Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb samsung maar weer eens gecontacteerd!

er komt weer een technieker, hopelijk ziet hij wat ik zie, zodat er iets aan gedaan kan worden!

to be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Samsung 756, prachtige tv, alleen heb ik 2 dingen.

Teletekst vind ik nauwelijks bruikbaar, tv reageert zo traag, en geluid valt weg als je teletekst gebruikt.....

Als de tv in standby staat springt hij af en toe spontaan aan en dan daarna gelijk weer uit, anderen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 10:18
Yeah de nieuwe B850 is verkrijgbaar.

Hij ziet er echt goed uit. Super dun scherm, mooi design IMHO en veel gadgets erop. NU nog een review afwachten dan kan ik hem bestellen.

1650 is een mooi prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:27:
Ik heb de Samsung 756, prachtige tv, alleen heb ik 2 dingen.

Teletekst vind ik nauwelijks bruikbaar, tv reageert zo traag, en geluid valt weg als je teletekst gebruikt.....

Als de tv in standby staat springt hij af en toe spontaan aan en dan daarna gelijk weer uit, anderen ook last van?
Jup, komt omdat UPC iets aan de teletextcode veranderd heeft.
Hebben meerdere nieuwe tv's last van.
Mijn pa heeft een 40LE856 en had er ook last van en had al contakt opgenomen met de helpdesk van Samsung.
Dat was een paar weken geleden en men vertelde mijn pa dat ze bezig waren met een firmware-update voor de verschillende plasma, en LCD-schermen.
Toevallig werd ie gisteren gebeld door de servicedienst van Samsung of ze de nieuwe firmware vandaag konden komen instaleren.
Zelf heb ik er ook last van met mijn 50PS756A maar ik kom niet echt verder op de download-site van Samsung.
Als je 'dutch' kiest bij firmware krijg je alleen een manual hoe te installeren maar de firmware zelf kom ik niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:57
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:27:
Alleen tijdens het poetsen zo 2x per week ;) Vindt het wel erg mooi hoor die tiptoetsen maar oh zo gevoelig, je hoeft het maar te aaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
Hoodlum77 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 10:57:
Yeah de nieuwe B850 is verkrijgbaar.

Hij ziet er echt goed uit. Super dun scherm, mooi design IMHO en veel gadgets erop. NU nog een review afwachten dan kan ik hem bestellen.

1650 is een mooi prijsje.
Heb je de tv al ergens gezien? Ik kan namelijk alleen foto's ervan vinden.Ben ook benieuwd naar een review.Als je leest hoe Samsung over hun nieuwe tv's "opscheppen".Worden zeker toppers de 650 en 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de LE46A656 en m'n ouders de PS50756. Ik vind ze allebei prachtige tv's met mooi beeld.
Maar de 756 heeft veel meer mogelijkheden zoals 't aansluiten aan je netwerk en gewoon films en foto's bekijken vanuit je luie stoel die opgeslagen zijn in je computer.
Je kan zelfs als je draadloos netwerk hebt, je telefoon, in mijn geval Nokia N82, draadloos met je tv verbinden en op de tv zappen naar de foto's die in je telfoon opgeslagen zijn. Dus je hoeft 'm niet eens aan je tv aan te sluiten.
Als er mensen zijn die een nieuwe tv willen aanschaffen, zou ik boven de 40" inch voor een Full HD gaan. Daaronder heeft 't toch geen zin. Is alleen maar weggegooid geld, en ik zou zeker een Samsung nemen.
Als er nog vragen zijn wil ik ze zeker beantwoorden..

Alvast veel succes iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Noreia schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 08:19:
[...]

Heb je de tv al ergens gezien? Ik kan namelijk alleen foto's ervan vinden.Ben ook benieuwd naar een review.Als je leest hoe Samsung over hun nieuwe tv's "opscheppen".Worden zeker toppers de 650 en 850.
Volgens verschillende berichten op oa AVS zal hij begin Mei verschijnen.

Ik had Samsung al gemailed, maar daar kwam niks zinnigs uit.
Iets in de trend van: wij hebben geen inzicht in de voorraad van de retailers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hmm, ik merk dat het SBS6 logo nu al in beeld blijft staan op een witte achtergrond bij mijn 756.
Lekker dan, ik dacht dat je tegenwoordig heel gek moest doen om een plasmascherm in te laten branden.
Als het dan al echt ingebrand is.
Ik heb een tijd die zwart/witte balk laten lopen maar het is nog niet helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:14
ik wil deze week nog een nieuwe tv aanschaffen!

word het de PS50A756 of de PS50A656 die 300,- goedkoper is!

wat raad u mij aan!?

zijn er technische gebreken aan 1 van de 2?

ik lees hier allemaal over problemen met ''posterization'' is dat van toepassing op de PS50A656?

ik hoor graag van u!

groeten!

[ Voor 27% gewijzigd door BekSide op 24-04-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Never niet het witte scherm gebruiken die als optie zit bij de rentention stuff. Op de een of andere manier vergeten deze pixels de maximale intensiteit die ze eerder konden behalen, waardoor eventuele retentie veel langer zichtbaar blijft.
Dus niet je witte scherm laten staan, of kijken of je ook een of andere embleem hebt. Wil je dit wel doen, doe het dan erg snel en laat het zeker niet minutenlang opstaan...
(das min of meer mijn ervaring met mijn 42q91)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
coob schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:06:
Hmm, ik merk dat het SBS6 logo nu al in beeld blijft staan op een witte achtergrond bij mijn 756.
Lekker dan, ik dacht dat je tegenwoordig heel gek moest doen om een plasmascherm in te laten branden.
Als het dan al echt ingebrand is.
Ik heb een tijd die zwart/witte balk laten lopen maar het is nog niet helemaal weg.
Dat is IMAGE RETENTION voor de 1000e keer. Het gaat in de loop van de tijd weg. Ik hoop dat je je tv op Cinema hebt gezet en op 50% contrast? Samsungs hebben van IR meer last dan de Pana's en Pioneer. Maargoed, je betaalt er ook een lagere prijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
BekSide schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:23:

wat raad u mij aan!?

ik lees hier allemaal over problemen met ''posterization'' is dat van toepassing op de PS50A656?

ik hoor graag van u!

groeten!
Ik heb zelf de 656 en er veel posterization op gezien. Echter sinds de laatste firmware update is dit sterk verminderd en heb ik eigenlijk geen klachten. Zwart, kleuren beel is gewoon goed!

Ga naar de winkel en vergelijk de tv's met eigen instellingen en apparatuur!

good luck en laat weten wat je ehbt besloten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Batsu schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:44:
[...]

Ik heb zelf de 656 en er veel posterization op gezien. Echter sinds de laatste firmware update is dit sterk verminderd en heb ik eigenlijk geen klachten. Zwart, kleuren beel is gewoon goed!

Ga naar de winkel en vergelijk de tv's met eigen instellingen en apparatuur!

good luck en laat weten wat je ehbt besloten!
Goeie tip batsu! Net ook even de nieuwe firmware erop gezet en het ziet er inderdaad een stuk beter uit, vooral heel duidelijk te zien op gezichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Helox-in-a-box schreef op maandag 27 april 2009 @ 21:01:
[...]

Goeie tip batsu! Net ook even de nieuwe firmware erop gezet en het ziet er inderdaad een stuk beter uit, vooral heel duidelijk te zien op gezichten.
exact!

