Browser: Google Chrome - Deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 79.512 views

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 12:02
Jigs schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:27:
[...]

Ja maar gebeurt dat dan automatisch op de achtergrond of moet ik hem elke keer handmatig opnieuw downloaden?
Automatisch. M'n lieve firewall komt dan nl in actie :P
"Wil je deze wijziging toestaan?" * RetroTycoon denkt van wel, want anders kan'k niet browsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcleaver
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 10:38
Hier dus niet op meerdere PCs... Ik neem aan dat Chrome een instelling ge-importeerd heeft van Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 23:41
pven schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:57:
Ik gebruik AdMuncher om op bepaalde sites adds te blocken (niet op Tweakers, want dan wordt Femme boos op me). In FF en IE werkt dat goed, maar in Chrome werkt het niet goed. Als ik bv op geenstijl kijk dan zie ik daar een-of-andere pokeradvertentie staan die in FF en IE niet voor de dag komt. :S
admuncher werkt in Chrome als volgt

in admuncher confguration: options -> filter targets: chrome toevoegen ("filter")
en "apply" indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik gebruik chrome nu sinds dag 1 en overall nog steeds zeer tevreden. Echter heb ik wel zo nu en dan last van hickups. Freezes zou ik zelfs willen zeggen. Duurt 10 seconden en dan komt alles weer tot leven. Heb ik in geen enkele andere app (inc browsers). Ik vertrouw mijn pc niet geheel sinds een harde crash een tijd terug (moet zsm re-installen maar geen tijd/zin). Toch wel apart dat chrome als enige daarover borkt.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Jazzper schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:33:
ik gebruik chrome nu sinds dag 1 en overall nog steeds zeer tevreden. Echter heb ik wel zo nu en dan last van hickups. Freezes zou ik zelfs willen zeggen. Duurt 10 seconden en dan komt alles weer tot leven. Heb ik in geen enkele andere app (inc browsers). Ik vertrouw mijn pc niet geheel sinds een harde crash een tijd terug (moet zsm re-installen maar geen tijd/zin). Toch wel apart dat chrome als enige daarover borkt.
Ja heb ik ook last van. Vaak als er een flash onderdeel draait en je gaat scrollen. Of je sluit een tab waar Flash in zit. Ik heb het ook met sommige zware JS sites. Op de bugtracker staan al legio meldingen van dit probleem.

Ik vin het vooral opvallend omdat hun eigen Youtube er ook last van heeft: Dan heeft dat toch top priority om gefixed te worden?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ajouin schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:47:
[...]

admuncher werkt in Chrome als volgt

in admuncher confguration: options -> filter targets: chrome toevoegen ("filter")
en "apply" indrukken
Dank je!

Dat lijkt er inderdaad meer op. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Yay, CodeWeavers heeft een speciale Chromium versie voor MacOS X en Linux gemaakt. Dit is dus niet van Google, maar wel leuk om te zien wat ze allemaal met Wine kunnen tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Chrome moet nog flink wat groeien ... maar het begint te kopen.

Plugins systeem zal nog wel even duren ... daar is alleen een concept en structuur van nog niet zo veel code ....

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

En wanneer komt iets voor bookmarks te syncen ? :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nog nooit een topic zo snel dood zien bloeden .....
Iedereen alweer uitgekeken? Wie gebruikt 't nog als z'n everyday browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

SMulTiE schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:49:
Ikku :) Ik gebruik het inderdaad elke dag en het bevalt mij prima. Mocht ik iets niet kunnen doen in Chrome dan start ik alleen voor die pagina IExplorer.

Chrome bevalt prima.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:40

FTL

Moet zeggen, het wordt een goed alternatief voor firefox.
Helaas ben ik nogal verwent met firefox at the moment. Ik gebruik vooral Firefox nog omdat deze de awesomebar heeft en ik addons kan gebruiken (adblock e.d.).

Zodra de omnibar beter wordt en addons worden ondersteund ben ik weer als eerste over!
(test zo nu en dan nog wel een unstable).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ik gebruik het dagelijks. Het enige minpunt is dat Chrome vastloopt in combinatie met GameGuard. Dat is een anti-cheat programma bij een aantal gratis MMORPGs. Dus tijdens die spellen moet ik via een alternatiefve browser surfen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 12:15
Hoezo doodbloeden, de reactie voor je was nog geen 8 uur oud.
Ik update iedere ochtend met de nieuwe svn build en kijk tijdens het werken af en toe in de log of er iets leuks gewijzigd is. Als er iets leuks staat download ik weer de laatste. Alleen op mn linux bak werk ik nog met firefox.

[ Voor 0% gewijzigd door Jogai op 16-09-2008 15:39 . Reden: Getalletje vergeten, sorry ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Goed, doodbloeden was ietwat overdreven, maar het topic begon met meerdere posts per minuut ;)

P.s.

Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 07:49 Mijn post

Geplaatst op maandag 15 september 2008 23:51 post voor mij.

Is nou niet echt een uurtje hè ;')

[ Voor 47% gewijzigd door Smultie op 16-09-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Het aantal reacties daalt inderdaad wel, maar goed dat is ook logisch. Er is immers niets nieuws te vermelden... Er is nog niet veel veranderd. En om nu elke dag aan te komen met "Yay! *O* Ik gebruik Chrome en hij doet het nog steeds!" ... :P

Edit: Ik gebruik hem ook dagelijks, maar ik begin af en toe wel m'n plugins te missen. Die dingen gebruik ik niet vaak, maar het is toch vervelend als je ze wel eens nodig hebt ;).

[ Voor 27% gewijzigd door Punksmurf op 16-09-2008 09:53 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik ben ook goed te spreken over chrome.
Alleen als ik filmpjes van uitzendinggemist.nl probeer af te spelen heb ik problemen. Hij speelt ze namelijk niet af. Hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:22
SMulTiE schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:00:
Goed, doodbloeden was ietwat overdreven, maar het topic begon met meerdere posts per minuut ;)

P.s.
Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 07:49 Mijn post
Geplaatst op maandag 15 september 2008 23:51 post voor mij.

Is nou niet echt een uurtje hè ;')
Je hebt ook mensen die 's nachts slapen....

Ik gebruik Chrome sinds release als daily browser. Flitsend snel, intuitief, ... bij sommige sites wat problemen:
Logmein.com draait gewoon niet
Youtube (en andere flash-loaded sites) freezen regelmatig een seconde of 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Een topic waar elke dag iedereen rapporteert dat ze de browser nog steeds gebruiken is ook niet zo nuttig; een chat-topic wordt ook niet gewaardeerd :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Mjah, misschien te veel gewend aan het WoW-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 07:49
catchingfire schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:44:
[...]

Je hebt ook mensen die 's nachts slapen....

Ik gebruik Chrome sinds release als daily browser. Flitsend snel, intuitief, ... bij sommige sites wat problemen:
Logmein.com draait gewoon niet
Er zijn mensen die Java aan de praat gekregen hebben door 1.6 beta 10 te installeren.
Logmein kan ook via Java ipv ActiveX, dus al je wil, kan je het zo eens proberen.
Ik had pech, bij mij werkte het nog niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Jigs schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:42:
Ik ben ook goed te spreken over chrome.
Alleen als ik filmpjes van uitzendinggemist.nl probeer af te spelen heb ik problemen. Hij speelt ze namelijk niet af. Hebben jullie dat ook?
Op de site van uitzendiggemist.nl heb ik bij instellingen quicktime ingesteld. Dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

catchingfire schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:44:
[...]
hier begin ik me steeds meer aan te ergeren. Ik zou het bijna bij vlagen onwerkbaar noemen.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Misschien interessant voor sommigen onder ons:

Dev Channel: Early Access to Features and Fixes

Google Chrome publishes new releases to the Dev channel frequently. The Dev channel gives the community access to upcoming features, features in development, and the latest bug fixes. We can use feedback from Dev channel users to improve and iterate on feature ideas, and make sure that the latest features work properly before we release them to a wider audience.

The Dev channel is useful for:

* Web developers who want to test their sites or scripts with pre-release versions of Google Chrome
* Testers who need to make sure they're working with the latest bug fixes
* Anyone who wants to help make Google Chrome better -- your feedback helps us turn good new features into great features, and using the Dev channel is a simple way for anyone to help.

Note: Dev channel releases are less stable than Beta channel releases. Expect the occasional "sad tab" or even browser crashes (if you turn on 'Help make Google Chrome better..' in Options, we'll get the crash reports so we can fix the bugs).

Automatic updates of new Dev channel releases are published every 1-2 weeks

Subscribing to the Dev channel

1. Download and run the Google Chrome Channel Chooser (http://chromium.googlecode.com/files/chromechannel-1.0.exe).
2. Click the circle next to Dev.
3. Click Update to save your choice.
4. Click Close.
5. In Google Chrome, click the wrench menu and choose About Google Chrome.

Note: On Windows Vista, updates from the About box require Service Pack 1. With 0.2.149.29 (the current release), on demand updates do not work in Vista SP1 if User Account Control is disabled.

6. Click Update Now to install the current Dev channel release.
7. Restart Google Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Interressant voor de laptopbezitters Touchpad support:
Zie svn log 2266:
Chromium unstable builds (SVN log)
Ze releasen op dit moment wel erg snel. Ik krijg hem steeds niet volledig gedownload, en als ik opnieuw ga proberen staat er weer een nieuwe klaar.

• Punksmurf
Hmm.. vandaag al een paar keer gehad dat hij een halve minuut of langer op 'resolving proxy' blijft staan. Dat doet hij normaal wel eens een seconde of 2 als je hem net opstart (bij mij dan), maar dit is heel erg annoying.

Ik heb verder geen proxy ingesteld staan.

Waar ik daardoor ook achter kwam, en dat is wel handig, is dat de 'statusbalk' wegschuift zodra je er met je muis boven gaat hangen. Mocht hij dus een stuk van de pagina verbergen, dan kan je het alsnog lezen. Wel vind ik het ontzettend irritant dat hij maar zo'n klein stukje van de URL laat zien en dan ook nog eens het middelste ipv het laatste deel :/.

met een hamer past alles

• Pindasaus
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:27
Inmiddels ben ik gewoon weer terug bij IE7, wellicht dat ik overstap als de volgende versie van Chrome beter is, dwz: een zoomfunctie rechtsonder net als bij IE en een werkende scroller van de muis.

Verwijderd

DennusB schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:50:
Ik zit nu in chrome dit te typen.
Moet toch zeggen dat ie in vergelijking met FF3 & IE7 de pagina's echt retesnel op je scherm tovert.
Hoe ze het doen weet ik niet, maar het werkt wel weer goed ;)
Tot nu toe ben ik tevreden :) Ik ga hem is uitgebreid testen :)
Hier is Opera heer en meester en vooral als je mobiel internet hebt is Opera nog steeds heer en meester.

Opera jat je privacy tenminste niet en ik gebruik al jaren Opera. Firefox is beter als je breedband hebt, alhoewel Opera niet wacht totdat de pagina geladen is, maar hem voor je tekend voor je neus zodat je meteen kan beginnen met lezen.

En al die ellende zoals Freezes en eruit klappen heb ik met Opera nog nooit gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 07:02 ]

• beany
  • Laatst online: 15-09 21:09

beany

Meeheheheheh

Ik gebruik Chrome vanaf de dag dat het beschikbaar was. Een enkele site doet het niet goed(bepaalde MSDN pagina's b.v.) en daarvoor pak ik dan nog IE. En heel af en toe hangt Chrome even en eergister nog 1 crash.

Voor de rest werkt ie prima en heb ik niet echt problemen. Ben er zelfs uitermate tevreden over. Ik ga iig niet meer terug naar IE!

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22
Wanneer komt er weer eens een nieuwe versie uit?!

• Fire69
Asgaro in "Browser: Google Chrome - Deel II"

Ik heb direct na het inschrijven een nieuwe build te pakken.
Volgens mij zijn dit gewoon de svn-builds, dus krijg je dagelijks een nieuwe :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Meer mensen problemen met het checken op nieuwe updates?
Dat rondje bij het checken blijft lopen!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Fire69
Yep...
Maar da's volgens mij gewoon omdat er geen nieuwe update is. Deze morgend ben ik naar dev overgestapt, en toen vond hij direct een update. Nadat deze erop stond, checkte ik opnieuw, en bleef het rondje weer draaien. :)

• DennusB
  • Niet online
Fire69 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:52:
Yep...
Maar da's volgens mij gewoon omdat er geen nieuwe update is. Deze morgend ben ik naar dev overgestapt, en toen vond hij direct een update. Nadat deze erop stond, checkte ik opnieuw, en bleef het rondje weer draaien. :)
Ja kwam bij mij ook idd na de overstap naar dev.
Zal wel horen dan;)

• catchingfire
Ik zag vanmorgen opeens: Google Chrome 0.2.149.30 Beta , http://www.filehippo.com/download_google_chrome/

Op http://googlechromereleases.blogspot.com/ staat er nog niks van...?

• Fire69
Euh, ik draai 0.2.152.1, dus wat bedoel je precies? :P

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:27
Fire69 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:58:
Euh, ik draai 0.2.152.1, dus wat bedoel je precies? :P
Hier ook een tevreden gebruiker van die build.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Ik krijg Chrome nog altijd niet door de proxy hier ... is om gek van te worden.

Alle https sites werken en ook het intraweb ... maar gewone websites doen niks ... ik krijg dan ook geen proxy filter fout die ik onder firfox wel krijg.
Bij portable firefox heb ik een user agent switcher en als ik die op IE 7 zet dan werkt alles ...

Nu heb ik met een hex editor die UA string in chrome.dll aangepast ... maar het werkt nog altijd niet.

De string van Chrome is wat langer en dus heb ik gewoon een null er achter gezet en dan opgevuld met spacies tot de volgende null. De dll werkt in ieder geval ....

Iemand een oplossing ?

[ Voor 15% gewijzigd door Kain_niaK op 18-09-2008 12:29 ]

• smeerbartje
Kain_niaK schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:24:
Ik krijg Chrome nog altijd niet door de proxy hier ... is om gek van te worden.

Alle https sites werken en ook het intraweb ... maar gewone websites doen niks ... ik krijg dan ook geen proxy filter fout die ik onder firfox wel krijg.
Bij portable firefox heb ik een user agent switcher en als ik die op IE 7 zet dan werkt alles ...

Nu heb ik met een hex editor die UA string in chrome.dll aangepast ... maar het werkt nog altijd niet.

De string van Chrome is wat langer en dus heb ik gewoon een null er achter gezet en dan opgevuld met spacies tot de volgende null. De dll werkt in ieder geval ....

Iemand een oplossing ?
Niet echt een oplossing, maar dit is volgens mij niet echt de bedoeling van je proxy. Je "by-past" hiermee de expliciete rule dat enkel IE gebruikt mag worden. Ik zou gewoon eens vragen aan systeembeheer of ze Chrome als user-agent in de proxy willen toelaten.

• Kain_niaK

Kain_niaK

Nah ... ik moet juist voor het werk een report schrijven over Chrome.
Het bedrijf waar ons bedrijf voor werkt heeft nog al strenge regeltjes ... nu ja ... het is hun proxy filter niet de onze, teminste voor mensen die op dat project zitten.

Ik kan de user agent in de source gaan aanpassen maar ik heb geen zin om dan elke keer weer op nieuw te moeten gaan compilen als blijkt dat het probleem toch niet daar zit ...

het is iets met de proxy.pac file .... ik kan hem in ieder geval openen ...

[ Voor 8% gewijzigd door Kain_niaK op 18-09-2008 12:54 ]

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:10
Sjah schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:11:
Wanneer komt er weer eens een nieuwe versie uit?!
Nu?

Ik heb net geupdate naar build 2200

0.2.149.30

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

• Sjah
Ja, ik nu ook, houdt Google nog ergens een changelog bij, en brengen ze het officieel naar buiten als er een nieuwe versie is ?

Vind het trouwens niet erg op schieten, van 0.2.149.29 naar .02.149.30 :)

Verwijderd

Hier staan de changelogs:

http://googlechromereleases.blogspot.com/

Alleen jammer dat de oorspronkelijke release er niet bij staat.

Verwijderd

Chrome update automatisch?
Weet iemand of het mogelijk is die grote titelbalk te verkleinen?

Verwijderd

Nee hoor, niet onmiddelijk i.i.g.
Weet iemand of het mogelijk is die grote titelbalk te verkleinen?
Maximaliseren.

Verwijderd

Oke want ik heb wel ineens versie 0.2.149.30 terwijl ik niets geupdate heb.
En hoe bedoel je maximaliseren? Als ik venster zo groot mogelijk maakt blijft de balk waar je de links intyped groot.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 12:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:08:
Oke want ik heb wel ineens versie 0.2.149.30 terwijl ik niets geupdate heb.
Na een tijdje gaat ie wel updaten (volgens de specs) maar ik heb beide keren een handmatige update moeten doen.
En hoe bedoel je maximaliseren? Als ik venster zo groot mogelijk maakt blijft de balk waar je de links intyped groot.
Je bedoelt dus de adresbalk :) Die kan je niet kleiner maken.

Verwijderd

Ok had al van alles geprobeerd maar hij bleef zo groot.
Ik erger me er al aan sinds dag 1 die adresbalk is groot :(

• Dbm12
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:17:
Ok had al van alles geprobeerd maar hij bleef zo groot.
Ik erger me er al aan sinds dag 1 die adresbalk is groot :(
Dat is inderdaad wat kleiner zou mogen ja, Maar aan de andere kant, storend is het niet! Na een tijdje raak je eraan gewend.

Een optie zou wel kunnen zijn dat als je met je muis erover gaat of wat wilt intypen hij zo groot wordt en als hij idle is kleiner wordt.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Verwijderd

Tsja, het is ongeveer de enige balk die er nog is dus ik vind het wel meevallen. Had i.d.d. (nu je het zegt) nog een fractie kleiner gemogen, maar goed. Misschien is de filosofie wel dat een beetje uitschieten met je muis je niet meteen in de tabs brengt.

Verder heeft Google extreem weinig opties ingebouwd, en dit is ook niet veranderd bij de 2 nieuwe versies.

• Sjah
Dus 0.2.149.29 was niet de releaseversie? Wat was dan het nummer van de 1e?

Verwijderd

0.2.149.27

• mcleaver
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 10:38
Cheesy schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:44:Overigens werkt het importeren uit FF ook niet meer netjes.
Ik zit voor het eerst met een normale Tweakers in Chrome. It heb hier namelijk een PC zonder Firefox. Blijkbaar is er iets in mijn standaard Firefox profiel dat er voor zorgd dat - geimporteerd in Chrome - ik met een text-only site blijf zitten. :-(
It verdenk een add-on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik zit hier met dev-build : 0.2.152.1
Maar hiermee doet de download functie het niet meer, kan niks meer downloaden :O
Meer mensen last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:35
euhm als ik chrome download en wil openen gaat mn kaspersky schreeuwen dat er een trojan inzit :|
of iig het proces

[ Voor 42% gewijzigd door FDMK op 21-09-2008 15:06 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
spyros schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:03:
euhm als ik chrome download en wil openen gaat mn kaspersky schreeuwen dat er een trojan inzit :|
Van de originele google site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
ja :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
hoewel het natuurlijk een startup prog is....maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Niks om :| over te zijn, waarschijnlijk is het gewoon een false-positive, of iets op jouw PC dat al niet lekker was.

Zoek wat met Google (wat gemakkelijker gaat als je de melding weet ;) ), of maak een uitzondering voor Google Chrome in je Kaspersky. "Dat hij zeurt" is niet echt nuttig, en niemand kan er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
DennusB schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:45:
Ik zit hier met dev-build : 0.2.152.1
Maar hiermee doet de download functie het niet meer, kan niks meer downloaden :O
Meer mensen last hiervan?
Yep :/
Ik heb het probleem nu met Chrome en Chromium. Als ik dus iets wil downloaden (of nog maar een wmv'tje wil kijken vanuit mijn Gmail), moet ik IE opstarten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Fire69 schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:54:
[...]

Yep :/
Ik heb het probleem nu met Chrome en Chromium. Als ik dus iets wil downloaden (of nog maar een wmv'tje wil kijken vanuit mijn Gmail), moet ik IE opstarten 8)7
ja hier dus ook, das wel een hele grote fout van google dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 10:45
Daarom is het een beta en daarom kan je meldingen doorgeven in het programma...

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
Ze zijn naar 0.3 gesprongen. Gister heb ik firefox gebruikt. de builds rond 2440 waren echt brak. 2475 deed het weer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
In FF en IE kan je middels rechts-klik vrij snel achterhalen hoe groot een plaatje op het internet is. Ik kan een dergelijke optie in Chrome niet vinden. Het enige wat ik krijg is 'inspect element' en dat geeft erg veel terug, maar niet de omvang van het plaatje.

Iemand tips voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net een nieuwe Chromium (SVN) erop gezet, het downloaden blijkt nu toch terug te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Jogai schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:30:
Ze zijn naar 0.3 gesprongen. Gister heb ik firefox gebruikt. de builds rond 2440 waren echt brak. 2475 deed het weer lekker.
Is Google Chrome naar 0.3 gesprongen? Hoe kom ik daaraan?
Ik zit op de "Dev Channel" maar zit al een week met een uber-brakke 0.2.152.1 . Downloaden (meestal) niet mogelijk, als downloaden wel lukt is de download-"balk" onderin nogal sticky, gaat vaak niet weg, youtube-achtige content zorgt voor freezes van heel Chrome, .....
Ik neig weer terug te gaan naar het "Beta Channel", ik had iets regelmatigere updates verwacht op het Dev Channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Jammer dat Live Mail nog niet is ingesteld op gebruik met Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Sowieso vind ik Chrome (de dev versies) ook nog niet ingesteld om dagelijks mee te werken. Youtube website afsluiten en het systeem zit 10 seconden vast. Vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
En nog steeds geen ondersteuning om met proxy te downloaden. Nu snap ik ook wel dat ze bij Google meer te doen hebben, maar viel me even op toen ik het weer probeerde te downloaden.

Verwijderd

smeerbartje schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:03:
Sowieso vind ik Chrome (de dev versies) ook nog niet ingesteld om dagelijks mee te werken. Youtube website afsluiten en het systeem zit 10 seconden vast. Vreemd toch?
YouTube is inderdaad wel zeer essentieel voor dagelijks gebruik.

Verwijderd

Cheesy schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:06:
En nog steeds geen ondersteuning om met proxy te downloaden. Nu snap ik ook wel dat ze bij Google meer te doen hebben, maar viel me even op toen ik het weer probeerde te downloaden.
Je bedoelt: internetten via een proxy lukt wel maar downloaden niet? Want Chrome gebruikt (gewoon) de proxy die in Windows ingesteld is.

Of bedoel je dit niet?

• smeerbartje
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:22:
[...]

YouTube is inderdaad wel zeer essentieel voor dagelijks gebruik.
YouTube is een voorbeeld van een site die het niet doet. Root cause is het gebruik van Flash en flash is wel degelijk essentieel voor dagelijks gebruik vind ik. Zolang dit niet stabiel werkt is het geen volwaardige browser naar mijn mening.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

smeerbartje schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:05:
YouTube is een voorbeeld van een site die het niet doet. Root cause is het gebruik van Flash en flash is wel degelijk essentieel voor dagelijks gebruik vind ik. Zolang dit niet stabiel werkt is het geen volwaardige browser naar mijn mening.
Hebben we het nu over de laatste build van Chromium? Want daar doet YouTube het al geruime tijd in.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• catchingfire
_the_crow_ schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:07:
Hebben we het nu over de laatste build van Chromium? Want daar doet YouTube het al geruime tijd in.
Ik had de veronderstelling dat we het hier over Google Chrome hadden? De dev-build die ik heb is bagger2.

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

catchingfire schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:38:
Ik had de veronderstelling dat we het hier over Google Chrome hadden? De dev-build die ik heb is bagger2.
Hier werkt de dev-build bijna zonder problemen (0.3.154.0 build 2544). Maar goed, daar gaat het niet om in dit topic. Ik wilde gewoon aangeven dat veel problemen in nieuwere builds zijn opgelost. Uiteraard niet alles, maar het is uiteraard ook nog geen final.

• Bosmonster
  • Laatst online: 12:52

Bosmonster

*zucht*

In de laatste normale beta werkt Flash nog niet al te best. Kreeg vandaag bijvoorbeeld deze doorgestuurd (erg leuk trouwens), maar die hangt continu in Chrome 0.2.149.30 (2200).

http://www.youtube.com/experiencewii

Weet niet hoe die het in de laatste dev-versie doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 24-09-2008 15:34 ]

• Cheesy
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 01:28:
[...]

Je bedoelt: internetten via een proxy lukt wel maar downloaden niet? Want Chrome gebruikt (gewoon) de proxy die in Windows ingesteld is.

Of bedoel je dit niet?
Ja, dat typ ik toch?

• Chip.
  • Niet online
Even een klein vraagje. Chromium is toch precies hetzelfde als Chrome (behalve dat het eerste opensource is en je handmatig moet installeren)

offtopic:
Sorry maar ik moest wel even lachen toen ik zag dat de ts een avatar heeft van firefox :P no offence tegen iemand (firefox of chrome) gewoon kreeg gewoon een smile op me face :D

[ Voor 26% gewijzigd door Chip. op 24-09-2008 21:56 ]

Verwijderd

Ik moet eerlijk bekennen dat ik inmiddels ook wel gemerkt heb dat een groot aantal zaken in Chrome toch nog niet goed werkt (zoals inloggen op sommige sites en formulieren).

Wat ik me wel afvraag is of dit aan Google ligt danwel aan de implementaties van de sites...

• smeerbartje
Neemt natuurlijk niet weg dat het een fantastisch initiatief is van Google. Ben benieuwd hoe het over een jaar eruit ziet in browserland.

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:57
Geen idee waar jullie je problemen vandaan halen maar deze week op mijn schoolswap ook chrome gebruikt heel de dag door en ik ben nog helemaal geen 1 probleem tegengekomen...(kan nog komen natuurlijk ;) ) downloaden werkt, youtube doet lief, en nog geen crashes meegemaakt tot nu toe. Vind het alleen jammer en ontzettend lelijk dat google voor een eigen gestylde titelbalk is gegaan. Hoewel je op een andere manier natuurlijk geen tabs in de titelbalk had gekregen, maar het blijft lelijk.. van mij hadden die tabs dan ook niet in de titelbalk gehoeven.

Het lijkt wel VEEL sneller te zijn dan FF en IE, en daarvoor hulde. Vind ook vooral de startpagina fijn als je nieuwe tab opent waar alle sites instaan die je als laatste bezocht hebt. Zo kan ik als ik Chrome start snel naar mijn meest bezochte sites doorklikken. :-)

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik trouwens ook erg mis is de stop knop... Bij andere browsers is deze gecombineerd met de reload knop, maar bij Chrome niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Stopknop staat rechts in de URL-balk (of hoe ze dat ding ook noemen). Normaal is dat zo'n 'play' knop, om naar de ingetypte URL te gaan. Op [Esc] drukken kan natuurlijk ook :).

[ Voor 12% gewijzigd door Punksmurf op 29-09-2008 23:12 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punksmurf schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:12:
Stopknop staat rechts in de URL-balk (of hoe ze dat ding ook noemen). Normaal is dat zo'n 'play' knop, om naar de ingetypte URL te gaan. Op [Esc] drukken kan natuurlijk ook :).
OK, had ik niet gezien, thx.

En ze mogen wel weer eens met een nieuwe update komen.... Nog genoeg zaken die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Chiel schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 01:34:
Chrome en dual monitorsetup geeft hier helaas problemen. Verplaatsen van browserwindow met 1 klik naar andere scherm gaat niet. Ik gebruik ultramon maar die kan er blijkbaar niet mee overweg en ook het fullscreen openen van een browserscherm op het 2e scherm is niet mogelijk. Toch maar ff teruggevallen op IE7, jammer want verder ben ik erg tevreden over Chrome. _/-\o_
Ik heb een ander vaag "probleem" met Chrome op een dual monitor setup, heb 2 monitoren, een 17" en een 21" CRT, beide draaiden altijd probleemloos op 1280x1024, maar de 17" begint nu een irritante pieptoon te geven op die resolutie en lezen is niet fijn meer op dat ding (letters schijn niet meer scherp). Zal niet lang meer duren voor hij dood is denk ik. Dus ik heb de resolutie van de 17" (heb ik als primaire (de 21" kan niet recht voor me staan (diepte bureau))) aangepast naar 1024x768 (dat is nog wel goed), maar als ik Chrome wil maximaliseren op de 21" gaat hij naar 1024x768, en dus niet naar volledig beeld. Andere applicaties (FF, mIRC, Outlook) hebben dit probleem niet...

Specs:
WinXP SP3, HD4850 ATI kaart met 8.6 catalyst drivers, ultramon, 21" Fujitsu Siemens E213 en een 17" IIYama
Chrome build: 0.2.149.30

edit: Googlen helpt natuurlijk ook.... => http://groups.google.com/...8378feefad?lnk=raot&pli=1

[ Voor 5% gewijzigd door djidee op 30-09-2008 20:39 . Reden: beter zoeken ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 12:02
Lopen de browserstats wb Chrome nu al terug omdat het nieuwe eraf is, of is het een blijvertje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:58:
In FF en IE kan je middels rechts-klik vrij snel achterhalen hoe groot een plaatje op het internet is. Ik kan een dergelijke optie in Chrome niet vinden. Het enige wat ik krijg is 'inspect element' en dat geeft erg veel terug, maar niet de omvang van het plaatje.

Iemand tips voor me? :)
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb ik ook al naar gezocht, kan het nergens vinden. Wel jammer, kan nog wel eens handig zijn. Zal vast al wel (tientallen keren) gemeld zijn bij Google, dus bij een volgende update misschien... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RetroTycoon schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:19:
Lopen de browserstats wb Chrome nu al terug omdat het nieuwe eraf is, of is het een blijvertje? ;)
Als ze er nog een paar updates overheen gooien is het een blijvertje, maar er werken nu toch wel erg veel sites niet (wellicht niet de schuld van Google overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:36

pythagorasABC

A²+B²=C²

als ik op "element inspecteren" klik krijg ik wel de hoogte en breedte van het plaatje (in pixels)

er staat bij mij rechts:

height: 453px;
width: 468px;

onder "computed style"

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik gebruik hier chrome nogsteeds naar alle tevredenheid :)
Ik heb nergens problemen mee, niks crashes, niks vastlopers, niks hick-ups :)
Heerlijk dat google (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
pven schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:58:
Dat vind ik ook nogal vervelend. Ik zou graag wat basic EXIF info willen zien van een foto, op z'n minst de afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
DennusB schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:35:
Ik gebruik hier chrome nogsteeds naar alle tevredenheid :)
...
Helemaal mee eens. Ik kan me nu al niet meer voorstellen ooit zonder te hebben gewerkt. In vergelijking met alle andere browsers is Chrome zo veel sneller en echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 17:59
Ik werk er ook nog steeds mee, heerlijke browser!
Sommige sites werken inderdaad niet goed, maar dat zal meer met die sites zelf te maken hebben denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ze hebben de Webkit merge branch gemerged met de trunk. Een Acid3 screenshot van nightly build 2786:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RLR4jXVWTSa6mSSWk6AUeXoQ/thumb.png
Nog niet helemaal foutloos, maar toch mooi dat ze 100/100 halen :)

[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 02-10-2008 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:58

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik draai hier een laatste build van Chromium en vind het echt super werken! Vooral door het multi threaded is het echt super snel. Ben benieuwd wanneer Firefox en Safari met dit soort dingen gaan komen. Weet iemand als wat meer over een Chrome Apple build?

VRAAG: Als ik een nieuwe tab open verschijnt deze niet helemaal rechts zoals bij IE en Firefox het geval is maar naast de betreffende open tab. Iemand enig idee hoe je dit kan aanpassen?

[ Voor 27% gewijzigd door Erhnam op 02-10-2008 12:58 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
multi threaded? Wat is dat ook alweer(dualcore geoptimaliseerd toch?), en zit dat alleen in die chromium? Interesting....

Verder: de cijfers van marktaandeel Chrome zijn binnen, 0.78% in September, netjes voor een binnekomer. En het lijkt vooral ten koste van IE te zijn gegaan. Toch zie ik Chrome niet binnen een half jaar naar 5 a 10% schieten, daarvoor is het nog veels te ongepolijst, en enigszins te Spartaans. En dan heb je nog de mensen die gevoelsmatig pas vanaf een versie 1.0 willen instappen (ik was er zelf zoeen vwb Firefox).

[ Voor 75% gewijzigd door Sjah op 02-10-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Sjah schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:14:
multi threaded? Wat is dat ook alweer(dualcore geoptimaliseerd toch?), en zit dat alleen in die chromium? Interesting....
Multithreaded houdt in dat onderdelen van de applicatie ondergebracht zijn in meerdere threads. Oudere programma's bestaat uit slechts in thread. Een thread kan je zien als een serie instructies en die wordt in principe sequentieel uitgevoerd. Meerdere threads kunnen parallel worden uitgevoerd (elke thread wel sequenteel), en zijn dus niet afhankelijk van elkaar. Dat betekent ook dat je verschillende threads door verschillende processoren (of cores, dus) uit kan laten voeren. Als je programma veel werk heeft te verzetten kan het zijn dat het meer rekenwerk is dan één processor aankan. Het is dan handig om het werk te verdelen over meerdere threads, want dan kan het werk over meerdere processoren worden verdeeld.
Aangezien Chrome voor (bijna) elke tab een nieuw proces aanmaakt (een proces is een apart programma, en losse programma's kan je ook op verschillende processoren uitvoeren), kan hij dus gebruik maken van dezelfde voordelen als multithreading. Een proces an sich kan overigens ook weer uit meerdere threads bestaan.
De reden dat Chrome aparte processen gebruikt, is dat de processen dus ook allemaal los te killen zijn in je process manager (threads vallen onder 1 proces, en zijn er niet op gemaakt op per stuk afgemaakt te worden -- als een thread crasht, crasht het hele process). Als één webpagina of plugin begint te bokken kan je er dus voor kiezen om alléén die maar af te sluiten (dan krijg je een in Google terminologie een zng. sad tab of sad plugin), en de rest blijft vrolijk doordraaien. Bij de andere browsers gaat dan de hele browser op zijn muil, waardoor je potentieel veel meer werk kan verliezen. Dat wil niet zeggen dat andere browsers geen multithreading gebruiken, maar ze doen het wel op een andere manier.

Alles is natuurlijk te nuanceren, dit is maar even een snelle uitleg. Ik ben ook geen guru dus als iemand aanvullingen heeft: welkom ;).
Verder: de cijfers van marktaandeel Chrome zijn binnen, 0.78% in September, netjes voor een binnekomer. En het lijkt vooral ten koste van IE te zijn gegaan. Toch zie ik Chrome niet binnen een half jaar naar 5 a 10% schieten, daarvoor is het nog veels te ongepolijst, en enigszins te Spartaans. En dan heb je nog de mensen die gevoelsmatig pas vanaf een versie 1.0 willen instappen (ik was er zelf zoeen vwb Firefox).
Dat is nog steeds erg netjes als je het mij vraagt! Ben het wel met je eens dat hij niet gauw zal doorsprinten. Ikzelf zit ook te denken om terug te gaan naar Fx, want ik mis toch veel bij Chrome.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem? Ik zit hier op een TFT met 1680 x 1050 en de letters op bijv. Tweakers zijn voor mij echt veels te klein om prettig te kunnen lezen. Ik weet dat je de font size kan instellen in Chrome, maar dit heeft alleen effect als een website geen default font (size) heeft.

Ik heb nu in Windows de tekstsize standaard staan op 125% van de originele grote en dat werkt prima in applicaties en ook met Chrome op sites zoals bijv. www.google.nl maar bijv. Tweakers weer niet. Als ik IE8 beta2 erbij pak, dan 'override' hij de CSS settings van een site netjes en heb ik dus lekkere grote letters. Het probleem met IE8 echter, is dat deze heel erg traag (scrolled) en laad, alsof ik met standaard Windows videokaart drivers zit te surfen. Daarnaast wil ik gewoon bij Chrome blijven.
edit: het is mij opgevallen dat IE8 niet zomaar 'override', maar het zoom niveau gelijk standaard voor mij op 125% zet. Als Chrome dat nou ook zou doen :(

Pffooe beetje koppijn na het tikken van deze post in Chrome zeg :Y

edit:
ik weet ook dat je op een site in kan zoomen, maar dit is niet de oplossing die ik zoek omdat ik dan bij praktisch elke site de zoom-handeling moet gaan verrichten.

[ Voor 14% gewijzigd door temp00 op 03-10-2008 20:17 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt Java trouwens ook niet in Chrome (wel in andere browsers uiteraard). Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik XP x64 draai?
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met een specifieke website? Meld dit niet hier; maar bij Google. Probeer eventueel de laatste build om te zien of het probleem reeds is opgelost