. Anders had ik wel een Daewoo LCD gekocht hè ;) Vergeet natuurlijk niet dat je tv nu een stuk groter is dan de CRT's die men vroeger had. Het beeld zal "dus" minder scherp zijn. Logisch, SD-tv/DVD zijn low-res signalen. Het mag er echter niet te slécht uit zien, en je mag geen vervelende artefacts hebben nee. Irriteer me ook best vaak aan de brakke kwaliteit van DVD's, maar dan voornamelijk vanwege de lage resolutie/compressieblokken. Dit valt het ergst op als je een 4.3GB "back-up" filmpje downloadt ;)
en dat is nu juist wat er wel gebeurd.... Ikj ga contact zoeken met de shop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 15:35:
[...]

Het mag er echter niet te slécht uit zien
En dat blijft altijd het probleem: Een minder beeld is een feit, maar wat is niet meer acceptabel? Het antwoord op die vraag zal bij consument en fabrikant 9 vd 10 gevallen totaal verschillend zijn wegens een subjectief ipv objectief (wat hier niet mogelijk is) oordeel.
Wij vinden iets niet kunnen, maar reken er maar niet op dat de fabrikant met je meegaat! Zelfs de wet vd aantallen werkt niet altijd, want hoelang bleef Microsoft niet ontkennen dat de 360 krassen kon veroorzaken, ondanks dat het na zoveel klachten lachwekkend tegen alle feiten in bleef ontkennen.

'te slecht' is een subjectief gegeven, wat betekent dat het een onwinbare discussie wordt met de fabrikant...
De technici vinden het iig niet 'te slecht', dus dan zetten je argumenten helaas weinig zoden aan de dijk.

Maar Batsu, misschien dat de winkel 'm idd laat ruilen, want na 2 maanden hebben zij vast liever een goed geholpen, tevreden klant dan iemand die hun slechte service aan Jan en alleman verkondigt en als je 'm ruilt, kost 't hen geen geld, zij stellen Samsung direct aansprakelijk.

Hoop dat het zo werkt voor je!

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 290139 op 10-02-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 16:04:
[...]

En dat blijft altijd het probleem: Een minder beeld is een feit, maar wat is niet meer acceptabel? Het antwoord op die vraag zal bij consument en fabrikant 9 vd 10 gevallen totaal verschillend zijn wegens een subjectief ipv objectief (wat hier niet mogelijk is) oordeel.
Wij vinden iets niet kunnen, maar reken er maar niet op dat de fabrikant met je meegaat! Zelfs de wet vd aantallen werkt niet altijd, want hoelang bleef Microsoft niet ontkennen dat de 360 krassen kon veroorzaken, ondanks dat het na zoveel klachten lachwekkend tegen alle feiten in bleef ontkennen.

'te slecht' is een subjectief gegeven, wat betekent dat het een onwinbare discussie wordt met de fabrikant...
De technici vinden het iig niet 'te slecht', dus dan zetten je argumenten helaas weinig zoden aan de dijk.

Maar Batsu, misschien dat de winkel 'm idd laat ruilen, want na 2 maanden hebben zij vast liever een goed geholpen, tevreden klant dan iemand die hun slechte service aan Jan en alleman verkondigt en als je 'm ruilt, kost 't hen geen geld, zij stellen Samsung direct aansprakelijk.
Hoop dat het zo werkt voor je!
ik heb contact gezocht met de webwinkel dus ik ben benieuwd. Hoop nog steeds dat het opgelost kan worden. Want over het algemeen vind ik de kleuren en de zwartwaardes echt goed. SD wordt goed weergegeven, totdat het beeld gaat bewegen he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Fraai antwoord van de shop:

"Beste bas,

Uiterst spijtig om te vernemen dat uw aankoop een defect vertoond, u zult contact op moeten nemen met samsung om een huisbezoek in te plannen, zodat er een monteur naar uw tv komt kijken

Samsung : 08002020088"

