Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
Nohead schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:49:
Hoe gaat de plasma eigenlijk om met BR films? Plasma's die geen 24p mode hebben of zoals de 840 smooth cinema, kunnen deze dan wel stotter vrij BR content afspelen?
Nope. Je moet "echte" 24p-ondersteuning hebben voor vloeiende playback. Let wel, 24p en vloeiend zijn relatieve begrippen, zonder een hele berg frame interpolation is 24p nooit echt vloeiend.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

Brad Pitt schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:28:
[...]

Nope. Je moet "echte" 24p-ondersteuning hebben voor vloeiende playback. Let wel, 24p en vloeiend zijn relatieve begrippen, zonder een hele berg frame interpolation is 24p nooit echt vloeiend.
Dus als ik nou een plasma koop en op mijn PS3 een BR kijk loopt dit niet vloeiend?
Wat moet ik me dan precies voorstellen? Is het wel kijkbaar of niet echt storend? Of gewoon een no-go?
Misschien toch maar een LCD dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 18:46
Brad Pitt schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:01:
Als jouw plasma tv uit staat is het paneel gewoon grijs, niets zwarts aan. Dat is de maximale zwartwaarde die je zal kunnen halen, zelfs nog iets minder aangezien een plasma vanwege de benodigde ready-state nooit geheel "uit" kan staan, er is altijd wat restspanning nodig om het paneel zo "snel" te kunnen laten zijn.
Daarom is een goede recente LCD veel en veel zwarter dan een plasma, in een ruimte met (veel) licht.
Kan je dit ook met een review, waarin dit naar voren komt, onderbouwen? Begrijp me niet verkeerd maar dat wil zeggen dat alle professionele reviewers incl. hun test/calibratietools onzin lopen te verkopen.... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Er zijn grijze panels, die van mij is zwart hoor.

Een lcd kan wel veel meer licht produceren en daardoor zijn deze meer geschikt voor hele lichte ruimtes.

Alleen lcd's met led backlight mèt local dimming kunnen true black weergeven, maar alleen wanneer er geen content getoond wordt!

Aangezien er op dit moment bijna/geen led lcd's zijn met local dimming (de nieuwste serie van Samsung gaat dit weer wel kunnen) is dit dus niet helemaal waar.

Nogmaals: die enorme zwartweergave kan dan nog alleen wanneer er geen content wordt getoond. (lekker kansloos dus).
Deze led lcd's met local dimming komen echter wèl aan een zwartweergave die bijzonder dichtbij komen aan een Pioneer Kuro.
Echter blijven ze in details in het zwart weer achter.

De laatste serie van Samsung (6000 etc) hebben edge lit leds en dat was echt 2 stappen terug. Deze kunnen niet in clusters worden gedimd en zowel de kijkhoek als de zwartweergave en details in het zwart vallen tegen. Dit is goed te lezen in de ervaringen in het Samsung lcd forum.

Ik zoek de echte tests nog wel ff voor jullie op. Let wel: deze led lcd's met local dimming zijn echt een grote stap voorwaarts in beeldkwaliteit bij lcd's en verkleinen zeker het behoorlijk gat wat er zit tussen de beeldkwaliteit van plasma tov lcd's met conventionele backlights.

http://hdguru.com/samsung...clusive-first-review/429/
matige kijkhoek
Viewing angle is another LCD issue, and this LED-lit LCD is no exception. Blacks appear lighter and whites darker as one moves off axis, either vertically or horizontally. While this effect is visible with all LCD displays, the fall off is greater with the LED edge-lit 8000.

matige uniformiteit (sommige delen zijn lichter dan andere doordat de edge lit leds alleen aan de zijkant van de tv zitten)
Pioneer Pro-141FD plasma

Getting the LED white light to travel from the edges to behind the LCD panel requires an optical wave guide that twists the light 90 degrees. This is no easy feat to perfect and Samsung hasn’t managed to completely nail it: screen uniformity wasn’t perfect when viewing a full white screen test pattern.

goede zwartweergave maar niet zo goed als de Pioneer
The black level is quite low, though not as deep as our reference Pioneer Pro-141FD plasma

Ach, je moet het gewoon zelf testen. De één is gevoelig voor zwart, de andere voor motion resolution etc etc.

Komen er nog nieuwe plasma modellen uit van Samsung? Het is zo stil op dat vlak.

[ Voor 45% gewijzigd door Ferry34 op 28-08-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Dat dacht ik dus ook. Ik weet het: een plasma heeft iets meer last van reflectie.. Maar zelfs in de winkel (ik moest mijn vrouw nog even overtuigen) was het duidelijk:
er stond een plasma naast een LCD. Vervolgens werd op beide schermen dezelfde reclame gedraaid voor een serie iPods in de meest walgelijke kleuren. Van grijs naar kleur door naar zwart. Op de LCD was die zwarte ook grijs en op de plasma toch echt zwart...

Ik heb gelukkig een donkere huiskamer met sowieso niet al teveel last van daglicht, ben ik allergies voor :X dus reflectie valt hier ook reuze mee.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 17:22

jasjenl

Liab A Tymo

Brad Pitt schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:01:
Als jouw plasma tv uit staat is het paneel gewoon grijs, niets zwarts aan. Dat is de maximale zwartwaarde die je zal kunnen halen, zelfs nog iets minder aangezien een plasma vanwege de benodigde ready-state nooit geheel "uit" kan staan, er is altijd wat restspanning nodig om het paneel zo "snel" te kunnen laten zijn.
Daarom is een goede recente LCD veel en veel zwarter dan een plasma, in een ruimte met (veel) licht.
Op zich heb je een punt, echter zullen veel mensen vooral 's-avonds naar een tv kijken, in een gedempt verlichte ruimte en dan zal een plasma toch nog over het algemeen beter in staat zijn echt diep zwart weer te geven. Maar met veel omgevingslicht blijft een LCD inderdaad beter overeind.

Overigens: je opmerking dat het grijs dat het plasma scherm is als ie uit is de maximale zwartwaarde is die je kunt halen, klopt op zich wel, maar zo zal het menselijk oog het bij weinig omgevingslicht niet waarnemen. Immers: een projectiescherm is helemaal wit, maar in een goed verduisterde ruimte kun je met een goede beamer toch zeer goede zwartwaardes ervaren. Terwijl je eigenlijk naar een wit scherm zit te kijken. Echter, in een donkere ruimte ziet alles wat niet verlicht is er zwart uit en op dat concept zijn de goede zwartwaardes van een plasma feitelijk gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Op een goede plasma zoals de Pioneer of de Pana G en V serie is het zwart van het beeld niet te onderscheiden van het zwart van de rand van de tv.

Ik heb alleen geen ervaring met Samsung wat dat betreft.

Natuurlijk moet je in de winkel wel weten welke beeldinstellingen worden gebruikt, maar er zijn meer dingen die belangrijk zijn voor een goede beeldkwaliteit dan alleen de zwartweergave.
Ikzelf vind het lcd beeld gewoon niet mooi genoeg en ik zie veel fouten in het beeld. Anderen houden meer van lcd, al is het vaak zo dat deze mensen nooit een plasma bij iemand thuis hebben gezien.

In de winkel is het beeld van een plasma echt veel minder mooi dan thuis, vanwege de vele lampen in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:28:
Er zijn grijze panels, die van mij is zwart hoor.
Nee hoor, is gewoon (donker) grijs, niets zwarts aan. Kan niet. Ready state en grijs paneel en zo.
Op een goede plasma zoals de Pioneer of de Pana G en V serie is het zwart van het beeld niet te onderscheiden van het zwart van de rand van de tv.
Mijn Kuro is gewoon grijs hoor, net als jouw Panasonic, geen enkele huidige plasma tv kan zwart weergeven als zijnde echt zwart. Snap niet wat daar raar aan is. Dat is gewoon zo. Jouw rand van de tv is zwartER.

Zodra er content aanwezig is zal ons oog het grijs inderdaad als zijnde zwart doen voorkomen maar het is alsnog gewoon grijs. Als je niets weergeeft is het beeld gewoon donkergrijs. Welke plasma je ook hebt. Mijn paneel is vele malen minder zwart dan de omlijsting. Dit heeft iedereen. Alleen local dimming LED's ziijn zwartt, elke andere tv is grijs.

Begrijp me niet verkeerd, zou mijn Kuro voor geen geld willen ruilen met welke LCD (of plasma for that matter) dan ook, maar zwart is het gewoon niet. Een (huidige) plasma KAN geen zwart weergeven, wat ons oog er ook van maakt. Is gewoon geheel inherent aan de techniek en het paneel.

[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 29-08-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren kwam mijn nieuwe 50B650 dan eindelijk binnen!

Ik heb nog geen Ziggo Cam+, dus nog maar even op de SAT ontvanger (AZbox) aangesloten.

Als ik heel dicht op het scherm sta zie ik, in de donkere gebieden, een soort ruis.
Ook in de menu's van de TV zelf, is donkergrijs niet strak grijs maar een een soort pixel ruis die er donker rijs uitziet.
Vanaf twee meter is dit niet te zien, je moet er met je neus op staan.
Dit heb ik niet bij mijn JVC LCD, is dit iets typisch plasma of samsung , of is er gewoon iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 08:27:
Dit heb ik niet bij mijn JVC LCD, is dit iets typisch plasma of samsung , of is er gewoon iets fout?
Dit is normaal. Dat heet PWM (pulse width modulation) noise. Is (ook) inherent aan de plasma-techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Brad Pitt schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:56:
[...]

Zodra er content aanwezig is zal ons oog het grijs inderdaad als zijnde zwart doen voorkomen maar het is alsnog gewoon grijs. Als je niets weergeeft is het beeld gewoon donkergrijs. Welke plasma je ook hebt. Mijn paneel is vele malen minder zwart dan de omlijsting. Dit heeft iedereen. Alleen local dimming LED's ziijn zwartt, elke andere tv is grijs.

Begrijp me niet verkeerd, zou mijn Kuro voor geen geld willen ruilen met welke LCD (of plasma for that matter) dan ook, maar zwart is het gewoon niet. Een (huidige) plasma KAN geen zwart weergeven, wat ons oog er ook van maakt. Is gewoon geheel inherent aan de techniek en het paneel.
En als je het vergelijkt met de vorige generatie: De Beeldbuis?
Als een CRT TV uit staat, oogt de beeldbuis grijs / antraciet. Maar als er zart beeld weergegeven wordt, lijkt het beeld donkerder dan wanneer de TV uitstaat.
Hoe verhoudt zich die zwart / contractwaarden met de huidige technieken (LCD/LED/Plasma)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
reneski schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 21:01:
Kan je dit ook met een review, waarin dit naar voren komt, onderbouwen? Begrijp me niet verkeerd maar dat wil zeggen dat alle professionele reviewers incl. hun test/calibratietools onzin lopen te verkopen.... :>
Wat bedoel je precies? Wat moet worden onderbouwd? Dat een plasma overdag of in een verlichte ruimte veel minder zwart is dan een LCD? Dat kan je gemakkelijk zien bij iedereen die een plasma heeft of in elke willekeurige winkel waar ze beide technieken verkopen. In een verdonkerde ruimte is dat weer geheel andersom hè. Of doel je op die ready-state?
EgMaf schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 09:59:
En als je het vergelijkt met de vorige generatie: De Beeldbuis?
Als een CRT TV uit staat, oogt de beeldbuis grijs / antraciet. Maar als er zart beeld weergegeven wordt, lijkt het beeld donkerder dan wanneer de TV uitstaat.
Hoe verhoudt zich die zwart / contractwaarden met de huidige technieken (LCD/LED/Plasma)?
Je zegt het prima, het paneel lijkt inderdaad zwart, echter alleen als er content op het scherm aanwezig is. Als je gewoon een geheel zwart beeld zou weergeven is dit donker grijs. Je zal dan ook duidelijk verschil kunnen zien tussen het paneel en bijv. de rand van de tv. Geen enkele plasma is zwart.

Hoe het zich verhoudt tot een CRT is nogal variabel, wat je gewend bent/was. Had hiervoor een Philips van 6000 piek en die gaf een prima beeld (met SD zelfs beter dan m'n huidige plasma) maar ook deze was niet zwart. Het léék wel zo als je aan het film kijken was, maar het was het wel degelijk niet. Je ogen worden gewoon getruct, en da's prima!

Mensen die echter beweren dat hun (plasma) paneel geheel zwart is zijn ietwat te enthousiast ;)

Een normale LCD tv zal een minder goed "zwart" hebben dan een leuke plasma (d.w.z. in een gedimde ruimte, overdag of met meer licht is het zwart van een goede LCD veel zwarter dan die van welke plasma ook), local dimming LCD's zijn echter weer zwarter, met weer hun specifieke techniek-inherente nadelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Brad Pitt op 31-08-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
Iedere techniek heeft zijn voor- en nadelen, ik denk dat dit voor de meeste wel duidelijk is.

Door de slechte eigenschappen (oa. inbranden en hoog energieverbruik) van de oude plasma generatie, heeft de techniek een slechte naam en dus reputatie gekregen. De huidige generatie gebruikt een stuk minder energie (vaak de helft minder) en inbranden is vrijwel uitgesloten. Er bestaat nog steeds kans op IR maar dit is vaak na een kort tijd verdwenen en is eigenlijk bij normaal beeld niet zichtbaar.
Wat bedoel je precies? Wat moet worden onderbouwd? Dat een plasma overdag of in een verlichte ruimte veel minder zwart is dan een LCD? Dat kan je gemakkelijk zien bij iedereen die een plasma heeft of in elke willekeurige winkel waar ze beide technieken verkopen. In een verdonkerde ruimte is dat weer geheel andersom hè. Of doel je op die ready-state?
De enige manier om dit goed te vergelijken is door te meten, een winkel is geen representatieve omgeving en de meeste mensen hebben geen gekalibreerde plasma en LCD naast/onder/boven elkaar staan. Plasma hebben idd meer last van reflectie doordat het paneel van glas is. De huidige generatie heeft hier, door de betere filters, een stuk minder last van. Kun je dus links posten waarin uit metingen op te maken is dat LCD betere zwart waardes heeft? Begrijp me niet verkeerd ook ik weet dat je niet alleen naar zwart waardes moet kijken, maar ik zie nergens meetresultaten van een tv die uit staat. Als we het even heel simpel bekijken, hoe vaak kijk jij naar een zwart scherm?

Welk type Pioneer plasma bezit je eigenlijk? Niet dat dit er toe doet maar ben gewoon benieuwd....

Iedereen maakt zijn keuze op zijn eigen manier, bij mij speelt de prijs (zoals bij velen) ook erg mee. Als je kijkt naar de prijs/size/kwaliteit verhouding kan wat mij betreft LCD niet op tegen plasma....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
reneski schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:27:
Kun je dus links posten waarin uit metingen op te maken is dat LCD betere zwart waardes heeft?
Dit is gewoon techniek-inherent, is geen review voor nodig. Bekijk een plasma in een verlichte ruimte en het is gewoon geen zwart paneel. Dit zegt Panasonic er over, lijkt mij duidelijk genoeg (emphasis is mine):

"A flat-panel LCD TV might be for you if:

* You watch a lot of TV shows or play lots of video games with static images on the screen for extended periods of time, multiple days a week
* Your TV room is relatively bright, or you do a lot of daytime viewing"

Niets raars aan, geen test voor nodig. Is gewoon zo. Kan iedereen zien, in elke winkel, in elk huis.
Als we het even heel simpel bekijken, hoe vaak kijk jij naar een zwart scherm?
Aangezien ik naar nogal veel spannende en/of enge films kijk: vaak. Het beeld is bijzonder vaak superdonker. Staat er content op? Prima, paneel lijkt mooi zwart. Is het beeld vrijwel helemaal leeg? Hmmm, toch een donkergrijs paneel zichtbaar. Kijk je overdag of in een lichte ruimte? Onmogelijk zwart ook maar te benaderen.
Welk type Pioneer plasma bezit je eigenlijk? Niet dat dit er toe doet maar ben gewoon benieuwd....
Een 508XD.
Iedereen maakt zijn keuze op zijn eigen manier, bij mij speelt de prijs (zoals bij velen) ook erg mee. Als je kijkt naar de prijs/size/kwaliteit verhouding kan wat mij betreft LCD niet op tegen plasma....
Is zo, ik zou mijn low-res vorige generatie plasma ook niet willen ruilen voor een splinternieuwe FullHD LCD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Zwart wordt niet minder zwart wanneer er veel licht in een kamer komt, blijft gewoon hetzelfde.
Echter, doordat een lcd veel licht produceert is het verschil tussen zwart en wit bij een kamer met veel lichtinval groter en lijkt het zwart zwarter.

Als ik in mn verduisterde kamer naar een zwart scherm kijkt, dan zie ik dat de randen van mn plasma nog iets zwarter zijn, dan het zwart in het beeld.
Zodra er echter content in het beeld (spierwitte wolk, witte kleding), lijkt het zwart ineens nog zwarter. Zeker net zo zwart als de tv zelf. Dat laatste is natuurlijk niet waar, maar je ogen zien het op die manier.

Hetzelfde als met een lcd.

Ik had eerst trouwens best moeite met shooters wanneer de zon scheen en ik in de huiskamer, waar we heel veel zonlicht binnen krijgen, ging gamen. Gisteren de plasma voor het eerst op stand Eco gezet en dat scheelde enorm. Het leek wel een ......lcd! lol.

Heeft Pioneer ook zo'n soort stand Bratt?

[ Voor 18% gewijzigd door Ferry34 op 01-09-2009 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ferry34 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:43:
Zwart wordt niet minder zwart wanneer er veel licht in een kamer komt, blijft gewoon hetzelfde.
Onzin. Zwart is in een verlichte ruimte gewoon lichtgrijs op een plasma. En wordt optisch donkerder als de ruimte gedimd wordt. Maak jij eens een foto van jouw "zwarte" plasma dan in een ruimte met licht? Je zal zien dat het paneel gewoon grijs is. Vrij licht grijs zelfs. Heeft werkelijk niets met zwart te maken.
Echter, doordat een lcd veel licht produceert is het verschil tussen zwart en wit bij een kamer met veel lichtinval groter en lijkt het zwart zwarter.
Hier gáát het niet om. Het paneel van een plasma is gewoon niet zwart. Lichter dan een LCD in ieder geval.
Als ik in mn verduisterde kamer naar een zwart scherm kijkt, dan zie ik dat de randen van mn plasma nog iets zwarter zijn, dan het zwart in het beeld.
Zodra er echter content in het beeld (spierwitte wolk, witte kleding), lijkt het zwart ineens nog zwarter. Zeker net zo zwart als de tv zelf. Dat laatste is natuurlijk niet waar, maar je ogen zien het op die manier.
Ja, dat zeg ik toch ook gewoon? Echter in een verlichte ruimte is je rand veel en veel donkerder dan het paneel. Op recente LCD's is dat niet zo, die hebben juist dán een zwart paneel. LCD schermen worden over het algemeen (optisch) minder zwart in een verduisterde ruimte, geheel omgekeerd dus van plasma.
Hetzelfde als met een lcd.
Nee dus, een goeie LCD is overdag gewoon zwart, een plasma alleen als het donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Is die enorme discussie over LCD versus plasma specifiek gericht op de Samsung modellen? Ik open dit topic dagelijks met het idee iets te lezen over Samsung Plasma's en ik word er niets wijzer van. Er ís een apart topic over LCD vs. plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Is waar, al gaat de verstrekte info over de plasma panelen uiteraard ook op voor de Samsung modellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nohead schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:35:
Wat zijn jullie ervaringen met Plasma schermen en gaming op een PS3 of een X360?
Beter dan een LCD scherm?
En waarom prefereren jullie plasma over LCD, puur op beeld kwaliteit en/of snelheid?

Heb me eigenlijk nooit echt verdiept in plasma schermen en technieken, altijd meer LCD man geweest.
Mijn eerste hdtv was een 30 inch hdready lcd en ik gebruikte m alleen voor xbox360 gaming en internetten. Eerst leek het een geweldig toestel, maar langzamerhand begon ik me aan steeds meer dingen te ergeren.

Toen ging ik op zoek naar een andere en ik wist eigenlijk zeker: ik wilde een full hd lcd van Samsung. Eenmaal in de winkel begon ik met testen, ik had mn xbox meegenomen naar de winkel.
Ik had enkele toestellen getest, maar omdat er op internet een heel fanatiek en irritant ventje steeds die plasma's de hemel in prees ben ik er voor de gein ook maar s eentje gaan testen.

Een hdready nog wel, want er waren toen bijna geen full hd plasma's. De eerste waren nog enorm duur.
Ik deed een beetje lacherig, want ik wist zeker dat dit hem niet ging worden. Totdat het beeld verscheen!
Wtf??? Ik was echt met stomheid geslagen. Niet alleen was het beeld veel en veel mooier, de kleuren etc etc, maar hij was ook scherper.
Hoe kan een hdready plasma nu scherper zijn dan een full hd lcd?? Ik heb alles uit de full hd lcd van Samsung geprobeerd te halen (ik wilde eigenlijk die Samsung hebben), maar die Pana plasma maakte gehakt van dat ding. Die plasma staat nu 2 jaar in mn huis en ik zou hem op dit moment nog steeds niet willen ruilen voor welke lcd dan ook!

En ik was dus echt lcd minded hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Laatst online: 27-07 19:00
Brad Pitt schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:52:
[...]

Onzin. Zwart is in een verlichte ruimte gewoon lichtgrijs op een plasma. En wordt optisch donkerder als de ruimte gedimd wordt. Maak jij eens een foto van jouw "zwarte" plasma dan in een ruimte met licht? Je zal zien dat het paneel gewoon grijs is. Vrij licht grijs zelfs. Heeft werkelijk niets met zwart te maken.

[...]

Hier gáát het niet om. Het paneel van een plasma is gewoon niet zwart. Lichter dan een LCD in ieder geval.

[...]

Ja, dat zeg ik toch ook gewoon? Echter in een verlichte ruimte is je rand veel en veel donkerder dan het paneel. Op recente LCD's is dat niet zo, die hebben juist dán een zwart paneel. LCD schermen worden over het algemeen (optisch) minder zwart in een verduisterde ruimte, geheel omgekeerd dus van plasma.

[...]

Nee dus, een goeie LCD is overdag gewoon zwart, een plasma alleen als het donker is.
Ik wil hier een vraagje op stellen... LCD zou dus beter zijn in een verlichte kamer dan plasma. In welke verhouding moet ik LCD en plasma in een verlichte kamer zien tov een ouderwetse crt televisie (qua lichtopbrengst en zwartwaarde) ?

groet,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Een goede LCD is véél zwarter dan een CRT of plasma in een verlichte ruimte.

De lichtopbrengst van zowel LCD als plasma acht ik wel hoger dan van een CRT, echter naarmate de hoeveelheid lichte content stijgt op een plasma paneel, hoe minder bright die wordt. De voeding kan zo'n groot verlicht scherm anders niet aan. Een kleine witte cirkel zal dus veel brighter kunnen zijn dan een geheel wit scherm.

Kan nu denk ik wel ietsjes beter overdag tv kijken dan vroeger met de CRT, alleen zit je dan dus alsnog gewoon naar een grijs paneel te kijken met relatief vale kleuren. Andere mensen zullen vast wel andere meningen hebben denk ik, die zullen nu dan ook wel gaan zeggen dat dat geheel onzin is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Nu online
MNTN schreef op woensdag 02 september 2009 @ 14:12:Ik wil hier een vraagje op stellen... LCD zou dus beter zijn in een verlichte kamer dan plasma. In welke verhouding moet ik LCD en plasma in een verlichte kamer zien tov een ouderwetse crt televisie (qua lichtopbrengst en zwartwaarde) ?
Ik denk niet dat dat voor Samsung plasma's sterk afwijkend is van de gemiddelde plasma's. En ik heb je groeten maar niet gequote. ;)

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:47 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Kunnen we alstublieft stoppen met de principe-discussie over zwart/grijs en wat wel en niet mogelijk is? Ik vind het allemaal niet zo boeiend meer nu er al 3 kantjes wordt volgeluld met het uitwisselen van standpunten over of een tv die aanstaat nou wel of niet echt zwart kan weergeven, en zo niet, in welke lichtomstandigheden dat dan misschien wel of niet kan en wat voor soort tv-kijker je moet zijn om daar optimaal gebruik van te kunnen maken.

Ga dat alsjeblieft in het algemene lcd/plasma-topic doen en richt je hier op zaken die specifiek zijn voor Samsung-plasma's.

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Gisteren de B650 even aan mijn netwerk gehangen. Op mijn PC Tversity geinstalleerd.. Nog niet aan de pruttel gekregen, deel wel wat maar de TV wil het nog niet afspelen. Ook een Azureus op mijn servertje werd wel gezien, maar ook daar nog geen media vanaf kunnen spelen...

Dus vanavond toch maar eens een USB diskje omzetten naar FAT32 en daar films in diverse formaten op zetten, ben heel benieuwd hoe die mediaplayer van de TV zelf is...

Edit: en ja hoor, ik ben nog steeds tevreden over mijn nieuwe TV. Ff Toshiba 2.5" 250Gb'er achter de TV gehangen, filmpje zowel in avi als in mkv en mkv met losse srt's erop geknald. Speelt tot nu toe alles af.

Enige gekke is dat een ondertitelingsregel er blijft staan tot de volgende regel komt. Heb je dus een film met pauzes in de gesproken text, dan hangt die ondertitel er soms best lang met dezelfde text.

Jammere is uiteraard wel dat je vast zit aan FAT16/FAT32 en dus wat beperkt bent met files. Dus toch maar eens verder spelen met het streamen......

Edit2: lees net ergens dat NTFS toch wel kan werken :) Vanavond maar weer eens omzetten :P

[ Voor 43% gewijzigd door Stormtrooper op 04-09-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
Ook ik heb inmiddels al weer 3 dagen mijn nieuwe plasma (PS50B650) en ben erg tevreden, ben nog wel een beetje aan het spelen met alle instellingen maar so far so good :)

De ingebouwde mediaplayer slikt via zowel het netwerk als USB zelfs 1080p mkv's. Mijn USB stick is gewoon NTFS en de tv heeft hier geen enkele moeite mee. Heb nog niet getest met ondertiteling.

Over het netwerk kun je alleen bestanden afspelen als je tv voorzien is van de Samsung PC Share Manager.
Ik kwam er later achter dat je voor de mediaplayer weer apart de beeldinstellingen kunt veranderen, wel jammer is dat je niet alle controls tot je beschikking hebt....

Heeft iemand van jullie de optie Update via Internet al gevonden?

Mijn tv werd geleverd met de 2009/05/22_001004 software en heb m inmiddels succesvol via USB geupgrade naar 2009/07/01_002003 software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Die mkv afspeelopties zijn niet slecht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

USB disk omgezet naar NTFS en er de nodige meuk opgezet... NTFS werkt inderdaad :)

Enige wat ik nog niet afgespeeld heb gekregen zijn .m2ts files...

Ook net via USB de upgrade gedaan van 1004 naar 2003. Weet nog niet wat er veranderd is, vanavond maar eens wat dieper in duiken.

[ Voor 30% gewijzigd door Stormtrooper op 06-09-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
Enige nadeel van de mediaplayer is dat het geen DTS ondersteunt.

Dus je zult de DTS mkv's even moeten converteren naar bijv dd5.1 of stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Er is inmiddels ook een 2004.1 update voor de 50B650.... Weer geen changelog kunnen vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
Stormtrooper schreef op maandag 07 september 2009 @ 10:49:
Er is inmiddels ook een 2004.1 update voor de 50B650.... Weer geen changelog kunnen vinden helaas.
Waar zie je die staan dan? Op de duitse Samsung site zie ik alleen de 2003.2 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

reneski schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:56:
[...]

Waar zie je die staan dan? Op de duitse Samsung site zie ik alleen de 2003.2 firmware.
Hier:

http://www.samsung.com/at...0B650S1WXXC&menu=download

ver.T-CHL7DEUC-2004.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Nohead schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:07:
[...]

Dus als ik nou een plasma koop en op mijn PS3 een BR kijk loopt dit niet vloeiend?
Wat moet ik me dan precies voorstellen? Is het wel kijkbaar of niet echt storend? Of gewoon een no-go?
Misschien toch maar een LCD dan...
Hier ben ik dus ook benieuwd naar. Ik heb begrepen dat de G versies van Panasonic, moeite hebben met 24p en 50/60hz. Het beeld gaat dan flikkeren.

Hebben de Sammy's hier ook last van?

Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe plasma tv (50 inch) en maak erg veel gebruik van een ps3 en een hdx1000 (HD media streamer) Ik kijk dus voornamelijk bluray content (24p films)

Wat ik ook niet begrijp, ik zie veel samsung tv's die wel 100hz zijn maar geen full hd.
Full hd tv's die weer geen 100 hz zijn. En tv die het beide hebben.
Wat is nu wijsheid? is die 100hz echt een aanvulling of een gemis wanneer je het niet hebt?
Sowieso wil ik wel full hd.

Ik zat eigenlijk in het Panasonic gedeelte te lezen maar daar kom ik er toch achter dat de G serie moeite heeft met full hd content. (erg raar trouwens)
Ik zie ook dat niet elke samsung, 24p ondersteunt. Dus dan loopt het beeld schokkerig?

Ook lees ik dat jullie de CI+ erg waarderen op de tv. Maar heb je dit ook nodig wanneer je gebruik maakt van een externe tv kast, zoals een humax?? Wat is dus het voordeel van die CI+?

Wat is de beste samsung voor tussen de 1000 en 1500 euro?

[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 08-09-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:42

Nohead

PSN ID: Nohead

vwtune schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:00:
[...]

Hier ben ik dus ook benieuwd naar. Ik heb begrepen dat de G versies van Panasonic, moeite hebben met 24p en 50/60hz. Het beeld gaat dan flikkeren.

Hebben de Sammy's hier ook last van?

Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe plasma tv (50 inch) en maak erg veel gebruik van een ps3 en een hdx1000 (HD media streamer) Ik kijk dus voornamelijk bluray content (24p films)

Wat ik ook niet begrijp, ik zie veel samsung tv's die wel 100hz zijn maar geen full hd.
Full hd tv's die weer geen 100 hz zijn. En tv die het beide hebben.
Wat is nu wijsheid? is die 100hz echt een aanvulling of een gemis wanneer je het niet hebt?
Sowieso wil ik wel full hd.

Ik zat eigenlijk in het Panasonic gedeelte te lezen maar daar kom ik er toch achter dat de G serie moeite heeft met full hd content. (erg raar trouwens)
Ik zie ook dat niet elke samsung, 24p ondersteunt. Dus dan loopt het beeld schokkerig?

Wat is de beste samsung voor tussen de 1000 en 1500 euro?
Ik heb uiteindelijk toch een Samsung Plasma gekocht de PS50B530 bij de Saturn voor 880€
Is een Full HD 100Hz Scherm. Gebruik het voornamelijk voor de PS3 Gamen + Streamen en af en toe digi. tv van ziggo Humax decoder kastje.
Kwaliteit is echt heel erg goed! Ik ben vooral erg tevreden over hoe het scherm SD content van digi tv weergeeft. Bij aankoop vond ik het wel jammer dat het geen 24p support had althans dat kon ik niet terug vinden op de samsung site. Eenmaal aangesloten en een BluRay afgespeeld stuurde de PS3 toch een 24p signaal uit naar het scherm. Info knop liet ook zien dat het 1920x1080@24p aan het weergeven was _/-\o_

Ahja de 100hz doe er toch weinig mee als ik aan het gamen ben. Geen idee eigenlijk wanneer het wordt geactiveerd? Ik zie het iig niet aanstaan als ik digi tv aan het kijken ben. Kan ook zo snel niet in de manual vinden wanneer het geactiveerd word :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
Deze update werkt bij mij niet (TV geeft aan geen update te kunnen vinden op de USB stick), draai momenteel dus nog op de 2003.2 firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Brad Pitt schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:52:
Hetgeen irrelevant is als je je in een perfect donkere kamer bevindt. Dat het grijs is, zie je nl pas als er licht wordt weerkaatst. Dat is het grote verschil met LCD. Bij een LCD heb je altijd backlightbleeding (tenzij de backlight uitstaat) terwijl je bij plasma in theorie (dat is nu nog niet zo) de spanning op een pixel zou kunnen uitschakelen. Dat zul je zien bij de nieuwe generatie. Pioneer had de techniek al, maar is helaas uit de plasmabusiness gestapt. Denk dat Pana er nu in de volgende generatie mee zal komen. Als ze dat lukt, hebben ze dus oneindig contrast en kunnen ze claimen dat ze ook 100% zwart hebben, want ook een wit doek is zwart in een 100% donkere ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
  • Laatst online: 03-04-2022
reneski schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 00:26:
[...]

Deze update werkt bij mij niet (TV geeft aan geen update te kunnen vinden op de USB stick), draai momenteel dus nog op de 2003.2 firmware
Op de site van samsung staat deze update: Upgrade File (ver.T-CHU7DEUC-2007.1)

Lijkt mij nieuwer dan waar de rest allemaal over schrijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

b.lamein schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:38:
[...]

Op de site van samsung staat deze update: Upgrade File (ver.T-CHU7DEUC-2007.1)

Lijkt mij nieuwer dan waar de rest allemaal over schrijft!
Da's dus gelijk het gekke: het hangt er maar vanaf op welke Samsung site je zit... Op de nederlandse pagina is het nog die 2004.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Stormtrooper schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 11:08:
[...]

Da's dus gelijk het gekke: het hangt er maar vanaf op welke Samsung site je zit... Op de nederlandse pagina is het nog die 2004.1
Nee hoor gewoon de NL site:

http://www.samsung.com/nl...0B850Y1WXXC&menu=download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Ach sorry ik dacht dat het bij jou ook om de 850 ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
De PS50B650 is nu eindelijk ook op de nederlands website terug te vinden:

PS50B650

Even checken of het met deze firmware wel lukt....

[ Voor 6% gewijzigd door reneski op 11-09-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net geprobeerd de update ver.T-CHL7DEUC-2004.1 te installleren op mijn PS50B650. Helaas geeft de TV aan geen update te kunnen vinden op mijn USB stick. Later nog maar eens proberen..........

Hebben meer mensen last van een irritante "zoem" van achter de TV? Is er misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:08:
Heb net geprobeerd de update ver.T-CHL7DEUC-2004.1 te installleren op mijn PS50B650. Helaas geeft de TV aan geen update te kunnen vinden op mijn USB stick. Later nog maar eens proberen..........

Hebben meer mensen last van een irritante "zoem" van achter de TV? Is er misschien een oplossing voor?
Wel lezen he? de zoom is de veelbesproken "buzzz" van plasma's en de recente 850 en dus kennelijk de 650 ook, hebben daar wat meer last van.

Check eens met volume laag of je de zoem harder hoort bij beeld dat veel wit bevat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Buzzz hoor je al bij het aanzetten van de TV en de helderheid van het beeld heeft hier verder niets mee te maken. Ga toch maar ff samsung bellen, heb wat gelezen over een blokje tussen de achterwand en zo'n buzzend spoeltje, kan de monteur gelijk de laatste firmware erop zetten :P

Ik zit ook met smart te wachten op de CI+ module van Ziggo, ben ik eindelijk dat extra kastje kwijt. :*)

Weet iemand waar ik de beste instellingen voor mijn PS50B650 kan vinden? Het valt me op dat de instellingen die ik tot nu toe gevonden heb allemaal in de "movie mode" staan met het contrast op 95 of 100. Als je snel van je plasma af wilt moet je dat doen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 21:07:
De Buzzz hoor je al bij het aanzetten van de TV en de helderheid van het beeld heeft hier verder niets mee te maken. Ga toch maar ff samsung bellen, heb wat gelezen over een blokje tussen de achterwand en zo'n buzzend spoeltje, kan de monteur gelijk de laatste firmware erop zetten :P

Ik zit ook met smart te wachten op de CI+ module van Ziggo, ben ik eindelijk dat extra kastje kwijt. :*)

Weet iemand waar ik de beste instellingen voor mijn PS50B650 kan vinden? Het valt me op dat de instellingen die ik tot nu toe gevonden heb allemaal in de "movie mode" staan met het contrast op 95 of 100. Als je snel van je plasma af wilt moet je dat doen. 8)7
Hoor je de buzz alleen als je je oor boven de tv houd of ook als je gewoon 2-3 meter er vanaf op de bank zit?

Instellingen zijn per plasma natuurlijk verschillend, maar zie idd vaker movie mode en contrast op 95 tegen. Weet niet zo goed waarom dat goed voor je plasma zou zijn maar dat ga jij me vast uitleggen ;)

ps. Ik krijg de nieuwe firmware (gedownload vanaf de nederlands website) ook niet geinstalleerd. Wat ik btw ook jammer vind is dat het in de US mogelijk is om te upgraden via het internet, wij moeten weer zitten rommelen met USB sticks.... |:(

[ Voor 10% gewijzigd door reneski op 11-09-2009 23:28 ]

Verwijderd

reneski schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:25:
[...]

Hoor je de buzz alleen als je je oor boven de tv houd of ook als je gewoon 2-3 meter er vanaf op de bank zit?

Instellingen zijn per plasma natuurlijk verschillend, maar zie idd vaker movie mode en contrast op 95 tegen. Weet niet zo goed waarom dat goed voor je plasma zou zijn maar dat ga jij me vast uitleggen ;)

ps. Ik krijg de nieuwe firmware (gedownload vanaf de nederlands website) ook niet geinstalleerd. Wat ik btw ook jammer vind is dat het in de US mogelijk is om te upgraden via het internet, wij moeten weer zitten rommelen met USB sticks.... |:(
Helaas hoor ik de buzz ook als ik op 4-5 meter van de tv af zit :'( Verder vindt ik het wel een toppertje _/-\o_
Nu hopen dat de buzz te verhelpen is!

Ik zeg overigens dat de hoge contrast instellingen juist niet goed zijn voor je tv. En ik begrijp dus ook niet waarom iedereen dit zo hoog wil instellen, het kan gewoon niet goed zijn voor je tv.

Is het niet mogelijk om via de amerikaanse website te updaten dan? Of zit deze optie niet op onze europese modellen?

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 19:56
Ik was vandaag bij de plaatselijke electronicaboer en zag de ps50b650 staan, alleen had deze een rode rand op de voet en in onderkant van de tv.
Is er ook een versie zonder die rand?

