Ik ook niet. Na het niet kunnen verbinden met www.xbox.com en .nl kan ik nu ook geen verbinding maken met ziggo.nl. Andere websites geen problemen.michaeltb schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:57:
[...]
Heb hier vergelijkbare problemen. Kan niet eens de ziggo pagina laden.
Postcode 3816 (Amersfoort)
Anoniem: 153710
Ik heb het zelfde probleem sinds deze avond, live werkt niet of het is rete traag. Ze zijn weer lekker bezig daar bij Ziggo.Resinman schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:31:
Ik heb problemen met xbox live. Kom sinds 20.00 uur er niet of nauwelijks meer op. Ping www.xbox.com of .nl geen resultaat. Iemand anders hier ook last van?
Hetzelfde hier, kan niet gamen (WoW) en sites laden erg traag of gewoon niet. Tweakers.net werkt bij mij ook niet maar wel GoT. Ziggo laadt ook niet ... ik heb de laatste tijd erg veel last van traag laden van websites en een hoge ping. Was ik maar bij KPN gebleven, duurder maar altijd lage ping en nooit storingen omgeving Breda. Ik herinner mij trouwens dat toen het nog Casema was ik ook nooit storingen had en wel een goede ping. Sinds de oprichting van Ziggo is het bergafwaarts gegaan ...TFHfony schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:55:
Hmmm, ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar op dit moment is de verbinding zeer slecht. Veel sites niet bereikbaar of erg traag. Anderen gaan wel weer OK. Routing problemen?
Omgeving Breda, Oud Casema gebied...
[Voor 10% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 18-10-2008 23:05]
yes hier ook, van 8mbit ineens naar nauwelijks 1! Omg Raalte/Zwolle
De hartelijke groeten van mij!
Ik heb sinds kort ook een andere DNS, niet meer van Tilburg en Sneek 
Eerste: 212.54.35.25, tweede: 212.54.35.25 en 10ms ping met speedtest.net
edit: Zuid-Oost Friesland, voor wie dat wil weten

Eerste: 212.54.35.25, tweede: 212.54.35.25 en 10ms ping met speedtest.net

edit: Zuid-Oost Friesland, voor wie dat wil weten
[Voor 14% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 18-10-2008 23:30]
Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality
Fijn dat er meer zijn.sjaak schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:00:
Utrecht is ook erg slecht, het is niet vooruit te branden. Al gaat t.net wel vrij rap, news is erg traag en de ziggo site is errrrrg traag.
Kan iemand mij technisch eens uitleggen waarom ik vroeger met @Home en daarna hier in utrecht met Casema nooit gezeik had en nu met EXACT dezelfde hardwareopstelling (zowel zelf als ik neem aan de kabels door de buurt) sinds er Ziggo boven het briefpapier staat het om te huilen is. Hoe kán het?! Hebben ze bv routering in Nederland anders ingedeeld of is het puur non-technisch waarom het zo slecht gaat?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
*zucht* hier ook weer.. 50% van de websites doet het wel, 50% niet, en het is nu niet .nl/.com gerelateerd....
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Hey ik heb hier ook last van .... ping in wow was ineens rond de 5000 ...
Modem gereset, kreeg deze geen IP meer.
Na paar keer resetten maar gereset naar fabrieksinstellingen, toen kreeg hij weer een IP.
Eerst waren een hele boel sites ineens heel traag, dit is nu niet maar maar me ping in wow is nog steeds rond de 5000.
Verder heeft niemand op die server er last van en de traceroute naar die server geeft ook niks vreemds aan.
(lage waardes bij de hops)
Maar goed morgenochtend maar is aankijken wat er gebeurd.
Modem gereset, kreeg deze geen IP meer.
Na paar keer resetten maar gereset naar fabrieksinstellingen, toen kreeg hij weer een IP.
Eerst waren een hele boel sites ineens heel traag, dit is nu niet maar maar me ping in wow is nog steeds rond de 5000.
Verder heeft niemand op die server er last van en de traceroute naar die server geeft ook niks vreemds aan.
(lage waardes bij de hops)
Maar goed morgenochtend maar is aankijken wat er gebeurd.
Ik vind het wel leuk...
Dallas server (gaming)
Pinging blabla.nl [64.214.X.X] with 32 bytes of data:
Reply from 64.214..X.X: bytes=32 time=129ms TTL=110
Reply from 64.214.X.X: bytes=32 time=129ms TTL=110
Reply from 64.214.X.X: bytes=32 time=127ms TTL=110
Reply from 64.214.X.X: bytes=32 time=128ms TTL=110
Ping statistics for 64.214.X.X:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 127ms, Maximum = 129ms, Average = 128ms
Mijn average was eerst 140.
Dallas server (gaming)
Pinging blabla.nl [64.214.X.X] with 32 bytes of data:
Reply from 64.214..X.X: bytes=32 time=129ms TTL=110
Reply from 64.214.X.X: bytes=32 time=129ms TTL=110
Reply from 64.214.X.X: bytes=32 time=127ms TTL=110
Reply from 64.214.X.X: bytes=32 time=128ms TTL=110
Ping statistics for 64.214.X.X:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 127ms, Maximum = 129ms, Average = 128ms
Mijn average was eerst 140.

Hier (Amersfoort, 3815) lijkt het weer in orde. Gisteravond veel sites traag en of niet te bereiken, terwijl Tweakers.net supersnel was. Vraag me af wat ze allemaal doen bij ziggo.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Hier hetzelfde probleem, de hele avond WoW gespeeld geen enkel probleem ervaren, daarna wat gesurft en inderdaad sommige sites supersnel en andere niet te bereiken.jelmervos schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 10:11:
Hier (Amersfoort, 3815) lijkt het weer in orde. Gisteravond veel sites traag en of niet te bereiken, terwijl Tweakers.net supersnel was. Vraag me af wat ze allemaal doen bij ziggo.
Vervolgens mijn Xbox aangezet, kwam gewoon op Live, maar in Fifa bleef deze hangen op connecting to EA servers. Echt vaag, ben inderdaad benieuwd wat het nu is/was.
Dat had ik ook... ook BredaTFHfony schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:55:
Hmmm, ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar op dit moment is de verbinding zeer slecht. Veel sites niet bereikbaar of erg traag. Anderen gaan wel weer OK. Routing problemen?
Omgeving Breda, Oud Casema gebied...
Gerucht:
Snelheidsverhoging per 1 December.
Alles-in-1-plus gaat van 8.000 kbit/s naar 10.000 kbit/s
overige pakketten heb ik nog niks van gehoord maar je mag er vanuit gaan dat die natuurlijk ook worden verhoogd.
overige pakketten heb ik nog niks van gehoord maar je mag er vanuit gaan dat die natuurlijk ook worden verhoogd.
En je bron?Anoniem: 73609 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 11:57:
Gerucht:

ik kan wel ook wel gaan roepen dat er een snelheidsverhoging aan komt

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
"Geachte heer .......,Ankh schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:03:
[...]
En je bron?
ik kan wel ook wel gaan roepen dat er een snelheidsverhoging aan komt
Naar aanleiding van uw vraag informeren wij u als volgt.
Het omzetten van uw Internet Z2 abonnement naar alles-in-1-plus zal waarschijnlijk plaatsvinden
in de komende 2 weken.
Vanaf dan kunt u gebruik maken van de verhoogde snelheid.
Verder zullen wij per 1 december de snelheden van dit abonnement nog verder verhogen.
Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar op 0900-1884 (lokaal tarief). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en meer. Bent u al bekend met Thuishelp? Hiermee kunt u via de computer onder andere gemakkelijk en gratis chatten met onze klantenservice. Klik hier voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,
Afdeling Klantenservice
Ziggo"
De snelheid werd er niet bij vermeld.. maar op ziggo-gebruikers vond ik een soort gelijk bericht waarin werd verteld dat het van 8 naar 10 ging.
En ook heeft Ziggo zelf al meerdere keren aangegeven dat het nog dit jaar een verhoging zou doorvoeren.
Ik heb sinds afgelopen week ook een traag internet. Ik heb alles in 1 plus; omgeving Deventer.
Op rustige tijden ('s nachts) haal ik de juiste snelheden (bijna 8.000 kbit/s download). Overdag is het traag (minder dan 10kb/sec). Haal ik zojuist mijn (linksys) wireless router ertussenuit, heb ik opeens wel snel internet...
Ik zal vanavond even de instellingen nalopen (moet nu weg...) maar hebben meer mensen dit (dat het zonder router wel snel is?)
Op rustige tijden ('s nachts) haal ik de juiste snelheden (bijna 8.000 kbit/s download). Overdag is het traag (minder dan 10kb/sec). Haal ik zojuist mijn (linksys) wireless router ertussenuit, heb ik opeens wel snel internet...
Ik zal vanavond even de instellingen nalopen (moet nu weg...) maar hebben meer mensen dit (dat het zonder router wel snel is?)
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Er zijn hier geen problemen, en toch krijg ik op mijn postcode:
Geplande Werkzaamheden
van woensdag 22 oktober 01.00 uur tot woensdag 22 oktober 06.00 uur
In uw wijk vinden deze ochtend werkzaamheden plaats om in de toekomst nieuwe diensten aan te kunnen bieden. Hierdoor kan het signaal van radio, televisie, telefonie en internet korte tijd onderbroken worden.
Misschien een stap in de goede richting?
Geplande Werkzaamheden
van woensdag 22 oktober 01.00 uur tot woensdag 22 oktober 06.00 uur
In uw wijk vinden deze ochtend werkzaamheden plaats om in de toekomst nieuwe diensten aan te kunnen bieden. Hierdoor kan het signaal van radio, televisie, telefonie en internet korte tijd onderbroken worden.
Misschien een stap in de goede richting?

Dat werd mij in een chat met Ziggo ook verweten, mijn router werd niet ondersteund... ook een Linksys, ze hebben toch geen "1 PC per aansluiting" policy hoop ik?Maestro.mosjuh schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:08:
Ik heb sinds afgelopen week ook een traag internet. Ik heb alles in 1 plus; omgeving Deventer.
Want het is nu weer ontzettend onstabiel..
Heel herkenbaar, hier in Deventer (pc 7415) is het mét conceptronic router nu ineens wel weer snel, en net direct op het modem met deze PC alleen maar timeouts (~ 1½ uur geleden). Ik heb volgens mij ook een nieuw ip-adres gekregen van de week?Maestro.mosjuh schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:08:
uncle_sjohie
Na verschillende decoders gezien te hebben en wat gelezen te hebben weet ik dat het in principe mogelijk is om een digitale TV decoder aan te sluiten op een PC scherm. Nu vroeg ik mij alleen af hoe ik precies zo'n decoder(met HDMI uit) kan kiezen/kopen bij Ziggo. Zie namelijk nergens erbij staan wat voor decoder je er precies bij krijgt.
Zo'n soort dillema heb ik ook, Ik wil een HDDontvanger bestellen van €229 maar is dat nou ook een HD-ontvanger?la_fusion schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:23:
Na verschillende decoders gezien te hebben en wat gelezen te hebben weet ik dat het in principe mogelijk is om een digitale TV decoder aan te sluiten op een PC scherm. Nu vroeg ik mij alleen af hoe ik precies zo'n decoder(met HDMI uit) kan kiezen/kopen bij Ziggo. Zie namelijk nergens erbij staan wat voor decoder je er precies bij krijgt.
Dat staat er niet bij.
Hier in Breda heel het weekend problemen met uitvallende internetverbinding, geen melding op website, noch contact van ziggo per email om zich in elk geval naar de klanten toe wat consument vriendelijker op te stellen. Monopolie positie dus overstappen naar andere kabelaar is er helaas niet bij. Toch eens verdiepen in asdl want dit lijkt wel eindeloos verhaal te gaan worden. Storingen doen zich nu al voor vanaf september en als je contact zoekt met ziggo is er niets aan de hand.shoombak schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:00:
Is het weer traag op dit moment?
marc68
Hier in Breda geen enkel probleem.. werkt weer zoals vanouds in het casema tijdperk
lekker snel zonder enig probleem!

Amersfoort ook geen probleem, wat is er precies traag?shoombak schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:00:
Is het weer traag op dit moment?
Anoniem: 88453
Nee, die heeft geen HD ontvanger.mirelia schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:56:
[...]
Zo'n soort dillema heb ik ook, Ik wil een HDDontvanger bestellen van €229 maar is dat nou ook een HD-ontvanger?
Dat staat er niet bij.
De enige decoder met een harddisk en een twin HD tuner is de Cisco 8455DVB.
Je moet dan kiezen voor Installatiepakket Interactieve Televisie op de website.
Ik ben afgelopen augustus overgestapt van @home regelmatig naar all-in-1 Basis. De snelheidsverhoging die daarbij hoort (van 4000 kbit naar 8000kbit) zou ik pas later ontvangen (ivm overzetten/overgang naar nieuw systeem bladieblaat).uncle_sjohie schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:16:
[...]
Heel herkenbaar, hier in Deventer (pc 7415) is het mét conceptronic router nu ineens wel weer snel, en net direct op het modem met deze PC alleen maar timeouts (~ 1½ uur geleden). Ik heb volgens mij ook een nieuw ip-adres gekregen van de week?
Nou is dus vorige week mijn abonnement omhoog geschroefd, echter sinds die tijd een heel groot deel van de dag trage verbinding (nu werk ik 40 uur per week, dus de momenten dat ik thuis ben en internet zijn per definitie de drukke momenten).
Tegelijk met het verhogen van de snelheid inderdaad ook een nieuw ip adres (en een nieuwe hostname) gekregen.
Het is al een hele poos zo bij Ziggo dat routers wel toegestaan zijn, maar dat alleen de door @home verkochte routers door de helpdesk gesupport worden.
Ik zit met 2 situaties:
- Zonder router een uitstekende verbinding, met router een brakke verbinding (modem en router al meerdere malen gereset)
- Maak ik een VPN verbinding naar mijn werk (provider = @work, dus zelfde netwerk) heb ik wel een hoge snelheid.
Dit laatste zou er op kunnen duiden dat er toch een routeringsprobleem is (wat misschien veroorzaakt word door de router).
Ik was vanavond iets later thuis dan geplant, dus het onderzoek/controle van router moet ik morgen even doen.
Overduidelijk dat er wat met die router aan de hand is....
Trouwens zijn heel veel van de problemen over het wegvallen van de internetverbinding te wijten aan de installatie achter het modem. Dus de splitter het AOP(=wandcontactdoos) en de COAX bekabeling. Het komt heel vaak voor dat de verbinding wegvalt en daarna weer terug is. Dan zit er teveel weerstand op die installatie waardoor het signaal wegvalt. Even de helpdesk bellen en je krijgt zo een nieuwe installatie (ook wel HMB oftewel HouseMoveBox genoemd)
Trouwens zijn heel veel van de problemen over het wegvallen van de internetverbinding te wijten aan de installatie achter het modem. Dus de splitter het AOP(=wandcontactdoos) en de COAX bekabeling. Het komt heel vaak voor dat de verbinding wegvalt en daarna weer terug is. Dan zit er teveel weerstand op die installatie waardoor het signaal wegvalt. Even de helpdesk bellen en je krijgt zo een nieuwe installatie (ook wel HMB oftewel HouseMoveBox genoemd)
[Voor 79% gewijzigd door Techno Overlord op 20-10-2008 01:35]
Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie
Ik heb 3 weken terug het alles in 1 pakket aangevraagd (van @home 20mbit naar --> z3 alles in 1)
Deze is nog steeds niet doorgevoerd, maar echt klagen kan ik niet. Ik heb 0,0 downtime gehad hier in omgeving enschede en zit nog steeds op een dikke 2,2mb per sec.
Ik hoop dat de verhuizing naar het nieuwe pakket geen probelmen met zich mee brengt, ik verwacht echter van niet, omdat het nog steeds hetzelfde netwerk moet zijn.
Anders gezegd, ik heb in tegenstelling tot de rest niets te klagen wat ziggo betreft. verbinding is hier altijd top en nooit downtime.
Deze is nog steeds niet doorgevoerd, maar echt klagen kan ik niet. Ik heb 0,0 downtime gehad hier in omgeving enschede en zit nog steeds op een dikke 2,2mb per sec.
Ik hoop dat de verhuizing naar het nieuwe pakket geen probelmen met zich mee brengt, ik verwacht echter van niet, omdat het nog steeds hetzelfde netwerk moet zijn.
Anders gezegd, ik heb in tegenstelling tot de rest niets te klagen wat ziggo betreft. verbinding is hier altijd top en nooit downtime.
[Voor 36% gewijzigd door Workaholic op 20-10-2008 10:49]
het is ook niet zo dat iedereen loopt te klagen, het zijn vooral mensen die problemen hebben die dit forum opzoeken om zo bevestiging te krijgen dat ze niet de enige zijn. Mensen die nooit problemen hebben gaan eigenlijk meestal geen complimentjes geven. Ach jah.. zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar, en iedereen doet er aan mee.Workaholic schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:48:
Ik heb 3 weken terug het alles in 1 pakket aangevraagd (van @home 20mbit naar --> z3 alles in 1)
Zelf heb ik ook erg weinig te klagen, als ik ga zoeken dan vidn ik wel wat, maar gemiddeld genomen haal ik altijd m'n 1,8MB/sec, gisteravond rond een uur of 18.00 haalde ik slechts 1MB/sec, tjah het zal wel wat drukkig zijn geweest

Oke na nog wat meer zoekwerk ben ik er dus achter dat ik de Samsung DCB H360R nodig heb zodat ik een HDMI uitgang heb.
Nu is alleen de vraag welk pakket ik moet kiezen. Zijn er hier toevallig mensen die de Samsung DCB H360R hebben en mij kunnen zeggen welk pakket ze gekozen hebben voor digitale TV.
Nu is alleen de vraag welk pakket ik moet kiezen. Zijn er hier toevallig mensen die de Samsung DCB H360R hebben en mij kunnen zeggen welk pakket ze gekozen hebben voor digitale TV.
hoe bedoel je "welk pakket?". Ze hebben digitale TV, daarbij kan je pakketen kiezen. Een HD pakket is alleen interessant als je een HD tv hebt met een HD ontvanger. Andere pakketten zijn naar eigen keuze, dus k zou zeggen.. kies lekker zelf... of begrijp ik je vraag verkeerd?la_fusion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:51:
Oke na nog wat meer zoekwerk ben ik er dus achter dat ik de Samsung DCB H360R nodig heb zodat ik een HDMI uitgang heb.
Nou ja je begrijpt me verkeerd 
Ik wil perse die decoder maar kan ik als ik het gewone pakket (Z1) bestel ook kiezen welke decoder ik erbij krijg of ? Dat is namelijk niet helemaal duidelijk.

Ik wil perse die decoder maar kan ik als ik het gewone pakket (Z1) bestel ook kiezen welke decoder ik erbij krijg of ? Dat is namelijk niet helemaal duidelijk.
en ziggo bellen is niet handiger dan een misschien wel goed antwoord via een forum?la_fusion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:04:
Ja en zoals de meeste wel weten is de helpdesk bij Ziggo zo slim dat ze allemaal wel precies weten welke decoders er zijn
Of dat ik op dit moment niet kan bellen.. Maar goed ben dus evengoed op zoek naar antwoord 

Nee je kan niet kiezen, alleen al wegens de enorme verschillen tussen de prijzen van de decoders. De Cisco Explorer is 428€, de PVR is rond de 230 en de normale zijn rond de 128. Dus nee, daar geen keuze, je krijgt over t algemeen gewoon de Humax IrFox.la_fusion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:04:
Als je echt HD wil en opnemen, zit je bij de Explorer t beste. Dat is sowieso de beste decoder voor DVB-C op dit moment, in mijn ogen. Én deze kan VOD aan.
2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i
Wow.....
Dit is een traceroute vanuit mijn router, dus het ligt niet aan de route van router naar pc (zie je ook duidelijk in de traceroute)
84.244.178.180 is i3d.nl (Nederlands gamehosting bedrijf in Rotterdam, die ik altijd gebruik om mijn netwerk te testen, normale response tijd is 10-11 ms).
213.51.158.62;
role: AtHome Benelux Network Operations Centre
ik ben dus het Ziggo/@Home netwerk nog niet uit of ik zit al op een ping van 50 ms.
Dit is een traceroute vanuit mijn router, dus het ligt niet aan de route van router naar pc (zie je ook duidelijk in de traceroute)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Traceroute Test IP Address or Domain Name: 1 traceroute to 84.244.178.180 (84.244.178.180) ,30 hops max,40 byte packet 2 10.234.128.1 (10.234.128.1) 49.998 ms 33.332 ms 16.666 ms 3 213.51.153.130 (213.51.153.130) 0. 0 ms 0. 0 ms 0. 0 ms 4 213.51.157.191 (213.51.157.191) 0. 0 ms 0. 0 ms 0. 0 ms 5 213.51.157.141 (213.51.157.141) 0. 0 ms 16.666 ms 0. 0 ms 6 213.51.158.62 (213.51.158.62) 101.964 ms 49.998 ms 49.998 ms 7 213.51.158.100 (213.51.158.100) 49.998 ms 49.998 ms 49.998 ms 8 195.69.144.107 (195.69.144.107) 33.332 ms 16.666 ms 33.332 ms 9 84.244.188.3 (84.244.188.3) 16.666 ms 49.998 ms 49.998 ms 10 84.244.178.180 (84.244.178.180) 84.630 ms 83.330 ms 66.664 ms Traceroute Complete. |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Pinging i3d.nl [84.244.178.180] with 32 bytes of data: Reply from 84.244.178.180: bytes=32 time=85ms TTL=120 Reply from 84.244.178.180: bytes=32 time=33ms TTL=120 Reply from 84.244.178.180: bytes=32 time=29ms TTL=120 Reply from 84.244.178.180: bytes=32 time=62ms TTL=120 Ping statistics for 84.244.178.180: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 29ms, Maximum = 85ms, Average = 52ms |
84.244.178.180 is i3d.nl (Nederlands gamehosting bedrijf in Rotterdam, die ik altijd gebruik om mijn netwerk te testen, normale response tijd is 10-11 ms).
213.51.158.62;
role: AtHome Benelux Network Operations Centre
ik ben dus het Ziggo/@Home netwerk nog niet uit of ik zit al op een ping van 50 ms.

[Voor 17% gewijzigd door Paprika op 20-10-2008 18:58]
Ik werk in de ICT (dat op zich zegt natuurlijk niet veel) EN ik heb 2 jaar bij de @home helpdesk gewerkt. Ik durf wel te stellen dat ik weet waar ik het over heb.CaptainM schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 01:31:
Overduidelijk dat er wat met die router aan de hand is....
Ik deed mijn post omdat ik er idd achter kwam dat het een combinatie was van mijn verbinding met mijn router. Er waren een aantal opmerkelijke dingen aan de hand:
- Tijdens drukke uren is internet traag
- als het internet traag is en ik verbind via VPN naar mijn werk (ook in het Ziggo-netwerk) dan werkte het wel snel.
Ik gaf Ziggo snel de schuld maar in dit geval zou het ook aan mijn router kunnen liggen. (en misschien geld dat voor meer mensen/situaties)
Vanavond heb ik nog geen problemen, dus kan ook nog niet troubleshooten (zou het probleem weg zijn?)
Ik ben mij hier echt flink kwaad aan het maken zeg...wat zijn die bij Ziggo FFS van plan...
Ik heb zojuist, voor de 3e keer in 3 weken opeens een nieuw IP adres toegewezen gekregen van Ziggo...
Ik vraag me echt af waar dit voor nodig is...het is echt behoorlijk irritant zeg...nog meer mensen die hier last van hebben? Ik ben de eerste keer van 84.x.x.x. naar een 93.x.x.x range gezet toen naar een 94.x.x.x range
zojuist is alleen het laatste gedeelte van mijn IP gewijzigd...
het slaat werkelijk nergens op...waar zijn die klunzen toch mee bezig...
Ik heb zojuist, voor de 3e keer in 3 weken opeens een nieuw IP adres toegewezen gekregen van Ziggo...
Ik vraag me echt af waar dit voor nodig is...het is echt behoorlijk irritant zeg...nog meer mensen die hier last van hebben? Ik ben de eerste keer van 84.x.x.x. naar een 93.x.x.x range gezet toen naar een 94.x.x.x range
[Voor 10% gewijzigd door StraightOn.NL op 20-10-2008 20:06]
Snelheid werd mij zojuist bevestigd dat het naar 10 mbit zou gaan.Anoniem: 73609 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:03:
[...]
"Geachte heer .......,
Naar aanleiding van uw vraag informeren wij u als volgt.
Het omzetten van uw Internet Z2 abonnement naar alles-in-1-plus zal waarschijnlijk plaatsvinden
in de komende 2 weken.
Vanaf dan kunt u gebruik maken van de verhoogde snelheid.
Verder zullen wij per 1 december de snelheden van dit abonnement nog verder verhogen.
....
De snelheid werd er niet bij vermeld.. maar op ziggo-gebruikers vond ik een soort gelijk bericht waarin werd verteld dat het van 8 naar 10 ging.
En ook heeft Ziggo zelf al meerdere keren aangegeven dat het nog dit jaar een verhoging zou doorvoeren.
Waarom moet je daar kwaad om worden?StraightOn.NL schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:03:
Ik ben mij hier echt flink kwaad aan het maken zeg...wat zijn die bij Ziggo FFS van plan...
Je krijgt bij Ziggo een dynamisch ip-adres en dat kon je al weten voor je een abonnement ging afsluiten.
Het kan een jaar hetzelfde zijn, maar het kan ook 3 keer wisselen in een week.
Als je een eigen server hebt kun je eventueel DynDNS gebruiken.
Dus wie is hier nu eigenlijk de kluns?
Ik zit/zat al 8 jaar lang bij @home en in al die tijd is mijn IP NOOIT verandert...want ik heb nog nooit mijn game-server of ftp hoeven bij te stellen...en nu sinds het ziggo is in totaal al 4x waarvan 3x deze laatste week...Anoniem: 88453 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:54:
[...]
Waarom moet je daar kwaad om worden?
Je krijgt bij Ziggo een dynamisch ip-adres en dat kon je al weten voor je een abonnement ging afsluiten.
Het kan een jaar hetzelfde zijn, maar het kan ook 3 keer wisselen in een week.
Als je een eigen server hebt kun je eventueel DynDNS gebruiken.
Dus wie is hier nu eigenlijk de kluns?
Voor zover ik weet (kan me best vergissen) was je ip-adres (in ieder geval naar mijn beleving dus) bij @home statisch...maar goed dat blijkt dus nu niet meer het geval. Kan mij ook niet herinneren dat ik een brief van Ziggo heb gekregen waarin vermeld stond dat dit kon gebeuren. (ja oke, wellicht de algemene voorwaarden?!)
En het is niet alleen dat mijn ftp en game server er dan uit liggen, of iig van buitenaf niet meer via dat ip-adres te gebruiken zijn (wat ik idd zou kunnen oplossen met een DynDNS ja) maar mijn router, en naar wat ik heb gelezen alle Ziggo gebruikers met een Router uit de Linksys WRT54GS, serie en dat zijn er best veel, want het is en was een erg populaire router...die er dan ook mee stopt...dan heb ik zelf dus ook opeens geen verbinding meer met internet...NIET leuk als je in een WAR zit of een grote file aan het uploaden bent.
Alleen inloggen op de router en DHCP release/renew werkt niet eens, maar er is een nieuwe cloning van het MAC adres nodig voordat er weer verbinding is.
Je kan dus zeggen wat je wilt maar ik vind dit maar behoorlijk vervelend...iets waar ik bij @home dus nooit last van heb gehad...
Mijn spul heeft jarenlang gewoon lekker gewerkt en nu opeens niet meer.
Nu weet ik nog wat ik moet doen om het op te lossen...maar ik ken genoeg mensen die het waarschijnlijk niet weten...dus ik vind dat ik mij daar terecht kwaad om kan maken...en dan vind ik niet dat ik degene ben die de kluns is, maar de jongens en meisjes bij Ziggo.
Ze weten zelf niet eens hoe ze dit moeten oplossen...ja ik heb al aantal mensen hier in buurt geholpen die geen internet meer hadden, en de Ziggo helpdesk kwam niet verder dan...tja herstart de router maar eens (wat dus gewoon niet werkt en ook geen zin heeft) of haal hem er maar tussen uit...