Ik kan er nu mee leven en heb besloten de tv te houden en geen gedoe meer met samsung aan te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
iemand ervaring/ idee over de PS50B650? nieuwe serie plasma van samsung.... voor een mooie prijs, denk er dus zeer sterk over deze even binnen te knikkeren,,,, allen nog geen revieuw te vinden over het beestje:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook al iets over de PS50B850? Wat is het verschil met de PS50B650?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:56:
hebben jullie ook al iets over de PS50B850? Wat is het verschil met de PS50B650?
kijk eens op samsung.com (USA site) of kieskeurig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
StealthyPeanut schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 11:10:
[...]

Dat is IMAGE RETENTION voor de 1000e keer. Het gaat in de loop van de tijd weg. Ik hoop dat je je tv op Cinema hebt gezet en op 50% contrast? Samsungs hebben van IR meer last dan de Pana's en Pioneer. Maargoed, je betaalt er ook een lagere prijs voor.
Weet ik wel maar aan de andere kant van het scherm bleef een logo van die zeppelin van de kinderprogramma's 's morgens ook staan maar die was na enkele minuten weer weg, het SBS6 logo niet, die zie ik eigenlijk altijd op een wit scherm.
En ja, ik heb de eerste 200 uren rustig aan gedaan met de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
Beste tweakers!

even een vraagje voor iemand die mishcien ervaring heeft met een samsung tv waar de DNLA functie opzit.

ik heb zojuist een film op mijn pc gezet, een HD film. ik kan deze ook via de tv vinden op mijn pc alleen zegt hij dat het bestandstype niet word ondersteund,

heeft iemand van jullie enig idee in welk type ik hem moet omzetten en met welk programma.

ik heb de PS50B650.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
BekSide schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:12:
heeft iemand van jullie enig idee in welk type ik hem moet omzetten en met welk programma.

ik heb de PS50B650.
Staat dat niet in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
er staat alleen in de handleiding welke formaten hij ondersteund, maar dat zijn er een hele boel en volgens mij staan mijn videobestanden ook gewoon in een goed formaat.

iets over converteren staat er iid niet in, vandaar dat ik me afvroeg of iemand hier er wat meer over weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Laatst online: 09-09 16:14
BekSide schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:23:

wat raad u mij aan!?

ik hoor graag van u!

groeten!
Ik neem aan dat je er rekening mee houdt dat je met je nieuwe tv 5-10 jaar minimaal gaat doen toch? Dan zou ik er maar niet op bezuinigen. Die paar honderd euro maakt voor zoveel jaar natuurlijk geen bal uit. Waarom ga je niet voor de nieuwe serie van Samsung? Die hebben flinke voordelen t.o.v. de oude generatie.

Ik ben zelf erg benieuwd hoe de nieuwe 8-serie van Samsung gaat presteren t.o.v. de nieuwe Panasonics en de Pioneer Kuro 9G.

[ Voor 7% gewijzigd door -Moondust- op 06-05-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
ik heb ondertussen de keus gemaakt,

het is het nieuwe model inderdaad geworden, de SAMSUNG PS50B650

:D:D hij is super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

gefeliciteerd!
maar een iets uitgebreidere post over de opties ervaringen instellingen, beeld geluid enzo mag wel hoor :)
als er nog meerdere mensen zitten te denken om deze tv te halen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Hmm, mij pa heeft zijn 8 serie LCD-scherm van Samsung om mogen ruilen voor het nieuwe 40B7000 LED-scherm vanwege de problemen met teletext!
Ik heb ook na de laatste firmware nog steeds problemen met teletext op mijn PS50A756.
Weer contact met Samsung gehad en nu krijg ik 'speciale' firmware op een USB-stick opgestuurd.
Ben benieuwd. Anders krijg ik misschien ook wel een ruilactie met mijn scherm.
Nieuwe 8-serie plasma is ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
Dames en heren!

heb ondertussen even een paar foto's gemaakt voor degene die geintresseerd zijn naar de samsung PS50B650!

http://img4.imageshack.us/gal.php?g=013yjd.jpg

een aantal foto's van mijn huidige set up, er word nog gewerkt aan de andere slaapkamer dus het is een tijdelijke rustplaats;)

het beeld valt mij heel erg mee! heb er geen enkele klacht over wat betreft de beeldkwaliteit,
nu ben ik op het gebied van beeld ook niet echt een expert dus verwacht geen diepgaande onderzoeken, maar ik zie wel in hoeverre het er beter of slechter uitziet tov mijn vorige tv.

ik heb op dit moment nog geen blu ray speler, ben daar wel mee bezig dus kan eigenlijk nog niet echt het full hd gedeelte beoordelen, via media center stream ik mijn films nu door naar mijn tv, en als het goed is moet dit ook in 1080P kunnen als ik me niet vergis, maar ben er dus nog niet aan toe gekomen een full hd film te bekijken.

de tv beschikt zelf ook over de mogelijk heid om een film te streamen zonder tussenkomst van windows media center of een xbox.
werkt heel simpel en gemakkelijk!

het geluid van de tv is wel wat minder dan moet ik zeggen, de speakers zitten aan de achterkant, het had beter kunnen zijn. zeker wanner de tv straks tegen de muur hangt ben ik bang dat het geluid er niet beter op word, maar daar heb je uiteraard ook de cinema setjes voor.

voor de rest prachtige tv! over gevallen als reflexie in het beeld kan ik weinig zeggen omdat hij toch in een dondere hoek staat en het licht er niet op valt.

mochten er vragen zijn, of wil je een specifiek aspect zien van de tv laat het me horen!

Groeten BekSide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
BekSide schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:02:
Dames en heren!

heb ondertussen even een paar foto's gemaakt voor degene die geintresseerd zijn naar de samsung PS50B650!

http://img4.imageshack.us/gal.php?g=013yjd.jpg

een aantal foto's van mijn huidige set up, er word nog gewerkt aan de andere slaapkamer dus het is een tijdelijke rustplaats;)

het beeld valt mij heel erg mee! heb er geen enkele klacht over wat betreft de beeldkwaliteit,
nu ben ik op het gebied van beeld ook niet echt een expert dus verwacht geen diepgaande onderzoeken, maar ik zie wel in hoeverre het er beter of slechter uitziet tov mijn vorige tv.

ik heb op dit moment nog geen blu ray speler, ben daar wel mee bezig dus kan eigenlijk nog niet echt het full hd gedeelte beoordelen, via media center stream ik mijn films nu door naar mijn tv, en als het goed is moet dit ook in 1080P kunnen als ik me niet vergis, maar ben er dus nog niet aan toe gekomen een full hd film te bekijken.

de tv beschikt zelf ook over de mogelijk heid om een film te streamen zonder tussenkomst van windows media center of een xbox.
werkt heel simpel en gemakkelijk!

het geluid van de tv is wel wat minder dan moet ik zeggen, de speakers zitten aan de achterkant, het had beter kunnen zijn. zeker wanner de tv straks tegen de muur hangt ben ik bang dat het geluid er niet beter op word, maar daar heb je uiteraard ook de cinema setjes voor.

voor de rest prachtige tv! over gevallen als reflexie in het beeld kan ik weinig zeggen omdat hij toch in een dondere hoek staat en het licht er niet op valt.

mochten er vragen zijn, of wil je een specifiek aspect zien van de tv laat het me horen!