Das handig zeg want ik woon in belgie dus een 0800 nummer is niet te bellen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ehhh, jij hebt met Samsung geen overeenkomst hoor, puur en alleen met de winkel waar je hem hebt gekocht! De winkel zal je moéten helpen! Dat ze je proberen af te schuiven is wel leuk, maar zo werkt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Brad Pitt schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 13:45:
Ehhh, jij hebt met Samsung geen overeenkomst hoor, puur en alleen met de winkel waar je hem hebt gekocht! De winkel zal je moéten helpen! Dat ze je proberen af te schuiven is wel leuk, maar zo werkt dat niet.
klopt maar voor een herstelling/reparatie dan zal dat toch via samsung moeten, of toch niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat mag de winkel zelf uitzoeken hè. Jij hebt met hun een overeenkomst, hoe zij het fixen is niet jouw probleem. Op deze manier proberen wel meer winkels onder hun verplichtingen uit te komen, ergerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Brad Pitt schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 14:18:
Dat mag de winkel zelf uitzoeken hè. Jij hebt met hun een overeenkomst, hoe zij het fixen is niet jouw probleem. Op deze manier proberen wel meer winkels onder hun verplichtingen uit te komen, ergerlijk.
ik heb ze zojuist een email gestuurd dat zij dit mogen regelen voor mij, ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net weer de technische dienst gebeld.
Heerlijk, het toestel hadden ze niet weer 'aangemeld' nadat ze 'm 'genezen' hadden verklaard.
Zoals ik eerder melde ben ik vorige week zelf langsgeweest om ze op de false contouring te wijzen nadat ze zeiden dat er niets mis mee was & vervolgens zouden ze verder gaan zoeken....
Mijn toestel stond dus sinds die tijd niet geregistreerd, bravo!!!

Ben vrij hard geweest & ze beaamden (hoe konden ze ook anders) dat 2,5 maand wel lang is. Ze bestellen nog 1x een onderdeel - maar konden niet zien welk onderdeel dat was, wat is dat voor een onzin! - en als dat niets uitmaakt, gaan ze Samsung crediteren.

Heb gezegd zelf contact met Samsung op te willen nemen, maar ze melden wat ik ook al ervaarde: je krijgt studenten van het callcentre aan de lijn die er zelf NIETS van weten!
Dus ze gaan (zeggen ze) zelf druk geven op Samsung als 't euvel niet wordt opgelost.

Dus wat kan er in het meest gunstige geval gebeuren: Dat ik na maanden zonder tv een nieuwe krijg, die hoogstwaarschijnlijk dezelfde perikelen zal vertonen, daar het paneel gewoon niet deugd....

Ach, als ik een nieuwe in verpakking krijg, levert het vast meer op op marktplaats...De 9e generatie Pioneer is net van 4000 naar 3000 euro gezakt, dus als ik m';n oude tv verkoop, stop met roken en dat geld in de tv stop EN m'n vrouw kan overhalen dat 3000 echt niet teveel is voor een tv.... Nee, kansloze missie....

ps: Hoorde in speciaalzaak dat Pioneer NIET stopt met Plasma, enkel met de <50inch modellen. Heeft iemand anders dit ook gehoord? Ik zou toch zweren dat Pioneer helemaal met de productie zou stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:18:
Net weer de technische dienst gebeld.
Heerlijk, het toestel hadden ze niet weer 'aangemeld' nadat ze 'm 'genezen' hadden verklaard.
Zoals ik eerder melde ben ik vorige week zelf langsgeweest om ze op de false contouring te wijzen nadat ze zeiden dat er niets mis mee was & vervolgens zouden ze verder gaan zoeken....
Mijn toestel stond dus sinds die tijd niet geregistreerd, bravo!!!

Ben vrij hard geweest & ze beaamden (hoe konden ze ook anders) dat 2,5 maand wel lang is. Ze bestellen nog 1x een onderdeel - maar konden niet zien welk onderdeel dat was, wat is dat voor een onzin! - en als dat niets uitmaakt, gaan ze Samsung crediteren.