[Voor 10% gewijzigd door StraightOn.NL op 20-10-2008 22:12]
Weet iemand wat onderstaande mededelingen betekenen? Ze staan iedere keer in de log van mijn Ziggo (Casema) SBV5121E Modem, en ze zorgen ervoor dat de internet verbinding erg traag wordt:
Stats:
code:
1
2
3
| 2008-10-20 21:08:13 7-Information DS multicast is not mapped to SAID 2008-10-20 21:08:13 7-Information B605.10 Map Reject - Downstream Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID 2008-10-20 21:08:13 7-Information B601.0 SA Map State Machine Started |
Stats:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Downstream Value Frequency 210000000 Hz Signal to Noise Ratio 33 dB Downstream Modulation QAM256 Network Access Control Object ON Power Level -6 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading Upstream Value Channel ID 1 Frequency 23000000 Hz Ranging Service ID 8322 Symbol Rate 2.560 Msym/s Power Level 46 dBmV Upstream Modulation [3] QPSK [2] 16QAM Signal Stats Value Total Unerrored Codewords -897753004 Total Correctable Codewords 424632017 Total Uncorrectable Codewords 159884 |
[Voor 41% gewijzigd door Dijkhuis op 20-10-2008 22:20]
Weet er iemand of je ook de interactieve televisie decoder van Cisco met korting kunt krijgen ipv. de harddisk recorder waar je korting op kunt krijgen. Ze zijn namelijk allebei even duur.
Master_A
Weet iemand of het mogelijk is om Alles in 1 extra (1.6MB) naar de Z3i over te laten zetten (2MB), en wat er dan bijbetaal moet worden?
Bij welk modem? Ik gebruik hier zelf namelijk een WRT54GS en Motorola SB5100e (oud @home abonnee, nu ook Ziggo) en heb hier dus echt geen last van bij wisselend IP-adres. Die router regelt het allemaal netjes zelf.StraightOn.NL schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:08:
[...]
....
Alleen inloggen op de router en DHCP release/renew werkt niet eens, maar er is een nieuwe cloning van het MAC adres nodig voordat er weer verbinding is.
Je kan dus zeggen wat je wilt maar ik vind dit maar behoorlijk vervelend...iets waar ik bij @home dus nooit last van heb gehad...
@ -Mike- hierboven: doe je dit omdat je van je alles in 1 pakket afwil of vanwege de hogere downstream? In het laatste geval zou ik even wachten aangezien de snelheden binnenkort verhoogd zullen worden.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
MAC adres klonen? Dat is bij @home en nu bij Ziggo nog nooit nodig geweest...StraightOn.NL schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:08:
[...]
Sometimes you need to plan for coincidence
sorry hoor maar wat een ******StraightOn.NL schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:08:
[...]
Ik zit/zat al 8 jaar lang bij @home en in al die tijd is mijn IP NOOIT verandert...want ik heb nog nooit mijn game-server of ftp hoeven bij te stellen...en nu sinds het ziggo is in totaal al 4x waarvan 3x deze laatste week...
Voor zover ik weet (kan me best vergissen) was je ip-adres (in ieder geval naar mijn beleving dus) bij @home statisch...maar goed dat blijkt dus nu niet meer het geval. Kan mij ook niet herinneren dat ik een brief van Ziggo heb gekregen waarin vermeld stond dat dit kon gebeuren. (ja oke, wellicht de algemene voorwaarden?!)
En het is niet alleen dat mijn ftp en game server er dan uit liggen, of iig van buitenaf niet meer via dat ip-adres te gebruiken zijn (wat ik idd zou kunnen oplossen met een DynDNS ja) maar mijn router, en naar wat ik heb gelezen alle Ziggo gebruikers met een Router uit de Linksys WRT54GS, serie en dat zijn er best veel, want het is en was een erg populaire router...die er dan ook mee stopt...dan heb ik zelf dus ook opeens geen verbinding meer met internet...NIET leuk als je in een WAR zit of een grote file aan het uploaden bent.
Mijn spul heeft jarenlang gewoon lekker gewerkt en nu opeens niet meer.
Nu weet ik nog wat ik moet doen om het op te lossen...maar ik ken genoeg mensen die het waarschijnlijk niet weten...dus ik vind dat ik mij daar terecht kwaad om kan maken...en dan vind ik niet dat ik degene ben die de kluns is, maar de jongens en meisjes bij Ziggo.
Ze weten zelf niet eens hoe ze dit moeten oplossen...ja ik heb al aantal mensen hier in buurt geholpen die geen internet meer hadden, en de Ziggo helpdesk kwam niet verder dan...tja herstart de router maar eens (wat dus gewoon niet werkt en ook geen zin heeft) of haal hem er maar tussen uit...compleet nutteloos...

@home was ook geen statisch ip adres en nooit geweest ook, mag je blij mee zijn geweest dat je destijds niet veel last had van ip wisselingen maar dan heb je daar gewoon geluk meegehad en is geen reden om nu te gaan lopen zeiken op ziggo, ik stel voor dat je je contract es na leest......
en om te gaan roepen dat op de helpdesk alleen maar "jongens en meisjes" zitten die inet verder komen dan zet het modem es uit, helpt niet? tot ziens is niet alleen fout maar ook nog vrij onbeschoft imo.
en vind je het gek dat ze vragen of je even de router er tussen uit wil halen? jij hebt liever dat als er een monteur op de stoep staat om maar wat te noemen dat hij voor jouw de router er even tussen uit haalt dat alles dan weer werkt en dat de klant dan voor kosten komt te staan?

verder zou ik die router eens na laten kijken, want mijn moeke heeft internet van ziggo met een linksys 54gs met een uptime van onderhand 3 week.

m2c

Wat een onzin, ik heb een router uit dezelfde serie en ik herken dit probleem helemaal niet met Ziggo. Mijn router vernieuwd automatisch het IP nummer zonder er iets voor hoeven te doen. Verbindingen worden misschien verbroken, maar of dat nou zo'n groot probleem is voor de gemiddelde gebruiker.StraightOn.NL schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:08:
In Deventer zijn wij half oktober overgegaan van @home naar Ziggo.
Sindsdien heb ik al 2x gehad dat ik niet meer op internet kon.
Een harde reset van het modem en vervolgens een DHCP Renew op mijn WRT54G en het werkte weer, zonder de modem reset werkte de DHCP Renew niet.
Zaterdag had ik helemaal geen internet. DHCP Release/Renew ging goed, maar nog steeds geen internet.
Ziggo gebeld en tot 2x toe werd de verbinding na 1,5 min verbroken, was nog niet eens door de menu's
Verder heb ik op dit moment last van een erg trage verbinding. Zondag was mijn upload 4Kb/s, mijn download was overigens wel (redelijk) goed.
Gelukkig krijg ik vanaf 28 oktober glasvezel, dus het is nog ff uitzitten
Sindsdien heb ik al 2x gehad dat ik niet meer op internet kon.
Een harde reset van het modem en vervolgens een DHCP Renew op mijn WRT54G en het werkte weer, zonder de modem reset werkte de DHCP Renew niet.
Zaterdag had ik helemaal geen internet. DHCP Release/Renew ging goed, maar nog steeds geen internet.
Ziggo gebeld en tot 2x toe werd de verbinding na 1,5 min verbroken, was nog niet eens door de menu's

Verder heb ik op dit moment last van een erg trage verbinding. Zondag was mijn upload 4Kb/s, mijn download was overigens wel (redelijk) goed.
Gelukkig krijg ik vanaf 28 oktober glasvezel, dus het is nog ff uitzitten

Je kan me gek noemen of niet...ik heb een WRT54GS v.6 met de laatste firmware en alleen een hard-reset van modem en router of een nieuwe MAC-cloning lijkt te werken...en het is nu onderhand al zeker 10x langsgekomen in dit topic..dus ik ben echt echt echt niet de enige ... lees het maar even na...jelmervos schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:44:
[...]
Wat een onzin, ik heb een router uit dezelfde serie en ik herken dit probleem helemaal niet met Ziggo. Mijn router vernieuwd automatisch het IP nummer zonder er iets voor hoeven te doen. Verbindingen worden misschien verbroken, maar of dat nou zo'n groot probleem is voor de gemiddelde gebruiker.
Wat betreft het statisch ip, heb je ongetwijfeld gelijk...maar dan heb ik gewoon 8 jaar lang geluk gehad en was daar niet van op de hoogte

De discussie over de helpdesk zal ik maar niet verder aanwakkeren...
Nieuwe snelheden:
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=122453&postcount=50Alles-in-1 Basis: 1.000/128 (Oud: 800/128)
Alles-in-1 Plus: 10.000/1.500 (Oud: 8.000/1.500 )
Alles-in-1 Extra: 20.000/3.000 (Oud: 16.000/3.000 )
Internet Z1: 2.000/500 (Oud: 1.600/500 )
Internet Z2: 5.000/1.000 (Oud: 4.000/1.000 )
Internet Z3: 15.000/1.500 (Oud: 12.000/1.500 )
Internet Z3i: 30.000*/3.000 (Oud: 20.000/2.000 )
*Deze snelheid komt pas gefaseerd beschikbaar tussen 1 december '08 en 1 maart '09 ivm de uitrol van EuroDOCSIS 3.0. Deze wijzigt dus niet per 1 december '08.
Ik riep het daar op het forum ook al, gemiste kans dat de upstream niet bij meer abonnementen verhoogd wordt. Met mijn internet Z3 is de downstream sinds de migratie van @home naar Ziggo goed gebleven, maar de upstream is slechter geworden. Had gehoopt dat bij deze verhoging de upstream naar bijvoorbeeld 2.000 was gegaan, downstream is met 12.000 en effectief 1,45 MB/sec voor mij hier toch al wel voldoende. Nu worden bij alle abonnementen, op Z3i na, de verhouding downstream : upstream nog schever.
Overigens, zoals ik daar ook al zei: ben natuurlijk wel blij met de verhoging, vind het alleen een gemiste kans. Zeker als je kijkt naar het onderscheidend vermogen van kabelinternet (aangezien glasvezel hier niet te leveren is).
Overigens, zoals ik daar ook al zei: ben natuurlijk wel blij met de verhoging, vind het alleen een gemiste kans. Zeker als je kijkt naar het onderscheidend vermogen van kabelinternet (aangezien glasvezel hier niet te leveren is).
[Voor 18% gewijzigd door CamU op 21-10-2008 11:34]
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Ik heb een 50" plasma gekocht en daarbij wacht ik nog op mijn Alles in 1 pakket van ziggo (@home --> ziggo).
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om gewoon digitale tv te kijken zonder het hd pakket, maar wel de hd decoder te gebruiken?
Vraag me wel wel af of het uberhaupt zin heeft, want de nederlandse zenders zijn gewoon nog steeds in een normale digitale kwaliteit.. of ik nou een hd decoder heb of niet..
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om gewoon digitale tv te kijken zonder het hd pakket, maar wel de hd decoder te gebruiken?
Vraag me wel wel af of het uberhaupt zin heeft, want de nederlandse zenders zijn gewoon nog steeds in een normale digitale kwaliteit.. of ik nou een hd decoder heb of niet..
Dat is zeker mogelijk, een HD DTV decoder is een standaard decoder die óók HDTV kan decoden. Je zit ook beter dan met een normale decoder want een HD DTV decoder heeft vaak betere aansluitmogelijkheden (en is sowieso wat hoogwaardiger gebouwd). En je bent klaar voor als je alsnog HDTV wilt kijken.Workaholic schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:03:
Ik heb een 50" plasma gekocht en daarbij wacht ik nog op mijn Alles in 1 pakket van ziggo (@home --> ziggo).
Vergeet ook niet dat Nederland 1 óók in HDTV wordt doorgegeven (binnen het normale pakket), normaal gesproken heb je daar geen voordeel bij (omdat men in PAL opneemt) maar als er HDTV materiaal wordt uitgezonden dan kan je het ook zien (zoals deze zomer bij het EK en olympische spelen).
Specs - current quote: "Happiness Only Real When Shared"
Bedankt voor de info, kan ik dan beter zo'n hd decoder los kopen of gelijk via ziggo?
Geen idee welke ik er standaard bij zou krijgen..
[Voor 23% gewijzigd door Workaholic op 21-10-2008 14:24]
Op de site van Ziggo kan ik niet terugvinden welke HD TV Decoders er bij de alles-in-1 bundels zitten.
Ik heb zelf interesse in de HD Decoder met Harde Schijf, je hebt er een voor interactieve TV en een gewonde HD Decoder als ik goed begrepen heb?
De Decoder voor Interactieve TV is van Cisco begrijp ik? Welke type decoder met Harde schijf krijg je als je geen interactieve TV wilt?
Ik heb zelf interesse in de HD Decoder met Harde Schijf, je hebt er een voor interactieve TV en een gewonde HD Decoder als ik goed begrepen heb?
De Decoder voor Interactieve TV is van Cisco begrijp ik? Welke type decoder met Harde schijf krijg je als je geen interactieve TV wilt?
Fly or Die
Wat is dit nu weer met dat Ziggo.
We zijn van orange over gegaan naar Ziggo. Allemaal leuk en aardig verder geen problemen gehad.
Nu is ineens mijn hosting ruimte die ik had bij orange uit de lucht.
Ik kom niet meer in die FTP dus dat doen ze ook zomaar zonder te waarschuwen. Dan krijg ik in mn ftp programma een boodschap dat de hosting van orange idd is gekapt en dat ik nu naar homedrive.ziggo.nl ofzoiets moet. Al die url's werken niet.
Ik een beetje googlen. Kom ik op de site van Ziggo terecht waar ik een webspace account moet aanvragen (echt WTF?). Daar heb ik een e-mail adres en wachtwoord voor nodig van Ziggo. Die heb ik niet ik heb nog wel die van orange. Dus ik denk, ik gebruik die. Die pakt ie niet.
Ga ik naar het contactformulier om dit te melden op hun website, doet het contactformulier het niet. Wat is dit!?!? Hoe amateuristisch is die organisatie?
We zijn van orange over gegaan naar Ziggo. Allemaal leuk en aardig verder geen problemen gehad.
Nu is ineens mijn hosting ruimte die ik had bij orange uit de lucht.
Ik kom niet meer in die FTP dus dat doen ze ook zomaar zonder te waarschuwen. Dan krijg ik in mn ftp programma een boodschap dat de hosting van orange idd is gekapt en dat ik nu naar homedrive.ziggo.nl ofzoiets moet. Al die url's werken niet.
Ik een beetje googlen. Kom ik op de site van Ziggo terecht waar ik een webspace account moet aanvragen (echt WTF?). Daar heb ik een e-mail adres en wachtwoord voor nodig van Ziggo. Die heb ik niet ik heb nog wel die van orange. Dus ik denk, ik gebruik die. Die pakt ie niet.
Ga ik naar het contactformulier om dit te melden op hun website, doet het contactformulier het niet. Wat is dit!?!? Hoe amateuristisch is die organisatie?
Heb zelf hetzelfde onderzocht en ben er achter gekomen dat je wel het installatiepakket HDTV moet aanvragen. Dan krijg je dus de HD decoder maar ben je niet verplicht het HDTV pakket (Z2 oid) erbij te nemen.Workaholic schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:22:
Bedankt voor de info, kan ik dan beter zo'n hd decoder los kopen of gelijk via ziggo?
Ik wil mijn All in 1 pakket het liefst houden maar eigenlijk wil ik wel de 30mbit die eraan zit te komenCamU schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:42:
[...]
Bij welk modem? Ik gebruik hier zelf namelijk een WRT54GS en Motorola SB5100e (oud @home abonnee, nu ook Ziggo) en heb hier dus echt geen last van bij wisselend IP-adres. Die router regelt het allemaal netjes zelf.
@ -Mike- hierboven: doe je dit omdat je van je alles in 1 pakket afwil of vanwege de hogere downstream? In het laatste geval zou ik even wachten aangezien de snelheden binnenkort verhoogd zullen worden.

Ik bel ze vanmiddag wel voor wat informatie, bedankt voor de hulp iig
Hoe kunnen ze de snelheden verhogen als er gewoon echt vrijwel niemand die oude snelheden al haalt.Resinman schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:22:
Nieuwe snelheden:
[...]
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=122453&postcount=50
Ik heb nog steeds 12000kb/s, terwijl de ziggo abonnement inmiddels al dik een maand actief is en aan de snelheidstestjes hier te zien, zijn er velen met hetzelfde probleem.
Dan kun je met een fiat panda ook wel adverteren dat 300 km/h zou kunnen gaan(mits je een raket op het dak zet)
Nou veel geknoei later ben ik er achter gekomen dat de migratie van de mail al gedaan is. Inloggen bij online lukt niet meer dus heb een aantal dagen erover gedaan om te zien wat het probleem was. De oplossing is om in te loggen op de ziggo webmail met de oude gegevens maar als mailadres oudemail@ziggo.nl met het oude wachtwoord. Nu kon ik netjes ook al mijn oude mail weer zien en doorlezen. Ben er wel weer blij mee het eindelijk opgelost te hebben. Verder geeft ziggo aan dat je de oude mailservers kunt gebruiken iemand hier ervaring mee? Ik kom vanaf het orange/casema netwerk en heb nu nog pop.cablewanadoo.nl staan.
Even een vraagje, kan het zo snel niet terugvinden:
ik ben automatisch dus overgegaan van @home naar ziggo, maar nu zie ik dat ik met een alles-in-1 abo goedkoper uitben. Kan ik hier gewoon op overstappen en krijg ik dan ook een digitale decoder? Ben dan toch een nieuwe alles in 1 klant?
Anders zeg ik de shit gewoon op, ga ik 2 maanden naar adsl, en dan weer terug?
ik ben automatisch dus overgegaan van @home naar ziggo, maar nu zie ik dat ik met een alles-in-1 abo goedkoper uitben. Kan ik hier gewoon op overstappen en krijg ik dan ook een digitale decoder? Ben dan toch een nieuwe alles in 1 klant?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je kan dan het beste de afdeling Verkoop bellen en ernaar vragen, want als je het via de site doet loop je de kans dat het systeem je pakketten overboekt naar 1 pakket en je verder geen kadootjes krijgt.Phusebox schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:37:
Even een vraagje, kan het zo snel niet terugvinden:
Ik ben ook overgegaan van @home naar een "alles in 1 pakket" (aangevraagd via het formulier op hun site), en sprak vorige week telefonisch iemand van de helpdesk en ik krijg overigens wél "een kado" zoals zij het noemde, dus een digitale ontvanger (ik heb er nu ook al een). Maar bellen kan inderdaad geen kwaad.Lekkere Kwal schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:58:
[...]
Je kan dan het beste de afdeling Verkoop bellen en ernaar vragen, want als je het via de site doet loop je de kans dat het systeem je pakketten overboekt naar 1 pakket en je verder geen kadootjes krijgt.
Nu heb ik zelf nog een vraag: bij mij is het geloof ik nog niet helemaal doorgekomen dat ik bij de digitale tv alleen het basispakket wil. Ik heb dit vorige week de helpdesk duidelijk proberen te maken, maar ik vraag me af of dit goed is doorgekomen.
Nu ben ik op ziggo.nl wezen zoeken naar een email adres (2x in de wacht voor 1 vraag vind ik niet prettig)maar ik kon hem zowaar niet eens vinden, weet iemand een email adres om hen te bereiken?
[Voor 9% gewijzigd door dribibu op 21-10-2008 16:13]
E-mail werkt niet betrouwbaar, het handigst is het formulier op
http://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier
(eigenlijk is dit een geprogrammeerd e-mailscript)
[Voor 18% gewijzigd door The Third Man op 21-10-2008 16:16]
ik heb nu los tv en internet, en betaal dus meer dan alles in 1 plus. Fijn dat je dit zelf moet uitzoeken en dat Ziggo niks laat horen.Klaus_1250 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:51:
Wat heb je nu dan, alle drie los???
Kan ik ook digitaal HD pakket nemen maar dan met de Humax decoder? de samsung is gewoon lomp groot.
[Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 21-10-2008 16:16]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Volgens sluitallesaan.nl is het Ziggo HD pakket met een Humax decoder...Phusebox schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:16:
[...]
Kan ik ook digitaal HD pakket nemen maar dan met de Humax decoder? de samsung is gewoon lomp groot.
Ziggo, heeft bevestigd dat er inderdaad problemen zijn met de DHCP requests van/naar de modem/router (details heb ik niet)
Maar mijn probleem is dus dat mijn internet er 3 maal daags uit valt, en mijn router zegt dat hij op de WAN poort geen ip adres kan verkrijgen. Ziggo beweert dat mijn modem nooit is uitgevallen. na verder onderzoek (en schelden van mij) hebben ze uiteindelijk verteld dat het bovenstaande probleem er is en dat ik bij sitecom moet zijn, waar ik een router van heb.
Vervolgens heeft sitecom mij verteld via de tel dat ik bij ziggo moet zijn.
kortom. de klant kan lekker de tyfus krijgen lijkt het...
Maar mijn probleem is dus dat mijn internet er 3 maal daags uit valt, en mijn router zegt dat hij op de WAN poort geen ip adres kan verkrijgen. Ziggo beweert dat mijn modem nooit is uitgevallen. na verder onderzoek (en schelden van mij) hebben ze uiteindelijk verteld dat het bovenstaande probleem er is en dat ik bij sitecom moet zijn, waar ik een router van heb.
[Voor 5% gewijzigd door Pt0x op 21-10-2008 16:42]
Steek je pc eens rechtstreeks in, heb je het dan nog -> Ziggo, niet meer -> Sitecom
Ja bedankt, en deze had ik ook gevonden maar die werkt niet (denk ik) want zowel in Firefox als Explorer krijg ik dan een leeg scherm. (met een mooie pastelkleurige achtergrond, dat dan wel, groen of lila, maar daar heb ik niets aan...Lekkere Kwal schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:15:
E-mail werkt niet betrouwbaar, het handigst is het formulier op

edit. Ja ik kan wel aan een nieuwe wijziging beginnen (moet ik "wijziging doorgeven" aanklikken bovenaan), maar ik heb al een alles-in-1-plus pakket, en wil een wijziging doorvoeren die over het digitale tv gedeelte gaat binnen dit pakket, dat werkt niet binnen het ziggo "vraag en antwoord" script.
Ik geloof dat ik nog maar een maand wacht, misschien is het toch goed doorgekomen. Maar als iemand toch een email adres heeft hoor ik het graag...
[Voor 31% gewijzigd door dribibu op 21-10-2008 17:26]
Vandaag maar es de terugbel functie gebruikt en wat vragen gesteld. Ik wilde misschien een HD decoder nemen en de vrouw aan de lijn vertelde mij dat er ook een HD PVR genomen kon worden van Samsung. Ik heb nadrukkelijk gevraagd of het een HD ontvanger was en geen gewone en ze zei dat het wel HD was. Nou heb ik geen enkele HD PVR van Samsung kunnen terugvinden. Wel gewoon de SD van de site.
Heeft ze zich nou vergist of bestaat hij nou toch wel. Ook wist ze mij te vertellen dat ze zowel de gewone HD decoder van Samsung en Humax leveren. Meestal wel de Samsung, maar afhankelijk van de voorraad ook de Humax. Als ik graag de Humax wilde moest ik dit aangeven bij de klantenservice.
Heeft ze zich nou vergist of bestaat hij nou toch wel. Ook wist ze mij te vertellen dat ze zowel de gewone HD decoder van Samsung en Humax leveren. Meestal wel de Samsung, maar afhankelijk van de voorraad ook de Humax. Als ik graag de Humax wilde moest ik dit aangeven bij de klantenservice.
Master_A
Bij alles in 1 zit ook telefonie. Maar los tv en internet is niet duurder dan Alles in 1. TV is 15,90 en Internet is 29.95. Bij elkaar dus 45,85 en alles in 1 is 49,95. Daar zit dan wel sneller internet bij EN telefonie.Phusebox schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:16:
[...]
ik heb nu los tv en internet, en betaal dus meer dan alles in 1 plus. Fijn dat je dit zelf moet uitzoeken en dat Ziggo niks laat horen.
Als je naar alles in 1 overstapt krijg je een gratis digitale tuner (Humax), nieuwe modem en gratis installatie. HD tuner ipv de SD tuner kost 100 euro.
Hier een verhaal van een zeer tevreden Ziggo klant.
Alles loopt perfect snelheden zijn precies zoals ze belooft hebben,
TV geeft prima kwaliteit,
Telefoon werkt prima (na enkele opstart problemen)
Bij @Home liep alles al perfect,
-begonnen rond 2004 met het afnemen van internet,
-2007 telefonie erbij gepakt
-toen de fusie daar was hebben we besloten om er ook digitale TV bij te nemen.
Zo gezegt zo gedaan, kregen netjes een pakket thuis en alles werkt prima.
Alles loopt perfect snelheden zijn precies zoals ze belooft hebben,
TV geeft prima kwaliteit,
Telefoon werkt prima (na enkele opstart problemen)
Bij @Home liep alles al perfect,
-begonnen rond 2004 met het afnemen van internet,
-2007 telefonie erbij gepakt
-toen de fusie daar was hebben we besloten om er ook digitale TV bij te nemen.
Zo gezegt zo gedaan, kregen netjes een pakket thuis en alles werkt prima.
[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 267931 op 21-10-2008 17:58. Reden: Typos]
Als je goed leest snap je dat ik vertel dat ik van het kastje (sitecom) naar de muur (ziggo) word gestuurd. daar kan je dus uit opmaken dat ik niet ziggo aan het bashen ben, maar de manier van omgaan met klanten van beide partijen.Paprika schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:58:
Steek je pc eens rechtstreeks in, heb je het dan nog -> Ziggo, niet meer -> Sitecom
hmkay?
Fout. Als je het niet meer hebt, kan het alsnog aan Ziggo liggen. En gezien het feit dat er plotsklaps allerlei mensen (linksys/sitecom/tomato/dd-wrt) zijn die automagisch problemen met hun DHCP-leases krijgen, kan je met een natte vinger wel de veroorzaker vinden.Paprika schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:58:
Ikzelf heb ook DHCP-problemen gehad (Linksys WRT54G, DD-WRT v24 SP1) en dat kwam omdat de DHCP-server van Ziggo mijn lease niet wou verlengen. En toen die het wel wou (release/renew), gaf ie mijn een lease van 1 uur (!). Dat is geen standaard gedrag en blijkbaar word dat gedaan waneer bepaalde IP-ranges bijna vol zitten. Dan krijgen routers niet (goed) een automatische lease-verlenging (of dat een fout in de software is, of dat men dat express doet, geen idee) en/of een lease van een uur.
Wat ik wilde zeggen is dat je dan bij 1 van de 2 extra kunt klagen bij de helpdesk.... En dus niet zomaar weggestuurd kunt worden. Hoewel dat ook niet helemaal klopt, zie Klaus zijn post.Pt0x schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:59:
[...]
Als je goed leest snap je dat ik vertel dat ik van het kastje (sitecom) naar de muur (ziggo) word gestuurd. daar kan je dus uit opmaken dat ik niet ziggo aan het bashen ben, maar de manier van omgaan met klanten van beide partijen.
hmkay?
Ik heb ook Ziggo abonnement en een draadloze Sitecom router, maar ik hoef bijna nooit mijn router te resetten.Pt0x schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:40:
Ziggo, heeft bevestigd dat er inderdaad problemen zijn met de DHCP requests van/naar de modem/router (details heb ik niet)
Hoe zit het nu eigenlijk.
Ik was @homer en heb nu Ziggo alles in 1 extra (hebben ze er zelf van gemaakt omdat ik internet intensief had e.d.)
Ik heb nog geen gegevens van Ziggo ontvangen mbt accounts e.d.
Ook nog geen Ziggo welkom pakket o.i.d.
Wel merk ik dat de snelheid een week geleden na werkzaamheden is opgevoerd naar de alles in 1 extra snelheid.
Blijft het verder gewoon zo ?
Ik dacht namelijk dat ik als Ziggo klant een nieuw pakket zou krijgen maar volgens mij krijg ik dat dus niet meer.
Ik was @homer en heb nu Ziggo alles in 1 extra (hebben ze er zelf van gemaakt omdat ik internet intensief had e.d.)
Ik heb nog geen gegevens van Ziggo ontvangen mbt accounts e.d.
Ook nog geen Ziggo welkom pakket o.i.d.
Wel merk ik dat de snelheid een week geleden na werkzaamheden is opgevoerd naar de alles in 1 extra snelheid.
Blijft het verder gewoon zo ?
Ik dacht namelijk dat ik als Ziggo klant een nieuw pakket zou krijgen maar volgens mij krijg ik dat dus niet meer.
[Voor 13% gewijzigd door Hoyden op 21-10-2008 19:48]
Het feit dat jij daar geen last van hebt wil niet zeggen dat er genoeg andere mensen zijn die daar wel last van hebben...en dan hoef je ze niet belachelijk te maken en mensen voor kluns uit te maken...Anoniem: 88453 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:26:
[...]
Ik heb ook Ziggo abonnement en een draadloze Sitecom router, maar ik hoef bijna nooit mijn router te resetten.
Alles wat hierboven door Klaus_1250 beschreven wordt, was zoals ik je al zei eerder ook al een paar keer hier langsgekomen en het is dus een reëel probleem, en ik weet gelukkig wel waar ik het over heb in tegenstelling tot andere mensen hier dus

Het feit dat ik op het moment van schrijven nogal fel reageerde was omdat het de zoveelste keer was/is dat dit gebeurde, en dat was ook duidelijk mijn fout en mijn excusses voor dat gedeelte
Op dit moment krijg ik wederom geen IP toegewezen...en het is echt heel erg vervelend als je er constant last van hebt en Ziggo zelf weet niet waar je het over hebt.
Ik meld het (bijna) iedere keer aan de Ziggo helpdesk (uit frustratie en in de hoop dat ze het probleem erkennen en ook andere gebruikers zullen helpen) maar ze zeggen elke keer dat hun technische dienst erheen zal kijken, en dat is nu al ruim 2 maanden aan de gang en het probleem keert zeer regelmatig terug zoals ik al aangaf en er wordt kennelijk weinig aan gedaan gezien ik mijn verhaal steeds opnieuw moet doen bij de helpdesk...maar daar beginnen ze met de oren te klapperen als ik het over ip-leasing heb e.d...
Maar goed ik zal nu uiteraard nergens meer over gaan zeuren maar hopelijk kunnen we nu oplossingsgericht te werk gaan in dit topic...ik zal het nog maar eens zeggen...het probleem van het niet verkrijgen of verlengen van je IP-lease bij Ziggo bestaat echt, maar Ziggo erkent het tot op heden niet...en wij zitten ermee...
::edit:: mooi ik heb weer verbinding via Ziggo, maar die uitermate teleurstellend...ik haal met moeite 500KB/s ipv de 1,92MB/s die ik zou moeten halen (en normaal ook haal)
verschillende pingtests op speedtest.net geven resultaten vanaf 120ms het lijkt mij dus dat er op het moment ook nog iets anders gaande is...
[Voor 19% gewijzigd door StraightOn.NL op 21-10-2008 21:12]
Nu heb ik er wel wat verstand van maar niet helemaal tot in detail maar om het even samen proberen te vatten.. Je krijgt geen nieuwe lease van ziggo of een korte lease.
Zou dit niet kunnen duiden op het niet of goed geregistreerd staan bij ziggo na de overgang? Zoiets zou dit gedrag wel kunnen verklaren. Zo zijn er wel vaker DHCP servers die filteren op bijv. MAC-adressen en daar na een bepaalde tijd op checken en dan de verbinding verbreken.
Zou dit niet kunnen duiden op het niet of goed geregistreerd staan bij ziggo na de overgang? Zoiets zou dit gedrag wel kunnen verklaren. Zo zijn er wel vaker DHCP servers die filteren op bijv. MAC-adressen en daar na een bepaalde tijd op checken en dan de verbinding verbreken.
Dat heb ik al eens aangekaart...maar bij Ziggo konden ze alleen kijken of het MAC adress dat bij hun bekend was, ook overeen kwam met het MAC adres dat mijn modem heeft en dat bleek hetzelfde te zijn...of het daadwerkelijk...door de server goed herkent wordt is een 2ela_fusion schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:14:
Nu heb ik er wel wat verstand van maar niet helemaal tot in detail maar om het even samen proberen te vatten.. Je krijgt geen nieuwe lease van ziggo of een korte lease.
...
dit is overigens ook appart...volgens watismijnip maak ik verbinding via XXXXXXE.cable.ziggo.nl naar volgens mijn router via XXXXXX.lb.home.nl

[Voor 4% gewijzigd door StraightOn.NL op 21-10-2008 21:23]
Gaat Ziggo zelf je @wanadoo.nl/@orange.nl/@online.nl omzetten naar @ziggo.nl? Of moet je dat zelf doen?
Bij mij is namelijk nog niks veranderd, heb geen mail gehad en geen brieven over de verandering.
Bij mij is namelijk nog niks veranderd, heb geen mail gehad en geen brieven over de verandering.
Hier ook een sitecom router. De WL-182 met zo'n USB receiver. Ik moest erg vaak mijn router resetten maar na een firmware upgrade, er stond 1.24 op, naar firmware 1.37 heb ik nooit meer mijn router moeten resetten.Anoniem: 88453 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:26:
[...]
Ik heb ook Ziggo abonnement en een draadloze Sitecom router, maar ik hoef bijna nooit mijn router te resetten.
Vanmorgen wederom zeer traag internet, pagina's die niet laden, ook ziggo site niet te benaderen
marc68
Same here, alles ontzettend traag en veel werkt niet. Kan me mails niet ophalen, yabnews werkt niet en kan ook niet inloggen op Live. Pfff begint nu echt vervelend te worden.marc68 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 07:33:
Vanmorgen wederom zeer traag internet, pagina's die niet laden, ook ziggo site niet te benaderen
Inderdaad. Het is weer waardeloos vanochtend. Ook ik begin nu zo langzamerhand terug te verlangen naar de Casema van voor de fusie. Zoveel problemen als sinds 16 mei heb ik in al die jaren er voor met Casema nooit gehad.marc68 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 07:33:
En communiceren hier over? Ho maar.... We moeten maar zien wanneer dit opgelost raakt

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Anoniem: 278116
Tis weer een mooie bende bij Ziggo
Ben al vanaf Juli bezig met Ziggo omdat alles af en toe uit valt
Gamen wil gewoon niet
Ik had voorheen met @home geen probleem
bellen hoef je niet te doen, want na een 30 a 40 minuten in de wacht te hebben gehangen word de verbinding verbroken.(zucht)
Word tijd voor een andere provider
Ben al vanaf Juli bezig met Ziggo omdat alles af en toe uit valt
Gamen wil gewoon niet
Ik had voorheen met @home geen probleem
bellen hoef je niet te doen, want na een 30 a 40 minuten in de wacht te hebben gehangen word de verbinding verbroken.(zucht)
Word tijd voor een andere provider
Anoniem: 259370
Heb sinds een aantal maanden vaak last van storingen, me internet valt soms ineens weg of me internet gaat ineens heel langzaam.
Op moment van schrijven krijg ik nog maar 15.0 kb/s max terwijl ik het snelste pakket heb wat ziggo op het moment aanbied.
Heb reeds een klacht ingediend, want de helpdesk is naar mijn mening slecht en ze zullen nooit toegeven dat het een storing van hun kant is.

Op moment van schrijven krijg ik nog maar 15.0 kb/s max terwijl ik het snelste pakket heb wat ziggo op het moment aanbied.
Heb reeds een klacht ingediend, want de helpdesk is naar mijn mening slecht en ze zullen nooit toegeven dat het een storing van hun kant is.

De 'klantenservice' heeft mij verteld dat klachten / storingen lage prio hebben ivm het overgaan naar Ziggo.Anoniem: 259370 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:38:
Heb sinds een aantal maanden vaak last van storingen, me internet valt soms ineens weg of me internet gaat ineens heel langzaam.
Dus verwacht er niet te veel van.
Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."
Anoniem: 259370
Tja je moet toch wat, denk dat ik zeer binnenkort gaat overstappen op een andere provider word zo'n beetje emo van ziggo. 

Anoniem: 30879
Wellicht een helpende hand voor sommige problemen:
Mijn Internet viel weleens uit. Tevens geen signaal op de BBC's + een belgische zender. Enige remedie was alles uit, antennekabels los en weer aansluiten. Na een bezoek van een Ziggo monteur bleek het contactdoosje van de signaalkabel verouderd te zijn (zgnd. reigerdoos). Hij heeft deze vervangen en sindsdien geen tv storingen meer (+- 2 weken geleden).
Internet is vandaag wel om te huilen, ook met de alternatieve DNS instellingen (OpenDNS).
Ervaringen met Ziggo zijn matig. Achteruitgang van kwaliteit, misleidende reclames ("we luisteren naar u bla bla bla") en wegens de vele technische problemen een onbetrouwbare dienst in vergelijking tot de prijs.
Mijn Internet viel weleens uit. Tevens geen signaal op de BBC's + een belgische zender. Enige remedie was alles uit, antennekabels los en weer aansluiten. Na een bezoek van een Ziggo monteur bleek het contactdoosje van de signaalkabel verouderd te zijn (zgnd. reigerdoos). Hij heeft deze vervangen en sindsdien geen tv storingen meer (+- 2 weken geleden).
Internet is vandaag wel om te huilen, ook met de alternatieve DNS instellingen (OpenDNS).
Ervaringen met Ziggo zijn matig. Achteruitgang van kwaliteit, misleidende reclames ("we luisteren naar u bla bla bla") en wegens de vele technische problemen een onbetrouwbare dienst in vergelijking tot de prijs.
eindeleijk na maanden kan ik mij registeren via ziggo, kreeg al een maande geleden het mailtje, dat @home niet meer werkte en dus moest registeren bij mijn ziggo.
Ik naar ziggo.nl postcode invullen, en ja hoor, u kunt nog geen gebruken van mijn ziggo!
Maar goed net voor het eerst kunnen registeren, en wilde meteen mijn producten bekijken en wat denkje...
zir plaatje, zucht... :
http://img529.imageshack.us/my.php?image=mijnziggoxh5.jpg
Ik naar ziggo.nl postcode invullen, en ja hoor, u kunt nog geen gebruken van mijn ziggo!
Maar goed net voor het eerst kunnen registeren, en wilde meteen mijn producten bekijken en wat denkje...
zir plaatje, zucht... :
[Voor 9% gewijzigd door killer2 op 22-10-2008 10:31]
Ik kom van Planet af en zit sinds ruim 3 maanden bij Ziggo.
Het begon al met de portering en levering, dit duurde heel lang.
De laatste weken storing na storing, het houdt niet op.
Vandaag ook weer: vele pagina's zijn niet oproepbaar en/of traag, mail ophalen verzenden gaat moeizaam.
Ook altijd een duidelijk factuur overzicht, bij Ziggo tot nu toe in 3 maanden nog steeds geen factuur gehad.
De helpdesk is bijna nooit binnen 30 minuten te bereiken.
Kortom: wat een ellende, ik ben genezen van Ziggo.
Zodra de KPN site weer via Ziggo bereikbaar is ga ik terug naar KPN.
Het is wel iets duurder en misschien trager maar het werkt wel meestal.
Het begon al met de portering en levering, dit duurde heel lang.
De laatste weken storing na storing, het houdt niet op.
Vandaag ook weer: vele pagina's zijn niet oproepbaar en/of traag, mail ophalen verzenden gaat moeizaam.
Ook altijd een duidelijk factuur overzicht, bij Ziggo tot nu toe in 3 maanden nog steeds geen factuur gehad.
De helpdesk is bijna nooit binnen 30 minuten te bereiken.
Kortom: wat een ellende, ik ben genezen van Ziggo.
Zodra de KPN site weer via Ziggo bereikbaar is ga ik terug naar KPN.
Het is wel iets duurder en misschien trager maar het werkt wel meestal.
[Voor 5% gewijzigd door Erpeet op 22-10-2008 10:31]
Bofkontkiller2 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:28:
eindeleijk na maanden kan ik mij registeren via ziggo, kreeg al een maande geleden het mailtje, dat @home niet meer werkte en dus moest registeren bij mijn ziggo.
zir plaatje, zucht... :

Gebeurt automatisch als je een mail account hebt wat bij een kabelabonnement hoort. Het zou eventueel zo kunnen dat je een free account had bij orange, en dat er daardoor nog niks gebeurd is. Free account hoort en blijft bij orange/onlinePlisson schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:40:
Gaat Ziggo zelf je @wanadoo.nl/@orange.nl/@online.nl omzetten naar @ziggo.nl? Of moet je dat zelf doen?
Inmiddels is alles nog steeds erg langzaam. Naar Ziggo gebelt en ze hebben me verteld dat ze er aan werken, maar wanneer het gefixed is willen ze niet zeggen. Pff.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hou het aub netjes. Afreageren op de ISP vanwege je eigen specifieke problemen is not done.
Dit heeft geen discussiewaarde en lokt louter boze reacties uit.
Inhoudelijke reacties/ervaringen zien we natuurlijk graag.
Hou het aub netjes. Afreageren op de ISP vanwege je eigen specifieke problemen is not done.
Dit heeft geen discussiewaarde en lokt louter boze reacties uit.
Inhoudelijke reacties/ervaringen zien we natuurlijk graag.