• Garcon-l
Ik krijg de firmware ook niet geinstalleerd via usb hij herkent hem niet!!!???

Ik mijn tv buzzed ook erg. Dus maar ff bellen. Ik zag trouwens dat mijn tv al wel opengehaald was want de schroefjes waren erg beschadigd. Hij kwam wel "nieuw"uit de doos.

Verwijderd

Tito129 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 18:12:
Ik was vandaag bij de plaatselijke electronicaboer en zag de ps50b650 staan, alleen had deze een rode rand op de voet en in onderkant van de tv.
Is er ook een versie zonder die rand?
Voor zover ik weet is de PS50B650 er alleen met de rode gloed. De TV hangt bij mij aan de muur en het "rood" zie je eigenlijk niet.

Verwijderd

b.lamein schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 20:08:
Ik krijg de firmware ook niet geinstalleerd via usb hij herkent hem niet!!!???

Ik mijn tv buzzed ook erg. Dus maar ff bellen. Ik zag trouwens dat mijn tv al wel opengehaald was want de schroefjes waren erg beschadigd. Hij kwam wel "nieuw"uit de doos.
Lijkt mij niet best als de TV al een keer open is geweest. Misschien is het verstandig om dit te melden bij de verkoper en een nieuwe te eisen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2009 22:21 ]

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 22:19:
[...]

Voor zover ik weet is de PS50B650 er alleen met de rode gloed. De TV hangt bij mij aan de muur en het "rood" zie je eigenlijk niet.
Ik heb hem ook, het valt niet echt op en als je het ziet vind ik het eigenlijk niet lelijk. Maar da's persoonlijk natuurlijk.

Firmware ellende werkt bij mij ook niet, duitse website blijkt qua firmwares toch de beste. Hopelijk wordt het eenvoudiger nu ook de NL site de 650'er kent...

Wat mij ook opvalt is dat de TV zo rond 19:30 heel even aangaat. Dacht dat de enige momenten waren, maar net gebeurde het ook. <klik> en je ziet het scherm ietst lichter worden en <klik> en hij gaat weer uit. En ook 's middags gebeurt dit. Wat is die TV allemaal aan het doen? EN kun je dit uitzetten?

[ Voor 21% gewijzigd door Stormtrooper op 12-09-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Heb de vraag al eerder gesteld maar met: mute, 1, 8, 2, power kom ik niet in het service menu, ik heb de laatste firmware. Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Heeft iedereen hier met de ps50b650 nu last van die buzzz? zit er eigenlijk niet op te wachten dat ik direct een service monteur moet laten komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik heb totaal geen last van buzz.. Of bedoel je Buzz Lightyear? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathan99
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-04 22:21
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:08:

Je hebt mogelijk een ander firmware nodig, de T-CHU7DEUC is voor de S1WXXC tv's met een ci slot (zie ook in het adres van de Nederlandse download center voor de PS50B650). De T-CHUCIPDEUC firmware is voor de S1PXXC tv's met een ci+ slot. Controleer welke versie je nu hebt in je TV menu onder Software upgrade. De T-CHUCIPDEUC versie kun je ophalen op de duitse site van Samsung. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jonathan99 schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:27:
[...]

Je hebt mogelijk een ander firmware nodig, de T-CHU7DEUC is voor de S1WXXC tv's met een ci slot (zie ook in het adres van de Nederlandse download center voor de PS50B650). De T-CHUCIPDEUC firmware is voor de S1PXXC tv's met een ci+ slot. Controleer welke versie je nu hebt in je TV menu onder Software upgrade. De T-CHUCIPDEUC versie kun je ophalen op de duitse site van Samsung. ;)
Goeie tip ! _/-\o_ Alleen is het de 2003.2 versie en die staat al op mijn TV :*) Blijkbaar is er voor de PS50B650S1WXXC wel een nieuwere firmware namelijk de 2004.1. |:( Jammer dat samsung dit niet duidelijk aangeeft op zijn website. 8)7 Ben benieuwd of er ook nog een nieuwe update voor de PS50B650S1PXXC komt, internnet TV werkt namelijk wel erg langzaam terwijl mijn internet aansluiting toppie is. Afwachten maar weer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
jonathan99 schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:27:
[...]

Thanks voor de tip, voortaan toch maar beter lezen en opletten :P

Voor de gelukkigen met een S1PXXC model, de CI+ kaarten liggen vanaf vandaag beperkt in de winkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
Verwijderd schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:36:
[...]

Goeie tip ! _/-\o_ Alleen is het de 2003.2 versie en die staat al op mijn TV :*) Blijkbaar is er voor de PS50B650S1WXXC wel een nieuwere firmware namelijk de 2004.1. |:( Jammer dat samsung dit niet duidelijk aangeeft op zijn website. 8)7 Ben benieuwd of er ook nog een nieuwe update voor de PS50B650S1PXXC komt, internnet TV werkt namelijk wel erg langzaam terwijl mijn internet aansluiting toppie is. Afwachten maar weer :z
Het laden van de widgets is bij mij ook erg langzaam idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
DaBuzzzzz schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:37:
Heb de vraag al eerder gesteld maar met: mute, 1, 8, 2, power kom ik niet in het service menu, ik heb de laatste firmware. Doe ik iets fout?
probeer dit eens:

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power (On)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
Stormtrooper schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 22:29:
[...]
Wat mij ook opvalt is dat de TV zo rond 19:30 heel even aangaat. Dacht dat de enige momenten waren, maar net gebeurde het ook. <klik> en je ziet het scherm ietst lichter worden en <klik> en hij gaat weer uit. En ook 's middags gebeurt dit. Wat is die TV allemaal aan het doen? EN kun je dit uitzetten?
Dit is mij tot nu toe nog niet opgevallen, zal het eens in de gaten houden.

[ Voor 8% gewijzigd door reneski op 15-09-2009 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 18:37

l3p

www.^.nl

Vorig weekend stonden er bij een speciaal zaak in Lemmer een Samsung LED 8serie en een Samsung Plasma 8 serie naast elkaar.
Ik ga nu dus van een Samsung LCD niet naar een LED maar naar Plasma.
Vooral zwart was gewoon beter op de plasma tov LED

Samsung PS50B850 nu dus besteld.

Cant wait !

L3p - MK - PV - WP

• Garcon-l
Mijn tv buzzed dus heel erg. Ik heb hem deze maand besteld en vorige week donderdag in huis gekregen.

Nu even een aantal dingetjes wat betreft mijn tv: Ik had gehoord/gelezen dat alle ps50B850 tv`s die van de band rollen na julie het buzzen niet meer hebben, laat dat wat mij betreft augustus zijn. Dat zou dus betekenen dat mijn tv die in september besteld is geen problemen zou moeten hebben. Dit heeft ie dus wel.

Daar hangt het volgende probleem ook mee samen: Mijn tv is duidelijk open geschroefd geweest maar wel als "nieuw" verpakt. Ik heb heb dus zo uit de doos gehaald, je kon dit zien aan de schroefjes deze zijn beschadigd. Hieruit zou ik opmaken dat ik te maken heb met een gereviseerd model.

Ik neem aan dit ik dit niet moet slikken en vragen om een nieuwe tv.

Wat is jullie mening over dit alles? Ik hoor graag van jullie !

Groeten Boy

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

Euh een gereviseerd model als nieuwe verkopen? Wat denk je zelf?
Tuurlijk kan dat niet, meteen terugsturen.. En liefst nog even vermelden waar je het hebt gekocht, mits ze geen passende oplossing, een nieuwe exemplaar sturen, hebben.

• HvB83
Die zou ik sowieso nooit accepteren, nieteens over nadenken en terugbrengen naar de leverancier. Ook leuk als je ooit wat aan het ding zou krijgen, dan krijg jij dalijk nog gezeur dat je hem zelf open zou hebben geschroefd.

En daarnaast, als hij toch al zo heftig buzzed, is het gelijk een mooi argument om snel een ander toestel te krijgen die hopelijk niet buzzed.

Waar komt de info trouwens vandaan dat nieuw geproduceerde toestellen het buzzen niet meer zouden vertonen?

[ Voor 36% gewijzigd door HvB83 op 16-09-2009 13:48 ]

• Garcon-l
HvB83 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:46:
Die zou ik sowieso nooit accepteren, nieteens over nadenken en terugbrengen naar de leverancier. Ook leuk als je ooit wat aan het ding zou krijgen, dan krijg jij dalijk nog gezeur dat je hem zelf open zou hebben geschroefd.

En daarnaast, als hij toch al zo heftig buzzed, is het gelijk een mooi argument om snel een ander toestel te krijgen die hopelijk niet buzzed.

Waar komt de info trouwens vandaan dat nieuw geproduceerde toestellen het buzzen niet meer zouden vertonen?
Lijkt me idd duidelijk verhaal ik ga meteen de leverancier bellen, is gelukkig gewoon bij een specialist dus dan gaat het wat makkelijker.

Ik geloof dat ik die info van dit forum had maar weet het niet zeker ik zal ff zoeken!

• Garcon-l
HvB83 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:46:
....

Hier had ik dat vandaan, hoe hij er op zijn beurt aankomt weet ik niet maar goed:

http://www.kieskeurig.nl/.../ps50b850/reviews/328056/

Verwijderd

Vandaag de CI+ module gehaald en geïnstalleerd. Alles werkt super op mijn PS50B650! Hij heeft gelijk een aantal software updates van de module gedownload. Het enige kleine minpuntje is dat de kaart er wel een stukje aan de zijkant uitsteekt, maar dat zie je recht voor de tv gelukkig niet. Momenteel CL voetbal aan het kijken van AZ op nederland 3 HD, ziet er echt super uit!

• reneski
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:48:
Vandaag de CI+ module gehaald en geïnstalleerd. Alles werkt super op mijn PS50B650! Hij heeft gelijk een aantal software updates van de module gedownload. Het enige kleine minpuntje is dat de kaart er wel een stukje aan de zijkant uitsteekt, maar dat zie je recht voor de tv gelukkig niet. Momenteel CL voetbal aan het kijken van AZ op nederland 3 HD, ziet er echt super uit!
Goed om te horen, welke type kaart heb je (SMiT CI+ CAM of een Neotion CI+ CAM) en waar heb je m gehaald?

• Tito129
Heb net in de plaatselijke its even me oor bij het toestel gehouden(ps50b6500, Je hoort idd een lichte ruis.
De verkoper vertelde dat er ook al is 1 is terug gekomen hiervoor.
Aangezien er verder nog geen plasmas zijn met een ci+ slot ga ik denk ik toch de gok maar wagen.
Want lcd heeft teveel inputlag en me reciever helaas geen geluidsvertraging.
Heb je als je budget marantz koopt..

Verwijderd

reneski schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:26:
[...]

Goed om te horen, welke type kaart heb je (SMiT CI+ CAM of een Neotion CI+ CAM) en waar heb je m gehaald?
Ik heb de SMiT gekocht bij de Saturn voor € 79,95. Dit is volgens mij een vaste prijs vanuit Ziggo. Als je 'm koopt moet je wel even opletten met installeren want volgens mij staat er in de handleiding een foutieve afbeelding van hoe je de smartcard in de module moet stoppen. Hij moest bij mij precies andersom.

• Garcon-l
b.lamein schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:57:
Mijn tv buzzed dus heel erg. Ik heb hem deze maand besteld en vorige week donderdag in huis gekregen.

Nu even een aantal dingetjes wat betreft mijn tv: Ik had gehoord/gelezen dat alle ps50B850 tv`s die van de band rollen na julie het buzzen niet meer hebben, laat dat wat mij betreft augustus zijn. Dat zou dus betekenen dat mijn tv die in september besteld is geen problemen zou moeten hebben. Dit heeft ie dus wel.

Daar hangt het volgende probleem ook mee samen: Mijn tv is duidelijk open geschroefd geweest maar wel als "nieuw" verpakt. Ik heb heb dus zo uit de doos gehaald, je kon dit zien aan de schroefjes deze zijn beschadigd. Hieruit zou ik opmaken dat ik te maken heb met een gereviseerd model.

Ik neem aan dit ik dit niet moet slikken en vragen om een nieuwe tv.

Wat is jullie mening over dit alles? Ik hoor graag van jullie !

Groeten Boy
De verkoper bij de zaak waar ik de tv gekocht is zegt nu dat het heel normaal is, dat samsung dat vaker doet als ze het nodig vinden er iets aan te repareren. Ik moest het serie nummer doorgeven en dan werdt er nagegaan of de tv al eens gerepareerd was. Werdt ik vandaag al gebeld door de monteur voor een afspraak voor de reparatie! Dus met andere woorden ze hebben er nog niet bij gezeten !!!???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garcon-l
Ik ben naar de winkel geweest en er is later nog iemand wezen kijken. Hij vondt het idd een raar/vreemd probleem. Dinsdag kwam er iemand van samsung om er naar te kijken en meteen de buzz te verhelpen. Verder had ik gemeld dat het beeld heel erg onrustig keek en dat er erg vaak met snelle beelde er een waas of blur (ik weet niet hoe je het noemt) te zien is. Toen de verkoper dit zag zei hij meteen dat dit allemaal niet goed was en dat de tv terug moest naar Samsung, maar daarvoor moet de monteur er eerst nog wel even naar kijken.

Ik laat het in ieder geval niet gebeuren dat de monteur de halve tv uit elkaar haalt en er nieuwe componenten in plaatst, niet bij een tv van 2 weken oud, dan moeten ze maar een nieuwe sturen en dan sowieso een spiksplinter nieuwe die bij wijze van gisteren van de band rolde.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zojuist de knoop doorgehakt na 3 weken onderzoek. Was van plan om de LG 42PQ2000 aan te schaffen voor 497,50 incl bezorgen, maar het is uiteindelijk de Samsung PS42B450 geworden voor 499 euro incl bezorgen via PriceX (dagaanbieding).
Doorslaggevend was voornamelijk de prijs en het feit dat de Samsung 18 bit is, en de LG 16 bit.
Ga het voornamelijk gebruiken voor HD films en gamen op m'n PS3. Ben erg benieuwd!
Weinig reviews kunnen vinden over de desbetreffende Samsung, maar zal na een aantal weken/maanden proefdraaien een uitgebreide productreview plaatsen. :)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 07:44:
[...]

Helaas hoor ik de buzz ook als ik op 4-5 meter van de tv af zit :'( Verder vindt ik het wel een toppertje _/-\o_
Nu hopen dat de buzz te verhelpen is!

Ik zeg overigens dat de hoge contrast instellingen juist niet goed zijn voor je tv. En ik begrijp dus ook niet waarom iedereen dit zo hoog wil instellen, het kan gewoon niet goed zijn voor je tv.

Is het niet mogelijk om via de amerikaanse website te updaten dan? Of zit deze optie niet op onze europese modellen?
Inmiddels contact gehad met Samsung en er is een monteur langs geweest voor de Buzz. Monteur heeft alleen een decibelmeting gedaan en samsung zal mij nu berichten of dit binnen de norm valt. Welke norm vraag ik mij dan af????? Op voorhand heb ik samsung nu een brief gestuurd dat ik niet tevreden ben met mijn tv en ik een goede oplossing verwacht. Wordt vervolgd.........

• Poplitius
  • Nu online
Ik heb inmiddels de Ziggo cam-module geïnstalleerd en kan eindelijk mijn afstandsbediening normaal gebruiken. Met bijkomend voordeel dat ik NL1,2,3 en eurosport opeens digitaal kan bekijken. Het beeld van Ziggo-digitaal is opeens een stuk aantrekkelijker geworden zo! Maar, ik heb af en toe last van de melding 'vervormd signaal' en weg is de pret, geen beeld meer. Op ziggo-gebruikersforum lees ik dat een firmware update dan wenselijk is, en daar loop ik vast.

Heb ik in het verleden al vaker geprobeerd, volgens instructie het meest recente firmwarebestand downloaden, uitpakken op USB-stick (die verder geheel leeg is) en via het menu installeren. Wat ik ook probeer (zelfs firmware via buitenlandse samsungsites, verschillende USB-sticks, verschillende USB-poorten), ik krijg de melding dat er geen passende software gevonden wordt. De huidige firmware dateert van mei 2009 en ik zou graag de firmware van b.v. 22 september erop willen zetten. Iemand die mij kan vertellen wat ik moet doen? Ik heb de tv niet op internet aangesloten.

Verwijderd

Nou, ik blijf ontevreden met mijn PS50B850. Ik had hiervoor de PS50A756, maar die kreeg 9 dode pixels. Na drie maanden werd deze gecrediteerd en heb ik de B850 gekocht. Vanaf het eerste moment, 1 juli 2009, hoorde ik de buzz. Afgelopen maandag heeft Selectro vier blokjes geplaatst rondom het Y-panel. Dit is een printplaat linksboven, als je voor de tv staat. Dit zou de buzz moeten verhelpen. Dat klopt, maar nu hoor ik de voeding buzzen. Vooral met lichte beelden wordt het buzzen duidelijk hoorbaar, vooral ook als de tv langer dan 15 minuten aanstaat. En dat doet een tv toch al gauw... Nu moet ik het volume behoorlijk opschroeven, wil ik de buzz niet meer horen en dat vinden een paar huisgenoten onacceptabel.

Ik heb vanmorgen de winkel gebeld en aangegeven dat Samsung hier iets aan moet doen, het liefst omruilen. Dus ben ik benieuwd hoe Samsung dit gaat aanpakken, ze weten dat dit model veel buzz-problemen heeft.

• Garcon-l
Poplitius schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:05:
Ik heb inmiddels de Ziggo cam-module geïnstalleerd en kan eindelijk mijn afstandsbediening normaal gebruiken. Met bijkomend voordeel dat ik NL1,2,3 en eurosport opeens digitaal kan bekijken. Het beeld van Ziggo-digitaal is opeens een stuk aantrekkelijker geworden zo! Maar, ik heb af en toe last van de melding 'vervormd signaal' en weg is de pret, geen beeld meer. Op ziggo-gebruikersforum lees ik dat een firmware update dan wenselijk is, en daar loop ik vast.

...
Welk model heb jij?

• Garcon-l
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:53:
Nou, ik blijf ontevreden met mijn PS50B850. Ik had hiervoor de PS50A756, maar die kreeg 9 dode pixels. Na drie maanden werd deze gecrediteerd en heb ik de B850 gekocht. Vanaf het eerste moment, 1 juli 2009, hoorde ik de buzz. Afgelopen maandag heeft Selectro vier blokjes geplaatst rondom het Y-panel. Dit is een printplaat linksboven, als je voor de tv staat. Dit zou de buzz moeten verhelpen. Dat klopt, maar nu hoor ik de voeding buzzen. Vooral met lichte beelden wordt het buzzen duidelijk hoorbaar, vooral ook als de tv langer dan 15 minuten aanstaat. En dat doet een tv toch al gauw... Nu moet ik het volume behoorlijk opschroeven, wil ik de buzz niet meer horen en dat vinden een paar huisgenoten onacceptabel.

Ik heb vanmorgen de winkel gebeld en aangegeven dat Samsung hier iets aan moet doen, het liefst omruilen. Dus ben ik benieuwd hoe Samsung dit gaat aanpakken, ze weten dat dit model veel buzz-problemen heeft.
Dit is helaas precies mijn probleem ook, ook ik ga vanmiddag naar de winkels om of een nieuwe te regelen (als dat zin heeft tenminste aangezien ze het geloof ik allemaal hebben) of een heel ander merk. Jammer dat ze alleen niet allemaal zo mooi zijn als de samsung. De pioneer kuro zou nog een optie kunnen zijn....

Wordt vervolgd dus...

• reneski
UPDATE:

Er is nieuwe software beschikbaar voor de PS50B650 (S1PXXC)
v.T-CHLCIPDEUC-2004.8

Gelukkig heeft Samsung weer duidelijke changelog op de website geplaatst....NOT!! |:(
Ik heb dus geen idee wat er allemaal in verandert is maar zal hem vanavond eens installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door reneski op 24-09-2009 15:16 ]

• reneski

Heb ik in het verleden al vaker geprobeerd, volgens instructie het meest recente firmwarebestand downloaden, uitpakken op USB-stick (die verder geheel leeg is) en via het menu installeren. Wat ik ook probeer (zelfs firmware via buitenlandse samsungsites, verschillende USB-sticks, verschillende USB-poorten), ik krijg de melding dat er geen passende software gevonden wordt. De huidige firmware dateert van mei 2009 en ik zou graag de firmware van b.v. 22 september erop willen zetten. Iemand die mij kan vertellen wat ik moet doen? Ik heb de tv niet op internet aangesloten.
NL 1,2 en 3 zijn als het goed is al langer in HD te bekijken alleen toen stonden ze waarschijnlijk nog op kanaal 71,72.73 van je setopbox.

Je moet even goed opletten welk type tv je hebt, er zijn van bijvoorbeeld de PS50B650 twee types in omloop en elk type heeft andere software nodig.
Ik lees dat je de CI+ CAM hebt en dus de S1PXXC bezit. Lees mijn post hiervoor en volg de instructies uit de upgrade guide (.exe op stick uitpakken etc).
Succes!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dacht ik een prima en redelijk voordelig alternatief gevonden te hebben in de typen B650 of B850 t.o.v. de nieuwe Panasonic Plasma reeks en nu blijkt dat ik er maar beter even vanaf kan blijven gezien het gebrom.
Ik was bijzonder gecharmeerd van de B850. Bij Ben van Dijk in Uden hebben ze hem tussen de nieuwe Samsung LCD LED serie hangen en hij springt er v.w.b. beeld echt in positieve zin tussen uit.

Testing, one, two ...

• Brad Pitt
reneski schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:25:
NL 1,2 en 3 zijn als het goed is al langer in HD te bekijken alleen toen stonden ze waarschijnlijk nog op kanaal 71,72.73 van je setopbox.
Minimaal zo'n 95% van Ned 1, 2 en 3 "HD" is gewoon geupscalede standaard resolutie content. Erg matig }:|

Verwijderd

Als je de tv op internet aansluit zal hij vanzelf de cam-module updaten. Bij mij was het eerst namelijk hetzelfde verhaal met zwak signaal maar na de update werkt het prima.

Verwijderd

hardware-lover schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:22:
Dacht ik een prima en redelijk voordelig alternatief gevonden te hebben in de typen B650 of B850 t.o.v. de nieuwe Panasonic Plasma reeks en nu blijkt dat ik er maar beter even vanaf kan blijven gezien het gebrom.
Ik was bijzonder gecharmeerd van de B850. Bij Ben van Dijk in Uden hebben ze hem tussen de nieuwe Samsung LCD LED serie hangen en hij springt er v.w.b. beeld echt in positieve zin tussen uit.
De PS50B650 is een prachtige tv om te zien en het beeld is ook perfect. Alleen dat ellendige gezoem is inderdaad om gek van te worden :( . Ik heb dit bij Samsung en de verkopende partij aangegeven en wacht nu op de reactie. Ik hoop dat samsung e.e.a. op een juiste manier afhandeld. :|

• Poplitius
  • Nu online
reneski schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:25:Ik lees dat je de CI+ CAM hebt en dus de S1PXXC bezit. Lees mijn post hiervoor en volg de instructies uit de upgrade guide (.exe op stick uitpakken etc).
Succes!
Ik heb diverse stappen doorlopen om de firmware erop te krijgen. Vandaag de helpdesk gebeld en nogmaals alles doorlopen (zaken als vooraf usbstick fat32 formatteren, zorgen dat er geen andere bestanden behalve het juiste mapje op staan etc.), helaas zonder resultaat. Ze kunnen me niet helpen en probeerden me op het idee te brengen dat ik maar geen nieuwe firmware moest installeren omdat dat mijn probleem (vervormd ziggo-signaal) niet zou oplossen en omdat het mogelijk gevaar kan opleveren.:O

TV aansluiten op i-net is geen optie.

Verwijderd

reneski schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:15:
UPDATE:

Er is nieuwe software beschikbaar voor de PS50B650 (S1PXXC)
v.T-CHLCIPDEUC-2004.8

Gelukkig heeft Samsung weer duidelijke changelog op de website geplaatst....NOT!! |:(
Ik heb dus geen idee wat er allemaal in verandert is maar zal hem vanavond eens installeren.
Net de update met succes geinstalleerd op mijn PS50B650 S1PXXC. Alleen geen flauw idee wat er gewijzigd of verbeterd is. Helaas is hiermee niet de zoem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:47:
[...]

Net de update met succes geinstalleerd op mijn PS50B650 S1PXXC. Alleen geen flauw idee wat er gewijzigd of verbeterd is. Helaas is hiermee niet de zoem verholpen.
Het gezoem lijkt me ook hardware-gerelateerd, dus tenzij Samsung aan de slag gaat om onderdelen te vervangen, zul je het gezoem blijven houden.

• l3p

l3p

www.^.nl

Heb dus ook een PS50B850 met gezoem. Weet alleen nu niet wat te doen, ik heb nog 14 dagen omruil garantie, kan hem ook laten omruilen voor eenzelfde tv, maar van wat ik er van hoor hebben ze het allemaal.
Kan ook samsung bellen voor de rubbertjen zodat het iets minder wordt.

Ik ben zo verliefd op het dunne model en het beeld dat ik eigenlijk geen andere wil.

L3p - MK - PV - WP

Verwijderd

l3p schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 20:59:
Heb dus ook een PS50B850 met gezoem. Weet alleen nu niet wat te doen, ik heb nog 14 dagen omruil garantie, kan hem ook laten omruilen voor eenzelfde tv, maar van wat ik er van hoor hebben ze het allemaal.
Kan ook samsung bellen voor de rubbertjen zodat het iets minder wordt.

Ik ben zo verliefd op het dunne model en het beeld dat ik eigenlijk geen andere wil.
Ik ben inmiddels helemaal klaar met Samsung. Wordt ik gebeld dat het gezoem binnen de norm valt. WELKE NORM? Waarschijnlijk de norm die Samsung zelf verzint, erg jammer. Ik heb inmiddels een brief gestuurd aan de verkopende partij en Samsung. Hierin vraag ik om een juiste oplossing. Ben erg benieuwd wat het antwoordt is. Wordt vervolgd..........

Verwijderd

Heb zelf ook problemen met de nieuwe samsung serie UE40B7000 gehad. Eerste toestel ging na 1 dag heel moeilijk aan en uit. Samsung service center verzocht mij om toestel terug te brengen naar verkoper (its). Die moesten een nieuw toestel bestellen en omdat ik op vakantie was kreeg ik die een week later. Helaas ook deze was niet goed. Het beeldscherm gaf alleen wit beeld en gekleurde strepen als het toestel warm werd.
dat was op zaterdag na terug komst van vakantie. Op maandag Samsung gebelden die zei dat ze niet meer konden vervangen omdat IK 1 dag te laat was met melden pffff ja ze werken daar niet in het weekend dus eerste mogelijkheid was maandag. Maar ze zouden een monteur regelen die mij dezelfde dag zou bellen. Niemand gebeld dus maandag laat in de middag Samsung weer gebeld en die zeiden dat het 3 dagen zou duren pff
Op woensdag inderdaad gebeld door service buro die mij meldde dat ze een nieuwe beeldbuis in mijn toestel moesten zetten. Ik zei dat ik dat niet zou accepteren op een toestel van 11 dagen die alleen op zaterdag na mijn vakantie 50 minuten gespeeld had. Ik Samsung weer gebeld maar die konden niets doen. Ik moest kontakt opnemen met verkoper (its). Volgende dag gelijk langs gegaan maar die moesten kontakt met hoofdkantoor opnemen en op vrijdag hoorde ik dat ik de Samsung kon omruilen.
Daar ik m.i. heel begrijpelijk ( met name door behandeling en uiteraard ook het wantrouwen t.a.v. dit type en merk)) genoeg had van de Samsung vroeg ik gelijk of ik niet een andere keuze kon maken. Op zaterdag heb ik bij It's een nieuwe Philips 40PFL9704 gekocht. (Dan is het toch een voordeel dat je bij een gevestigde zaak koopt en niet bij een eendagsvlieg) Daar dit een nieuw type is wordt deze 2e week oktober afgeleverd. Nu nog ff een twee weken doorbijten maar als je de berichten kan geloven krijg ik ook wel wat.
In ieder geval Samsung gaf mij alleen stress en niet het verwachtte plezier. Ik hoop dat dit verder niemand overkomt maar ik heb zo mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 22:42:
Heb zelf ook problemen met de nieuwe samsung serie UE40B7000 gehad. Eerste toestel ging na 1 dag heel moeilijk aan en uit. Samsung service center verzocht mij om toestel terug te brengen naar verkoper (its). Die moesten een nieuw toestel bestellen en omdat ik op vakantie was kreeg ik die een week later. Helaas ook deze was niet goed. Het beeldscherm gaf alleen wit beeld en gekleurde strepen als het toestel warm werd.
dat was op zaterdag na terug komst van vakantie. Op maandag Samsung gebelden die zei dat ze niet meer konden vervangen omdat IK 1 dag te laat was met melden pffff ja ze werken daar niet in het weekend dus eerste mogelijkheid was maandag. Maar ze zouden een monteur regelen die mij dezelfde dag zou bellen. Niemand gebeld dus maandag laat in de middag Samsung weer gebeld en die zeiden dat het 3 dagen zou duren pff
Op woensdag inderdaad gebeld door service buro die mij meldde dat ze een nieuwe beeldbuis in mijn toestel moesten zetten. Ik zei dat ik dat niet zou accepteren op een toestel van 11 dagen die alleen op zaterdag na mijn vakantie 50 minuten gespeeld had. Ik Samsung weer gebeld maar die konden niets doen. Ik moest kontakt opnemen met verkoper (its). Volgende dag gelijk langs gegaan maar die moesten kontakt met hoofdkantoor opnemen en op vrijdag hoorde ik dat ik de Samsung kon omruilen.
Daar ik m.i. heel begrijpelijk ( met name door behandeling en uiteraard ook het wantrouwen t.a.v. dit type en merk)) genoeg had van de Samsung vroeg ik gelijk of ik niet een andere keuze kon maken. Op zaterdag heb ik bij It's een nieuwe Philips 40PFL9704 gekocht. (Dan is het toch een voordeel dat je bij een gevestigde zaak koopt en niet bij een eendagsvlieg) Daar dit een nieuw type is wordt deze 2e week oktober afgeleverd. Nu nog ff een twee weken doorbijten maar als je de berichten kan geloven krijg ik ook wel wat.
In ieder geval Samsung gaf mij alleen stress en niet het verwachtte plezier. Ik hoop dat dit verder niemand overkomt maar ik heb zo mijn twijfels.
Blijkbaar ben je niet de enige. Er komen steeds meer van dit soort berichten naar voren over Samsung TV's. Ik moet nog even begin volgende week afwachten, maar ga er eigenlijk ook vanuit dat ik mijn Samsung terug kan brengen bij de winkel en een ander merk kan uitzoeken. Ik vindt het wel erg jammer want design en beeldkwalitiet van mijn Samsung PS50B650 vindt ik wel super. Alleen je constant irriteren aan een zoem is niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p

l3p

www.^.nl

Wordt er eigenlijk best gek van, denk niet dat ik hier een paar jaar mee kan leven.
Heb ook al gekeken naar panasonic v10 en pioneer lx5090, alleen de pioneer schijnt er ook last van te hebben.

Weet het nu echt niet meer
Denk dat ik toch eerst wacht op een nieuwe voor deze ps50b850,
mischien heeft die er minder last van.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Nu online

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Op zich vreemd, ik heb nu zo'n 1 maand mijn PS50B650 en helemaal niks gepiep en gezoem.. Niet dat ik het geluid super vind (maar ben wat verziekt door mijn vorige TV (JVC InteriArt 72cm CRT met enorme subwoofer)), maar het beeld toch zeker wel... Hier geen klagen (afgezien van de onduidelijkheid van firmwares dan)....

[ Voor 16% gewijzigd door Stormtrooper op 27-09-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 00:10

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik heb sinds 1 week de Samsung 50b650 plasma. Op zich ben ik erg tevreden over het beeld. Maar toch heb ik nog een paar vragen.

Als tv kijk via mijn ziggo sd humax decoder hoor ik regelmatig wat geklik/getik in het scherm, het is niet hard maar wel hoorbaar. Het rare is, het is ook niet constant. Is dit nou het zogenaamde buzz probleem? Want het is niet constant.

Ook begint de tv soms spontaan te klikken als hij uit staat. Meer mensen die dit ook hebben? Ik vind het erg afleidend, vooral als het stil is in huis. Is er een firmware die dit fixed? Of moet ik terug naar de winkel?

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

lordofthelints schreef op maandag 28 september 2009 @ 02:05:
Ik heb sinds 1 week de Samsung 50b650 plasma. Op zich ben ik erg tevreden over het beeld. Maar toch heb ik nog een paar vragen.

Als tv kijk via mijn ziggo sd humax decoder hoor ik regelmatig wat geklik/getik in het scherm, het is niet hard maar wel hoorbaar. Het rare is, het is ook niet constant. Is dit nou het zogenaamde buzz probleem? Want het is niet constant.

Ook begint de tv soms spontaan te klikken als hij uit staat. Meer mensen die dit ook hebben? Ik vind het erg afleidend, vooral als het stil is in huis. Is er een firmware die dit fixed? Of moet ik terug naar de winkel?
Meerdere mensen hebben het verschijnsel dat het scherm begint te 'tikken' wanneer deze uitstaat. Hetzelfde tik-geluid als wanneer je het scherm aandoet. Dus je bent in ieder geval niet de enige. Of het 'normaal' is weet ik niet, andere plasma's hebben er geen last van dus zal wel niet plasma inherent zijn ;).

Komt het geklik\getik als je via je Humax SD Decoder kijkt uit het (plasma)paneel of uit de speakers? Als het uit je speakers komt kan het wel eens aan een brakke scartkabel liggen. (test bijvoorbeeld eens met volume op 0, en kijk eens of je het geluid nog steeds waarneemt)

* Yellowneck gaat morgen weer richting z'n kamer waar zijn gloednieuwe Samsung PS42B450 hem nog opwacht in doos :>

[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 28-09-2009 02:26 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Dat tikken is automatisch in en uitschakelen, dat doet de TV om te checken of er een firmware update is. Dit kun je uitschakelen, net als de "tingeling" bij in en uitschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik baal toch wel van al die berichten over het gebuzz van de TV aangezien het de bedoeling is dat ik een 650 of 850 wil aangschaffen. Een Panasonic G/V 10 is net ff te duur. De Samsung heeft gewoon wel een prachtig beeld.

Ik was laatst in de Mediamarkt (Zoetermeer) en daar staat een 850, je hoort inderdaad gewoon een buzz geluid, dat terwijl het rumoerig in de winkel was. Ik stond er natuurlijk wel vlak voor. Ik vraag me dan ook af, wanneer je hem thuis hebt staan, met geluid via je surround installatie of het dan ook echt opvalt en irritant is?
Of hebben de mensen die er last van hebben, het geluid best zacht aan staan? (hard en zacht is relatief, ik weet het)

Ik wil me gewoon niet hoeven te irriteren elke dag weer aan het gebuzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vwtune schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:04:
Ik baal toch wel van al die berichten over het gebuzz van de TV aangezien het de bedoeling is dat ik een 650 of 850 wil aangschaffen. Een Panasonic G/V 10 is net ff te duur. De Samsung heeft gewoon wel een prachtig beeld.

Ik was laatst in de Mediamarkt (Zoetermeer) en daar staat een 850, je hoort inderdaad gewoon een buzz geluid, dat terwijl het rumoerig in de winkel was. Ik stond er natuurlijk wel vlak voor. Ik vraag me dan ook af, wanneer je hem thuis hebt staan, met geluid via je surround installatie of het dan ook echt opvalt en irritant is?
Of hebben de mensen die er last van hebben, het geluid best zacht aan staan? (hard en zacht is relatief, ik weet het)

Ik wil me gewoon niet hoeven te irriteren elke dag weer aan het gebuzz
Mijn PS50B650 gaat deze week terug naar de winkel. Voor mij nooit meer Samsung. De buzz in mijn TV is volgens Samsung binnen de norm :? Samsungs eigen norm wel te verstaan :( Elke avond irriteer ik me gek aan de buzz uit mijn tv. Om de buzz niet te hoeven horen moet ik mijn surround set zo hard zetten dat mijn kinderen boven niet kunnen slapen. Dit kan en mag gewoon niet binnen de "norm" vallen. |:( Maar goed, zoals ik al vertelde mijn PS50B650 gaat gelukkig terug naar de winkel :) Nu nog bedenken wat de volgende wordt........... Denk goed na voordat je zoveel geld uitgeeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneski
DaBuzzzzz schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:28:
Dat tikken is automatisch in en uitschakelen, dat doet de TV om te checken of er een firmware update is. Dit kun je uitschakelen, net als de "tingeling" bij in en uitschakelen
Wat probeert de TV automatisch te updaten dan? Enige wat ik kan vinden is de clock maar lijkt me dat ie dat niet doet als de TV standby staat. Ik ben btw in het bezit van een PS50B650 en heb ook het af en toe aan en uit klikken van de TV waargenomen.
De klikken die je tijdens het kijken hoort zijn waarschijnlijk het uitzetten van het aluminium/plastic.

Helaas moet ook ik berichten dat mijn PS50B650 last heeft van een irritante buzz. Tijdens het TV kijken heb je er niet heel veel last van (alleen tijdens stille scenes). Het irritante vind ik dat ik weet dat de buzz er is en dan ga je er naar luisteren omdat je weet wat het is. Dit is btw mijn tweede PS50B650, alleen daar zaten wat krassen op het frame maar had dus weer helemaal geen last van de buzz. De manufacturingdate van beide schermen is wel gelijk.

So wished I kept the first one.....

[ Voor 4% gewijzigd door reneski op 28-09-2009 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Jammer dat Samsung blijkbaar weinig/niets doet aan het 'buzz-probleem', want anders had ik nu de B650 wel gekocht...

Toch ook wel vreemd dat ik er in reviews nog niets over ben tegengekomen, maar er dus blijkbaar wel veel mensen zijn die het probleem hebben.

Ik denk dat ik binnenkort voor een HD-ready ga van Panasonic, en dat ik dan volgend jaar voor een FullHD plasma ga wanneer (hopelijk) dit buzz-probleem is opgelost bij de volgende generatie.

Jammer. :(
Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.