Heb gezegd zelf contact met Samsung op te willen nemen, maar ze melden wat ik ook al ervaarde: je krijgt studenten van het callcentre aan de lijn die er zelf NIETS van weten!
Dus ze gaan (zeggen ze) zelf druk geven op Samsung als 't euvel niet wordt opgelost.

Dus wat kan er in het meest gunstige geval gebeuren: Dat ik na maanden zonder tv een nieuwe krijg, die hoogstwaarschijnlijk dezelfde perikelen zal vertonen, daar het paneel gewoon niet deugd....

Ach, als ik een nieuwe in verpakking krijg, levert het vast meer op op marktplaats...De 9e generatie Pioneer is net van 4000 naar 3000 euro gezakt, dus als ik m';n oude tv verkoop, stop met roken en dat geld in de tv stop EN m'n vrouw kan overhalen dat 3000 echt niet teveel is voor een tv.... Nee, kansloze missie....

ps: Hoorde in speciaalzaak dat Pioneer NIET stopt met Plasma, enkel met de <50inch modellen. Heeft iemand anders dit ook gehoord? Ik zou toch zweren dat Pioneer helemaal met de productie zou stoppen...
Hi,

Vervelend voor je! Wat een gedoe! Betaal je dik geld voor een goede tv (denk je) en dan wordt je zo in de zeik genomen! Laat het me weten als je gecrediteerd wordt, want ook ik ga proberen er iets aan te doen.
Net een mail van de winkel gehad dat er een servicemonteur langs gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 290139 schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:18:
Mja da's natuurlijk al een tijdje zo hè... De 9de generatie is er alleen maar in 50 en 60 inch. De 8ste (428 en 508(0)) was er nog in 42 inch te krijgen.

Of ze helemaal gaan stoppen is vooralsnog niet geheel zeker. Het lijkt er echter wel op. Men wil nu eenmaal niet (veel meer) betalen voor topkwaliteit these days. Bijzonder jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brad Pitt schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 17:05:
[...]

Mja da's natuurlijk al een tijdje zo hè... De 9de generatie is er alleen maar in 50 en 60 inch. De 8ste (428 en 508(0)) was er nog in 42 inch te krijgen.

Of ze helemaal gaan stoppen is vooralsnog niet geheel zeker. Het lijkt er echter wel op. Men wil nu eenmaal niet (veel meer) betalen voor topkwaliteit these days. Bijzonder jammer.
Okay, duidelijk.

Zag de 428XD trouwens voor 1599 bij de MM staan..... Maar vreemd genoeg staat de LX5090 (2999) daarnaast en zie ik als ze zo naast elkaar staan een behoorlijk verschil... Lijkt door de resolutie te komen, maar ik heb ook niet gevraagd hoe de instellingen stonden.
Ik merk wel dat ik nu echt overal op let en elk klein dingetje ga zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Batsu schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 10:08:
[...]

waarom heb je een nieuwe printplaat gekregen? wat was je klacht??
Late reactie maar omdat mijn scherm ook soms in- en uitschakelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Pfoe, tijdje niet hier geweest omdat het topic een beetje stil lag.
Nu ineens 2 pagina's verder en een hoop problemen.
Ik heb de 756 en sinds 2 weken mijn dvd-speler weer eens aangesloten. Ik speel normaal alles eigenlijk via de HDX af maar mijn vrouw heeft af en toe wel eens een 'gewoon' dvd'tje voor de kleine, zodoende.

Ik heb volgens mij geen last van false posterization via mijn dvd speler (Marantz DV8400 via component en optisch naar de receiver).
Wel heb ik alleen via de dvd speler dat het geluid flink voor loopt op het beeld, lipsync problemen dus.
Via de HDX en TV over de receiver is dit nauwelijks waarneembaar.
En mijn Marantz SR9200 heeft natuurlijk geen HDMI in- en outs.
Heb hem al proberen te verkopen maar dat schiet niet op, kost me zwaar geld na 5 jaar.
Baal ervan dat je altijd achter de feiten aan blijft hollen.

Ik vind wel dat SD content gewoon een te lage kwaliteit heeft voor een 50" scherm op een metertje of 3-3,5.
Vooral als je regelmatig een filmpje op Full HD kijkt.

Over bewegingsonscherpte bij snel pannen; is dit niet bij elk scherm het geval?
Op een CRT valt dit natuurlijk niet op omdat die een stuk kleiner zijn.

Over de monteur die hier het moederbord heeft vervangen ben ik ook niet zo te spreken. Meneer wilde het scherm zonder bescherming op de tafel leggen om er aan te sleutelen. Toen ik de opmerking maakte; "moet er geen deken onder?" Antwoorde meneer, "als u dat perse wilt...". Het frame krast toch al zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
coob schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 19:59:

Ik vind wel dat SD content gewoon een te lage kwaliteit heeft voor een 50" scherm op een metertje of 3-3,5.
Vooral als je regelmatig een filmpje op Full HD kijkt.
Hi Coob, wat zie jij dan bij SD content? Veel ruis of onscherpte??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ik al bang voor was.....

Technische dienst heeft identiek toestel er naast gezet en ja hoor.... Er is geen verschil, ook het andere toestel geeft exact dezelfde posterization bij dezelfde scenes.

Dus gewoon een geval van mindere kwaliteit van de hele serie en geen incidenteel technisch mankement, dus ik kan Samsung niets maken.

5 weken voor niets gewacht, ik zal als ik maandag 't toestel terug heb nog wat gaan uitproberen met HD-kwaliteit (ga blue ray van 'n vriend er op aansluiten met HDMI), de DVD-speler met component aansluiten & de upscaling via receiver laten lopen, maar balen doe ik sowieso....

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 290139 op 13-02-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Batsu schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:50:
[...]

Hi Coob, wat zie jij dan bij SD content? Veel ruis of onscherpte??
Het beeld is gewoon een stuk lager van kwaliteit dan HD materiaal.
Je ziet gewoon dat je pixels te kort komt.
Maar banding of posterization problemen heb ik niet zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291321

heb sinds een week een ps50a656 en ben zeer tevreden. alleen heb ik een probleem om mijn DVD recorder (met harder schijf) van Pioneer (dvr-540h) aan te sluiten.

het aansluiten dient op drie manieren te gebeuren: de tv-coax van uit de muur naar de recorder en van daar door linken naar de TV. Dit zorgt er dus voor dat de TV en de recorder posten kunnen ontvangen en dat de recorder rechtstreeks kan opnemen en ook de programmering (guideplus gemstar) kan ontvangen.

Anderzijds moet er ook een scart aangesloten worden van de recorder naar de TV om de recorder in staat te stellen de "TV te pauzeren".

Ten derde is er gewoon de audio en de s-video die via de versterker (of rechtstreeks) aan de TV wordt aangesloten.

HET PROBLEEM: als ik de recorder aanzet dient de TV automatisch over te schakelen naar het juiste kanaal zodat ik kan zien wat er op de recorder gaande is. dit doet hij niet goed. Hij schakelt wel over naar een kanaal, maar daar heb ik geen kleurenbeeld; wel zwart-wit. Ik kan wel manueel het kanaal via de afstandsbediening verzetten naar blijkbaar een ander dat wel de kleuren weergeeft.

"live-TV pauzeren" doet hij ook niet want hij ontvang dus niet het juiste kanaal.

wat doe ik fout?

aanpassing:
heb ondertussen al gezien dat ik bij één van de instellingen op de recorder de iutgang van de scart op video diende te zetten. Nu heb ik dus kleur, hoera.

alleen, ik kan nog steeds geen "live-tv-pauzeren".

