Sorry dubbelpost.
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 18:58 ]
Er is (nog) niets veranderd. Als je de posts vanaf 1 juni doorleest weet je heel veel en dan worden niet hetzelfde vragen gesteld.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:48:
[...]
Wie heeft daar tijd voor in godsnaam? Bovendien zijn er de afgelopen tijd volgens mij ook wel veranderingen doorgevoerd.
[ Voor 2% gewijzigd door jamesbond007uk op 01-09-2009 20:26 . Reden: typo ]
Jamesbond007uk
Verwijderd
Voor mij is vodafone het beste! Gebruik rond 500mb per maand en werkt super snel.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:18:
Nou ik heb de pagina's doorgespit, het resultaat is dat ik nog geen steek wijzer ben geworden.
Maar mijn abo opties heb ik nu terug gebracht tot twee: Vodafone en Hi.
Wat ik weet:
Hi Eindeloos online:
384 kb/s - 128 kb/s
Streaming mogelijk: ??
Vodafone 'Zorgeloos Internet'
Up en Down kb/s ??
Streaming: is prima te doen.
Gaat één van deze providers binnen afzienbare tijd de snelheden nog aanpassen of niet?
Jamesbond007uk
Vandaag weer eens ingelogd in het facturen systeem van Telfort. En wat schetst mijn verbazing? Kan niks meer vinden over de 1,4 GB en de 450 MB die ik begin dit jaar/eind vorig jaar verzet heb. Dat zijn nu compleet andere waardes geworden. In de afgelopen maanden weer een wat heftigere maand gehad van een 600 MB, maar nog geen bericht daarover binnen gehad.Myedvyed schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:08:
[...]
Bij mij is het nog niet zo ver gekomen dat er daadwerkelijk actie ondernomen werd buiten de brieven, en inderdaad, het netwerk is verder prima, zit ook regelmatig boven de geadverteerde maximale snelheid.
Vodafone 'Zorgeloos Internet'Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:18:
Vodafone 'Zorgeloos Internet'
Up en Down kb/s ??
Streaming: is prima te doen.
Gaat één van deze providers binnen afzienbare tijd de snelheden nog aanpassen of niet?
Jamesbond007uk
Ik heb geen teller erbij gehouden qua verbruik, maar veel meer dan 250MB zal het echt niet zijn.pven schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:23:
[...]
Hoeveel MB heb je in die tijd dan verstookt?
[ Voor 37% gewijzigd door SirNobax op 03-09-2009 22:18 ]
Pentaxiaan
Die is er wel: T-Mobile door middel van web'n'walk. Er staat niet in de voorwaarden dat het verboden is om je internetverbinding te delen met je laptop via je mobiel. Daarnaast is het echt onbeperkt, alleen de snelheid relatief laag in vergelijking met de concurrenten.tim427 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:26:
Een klein vraagje:
Er is momeneteel toch geen enkel provider die het toestaat je "Oneberkt Internetten" te delen met je laptop (telefoon met bluetooth verbinden me de laptop)?
Maar hoe "zien" ze dit? Gaat dit d.m.v. HTTP-Headers van je browser? Of zien ze gewoon dat je internet-sharing aan hebt staan?
Kunnen ze het ook zien zodra je via VPN gaat internetten of via een andere tunnel (SSH bijv.)?
(Laptop met Win. Vista en HTC Touch Pro met WinMobile)
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
En dat noemen ze eindeloos, 750 mbJassy schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:23:
Vandaag een SMS gehad van KPN dat ik over de limiet van mijn Xtra Snel bundel ben gegaan. Dit is de letterlijke SMS:
'De databundel limiet is overschreden. De snelheid is tijdelijk verlaagd en wordt automatisch weer verhoogd op de 1e dag van de volgende maand.'
Dit ter informatie.
Vergis je er niet in dat bij het streamen van met name video content, het data verbruik erg hard kan gaan.Jassy schreef op maandag 14 september 2009 @ 19:23:
Ik gebruik mijn bundel bijna alleen maar om te streamen (128kbps MP3 streams), en heb hem stiekem een keertje aan een computer gehangen om een paar liedjes te downloaden en een paar filmpjes op Youtube te kijken. Streamgebruik ligt bij mij ook vrij hoog, ik denk gemiddeld 6 tot 10 uur per week.
Uiteraard, daar ben ik van op de hoogte. Videostreaming doe ik overigens niet aan, dat waren echt maar een stuk of 3 YT Filmpjes om te proberen. 80% van mijn verbruik zit hem in het Radio-streamen.jules schreef op maandag 14 september 2009 @ 23:24:
[...]
Vergis je er niet in dat bij het streamen van met name video content, het data verbruik erg hard kan gaan.
