Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Mijn 850 buzzed ook, zeker bij wit beeld, hoe witter hoe luider maar met normaal volume is dat net aan hoorbaar en bij normaal beeld hoor ik niets, heb nog steeds wel waardes wat conservatief staan dus waarschijnlijk gaat het volume van de buzzz omhoog naarmate je helderheid e.d. aanpast
Welke waardes hebben jullie bij:
Cell brightnes
Helderheid
Contrast
Contrast modes (dynamisch, film,etc)
Vul aan indien gewenst maar het kan een verband laten zien of juist niet. Ik zal de mijne zo posten
Zolang ben ik al een Stormtrooper (en nee, niet zo'n wit manneke, is meer iets zwaar metaligsDaBuzzzzz schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:11:
Ik Buzzzzzz al sinds mn eerste stappen op internet in het Gopher, Mosaic 1.0 tijdperk en BBS-en
Ik heb alles nog teruggeschroefd staan (scherm is nog vrij nieuw):
Helderheid 4
Contrast 50
Helderheid 50
Scherpte 50
Kleur 50
Maar zit er eigenlijk al aan te denken wat dingen op te gaan schroeven. Aan de andere kant bevalt het beeld nu ook al...
Ik vind het eigenlijk wel heel jammer dat zoveel van jullie problemen hebben. Ik ben heel blij met mijn TV. Met name beeldkwaliteit, looks en upscaling van het scherm vind ik erg goed. Iets minder vind ik het geluid (maar dat was voorspelbaar) , het feit dat ik nog geen .m2ts files af kan spelen en dat ik de sources niet eigen namen kan geven. Ik heb nu 3 spelcomputers aangesloten en zou het leuker vinden als je die een naam als Wii, Xbox en zo kan geven.
Waar ik eigenlijk nog naar moet zoeken is een speakerset met subwoofer (2.1, 5.1 whatever) die ik aan kan sluiten en het liefst met dezelfde afstandsbediening kan regelen zonder dat ik gelijk ook een DVD speler of zo erbij krijg. Heb ik namelijk al, wil puur beter geluid. Iemand een idee wat te kopen (en dan geen Sony)..
[ Voor 42% gewijzigd door Stormtrooper op 28-09-2009 21:39 ]
Gelukkig hoor ik mn Pansonics nooit. Heb het 2 keer gehad dat ik m ineens hoorde, behoorlijk irritant!
Toen ik echter zachtjes tegen het frame van de tv drukte, was het geluid weer weg! Nooit meer gehoord gelukkig.
Die sources kan ik wèl renamen en sources die ik niet gebruik kan ik zelfs uit het menu halen, zodat ik daar niet meer overheen hoef te switchen.
Nu heb ik een receiver en heb dus maar 2 hdmi inputs in gebruik en die zijn genaamd: AMD4800 (mn pc) en RECEIVER.
Bij mn andere plasma heet 1 van de hdmi sources RECORDER en de andere XBOX360. Hartstikke handig natuurlijk. Zouden alle hdtv's moeten kunnen eigenlijk.
Een 5.1 speakerset moet je nooit aan de audio out hangen van je tv, want die stuurt bij aansluiting van externe apparatuur (dvd/xbox/ps3/tv decoder) altijd alleen stereo uit. Het surround wordt dus gedownmixed!
[ Voor 28% gewijzigd door Ferry34 op 28-09-2009 21:55 ]
Ik niet. Heb de keuze uit ----, VCR, DVD, Kabel STB, Satelliet STB, PVR STB, AV-ontvanger, Spelcomputer, Camcorder, PC, DVI, DVI PC, TV, IPTV, Blu-ray, HD DVD en DMA. Draai de 2009/09/01_002004 firmware (dat is de 2004.8)DaBuzzzzz schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:52:
Je kunt sources toch elke naam geven die je wilt? ik ben overigens zeeeer tevreden over mn 850
Downmixing zegt me wel wat maar het gaat me meer om de volheid van geluid. Ik had hiervoor een 72cm CRT met een huge subwoofer erop.. Dat geluid mis ik... En maakt me eigenlijk niet uit wat ik daarvoor moet kopen en hier ik het aan moet sluiten (HDMI lijkt me de juiste keuze), maar ik zit niet op Sony en nog meer afstandsbedieningen en apparaten als DVD-spelers enzo te wachten....
Verder wat ik al vermelde vind ik de mediaspeler in de TV wel leuk... ZIjn wel wat gekke probleempjes met .srt ondertitels en ik heb nog geen .m2ts aan de pruttel gekregen (ook niet via streaming servers (Heb Tversity en Twonky geprobeerd)).. En da's jammer (heb Band Of Brothers in 1080p in dat formaat)....
[ Voor 44% gewijzigd door Stormtrooper op 28-09-2009 22:15 ]
Ja dat had ik nog wel gelezen maar die optie kan ik nergens terug vinden.Stormtrooper schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:34:
[...]
Dat zegt DaBuzzzzz toch al: firmware.... Maar met zo'n naam kan hij zich in ieder geval niet druk maken om de Samsung buzz![]()
Ik ben blij dat ik er geen last van heb, kleine HDD die aangesloten is op de TV maakt als enige geluid
Waarschijnlijk zit die optie wel in de 850 en niet in de 650....
Zit ook in de 650, beetje cryptische omschrijving, ben dan ook ff vergeten hoe die optie heet... Kan me nog wel herinneren dat er standaard iets van 45 minuten achter stond... Zal vanavond ff checken.reneski schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:12:
[...]
Waarschijnlijk zit die optie wel in de 850 en niet in de 650....
Okay dan.. Men drukke menu, kies het onderste menu (ondersteuning (het vraagteken in het rode vlak)).. Men kieze Software Upgrade en dan moet je bij Upgrade Stanby-modus de keuze uit instellen...
[ Voor 20% gewijzigd door Stormtrooper op 29-09-2009 21:13 . Reden: ff opgezocht ;-) ]
Verwijderd
Inderaad erg jammer. Mooi design tv, prachtige beelden, maar die irritante buzz......Wouter Rebel schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:31:
Toch jammer van al die problemen met de Samsung plasma's. Het zijn erg mooie tv's, maar ik heb geen behoefte aan de buzzz loterij.

Maar goed, ik ga nu dus op zoek naar een andere tv, alle mensen veel succes met de beslissing of je aan de grote buzz loterij mee gaat / wil doen.
Wat waren je instellingen tijdens het meten? Ik vind die norm ook nergens op slaan, het gaat niet alleen om het volume maar toch zeker om de toon soort en hoogte. Ik heb zoals eerder vermeld ook last van een lichte buzz, een geluk bij een ongeluk is wel dat er nu ook een verticale dode pixel lijn over de gehele hoogte van het scherm zichtbaar is. Driemaal is scheepsrecht en dus nu maar hopen dat de vervanger geen last heeft van de buzz.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:39:
[...]
Inderaad erg jammer. Mooi design tv, prachtige beelden, maar die irritante buzz......Inmiddels heb ik mijn PS05B650 retour gebracht bij de Plasmadiscounter. Helaas wel onder de voorwaarde dat ik 10% minder dan het aankoopbedrag terug heb gekregen.
Het lijkt zeker op een loterij of je een vette buzz op de koop toe krijgt bij Samsung. De enige reactie die ik overigens van Samsug heb gekregen is dat het geluidsniveau binnen de norm valt (dit is wel een norm die Samsung zelf verzint want ik kan het ook nergens terug vinden). Er is namelijk een dB meting bij mijn tv gedaan en volgens de monteur kwam deze uit op 33dB. De norm die Samsung zelf verzint? is 36 dB dus krijg ik doodleuk te horen dat ze niets voor mij kunnen doen.
Ik heb nagezocht wat 36 dB inhoud aan geluidsniveau maar dat is hetzelfde als 2 fluisterende mensen. Lekkere norm
, beeld je maar eens in dat er 2 mensen naast je tv zitten te fluisteren, dat is zeer irritant!!!
Maar goed, ik ga nu dus op zoek naar een andere tv, alle mensen veel succes met de beslissing of je aan de grote buzz loterij mee gaat / wil doen.
Succes met je keuze, als ik al mijn wensen op een rij zet: Design, prijs, CI+ en plasma dan blijft er weinig over....
Thanks, morgen even luisteren of het hiermee ook echt opgelost is.Stormtrooper schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:48:
[...]
Zit ook in de 650, beetje cryptische omschrijving, ben dan ook ff vergeten hoe die optie heet... Kan me nog wel herinneren dat er standaard iets van 45 minuten achter stond... Zal vanavond ff checken.
Okay dan.. Men drukke menu, kies het onderste menu (ondersteuning (het vraagteken in het rode vlak)).. Men kieze Software Upgrade en dan moet je bij Upgrade Stanby-modus de keuze uit instellen...
Hoe hebben ze dit gemeten? Vanaf je luisterpositie? Of direct bij de televisie?Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:39:
[...]
Er is namelijk een dB meting bij mijn tv gedaan en volgens de monteur kwam deze uit op 33dB.
Plus op welk moment van de dag. Als ik nú tv zou kijken hoor ik ook geen buzz (Pioneer plasma) maar vanavond als er minder verkeer/ambient noise is weer wel lichtjes (afhankelijk van de beeldinhoud, hoe lichter hoe meer buzz). Zo "eventjes" meten is dan ook lastig IMHO.ksi schreef op woensdag 30 september 2009 @ 07:58:
Hoe hebben ze dit gemeten? Vanaf je luisterpositie? Of direct bij de televisie?
Dezelfde 33dB kan op een ander moment van de dag opeens heel storend zijn, of juist weer helemaal niet.
Nickname does not reflect reality
heb hier namelijk wel een DB meter liggen en zal eens kijken hoeveel mijn samsung plasma buzzed (eentje uit de oudere generatie..). Voor de referentie is dit wat beter (harde cijfers). Aangezien een buzz geluid opzich wel een erg vage klacht is. Iedereen zal dit anders ervaren... Belangrijk is vervolgens wel hoe het wordt gemeten.
Tegen de bovenkant van mijn tv/rooster geeft hij een 37 db(a) geluid bij normaal tv kijken en 40db(a) bij een wit scherm. Dit is zeg maar 2 cm boven het achter rooster van de tv. Achtergrond geluid is op dit moment wel iets van 36 db(a), dus zal vanavond nog wel eens keertje checken.
Als er 33 db(a) op de luisterplek wordt gemeten is dit nog wel vrij fors... Echter volgens mij met een beetje geluid aan totaal niet storend. Behalve als je er specifiek op gaat letten en het je gek maakt.
Trouwens heb ik me ook wel eens in het begin gestoord aan het geluid, nu met een surround set komt het er eigenlijk nooit boven uit. Enkel eens bij witte beelden/sneeuw dat je het kan horen, maar de voordelen van plasma wegen wat mij betreft zeker op tegen deze buzz.
Verder is volgens mij het probleem tweeledig. De plasmas buzzen nou eenmaal en dit zou je heel licht kunnen horen. Een andere component is volgens mij een productiefout met trillende printplaten/plastic of iets dergelijks. Dit is volgens mij redelijk opgelost met het monteren van enkele blokjes waardoor deze geluidscomponent eigenlijk verdwenen hoort te zijn. Blijft echter de 'normale' buzz over en daar moet je maar net tegen kunnen. Of misschien bij een concurrent kijken zoals panasonic en pioneer. Die volgens mij ook allemaal licht brommen..
Volgens sommige eigenaars niet, maar daar hecht ik persoonlijk weinig waarde aanksi schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:54:
Of misschien bij een concurrent kijken zoals panasonic en pioneer. Die volgens mij ook allemaal licht brommen..
In de normale winkel heb je inderdaad een dik probleem als je om die reden je toestel geruild wilt zien te krijgen wanneer de winkel het probleem niet ziet, bij een internetshop die zich netjes aan de code houdt (en er zijn voldoende reviews te vinden wie zich ook echt in de praktijk daaraan houdt) kan je hem gewoon binnen een paar dagen terugsturen en je geld terugkrijgen.
En nee, ik heb geen webshop.
Dat is niet gratis hè, kost je wel elke keer verzendkosten voor het terugsturen. En dat kan bij een plasma best wel eens tegenvallen. We hebben het niet over een tientje of zo.HvB83 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:46:
In de normale winkel heb je inderdaad een dik probleem als je om die reden je toestel geruild wilt zien te krijgen wanneer de winkel het probleem niet ziet, bij een internetshop die zich netjes aan de code houdt (en er zijn voldoende reviews te vinden wie zich ook echt in de praktijk daaraan houdt) kan je hem gewoon binnen een paar dagen terugsturen en je geld terugkrijgen.
Klote en zeker goede keus qua alternatief. Maareuhm was jouw samsung al onder handen genomen door samsung?l3p schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:18:
Mocht bij redcoon een 2e b850 proberen, maar heb toch maar voor een pioneer lx5090 gekozen. Deze moet je ook licht kunnen horen, maar lijkt me sterk dat het net zo hard is als de samsung. (idd of je tussen 2 fluisterende mensen inzit.)
Toch wel triest als je rubbertjes niet hielpen, veel sterkte daarmeel3p schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:11:
Nee, ik heb daar wel over gedacht, maar ik heb ook gehoord dat bij sommige mensen de rubbertjes niet hielpen.
Dus ik ruil dan liever mijn tv nu dat nog kan.
Damn, na wat googlen en daaruit lerende dat .m2ts hernoemen naar .mp4 wel eens wil helpen valt dat dan toch weer tegen. TV ziet de bestanden nu wel, maar nog steeds niet afspelen.....
Ik heb al met Tversity en Twonky gespeeld maar begrijp blijkbaar nog niet zo veel van dat dlna spul. Ging er eigenlijk vanuit dat als je een mediaplayer laat connecten met een dlna server en de player het formaat zelf niet ondersteunde, de dlna server wel on-the-fly zou zorgen voor omzetting, maar dat valt toch wat tegen...
[ Voor 25% gewijzigd door Stormtrooper op 01-10-2009 23:18 . Reden: ROFL ]
Ik heb een film op mijn pc en nu heeft samsung natuurlijk een ingebouwde mediaplayer, ik kan via netwerk, ik kan via dlna en natuurlijk op dvd branden (wordt een beetje lastig).
Ik heb geprobeerd een film (4GB) en een HD Film (11GB) af te spelen via de mediaplayer. Het waren wmv bestanden welke de tv heel erg schokkerig afspeelde, het geluid werdt sowieso niet ondersteund.
Hoe kan ik nu het beste mijn films afspelen op mijn tv? Toch maar een netwerk aanleggen (is een leuke optie sowieso voor foto`s e.d.)? Of een mediaplayer kopen of nog een stap verder een mediacenter (is ook leuk!)?
Hoe denken jullie erover?
Ik op dit moment op meerdere manieren. DVD-rips met .srt's speel ik af via mijn Xbox met XBMC. HD via mijn laptop (via HDMI)... Zit wel te twijfelen over een mediaspeler (misschien die nieuwe Asus eee-PC of iets zelfbouw).b.lamein schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:12:
Hoe spelen jullie bestanden af?
Ik heb een film op mijn pc en nu heeft samsung natuurlijk een ingebouwde mediaplayer, ik kan via netwerk, ik kan via dlna en natuurlijk op dvd branden (wordt een beetje lastig).
Ik heb geprobeerd een film (4GB) en een HD Film (11GB) af te spelen via de mediaplayer. Het waren wmv bestanden welke de tv heel erg schokkerig afspeelde, het geluid werdt sowieso niet ondersteund.
Hoe kan ik nu het beste mijn films afspelen op mijn tv? Toch maar een netwerk aanleggen (is een leuke optie sowieso voor foto`s e.d.)? Of een mediaplayer kopen of nog een stap verder een mediacenter (is ook leuk!)?
Hoe denken jullie erover?
Ik zit eigenlijk te hopen dat Samsung de mediaplayer zoals die in sommige TV's stopt wat uitbreidt. Ik noem wat dingen: betere .srt support (subtitle blijft nu staan totdat de volgende zin komt), support voor sub's in een .mkv container, ondersteuning voor .m2ts...
Als ze dat voor elkaar hebben, heb je verder niet veel meer nodig
[ Voor 5% gewijzigd door Stormtrooper op 05-10-2009 13:56 ]
Niemand hier met ervaringen met dat model
Idd, waarom zou je aan een monteur nu al aan je tv laten prullen terwijl je een compleet nieuw scherm hebt gekocht?l3p schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:11:
Nee, ik heb daar wel over gedacht, maar ik heb ook gehoord dat bij sommige mensen de rubbertjes niet hielpen.
Dus ik ruil dan liever mijn tv nu dat nog kan.
Mijn tv gaat nu ook terug ivm de buzz, gelukkig kan dit geheel kosteloos. De (internet)winkel wil echter geen nieuwe tv meer geven omdat dit al de tweede is, beetje jammer maar moet zeggen dat ik t nu ook wel echt beu ben. Alhoewel ik hem natuurlijk ook gewoon had kunnen terugsturen moet ik nu voor de derde keer op en neer naar de winkel. Met opsturen was ik nu al 6x35e meer kwijt....Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:39:
[...]
Inderaad erg jammer. Mooi design tv, prachtige beelden, maar die irritante buzz......Inmiddels heb ik mijn PS05B650 retour gebracht bij de Plasmadiscounter. Helaas wel onder de voorwaarde dat ik 10% minder dan het aankoopbedrag terug heb gekregen.
Het lijkt zeker op een loterij of je een vette buzz op de koop toe krijgt bij Samsung. De enige reactie die ik overigens van Samsug heb gekregen is dat het geluidsniveau binnen de norm valt (dit is wel een norm die Samsung zelf verzint want ik kan het ook nergens terug vinden). Er is namelijk een dB meting bij mijn tv gedaan en volgens de monteur kwam deze uit op 33dB. De norm die Samsung zelf verzint? is 36 dB dus krijg ik doodleuk te horen dat ze niets voor mij kunnen doen.
Ik heb nagezocht wat 36 dB inhoud aan geluidsniveau maar dat is hetzelfde als 2 fluisterende mensen. Lekkere norm
, beeld je maar eens in dat er 2 mensen naast je tv zitten te fluisteren, dat is zeer irritant!!!
Verwijderd
en hier is al een monteur van Selectro bij geweest. Nu wil het geval dat het probleem
hier niet mee was opgelost! Hoe warmer het toestel hoe meer buzz! Dus opnieuw gebeld
vandaag.... en de heren van Selectro zijn vandaag op training voor het welbekende
probleem! Ik heb van Selectro begrepen dat er een oplossing onderweg is. Dus nieuwe
afspraak gemaakt via Samsung. Ben benieuwd!! Ik houd jullie op de hoogte. En anders... toch maar een ander plasmascherm.
Verwijderd
en hier is al een monteur van Selectro bij geweest. Nu wil het geval dat het probleem
hier niet mee was opgelost! Hoe warmer het toestel hoe meer buzz! Dus opnieuw gebeld
vandaag.... en de heren van Selectro zijn vandaag op training voor het welbekende
probleem! Ik heb van Selectro begrepen dat er een oplossing onderweg is. Dus nieuwe
afspraak gemaakt via Samsung. Ben benieuwd!! Ik houd jullie op de hoogte.
Ik ben zeer benieuwd wat er hier uitkomt! Mijn belangstelling is namelijk al uitgegaan naar een Panasonic 50G serie omdat ik een Buzzzz niet wens te hebben.
Mochten de heren, toch een oplossing hebben gevonden (waarschijnlijk ander soort voeding erin) dan wil ik best een Samsung 650 of 850 aanschaffen, met achter liggende gedachte, dat de buzzz (mocht ie er zijn) ook opgelost kan worden en niet dat je noodzakelijk bent om toch dan een ander merk plasma te kopen.
Was eerst uit op de Panasonic G10 toen ik deze in de winkel zag. Beeld was zeer mooi. Op mijn vraag naar de omgang met beweging deden ze bij Smits een dvd (of bluray?) in de speler met snelle beelden (weet niet welk demo merk, maar stond iets op van demo 200 hz). De 50B850 deed dat veel beter dan de G10 en dat had ik niet verwacht. Vrij strakke beelden terwijl de G10 steeds vertraagde en ik daardoor het idee had naar een golvend beeld te kijken. Werd zelfs onaangenaam. Is voor mij belangrijker dan de zwartwaarde. (schijnt wel dat ieder merk het beste omgaat met de eigen demo dvd's) Zal in de normale praktijk echter wel minder opvallen.
Ook de vele instelmogelijkheden zijn positief en natuurlijk het zeer dunne design. De V10 van Pana heeft ook een duidelijk dubbel beeld bij witte letters door de glasplaat, heeft deze ook geen last van. Hier en daar lees je dat de 850 gevoeliger is voor retentie/inbranden dan Panasonic. Zag in een andere winkel de 50B650 met een stilstaand beeld van een Jazz dvd met grote witte letters. De letters stonden al een langere tijd op dezelfde plek. De verkoper stelde een ander kanaal in en en ik kon de letters niet terugzien! Dat geeft moed. Nu houd alleen de buzz me nog tegen. Hoop dat ze dit weten te fiksen, dan wordt ie van mij maar eerder niet. Toch de Pana kopen houdt me ook tegen.
Ik lees vrijwel niets over tegenvallend beeld, alleen over de Buzz. Bij Panasonic lees je meer over flickeren van heldere vlakken en wat andere zaken.
Misschien dat de buzz de aandacht afleidt, of is het beeld echt bijna perfect?
Voor mij is de keuze tussen Panasonic en deze Samsung al gemaakt vóórdat de toestellen aangesloten zijn. Ik vind die Panasonics spuuglelijk. Bij de Samsung vind ik alleen het logo niet echt chique.
Ze zien er wat hoekiger uit volgens mij, misschien dat je dat bedoelt?
Zoals ik zelf al aangaf, ik hoop dat het buzz probleem wel opgelost wordt aangezien ik dan zelf ook voor de Samsung kies, dit komt meer door de mogelijkheden die de 650 en 850 biedt, met name de CI+ mogelijkheid.
Verder loopt het proces nog steeds wanneer ik een nieuwe tv krijg of dat ik moet kiezen voor een ander merk.
wellicht wordt ie getriggerd door een apparaat? bij mij sprong ie snachts ook aan, en dit kwam omdat mijn pioneer 530H HDD recorder 'snachts z'n EPG gegevens ging bijwerken.b.lamein schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:16:
Nog een rare ontwikkeling bij mijn tv: Hij springt zomaar aan! Als ik s`morgens van bed kom staat m`n tv aan terwijl ik hem toch echt uit zet!
Verder loopt het proces nog steeds wanneer ik een nieuwe tv krijg of dat ik moet kiezen voor een ander merk.
blijkbaar gaf ie het 'aan' signaal door via de scart
dat is gewoon de automatische firmware update via de kabel, dat kan je bij de instellingen uit zettenb.lamein schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:16:
Nog een rare ontwikkeling bij mijn tv: Hij springt zomaar aan! Als ik s`morgens van bed kom staat m`n tv aan terwijl ik hem toch echt uit zet!
Twee spoelen op het Y-Board worden vervangen, de ingebouwde ventilator van de voeding wordt gedeactiveerd en er wordt een strook geluidsdempend materiaal aangebracht.
Ben benieuwd of het helpt en/of nu fabrieksmatig deze wijziging wordt doorgevoerd. Blijkbaar komen er teveel modellen terug en wat dat betreft moet je er toch ook vanuit gaan dat ze dat bij Samsung ook merken en willen voorkomen.
Binnenkort zal er wel meer over bekend worden denk ik.
Maar dan gaat hij na enkele seconden wel weer uit... Dus als de TV aan blijft staan lijkt me dat niet het geval !!!impulseBE schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:08:
[...]
dat is gewoon de automatische firmware update via de kabel, dat kan je bij de instellingen uit zetten
Spoelen kan ik me ook iets bij voorstellen, geluidsdempend materiaal ook wel, maar een fan uitchakelen???? Dat lijkt me nou niet echt goed !!!Apollo 13 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:10:
...Twee spoelen op het Y-Board worden vervangen, de ingebouwde ventilator van de voeding wordt gedeactiveerd en er wordt een strook geluidsdempend materiaal aangebracht....
[ Voor 38% gewijzigd door Stormtrooper op 09-10-2009 11:24 ]
Verwijderd
Apollo 13 schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:10:
Volgens iemand op hifi-forum.de heeft Samsung gisteren een oplossing aangekondigd tegen het zoemen.
Twee spoelen op het Y-Board worden vervangen, de ingebouwde ventilator van de voeding wordt gedeactiveerd en er wordt een strook geluidsdempend materiaal aangebracht.
Ben benieuwd of het helpt en/of nu fabrieksmatig deze wijziging wordt doorgevoerd. Blijkbaar komen er teveel modellen terug en wat dat betreft moet je er toch ook vanuit gaan dat ze dat bij Samsung ook merken en willen voorkomen.
Binnenkort zal er wel meer over bekend worden denk ik.
Maar goed, ik vind het allang best dat ze eindelijk een goede oplossing proberen te zoeken voor het buzzen.
Ik hoop echt dat het allemaal helpt want dan is mijn keuze snel gemaakt!
Verwijderd
Maar er is iets anders, sinds kort zie ik 2 horizontale lijnen over het beeld. Alleen zichtbaar bij lichte beelden, Ze zitten op ongeveer 20 cm gezien vanaf de bovenkant. Inbranden lijkt me stug aangezien er op die hoogte nimmer stilstaande beelden zijn. Er wordt wel op gegamed door mijn jongens maar ik zie daar nooit geen vaste dingen staan op die hoogte, andere gedeeltes wel maar die branden niet in of vervagen weer vrij snel.
Het witwassen van het schern helpt niet, daarbij zie je heel duidelijk die strepen staan. Ook het schuiven van die beelden helpt niet.
Het scherm heb in juli gekocht dus ik heb nog garantie, da's geen probleem. Firmware is nog dezelfde als uit de winkel.
Mijn vraag is dus, is het scherm op die plaats defect? Of is er een oplossing? ik vraag het hier voordat ik naar de winkel ga.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Ik denk dat het idd 2 zwarte lijnen aangezien ze alleen zichtbaar zijn bij lichte beelden._Silencer schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:29:
Porta bedoel je dat je twee zwarte lijnen hebt? Als dit het geval is zou het kunnen dat de verbinding met die rij plasmacellen is verbroken (ik veronderstel dat de cellen aangestuurd zijn als een matrix met rij/kolom selectie).
Als het zo is zoals jij beschrift, ik heb er absoluut geen verstand van namelijk, kan dat dan eenvoudig aan huis gerepareerd worden?
Er zijn nu veel mensen die in deze prijscategorie zitten te twijfelen tussen de G10 en de B650 (en/of de B550), en velen vinden het risico door al die verhalen over die buzz nu te groot om voor de B650 te kiezen, omdat je dan het gevaar loopt dat je dus zo'n buzzend toestel in je kamer hebt staan en Samsung je niet wilt hebben omdat het onder een bepaald 'geluidsniveau' blijft(!)
Gewoon onderkennen en 100% service beloven.
Persoonlijk zou ik erg graag de B650 willen kopen, vanwege de erg lovende reviews, de betere kleuren, de goede prijs, en (belangrijk) de geloofde upscaling van SD-kwaliteit... maar door dat buzz-probleem durf ik het niet aan. Ik zit er niet op te wachten om toestellen te moeten terugsturen en dat soort ongein.
Zelfbepaalde marges: de reden dat ik nog wel voor Samsung durf te kiezen (en heb gekozen) maar zelf absoluut NIETS meer van Sony koop... Heel verhaal, meerdere ervaringen, zowel als consument en als professionnal (als je het wil weten wil ik het wel posten), maar heb wel vertrouwen in Samsung...Yi-Long schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:34:
Tja, het is te hopen dat Samsung het gewoon voor alle klanten fatsoenlijk oplost, ipv eerdere berichten dat ze het binnen een bepaalde (zelfbepaalde) marge vinden vallen, en er niets aan te willen doen...
Sorry voor de late reactie maar het probleem is verholpen! Echt een super geavanceerd probleemshameete schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 08:27:
[...]
wellicht wordt ie getriggerd door een apparaat? bij mij sprong ie snachts ook aan, en dit kwam omdat mijn pioneer 530H HDD recorder 'snachts z'n EPG gegevens ging bijwerken.
blijkbaar gaf ie het 'aan' signaal door via de scart

Verder even een update: Ik heb natuurlijk nogsteeds de buzz maar ook mijn beeld is nog steeds super slecht! Nu las ik dat de buzz willicht nu verholpen is maar dan blijft het beeld probleem nog over. Kijken wat ze er aan gaan doen!
Ze zullen m bij Smits wel verkeerd hebben aangesloten. De Pana's staan bekend om hun bijzonder fraaie beeldkwaliteit en vloeiende bewegingen. De Pana's hebben een motion resolution van 1080 en dan is het dus gewoon onmogelijk dat die niet vloeiend loopt, aangezien die dan nooit aan die perfekte motion reso kan komen. Die knoeierds hebben dus gewoon iets verkeerd gedaan.Apollo 13 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:54:
Volg dit draadje al een tijdje.
Was eerst uit op de Panasonic G10 toen ik deze in de winkel zag. Beeld was zeer mooi. Op mijn vraag naar de omgang met beweging deden ze bij Smits een dvd (of bluray?) in de speler met snelle beelden (weet niet welk demo merk, maar stond iets op van demo 200 hz). De 50B850 deed dat veel beter dan de G10 en dat had ik niet verwacht. Vrij strakke beelden terwijl de G10 steeds vertraagde en ik daardoor het idee had naar een golvend beeld te kijken. Werd zelfs onaangenaam. Is voor mij belangrijker dan de zwartwaarde. (schijnt wel dat ieder merk het beste omgaat met de eigen demo dvd's) Zal in de normale praktijk echter wel minder opvallen.
Ook de vele instelmogelijkheden zijn positief en natuurlijk het zeer dunne design. De V10 van Pana heeft ook een duidelijk dubbel beeld bij witte letters door de glasplaat, heeft deze ook geen last van. Hier en daar lees je dat de 850 gevoeliger is voor retentie/inbranden dan Panasonic. Zag in een andere winkel de 50B650 met een stilstaand beeld van een Jazz dvd met grote witte letters. De letters stonden al een langere tijd op dezelfde plek. De verkoper stelde een ander kanaal in en en ik kon de letters niet terugzien! Dat geeft moed. Nu houd alleen de buzz me nog tegen. Hoop dat ze dit weten te fiksen, dan wordt ie van mij maar eerder niet. Toch de Pana kopen houdt me ook tegen.
Ik lees vrijwel niets over tegenvallend beeld, alleen over de Buzz. Bij Panasonic lees je meer over flickeren van heldere vlakken en wat andere zaken.
Misschien dat de buzz de aandacht afleidt, of is het beeld echt bijna perfect?
De Samsung is een goedkope optie, maar ze halen het dus gewoon niet ivm een Pana.
Zie alleen al de problemen op dit forum. Ik lees hier in 1 week meer problemen dan bij Pana in 3 jaar.
Het 1080p/50 probleem was het eerste in lange lange tijd. Inmiddels is er een firmware-update.
Kan allemaal wel waar zijn maar ik vind een Samsung met 200Hz ook véél vloeiender dan welke plasma ook. Ondanks de "brakke" motion resolution van een LCD, ondanks vermeende ghosting of whatever. Het is echt niet zo dat er buiten Panasonic-plasma's geen apparaten zijn die een redelijk leuk plaatje kunnen weergeven. En zo zijn er dus ook tv's die op bepaalde vlakken gewoon béter zijn dan de "Pana's".Ferry34 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 17:52:
Ze zullen m bij Smits wel verkeerd hebben aangesloten. De Pana's staan bekend om hun bijzonder fraaie beeldkwaliteit en vloeiende bewegingen. De Pana's hebben een motion resolution van 1080 en dan is het dus gewoon onmogelijk dat die niet vloeiend loopt, aangezien die dan nooit aan die perfekte motion reso kan komen. Die knoeierds hebben dus gewoon iets verkeerd gedaan.
Wat misschien niet eens zou moeten kunnen vanwege specs/techniek inherente zaken, maar wat de één mooi(er) vindt hoeft een ander niks te vinden.
[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 12-10-2009 18:01 ]
Naast de G10 was er ook nog een PZ85 aangesloten waarbij de G10 het alweer zichtbaar beter deed dan zijn voorganger die ook nog geen 1080 MR heeft. Daarom verbaasde het mij dat de Samsung het nog weer beter deed. In dit geval ook echt duidelijk beter, maar ik schreef ook al dat iedere fabrikant probeert een demo dvd te maken die voor dat specifieke model het beste werkt. Ik weet alleen niet van welke fabrikant deze demo was.
Ik ben ook een Panasonic fan en heb de Samsung eerst ook niet serieus genomen. Echter de 850 twee keer in de winkel zien draaien en ik vindt 'm echt een mooier beeld geven. Ik lees op dit moment wat beeld betreft meer problemen bij de Pana's dan Samsung (G10, V10 versus de 850 dus de betere modellen), alleen is de buzz echt bijzonder jammer. Als ze dit kunnen verhelpen lijkt het mij geen verkeerde keus.
Dit kan ik wel beamen. Was echt heel erg onder de indruk van beeldkwaliteit van de 850-serie. Als ik nú een tv zou moeten kopen zou die dan ook heel hoog op mijn lijstje staan. Vond hem net als jou ook (veel) mooier dan de Panasonic's. Ieder zijn smaak natuurlijk, maar ben het wel met je eens.Apollo 13 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:57:
Echter de 850 twee keer in de winkel zien draaien en ik vindt 'm echt een mooier beeld geven.
Verwijderd
zeker benieuwdVerwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 16:34:
De monteur zou woensdag komen voor mijn 50bz850buzz wordt nu vrijdagmiddag en idd ze gaan spoelen vervangen en dempingsmateriaal aanbrengen. Morgen meer! Wie weet is dit de oplossing
Zal dit dan echt de oplossing zijn? Ben ook zeer benieuwd of het alleen een verbetering brengt of dat het echt compleet helpt. We horen het graag!
Verwijderd
wat is ervoor nodig om een samsung stil te krijgen?
y blokjes
extra isolatie/dempend materiaal
spoelsloop...
ventilator uit
en schermupdate
Ik zeg gewoon doen!
Niet warm, wazig..ziggyman schreef iets anders op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:45:
.....
warm?...nee....
waar is die spoel voor?...geen idee.
en schermupdate
En een Koreaan die ergens een spoel in ontwerpt zomaar voor niets, dat lijkt me ook wat raar.
Maar goed, hou de temperatuur in de gaten... Wel fijn dat hij nu stil is..
En wat voor schermupdate? Firmware?
Toch baart me die fan nog wel zorgen, dit zit er ook niet voor niets. Straks wordt heel de boel te heet.
Maar ergens ben ik wel blij met dit bericht. Het Buzzen is iig weg!
Goed om te lezen!Verwijderd schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:45:
Het is klaar! Spoeltje eruit gesloopt.... overbrugging gemaakt, ventilator stekker eruit... extra demping aangebracht en........... hij is stil... pffff eindelijk! Ondanks dit verhaal toch enige vragen gesteld. wordt hij niet te warm nu? antwoord nee.... oké afwachten dus, kan hij zonder spoel? Ja.... waar is die voor? monteur---- geen idee.
wat is ervoor nodig om een samsung stil te krijgen?
y blokjes
extra isolatie/dempend materiaal
spoelsloop...
ventilator uit
en schermupdate
Ik zeg gewoon doen!
Geldt voor de B650 een zelfde soort fix? Wordt deze fix ook meteen toegepast in de nog te produceren tv's?
En zou je het lijstje iets nader kunnen specificeren? (plaats(foto?), versie etc)
thanks!
[ Voor 15% gewijzigd door reneski op 16-10-2009 18:08 ]
De mens heeft dan nog wel verstandskiezen, maar dat is een overblijfsel van vroegah... Vroegah, toen mensen nog met knotsen rondliepen en geen plasmas aan hun muur hadden hangen.. Zou ook niet goed zijn geweest: zo'n muur in een grot is best vochtigvwtune schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:07:
Beetje vreemd dat ie zonder spoel, goed functioneerd. Ach, een mensen heeft ook verstandskiezen...
Toch baart me die fan nog wel zorgen, dit zit er ook niet voor niets. Straks wordt heel de boel te heet.
.......
Ik ben heel benieuwd hoe warm zo'n scherm word na enige uren gebruik. Gekke is dat ik eigenlijk in mijn 650'er nog niet een fan heb horen draaien...
Zouden de spoelen met de ventilator te maken hebben? Die kleine fan maakt toch nauwelijks lawaai zou je zeggen. Als het een kwestie is van een stekkertje los of vast van de ventilator zou dit wel te testen zijn. Aan de andere kant, Samsung zal dit zelf ook geprobeerd hebben en dus zal het wel nodig zijn .....
Nu drukt ie op de tv dat ie uit moet, maar dat rode lampje blijft nog branden, dus standby. Hoe gaat ie echt uit, zonder de stekker eruit te halen??
Trouwens, ik heb geen buzzz kunnen waarnemen bij hem.
Nietvwtune schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 14:32:
Een vriend van mij heeft de 650 binnen gekregen (het toestel ziet er in een huis nog mooier uit dan in de winkelt tussen allemaal tv's) maar hij vroeg zich af hoe hij het toestel HELEMAAL uit kan zetten.
Nu drukt ie op de tv dat ie uit moet, maar dat rode lampje blijft nog branden, dus standby. Hoe gaat ie echt uit, zonder de stekker eruit te halen??
Trouwens, ik heb geen buzzz kunnen waarnemen bij hem.
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Wat zou dit betekenen.....?
Strange..
Dit vind ik toch wel vreemd eerlijk gezegd. Standby is ook niet goed voor inslag door bliksem lijkt mij?ksi schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 16:53:
Het ledlampje mogelijk uitschakelen in het menu in de off stand. Dit kan volgens mij wel, verder valt hij niet helemaal uit te schakelen. Maar voor het gebruik zo een 0,5 watt hoef je dat ook echt niet te doen.
Als je schade door piekspanning (inslag door bliksem) wilt voorkomen, dan zul je altijd de stekker uit het stopcontact moeten trekken hoor. Zolang de stekker er nog inzit kan het altijd fout gaat, standby of nietstandbyvwtune schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 03:06:
[...]
Dit vind ik toch wel vreemd eerlijk gezegd. Standby is ook niet goed voor inslag door bliksem lijkt mij?
Of je moet een speciale stekkerdoos hebben
[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 19-10-2009 03:24 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
en wat dacht je van je Coax aansluiting?Yellowneck schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 03:24:
[...]
Als je schade door piekspanning (inslag door bliksem) wilt voorkomen, dan zul je altijd de stekker uit het stopcontact moeten trekken hoor. Zolang de stekker er nog inzit kan het altijd fout gaat, standby of nietstandby
Of je moet een speciale stekkerdoos hebben
Let vooral niet op de website van Samsung want die wordt naar mijn idee héél slecht bijgewerkt.Apollo 13 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 00:47:
Zit net nog even op de website van Samsung te kijken (.com of .nl, kom beide bij de Nederlandse uit) en zie dat de 50B850 is verdwenen!!! Stond deze week nog naast de 58B850, maar nu staat alleen de 58" er nog.
Wat zou dit betekenen.....?
Strange..
Verwijderd
Ik en blij voor je maar ik snap nog een aantal zaken niet.Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:06:
Buzz is helemaal weg! Na een aantal dagen kijken kom ik tot die conclusie! Wat een beeld! Iedereen die er nog last van heeft, ik beveel je ten zeerste aan om contact op te nemen met Samsung, binnen een week is mijn ervaring ben je geholpen.
* De Buzzzz is een electrostatische zoem toon die ELKE plasma TV in meer of mindere mate heeft. zeker bij witte weergaves moet de voeding alle zeilen bijzetten en is de zoom harder
* Ik lees nergens anders een dergelijk aanpak als ze bij jou hebben gedaan (ook niet op de Samsung fora)
* Spoeltjes verwijderen en doorbruggen verhogen de output spanning en theoretisch zou dat juist meer Buzz moeten geven
Via welk dealernet/supportbedrijf is jouw reparatie gedaan en heb je je garantie nog???
Verwijderd
Dat er nog niemand anders gereageerd heeft kan best, uiteindelijk lees je best veel berichten van mensen die het probleem hebben, maar uiteindelijk zijn het er op de totale populatie die dit probleem waarschijnlijk bij Samsung heeft gemeld niet zo heel veel. Dus daarvan moeten er eerst eens wat worden afgehandeld door Samsung.
En mensen hebben altijd wat te melden als het niet goed is, maar zodra het gefixt is hebben de meesten ineens minder haast om dat mede te delen.
Spreek voor jezelf, ik ben niet sceptisch maar wel verbaasd en nieuwsgierig. Dit zou een primeur zijn namelijk, wereldwijd want afgezien van het resonantieprobleem wordt het Buzzing probleem door Samsung afgedaan "as is".HvB83 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:50:
Niet zo sceptisch mensen, als het inderdaad waar is lezen we over een paar dagen ongetwijfeld meer berichten van mensen waarbij de reparatie al dan niet succesvol is uitgevoerd. Ziggyman kan niet onomstotelijk bewijzen dat het geen hoax is, behalve wachten op de reacties van anderen, net zo min als wij kunnen bewijzen dat het onzin zou zijn.
Dat er nog niemand anders gereageerd heeft kan best, uiteindelijk lees je best veel berichten van mensen die het probleem hebben, maar uiteindelijk zijn het er op de totale populatie die dit probleem waarschijnlijk bij Samsung heeft gemeld niet zo heel veel. Dus daarvan moeten er eerst eens wat worden afgehandeld door Samsung.
En mensen hebben altijd wat te melden als het niet goed is, maar zodra het gefixt is hebben de meesten ineens minder haast om dat mede te delen.
Dit zou een onderkenning zijn van het probleem en heel vergaand verplichtingen van Samsung tot gevolg hebben, Excuses me for being a little cautious.............
Wacht maar, ik doe het zelf wel even...
Vervolgens staat er op de website dat je Samsung kunt mailen of bellen, maar nergens is er een mailadres te vinden.

Verwijderd
LOL, dit soort ervaringen heb ik met Sony... Ooit eens peperdure 19" CRT monitors, bedoelt voor Mac wereld af moeten stellen... Werden er volgens de fabrieksspecificaties nogal wat afgekeurd... Faxje naar Japan.. Faxje terug met bijgestelde specificaties.. Alle afgekeurde monitoren werden ondanks foutjes nu goedgekeurd... Niets meer aan de hand....Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 11:36:
Jongens jongens jongens, Samsung maakt gebruik van een call center en hanteert een script, en natuurlijk zijn hun producten fantastisch en goed! En zijn er geen fouten... geloof mij ik heb zelf voor een groot Amerikaans bedrijf gewerkt die de beroemde melkpakjes op de wereld heeft gezet en daar was het niet anders... terwijl de stapels audiosystemen op de technische dienst stonden te wachten op een modificatie. Gewoon een ontwerpfout, niets aan de hand, probleem is bij mij opgelost geloof mij dit is een officieele modificatie die uitvoerig getest is en ik heb er alleen maar plezier van. Als jullie het dan toch graag willen weten bel Selectro Groningen daar zit een hele aardige meneer aan de telefoon die mij persoonlijk verteld heeft dat dit een officieele modificatie van Samsung betreft, de monteurs hebben een training gehad in Delft. En nogmaals: natuurlijk zullen ze je bij Samsung niet vertellen dat hun product een ontwerpfout heeft... dat heet bedrijfspolicie... bin there done that.

Verwijderd
Inmiddels heb ik de toezegging ontvangen van Plasmadiscounter dat ik het resterende bedrag (10% aftrek) van het aankoopbedrag retour ontvang. Helemaal toppie. Bij mij hangt er nu een Led tv van Samsung. Inderdaad weer Samsung ondanks dat ze mij hebben laten zitten met een irritante zoem in mijn tv. Ik moet wel zeggen dat het een super tv is, lekker stilVerwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:39:
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door vwtune op 24-10-2009 16:47 ]
Verwijderd
Waarom bel je zelf niet even, dan weet je het toch?vwtune schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:21:
Ja dat snap ik maar tot nu toe ben jij alleen die dit zegt.
Overigens heb ik sinds 2 dagen zelf de PS50B650 en heb hem vandaag op zijn plaats gezet.
Omdat ik het scherm 2e-hands heb aangekocht (nu 4 maanden jong) was ik natuurlijk in de gelegenheid om het scherm op de aanwezigheid van de beruchte buzz te controleren. De aanbieder had me vooraf al bevestigd dat deze geheel niet aanwezig zou zijn en dit is ook het geval, niets te horen. Scherm is na aankoop niet gemodificeerd, dus out of the box geen brom of buzz.
Rest mij enkel nog maar het super genieten van deze professioneel gekalibreerde jumbo aan plasma overdaad.
In een woord, indrukwekkend.
Testing, one, two ...
Waarom zou hij erover liegen?????vwtune schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:21:
Ja dat snap ik maar tot nu toe ben jij alleen die dit zegt.
Ik bedoel, ik ben blij dat ik geen last van buzz heb.... Maar vraag me wel af wat te doen als dat ooit wel gaat komen. Wat bijvoorbeeld als pas na verlopen van garantie het probleem opeens wel opkomt. Als er toch een bekend probleem is, in hoeverre moet je vantevoren al preventief de hele zooi om laten bouwen?
Maar voor de rest geniet ik ook nog steeds van het scherm. Ben al bijna door de 1e 200 uur heen dus contrast e.d. gaat weer iets omhoog. Nu nog beter geluid en wat firmwareupdates om te zorgen dat de mediaplayer en de dlna meuk beter wordt...
Of misschien toch ff doorsparen voor een htpc (bijvoorbeeld nieuwe EB1501 eeePC van Asus, daar mijn oude subwoofer set op en nog een clamshell keyboard van Logitech erbij...)...
[ Voor 4% gewijzigd door Stormtrooper op 25-10-2009 20:28 ]
En Samsung NL zwijgt gewoon in alle talen.
Kortom, het wachten is op meer mensen waarbij dezelfde reparatie is uitgevoerd.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Verwijderd
Ik schijn de enige te zijn (op dit forum) die de Samsung PS50B850 heeft laten modificeren, dus wie o wie heeft hem ook laten modificeren. Neemt een hoop onrust weg. :-)
Ik ben nu twee weken verder en BUZZvrij! Heerlijk.
Toetje voor de liefhebbers... een aantal instellingen.
Picture menu
Mode: Movie
Cell Light: 10
Contrast: 95
Brightness: 54
Sharpness: 0
Color: 54
Tint: G50/R50
Advanced settings submenu
Black tone: Off
Dynamic contrast: Off
Gamma: -1
Color space: Auto
Flesh tone: 0
Edge enhancement: Off
xvYCC: Off
White balance submenu
R-Offset: 24
G-Offset: 25
B-Offset: 25
R-Gain: 29
G-Gain: 20
B-Gain: 19
Picture options submenu
Color tone: Warm2
Size: Screen Fit
Digital NR: Off
HDMI black level: Normal [grayed out]
1080 Full HD Motion Demo: Off
Film mode: Auto1*
Blue only mode: Off
Een hele ervaring, als er iemand is die zijn voorkeur heeft bij "normale SD weergave" dan ben ik uiteraard erg benieuwd. Bovenstaand is de instelling bij weergave Blu Ray via HDMI.
Is dit op een schaal van 1 tot 100? Ben wat te lui om de manual daarvoor te gaan downloaden maar wel verrast.
Verwijderd
titel Samsung ps50b850 ervaringen
Planet Earth in 1080p geeft bij de beruchte vogelscene wel wat haperingen onder Windows 7 MCE maar dan is het ergste ook direct achter de rug. De diverse 1080p demo's die ik heb van zowat alle Flat-TV producenten worden stuk voor stuk vlekkeloos en vooral prachtig weergegeven.
De nieuwe Pixar's "Up" spat van het scherm af en mijn Ambx basis-set voegt daar nog kleur-effecten aan toe en dat maakt het voor mij helemaal af.
Mijn ouwe trouwe full size HTPC kan in ieder geval de kast uit en de EB1501 krijgt een plaatsje tegen de achterkant van de b650 aan, opgehangen in de wall mount.
Stormtrooper schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:07:
[...]
Waarom zou hij erover liegen?????
Ik bedoel, ik ben blij dat ik geen last van buzz heb.... Maar vraag me wel af wat te doen als dat ooit wel gaat komen. Wat bijvoorbeeld als pas na verlopen van garantie het probleem opeens wel opkomt. Als er toch een bekend probleem is, in hoeverre moet je vantevoren al preventief de hele zooi om laten bouwen?
Maar voor de rest geniet ik ook nog steeds van het scherm. Ben al bijna door de 1e 200 uur heen dus contrast e.d. gaat weer iets omhoog. Nu nog beter geluid en wat firmwareupdates om te zorgen dat de mediaplayer en de dlna meuk beter wordt...
Of misschien toch ff doorsparen voor een htpc (bijvoorbeeld nieuwe EB1501 eeePC van Asus, daar mijn oude subwoofer set op en nog een clamshell keyboard van Logitech erbij...)...
Testing, one, two ...
Leuk, je bent me voor.... Maar wat heb jij erbij aangeschaft voor remote en/of keyboard?hardware-lover schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:12:
Ik heb sinds vandaag de Asus EB1501 aan de b650 hangen en het valt me al met al helemaal niet tegen.
Planet Earth in 1080p geeft bij de beruchte vogelscene wel wat haperingen onder Windows 7 MCE maar dan is het ergste ook direct achter de rug. De diverse 1080p demo's die ik heb van zowat alle Flat-TV producenten worden stuk voor stuk vlekkeloos en vooral prachtig weergegeven.
De nieuwe Pixar's "Up" spat van het scherm af en mijn Ambx basis-set voegt daar nog kleur-effecten aan toe en dat maakt het voor mij helemaal af.![]()
Mijn ouwe trouwe full size HTPC kan in ieder geval de kast uit en de EB1501 krijgt een plaatsje tegen de achterkant van de b650 aan, opgehangen in de wall mount.
[...]
Het enige waar ik nu nog een probleem(pje) mee heb is dat de Asus vanuit de slaapstand geen beeldsignaal geeft. Of dit nu met het Samsung scherm of met de Asus te maken heeft is me nog niet geheel duidelijk.
Systeem start normaal op maar het Samsung scherm blijft "geen signaal" geven. EB501 zit op HDMI-2 zoals door Samsung geadviseerd.
Starten vanuit de uit-stand geeft natuurlijk geen enkel probleem maar het zou wel prettig zijn als ik het systeem via de afstandsbediening weer zou kunnen starten.
Stormtrooper schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:25:
[...]
Leuk, je bent me voor.... Maar wat heb jij erbij aangeschaft voor remote en/of keyboard?
[ Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 30-10-2009 12:23 ]
Testing, one, two ...
Ben al een tijdje aan het kijken, kan ook voor een Asus ION mini boardje gaan en die in dat minikastje van Antec zetten.. Morgen toch maar eens wat specs naast elkaar zetten.
Kwam vanochtend ook een nieuwe firmware tegen voor de PS50B650 (2005.0) op http://support.samsung.de...h2=&sh3=&sh4=&filetype=FM
Nog niet kunnen proberen (zat net in Blijdorp, enge dieren dag) en nu ook niet (vrouw zit Boer zoekt hoer o.i.d. te kijken)... Iemand anders al wel?
[ Voor 4% gewijzigd door Stormtrooper op 01-11-2009 20:38 ]
http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1144869&page=61
Blijkbaar hebben ze het nog steeds niet helemaal opgelost

Dit topic is gesloten.
Buzz? Welke buzz? Da's een vuvuzela. Case closed.