Groeten BekSide
Mooi ding :) ben benieuwd hoe de zwartwaardes je bevallen. Imo valt het net een tikje tegen bij de 656 aangezien het opvalt als het scherm schakelt tussen de uit-stand (als het totale beeld zwart is) en totaal zwart met een klein dingetje in beeld (bv zwart beeld met tv logo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Mijn 756 geeft ook niet echt zwart weer, je ziet goed dat het scherm 'aan' is zeg maar.
Viel mij tegen iig. Een van de belangrijkste redenen waar ik een plasma voor gekocht heb.

Lees ook mijn review.
productreview: Samsung PS50A756 review door coob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
ik lees dat er zowel een nieuwe series 8 PS50B850 als een 650 is met een flink prijsverschil. verschil in specs echter kan ik niet vinden. iemand meer info? 24p probleem lijkt iig nu echt opgelost en ze hebben geen roder lijn meer om de kast (vind ik een pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
nieuwe firmware beschikbaar voor de PS50A656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
En ook nieuwe firmware voor de PS50A756.
V1013.1 12-5-09

Ik heb hem er net opgezet en teletekst van UPC lijkt nu eindelijk naar behoren te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan de nieuwe plasma van Samsung te kopen. (PS63B680) voor 2800 euro.
Gemiddeld verbruik : 390 Watt.
Toestel is pas vorige week op de markt gekomen. Specs zien er goed uit, wacht uiteraard op demo.
Weet er iemand iets meer van dit toestel ? Wat is eigenlijk het verschil tussen aan A en een B ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
In ieder geval het verbruik, voor mijn PS50A756 geeft Samsung een maximaal verbruik op van 550W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Tweaker,

ik converteer de films naar .AVI en dat gaat prima... is echt super... en makkelijk!
Helox-in-a-box schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:49:
[...]

Staat dat niet in de handleiding?
Nee, dit staat niet echt in de handleiding, maar wel op de site van Samsung welke bestanden hij accepteert.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede samsung'ers. Ik heb een samsung PS50A756 en die heeft de mogelijkheid om via de tv internet binnen te laten komen (medi@2.0 , internet@tv, widgets). Ik kan echter in de handleiding nergens vinden waar ik dat aan kan zetten???? Iemand een idee, de internetverbinding werkt, en de tv heeft deze functionaliteit.

Waar kan ik die widgets vinden? Ik heb mijn tv op internet aangesloten en die verbinding werkt volgens de tv, maar ik kan nergens die widgets vinden. Volgens de site van samsung moet mijn tv dit kunnen (plasma PS50a756) maar ik zie nergens de mogelijkheid om de widgets te kiezen of aan te zetten. Graag jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op zondag 17 mei 2009 @ 04:35:
Ben van plan de nieuwe plasma van Samsung te kopen. (PS63B680) voor 2800 euro.
Gemiddeld verbruik : 390 Watt.
Toestel is pas vorige week op de markt gekomen. Specs zien er goed uit, wacht uiteraard op demo.
Weet er iemand iets meer van dit toestel ? Wat is eigenlijk het verschil tussen aan A en een B ?
Like, what the fuck? Waarom koop je dan geen Pioneer als je zoveel geld uit wil gaan geven aan een tv? De Pioneer geeft met afstand echt de beste beeldkwaliteit van alle tv's. Of MOET je per se een 63" tv hebben? Waarom niet een dikke 50" tv met veel betere beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36
Pff, 63" lijkt me best een valide aankoopargument. Die nieuwe Samsungs zijn ook verre van slecht lijkt mij. Dus als je gewoon lekker een groot scherm wilt, waarom niet? Dan kun je net zo goed gaan roepen bij iedereen die een 50" van ~1300 euro koopt dat ze beter een hele goeie 42" kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik zeg toch, als hij per se een 63" wil hebben moet hij die kopen, maar Pioneer heeft bijvoorbeeld ook een 60" tv van 3200 euro. Die 3" kan je dan wel missen denk ik? Zeker als je ziet wat voor een beeld je krijgt op die beelddiagonaal.

http://www.kieskeurig.nl/...ioneer/pdp-lx6090/223866/

Ben trouwens wel benieuwd waar je de tv gaat plaatsen? Heb je een aparte gamekamer? :D

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-05-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Toetie,

't is niet mogelijk om de samsung direct aan internet te verbinden. Je moet 'm verbinden met een router waar ook je computer staat aangesloten. Je kan alleen bestanden afspelen die op je computer of MediaCenter is opgeslagen en die de Samsung ook ondersteunt. Je hebt een speciaal programma nodig die die bestanden naar je Samsung stuurt. De widgets kan je van internet downloaden en via je computer bewerken, maar daar heb ik niet veel aan gedaan omdat ik 't niet echt nuttig vind... Je kan 'm bv. gebruiken als kookboek, kinderboek etc.
Succes verder
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 16:58:
Hallo mede samsung'ers. Ik heb een samsung PS50A756 en die heeft de mogelijkheid om via de tv internet binnen te laten komen (medi@2.0 , internet@tv, widgets). Ik kan echter in de handleiding nergens vinden waar ik dat aan kan zetten???? Iemand een idee, de internetverbinding werkt, en de tv heeft deze functionaliteit.

Waar kan ik die widgets vinden? Ik heb mijn tv op internet aangesloten en die verbinding werkt volgens de tv, maar ik kan nergens die widgets vinden. Volgens de site van samsung moet mijn tv dit kunnen (plasma PS50a756) maar ik zie nergens de mogelijkheid om de widgets te kiezen of aan te zetten. Graag jullie hulp!
Hallo, ik heb gister gelezen over de nieuwe mogelijkheden van de Samsung Plasma over verbinding met Internet..
Inderdaad zijn er nu meer mogelijkheden, maar omdat ik nog de oude versie heb, kan ik 't niet uitproberen.. helaas...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
Wat is het verschil tussen de A en B versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
mdj84nl schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:31:
Wat is het verschil tussen de A en B versies?
A wil zeggen ''oud''

B nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
eerste review van de nieuwe B850

Ken de kwaliteit van de bron niet http://www.pcworld.idg.co.../series_8_ps50b850/305871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat de PS50A756 van Samsung 100Hz is maar ik heb er ook een die ik heb aangesloten op een UPC Mediabox maar als ik deze aan zet staat er toch echt 50Hz en heb nog nooit 100Hz gehad.
Graag zou ik dus willen weten of jullie wel 100Hz kunnen krijgen en hoe, misschien door instellingen in de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

DaBuzzzzz schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 00:36:
ik lees dat er zowel een nieuwe series 8 PS50B850 als een 650 is met een flink prijsverschil. verschil in specs echter kan ik niet vinden. iemand meer info? 24p probleem lijkt iig nu echt opgelost en ze hebben geen roder lijn meer om de kast (vind ik een pro)
Ik heb gisteren ook even bij de Mediamarkt gekeken, juist daarvoor. Zover ik kan bepalen zijn de enige verschillen:

B850 t.o.v. B650:

- Ultra Filter Bright Plus ipv Ultra Filter Bright
- Grijze ToC ipv Rode ToC
- 1" diep ipv 2"

Voor mij persoonlijk reden om voor de B650 te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Boushh schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:31:
[...]

Ik heb gisteren ook even bij de Mediamarkt gekeken, juist daarvoor. Zover ik kan bepalen zijn de enige verschillen:

B850 t.o.v. B650:

- Ultra Filter Bright Plus ipv Ultra Filter Bright
- Grijze ToC ipv Rode ToC
- 1" diep ipv 2"

Voor mij persoonlijk reden om voor de B650 te gaan :)
Je vergeet nog:

- 15 watt x 2 sound with woofer instead of 10 watt x 2 no woofer
- B850 heeft twee calibratie-settings voor overdag/snachts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
Vandaag de 850 bekeken bij MM. Super mooi apparaat. War is ie dun zeg. Iedereen dacht dat het een LCD/led was.
Nog niet met de instellingen kunnen spelen.

Maar dit gaat mijn tv worden vandaag besteld online. 1650 incl bezorgen. 50b850 dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Hoodlum77 op 05-06-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Hoodlum77 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:39:
Vandaag de 850 bekeken bij MM. Super mooi apparaat. War is ie dun zeg. Iedereen dacht dat het een LCD/led was.
Nog niet met de instellingen kunnen spelen.

Maar dit gaat mijn tv worden vandaag besteld online. 1650 incl bezorgen. 50b850 dus.
Voor mij gaat dit hem ook waarschijnlijk worden maar ik wil hem wel eerst goed zien spelen. Ga er voor naar Raf, wat betere omgeving om te testen dan de MM

graag je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat een vette tv, zo dun en ook nog eens betaalbaar. Volgens mij is dait verreweg de meest betaalbare dunne tv die er is. En als de claim waar is dat de beeldkwaliteit vergelijkbaar is met de Pioneer plasma's dan verdient ie toch een eigen topic? Nu zit ie hier een beetje verstopt in dit topic en gaat alle aandacht uit naar de nieuwe generatie Panasonics.

Overgens heb ik wel een beetje mijn twijfels over het niveau van die review. Wat ze zeggen over de subfield-drive klopt nl volgens mij niet: bij zo´n subfield drive wordt 1 beeld meerdere keren opgelicht en wordt er niet gewisseld van beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:58:
[...]

Wat een vette tv, zo dun en ook nog eens betaalbaar. Volgens mij is dait verreweg de meest betaalbare dunne tv die er is. En als de claim waar is dat de beeldkwaliteit vergelijkbaar is met de Pioneer plasma's dan verdient ie toch een eigen topic? Nu zit ie hier een beetje verstopt in dit topic en gaat alle aandacht uit naar de nieuwe generatie Panasonics.

Overgens heb ik wel een beetje mijn twijfels over het niveau van die review. Wat ze zeggen over de subfield-drive klopt nl volgens mij niet: bij zo´n subfield drive wordt 1 beeld meerdere keren opgelicht en wordt er niet gewisseld van beeld)
Ik wordt er steeds warmer van. Nog een lovende review from downunder!. Overigens is het in de USA de PN en Niet de PS.

Ik hoop snel op échte reviews. Heb bij AVforums al requests gedaan

http://www.smarthouse.com...nd_Large_Display/M9F8U2C4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben ook wel benieuwd naar een echte review, want ook deze vent heeft niet door wat een 600Hz subfield-drive betekent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 09:05
Zijn beiden inderdaad enorm brakke reviews, met weinig tot geen echte waarde. Snap niet dat dat soort sites überhaupt een bestaansrecht hebben. Marketing/reclame foldertje overtikken, naampie er boven, klaar.

Incl. slecht gephotoshopte foto's van de tv met een "tv-beeld" er op. Man man man, moet niet gekker worden.

[ Voor 21% gewijzigd door Brad Pitt op 08-06-2009 15:36 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 07:30
Door Oscar ook gewezen op dit topic vanuit het pana-topic.. de 850 ziet er inderdaad goed uit, en de prijs ligt nog onder een pana 50v10.. Alhoewel je natuurlijk ook maar de helft TV krijgt ;-)

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Oscar Mopperkont schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:58:
[...]

De tv krijgt nogal matige reviews en dat op Kieskeurig.nl waar de meeste al erg snel tevreden zijn.

http://www.kieskeurig.nl/.../ps58b850/reviews/328057/

Mensen gaan zelfs hun toestel omruilen :(

Beeld:
In eerste instantie heb ik nog niet de optimale instellingen gevonden.

Ben hier nog niet helemaal tevreden over. Gebruik UPC digitaal, maar het beeld is nog niet optimaal.

Ik heb deze plasma nu een paar dagen en ga morgen de winkel bellen dat ze hem weer kunnen ophalen

De eerste en grootste ergernis is wel het "buzzen" van het scherm (nee geen audio brom).
Een beetje buzz achter het scherm vind ik oke maar wanner ik op de bank zit heb ik het toch graag een beetje stil tijdens een rustige scene.

De tweede is het zwart, ik dacht dat plasma's een aardige zwartweergave hadden. nu verwacht ik geen "Kuro" zwart. maar in het donker/schemer wanneer ik een film kijk is het Zwart bij bijvoorbeeld de aftiteling van een film gewoon grijs.
Volgens Samsung is de buzz "normaal", ;-((

Balen, want de Pio 6090 is een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De review die je aanhaalt is van iemand die niet wist dat elke plasma een buzz heeft. Verder zie je in de enige serieuze review van de TV dat het zwart net iets onderdoet voor de huidige generatie van Pana. Heel slecht zal het dus niet zijn.

Ben eigenlijk heel benieuwd naar een echt goede review van bv HDTVtest.co.uk.

Maar denk wel dat dit idd geen no-brainer lijkt te zijn. Dus eerst zelf ook goed in de winkel bekijken voordat je hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Het wachten is op een echte test inderdaad, maar toch vond ik het opvallend.

Ik hoor overigens beide plasma's bij mij thuis niet en mn vriendin ook niet. Als hij m hoort vanaf de bank is dat een kwalijke zaak.

Ik hoop trouwens dat de Samsungs erg goed uit die tests gaat komen, want het is de enige betaalbare plasma boven de 50 inch. De 54 inch Pana is belachelijk duur en de Pio 6090 is ook nog te duur.
Deze 58 inch Samsung is nog te doen en we hopen op een prijsverlaging natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:30
Hier misschien een beter review met wat calibratie settings.

http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1245336433

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
De 50 850 heeft nog helemaal geen review

http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/ps50b850/328056/

je linkt naar de 58 inch en dat commentaar is in mijn ogen nog veel minder waard dan de eenvoudige australische reviews die ik linkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jij hebt wel een heel leuke toepasselijk nick voor op een forum als deze :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
DaBuzzzzz schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:45:
[...]

De 50 850 heeft nog helemaal geen review

http://www.kieskeurig.nl/.../samsung/ps50b850/328056/

je linkt naar de 58 inch en dat commentaar is in mijn ogen nog veel minder waard dan de eenvoudige australische reviews die ik linkte
Het scherm is natuurlijk precies dezelfde en ikzelf vind de 50 inch te klein.

http://www.digitalversus.com/article-460-5131-36.html

Balen dat die zwartweergave op 0.06 blijft steken :(

http://www.avforums.com/f...8-inch-owners-thread.html

Ook is er een black level-bug. Wanneer de cinema smooth functie wordt aangezet, gaat de zwartweergave naar donkergrijs. Samsung kijkt naar een oplossing.
http://forums.cnet.com/5208-13973_102-0.html?threadID=346534

Ik ben gewoon op zoek naar een groter scherm dan ik nu heb en dan is de 58 inch Samsung nog betaalbaar. Echter komt duidelijk naar voren dat de zwartweergave niet op het niveau van Panasonic is en helemaal niet op het Kuro niveau en dat dit zichtbaar is wanneer je in een verduisterde ruimte aan het kijken of gamen bent.
En ik game en kijk dus in een verduisterde ruimte en dat is dus jammer.