De grap is dat men mobiel internet heeft geïntroduceerd om mail en surfen op de telefoon te kunnen gebruiken (licht internet gebruik), maar dan er steeds meer mensen zijn die het normaal achten om normale desktop functionaliteiten ook op de telefoon te kunnen toepassen (zwaar internet gebruik zoals downloaden, videostreaming etc etc).
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
[ Voor 12% gewijzigd door Daywalk3r op 18-09-2009 11:38 ]
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
150 MB is niet zo heel veel hoor.....aangezien je dan 'supersnel' internet hebt en je (als je bv. youtube of streaming radio luistert) filmpjes gaat kijken of radio gaat luisteren ben je zo door die 150 Mb heen.Daywalk3r schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:36:
Ik heb een vraag over rabomobiel.
Ze bieden het volgende aan (zoals ook in de startpost staat)
Aantal MB Technologie Prijs Prijs extra MB
10 p/mnd UMTS € 7,50 p/mnd € 0,50
150 p/mnd UMTS € 12,50 p/mnd € 0,50
Onbeperkt GPRS/ UMTS(tot 128 kbit/s) € 10 p/mnd Fair Use Policy
Is 150mb per maand veel of weinig? Waar is het mee te vergelijken.
en is anders onbeperkt aan te raden? 128kbit/s lijkt me niet veel. En het is ook nog eens tot 128.
Dit vanwege de volgende aanbieding, ICM een Samsung Jet
[afbeelding]
Eindeloos is dan misschien een beetje typisch, maar Zorgeloos slaat op dat er geen extra kosten worden gemaakt.troftnom schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 00:14:
Tja, ik zou zeggen dat de trieste grap is dat providers termen als "Eindeloos" en "Zorgeloos" gebruiken voor databundels die verre van eindeloos en zorgeloos zijn....
Tegenwoordig wil je wel meer doen met je telefoon, omdat het kan. Tour de France kijken op je iPhone, je lokatie/navigatie bepalen met Google Maps Sateliet kaarten. Podcasts downloaden, youtube mobile kijken. Het kost allemaal wat extra data, maar dat hoort bij modern mobiel internet gebruik.
Hier staat wat
Of 150 mb veel is hangt echt per persoon af. Het is een gok die je moet nemen. Dingen die je je af moet vragen;Daywalk3r schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:36:
Ik heb een vraag over rabomobiel.
Ze bieden het volgende aan (zoals ook in de startpost staat)
Aantal MB Technologie Prijs Prijs extra MB
10 p/mnd UMTS € 7,50 p/mnd € 0,50
150 p/mnd UMTS € 12,50 p/mnd € 0,50
Onbeperkt GPRS/ UMTS(tot 128 kbit/s) € 10 p/mnd Fair Use Policy
Is 150mb per maand veel of weinig? Waar is het mee te vergelijken.
en is anders onbeperkt aan te raden? 128kbit/s lijkt me niet veel. En het is ook nog eens tot 128.
Dit vanwege de volgende aanbieding, ICM een Samsung Jet
Bij de Zorgeloos Internet Blox op een Vodafone prepaid kaartje wordt tegenwoordig na 200-250Mb je Blox opgeheven. Vervolgens wordt je beltegoed rap weggewerkt met 75 cent per kwartier internet, hoe zo geen extra kosten.Flappiewappie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:15:
[...]
Eindeloos is dan misschien een beetje typisch, maar Zorgeloos slaat op dat er geen extra kosten worden gemaakt.
Dat daar binnen enkele voorwaarden tegenover staan is een ander verhaal.
Ga je veel data gebruiken? Uit hun voorwaarden lijkt het er op dat je maar 1Gb mag gebruiken, benieuwd of ze dat ook echt als limiet gebruiken.Binnetie schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:41:
Ik ben benieuwd hoe het internet van Tringg (www.tringg.nl) is (over het KPN netwerk). Je hebt de volle 7.2 mbit (theoretische max).
Redelijk eigen gebruik betekent dat de Klant maximaal twaalfhonderdvijftig (1.250) units per maand gebruikt voor bellen en SMS, waarbij één (1) belminuut of één (1) SMS gelijk staat aan één (1) unit, plus, indien de Klant een Tringg 3G dienst afneemt die gebruik van mobiele data toestaat, maximaal duizend (1.000) units mobiele data per maand waarbij één (1) MB gelijk staat aan één (1) unit.
Ze spreken zichzelf tegen. In een interview hebben ze gezegd dat ze niet meteen extra dataverkeer in rekening gaan brengen en zo maken ze ook reclame. Ik ben ook wel benieuwd wanneer ze dat gaan gebruiken.troftnom schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:42:
[...]
