Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Waar haal jij op dat moment de signaalsterkte vandaan als ik vragen mag?Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:55:
Vodafone. DSLReports is niet betrouwbaar. Speedtest komt bijvoorbeeld uit op 2.17 mbit/s down, 0.34 mbit/s up en 250 ms ping. Mast staat op -113+2*16= -81 dBm.
Speedtest geeft trouwens 3345 KB/s download aan 19KB/s upload en 110ms ping
Beeline geeft 232KB/s aan
Nogal een verschil tussen online speed tests dus ^^
Maarja blijft netjes aangezien Web N Walk plus 1mbit inet aanbied
[ Voor 24% gewijzigd door haakjesluiten op 02-01-2010 19:07 ]
Waarom test je niet via FTP?Crazyanz schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:02:
ik vind die speed tests altijd maar vaag ik gebruik zelf web n walk plus. Als ik m via mijn mobiel op de laptop zit haal ik snelheden van 200kb/s die ik op me mobiel nooit haal.
Speedtest geeft trouwens 3345 KB/s download aan 19KB/s upload en 110ms ping
Beeline geeft 232KB/s aan
Nogal een verschil tussen online speed tests dus ^^
Maarja blijft netjes aangezien Web N Walk plus 1mbit inet aanbied

Met PhoNetInfo (een Symbian tool) kun je die in elk geval gewoon uitlezen...MensionXL schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:47:
[...]
Waar haal jij op dat moment de signaalsterkte vandaan als ik vragen mag?
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat dit niet klopt omdat de download is gacached in je browser.Crazyanz schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:20:
Speedtest wordt steeds grappiger ik heb er maar een screenshot van gemaakt:
[afbeelding]

Oke.Helsie schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:22:
[...]
Met PhoNetInfo (een Symbian tool) kun je die in elk geval gewoon uitlezen...
[ Voor 20% gewijzigd door MensionXL op 02-01-2010 19:33 ]
Verwijderd
Voor de mensen die een barcode scanner hebben:
Ik probeer dit progje nu op m;n mob te krijgen.Helsie schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 19:22:
[...]
Met PhoNetInfo (een Symbian tool) kun je die in elk geval gewoon uitlezen...
Heb de 2.5 oso versie gedownload, daarna gesigned via dat symbian sign online en tijdens de install komt hij met een fout dat het certificaat verlopen is of de datum niet goed is.....
hoe heb jij dit gedaan?
Laat maar, is al gelukt. datum stond niet goed
[ Voor 6% gewijzigd door HellStorm666 op 02-01-2010 20:23 ]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Welles
Daar wass die gast in de Telfortshop erg vaag over, 20x het gemiddelde van die maand, en dat is dus elke maand een ander gemiddelde. Ik vroeg hem hoe hoog dat ongeveer lag maar daar kon hij geen antwoord op geven.roy.ahuis schreef op zondag 03 januari 2010 @ 23:03:
@The Deaken: hoeveel data gebruik je, of hoe ziet je internetgebruik eruit? Telfort heeft toch harde fup?
Ik denk dat het toch een T-mobile abbo met Web en Walk gaat worden (verlenging). Hoe het straks gaat worden met het internetgebruik is moeilijk te zeggen, ik ga voor een totaal andere telefoon met veel meer internetgerelateerde features dus dat zal hoger worden dan het incidentele internetgebruik dat ik nu heb.
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Er is wel degelijk een verschil tussen Telfort en KPN 3g dekking.
@Deaken: het hangt er ook enorm vanaf waar je vooral gaat gebruiken. Hartje Amsterdam? kies de goedkoopste met beste FUP, bereik zal wel loslopen. Hutje op de hei? Neem KPN voor de beste landelijke 3g dekking. Voor de HTC Hero zou ik persoonlijk toch Vodafone aanraden, vanwege de snelheid.
Iemand daar eigenlijk een verklaring voor, aan de licentie kan het niet liggen. Die van Telfort heeft KPN al teruggegeven, er wordt dus gewoon van de KPN licentie gebruik gemaakt.murphsy schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:21:
Er is wel degelijk een verschil tussen Telfort en KPN 3g dekking.
Heb wel begrepen dat het backend voor telfort internet gebruik anders is dan dat van KPN, maar voor het bereik ging ik er altijd vanuit dat dezelfde dekking werd gegeven.
Heb zelf een aantal jaar geleden Vodafone gehad en wat ik mij daarvan herinner is dat het lekker snel werkte. Met HI daarentegen heb ik absoluut geen ervaring, afgezien van de prepaid periode die ik nóg langer geleden had, in die tijd was de dekking in ieder geval wel goed, maar dat kan inmiddels veranderd zijn.
Ik leun toch meer naar Vodafone, gezien het gezeur van KPN zodra je ook maar iets over "het gemiddelde" heengaat (wat op zichzelf al ontzettend vaag is, hoe weet ik nu wat het gemiddelde is die maand?

Raar inderdaad. Ik zou niet kunnen inzien waarom KPN dit zou doen, ze zullen er alleen maar klanten mee wegjagen lijkt mij.troftnom schreef op maandag 04 januari 2010 @ 11:56:
[...]
Iemand daar eigenlijk een verklaring voor, aan de licentie kan het niet liggen. Die van Telfort heeft KPN al teruggegeven, er wordt dus gewoon van de KPN licentie gebruik gemaakt.
Heb wel begrepen dat het backend voor telfort internet gebruik anders is dan dat van KPN, maar voor het bereik ging ik er altijd vanuit dat dezelfde dekking werd gegeven.
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Alleen bij Vodafone hebben ze zo'n aanbieding icm 2-jarig abonnement.
Asus Eee PC 1005HA-M
Vodafone Vaste Kosten Laptopdeal: € 760,-
Max speed: 768 kb/s/ datalimiet 400 MB
Zijn er nog andere, strakkere aanbiedingen, nu of de komende tijd?
Als je bij Vodafone een "gratis" laptop wilt hebben, dan wordt het abonnement duurder (ipv € 19,95 wordt het € 34,95 of zelfs € 39,95). Bij een T-Mobile Laptop Business abonnement krijg je ook een laptop voor € 34,95 per maand, maar dan wel met de snelheid die bij een abo hoort van € 34,95 en niet van en goedkoper abonnement. Vooral de onafhankelijke retailers zijn met laptopaanbiedingen bezig (Phone House, Belcompany, T for Telecom). In die winkels vind je gewoon een assortiment laptops waar je een abonnement bij kan kiezen, net zoals bij telefoons.Dazsur schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:03:
Ik ben op zoek naar een aanbieding voor mobiel internet (niet ingebouwd, maar met een dongle) met een gratis laptop.
Asus Eee PC 1005HA-M
Snelle rekensom, 24 maanden à 15 euro duurder = 360 euro. Stuk meer dan je los voor zo'n laptop betaalt (bij Bol.com al vanaf € 309 voor genoemd type). Waarom zou je dat willen?RobbertC schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:33:
[...]
Als je bij Vodafone een "gratis" laptop wilt hebben, dan wordt het abonnement duurder (ipv € 19,95 wordt het € 34,95 of zelfs € 39,95). Bij een T-Mobile Laptop Business abonnement krijg je ook een laptop voor € 34,95 per maand, maar dan wel met de snelheid die bij een abo hoort van € 34,95 en niet van en goedkoper abonnement. Vooral de onafhankelijke retailers zijn met laptopaanbiedingen bezig (Phone House, Belcompany, T for Telecom). In die winkels vind je gewoon een assortiment laptops waar je een abonnement bij kan kiezen, net zoals bij telefoons.
Niet? Dat zeg ik toch ook, dat als je € 34,95 wilt uitgeven voor mobiel internet je beter T-Mobile kunt nemen, omdat je dan geen € 19,95 abonnement + bijdrage laptop krijgt, maar een abonnement met de specificaties die bij een abonnement van € 34,95 horen (snellere verbinding, hogere datalimiet).Helsie schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:50:
[...]
Snelle rekensom, 24 maanden à 15 euro duurder = 360 euro. Stuk meer dan je los voor zo'n laptop betaalt (bij Bol.com al vanaf € 309 voor genoemd type). Waarom zou je dat willen?
Koop elders een laptop/ netbook en dan een losse mobiele internet abonnement?
-------------------------
Ik snap het niet.
Waarom spelen ISP's dan niet in door overall laptop/ netbook + mobiele internet abo goedkoper te maken dan dat een klant alles los gaat kopen?
Pluspunt is dat je een klant hebt die sowieso 2 jaar bij je gaat zitten, waardoor je verzekerd bent van omzet!
Ik heb op andere plaatsen als ik contact maak met mobielinternet (pocket internet totaal plus) altijd hsdpa/3,5 g
maar sinds een aantal weken alleen niet meer op de mast die het dichtst bij mijn woonadres staat.
Dit scheelt enorm in de snelheid van het down- en uploaden , 1024Kb / 384Kb max tegen nu slechts 384Kb / 64Kb max.
Ook de latency is hoger bij 3g t.o.v. hsdpa / 3,5 g , waardoor het nu dus nog trager is.
Op zich bij het internetten niet zo'n probleem (alleen is het nu veel trager) maar het streamen/mobile tv geeft nu wel problemen omdat er nu bijna constant vertraging is door "bufferen" , wat het kijken naar streams/mobile tv zo goed als onmogelijk maakt.
T-mobile's klantenservice heeft het door gespeeld naar de afdeling "netwerk" ofzo , en die zouden contact met me op gaan nemen.
Ik heb dus wel volle bak 3g ontvangst maar bij het "internetten" schakelt de verbinding niet meer over op hsdpa/3,5 g.Dit doet zich dus alleen maar voor bij 1 zendmast , op alle andere plekken heb ik wel hsdpa/3,5 g.
Alleen de mast die het probleem veroorzaakt staat dus niet alleen bij mijn woonadres maar ook bij mijn ouders , broer en het merendeel van mijn kennissenkring

Zijn er meer mensen die wel volle bak 3g ontvangst hebben maar als ze gaan internetten geen hsdpa / 3,5 g ?
Verwijderd
Hiero!Dazsur schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:03:
Ik ben op zoek naar een aanbieding voor mobiel internet (niet ingebouwd, maar met een dongle) met een gratis laptop.
Asus Eee PC 1005HA-M
Kom er al een tijd niet op.
Heb mijn instellingen aangepast zoals aangegeven op de Hi site.
En dan wel die voor een Samsung Omnia QWERTY.
Helaas, kom er niet door.
Heb Hi eerder vanochtendal gebeld en kreeg te horen dat er inderdaad een storing is.
Zie er helaas geen nieuwsberichten over.....
Groet, Bert.
Mobile TV is ook een lachertje. Als je WnW+ daarvoor hebt genomen, dan ben je gewoon genaaid.Crazyanz schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 11:30:
Ik heb wist niet eens dat er een verschil zat in 3G en 3,5G maar nu je het zegt zie ik soms een 3,5G staan en soms 3G. Voor de rest heb ik met die mobiele tv sowieso om de haveklap hickups ook al zit ik vlak bij een mast met vol 3,5G bereik. Ligt volgens mij eerder aan de servers oid die de mobiele tv bij tmobile streamen.
Ook genaaid ben je als je T-Mobile WnW hebt gekozen omdat ze als één van de weinige (enige?) een geen-gezeik mobiel abonnement hadden. Ja, hadden, want met de nieuwe voorwaarden is VoIP verboden icm een Relax-abonnement. Let daar dus op bij het nemen of verlengen van een abonnement.
Zijn er eigenlijk nog operators (virtueel of niet) die nog wél een internetabonnement zonder achterlijke voorwaarden hebben?
Neen , zoals je zegt:"Let daar dus op bij het nemen of verlengen van een abonnement."Fuzzillogic schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:01:
[...]
Mobile TV is ook een lachertje. Als je WnW+ daarvoor hebt genomen, dan ben je gewoon genaaid.
Ook genaaid ben je als je T-Mobile WnW hebt gekozen omdat ze als één van de weinige (enige?) een geen-gezeik mobiel abonnement hadden. Ja, hadden, want met de nieuwe voorwaarden is VoIP verboden icm een Relax-abonnement. Let daar dus op bij het nemen of verlengen van een abonnement.
Zijn er eigenlijk nog operators (virtueel of niet) die nog wél een internetabonnement zonder achterlijke voorwaarden hebben?
nb.Ik vraag me wel af of T-mobile het technisch onmogelijk gaat maken om te voipen met de nieuwe relax abonnementen door poorten ofzo te blokken ?
Zoniet , zouden ze er dan streng op gaan controleren en met welke sancties bij eventueel voipen ?
edit:
Het tv kijken is voor mij niet het belangrijkste om voor een plus bundel te gaan maar de verhoogde snelheid wel.
- web and walk:max. snelheid 384 Kbs down- en 64 Kbs upload.
- web and walk plus:max. snelheid 1024 Kbs down- en 384 Kbs upload.
En ik vind het verschil in snelheid best groot , de mast hier in de buurt geeft geen hsdpa signaal meer sinds kort en nu heb ik hier thuis de snelheid van web and walk en dat is toch wel een stap terug als je plus gewend bent.
[ Voor 33% gewijzigd door janzeeschuimers op 13-01-2010 14:21 ]
Ze adverteren met "Het complete internet 24/7 op zak. Gewoon op je telefoon." en "Voor als je wil genieten van alles dat het internet biedt." Dan moeten ze niet opeens diep verstopt in de voorwaarden iets anders gaan vertellen.janzeeschuimers schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:06:
[...]
Neen , zoals je zegt:"Let daar dus op bij het nemen of verlengen van een abonnement."
Klopt, daarom was mijn vraag/opmerking ook vooral aan Dazsur gericht.RobbertC schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:57:
[...]
Niet? Dat zeg ik toch ook, dat als je € 34,95 wilt uitgeven voor mobiel internet je beter T-Mobile kunt nemen, omdat je dan geen € 19,95 abonnement + bijdrage laptop krijgt, maar een abonnement met de specificaties die bij een abonnement van € 34,95 horen (snellere verbinding, hogere datalimiet).
Dat is inderdaad het adviesDazsur schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:06:
Dus, het advies is eigenlijk:
Koop elders een laptop/ netbook en dan een losse mobiele internet abonnement?
-------------------------
Ik snap het niet.
Waarom spelen ISP's dan niet in door overall laptop/ netbook + mobiele internet abo goedkoper te maken dan dat een klant alles los gaat kopen?
Pluspunt is dat je een klant hebt die sowieso 2 jaar bij je gaat zitten, waardoor je verzekerd bent van omzet!
Zelfde probleem hier, T-Mobile maakt er echt een zooi van, er zijn enorm veel plekken waar je opeens geen HDSPA signaal meer ontvangt (of ze hebben ons gewoon stiekem teruggezet naar gewoon 3G). Het gaat trouwens om een gebied midden in de randstad.janzeeschuimers schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 14:06:
[...]
Neen , zoals je zegt:"Let daar dus op bij het nemen of verlengen van een abonnement."
nb.Ik vraag me wel af of T-mobile het technisch onmogelijk gaat maken om te voipen met de nieuwe relax abonnementen door poorten ofzo te blokken ?
Zoniet , zouden ze er dan streng op gaan controleren en met welke sancties bij eventueel voipen ?
edit:
Het tv kijken is voor mij niet het belangrijkste om voor een plus bundel te gaan maar de verhoogde snelheid wel.
- web and walk:max. snelheid 384 Kbs down- en 64 Kbs upload.
- web and walk plus:max. snelheid 1024 Kbs down- en 384 Kbs upload.
En ik vind het verschil in snelheid best groot , de mast hier in de buurt geeft geen hsdpa signaal meer sinds kort en nu heb ik hier thuis de snelheid van web and walk en dat is toch wel een stap terug als je plus gewend bent.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Op een ander forum heb ik dit ook gemeld en dit schreef de moderator:netblade schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:47:
[...]
Zelfde probleem hier, T-Mobile maakt er echt een zooi van, er zijn enorm veel plekken waar je opeens geen HDSPA signaal meer ontvangt (of ze hebben ons gewoon stiekem teruggezet naar gewoon 3G). Het gaat trouwens om een gebied midden in de randstad.
http://www.telecomvergelijker.nl/thread/29217
"Ik heb er eerder klachten over gelezen en het zou op meer plaatsen spelen. Mogelijk is dit een manier van T-Mobile om lokaal bandbreedte te sparen? Wie weet meer?"
Dus vraag ik het hier ook , wie weet meer ?
Verwijderd
Wat houd dit nou in ? 75mb per dag ? Hoeveel mag je dan verbruiken?
Dat is gewoon onmogelijkVerwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:37:
Ik heb net een bericht van KPN gehad dat ik bijna de FUP heb bereikt , het gemiddelde verbruik bedraagt ca 75mb.
Maar eh..je krijgt toch pas een melding als je 10x het gemiddelde verbruik hebt verbruikt? Da's volgens mij dus bij 750 MByte.....wel apart dat sommige mensen wel een sms krijgen met het verbruik erin....die heb ik dus nog nooit gehad.
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 14-01-2010 18:14 ]
Het gemiddelde is 75mb , dus mag je tot 10X75mb=750mb per maand verstoken.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:37:
Ik heb net een bericht van KPN gehad dat ik bijna de FUP heb bereikt , het gemiddelde verbruik bedraagt ca 75mb.
Waarschijnlijk heb je "surf en mail extra snel" van 15 Euro per maand , toch ?
Want volgensmij is bij "surf en mail totaal" van 10 Euro per maand het gemiddelde 25mb , en mag je dus 10X25mb=250mb verstoken.
Ik geloof van die gemiddelde helemaal niks , je kan dit ook niet controleren maar 25mb lijkt me zeer onwaarschijnlijk zeker omdat dit al heel lang zo zou zijn.
Het gemiddelde zou toch moeten stijgen alleen al omdat de download snelheid is gestegen van 128 kbs naar 384 kbs.En ook de smartphones worden steeds sneller (betere processors meer geheugen) , verder door de hogere resolutie is het internetten ook beter te doen , en ga je dus automatisch meer en langer mobiel internetten.
Maar volgens KPN blijft het gemiddelde gewoon al tijden 25mb voor surf en mail totaal , jaja...........niet dus (denk ik)
Gelukkig zit ik bij T-mobile en die doen niet moeilijk over een GB meer of minder , verder staan ze tethering en voipen gewoon toe.
nb.Bij de nieuwe relax abonnementen vanaf 11 januari 2010 is voipen bij T-mobile ook niet meer toegestaan.
Dit lijkt me geen slimme zet van T-mobile omdat ze van de drie netwerken (KPN , Vodafone en T-mobile) gewoon de slechste 3g dekking hebben maar ze hebben wel de beste voorwaarden.Nu ze voipen bij de nieuwe relax abonnementen dus niet meer toestaan is de kans om voor T-mobile te gaan dus gewoon kleiner.
Ik blijf het zeggen als KPN of Vodafone met hun goede 3g dekking de mobiel internet voorwaarden toepassen zoals T-mobile ze altijd had dan zal het aantal klanten gigantisch toenemen.
T-mobile kan beter de 3g voorwaarden zo laten en als ze toch iets willen veranderen dan kunnen ze beter het aantal "masten uitbreiden" dat lijkt me beter dan de "beperkingen uitbreiden" m.b.t. mobiel internet
[ Voor 23% gewijzigd door janzeeschuimers op 14-01-2010 19:17 ]
Verwijderd
lekker vaag verhaal . Ik kan ook helemaal niet zien wat ik nu heb verbruikt omdat mijn teller nog steeds op 0,0 mb staat.
Ik doe maar rustig aan met downloaden, het is de laatste tijd hard gegaan omdat ik me telefoon als modem heb gebruikt voor me laptop.
Bij Extra Snel gaat toch "alleen" de snelheid omlaag bij overtreding van de fup van 1024 kbs download naar slechts 128 kbs.Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:50:
ik heb idd de kpn surf en mail extra snel,
lekker vaag verhaal . Ik kan ook helemaal niet zien wat ik nu heb verbruikt omdat mijn teller nog steeds op 0,0 mb staat.
Ik doe maar rustig aan met downloaden, het is de laatste tijd hard gegaan omdat ik me telefoon als modem heb gebruikt voor me laptop.
Maar wat de consequentie is van tethering bij KPN weet ik niet , ze staan het niet toe.
Ik snap KPN ook niet waarom tethering (gsm als modem voor pc/laptop) niet is toegestaan.Het maakt toch niet uit of je nou in snelheid omlaag wordt gezet na 750 mb te hebben gedownload op je laptop/pc of dat je omlaag gaat na 750 mb te hebben verstookt op je smartphone.
Hoe ze dit na kunnen gaan is me ook een raadsel omdat smartphones net als de Nokia n900 de volledige/pc versie van een web pagina openen en niet de mobiele versie van een web pagina.
Ook vind ik het raar dat zowel de 384 kbs en de 1024 kbs versie beide terug gaan naar 128 kbs , je zou verwachten dat de snelle van 1024kbs terug gaat naar de snelheid van de langzame 384kbs.
En dat de langzame versie van 384kbs op deze snelheid blijft na overschrijding van de fup (zo gaat het tenminste bij T-mobile).
[ Voor 12% gewijzigd door janzeeschuimers op 14-01-2010 19:47 ]
Verwijderd
1e dag volgende maand wordt het weer goed gezet (neem aan 1 februari)
Zal zo eens met kpn bellen , hoeveel ik wel niet gebruikt heb. In mijnkpn staat nog steeds 0,0
128 kbs is volgensmij de verlaagde download snelheid (zie mijn vorige bericht m.b.t. de verlaagde snelheden).WiertOmta schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:47:
Ik heb net een sms van Hi gehad, dat ik 80% van mijn FUP heb gebruikt en dat als ik de FUP overschrijd dat mijn snelheid dan verlaagt wordt voor de rest van de maand. Ik heb Eindeloos Online. Weet iemand wat dan de verlaagde snelheid is en is er een programma wat het dataverbruik kan bijhouden? Ik heb een HTC HD2.
En voor de snelheid onderstaande link in de browser van je smartphone openen en dan 1MB aan klikken (dus niet 200k of 400k) , 1MB geeft een betere/nauwkeurigere snelheidsmeting dan 200k of 400k.
http://www.dslreports.com/mspeed?jisok=1&more=1
[ Voor 3% gewijzigd door janzeeschuimers op 14-01-2010 20:07 ]

Goed, ik ben dus ook aan een nieuwe abonnement toe en zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Eigenlijk heb ik het liefst het iPhone abonnement maar omdat ik voor een Motorola Milestone wil gaan wordt dat wel erg lastig... (toch?)
Op dit moment zijn dit mijn opties:
Vodafone: snelle verbinding maar met een irritante FUP. Al heeft blijkbaar nog niemand met een abonnement daar problemen mee gekregen.
Telfort: redelijke verbinding maar ook een vervelende en erg magere FUP. Ik geloof dat groot-verbruikers ook door Telfort op de vingers worden getikt.
Mijn vraag is eigenlijk, hoe goed of hoe slecht zijn deze beide aanbieders?
Vodafone lijkt heel fijn maar door die enorme snelheid zit je natuurlijk ook weer snel aan de limiet. Al is er totaal geen duidelijkheid over de limiet. Hun bereik lijkt in ieder geval wel prima te zijn.
Telfort lijkt een redelijke snelheid aan te bieden (ook niet meer dan dat). Valt er met die aangeboden snelheid goed gebruik te maken van de huidige functies van de nieuwste smartphones? En hoe zit 't nou met hun FUP? Hoeveel mag je verbruiken per maand voordat je gezeik kunt verwachten?
En dan nog de grote irritatie dat het T-Mobile iPhone abonnement véél aantrekkelijker is met hun hoge snelheden en duidelijke ruime FUP. Een T-Mobile relax abonnement met hetzelfde aantal minuten en sms'jes én een tragere verbinding is veel duurder!

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Toch even mijn afschuw over de HI eindeloos online bundel even kwijt hier:
Ik heb na flink wat onderzoek gekozen om mijn HD2 bij een 2 jarig contract met Studentmobiel.nl te bestellen icm met een Hi 30 abbonoment met Hi eindeloos online bundel (eerste 12 maanden 2,5) daarna 10 euro. 30 euro bijbetaling bij het toestel.
Mijn keuze voor Hi viel uiteindelijk omdat ik een acceptabele internet snelheid (384kbit) wilde voor niet de hoofdprijs(over 24 maanden gezien 6,25). Bij andere netwerken was de snelheid óf lager óf de prijs hoger.
Dikke plus voor Studentmobiel.nl want maandag stuurde ik mijn contract per email op en woensdag ontvang ik het toestel al!
Inmiddels is mijn contract ingegaan samen met mijn Hi eindloos online. Echter na 2 dagen gebruik kreeg ik snachts 2 sms-jes van Hi de eerste dat mijn Fair User Policy beleid)FUP tot 80% had bereikt en daarna had overschreden en dat mijn snelheid teruggeschoefd werd (naar 56kbit) voor de rest v/d maand. In deze 2 dagen heb ik 4 uur muziek gestreamed(zit elke dag 2 uur in de auto) op 42kbit. 30min youtube bekeken. 30 Pagina's bekeken.
Dit triggerde mij om uit te zoeken wat de FUP was bij Hi (ik had nooit eerder problemen bij abonementen over de FUP ervaren of gehoord). Op de site zijn geen concrete cijfers te vinden, maar wel dat wanneer je 10x het gemiddeld verbruik overstijgt in een maand je wordt terug geschroefd. Hier op tweakers was inmiddels als een draadje actief over deze naai streek en hier komen cijfers van rond de 250mb naar voren waarna iemand wordt geknepen. Dus als gemiddelde berekent Hi rond de 25mb. En dat zou zomaar kunnen omdat een hoop mensen weinig tot geen internet (kunnen) gebruiken, of omdat het toestel geen zware functies aankan, óf omdat mensen een internet abbo gekozen hebben zodat dit de aanschaf prijs van het toestel drukte.
Omdat toestellen als de hd2 behoorlijk wat kunnen, zoals het streamen van video en audio gaat het verbruik behoorlijk hard. Binnen 9 minuten streamen zit je op het gemiddeld verbruik. In 90 minuten zit je over de FUP.
Kortom, ik voel me genaaid want Hi heeft prehistorische voorwaarden aan hun FUP hangen in tegenstelling tot alle andere providers. Als ik dit had geweten had ik NOOIT Hi eindeloos online gekozen. Het opwaarderen naar Eindloos online Extra Snel is ook geen oplossing want de FUP zit hier op 750mb. Op de FUP na is het eindeloos online abonement uitstekend. Met 384kbit haal ik een download snelheid van +-350kbit, wat iets meer dan voldoende is voor het bekijken van youtube video's. Maar die FUP is als een doorn in mijn oog.
Hiermee hoop ik jullie te behouden van het nemen van een internet abonment bij Hi als je daadwerkelijk goed gebruik wilt maken van internet. Wellicht dat het surfen en email nog volstaat met dit product, maar meer niet, en ben je beter af met een andere provider...totdat Hi zijn policy mbt de FUP aanpast of minder streng naleeft.
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde met KPN. Lekker waardeloos verhaal ook dat het gemiddelde verbruikt van HI en KPN dus beiden op 25 mb liggen.Shifty-PK schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:11:
Tweakers,
Toch even mijn afschuw over de HI eindeloos online bundel even kwijt hier:
Ik heb na flink wat onderzoek gekozen om mijn HD2 bij een 2 jarig contract met Studentmobiel.nl te bestellen icm met een Hi 30 abbonoment met Hi eindeloos online bundel (eerste 12 maanden 2,5) daarna 10 euro. 30 euro bijbetaling bij het toestel.
Mijn keuze voor Hi viel uiteindelijk omdat ik een acceptabele internet snelheid (384kbit) wilde voor niet de hoofdprijs(over 24 maanden gezien 6,25). Bij andere netwerken was de snelheid óf lager óf de prijs hoger.
Dikke plus voor Studentmobiel.nl want maandag stuurde ik mijn contract per email op en woensdag ontvang ik het toestel al!
Inmiddels is mijn contract ingegaan samen met mijn Hi eindloos online. Echter na 2 dagen gebruik kreeg ik snachts 2 sms-jes van Hi de eerste dat mijn Fair User Policy beleid)FUP tot 80% had bereikt en daarna had overschreden en dat mijn snelheid teruggeschoefd werd (naar 56kbit) voor de rest v/d maand. In deze 2 dagen heb ik 4 uur muziek gestreamed(zit elke dag 2 uur in de auto) op 42kbit. 30min youtube bekeken. 30 Pagina's bekeken.
Dit triggerde mij om uit te zoeken wat de FUP was bij Hi (ik had nooit eerder problemen bij abonementen over de FUP ervaren of gehoord). Op de site zijn geen concrete cijfers te vinden, maar wel dat wanneer je 10x het gemiddeld verbruik overstijgt in een maand je wordt terug geschroefd. Hier op tweakers was inmiddels als een draadje actief over deze naai streek en hier komen cijfers van rond de 250mb naar voren waarna iemand wordt geknepen. Dus als gemiddelde berekent Hi rond de 25mb. En dat zou zomaar kunnen omdat een hoop mensen weinig tot geen internet (kunnen) gebruiken, of omdat het toestel geen zware functies aankan, óf omdat mensen een internet abbo gekozen hebben zodat dit de aanschaf prijs van het toestel drukte.
Omdat toestellen als de hd2 behoorlijk wat kunnen, zoals het streamen van video en audio gaat het verbruik behoorlijk hard. Binnen 9 minuten streamen zit je op het gemiddeld verbruik. In 90 minuten zit je over de FUP.
Kortom, ik voel me genaaid want Hi heeft prehistorische voorwaarden aan hun FUP hangen in tegenstelling tot alle andere providers. Als ik dit had geweten had ik NOOIT Hi eindeloos online gekozen. Het opwaarderen naar Eindloos online Extra Snel is ook geen oplossing want de FUP zit hier op 750mb. Op de FUP na is het eindeloos online abonement uitstekend. Met 384kbit haal ik een download snelheid van +-350kbit, wat iets meer dan voldoende is voor het bekijken van youtube video's. Maar die FUP is als een doorn in mijn oog.
Hiermee hoop ik jullie te behouden van het nemen van een internet abonment bij Hi als je daadwerkelijk goed gebruik wilt maken van internet. Wellicht dat het surfen en email nog volstaat met dit product, maar meer niet, en ben je beter af met een andere provider...totdat Hi zijn policy mbt de FUP aanpast of minder streng naleeft.

Is baal er ook van , want het youtuben etc werkt nu totaal niet met die FUP.
Is er bij het programma radar wel eens een item over geweest? Als je die aanbieders in de verlegenheid brengt dan wil het wel eens zo zijn dat ze de FUP verhogen.
Aantal jaren geleden was het met chello internet precies hetzelfde liedje en inmiddels is dat ook opgelost.
Hopelijk met de komst van de HD2 en Google phone dat de aanbieders een beetje wakker worden
7. Indien je geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online (zie 1) zal Hi je hierover informeren en verzoeken het gebruik aan te passen. Hierbij geven wij tevens aan wat het gemiddelde dataverbruik van alle overige abonnees van Eindeloos online is. Je krijgt minimaal 2 keer de kans om jouw gebruik aan te passen. Indien je ondanks onze verzoeken blijvend geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online, heeft Hi het recht het abonnement te beëindigen en jou een aanbod te doen voor een opvolgend abonnement.
bron: http://www.hi.nl/web/show/id=7665190
ik wil er dit mee zeggen, als hun dit echt toepassen kan je eigenlijk niet boven het gebruik komen (lijkt mij). Of er moeten een helehoop mensen veel te weinig doen met hun internet zodat het gem. veel te laag ligt.
[ Voor 12% gewijzigd door streamnl op 15-01-2010 17:52 ]
En jawel, ik ben teruggezet. Kan nu nog maar met 56 kbit downloaden. Heb sinds de 80% sms 60mb gedownload dus die 250mb klopt wel ongeveer. Ik was nog even in de Hi winkel om te vragen hoeveel die FUP was, dat wist de verkoopster niet, maar ze wist me wel te vertellen dat ze die smsjes zelf altijd negeerde.WiertOmta schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:41:
Huidige snelheid ligt nog rond de 350kbit, ik heb nu SPB Wireless Monitor geinstalleerd. Ik zal kijken wat ik verbruikt heb wanneer ik weer een sms krijg, dan weet ik wat 20% is.
Verwijderd
~300Kibit/s op normale kwaliteit. You do the math.Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:18:
Hoeveel mb kost het eigenlijk om een liedje van youtube af te spelen ? (bijvoorbeeld 5min)
Het gebruik bij mij:Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:18:
Hoeveel mb kost het eigenlijk om een liedje van youtube af te spelen ? (bijvoorbeeld 5min)
YouTube in de browser van je smartphone (desktop versie) ongeveer 15 MB per 5 minuten en via een programma / toepassing dat je eerst moet opstarten op je smartphone ongeveer 5 MB per 5 minuten.
Dus een uur YouTube filmpjes kijken in de browser van je phone is gelijk 180 MB

De 250 MB fup bij KPN verstook je dus binnen 1 uur en 24 minuten.
KPN staat streamen van video's dan wel gewoon toe , maar dat je na nog geen 1,5 uur YouTube voor de rest van de maand bent uitgekeken omdat de snelheid na de verlaging niet meer toereikend is om video's te streamen is gewoon te gek voor woorden.
Hieronder nog wat zaken die ik op mijn smartphone doe met het verbruik in MB's per 10 minuten:
- YouTube in de browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.
Gelukkig zit ik bij T-mobile en die kijken niet op een GB meer of minder maar de 3g /hsdpa ontvangst bij T-mobile is wel stukken minder dan bij KPN.
Zo zie je het is altijd iets , als het bereik / ontvangst goed is zijn de voorwaarden / fup slecht en als de voorwaarden wel goed zijn is de ontvangst /bereik weer minder.
Wat ik me afvraag hoe Vodafone , met goed bereik en snelheid , met de voorwaarden in de praktijk omgaat.
Laatst las ik dat ze voipen technisch onmogelijk hadden gemaakt maar hierdoor kon je ook niet meer gebruik maken van IM zoals MSN , is dit nu opgelost ?
En hoe streng is Vodafone m.b.t. de fup en hoe hoog is die ?
Ik las dat ze bij de prepaid internet blox na 250 MB de sim gelijk blokkeren , maar hoe gaan ze om met de mensen met een internetblox abonnement ?
[ Voor 79% gewijzigd door janzeeschuimers op 15-01-2010 22:32 ]
Verwijderd
Niet echt in de gaten gehad dat youtube zoveel zou verbruiken! Verklaard meteen waarom ik na 1 week over me FUP heen was!janzeeschuimers schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:58:
[...]
Het gebruik bij mij:
YouTube in de browser van je smartphone (desktop versie) ongeveer 15 MB per 5 minuten en via een programma / toepassing dat je eerst moet opstarten op je smartphone ongeveer 5 MB per 5 minuten.
Dus een uur YouTube filmpjes kijken in de browser van je phone is gelijk 180 MB.
De 250 MB fup bij KPN verstook je dus binnen 1 uur en 24 minuten.
KPN staat streamen van video's dan wel gewoon toe , maar dat je na nog geen 1,5 uur YouTube voor de rest van de maand bent uitgekeken omdat de snelheid na de verlaging niet meer toereikend is om video's te streamen is gewoon te gek voor woorden.
Hieronder nog wat zaken die ik op mijn smartphone doe met het verbruik in MB's per 10 minuten:
- YouTube in de browser /desktop versie: 30 MB per 10 minuten.
- YouTube via programma / toepassing: 10 MB per 10 minuten.
- Voice over ip /Skype: 2 MB per 10 minuten.
- Uitzending gemist via programma / toepassing: 15 MB per 10 minuten.
- Radio streamen via Nokia internetradio: 7 MB per 10 minuten.
Gelukkig zit ik bij T-mobile en die kijken niet op een GB meer of minder maar de 3g /hsdpa ontvangst bij T-mobile is wel stukken minder dan bij KPN.
Zo zie je het is altijd iets , als het bereik / ontvangst goed is zijn de voorwaarden / fup slecht en als de voorwaarden wel goed zijn is de ontvangst /bereik weer minder.
Wat ik me afvraag hoe Vodafone , met goed bereik en snelheid , met de voorwaarden in de praktijk omgaat.
Laatst las ik dat ze voipen technisch onmogelijk hadden gemaakt maar hierdoor kon je ook niet meer gebruik maken van IM zoals MSN , is dit nu opgelost ?
Ik las dat ze bij de prepaid internet blox na 250 MB de sim gelijk blokkeren , maar hoe gaan ze om met de mensen met een internetblox abonnement ?
Koop je een HTC hero , zodat je mooi youtube films kan bekijken / luisteren in de trein wordt het feest verstoord
Volgende keer dan toch maar op de kleine lettertjes en grammatica letten? Maar inderdaad, de telco's zijn de kluit flink aan het belazeren met hun "onbegrensd" internet en andere eufemismen. Voor zover ik weet is er geen een aanbieder meer die daadwerkelijk een geen-gezeik internetabonnement heeft. De telco's vormen hier een soort van kartel.Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:43:
[...]
Niet echt in de gaten gehad dat youtube zoveel zou verbruiken! Verklaard meteen waarom ik na 1 week over me FUP heen was!
Koop je een HTC hero , zodat je mooi youtube films kan bekijken / luisteren in de trein wordt het feest verstoord
Verwijderd
Klopt helemaal , want het staat er gewoon in.Fuzzillogic schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:11:
[...]
Volgende keer dan toch maar op de kleine lettertjes en grammatica letten? Maar inderdaad, de telco's zijn de kluit flink aan het belazeren met hun "onbegrensd" internet en andere eufemismen. Voor zover ik weet is er geen een aanbieder meer die daadwerkelijk een geen-gezeik internetabonnement heeft. De telco's vormen hier een soort van kartel.
Ik had er helaas helemaal niet meer aangedacht dat er in deze tijd nog een FUP bestaat.
Het snelle internet was ook beter voor het streamen zei de verkoper nog

Verwijderd
Ik ben totaal niet thuis in het mobiel internet gebeuren, maar ik heb nu wel een aantal vraagjes.
Ik heb altijd een 'normale simpele' GSM gehad, met een sim-only abonnementje van telfort. Werkt prima.
Nu heb ik onlangs in China voor een heel mooi prijsje een fake blackberry 9000 gekocht. Nep, maar wel een prima telefoon, helaas wel zonder 3G. (wel met tv tuner
Zoals ik dus al zei heb ik geen data / mobiel internet - abonnement. Als ik browse/mail binnenhaal verschijnt er er een 'G' icoontje. Als ik geen 3G abonnement/hardware heb. Gebruikt hij dan de normale GSM verbinding? En wat betaal ik daar voor? Of schakelt hij automatisch over op bijvoorbeeld dit: (want zoals gezegd ik heb wel een normaal bel/sms-abonnement)
Internetten op je toestel zonder abonnement Per MB
Basistarief
bij Telfort abonnement (incl. sim only en Unlimited) € 0,50
Ik maak gebruik van de 'Telfort Spot' instellingen.
http://www.telfort.nl/pro...nternet/via_telefoon_pda/
Dan nog een vraag: ik wil misschien dan toch een data-abonnementje afsluiten ergens, maar die van telfort ( E9,95 ) vind ik teveel van het goede. De GSM is dual-sim dus ik had het idee om ergens anders het internet-only-abonnement af te sluiten. Bestaan deze uberhaupt en zoja is dit voordeliger?
edit: dat € 0,50 per MB bij telfort spreekt me ook wel aan. Ik moet heel veel mail binnenhalen voordat dat duurder wordt dan een abonnement, maar is dit automatisch zo geregeld of moet ik dit ook aanvragen?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 13:56 ]
Prepaidlimite ligt rond de 250mb..janzeeschuimers schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:58:
[...]
Abbo mag je wat meer gebruiken. Zie ook de voorwaarden.
Blokkeren van je SIM is grote onzin.. zodra je het max gebruik overschrijdt, wordt je blox gedeactiveerd na 2 waarschuwingen.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
beetje vreemd maar vind het niet erg
- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -
Verwijderd
Bij mij staat er ook nog steeds 0,0mb verbruikt , maar toch ben ik over mijn FUP heen (mijn snelheid is terug gezet) . Waarschijnlijk werkt het systeem niet helemaal lekker.Xentor schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:21:
hmm, ik heb de laatste tijd lopen internetten via mn mobiel met kpn surf en mail totaal. maar krijg gewoon geen data verkeer? hij blijft contstant op 0 mb staan. ookal heb ik youtube filmpjes en websites geladen/msn etc.
beetje vreemd maar vind het niet erg
Als je op internet gaat, gaat dat bij jou via GPRS (dat zal die 'G' aanduiden). Je betaalt dan automatisch 50 eurocent per MB, dat zijn wel extra kosten dus buiten de bundel.Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:49:
Zoals ik dus al zei heb ik geen data / mobiel internet - abonnement. Als ik browse/mail binnenhaal verschijnt er er een 'G' icoontje. Als ik geen 3G abonnement/hardware heb. Gebruikt hij dan de normale GSM verbinding? En wat betaal ik daar voor? Of schakelt hij automatisch over op bijvoorbeeld dit: (want zoals gezegd ik heb wel een normaal bel/sms-abonnement)
Internetten op je toestel zonder abonnement Per MB
Basistarief
bij Telfort abonnement (incl. sim only en Unlimited) € 0,50
Verwijderd
Ok, Bedankt! 0,50 per MB vind ik nog te overzien aangezien het toch ontzettend traag is (mail lukt prima dat is het voornaamste). Ik ben allang blij dat het niet per minuut gaat. (zoals WAPpen vroeger?)Cadezo schreef op zondag 17 januari 2010 @ 01:17:
[...]
Als je op internet gaat, gaat dat bij jou via GPRS (dat zal die 'G' aanduiden). Je betaalt dan automatisch 50 eurocent per MB, dat zijn wel extra kosten dus buiten de bundel.
Dat is het bedrag dat je naast de 10 euro extra betaald. Bijvoorbeeld wanneer je in het buitenland gaat roamen. Dan kan je zien hoeveel je in het buitenland gebruikt hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 19:22:
[...]
Bij mij staat er ook nog steeds 0,0mb verbruikt , maar toch ben ik over mijn FUP heen (mijn snelheid is terug gezet) . Waarschijnlijk werkt het systeem niet helemaal lekker.
In de prijslijst lees ik "De maximum snelheid is 384 Kbps downstream en 64 Kbps upstream". Dat is natuurlijk véél lager dan het dure Vodafone abonnement wat ik nu heb (3600/384), maar ik download niet zo heel veel. Af en toe een app in de app store, maar met name Google Reader en mail, en een internetpagina her en der.
Of toch gewoon naar Telfort, die (na BEN) het goedkoopste SIM-only abonnement aanbiedt?
Verwijderd
Onlangs heb ik een Nokia N900 met een Hi abbo gehaald. Hierbij werd een Eindeloos-online bundel aanbevolen.
Alles werkt netjes, snelheid voor mijn gebruik hoog genoeg! Maar toen kwam het, ik moest van de telefoon 2 updates downloaden. Netjes gedaan, ging best. Updates waren 90+50mb. Diezelfde nacht ontvang ik 2 smsjes, de een dat ik al op 80% van de FUP zit, de ander dat ik eroverheen zit en de snelheid word teruggedraaid.
Zelf heb ik wat youtube filmpjes bekeken en wat apps gedownload. Niks speciaals dus.
M.a.w. deze telefoon kan totaal niet overweg met het abbo! Als je updates download zit je al bijna over de FUP heen... Enfin, ik Hi bellen. Uiteraard krijg ik een jong meisje met een 3-daagse callcenter cursus aan de lijn, die er niet veel van af weet. Na veel overleg krijg ik de aanbieding om het complete pakket (telefoon, sim, etc.) terug te sturen... Daar zit ik ook niet op te wachten, met die levertijden van de N900. Vervolgens vraag ik haar dan maar om het abbo op te krikken naar Xtra Snel. Kan ook niet, want het zou niet overal gedekt zijn en daarbij is de FUP van beide abbo's even hoog (?). Zou niet handig zijn want dan zit ik er nóg sneller overheen.
Wat nog vreemder is, is dat als je bij het Xtra-Snel abbo over de FUP heen gaat, de snelheid (net als bij Eindeloos-Online) terug word gedraaid naar 128kb/s. Wat moet ik nou doen? Dit abbo werd mij juist aangeraden omdat ik niet zoveel verbruik, en niet echt supersnelheid nodig heb. KPN/Hi hebben de telefoon gewoon niet bekeken, en de updates vonden ze maar een raar verhaal, was ook niet bekend bij ze. Ik zit nu met klote internet, en een supertelefoon!
[ Voor 85% gewijzigd door TheVMaster op 19-01-2010 14:24 ]
358 kbps down, 42 kbps up, 34.0 conn/min
Best lage waarden eigenlijk
Ik ben zelf nog nooit tegen de FUP aangelopen, maar ik probeer ook zoveel mogelijk gebruik te maken van wifi. Thuis, bij mn vriendin en op school kan ik allemaal gebruik maken van wifi. FW updates doe ik altijd met de Nokia PC Suite, dus dat kost geen data voor mij. Ook kijk ik geen films ofzo online. En streamen doe ik ook niet echt. Soms een beetje internetradio, maar als het eens in de maand is, is het veel.
In april mag ik mn abo weer verlengen, ik ga dan ZEKER voor die Xtra Snel Online van Hi. Dat lijkt me toch een stuk sneller als ik de waarden zo zie.
Zijn er mensen die ervaring hebben met die bundel (behalve bovenstaande post
[ Voor 20% gewijzigd door Jos_M op 20-01-2010 15:02 ]
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
wifi?Jos_M schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:49:
wat heb je eigenlijk aan een telefoon met 7.2 Mbps internet met zulke lage snelheden in je bundel? En dan zijn er zelfs telefoons die nog hogere snelheden aankunnen... de Nokia N900 als ik me niet vergis.
En jij denkt ook echt dat die telefoons de websites minstens net zo snel kunnen renderen als een gewone computer en daardoor nut zouden hebben tijdens het browsen met zo'n hoge snelheid? Think again.Jos_M schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:49:
wat heb je eigenlijk aan een telefoon met 7.2 Mbps internet met zulke lage snelheden in je bundel? En dan zijn er zelfs telefoons die nog hogere snelheden aankunnen... de Nokia N900 als ik me niet vergis.
Voor files downloaden kan het natuurlijk wel handig zijn, maar dat doe je over het algemeen toch niet met 2G/3G.
En voor streamen moet dat ook wel lukken.
zo is bijvoorbeeld hi naar 384/128 resp 1024/128 (http://www.hi.nl/web/show/id=212976) alhoewel aan de telefoon bleven ze volhouden dat het laaste 1024/384 was.
IceManX schreef: sowieso
zouden deze hogere snelheden inmiddels ook bij alle bestaande abo's actief moeten zijn overigens? Mijn Hi abbo met eindeloos online bundel zit nog op 128k down. Afgesloten augustus 2008 voor 2 jaar...Mr_Light schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:57:
Kan iemand de startpost updaten?
zo is bijvoorbeeld hi naar 384/128 resp 1024/128 (http://www.hi.nl/web/show/id=212976) alhoewel aan de telefoon bleven ze volhouden dat het laaste 1024/384 was.
Nee, je hebt immers nog een oud contract.bureno schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 20:37:
[...]
zouden deze hogere snelheden inmiddels ook bij alle bestaande abo's actief moeten zijn overigens? Mijn Hi abbo met eindeloos online bundel zit nog op 128k down. Afgesloten augustus 2008 voor 2 jaar...
Dus dan hoeven ze de snelheden niet te verhogen voor de oude contracten. Of dat technisch haalbaar is (onderscheid maken tussen verschillende contracten) is de vraag, bij T-Mobile hebben ze volgens mij ooit de snelheid voor iedereen simpelweg omhoog gegooid.MensionXL schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:57:
[...]
Nee, je hebt immers nog een oud contract.
Kortom: nee, hoeft niet, maar kan wel.
Het was ook 384 up maar dit is verlaagd naar 128? Ik haalde altijd rond de 45kB/sec up maar nu is daar nog maar 13 van overMr_Light schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:57:
Kan iemand de startpost updaten?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Op zich wel raar, ik denk dat de OPTA hier best wel wat aan kan doen, gewoon pure misleiding.
----
Een andere vraag: Ik sta op het punt een HD2 te bestellen bij KPN. Nu twijfel ik tussen een 1 jarig abonnement (met 250 euro bijbetalen) of een 2 jarig abonnement (tel. gratis).
Bij een verlenging kun je weer een nieuw toestel krijgen (fictieve HD3 met Win 7 en full color AMOLED scherm etc).
Behoudens de 250 euro extra korting bij een 2 jarige abbo, zijn er meer voordelen? Kun je bijvoorbeeld een 2 jarig abonnement afkopen na 1 jaar?
Wat zijn jullie overwegingen?
Zojuist even getest: ~2000 kbs dowload en ~330 kbs upload.
Let je op de prefixes? Bits en bytes enzo. 384Kibit/s = ~50KiB/s.Steven.w schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:58:
Ik heb gemerkt dat de uploadsnelheid van T-Mobile bij het iPhone-abonnement niet goed staat. Volgens de specificaties zou dit 384 kbps moeten zijn, en ik haal (na meerdere tests op meerdere locaties) slechts ca. 50 kbps upload, terwijl de download netjes rond de 2048 kbps zit, zoals het hoort. Meer mensen dit opgevallen?
Jazeker!Fuzzillogic schreef op zondag 24 januari 2010 @ 20:02:
[...]
Let je op de prefixes? Bits en bytes enzo. 384Kibit/s = ~50KiB/s.
Verwijderd
Wat is hier vaag aan?DaMarcus schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:23:
Ook Vodafone doet inderdaad wazig over hun FUP. Zelf weet ik ook niet waar ik aan toe ben. Zo verstook ik gerust 0.75GB - 1GB per maand met m'n mobiele internet. Dit doe ik al meerdere maanden achter elkaar maar ik heb er tot nu toe geen enkele berichtgeving over gekregen.
Daarbij moet ik wel vermelden dat ik Vodafone BIS Nationaal heb. Uit ervaring kan ik je vertellen dat ze enkel op prepaid een strak datalimiet van 250MB per maand aanhouden. Met een 'gewoon' abonnement (Vodafone Basis + Zorgeloos Internet Blox) is 500+ MB aantikken ook geen probleem. Ook niet voor meerdere maanden achter elkaar.
Wat betreft die FUP en hun aanbiedingen met onbeperkt internet etc en voor deze tijd (HD2) zeer magere limieten van 250 of 750Mb (KPN) …
Kan tweakers als grote website of wij massaal dit niet onder de aandacht brengen bij Tros Radar? Het is een soort oplichting en misschien dat het ze sneller stimuleert hun limieten aan te passen.
Goed plan ja, ik ben voor(Y)honey schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:10:
Nu even serieus …![]()
Wat betreft die FUP en hun aanbiedingen met onbeperkt internet etc en voor deze tijd (HD2) zeer magere limieten van 250 of 750Mb (KPN) …
Kan tweakers als grote website of wij massaal dit niet onder de aandacht brengen bij Tros Radar? Het is een soort oplichting en misschien dat het ze sneller stimuleert hun limieten aan te passen.
Wie pakt het op? Wie is handig met een nette brief?
[ Voor 7% gewijzigd door Shifty-PK op 26-01-2010 08:57 ]
Gemeten in Rotterdam.
[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 26-01-2010 09:00 ]
Alleen jammer dat het uitvoeren van deze test je al zo ongeveer de halve FUP voor deze maand heeft gekostMensionXL schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:59:
Sinds een dag heb ik Vodafone voor m'n eigen telefoon en dat is nogal een verschil met T-Mobile (mijn vorige aanbieder) zeg!
[afbeelding]
Gemeten in Rotterdam.
(okok, ik overdrijf, maar toch)
Brief?Shifty-PK schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:56:
Yep, ik zeg doen!
Wie pakt het op? Wie is handig met een nette brief?
[...]
Ik dacht meer aan een online petitie.
Het was net nog even op het nieuws, KPN had veel winst getrokken aan mobiele internet abbonementen.
Tmobile heeft de minste belemmeringen, wel het slechtste bereik natuurlijk.
Bij Vodafone abonnementen is volgens mij ook nog niemand afgesloten/teruggezet in snelheid.
Raak KPN maar waar het geld kost.
Let op dat ook T-Mobile VoIP verbiedt bij de nieuwe Relax-abonnementen. Hoelang ze die quatsch kunnen volhouden is de vraag; hopelijk gaat de EU snel netneutraliteit vereisen voor alle aanbieders van internet, ook mobiel.troftnom schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 11:24:
Kies je toch voor een provider waar mobiel internet beter is, daar gaat dit draadje tenslotte over.
Tmobile heeft de minste belemmeringen, wel het slechtste bereik natuurlijk.
Och, dat valt reuze meeFuzzillogic schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 09:29:
[...]
Alleen jammer dat het uitvoeren van deze test je al zo ongeveer de halve FUP voor deze maand heeft gekost
(okok, ik overdrijf, maar toch)
Huh, wat krijgen we nu ineens? Heb je daar een bron van?Fuzzillogic schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:24:
Let op dat ook T-Mobile VoIP verbiedt bij de nieuwe Relax-abonnementen. Hoelang ze die quatsch kunnen volhouden is de vraag; hopelijk gaat de EU snel netneutraliteit vereisen voor alle aanbieders van internet, ook mobiel.
Gaan die voorwaarden in zodra je een nieuw contract afsluit en als je je contract vernieuwd?
Nog andere onzinnige limitaties?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
[ Voor 35% gewijzigd door troftnom op 26-01-2010 16:23 ]
Enfin, ik hoop maar voor t-mobile dat ze niet ook die voordeel-sim-abo's gaan verklooien. Ook al gebruik ik (nu) geen voip over 3G, dat soort beperkingen is voor mij reden om te vertrekken.
Stel je voor je ADSL/kabel-provider gaat opeens VoIP/Skype verbieden, enkel omdat ze zelf ook een telefonieabonnement aanbieden... Ha! Dus waarom denken die &^@%-mobile operators er wel mee weg te komen?
Verwijderd
Verwijderd
de limiet is EEN AANTAL MAAL het gemiddelde. Het zou kunnen dat telfort stelt dat het gemiddelde 48 MB, maar je mag dus veel meer dan dat verbruiken.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:33:
Misschien goed om in de startpost op te nemen: Telfort Surf & Mail heeft een erg beperkte limiet (en helemaal geen fup, zoals ze zelf aangeven). De limiet staat op dit moment op 48MB per maand. Zie mijn topic: Verwijderd in "[telfort] surf & mail: geen fup maar kei..."
ik heb telfort, en mijn verbuik ligt meestal tussen de 100 en 350 MB ofzo. En laatst had ik 480 MB. Ik heb nooit enige klacht van Telfort gehad.
ik ben erg tevreden over de snelheid en dekking trouwens.
Doe ik er goed aan dit abbo te nemen? Per dag sowieso 2 uur internetten in de bus, en misschien nog in de pauzes.
Tmobile had ik anders genomen, maar ook hier zeer slecht bereik
[ Voor 4% gewijzigd door j0ren op 01-02-2010 23:08 ]
Hi heeft een gemiddelde van rond de 250MB, met gemiddeld gebruik zou dit voldoende moeten zijn, alleen yuotube en audiostreming vreten bitjes en zal je snel zien oplopenj0ren schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:16:
Ik ga volgende week een HTC touch HD HTC touch diamond2 bestellen, icm HI 20 en eindeloos online normaal.
Doe ik er goed aan dit abbo te nemen? Per dag sowieso 2 uur internetten in de bus, en misschien nog in de pauzes.
Tmobile had ik anders genomen, maar ook hier zeer slecht bereik
denk je veel te gaan verbruiken, dan is o.a. VF een aanrader, die doen niet zo moeilijk over het verbruik
Verwijderd
Kijk dit is handig om te weten. Ik heb met twee verschillende klantenservicemedewerkers gesproken die aangaven dat wanneer ik ook maar 1 mb meer dan 48mb zou verbruiken dat ik een "officiële waarschuwing" zou krijgen. Over de snelheid en dekking ben ik ook zeer tevreden.Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:15:
[...]
de limiet is EEN AANTAL MAAL het gemiddelde. Het zou kunnen dat telfort stelt dat het gemiddelde 48 MB, maar je mag dus veel meer dan dat verbruiken.
ik heb telfort, en mijn verbuik ligt meestal tussen de 100 en 350 MB ofzo. En laatst had ik 480 MB. Ik heb nooit enige klacht van Telfort gehad.
ik ben erg tevreden over de snelheid en dekking trouwens.
Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij telfort over de communicatie van onbeperkt en fair use policy in hun advertenties. Als ik wist dat het 48MB was had ik nooit voor Telfort gekozen. Als Tempest's opmerking klopt zal ik dat ook wel terugkrijgen als de klacht behandeld is.
Dit topic is gesloten.