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 291321 op 15-02-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

gele knopjes op je afstandbediening (dat pauzeert het beeld geloof ik, werkt voor alle ingangen).
(zat iig op de ouwe samsung plasma, lijkt me dat deze instelling ook op de nieuwe zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Belletje gehad van de service dienst van Samsung BE.

"Er worden/zijn onderdelen besteld en zodra deze binnen zijn bellen we u voor een afspraak".

Op zich fijn, maar welke onderdelen zijn er dan besteld? Weten jullie al wat er besteld/vervangen dient te worden.

Dat had ik dus eigenlijk moeten vragen maar was te verrast om zo te reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56962

Hey,

Kunnen jullie even melden of jullie je plasma kunnen 'horen' zoomen?
Ik heb ent de ps50a551 gekocht en vind dat die toch redelijk wat lawaai maakt.
Ok bij heldere scenes duidelijk meer dan bij andere mr zelf bij een volledig zwart beeld hoor ik de tv zoomen.

Wat bedoel ik met zoomen? Achteraan de tv hoor ik duidelijk een 'zoom' van de tv komen. Ik kan het ongeveer vergelijken met mijn externe hd die er tijdelijk naast ligt. Woensdag komen ze van samsung naar de tv zien maar ik zou graag nog wat referentiemateriaal hebben.

Hebben jullie een zoomgeluid. Een beetje of helemaal niet? Ik hoor het zelf 3.5 meter verder als ik in de zetel lig :(
Natuurlijk maar vaag. Maar ik let hier natuurlijk wel op (ik denk wel iedereen die deze forums bezoekt).

Bedankt voor de feedback!
Bafke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Anoniem: 56962 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:36:
Ja, da's niet zo vreemd. De een hoort het wel, een ander weer helemaal niet. Mijn Pioneer zoemt ook, bij witte/heldere content meer dan wanneer het beeld donker is. Da's de voeding en doe je weinig aan. Bij sommige mensen helpt het om de schroeven aan de achterkant vaster te draaien, zou je dus ook kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 56962 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 13:36:
Hey,

Ik heb ent de ps50a551 gekocht en vind dat die toch redelijk wat lawaai maakt.
Ok bij heldere scenes duidelijk meer dan bij andere mr zelf bij een volledig zwart beeld hoor ik de tv zoomen.

Wat bedoel ik met zoomen? Achteraan de tv hoor ik duidelijk een 'zoom' van de tv komen. Ik kan het ongeveer vergelijken met mijn externe hd die er tijdelijk naast ligt. Woensdag komen ze van samsung naar de tv zien maar ik zou graag nog wat referentiemateriaal hebben.

Hebben jullie een zoomgeluid. Een beetje of helemaal niet? Ik hoor het zelf 3.5 meter verder als ik in de zetel lig :(
Natuurlijk maar vaag. Maar ik let hier natuurlijk wel op (ik denk wel iedereen die deze forums bezoekt).

Bedankt voor de feedback!
Bafke
Ik heb het ook met de 656 van samsung. Ik vind het niet echt storen, geluid staat toch hard genoeg. Inderdaad is het de voeding. Die moet harder werken bij wit scherm (hoger verbruik dus meer werken voor de voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Batsu schreef op maandag 16 februari 2009 @ 10:36:
Belletje gehad van de service dienst van Samsung BE.

"Er worden/zijn onderdelen besteld en zodra deze binnen zijn bellen we u voor een afspraak".

Op zich fijn, maar welke onderdelen zijn er dan besteld? Weten jullie al wat er besteld/vervangen dient te worden.

Dat had ik dus eigenlijk moeten vragen maar was te verrast om zo te reageren
Ik denk net als bij mij de voeding of het mainfraim, iig iets dat met de beeldverwerking te maken heeft.
Het is lijkt mij net als bij mij gewoon uitproberen of nieuwe onderdelen effect hebben, een beetje als een arts die de ziekte van de patient niet kan vinden en allerlei behandelingen uitprobeert om maar te kijken of er misschien een is die effect heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 15:04:
[...]

Ik denk net als bij mij de voeding of het mainfraim, iig iets dat met de beeldverwerking te maken heeft.
Het is lijkt mij net als bij mij gewoon uitproberen of nieuwe onderdelen effect hebben, een beetje als een arts die de ziekte van de patient niet kan vinden en allerlei behandelingen uitprobeert om maar te kijken of er misschien een is die effect heeft....
als de patient dan uiteindelijk wel beter wordt vind ik het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291321

ksi schreef op zondag 15 februari 2009 @ 22:00:
gele knopjes op je afstandbediening (dat pauzeert het beeld geloof ik, werkt voor alle ingangen).
(zat iig op de ouwe samsung plasma, lijkt me dat deze instelling ook op de nieuwe zit).
ik bedoel TV-pauzeren via de HD recorder. (time-shift)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Nou vandaag komen ze langs... ben benieuwd!

• ksi

ksi

Anoniem: 291321 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:06:
[...]

ik bedoel TV-pauzeren via de HD recorder. (time-shift)
Oke, niet helemaal begrepen. Maar geeft dat nog beetje goed beeld via scart dan op een 50 inch plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb de 42 A450 sinds gisteren, nu is de maximale aangeraden resultie tussen de PC en de TV via HDMI (ingang 2) maar 1024 x 768.

Het probleem is dat je dan zwarte balken krijgt ivm de verhouding.

Als ik de uitvoer van PC naar TV op 13 x 7 zet (ben even de exacte verhouding kwijt) dan is het beeld WEL schermvullend uiteraard maar krijg ik bij bewegende beelden, onderaan een soort spiegelende lijn in beeld, dus hij trekt wellicht de resolutie niet.

Heeft iemand enig idee of een tip hieromtrent. Ik wil gewoon graag schermvullend content vanuit mijn PC kunnen bekijken via HDMI naar deze 42" TV.
Eigenlijk toch geen onredelijke wens zou je zeggen ;-)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

gewoon 720p uitsturen als je videokaart dit kan, anders 1280x720
dat is de juiste verhouding, en geeft gewoon een breedlbeeld beeld.
heeft te maken dat plasma niet echt vierkante pixels heeft, maar meer rechthoekige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275797

ksi schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:25:
heeft te maken dat plasma niet echt vierkante pixels heeft, maar meer rechthoekige.
Déze, uiteraard niet élke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ptoeneigh
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ksi schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:25:
gewoon 720p uitsturen als je videokaart dit kan, anders 1280x720
dat is de juiste verhouding, en geeft gewoon een breedlbeeld beeld.
Inderdaad 1280x720 werkt werkt wel!! Thanks!

Wat men anders ook kan doen is het beeld van de DVD bijvoorbeeld met BSplayer op 4:3 zetten.. maar goed die 1280x720 is natuurlijk beter.

Ik heb begin deze maand ook een full hd 32" LG LCD gekocht voor de slaapkamer aan de muur.. resolutie is natuurlijk hoger, maar je merkt bij plasma wel dat zwart ook echt zwart is.
Verder vind ik die LCD ook prima presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Hmmm met betrekking tot de posterization/false contouring.
Ik hjeb met de laptop een dvd bekeken en in de laptop het type tv op PAL gezet. Dit gaf de eerder geschetste problemen.

Hierna in de laptop mijn tv op type NTSC gezet en voila, geen problemen meer! Ik ga dit zeker terugkoppelen naar de winkel waar ik hem gekocht heb en Samsung.

Deze TV heeft dus problemen met 50Hz (dus TV en DVD!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Anoniem: 290139 schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:28:
Waar ik al bang voor was.....

Technische dienst heeft identiek toestel er naast gezet en ja hoor.... Er is geen verschil, ook het andere toestel geeft exact dezelfde posterization bij dezelfde scenes.

Dus gewoon een geval van mindere kwaliteit van de hele serie en geen incidenteel technisch mankement, dus ik kan Samsung niets maken.

5 weken voor niets gewacht, ik zal als ik maandag 't toestel terug heb nog wat gaan uitproberen met HD-kwaliteit (ga blue ray van 'n vriend er op aansluiten met HDMI), de DVD-speler met component aansluiten & de upscaling via receiver laten lopen, maar balen doe ik sowieso....
Hoe is de BR geweest op je tv?
Probeer eens een 60Hz signaal (ala NTSC) naar je tv te sturen via je laptop als dat kan! Ik zie zeker wel verschil! En ik ga samsung wel wat maken want feit is dat deze tv (656) problemen geeft met 50Hz content!! En dat is toch wel waar ik hem voor gekocht heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Update gehad van de webwinkel:

"Beste,

Het heeft niets met de extra garantie te maken, als het service center geen probleem kan vinden, dan is er ook geen probleem.

Het is dus geen defect volgens het service center"

Ben ik lekker klaar mee! Koop je een TV + aanvullende garantie (voor in totaal >1500 euro) wordt je zo afgescheept. Dus ik ga me beraden op vervolgstappen! Vervelend gedoe allemaal zeg! :(

:(

[ Voor 3% gewijzigd door Batsu op 04-03-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Zit al een tijd te dubben over de aanschaf van mijn nieuwe tv.

De samsung 50A756 of de Pioneer Kuro9.

Uiteraard wordt de laatste overal geprezen. de prijs is er dan ook naar zit €1.000,-- tussen op kieskeurig.

Ik heb nu de samsung 42Q7h heeft het op zich altijd redelijk gedaan. Maar ook wat grappen mee gehad.

Ik lees nu over de 5 serie het judder probleem, is dit in de 7 serie ook het geval?

Het liefst ga ik voor de samsung (prijstechnisch) dan kan ik er namelijknog 2 speakers halen voor het verschil. Maar wil nu ook wel eens optimaal gaan genieten van mijn full-hd movie collectie .Ik heb al bij een aantal mediamarkten gekeken, maar bij geen filiaal zie ik de toestellen naast elkaar.

Met andere woorden is de €1.000,-- verschil gerechtvaardigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 22:21
Ik heb een vraag voor de samsung plasma bezitters onder ons. Ik heb de Panasonic's en de Samsung plasma's met elkaar vergeleken en kon bijna geen enkel verschil zien en omdat het prijsverschil tussen een 50" pana en samsung vrij groot is, is de keuze logischerwijs de samsung geworden. Nu heb ik geweldige prijzen gevonden voor de PS50A457 (699 euro) en PS50A557 (729 euro). Natuurlijk zou iedereen voor die minimale prijsverschil de full hd versie nemen, maar heeft deze 5 serie van de plasma's ook veel last van judder zoals de lcd reeks. Welke zouden jullie aanraden?

Ook niet onbelangrijk om te vermelden. Full hd materiaal wordt nog niet gekeken. Eerder sd (via satelliet), hd en om xbox te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Zou bij een 50 inch toch wel voor een FullHD gaan en in de toekomst de ontwikkelingen.
Met 42 inch kom je vaak wel met een HDready weg.

Hangt verder natuurlijk af (naast wat voor beeldmateriaal je bekijkt) ook af van de afstand waarop je kijkt. Verder dan zeg 2,5-3 meter en een FullHD is weer minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Is er al iets bekend over de nieuwe 8 serie. Deze schijnt april/mei te komen.

op internet bar weinig over te vinden, in een taal die ik snap althans.

OP AVS loopt er een thread over.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1108053

ziet er veel belovend uit.

Mevrouw Hoodlum was niet zo blij mte de rode gloed op de samsung 756, de 50B856 heeft hier geen last vban, gewoon lekker zwart
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.