XanderDrake schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:32:
[...]
Als je dit zegt, vraag ik me wel af wat je definitie van
mobiel internet is? Als in jou gebied geen fatsoenlijk 3G ontvangst is, en je bent vervolgens niet echt mobiel dan is mobiel internet sowieso niet aan te raden toch?
Ik kan me niet voorstellen dat er echt dorpen en gemeentes waar T-mobile totaal geen HSDPA dekking heeft en KPN wel. Als je vervolgens amper uit dat gebied komt (of voornamelijk in zelfde afgelegen gebieden) dan kan je beter afhangen van Wifi. KPN of T-mobile, FUP of geen FUP.
Mobiel internet betekent voor mij : internet, wanneer ik
mobiel ben, voor mijn werk of privé, thuis (waar T-Mobile overigens wel goede 3G dekking heeft) internet ik wel op het mooie grote scherm van pc of notebook, nauwelijks op mijn telefoon.
Wanneer je buiten de Randstad onderweg bent, zijn er een heleboel gebieden, waar T-Mobile wel GSM- maar belabberde of geen 3G-dekking heeft en KPN of (in iets mindere mate) Vodafone wel.
En WiFi is niet altijd beschikbaar, thuis wel, maar daar heb ik het, zoals gezegd, voor de telefoon nauweliijks nodig en onderweg ben je ervan afhankelijk, dat mensen hun verbinding niet beveiligd hebben en wanneer je maar een beetje verstand van pc's hebt, laat je die toch niet openstaan ? Wanneer je dan dringend je internet-verbinding nodig hebt en je bent in een straat, waar verstandige mensen wonen, die hun WiFi beveiligd hebben, ben je toch afhankelijk van de internetverbinding op je telefoon en voor mij moet die dus gewoon
overal werken. Mogelijk is er dan in een andere straat in het betreffende dorp wel 3G van T-Mobile of een open WiFi verbinding, maar ik ga, zeker wanneer ik voor mijn werk onderweg ben, toch niet rondjes rijden door stad of dorp, op zoek naar een goede verbinding, die niet regelmatig wegvalt ?