Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

troftnom schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:22:
[...]

Zal wel aan het model liggen dan, heb nog een SE X1 liggen en daar heb ik dat nog niet op gemerkt.
Dat komt door Windows Mobile. Op mijn W902 staat gewoon het OS van Sony Ericsson en daar gaat dat wel op. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:44

netblade

Sunrise

Steven.w schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:03:
[...]

Dat was bij mij nét zo :) In Rotterdam gewoon HSDPA-bereik en net erbuiten alleen UMTS...
T-Mobile is volgens mij bezig met updates op hun masten (qua software) sindskort heb ik ook in 'standby mode' 3G staan in plaats van continu H(sdpa). Merk zelf geen verschil, zodra ik data verstuur gaat deze automatisch naar de Hsdpa.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik had een vraagje over de VOIP/tethering blokkades van KPN/Vodafone/etc. Hoe goed werken die? Worden data van MSN-voice of Skype daadwerkelijk geblokkeerd? En kan een provider 'zien' of je telefoon is verbonden met een laptop?

Ik zit nu bij Tmobile en wil vanwege bereikbaarheids problemen overstappen naar KPN of vodafone. Ik heb nu fring (voor MSN & Skype) op mn telefoon en ben benieuwd of die nog zouden werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik had een vraagje over de VOIP/tethering blokkades van KPN/Vodafone/etc. Hoe goed werken die? Worden data van MSN-voice of Skype daadwerkelijk geblokkeerd? En kan een provider 'zien' of je telefoon is verbonden met een laptop?
Of ze het kunnen zien, geen idee. Zelf ben ik natuurlijk een brave jongen en zou ik er niet aan denken om mijn algemene voorwaarden te overtreden, maar laten we zeggen dat het onderstaande het verhaal van een goeie vriend is:

"Met VOIP heb ik geen ervaring, maar zowel bij Vodafone Internet Blox als op een zakelijk KPN abonnement heb ik wel eens mijn telefoon als tether gebruikt. In beide gevallen was het als uitzondering, omdat het vast internet er uit lag. Nou ben ik geen zware dataverbruiker, dus het zal op zijn hoogst een klein piekje in mijn statistieken zijn geweest (i.e. enkele tientallen MB's meer dan gebruikelijk).

Naar mijn mening is een tether prima te gebruiken als "back-up" internetverbinding voor je laptop, mocht je ADSL er uit liggen, of ben je onderweg en is het belangrijk om wat mail te versturen vanaf je laptop. De providers hebben wel wat beters te doen dan om hun vaste klanten weg te gaan jagen omdat ze een keer hebben getetherd.

De limiet zal waarschijnlijk liggen bij buitensporig dataverkeer. Mocht je die grens overgaan zullen ze waarschijnlijk eerst proberen om je een data-stick aan te smeren en pas daarna afsluiten. Vergeet niet dat jij op zich een inkomstenbron voor ze bent en ze liever onofficieel oogluikend tetheren toestaan dan dat ze hun klanten zien vertrekken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:48
Denk ook dat je telefoon veel uitmaakt. Ik had tot juli jl een N95, en daar had ik meestal een goede verbinding. Nu met een iPhone 3GS vind ik de connectie naar 3G maar belabbert.

Afgelopen week naar Zandvoort geweest, sunpark, daar en in de omgeving geen 3G ontvangst. In mijn eigen woonplaats kan ik het mooi vergelijken met mijn N95, en ook hier is het ontvangst minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een waarschuwing voor Vodafone gebruikers:

Vodafone voert MITM(Man in the middle) aanvallen uit op http verbindingen. Ze injecteren een zogenaamde X-ASID header in je pagina verzoeken. Dit bevat informatie over je provider en een unieke string informatie die altijd hetzelfde blijft (zolang je dit vodafone abo hebt).

Ik heb flink lopen prutsen en een oplossing is de useragent spoofen als een desktop browser, dan mitm'ed vodafone niet. Ik heb geen flauw idee waarom ze het dan niet doen (en het geeft aan dat ze een mechanisme hebben om desktop en mobiele browsers van elkaar te onderscheiden).

Als iemand hier meer over weet (Vodafone Web Relations psst psst) dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mischien en te makkelijke vraag voor sommige.

Maar als ik moet kiezen tussen T-Mobile of KPN als provider met zowel 3G als GSM bereik.
Welke zou dan kwalitatief het beste zijn? ik lees heel veel tegenstrijdigheden op google..

En heb je met KPN Extra snel een hoger datalimiet dan KPN Totaal?

[ Voor 13% gewijzigd door Imperium op 01-11-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
KPN.. in huis heb ik nog 2 bars HSDPA ontvangst met KPN en met T-mob mag je bij het raam hangen om te bellen (GSM dus)..

In de trein/tunnels doet KPN het gewoon goed met ontvangst en verlies je op het traject rotterdam -> den haag geen verbinding. Tmob verliest bij elke tunnel of het stuk bij delft constant verbinding.. zegt dus iets over bereik/dekking van het netwerk.

Uiteraard zijn verschillende factoren de oorzaak, maar over het algemeen heb ik met KPN beter bereik dan met T-Mobile en vaker HSDPA met KPN. Factoren als welke mobiel heb je, welke omgeving ben je en hoe is het weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Chutney schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:11:
KPN.. in huis heb ik nog 2 bars HSDPA ontvangst met KPN en met T-mob mag je bij het raam hangen om te bellen (GSM dus)..

In de trein/tunnels doet KPN het gewoon goed met ontvangst en verlies je op het traject rotterdam -> den haag geen verbinding. Tmob verliest bij elke tunnel of het stuk bij delft constant verbinding.. zegt dus iets over bereik/dekking van het netwerk.

Uiteraard zijn verschillende factoren de oorzaak, maar over het algemeen heb ik met KPN beter bereik dan met T-Mobile en vaker HSDPA met KPN. Factoren als welke mobiel heb je, welke omgeving ben je en hoe is het weer..
Dat is zeker waar dat het ligt aan de omgeving etc.

Ik heb nu Vodafone en ik heb bijna nergens 3G binnen hier in Flevoland.. en dat is erg irritant als je even snel wat op wilt zoeken.. Alleen schrikt KPN mij een beetje af met zijn (idioot) strenge datalimieten..

heb je met KPN Extra snel een hoger datalimiet dan KPN Totaal?

[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 01-11-2009 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ik zit bij Telfort op het KPN netwerk :).. Surf en Mail.. 768Kbit.

Ontvangst is met Telfort is vergelijkbaar met KPN, broertje heeft namelijk wel KPN extra snel icm Touch HD en ik Surf en Mail icm Touch HD. Hebben vaak genoeg vergeleken om te zien dat we even veel bars hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:51:

Vodafone voert MITM(Man in the middle) aanvallen uit op http verbindingen. Ze injecteren een zogenaamde X-ASID header in je pagina verzoeken. Dit bevat informatie over je provider en een unieke string informatie die altijd hetzelfde blijft (zolang je dit vodafone abo hebt).

Ik heb flink lopen prutsen en een oplossing is de useragent spoofen als een desktop browser, dan mitm'ed vodafone niet. Ik heb geen flauw idee waarom ze het dan niet doen (en het geeft aan dat ze een mechanisme hebben om desktop en mobiele browsers van elkaar te onderscheiden).

Als iemand hier meer over weet (Vodafone Web Relations psst psst) dan hoor ik het graag :)
Mocht je Opera onder WinMo gebruiken, dan kun je de useragent spoofen. Tik about:config in je adresbalk, je ziet een enorme waslijst aan configuratie mogelijkheden. Daar ergens tussen staat ook de string welke info ie verstuurd over je browser en OS.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Chutney schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:02:
Ik zit bij Telfort op het KPN netwerk :).. Surf en Mail.. 768Kbit.

Ontvangst is met Telfort is vergelijkbaar met KPN, broertje heeft namelijk wel KPN extra snel icm Touch HD en ik Surf en Mail icm Touch HD. Hebben vaak genoeg vergeleken om te zien dat we even veel bars hebben :)
Telfort maakt dan ook gebruik van het KPN-netwerk. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Hoe zit het dan met Telfort en/of KPN? Ik las dat Telfort streaming verbiedt? Ik verbruik zo'n 10-20mb per dag. Niet zo spetterend veel. Bij Vodafone heb ik daar nooit last van en dat wil ik nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
MensionXL schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:12:
[...]

Telfort maakt dan ook gebruik van het KPN-netwerk. ;)
Dat zeg ik :)
Imperium schreef op maandag 02 november 2009 @ 10:50:
Hoe zit het dan met Telfort en/of KPN? Ik las dat Telfort streaming verbiedt? Ik verbruik zo'n 10-20mb per dag. Niet zo spetterend veel. Bij Vodafone heb ik daar nooit last van en dat wil ik nu ook niet.
Wat voor streams? Uitzendinggemist gaat hier prima via Telfort. Ik verbruik ongeveer 12MB per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Al vanaf 5 MB per dag vind Telfort dat veel. Ik zit gemiddeld tussen de 10-20 MB per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sorry, maar wat houdt dit concreet in (voor de leek)?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
jules schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 01:02:
Al vanaf 5 MB per dag vind Telfort dat veel. Ik zit gemiddeld tussen de 10-20 MB per dag.
Klachten gehad al dan bij 10-20MB per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij doen geen MITM attack. Wij “injecteren” geen data in de header. Wij gaan nog 'rigoureuzer' te werk: we passen de hele header aan en voeren een zogenaamd "Anonymous Subscriber ID" (ASID):
een identificatiecode in de http-header waarmee een gebruiker herkend kan worden en het toestel waarop hij werkt. Het gebruik van dit ID is uiteraard getoetst aan de Nederlandse privacy-wetgeving.

De header wordt aangepast om het voor ons mogelijk te maken het toestel te herkennen. Onze WAP proxy gebruikt die data om content die aangeboden gaat worden op het toestel van de klant te optimaliseren voor zijn specifieke merk en type toestel zodat uiteindelijk zoveel mogelijk mensen gebruik kunnen maken van het internet via hun toestel. Ook die mensen met toestellen die eigenlijk niet of niet volledig om kunnen gaan met http verkeer (geen volwaardige http browser).

De WAP proxy zal de website omzetten naar een formaat geschikt voor dat toestel waarna het toestel kan weergeven. Daar heeft de Proxy die ID voor nodig aangezien er specifieke instellingen bestaan voor vele merken en typen toestellen en wij de mogelijkheid willen hebben specifieke WAP gerelateerde instellingen te voeren per toestel.

De informatie wordt dus hoofdzakelijk door ons gebruikt voor WAP Proxy doeleinden. Daarom komt de ASID ook alleen boven bij gebruik van een mobiele telefoon. Een laptop met browser zou alle content onaangepast moeten kunnen verwerken, vandaar dat ASID niet gebruikt wordt bij gebruik van een laptop. De laptop zal door zijn browser logischerwijs geen optimalisatie nodig hebben vanuit de WAP Proxy vandaar het weglaten. De ASID wordt hoogstwaarschijnlijk ook doorgestuurd naar geselecteerde websites die geopend worden door een gebruiker om ook daar dezelfde functionaliteit te kunnen bieden (toestelherkenning en de bijbehorende optimalisatie).

We raden wel sterk af de useragent te spoofen op de beschreven manier. Het toestel zal dan herkend worden als een laptop, waarna wij throtteling (snelheidsbeperking) gaan toepassen op de aansluiting omdat dit dan gezien wordt als onjuist gebruik. Je kunt beter in de verbindingsinstellingen van het toestel de WAP proxy uitzetten (of in geval van bijvoorbeeld Windows for Mobile de Proxy alleen invullen voor gebruik bij het WAP protocol in plaats van deze server als algemene proxy in te stellen). Dan wordt de header ook niet meer aangepast voor zover wij weten (in ieder geval niet meer op deze manier).

Het uitzetten van de proxy zal niet zorgen voor throtteling.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens niet is tijd om juliie website aan tepassen ? bij Vodafone Prepaid zorgeloos internet staat er namelijk dat jullie een FUP hebben , terwijl het gewoon een vaste datalimiet is van 250 mb.

Behoorlijk misleidend hoe jullie dat op de website hebben staat:

De Zorgeloos Internet BloX is een internetbundel waarmee je 30 dagen zorgeloos kunt surfen, chatten en e-mailen, dag en nacht, wanneer je maar wilt, tegen een vaste prijs.

Wat zijn de voordelen?

Makkelijk: Aanmelden met 1 gratis sms'je en afmelden gaat automatisch.
Voordelig: Zorgeloos internetten voor slechts € 9,50 per maand.
Zorgeloos: Geen verrassingen achteraf, een vaste prijs per maand.
Flexibel: Elke maand een nieuwe bundel aansluiten.
Vrijheid: Internetten wanneer je wilt, dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:50:
Is het trouwens niet is tijd om juliie website aan tepassen ? bij Vodafone Prepaid zorgeloos internet staat er namelijk dat jullie een FUP hebben , terwijl het gewoon een vaste datalimiet is van 250 mb.

Behoorlijk misleidend hoe jullie dat op de website hebben staat:

De Zorgeloos Internet BloX is een internetbundel waarmee je 30 dagen zorgeloos kunt surfen, chatten en e-mailen, dag en nacht, wanneer je maar wilt, tegen een vaste prijs.

Wat zijn de voordelen?

Makkelijk: Aanmelden met 1 gratis sms'je en afmelden gaat automatisch.
Voordelig: Zorgeloos internetten voor slechts € 9,50 per maand.
Zorgeloos: Geen verrassingen achteraf, een vaste prijs per maand.
Flexibel: Elke maand een nieuwe bundel aansluiten.
Vrijheid: Internetten wanneer je wilt, dag en nacht.
De informatie op de website klopt en is volledig...

We hanteren namelijk geen vaste datalimiet van 250mb. Bij ‘Zorgeloos Internet’ geldt een ‘normaal gebruik’-clausule, dat wil zeggen dat het datagebruik niet tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:22:
[...]

Wij doen geen MITM attack. Wij “injecteren” geen data in de header. Wij gaan nog 'rigoureuzer' te werk: we passen de hele header aan en voeren een zogenaamd "Anonymous Subscriber ID" (ASID):
een identificatiecode in de http-header waarmee een gebruiker herkend kan worden en het toestel waarop hij werkt. Het gebruik van ID is uiteraard getoetst aan de Nederlandse privacy-wetgeving.
Wordt de gewraakte header alleen in de response toegevoegd, of wordt die header ook in de request meegestuurd? Dat eerst is geen probleem, maar dat tweede is natuurlijk een privacy-killer van jewelste.
We raden wel sterk af de useragent te spoofen op de beschreven manier. Het toestel zal dan herkend worden als een laptop, waarna wij throtteling (snelheidsbeperking) gaan toepassen op de aansluiting omdat dit dan gezien wordt als onjuist gebruik. Je kunt beter in de verbindingsinstellingen van het toestel de WAP proxy uitzetten (of in geval van bijvoorbeeld Windows for Mobile de Proxy alleen invullen voor gebruik bij het WAP protocol in plaats van deze server als algemene proxy in te stellen). Dan wordt de header ook niet meer aangepast voor zover wij weten (in ieder geval niet meer op deze manier).

Het uitzetten van de proxy zal niet zorgen voor throtteling.
:)
Dus, oplossing om toch lekker via je mobiel op je laptop te surfen is om op je PC de useragent te spoofen naar een mobiele client, en de proxy uit te zetten. Of gewoon een VPN-lijn naar je thuisserver trekken. Happy surfing!

Wanneer kappen telco's eens met dit soort gezeik? Bied gewoon internet aan, klaar. Om de kosten in de hand te houden kun je dan de snelheid cappen, of na een vooraf aangeven aantal GiB aan traffic per maand aan traffic de snelheid indammen. Dan hoef je je klanten ook niet te bedriegen met "zorgeloos" internet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:06:
[...]

We hanteren namelijk geen vaste datalimiet van 250mb. Bij ‘Zorgeloos Internet’ geldt een ‘normaal gebruik’-clausule, dat wil zeggen het datagebruik niet tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers. :)
Wat raar dan , want ik kijk op de data teller van mijn telefoon en ik krijg altijd een smsje bij de 200 mb.

En ben niet de enigste , op andere foras klagen gebruikers hier ook over.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=24&t=75511

http://www.mobilyz.com/fo...ox-vodafone-oproep-8.html

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/28058

En zo kan ik nog wel even doorgan.
Hier is absoluut geen sprake meer van een FUP , het is gewoon een DATALIMIET.

Ik gebruikte dit eerst ook met een lg viewty , toen verbruikte ik ongeveer 400 a 500 mb per maand zonder dat vodafone daar een probleem over maakte. Nu is dat onmoglijk omdat je na 200 mb een sms krijgt dat je je gebruik moet matigen En als je dan gewoon door surft dan word je blox gewoon afgesloten zonder je daarvan op de hoogte te stellen. Wanneer je erachter komt dat je blox is afgesloten is je hele beltegoed al leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op de reactie van Vodafone.

Ik maak geen gebruik van de proxy van vodafone (en nooit gedaan). En toch heb ik last van de MITM aanval van Vodafone (En ja, dit IS een MITM). Ik heb enkele testen gedaan met verschillende gespoofde (en niet gespoofde) user agents en merk geen verschil in snelheid.

En als ik een mobiele versie van een website wil zien dan ga ik daar wel heen. Ik verwacht van een ISP dat mijn pakketjes gewoon van a naar b komen zonder dat ik bang hoef te zijn voor MITM aanvallen.

Het zou ook erg prettig zijn als de ISP zich niet bezig zou houden met browser keuze van de klant en om die reden verbindingen te gaan knijpen of meer prioriteit te geven.
Fuzzillogic schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:17:
Wordt de gewraakte header alleen in de response toegevoegd, of wordt die header ook in de request meegestuurd? Dat eerst is geen probleem, maar dat tweede is natuurlijk een privacy-killer van jewelste.
Vodafone past het verzoek van de browser aan, elke site waar je heen gaat krijgt dus je unieke ID waarmee ze je kunnen volgen. Een soort super-cookie dus.

T-Mobile en KPN doen ook mee aan het hele ASID gebeuren. Maar injecteren de header alleen op aangemelde sites, Vodafone heeft besloten om de header gewoon bij alle sites te injecteren ipv een aanmeldprocedure.

De aanmeldpagina van T-mobile: http://www.t-mobile.nl/co...roduct-partners/asid.aspx

En hier de headers voor de liefhebber:
Met mobiele user agent:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
Accept-Language: en-us,en;q=0.5
Connection: keep-alive
Host: www.grc.com
User-Agent: Opera/9.7 (Windows Mobile; PPC; Opera Mobi/35166; U; en) Presto/2.2.1
Content-Length: 29
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
X-ASID: AB00WGfJSWG8/p
Cache-Control: max-age=43200

(ASID aangepast natuurlijk, maar zo ziet het er uit)

Met een desktop browser user agent:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Accept: text/html,application/xhtml+xml,application/xml;q=0.9,*/*;q=0.8
Accept-Language: en-us,en;q=0.5
Connection: keep-alive
Host: www.grc.com
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.1.4) Gecko/20091028 Ubuntu/9.10 (karmic) Firefox/3.5.4
Content-Length: 29
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded
Accept-Encoding: gzip,deflate
Accept-Charset: ISO-8859-1,utf-8;q=0.7,*;q=0.7
Cache-Control: max-age=43200

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:18
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:06:
[...]

We hanteren namelijk geen vaste datalimiet van 250mb. Bij ‘Zorgeloos Internet’ geldt een ‘normaal gebruik’-clausule, dat wil zeggen dat het datagebruik niet tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers. :)
Wil dat zeggen dat ik mijn geld terug kan vragen, want doordat jullie Internet Blox eenzuidig opzeggen en dan a 75 eurocent per kwartier mijn beltegoed gaan leegzuigen bij het opvragen van mijn email ben ik natuurlijk binnen notime door mijn tegoed heen. Of ga je dan zeggen dat het gemiddelde dataverbruik die maand toevallig rond de 25Mb was. Wat is die eigenlijk, geef is een range? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:02:
[...]

Wil dat zeggen dat ik mijn geld terug kan vragen, want doordat jullie Internet Blox eenzuidig opzeggen en dan a 75 eurocent per kwartier mijn beltegoed gaan leegzuigen bij het opvragen van mijn email ben ik natuurlijk binnen notime door mijn tegoed heen. Of ga je dan zeggen dat het gemiddelde dataverbruik die maand toevallig rond de 25Mb was. Wat is die eigenlijk, geef is een range? ;)
Dan zou ik ook graag mijn geld terug willen , bij mij is het namelijk 2 keer gebeurd dat ze mijn blox opeens hadden afgesloten. En ik had mijn gsm geen enkele keer als modem gebruikt en ook geen VOIP , hield mij netjes aan de voorwaarden. Nou was het niet echt een heel groot bedrag , iets van 18 0 19 euro , maar is toch zonde van het geld.

Na bijna 2 jaar er gebruik van te hebben gemaakt , ben ik er maar mee gestopt , het was gewoon niet tedoen. En ik gebruikte nog wel een lg viewty , wat niet eens een echte smartphone is...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:36:
Vodafone past het verzoek van de browser aan, elke site waar je heen gaat krijgt dus je unieke ID waarmee ze je kunnen volgen. Een soort super-cookie dus.
Gadverdamme! En dan ook zeggen dat ze zich aan de "wettelijke regelgeving" houden. Nouja, dat zal wel, maar ze maken het vervolgens voor anderen wel véél makkelijker om jouw privacy te schaden! En reken maar dat dat gebeurt :(
Volgens de documentatie is het nummer zelfs aan je SIM-kaart gekoppeld.
T-Mobile en KPN doen ook mee aan het hele ASID gebeuren. Maar injecteren de header alleen op aangemelde sites, Vodafone heeft besloten om de header gewoon bij alle sites te injecteren ipv een aanmeldprocedure.
Thanks for the info. Ik zit bij T-Mobile, en dit soort crap kan dus dus absoluut niet waarderen. Ik ga ze binnenkort maar eens een mail sturen, met verzoek tot opheldering, en om te kijken of je je ook kunt afmeldn van dit soort ranspraktijken. Ook ben ik benieuwd wat het CBP hiervan vindt. En de consumentenautoriteit.

Overigens kunnen ze deze drek niet toepassen op https. Een proxy over https gebruiken zou je dus verschonen van deze crap.

[ Voor 5% gewijzigd door Fuzzillogic op 03-11-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:36:

En hier de headers voor de liefhebber:
[...]
Kan je eens een testrun draaien vanaf je mobiel via A de verbinding van Vodafone en B via WLAN. Dan pas kun je goed 1:1 de header vergelijken lijkt me.

Ik zal eens kijken of ik dit via mijn HTC Touch kan doen over Telfort verbinding. Ik zag dat je www.grc.com gebruikte...

Helaas, die site is te zwaar voor m'n phone :X M'n Touch Diamond is helaas gestuiterd, die zou dit ongetwijfeld wel aangekund hebben

[ Voor 14% gewijzigd door jules op 03-11-2009 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Man man man, wat ben ik BLIJ dat ik op tijd weg ben van Vodafone.
Dat prepaid gedoe was al shit (zeker 40 euro daar aan verspilt) maar HTML injection is al helemaal NOT DONE, IMO.

Ik heb het al eerder gepost, maar ik vertel het nog maar eens (om soon to be ex-vodafone prepaid klanten te informeren). Buiten dat het bereik shit is, ben ik behoorlijk tevreden over mijn Ben sim-only 'pakket' van 12.50E (10E voor internet, 2.50E voor 75/75 bellen/sms).

De snelheid van Ben is perfect, 1000-1300kbit download en 384kbit upload, en ik heb deze maand al vele GB's aan traffic gemaakt (ik zit 2 weken zonder vast internet), geen kik, geen lagere internet snelheid, niets.

Jammer van het bereik, vooral in de trein of in een bus is het bereik zeer matig, maar voorderest niets dan lof voor Ben! En zodra je er vanaf wil (nieuw abbo inclusief telefoon ofzo), je zit nergens aan vast. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door SirNobax op 03-11-2009 23:34 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Chutney schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:21:
[...]

Klachten gehad al dan bij 10-20MB per dag?
Begin dit jaar 2 brieven gehad. De eerste vanwege 1,2 GB (oke, kan ik me iets bij voorstellen, was voor mij ook een uitzondering) en eentje over +300 MB (uit mijn hoofd). (10 MB per dag dus)

Ze gaven aan dat het gemiddeld gebruik rond de 50 MB was en dat ik maar rond die hoeveelheid moest gaan zitten :s. Heb me er uiteindelijk weinig van aangetrokken en sindsdien ook niks meer over gehoord. De rest van het jaar tussen de 300 en 600 MB per maand verbruikt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:12:
[...]
Kan je eens een testrun draaien vanaf je mobiel via A de verbinding van Vodafone en B via WLAN. Dan pas kun je goed 1:1 de header vergelijken lijkt me.

Ik zal eens kijken of ik dit via mijn HTC Touch kan doen over Telfort verbinding. Ik zag dat je www.grc.com gebruikte...

Helaas, die site is te zwaar voor m'n phone :X M'n Touch Diamond is helaas gestuiterd, die zou dit ongetwijfeld wel aangekund hebben
Ik gebruikte idd de shieldsup rommel van GRC omdat dat het eerste was dat in me opkwam. Na een zoekopdracht bij google kwam ik een iets minder belastende variant tegen: http://pgl.yoyo.org/http/browser-headers.php

Volgens het ASID 'Cookbook' van t-mobile doet Telfort niet mee aan het ASID gebeuren, en doen KPN en T-mobile dit alleen voor aangemelde sites. Misschien is dit zelfs iets erger omdat je nooit zal weten welke sites deze informatie wel en niet krijgen.
SirNobax schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:30:
Man man man, wat ben ik BLIJ dat ik op tijd weg ben van Vodafone.
Dat prepaid gedoe was al shit (zeker 40 euro daar aan verspilt) maar HTML injection is al helemaal NOT DONE, IMO.
Even voor de duidelijkheid: het gaat hier niet om HTML injection maar om HTTP request header injection. Ik ben nog niet achter een HTML vervalsing gekomen, maar het zal me na deze ontdekking zeker niet meer verbazen...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 16:35

Saven

Administrator

Hm ik las net in de OP iets waar ik niet zo vrolijk van werd: Extra kosten bij Hi voor streaming video en audio.
Ik kan nergens terugvinden hoe hoog deze kosten zijn, en daar staat nergens duidelijk iets over vermeld.

Is er misschien iemand die hier wat meer duidelijkheid in kan geven? Bedankt :)

edit:
Streaming

Vanaf 1 februari 2009 is streaming onderdeel van de Eindeloos Online bundel. Dit geldt ook voor alle klanten die op dit moment een Eindeloos Online bundel hebben. Je hoeft dus niet meer extra voor streaming te betalen.

Streaming op je mobiel is geluid of video ophalen terwijl jer naar luistert of kijkt. Bijvoorbeeld radio luisteren via je mobiel (Tunin FM), Youtube of andere videosites. Wanneer je een video of geluidsbestand eerst download en opslaat op je mobiel en daarna afspeelt, is er geen sprake van streaming.
Bron: http://www.hi.nl/web/show/id=212976

[ Voor 50% gewijzigd door Saven op 04-11-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:28:
[...]Dan zou ik ook graag mijn geld terug willen , bij mij is het namelijk 2 keer gebeurd dat ze mijn blox opeens hadden afgesloten. En ik had mijn gsm geen enkele keer als modem gebruikt en ook geen VOIP , hield mij netjes aan de voorwaarden. Nou was het niet echt een heel groot bedrag , iets van 18 0 19 euro , maar is toch zonde van het geld.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Dit staat in de voorwaarden van Vodafone:

- Bij ‘Zorgeloos Internet’ geldt een ‘normaal gebruik’-clausule, dat wil zeggen het
datagebruik niet tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde
datagebruik van alle gebruikers (exclusief het gebruik van de Contractant die deze clausule
overtreedt).

Het gaat me speciaal om deze zin:

(exclusief het gebruik van de Contractant die deze clausule
overtreedt).

M.a.w. Kan dan het gemiddelde datagebruik nooit stijgen en is er dus gewoon sprake van een vaste datalimiet.
Of zie ik dit verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Zoals ik het lees wordt alleen het datagebruik van mensen die >10x gemiddeld verstoken niet meegeteld voor dat gemiddelde. Dus iemand die 10TiB erdoor weet te jagen zal het er voor de rest niet beter op maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:27:
Dit staat in de voorwaarden van Vodafone:

- Bij ‘Zorgeloos Internet’ geldt een ‘normaal gebruik’-clausule, dat wil zeggen het
datagebruik niet tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het gemiddelde
datagebruik van alle gebruikers (exclusief het gebruik van de Contractant die deze clausule
overtreedt).

Het gaat me speciaal om deze zin:

(exclusief het gebruik van de Contractant die deze clausule
overtreedt).

M.a.w. Kan dan het gemiddelde datagebruik nooit stijgen en is er dus gewoon sprake van een vaste datalimiet.
Of zie ik dit verkeerd ?
Nee dat zie je helemaal goed , er is gewoon een vaste datalimiet , dat van het gemiddelde dataverbruik is gewoon helemaal nep. bij de 200mb krijg je een smsje dat je verbruik moet aanpassen en bij de 250 mb word je blox zonder waarschuwing gewoon afgesloten. Een blox gebruiker kan dus nooit meer dan 250 mb verbruiken , waardoor het gemiddelde gebruik nooit hoger kan uitvallen dan die 250 mb. Vodafone kan zeggen wat ze willen maar er is geen FUP het is gewoon een harde datalimiet. Om duidelijk tezijn ik heb het over Prepaid , met abbo is er wel een echte FUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Volgensmij hebben de algemene voorwaarden (Vodafone/zorgeloos internet blox) m.b.t. "niet meer dan 10X het gemiddelde gebruik" geen rechtsgeldigheid omdat Vodafone niet kenbaar maakt wat dat gebruik is.
Om je ergens aan te houden zal men kenbaar moeten maken waar je je aan moet houden.

Als je dan ook nog de op zijn minst misleidende reclame uitingen ziet:

"Je GEEN ZORGEN maken over de KOSTEN. Dan is een VAST bedrag per maand iets voor jou. Dat kan met de ZORGELOOS Internet Blox voor € 9,50 per maand".

"De Zorgeloos Internet Totaal BloX is een internetbundel waarmee je 30 dagen ZORGELOOS kunt surfen, chatten en e-mailen, DAG EN NACHT, WANNEER JE MAAR WILT, tegen een VASTE prijs. Ook VoIP is GEEN probleem".

Ik weet ook wel dat reclame uitingen door de snelle marketing jongens bedacht worden en vaak zoniet altijd tot doel hebben klanten te lokken , maar dan moet je wel duidelijk zijn in je algemene voorwaarden en niet "niet meer dan 10X het gemiddelde gebruik" zonder te zeggen hoe hoog dit gebruik is.

Vodafone zal wel zeggen dat dit (de fup) aan verandering onderhevig is maar juist een telco zou toch in staat moeten zijn om dit aan hun klanten duidelijk te maken via: sms , de eigen internet pagina van VF, op de nieuwe rekening (op papier/online) , mail , bellen , etc. , etc........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Vodafone maakt van te voren kenbaar wanneer je de limiet overschrijdt. Zo kreeg ik vorig jaar april een SMS-bericht binnen dat ik m'n limiet had overschreden. 3 maanden achter elkaar had ik een dataverbruik van ± 500MB per maand, hiervoor zijn geen extra kosten in rekening gebracht.

Toegegeven, het zit onduidelijk in elkaar maar je wordt wel op de hoogte gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaMarcus schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:17:
Vodafone maakt van te voren kenbaar wanneer je de limiet overschrijdt.
Dat moet van de overeenkomst, maar dat is in mijn geval niet gebeurd. Sterker nog, Mw. Vodafone Klantenservice beweert dat dat hoeft helemaal niet. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Had op mijn prepaid kaartje wel bericht gehad dat ik mijn verbruik moest matigen "Matig je internetgebruik. Je hebt bijna de grens voor deze Blox bereikt". Verder geen aanvullende informatie over de grens zelf. Daarna zonder verdere waarschuwing een week later afgesloten. Al mijn resterend beltegoed was binnen een dag weggewerkt door Vodafone.
Kortom, bij prepaid wordt niet duidelijk en correct gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Nu online

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

troftnom schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:22:
Had op mijn prepaid kaartje wel bericht gehad dat ik mijn verbruik moest matigen "Matig je internetgebruik. Je hebt bijna de grens voor deze Blox bereikt". Verder geen aanvullende informatie over de grens zelf. Daarna zonder verdere waarschuwing een week later afgesloten. Al mijn resterend beltegoed was binnen een dag weggewerkt door Vodafone.
Dat kan ik bevestigen... een plots stopzetten/aflopen van Blox (was sms gewend) en vervolgens zo`n 15 euro beltegoed verkwist met enkele keren per dag mijn werkrooster en mail opvragen.. :(

Ook heb ik ooit eens een waarschuwing voor 'thethering oid' gekregen. Hier meteen over gemaild en support gaf aan dat het idd een fout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt nu wel veel gepraat wat er allemaal slecht is. Maar, welke provider moet ik nou nemen als ik echt veel internet op mij telefoon?
Ik heb nu tmobile met de 1 mbit bundel maar door die 2 gb ben ik redelijk snel heen en dan wordt het echt traag (384 kbps). Ook ben ik niet te spreken over het bereik.
Wat is dan de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Als je ook al snel door die 2GiB heen gaat (hoe doe je dat?..) dan denk ik dat je voorlopig buiten alle normale consumentenabonnementen valt. Mij dunkt dat je dan naar zakelijke oplossingen moet kijken, en die zullen beslist niet goedkoop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
2Gb is bij smartphone gebruik behoorlijk wat, volgens mij kun je het voor 15 euro weer laten resetten in snelheid bij Tmobile. Een alternatief zou een mobiel internet abo voor de laptop kunnen zijn, die sim werkt vast ook in je toestel. Al zullen de beltarieven wel heel anders zijn. Bij de meeste providers hebben die abo's ook een datalimiet echter (van zo'n 2.5Gb), al lijkt Tmobile er een te hebben waarbij er geen limiet is voor 60 euro per maand.
Het is maar wat je er aan uit wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op donderdag 05 november 2009 @ 22:22:
Zo is het natuurlijk wel makkelijk geld verdienen voor vodafone , je bent al de zoveelste waarbij dit gebeurt is.

Onbegrijpelijk trouwens dat in nederland dit gewoon is toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Fuzzillogic schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 07:02:
Als je ook al snel door die 2GiB heen gaat (hoe doe je dat?..) dan denk ik dat je voorlopig buiten alle normale consumentenabonnementen valt. Mij dunkt dat je dan naar zakelijke oplossingen moet kijken, en die zullen beslist niet goedkoop zijn.
Lol, zit me ook af te vragen hoe je dat doet. Zit wel eens 1-2 uur per dag Nu.nl af te struinen, oke, toegegeven, niet de zwaarste site, maar dan verzet ik al wel snel 10-20 mb. Mail is wellicht 1MB (je wilt natuurlijk niet alles op je telefoon downloaden). Wellicht es een aanrader om te kijken met welke applicaties je veel data verbruikt en dat gebruik een beetje in te dammen?
Verder val je met je gebruik niet echt meer onder de consumenten abo's zoals hier al reeds eerder gezegd. Wat de aanbiedingen op zakelijk gebied zijn is mij echter onbekend. Hier zul je zelf naar moeten kijken. Voor hier is het wel interessant om terug te koppelen wat het aanbod is natuurlijk, dan zijn wij ook wat meer op de hoogte.
Daarnaast vraag ik me af of de simmetjes voor internet op de laptop ook te gebruiken zijn om te bellen. Heb zo'n vermoeden dat je daar alleen een internet connectie mee kan opzetten en deze geen nummer hebben. Er zijn ook dual sim telefoons, waarbij je een sim voor de data kan instellen en de ander om te bellen? Het een en ander is echter wel erg rigoureus, weet niet of je daar op zit te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Sommige mensen zijn verbaasd over het data gebruik dat je vandaag de dag met een redelijke smartphone er door heen jaagt.

Hieronder een lijstje met wat voorbeelden van zaken die ik op mijn smartphone doe:

- YouTube in de browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.

De hierboven genoemde zaken kosten samen al 64 MB en verstook je dus in 50 minuten.

Zou je dit iedere dag 50 minuutjes doen kom ik aan:

30 dagen X 64 MB = 1920 MB dus al bijna 2 GB.

De volgende zaken die ik ook met mijn gsm doe heb ik nog niet eens mee geteld:
Surfen (zoals bijv. buienradar.nl of nu.nl) , Twitter , push mail , instant messaging (zoals bijv. Windows Live Messenger) , tethering (gsm als modem voor bijv. laptop) , google maps , downloaden van podcasts , etc. , etc......

Zo zie je dat zelfs wanneer je niet eens alle zaken telt die data kosten je al met redelijk gemak aan 2 GB of meer uit komt.Gelukkig zit ik bij T-mobile en die doen niet moeilijk over hoeveel en op welke wijze je de data
verstookt (alleen vind ik het 3g bereik zwaar tegenvallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Bij Hi of KPN wordt streamen je sowieso bijna onmogelijk gemaakt met die lage snelheid :O
Mogen ze wel iets aan gaan doen. De youtube app zit niet voor de sier op je mobiel neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
janzeeschuimers schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:10:
Sommige mensen zijn verbaasd over het data gebruik dat je vandaag de dag met een redelijke smartphone er door heen jaagt.
Ik zie het al, het verschil zit in Youtube gebruik. Daar kom ik zelden en mijn verbruik zit dan ook meer tussen de 500 tot 1000Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

janzeeschuimers schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:10:

[...] (heel verhaal over data verbruik van streaming)
Je noemt voornamelijk streaming op. En ja, dat gaat heel hard ja. Als je dat verminderd, heb je een groot gedeelte van je data verbruik ingekrompen :). Ik vind het ook niet zo gek dat Telfort het in zijn voorwaarden vermeld heeft dat het niet mag. Dat het nog steeds kan ben ik wel happy om. Die ene keer dat je het eens wil gebruiken kan het gewoon, zonder dat je meteen op je vingers getikt word. Zolang je het maar niet overdrijft...

En streaming video bekijken op je telefoon... Tsja, ik vind het toch wel klein allemaal. Streaming audio... Loop niet echt warm van die geluidskwaliteit. Dan liever de radio functie aan, ofwel de mp3 speler.

Een andere zware optie zou kunnen zijn als je heel veel foto's maakt en die via bijv Twitter online zet. Of wellicht je telefoon regelmatig online volledig backupt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
jules schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:23:
[...]

Je noemt voornamelijk streaming op. En ja, dat gaat heel hard ja. Als je dat verminderd, heb je een groot gedeelte van je data verbruik ingekrompen :).
@jules
Ik stream echt niet alleen , de volgende zaken doe ik ook met mijn gsm en die heb ik nog niet eens mee geteld bij mijn data verbruik:
Surfen (zoals bijv. buienradar.nl of nu.nl) , Twitter , push mail , instant messaging (zoals bijv. Windows Live Messenger) , tethering (gsm als modem voor bijv. laptop) , google maps , downloaden van podcasts , etc. , etc......

nb.Stond ook al in mijn post vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 12:02
Ik heb even een vraag, is tetheren nog steeds niet toegestaan op T-Mobile?

En zo ja, wat als ik via Wi-Fi Router (Heb een HD2 besteld) m'n iPod Touch eraan hang, krijg ik dan alsnog problemen? (Ik begrijp dat dit alsnog als tetheren geld, maar het kan nooit enorm veel verbruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
M-en-M schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 17:49:
Ik heb even een vraag, is tetheren nog steeds niet toegestaan op T-Mobile?

En zo ja, wat als ik via Wi-Fi Router (Heb een HD2 besteld) m'n iPod Touch eraan hang, krijg ik dan alsnog problemen? (Ik begrijp dat dit alsnog als tetheren geld, maar het kan nooit enorm veel verbruiken)
Volgensmij is dat altijd toegestaan geweest bij T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag toch aannemen dat we uiterlijk over een paar jaar mobiele abo's hebben zonder datalimiet, net zoals kabel/adsl zich 5 jaar geleden ontwikkeld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:16:
Ik mag toch aannemen dat we uiterlijk over een paar jaar mobiele abo's hebben zonder datalimiet, net zoals kabel/adsl zich 5 jaar geleden ontwikkeld heeft?
Dat mag ik hopen ja...

Al heb ik vroeger nooit last van het hele FUP gebeuren op de ouderwetse pc O-)
Nu sowieso gewoon downloaden zoveel je wilt.

Ik vind het qua mobiele i-net abbo's maar ingewikkeld worden :(
Ik ben bijna toe aan een nieuw abbo/nieuwe gsm en wil deze keer wel i-net erbij. Heb geen flauw idee hoeveel ik ga gebruiken en geen zin in extra kosten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:09:
[...]

Al heb ik vroeger nooit last van het hele FUP gebeuren op de ouderwetse pc O-)
Ik ook niet, jaar lang 24/7 de download tot de max vol getrokken, niets gehoord. Wellicht dat ze (Wanadoo) daar nog geen of nauwelijks controle mogelijkheden voor hadden? :+
Na een jaar vond ik het wel prima, na jaren lang niks meer gedaan te hebben was ik onlangs wel weer eens benieuwd hoe mijn huidige Telfort 20mbit het vol hielt. +170GB op een dag is geen probleem lijkt het. Daarom verbaasde het me des te meer dat ze (Telfort) me begin dit jaar 2 waarschuwingsbrieven binnen korte tijd stuurden.

Ach ja, boontje komt om zijn loontje, m'n Touch Diamond is stuQue, heb op m'n backup HTC Touch alleen GPRS tot mijn beschikking :X. Eens kijken of ik nog eens zo veel geld wil uitgeven voor een leuke smartphone. Voorlopig helaas andere prioriteiten... Op zich heeft die Touch wel voordelen, hij gaat met gemak 4 dagen mee. Dat was met de TD wel anders, die kon binnen 2-4 uur al leeg zijn, gemiddeld lag ie iedere dag wel aan de lader. Bij normaal gebruik krap 2 dagen.

[ Voor 10% gewijzigd door jules op 06-11-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:55
Ik gebruik Rabo Mobiel Prepaid icm een Huawei dongle (unlocked 45 euro via Ebay). Voor 10 euro per maand heb je 750MB internet. Ze zeggen wel dat het GPRS is, maar ik zit op HSDPA met zo'n 130kbyte/sec download. Upload is 12bkyte/sec.

Je kunt deze per maand aan/uit zetten dmv een sms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:30
ik gebruikt T-Mobile Web N Walk Standard ( Down: 384Kbit UP: 64Kbit)
Ben er zeer tevreden mee, haal altijd de maximale snelheid en mag het "onbeperkt" gebruiken
T-Mobile hanteert geen datalimiet en geen fair-use policy.

Tevens mag ik hem ook als modem gebruiken zonder enige limiet.
ik betaal een €10,- per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouTer14 schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:07:
Ben er zeer tevreden mee, haal altijd de maximale snelheid en mag het "onbeperkt" gebruiken

Ik zou ook geen fup hanteren als ik nergens dekking had :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:36:
[...]
Tmobile heeft het slechtste netwerk van de drie, maar nergens dekking is zeer overdreven.
Hun mobiel internet voorwaarden zijn gewoon het beste, en daar loopt de rest nog altijd achteraan, dat mag echt wel gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Verwijderd schreef op zondag 08 november 2009 @ 14:36:
[...]

Is "een beetje" overdreven maar de dekking van het 3g netwerk van T-mobile moet gewoon verbeteren.
Want hoe goed de voorwaarden ook zijn bij TM (geen datalimiet en voip en modemgebruik toegestaan) , je hebt hier nu eenmaal niks aan als het bereik slecht is.

Ik heb zelfs sterk de indruk dat TM op het moment meer geld steekt in reclame voor mobiel internet dan in het mobiele 3g netwerk zelf.Dit zal op de korte termijn misschien nog voor groei gaan zorgen maar op den duur zal TM klanten gaan verliezen en tot minder of zelfs bijna geen nieuwe abonnees meer gaan leiden.
Vraag maar eens in je omgeving hoe ze over de ontvangst vanTM denken , dan is het antwoord 9 van de 10 keer:"slecht".Ook als je vraagt hoe het met de netwerken in Nederland is gesteld zal KPN en Vodafone altijd de twee eerste plaatsen bezetten en T-mobile altijd de laatste.

Het grappige aan dit verhaal is dat het gsm netwerk van T-mobile helemaal niet onder doet voor de rest maar dat het alleen het 3g netwerk is dat onder de maat presteert.Toch zal het beeld alleen maar blijven groeien dat het hele netwerk van TM niet deugd omdat juist het 3g gebruik sterk toeneemt.
Dus mijn tip aan TM is spendeer niet alleen geld aan reclame voor mobiel internet maar ook geld (of tenminste meer dan nu het geval is) aan het 3g netwerk zelf anders krijg je vroeg of laat de deksel op je neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Wie heeft er hier ervaring met 'HI eindeloos online' en 'Hi eindeloos Online XtraSnel' . Graag zou ik weten
of je hier ook duidelijk het verschil tussen merkt qua snelheid en hoe men dat dan zou kunnen omschrijven, of eventueel aan kan tonen met een korte video!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:42

Snippertje

Light up your life

Novadecasa schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:02:
Wie heeft er hier ervaring met 'HI eindeloos online' en 'Hi eindeloos Online XtraSnel' . Graag zou ik weten
of je hier ook duidelijk het verschil tussen merkt qua snelheid en hoe men dat dan zou kunnen omschrijven, of eventueel aan kan tonen met een korte video!?
Ik heb extra snel even gehad, ben goed te spreken over de snelheid. Speedtest gedaan op mijn iphone en ik kwam vrijwel altijd boven de 900kbit. Nu heb ik gewoon eindeloos online en haal ik overal gewoon 340 ongeveer.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Novadecasa schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:02:
Eindeloos Online hier.
Snelheid is niet super vergeleken met andere providers, maar wel OK. Ook redelijk goedkoop (eerste jaar 2,50 en 2e jaar 9,95 per maand).
Streamen bij Youtube gaat dus niet altijd even soepel :P

Niet dat je dat veel kan doen, want ook Hi heeft een FUP voor de traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WouTer14 schreef op zondag 08 november 2009 @ 12:07:

Dit klinkt zeer goed. Is het netwerk ook helemaal open (ben niet zo thuis in mobiel internet)? Dus kan je bijv. ook een RDP sessie draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:37:
[...]

Is het netwerk ook helemaal open (ben niet zo thuis in mobiel internet)? Dus kan je bijv. ook een RDP sessie draaien?
Ja. Niet dat je dat wilt, daar is de latency te hoog voor. Maar als het moet, dan kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vriend van mij heeft T-Mobile, kwa bereik is hij er wel tevreden over. Echter is dit waarschijnlijk gebaseerd op de gesprekken die hij er mee voert, niet kwa data. Verder heeft hij wel behoorlijk wat problemen met z'n ik dacht N96. Mooi toestel enzo, maar instabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Goed. Ik heb contact opgenomen met T-Mobile over de X-ASID-header, en ik kreeg snel antwoord. Ik heb een webpagina over de ASID-header gemaakt met alle info die ik er nu over heb.

Belangrijkste nu is denk ik:

T-Mobile gebruikers kunnen de ASID-header uitschakelen door "ID uit" te SMS'en naar 1310.

Kunnen mensen bij andere providers ook hun ongenoegen kenbaar maken? Wellicht is er ook een opt-out mogelijk, of kunnen we een opt-in forceren!

Met dank aan C.Mongler voor het onder de aandacht brengen hiervan!

[ Voor 4% gewijzigd door Fuzzillogic op 09-11-2009 18:21 . Reden: linkje gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Dank, Fuzzillogic :)

T-Mobile sms't terug:
Vanaf nu wordt uw anonieme ID niet meer meegestuurd bij mobiel internet
Leuke marketing weer ook, want "anonieme ID" is nogal tegenstrijdig.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Saven schreef op zondag 08 november 2009 @ 23:56:
[...]

Eindeloos Online hier.
Snelheid is niet super vergeleken met andere providers, maar wel OK. Ook redelijk goedkoop (eerste jaar 2,50 en 2e jaar 9,95 per maand).
Streamen bij Youtube gaat dus niet altijd even soepel :P

Niet dat je dat veel kan doen, want ook Hi heeft een FUP voor de traffic
Heb zelf ook eindeloos online, maar was vooral benieuwd naar het verschil met XtraSnel eindeloos online van HI.
Het streamen van video's online moet daar toch wel haalbaar zijn, alleen ken ik de voorwaarden van de daarbij bijbehoren FUP niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen KPN en Telfort. qua bereik doen ze uiteraard niet onder voor elkaar (zelfde netwerk toch?)

Telfort is aanzienlijk goedkoper op het moment met een bepaalde telefoon.. Ik gebruik internet om te youtuben, veel surfen, en af en toe wat streamen (sporadisch)

Is Telfort nog steeds de beste kandidaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 09:51
Imperium schreef op woensdag 11 november 2009 @ 02:42:
Ik zit te twijfelen tussen KPN en Telfort. qua bereik doen ze uiteraard niet onder voor elkaar (zelfde netwerk toch?)

Telfort is aanzienlijk goedkoper op het moment met een bepaalde telefoon.. Ik gebruik internet om te youtuben, veel surfen, en af en toe wat streamen (sporadisch)

Is Telfort nog steeds de beste kandidaat?
youtuben is toch streamen?
Verder zou ik je niet kunnen adviseren.. Ik ken de snelheden niet uit mn hoofd.. Geloof alleen dat je bij Telfort geen push-mail mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-10 13:08
Even iets van een samenvatting van veel van de info in dit topic, heel in het kort, vrij onvolledig en onder voorbehoud van fouten.

- Hi = 384Kbit/s, behoorlijk traag, streaming is maar krap aan mogelijk op lage res. 10 euro / maand.
- Hi Xtrasnel = 1Mbit/s, redelijk vlot maar 15 pleuro kosten per maand.
- Telfort = 768Kbit/s, sneller dan Hi normaal dus en hetzelfde netwerk. 10 euro / maand.
- Vodafone = 3.6Mbit/s, in theorie veruit de snelste, maar de praktijk fluctueert sterk uiteraard. 10 euro per maand.
- T-mobile = 384Kbit/s, gelijk aan Hi normaal, maar het bereik schijnt minder te zijn in dunbevolkte gebieden. 10 euro/maand.
- T-mobile snel = 1Mbit, gelijk aan Hi Xtrasnel, 15 euro/maand.

De Fair Use Policies, datalimieten en limitaties op streaming / push mail / tethering weet ik zo niet uit mijn hoofd, dus let ook daar goed op. Meldingen hiervan zijn ook erg tegenstrijdig. Daar waar de één na 250MB gebruik met een waarschuwing, snelheidsverlaging of zelfs afsluiting te maken krijgt, kan de ander gerust 2Gb per maand verstoken. Het zelfde geldt voor tethering: officieel mag het bij verscheidene aanbieders niet, maar er wordt niet altijd actie ondernomen als je het toch doet.

Het bereik is ook van invloed, en dat valt moeilijk te voorspellen op een bepaalde locatie, vooral in de dunbevolktere gebieden. Uiteindelijk blijft het dus deels een gok wat je krijgt.

Al met al blijkt wel dat mobiel internet nu nog in de kindertijd zit, net als internet 8 jaar terug. Datalimieten, vaag omschreven voorwaarden, sterk wisselende kwaliteit/snelheid, enzovoort, enzovoort. De komende 2-3 jaar zal het een stuk beter worden. Maar je kunt ook nu al geluk hebben en zonder enig probleem mobiel internetten.

Zelf ga ik met mijn eerste smartphone (HTC Touch HD2) maar voor Vodafone, en dan hopen dat de snelheid echt zo hoog is en de limieten/voorwaarden allemaal een beetje meewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
Fuzzillogic schreef op maandag 09 november 2009 @ 01:32:
[...]

Ja. Niet dat je dat wilt, daar is de latency te hoog voor. Maar als het moet, dan kan het.
De latency is vrij goed, ik heb in groningen goed HSDPA ontvangst en dit geeft mij
bijna constand een latency van 80 á 100 MS.

Weet niet als dit te hoog is voor RDP.

@grizzlybeer

Ja alle poorten staan open.

[ Voor 5% gewijzigd door WouTer14 op 11-11-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFrenk
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 20:39
Hoeveel MB trekt een gemiddelde navigatiesessie via Google Maps nu eigenlijk? Ik zit te kijken voor een Hi "Eindeloos" Online Xtra Snel abonnement. Maar twijfel aan dat limiet van gem. 200MB.

Verder zal ik voornamelijk wat surfen, de standaard dingen als de nieuwssites, twitter, misschien wat FM streaming. Alle andere fancy dingetjes zal ik waarschijnlijk toch wel via WiFi doen.

Zou die bundel dan wat voor me zijn? Ik wil eigenlijk wel op het KPN netwerk blijven vanwege goed bereik thuis en onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Binnenkort ga ik mijn abbonement verlengen, momenteel maak ik ook al gebruik van Eindeloos Online van HI, straks wil ik ook graag weer gebruik maken van internet.

Vandaag gesproken met een medewerker bij Belcompany en daar gaf men aan, na het duidelijk na vragen hierover, dat het data limiet van zowel Eindeloos Online als Eindeloos Online XtraSnel het zelfde zijn, bij de laatste betreft het dus alleen maar de positieve verandering qua snelheid.

Momenteel heb ik nog geen problemen of meldingen gehad wat betreft de FUP (fair use policy), maar straks
wil ik waarschijnlijk een HTC HD2 gaan gebruiken en dan o.a. de Youtube app toch ook kunnen gebruiken.
Met een beetje surfen op verschillende fora, emails verzenden en ontvangen zal je, vermoed ik, niet in de problemen komen. Maar wanneer het streamen van video's ,zoals via de Youtube app, onder het gebruik valt zal dit toch wel in het gedrag komen, het gebruik neemt immers flink toe, toch?

Heeft KPN Surf overigens dezelfde eigenschappen wat betreft de FUP en is de kans dat ik in de problemen kom met de FUP van HI wel degelijk aanwezig wanneer ik gebruik van de Youtube app?

Overigens vind ik het toch een soort van 'misleiding' wanneer men wel de snelheid opschroeft, zoals bij Eindeloos Online XtraSnel, maar niet het data limiet opkrikt. Dit heeft mijn inziens tot gevolg dat er in een kortere periode, door de toename van de snelheid, eerder over de bundel zal worden gegaan omdat het data limiet hetzelfde blijft.

EDIT: Hoe is de HSDPA dekking van HI over het algemeen? Is er trouwens voor het optimaal gebruik kunnen maken van HSDPA een vrij 'nieuwe' simkaart nodig die hiervoor geschikt is? Ik heb namelijk nog een simkaart die al jaren oud is, circa 6 jaar. Ik heb eens begrepen dat het kan zijn dat de simkaart daar niet geschikt voor kan zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Novadecasa op 11-11-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Novadecasa schreef op woensdag 11 november 2009 @ 19:25:
Binnenkort ga ik mijn abbonement verlengen, momenteel maak ik ook al gebruik van Eindeloos Online van HI, straks wil ik ook graag weer gebruik maken van internet.

Vandaag gesproken met een medewerker bij Belcompany en daar gaf men aan, na het duidelijk na vragen hierover, dat het data limiet van zowel Eindeloos Online als Eindeloos Online XtraSnel het zelfde zijn, bij de laatste betreft het dus alleen maar de positieve verandering qua snelheid.

Momenteel heb ik nog geen problemen of meldingen gehad wat betreft de FUP (fair use policy), maar straks
wil ik waarschijnlijk een HTC HD2 gaan gebruiken en dan o.a. de Youtube app toch ook kunnen gebruiken.
Met een beetje surfen op verschillende fora, emails verzenden en ontvangen zal je, vermoed ik, niet in de problemen komen. Maar wanneer het streamen van video's ,zoals via de Youtube app, onder het gebruik valt zal dit toch wel in het gedrag komen, het gebruik neemt immers flink toe, toch?

Heeft KPN Surf overigens dezelfde eigenschappen wat betreft de FUP en is de kans dat ik in de problemen kom met de FUP van HI wel degelijk aanwezig wanneer ik gebruik van de Youtube app?

Overigens vind ik het toch een soort van 'misleiding' wanneer men wel de snelheid opschroeft, zoals bij Eindeloos Online XtraSnel, maar niet het data limiet opkrikt. Dit heeft mijn inziens tot gevolg dat er in een kortere periode, door de toename van de snelheid, eerder over de bundel zal worden gegaan omdat het data limiet hetzelfde blijft.

EDIT: Hoe is de HSDPA dekking van HI over het algemeen? Is er trouwens voor het optimaal gebruik kunnen maken van HSDPA een vrij 'nieuwe' simkaart nodig die hiervoor geschikt is? Ik heb namelijk nog een simkaart die al jaren oud is, circa 6 jaar. Ik heb eens begrepen dat het kan zijn dat de simkaart daar niet geschikt voor kan zijn.
Hi heeft hetzelfde bereik als KPN. HSDPA kom ik niet overal tegen, maar af en toe wisselt 3G met een H icoontje. Vooral als ik aan het internetten van.

Een nieuwe simkaart is wel nodig idd :) Heb toevallig gister ook een nieuwe ontvangen omdat ik volgens hun ook nog een oude simkaart (al dan niet van KPN) had :P
Die simkaart krijg je wel gratis, moet je alleen even naar hun bellen om het te laten activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Ik zit al sinds 2003 bij T-mobile en ik begin me steeds meer te ergeren aan de 3g dekking of eigenlijk de slechte 3g dekking.
Als T-mobile het dekkingskaartje zoals dat op de web pagina staat als de werkelijke dekking ziet dan komt het nooit goed.
Op plaatsen waar 100% geen dekking is (zelf getest) is volgens T-mobile wel dekking (volgens het kaartje) en zal in de toekomst dus ook nooit 1 mast bijkomen omdat T-mobile denkt dat er al dekking is :O .

Hieronder de dekkings kaarten volgens T-mobile:

http://dekkingskaart.t-mobile.nl/Coverage/webform1.aspx

Dit staat op de web pagina voor de dekkingskaarten:

"We hebben in 2008 ons netwerk geheel vernieuwd. Hierdoor kun je op nog meer locaties, waaronder in uitgestrekte natuurgebieden, zonder problemen bellen en internetten. De komende jaren blijven we investeren in ons netwerk door het bijplaatsen van nieuwe zendmasten in ons GSM- en UMTS-netwerk.
Een van de meest innovatieve netwerken in Europa
Ons netwerk behoort op het gebied van kwaliteit, bereikbaarheid en snelheid tot een van de meest innovatieve netwerken in Europa. Dit willen we zo houden, ook als de vraag naar spraak- en datadiensten stijgt. Daarom hebben we een vooruitstrevende positie ingenomen om de kwaliteit van ons netwerk te bewaken".

De volgende zaken uit bovenstaande tekst kun je toch niet serieus nemen:

"Hierdoor kun je op nog meer locaties , waaronder in uitgestrekte natuurgebieden, zonder problemen bellen en internetten"
- Zorg eerst eens dat er in de woongebieden dekking is , dekking in uitgestrekte natuurgebieden lijkt me geen prioriteit.

"Ons netwerk behoort op het gebied van kwaliteit, bereikbaarheid en snelheid tot een van de meest innovatieve netwerken in Europa.Dit willen we zo houden".
- Hier in Nederland is het gewoon het slechste netwerk dus ik hoop dat ze dit juist niet "zo willen houden".

"ook als de vraag naar spraak- en datadiensten stijgt".
Ik zal het maar verklappen aan T-mobile maar datadiensten gaan giga stijgen ;) , dus alleen bestaande masten voorzien van meer capaciteit is niet genoeg omdat de huidige dekking gewoon nog niet op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Het is vooral jammer dat ze zelfs op redelijke drukke spoorwegen lang niet overal 3G is in de trein. Ik vraag me af waarom ze hier in Nederland nooit met EDGE hebben gewerkt. Ja, Telfort HAD het. Maar omdat EDGE over GSM-masten en frequenties gaat zou ik verwachten dat de dekking ook meteen een stuk beter is dan van 3G. En voor veel toepassingen is de bandbreedte van EDGE voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Fuzzillogic schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:31:
Het is vooral jammer dat ze zelfs op redelijke drukke spoorwegen lang niet overal 3G is in de trein. Ik vraag me af waarom ze hier in Nederland nooit met EDGE hebben gewerkt. Ja, Telfort HAD het. Maar omdat EDGE over GSM-masten en frequenties gaat zou ik verwachten dat de dekking ook meteen een stuk beter is dan van 3G. En voor veel toepassingen is de bandbreedte van EDGE voldoende.
@Fuzzillogic

Ik geloof dat T-mobile Duitsland een jaar of wat terug EDGE weer is of is gaan gebruiken om de reden die jij noemt.Dan heb je relatief goedkoop toch een acceptabele data dekking die ook redelijk snel is.

[ Voor 7% gewijzigd door janzeeschuimers op 11-11-2009 23:47 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

janzeeschuimers schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:44:
[...]

@Fuzzillogic

Ik geloof dat T-mobile Duitsland een jaar of wat terug EDGE weer is of is gaan gebruiken om de reden die jij noemt.Dan heb je relatief goedkoop toch een acceptabele data dekking die ook redelijk snel is.
Klopt, T-Mobile D heeft inderdaad EDGE. Erg jammer dat ze dat hier niet meer hebben, dan zou ik m'n telefoon op GSM-only zetten namelijk. :)

Goedkoop bellen via VoIP

• wjwubs
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:23
Hey allemaal, ik zit te denken om een N900 te halen, maar welke provider is er nu het meest geschikt
voor qua mobiel internet? Dit omdat het apparaat veel op internet zal zitten.

Ik kan eigenlijk maar uit 2 netwerken kiezen i.v.m 3G / HSDPA bereik: KPN en Vodafone
Waar ik dan het meest over inzit is het data verbruik.

Ik weet dat Vodafone voor prepaid een 250 MB limiet heeft, maar is er ook een verborgen limiet voor de abbonement versie?

En hoe zit het met KPN? Hebben zij ook een verborgen limiet? Kon hier niks over vinden.

Alvast bedankt!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Iemand enig idee of Ben ook aan die ASID onzin mee doet? En zoja, of het ook uit te zetten is zoals T-Mobile.

Pentaxiaan

• Michael Knight
  • Nu online

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Kreeg toevallig vandaag een SMS van Vodafone met daarion het verzoek een enquete in te vullen met als beloning 2.50 beltegoed..

Maar even gedaan: De enquete gaat dus specifiek over mobiel internet in het buitenland!
Blijkbaar willen ze een en ander gaan verbeteren..goede zaak, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 09:27
wjwubs schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:59:
Hey allemaal, ik zit te denken om een N900 te halen, maar welke provider is er nu het meest geschikt
voor qua mobiel internet? Dit omdat het apparaat veel op internet zal zitten.

Ik kan eigenlijk maar uit 2 netwerken kiezen i.v.m 3G / HSDPA bereik: KPN en Vodafone
Waar ik dan het meest over inzit is het data verbruik.

Ik weet dat Vodafone voor prepaid een 250 MB limiet heeft, maar is er ook een verborgen limiet voor de abbonement versie?

En hoe zit het met KPN? Hebben zij ook een verborgen limiet? Kon hier niks over vinden.

Alvast bedankt!
Ik zit met het zelfde dilemma. Zit al jaren bij Hi en zonder problemen. Maar met zo'n telefoon die gemaakt is om te internetten wil ik toch ook een goede internet verbinding hebben.

Wil dus overstappen naar of Hi eXtra Snel (1024 / 128 ) of naar Vodafone (3600 / 384).
Kwa kosten per maand maakt het niet zo heel veel voor me uit.

Nu vraag ik me af, ga ik dat verschil ook echt merken tussen Hi en Vodafone in Groningen? Hi is altijd vrij goed, alleen Vodafone zou meer dan 3x sneller moeten zijn. Is dat ook echt zo? en krijg ik problemen met verschillende FUP's? Zijn ze bij Vodafone strenger? Met Hi nog nooit problemen gehad. Maar met mijn E65 ook nooit heel veel gedownload. Heb dus wat hulp nodig bij de keuze.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouTer14
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:37:
[...]

Dit klinkt zeer goed. Is het netwerk ook helemaal open (ben niet zo thuis in mobiel internet)? Dus kan je bijv. ook een RDP sessie draaien?
Ik heb gisteren even een RDP sessie gehad met een computer op mijn werk.
Ik kan zeggen dat prima werkt, merkte eigelijk geen vertraging en was verbonden via HSDPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-05 17:08
*weg* verkeerde topic, crosspost, doe maar niet

[ Voor 94% gewijzigd door pven op 18-11-2009 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik kreeg gisteren voor het eerst een SMSje van KPN (hi) dat ik op 80% van de fair use policy gehad en dat mijn snelheid omlaag zou gaan als ik bij de 100% kwam. Nu heb ik geen idee hoeveel ik verbruikt heb, maar minder dan vorige maanden. Lijkt me dus dat dit @ random verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
Snippertje schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:50:
Ik kreeg gisteren voor het eerst een SMSje van KPN (hi) dat ik op 80% van de fair use policy gehad en dat mijn snelheid omlaag zou gaan als ik bij de 100% kwam. Nu heb ik geen idee hoeveel ik verbruikt heb, maar minder dan vorige maanden. Lijkt me dus dat dit @ random verstuurd wordt.
Volgens mij is dat ook behoorlijk random. Ik kreeg er voor 2 mnd terug ook ineens eentje. Nouja..niet dat ik bij 80% was (die heb ik denk ik ff gemist), maar dat ik 100% van de FP gfehaald had en dat ik dus zou worden teruggezet naar een langzamere snelheid voor de rest van de maand :+

Hoeveel is die FP nu eigenlijk? Ik krijg zojuist een SMS van KPN met de mededeling dat ik zowat de FaireUse grens bereikt heb. Het gemiddeld verbruik bedraagt ca. 75 MB (!!!!) OMG.....dus de Fair Use bij KPN is 75 MB dat kan niet waar zijn _/-\o_

Heb ik daar een Extra Snelle verbinding voor..?

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 18-11-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34
Vandaag van Hi de volgende sms ontvangen:
"Let op: je verbruik in de Eindeloos Online-bundel was 00221,0 MB. Hiermee ga je over de Fair Use Policy heen. Kijk voor de voorwaarde op www.hi.nl/fairuse"

Nooit eerder een dergelijke sms ontvangen, geen laptop eraan gehangen, enkel licht surfgedrag. Dus waar nu ineens een dergelijke waarschuwing vandaan komt, geen idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het kan natuurlijk aan mij liggen (disclaimer :P ) , maar ik had het idee dat mijn iPhone veel sneller pagina's laadde in Duitsland met Edge dekking. Hier in NL lijkt de respons-tijd oid erg groot. Ik hoop dat dat nog eens verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Kennelijk is KPN dus opeens aan het smsen geslagen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:47
TheVMaster schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:58:
[...]

Volgens mij is dat ook behoorlijk random. Ik kreeg er voor 2 mnd terug ook ineens eentje. Nouja..niet dat ik bij 80% was (die heb ik denk ik ff gemist), maar dat ik 100% van de FP gfehaald had en dat ik dus zou worden teruggezet naar een langzamere snelheid voor de rest van de maand :+

Hoeveel is die FP nu eigenlijk? Ik krijg zojuist een SMS van KPN met de mededeling dat ik zowat de FaireUse grens bereikt heb. Het gemiddeld verbruik bedraagt ca. 75 MB (!!!!) OMG.....dus de Fair Use bij KPN is 75 MB dat kan niet waar zijn _/-\o_

Heb ik daar een Extra Snelle verbinding voor..?
75Mb maal 10 maakt 750MB en dat is je daadwerkelijke datalimiet bij KPN.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er bij Hi PrePay eindeloos online een FUP van toepassing is of een datalimiet ? op de site staat het namelijk niet echt duidelijk vind ik.

*Voor Eindeloos Online-bundel van Prepay geldt een fair use van 200 MB per maand.

*Voor Vandaag Online-bundel van Prepay geldt een fair use van 20 MB per dag. Na het overschrijden van de fair use betaal je het standaard tarief van soms online, en reken je af per verbruikte kb.

Bij de Vandaag Online-bundel staat het er wel duidelijk , maar bij eindeloos online staat er verder niet wat er gebeurt als je meer dan 200mb verbruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Laatst online: 12-09 20:43
De smsjes kunnen redelijk random verstuurd worden, er zit soms een knik in het KPN systeem. Ik heb er al eens over geklaagd bij KPN (zelfs de afdeling klantbehoud) en die vertelden mij de smsjes te negeren. Ze hebben nog nooit iemand afgesloten vanwege het internetgebruik, tenzij 't echt heel buitensporig is (denk aan torrents downloaden). Met normaal internetgebruik hoef je niet bang te zijn, zeker niet als je een ExtraSnel verbinding hebt. Deze mensen downloaden toch meer, dus zal de FUP nog hoger liggen.

Alles wat ik er ook uit heb begrepen is dat KPN nergens de harde FUP opgeschreven hebben. Overal waar ze lezen staat 10x het gemiddelde gebruik, maar nergens een hard getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 08:58
brrrt schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:11:
De smsjes kunnen redelijk random verstuurd worden, er zit soms een knik in het KPN systeem. Ik heb er al eens over geklaagd bij KPN (zelfs de afdeling klantbehoud) en die vertelden mij de smsjes te negeren. Ze hebben nog nooit iemand afgesloten vanwege het internetgebruik, tenzij 't echt heel buitensporig is (denk aan torrents downloaden). Met normaal internetgebruik hoef je niet bang te zijn, zeker niet als je een ExtraSnel verbinding hebt. Deze mensen downloaden toch meer, dus zal de FUP nog hoger liggen.
Er zijn anders in [HI] Overtreding Fair Use Policy toch genoeg mensen waarbij keer op keer de snelheid weer wordt teruggezet omdat ze de datalimiet hebben bereikt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
jelle. schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:50:
[...]

Er zijn anders in [HI] Overtreding Fair Use Policy toch genoeg mensen waarbij keer op keer de snelheid weer wordt teruggezet omdat ze de datalimiet hebben bereikt hoor.
Dat vind ik nog wat anders dan afgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 15:25

DUX

blijft ook nu voor Oranje

brrrt schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:11:

Alles wat ik er ook uit heb begrepen is dat KPN nergens de harde FUP opgeschreven hebben. Overal waar ze lezen staat 10x het gemiddelde gebruik, maar nergens een hard getal.
Heb er wel 's over gebeld in het verleden. Ik was toen verhuisd en heb tethering gebruikt om het gat van enkele weken geen internet thuis op het vaste adres te overbruggen. Kreeg vanzelfsprekend zo'n sms toegestuurd en dat was ook helemaal geen verrassing natuurlijk, maar ik wilde dan wel 's weten waar de grens lag.

Na een kleine 20 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik denk ik wel drie mensen gesproken die allemaal geen antwoord wisten op mijn vraag:

» "Hoe hoog is die MB-grens dan?"
« "Geen idee."
» "Van wanneer tot wanneer wordt er gemeten? Als ik weet waar de grens qua datum of periode ligt zal ik ervoor zorgen dat ik mijn gebruik middel."
« "Dat weet ik ook niet. Ik denk dat u het beste met de klachtenafdeling kunt spreken."
» "De klachtenafdeling? Wat weten zij hierover? Ik heb een vraag, geen klacht!"
« "Ik kan u niet verder helpen."

Na overleg met vrienden kwamen we lachend tot de conclusie dat ik eigenhandig de FUP maar moest verhogen door juist meer te downloaden :P
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 19:11:
*Voor Eindeloos Online-bundel van Prepay geldt een fair use van 200 MB per maand.
Dat stond er toendertijd nog niet. Hoe kan dat ook trouwens: een limiet van 200mb en dan toch FUP? Wat een oplichters dan :Z

[edit]
Oh wacht, je hebt het over pre-paid. Ik heb immers een abonnement gehad. Ik kreeg ook het smsje dat hierboven ergens genoemd is maar dan met 221,5MB, met een verwijzing naar http://www.hi.nl/fairuse maar ook daar staat geen vermelding van een plafond.

[ Voor 13% gewijzigd door DUX op 18-11-2009 21:27 ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Laatst online: 12-09 20:43
jelle. schreef op woensdag 18 november 2009 @ 20:50:
[...]

Tja, dit is alleen wat KPN Save (klachtenbehandeling) tegen me zei, aangezien de klantenservice mij niet verder kon helpen. Overigens heb ik sinds deze 'klacht' nooit meer een smsje gehad, maar juist meer ge-internet... heel vreemd, maar niet erg. :P

En wat verder gezegd wordt, ik denk dat ze het gezet hebben op 'snelheidsverlaging', aangezien dit een stuk klantvriendelijker is dan 'afsluiten'.
Het werkelijke afsluiten van een EOL abo hebben ze in ieder geval nog nooit (volgens Save dan) gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zijn er hier mensen met KPN die nokia internet radio gebruiken? Want bij mij staat 'Mobiel Internet' niet in de lijst met verbindingen in die applicatie. Ik heb Nokia gemaild en ze hebben me gemeld dat al mijn instellingen goedstaan, maar dat het zou kunnen zijn dat mijn provider het niet toestaat? Ze hebben het zelf getest en daar werkt het wel..stukje uit hun reply:
Uw applicatie is goed ingesteld, mogelijk kan u enkel het WLAN toegangspunt gebruiken omdat uw netwerkprovider het gebruik van hun netwerk voor internetradio niet toelaat.
Het lijkt me sterk, maar ik zou het toch graag van mensen met KPN horen als bevestiging ;)

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 08:58
brrrt schreef op woensdag 18 november 2009 @ 22:26:
En wat verder gezegd wordt, ik denk dat ze het gezet hebben op 'snelheidsverlaging', aangezien dit een stuk klantvriendelijker is dan 'afsluiten'.
Het werkelijke afsluiten van een EOL abo hebben ze in ieder geval nog nooit (volgens Save dan) gedaan.
Ja je hebt gelijk, al vraag ik me af of je dit nou klantvriendelijker kan noemen aangezien nooit iemand is afgesloten, maar veel mensen nu wel waarschuwingen ontvangen... en Save is geen klachtenbehandeling maar klantbehoud ;)
Glacier schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:06:
Zijn er hier mensen met KPN die nokia internet radio gebruiken? Want bij mij staat 'Mobiel Internet' niet in de lijst met verbindingen in die applicatie. Ik heb Nokia gemaild en ze hebben me gemeld dat al mijn instellingen goedstaan, maar dat het zou kunnen zijn dat mijn provider het niet toestaat? Ze hebben het zelf getest en daar werkt het wel..stukje uit hun reply:

[...]

Het lijkt me sterk, maar ik zou het toch graag van mensen met KPN horen als bevestiging ;)
Hier werkt ie gewoon hoor, Nokia E75 met Hi Eindeloos Online. Welke verbindingen zie je wél als je Internetradio opstart? Bekijk eens waar andere applicaties of bijv de browser gebruik van maakt, kan namelijk ook zijn dat ie anders heet dan "Mobiel Internet".

[ Voor 26% gewijzigd door jelle. op 19-11-2009 00:39 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.