Ga je veel data gebruiken? Uit hun voorwaarden lijkt het er op dat je maar 1Gb mag gebruiken, benieuwd of ze dat ook echt als limiet gebruiken.
[...]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik heb nog niet eerder een telefoon met internet gehad dus ik kan niet bepalen of ik veel internet, mail lees of wat ook.jules schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:26:
[...]
Of 150 mb veel is hangt echt per persoon af. Het is een gok die je moet nemen. Dingen die je je af moet vragen;
[list]• Internet je veel?
• Check je veel je mail?
• Beluister/bekijk je streaming content (audio/video)?
• Verbruik je andere applicaties die veel data verbruiken (vb Googlemaps)
Je mail checken via een ingebouwde client is veelal het beste om data gebruik te besparen. Maar te veel checken en grote attachments downloaden kan een aardige energie en data verbruiker zijn. POP werkt sneller dan IMAP. Verbruik kan per account grofweg tussen 1 - 20MB per maand liggen (ruwe schatting)
Surfen is erg afhankelijk van welke site je bezoekt en welke browser je gebruik maakt. Vroeger, en in het wap tijdperk, werden pagina's zo licht mogelijk gebouwd. Wap pagina's waren veelal niet groter dan ~8KB. Omdat bijna iedereen tegenwoordig een breedband verbinding thuis heeft liggen, worden pagina's steeds zwaarder gemaakt en word er veel minder bezuinigd op site groottes. Sommige sites kunnen al een 0,5 MB groot zijn, 5 pagina's opvragen kost je dus 2,5 MB data verbruik. Sommige telefoonbrowsers spelen er op in en comprimeren overbodige content. Met name Opera is hier mee bezig met de Opera Mini 4 browser en de Opera Windows Mobile 10 browser. De laatste is echter nog in Beta (en werkt helaas niet goed op mijn Touch Diamond).
Streaming content word als een van de grootste data verbruikers gezien. Een audio stream van 128 kbit kost je een 1 MB data per minuut. Voor thuis gebruik word echter ook steeds vaker 192 kbit aangeboden, verbruik hiervan is voor de gemiddelde persoon hoorbaar beter, maar verbruikt wel 1,5 MB per minuut. Een video stream (Uitzending gemist/Youtube etc) verbruikt een veelvoud daarvan. Iedere werkdag een 30 min luisteren naar een stream levert je per maand dus al 20 dagen*30min=60MB aan data verbruik op.
Wat overige programma's verbruiken is moeilijk te zeggen.
Mijn eigen ervaring is dat ik minimaal 150MB aan data per maand verbruik, mijn gemiddelde ligt ergens op 300-400MB en ik heb uitschieters van boven de 1GB gehad.
Als ik de restricties/snelheid/prijs van de internet bundel van Rabo mobiel bekijk is deze absoluut niet interessant voor mij. Heb toevallig gisteren weer mijn abonnement bij Telfort verlengt.
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
't is 192 kbit, da's wat anders dan de KB/s die jij bedoeldW00fer schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 01:58:
Jules, in theorie zou je dus een 192kb/s stream ongeveer 5 uurtjes kunnen luisteren voor de 9,50 per maand die je betaald bij Vodafone. Echt belachelijk. Limiet bij Vodafone is 500 mb FUP / 1,5 mb = 333,33 minuten.
Ik ben zelf heel erg benieuwd naar Tringg, de enige beperking qua internet is dat je je toestel niet via de laptop aanmag sluiten en je een limiet hebt van 1000 Mb (FUP). Maar wel de volle 7.2 mbit tot je beschikking (bij uitstekend bereik), ben je voor op je telefoon niet helemaal nodig, maar toch een provider om ook eens naar te kijken.jules schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:58:
[...]
Als je voor een habbekrats op de eerste rang wilt zitten dan krijg je al snel het deksel op je neus. Lijkt me daarom ook niet verstandig om hier de discussie te voeren waarom die FUP's zo belachelijk laag zijn, maar eerder, bij welke provider je meer waar hebt voor je geld. Met andere woorden, welke provider heeft een ruimere FUP, lage belkosten, goed bereik, goede service etc. Als ik het topic doorlees blijven de opties; Telfort, Vodafone, T-Mobile & KPN. Met andere zijn er ofwel minder goede/slechte of geen ervaringen mee.
Een zogenaamd laptop abotje kan ook maar maximaal 1GB aan. Hier in de stad heb ik dat uitgeprobeerd van KPN (de befaamde dongel) en ik schrok me na een paar uurtjes normaal internetten op mijn laptopje al een hoedje. 150 mb zat ik zo aan. Dat zou ik dus nog geen 10 dagen vol kunnen houden of ik kreeg al een factuur.jules schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:58:
[...]
