http://downloadcenter.sam...N68-02196B-00Eng_0409.pdf
Op een scart is toch altijd ook een audio out signaal?
Op een scart is toch altijd ook een audio out signaal?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
Precies wat Dabuzzzzz zegt. Koop voor een euro of 2 een scartblokje met audio out, klik die achterin je tv (de uitgang die vroeger naar je video ging en prik de stereo tulpjes erin.Wouter Rebel schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:55:
De Samsung B850 is inderdaad een prachtige tv, alleen vind ik dat deze 1 design fout heeft: het ontbreken van 2x RCA (/2x tulp) out. Voor mensen die muziek boven film verkiezen en (dus) vaak in bezit zijn van een stereo versterker; een stereo versterker heeft bijna nooit een optical in.
De oplossing is natuurlijk simpel; koop een DAC converter (bv die van Cambridge Audio) of een AV receiver, maar dat is een dure kunstgreep voor het ontbreken van 2x RCA out.
Met Alphacrypt heb je geen externe decoderksi schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:57:
een grote plasma zonder externe decoder?
en die externe decoders hebben wel gewoon rca uit toch?
[ Voor 41% gewijzigd door Wouter Rebel op 05-08-2009 10:07 ]
CI+ binnenkort via Ziggo, enne......die scart zie je toch niet?? Als dat het enige bezwaar voor de TV is dan is dat toch niet zo moeilijk? volgens specificatie moet ie toch vrij van de muur hangen als je hem wallmountWouter Rebel schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:06:
En dan heb je een mooie platte (design) tv, waar vervolgens een verlengkabeltje en zo'n lomp scart "blok" achter bungelt. Wel een goedkope en functionele oplossing, maar niet de mooiste.
Edit:
[...]
Met Alphacrypt heb je geen externe decoder
Heeft de B850 uberhaupt CI+ ondersteuning? Of is dit koffiedik kijken?
Ik krijg het gevoel dat heel wat (web)winkels hier vragen over gaan krijgen: is het een PS*****P versie of de versie zonder CI+?Welk model ondersteunt CI+ ? Antwoord:
Als er in de bom code een T2W of WXX voorkomt heeft dit toestel geen CI+ ondersteuning. Als er in de bom code een T2P of PXX voorkomt heeft dit toestel wel CI+ ondersteuning. CI+ is op dit moment alleen nog van invloed in Nederland op het kabelnetwerk van Ziggo.
[ Voor 45% gewijzigd door Wouter Rebel op 05-08-2009 12:14 ]
Ja idd hier had ik ook al iets over gelezen. Maar dacht dat de PS verise amerikaans was. Ik ben dus ook heel benieuwd hoe dit zit wat ik twijfel nog net als hierboven.HvB83 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:43:
Maar als ik het dus goed begrijp is niet elke 850 gelijk aan de andere? Zelfs niet als je ze gewoon bij een door Samsung NL erkende leverancier haalt?
CI+ ondersteuning zou voor mij wel een groot pluspunt zijn, zeker als Ziggo straks aangeeft dat ze dit type daadwerkelijk succesvol hebben getest. Dan hoef ik niet meer te twijfelen of het de Sammy of de Panny wordt...
Ja idd ik bedoelde ook de PN, maar dan ben ik idd heel erg benieuwd of er verschillende types zijn binnen de PS serie (wel of geen C+??!!)DaBuzzzzz schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 13:39:
PN is Amerikaans, PS is europeaans en australie (misschien ook nog Japan) vervang PS met PN en je hebt allerlei Amerikaanse fora, maar of er revisie verschillen zijn weet ik niet.
Ik zal eens op mijn toestel kijken
Ik ben net bij een speciaalzaak geweest en die vertelde dat de PS50B850 100% zeker de CI+ module (HD en SD) ondersteunt.Wouter Rebel schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:10:
Blijkbaar is het net zoals met de Samsung LCD's; zorg dat je een P aan het eind van je boxm number hebt
Copy-paste van het Ziggo-forum over de Samsung LCD's/LED's:
[...]
Ik krijg het gevoel dat heel wat (web)winkels hier vragen over gaan krijgen: is het een PS*****P versie of de versie zonder CI+?
[ Voor 13% gewijzigd door Garcon-l op 10-08-2009 10:21 ]
Verwijderd
Nu ben ik een enorme plasma n00b, maar ik denk aan twee/drie soorten reflectie. Ik weet niet zeker of we nu over hetzelfde praten.Poplitius wrote:
Reflectie: ik heb de zon er nooit vol opstaan. Overdag kan ik mezelf vanaf de bank op het scherm zien als 'ie uitstaat en als het beeld donker is. Als je het contrast voldoende aanzet én de zon staat er niet vol ik, dan vind ik de reflectie niet hinderlijk. Heb er in de reviews ook niks over gelezen.
DaBuzzzzzzzzzzzz wrote:
Ik heb geen last van reflectie omdat de tv in de breedte van de woonkamer en ook ongeveer in het midden georienteerd staat, ookal zou het een spiegel zijn dan was het nog geen probleem
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb een P model en dus CI+, afhankelijk van de performance van de kaartjes straks heb ik dus een Humax 5000c te koop eind augustusb.lamein schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:53:
[...]
Ik ben net bij een speciaalzaak geweest en die vertelde dat de PS50B850 100% zeker de CI+ module (HD en SD) ondersteunt.
Ik las net in http://www.hardware.info/...ind_augustus_beschikbaar/
dat Ziggo met de CI+ module gaat komen eind augustus en dat ze over twee weken de lijst met gesertificeerde tv uitbrengen.
Ik wou Samsung nog even informeren om alles zeker te weten maar anders is deze tv 100% zeker voor mij!!!
Edit: Heb net de bevestiging van Samsung. Het zit hem idd als hierboven vermeld in de eindletter van eindletter van de modelcode. Degene welke eidigt op een "P" ondersteunt CI+ wel degelijk. Dus nu alleen ff afwachten denk ik of Ziggo de tv in het lijstje heeft staan
Ik heb alleen ervaring met Panasonic plasma, maar op mn vrije dag (en nu de laatste week) game ik van 0900 tot 1600 bijna non stop. Ik gebruik mijn scherm alleen voor gamen en internet, verder beetje blu-rays kijken.Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:52:
Ja, dat is precies waar ik ook heel bang voor ben. Die PES0001 zou een van de beste LCD's op dit moment moeten zijn, en ik vind het er ook mooi scherp (en best zwart!) utizien, maar bij beweging is het het toch allemaal net niet... Dus denk ik steeds weer aan plasma. (maar als ik daar dan ingebrande/retention voor terug vanwege het spelen van games, dan...)
Waar woon je dan? ;-)
[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 11-08-2009 19:29 ]
Dat is een goede vraag, misschien dat je de verkoper er naar moet vragen. Ik stuur anders nog wel ff een mail naar samsung hoe dit zit.Wouter Rebel schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:04:
Krijg je in NL altijd het P model met CI+ ondersteuning geleverd of is het een Russische roulette?
Verwijderd
Gewoon op de bracket van het toestel kijken, achteropb.lamein schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:33:
[...]
Dat is een goede vraag, misschien dat je de verkoper er naar moet vragen. Ik stuur anders nog wel ff een mail naar samsung hoe dit zit.
Verwijderd
zeg het maar!Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:31:
[...]
Dan woon ik redelijk in de buurt... ik kom wel langs hoor! ;-)
DM (Direct Messages) heet dat hieroVerwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:54:
Is er geen PM functie op dit forum? (vraagt een user die al vanaf 1999 op het board zit)
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Heb je net geprobeerd te PM'en, maar dat heb je uitstaan volgens mij.
Verwijderd
Thanks!, staat aanBrad Pitt schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:16:
[...]
DM (Direct Messages) heet dat hieroKun je bij je instellingen aanzetten.
Ik heb net een mail gehad van samsung en je moet er speciaal naar vragen welke type je wilt. Dus let hier goed op zodat je niet met het verkeerde toestel thuis komt.Wouter Rebel schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:04:
Krijg je in NL altijd het P model met CI+ ondersteuning geleverd of is het een Russische roulette?
Bedankt dat jet het gecheckt hebt. Ik zie al heel wat mailtjes richting webshops gaan: "Heeft u de P versie?". Het blijft toch raar dat Samsung 2 verder identieke types uitbrengt op het CI(+) slot na.b.lamein schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:39:
[...]
Ik heb net een mail gehad van samsung en je moet er speciaal naar vragen welke type je wilt. Dus let hier goed op zodat je niet met het verkeerde toestel thuis komt.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
| Update 13 augustus 2009 De lijst van Philips is nog niet gepubliceerd. Ook gecertificeerd zijn nu: Samsung LCD 5- Serie LE32B550A5PXXN LE32B551A6PXXN LE32B553M3PXXN LE32B554M2PXXN LE37B550A5PXXN LE37B551A6PXXN LE37B553M3PXXN LE37B554M2PXXN LE40B550A5PXXN LE40B551A6PXXN LE40B553M3PXXN LE40B554M2PXXN LE46B550A5PXXN LE46B551A6PXXN LE46B553M3PXXN LE46B554M2PXXN 6- Serie LE40B620R3PXXN LE46B620R3PXXN LE52B620R3PXXN LE32B650T2PXXN LE32B651T3PXXN LE32B652T4PXXN LE32B653T5PXXN LE37B650T2PXXN LE37B651T3PXXN LE37B652T4PXXN LE37B653T5PXXN LE40B650T2PXXN LE40B651T3PXXN LE40B652T4PXXN LE40B653T5PXXN LE46B650T2PXXN LE46B651T3PXXN LE46B652T4PXXN LE46B653T5PXXN LE55B650T2PXXN LE55B651T3PXXN LE55B652T4PXXN LE55B653T5PXXN 7-serie LE40B750U1PXXN LE46B750U1PXXN LE52B750U1PXXN Plasma 5-serie PS50B550T4PXXC PS50B551T3PXXC 6 -serie PS50B610S2PXXC PS50B650S1PXXC PS58B680T6PXXC PS63B680T6PXXC De software versie waarop de goedkeuring van toepassing is: CHLCIPDEUC-2002.0 of hoger |
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 16:27 ]
Verwijderd
Gezien de aanbieders, dus grijs importeerders bieden alleen de W versie aan die niet voor de Nederlandse markt bestemd zijn. Ik heb ook de PS50B850 aangeschaft met een P versie, gekocht bij een locale electronica boer.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:21:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben ook voornemens een PS50B850 aan te schaffen. Wil ivm Ziggo wel een P versie, weet iemand al waar deze te krijgen is?
Volgende webshops heb ik al gevraagd:
Bestekeus: alleen de W versie
Redcoon: deze weten het niet en kunnen het ook niet achterhalen
Coolsound: alleen de W versie
Plasmavisie: weet morgen meer want krijgt er dan een aantal binnen.
grtz
Mag ik zo vrij zijn om te vragen wat je er bij Saturn voor betaald hebt? Scheelt me weer een ritje....DaBuzzzzz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 18:06:
De Saturn heeft mij de P verkocht
[ Voor 27% gewijzigd door reneski op 17-08-2009 14:28 ]
Tja hoe hard wil je de garantie hebben? Ik bedoel het feit dat Ziggo de TV's test en akkoord geeft op de juiste werking van de TV icm de CI+ module moet toch genoeg zijn?HvB83 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:20:
Maarja, ook dan nog steeds geen harde garanties dus dat het ook daadwerkelijk gaat werken...
Verwijderd
Ferry34, zit je nou Panasonic Plasma's en Samsung LCD's te vergelijken ?Ferry34 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:20:
Zelf vergelijken is inderdaad een absolute must.
Als ik een hdtv koop en ik mag in die winkel de beeldinstellingen niet naar mijn smaak veranderen, loop ik meteen weg en zal ik daar nooit een tv kopen.
Er zitten vaak toch echt behoorlijke verschillen in het beeld tussen de merken en modellen en alleen door zelf te testen zal je dit zien.
De reviews zijn een goed begin, maar je moet er alleen uithalen wat voor jou belangrijk is.
Ik ben zelf erg fan van het beeld van Panasonic, heb er twee in mn huis (geweldige dingen!). De Samsung vind ik wat uiterlijk betreft bijzonder mooi, wàt een design zeg!
De kwaliteit van Samsung,daar heb ik mn bedenkingen over. Ik volg al een jaar of 3 het Samsung lcd forum en de ellende die ik daar heb gelezen pfffff. Als ik dat vergelijk met de lyrische reacties en ervaringen in het Panasonic forum, dan is dat echt een verschil.
Ik roep altijd hetzelfde: zelf testen en koop welke jij het mooiste beeld vindt geven.
Verwijderd
De meeste webshops zullen de W versie aanbieden, die komen uit de "grijze" import.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:21:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben ook voornemens een PS50B850 aan te schaffen. Wil ivm Ziggo wel een P versie, weet iemand al waar deze te krijgen is?
grtz
Verwijderd
Voorlopig heeft Ziggo een lijst met Samsungs gepubliceerd waar een aantal plasma's wel maar de 850 nog niet op voorkomt, zo hard zou ik die garantie willen hebben.reneski schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:24:
[...]
Tja hoe hard wil je de garantie hebben? Ik bedoel het feit dat Ziggo de TV's test en akkoord geeft op de juiste werking van de TV icm de CI+ module moet toch genoeg zijn?
Nog nieuws van andere webshops gekregen? Prijsverschil tussen de winkel op de hoek en de internetprijzen die sommigen hanteren is best fors, dus als het even kan haal ik hem toch liever daar, voor €900 kan ik in ieder geval een hoop andere leuke dingen doen. Waaronder een nieuwe receiver kopen.Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:21:
grtz
Verwijderd
Verwijderd
dan moet je me toch eens vertellen waar jij een Samsung 2009 plasma voor €900 hebt gevonden, of doel je met dat bedrag op de goedkopere 4 of 5 serie?HvB83 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 09:30:
[...]
Nog nieuws van andere webshops gekregen? Prijsverschil tussen de winkel op de hoek en de internetprijzen die sommigen hanteren is best fors, dus als het even kan haal ik hem toch liever daar, voor €900 kan ik in ieder geval een hoop andere leuke dingen doen. Waaronder een nieuwe receiver kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door reneski op 20-08-2009 00:13 ]
wat probeer je nou precies te vragen???Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:32:
Ik dacht hier ergens te lezen dat de samsung plasma's een optical geluids uitgang hebben.
Begrijp ik het goed als ik denk dat door de HDMI-kabel het geluid ook wordt meegestuurd? En is dat dan zonder kwaliteitsverlies (en met vertraging)?
Volgens mij heeft de 650 inderdaad een paar features meer, nieuwe cinema smooth meen ik, maar dan heb je het wel gehad. Ik heb voor mijn aanschaf ook gezocht naar vergelijkingen maar niets gevondenreneski schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:08:
als ik zeg: de b850 is de high-end plasma van samsung maar heeft in vergelijking met de b650 een mindere kwaliteit (en met minder bedoel ik niet slecht), heb ik het dan bij het rechte eind?
die mening maak ik nu puur op uit gevoel; duurder (en platter) is niet altijd beter.....
oké het is misschien wat kort door de bocht maar ik zou het zonden van mijn geld vinden als je de 400€ alleen maar betaald voor een platter (en daardoor misschien zelfs minder) scherm.
weet iemand toevallig een professionele review te vinden waarin de Samsung B650 en B850 worden vergeleken met de Panasonic G10 en V10???
Nee, maar veel reguliere winkels vragen er momenteel gewoon de adviesprijs voor (€3200), terwijl er ruimschoots webshops te vinden zijn die hem al voor €2300 aanbieden. Dat verschil kan ik dan niet meer alleen toeschrijven aan het aan de praat houden van verkopers, huur voor je winkelpand etc.reneski schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:40:
[...]
dan moet je me toch eens vertellen waar jij een Samsung 2009 plasma voor €900 hebt gevonden, of doel je met dat bedrag op de goedkopere 4 of 5 serie?
Je vraagstelling is een beetje onduidelijk. Als je bedoelt dat je het geluid vanaf je tv naar je receiver wilt krijgen (bijv vanwege de interne dvb-c decoder), dan kan dat via de optical out, inderdaad zonder lipsync-problemen als het goed is.Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 12:32:
Ik dacht hier ergens te lezen dat de samsung plasma's een optical geluids uitgang hebben.
Begrijp ik het goed als ik denk dat door de HDMI-kabel het geluid ook wordt meegestuurd? En is dat dan zonder kwaliteitsverlies (en met vertraging)?
Op de USA site van Samsung kan je de B650 vergelijken met de B850/B860. Vreemd dat er op de NL site van Samsung met geen woord gesproken wordt over de B650.DaBuzzzzz schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:39:
[...]
Volgens mij heeft de 650 inderdaad een paar features meer, nieuwe cinema smooth meen ik, maar dan heb je het wel gehad. Ik heb voor mijn aanschaf ook gezocht naar vergelijkingen maar niets gevonden
Ja dat vind ik dus ook zo vreemd, komt er denk ik op neer dat de Nederlandse Samsung afdeling hun website niet echt lekker bijwerkt...Wouter Rebel schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:50:
[...]
Op de USA site van Samsung kan je de B650 vergelijken met de B850/B860. Vreemd dat er op de NL site van Samsung met geen woord gesproken wordt over de B650.
Er is idd ook een B650 LCD maar dit is het plasma forum dus over LCD's praten we hier nietHvB83 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:14:
De B650 is volgens mij ook een LCD, de B680 daarentegen is wel een plasma. Althans, zo staat hij bij veel winkels hier te koop. Op de NL-website van Samsung bestaat er inderdaad geen 600-plasma serie.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Bij mij is de optie updaten via ' kanaal' uitgegrijsd, heb tijdelijk DigitenneDaBuzzzzz schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:01:
FM/200908/20090813151159000/T-CHUCIPDEUC.exe
(size : 82407 KBytes / updated : 2009-08-13 )
bouwdatum: 2009-08-13 Upgrade File deze dus, kreeg hem automatisch via het internet op het toestel eergisteren
Ik twijfel nu, kreeg wel een melding voor een herstart en de optie in het menu was niet uitgegrijsd. Na herstart si er een andere firmware maar deze op de site is veel nieuwer. Zal morgen met de usb eens proberenVerwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:31:
[...]
Bij mij is de optie updaten via ' kanaal' uitgegrijsd, heb tijdelijk Digitenneomdat ik op die verdraaide cam/CI+ module van Ziggo aan het wachten ben........en updaten via usb lukt me niet. Grrrrrr
Is er nog verschil te merken met de vorige firmware?
Verwijderd
Verwijderd
Dan wordt het tijd dat ik weer eens Windows installeer op de mac.....Brad Pitt schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 10:57:
Als je de mkv-bestanden streamt via de PS3 spelen die gewoon prima af met PlayStation3 Media Server, inclusief ondertitels, audio-keuze(s) enz. De Samsung zelf zal hier nogal wat meer moeite mee hebben.
Verwijderd
Weet iemand toevallig al welke shops de P versie leveren van de 50B650?Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:21:
grtz
Verwijderd
Verwijderd
De saturn heeft hem mij verkocht zoals ik al eerder zei. heb je ook een flink service apparaat erbijreneski schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:28:
[...]
Weet iemand toevallig al welke shops de P versie leveren van de 50B650?
Heb nu bij een aantal navraag gedaan maar alleen Eshop blijkt hem zeker te kunnen leveren (al is ie dan wel €90,- duurder....)
[ Voor 22% gewijzigd door Wouter Rebel op 25-08-2009 08:56 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
tis meer een voorzichtigheid,ik heb contrast, en helderheid op ongeveer 50% en contrast op manual houdenStormtrooper schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 09:32:
In verband met de inspeeltijd van plasma schermen lees ik overal dat je de contrast 200 uur terug moet zetten naar 40%.. Is dat het enige wat geregeld moet worden of raden jullie nog meer andere settings aan?
Vreemd dat ik er in de manual weinig over kan vinden en dat er nergens een waarschuwing voor is...
Klopt het wordt aangeraden om Contrast EN Brightness de eerste 200 uur terug te schroeven naar +/- 50%DaBuzzzzz schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 11:30:
[...]
tis meer een voorzichtigheid,ik heb contrast, en helderheid op ongeveer 50% en contrast op manual houden
Let op, voor elke bron moet je dit instellen
Verwijderd
Je hebt de beeldinstelling toch niet op Dynamisch staan hoop ik!?Stormtrooper schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:53:
Thanks, toevallig net al een stukje zitten lezen op http://www.plasmatvbuying...matv/plasmatv-burnin.html
Aangezien die contrast standaard op 95% staat, toch maar ff terugzetten...
Ik heb nu helderheid op 4 staan en contrast, helderheid, scherpte en kleur op 50.. Dat is op zich nog redelijk om aan te zien....reneski schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 16:49:
[...]
Klopt het wordt aangeraden om Contrast EN Brightness de eerste 200 uur terug te schroeven naar +/- 50%
Daarnaast in de eerste 200uur zoveel mogelijk 4:3 of niet beeldvullend materiaal proberen te vermijden, gebruik dus de beeldvullende functie (stetch etc).
Suc6!
Ik heb hem op standaard staan... En nu met bovenstaande instellingen red ik het wel 200 uur (heb er in 3 dagen al redelijk wat uren op zittenFerry34 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:30:
[...]
Je hebt de beeldinstelling toch niet op Dynamisch staan hoop ik!?
Dat levert sowieso het meest waardeloze beeld op wat je kunt bedenken en is speciaal bedoeld voor in de winkel.
Verwijderd
Versie T-RBYDEUC-1013.1 staat er op.Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:04:
@ Coob, ja uiteraard. Van welke versie is jouw toestel momenteel voorzien? svp versienummer met datum -> kun je zien bij software upgrade......
Special samengesteld voor budget verkoop door Saturn, overstock parts etc....hoeft geen slechte TV te zijn,ga kijken er oordeelzelf.Nohead schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:01:
Vandaag stond ik in de Saturn in Tilburg en zag ik een 50" Plasma van Samsung de PS50B530.
Nou denk ik dat is een mooie prijs voor 879€ een 50" full hd 100hz plasma, maar wat is de catch?
Ik kan op de samsung website niet de B530 vinden, en als ik er op google komt er ook heel weinig nuttigs uit. Tweakers hier die er wat meer van afweten?
Als die pixelverschuiving als doel heeft om inbranding te voorkomen dan betekent dat dat er theoretische kans is op inbranding? De handleiding spreekt dat tegen, waar is die verschuiving anders voor gemaakt? En als je zoals ik hoofdzakelijk films kijkt, wat heb je dan aan pixelverschuiving als je boven en onder een grote zwarte balk hebt? Schuift die hele balk een paar pixeltjes op, dan heb je nog steeds dezelfde 95% zwart.Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:04:En nee, lieve kinderen, jullie hoeven niet bang te zijn dat het apparaat permanent inbrandt. Pixelverschuiving staat aan.
Helemaal correct. Vandaar dat ik ook op mijn Kuro gewoon boven en onderaan en links en rechts een zichtbare balk heb (als het beeld geheel zwart is), ondanks pixelverschuiving (orbiter bij Pioneer). Dit is een leuke marketingterm voor iets dat in de praktijk gewoon niet (afdoende) werkt. En ja, deze zwarte balken zie ik altijd, en zijn dus eigenlijk gewoon ingebrand. Komt omdat ik 4:3 uitzendingen ongezoomd kijk en door het kijken naar 2.35:1 films.Poplitius schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 22:43:
Als die pixelverschuiving als doel heeft om inbranding te voorkomen dan betekent dat dat er theoretische kans is op inbranding? De handleiding spreekt dat tegen, waar is die verschuiving anders voor gemaakt? En als je zoals ik hoofdzakelijk films kijkt, wat heb je dan aan pixelverschuiving als je boven en onder een grote zwarte balk hebt? Schuift die hele balk een paar pixeltjes op, dan heb je nog steeds dezelfde 95% zwart.
[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 27-08-2009 22:52 ]
Check Wikipedia: Plasma display voor meer gegevens over plasma schermen.. Een van de specifieke voordelen van plasma is juist de snelheid en betere zwarttonen. Voor mij was toen de beslissing al genomen...Nohead schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:35:
Wat zijn jullie ervaringen met Plasma schermen en gaming op een PS3 of een X360?
Beter dan een LCD scherm?
En waarom prefereren jullie plasma over LCD, puur op beeld kwaliteit en/of snelheid?
Heb me eigenlijk nooit echt verdiept in plasma schermen en technieken, altijd meer LCD man geweest.
Overdag, of bij weinig verduistering, is een goede LCD véle malen zwarter dan welke plasma dan ook. Een plasma is alleen "zwart" (lees: donkergrijs) als de ruimte waar je in zit enorm donker is.Stormtrooper schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:26:
...en betere zwarttonen. Voor mij was toen de beslissing al genomen...
Dat valt bij mij reuze mee. Kan mee voorstellen dat dat zo is omdat het hier echt om glasplaten gaat die uiteraard reflectie hebben. Maar bij mij zit er wel een coating op die dat voor een deel voorkomt...Brad Pitt schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 11:48:
[...]
Overdag, of bij weinig verduistering, is een goede LCD véle malen zwarter dan welke plasma dan ook. Een plasma is alleen "zwart" (lees: donkergrijs) als de ruimte waar je in zit enorm donker is.
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 28-08-2009 12:02 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq