Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peabz21 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:31:
Nou, ik heb ook weer gebeld vandaag en na heel wat te moeten uitleggen over Surf&Mail Extra Snel is het eindelijk gelukt. Het schijnt nog niet in hun systeem te staan, dus ze konden het niet vinden, maar na wat navragen bij collega's bleek het toch wel te kunnen. Anyway, het wordt binnen 15 dagen geactiveerd bij mij. De aanhouder wint zeg maar.

Ik hoop dat ik het ook sneller krijg natuurlijk, zoals anderen in dit topic. :D
Is dit nu uiteindelijk ook gelukt? ik wil een verlenging van mijn abo online regelen, met extra snel, maar kan alleen kiezen voor totaal, heel vreemd, alsof het inderdaad niet overal in hun systeem staat.

Bij een nieuw abo kan ik het wel kiezen, nu alleen totaal of blackberry.

Graag hoor ik nog even van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Vodafone wordt een Smartphone Internet Blox geintroduceerd. Die kost, bij een abonnement vanaf 27.50 per maand 14.50. Snelheid is gelijk aan de gewone Zorgeloos internet blox, maar je mag er VOIP mee bellen. Ik neem dan ook aan dat er een veel ruimere FUP gehanteerd zal gaan worden. Maar of tethering ermee mag weet ik niet.

De eerste stap naar een flat-fee abonnement:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
14.50 dat is nagenoeg de prijs van een goedkope breedbandverbinding bij je thuis.
Vind het aan de hoge kant. Dan moet de prijs van "gewoon" mobiel internet dalen naar bijvoorbeeld 7 euro. En dan deze smartphone variant naar 10 euro.

Maar dat doen ze niet, omdat men nu al gewend is om 10 euro te betalen. Wanneer men dat dan zou blijven doen, loop het dataverkeer er veel te hard doorheen. En dat wil men niet.

[ Voor 27% gewijzigd door W00fer op 04-10-2009 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Wat gebeurt er als je bij Hi 3 keer over de fair use bent gegaan? Ben er bijna een jaar geleden 2x achter elkaar overheen gegaan en kreeg net het volgende smsje:

Let op: je verbruik in de Eindeloos Online-bundel was 00212,3 MB. Hiermee ga je over de Fair Use Policy heen. Kijk voor de voorwaarde op www.hi.nl/fairuse

Dit smsje kryg ik midden in de maand.. 14 sept - 14 okt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glacier schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:07:
Zou KPN de snelheden van hun mobiele internet abo's gaan verhogen over een tijd..lijkt me wel als ik dit zo lees in het lte nieuwsbericht:
Mjah dat LTE gebeuren dat duurt nog wel even hoor. De veilingen voor de frequenties zijn nog niet eens geweest, dat komt pas ergens in 2010. En daarna moeten ze nog een netwerk gaan bouwen ook. Meer masten, meer basis stations enzo. Als ik het verhaal van UMTS door trek naar LTE dan zal de randstad pas ergens in 2011 beperkte dekking hebben en pas ergens in 2013 schat ik dat er landelijke dekking begint te komen.

Ik denk dat LTE de standaard gaat worden voor Europa, WIMAX is leuk en aardig maar ik plaats toch een paar vraagtekens bij het gebruik en nut.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
LTE lijkt in de Verenigde Staten ook progressie te maken. Ik denk ook dat Wimax het onderspit delft. Maargoed, dit is allemaal toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:23:
Bij Vodafone wordt een Smartphone Internet Blox geintroduceerd. Die kost, bij een abonnement vanaf 27.50 per maand 14.50. Snelheid is gelijk aan de gewone Zorgeloos internet blox, maar je mag er VOIP mee bellen. Ik neem dan ook aan dat er een veel ruimere FUP gehanteerd zal gaan worden. Maar of tethering ermee mag weet ik niet.

De eerste stap naar een flat-fee abonnement:)
Kan alleen maar zeggen, klinkt leuk! Alleen die € 27,50 vind ik nog wat aan de stevige kant. Dat is met toestel neem ik aan? Want voor een Sim-Only abo verwacht ik wel een goedkoper maandbedrag!
W00fer schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:40:
14.50 dat is nagenoeg de prijs van een goedkope breedbandverbinding bij je thuis.
Vind het aan de hoge kant. Dan moet de prijs van "gewoon" mobiel internet dalen naar bijvoorbeeld 7 euro. En dan deze smartphone variant naar 10 euro.

Maar dat doen ze niet, omdat men nu al gewend is om 10 euro te betalen. Wanneer men dat dan zou blijven doen, loop het dataverkeer er veel te hard doorheen. En dat wil men niet.
Moeten we hier nu serieus op ingaan? Als jij lekker thuis blijft zitten achter je desktop pc, dan blijf ik lekker mobiel met mijn telefoon overal ter wereld... (bijna voor hetzelfde bedrag :+ )

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik kreeg bij KPN na 3 dagen het volgende smsje: "De databundel limiet is overschreden. De snelheid is tijdelijk verlaagd en wordt automatisch weer verhoogd op de 1e dag van de volgende maand", even gebeld met KPN en het blijkt dat ik 274MB er door heen heb gejaagt met bijna alleen maar muziek luisteren (mag op mijn werk geen muziek streamen dus dan maar via tel dacht ik). Het blijkt dat het datalimiet van Surf&Mail Totaal bij kpn voor deze maand op 250MB ligt voor deze maand. Ik vind het nogal weinig maar ja dit zou 10x het gemiddelde zijn.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik heb dit weekeind ook een sms gehad van Hi, 238mb.

ik heb net gebeld met de klantenservice en die wisten me te vertellen dat er een grote storing is.
de limiet schijnt 2gig te zijn voor eindeloos online.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 22:25

Wom

Anderen nog problemen met T-Mobile Web''n Walk? Heb sinds paar dagen een andere gsm, ik probeer dat internet aan de praat te krijgen maar zelfs na drie keer mijn instellingen te controleren (er is nog geen instellingssms voor de Samsung S8300) krijg ik nog steeds dat de service onbeschikbaar is.

Geen idee of ik de enige ben met problemen, zo ja dan maar even de helpdesk bellen denk ik.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ik ben de afgelopen dagen door een groot deel van het land gekomen en geen problemen gehad met WnW. Kun je het niet proberen met een SMS voor een vergelijkbaar model, of de voorloper? Zeker Samsung komt letterlijk elke 2 dagen met een nieuw model, en die zijn heus niet compleet verschillend van elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Naar aanleiding van je bericht voor ander toestel de gegevens opgevraagd, maar ook deze bieden helaas geen oplossing. De instellingen welke gezet zijn zijn ook gelijk zoals ik ze zelf meerdere malen ingesteld heb. Dat wordt een belletje plegen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:18
En welke instellingen gebruik je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Zoals beschreven op de T-Mobile website:

Verbindingsinstellingen (TCP/IP en WAP 2.0 over GPRS)
Accountnaam: T-Mobile internet
APN: internet
Gebruikersnaam: geen
Wachtwoord: geen
Aanmeldverzoek: nee
Verificatie: PAP
IP-adres dynamisch
Primair DNS-adres: 0.0.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ziet eruit zoals het hoort, behalve DNS misschien. Kan dat niet server assigned/dynamisch gemaakt worden?
En voor username/wachtwoord vul je niet per ongeluk "geen" in hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gewoon eens bellen met T-Mobile, kijken of er wellicht iets in het systeem fout staat.

Zelf heb ik ook probs gehad met mijn Touch Diamond. Ik had wel toegang tot internet, maar dat ging helaas maar met GPRS snelheid. Met iemand in de Telfort Shop eventjes simkaarten gewisseld om toestel te checken, en dat ging probleemloos. Ook met mijn simkaart bij zijn toestel gedaan. Uiteindelijk toen mijn eigen sim weer in mijn eigen toestel zat deed het HSDPA en UMTS netwerk het wel helemaal goed. Sindsdien geen problemen meer gehad. Ook die medewerker van de Telfort shop stond verbaasd te kijken :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
2 Gig bij Eindeloos Online, da's nog redelijk. T-Mobile heeft 2 Gig limiet bij het extra snel abo.
Helaas is KPN/Hi geen HSDPA snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Hmmm, ik heb mijn Ben Simkaartje in mijn Huawei-E220-nachtmerrie gepropt (mijn telefoon had gewoon GEEN bruikbare GPRS/3G verbinding, door brak netwerk), en ik verbaas me hier gigantisch.

Ik dacht namelijk, dat BEN dezelfde snelheden aanbood als T-Mobile, maar blijkbaar, is niets minder waar.
Ik haal hier een strakke, 1024Kbit/384Kbit, i.p.v. de 384/128 die T-mobile aanbied.

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/9zx3so.png
(dat logo, oh, the irony >:) )

Hoewel ik zeer verrast ben over de snelheid via mijn Huawei onding, moet ik zeggen, dat ik sinds de jaren dat ik al mobiel internet gebruik, nog nooit zo'n ruk netwerk heb mogen gebruiken (ik heb ze allemaal zo'n beetje gehad, KPN 3.6Mbit HSDPA, Telfort 384Kbit HSDPA, T-Mobile 64/128Kbit UMTS en Vodafone 900Kbit HSDPA). 3G is zeer exclusief en het GPRS signaal is gewoon waardeloos, het valt constant weg en content laden is een drama.

4 jaar geleden had ik T-mobile UMTS, en dat was werkelijk 10x beter (op precies dezelfde locaties). Komt dat brakke GPRS/3G door die iFoon horde, lage prioriteit van Ben abbo's of is T-mobile gewoon aan het kloten met hun mobiele netwerk?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Ik zit sinds 1,5 week bij Tringg en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over het internet (via KPN netwerk). Ik haal hoge snelheden. Streamen gaat goed. Er staat in de voorwaarden dat je nietje mobiel aan je laptop mag hangen. Hier in het ziekenhuis heb ik dat wel een aantal keren gedaan. De limiet ligt op 1 Gb per maand, maar wordt niet keihard afgestraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

troftnom schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 17:50:
Ziet eruit zoals het hoort, behalve DNS misschien. Kan dat niet server assigned/dynamisch gemaakt worden?
En voor username/wachtwoord vul je niet per ongeluk "geen" in hoop ik.
Bij username vul ik inderdaad niks in. DNS server kan ik enkel met IP instellen, geen andere settings helaas.

Maar ik bel vanmiddag de helpdesk even op, gisteren geen tijd meer voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Vul dan eens een keer de Open DNS server (208.67.222.222) ipv 0.0.0.0 voor DNS. Weet je meteen of dat helpt.
Je hebt dus eerder wel succesvol W&W gehad op een ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Heb de open dns geprobeerd, maar ook deze bracht geen oplossing helaas. De helpdesk wist me ook niet direct verder te helpen dus moet deze week even binnenspringen bij een servicepoint. Op mijn eerder toestel succesvol W&W gehad inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmd01
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-07-2024
B-lennium schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 11:57:
ik heb dit weekeind ook een sms gehad van Hi, 238mb.

ik heb net gebeld met de klantenservice en die wisten me te vertellen dat er een grote storing is.
de limiet schijnt 2gig te zijn voor eindeloos online.
Ik heb dit weekend ook een smsje gekregen van Hi! 540 MB heb ik gebruikt binnen 2 weken. Ik geloof er eigenlijk niks van. Een storing zou dus erg goed kunnen! 2GB? Dat is wel netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou nog steeds wel eens willen zien of iemand dat bevestigd kan krijgen. 2GB is wel wat anders dan die 200MB die voorheen in dit topic gemeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
RoD schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 19:14:
Ik zou nog steeds wel eens willen zien of iemand dat bevestigd kan krijgen. 2GB is wel wat anders dan die 200MB die voorheen in dit topic gemeld werd.
Ik begreep dat 't officieel 1 gb zou zijn (een eerder belletje). Vanaf 200mb gaan ze smsjes sturen en vanaf 600mb geven ze zichzelf het recht een internet abo te ontbinden. Dit is tot nu toe nog nooit gebeurd, maar ja, ze hebben 't recht.

Het is in ieder geval het enige wat niet helemaal vast staat bij KPN, ik heb verschillende belletjes gedaan, maar elke keer kwam er iets anders uit. Nu heb ik gewoon begrepen dat we 'niet bang hoeven zijn'.

[ Voor 17% gewijzigd door brrrt op 07-10-2009 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
SirNobax schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:56:
Hmmm, ik heb mijn Ben Simkaartje in mijn Huawei-E220-nachtmerrie gepropt (mijn telefoon had gewoon GEEN bruikbare GPRS/3G verbinding, door brak netwerk), en ik verbaas me hier gigantisch.

4 jaar geleden had ik T-mobile UMTS, en dat was werkelijk 10x beter (op precies dezelfde locaties). Komt dat brakke GPRS/3G door die iFoon horde, lage prioriteit van Ben abbo's of is T-mobile gewoon aan het kloten met hun mobiele netwerk?
Nette snelheid, je ziet hoe "hard" je het erdoorheen pompt. Als je 250mb limiet zou hebben zit je nu al bijna aan 1/10e

T-Mobile netwerk is zo "goed" omdat ze een hoop masten hebben afgesloten. Hoorde gisteravond dat een aantal masten niet eens van T-Mobile zelf zijn (in eigen beheer) maar gehuurd worden. Partieel verdeeld men de load over een aantal masten. Wanneer de kosten te hoog worden schakelt men gewoon een aantal masten (deels) uit. Vooral in de grensgebieden is het slecht bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

W00fer schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:26:
[...]

Nette snelheid, je ziet hoe "hard" je het erdoorheen pompt. Als je 250mb limiet zou hebben zit je nu al bijna aan 1/10e
Dat MyPhone van Microsoft is best relaxed. Alleen gisteren wat 'documenten' gesynct. Ging ie opeens alle cabjes die ik als backup had van programma's online backuppen. Had ik dus binnen no time 70 MB verstookt :X.
T-Mobile netwerk is zo "goed" omdat ze een hoop masten hebben afgesloten. Hoorde gisteravond dat een aantal masten niet eens van T-Mobile zelf zijn (in eigen beheer) maar gehuurd worden. Partieel verdeeld men de load over een aantal masten. Wanneer de kosten te hoog worden schakelt men gewoon een aantal masten (deels) uit. Vooral in de grensgebieden is het slecht bereik.
Dat ze masten delen was me al langer bekend. Regelmatig zie je 3 en (in het verleden) soms wel 4 verschillende antennes in een mast hangen. Dan is er 1 partij die de mast plaatst en dan weer verhuurd aan andere geloof ik. Maar dat men masten (tijdelijk) afsluit is weer nieuw voor mij.

Maar dit: nieuws: KPN overweegt introductie 'privé-zendmasten' is dan wel weer ideaal in dat geval :)

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 08-10-2009 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:18

Snippertje

Light up your life

Die snelheid van Hi extra snel is wel super moet ik zeggen. Ik haal 900Kb en bijna overal bereik. Alleen jammer dat ze het per ongeluk hebben aangezet en ik dus die 15 euro moet lappen en hiervoor 1euro internet had. Maarja is in behandeling dus maar hopen dat ze het goed oplossen :)

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
W00fer schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:26:
[...]
Vertel mij wat, gisteren alleen al heb ik, blijkbaar, 1.5GB aan data binnengehengelt. :?
En echt spannende dingen doe ik niet, beetje nieuwssites afstruinen en af en toe een video'tje.

De laatste keer dat ik vodafone prepaid internet blox had, was die diezelfde avond al 'leeg'.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 08:58
brrrt schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:43:
Ik begreep dat 't officieel 1 gb zou zijn (een eerder belletje). Vanaf 200mb gaan ze smsjes sturen en vanaf 600mb geven ze zichzelf het recht een internet abo te ontbinden. Dit is tot nu toe nog nooit gebeurd, maar ja, ze hebben 't recht.
Onzin, in de FUP van zowel vóór 1 juni als vanaf 1 juni staat iets volstrekt anders.

Let op: het is dus niet zo dat de nieuwe FUP voor iedereen geldt, alleen voor klanten die vanaf 1 juni een data-abonnement van Hi hebben (nieuw of verlenging, of Xtra Snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

brrrt schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:43:
[...]

Het is in ieder geval het enige wat niet helemaal vast staat bij KPN, ik heb verschillende belletjes gedaan, maar elke keer kwam er iets anders uit. Nu heb ik gewoon begrepen dat we 'niet bang hoeven zijn'.
Ja die vaagheid vind ik ook zo jammer. Kap gewoon eens met die "FUP" en meldt gewoon per maand wat precies die 10x het gemiddelde is. Dit is waardeloos en misleidend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit problemen heb gehad met vodafone zorgeloos blox. Ik heb een tijdje tethering gedaan in de bus, en daar nooit iets over gehoord. Wel een keer een dreigmail gekregen over mijn dataverbruik ( veel internetradio op 128kbps), maar toen zat ik echt op ruim anderhalve GB in de maand. Dat viel mij allezins mee.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
jules schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 02:28:
[...]

Dat MyPhone van Microsoft is best relaxed. Alleen gisteren wat 'documenten' gesynct. Ging ie opeens alle cabjes die ik als backup had van programma's online backuppen. Had ik dus binnen no time 70 MB verstookt :X.
70 mb noemen ze dan "veel". The irony van providers :')

Ja want je bent een heavy user #FAIL

Men promoot het syncen zelfs. Met een 2GB bundel kom je daar nog wel aan.

[ Voor 15% gewijzigd door W00fer op 09-10-2009 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ff een kleine vraag:

Ik heb de keuze om de Nokia N900 af te sluiten met een:

Vodafone Zorgeloos Blox: 3600/384 of een
Hi Eindeloos Xtra Snel: 1024/128

Wat zouden jullie doen? Hoorde namelijk dat Hi wel aardig aan beloofde snelheid komt in praktijk, maar VF slechts op 15% komt. Want op papier is VF natuurlijk wel aantrekkelijker, wat zijn jullie ervaringen met VF en wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Volgens mij doet Vodafone het prima met hun snelheid, maximale zul je wel niet halen, maar snelheid en dekking zijn over het algemeen gewoon goed. Graag dan ook een linkje naar dat 15% verhaal, wil het wel eens nalezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.consumentenbon...09/mobiel_internet_trager ,
VF blox is over het algemeen uit ervaring dus gewoon sneller en beter dan Hi Xtra snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-10 22:10

Tags NL

Harmful or Harmless?

AFAIK Hi Eindeloos Xtra Snel = 1024/384

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:51:
Mjah dat LTE gebeuren dat duurt nog wel even hoor. De veilingen voor de frequenties zijn nog niet eens geweest, dat komt pas ergens in 2010. En daarna moeten ze nog een netwerk gaan bouwen ook. Meer masten, meer basis stations enzo. Als ik het verhaal van UMTS door trek naar LTE dan zal de randstad pas ergens in 2011 beperkte dekking hebben en pas ergens in 2013 schat ik dat er landelijke dekking begint te komen.
Nou had KPN het over de snelheid van UMTS verhogen totdat hun LTE netwerk helemaal operationeel is..en dat netwerk ligt er afaik al :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:19:
http://www.consumentenbon...09/mobiel_internet_trager ,
VF blox is over het algemeen uit ervaring dus gewoon sneller en beter dan Hi Xtra snel?
Uit ervaring kan ik dat niet zeggen, heb ze zelf niet vergeleken. Hi Xtra is nog niet zo lang op de markt trouwens, twijfel of er veel mensen zijn die beiden al getest hebben. Dat consumentenbond artikel was niet echt optimaal opgezet, met name door het vergelijken van alles naar de maximaal mogelijke snelheid. iPhone met Tmobile is in mijn gebied bijvoorbeeld niet echt best, daarvoor heb ik juist een Vodafone abo erbij genomen. In het algemeen hebben zowel Vodafone als KPN een beter netwerk liggen dan Tmobile. Het meest belangrijke is het bereik op de locaties waar jij veel komt.

Vodafone zou je het beste zelf even kunnen testen, door middel van een prepaid VF kaartje met Zorgeloos Internet Blox, dat kan je een goed idee geven over de snelheid voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok denk dat ik dat maar ff ga doen dan, woon wel in hartje amsterdam dus ga ervan uit dat het qua dekking wel goed zit hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

W00fer schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 01:58:
[...]

70 mb noemen ze dan "veel". The irony van providers :')

Ja want je bent een heavy user #FAIL

Men promoot het syncen zelfs. Met een 2GB bundel kom je daar nog wel aan.
Het zal me benieuwen. Sommige bestanden had hij niet goed gesynct waardoor het sync proces een aantal keer herhaalt is. Heb het vermoeden dat MyPhone niet met grote cab bestanden overweg kan (groter dan 10MB), maar ben daar nog niet helemaal uit. Gevolg is dat ik in 3 dagen tijd denk wel 3-4x 70MB aan data verzet heb, alleen al door het gebruik van MyPhone. Ben benieuwd of ik een brief ga krijgen, heb net een nieuw abonnement nl :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:38:
[...]

AFAIK Hi Eindeloos Xtra Snel = 1024/384
Waarom zegt de site dan 1024/128?
http://www.hi.nl/web/show/id=212976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPeer
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-12-2023
Tweakers!
Ik heb al een aantal keren contact gehad met de klantenservice van KPN over de snelheid van mijn Surf&Mail Totaal abbo.

Sinds 1 augustus is de snelheid van Surf&Mail totaal (dus niet de Xtrasnel) verhoogt van 128/64 naar 384/128. Dat zou dus betekenen een downloadsnelheid van ongeveer 50 kb/s in plaats van 16 kb/s

Echter heb ik nog steeds de oude snelheid. Mij vertellen ze elke keer dat er geen enkele rede zou zijn dat ik niet de snelle snelheid zou hebben. blabla. (eerst werd er verteld jaa u wordt binnenkort overgezet maar onder tussen moet ik al overgezet zijn volgens de klantenservice medewerkers)

Ze proberen het ook op mijn 'toestel' te gooien maar ik probeer 't met o.a. de iPhone en de Nokia N96 en deze telefoons kunnen een veel hogere snelheid aan dan dat KPN biedt. Ik zit ook volledig in de 3G dekking van KPN.

Hebben jullie (met KPN Surf&Mail totaal) dit probleem ook?
test je snelheid anders mobiel eens op www.speedtest.nl

Ik hoor 't graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
McPeer schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:28:
Sinds 1 augustus is de snelheid van Surf&Mail totaal (dus niet de Xtrasnel) verhoogt van 128/64 naar 384/128. Dat zou dus betekenen een downloadsnelheid van ongeveer 50 kb/s in plaats van 16 kb/s
Dit geldt voor klanten van de nieuwe lineup data-abonnementen (2009). Als jij sinds die introductie van die abonnementen nieuwe klant bent geworden of hebt verlengd met een data-abonnement, dan heb je die hogere snelheid. Als bestaande klant zul je het nog met de oude snelheid moeten doen, volgens mij is daar verder nog niets over bekend (over een eventuele verhoging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn Vodafone Blox deed het niet meer omdat ik ging *ietsje* over de 250Mb (enkele Mb dus, en niet een heleboel). Beltegoed snel op. GEEN waarschuwings SMS of wat dan ook.

Vodafone: zo doe je niet tegen goede klanten. :^(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben me toch aardig verbaast over vodafone.. Ik heb in huis nooit 3G bereik met Vodafone (GPRS 2 streepjes).. Nu stop ik eens voor de gein mijn moeders Telfort simkaartje in mijn telefoon en ik heb letterlijk vol 3G (4 streepjes)

Is Telfort (KPN) nu echt zoveel beter qua bereik dan vodafone?

Ik zit een beetje te twijfelen of ik niet over ga naar Telfort.. Alleen met vodafone heb je veel sneller internet. (buiten haal ik hier zo'n 2.3 mbit/s. Maarja als je dat binnenshuis nooit haalt..

Bij telfort heb je zeker geen prepaid met mobiel internet om even uit te proberen?

[ Voor 20% gewijzigd door Imperium op 13-10-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mijn ervaring is dat de 1mbit/s van Telfort snel genoeg is voor een telefoon (in mijn geval een HTC Touch Diamond). Merk nauwelijks verschil tussen HSDPA en Wifi bij het surfen. UMTS is daarentegen wel een stuk trager. Om over GPRS maar niet te beginnen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:25:
Vandaag mijn Vodafone Blox deed het niet meer omdat ik ging *ietsje* over de 250Mb (enkele Mb dus, en niet een heleboel). Beltegoed snel op. GEEN waarschuwings SMS of wat dan ook.

Waardeloos. Vooral omdat je 20 euro op moet waarderen, en de blox is 9,50. Dus 10,50 pleitte !

Bij Rabo Mobiel klopt het trouwens ook niet helemaal. Ik had het op de helft van vorige maand aangezet, kon de hele maand internetten voor 3,50. Nu is deze maand ingegaan en er is nu 10,18 afgeschreven voor deze maand. Het loopt dus automatisch door !
Heb nu nog 1,18 over ofzo. Dus helemaal kloppen doet die 10 euro niet. Maargoed internet werkt goed. Denk niet dat ik ermee doorga want zovaak gebruik ik het niet (het is mijn 2e telefoon, wellicht op mijn primaire telefoon zou ik het wat meer gaan gebruiken, maar dan nog niet aan te bevelen want ik gebruik mijn gewone telefoon eigenlijk helemaal niet zo heel veel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:25:

Hier precies hetzelfde! Vorige maand was het ook al gebeurd en toen heb ik (ondanks dat ik bijna nooit bel) mijn beltegoed opgehoogd om toch nog push mail te kunnen gebruiken maar ik denk dat ik nu toch echt op zoek ga naar een andere aanbieder.

Echt superbelachelijk wat Vodafone hier doet, ik heb alleen push mail aanstaan waarvoor ik onbeperkt internet blox heb en dan trekken ze zomaar mijn hele beltegoed leeg zonder waarschuwing!

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat ook in hun eigen contract voor Blox dat zij MOETEN je waarschuwen via SMS, en dat is in mijn geval niet gebeurd:

"- Indien het datagebruik van de Contractant deze overschrijding nadert, wordt Contractant
per SMS-bericht gevraagd om zijn gebruik te matigen." http://www.vodafone.nl/Vo...den_prepaid_juli_2009.pdf

Ik probeerd dit uit te leggen aan de mevrouw, maar zij hing gewoon op. }:^O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik zou dit niet pikken. Maar aan de andere kant, de helpdesk aan de andere kant van de lijn kan er ook niets aan doen natuurlijk :) Mijn ervaring met de Vodafone helpdesk (en andere helpdesken) is dat eventueel kwaad worden niet helpt. Het rustig uitleggen en telkens vragen of ze het nog volgen wel. Ik kan me dan niet voorstellen dat ze het beltegoed niet teruggeven. De enige onzekere factor hierbij wel is de medewerker die je treft. Als je net degene treft die een slechte dag heeft >:) Maar in dat geval zou ik het nog eens proberen en weer bellen, succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh; mevrouw beweert dat het staat NIET in het contract. Ik lieg dus.

Ik was helemaal niet boos, maar nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Mischien een beetje offtopic, maar kan iemand mij vertellen of je met 768 kbit/s (van telfort) voldoende hebt aan Youtube e.d.? Ik heb nu Vodafone maar het (3G) bereik is echt om te janken in Flevoland terwijl ik met Telfort wel bijna overal 3G heb.. (simkaartje van m'n ma geprobeerd maar geen databundel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Imperium schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:01:
Mischien een beetje offtopic, maar kan iemand mij vertellen of je met 768 kbit/s (van telfort) voldoende hebt aan Youtube e.d.? Ik heb nu Vodafone maar het (3G) bereik is echt om te janken in Flevoland terwijl ik met Telfort wel bijna overal 3G heb.. (simkaartje van m'n ma geprobeerd maar geen databundel)
Dit moet gewoon goed lukken.Bij standaard KPN eindeloos online ging 't al redelijk goed (oude snelheden, dus 192 kbit/s), het schijnt dat vanaf 250 kbit/s het al helemaal goed draait. Dus 768 Kb/s gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:33:
Staat ook in hun eigen contract voor Blox dat zij MOETEN je waarschuwen via SMS, en dat is in mijn geval niet gebeurd:
Ik heb een paar maanden geleden wel de waarschuwings sms ontvangen, maar degene die je meldt dat je blox opgeheven is. Ook dat staat wel in hun voorwaarden, nog geen contact met ze over op genomen al ben ik dat nog wel van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is echt schandalig wat Vodafone doet en om dat ik niet verwacht dat ze dit fatsoenlijk zullen oplossen (mijn onterecht afgeschreven beltegoed terugstorten) ben ik op zoek naar een andere aanbieder.

Telfort was eigenlijk mijn tweede keuze maar nu las ik dat bij Telfort push mail is verboden, dus die vallen af. Ben lijkt me wel wat maar zal eerst even dit topic doorspitten omdat ik niet nog een keer last van datalimieten wil hebben.

Is er eigenlijk een aanbieder in NL die na ieder gesprek in je display het resterende beltegoed weergeeft? (o2 doet dit in Engeland en dat vond ik wel erg handig)

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
spocky schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:07:
Het is echt schandalig wat Vodafone doet en om dat ik niet verwacht dat ze dit fatsoenlijk zullen oplossen (mijn onterecht afgeschreven beltegoed terugstorten) ben ik op zoek naar een andere aanbieder.

Telfort was eigenlijk mijn tweede keuze maar nu las ik dat bij Telfort push mail is verboden, dus die vallen af. Ben lijkt me wel wat maar zal eerst even dit topic doorspitten omdat ik niet nog een keer last van datalimieten wil hebben.

Is er eigenlijk een aanbieder in NL die na ieder gesprek in je display het resterende beltegoed weergeeft? (o2 doet dit in Engeland en dat vond ik wel erg handig)
Ik zou zeggen kijk eens naar Tringg, ik zit hier nu een paar weken bij en het bevalt me echt super vergeleken met T-Mobile. Pushmail werkt gewoon zonder problemen. Ze zitten op het KPN netwerk. De snelheid is 7.2 mbit maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:47

TheVMaster

Moderator WOS
Hm..ik krijg net een SMSje van KPN met de mededeling dat ik de limiet (?) mijn KPN Databundel heb overschreden en dat ik voor de rest van de maand ben teruggezet naar de lagere snelheid...

Waar kan ik ergens zien hoeveel data ik verbruikt heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Via Mijn KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone prepaid zorgeloos internet blox is echt waardeloos , 250mb is echt veel te weinig daar kan je echt niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Imperium schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:01:
Ik kan prima gebruik maken van YouTube op het Telfort netwerk. Zelfs met hoge kwaliteits instelling aan. Het is wel afhankelijk van bereik en drukte van het netwerk op locatie.
Er is echter een maar; van Telfort mag je officieel geen streaming video bekijken. Dat het wel gewoon werkt is een tweede.
spocky schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 20:07:
[...] maar nu las ik dat bij Telfort push mail is verboden, dus die vallen af.
Lol, wist ik niet. Maar persoonlijk vind ik dit wel wat ver gaan. Ze zeggen surf & mail unlimited. Maar dan is alsnog de mail beperkt :? Wellicht is dat de reden waarom mijn accu sinds een week echt binnen een halve dag leeg kan zijn. Terwijl ik daarvoor tot 2 dagen mee kon gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door jules op 15-10-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jules schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:01:
[...]

Ik kan prima gebruik maken van YouTube op het Telfort netwerk. Zelfs met hoge kwaliteits instelling aan. Het is wel afhankelijk van bereik en drukte van het netwerk op locatie.
Er is echter een maar; van Telfort mag je officieel geen streaming video bekijken. Dat het wel gewoon werkt is een tweede.

[...]

Lol, wist ik niet. Maar persoonlijk vind ik dit wel wat ver gaan. Ze zeggen surf & mail unlimited. Maar dan is alsnog de mail beperkt :? Wellicht is dat de reden waarom mijn accu sinds een week echt binnen een halve dag leeg kan zijn. Terwijl ik daarvoor tot 2 dagen mee kon gaan.
Wat heeft jouw batterij met push mail te maken dan? :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
jules schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:01:
[...]

[...]

Dan valt telfort ook af denk ik.

En KPN dan? hoe is die eigenlijk? Ik lees namelijk bar weinig over KPN zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

MensionXL schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:26:
[...]

Wat heeft jouw batterij met push mail te maken dan? :P
Als je weet hoe push mail werkt dan zou het logischer zijn;

Client logt in op de server. Eens in de zo veel tijd stuurt het een keep alive teken. Ik geloof dat dit tussen de 15-30 min is. Als er nieuwe mail binnen komt, dan word dezelfde openstaande verbinding gebruikt om de client te laten weten dat er mail is. Vervolgens word deze mail binnen gehengeld.
Juist het inloggen kost veel data en tijd. Eenmaal ingelogd hoeft vervolgens alleen nog maar de data binnen gehengeld te worden.

Als je dit vergelijkt met bijv IMAP; hierbij word eens in de zo veel tijd ingelogd, alle mappen stuk voor stuk gecontroleerd en de mail binnen gehengeld. Dat kost verhoudingsgewijs meer data en tijd als je dit frequent doet.

Voordeel van pushmail tov IMAP/pop; als er mail binnen komt, dan heb je vrijwel direct daarvan een melding op je telefoon. Bij IMAP/pop is dit afhankelijk van de interval frequentie.

Er zijn providers die lang openstaande verbindingen niet op prijs stellen. Geen idee waarom. Lijkt erop dat Telfort een van die partijen is, want na vanmiddag de push uitgezet te hebben loopt mijn accu nauwelijks meer leeg :s. Jammer, vond het nl wel ideaal werken; een realtime sync kwa mail, agenda en contacten met gmail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat providers niet van lang openstaande verbindingen houden is simpel te verklaren. De plek die jij inneemt kan niet door een ander gebruikt worden. Door de verbindingen kort te houden kunnen er meer mensen gebruik maken van hun netwerk, niet allemaal tegelijk, maar wel verspreid in de tijd.
Ofdat providers dit ook afdwingen door verbindingen te verbreken is mij echter onbekend, dat is toch je verklaring voor de kortere accuduur? Is er geen programmaatje voor je toestel waarmee je dat kan testen?

Er bestaat trouwens ook nog IMAP-IDLE, met de juiste client en server werkt dat als pushmail, ook met een lager energie verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:47

TheVMaster

Moderator WOS
Daar staat dus 'Verbruik 0 MB'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

troftnom schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:10:
Dat providers niet van lang openstaande verbindingen houden is simpel te verklaren. De plek die jij inneemt kan niet door een ander gebruikt worden. Door de verbindingen kort te houden kunnen er meer mensen gebruik maken van hun netwerk, niet allemaal tegelijk, maar wel verspreid in de tijd.
Ofdat providers dit ook afdwingen door verbindingen te verbreken is mij echter onbekend, dat is toch je verklaring voor de kortere accuduur? Is er geen programmaatje voor je toestel waarmee je dat kan testen?

Er bestaat trouwens ook nog IMAP-IDLE, met de juiste client en server werkt dat als pushmail, ook met een lager energie verbruik.
Hmz, idd een logische verklaring waarom providers geen langdurige verbindingen toestaan. Is het daarom dat de verbinding wel eens verbroken word tijdens het bellen? Lijkt mij dat dat eigenlijk ook niet mag... Al kan ik me daar bij mijn vorige (GPRS) toestel niks meer van herinneren.

Pfoe, ik draai Windows Mobile 6.1 op m'n Touch Diamond. Geen idee of er verder programma's zijn waarmee ik dit kan uitzoeken. Vind de huidige mail client niet je van het, maar het volstaat. Mocht er eentje zijn met 1 inbox die meerdere aliassen aan kan dan heb ik wel interesse :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
Vodafone brengt een VoIP-bundel naar de consument. dinsdag 6 oktober 2009

Vodafone is begonnen met de verkoop van zijn Zorgeloos Internet Totaal Blox, waarmee consumenten VoIP mogen gebruiken op hun telefoon. De telco is de eerste provider in Nederland die tegemoet komt aan deze specifieke wens van de consument.
Vodafone is begonnen met het aanbieden van de VoIP-Blox. Consumenten die graag op hun telefoon van Skype gebruik willen maken, mogen dat met de nieuwe Zorgeloos Internet Totaal Blox via het Vodafone-netwerk doen. Eerder ontdekte All About Phones dat Vodafone bezig was met een speciaal VoIP-abonnement, dat eerder nog bekend stond als de Vodafone Smartphone Internet Blox. Inmiddels is er een naamswijziging doorgevoerd en kunnen consumenten de Blox laten activeren. Wat wel opvalt is dat de Blox bij abonnementen tot en met € 22,50 per maand € 34,50 extra kost, terwijl er bij de duurdere abonnementen slechts € 14,50 bovenop het maandbedrag komt. Daarnaast valt ook op dat Vodafone de Blox niet actief wil gaan verkopen, je kunt de Blox alleen via een omweg laten activeren. Tevens wordt de Blox na dertig dagen automatisch uitgeschakeld waarna je deze weer via een e-mail of de klantenservice dient te reactiveren.

De nieuwe Blox van Vodafone heeft verder wel dezelfde voorwaarde als de normale Zorgeloos Internet Blox. Gebruikers mogen dus nog steeds niet een laptop of pc aan hun telefoons hangen om de telefoon als modem te gebruiken. Mocht je geen gebruik willen maken van deze bundel maar wel van VoIP via het Vodafone-netwerk dan zul je € 0,75 per 15 minuten moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacko schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:39:
Tele2 gaat in de maand september geleidelijk over op het T-Mobile netwerk in plaats van KPN; hierbij bieden ze vanaf nu ook mobiel internet aan. Hiervoor was het alleen GPRS à €1 per MB.

Tarieven (bron):

BudgetOnbeperkt BasisOnbeperkt Plus
Prijs€7,50€10,-€15,-
Aantal MB10Onbeperkt*Onbeperkt*
Snelheid
384 KB/s1 MB/s2 MB/s
Contract
vanaf 1 jaarvanaf 1 jaarvanaf 1 jaar
Zonder Bundel€1,- per MB @ 384KB/s
* Bij de databundels geldt een Fair Use Policy

Ik ga er van uit dat ze bij downloadsnelheden 384 kbit/s, 1 mbit/s en 2 mbit/s bedoelen. Anders zou het wel vrij veel zijn.

Ik heb Tele2 nog even gebeld en een en ander nagevraagd:

- Uploadsnelheden zijn respectievelijk 384 kbps, 384 kbps en 768 kbps voor de drie bundels.
- Het is niet toegestaan om telefoon als modem voor een laptop te gebruiken.
- Het is altijd mogelijk om tussendoor te upgraden (met een nieuw jaarcontract), maar niet op te downgraden.

Ben ik alleen vergeten te vragen of ze een indicatie van de FUP konden geven...

Ik ben zelf nu klant bij Tele2 en heb vandaag de brief binnengekregen over de overgang naar het T-Mobile netwerk. Ik gebruik alleen heel af en toe wat GRPS op m'n non-smartphone mobiel (gmail applicatie op SE K750i), maar ik overweeg wel al een tijd om een smartphone aan te schaffen met een mobiel internet bundel voor email en andere internetdingen. Tele2 biedt zelf niet echt smartphones aan, maar de databundels zijn niet onvoordelig lijkt me zo.
Zijn er mensen die inmiddels gebruik maken van TELE2 voor internet op je mobiel?
Zo ja, laat graag horen hoe de verbinding is,
en wat is de reele snelehid bij de 2MB/s verbinding?
Al FUP berichten gekregen? Zo ja/nee, hoeveel MB verbruik je per maand?

Heel graag een response, ik denk erover om een N900 icm Tele 2 te bestellen, maar kan nergens reviews vinden van tele2 mobiel internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
ajblancke schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:08:
Vodafone is begonnen met de verkoop van zijn Zorgeloos Internet Totaal Blox, waarmee consumenten VoIP mogen gebruiken op hun telefoon. De telco is de eerste provider in Nederland die tegemoet komt aan deze specifieke wens van de consument.
8)7
Ze gaan maar even snel aan het feit voorbij dat Tmobile geen beperkende voorwaarden heeft op zijn W&W databundels, VOIP kun je daar dus ook gewoon gebruiken.
Weer trieste marketing van Vodafone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:17:
[...]
Zijn er mensen die inmiddels gebruik maken van TELE2 voor internet op je mobiel?
Al FUP berichten gekregen? Zo ja/nee, hoeveel MB verbruik je per maand?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd of iemand het aandurft bij een provider die 7.50 euro vraagt voor 10Mb een databundel met FUP af te nemen. Ik hou mijn hart in ieder geval vast hoe laag die FUP daar wel eens niet zou kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 17:40:
[...]

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of iemand het aandurft bij een provider die 7.50 euro vraagt voor 10Mb een databundel met FUP af te nemen. Ik hou mijn hart in ieder geval vast hoe laag die FUP daar wel eens niet zou kunnen zijn...
haha
ja daar heb je zeker een goed punt :P
ik denk dat ik er maar vanaf zie na wat rationeel denkwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
beste mensen

ik zie door de bomen het bos niet meer , is er niet iemand die mij kan zeggen dit is het beste voor een bepaalde prijs

ik woon in amsterdam , zoek internet voor een nokia n900 onbeperkt ook met skype , ik zal niet veel bellen 150 min per maand

ik geef nog even aan extra aan dat ik voip/skype wil bellen omdat mijn kinderen in spanje wonen

de verschillende snelheden maken dat het zo moeilijk word om een goede keus te maken

gr. ton

[ Voor 13% gewijzigd door ajblancke op 20-10-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

ajblancke schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:45:
beste mensen

ik zie door de bomen het bos niet meer , is er niet iemand die mij kan zeggen dit is het beste voor deze prijs

ik woon in amsterdam , zoek internet voor een nokia n900 onbeperkt ook met skype , ik zal niet veel bellen 150 min per maand

de verschillende snelheden maken dat het zo moeilijk word om een goede keus te maken

gr. ton
Je kunt met stappen beginnen;

[list]• Welke providers hebben er onbeperkte data bundels?
• Welke van die providers mag je bij voip/skype gebruiken? (het staat een paar posts hierboven al aardig aangegeven)
• Kies nu de voordeligste of beste uit.

Uit de commentaren van hierboven haalde ik dat T-Mobile met zijn Web'n'Walk de enige was die overbleef. Zekerweten doe ik het echter niet. Overigens moet ik een dikke kanttekening plaatsen; voip via het mobieltje word heel vaak uitgesloten door providers. En niet zonder reden; voor een beperkt bedrag zou je onbeperkt kunnen bellen, welk bedrijf zou nu zo snugger zijn om dát toe te laten?
Daarnaast heb je een grote kans dat het verre van prettig werkt ivm wegvallende verbindingen en trage verbindingen omdat het nog altijd door de (trage) lucht loopt.

ps, plaats hier aub wel datgene wat je gevonden hebt. Dat helpt een ander weer die wellicht dezelfde vraag heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
jules schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:20:
[...]
Uit de commentaren van hierboven haalde ik dat T-Mobile met zijn Web'n'Walk de enige was die overbleef. Zekerweten doe ik het echter niet. Overigens moet ik een dikke kanttekening plaatsen; voip via het mobieltje word heel vaak uitgesloten door providers. En niet zonder reden; voor een beperkt bedrag zou je onbeperkt kunnen bellen, welk bedrijf zou nu zo snugger zijn om dát toe te laten?
Daarnaast heb je een grote kans dat het verre van prettig werkt ivm wegvallende verbindingen en trage verbindingen omdat het nog altijd door de (trage) lucht loopt.

ps, plaats hier aub wel datgene wat je gevonden hebt. Dat helpt een ander weer die wellicht dezelfde vraag heeft.
Ik heb net mezelf even gebeld, vanaf m'n N95 via T-Mobile WnW+ en Voipbuster naar "vast" (Telfort VoIP) en dat werkt gewoon. Of het ideaal is, hangt af van je gebruikspatroon. Zeker als je onderweg bent is 3G-dekking lang niet altijd even consistent (zeker bij T-Mobile :(). Ook is er een delay van zo'n 1 seconde, maar dat ligt denk ik vooral aan voipbuster. Als ik de N95 op lokaal op WLAN gebruik, dan is er nauwelijks delay.

Maar inderdaad, T-Mobile is tot dusver de enige die gewoon flat-fee internet aanbiedt zonder achterlijke beperkingen. Bij WnW+ is er een "datalimiet", die ligt op 2GiB en daarna gaat de snelheid gewoon omlaag naar 384kibit/s. Heel helder, en heel schappelijk.

Ja, ik zei "achterlijke beperkingen", want m.i. bedonderen andere aanbieders de kluit met zowel de termen "onbeperkt/zorgeloos/altijd" én "internet". Ze zijn vaak helemaal niet "onbeperkt" want je zit met onduidelijke FUPs, harde afsluitingen als je over eoa onbekende grens gaat en/of extra facturen. En "internet" krijg je ook niet in al zijn glorie omdat ze gewoon een gecastreerde dienst aanbieden, door poorten te blokkeren.

Laat je ook niet afleiden door "sneller" internet. WnW+ is 1Mibit/s, en geloof me, dat is echt snel genoeg voor vrijwel alles op dit moment. Zéker op je mobiel. Mijn ADSL-modem was onlangs kapot, en ik heb een paar dagen m'n mobiel als internetverbinding voor desktop gebruikt. Nee, dan ga ik niet die serie van 1,1GiB downloaden, maar voor het normale webbrowsen was het beslist geen straf.

Enfin, ik lijk wel een reclamefolder voor t-mobile. Maar vergis je niet, ook t-mobile is niet je vriend. Mijn abonnement werd afgelopen september zonder kennisgeving verlengd, waardoor ik dus opeens het dubbele maandbedrag kwijt was. En ja, dan kun je een nieuw contract nemen om weer "normaal" te betalen, maar daarmee drukken ze dus tevens nieuwe voorwaarden door je strot. Die nieuwe wet verandert daar erg weinig aan. En daarnaast is de 3G en soms zelfs 2G dekking in de trein maar zo-zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Fuzzillogic schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:54:
[...]

Ik heb net mezelf even gebeld, vanaf m'n N95 via T-Mobile WnW+ en Voipbuster naar "vast" (Telfort VoIP) en dat werkt gewoon. Of het ideaal is, hangt af van je gebruikspatroon. Zeker als je onderweg bent is 3G-dekking lang niet altijd even consistent (zeker bij T-Mobile :(). Ook is er een delay van zo'n 1 seconde, maar dat ligt denk ik vooral aan voipbuster. Als ik de N95 op lokaal op WLAN gebruik, dan is er nauwelijks delay.
Wat je zegt, via T-Mobile heb je een delay van 1 sec, maar via WLAN niet. Dat komt omdat data via een mobiele verbinding nu eenmaal trager verloopt. Vergelijk eens verschillende ping statistieken. Via bedraad netwerk is dit het meest optimale, daarna komt WLAN (dit scheelt enkele ms), en ergens ver achteraan komt HSDPA/UMTS/GPRS. Ik schat dat een ping via HSDPA zo'n 300-800ms is. Dus nee, dat ligt niet aan voipbuster ;).
Laat je ook niet afleiden door "sneller" internet. WnW+ is 1Mibit/s, en geloof me, dat is echt snel genoeg voor vrijwel alles op dit moment. Zéker op je mobiel. Mijn ADSL-modem was onlangs kapot, en ik heb een paar dagen m'n mobiel als internetverbinding voor desktop gebruikt. Nee, dan ga ik niet die serie van 1,1GiB downloaden, maar voor het normale webbrowsen was het beslist geen straf.
Ben ik het absoluut mee eens, die 1Mbit/s op je mobiel is echt rap voor het ding. Voor de meeste toepassingen heb je echt niet sneller nodig. Alleen voor downloaden, videostreaming en dat soort ongein zou sneller prettig zijn. Maar laat dat nu net niet mogen bij de meesten ;)
Enfin, ik lijk wel een reclamefolder voor t-mobile. Maar vergis je niet, ook t-mobile is niet je vriend. Mijn abonnement werd afgelopen september zonder kennisgeving verlengd, waardoor ik dus opeens het dubbele maandbedrag kwijt was. En ja, dan kun je een nieuw contract nemen om weer "normaal" te betalen, maar daarmee drukken ze dus tevens nieuwe voorwaarden door je strot. Die nieuwe wet verandert daar erg weinig aan. En daarnaast is de 3G en soms zelfs 2G dekking in de trein maar zo-zo.
Ook Telfort heeft daar een handje van. Gedurende je contracts jaren (1 of 2 jaar) van je sim-only abonnement is het lekker goedkoop, daarna betaal je weer de normale prijs en is het de bedoeling dat je weer een nieuw abonnement afsluit. Wellicht een vreemde gewaarwording. Ze kunnen hiermee idd nieuwe voorwaarden door je strot heen trekken. Daarnaast is dit ook een pressie middel om je weer voor een jaar te binden bij ze. Anders kun je met het grootste gemak binnen een maand pleite zijn. Ze zijn het immers verplicht sinds 1 juli dit jaar om je contract na einde looptijd met een maand te kunnen verbreken.
Ja, ik zei "achterlijke beperkingen", want m.i. bedonderen andere aanbieders de kluit met zowel de termen "onbeperkt/zorgeloos/altijd" én "internet". Ze zijn vaak helemaal niet "onbeperkt" want je zit met onduidelijke FUPs, harde afsluitingen als je over eoa onbekende grens gaat en/of extra facturen. En "internet" krijg je ook niet in al zijn glorie omdat ze gewoon een gecastreerde dienst aanbieden, door poorten te blokkeren.
En gecastreerd of niet, dat ben ik wel met je eens. Maar als je geen of een slechte verbinding hebt dan ben je ook nergens. Doe mij maar Telfort met zijn degelijke KPN netwerk. Weet alleen de "trucjes"; kies een grotere bundel dan je daadwerkelijk belt. Want bel je buiten je bundel, dan is het grof duurder. Ik ben erg benieuwd naar mijn eerste rekening :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door jules op 20-10-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
jules schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:30:
[...]
Ik schat dat een ping via HSDPA zo'n 300-800ms is. Dus nee, dat ligt niet aan voipbuster ;).
Met mobiel via USB aan een PC geknoopt is de ping-tijd rond de 100ms naar servers in Nederland. Dus nee, zo dramatisch is het ook weer niet. (ter vergelijk: ADSL zit ook al gauw op 20ms) Overigens is het maar de vraag of die latency in een normaal gesprek echt zo'n ramp is. Ik heb het nog niet geprobeerd over 3G, dus wellicht valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

800ms was iig over gprs. Maar ADSL is tegenwoordig echt wel sneller dan 20ms! Vroegâh, toen ADSL net bestond, haalde ik met m'n 512kbit verbinding krap aan 20ms. Tegenwoordig ligt dat onder de 10ms. Heb toevallig van't weekend geskyped over WLAN, maar d'r zat al duidelijk een halve tot hele seconde vertraging in het gesprek. Wil niet weten hoe dat over HDSPA is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jules schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 11:20:
[...]

De snelheid van het licht is 299 792 458 m/s, dus of dat zo traag is? ;)
jules schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 13:30:
[...]
Ik schat dat een ping via HSDPA zo'n 300-800ms is
GPRS doet circa 900ms en HSDPA zo'n 100-150ms.
jules schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:30:
800ms was iig over gprs. Maar ADSL is tegenwoordig echt wel sneller dan 20ms! Vroegâh, toen ADSL net bestond, haalde ik met m'n 512kbit verbinding krap aan 20ms. Tegenwoordig ligt dat onder de 10ms. Heb toevallig van't weekend geskyped over WLAN, maar d'r zat al duidelijk een halve tot hele seconde vertraging in het gesprek. Wil niet weten hoe dat over HDSPA is...
Blijkbaar heb je echt geen idee waar je het over hebt. ADSL heeft nog steeds een latencies van 20+ms, maar ook wel 8ms. Dit ligt zuiver aan het netwerk en welke protocollen hierop actief zijn, dit heeft dus niks te maken met oudheid.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
MensionXL schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:42:
[...]

De snelheid van het licht is 299 792 458 m/s, dus of dat zo traag is? ;)
Haha, mooi gezegd. Blijft inderdaad lachwekkend om te lezen hoe men probeert interessant te doen maar nul komma nul verstand heeft van de zaak. Zou wat zijn, radiogolven met geluidssnelheid door de trage lucht, probeer dan maar is een gewoon belletje te plegen via het gsm-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajblancke
denk dat t.mobile wel wat is

snel internet plus tv kanalen , en voip bellen toegestaan

en na 2gb zakt alleen je snelheid terug per maand

is er iemand die op een rijtje kan zetten svp wat het beste is om en rond amsterdam

aangezien dit mijn eerste telefoon ? word waar ook mee te internetten is , en ik er dus nog totaal geen ervaring mee heb gehad

maar de hele wereld in je zak hebben , daar doe ik het voor

[ Voor 49% gewijzigd door ajblancke op 24-10-2009 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jules schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:30:
800ms was iig over gprs. Maar ADSL is tegenwoordig echt wel sneller dan 20ms! Vroegâh, toen ADSL net bestond, haalde ik met m'n 512kbit verbinding krap aan 20ms. Tegenwoordig ligt dat onder de 10ms.
Wellicht had ik voor de duidelijkheid beter erachter kunnen plaatsen: over een 20mbit lijn.
Steven.w schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:44:
[...]

Haha, mooi gezegd. Blijft inderdaad lachwekkend om te lezen hoe men probeert interessant te doen maar nul komma nul verstand heeft van de zaak. Zou wat zijn, radiogolven met geluidssnelheid door de trage lucht, probeer dan maar is een gewoon belletje te plegen via het gsm-netwerk.
Ja, je kunt natuurlijk alles letterlijk opvatten terwijl het niet zo bedoeld was. Feit blijft dat (data/geluids) verbindingen die door de lucht lopen vanwege protocollen en of andere omwegen nu eenmaal (vaak) trager zijn dan als ze gewoon bedraad zouden zijn. En dan doel ik dus idd niet op geluid- vs lichtsnelheden, want dan vat je mijn verhaal verkeerd.

Vergelijk een telefoonverbinding over een pstn (koper) lijn en tussen 2 mobieltjes. Er zit een (minimale) vertraging in het gesprek.
Vergelijk eens als je je laptop aansluit via een kabeltje of via wlan. Ook daar krijg je verschillen als je gaat pingen.
ajblancke schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:14:
denk dat t.mobile wel wat is

[...]

is er iemand die op een rijtje kan zetten svp wat het beste is om en rond amsterdam
Serieus, in en om de randstad maakt het vrijwel niks uit. Verder is het heel erg afhankelijk van je eigen situatie en kunnen wij er verder niks over vertellen. Vergelijkend waren onderzoek zou je dus zelf moeten doen. Vraag bijv in je omgeving (thuis/buurman, werk/collega) hoe hun ervaringen zijn op dat vlak.

Als je er verder over twijfelt, begin dan met een prepaid kaart voor 1-2 maanden. En als je een abonnement afsluit, ga dan voor maximaal 1 jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door jules op 24-10-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jules schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

Wellicht had ik voor de duidelijkheid beter erachter kunnen plaatsen: over een 20mbit lijn.
Sinds wanneer staat bandbreedte gelijk aan latency? ;) Je slaat hier dus wederom de plank volledig mis; mijn 20Mbit-lijn heeft een ping van 21ms richting Tweakers.net.
Ja, je kunt natuurlijk alles letterlijk opvatten terwijl het niet zo bedoeld was. Feit blijft dat (data/geluids) verbindingen die door de lucht lopen vanwege protocollen en of andere omwegen nu eenmaal (vaak) trager zijn dan als ze gewoon bedraad zouden zijn. En dan doel ik dus idd niet op geluid- vs lichtsnelheden, want dan vat je mijn verhaal verkeerd.

Vergelijk een telefoonverbinding over een pstn (koper) lijn en tussen 2 mobieltjes. Er zit een (minimale) vertraging in het gesprek.
Vergelijk eens als je je laptop aansluit via een kabeltje of via wlan. Ook daar krijg je verschillen als je gaat pingen.
De vertraging is inderdaad minimaal bij gebruik van UMTS-toestellen, maar nu redeneer je weer anders dan net: je beweerde dat oude dataverbindingen trager zouden zijn dan nieuwe. En geloof me, in PSTN zit ook een vertraging. ;) Daarnaast is dat analoog en GSM/UMTS digitaal, wat wellicht zelfs een betere kwaliteit zou kunnen opleveren.
Serieus, in en om de randstad maakt het vrijwel niks uit. Verder is het heel erg afhankelijk van je eigen situatie en kunnen wij er verder niks over vertellen. Vergelijkend waren onderzoek zou je dus zelf moeten doen. Vraag bijv in je omgeving (thuis/buurman, werk/collega) hoe hun ervaringen zijn op dat vlak.

Als je er verder over twijfelt, begin dan met een prepaid kaart voor 1-2 maanden. En als je een abonnement afsluit, ga dan voor maximaal 1 jaar.
Precies. Ik heb zelf ook T-Mobile en in de steden is het altijd dik in orde met de HSDPA-dekking, maar als je je eenmaal op een beetje onbewoond terrein bevindt (denk aan vakantiegebied), dan zit je in 90% van de gevallen gewoon mooi op het GSM-netwerk. :) Vandaar ook mijn overstap naar Vodafone dalijk, dat zijn nét de momenten waarop 3G het beste uitkomt: je hebt geen computer met ADSL/kabel bij de hand. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

MensionXL schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 20:00:
[...]

Sinds wanneer staat bandbreedte gelijk aan latency? ;)
Nou, niet helemaal natuurlijk. Maar de beschikbare bandbreedte heeft wel wat te maken met de snelheid waarop die 64 bytes van de ping heen en weer worden gestuurd. Naar t.net zit ik idd ook tussen de 20-21 ms, kan me herinneren dat ik ooit een snellere ping heb gehaald. Maar dat was ook naar een andere host. Geen idee meer welke.
De vertraging is inderdaad minimaal bij gebruik van UMTS-toestellen, maar nu redeneer je weer anders dan net: je beweerde dat oude dataverbindingen trager zouden zijn dan nieuwe.
Zucht, ik ben bang dat jij nu het een en ander door elkaar haalt en dat ik dat iig niet zo bedoelde.
En geloof me, in PSTN zit ook een vertraging. ;)
Ja, een marginale ja. Vroeger naar de andere kant van de wereld scheen je dat beter te merken in een telefoongesprek. Gok dat dat nu wel wat meer mee valt. Zeker weten doe ik dat niet.

Anyway, heb zo het idee dat we hier zwaar offtopic gaan en dat deze discussie niet echt boeiend is voor de rest. Dus laten we er maar mee kappen ;)
Precies. Ik heb zelf ook T-Mobile en in de steden is het altijd dik in orde met de HSDPA-dekking, maar als je je eenmaal op een beetje onbewoond terrein bevindt (denk aan vakantiegebied), dan zit je in 90% van de gevallen gewoon mooi op het GSM-netwerk. :) Vandaar ook mijn overstap naar Vodafone dalijk, dat zijn nét de momenten waarop 3G het beste uitkomt: je hebt geen computer met ADSL/kabel bij de hand. :)
Als je vakantie hebt dan wil je toch ook niet bereikt worden? ;)
ps, mijn vakanties vier ik over het algemeen in het buitenland, mijn ervaring is dat mijn toestel veelal het netwerk kiest wat er daar beschikbaar is. Wat dat betreft voorzie ik geen enkel probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door jules op 25-10-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak zelf gebruik van T-Mobile's web'n'walk Plus en ik moet zeggen dat ik erg te spreken ben over hun dienst.

Helaas heeft T-Mobile nou eenmaal geen landelijke 3G dekking, maar voor mij persoonlijk maakt dat weinig uit, aangezien ik meestal alleen in de grote steden ben.

Het voordeel van T-Mobile vindt ik dat zij een erg duidelijke "Fair Use Policy" hebben met betrekking tot het dataverbruik: Na 2 GB kun je gewoon verwachten dat je snelheid teruggaat naar 384/64.

Bij KPN/Vodafone is het nooit echt duidelijk geweest, en weet je dus niet wanneer je hun Fair Use Policy hebt bereikt. Je kunt dus plotseling een waarschuwing met SMS of brief verwachten.

Daarom neem ik de dekking van T-Mobile voor wat het is. Ik wil liever een provider die duidelijkheid geeft, dan een provider die betere dekking heeft, maar erg vaag doet over zijn FUP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb mijn eerste factuur binnen van Telfort met mijn nieuwe abonnement. Staat er 277 MB binnen bundel gebruikt en 390 MB buiten bundel. Verder geen extra kosten bij de MB's buiten de bundel.

Stukje verderop;
Promoties
Databundel Surf en Mail onbeperkt 75% korting op bundelprijs voor onbepaalde tijd
Terwijl op mijn contract dat voor alleen de eerste 3 maanden was. Zou het erg prettig vinden als dit idd van langere duur is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 21:32
Van de week weer een waarschuwing gehad van Hi dat mijn dataverbruik weer te hoog was. Datalimiet is met 99% zekerheid 750MB bij Hi. De snelheid is terug gezet naar 384kbps.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik merk sinds vandaag dat ik bij T-Mobile geen HSDPA meer heb met m'n Sony Ericsson W902 en W'n'W Standaard, er staat alleen 3G.

Meer mensen die dit hebben? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Nee.

[edit]Oh ik lees maar weer half, ik las HSDPA en dacht daardoor dat je WnW+ had. Met WnW+ iig nog gewoon HSDPA hier. Dus sorry, non-informatie van mijn kant. }:O

Is er trouwens nog een goede reden waarom T-Mobile WnW-standaard-gebruikers niet ook gewoon HSDPA geeft? Vziw is dat wat energiezuiniger dan UMTS, en neem ik aan, kost het bij gelijke snelheid minder van de totale "beschikbare" bandbreedte in de ether dan UMTS. Maw: door HSDPA te gebruiken zouden meer gebruikers kunnen bedienen binnen de zelfde cel dan met UMTS.

[ Voor 145% gewijzigd door Fuzzillogic op 27-10-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hmm, ik vind het maar vreemd allemaal.

HSDPA:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/31662/got/IMG_1157.jpg

3G:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/31662/got/IMG_1159.jpg

Of gewoon een foutje in de (overigens dezelfde) mast hier? Ik snap niet waarom ze dit willen doorvoeren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 27-10-2009 16:31 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Mmm, wat bedoel je nu precieus met die plaatjes?
Je hebt nooit continu HSDPA als het goed is, alleen als je UMTS verbinding actief gebruikt wordt springt hij naar HSDPA. Op het moment dat er geen data via de verbinding loopt gaat een toestel weer terug naar UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Fuzzillogic schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:06:
[s]
Is er trouwens nog een goede reden waarom T-Mobile WnW-standaard-gebruikers niet ook gewoon HSDPA geeft? Vziw is dat wat energiezuiniger dan UMTS, en neem ik aan, kost het bij gelijke snelheid minder van de totale "beschikbare" bandbreedte in de ether dan UMTS. Maw: door HSDPA te gebruiken zouden meer gebruikers kunnen bedienen binnen de zelfde cel dan met UMTS.
HSDPA is niet energiezuiniger in mijn ervaring, als ik het uitschakel op mijn toestel gaat ie juist langer mee. Het kost dus meer energie om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
troftnom schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:30:
HSDPA is niet energiezuiniger in mijn ervaring, als ik het uitschakel op mijn toestel gaat ie juist langer mee. Het kost dus meer energie om te gebruiken.
Schakel je dan UMTS ook uit? Want 3G vreet inderdaad batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Nu online
MensionXL schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:05:
Ik merk sinds vandaag dat ik bij T-Mobile geen HSDPA meer heb met m'n Sony Ericsson W902 en W'n'W Standaard, er staat alleen 3G.

Meer mensen die dit hebben? :)
Ik heb dit wel gehad toen ik nog web'n'walk standaard had inderdaad. Op een gegeven moment had ik ineens wel weer de beschikking over HSDPA. Begrijp ook niet goed waarom ze het doen, maar ze zullen er wel een reden voor hebben. Voor jou is het jammer, want de latency van HSDPA is vele malen beter dan die van UMTS. HSDPA maakt gebruik van UMTS dus qua batterijverbruik is het negenoeg gelijkwaardig en zal je geen verschil merken (in tegenstelling tot GPRS).

@ 'troftnon'

HSDPA is bij T-Mobile wél altijd standaard aan en niet pas wanneer je gegevens verstuurt, zoals bij (o.a.) Vodafone het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik reageer even op het T-Mobile en grote steden verhaal.Ik heb zelf T-Mobile W&W, en zelfs in de grote steden is het zeker mogelijk dat je wel slechte dekking hebt: Ik heb een keer een lang weekend in een appartement in Amsterdam (200 meter van de Westergasfabriek; 3/4 hoog; antikraak; geen kabel/telefoon aansluiting) mogen verblijven, en de dekking was bijzonder slecht. 1/2 streepjes en GPRS op mijn Diamond, het schoot niet op om met die verbinding een uitgaansgelegenheid te kiezen voor de zaterdag avond.

[ Voor 15% gewijzigd door Arie- op 27-10-2009 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

troftnom schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:28:
Mmm, wat bedoel je nu precieus met die plaatjes?
Je hebt nooit continu HSDPA als het goed is, alleen als je UMTS verbinding actief gebruikt wordt springt hij naar HSDPA. Op het moment dat er geen data via de verbinding loopt gaat een toestel weer terug naar UMTS.
Bij Sony Ericsson telefoons is het zo dat ze standaard op HSDPA geforceerd staan indien mogelijk. ;)
Steven.w schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:21:
[...]

Ik heb dit wel gehad toen ik nog web'n'walk standaard had inderdaad. Op een gegeven moment had ik ineens wel weer de beschikking over HSDPA. Begrijp ook niet goed waarom ze het doen, maar ze zullen er wel een reden voor hebben. Voor jou is het jammer, want de latency van HSDPA is vele malen beter dan die van UMTS. HSDPA maakt gebruik van UMTS dus qua batterijverbruik is het negenoeg gelijkwaardig en zal je geen verschil merken (in tegenstelling tot GPRS).

@ 'troftnon'

HSDPA is bij T-Mobile wél altijd standaard aan en niet pas wanneer je gegevens verstuurt, zoals bij (o.a.) Vodafone het geval is.
Hmm, ik ben net naar een andere stad geweest en daar had ik opeens wel overal HSDPA in plaats van 3G. Ben nu weer thuis, en wederom alleen maar 3G. Denk dus dat er iets met de mast bij mijn huis aan de hand is. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Nu online
MensionXL schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:43:
[...]

Bij Sony Ericsson telefoons is het zo dat ze standaard op HSDPA geforceerd staan indien mogelijk. ;)

[...]

Hmm, ik ben net naar een andere stad geweest en daar had ik opeens wel overal HSDPA in plaats van 3G. Ben nu weer thuis, en wederom alleen maar 3G. Denk dus dat er iets met de mast bij mijn huis aan de hand is. ;)
Dat was bij mij nét zo :) In Rotterdam gewoon HSDPA-bereik en net erbuiten alleen UMTS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
jelle. schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:07:
[...]
Schakel je dan UMTS ook uit? Want 3G vreet inderdaad batterijen.
Nee, mijn WindowsMobile toestel heeft een aparte optie om alleen HSDPA uit te zetten. Als ik 3G ook uit zet dan merk ik het inderdaad al helemaal, dan hoeft er ineens niet meer dagelijks geladen te worden. Maar HSDPA alleen uit scheelt ook al wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Steven.w schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:21:
[...]
@ 'troftnon'

Mmm, mijn toestel (Samsung i780/WinMobile) schakelt wel pas naar HSDPA over als er gegevens verstuurt worden en dat ook op het T-mobile netwerk (W&W+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
MensionXL schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:43:
[...]
Zal wel aan het model liggen dan, heb nog een SE X1 liggen en daar heb ik dat nog niet op gemerkt.
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.