't is 192 kbit, da's wat anders dan de KB/s die jij bedoeld
En of zo'n data limiet belachelijk is? Ik vind persoonlijk van niet. Dat je de gehele dag een internet radio station op hebt staan op je desktop vind ik redelijk normaal. Maar op je mobiel ben je nog behoorlijk aan't pionieren daarmee. Het is niet voor niets dat providers met FUP's werken die behoorlijk krap zijn bij een abonnement met al minimale kosten. Als je er echt over valt moet je zo'n duurder abonnement nemen dat is bedoeld voor draadloos internet voor je laptop.
Als je voor een habbekrats op de eerste rang wilt zitten dan krijg je al snel het deksel op je neus. Lijkt me daarom ook niet verstandig om hier de discussie te voeren waarom die FUP's zo belachelijk laag zijn, maar eerder, bij welke provider je meer waar hebt voor je geld. Met andere woorden, welke provider heeft een ruimere FUP, lage belkosten, goed bereik, goede service etc. Als ik het topic doorlees blijven de opties; Telfort, Vodafone, T-Mobile & KPN. Met andere zijn er ofwel minder goede/slechte of geen ervaringen mee.
Maar met het gewone KPN Surf&Mail Totaal mag je gewoon keihard doorgaan met data verstoken ook al is de snelheid verlaagd?W00fer schreef op zondag 20 september 2009 @ 04:29:
[...]
Een zogenaamd laptop abotje kan ook maar maximaal 1GB aan. Hier in de stad heb ik dat uitgeprobeerd van KPN (de befaamde dongel) en ik schrok me na een paar uurtjes normaal internetten op mijn laptopje al een hoedje. 150 mb zat ik zo aan. Dat zou ik dus nog geen 10 dagen vol kunnen houden of ik kreeg al een factuur.
Ik zou theoretisch gezien 33 mb per dag mogen verstoken, which is peanuts voor de maar liefst 35 euro per maand die je betaald. Na de 1 gieg limiet gaat je snelheid enorm terug en is het huilen met de pet op.
Ik ervaar dat niet hoor. Zit structureel rond de 500/600MB per maand. Heb nog nooit naast de 10e voor de Blox hoeven te betalen voor mobiel internet gebruik (muv in het buitenland)troftnom schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:36:
[...]
Bij de Zorgeloos Internet Blox op een Vodafone prepaid kaartje wordt tegenwoordig na 200-250Mb je Blox opgeheven. Vervolgens wordt je beltegoed rap weggewerkt met 75 cent per kwartier internet, hoe zo geen extra kosten.![]()
Vodafone verschuilt zich dan achter hun vage FUP als een van die voorwaarden die dit mogelijk maken, zorgeloos is het zeker niet....
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Mja, daarom is Opera onder andere met zijn Turbo browse optie gekomen voor zijn nieuwste browser versie. Niet alleen voor op mobiel te gebruiken, maar ook voor trage verbindingen.W00fer schreef op zondag 20 september 2009 @ 04:29:
[...]
Een zogenaamd laptop abotje kan ook maar maximaal 1GB aan. Hier in de stad heb ik dat uitgeprobeerd van KPN (de befaamde dongel) en ik schrok me na een paar uurtjes normaal internetten op mijn laptopje al een hoedje. 150 mb zat ik zo aan. Dat zou ik dus nog geen 10 dagen vol kunnen houden of ik kreeg al een factuur.
Ik zou theoretisch gezien 33 mb per dag mogen verstoken, which is peanuts voor de maar liefst 35 euro per maand die je betaald. Na de 1 gieg limiet gaat je snelheid enorm terug en is het huilen met de pet op.
Zet de plug-ins eens uit (m.n. Flash is een ramp ivm reclame) en/of javascript eens uit. Je zult verbaasd staan over hoeveel dat kan schelen.W00fer schreef op zondag 20 september 2009 @ 04:29:
[...]
Op prepaid ? Daar is gewoon nog een limiet van 250 mb hoor. Niet aankomen met VF abonnement blox, want dan heb je wel een ruimere FUP.magiel schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:35:
[...]
Ik ervaar dat niet hoor. Zit structureel rond de 500/600MB per maand. Heb nog nooit naast de 10e voor de Blox hoeven te betalen voor mobiel internet gebruik (muv in het buitenland)
[ Voor 6% gewijzigd door W00fer op 20-09-2009 23:10 ]
En minimaal een extension erbij installeren: Addblock(plus). Gebruik het al jaren. Als ik eens browse zonder dan schrik ik me rot hoe bepaalde sites er opeens uitzien. Veel drukker dan normaalFuzzillogic schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:54:
[...]
Zet de plug-ins eens uit (m.n. Flash is een ramp ivm reclame) en/of javascript eens uit. Je zult verbaasd staan over hoeveel dat kan schelen.
Wel de meest ideale klant vriendelijke oplossing ja. Dreigen met afsluiten en daadwerkelijk afsluiten raak je alleen maar klanten mee kwijt. Vantevoren duidelijk communiceren dat er een data limiet is en dat daarna de verbinding gecapped word, is wellicht ook vervelend, maar na x aantal dagen heb je weer je oude snelheid.Natuurlijk is 1GiB wel heel erg beperkt per maandIk snap best dat ze willen voorkomen dat mensen continu hun mobiel-abo gaan gebruiken voor alles omdat het toch snel genoeg is, maar dan is een oplossing waarbij na een bepaalde hoeveelheid dataverbruik de snelheid gecapt wordt toch aanzienlijk vriendelijker en schappelijker. T-Mobile's WnW+ geeft na 2GiB gewoon nog "maar" 384Kibit/s. Dat is duidelijk, het netwerk wordt niet overdreven belast, je bent niet opeens je internet kwijt, en je krijgt geen facturen nagestuurd.
Een kopie van dezelfde simkaart zou niet mogelijk zijn, want deze kan zich maar eenmalig registreren op het netwerk. Zodra deze zich geregistreerd heeft, heeft de ander geen netwerk meer. Dus technisch gezien zit je dan met een verplichting van 2 (nummers)/abonnementen.Wat anders: wanneer komen providers nou eens met schappelijke bedragen voor een extra SIM-kaartje voor data? Voor onderweg gebruik ik nu uiteraard gewoon bluetooth naar m'n mobiel voor internet (je zult me nooit betrappen met zo'n laptopl*l dongel, de primitiviteit) maar m'n volgende laptop en e-bookreader zullen zeer waarschijnlijk toch een ingebouwd 3G/lte/whatever-dan-hip-is-modem hebben ingebouwd. Maar no way dat ik €20+ daarvoor ga betalen als ik al een mobiel data-abo heb voor m'n mobiel... Zolang het meer dan een paar euro per maand per apparaat kost kunnen ze wat mij betreft de boom in, en blauwtand ik vrolijk verder.
Aan die extra data-only-kaarten hoeft geen nummer gekoppeld te zijn. Maar ja, uiteraard moeten het wel "verschillende" SIM-kaarten zijn zodat je de apparaten elkaar niet in de weg zitten. Natuurlijk kan dit onder één abonnement vallen. Dat het netwerk dit als twee losse registraties ziet is irrelevant.jules schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:39:
Een kopie van dezelfde simkaart zou niet mogelijk zijn, want deze kan zich maar eenmalig registreren op het netwerk. Zodra deze zich geregistreerd heeft, heeft de ander geen netwerk meer. Dus technisch gezien zit je dan met een verplichting van 2 (nummers)/abonnementen.
Inderdaad, met abonnement is er (nog) geen probleem. Ben van prepaid nu maar overgegaan naar een SuperSimOnly van Vodafone (alleen voor een iPhone mogelijk), al 900Mb gedownload deze maand en nog geen smsof afsluiting gehad. De laatste keer op mijn VF prepaid kaartje ging het na een week al fout...W00fer schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:09:
[...]
Op prepaid ? Daar is gewoon nog een limiet van 250 mb hoor. Niet aankomen met VF abonnement blox, want dan heb je wel een ruimere FUP.
Verwijderd
Nee, want ik wil het gewoon als particulier. Ik heb even een korte rondgang gemaakt, ik zie alleen maar de mogelijkheid tot data-abonnementen van ~€20 en meer per maand. Wellicht dat je als groot bedrijf wel nog wat kunt regelen, maarja daar heb ik weinig aan.jules schreef op maandag 21 september 2009 @ 13:11:
Heb je al wel eens bij zakelijke aansluitingen/aanbieders gekeken?
Even een klein vraagje, krijg je met rabo mobiel prepaid toegang op het 3G netwerk van KPN? ik meen me te herinneren dat die 750 MB bundel alleen maar via GPRS ging, en toegang tot 3G voorbehouden was aan de abonnementen?W00fer schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:01:
Ik ben sinds vanochtend bezig met Rabo Mobiel prepaid. Eens kijken hoe goed het internet is...
En wat er gebeurd als ik over de 750 mb heen kom.
[ Voor 10% gewijzigd door ReBr op 21-09-2009 19:19 ]
Verwijderd
Beetje jpg is al 300 KB, hoef je geeneens die midlets uit te proberen om te zien wat je gedownload hebt, je ziet het nl al in een oogwenk bij een jpg + dat je je data sneller verstooktW00fer schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 02:35:
Mwah heb al een hoop midletjes gedownload via mobiel. Ieder keer 300kbper stuk ongeveer. Dat moeten toch al een aantal mb's zijn. Heb (nog) geen 3G mobiel bij de hand, maar ik ga op een andere manier de 750 mb proberen te halen
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Heb je onlangs verlengd (je hebt het over internet voor één euro, dat is pas vanaf deze week) of die databundel er op gezet? Dan ga je namelijk -voor zover ik weet- ook over naar de 'nieuwe' databundels (met hogere snelheid).Snippertje schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:50:
Weet iemand wanneer KPN de snelheid gaat verhogen voor bestaande abbo's? Ik heb internet voor een euro maar nog steeds 128kbit
Nee heb ik vorig jaar gekregen. Heb me abbo al een jaartjejelle. schreef op woensdag 23 september 2009 @ 14:01:
[...]
Heb je onlangs verlengd (je hebt het over internet voor één euro, dat is pas vanaf deze week) of die databundel er op gezet? Dan ga je namelijk -voor zover ik weet- ook over naar de 'nieuwe' databundels (met hogere snelheid).
Ah okee, kon me niet herinneren dat die actie er al eens geweest is. Maar ehm voor zover ik weet is er nog niets bekend over de bestaande klanten. Als je echter verlengt ga je wel over naar de nieuwe databundels, maar dat had ik al gezegdSnippertje schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:54:
Nee heb ik vorig jaar gekregen. Heb me abbo al een jaartje
Ik heb het ook niet via een actie, maar op een andere manier (ken iemand die er werktjelle. schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:44:
[...]
Ah okee, kon me niet herinneren dat die actie er al eens geweest is. Maar ehm voor zover ik weet is er nog niets bekend over de bestaande klanten. Als je echter verlengt ga je wel over naar de nieuwe databundels, maar dat had ik al gezegd
Heb dan nooit T-Mobile gehad, wel het oude Telfort/O2 netwerk en Orange, maar het huidige UMTS/HSDPA netwerk is bij ongeveer alle providers minder dan de GSM netwerken. Met name binnen, maar dat heeft eerder een technische aard (deze frequentieband heeft meer moeite met binnenshuis komen).W00fer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:40:
Eerste ervaring na 1 dag. Wat een prachtig bereik heeft KPN toch ten opzichte van T-Mobile. Gisteren gependeld tussen Eindhoven - Amsterdam en werkelijk in ieder hoekje en gaatje bereik. Zelfs in de tunnel bij Best (waar T-Mobile gewoon kapt) en in gebouwen met gewapend beton.
Internet is snel zat (gebruik GPRS toestel met Opera Mini 4.2).
Jammer dat ik nog geen GPS receiver heb, maar ik ga Nav4all of iets dergelijks gebruiken.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Verwijderd
Verwijderd
Yep, alle dataverkeer ligt eruit. Ook Telfort onbeperkt data abbo. Zelfs voicemail kom je niet in want hij herkent je nummer niet. Gelukkig belt 'ie nog ... nog ...Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:21:
Ik krijg ook geen verbinding met 3G. Zelfde situatie, onbeperkt surf & mail van Telfort. Dacht dat het aan mij lag, ben benieuwd of anderen ook dit probleem hebben?!?
... gecensureerd ...
heeft vast iets te maken met:Verwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:21:
Ik krijg ook geen verbinding met 3G. Zelfde situatie, onbeperkt surf & mail van Telfort. Dacht dat het aan mij lag, ben benieuwd of anderen ook dit probleem hebben?!?
dat op hun website staat als je wilt inloggen voor Mijn Telfort (Wat op zich vrij useless is aangezien je daar niet realtime je verbruik kunt inzien)Wegens technisch onderhoud is het op dit moment niet mogelijk om in te loggen. Probeer het later nog eens. Onze excuses voor het ongemak.
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Verwijderd
Hoeveel mb's waren het dan? Dat zo'n lijst lang is kan wel kloppen, want iedere keer dat je verbinding maakt wordt geregistreerd en is dus een extra regel.W00fer schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:54:
Dat was ff schrikken, een factuurspecificatie van maar liefst 12 pagina's van Rabomobiel Prepaid !
Allemaal internet mb's. Ik geloof er geen bal van, hoe kan ik met een GPRS toestel binnen 9 dagen nou zoveel verstookt hebben (met Opera Mini).
Morgen maar eens bellen om opheldering.
Hey, die ga ik de komende tijd eens uitproberenChutney schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:54:
Gebruik in het vervolg gewoon SPB wireless monitor, dan kun je zelf een gehele specifieke uitdraai maken in excel ofzo van je data verbruik!
[ Voor 96% gewijzigd door DaMarcus op 30-09-2009 22:16 ]
Dan zoek je een data monitor die wel op jou toestel draait heh ? .. google is your friend! Ik heb een WM toestel en dat gaat helemaal fijn fijn om de data mooi te meten!W00fer schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:15:
Daar heb je geen bal aan als je een J2ME toestel hebt en geen Windows Mobile
[ Voor 43% gewijzigd door jules op 01-10-2009 02:09 ]
Om hoeveel Mb totaal ging het nu uberhaupt zoals Cadezo al eerder vroeg, daar heb ik nog geen antwoord op gezien...W00fer schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:54:
Dat was ff schrikken, een factuurspecificatie van maar liefst 12 pagina's van Rabomobiel Prepaid !
Allemaal internet mb's. Ik geloof er geen bal van, hoe kan ik met een GPRS toestel binnen 9 dagen nou zoveel verstookt hebben (met Opera Mini).
Tot het zover is, wil KPN de snelheid van zijn hsdpa-netwerk nog wel opvoeren. "Dat willen we snel doen maar we willen ook zorgen dat ons netwerk betrouwbaar blijft. Daarom wachten we daar nog even mee. Toch gaan we de komende jaren de snelheid wel opvoeren, om te beginnen tot 14,4Mbps
[ Voor 8% gewijzigd door Glacier op 01-10-2009 17:08 ]
En ik zit nog op 128kbitGlacier schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:07:
Zou KPN de snelheden van hun mobiele internet abo's gaan verhogen over een tijd..lijkt me wel als ik dit zo lees in het lte nieuwsbericht:
[...]
Kan je eigenlijk niet gewoon upgraden naar extra snel en dat na een maand (of 2) weer opzeggen? Dan heb je toch 384? Lijkt me sterk dat je dan weer naar 128kbit gaat..die optie zal vast niet meer in het systeem staan.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik heb internet voor 1 euro bij Hi. Als ik naar extra snel ga, betaal ik 15 euro, ga ik daarna terug naar standaard betaal ik 10 euro. Dat is mij een beetje een te grote verhoging.Glashelder schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 18:10:
[...]
Kan je eigenlijk niet gewoon upgraden naar extra snel en dat na een maand (of 2) weer opzeggen? Dan heb je toch 384? Lijkt me sterk dat je dan weer naar 128kbit gaat..die optie zal vast niet meer in het systeem staan.
Mooi spul hejules schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:54:
In het Telfort topic werd de tip gegeven om SPB Wireless Monitor te installeren om je verbruik zelf live te monitoren. Krijg je op het home screen (van WinMo) ook een snelheidsmeter te zien. Ben nu vanaf mijn thuis ftp een bestandje aan het downloaden, en krijg dus letterlijk in het scherm te zien: > 750Kbit/s.
Niet voor mobiel lijkt me, want met het huidige netwerk kunnen ze ook al hogere snelheden aan dan ze doorgeven. Eerder de mobiel internet op je laptop abonnementen, die kunnen nu ook al 7,2 Mb/s halen tegenover de 1 Mb/s op telefoons.Glacier schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:07:
Zou KPN de snelheden van hun mobiele internet abo's gaan verhogen over een tijd..lijkt me wel als ik dit zo lees in het lte nieuwsbericht:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door jelle. op 02-10-2009 00:05 ]
Precies, ik heb nog geen tijd gehad om te bellen, morgen maar weer eens kijken of dat gaat lukken.troftnom schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:34:
[...]
Om hoeveel Mb totaal ging het nu uberhaupt zoals Cadezo al eerder vroeg, daar heb ik nog geen antwoord op gezien...
Bovendien had je de Rabomobiel 750Mb bundel waar je juist overheen wilde gaan gaf je eerder aan.![]()
Al lijkt het me sterk dat je dat met GPRS gelukt is....
Nou eerlijk gezegd niet. Heb het net 24 uur draaien en vandaag is er al 2x wat mis gegaan met de data onthouden. Data die als sneeuw voor de zon verdwijnt in de statistieken maar die het eerst wel weer gaf...Chutney schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:35:
[...]
Mooi spul he.. gebruik het al jaren om het dataverbruik bij te houden.
Op zich wel mooi ja, dat je zelfs per uur kunt zien hoeveel data er verzet is (niet per app)Zo kun je mooi jou output weerleggen, zo gedetaileerd zelfs dat je per programma kunt zien hoeveel data er verstookt is. Handige daarbij is dat je dus kunt zien welke tool t net op gaat.
Verwijderd
Ik heb hier al ander half jaar vodafone abo met intenet blox en had de afgelopen maand 2.5 GB data getrokken en niks gehoord van ze.Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:52:
Onbeperkt vrije internet is een must, maar deze schijnen toch op één of andere manier gebonden te zijn aan een abonnement of sim, waarmee ik dus geen pre-paid kan gebruiken.
Iemand een suggestie of die helderheid in deze zaak kan geven?
[ Voor 5% gewijzigd door Sumuhtsop op 02-10-2009 15:59 ]
Vanzelfsprekend kun je een T-Mobile internetbundel alleen afsluiten i.c.m. een T-Mobile aboVerwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:52:
Nou heb ik op de T-Mobile site gecheckt of je een internet-bundel hebt en die bestaan er. Maar zijn deze niet vastgebonden aan een T-Mobile sim?
Verwijderd
Is een Super Sim Only dan niet beter van te pas ?MarlyS schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:08:
[...]
Vanzelfsprekend kun je een T-Mobile internetbundel alleen afsluiten i.c.m. een T-Mobile abo.
Overigens zijn er ook bij prepaid wel internetbundels te krijgen, echter zijn deze niet onbeperkt.
Hierover kun je in dit topic wel het e.e.a. lezen.
Uiteraard weet ik niet, hoeveel je belt, maar is de goedkoopste simonly, waar een internetbundel bij mogelijk is, geen optie ? Voor een van mijn toestellen, waar ik vrijwel uitsluitend mee internet en nauwelijks mee bel, heb ik dit genomen : Vodafone 12,50 simonly voor 6,25 + Internet Blox 9,50, totaal 15,75 per maand.
Zoiets zal toch nauwelijks duurder zijn, dan prepaid, wanneer je af en toe eens belt, moet je toch ook weleens opwaarderen ?
Hier dacht ik in eerste instantie ook aan, maar ik was niet zeker van hoe streng ze daadwerkelijk zijn met het volgen van de gemiddelde datalimiet. Had jouw vader uiteindelijk ook berichten gekregen dat zijn data de limiet overschreed? Of hadden ze er ook niets van gezegd zoals bij jouw.Postjuh schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:57:
[...]
Ik heb hier al ander half jaar vodafone abo met intenet blox en had de afgelopen maand 2.5 GB data getrokken en niks gehoord van ze.
Ik moet wel zeggen dat ik dat niet elke maand doe maar aan de 1 GB data per maand zit ik wel.
Mijn vader heeft een pre paid kaart van vodafone en zet elke maand de internet blox daarop. Ook daar wordt veel data getrokken ( veel onderweg ) en gaat richting de 1 GB data per maand, misschien is dit een optie: Vodafone pre paid i.c.m een losse Iphone.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2009 16:44 ]
Voor prepaid leg je idd de lat wel hoog
[ Voor 17% gewijzigd door Marly op 02-10-2009 17:03 ]
Hij heeft, net als ik, nog niets vernomen tot op heden. Maar ik moet er wel bij zeggen dat die 1 GB data van mijn vader niet elke maand is.Verwijderd schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:29:
Hier dacht ik in eerste instantie ook aan, maar ik was niet zeker van hoe streng ze daadwerkelijk zijn met het volgen van de gemiddelde datalimiet. Had jouw vader uiteindelijk ook berichten gekregen dat zijn data de limiet overschreed? Of hadden ze er ook niets van gezegd zoals bij jouw.
Je gebruikt het filter niet op de juiste wijze denk ik!jules schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:17:
[...]
Nou eerlijk gezegd niet. Heb het net 24 uur draaien en vandaag is er al 2x wat mis gegaan met de data onthouden. Data die als sneeuw voor de zon verdwijnt in de statistieken maar die het eerst wel weer gaf...
[...]
Op zich wel mooi ja, dat je zelfs per uur kunt zien hoeveel data er verzet is (niet per app)
Op woensdag geïnstalleerd en wat programma's uitgeprobeerd. Op donderdag wat meer programma's uitgeprobeerd en o.a. een test bestand gedownload van 50 MB. Ik zag bij Opera Mobile 50 MB staan en verder in het rapport al die andere programma's. Half uurtje later is er nog 37 MB over bij Opera Mobile (op woensdag hooguit 1-2 MB aan data verzet) en het gros van de geteste programma's is helemaal verdwenen in het overzicht van donderdag of in het totale overzicht. Toevallig vallen de 2 dagen in verschillende maanden, maar of ik nu keek bij Today of bij Yesterday, this month of last month, de data was foetsie. Ook het bij elkaar optellen klopte niet.Chutney schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 09:58:
[...]
Je gebruikt het filter niet op de juiste wijze denk ik!
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq