Acties:
  • 0 Henk 'm!
Postius schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:09:
Zijn er mensen die dat echt allemaal lezen? ik weet dat het een grote titel is, maar iedere keer krijg ik toch een beetje de indruk "Much-ado-about-nothing". Zoals in het begin toen er een paar screenies waren, barstte meteen een discussie los over de kleuren etc. Bij die Wizard ook meteen over de skills. Zo verrassend is het allemaal niet toch? Ik weet dat blizzard groot is maar zelfs artikelen over hoe je skills moet verdelen...Heb je daar nu echt wat aan?
Overigens wat gaan de overige klassen worden? Ik gok nog iets richting de Paladin. Want necromancer valt onder witchdocter geloof ik. Of ze maken een soort Ranger(geen amazon) met een Pet die overlappende skills heeft. Maar ik verwacht niet dat er nog echt "nieuwe" klassen inkomen.
Ja mensen lezen dat echt.. het is interessant en ik wil de moeite ervoor doen, kost jou toch geen tijd of wel?
Trouwens als je goed leest zie je dat het helemaal geen guide is, het zijn gewoon de skilltrees (2/3) van de Wizard uitgewerkt zodat iedereen die het wel interessant vind het ook kan bekijken.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die dat echt allemaal lezen? ik weet dat het een grote titel is, maar iedere keer krijg ik toch een beetje de indruk "Much-ado-about-nothing". Zoals in het begin toen er een paar screenies waren, barstte meteen een discussie los over de kleuren etc. Bij die Wizard ook meteen over de skills. Zo verrassend is het allemaal niet toch? Ik weet dat blizzard groot is maar zelfs artikelen over hoe je skills moet verdelen...Heb je daar nu echt wat aan?
Overigens wat gaan de overige klassen worden? Ik gok nog iets richting de Paladin. Want necromancer valt onder witchdocter geloof ik. Of ze maken een soort Ranger(geen amazon) met een Pet die overlappende skills heeft. Maar ik verwacht niet dat er nog echt "nieuwe" klassen inkomen.
Ja, ik lees het.

En skillrunes, nu al toffer als het je spells een ander effect kan geven zoals beschreven O+
De twee overige: rangertype met wat bosdiertjes en pala/knight.

Ik zo van mijn golem, wat doe je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat ze helemaal de juiste weg in geslagen zijn kwa skills. Maakt het een stuk leuker op deze manier. Same voor statpoints :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Yay, ik ga zo een Wizard spelen, Sorc was ook al m'n favoriet in D2. Ik vind dat bijvoorbeeld die slow time en repel spells een paar mooie fixes geven voor probleempuntjes van m'n sorc.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik ga ook voor de Wizard denk, al wacht ik nog op een soort Pala, in elk een character met aura's

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Ze moeten i.p.v. van de Palladin een Arch-Angel class toevoegen met vette aura's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
Zijn er mensen die dat echt allemaal lezen?
Jup B)

Over de classes. We hebben nu de Melee, Caster en Minion classes.
Er komt sowieso nog een Ranged class (archer/amazone type). En Wellicht nog iets in de buurt van een Assassin/Druid/Pala (Melee/Caster Combo).
qua originaliteit kunnen ze vrij weinig meer toevoegen aangezien D2LOD eigenlijk alles wel had qua classes.

Het grootste punt qua classes is dat ze het ook singleplayer leuk moeten houden.
Een pure healer gaat niet werken in SP terwijl het in MP wel werkt (zie WoW) zolang je de Xp maar verdeeld in de party.

[ Voor 17% gewijzigd door LordMithril op 12-10-2008 16:55 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Omdat Blizzard altijd zo bizar veel info geeft over skills en monsters is het gewoon leuk om een theorie te bedenken voor een built. Vervolgens ga je dan kijken of die skill ook echt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Zo'n WD lijkt me trouwens ook wel gaaf, hou wel van pet classes

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Pets had ik nooit zoveel mee op. Ik was wel dol op een shapeshifting druid. Sorc was gewoon makkelijk als je vrienden wil helpen veel area effect skills dus kon je veel monsters slopen in een korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
john19_386 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:33:
Ze moeten i.p.v. van de Palladin een Arch-Angel class toevoegen met vette aura's.
Dat lijkt me niks. De andere hero's zijn tenminste 'gewoon' mensen. Het zou wel bizar zijn dat je een level 1 arch-angel hebt die niks krachtiger is dan gewone mensen.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 19:27
Ben wel benieuwd naar de ranged class, heb altijd veel plezier beleefd aan de Amazon in D2. Lekker pijltjes schieten :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat dat iets van een elf achtige class wordt. Mischien wat pallading elementen in de vorm van Aura's erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik hoop toch echt dat ze 90% van de elementen van D2 behouden blijven.
Stiekem hoop ik (ook al weet ik dat er geen kans op is) een remake van Diablo II ala Settlers II remake.

Gewoon engine opvijzelen, bugs eruit, betere online servers, wat items veranderen. Diablo II was eigenlijk op een paar onvolmaaktheden na perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 19:49
Mij maakt het niet uit hoeveel ze veranderen / behouden ten opzichte van d2, ik vertrouw er wel op dat ze bij Blizzard weten wat ze doen.
Zolang ze maar een class hebben met een zwaard en een schild ben ik tevreden.

Ik hoop wel dat ze de muziek verbeteren. Het valt toch wel op dat ik de diablo 1 muziek uit mijn hoofd ken maar niks van diablo 2 onthouden heb. (net als Morrowind T.o.v. Oblivion muziek of Deus ex T.ov. Deus ex IW)
Muziek is meestal een beetje underrated maar ik vind dat het toch een groot del van de sfeer uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:23
Op zich van wat ik gezien heb ben in redelijk tevreden, echter zie ik een groot probleem. Waarom gaat alles in die filmpjes zo verschrikkelijk sloooooom? in D2 ging de gameplay echt veel en veel sneller. nu lijkt het voor oude oma'tjes gemaakt :( Zouden ze dit mischien nog kunnen aanpassen?

Voor de rest ziet alles er wel goed uit, al hadden de graphics van mij wel wat donkerder en meer evil gemogen, echter hebben we natuurlijk de verschillende acts nog niet gezien.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Taipan schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:42:
Mij maakt het niet uit hoeveel ze veranderen / behouden ten opzichte van d2, ik vertrouw er wel op dat ze bij Blizzard weten wat ze doen.
Zolang ze maar een class hebben met een zwaard en een schild ben ik tevreden.

Ik hoop wel dat ze de muziek verbeteren. Het valt toch wel op dat ik de diablo 1 muziek uit mijn hoofd ken maar niks van diablo 2 onthouden heb. (net als Morrowind T.o.v. Oblivion muziek of Deus ex T.ov. Deus ex IW)
Muziek is meestal een beetje underrated maar ik vind dat het toch een groot del van de sfeer uitmaakt.
Ja de muziek van D1 heeft een grotere aanwezigheidseffect, net als de geluiden van bijv. die bats of de krakende chests die opengaan. Ligt ook deels aan het feit dat ik D1 gespeeld heb toen ik jonger was en het nieuw was. D2 speelt zonder meer erg lekker weg maar de indruk die het me achter laat zit hem meer in de gameplay.
Visgek24 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:44:
Op zich van wat ik gezien heb ben in redelijk tevreden, echter zie ik een groot probleem. Waarom gaat alles in die filmpjes zo verschrikkelijk sloooooom? in D2 ging de gameplay echt veel en veel sneller. nu lijkt het voor oude oma'tjes gemaakt :( Zouden ze dit mischien nog kunnen aanpassen?

Voor de rest ziet alles er wel goed uit, al hadden de graphics van mij wel wat donkerder en meer evil gemogen, echter hebben we natuurlijk de verschillende acts nog niet gezien.
Daar maak ik me totaal geen zorgen over, ze smijten met elke spell die ze tot de beschikking hebben/mogen laten zien. Plus ze willen meer dan alleen enorm snelle actie laten zien, denk aan de effecten van de spells, animaties etc.
De snelheid van de meeste gameplay trailers zijn nooit zo heel snel, de fps gameplay filmpjes erger ik me altijd wel aan omdat ik zelf op hoog niveau fps heb gespeeld. Vaak spelen ze dan met een console of ze bakken er gewoon niks van maar zoals gezegd ze willen meer laten zien dan alleen snelle actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk voor de paladin type, mocht die bij de laatste 2 classes zitten.
Lekker tanken en met aura's klooien. :9

Filmpje over die wizard ziet er echt leuk uit, zoveel zin in. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john19_386
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-01 16:53
Hydra schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 13:23:
[...]

Dat lijkt me niks. De andere hero's zijn tenminste 'gewoon' mensen. Het zou wel bizar zijn dat je een level 1 arch-angel hebt die niks krachtiger is dan gewone mensen.
Tyreal is anders ook niet erg sterk dat ie de 'gewone' mensen alles laat opknappen :P
Maar goed, ik denk dat er sowieso nog wel een auraclass in komt. Of het dan een Palladin is, is de vraag, aangezien ze wel een beetje met een cultuurswitch bezig zijn (Witchdoctor een soort van Zulu en Wizard meer Aziatisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
john19_386 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:50:
[...]

Tyreal is anders ook niet erg sterk dat ie de 'gewone' mensen alles laat opknappen :P
Maar goed, ik denk dat er sowieso nog wel een auraclass in komt. Of het dan een Palladin is, is de vraag, aangezien ze wel een beetje met een cultuurswitch bezig zijn (Witchdoctor een soort van Zulu en Wizard meer Aziatisch).
De Crusader, Afrikaans getinte in battle geharde man die een beetje lijkt op de mercs van a3 in D2.
Veel aura's voor zowel het boosten van spells ed. maar ook sterke dmg aura's. Enchants voor wapens zouden ook goed passen. We zullen allemaal wel in de buurt zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

BlizzCon08 Video Interviews
Diii.net Ray Gresko and Leonard Boyarsky Video Interview
Class Panel Fan Q&A Video
Diii.Net Diablo 3 Gameplay Q&A Videos
Diii.Net Jay Wilson Video Interview
Exclusive Jay Wilson Interview
Attribute points are not player-assignable in D3. They’re not in the blizzcon build, but we thought that was just to simplify things for new players at the show. Jay says no, that’s how it is in the game now. His explanation was that it makes items even more important, and that it lets the designers plan a bit better (they can assume players will have at least X in each stat by a given level). You still get attributes, and they will still be required for equipment use, but they are automatically assigned each level up. Thus every Wizard will have the same base str/vit/dex/etc as every other Wizard of the same level. Same for the Barb and WD.

Jay confirmed that the party interface and system is gone in D3. Now when you join a multiplayer game, you are automatically in a party. Jay said that now that there’s no option to go hostile, it was pointless to force players to go through an additional party joining interface. The team is considering mechanisms that might be needed to deal with griefers or players who otherwise try to ruin the play experience.

There will be waypoints in D3. They’re not in the Blizzcon build, but they are in the full game. The team is also looking at ways to automatically jump players right to the closest one to other players when they join a game. They’re also considering some sort of scroll or other mechanism that would take new players instantly to the others in the party, wherever they are in the game world. All part of their emphasis on boosting the fun, co-op, multiplayer elements of the game.

Jay spoke at length about the newly-revealed spell runes. They are a fairly new addition to the game (they’re only enabled for the Wizard in the Blizzcon build), and are still very much subject to change. However Jay said that there are now 6 or 7 different types of runes, 5 or 6 quality levels, and that they can add as many more types or quality levels as necessary. Their rule for adding more spell rune types is to only add them when they think of a property that will be useful to enough skills that it’s a viable addition. He also said that rune properties would only boost spells and skills; they won’t add say, +5 strength, or other general attribute boosts. Runes aren’t only damage adding either; Jay mentioned the Wizard skill Mirror Image: Runes added to that skill will do things like make the images (duplicates of the Wizard) last longer, or make more duplicates appear.

Also, in a question I sneaked in after our interview time ran out, while we were packing up our gear: I mentioned Jay’s past comment that players would “hate” the next character announced, since it was so similar to a past character. (Which turned out to be the Wizard, who is clearly similar to the Sorcerer/Sorceress, and didn’t result in hate, other than some “it’s too ‘Harry Potter’” comments about the name.) Jay said that comment had been overplayed a bit, and that he’d made it fairly offhand. When I asked him how players would feel about the next character, he grew a bit more serious, and said with emphasis, “I think players wll love the next class.” How much he meant that, and how much he was merely playing off his previous “hate” comment is for us to attempt to determine.

Questions Answered
12:22 [Comment From arthas]—When you level up, are the stats fixed or can you add like 5 points to them?
Flux: i covered that in the jay wilson interview post I just put up. they’re automatically assigned. i thought it was just for the blizzcon show, but it’s how th egame is in full, at least for now.

12:24 [Comment From Doroga]—for the D3 interface I’ve noticed in older videos that the inventory has a bag system much like WoW, is this true?
Flux: you have 10x4 rows of spaces in the inventory. you start off with 12 available, in this build. you find bags that add 1 or 2 more slots. there are 4 bag slots. obviously there will be larger bags to be found later in the game.

also, skill runes are stored in 10 slots you see when you open the skills window. so they don’t take inv space. but apparently you an only hold 10 you’re not using. all subject to change, of course.

12:25 [Comment From Zinliah]
—When will Diablo V’s second expansion release? You know, ballpark figure?
Flux: July 14, 2017.

12:28 [Comment From Bara]—Have they mentioned anything about the ability to respec characters in Diablo 3? Or will we still be re-rolling characters?
Flux: there will be respec of some type, but how is not worked out yet. they’re not giving details yet.

12:49 [Comment From supesta]—are there + skills on items still?
Flux: not in the low level stuff, but they will be on higher level gear. subject to further balance and tweaks. of course.

12:49 [Comment From Lilithsblood]
—Q: Will we hear anything more about Nephalem, Rathma, Uldyssian, or the Dragon from the Sin War trilogy?
Flux: they said that we should see more monsters and plot things from other games and the novels, but they’re not giving out that info in advance. skeleton king, lachdanan’s journal, and other repeats are seen in the blizzcon demo. there’s also a sign for ‘griswold’s weapons’ in the ruined tristram you start out the demo exploring

12:51 [Comment From Woodstrider]—is the health/mana potion system changed having in mind the new “healing globes”?
Flux: it works much the same. just you don’t find healing potions very often. mana regen is very fast. i’ve not seen any mana pots. there’s a wiz skill that makes mana globes drop, at higher levels.

12:52 [Comment From miber]—anything new/interesting for the barbarian or witch doctor?
Flux: the wd’s skills are very few in the demo. only 10 or 12 are displayed;. my fave new ones: firebats, which works like a short range inferno. swarms of bats fly down aned go out in flames. plague of toads is fun too. she hurls out 3 croaking frogs that hop forward a couple of times and blow up in acid splats. it’s basically charged bolt with frogs. they seek in on targets, but not very accurately.

we’ll have full skill hover info for every skill once we have time to type them up. as we did for the wiz already. the barb had a ton of skills on his skill trees. as many as the wiz. 40ish. so that willl be fun reading, when we post them.

12:54 [Comment From Ryujin]—Is it 1 ruen per skill or can we put many rune on a skill ? also if we change a rune is it destroyed like in D2 and wow ?
Flux: the low level skills in the demo only have one rune socket. there might be more on higher level skills. it’s not been mentioned that I’ve heard. the system is new, so they’re still tweaking it. skill runes can be instnatly removed and switched around. no destroying the old one.

12:56 [Comment From Romak]
—When playing Diablo 3, can you zoom into close-up to your character? (Like in the 20 mins gameplay trailer when the Witch Doctor is summining the Mongrels)
Flux: not in the demo. at least not with any control I’ve found. the documentation for controls is pretty lacking now. found that minimap recenters with M by accident after scrolling it around to find an exit of one explored level.

Also, not sure it’s been said, but the zooming in conversation close up we saw in the wwi with cain and barb is gone. they said it took chars out of the action. so now you just see conversations from overhead, in a slightly zoomed in view. also, you can elect to keep playing dialogue and quest info and such audio only, while you continue to play.;

12:57 [Comment From Gheed] —So should I start the petition for us to manually apply stat points ourselves or wait till the weekend is over?
Flux: if you don’t someone else will. i think it’s a silly decision myself. it’s convenient at the demo here, but limiting in the final game. after we got used to that in 2 previous titles.

12:58 [Comment From Remus] —Will Diablo, Mephisto and Baal return or are they banished forever? The hellgate is open so… they can return? Or will we see some lesser evils take their throne now when they are gone?
Flux: such plot info will not be revealed for quite some time yet.

12:58 [Comment From Wlah]—What about hardcore, as well as difficulty settings (normal/nightmare/hell) for d3. any news?
Flux: norm/nm/hell is going to be in the game. talked to jay wilson this morninga bout making hell more fun to play throughout. so it’s not just baal runs. he said that’s on their priority list. no details yet, but tey want to make all of hell fun and end game and valuable for players to explore.

12:59 [Comment From JAmie]
—where u ganna go eat?
Flux: in the press room. i’ve been on the convention floor only for 2 panels so far. we’ve got good food in here, for free, and 4 d3 machines. far less crowds than down below.

12:59 [Comment From atlas]
—Q: does rune affect passive skills?
Flux: the passives i’ve seen do not have sockets for runes. that may change, or may change on higher level ones. but it’s only for acive skills so far. good q, btw. hadn’t really thought to mention that.

1:00 [Comment From morzan] —4th class gonna be reveiled at blizzcon?
Flux: No. months from now, at whatever next big blizz event. unknown. something in the spring or summer, probably.

1:05 [Comment From pirate]—how hard would it be to steal one of the demo machines there?
Flux: they look lke old arcade machines, in the press room. stand up, 6 feet high, heavyy. they’re not actualy nailed down, but you’d need a teleportation device. with bliz people in the room and at the doorl. they have cops prowling around the main hall after hours.

1:07 [Comment From Azymn] —i saw wands mentioned earlier, are any other class-specific items shown?
Flux: i found an axe that my wd couldn’t equip. so i think there’s a lot of it.

1:07 [Comment From Epantiras]
—I’ve read there’s a concept art of Adria in Hall C. Any other ‘known’ or unknown character concept art?
Flux: i’m going to go wander around down there this afternoon. not checked out the art yet. i’ll check.

1:08 [Comment From crono] —items icons are bigger in demo them they were on gameplay trailer showed in wwi? They said they are working on bigger icons
Flux: no, they’re pretty small. i think they should enlarge the tool bar section, visually. all the devs work on massive monitors so they lose touch with this stuff sometimes.

1:08 [Comment From miber] —how did the controls feel? fluid, responsive?
Flux: it feels like d2. a bit smoother, much better graphics, better sound. very familiar, though. nice pace; they could run a bit faster through empty dungeons, though. I thought mythos felt sort of bouncy and floaty, when I played it. didn’t get that with d3.

1:09 [Comment From Romak]
—How many skill points per level? 1?
Flux: 1, now. demo chars start at lvl 6, so it’s easier for the noobs. dunno if any quests will give skill points. it’s on my question list. you can just get to lvl 10 if you clear out everything in the demo. wish it was abit larger; lvl 10 skills would be fun to play with.

1:12 [Comment From miber]
—is that lightning-ball that the wizard is shown carrying in the trailer and actual item they use?
Flux: not that I’ve seen. I think it’s just dramatic for the video. although maybe some high level orb type item would do that.

1:15 [Comment From Philly]
—My biggest worry is that with no stat distribution, certain chars will never have the opportunity to wear certain items because of the Req’s (a.k.a. Wiz or WD not wearing heavier stuff), any chance you could ask around about this today? Because that is seriously frusturating and very dissapointing if true :(
Flux: in theory they’ll take that into account in advance and adjust accordingly. it does seem likely to limit builds. esp since the wiz has skills that boost physial weapon damage. useless if she can’t use big weapons?

1:17 [Comment From Nijura] —Will the followers be like in D2, where you bought them, and they then would follow you, through all following games, or will they only be with you, in that specific quest, and then disappear?
Flux: mercs were confirmed in our interview yesterday with leonard. video on the site now. you find lots of short term npc warrior types in the dungeons; they want you to lead them to a checkpoint, that sort of thing. they fight. useful tanks if you’re a wd or wiz.

1:18 [Comment From deadpool911]
—how did the graphics look? i ask because to me they seem to be alot more atmospheric and ‘’diabloish’’ than they were back at WWI
Flux: it looks like d1 much improved. very gothic, very moody. i love the new tristram. floating mist, ruined houses, dead trees, crows that fly away overhead. lots of gore and blood and bodies. there’s an awexome old dead tree that zombies come climbing out of. it’s very halloween graveyard style. they’ve added details and such since wwi, I think. i very much like the grpahics.

1:19 [Comment From Azymn] —can you describe the character selection screen?
Flux: looks like what you see on the bliz site now. sort of redone from d2; they’re just standing around in a semi circle, and you click which one you want. they have 5 chars standing there now, m/f of each, but just f wiz. the m wiz is sort of transparent; not selectable yet.

1:20 [Comment From Ryan] —Are many dropped items unidentified like in D2?
Flux: just like d2. magical stuff is un ided. i’ve found magical, rare, and unique. had to tell unique from rare at this point; yellow and gold again, and the names are hard to say if rare or unique when you’re new to the game. the skeleton king, who ends the blizzcon demo, drops 4-6 rares. but the demo ends once you kill him so you don’t get to play with the items.

there’s an ultra-rare blizzcon special drop. if you get it you’re supposed to call a bliz guy over and they’l give you one of 200 game posters the whole team has signed. i’ve not seen it, sadly.

1:22 [Comment From crono]
—what about floating numers with dmg done or block? I haven’t seen them on wizard gameplay trailer, are they still in?
Flux: yes. the numbers ar ea bit smaller. block especially. you see a lot of on screen stat displays. it’s not very obtrusive, I don’t think.

1:23 [Comment From crono]
—what about floating numers with dmg done or block? I haven’t seen them on wizard gameplay trailer, are they still in?
Flux: they’re in. much liike the wwi trailer. some tweaks and such. I think they’ll stay. wow influenced type thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 18:08
In het filmpje van de wizard lijkt het er verdacht veel op dat king Leoric een nieuwe opwachting maakt.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Visgek24 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:44:

Volgens mij is het wel zo dat deze Diablo een stuk langzamer gaat worden. Ze hadden ergens gezegd dat ze een andere design philosophy hebben bij deel 3. In deel twee had je oneindig regen (potions) en was je super snel. De enige uitdaging die de monsters konden bieden was je character in een of twee slagen doodslaan.

Ze maken het nu wat langzamer zodat ze veel interessantere monstertechnieken kunnen gebruiken, om zo betere combat te creëren.

(al hoop ik persoonlijk dat het nog wel wat sneller wordt, frenzy barbs waren me favoriete chars in D2 :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipan
Nieuw filmpje dat niet op de site staat.

-->Ing.com Wizzard en team play + King leoric!<--

Ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oioioi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-11-2020
Zijn er mensen die dat echt allemaal lezen? ik weet dat het een grote titel is, maar iedere keer krijg ik toch een beetje de indruk "Much-ado-about-nothing". Zoals in het begin toen er een paar screenies waren, barstte meteen een discussie los over de kleuren etc. (...)
Blizzard gaf op erg subtiele wijze nog commentaar op de kleuren-discussie (dat het allemaal te vrolijk was) via één van achtergronden van de podia:
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/2n6dsw3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 15:49
oioioi schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:59:
[...]

Blizzard gaf op erg subtiele wijze nog commentaar op de kleuren-discussie (dat het allemaal te vrolijk was) via één van achtergronden van de podia:
[afbeelding]
:D Zou heel goed kunnen dat zoiets het "Secret Cow Level" van D3 gaat worden :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]
:D. Blizzard is echt te geniaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50

Update

Gameplay Impressions @ Blizzcon 2008
I am fortunate to be one of the lucky people who played the Diablo III demo showcased at Blizzcon 2008 in Anaheim. Not only was it a pleasure to play it, but left me craving for more. I decided to create a female Wizard. She spawns in the outskirts of the Tristram Woods where Captain Rumford and an armored warrior are piling up a bonfire of corpses. The warrior can be seen transporting the corpses off a wagon and into the bonfire.

Captain Rumford says they are burning the corpses to prevent them from rising as undead. NPCs that have something to say have a black oval with dots hovering above them when you place the cursor over them. A popup window displays the “introduction” option, feature that remains a constant from Diablo II. However, not only does each NPC talk to you. Your very own character talks back, interacting with the NPCs. By saying talk, I mean both: the NPC and your character have voice over actors adding emotion and life to the Action / RPG.

Read below a lengthy preview on various features observed in the Diablo III hands-on demo

I started pressing keys to see what options were available. Pressing (C) opens the Character window, Inventory (I), Quest (Q), Skill trees (S), and mini-map toogle (N), Game Menu (ESCAPE button)

CHARACTER STATS

At level 5, these were the stats I found on my Wizard character. Hope these stats offer you a better scope of how the wizard stats and abilities work:

Melee damage: 2-8 | Spell damage: 12-23 | Armor: 34

* 16 Strength - Physical damage bonus: 16% | Armor Bonus 26%
* 28 Dexterity - Crit chance 7.0% | Dodge chance: 7.0
* 18 Vitality - Life: 56 | Mana Regen: 0.9 sec.
* 94 Willpower - Spell damage bonus: 52.8% | Health globe bonus: 0.0%

In Diablo II, you get points after leveling to spend on these four stats. In Diablo III, thus far, these stats increase automatically. You no longer have control over where these points are spent into. At the bottom of the Character (C) window, you can find a table with two columns displaying the following data:

Physical Offense Defense
1.20 Attacks per second
70% Physical crit chance
150.0% Physical crit damage 0.0% Block amount
6.0% Block chance
34.0 Armor
2.5% Physical damage reduction

At the bottom left of the Character (C) window you will find your character resistances. These can be determined by icons:

Blue snowflake = Frost
Red Flame = Fire
Purple Thunder = Lightning
Green Skull = Poison
Yellow icon = (unknown, maybe arcane / holy)

INVENTORY

The Inventory window shows a lot of visual information. It has a simple and intuitive UI frame with colorful gradients of orange and dark brown, and stylized symbols that highlight a gothic-like feeling. You can see your character model viewer which allows you to rotate your character. Around the viewer, you have 12 gear slots: helm, medallion, chest, sash, 2 rings, weapon, shield, boots, pants, gloves, and shoulder. Between the weapon and the shield is a strange circle. When clicking it, a new window pops forward. Based on the demo observation and loot, this window with 9 circles resembles the Glyphs window from World of Warcraft. In the case of Diablo 3, these 9 circles are reserved for Runes. Thus far in the Blizzcon demo, only the Wizard can equip runes. (i.e. certain monsters may randomly drop a minor power rune).

Beneath the character viewer and gear slots can be seen the bag inventory—all in the same window. There are 30 slots, but only a few are enabled. You can expand to the full 30 slots by adding bags into the bag slots. On the bottom-right you can see four slots. There is where you drag the bags into. By dropping the bag item into that slot, you increase the amount of slots enabled. Eventually your goal is to enable all 30 slots. Each slot is thin and tall, and certain items can stack in the same slot. Doesn’t look like there is a special slot bar for potions, but mini-health potions have been seen, as well as elixir of dexterity and elixir of vitality which may have durations of up to 300 seconds (5 minutes).

RUNES

Not much was revealed about Runes. Barbarian and Witchdoctor classes don’t have runes enabled in the Blizzcon demo, so it looks like it is something still in the works. In a press panel, Jay Wilson revealed these runes will change the visual effects of your character and its spells/abilities. Imagine your lightning spell increasing its glow making it look more powerful and actually increasing your damage output.

MINI-MAP

You may toggle the mini-map by pressing (N). It is more effective than the old Diablo II map overlay (tab). The mini-map is located on the upper-right corner. It has no frame like the World of Warcraft circle framed mini-map. It has an unframed tall rectangular area. By pressing the arrow keys you can move the mini-map in any direction. To reset simply press (N) twice, or escape.

How is this new mini-map more effective? Diablo II’s overlay map would take the whole screen, and would interfere your line of sight affecting what you could see on-screen. By placing the overlay map to the upper-right corner, your whole screen is visible for gameplay purposes. Each NPC is displayed as a tiny yellow dot. Place your mouse cursor over the yellow dots, and automatically a window pops up above the dot displaying the name of the NPC. You can see mobs ahead of you not yet within visual range. The mini-map helps you identify monsters before they come into view.

RARE MONSTERS / BOSS

In Diablo II, it was hard sometimes to notice a rare monster among a bunch of mobs. Sometimes you would even get killed before noticing a rare was behind that bunch of mobs. In Diablo III, before the rare monster or boss enters into view, a name tag pops at the top-center with a health bar. The health bar is divided into a few rectangles. The health bar / name tag window displays the special attributes of the monster (i.e. a rare named Head of Grief had three attributes beneath its name tag: Vampiric, Froze, Fast.

QUESTS

While exploring the world, you will find NPCs with a yellow exclamation sign floating above their head. When you accept the quest, the title and objectives are displayed onscreen at the right-center for few seconds, then fades out. You can access the quest window by pressing (Q). It’s very similar to World of Warcraft. After walking away from the bonefire of corpses at the Tristram Woods, you enter the Ruins of Tristram. There are a few destroyed buildings. You can see the Physix engine in action when randomly some debris of the ruins crumble down. Placing your mouse cursor over some of the door signs you will find Griswold’s Blacksmith Shop. While exploring, you find a well. It can be highlighted if you place your cursor on. A quest starts and it is automatically displayed onscreen to the right: Little Girl Lost. Objective: Find a way to free the little girl’s spirit from the old well in Tristram.

When you stand near the well you can hear the girl’s voice over and weeping. She is trapped inside the well. Something funny ... some of her quotes resemble that of the girl in the Poltergeist film. Exploring further into the Tristram ruins you find a female ghost and listen to her voice over which is repeated over and over randomly: Where has gone my girl? She must be so lonely. She never goes away without her doll. She’s lost without it!

Not far from the ghost you will find a chest on the ground. Within lies the doll. Loot it and return to the well. The quest is completed as you return the doll. The spirit of the girl ascends from within the deep well and thank you. A reward is automatically placed in your inventory. You will read a message onscreen saying how much XP (experience) you gained, and the name of the looted item. In my case, a Socketed Boots of Brawn (+9 armor, 1 socket, + 2 strength).

Before reaching the Cathedral of Tristram entrance, you will find zombies kneeled on the ground as if eating from a body. Once you kill them, the body on the ground - tagged Dying Adventurer - automatically highlights a yellow exclamation sign enabling a new quest: The Return of the Skeleton King.

The voice over says something along these lines: “Please ... listen to me! The fire, somehow ... it awoke him. The Skeleton King’s evil haunts the cathedral once more.”

Your character’s voice over says: “Skeleton King, huh? Sounds interesting. Rest easy. I will show him the err of his ways.”

Enter the cathedral. Eventually you will find an NPC with a yellow sign on his head. Take the quest. Guess who the NPC is? If you have played Diablo 1 or have visited the diablowiki.net the name Lachdanan will ring a bell. He was the loyal friend of King Leoric in Diablo 1. Lachdanan killed King Leoric, who cursed him on his last dying breath.

SCROLLS & BOOKS

This is probably the most lovely lore source feature for players who decide to immerse themselves into the world of Sanctuary. Let’s say you enter a dungeon, and find a pedestal. When you highlight the pedestal, by moving your mouse cursor over it and clicking it, you loot the book. Open your Inventory (I) and click the book or scroll. A sound clip pops up at the bottom-right of the screen. Underneath the clip are three buttons: play, stop, close. It is a voice over recording telling the story within the book.

For example, in the Cathedral of Tristram, the Journal of King Leoric tells his story during the time Diablo possessed his son Albrecht (Diablo I).

BUTTONS

The three buttons to the right of the main UI correspond to the Left Mouse button, Right Mouse button and an alternate Right button that switches those last two by pressing TAB button.

* Click the left mouse button to move and attack enemies.
* Click right mouse button to use the assigned skill
* Press the alt key to show all dropped items
* Use the 1-4 keys to activate assigned hot bar skills
* Right-click on a hot bar, or mouse button slot to assign a new skill.
* Press TAB or scroll the mouse wheel to swap between right mouse and alternate right mouse skills.

SKELETON KING

The Skeleton King appears at the third level of the Tristram Cathedral. Former King Leoric has a large axe. As told by Jay Wilson in the past, boss events can feel epic without the town portal escape trick or the heal potion spam mechanic. Once the Skeleton King engages in combat, dozens of zombies enter the room to attack you. The boss has an animation that alerts you when he is about to slam his long axe toward you. The idea here is to attack him a few times, and run away before he slams the axe in front of him. It can be avoided. Kill a few mobs for health orbs, and attack the Skeleton King again. Rinse and repeat. I was able to kill King Leoric without dying by doing these steps. Sadly, the Diablo III demo finished after killing this first boss, with a message from Blizzard congratulating me for killing the Skeleton King in this BlizzCon 2008 demo.

THOUGHTS

After playing the demo at Blizzcon, I can only say—hopefully not sounding heretic - that I loved Diablo III, and look forward for the announcement of the remaining two classes. No release date for Diablo III unfortunately, but personally I wish this game was on stores around October 2009. Gameplay mechanics are very similar to Diablo II, except much better. The graphics are vibrant and colorful, without taking away the epic and dark feel of the previous games. The Physix engine honors the Barbarian class pretty well, smashing stuff and debris in all directions.

You can click emblems on the walls, that activate a mechanism that drops a candelabrum. If timed correctly, it could smash onto a group of mobs. If you move your character quickly into the area the candelabrum drops on, your character gains daze effect for a few seconds (funny). It would be cool to interact more with objects and traps using the Physix engine to benefit you on bosses and monster encounters. For those who asked me recently if Stashes and Waypoints are returning in Diablo III, I asked Jay Wilson and the answer is yes. Waypoints however will play a different function this time around. Upon death you respawn at the check point. Check points I observed in the Blizzcon demo happen by the door toward the next catacomb (for example). Some objects spawn near you at the check point. You need to equip them again. This means no more running back to your corpse which is surrounded by 15 monsters. Diablo III is enhancing everything that was broken in Diablo II.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Sterker nog Graphic designer Leonard Boyarsky had een T-shirt aan met dat "logo" :D

@ Boven mij
Die moest ik nog doen idd was er alweer helemaal bij ingeschoten.
In ieder geval.. als je toch bezig bent kun je mss de koppen dikker maken is het gelijk wat duidelijker.
.. Zo inderdaad.. wat is mindreading toch handig :P
Zal meteen even in de TS erbij zetten.

[ Voor 27% gewijzigd door psychoclown op 13-10-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Haha, ja meestal post ik iets maar wordt het daarna bijna altijd nog wel geëdit (een aantal keer).

Maaruh, waar is dat T-shirt te krijgen, ik moet er ook 1 hebben :P
I just got out of a brief interview with Diablo III lead designer Jay Wilson, where we discussed a few things about the role of gender in video games and the new rune system in Diablo III, but the whole time I was in there I couldn't take my eyes off of his t-shirt. I've seen it around the convention, but this was my first chance to see it up close. Behold, the new logo for Diablo III. I really dig the ponies.

The shirt is of course a direct response to the fans who cried out that Diablo III was too bright and colorful for a Diablo game. I'm a little sad that this isn't the real logo myself.

Jay said that if there was a huge outpouring of demand thaqt these shirts might one day be offered to people for sale, so you might wanna start outpouring now. I need one of these. I briefly considered taking Jay's, but he seems like a rather tough fellow and I'd rather not take any chances. Outpour!
Bron
Hmm, misschien... PLZPLZPLZ!!!

[ Voor 76% gewijzigd door MonkeySandwich op 14-10-2008 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Laatst online: 19:28
squaddie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:08:
In het filmpje van de wizard lijkt het er verdacht veel op dat king Leoric een nieuwe opwachting maakt.
Ha dat dacht ik ook al gelijk de eertse keer dat ik hem zag :D, hopen dat de butcher dan ook maar terug komt :), vind de "Fresh meat" quote nog steeds geweldig :P

Verder, als de stats automatisch gaan dan word eht echt helemaal niks :(.
Het leuke aandiablo 2 was juist dat je 8 paladins in een game kon hebben en allemaal met verschillende skills en daarop aangepaste stats :)

Als dit nu automatisch gaat betekent dat dat waarscheinlijk elke paladin ook practisch dezelfde skills zullen hebben ;\. tenzij de skills minder stats afhankelijk worden :/

[ Voor 34% gewijzigd door hellfighter87 op 14-10-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*negeer aub.*

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellfighter87 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:09:
[...]

Verder, als de stats automatisch gaan dan word eht echt helemaal niks :(.
Het leuke aandiablo 2 was juist dat je 8 paladins in een game kon hebben en allemaal met verschillende skills en daarop aangepaste stats :)

Als dit nu automatisch gaat betekent dat dat waarscheinlijk elke paladin ook practisch dezelfde skills zullen hebben ;\. tenzij de skills minder stats afhankelijk worden :/
Ik ben het helemaal met je eens en ik zou dit ook een dikke min vinden voor D3. In WoW vond ik het al erg jammer dat het niet kon, maar nu lijkt het dus ook zo te gaan werken in D3 :(
Juist dat experimenteren met equipment en stats, en het vooruit plannen van je char (wat ik persoonlijk erg leuk vond om te doen) wordt zo nogal teniet gedaan. Jammer, erg jammer.
En natuurlijk :( :( dat iedereen straks met dezelfde stats en equip rondloopt, want waar je in D2 met je stats deels je equip kon compenseren, gaat dat nu niet meer op.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:23:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens en ik zou dit ook een dikke min vinden voor D3. In WoW vond ik het al erg jammer dat het niet kon, maar nu lijkt het dus ook zo te gaan werken in D3 :(
Juist dat experimenteren met equipment en stats, en het vooruit plannen van je char (wat ik persoonlijk erg leuk vond om te doen) wordt zo nogal teniet gedaan. Jammer, erg jammer.
En natuurlijk :( :( dat iedereen straks met dezelfde stats en equip rondloopt, want waar je in D2 met je stats deels je equip kon compenseren, gaat dat nu niet meer op.
Met d2 liep niemand met dezelfde gear rond natuurlijk 8)7

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:28:
[...]

Met d2 liep niemand met dezelfde gear rond natuurlijk 8)7
Precies, of je nou stats zal kunnen verdelen of niet de guides voor enorm sterke builds zullen na een tijd weer uit de grond gestampt worden. Vervolgens zullen de mensen met veel fg en of de 'benodigde' items het uitproberen. Loopt alsnog iedereen met dezelfde gear en dat zie je ook echt al wel in D2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hellfighter87 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:09:

Hoe lang is het gelden dat je D2 hebt opgestart? Je zult namelijk zien dat tegenwoordig elke char op bnet hetzelfde eruit ziet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik geloof serieus niet dat ze de stat points automatisch gaan doen. Dat zou een stap terug zijn in de opties die je hebt en dan lijkt me erg on Blizzards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TrailBlazer schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:58:
Ik geloof serieus niet dat ze de stat points automatisch gaan doen. Dat zou een stap terug zijn in de opties die je hebt en dan lijkt me erg on Blizzards.
Volgens mij gaan we dit echt terug zien in de final game, Blizzard is ervan overtuigd.
Sowieso zie je veel meer WoW invloeden of dat het beter of slechter maakt zullen we nooit echt weten daarvoor zou je D3 ala D2 tegenover D3 ala Huidige build moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:58:
Ik denk dat de game developers daar bij Blizzard daar iets langer over nadenken dan jij... waarom is het zo moeilijk om een beetje vertrouwen te hebben in de beste game developer ter wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb er ook vertrouwen in dat ze het terug brengen in de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ze geen statpoints gaan doen. Het is natuurlijk wel zo (hun reden die ze aangegeven hebben): men gaat vaak voor all vita, non energy en str/dex as needed for gear. Op wat maxblock builds na, die gooien iets meer in dex dan in vit. Weinig spannende dingen daar, mesetal zocht je de items, runes en charms erbij om alles base te houden en all vita te gaan. Dus een groot gemis? Lijkt me niet. Er wordt nu meer onderscheid op skills verwacht en natuurlijk stijl :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hmm als je er zo over nadenkt klopt dat inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Pheno79 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:11:
Ik denk dat ze geen statpoints gaan doen. Het is natuurlijk wel zo (hun reden die ze aangegeven hebben): men gaat vaak voor all vita, non energy en str/dex as needed for gear. Op wat maxblock builds na, die gooien iets meer in dex dan in vit. Weinig spannende dingen daar, mesetal zocht je de items, runes en charms erbij om alles base te houden en all vita te gaan. Dus een groot gemis? Lijkt me niet. Er wordt nu meer onderscheid op skills verwacht en natuurlijk stijl :7
Ik vond het juist kenmerkend van Diablo dat je je eigen punten/stats kon verdelen. Dit vond ik zelf ook een groot gemis in World of Warcraft. Als bij D3 de stats automatisch verdeelt gaan worden dan heb je ook niet meer echt builds maar specs.. wat ik persoonlijk jammer vind omdat je je char dan niet kan aanpassen naar eigen wens :(

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:19:
[...]

Ik vond het juist kenmerkend van Diablo dat je je eigen punten/stats kon verdelen. Dit vond ik zelf ook een groot gemis in World of Warcraft. Als bij D3 de stats automatisch verdeelt gaan worden dan heb je ook niet meer echt builds maar specs.. wat ik persoonlijk jammer vind omdat je je char dan niet kan aanpassen naar eigen wens :(
Normale wens: alles in vita, base str, dex en energy. Op HC in ieder geval wel.
Dat je max block misschien nog wilde kan, maar ook dat deed je vooral door dex items, charms of runes toe te voegen in een goed base shield. Zoveel in statverdeling werd er niet gedaan, het enige wat leuk is in D2 is om het zo te tweaken, dat je zo min mogelijk in de andere stats dan vit stopt. Ik vind het geen gemis, eigenlijk. Scheelt je weer wat hoofdbrekens om die full vita char te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Pheno79 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:29:
[...]
Normale wens: alles in vita, base str, dex en energy. Op HC in ieder geval wel.
Dat je max block misschien nog wilde kan, maar ook dat deed je vooral door dex items, charms of runes toe te voegen in een goed base shield. Zoveel in statverdeling werd er niet gedaan, het enige wat leuk is in D2 is om het zo te tweaken, dat je zo min mogelijk in de andere stats dan vit stopt. Ik vind het geen gemis, eigenlijk. Scheelt je weer wat hoofdbrekens om die full vita char te maken ;)
Beetje meer diepgang in een spel kan geen kwaad vind ik. En het was juist leuk om een zo goed mogelijke gear bij elkaar te sprokkelen en dan een nieuwe char te maken die bv weer 10 punten meer in vita had of meer :) zo kon je je char echt finetunen. Ik heb me hier echt heel erg mee vermaakt. op SC en HC en 1.09 en 1.10 ( 1.11 en 1.12 heb ik niet echt gespeelt.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 16:12
Die statpoints zijn eerder een handicap dan een zegen bij D2. Als je niet oplette als beginneling dan duwde je volledig random punten in de keuzemogelijkheden, met wat serieuzere gevolgen later in de game.
Tegenwoordig zie je, zoals Pheno aangaf, dat iedereen toch de punten op dezelfde manier verdeelt.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Joarie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:38:
Die statpoints zijn eerder een handicap dan een zegen bij D2. Als je niet oplette als beginneling dan duwde je volledig random punten in de keuzemogelijkheden, met wat serieuzere gevolgen later in de game.
Tegenwoordig zie je, zoals Pheno aangaf, dat iedereen toch de punten op dezelfde manier verdeelt.
Het is idd een extra moeilijkheidsgraad, maar dit zorgte er wel voor dat je betere builds kreeg imo. En vrijwel iedereen op SC stopt alles in vit en wat in str. Block is kennelijk niet belangrijk.. tenzij je HC gespeelt heb.. dan weet je dat Block wel degelijk uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joarie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:38:
Het heeft zo zijn leuke kanten en minder leuke kanten, voor de ervaren spelers (zoals Spots al zegt) kun je tweaken zodat je meer points in vita hebt. Voor de minder ervaren spelers is het meer op je gevoel af gaan.
Either way mij maakt het niet zoveel uit, D3 is een nieuwe game waarvoor nog geen guides of dergelijke dingen bestaan dus het eerste jaar is iedereen toch vooral uitproberen. Ik kan in ieder geval niet wachten.. mss is een parental lock niet zo'n gek idee, laat ik een vriend een max time erop zetten dat ik op bnet mag per dag anders vrees is voor mijn studie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:53:
[...]

Het heeft zo zijn leuke kanten en minder leuke kanten, voor de ervaren spelers (zoals Spots al zegt) kun je tweaken zodat je meer points in vita hebt. Voor de minder ervaren spelers is het meer op je gevoel af gaan.
Either way mij maakt het niet zoveel uit, D3 is een nieuwe game waarvoor nog geen guides of dergelijke dingen bestaan dus het eerste jaar is iedereen toch vooral uitproberen. Ik kan in ieder geval niet wachten.. mss is een parental lock niet zo'n gek idee, laat ik een vriend een max time erop zetten dat ik op bnet mag per dag anders vrees is voor mijn studie :P
Daar ben ik ook heel erg bang voor.. maar misschien dat ik het eindeloze gamen ook wel verleerd ben :) Speel nu sinds kort Warhammer Online. Vind het een prachtig spel, maar heb niet meer de behoefte zoals vroeger om het elk moment van de dag te spelen. Daarnaast komt Diablo 3 waarschijnlijk pas eind 2009 begin 2010 dus dan ben ik ook alweer 2 jaar ouder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoTs schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:11:
[...]

Daar ben ik ook heel erg bang voor.. maar misschien dat ik het eindeloze gamen ook wel verleerd ben :) Speel nu sinds kort Warhammer Online. Vind het een prachtig spel, maar heb niet meer de behoefte zoals vroeger om het elk moment van de dag te spelen. Daarnaast komt Diablo 3 waarschijnlijk pas eind 2009 begin 2010 dus dan ben ik ook alweer 2 jaar ouder :X
Haha nja is het niet met gamen/computeren dan is het wel van uitgaan dus in dat opzicht maakt het voor mij ook niet heel erg uit.
Speel ook veel minder maar is ook meer omdat ik eigenlijk weer iets nieuws zoek, D2 houd ik zeker aan maar een leuke FPS zou niet mistaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
psychoclown schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:17:
[...]

Haha nja is het niet met gamen/computeren dan is het wel van uitgaan dus in dat opzicht maakt het voor mij ook niet heel erg uit.
Speel ook veel minder maar is ook meer omdat ik eigenlijk weer iets nieuws zoek, D2 houd ik zeker aan maar een leuke FPS zou niet mistaan.
Heh, ja ik werk fulltime en woon samen met m'n meissie. Uitgaan is alleen op vrijdag of op zaterdag. dus dat is ook geen weektaak. Maar Diablo 3 weet mij gewoon te boeien, als ik dat filmpje zag van wizzard bv ( de class die ik meest-waarschijnlijk ga spelen ) denk ik echt direct aan de intressante tijden @ Diablo 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Vriend van me pompte als sorc altijd 20 punten in warmth en energy Niet dat hij ooit met mana shield speelde nee ij was gewoon niet in staat om mana potions op te pakken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:48
Battle.net niet geheel gratis voor Diablo III
Uitgegeven: 14 oktober 2008 12:53

Blizzard heeft laten weten dat het gebruik van Battle.net niet langer geheel gratis zal blijven na de release van Diablo III. “We kijken naar een manier om Battle.net van een prijskaartje te voorzien zodat we deze games en updates kunnen blijven maken”, aldus lead designer Jay Wilson.

Battle.net is het online gaming platform dat voor veel Blizzard games wordt gebruikt, waaronder StarCraft, Diablo, Diablo II en Warcraft 2 en 3. Sinds de start van deze service konden alle games hier gratis gebruik van maken maar daar zal met Diablo III dus een eind aan komen.

Blizzard executive VP game design, Rob Pardo, stelde vervolgens de gamers gerust dat ze niet van plan zijn dezelfde beperkingen toe te passen als bijvoorbeeld te zien was bij een game als Hellgate: London. Diablo III zal volgens Pardo dan ook zeker niet omgevormd worden tot een abonnementgame.

“Met Battle.net zijn we zeker aan het kijken naar mogelijkheden om verschillende opties aan te bieden tegen betaling”, zegt Pardo. “We hebben het dan echt niet over Hellgate of iets dergelijks maar ik denk dat World of Warcraft een goed voorbeeld is om naar te kijken. We brengen alleen iets in rekening als mensen van server willen veranderen of hun naam willen wijzigen, dingen die dus niet essentieel zijn voor de kern van de game-ervaring.”

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oioioi
Éen van de redenen die ze geven voor het nieuwe stat systeem is dat de developers bij het ontwerpen van bepaalde (boss)gevechten er dan rekening mee kunnen houden dat de speler op dat moment een bepaalde hoeveelheid stats heeft.
Dit zie je ook enigszins terug in WoW op verschillende, het is bijvoorbeeld zo is dat niet 1 maar 2 klassen curses kunnen weghalen. Dit betekent dat je in een bossgevecht met 10 spelers er als ontwerper vanuit kan gaan dat er tenminste één iemand is die kan decursen, dus je kunt een curse ontwerpen die het gevecht interessanter maakt. Hiermee zorg je dat niet alle gevechten op elkaar gaan lijken.
Als de ontwerpers er bij ieder bossgevecht rekening mee moeten houden dat een speler zowel 1000 als 3000 hp kan hebben, hebben ze veel minder vrijheid bij het bedenken van wat die boss doet.
Stel dat ze een baas willen maken die om de zoveel tijd een aardbeving doet waardoor je meer dan de helft van je hp verliest, waardoor je moet zorgen dat je voor de volgende aardbeving een health orb hebt verzameld van een kleiner monster.
Of een baas die zwak start maar steeds groter en sterker groeit, waarbij je hem dus snel zal moeten doodmaken omdat ie anders onverslaanbaar word. Het kan zijn dat voor een speler die alles in vitality heeft gedaan, het onmogelijk is om genoeg damage te doen, dus hij zal hem nooit kunnen verslaan.

De vrijheid die je spelers geeft is op die manier wel een beperking voor de ontwerpers, en dus voor de diversiteit van de gevechten. In Diablo 2 had je dit probleem niet zozeer, want daar waren de gevechten, zelfs tegen de bosses, vaak weinig uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oioioi
Pedr0 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:36:
Battle.net niet geheel gratis voor Diablo III
Uitgegeven: 14 oktober 2008 12:53

Blizzard heeft laten weten dat het gebruik van Battle.net niet langer geheel gratis zal blijven na de release van Diablo III. “We kijken naar een manier om Battle.net van een prijskaartje te voorzien zodat we deze games en updates kunnen blijven maken”, aldus lead designer Jay Wilson.

Battle.net is het online gaming platform dat voor veel Blizzard games wordt gebruikt, waaronder StarCraft, Diablo, Diablo II en Warcraft 2 en 3. Sinds de start van deze service konden alle games hier gratis gebruik van maken maar daar zal met Diablo III dus een eind aan komen.

Blizzard executive VP game design, Rob Pardo, stelde vervolgens de gamers gerust dat ze niet van plan zijn dezelfde beperkingen toe te passen als bijvoorbeeld te zien was bij een game als Hellgate: London. Diablo III zal volgens Pardo dan ook zeker niet omgevormd worden tot een abonnementgame.

“Met Battle.net zijn we zeker aan het kijken naar mogelijkheden om verschillende opties aan te bieden tegen betaling”, zegt Pardo. “We hebben het dan echt niet over Hellgate of iets dergelijks maar ik denk dat World of Warcraft een goed voorbeeld is om naar te kijken. We brengen alleen iets in rekening als mensen van server willen veranderen of hun naam willen wijzigen, dingen die dus niet essentieel zijn voor de kern van de game-ervaring.”
Dat klinkt goed, maandelijkse betaling zou erg vervelend zijn, niet alleen omdat het geld kost, maar Diablo 2 was voor mij zon spel dat ik af en toe (na een jaar ofzo niet te hebbben gespeeld) nog eens installeerde om nog eens een sorc te levellen, het zou vervelend zijn als je dan eerst helemaal de betaling moet regelen om op bnet te komen.
En het betalen voor het wisselen van server is niet alleen een mooie manier om wat geld te verdienen voor Blizzard, maar ook om tegen te gaan dat spelers voortdurend naar een iets 'betere' server zouden hoppen of at random hun naam zouden veranderen, en het werkt ook tegen power levelers en goldsellers. Maar op deze manier is het wel nog mogelijk voor mensen die bijvoorbeeld met hun vrienden op een andere server willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
oioioi schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:36:
Éen van de redenen die ze geven voor het nieuwe stat systeem is dat de developers bij het ontwerpen van bepaalde (boss)gevechten er dan rekening mee kunnen houden dat de speler op dat moment een bepaalde hoeveelheid stats heeft.
Dit zie je ook enigszins terug in WoW op verschillende, het is bijvoorbeeld zo is dat niet 1 maar 2 klassen curses kunnen weghalen. Dit betekent dat je in een bossgevecht met 10 spelers er als ontwerper vanuit kan gaan dat er tenminste één iemand is die kan decursen, dus je kunt een curse ontwerpen die het gevecht interessanter maakt. Hiermee zorg je dat niet alle gevechten op elkaar gaan lijken.
Als de ontwerpers er bij ieder bossgevecht rekening mee moeten houden dat een speler zowel 1000 als 3000 hp kan hebben, hebben ze veel minder vrijheid bij het bedenken van wat die boss doet.
Stel dat ze een baas willen maken die om de zoveel tijd een aardbeving doet waardoor je meer dan de helft van je hp verliest, waardoor je moet zorgen dat je voor de volgende aardbeving een health orb hebt verzameld van een kleiner monster.
Of een baas die zwak start maar steeds groter en sterker groeit, waarbij je hem dus snel zal moeten doodmaken omdat ie anders onverslaanbaar word. Het kan zijn dat voor een speler die alles in vitality heeft gedaan, het onmogelijk is om genoeg damage te doen, dus hij zal hem nooit kunnen verslaan.

De vrijheid die je spelers geeft is op die manier wel een beperking voor de ontwerpers, en dus voor de diversiteit van de gevechten. In Diablo 2 had je dit probleem niet zozeer, want daar waren de gevechten, zelfs tegen de bosses, vaak weinig uitdagend.
Ik begrijp niet echt je punt.. wat ik heb begrepen is dit. De developers moeten volgens jou rekening houden met de mensen die niet zorgvuldig met hun stats omgaan? Nah.. lijkt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:13:
[...]
Ik begrijp niet echt je punt.. wat ik heb begrepen is dit. De developers moeten volgens jou rekening houden met de mensen die niet zorgvuldig met hun stats omgaan? Nah.. lijkt mij niet.
Ik vind van wel... de developers willen hun spel zo leuk mogelijk maken... na een aantal dagen in een char te hebben gestoken om dan te merken dat je je attibute points verknoeid hebt, dat is balen en vinden de meeste mensen niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:27:
[...]
Ik vind van wel... de developers willen hun spel zo leuk mogelijk maken... na een aantal dagen in een char te hebben gestoken om dan te merken dat je je attibute points verknoeid hebt, dat is balen en vinden de meeste mensen niet leuk.
Ja maar het hele punt is juist dat D3 straks nieuw is, de stats werken anders, er zullen nog geen guides zijn en iedereen probeert zijn of haar char uit. Je kan nog niks 'fout' doen want wie bepaald er wat echt goed is en waar je je punten in moet verdelen? Juist dat komt pas als er xxx aantal mensen een vergelijkende build hebben gemaakt en er achter komen dat het erg sterk is, matchen de items erbij en je hebt een guide die je mogelijk nog een paar keer moet perfectioneren. De mensen die het wellicht 'fout' doen zijn meestal de mensen die geen guides lezen of maar sporadisch spelen, de harde kern zal al snel de skills die het sterkst zijn eruit gepikt hebben en daarbij de items ed gematched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:27:
[...]
Hmm, imo typisch gevalletje van jammer dan...overnieuw :+ Nofi, maar ik vind dat juist wel een pluspunt. Het maakt het maken van een keuze lastiger en dwingt de speler na te denken over zijn keuzes. Spellen mogen van mij tegenwoordig best wel wat minder vergevingsgezind zijn voor de gamer. Ik zie het niet kunnen spenderen van stat points daarom dan ook meer als 'dan hoeft de gamer zich daarover niet druk te maken.' ipv 'dat maakt het voor onze developers makkelijker om boss fights te maken.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oioioi
Even voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat ik het er 100% mee eens ben, ik zie eerder wat in een gemixt systeem, of verschillende systemen voor single en multiplayer, maar ik probeerde uit te leggen war Blizzard's redenatie is.

Bij een stat systeem waarbij je de speler helemaal vrij laat in zijn keuzes kun je 2 dingen doen: je houdt geen rekening met noobs of je houdt wel rekening met noobs (die hun stats points dus helemaal in het verkeerde doen).
Doe je het eerste, dan heb je kans dat iemand die voor het eerst een rpg doet, of iemand van 10, op een gegeven moment helemaal vast komt te zitten omdat het onmogelijk is met zijn statverdeling een bepaalde baas te verslaan.
Doe je het tweede, dan zal het spel makkelijker en vooral repetitiever worden, je kunt een baas bijvoorbeeld geen aanval voor 1000 hp laten doen als een speler die 0 punten in vitality heeft gedaan (wat stom zou zijn) maar 1000 hp heeft. Dit is soort van wat Blizzard in Diablo 2 heeft gedaan, monsters/bazen waren nooit echt lastig, en de aanvallen die ze gebruiken ontlopen elkaar ook niet heel erg, de ene gebruikt misschien bliksem en de andere een vuurbal, maar het komt allemaal op hetzelfde neer.

Met een vast stat systeem kun je als ontwerper veel beter rekening houden met hoe sterk een speler zal zijn, en veel creatievere en lastigere gevechten kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
oioioi schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:02:
Even voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat ik het er 100% mee eens ben, ik zie eerder wat in een gemixt systeem, of verschillende systemen voor single en multiplayer, maar ik probeerde uit te leggen war Blizzard's redenatie is.

Bij een stat systeem waarbij je de speler helemaal vrij laat in zijn keuzes kun je 2 dingen doen: je houdt geen rekening met noobs of je houdt wel rekening met noobs (die hun stats points dus helemaal in het verkeerde doen).
Doe je het eerste, dan heb je kans dat iemand die voor het eerst een rpg doet, of iemand van 10, op een gegeven moment helemaal vast komt te zitten omdat het onmogelijk is met zijn statverdeling een bepaalde baas te verslaan.
Doe je het tweede, dan zal het spel makkelijker en vooral repetitiever worden, je kunt een baas bijvoorbeeld geen aanval voor 1000 hp laten doen als een speler die 0 punten in vitality heeft gedaan (wat stom zou zijn) maar 1000 hp heeft. Dit is soort van wat Blizzard in Diablo 2 heeft gedaan, monsters/bazen waren nooit echt lastig, en de aanvallen die ze gebruiken ontlopen elkaar ook niet heel erg, de ene gebruikt misschien bliksem en de andere een vuurbal, maar het komt allemaal op hetzelfde neer.

Met een vast stat systeem kun je als ontwerper veel beter rekening houden met hoe sterk een speler zal zijn, en veel creatievere en lastigere gevechten kunnen bedenken.
Mooi voorbeeldje is een dexazon @ d2 --> legit items met iets van 600 dexterity, 0 in vit en str voor gear. Deed mega veel damage maar had iets van 500 hp :P oftewel een glass canon. Zelf ingericht. Ging niet dood, maar moest wel retegoed uitkijken.. maar de damage output was insane. Als Blizzard voor mij beslist waar mijn punten ingaan.. haalt dat het grote pluspunt van diablo 2 weg imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 09:07
SpoTs schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:18:
[...]

Mooi voorbeeldje is een dexazon @ d2 --> legit items met iets van 600 dexterity, 0 in vit en str voor gear. Deed mega veel damage maar had iets van 500 hp :P oftewel een glass canon. Zelf ingericht. Ging niet dood, maar moest wel retegoed uitkijken.. maar de damage output was insane. Als Blizzard voor mij beslist waar mijn punten ingaan.. haalt dat het grote pluspunt van diablo 2 weg imo.
Of de Titan; Baba met alleen str, dex+vit voor gear met charms en BO voor gemiddeld HP. Ook een pure dmg build.

Ook ik vind het jammer van die auto stats assignment, maar het zij zo, hier met die game :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitzonderingen zijn altijd te vinden. Er zijn maar weinig "base hp builds" die het kunnen redden.
Om voor die reden stat attributen te introduceren is niet echt noemenswaardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taipan
Ik heb het idee dat ze het spel meer mainstream gaan maken.
Ik bedoel:Stat distribution , Geen moeilijke runewords meer, Meer class specific gear, bijna geen PVP.
Het zou jammer zijn want ik hou wel van diepe spellen die erg moeilijk zijn, maar ik ben er wel van overtuigd dat ze weten wat ze doen.

Wat wel erg cool word en ruimte overlaat voor unieke builds zij de runeskills/skillrunes

Hier onder staan wat combo's met verschillende rune's en skills(onofficieel):
Barbarian

* Leap + rune of multiplication = Barbarian throws his weapons at target point, then leaps to catch them. Causes AoE damage around target and hits all enemies between the barb's original position and target. Line's damage is dependent on leap skill level and weapon damage.

* Leap + rune of power = Charge. Barbarian charges at target point knocking small enemies down and out of the way in a wide line, also dealing great damage. If the barbarian collides with a large enemy, such as a boss, the barbarian will stop the charge and the enemy will be knocked back, dealing even greater damage. Skill damage is dependent on leap skill level and the barbarians strength and possibly stamina/vitality. The downside of this ability is that the barbarian can no longer leap over obstacles.

* Whirlwind + rune of will = The barbarian attaches an axe to a chain, increasing the radius of his whirlwind. As his spin ends, he uses the momentum to hurl the axe in the direction in which he was moving.

* Whirlwind + rune of power = The barbarian starts spinning so quickly that he literally summons whirlwinds to his side. These whirlwinds move about randomly for a few seconds, damaging and disorienting any enemies with which they come into contact.

Wizard

* Disintegrate + rune of multiplication = When the disintegrating ray hits an enemy, it splits into two weaker (and less visually-intense) rays. Each ray fires off 60 degrees from its original direction. Should these new rays hit an enemy, they split again in a similar fashion. The ray(s) also bounce(s) off objects and walls.

* Teleportation + rune of will = Etherbend. The wizard suspends him/herself in half-teleportation. He/she can walk through enemies and cast spells, but magic does additional damage to them and they cannot physically attack.

* Teleportation + rune of will + rune of multiplication = Etherflush. An AoE version of the above skill. This can effect enemies as well as the caster, depending on where it is cast. Would be useful for disabling non-magical enemies and dealing additional magic damage to them.

Witch Doctor

* Zombie wall + rune of multiplication = For every X damage/kills, a zombie in the zombie wall manages to pull itself out of the ground and act as a summon for ten seconds.

* Zombie wall + rune of power = X% of damage dealt by the zombie wall is returned to the witch doctor as health.

* Zombie wall + rune of power + rune of multiplication = Combines the above two effects. Zombie summons also return health.

* Locust swarm + rune of multiplication = Somewhat dampens damage done, but the locust swarm has a 25% chance to jump to an additional target every second, and a 50% chance to jump to two targets after the original target's death (obviously percentages may need balancing).

* Locust swarm + rune of power = Instead of being cast on a target, the locust swarm is cast on the witch doctor, forming a protective field of insects. Lowers the accuracy and does DoT to enemies that get too close. The DoT lasts some time after the enemy exits the field of effect, but does not transfer like the basic locust swarm spell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Is er al iets bekend over de releasedata?
Ik vind het erg spannend allemaal. En Blizzards kennende komt het echt wel goed met statsysteem enzo. Het lijkt "slecht" omdat we anders gewend zijn maar hou er rekening mee dat een goede gameervaring afhankelijk is van de balans in de game. En dat is bij Blizzard vaak goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RedHat schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:35:
Is er al iets bekend over de releasedata?
Ik vind het erg spannend allemaal. En Blizzards kennende komt het echt wel goed met statsysteem enzo. Het lijkt "slecht" omdat we anders gewend zijn maar hou er rekening mee dat een goede gameervaring afhankelijk is van de balans in de game. En dat is bij Blizzard vaak goed.
Nee daarover is nog steeds niks bekend. Releasedata: "It's done when it's done"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
psychoclown schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:06:
[...]

Nee daarover is nog steeds niks bekend. Releasedata: "It's done when it's done"
Ah... Dat is wel jammer, het kan net zo goed nog 2 jaar duren dus.

Kan niet wachten op de avonden met GoT wat vroeger in D2 ook zo was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
RedHat schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:28:
[...]

Ah... Dat is wel jammer, het kan net zo goed nog 2 jaar duren dus.

Kan niet wachten op de avonden met GoT wat vroeger in D2 ook zo was ;)
de mooiste tijden was voor de bugged items in 1.09 :) heb me toen echt heel erg vermaakt met diverse mensen in het spel. Prachtige tijden waren dat... helaas zijn die tijden nu voorbij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
SpoTs schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:33:
[...]

de mooiste tijden was voor de bugged items in 1.09 :) heb me toen echt heel erg vermaakt met diverse mensen in het spel. Prachtige tijden waren dat... helaas zijn die tijden nu voorbij..
Koeien farmen, dat was eigenlijk best leuk idd. Misschien nu gewoon een normaal toegankelijk Cow lvl maken, gewoon omdat het kan!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Viper2k1 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:37:
[...]

Koeien farmen, dat was eigenlijk best leuk idd. Misschien nu gewoon een normaal toegankelijk Cow lvl maken, gewoon omdat het kan!
Ama's en Sorcs waren mijn favo iig :P Nova sjorses waren zooo lekker snel.. in 1 dag was ik wel lvl 94 ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update:

Bashiok Answers Post-Blizzcon Diablo 3 Concerns
Jay Wilson, according to the interview, stated that this helps development on items as they will be able to predict the attributes of characters at certain levels and it puts more emphasis on items giving stat points for your attribute customization.

Bashiok: First let me state that the interview article has an error in that “You still get attributes, and they will still be required for equipment use” is incorrect. I’ve already let the Diii.net guys know. There are no attribute requirements for items, that would essentially limit items to specific classes which we don’t intend to do outside of actual class specific items, like the Wizard’s off-hand orb for instance.

I can’t think of anything else that could be considered positive, so lets go to the theoretical negatives.

Bashiok: You missed probably the biggest positive, and if you watch the video interview (from which the Diii.net article was written) he goes in to it a bit. (http://www.diii.net/blog/...y-wilson-video-interview/)

To quote Jay “For the most part attribute spending in Diablo II was a great way - when you didn’t know how to play the game - to break your character. Most people didn’t know where to put them and when they found out the answer was always kind of weird like “Put 5 points in Energy and then all the rest of the points in Vitality.”

To expand on it a bit more when you don’t know what you’re doing you’re essentially lost, and you sort of spend points how you think you might want to. When you finally have an idea of how a character should be built, stat distribution generally comes in the form of “this is exactly what you need for x build” and there’s little variation. At that point it’s pretty easy to remove that system and instead offload the potential build ‘requirements’ to something more interesting and something that’s actually more engaging and fun.

The first problem that comes to mind is, character customization is exactly what made Diablo3’s predecessors successful, and that’s what is being hurt by the implementation of this mechanic as it takes away control from the player, essentially, dictating how they will develop their character. It was that aspect that had players coming back again and again over the years just to make a new build or try out something new and attributes were a BIG part of that.

Bashiok: Definitely agree. I’m going to give you a bit of a cop-out answer, but we have quite a few game systems we haven’t even talked about. Those aside, I would argue that the rune system - something we have announced - adds quite a bit of customization, and in a more interesting way than attribute distribution.

The other aspect that quickly becomes apparent is the limitations of itemization for characters to use. What I mean is, because characters have pre-planned stats that when you reach the highest level, there will be item types that your character might not be able to use.

Hypothetical example; I think we can be fairly certain that the Wizard isn’t going to be a strength based character by any means. If this is the case, late game, can we hope to be able to use upper tier heavy armor? If there is an item that might significantly benefit a build but is unachievable due to pre-allocated stat limitations, that is going to be severely detrimental to the game experience.

Bashiok: So as I already said the information in the article is incorrect, so happy happy joy joy this shouldn’t be an issue at all.

It seems like a minor thing, maybe, but it’s the little things that can break a great game.

Bashiok: I don’t think it’s minor at all, character builds and customization is a HUGE thing, and it’s important you be concerned with it. It’s important that we be concerned with it, and customization and differentiating one person from another is a pretty big deal. Being able to try different things with the same class is a pretty big deal.

At this point someone brings up that respecs are going to ruin wanting to replay the same classes over and over again, and you’d be right, if we weren’t already thinking about it and potential solutions.

By shifting itemization focus slightly from more unique and compelling stats like +skills, crushing blow, open wounds, resists, faster cast rate, etc, it puts too much emphasis on stats, as they were already important in itemization before pre-allocated stats.

Bashiok: Hrm, I’ll have to talk to the designers about this but I think you might taking a little bit too much Diablo II experience and overlaying it on Diablo III. Itemization and stat distribution and their relative balance of attributes to unique stats (as you put it) is a bit of a stretch at the moment. I’ll see what they have to say though.

Hopefully I’ve clarified something at this point, the error in the article seemed to be a decent piece of many people’s ire over the situation so I hope that helped. Now, just to read the rest of the thread… and the hundreds of others that have built up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk. Blizzard die even van zich afbijt, en terecht.

Ben blij als ik dadelijk gewoon hack&slash kan doen zonder eerst in guides te duiken. Ik vond D2 leuk, maar om nou te zeggen dat 5x klikken op stats ieder level iets toevoegde? Niet echt.Ik vind het rune based systeem veel beter en god weet wat ze nog meer bedacht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Als het statsysteem vrij is om je punten in te verdelen, dan zou er geen pad mogen zijn dat "fout" is.

Wat jullie dan een "noob" noemen omdat hij geen enkel punt in vit heeft gestoken zou geen verschil mogen uitmaken in de game. Iedereen zou met gelijk welke stat verdeling het spel moeten kunnen spelen. Wat is anders het punt van een vrije statverdeling als je toch "verplicht" bent om een x aantal punten in een aantal stats te verdelen. Dan kan je het evengoed vast maken en de speler geen keuze geven.

Een spel dat de speler zijn stats vrij laat verdelen, maar in de loop daarvan "in de fout" kan gaan is volgens mij gewoon een slecht spel. Als stat verdeling vrij is, dan moet iedere build playable zijn. Anders maak je de statverdeling beter vast.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarthDavy schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:00:
Als het statsysteem vrij is om je punten in te verdelen, dan zou er geen pad mogen zijn dat "fout" is.

Wat jullie dan een "noob" noemen omdat hij geen enkel punt in vit heeft gestoken zou geen verschil mogen uitmaken in de game. Iedereen zou met gelijk welke stat verdeling het spel moeten kunnen spelen. Wat is anders het punt van een vrije statverdeling als je toch "verplicht" bent om een x aantal punten in een aantal stats te verdelen. Dan kan je het evengoed vast maken en de speler geen keuze geven.

Een spel dat de speler zijn stats vrij laat verdelen, maar in de loop daarvan "in de fout" kan gaan is volgens mij gewoon een slecht spel. Als stat verdeling vrij is, dan moet iedere build playable zijn. Anders maak je de statverdeling beter vast.
Dat is ook precies mijn punt al ben ik het niet totaal met je eens.
Er is zeker wel een superioriteit in bepaalde statverdelingen maar aan de start van een nieuw deel zonder enige guides of wat kan het nog niet fout zijn. Iedereen doet wat die denkt dat goed is en pas zodra de betere statverdelingen uit gevonden zijn kan er bepaald worden of je het verprutst hebt of niet.

Trouwens met de items niet meer statreqs afhankelijk zullen de stats een nog minder grote rol gaan spelen lijkt me. Wel is het zo dat ze nu ook andere dingen boosten dus zullen stat mods nog steeds wel in trek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het toch niet helemaal met Bashiok eens. Het verwijderen van attribute requirements van gear is geen reden om de speler te mogelijkheid om stat points naar eigen inzicht te kunnen indelen te ontnemen. Daarnaast vind ik ook niet dat het toevoegen van een ander, uitgebreidere en interessantere manier van character customization, zoals bijv. runes, het ander uit moet sluiten. Ik zie daarom nog steeds geen reden waarom stat points verdeling door de speler niet meer zou moeten kunnen. Maar goed, 't is Blizzard, dus ik ga er vanuit dat ze wel een goed overwogen keuze gemaakt hebben, ondanks dat ik me er vooralsnog niet in kan vinden.
DarthDavy schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:00:

Ik kan het niet echt met je eens zijn. Als de speler een fout maakt, maakt dat een spel gelijk slecht? Nee, het is nog steeds de speler die die beslissing maakt. Dat het spel daarvoor de ruimte biedt, vind ik juist een groot pluspunt. Het maken van fouten door een speler, zij het een tactische fout in een rts game, friendly fire in een fps, foute stat/skill-verdeling in een rpg, maakt een spel niet slecht, sterker nog, daar leert de speler van.
Een spel waarbij je als speler geen fouten kan maken, is saai, heel saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:20:
Ik kan het niet echt met je eens zijn. Als de speler een fout maakt, maakt dat een spel gelijk slecht? Nee, het is nog steeds de speler die die beslissing maakt. Dat het spel daarvoor de ruimte biedt, vind ik juist een groot pluspunt. Het maken van fouten door een speler, zij het een tactische fout in een rts game, friendly fire in een fps, foute stat/skill-verdeling in een rpg, maakt een spel niet slecht, sterker nog, daar leert de speler van.
Dan moet je het kunnen reverten. Eerst een maand op een char spelen om dan tot de constatatie te komen dat je hem kan deleten en opnieuw beginnen omdat je je stats verkeerd opgedeeld hebt, staat niet gelijk aan spelplezier. Daarom vind ik de vergelijking met friendly fire in een fps of een tactische fout in een rts nogal een kromme vergelijking. Ik vind de vergelijking met een rpg dan beter opgaan als een fireball casten op een vijand die fire spell immune is (en dat je daarom dan doodgaat), maar je volledige avatar kunnen verneuken als een technisch spelelement zien dat gaat mij te ver.

Nu ja, ik ben er wel van overtuigd dat Blizzard dat niet gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Ben het toch niet helemaal met Bashiok eens. Het verwijderen van attribute requirements van gear is geen reden om de speler te mogelijkheid om stat points naar eigen inzicht te kunnen indelen te ontnemen. Daarnaast vind ik ook niet dat het toevoegen van een ander, uitgebreidere en interessantere manier van character customization, zoals bijv. runes, het ander uit moet sluiten. Ik zie daarom nog steeds geen reden waarom stat points verdeling door de speler niet meer zou moeten kunnen. Maar goed, 't is Blizzard, dus ik ga er vanuit dat ze wel een goed overwogen keuze gemaakt hebben, ondanks dat ik me er vooralsnog niet in kan vinden.

[...]

Spellen waarbij ik tig poppetjes moet levellen om erachter te komen wat een goede verdeling is qua statpunten, dat is pas saai.

Ik ben het met je oneens dus. Statpunten, als ze vrij zijn om te verdelen, moeten ALTIJD zin hebben. Op die manier bestaan er meerdere builds, die naar gelang de situatie beter of slechter zijn. Het mag niet zo zijn dat er maar één build is die vrijwel altijd beter is dan de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DarthDavy schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:35:
[...]

Dan moet je het kunnen reverten. Eerst een maand op een char spelen om dan tot de constatatie te komen dat je hem kan deleten en opnieuw beginnen omdat je je stats verkeerd opgedeeld hebt, staat niet gelijk aan spelplezier. Daarom vind ik de vergelijking met friendly fire in een fps of een tactische fout in een rts nogal een kromme vergelijking. Ik vind de vergelijking met een rpg dan beter opgaan als een fireball casten op een vijand die fire spell immune is (en dat je daarom dan doodgaat), maar je volledige avatar kunnen verneuken als een technisch spelelement zien dat gaat mij te ver.

Nu ja, ik ben er wel van overtuigd dat Blizzard dat niet gaat doen.
Zoals ik al eerder heb gezegd, vaak zijn dat de mensen die geen guides lezen of het toch niet weten of niet uitmaakt. Met D2 kun je binnen een week 90 zijn als je al weet dat je stats verkeerd zijn, of een paar uur als je daar de mogelijkheid toe hebt. Nou is dit met D3 mss niet het geval maar bekijk het positief, heb je in ieder geval een high lvl mule :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vond ik het leuk om een nieuwe char te maken als ik de vorige verpest had. Zo leer je ook een beetje om gaan met de skills.
Misschien hebben ze te veel van wow over genomen.....
Eigenlijk kan je in diablo met iedere build spelen maakt niet veel uit met de skills maar als je zo nodig de beste/sterkste build wil hebben nou dan begin je toch op nieuw, daar kies je dan zelf voor. Iemand die alleen de singleplayer wil gaan spelen zal ook geen guids bekijken lijkt me. Die zal gewoon de skills kiezen die hem het leukst lijken.

Als je iedereen kan laten respeccen en je geen vrijheid meer hebt met je builds dan word het spel simpel en blijft het niet lang meer boeiend. En als je dan ook niet eens je stats aan kan passen word het helemaal te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:35:
[...]

Dan moet je het kunnen reverten. Eerst een maand op een char spelen om dan tot de constatatie te komen dat je hem kan deleten en opnieuw beginnen omdat je je stats verkeerd opgedeeld hebt, staat niet gelijk aan spelplezier.Daarom vind ik de vergelijking met friendly fire in een fps of een tactische fout in een rts nogal een kromme vergelijking. Ik vind de vergelijking met een rpg dan beter opgaan als een fireball casten op een vijand die fire spell immune is (en dat je daarom dan doodgaat), maar je volledige avatar kunnen verneuken als een technisch spelelement zien dat gaat mij te ver.
Laat ik een ander voorbeeld geven dan. Ik heb ooit 's in D2 HC een martyr gemaakt (paladin met max sacrifice/redemption en een hele berg gear met life leech). Hierbij stopte ik mn stat points voornamelijk in dexterity en strength, want je wilt vooral raak slaan en hard. Vitality was van ondergeschikt belang, omdat 1 klap toch wel 8% van je hp afslaat. Grote delen van het spel waren prima speelbaar met dat char, echter de delen met massa's undead absoluut niet, want life leech werkt niet op een skeleton. In dat opzich zou mijn avatar dus verkloot zijn, want undead's lopen er best wel veel en voor sommige delen was ik gewoon afhankelijk van anderen. Dat maakt het spelletje nog niet slecht voor mij, juist het tegenovergestelde.

eensch @ Blada btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal

[...]

Je onderste verhaaltje doet mij aan WoW denken :) daar is het vrijwel onmogelijk om iets te verprutsen :p

Ik ben nog wel sceptisch met de statreq's removal.. maar idd blizzard zal hier ongetwijfeld goed overna hebben gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Nou, ik ruil het verdelen van stats graag in voor die skillrunes, mijn god, de mogelijkheden daarmee zijn zowat onbeperkt. Er zijn 6 van die runes ofzo? Dat is nu al 6 "subskills" per skill, en we hebben al gezien dat elke class enorm veel skills heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over dat stats-verdelen, los van fouten mogen maken, vrijheid etc etc:
oioioi schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:02:
Dit vind ik een hele goeie. Ja het experimenteren is weg, maar daar krijg je weer andere zaken voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:20:...
Eens... maar geen fouten die 20+ uur verpesten. Een fout in een RTS heeft maar impact op max 2u gameplay... een fout in een fps max een minuut of 2.

Een vergelijkbaare fout in DIII is dan bvb het niet tijdig zien van een boss of een onbezonnen rush met de dood als gevolg... met enkele minuten gameplay als impact.

Statpoints verkeerd indelen die je later nooit kan rechtzetten... not good gameplay imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:24:
[...]

Statpoints verkeerd indelen die je later nooit kan rechtzetten... not good gameplay imho.
Ja, diablo 1 en 2 waren dan ook ontzettend slecht...

Ik weet het, diablo 3 vergelijken met diablo 1/2 is niet juist en misschien zelfs wel wat te bevooroordeeld, maar het is de enige referentie die er is qua Diablo-reeks.
De ontwikkelaar moet ook de kans krijgen om iets nieuws neer te kunnen zetten, maar dat maakt iets wat in het verleden gewoon goed bleek te werken, niet direct fout in het heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:59:
[...]

Laat ik een ander voorbeeld geven dan. Ik heb ooit 's in D2 HC een martyr gemaakt (paladin met max sacrifice/redemption en een hele berg gear met life leech). Hierbij stopte ik mn stat points voornamelijk in dexterity en strength, want je wilt vooral raak slaan en hard. Vitality was van ondergeschikt belang, omdat 1 klap toch wel 8% van je hp afslaat. Grote delen van het spel waren prima speelbaar met dat char, echter de delen met massa's undead absoluut niet, want life leech werkt niet op een skeleton. In dat opzich zou mijn avatar dus verkloot zijn, want undead's lopen er best wel veel en voor sommige delen was ik gewoon afhankelijk van anderen. Dat maakt het spelletje nog niet slecht voor mij, juist het tegenovergestelde.
Goed, maar je hebt daar wel een bewuste keuze voor gemaakt. Maar stel een speler maakt een wizard, maar heeft zijn ganse leven FPS games gespeeld en is eigenlijk zich totaal niet bewust van stats en dergelijke. Hij doet maar wat en steekt iedere level dan al zijn stats in strength. Op een bepaald level loopt hij dan natuurlijk tegen een plafond aan dat hij te weinig mana heeft en zijn spels te weinig dmg doen... Wat moet zo'n speler dan doen? Gewoon een nieuw karakter rollen en genoegen nemen met de troost: dat hoort bij het leerproces van RPG leren spelen. Ja, dat werkte misschien tien jaar geleden, maar tegenwoordig niet meer.
De ontwikkelaar moet ook de kans krijgen om iets nieuws neer te kunnen zetten, maar dat maakt iets wat in het verleden gewoon goed bleek te werken, niet direct fout in het heden.
Ik ben van mening dat het wel fout is in het heden. Op die manier denken resulteert dat ze evengoed een Diablo kunnen maken zonder multiplayer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Laatst online: 15-11-2024
Waarom dan niet gewoon een respec mogelijkheid?
Je krijgt al je punten terug om opnieuw te verdelen.
Als je dan al wat fout doet is het in ieder geval nog te herstellen zonder weer een nieuw character te starten.

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zullen vast andere dingen te tunen zijn, dus waar hebben we het over?
100+ uur verspilling is standaard bij D2, speel een Hardcore en ga dood. Rotgevoel, je staat op en gaat weer verder. Of blijft even liggen, gaat balen en daarna weer verder met Baalen, dat kan ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:35:
[...]

Ja, diablo 1 en 2 waren dan ook ontzettend slecht...

Ik weet het, diablo 3 vergelijken met diablo 1/2 is niet juist en misschien zelfs wel wat te bevooroordeeld, maar het is de enige referentie die er is qua Diablo-reeks.
Heb ik nooit gezegd :(
Die statpoints mechanic was niet game breaking, maar kan gewoon verbeterd worden... wat de bedoeling is van een sequel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt bij dia2 zoizo base attribute points en daarnaast heb je iedere level 5 extra om te verdelen.
Dus als je teweinig mana hebt dan level je nog een keer en stop je een paar punten in je mana. Waarom heb je dan gelijk je build verpest als je teveel strenght hebt en te weinig mana? Dan neem je toch gewoon armour die je aan wat mana helpen.
If it isnt broke, don't fix it. Zijn niet veel mensen die daar problemen mee hadden bij diablo en het word wel DIABLO 3 dan moeten ze volgens mij wel verderbouwen waar ze gebleven zijn, Blizzard heeft al een heleboel weg gehaald ( Townportals/Potions spammen) wat zo goed was aan diablo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Als ze /Players 8 maar weer in singleplayer bouwen. Ik speel eigenlijk nooit zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ppff die uitspraak wordt ook voort te pas en ontepas gebruikt...is helemaal niet van toepassing toch? Of wil jij gewoon Diablo II spelen in een nieuw grafisch jasje?

Er bestaat ook zoiets als vooruitgang en vernieuwing en dat kan ten koste gaan van sommige opties in het spel...en als je dat niet wil moet je denk ik gewoon Diablo II blijven spelen, wordt je ook niet geconfronteerd met dingen die veranderd zijn.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D3 > D2. Anders hadden ze wel een tweede expansie voor D2 gemaakt. Als je alleen maar nog meer overpowered runewords had willen hebben in een leuker grafisch jasje (1024x768 en widesupport) zit je verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 19:27
Pheno79 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:45:
D3 > D2. Anders hadden ze wel een tweede expansie voor D2 gemaakt. Als je alleen maar nog meer overpowered runewords had willen hebben in een leuker grafisch jasje (1024x768 en widesupport) zit je verkeerd :)
Meer dan 256 kleuren zou ook wel leuk zijn :P

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:24:
[...]
Eens... maar geen fouten die 20+ uur verpesten. Een fout in een RTS heeft maar impact op max 2u gameplay... een fout in een fps max een minuut of 2.

Een vergelijkbaare fout in DIII is dan bvb het niet tijdig zien van een boss of een onbezonnen rush met de dood als gevolg... met enkele minuten gameplay als impact.

Juist pielen en uitvogelen wat wel werkt en niet werkt. Keuzes maken die gevolgen hebben en daardoor ook beter uitgedacht worden. Dat vind ik juist leuk in sommige games. Bevordert ook de replay waarde. Je moet er wel het geduld voor hebben. Niet elke game hoeft hack en slash te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het spel toch wel kopen maakt niet uit wat ze er mee doen, Alleen al omdat Blizzard het maakt en het Diablo 3 heet :P Vind het alleen jammer dat er zoveel veranderd word.
Wil het liefst dat blizzard gewoon diablo2 houd en dan alleen maar de skills/items en battle.net een beetje veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:03:
[...]

Juist pielen en uitvogelen wat wel werkt en niet werkt. Keuzes maken die gevolgen hebben en daardoor ook beter uitgedacht worden. Dat vind ik juist leuk in sommige games. Bevordert ook de replay waarde. Je moet er wel het geduld voor hebben. Niet elke game hoeft hack en slash te zijn
Signed! Wat mensen zeggen dat het spel slecht is als " let op! " de SPELER de verkeerde keuzes maakt.. is natuurlijk echt onzin. Het is juist leuk om te tweaken. En als de stats niet zo heel veel impact hebben dan is het juist beter om de statverdeling aan de persoon zelf toe te laten. Mensen die geen statverdeling willen die kunnen toch gewoon hetzelfde speccen ieder lvl dat ze gainen. Lekker de speler laten beslissen en niet het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:48
Niet elke game hoeft hack en slash te zijn
Diablo III hoort een Hack 'n Slash te zijn! 8)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Moet zeggen dat ik het opzich niet erg vind dat de stats voor de speler verdeeld zullen worden, ik snap waarom Blizzard het doet. Het maakt het spel er op het eerste gezicht misschien iets simpeler van, maar ik verwacht dat dit wel goed komt, o.a. door die Runes, etc.

Wat mij opzich wel een mooie tussen-oplossing leek, is op Normal gewoon de stats automatisch verdelen, en bijv. op Hell moet de speler het zelf doen. Zo hou je het simpel voor de beginner, en uitdagend/lastig genoeg voor de gevorderde speler.

Maargoed, we zullen zien. Ondanks dat ik het niet altijd eens ben geweest met de keuzes van Blizzard, moet ik toch toegeven dat Blizzard eigenlijk altijd wel goed nadenkt en een prima uitleg heeft voor zijn keuzes. Regelmatig vond ik de keuzes achteraf erg meevallen, en/of gewoon goed.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pedr0 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:06:
[...]

Diablo III hoort een Hack 'n Slash te zijn! 8)
Ik wou net zeggen, zolang ze dat er maar niet uit slopen ;)
Moet toch wat te hacken&slashen hebben!

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.