Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
j0ren schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:05:
Icm VF is de telefoon veel duurder maar ik zal er even naar kijken :)
veel duurder, dat is relatief natuurlijk :)

Maar bij een 2jarig abo erachterkomen na de 2e of 3e maand dat je effectief maar 2,5 week per periode kan internetten is ook zuur, dus kies verstandig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:36:
[...]

Kijk dit is handig om te weten. Ik heb met twee verschillende klantenservicemedewerkers gesproken die aangaven dat wanneer ik ook maar 1 mb meer dan 48mb zou verbruiken dat ik een "officiële waarschuwing" zou krijgen. Over de snelheid en dekking ben ik ook zeer tevreden.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij telfort over de communicatie van onbeperkt en fair use policy in hun advertenties. Als ik wist dat het 48MB was had ik nooit voor Telfort gekozen. Als Tempest's opmerking klopt zal ik dat ook wel terugkrijgen als de klacht behandeld is.
In de AV van Telfort staat dat er wel sprake van een fup is.

"14.6 FAIR USE: Voor het gebruik van (Aanvullende) Diensten waarbij onbeperkt gebruik voor een vaste prijs mogelijk is, hanteert Telfort een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat geen vaste limiet wordt gesteld op de hoeveelheid bel-, of dataverkeer die Contractant mag gebruiken. Dit houdt tevens in dat Telfort de Contractant bij regelmatig niet-normaal, oneigenlijk dan wel excessief gebruik zal informeren en sommeren het gebruik aan te passen. De (Aanvullende) Diensten zijn voor persoonlijk en priv gebruik en Normaal Gebruik (mobiel bel- of data verkeer geïnitieerd van een mobiel toestel of modem). Ieder ander gebruik zoals gebruik van SIM box of GSM box; langdurig openstaan van een verbinding (bijvoorbeeld voor gebruik als babyfoon, radio of langdurige download); gebruik voor commerciële doelen zoals doorverkoop van de (Aanvullende) Dienst; gebruik door derden; gebruik van de Simkaart door meerdere apparaten tegelijk is niet toegestaan. Tevens is gebruik dat overbelasting of andere schade aan het Netwerk veroorzaakt en gebruik waarbij Contractant regelmatig significant meer belt of data verbruikt dan de gemiddelde klant van dezelfde (Aanvullende) Dienst niet toegestaan. Indien Contractant het gebruik niet aanpast nadat Telfort daarom heeft verzocht, heeft Telfort het recht om maatregelen te nemen waaronder een verbruikslimiet stellen, de snelheid te verlagen, de (Aanvullende) Dienst buiten gebruik te stellen of de Overeenkomst te ontbinden waarbij Telfort aanspraak kan maken op de vaste kosten van de nog resterende minimumduur van de Overeenkomst waarbij Contractant geen rechten
kan ontlenen aan enige voorgaande toegekende kortingen. Zie de website van Telfort voor een uitgebreide omschrijving van de FUP."

Het verhaal hierboven komt uit de voorwaarden vanaf juli 2009:

https://www.telfort.nl/me..._abonnement_juli_2009.pdf

Is je abonnement van voor juli 2009 of nog ouder kijk dan even hier:

https://www.telfort.nl/kl...oorwaarden_telfort_mobiel

[ Voor 6% gewijzigd door janzeeschuimers op 02-02-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:22:
[...]

In de AV van Telfort staat dat er wel sprake van een fup is.

"14.6 FAIR USE: Voor het gebruik van (Aanvullende) Diensten waarbij onbeperkt gebruik voor een vaste prijs mogelijk is, hanteert Telfort een Fair Use Policy (FUP). Dit houdt in dat geen vaste limiet wordt gesteld op de hoeveelheid bel-, of dataverkeer die Contractant mag gebruiken. Dit houdt tevens in dat Telfort de Contractant bij regelmatig niet-normaal, oneigenlijk dan wel excessief gebruik zal informeren en sommeren het gebruik aan te passen. De (Aanvullende) Diensten zijn voor persoonlijk en priv gebruik en Normaal Gebruik (mobiel bel- of data verkeer geïnitieerd van een mobiel toestel of modem). Ieder ander gebruik zoals gebruik van SIM box of GSM box; langdurig openstaan van een verbinding (bijvoorbeeld voor gebruik als babyfoon, radio of langdurige download); gebruik voor commerciële doelen zoals doorverkoop van de (Aanvullende) Dienst; gebruik door derden; gebruik van de Simkaart door meerdere apparaten tegelijk is niet toegestaan. Tevens is gebruik dat overbelasting of andere schade aan het Netwerk veroorzaakt en gebruik waarbij Contractant regelmatig significant meer belt of data verbruikt dan de gemiddelde klant van dezelfde (Aanvullende) Dienst niet toegestaan. Indien Contractant het gebruik niet aanpast nadat Telfort daarom heeft verzocht, heeft Telfort het recht om maatregelen te nemen waaronder een verbruikslimiet stellen, de snelheid te verlagen, de (Aanvullende) Dienst buiten gebruik te stellen of de Overeenkomst te ontbinden waarbij Telfort aanspraak kan maken op de vaste kosten van de nog resterende minimumduur van de Overeenkomst waarbij Contractant geen rechten
kan ontlenen aan enige voorgaande toegekende kortingen. Zie de website van Telfort voor een uitgebreide omschrijving van de FUP."

Het verhaal hierboven komt uit de voorwaarden vanaf juli 2009:

https://www.telfort.nl/me..._abonnement_juli_2009.pdf

Is je abonnement van voor juli 2009 of nog ouder kijk dan even hier:

https://www.telfort.nl/kl...oorwaarden_telfort_mobiel
De algemene voorwaarden heb ik eerder ook al doorgenomen. Het vreemde is dat Telfort zich eigenlijk 2x tegenspreekt:

1)
Dit houdt in dat geen vaste limiet wordt gesteld op de hoeveelheid bel-, of dataverkeer die Contractant mag gebruiken."
Eerder in de AV (punt 5.13) staat het volgende:
Tevens heeft Telfort het recht om bij (data)verkeer een (data)limiet te stellen.
Door de 2 klantenservice medewerkers is mij verteld dat de limiet van afgelopen maand 48 MB is. Het instellen van een FUP betekent niet dat je een datalimiet stelt en die niet naar buiten communiceert. Een FUP is bedoeld om bij excessief gedrag op terug te kunnen vallen om maatregelen te nemen.

2) "De (Aanvullende) Diensten zijn voor persoonlijk en priv gebruik en Normaal Gebruik (mobiel bel- of data verkeer geïnitieerd van een mobiel toestel of modem)." --> Dit is multi-interpreteerbaar, maar dit kun je lezen alsof je gebruik mag maken van je modem in het toestel, en dus je abonnement mag gebruiken icm een laptop.

Op de site staat vermeld dat dit weer niet de bedoeling is.
Surf & mail is bedoeld voor internetten, e-mailen en chatten op uw mobiele telefoon. Het is niet toegestaan om met surf & mail gebruik te maken van:
- voice-over-IP / VoIP (hierbij wordt via het internet gebeld, bijvoorbeeld via het programma Skype) ;
- pushmail;
- andere handelingen waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt;
- een laptop.
Ik vind het een beetje vreemd, ga ze weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-09 11:52
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:00:
[...]

De algemene voorwaarden heb ik eerder ook al doorgenomen. Het vreemde is dat Telfort zich eigenlijk 2x tegenspreekt:

1)
[...]

Eerder in de AV (punt 5.13) staat het volgende:

[...]

Door de 2 klantenservice medewerkers is mij verteld dat de limiet van afgelopen maand 48 MB is. Het instellen van een FUP betekent niet dat je een datalimiet stelt en die niet naar buiten communiceert. Een FUP is bedoeld om bij excessief gedrag op terug te kunnen vallen om maatregelen te nemen.

2) "De (Aanvullende) Diensten zijn voor persoonlijk en priv gebruik en Normaal Gebruik (mobiel bel- of data verkeer geïnitieerd van een mobiel toestel of modem)." --> Dit is multi-interpreteerbaar, maar dit kun je lezen alsof je gebruik mag maken van je modem in het toestel, en dus je abonnement mag gebruiken icm een laptop.

Op de site staat vermeld dat dit weer niet de bedoeling is.

[...]

Ik vind het een beetje vreemd, ga ze weer eens bellen.
Toen ik een week of twee terug belde was de limiet een 1500 MB geloof ik. Kortom: er worden maar wat getallen geroepen. Zijn er mensen die daadwerkelijk problemen hebben ondervonden van de FUP bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit houdt tevens in dat Telfort de Contractant bij regelmatig niet-normaal, oneigenlijk dan wel excessief gebruik zal informeren en sommeren het gebruik aan te passen.
- voice-over-IP / VoIP (hierbij wordt via het internet gebeld, bijvoorbeeld via het programma Skype) ;
- pushmail;
- andere handelingen waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt;
- een laptop.
Volgens mij is de bedoeling van de FUP gezien deze citaten het volgende:
"je mag geen dingen doen die grote hoeveelheden data verbruiken"
Ik geef toe dat dat een wat vrije interpretatie is, maar een andere definitie van onbeperkt en toch "fair use" zou ik voor mijzelf niet kunnen geven.

ik had hiervoor die Maximaal online bundel van Telfort, daar kon je voor 9,50 euro per maand 1100 MB verbruiken (ze adverteerde met 1 GB). Aangezien Surf en Mail de opvolger is van deze bundel, ga ik er eigenlijk vanuit dat je hetzelfde met deze bundel moet kunnen doen.
Aangezien de snelheden alleen maar zijn verhoogd kan ik me niet voorstellen dat daarmee de data limieten zijn verlaagd. Dus ik DENK dat je geen problemen zal krijgen als je onder 1GB per maand blijft.
Maar ik moet toegeven dat ik nooit boven de 500MB ben gekomen per maand, en dat mijn gemiddelde vermoedelijk tussen de 150 en 200 MB zit per maand.
Ik hoor graag ervaringen van groot verbruikers :)

Volgens mij val ik in de groep van na juli 2009, want ik heb in augustus verlengt, maar ik weet niet precies meer wanneer ik dat heb aangevraagd, dus wellicht valt mijn verlenging nog onder de oude voorwaarden.
Ik heb nooit een brief van Telfort gehad dat ik mijn gedrag moest aanpassen.

Wat ik niet doe:
-veel/lange gesprekken voeren via VoIP
-mijn sim kaart in een USB laptop modem stoppen (kan Telfort aan het imei nummer namelijk herkennen)
-veel gebruik maken van youtube en streaming audio/video
-veel gebruik van remote desktop applicaties
-grote bestanden downloaden

En voor de rest houd ik mij natuurlijk keurig aan de algemene voorwaarden. >:)

Mijn ervaring is voornamelijk dat video echt funest is. Dan gaat het echt heel erg snel!
Ik denk dat ik dat dan ook minder dat 10 min per maand doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden, mede omdat ik nog geen volle maand klant ben bij Telfort. Ik ben even op onderzoek uitgegaan omdat ik enge dingen las over een waarschuwing gevolgd door direct afsluiten van klanten, daarop ben ik dus gaan bellen over welke limieten het dan gaat...

Via Google kom je wel een aantal voorbeelden tegen van mensen die ervaring hebben met overschreven datalimieten/FUPS.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=68&t=66732
http://www.gsmhelpdesk.nl...iewtopic.php?f=27&t=14477
http://forum.fok.nl/topic/1254209
http://www.klachtenoploss...klacht-telfort-streaming/

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 11:17 . Reden: toevoeging eigen ervaring ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 10:00:
Zelf heb ik nog geen problemen ondervonden, mede omdat ik nog geen volle maand klant ben bij Telfort. Ik ben even op onderzoek uitgegaan omdat ik enge dingen las over een waarschuwing gevolgd door direct afsluiten van klanten, daarop ben ik dus gaan bellen over welke limieten het dan gaat...

Via Google kom je wel een aantal voorbeelden tegen van mensen die ervaring hebben met overschreven datalimieten/FUPS.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=68&t=66732
http://www.gsmhelpdesk.nl...iewtopic.php?f=27&t=14477
http://forum.fok.nl/topic/1254209
http://www.klachtenoploss...klacht-telfort-streaming/
je krijgt hoe dan ook eerst een waarschuwing. Ze sluiten je niet zomaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
Zeg mannen, ik probeerde net om te internetten door mijn laptop op mijn mobiele telefoon (Vodafone abbo) aan te sluiten, maar dat is enorm traag. Het lijkt net of hij dan gecapped wordt op GPRS snelheden (iets van 7 Kb/s). Doe ik iets verkeerd, of is dit opzettelijk zo geregeld?

Laptop draait Windows 7, verbinding middels USB kabel en Nokia Ovi suite. Toestel is een Nokia E51, met 3G support. Ik heb normaliter 3G bereik van een paar streepjes.

[ Voor 23% gewijzigd door Spearhead op 04-02-2010 11:28 . Reden: gegevens toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 13:18
Je zou eens kunnen uitleggen hoe je het doet, bluetooth/kabel/wifi, telefoon model, modem/internet sharing ondersteuning van het telefoon OS. En tenslotte het bereik.

Vodafone staat officieel trouwens niet toe dat je hun gewone telefoon abonnement op die manier gebruikt, maar praktisch gezien zijn er nog geen belemmeringen bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Met de nieuwe Relax abo van Tmobile is VOIP niet toegestaan.

Maar geld dit ook voor Simvoordeel?
Dit staat namelijk niet in hun voorwaarden (alleen Relax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Spearhead schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:48:
Zeg mannen, ik probeerde net om te internetten door mijn laptop op mijn mobiele telefoon (Vodafone abbo) aan te sluiten, maar dat is enorm traag. Het lijkt net of hij dan gecapped wordt op GPRS snelheden (iets van 7 Kb/s). Doe ik iets verkeerd, of is dit opzettelijk zo geregeld?

Laptop draait Windows 7, verbinding middels USB kabel en Nokia Ovi suite. Toestel is een Nokia E51, met 3G support. Ik heb normaliter 3G bereik van een paar streepjes.
Normaliter, maar hoe was je bereik op dat moment dan? :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Het topic op trosradar is een jaar oud !

In mijn ogen tekenend voor de 'hulp' die radar biedt.
Ze vechten alleen als er een zekerheid van resultaat is, OF er smeuige berichtgeving van komt.
Het puntje FUP is een juridisch probleem waar ook radar geen antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
ChiMan schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:58:
Met de nieuwe Relax abo van Tmobile is VOIP niet toegestaan.

Maar geld dit ook voor Simvoordeel?
Dit staat namelijk niet in hun voorwaarden (alleen Relax).
Mmm, zie het er toch gewoon bij staan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
troftnom schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:45:
[...]

Mmm, zie het er toch gewoon bij staan. :?

[...]
^%@$#!!!!!!! :( Dat hebben ze dan vrij recent online gezet, want ik heb onlangs nog gekeken.. Anyway, wat een poepactie. Dom ook. De EU is bezig met netneutraliteit, en wat doen die telco's? Juist. Hopelijk krijgen ze eens goed de wind van voren.

De enige reden dat ik specifiek voor T-Mobile heb gekozen was vanwege het gezeikloze internet-abonnement. Nu ze gezeik hebben geïntroduceerd ga ik wel op zoek naar een andere aanbieder.

Ik zoek dus een provider zonder FUP en zonder beperkingen op het type gebruik. Is gewoon een principekwestie. Een lagere snelheid, of dat de snelheid teruggaat na X GiB verbruik (zoals bij WnW+) vind ik acceptabel. Voor zover ik kan nagaan heeft Ben geen aanvullende beperkende voorwaarden voor mobiel internet. Zijn er nog andere telco's zonder gecrap?

Ja, Ben is weer van T-Mobile, dat is eigenlijk wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Fuzzillogic schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 17:43:
[...]Dat hebben ze dan vrij recent online gezet, want ik heb onlangs nog gekeken..
Vanaf 11 december 2009 staat er in de pdf, dus toch al weer bijna 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Nu online
troftnom schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:21:
[...]

Vanaf 11 december 2009 staat er in de pdf, dus toch al weer bijna 2 maanden.
Dat is dus niet waar!
Dinsdag stond het er niet vermeld.
Daarna de klantenservice gebeld en die kon me niets vertellen.

Maar als ik het nu check, staat het er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kan het zo zijn dat KPN een ontzettend trage 3g verbinding heeft nu? ik heb al sinds 2 dagen last van een ontzettend trage verbinding op m'n telefoon...

of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
ChiMan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:32:
[...]

Dat is dus niet waar!
Dinsdag stond het er niet vermeld.
Kan ik (dus) beamen, ik heb een week of 2 geleden expliciet de voorwaarden doorgenomen. IIRC waren dat inderdaad oudere voorwaarden, en daarin stond er geen uitzondering voor VoIP. Maar blijkbaar had eoa sufk#t "vergeten" om de actuele voorwaarden online te zetten. Smerige grappen, dat soort zaken pre-daten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Tja, of het er eerder niet stond weet ik ook niet, op het moment dat ik keek wel.
Predaten is inderdaad niet netjes, maar als je al een abo afgesloten hebt en de nieuwe voorwaarden stonden niet online of werden niet meegeleverd lijkt het me dat je gewoon onder de oude voorwaarden valt. Je voowaarden veranderen meestal namelijk niet meer als je je abo afgesloten hebt, ook al komen er veranderde voorwaarden voor de nieuwe abonnees. Altijd goed opletten dus en een afdruk/kopie maken op het moment dat je een abo afsluit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Imperium schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:12:
Kan het zo zijn dat KPN een ontzettend trage 3g verbinding heeft nu? ik heb al sinds 2 dagen last van een ontzettend trage verbinding op m'n telefoon...

of ben ik de enige?
Ik heb hetzelfde probleem (Hi eindeloos online). Vaak kan ik niet eens een verbinding opzetten. MyPhone synchroniseert niet meer, het weer kan niet meer worden geupdate etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34
Alexander6501 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:41:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem (Hi eindeloos online). Vaak kan ik niet eens een verbinding opzetten. MyPhone synchroniseert niet meer, het weer kan niet meer worden geupdate etc.
Had er gisteren ook last van, maar vandaag is het gewoon weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Michel242186 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:56:
[...]

Had er gisteren ook last van, maar vandaag is het gewoon weer normaal.
Ik heb sinds gister een abbo bij HI, en vind de snelheid wel redelijk :)

Maar ik ben dus opzoek naar iets waarmee ik kan zien hoeveel ik gebruikt heb. Als ik "saldo" naar 1244 sms, krijg ik de hele tijd 0,000mb twv €0,00. Terwijl ik wel degelijk online ben.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Saldo extra naar 1266 smsen misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 13:45
Ik twijfel er over om een T-Mobile internet abbo te pakken, ik heb nu predaid simyo met een data abbo van 200MB dat dan 10euro kost.

Aangezien tmobile lekker onbeperkt is spreekt me dit erg aan. Alleen zie ik bij T-Mobile geen dekkingskaart staan, ik reis elke dat van Maastricht -> Tilburg, met de trein, is daar dekking? Met simyo - wat van kpn is- heb ik wel overal dekking, iemand ervaring hiermee met tmobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ook T-Mobile heeft geen onbeperkt internet meer. Dekkingskaart van T-Mobile is te rooskleurig, letterlijk en figuurlijk. Je zult regelmatig van GRPS mogen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-10 13:45
Fuzzillogic schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 02:45:
Ook T-Mobile heeft geen onbeperkt internet meer. Dekkingskaart van T-Mobile is te rooskleurig, letterlijk en figuurlijk. Je zult regelmatig van GRPS mogen genieten.
Ik was vanmiddag in de t-mobile winkel en die kerel achter de balie ga-ran-deerde me dat het onbeperkt was? Is er bij T-Mobile nu wel een FUP dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
ApexAlpha schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 03:08:
[...]

Ik was vanmiddag in de t-mobile winkel en die kerel achter de balie ga-ran-deerde me dat het onbeperkt was? Is er bij T-Mobile nu wel een FUP dan?
Rare definitie van "onbeperkt" hanteren ze dan. Sinds kort is VoIP verboden voor de abonnementen. Je moet het toch wel heel erg krom gaan lullen wil je je zo'n beperking van internetgebruik nog steeds "onbeperkt internet" noemen.

En voordat je denkt "ach ik gebruik voip toch nooit", bedenk dan dat meer dan de helft van de huishoudens al voip gebruikt, ook al realiseert men zich dat waarschijnlijk niet. Bedenk ook dat deze beperking van T-Mobile pas sinds kort geniepig is ingevoerd, dus het is altijd maar weer de vraag welke beperking ze aan "onbeperkt" volgende maand gaan opleggen.

De enige met onbeperkt internet is Ben, voor zover ik heb kunnen nagaan. Helaas ook van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
T-mobile heeft nog steeds onbeperkt dataverkeer, ze beginnen wel de eerste belemmeringen in te voeren, VOIP is niet meer toegestaan bij nieuwe abonnementen. Bereik kan een probleem zijn, ik zou het gewoon eens testen met een prepaid Tmobile simkaart, voor 2.50 euro kan je dan een dag internet gebruiken. Dan weet je zeker hoe het bereik zal zijn op jouw traject en locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Fuzzillogic schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:49:
[...]
Rare definitie van "onbeperkt" hanteren ze dan.
Volgens mij gebruikt T-mobile zelf de hele term onbeperkt toch niet op hun website?

Vodafone met Zorgeloos is een ander verhaal, daar zitten heel wat zorgwekkende voorwaarden aan.

[ Voor 19% gewijzigd door troftnom op 06-02-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
troftnom schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:56:
[...]

Volgens mij gebruikt T-mobile zelf de hele term onbeperkt toch niet op hun website?
Blijkbaar had de T-Mobile winkel het er wel over. Op de website staat nu "Het complete internet 24/7 op zak. Gewoon op je telefoon.". Maar dat maken ze dus ook al niet meer waar.

Enfin, ik houd er maar over op. Belangrijkste is gewoon dat je die bedrijven niet je vrienden zijn, ook al willen ze je dat graag doen geloven. Het echte verhaal staat in de kleine lettertjes.

Speaking of which, ook eens gezien welke vrijheden ze zich allemaal permitteren met jouw gegevens? In de kleine lettertjes staat dat informatie omtrent jouw gebruik (en wellicht ook de door jou bezochte websites) doorgegeven mogen worden aan "partnerbedrijven", tenzij je bezwaar daartegen maakt. Daar gaat je privacy. Het is maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
[Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?

De mijne natuurlijk, waarom zou ik die anders hebben gekocht ?
(Nokia N900)

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Alexander6501 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:41:
Vanmorgen vroeg zat ik ook weer even zonder mobiel internet van KPN..best wel jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cinq-Marquis schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 18:48:
[Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?

De mijne natuurlijk, waarom zou ik die anders hebben gekocht ?
(Nokia N900)
:? Je koopt ook internet? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinq-Marquis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10-2015
Ik wel KPN icm met de N900.

"Never a dull moment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hij bedoelt dat als je een N900 hebt gekocht dat absoluut niet per definitie iets zegt of én welke internetbundel je hebt. Dit topic gaat over de "beste" mobielinternetbundel, niet over de apparaten waarop je het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

[...]
BEN is toch gewoon verplicht zijn eigen voorwaarden te volgen? BEN kan je toch niet zomaar op de voorwaarden van T-mobile wijzen? Daar heb ik als BEN klant dan niks mee te maken...

Ik zit te twijfelen tussen BEN, Telfort en Vodafone omdat ik een sim only abonnement wil met internet (liefs zo snel mogelijk waarbij ik zoveel mogelijk kan downloaden onder de 20euro.

Ben = 384 Kpbs downstream en 64 Kbps up
Telfort = tot 768 kbit/s
Vodafone = 3,6 Mb/ps downstream en 384 Kb/ps up
Vodafone is een stuk sneller, hoewel mijn huisgenoot met zijn htc diamond met vodafone+ internet blox maar een snelheid van 380Kbps had terwijl mijn andere huisgenoot met zijn Iphone met bijbehorend iphone(T-mobile) abonnement 1000Kbps haalt.

Wat me trouwens opvalt is hoe gemeen Telfort op hun website is. Als je deze link bekijkt: http://shop.telfort.nl/si...-sim-only-200-24-mnd.html
Zie je dat mobiel internet (Surf&mail: Internet op je mobiel) 2.50 kost. Er staat verder nergens op die pagina hoe lang je 2.50 moet betalen en wanneer het overgaat naar 10euro.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit de werkelijke prijs is.
Afbeeldingslocatie: http://img195.imageshack.us/img195/9135/telfortabonnementkosten.jpg

Dat is ook niet zo want na veel zoeken verder kwam ik ineens hier.
Afbeeldingslocatie: http://img508.imageshack.us/img508/9135/telfortabonnementkosten.jpg

Wat een ontzettende &^&$%^%$%#%#$#%#$% (zucht, mag je mensen die dit bedenken en maken niet gewoon slaan) :(

[ Voor 46% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-02-2010 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Nee, die verdienen een lintje, want door zo'n actie gaan er weer een hele hoop mensen naar Telfort :) Ti's maar vanaf welke kant je het bekijkt. Ben het verder wel met je eens hoor ;)

Wat een naarder grapje van Telfort is, is dat als je NU 200 minuten bestelt, en over een paar maanden naar 300 minuten wil, dat je dan per maand ineens best wat meer gaat betalen! Je gaat dan van 8,95 pm naar 9,95 pm, maar naar het standaardtarief van 17,- pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
koekoek2003nl schreef op zondag 07 februari 2010 @ 05:14:
[...]
Wat me trouwens opvalt is hoe gemeen Telfort op hun website is. Als je deze link bekijkt: http://shop.telfort.nl/si...-sim-only-200-24-mnd.html
Zie je dat mobiel internet (Surf&mail: Internet op je mobiel) 2.50 kost. Er staat verder nergens op die pagina hoe lang je 2.50 moet betalen en wanneer het overgaat naar 10euro.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit de werkelijke prijs is.
Op het moment dat je een selectie maakt en deze aan je winkelwagen toevoegt krijg je ook de echte prijzen te zien. Ze dekken zich wel enigzins in, anders krijgen ze problemen.

Snelheid is zeer afhankelijk van het bereik, misschien dat je huis toevallig wel goed T-mobile 3G bereik heeft, maar slechter Vodafone 3G bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
koekoek2003nl schreef op zondag 07 februari 2010 @ 05:14:
[...]

BEN is toch gewoon verplicht zijn eigen voorwaarden te volgen? BEN kan je toch niet zomaar op de voorwaarden van T-mobile wijzen? Daar heb ik als BEN klant dan niks mee te maken...
Natuurlijk heb je dan niks met de voorwaarden van T-Mobile meer te maken. Alleen is de vraag hoelang het duurt voordat T-Mobile ook bij Ben die beperkingen gaat opleggen. En het is jammer dat je geld dan via Ben nog steeds bij T-Mobile terecht komt. Het "vote with your money"-principe gaat en beetje verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 22:38
Inderdaad, en ook #(*%&_@*(%@!@$!!!! omdat ze bij T-Mobile in de hele Skype op de IPhone discussie continue een grote bek hadden dat het van T-Mobile heus wel mocht, maar dat Apple het verbood. Nu staat Apple het wel toe en ineens haakt T-Mobile af. Stelletje leugenaars.
[...]
De enige reden dat ik specifiek voor T-Mobile heb gekozen was vanwege het gezeikloze internet-abonnement. Nu ze gezeik hebben geïntroduceerd ga ik wel op zoek naar een andere aanbieder.
Wel typisch dat het enkel in de prijslijst staat, ik kan het niet in de voorwaarden terug vinden (en met de prijslijst ga je niet expliciet akkoord).

Ik zoek dus een provider zonder FUP en zonder beperkingen op het type gebruik. Is gewoon een principekwestie. Een lagere snelheid, of dat de snelheid teruggaat na X GiB verbruik (zoals bij WnW+) vind ik acceptabel. Voor zover ik kan nagaan heeft Ben geen aanvullende beperkende voorwaarden voor mobiel internet. Zijn er nog andere telco's zonder gecrap?
Ik had juist de conclusie dat T-Mobile de enige was. En dat is dus ook al niet meer waar. Voor zover ik weet verbieden alle providers, behalve misschien Ben, VoIP expliciet.
Ben levert alleen 384/64, sowieso niet ideaal voor VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

DRvDijk schreef op zondag 07 februari 2010 @ 10:34:
Wat een naarder grapje van Telfort is, is dat als je NU 200 minuten bestelt, en over een paar maanden naar 300 minuten wil, dat je dan per maand ineens best wat meer gaat betalen! Je gaat dan van 8,95 pm naar 9,95 pm, maar naar het standaardtarief van 17,- pm.
? van 8,95 niet naar 9,95 maar naar 17,- pm. bedoel je? waarom is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
AVee schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:42:
[...]

Inderdaad, en ook #(*%&_@*(%@!@$!!!! omdat ze bij T-Mobile in de hele Skype op de IPhone discussie continue een grote bek hadden dat het van T-Mobile heus wel mocht, maar dat Apple het verbood. Nu staat Apple het wel toe en ineens haakt T-Mobile af. Stelletje leugenaars.
Good point. nieuws: 'EU gaat verbieden dat providers voip over 3g kunnen blokkeren' Dat was in april 2009. En als je in de PDF's met de voorwaarden gaat kijken wanneer die PDF's gemaakt zijn (en dus de voorwaarden bepaald zijn) dan tref je daar datums aan van maart en april 2009. Mooie sier maken met VoIP, maar ondertussen toch alvast even verbieden voor de andere, goedkopere abonnementsvormen.

Overigens is VoIP niet expliciet verboden voor het iPhone-abonnement. Maar "oneigenlijk gebruik" wel, en daar scharen ze basic stuff als tethering ook al onder..
Ben levert alleen 384/64, sowieso niet ideaal voor VoIP.
Ach, met de GSM-codec (G.711 ofzo?) heb je aan 64Kibit/s ook ruim voldoende. Dan is HSDPA wel fijn voor de lagere latency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
koekoek2003nl schreef op maandag 08 februari 2010 @ 19:04:
[...]

? van 8,95 niet naar 9,95 maar naar 17,- pm. bedoel je? waarom is dat...
Ik heb een te duur Vodafone abonnement, ik ga naar Telfort voor de tarieven. Internet is een stuk langzamer, maar voor mij zeker acceptabel. Ik zit alleen nog een aantal maanden met Vodafone, en dacht eerst een Telfort abonnement van 200 minuten te nemen, om die na een maand of 5 te upgraden naar 300 minuten. Dát is dus een dure grap: van 8,95 naar 17,00.

Maar daar gaat het hier niet echt over geloof ik, hier gaat het over internetabonnementen. Internet van Telfort net zoals bij bijna alle andere providers gewoon 9,95 per maand, je moet écht die 2,50 negeren want dat is maar voor drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Je zit met een te duur VF abo, en je wilt overstappen, waarom dan niet wachten tot VF abo afloopt, opzeggen en dan pas overstappen, scheelt je dubbele kosten.
Dan kan je direct het juiste abo nemen tegen de dan geldende voorwaarden, aangezien het nooit echt veel scheelt in totale kosten
Zou het het bellen zijn, misschien ter overbrugging een prepaid ernaast nemen voor als je onverhoopt meer belt dan de kosten van VF ?
desnoods via Tmobile, daar blijft je BTG van jezelf.

Ik begrijp de redenatie van een dubbel abo niet, per definitie ben je dan toch duurder uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Vandaag is VF niet de beste, ligt er al sinds 14:u uit vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
FreshMaker schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 10:03:
Je zit met een te duur VF abo, en je wilt overstappen, waarom dan niet wachten tot VF abo afloopt, opzeggen en dan pas overstappen, scheelt je dubbele kosten.
Dan kan je direct het juiste abo nemen tegen de dan geldende voorwaarden, aangezien het nooit echt veel scheelt in totale kosten
Zou het het bellen zijn, misschien ter overbrugging een prepaid ernaast nemen voor als je onverhoopt meer belt dan de kosten van VF ?
desnoods via Tmobile, daar blijft je BTG van jezelf.

Ik begrijp de redenatie van een dubbel abo niet, per definitie ben je dan toch duurder uit
Ik heb alle opties overwogen, maar een dubbel abonnement kwam toch als voordeligste uit de bus. Je moet bedenken dat ik gemiddeld zo'n 40 euro over mijn VF rekening heen belde en SMSte. Dat Telfort abonnement is met zijn 10e per maand al 30e goedkoper, aangezien ik daarmee wél binnen de bundel blijf. De dubbele kosten van +10 euro (Telfort) is simpelweg goedkoper dan nog 5 maanden +40 euro (Vodafone). Scheelt in totale kosten 160 euro ;)

Maar genoeg over bellen en kosten van bel-abonnementen. Wat ik aan wou geven is dat aanbiedingen met heel veel kleine lettertjes komen. Mijn idee om na een paar maanden Telfort 200 naar Telfort 300 te upgraden is duur (van 8,95 naar 17,00 per maand ipv de 9,95 die ik zou verwachten), maar ook de 2,50 die ze per maand voor het internet vragen is slechts 3 maanden.

• AVee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 22:38
Ik heb net de T-Mobile klantenservice gebeld, ook omdat ze zelf op de hun website zetten dat VoIP is toegestaan. Die vertelden me dat VoIP gewoon is toegestaan en dat de prijslijst op de website nog bijgewerkt moet worden...

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Hoe komen jullie erbij dat T-Mobile geen onbeperkt internet meer heeft? In de prijslijst staat toch gewoon bij WnW Standaard en Standaard Vast 'Onbeperkt'.

Het lijkt mij dat je gewoon op de prijslijst kunt afgaan om te weten te komen welke regels er gelden bij een abo.

• Fuzzillogic
AVee schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:27:
[...]

Ik heb net de T-Mobile klantenservice gebeld, ook omdat ze zelf op de hun website zetten dat VoIP is toegestaan. Die vertelden me dat VoIP gewoon is toegestaan en dat de prijslijst op de website nog bijgewerkt moet worden...
Nou ik vreet een bezem. Juist in de oude prijslijst stond nergens VoIP vermeld. Pas sinds de nieuwe abonnementen prijkt opeens die suffe "VoIP niet toegestaan"-beperking in de voorwaarden in de prijslijst. Caveat: het lijkt erop dat de link betrekking heeft op het iPhone-abonnement. En daar staat de VoIP-beperking er nog niet in prijslijst (maar wel weer andere beperkingen). Het gaat mij juist om de normale abonnementen, VoordeelSim en Relax.

Dus, waar heb je nou precies antwoord op gekregen? (En weet die helpdeskmedewerker zelf wel waar hij het over heeft?...)

[edit]Als je op VoIP zoekt met dat zoekding op hun site, dan kom je idd uit op jouw link. Van "iPhone" is nergens sprake. Het is op zijn minst in tegenspraak met wat ze in de voorwaarden hebben staan, waarmee die voorwaarde toch op zijn minst op losse schroeven komt te staan d:)b
Buffalo schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:33:
Hoe komen jullie erbij dat T-Mobile geen onbeperkt internet meer heeft? In de prijslijst staat toch gewoon bij WnW Standaard en Standaard Vast 'Onbeperkt'.

Het lijkt mij dat je gewoon op de prijslijst kunt afgaan om te weten te komen welke regels er gelden bij een abo.
Ik weet niet wat jij onder "onbeperkt" verstaat, maar als een bepaalde internetdienst expliciet wordt verboden dan noem ik dat niet meer "onbeperkt". Aangezien ze VoIP expliciet verbieden bij Relax en VoordeelSim is er geen sprake meer van onbeperkt internetgebruik. Ik vind het dus misleidend.

[ Voor 7% gewijzigd door Fuzzillogic op 11-02-2010 17:50 ]

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Fuzzillogic schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:42:
[...]

Nou ik vreet een bezem. Juist in de oude prijslijst stond nergens VoIP vermeld. Pas sinds de nieuwe abonnementen prijkt opeens die suffe "VoIP niet toegestaan"-beperking in de voorwaarden in de prijslijst. Caveat: het lijkt erop dat de link betrekking heeft op het iPhone-abonnement. En daar staat de VoIP-beperking er nog niet in prijslijst (maar wel weer andere beperkingen). Het gaat mij juist om de normale abonnementen, VoordeelSim en Relax.

Dus, waar heb je nou precies antwoord op gekregen? (En weet die helpdeskmedewerker zelf wel waar hij het over heeft?...)

[...]

Ik weet niet wat jij onder "onbeperkt" verstaat, maar als een bepaalde internetdienst expliciet wordt verboden dan noem ik dat niet meer "onbeperkt". Aangezien ze VoIP expliciet verbieden bij Relax en VoordeelSim is er geen sprake meer van onbeperkt internetgebruik. Ik vind het dus misleidend.
Misschien dat alleen VoIP erbuiten valt ofzo?
Stel ik luister 4 uur per dag online radio, en doe dit 5 dagen in de week, ik noem maar wat. Ik neem toch aan dat ik daar 0 euro extra voor hoef te betalen en dit gewoon netjes binnen die 9,95 euro van WnW standaard valt?

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 19:06

XanderDrake

Build the future!

Smakelijk :+

Op wat voor manier is VoIP sowieso verboden? Krijg je waarschuwingen als je het doet? Blocken ze de poorten? Kan je het wel/niet via je laptop doen (tethering is toegestaan dus...). Hoe werkt het?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ren
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 11:40
Ik denk dat de reden heel makkelijk is.

Als jij eindeloos internet hebt, zou je dus altijd gratis kunnen bellen via het internet. Zo maken hun minder winst ( met prepaid ) en is de kans dat je over je abbo geen gaat veel kleiner.

Ze willen gewoon dat je normaal belt, zodat ze hogere cijfertjes te zijn krijgen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ze kunnen toch helemaal niet zien dat ik mijn mobiel als modem gebruik of er mee voip? Hoe kunnen ze er dan wat van zeggen.. Behalve als ik natuurlijk dik over het gemiddelde verbruik heen ga, maar dan wordt je gewezen op het feit dat je teveel verbruikt niet dat je voipt of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
koekoek2003nl schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:06:
Ze kunnen toch helemaal niet zien dat ik mijn mobiel als modem gebruik of er mee voip? Hoe kunnen ze er dan wat van zeggen.. Behalve als ik natuurlijk dik over het gemiddelde verbruik heen ga, maar dan wordt je gewezen op het feit dat je teveel verbruikt niet dat je voipt of iets dergelijks.
Ze kunnen dat zien aan jouw internet gedrag. Als je bijvoorbeld je GSM als modem gebruikt voor je laptop, zal je waarschijnlijk gaan surfen op IE8 of FF3. En deze browsers heb je niet op een mobieltje. En gegevens betreffende jouw keuze van browser geef je door als je aan het surfen bent. En dus kunnen ze zien of je je mobieltje als modem gebruikt. Hetzelfde zal wel gelden voor VoIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

silmaril8 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:09:
[...]

Ze kunnen dat zien aan jouw internet gedrag. Als je bijvoorbeld je GSM als modem gebruikt voor je laptop, zal je waarschijnlijk gaan surfen op IE8 of FF3. En deze browsers heb je niet op een mobieltje. En gegevens betreffende jouw keuze van browser geef je door als je aan het surfen bent. En dus kunnen ze zien of je je mobieltje als modem gebruikt. Hetzelfde zal wel gelden voor VoIP.
VoIP zal inderdaad over andere porten dan HTTP-verkeer gaan. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 13:09:
[...]

Maar dat zegt niet alles. Je kan de user agent van de desktop computer aanpassen zoals je zelf wilt.
Ook kan je met enkele regels python code een http aanvraag doen (dat is het ophalen van een web-pagina bijvoorbeeld) met elke willekeurige user agent die je maar wilt (Desktop IE8, Firefox of de iPhone browser etc.). En deze enkele regels werken ook prima op elk Nokia S60 toestel met PyS60 geïnstalleerd of een Nokia N900 (standaard ook python ondersteuning) en het kan ook op vele andere smartphones.
In het buitenland wordt soms een proxy server gebruikt voor je mobiele internet verbinding die kijkt naar de user agent string, en alleen specifieke namen worden geaccepteerd. In Nederland wordt dat (volgens mij) nergens gedaan.
Naar mijn mening is het verbieden van het gebruik van "bepaalde user agent strings" een totaal andere eis dan "niet te gebruiken als modem voor een laptop".
Ook is het maar zeer de vraag of aanbieders zomaar je aanvragen mogen analyseren. Daar zitten namelijk privacy aspecten bij. De meegestuurde user agent is bedoeld voor de webserver waar ik een pagina van wil hebben, niet voor mijn internet aanbieder. als men dat gaat analyseren is dat een soort "spionage".

Heel veel telefoons ondersteunen een VoIP implementatie. ofwel door een programma te installeren ofwel standaard. Skype werkt volgens mij standaard over port 80, dus dat is moeilijk van normaal web verkeer te onderscheiden. VoIP via een SIP aanbieder gaat standaard over poort 5060 als ik mij niet vergis. Dat kan de aanbieder blokkeren, maar ook dan kan je daaromheen door een proxie te gebruiken over port 80.

Het punt is dat in de praktijk helemaal niet naar useragent wordt gekeken. Aanbieder kijken naar je dataverbruik. Ze gaan ervan uit dat een mobiele telefoon veel minder data zal versturen dan een laptop of desktop. Of deze aanname nog van deze tijd is, dat is zeer de vraag met de opkomst van youtube en uitzendinggemist voor je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ach, vrijwel elke blokkade die ze kunnen opwerpen is voor iemand met een beetje handigheid wel weer te omzeilen. Dat is het probleem ook niet eens eigenlijk. Ik verbaas me gewoon om de voorwaarden die de telco's durven te stellen. VoIP verbieden.. Ik vraag me echt af wat een rechter daarvan zou vinden, zeker icm de wervende teksten bij de abonnementen. Maar de telco's proberen het gewoon, en zolang niemand er (te) moeilijk over doet is het winst.

Overigens kijkt iig Vodafone wel al naar de user agent string. Bij gebruik van een mobiele webbrowser wordt de gewraakte ASID-header meegestuurd. Bij andere (desktop) browsers niet. Sowieso wordt de legaliteit van die ASID-crap al betwist. Maar ook hier: ze proberen het gewoon, en claimen zelfs dat voldoet aan de CBP-regels... jaja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb net even een ASID-checker site geprobeerd, en het lijkt erop dat de standaardbrowser-ID van android (1.5 HTC Hero) al niet als een mobiele browser gezien wordt, en dus geen ASID krijgt.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
TMoose schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:24:
Ik heb net even een ASID-checker site geprobeerd, en het lijkt erop dat de standaardbrowser-ID van android (1.5 HTC Hero) al niet als een mobiele browser gezien wordt, en dus geen ASID krijgt.
Kun je die ASID-chekcer site delen? Ik ben ook wel benieuwd namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie worden tenminste nog gecapt..
Ik zit dankzij mijn ex vast aan prepaid omdat ik geen abbo meer kan nemen (leuk bkrtje van toen ik nog zo jong en naief was haha)
Maar elke week krijg ik van vodafone dus het smsje dat ik over mn limiet heen zit en ik mn prepaid tegoed verbruik voor internet.. (zoveel doe ik niet meer met inet, thuis staat standaard wifi op mn tel)
Ik had liever dat ik gecapt werd dan dat snachts mn btg leeggetrokken word..

Ik gebruik al mobiel internet sinds Orange Share aanbood ( 7jaar geleden) en nooit problemen, sinds de zomer kost het me alleen maar extra geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja dan moet je dus zorgen dat je niet negatief geregistreerd staat bij de BKR. Toch logisch dat er aan prepaid een limiet zit en ze je niet eeuwig laten voortdoen op een langzame snelheid. Daar zijn abonnementen voor.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Laatst online: 01-09 22:38

TMoose

Mooooooose !!

DRvDijk schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:22:
[...]

Kun je die ASID-chekcer site delen? Ik ben ook wel benieuwd namelijk
Natuurlijk: http://randysimons.nl/147

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
mijn abo. is afgelopen en nu wil ik opzich wel verlengen voor een jaar sim-only bij telfort. Alleen zie ik dat het internet daar "Surf&Mail" heet. Wat ik nu heb heet "Surf&Mail Unlimited" (volgens de mijn-telfortpagina). Ik heb nu geen enkel probleem met dit internet, verbruik soms meer dan een gig per maand (htc hero, dan krijg je dat :P ) Ik ben nu bang dat een nieuwe internet bundel zonder die "Unlimited" erachter minder soepel zal zijn.
Ze hebben het op de site over een FUP, maar dat was bij die andere ook al zo voor zover ik weet. Wel kost deze maar €2,50 ipv €10,- maar dat is meen ik omdat het sim-only is.

Iemand enige ervaring hiermee?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Maverick schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:43:
mijn abo. is afgelopen en nu wil ik opzich wel verlengen voor een jaar sim-only bij telfort. Alleen zie ik dat het internet daar "Surf&Mail" heet. Wat ik nu heb heet "Surf&Mail Unlimited" (volgens de mijn-telfortpagina). Ik heb nu geen enkel probleem met dit internet, verbruik soms meer dan een gig per maand (htc hero, dan krijg je dat :P ) Ik ben nu bang dat een nieuwe internet bundel zonder die "Unlimited" erachter minder soepel zal zijn.
Ze hebben het op de site over een FUP, maar dat was bij die andere ook al zo voor zover ik weet. Wel kost deze maar €2,50 ipv €10,- maar dat is meen ik omdat het sim-only is.

Iemand enige ervaring hiermee?
Het internetproduct is anders: streaming wordt bijvoorbeeld niet meer uitgesloten. Ze hebben wel een FUP inderdaad, maar de medewerkster aan de telefoon waarbij ik het abonnement aan heb geschaft vertelde me dat het gemiddelde gebruik op ik dacht 1000MB per maand zat, en dus de FUP op ±10 GB. Persoonlijk lijkt me dit onwaarschijnlijk (denk dat je vanaf 1GB weldegelijk in de gaten gehouden wordt, maar daar heb ik geen last van).
Dat het 2,50 kost is trouwens ook niet waar: dat is een tijdelijke korting van 3 maanden. Daarna betaal je gewoon weer het tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:17:
Tja dan moet je dus zorgen dat je niet negatief geregistreerd staat bij de BKR. Toch logisch dat er aan prepaid een limiet zit en ze je niet eeuwig laten voortdoen op een langzame snelheid. Daar zijn abonnementen voor.
nee je meent het, zoals ik al aangaf komt het door mijn ex..
Als je niks boeiends te melden hebt meld dan dat niet..
Vodafone Blox voor prepaid heet OOK zorgeloos internet.. ONBEPERKT internet waar reclame voor word gemaakt,, maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik met je eens. Het is alleen dat een prepadsim ook anoniem gebruikt kan worden. Voor 9.50 per maand blox aanvragen, je telefoon als modem gebruiken, laptop er aan hangen en klaar. En wordt je sim afgesloten of geblokkerd vanwege te hoog verbruik, dan haal je een nieuwe voor een paar euro. Echt zorgeloos internet op een prepaidsim is ten onder gegaan aan het succes ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:58:
Ben ik met je eens. Het is alleen dat een prepadsim ook anoniem gebruikt kan worden. Voor 9.50 per maand blox aanvragen, je telefoon als modem gebruiken, laptop er aan hangen en klaar. En wordt je sim afgesloten of geblokkerd vanwege te hoog verbruik, dan haal je een nieuwe voor een paar euro. Echt zorgeloos internet op een prepaidsim is ten onder gegaan aan het succes ervan.
Zo werkt dat niet meer bij Vodafone. Vroeger wel, heb het ook nog gebruikt in mijn netbook ;)

Maar nu halen ze na 250MB gewoon de blox er af en trekken in no time je beltegoed leeg. Niet handig dus als je hem ook in een telefoon gebruikt. Ze blocken nu ook van alles trouwens (onder andere VPN, dus ik heb er niets meer aan). En grappig (?) genoeg was dat nou net een van de weinige zaken die ik juist vanaf mijn telefoon (iPhone) gebruikte en niet vanaf de computer 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
GekkePrutser schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:30:
[...]

En grappig (?) genoeg was dat nou net een van de weinige zaken die ik juist vanaf mijn telefoon (iPhone) gebruikte en niet vanaf de computer 8)7.
Geeft ze dan eens van katoen. Ze leveren dus simpelweg niet waar je voor betaalt. En zolang ze ermee weg komen en het niet te veel klanten kost zullen ze ermee door blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GekkePrutser schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:30:
[...]

Zo werkt dat niet meer bij Vodafone. Vroeger wel, heb het ook nog gebruikt in mijn netbook ;)

Maar nu halen ze na 250MB gewoon de blox er af en trekken in no time je beltegoed leeg. Niet handig dus als je hem ook in een telefoon gebruikt. Ze blocken nu ook van alles trouwens (onder andere VPN, dus ik heb er niets meer aan). En grappig (?) genoeg was dat nou net een van de weinige zaken die ik juist vanaf mijn telefoon (iPhone) gebruikte en niet vanaf de computer 8)7.
Ja en hier irriteer ik me dus aan. Om de zoveel dagen word mn btg dus leegetrokken omdat mn blox verlopen is.. Je krijgt van vodafone zo een wazig smsje dat je " bijna" de grens van de Blox hebt bereikt en dan ineens is het over.. Welke grens of hoe hoog die is of wat je hebt verbruikt word nergens vermeld.. En dat vind ik dus irritant.. En heel toevallig verloopt mn blox altijd midden in de nacht als ik slaap EN mn verbinding uitstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 00:04

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Hier hetzelfde verhaal, zomaar ineens een sms dat je tegen de limiet aanzit, en altijd word 's nachts je beltegoed leeggezogen.

Daar komt bij dat als je alleen 10 euro zou storten en alleen de internet blox zou activeren, het nog niet werkt omdat er minimaal 2 euro tegoed op moet staan om te kunnen internetten op je mobiel.

Dus word je verplicht om iedere keer 20 euro te storten, €9,50 naar je blox, en als je even niet oplet, zuigt Vodafone in een paar uur tijd je resteren €10,50 weg.
Zo word het inderdaad een dure business om prepaid te kunnen internetten op je mobiel.

Echter, ik denk dat je bij Ben nu voordeliger uit bent met de nieuwe sim-only abbo's die je per maand op kunt zeggen.
Dat gaat je per maand €12,99 kosten. 50 min bellen/sms-en en onbeperkt internetten over T-Mobile netwerk.
Zijn er ideeën hierover? Ik hoor ze graag, want dit gaat echt irriteren hoe Vodafone op deze manier omgaat met klanten.
Om nog maar te zwijgen over die stroom sms-jes die je om de minuut krijgt dat je pre-paid tegoed op is.

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lange slurf, ik zit nu ook te denken om naar ben te stappen.. alleen naar wat ik lees is het internet dus supertraag via Ben.
Wat dat minimaal 2 euro betreft, daar heb ik wel eens eerder van gehoord. Dat zeiden ze bij Orange ook altijd, maar in de praktijk is het niet zo. Probeer maar eens..

En die bagger smsjes, pff soms word ik wakker en heb ik 200 smsjes van vodafone.. :s

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:49
Ik ben deze zomer weer aan een nieuw abbo toe (heb geen telefoon nodig) En nu zoek ik een abbonement waarop VOIP is toegestaan (ik heb een Nokia E-52 en de ingebouwde VOIP client doet het uitstekend, waardoor iedereen mij tegen lokaal tarief kan bellen). Nu lijkt alleen elke provider inmiddels VOIP verboden te hebben? Ik kan alleen Vodafone vinden vanaf € 45,- vinden, wat naar afpersing riekt...

• troftnom
Vodafone heeft nog wel een data bundel met VOIP, prijs tussen 15 en 35 euro afhankelijk van je abo. Geen geweldige deal maar een optie.

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-10 19:06

XanderDrake

Build the future!

Ik vind het bizar hoe streng Vodafone zich focust op prepaids. Waarschijnlijk willen ze iedereen naar abbo's pesten...
troftnom schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:05:
Vodafone heeft nog wel een data bundel met VOIP, prijs tussen 15 en 35 euro afhankelijk van je abo. Geen geweldige deal maar een optie.
Damn, 35€... Waarschijnlijk doen ze dat zodat je wordt afgeschrikt om met een goedkoop telefoon abbo veel te bellen. 15€ is opzich wel te doen, maar dan zit je weer mooi aan die 10x gemiddeld FUP.
Ik blijf nog even bij T-mobile...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 08:58
XanderDrake schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:25:
Ik vind het bizar hoe streng Vodafone zich focust op prepaids. Waarschijnlijk willen ze iedereen naar abbo's pesten...
Niet zo heel gek als je bedenkt dat prepaid voor de meeste providers (bijna) niets oplevert...

Verwijderd

Zoals ik het lees kan je het beste voor T-Mobile gaan als je wilt gaan tetheren of wilt internetten op je mobiel met onbeperkte bandbreedte. De twee nadelen zijn een beperkt bereik en geen VOIP.

VOIP heb ik niet perse nodig en ik woon in de randstad, dus qua bereik zal het wel meevallen.

Klopt dit een beetje? Ik dacht eraan om een abbonement af te sluiten bij T-Mobile of bij Hi in combinatie met een HTC Desire (mocht die daar worden aangeboden).

• Fuzzillogic
Volgens de website van T-Mobile is VoIP gewoon toegestaan. Bij Ben zijn er geen beperkingen, maar je hebt niet de mogelijkheid om de snelheid wat op te krikken - ze hebben maar 1 abo, €10 voor 384/64Kibit/s. Voor VoIP zou dit makkelijk moeten kunnen, met de juiste codec.

[ Voor 64% gewijzigd door Fuzzillogic op 25-02-2010 15:33 ]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Is het niet een idee om prepaid mobiel internet in een apart topic te bespreken? dit wordt een beetje verwarrend zo.
Als je het centraal in 1 topic hebt kan je ook beter een algemene conclusie trekken wat je dan weer gemakkelijk zou kunnen voorleggen aan bijvoorbeeld radar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 20:58:
Klopt wat je zegt , je kan gewoon een nieuwe kopen als je geblokkeerd word , dus blokken heeft geen enkele nut. Maar waarom komt vodafone dan ook met een 3.6 verbinding als je het toch niet mag aansluiten op je laptop ?? op je gsm heb je daar helemaal niets aan.....

Vodafone had het gewoon anders moeten doen voor PrePaid gebruikers , bv een veel lagere snelheid of een snelheids cap na een aamtal mb. Nu betaal je 9.50 per maand voor een klein beetje mailen en surfen. Radio streamen , youtube kan allemaal niet ..... Is dus eigenlijk een waardeloos bundel naar mijn mening.

• troftnom
Fuzzillogic schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:31:
Volgens de website van T-Mobile is VoIP gewoon toegestaan.
Bij de nieuwste abonnements voorwaarden toch niet meer?

• Fuzzillogic
troftnom schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:53:
[...]

Bij de nieuwste abonnements voorwaarden toch niet meer?
Whutever, zoek op "voip" op de website en je ziet dat het gewoon mag. Als ze het zelf al niet meer weten, waarom zou jij het dan wel moeten weten?

• troftnom
Fuzzillogic schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:06:
[...]
Whutever, zoek op "voip" op de website en je ziet dat het gewoon mag. Als ze het zelf al niet meer weten, waarom zou jij het dan wel moeten weten?
Al eens een disclaimer op een website gelezen?
Bij het aangaan van een abonnement ben je gebonden aan de voorwaarden die op dat moment gelden. Dat wilt nu zeggen dat je bij het afsluiten van een Relax abonnemt er in die voorwaarden staat dat VOIP een uitzondering is bij mobiel internet gebruik. Het is wel van belang dat je geinterreseerden wat dat betreft de juiste informatie geeft, wat ze daar mee doen moeten ze vervolgens zelf weten, maar correct informeren horen we hier toch wel te doen...

• Fuzzillogic
troftnom schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 20:53:
[...]

Al eens een disclaimer op een website gelezen?
Ja en zo ken ik er nog wel een paar. Papieren tijgers.
Bij het aangaan van een abonnement ben je gebonden aan de voorwaarden die op dat moment gelden.
Best. In de voorwaarden staat dat je niet mag voipen met "T-Moibile". Problem solved ;)

Ik ben nog steeds van plan ze eens te mailen over deze discrepantie tussen voorwaarden en geblaat op de website. Als ik daar de zin voor heb gekweekt en antwoord heb, dan zal ik het wel laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik weet niet of de vraag hier thuis hoort maar als ik VF blox inschakel dan blijft toch gewoon je einddatum van je (bel en sms) abbo ongewijzigd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

MikoMission schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:44:
Ik weet niet of de vraag hier thuis hoort maar als ik VF blox inschakel dan blijft toch gewoon je einddatum van je (bel en sms) abbo ongewijzigd ?
Nee die word per keer dat je blox activeert met een 2 maand verkort.
:+
Ja. waarom dacht jij dat die zou wijzigen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
koekoek2003nl schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 04:45:
[...]
Ja. waarom dacht jij dat die zou wijzigen dan?
Ik weet nog dat in het verleden ik een keer wilde overstappen van bellen naar bellen+internet en dat men mij toen vertelde dat ik dat als een nieuw contract moest beschouwen. Maar goed ik neem aan dat ik dus Blox als een extra dienst kan beschouwen en niet als een abbo overstap.

Andere vraag die rest : Als ik op de VF site kijk staat er : "Als je internetbundel verbruikt is, dan betaal je daarna € 0,75 per 15 min." Als ik dit topic doorlees zijn er geen mensen die hier de boot mee in gegaan zijn, VF houd de FUP regels alleen voor prepaid Blox strak aan.
Ik wil straks op mijn nieuwe HTC op reis graag bijv : uitzending gemist kijken en dan gaat het best hard. Ik zou er geen lekker gevoel bij hebben dat het kan gebeuren dat je opeens honderden euro op je rekening ziet staan omdat je de datalimiet hebt overschreden.

[ Voor 50% gewijzigd door MikoMission op 27-02-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 09:51
MikoMission schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:49:
[...]

Ik weet nog dat in het verleden ik een keer wilde overstappen van bellen naar bellen+internet en dat men mij toen vertelde dat ik dat als een nieuw contract moest beschouwen. Maar goed ik neem aan dat ik dus Blox als een extra dienst kan beschouwen en niet als een abbo overstap.

Andere vraag die rest : Als ik op de VF site kijk staat er : "Als je internetbundel verbruikt is, dan betaal je daarna € 0,75 per 15 min." Als ik dit topic doorlees zijn er geen mensen die hier de boot mee in gegaan zijn, VF houd de FUP regels alleen voor prepaid Blox strak aan.
Ik wil straks op mijn nieuwe HTC op reis graag bijv : uitzending gemist kijken en dan gaat het best hard. Ik zou er geen lekker gevoel bij hebben dat het kan gebeuren dat je opeens honderden euro op je rekening ziet staan omdat je de datalimiet hebt overschreden.
Het lijkt erop (een familielid werkt bij Vodafone) dat ze in ieder geval de prepaid strak houden (ivm makkelijk nieuwe sim-kaart kopen en daar gaan we weer...) en dat ze bij de abonnementen kijken naar je gemiddelde verbruik.. dus als je ineens gigantisch veel meer gaat gebruiken dan de maand ervoor dat ze op je gaan letten. . In Nederland dan.. in het buitenland (je gaat op reis?) weet ik het niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De bundels waar we het hier over hebben zijn niet geldig in het buitenland. Daar betaal je meestal de hoofdprijs, een enkele provider heeft een dagmaximum in het buitenland, maar meestal blijf je continu door betalen tegen een vrij hoog tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:16
Zijn er mensen die problemen hebben gehad met de Vodafone (abbo) FUP? Als ik dit topic zo lees lijkt Vodafone niet moeilijk te doen?

Ik ben aan het kijken welke provider ik wil voor een nieuwe smartphone en kom tot de conclusie dat enkel Vodafone en T-Mobile een optie zijn vanwege de limieten die worden gesteld (en gehandhaafd). 250 mb met android lijkt mij nogal krap worden.
T-mobile heeft in de omgeving op redelijk wat plaatsen slecht berijk (vooral binnenshuis) wat ik een groot nadeel vind. Vodafone heeft dat niet dus zou dan een betere optie zijn als die geen problemen maken over het verbruik...

-= Its dry in the dessert =- So what??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 21:55
Hmm, mijn abonnement bij HI verloopt pas in augustus, maar als ik wil kan ik over 1.5 maand mijn HI abonnement verlengen en meteen nieuw telefoon uitkiezen.

Maar nadat ik deze topic heb gelezen is een HI online abonnement niet echt verstandig als je er een android telefoon bij neemt samen met internet.

het wordt dus of nog 6 maanden wachten of over 2 maanden een nieuw telefoon bij HI. Is het FUP bij HI nou echt zo slecht gesteld of is dat slechts bij enkelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 19:49

TheVMaster

Moderator WOS
atacama schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:39:
Zijn er mensen die problemen hebben gehad met de Vodafone (abbo) FUP? Als ik dit topic zo lees lijkt Vodafone niet moeilijk te doen?

Ik ben aan het kijken welke provider ik wil voor een nieuwe smartphone en kom tot de conclusie dat enkel Vodafone en T-Mobile een optie zijn vanwege de limieten die worden gesteld (en gehandhaafd). 250 mb met android lijkt mij nogal krap worden.
T-mobile heeft in de omgeving op redelijk wat plaatsen slecht berijk (vooral binnenshuis) wat ik een groot nadeel vind. Vodafone heeft dat niet dus zou dan een betere optie zijn als die geen problemen maken over het verbruik...
Ach dat slechte bereik met T-Mobile is heel erg persoonlijk volgens mij. M'n vrouw heeft een HTC Hero (met T-Mobile) en heeft eigenlijk altijd goed bereik enneh....of het ook 3G is weet ik niet :+ zou ik eens moeten vragen. Maar ze kan eigenlijk ook overal 'goed' (volgens haar eigen zeggen) het internet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:34
TheVMaster schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:18:
[...]

Ach dat slechte bereik met T-Mobile is heel erg persoonlijk volgens mij. M'n vrouw heeft een HTC Hero (met T-Mobile) en heeft eigenlijk altijd goed bereik enneh....of het ook 3G is weet ik niet :+ zou ik eens moeten vragen. Maar ze kan eigenlijk ook overal 'goed' (volgens haar eigen zeggen) het internet op...
Mijn ervaringen met T-Mobile zijn ook niet goed...alleen in de grote steden wel redelijk 3G bereik...komt je ergens in een buitengebied zoals met vakantie dan kun je het wel schudden met bereik van 3G en mag je blij zijn als er enig bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10 16:41
Mijn prepaid Vodafone Blox gaat eruit! Wat een klantennaaierij. Meestal verbruik ik maar heel weinig, en voor die ene keer dat ik meer verbruik gaat meteen mijn hele prepaidtegoed op zonder fatsoenlijke waarschuwing! Kijk, als ik nou altijd over de FUP heen zat was het wat anders. Dus byebye Vodafone. Weer een paar tientjes per maand minder omzet. Afzetters!

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica