Dit houdt tevens in dat Telfort de Contractant bij regelmatig niet-normaal, oneigenlijk dan wel excessief gebruik zal informeren en sommeren het gebruik aan te passen.
- voice-over-IP / VoIP (hierbij wordt via het internet gebeld, bijvoorbeeld via het programma Skype) ;
- pushmail;
- andere handelingen waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt;
- een laptop.
Volgens mij is de bedoeling van de FUP gezien deze citaten het volgende:
"je mag geen dingen doen die grote hoeveelheden data verbruiken"
Ik geef toe dat dat een wat vrije interpretatie is, maar een andere definitie van onbeperkt en toch "fair use" zou ik voor mijzelf niet kunnen geven.
ik had hiervoor die Maximaal online bundel van Telfort, daar kon je voor 9,50 euro per maand 1100 MB verbruiken (ze adverteerde met 1 GB). Aangezien Surf en Mail de opvolger is van deze bundel, ga ik er eigenlijk vanuit dat je hetzelfde met deze bundel moet kunnen doen.
Aangezien de snelheden alleen maar zijn verhoogd kan ik me niet voorstellen dat daarmee de data limieten zijn verlaagd. Dus ik DENK dat je geen problemen zal krijgen als je onder 1GB per maand blijft.
Maar ik moet toegeven dat ik nooit boven de 500MB ben gekomen per maand, en dat mijn gemiddelde vermoedelijk tussen de 150 en 200 MB zit per maand.
Ik hoor graag ervaringen van groot verbruikers
Volgens mij val ik in de groep van na juli 2009, want ik heb in augustus verlengt, maar ik weet niet precies meer wanneer ik dat heb aangevraagd, dus wellicht valt mijn verlenging nog onder de oude voorwaarden.
Ik heb nooit een brief van Telfort gehad dat ik mijn gedrag moest aanpassen.
Wat ik niet doe:
-veel/lange gesprekken voeren via VoIP
-mijn sim kaart in een USB laptop modem stoppen (kan Telfort aan het imei nummer namelijk herkennen)
-veel gebruik maken van youtube en streaming audio/video
-veel gebruik van remote desktop applicaties
-grote bestanden downloaden
En voor de rest houd ik mij natuurlijk keurig aan de algemene voorwaarden.
Mijn ervaring is voornamelijk dat video echt funest is. Dan gaat het echt heel erg snel!
Ik denk dat ik dat dan ook minder dat 10 min per maand doe.