Ga je de tv gewoon in je huiskamer zetten dan is de Samsung perfect, helaas niet voor mij.

Mooie actie bij Redcoon een Samsung 58 inch plasma PS58A656 voor €1799 en geen transportkosten.

http://www.redcoon.nl/ind...te/260609/refId/xqueueNL/

-------------------------------------------
Soms kom je een aanbieding tegen die zó scherp is dat je echt denkt: WTF??

Alleen gelding op donderdag 2 juli via www.expert.nl

De Samsung full hd 50 inch plasma PS50A656 voor €995, 127cm hè?! (op is op).

[ Voor 49% gewijzigd door Ferry34 op 30-06-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 20:27
Hoodlum77 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 22:39:
Een maand geleden, heb je 'm inmiddels in huis? Ik kan ontzettend weinig info vinden over deze televisie en voor mij is het een goeie kanshebber als opvolger van een 32" Sony schermpje bij 5,5 meter kijkafstand. Enige wat ik hier en daar lees is het buzzprobleem waar een oplossing voor zou zijn (hetzij firmware hetzij servicemonteur).
Kan jij vertellen in hoeverre jij daar last van had of dat hebt aangepakt? En wat je ervaringen met dit toestel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Vorige week vrijdag naar Raf Amsterdam, ik had gebeld of ze hem hadden (50b850) en volledig aangesloten, antwoord "ja".

En inderdaad de tv hangt er, een plaatje!, dun, strak, behoorlijk warm maar dat kan ook niet anders. We staan een beetje te kijken naar het media-extender beeld en vergelijken met de tv's die ernaast hangen.

Een verkoper informeert wat we willen en ik vertel dat ik gebeld heb, het toestel wil zien spelen met SD, DVD en BluRay content....Hmzzzz, kan niet, toestel is alleen aan het centrale distri systeem aangesloten, "maar we hebben verderop een Panasonic hangen die precies hetzelfde beeld geeft" ............ik............WTF???

Ik doe nog 1 poging en vraag of het centrale systeem dan iig 24p content kan spelen om dat iig te zien op de 50b850. De verkoper kijkt alsof ie water ziet branden en buigt zich richting het label dat al die flatscreens aan de linkerkant hebben met al die marketing termen erop en stamelt "volgens mij kunnen ze dat allemaal tegenwoordig"

Bij RAF notabene!, ik ben weggelopen zonder nog een woord te zeggen.

Waar kan ik in het westen dat ding nou eens goed beoordelen in afwachting van goede reviews??

Ik wil hem kopen, maar het mag of kan niet zonder een goed oordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Ferry34 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 01:10:
[...]
Ik ben gewoon op zoek naar een groter scherm dan ik nu heb en dan is de 58 inch Samsung nog betaalbaar. Echter komt duidelijk naar voren dat de zwartweergave niet op het niveau van Panasonic is en helemaal niet op het Kuro niveau en dat dit zichtbaar is wanneer je in een verduisterde ruimte aan het kijken of gamen bent.
En ik game en kijk dus in een verduisterde ruimte en dat is dus jammer.

Ga je de tv gewoon in je huiskamer zetten dan is de Samsung perfect, helaas niet voor mij.
Heb je die sites uberhaupt gelezen waar je naar toe verwijst of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 10:01
DaBuzzzzz schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:13:
Vorige week vrijdag naar Raf Amsterdam, ik had gebeld of ze hem hadden (50b850) en volledig aangesloten, antwoord "ja".

En inderdaad de tv hangt er, een plaatje!, dun, strak, behoorlijk warm maar dat kan ook niet anders. We staan een beetje te kijken naar het media-extender beeld en vergelijken met de tv's die ernaast hangen.

Een verkoper informeert wat we willen en ik vertel dat ik gebeld heb, het toestel wil zien spelen met SD, DVD en BluRay content....Hmzzzz, kan niet, toestel is alleen aan het centrale distri systeem aangesloten, "maar we hebben verderop een Panasonic hangen die precies hetzelfde beeld geeft" ............ik............WTF???

Ik doe nog 1 poging en vraag of het centrale systeem dan iig 24p content kan spelen om dat iig te zien op de 50b850. De verkoper kijkt alsof ie water ziet branden en buigt zich richting het label dat al die flatscreens aan de linkerkant hebben met al die marketing termen erop en stamelt "volgens mij kunnen ze dat allemaal tegenwoordig"

Bij RAF notabene!, ik ben weggelopen zonder nog een woord te zeggen.

Waar kan ik in het westen dat ding nou eens goed beoordelen in afwachting van goede reviews??

Ik wil hem kopen, maar het mag of kan niet zonder een goed oordeel
Dat is ja echt beschamend.Zoiets had ik bij MM verwacht maar niet bei RAF.Maar zo zie je maar dat er weinig verkopers met kennis rondlopen.Ik had hetzelfde gedaan en was weggelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

ksi schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:33:
[...]

Heb je die sites uberhaupt gelezen waar je naar toe verwijst of niet?
Misschien beetje lompe reactie, maar aangezien een reactie enigszins uit blijft van je. Zal ik de moeite doen om even de eerste site, die je had gereferreerd te samenvatten. Hier staat dat de plasma 58B van samsung eigenlijk niet geschikt is voor een lichte ruimte. De opbrengst is vrij laag in vergelijking met bv een lcd. De zwartwaardes zijn echter indrukwekkend zwart.
Met andere woorden het is min of meer de ideale kandidaat als opvolger van je panasonic 42 inch voor in je gameroom ferry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ksi schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:37:
[...]
Met andere woorden het is min of meer de ideale kandidaat als opvolger van je panasonic 42 inch voor in je gameroom ferry.
Minuses:
- Not recommended for PCs or consoles

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Inderdaad. En ik gebruik de tv enkel voor consoles, blu-ray/hd-dvd en om mn pc op aan te sluiten

De zwartweergave wordt overal duidelijk aangemerkt als minder dan de Pana en dit zal je vooral opvallen in een verduisterde ruimte. Als je in een lichte ruimte kijkt, zie je dat veel minder.
Blijkbaar is de helderheid ook niet zo hoog inderdaad en dus moet er ook niet teveel licht in je kamer vallen.
Persoonlijk heb ik daar geen last van.

[ Voor 64% gewijzigd door Ferry34 op 11-07-2009 04:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees echt wat anders hoor
Let’s move on to the black levels. I have measured black level before and after calibration below.

Out-of-Box After calibration
Black level 0,08 cd/m2 0,05 cd/m2
Brightness 77 cd/m2 108 cd/m2
Contrast ratio 963:1 2160:1

Contrast ratio: +/- 50

Samsung B850 Black level is not KURO black but B850 has the same black level as the Panasonic V10. I measured black at 0.05 cd/m2 after calibration which is a good result adding depth to the overall picture. In practice Pioneer KURO has deeper blacks, though.
Wel lees ik dat de gamemode omwille de snelheid van het scherm een aantal filters bypassed en daardoor wordt het beeld weer slechter. DAT is volgens mij wel een legitieme reden om dit scherm als gamescherm links te laten liggen
Samsung B850 has a "game mode" which aims to reduce input lag by disabling some of the image circuits. Game mode reduces input lag to a very reasonable level. Unfortunately Game mode also forces you to use the Default picture profile, so it requires that you to calibrate the Standard profile.
Aldus: http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1245336433 de meest uitgebreide review tot nu toe beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:28:
Wel lees ik dat de gamemode omwille de snelheid van het scherm een aantal filters bypassed en daardoor wordt het beeld weer slechter. DAT is volgens mij wel een legitieme reden om dit scherm als gamescherm links te laten liggen
Dit verschijnsel heeft zo goed als élk merk als je Game-mode enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Brad Pitt schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:32:
[...]

Dit verschijnsel heeft zo goed als élk merk als je Game-mode enabled.
Dan gaan alle voorgaande argumenten dus niet op en is dit scherm het walhalla na de Kuro's? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Inhoudelijk kan ik er niet goed over oordelen maar het vergelijkingsprincipe is wel tof natuurlijk

http://www.digitalversus....446&p1=5111&ma2=102&ph=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
DaBuzzzzz schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:41:
Dan gaan alle voorgaande argumenten dus niet op en is dit scherm het walhalla na de Kuro's? 8)
Nou, hoeft niet persé natuurlijk want sommige schermen presteren ook prima zonder de Game-mode te hoeven enablen. Ik zet dat ook nooit aan en het speelt allemaal prima. Zal op andere tv's ook wel zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Nou overweeg ik heel sterk om de 50B850 te kopen, maar ik heb 'm nog niet in het eggie gezien. Wou eerst de Pana 50G10 maar die vind ik veel te lelijk als 'ie uitstaat (dikke, goedkope plastic rand eromheen, mijn mening). De letters 'samsung' erop ben ik ook niet erg van gecharmeerd, maar als 'ie net zo mooi vormgegeven is als die platte samsung LED-televisies dan vind ik dat acceptabel.

Was in Antwerpen afgelopen week en daar stond 'ie niet in de Saturn en ook niet in de MediaMarkt. Gisteren in Groningen (MM) kon ik 'm ook niet vinden, weet iemand of die tv in het noorden des lands ergens te bewonderen is? Webshops zeggen 'm op voorraad te hebben en die kunnen 'm al onder de 1600 euro thuisbezorgen. Foka Rotterdam voor 1549 euro... niet in de buurt van Groningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Poplitius schreef op zondag 19 juli 2009 @ 10:24:
Nou overweeg ik heel sterk om de 50B850 te kopen, maar ik heb 'm nog niet in het eggie gezien. Wou eerst de Pana 50G10 maar die vind ik veel te lelijk als 'ie uitstaat (dikke, goedkope plastic rand eromheen, mijn mening). De letters 'samsung' erop ben ik ook niet erg van gecharmeerd, maar als 'ie net zo mooi vormgegeven is als die platte samsung LED-televisies dan vind ik dat acceptabel.

Was in Antwerpen afgelopen week en daar stond 'ie niet in de Saturn en ook niet in de MediaMarkt. Gisteren in Groningen (MM) kon ik 'm ook niet vinden, weet iemand of die tv in het noorden des lands ergens te bewonderen is? Webshops zeggen 'm op voorraad te hebben en die kunnen 'm al onder de 1600 euro thuisbezorgen. Foka Rotterdam voor 1549 euro... niet in de buurt van Groningen.
Ben vorige week vrijdag avond naar de lokale Saturn gegaan en heb hem gekocht!. De verkoper haalde alles uit de kast om me te overtuigen. De een na de ander DVD, Blu-Ray speler en disc werd aangesleept zodat ik eindelijk dat ding eens aan de tand kon voelen.

Nu eenmaal thuis,met de calibratie instellingen als op http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1245336433 ben ik super tevreden. Weet nog niet of ik de Buzzz heb (behalve in mn nick :o ) heb wel een paar keer een soort van statische knetter gehoord. Van kanaal wisselen en weer terug doet dat verdwijnen maar ik zit nog in de break in en heb nog slechts analoog TV en heb nog veel meer aan mn kop om echt goed ervoor te zitten.

Ze hadden er 1 op voorraad. Ik heb niet de beste prijs ever maar wel 2 hdmi,1 toslink en een hele goede muursteun van bij elkaar € 200 eruit gesleept en het gemak van een winkel met een eigen service apparaat om de hoek is ook wat waard als er wat mis is.

De MM in Amsterdam Arena heeft hem ook staan voor astronomisch hoge prijzen, het hele Samsungeiland/decor is daar vernieuwd en vergroot

Als je wilt kijken/testen kun je ook hier terecht (tussen Leiden en Haarlem) als het in de buurt is voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:42

OMD

Leiden en Haarlem is wel een eindje van elkaar.
Ik woon zelf in Leiden, kan je anders een dm sturen naar mij?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
DaBuzzzzz schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:20:
Als je wilt kijken/testen kun je ook hier terecht (tussen Leiden en Haarlem) als het in de buurt is voor je
Dank voor het aanbod, maar Groningen is niet echt in de buurt! Ik heb 'm gisteren bij Saturn Groningen gezien. Beeld niet goed kunnen beoordelen maar het design wel (da's voor mij minstens zo belangrijk bij zo'n groot ding, kwaliteit beoordelen laat ik aan de reviewers over en die zijn lyrisch), alleen was de prijs van 1999 reden om 'm direct bij een webshop te bestellen, morgen staat 'ie voor 1600 euri in mijn woonkamer. Hij gaat een 32" schermpje vervangen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
OMD schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:36:
Leiden en Haarlem is wel een eindje van elkaar.
Ik woon zelf in Leiden, kan je anders een dm sturen naar mij?
done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
50B850 is in huis, en aangesloten. Was even schrikken toen ik de doos in de gang aantrof, van 32" naar 50" is een leuke sprong. Ik vind het een waanzinnig strak ontwerp, heel mooi. Hij staat naast de oude Sony Bravia die ik destijds fraai van ontwerp vond, en nu is die Samsung toch wel een stukje strakker nog.

Ziggo digitaal van van 5 a 5,5 meter afstand zeer acceptabel, een HD-beoordeling kan ik niet geven. Even aan geproeft (XBMC trekt dat niet) en vooralsnog zeer indrukwekkend.

Die calibratiesettings van flatpanelshd.com komen niet 1:1 overeen met mijn menu, viel me op. Waar zou die kleurtint het best op uitkomen (koel, normaal, warm1/2/3)?

Vijf minuutjes Net5 erop gehad en nadien stond het logootje mooi ingebrand. Kan het kwaad als ik de komende drie dagen continu een NL1 logootje in beeld heb bij de tour de france?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
Poplitius schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 23:21:
Vijf minuutjes Net5 erop gehad en nadien stond het logootje mooi ingebrand. Kan het kwaad als ik de komende drie dagen continu een NL1 logootje in beeld heb bij de tour de france?
Zou em zowiezo ff 200 uurtjes in laten spelen met lagere brightness en contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
zet sowieso je helderheid, contract ed. op 50% de eerste 200 uur, dan het je nauwelijks last van retentie (inbranden is het niet wat je ziet)

Ik baal als een stekker dat de simpele ziggo decoder geen hdmi heeft, ik heb juist een mooie pijp in de muur gefreesd om juist alle kabels mooi weg te werken, een scart erdoor is echter niet mogelijk.

Decoder doet ook geen component over scart anders had ik dat we gedaan. Nu staat is dus nog en hangt dus niet en een lelijke kabel voor de kast langs.

Nog suggesties? naast het kopen van een 5000c ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Wil je geen HD decoder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Nou,ik ben zo verrast van de kwaliteit van de simpele Humax en de upscaler van de samsung dat ik dat voor gewoon TV waarschijnlijk niet wil, aan de andere kant documentaires in HD is wel erg mooi.

Dit huis is nagelnieuw en overal ligt Cat6 en er staat een NAS te snorren in de meterkast, overal is HD content te streamen waarneer nodig.....

Ondertussen zie ik al prijzen van de 5000c van €139 dus het zal er wel van komen :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Wellicht kun je een (hele dikke) composiet kabel door de pijp trekken en een goede scartverloop proberen, hoewel ik wel denk dat dit minder kwaliteit zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
bram1984 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:22:
Wellicht kun je een (hele dikke) composiet kabel door de pijp trekken en een goede scartverloop proberen, hoewel ik wel denk dat dit minder kwaliteit zal geven.
Composiet is echt een belediging voor die TV, S-video zou nog kunnen, dat peuter ik wel uit een scart.

Maar ik ben eigenlijk al om,ga een 5000c kopen :9

Rubberen ruggengraat :D

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Rubberen ruggengraat
Doe het dan gelijk goed, en haal een 5050 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:56:
zet sowieso je helderheid, contract ed. op 50% de eerste 200 uur, dan het je nauwelijks last van retentie (inbranden is het niet wat je ziet)
Haha, 200 uur, daar ga ik in de eerste anderhalf jaar niet aan komen! Ik zal er de eerste tijd wat rekening mee houden. De handleiding zegt over retentie: "wordt ook wel inbranden genoemd".

Ik heb een USB'tje in de tv geplugd met daarop een 1080i demobeeld: om de vingers bij af te likken. Als de tv dit soort bestanden zelf zo goed kan afspelen, zou ik dan niet gewoon een NAS via USB kunnen aansluiten en mijn gewenste network media player-varianten uit het hoofd zetten (gaat primair om afspelen van video)?

Ik kwam ook nog calibratiesettings van een Duits forum tegen. Staat halverwege de pagina. Die gaan voor 'warm2'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Thx fur die link :)

Hoe kom ik eigenlijk in het menu dat ik zo gedetailleerde instellingen kan maken?

Dan loopt er ook nog een draadje op een Av forum waar verondestelt wordt dat je cinema smooth aan kunt zetten via het servicemenu. de 850 en 860 verschillen in deze optie en chrystal engine, maar zouden hardwaremati hetzelfde zijn.

ik zal wat info en links opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaBuzzzzz schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:20:
[...]

Ben vorige week vrijdag avond naar de lokale Saturn gegaan en heb hem gekocht!. De verkoper haalde alles uit de kast om me te overtuigen. De een na de ander DVD, Blu-Ray speler en disc werd aangesleept zodat ik eindelijk dat ding eens aan de tand kon voelen.
Hey DaBuzzzzz,

- Hoor je die buzz echt niet? (ook niet na een weekje 'm in huis te hebben?)
- Last van reflectie? (ik kan het hier niet echt verduisteren, dus ik wil bijna een sony 46w5500 LCD kopen alleen maar om die reden - is ook goedkoper)
- Hoeveel meter zit je er vanaf? Ik zit op 4 meter afstand en wil (mits niet te veel reflectie) wel 50 inch, maar ik ben bang voor het Ziggo SD resultaat op die afstand...
- gamen geprobeerd? En hoe is de kwaliteit van het beeld dan? (op Game mode schijnen een paar processen te worden overgeslagen, dus ik hoop niet dat het dan opeens lelijk eruit ziet...)

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Mogelijk heb je iets aan mijn antwoorden, ik heb de tv exact 1 week in huis:
De buzz: ik hoor alleen met het geluid uit vlakbij de tv een kleine buzz en dat kan niet de befaamde buzz zijn waar ze o.a. op het Duitse forum (link heb ik eerder gepost) veelvuldig over praten. Daar denken ze dat 2/3 kans is op een buzz-toestel. Op kijkafstand met geluid aan heb ik nog nooit iets van buzzing meegekregen.

Reflectie: ik heb de zon er nooit vol opstaan. Overdag kan ik mezelf vanaf de bank op het scherm zien als 'ie uitstaat en als het beeld donker is. Als je het contrast voldoende aanzet én de zon staat er niet vol ik, dan vind ik de reflectie niet hinderlijk. Heb er in de reviews ook niks over gelezen.

Ziggo SD: ik heb ziggo digitaal en op 5 meter is dat heel acceptabel, op 4 ook nog wel. Ik heb meerdere mensen op i-net zien schrijven dat deze plasma juist het SD-materiaal beduidend mooier weergeeft dan LCD's. Ik zie op 5 meter afstand niet of nauwelijk verschil tussen HD en geupscalede DVD.

Gamen: sinds windows 3.1 (mijnenvegen!) heb ik geen computerspelletjes meer gespeeld. Ik heb een xbox1 aangesloten staan maar heb geen idee hoe zo'n joystickding werkt :-), kan alleen xbmc afspelen.

Mijn enige slechte ervaringen tot nu toe zijn: teletekst geeft soms 'geen signaal' of gebroken pagina's, had mijn vorige tv geen last van. En als 'ie uitstaat dan geeft 'ie heeeel soms een tik alsof 'ie aan/uit springt, beetje spookie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Dat tikken komt door uitzetten en krimpen dacht ik.
En mooie snelle review, mijn dank :).Als samsung fanboy doet het me deugt dat je tv je bevalt!

[ Voor 3% gewijzigd door ksi op 30-07-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Het bevalt niet zomaar, ik ben redelijk lyrisch erover. Ik kijk normaliter hooguit 1 film per week en nu vijf dagen op rij een film gekeken. De waarschuwingen over lager contrast wegens mogelijk inbranden in de wind geslagen omdat het hoge contrast zo'n waanzinnig mooi beeld opleverde tijdens de films.
Die 50" is voor mij een geheel nieuwe ervaring. Ik had gedacht dat ik vanaf nu aan de HD-downloads zou moeten maar met die 5 meter kijkafstand is dat echt overbodige luxe. Ik heb wat HD-demo's binnengehaald om bezoek te imponeren hoe scherp die HD op 1,5 meter overkomt (of liever gezegd om mensen omver te blazen die de tv beoordelen op basis van de inputkwaliteit). Negatief punt dat ik nog niet had gemeld was de geluidskwaliteit, die is écht ondermaats. Voor velen door externe geluidsbronnen op te lossen en voor mij reden om naar zo'n oplossing te gaan zoeken. Tv-geluid kan ik mee leven, maar tijdens filmkijken is het zelfs teleurstellend.

Ik was serieus van plan om een Panasonic aan te schaffen maar ben afgeknapt op dat uiterlijk. Ik ben echt verbaast dat deze tv zo weinig in de picture staat op dit forum, is er aversie tegen het merk Samsung? Ik dacht dat ook dat samsungapparatuur plaatsen net zo cheap lijkt als ikea-meubels in je woonkamer zetten maar ben toch helemaal van mijn vooroordeel af (van samsung dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Poplitius: dank voor je reactie, klinkt echt goed!
Poplitius schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:41:
[...]
Ziggo SD: ik heb ziggo digitaal en op 5 meter is dat heel acceptabel, op 4 ook nog wel. Ik heb meerdere mensen op i-net zien schrijven dat deze plasma juist het SD-materiaal beduidend mooier weergeeft dan LCD's.
Dit is natuurlijk mijn grootste twijfel. 4 meter is "ook nog wel" acceptabel. Dat klinkt toch niet heel erg positief. Denk jij / denken jullie dat ik op 4 meter me altijd ga ergeren aan TV programma's?

Ik geloof wel dat de plasma's een mooier SD weergeven dan LCD's (met dezelfde grootte en dezelfde kijkafstand), maar daarom dacht ik dus aan een 46 inch W5500 op die afstand. Net weer 4 inch kleiner, en dan is het beeld op 4 meter misschien helemaal goed (ook al is het LCD)... Helaas maakt Samsung de B850 niet op 46 inch.

Trouwens, nu is de nieuwe Sony 46Z5500 uit met 200Hz; wel 200 euro duurder (via kieskeurig) dan de Samsung. Maar de keus wordt er niet makkelijker op...

PS. De sony heeft een kleine omranding zodat de tv 109 cm breed is, versus de Samsung van 123 cm. Ouch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Acceptabel is voldoende. Niet elk programma van elke zender wordt even fraai doorgegeven en het ene ziet er beter uit dan het andere. Daarmee zijn sommige beelden misschien wel ondermaats maar daar durf ik de tv niet voor verantwoordelijk te houden als andere digitale-tv beelden wel dikke prima zijn.
Juist die term 'acceptabel' is enorm subjectief. Het is een cliché maar je moet het zelf zien en zelf beoordelen. Ik betwijfel sterk of een andere 50" kandidaat op 4 meter met hetzelfde signaal er veel meer van weet te maken. Een slagje kleiner is dan wat veiliger, voor mij is dit acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zit op 2.75 meter van een 50 inch plasma (Pioneer) en vind SD-beeld ook wel acceptabel hoor. Net zoals je zegt, het ene beeld is prima en het andere beeld weer (geheel) niet. Ligt gewoon aan de uitzending. Net zoals de ene DVD of Blu-ray übermooi is en een andere weer "mwa". Verwacht natuurlijk geen wonderen met SD-beeld maar icm met een digitale decoder is het meestal wel te doen. Te klein kopen = altijd spijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Van de week de PS42B451 gehaald. Mooi ding (ondanks hd-ready en niet full-hd).

Nu had ik een korte vraag, op mijn oude televisie had ik een "info" tekst als ik van kanaal wisselde welke aangaf welk programma bezig was. Dit heb ik niet op de plasma, is er in het menu een optie voor? (kan niets vinden in de manual) of zit zoiets niet op dit model? (geen idee hoe de functie heet).

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi

ksi

Over die kijkafstanden;
het is ook maar net waarvoor je het vooral gaat gebruiken. Grotere schermen en kleinere kijkafstanden zijn perfect voor blu-ray en HDtv (en waarschijnlijk ook wel dvd). Echter kijk je veel normale televisie (SD). Dan is het wel aan te raden om iets voorzichtiger te zijn. Al zijn de HD plannen van de meeste omroepen eind dit jaar ook in de lucht (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:43:
[...]

Hey DaBuzzzzz,

- Hoor je die buzz echt niet? (ook niet na een weekje 'm in huis te hebben?)
- Last van reflectie? (ik kan het hier niet echt verduisteren, dus ik wil bijna een sony 46w5500 LCD kopen alleen maar om die reden - is ook goedkoper)
- Hoeveel meter zit je er vanaf? Ik zit op 4 meter afstand en wil (mits niet te veel reflectie) wel 50 inch, maar ik ben bang voor het Ziggo SD resultaat op die afstand...
- gamen geprobeerd? En hoe is de kwaliteit van het beeld dan? (op Game mode schijnen een paar processen te worden overgeslagen, dus ik hoop niet dat het dan opeens lelijk eruit ziet...)

Veel plezier ermee!
Ik hoor de Buzzzz alleen als er een overvloed aan wit in het beeld zit. Een mooie test is om de schermen van de betaal BBC's (3 en 4) voor 20:00 aan te zetten, die zijn 90% wit en dan is de Buzzz zeker waarneembaar. Meer dan dat is het met normaal kijken voor mij niet waarneembaar

Ik heb geen last van reflectie omdat de tv in de breedte van de woonkamer en ook ongeveer in het midden georienteerd staat, ookal zou het een spiegel zijn dan was het nog geen probleem

Ik heb inmiddels de Humax 5000c eraan hangen en ook SD is veeeeel beter dan wat ik ooit gewend was

We zitten op dik 4 meter afstand

Gamen doe ik niet,sorry,hooguit Bioshock op de pc ofzo met 32 inch op 40 cm :)))

Anders nog?

Ik ben zeeeeeeer content met mn aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Zijn er hier ook mensen met een ps85b850? Ik zit nog een beetje in dubio, volgende maand is het tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe tv voor het nieuwe huis. Opzich was ik helemaal overtuigd dat het de 50" G10 van Panasonic zou worden, gezien de razendenthousiaste gebruikerservaringen over de zwartwaarden, prijs/kwaliteitverhouding etc.

Maar als ik nu zie wat je bij Samsung kan krijgen, dan vind ik dat ook niet verkeerd. 50" is zeker nog geen mainstream, maar over een half jaar is het waarschijnlijk wel al vrij gewoon. 58" is dan wel weer een stukje groter en de 850 ziet er kwa ontwerp gewoon veel beter uit. Tegelijkertijd besef ik me dat ik voor het prijsverschil ook een leuke lcd voor in de slaapkamer kan aanschaffen...

Hoe verhoudt de beeldkwaliteit tussen de beide schermen zich?

Ik ben op zoek geweest naar winkels die hem hadden staan, maar tot nu toe nog weinig succes (maar ook nog niet bij de speciaalzaken geweest), waar kan je ze in de randstad naast elkaar vergelijken? In de specs kan ik niks vinden over een ci(+) slot, zit dit er ook echt niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de PS50B850 nu een maand in huis. Ik hoor wel een zachte buzz, maar ik ben een zeikerd als het gaat om dit soort geluidjes. Mijn vriendin hoort het niet. En op 4 meter kijkafstand hoor ik het ook nauwelijks meer. Een monteur van Selectro is erbij geweest en hij zegt dat het een geluid is wat binnen de grenzen valt. Hij adviseerde mij het zo te laten, tenzij het erger wordt.
Ik heb hetzelfde toestel bij de Media Markt zien staan en heb aan de achterkant geluisterd. Ook daar viel mij een zachte buzz op, maar er is daar zoveel lawaai dat ik het verder niet goed kon horen. Ik probeer er maar aan te wennen, want de tv zelf is echt perfect. Hij staat bij mij gewoon op de voet, hij had voor mij dus niet zo plat hoeven zijn, aan de muur komt ie bij mij niet. Het design is prachtig. Ik had hiervoor de PS50A756, maar die is terug gegaan vanwege 9 dode pixels. Nu dus deze B850 en ik vind hem nog mooier. Hij staat elke dag aan, want ik wil zo snel mogelijk aan die 200 uur komen. Dan regelt Arnold hem verder in en verwacht ik een echt super tv te hebben.

Wel heb ik een probleem met het upgraden van de firmware. Misschien pruimpt hij mijn USB stick niet, moet ik 'm anders formateren of zo. Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 12:36
De Samsung B850 is inderdaad een prachtige tv, alleen vind ik dat deze 1 design fout heeft: het ontbreken van 2x RCA (/2x tulp) out. Voor mensen die muziek boven film verkiezen en (dus) vaak in bezit zijn van een stereo versterker; een stereo versterker heeft bijna nooit een optical in.

De oplossing is natuurlijk simpel; koop een DAC converter (bv die van Cambridge Audio) of een AV receiver, maar dat is een dure kunstgreep voor het ontbreken van 2x RCA out.
Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.