[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 97.129 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149909

Satch schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:26:
[...]

Je weet zeker dat de kabel goed is waarmee hij is aangesloten? De coax/antenne kabel bedoel ik daarmee. :)
Ik heb ook nog evne andere forums bekeken;

http://ziggo-gebruikers.n...ive/index.php/t-9453.html

en wat blijkt.
Ik had hem verkeerd aangesloten.
Inmiddels zit hij goed en doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:37

chromeeh

the Gnome

Ziggo: Zo, Ik Ga Gauw Overstappen...
Ik kreeg letterlijk dit te horen gisteren:
Klantenservice: De technische dienst is op dit moment druk met het migreren / samenboegen naar het Ziggo platform

Ik: Dus wat je zegt is dat klachten / storingen maar gewoon moeten wachten?
Klantenservice: Daar komt het op neer

Ik: Dit kost jullie op deze manier toch erg veel klanten?
Klantenservice: Dit wordt geaccepteerd door het management.

In het kort ze accepteren het feit dat mensen weglopen en dat de technische dienst meer aandacht heeft om overal een Ziggo stickertje op te plakken dan met 'service' verlenen aan klanten.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276938

Paprika schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 17:03:
Zijn er mensen uit de omgeving Maastricht (meerssen hier), die NIET een All-in-1 abbonement hebben maar gewoon een Z1/2/3(i) en een nieuw ip hebben? (nog altijd de normale 84.30.X.X hier)
Ja hoor, hier nu 94.xxx.xx.xx

ook in meerssen dus

De verbinding is nu ook stabieler, ik had wekenlang een heel laag download signaal, -19db vaak, en vaak dus uitval van internet, maar sinds ik een week geleden een monteur zag die in een van de kastjes kabels had loshangen, wist ik niet wat ik zag, Ziggo maakt er werk van , hahahahaha..
Hopelijk blijft het signaal nu sterker dan voorheen.

groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 00:16
Ik heb nu inmiddels een maand of 4 Ziggo All-in-one en heb nog nooit een rekening ontvangen.
Tijdens mijn aansluit periode heb ik ook voor meer als 100,- kosten gemaakt door die fijne wachttijden bij de helpdesk. Een tijd terug een email gestuurd en zelfs daar wordt niet op gereageerd.
Ben het eigenlijk helemaal zat maar aan de andere kant worden de produkten geleverd en of ik nu ooit in 1 keer betaal of per maand doet er weinig toe.
Slordig vindt ik het wel en buitengewoon storend dat ze helemaal gefocussed zijn op het werven van nieuwe zieltjes waarbij de service helemaal ophoud zodra je binnen bent.
Ik ben er nog niet over uit wat ik hiermee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Ok!
Kreeg gisteren trouwens 3 (!) brieven met daarin dat het radio/televisie abbo op mijn adres was opgezegd.
Ik zal maar even niets doen, laten we hopen dat alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erpeet
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:39

Erpeet

Origin: Waterfles_NL

Double-X-L schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:56:
Ik heb nu inmiddels een maand of 4 Ziggo All-in-one en heb nog nooit een rekening ontvangen.
Tijdens mijn aansluit periode heb ik ook voor meer als 100,- kosten gemaakt door die fijne wachttijden bij de helpdesk. Een tijd terug een email gestuurd en zelfs daar wordt niet op gereageerd.
Ben het eigenlijk helemaal zat maar aan de andere kant worden de produkten geleverd en of ik nu ooit in 1 keer betaal of per maand doet er weinig toe.
Slordig vindt ik het wel en buitengewoon storend dat ze helemaal gefocussed zijn op het werven van nieuwe zieltjes waarbij de service helemaal ophoud zodra je binnen bent.
Ik heb ook al sinds 2 ,5 maanden alles in een plus, ook nooit een rekening ontvangen.
Diversen malen gemailed, en 1 keer teruggebeld.
Zou binnen 2 dagen geregeld worden, inmiddels nog niets.
Helpdesk zeer lange wachttijden, dus daar begin ik niet meer aan.
Vervelend dat je geen overzicht hebt, oa. niet van je belkosten, want je moet het toch eens alles in een keer betalen.
De internetverbinding en telefoon werkt prima, echter de mail is de laatste tijd hopeloos.
Verzonden mails komen soms niet aan en sommige mails pas 3 dagen later.
Erg irritant, kijk het nog even aan anders ga ik weer terug naar KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Ziggo? Sicko!
Soms doet Internet het uren, maar nu valt elke 2 minuten internet weg. Dan staat er "Connecting to .." vervolgens server timeout. Direct op IP surfen heeft ook geen zin.
Telefonie valt ook regelmatig weg.

Op mail wordt niet gereageerd. Ik krijg nog geld van ze...
Als dit nog lang zo aanhoudt, dan zeg ik het zootje op.

Even een klachtenformulier ingevuld. Ik word gek van het internet hier. Valt regelmatig weg. Als ik in de router kijk heb ik dan geen eens een Wan-IP meer?! En net had ik als Wan-IP 192.168.100.2?!?!

Als ik binnen een week geen reactie heb, zeg ik het op. Mag ik dan de digitale ontvanger houden??

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 88197 op 11-10-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

Anoniem: 88197 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:43:
Ziggo? Sicko!
Soms doet Internet het uren, maar nu valt elke 2 minuten internet weg. Dan staat er "Connecting to .." vervolgens server timeout. Direct op IP surfen heeft ook geen zin.

Even een klachtenformulier ingevuld. Ik word gek van het internet hier. Valt regelmatig weg. Als ik in de router kijk heb ik dan geen eens een Wan-IP meer?! En net had ik als Wan-IP 192.168.100.2?!?!

Als ik binnen een week geen reactie heb, zeg ik het op. Mag ik dan de digitale ontvanger houden??
nee die mag je niet houden , en waarom geef je direct ziggo de schuld, je eigen spul al eens gecontroleerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 11:35
Anoniem: 276938 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:48:
[...]

Ja hoor, hier nu 94.xxx.xx.xx

ook in meerssen dus

De verbinding is nu ook stabieler, ik had wekenlang een heel laag download signaal, -19db vaak, en vaak dus uitval van internet, maar sinds ik een week geleden een monteur zag die in een van de kastjes kabels had loshangen, wist ik niet wat ik zag, Ziggo maakt er werk van , hahahahaha..
Hopelijk blijft het signaal nu sterker dan voorheen.

groetjes!
Hier in Maastricht is de verbinding de laatste dagen juist alles behalve stabiel. Valt regelmatig weg en dan ineens doet ie 't weer. Geen idee waaraan het ligt, maar het is wel erg vervelend :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88453

Anoniem: 88197 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 18:43:
Ziggo? Sicko!

Je krijgt een 192.168.100.2 ip-adres, als deze offline is of op standby staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213 schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:13:
[...]

nee die mag je niet houden , en waarom geef je direct ziggo de schuld, je eigen spul al eens gecontroleerd ?
Misschien omdat telefonie ook niet werkt??? Dus lijkt het mij stug dat het aan mijn router ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Nu online
Vandaag mijn linksys wag200g als router er tussen gezet ipv de sitecom.
Was ff zoeken naar de juiste instellingen, maar draait nu perfect.
Heb meteen ff een dyndns accountje aangemaakt ivm dynamic ip adress.
De snelheid is stukke beter dan mijn xs4all.

[ Voor 9% gewijzigd door died_laughing op 12-10-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:37

chromeeh

the Gnome

Double-X-L schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:56:
Mss eens wat gaan doen met de consumenten bond ofzo...

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:06

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 88197 schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 13:29:
[...]

Misschien omdat telefonie ook niet werkt??? Dus lijkt het mij stug dat het aan mijn router ligt...
Modem op standby toevallig? Welke lampjes branden op je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

staat poort 25 tegenwoordig weer open bij Ziggo?

code:
1
2
3
4
5
[root@smeserver ~]# telnet 84.30.214.x.x
Trying 84.30.x.x....
Connected to 84.30.x.x.
Escape character is '^]'.
220 server.x.com ESMTP Postfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:41

TFHfony

Professional Weirdo

sander817 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:05:
staat poort 25 tegenwoordig weer open bij Ziggo?

code:
1
2
3
4
5
[root@smeserver ~]# telnet 84.30.214.x.x
Trying 84.30.x.x....
Connected to 84.30.x.x.
Escape character is '^]'.
220 server.x.com ESMTP Postfix
Dat zou ERG mooi zijn. Alleen hoop ik dan wel dat het zo blijft. Ik kijk het eerst maar even aan voor ik mjin mailserver weer thuis zet...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:23

Sa1

TFHfony schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:04:
[...]

Dat zou ERG mooi zijn. Alleen hoop ik dan wel dat het zo blijft. Ik kijk het eerst maar even aan voor ik mjin mailserver weer thuis zet...
het niet open staan van poort 25 houdt niet direct in dat je je mailserver niet thuis kunt zetten? houdt alleen in dat je iets creatiever moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211676

Door dat mailserver gedoe ben ik maar overgegaan naar XS4All.... Werd er gek van en al die hobbybob oplossingen zag ik niet zitten. Alleen nog het modem terugsturen en hopen dat ie niet 'vermist' raakt....

imho = oplossing rollernet absoluut hobbybob, een provider staat het toe of staat het niet toe, als ik via een omweg iets moet instellen is het hobbybob 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 211676 op 13-10-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 12:23

Sa1

Anoniem: 211676 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:34:
Door dat mailserver gedoe ben ik maar overgegaan naar XS4All.... Werd er gek van en al die hobbybob oplossingen zag ik niet zitten. Alleen nog het modem terugsturen en hopen dat ie niet 'vermist' raakt....
offtopic:
dit is natuurlijk een compleet andere gesprekstof, maar dit heeft imo dus geowon met een stukje kennis te maken en is nooit een reden om bij een provider weg te gaan (op voorwaarde natuurlijk voor een particuliere lijn). een SMTP redirect service is gewoon gratis bij rollernet, werkt perfect en valt zeker niet onder hobbybob, maar nogmaals.. dit gaat nergens om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 07:48
Hoi,

Sinds twee dagen krijg ik met mijn WRT54Gv5 (DD-WRT v24SP1-micro) router geen IP adres meer. Met mijn PC direct aangesloten, krijg ik WEL een 84.24.x.x adres. Ik concludeer dat er iets verkeerd zit in de router...
Mijn CP-nummer staat onder hostname in de router, net als dynamic IP en de default settings). Een reset (30/30/30) biedt ook geen uitkomst. Het clonen van het MAC address lijkt ook niets toe te voegen.
Mijn apparatuur sluit ik als volgt aan: modem, router, pc. Volgens mij doe ik niks raars... Of toch wel?

Zit de migratie nog dwars, of hebben ze bij Ziggo een extra filtering toegepast? Hebben jullie ideeen wat ik nog kan proberen?

Dit topic (tot 15 pagina's terug) heb ik ook teruggelezen, maar niets relevants gevonden. Er werd enkel gesproken over DNS problemen, die opgelost konden worden met OpenDNS; alleen heb ik geen DNS problemen...

Omgeving Tilburg (voormalig @Home, nu Ziggo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik zou jouw pc aan het modem en de WAN poort van de router koppelen en dan met WireShark sniffen wat er gebeurt. Vergeet niet een vast IP-adres (maakt niet uit wat) aan je eigen NIC toe te kennen, anders krijgt hij er een van het modem en krijgt de router sowieso niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

mijn server staat bij mij thuis, waar ik ziggo heb(ik kom van @home, waar die dus wel dicht was), en ik kan dus vanaf tweakdsl via telnet gewoon verbinding maken op poort 25. Lijkt mij dat die poort openstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekkere Kwal schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 10:44:
[...]
Modem op standby toevallig? Welke lampjes branden op je modem?
Dat is het vreemde, als ik geen internet heb en ga kijken, branden alle lampjes.
Soms knippert "Link" (oranje lampje), maar dat betekent toch verder niets??

Verder brandt alles, al paar x gecheckt. Weet niet 100% zeker of "Tel 1" ook brandt, zal dat een keer bekijken indien ik geen kiestoon heb. Maar goed, het betekent wel dat het niet aan mijn router ligt.

Gisteren ook weer enorm veel problemen, ook een keer weer 192.168.100.2 als IP-adres. Superirritant is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 23:45

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik heb idee dat een heleboel mailtjes niet meer aankomen op m'n @home adres. Ik heb gekeken bij de Spam instellingen bij @home en ik zie dat hij deze zelf naar Gemiddeld heeft gezet. Even veranderd naar Zeer licht, kijken of dat helpt.

Staat er ook leuk bij:
Hoe zwaarder je spamfilter, hoe kleiner de kans dat je spam binnenkrijgt. Het kan wel zijn dat gewone berichten ook vaker worden tegengehouden. Controleer daarom ook eens je spam-map.
Leuk, waar vind ik die? In m'n @home webmail zie ik het niet staan. Staat die map ergens anders?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 17:06:
[...]

Dat is het vreemde, als ik geen internet heb en ga kijken, branden alle lampjes.
Soms knippert "Link" (oranje lampje), maar dat betekent toch verder niets??

Verder brandt alles, al paar x gecheckt. Weet niet 100% zeker of "Tel 1" ook brandt, zal dat een keer bekijken indien ik geen kiestoon heb. Maar goed, het betekent wel dat het niet aan mijn router ligt.

Gisteren ook weer enorm veel problemen, ook een keer weer 192.168.100.2 als IP-adres. Superirritant is dat.
Lampje Tel 1 knippert als ik ook geen internet heb... Wat kan dat betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
Lekkere Kwal schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:36:
Ik zou jouw pc aan het modem en de WAN poort van de router koppelen en dan met WireShark sniffen wat er gebeurt. Vergeet niet een vast IP-adres (maakt niet uit wat) aan je eigen NIC toe te kennen, anders krijgt hij er een van het modem en krijgt de router sowieso niks ;)
Dank je Lekkere Kwal! Toch word ik met WireShark niet veel wijzer. Wat ik nu wel weet is dat een el-cheapo routertje van >5jr het wel doet (BR6104K). Zou ik nog een keer draadloos op Internet kunnen met mijn WRT54G, of kan het zijn dat de router functie is overleden. De switch, DHCP, etc werken wel gewoon... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

GiLMORE80 schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:21:
Sinds twee dagen krijg ik met mijn WRT54Gv5 (DD-WRT v24SP1-micro) router geen IP adres meer. Met mijn PC direct aangesloten, krijg ik WEL een 84.24.x.x adres. Ik concludeer dat er iets verkeerd zit in de router...
ik heb hetzelfde gehad na een blikseminslag. Routertje werkt prima(wlan, lan), krijgt alleen geen ip meer op zijn WAN. Ook dagen naar gezocht, toen een andere geprobeerd, en het werkte meteen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

-ET-

Phone Home

Ik had gisteren zowaar een goede ervaring met de Ziggo helpdesk.
Digitale TV op zolder deed het niet kreeg een E30 error melding. Nu zou dat redelijk snel weg moeten gaan. Echter na 48 uur stond het er nog steeds. Kaartje beneden in de decoder gedaan, waarin een ander kaartje wel werkt, ook dezelfde melding. Ziggo gebelt, binnen 5 minuten een medewerker aan de lijn. Nogmaals het kaart nummer doorgeven. Hij het een en ander geprobeerd (kanalen opnieuw pushen) en het werkte. Dus binnen 10 minuten probleem opgelost. Ik zeg hulde voor die Helpdesk medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

GiLMORE80 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 06:54:
[...]

Dank je Lekkere Kwal! Toch word ik met WireShark niet veel wijzer. Wat ik nu wel weet is dat een el-cheapo routertje van >5jr het wel doet (BR6104K). Zou ik nog een keer draadloos op Internet kunnen met mijn WRT54G, of kan het zijn dat de router functie is overleden. De switch, DHCP, etc werken wel gewoon... 8)
Dat DHCP op de WAN interface niet werkt hoeft niet te betekenen dat er iets daadwerkelijks kapot is. Kan je een reset naar factory defaults proberen, dan een flash naar de nieuwste DD-WRT en het weer proberen? Dus niet met een pc erachter maar kijken via de interface of de WAN interface een IP krijgt en zo ja of dan inet functionaliteit werkt vanaf de router (ping naar tweakers.net bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geweldig, op de storingspagina staat nu dat voor internet, telefoon en televisie voor onbepaalde tijd storingen zijn op mijn adres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:29:
Geweldig, op de storingspagina staat nu dat voor internet, telefoon en televisie voor onbepaalde tijd storingen zijn op mijn adres...
Hoe post je dan hier ?:P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 14:00
Ik wacht nu al 4 weken op mijn aansluiting en ik heb zojuist voor de honderdste keer gebeld ofzo. Maar nu vertelde ze mij dat ik een 12e of 13e type klant ben :S Maar er kon niet worden gezegt wat dit inhield en ook niet hoelang het nog duurt. Iemand hier die weet wat dat betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werken he, werken. :)

Zit nu thuis, gaat tot op heden goed... Het zal toch niet opgelost zijn? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225108

Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:14:
[...]

Werken he, werken. :)

Zit nu thuis, gaat tot op heden goed... Het zal toch niet opgelost zijn? :9~
Bij mij staat ook op alle diensten storing zonder een einddatum :/
Daarnet was het internet voor een paar uur gehalveerd ;(
Toch nog maar even wachten op de snelheidsverhoging :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225108 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:38:
[...]

Bij mij staat ook op alle diensten storing zonder een einddatum :/
Daarnet was het internet voor een paar uur gehalveerd ;(
Toch nog maar even wachten op de snelheidsverhoging :9
Heb hier wel 8mbit :)

Gaat vanavond wel aardig. Net 1 minuut geen i'net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 19:58
Anoniem: 88197 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:29:
Ik denk dat je die groepsstoring bedoeld. Die staat er bij iedereen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 12:39
Weer iets heel vaags met Ziggo. Ik kom van Wanadoo/Orange/Online. Op zich zou dit geen probleem moeten zijn en dat is het voor het grootste deel ook niet. Wel even OpenDNS in gebruik genomen, maar oke.
Gisteren wilde ik vanaf mijn online-account een mail versturen, maar dat ging even niet lukken vanaf smtp.online.nl. Vreemd! Ik heb een brief gekregen met de mededeling dat er veranderingen komen als er daadwerkelijk naar Ziggo wordt overgegaan, maar die mail heb ik nog niet ontvangen.
Ik maar even proberen met de casema-server et voila! Via smtp.casema.nl ging het versturen van mail wel. Nou, oke, maar ik denk dan logisch bezig te zijn om ook de pop3-server te veranderen in pop.casema.nl. Dat ging dus even niet werken. De werkende instellingen zijn nu:
pop3-server: pop.online.nl (ik denk nu overigens dat pop3.casema.nl wel zou kunnen werken 8)7 )
smtp: smtp.casema.nl
Raar maar waar. Leuk dat dit soort acties goed worden gecommuniceerd. Als je er de ballen verstand van hebt, dan hang je weer een tig-aantal minuten aan de lijn met de helpdesk en dan maar afwachten of ze met een juiste oplossing komen.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

De SMTP server hangt af van je lokatie, dus als je blijkbaar nu via het (oude) Casema netwerk gerouteerd wordt, moet je hun SMTP server gebruiken, want de SMTP server van Online is alleen voor klanten die via het Online netwerk gerouteerd worden (uiteindelijk alleen nog hun DSL klanten). (edit: stel je zou bij je vriendin ofzo zitten die via Xs4all internet, gebruik je daar smtp.xs4all.nl om je mail met jouw e-mailadres als afzender te versturen)

De POP(3) server is echter vanuit de hele wereld bereikbaar en hangt af bij wie je een account hebt (oftewel wat er achter het @ staat). Aangezien je (leid ik af uit je verhaal) een @wanadoo.nl/@orange.nl/@online.nl e-mailadres hebt, blijf je de POP server van Online gebruiken, totdat eventueel ooit die accounts verplaatst worden (wat ik niet verwacht).

[ Voor 11% gewijzigd door The Third Man op 15-10-2008 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-06 21:14
Ik ben zooooo pissig,
In augustus heb ik mijn internet abo. gedowngrade naar internet Z1 (het was hiervoor Z3)
Opeens krijg ik een factuur 01-09-2008 tot 01-10-2008 waarop staat dat ik gebruik heb gemaakt van internet Z3, terwijl ik in augustus (**-08-2008) al heb gedowngrade.
Dus ze verwachten dat ik €30 extra betaal ? graaaaaag hooorr :( even gemailt en nog steeds geen reactie. :X

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzler
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-04 21:08
Lekkere Kwal schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:32:
Aangezien je (leid ik af uit je verhaal) een @wanadoo.nl/@orange.nl/@online.nl e-mailadres hebt, blijf je de POP server van Online gebruiken, totdat eventueel ooit die accounts verplaatst worden (wat ik niet verwacht).
Op het Ziggo-gebruikersforum heeft een Ziggomedewerker hier het een en ander over verteld. Voor eind oktober zouden alle ex-Online(kabel)klanten helemaal over moeten zijn naar Ziggo. Vanaf dat moment moeten ze ook de POP3-server van Ziggo gaan gebruiken. De bestaande @online etc. adressen van deze klanten blijven nog tot (medio?) 2010 bruikbaar (mail wordt door Online doorgestuurd).
Hoe dit in de praktijk gaat werken zal moeten blijken. Vooralsnog moet ik nog gewoon mail ophalen bij pop.online.nl. Verzenden werkt zowel via smtp.casema.nl als smtp.ziggo.nl.
Overigens, als je de nameservers van Ziggo gebruikt, krijgt je voor smtp.online.nl dezelfde IP-adressen als voor smtp.casema.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ascathon schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 08:09:
[...]

Ik denk dat je die groepsstoring bedoeld. Die staat er bij iedereen bij.
Klopt, er staat een groepsstoring. Ook iets van voormalig @home-gebied.
Gign gisteren alweer een stuk beter (slechts 1x down gegaan), dus het zal wel eens beter kunnen gaan...

Krijg ik nog steeds 40e van ze en een teveel ontvangen decoder die ik terug heb gestuurd, is kwijt bij TNT 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:15

Meneer iCy

swarma

iCy schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 12:43:
[...]

Geld dat ook als je al een abbonement met digitale tv daarvoor hebt. En deze tijd is officieel 2 weken, tenminste was in de @home tijd zo met me eerste digitale kaart.

Heb dus 2 digitale ontvangers
3,5 week later na aansluiten van de decoder met kaart nog steeds alle zenders :P

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

iCy schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:13:
[...]

3,5 week later na aansluiten van de decoder met kaart nog steeds alle zenders :P
check, hiero vanaf begin september :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Laatst online: 28-06 21:14
Hier ook vanaf begin september :D

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:12
Oke, bedankt. Ik zal het ff doorgeven aan ZIGGO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

grizzler schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:36:
[...]

Op het Ziggo-gebruikersforum heeft een Ziggomedewerker hier het een en ander over verteld. Voor eind oktober zouden alle ex-Online(kabel)klanten helemaal over moeten zijn naar Ziggo. Vanaf dat moment moeten ze ook de POP3-server van Ziggo gaan gebruiken. De bestaande @online etc. adressen van deze klanten blijven nog tot (medio?) 2010 bruikbaar (mail wordt door Online doorgestuurd).
Nou je het zegt, dit had te maken met de koppeling met mailquota's en spamfilters. Dan wordt het inderdaad pop.ziggo.nl (of mail.ziggo.nl).
Hoe dit in de praktijk gaat werken zal moeten blijken. Vooralsnog moet ik nog gewoon mail ophalen bij pop.online.nl. Verzenden werkt zowel via smtp.casema.nl als smtp.ziggo.nl.
Overigens, als je de nameservers van Ziggo gebruikt, krijgt je voor smtp.online.nl dezelfde IP-adressen als voor smtp.casema.nl.
Ach ja dat werkt ook... Mooi is het niet want er zullen zat mensen zijn met OpenDNS... Maar goed die zullen dan ook van smtp server kunnen switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
xminator schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:50:
Oke, bedankt. Ik zal het ff doorgeven aan ZIGGO.
Ziggo kan de kaarten niet afsluiten, de chip op de kaart zorgt ervoor dat de kanalen blijven doorkomen. De chip zorgt er namelijk voor dat je twee weken gratis kan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

StephanL schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:32:
[...]

Ziggo kan de kaarten niet afsluiten, de chip op de kaart zorgt ervoor dat de kanalen blijven doorkomen. De chip zorgt er namelijk voor dat je twee weken gratis kan kijken
Dat betekend dus de mensen die nu al langer dan 2 weken naar de extra kanalen kunnen kijken kunnen het net zolang totdat ze zelf actie ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

De chip heeft een 'grace period' van normaal gesproken 2 weken, waarna hij praktisch niks meer laat zien (E19 preview periode verlopen), ténzij hij vanuit het netwerk te horen krijgt dat zijn nummer bepaalde zenders wel mag zien.

Óf Ziggo heeft per ongeluk de chips gemeld dat ze alles mogen zien, óf de chips hebben een langere grace period.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Lekkere Kwal schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:52:
Óf Ziggo heeft per ongeluk de chips gemeld dat ze alles mogen zien, óf de chips hebben een langere grace period.
3,5 week is wel erg lange grace tijd, maar ik hoop uiteraard optie 1 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 21:53
Vraagje:

Ik heb reeds sinds juli een 2e decoder en smartcard, maar nog nooit de aanmeldkaart opgestuurd.
Tot op heden (dus nu alweer 3,5 maand) ontvang ik alle zenders (inc film 1/sport etc), maar zie ik hier niets van op mijn rekening. Dit is eigenlijk ook niet de bedoeling. Ik wil geen extra pakketten, alleen maar standaard digitaal.

Wat te doen? Is het mogelijk dat Ziggo mij alsnog een rekening stuurt? Kan ik ergens online die kaart gewoon netjes aanmelden? Heb al gezocht op de website maar geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:12:
[...]
Dat DHCP op de WAN interface niet werkt hoeft niet te betekenen dat er iets daadwerkelijks kapot is. Kan je een reset naar factory defaults proberen, dan een flash naar de nieuwste DD-WRT en het weer proberen? Dus niet met een pc erachter maar kijken via de interface of de WAN interface een IP krijgt en zo ja of dan inet functionaliteit werkt vanaf de router (ping naar tweakers.net bijv.).
Inmiddels lag er een WRT54GL langs me in cellofaan om die uit te proberen. Na een zoveelste reset van mijn huidige router (WRT54G) naar factory defaults, het aanpassen van de hostname, (en voor de zekerheid) het MAC address gecloned te hebben, krijg ik nu wel een WAN IP (84.24.x.x). De pas gekochte router kon dus ongeopend terug naar de winkel gebracht worden.

Als je het aan mij vraagt, ligt het aan de veranderingen die Ziggo heeft aangebracht icm de WRT54G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
Mijulio schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 09:50:
Vraagje:

Ik heb reeds sinds juli een 2e decoder en smartcard, maar nog nooit de aanmeldkaart opgestuurd.
Tot op heden (dus nu alweer 3,5 maand) ontvang ik alle zenders (inc film 1/sport etc), maar zie ik hier niets van op mijn rekening. Dit is eigenlijk ook niet de bedoeling. Ik wil geen extra pakketten, alleen maar standaard digitaal.

Wat te doen? Is het mogelijk dat Ziggo mij alsnog een rekening stuurt? Kan ik ergens online die kaart gewoon netjes aanmelden? Heb al gezocht op de website maar geen oplossing gevonden.
Als je geen aanmeldkaart heeft opgestuurd, weten ze niet dat jij die kaart hebt. Sterker nog, ze weten niet eens dat de kaart met dat nummer, waarschijnlijk verstuurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnnyb20
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-02-2023
Dus zoals ik het zie kan Mijulio de smartcard gebruiken met alle zenders die eigenlijk betaald moeten worden? Zonder iets aan ziggo door te geven? Dat zou beter zijn. Als je een 2e digitale ontvanger haalt en je stuurt niets op dat je dan alle zenders krijg?
Dus niets opsturen want ze komen er toch niet achter of zit ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Laatst online: 27-06 21:53
johnnyb20 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 11:16:
Dus zoals ik het zie kan Mijulio de smartcard gebruiken met alle zenders die eigenlijk betaald moeten worden? Zonder iets aan ziggo door te geven? Dat zou beter zijn. Als je een 2e digitale ontvanger haalt en je stuurt niets op dat je dan alle zenders krijg?
Dus niets opsturen want ze komen er toch niet achter of zit ik nu verkeerd?
Zoals je het nu omschrijft klopt het precies met mijn situatie.
Of het legaal is...misschien toch maar eens de klantenservice bellen/mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Mijulio schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:12:
[...]

Zoals je het nu omschrijft klopt het precies met mijn situatie.
Of het legaal is...misschien toch maar eens de klantenservice bellen/mailen
Of het legaal is of niet, je hacked zelf het kaartje niet dus het lijkt mij gewoon legaal. Als je een laptop koopt voor 10 euro via een webshop, de webshop levert hem netjes dan ben jij niet illegaal bezig als je de laptop houdt, maar of het netjes is is de volgende vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

3 weken geleden alweer een overstap aangevraagd.

2 weken langs niets gehoord, daarna zelf maar eens gebeld.

De overstap is vanaf 17 oktober actief en daarvoor moet ik het installatiepakket nog ontvangen, dus ze hebben nog 2 dagen. Ik heb helaas nog niets gezien. Gaat weer erg lekker dit. Tjongejonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160322

Kan iemand mij vertellen als ik ga verhuizen of ik dan mijn internet en cai (tv) abonnement kan laten overzetten naar de nieuwe bewoners.

Ik had/heb @home nu dus Ziggo..

De website is hier niet duidelijk over, verder gisteren e5,20 via een prepaid verkwanselt om 4 minuten in de wacht te hangen bij de Ziggo klantenservice.. Beltegoed was op dus ben nog steeds niks wijzer..

Heeft iemand op dit forum hier meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:29
Anoniem: 160322 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:28:
Kan iemand mij vertellen als ik ga verhuizen of ik dan mijn internet en cai (tv) abonnement kan laten overzetten naar de nieuwe bewoners.

Niet doen, gewoon opzeggen en nieuwe bewoner laten aanvragen, je hebt nu toch een opzegtermijn van een maand. Volgens mij is het niet mogelijk omdat de nieuwe bewoners eigen klantnummer moeten krijgen i.v.m. facturatie en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 23-06 11:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anoniem: 160322 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:28:

De website is hier niet duidelijk over, verder gisteren e5,20 via een prepaid verkwanselt om 4 minuten in de wacht te hangen bij de Ziggo klantenservice.. Beltegoed was op dus ben nog steeds niks wijzer..

Heeft iemand op dit forum hier meer informatie over?
Het is voordeliger wanneer de nieuwe bewoners het gewoon zelf aanvragen. Dan heb je vaak nog allerlei nieuwe klanten acties (2 maanden gratis).

Je kunt zelf kosteloos onder je abbonement uit wanneer je verhuist naar een ander gebied, dus dat hoeft ook het probleem niet zijn. (Hoe het precies zit wanneer je naar een Ziggo gebied verhuist weet ik niet, maar misschien is hierover iets op de site te vinden?)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 19:58
Ik weet het niet zeker maar mij lijkt het logisch dat jij je abonnement gewoon moet opzeggen. Met verhuizen heb je sowieso een geldige reden om het op te zeggen, ongeacht je contract. En de nieuwe bewoners moeten gewoon nieuw abonnement aanvragen, sowieso door alle procedures en rechtsgeldigheid...denk ik allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 18:17

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Euhj mensen,

Ik zit een beetje in een vreemde situatie, het volgende is namelijk het probleem:

Ongeveer 4/5 weken geleden kon ik voor het eerst inloggen op ''mijn Ziggo", nou toen voelde ik het het al aankomen... We werden eindelijk vanuit het oude @home netwerk overgezet naar het Ziggo netwerk.
We hadden al een Alles in 1 pakket aangevraagd dus we zouden de dubbele snelheid krijgen...
Dit was na ongeveer 1,5/2 weekjes dus ook inderdaad het geval ik had mooi strak een download snelheid van 8 mbit.

Echter na wat problemen te hebben gehad met telefonie ( deed het totaal niet meer ) .
Heeft mijn moeder contact op genomen met ziggo en gevraagd of ze dit konden oplossen.
Konden ze in eerste instantie niet , maar na het 3e belletje deed de telefonie het pardoes weer.

Maar daarna had ik dus weer de halve internet snelheid....
Heb ik laatst maar weer eens contact opgenomen met ziggo, en nu zeggen ze keihard dat ik nog moet wachten omdat wij nog niet zijn ''overgezet''.
Ja AMEHOELA! het heeft toch gewerkt? Volgens mij hebben ze gewoon onze aansluiting op het verkeerde profiel'etje gezet ... Maar tot nu toe wil geen enkele medewerker verder kijken dan te zeggen...

"Je bent nog niet overgezet..."

Is dit een herkenbaar probleem en wat moet ik hiermee?
:( :( ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
Nog maar eens, een helaas niet zo goede, ervaring.
Gisteren de mail gekregen van Ziggo waarin wordt verteld dat de mail over moet naar Ziggo. Geen probleem, even de smtp- en pop-server instellen, email van online naar ziggo en klaar is Kees. En dat was ook zo.
So far so good....
Enkele weken geleden al eens een poging gedaan in te loggen in MijnZigoo en dat zonder resultaat. Ik wacht wel even totdat alles over is. Ik dus vol goede moed eens kijken of ik nu eindelijk bij mijn facturen kan. :'(
Ik kan prima inloggen in de Ziggo-webmail. Wachtwoord is immers niet veranderd. Nu gebruik ik dat zelfde wachtwoord ook om in te loggen in mijnzigo, maar zonder resultaat.
Nu zou ik natuurlijk een nieuw wachtwoord kunnen aanmaken, maar daarvoor heb ik mijn klantnummer nodig en die heb ik nu juist niet. Het oude Casema klantnummer werkt niet en op brieven van Ziggo wordt dit nummer niet vermeld.

Jammer dat het allemaal zo moet lopen, maar ze zullen er vast wel een 'goede' reden voor hebben.

Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Spidey schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:49:
...
Nu zou ik natuurlijk een nieuw wachtwoord kunnen aanmaken, maar daarvoor heb ik mijn klantnummer nodig en die heb ik nu juist niet. Het oude Casema klantnummer werkt niet en op brieven van Ziggo wordt dit nummer niet vermeld.
...
Dit staat bij mij direct onder de adresgegevens op de ziggo-brieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
abcor2003 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:27:
[...]

Dit staat bij mij direct onder de adresgegevens op de ziggo-brieven
Mmmmm, als dat zo is (en dat zal wel als je dat zegt), dan ben ik wel erg kippig. Ga ik toch vanmiddag nog eens goed kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
Spidey schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:49:
Nog maar eens, een helaas niet zo goede, ervaring.
Gisteren de mail gekregen van Ziggo waarin wordt verteld dat de mail over moet naar Ziggo. Geen probleem, even de smtp- en pop-server instellen, email van online naar ziggo en klaar is Kees. En dat was ook zo.
So far so good....
Enkele weken geleden al eens een poging gedaan in te loggen in MijnZigoo en dat zonder resultaat. Ik wacht wel even totdat alles over is. Ik dus vol goede moed eens kijken of ik nu eindelijk bij mijn facturen kan. :'(
Ik kan prima inloggen in de Ziggo-webmail. Wachtwoord is immers niet veranderd. Nu gebruik ik dat zelfde wachtwoord ook om in te loggen in mijnzigo, maar zonder resultaat.

Jammer dat het allemaal zo moet lopen, maar ze zullen er vast wel een 'goede' reden voor hebben.
Klantnummer staat ook op je bankafschrift. Je inlognaam voor Mijn Ziggo staat los van je e-mail adressen en wachtwoord wat je daar gebruikt. Als eerste moet je dus zeker zijn dat je al een inlognaam hebt. Ten tweede dat het wachtwoord dus klopt. Heb je je nog niet geregistreerd, druk je rechts bij het inloggen, op mijn ziggo, op Registreren. Wachtwoord kan je altijd wijzigen, door links onder te drukken, bij het inloggen, op wachtwoord vergeten link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spidey
StephanL schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:08:
[...]

Klantnummer staat ook op je bankafschrift. Je inlognaam voor Mijn Ziggo staat los van je e-mail adressen en wachtwoord wat je daar gebruikt. Als eerste moet je dus zeker zijn dat je al een inlognaam hebt. Ten tweede dat het wachtwoord dus klopt. Heb je je nog niet geregistreerd, druk je rechts bij het inloggen, op mijn ziggo, op Registreren. Wachtwoord kan je altijd wijzigen, door links onder te drukken, bij het inloggen, op wachtwoord vergeten link
Het wachtwoord wijzigen was ik mij van bewust, maar op de afschriften even het klantnummer checken is inderdaad een goede. Niet aan gedacht.

edit:
Stupido! Klantnummer van afschrift (digitaal natuurlijk).
Wachtwoordje veranderen en als een zonnetje.

[ Voor 7% gewijzigd door Spidey op 17-10-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ok, wie heeft Ziggo in de brand gestoken :o

http://www.rtvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=89248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-06 12:31

BertV

Handgemaakt

Ik dacht hetzelfde, maar dat zou niet constructief zijn. ;) FIKKO... :+

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 14:00
Aargghhh ik krijg na 4 weken te horen (door zelf maar eens te bellen) dat ze geen rekening nummer van mij hebben en dat mijn aanvraag was geblokkeerd!!!

Nu maar weer 7 dagen wachten...

[ Voor 9% gewijzigd door GrooV op 17-10-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zowaar al 2,5 uur internet zonder reset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

EquiNox schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:58:
3 weken geleden alweer een overstap aangevraagd.

2 weken langs niets gehoord, daarna zelf maar eens gebeld.

De overstap is vanaf 17 oktober actief en daarvoor moet ik het installatiepakket nog ontvangen, dus ze hebben nog 2 dagen. Ik heb helaas nog niets gezien. Gaat weer erg lekker dit. Tjongejonge.
Goh, morgen gaat mijn 'nieuwe' Ziggo alles-in-1 Plus in en raad eens...

Nog steeds geen modem en decoder binnen, wordt wel erg krapjes qua tijd zo. Zeker opgefikt in Zwolle? :X ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Ik kom er net achter dat mijn e-mail-forwarding op mijn Casema-e-mailadres naar een e-mailadres op mijn eigen domein regelmatig niet (meer) werkt. Mensen die mij proberen te bereiken, krijgen de volgende foutmelding in het retour-ontvangen bericht:

Your message cannot be delivered to the following recipients:

Recipient address: <e-mailadres van eigen domain>
Original address: <Casema-e-mailadrres>
Reason: Illegal host/domain name found

Uit de berichten van mensen die mij probeerden te bereiken, kan ik opmaken dat dit sinds ongeveer twee weken optreedt. Ik weet niet of dit probleem alleen optreedt als een Casema-abonnee mij een mail verstuurd, of ook bij andere providers.

Ik heb voorlopig de mail-forwarding op mijn Casema-mailadres maar verwijderd om er in ieder geval zeker van te zijn dat ik alle e-mails ontvang. En ik heb een vraag (klacht) aan Ziggo (Casema) gesteld.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en/of herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Mijulio:
Ziggo gaat je niet berekenen voor deze periode. Wel is het zo dat nu ieder moment je smartcard een E16/19 of E30 kan geven. Dan moet ie geactiveerd worden door de Klantenservice (als je alleen basispakket wilt kost je dit idd niets per maand) en daar gaan paar daagjes overheen, meestal 1 of 2. Dus als je dat risico niet wil lopen: aanmelden. Maakt dat je niet uit en kijk je liever alle pakketten: lekker laten gaan.

@JohnnyB20:
Nee, Mijulio heeft gewoon geluk. Meeste kaartjes verliezen na 10 tot 14 dagen de previewperiode en moeten dan geactiveerd worden.

@GILMORE80:
Die WRT54G series later dan v5 en de WRT54GS series hebben vaker DHCP problemen. Zijn al nieuwe firmwares voor uitgekomen, maar lost t vaak niet op. Je bent een tweaker, gebruik de DD-WRT firmware (dd-wrt.org) en stel die netjes in. Probleem opgelost. Zo niet? Laat m ééns per 24u rebooten (rond 4u snachts ben je niet online, of wel?). Probleem opgelost. Dit ligt echt niet aan Ziggo, zij maken gewoon gebruik van DHCP.

@jpbindels:
De algemene voorwaarden laten naamswijziging niet toe behalve bij overlijden en scheiden (en evt andere uitzonderingen). Verhuis je eigen account, of als je buiten ziggo gebied gaat wonen, zeg t op. De nieuwe bewoner moet zelf aanvragen.

@Ascathon:
Verhuizen is geen geldige reden om op te zeggen, tenzij je buiten levergebied gaat wonen. En daarboven: tenzij je een actie hebt mee hebt gedaan waarbij je aan een jaar vast zit, heb je n maandcontract dus maakt t ook niet echt uit. (Slechts één actie heeft dit, bij mijn weten, dat was Digitale Decoder voor 40 euro).

@dreameater:
Home gebied wordt stapsgewijs over gezet. Verwachting is ergens in november. Give it a few weeks.

@EquiNox:
Pakketten worden altijd vlak voor ingang abbo verstuurd. Dit om annuleren of wijzigen van bestelling makkelijker te maken.

Hoop wat twijfels weg te hebben genomen. Dit zijn de juiste antwoorden van de quiz! ;)

Mvg.
noes

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88453

noes schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:02:
@Ascathon:
Verhuizen is geen geldige reden om op te zeggen, tenzij je buiten levergebied gaat wonen. En daarboven: tenzij je een actie hebt mee hebt gedaan waarbij je aan een jaar vast zit, heb je n maandcontract dus maakt t ook niet echt uit. (Slechts één actie heeft dit, bij mijn weten, dat was Digitale Decoder voor 40 euro).
Je antwoorden kloppen, behalve de bovenstaande.
Alle abonnementen zijn per maand opzegbaar, actie of geen actie.
Je kunt zelfs het Digitale Totaal pakket opzeggen, (actie: eerste 2 maanden gratis) zodat je 2 maanden gratis kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Klopt het dat Ziggo een datalimiet heeft? want ik ben ZIggo klant en hoorde net van eendownload limiet of iets dergelijks? IK download zelf erg veel dus wel handig als ik dat zou weten. Kan op ZIggo weinig vinden hierover... wat houdt dit precies in als dit klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-06 14:29
noes schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:02:
Dit ligt echt niet aan Ziggo, zij maken gewoon gebruik van DHCP.
Dat ze DHCP gebruiken zegt natuurlijk niks, dan kunnen er alsnog dingen fout gaan. Verkeerde instelling, fout in de DHCP software, bewust bepaalde router geen leases afgeven (sorry, klinkt negatief, maar dat doen ze wel gewoon voor DVB/Digitale TV, dus zou me niks verbazen), etc.
Ik draai zelf DD-WRT v24 SP1 op een WRT54G v1.1 en had een tijdje terug ook ineens DNS-problemen. Kreeg van Ziggo maar een lease van een uur en na het uur wou die de lease niet automatisch verlengen. Pas na veel gepruts (Vendor-class naar MSFT 5.0 veranderd en mijn min-of-meer vaste IP als request IP ingevoerd) kreeg ik weer een lease voor gewoon 7 dagen.
Klopt het dat Ziggo een datalimiet heeft? want ik ben ZIggo klant en hoorde net van eendownload limiet of iets dergelijks?
Ja, nee en half. Ziggo heeft voor je gewone internet abbo geen vaste limiet, maar wel een FUP. Dus als je heel heel heel veel download (500GB+) kun je eventueel een bericht van ze krijgen.
De News-server van Ziggo heeft wel een limiet en die is volgens mij weer afhankelijk van je abbo. Volgens mij staat dat wel in een thread op het ziggo-gebruikers.nl forum.

[ Voor 23% gewijzigd door Klaus_1250 op 17-10-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
ThePupD schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:39:
Klopt het dat Ziggo een datalimiet heeft? want ik ben ZIggo klant en hoorde net van eendownload limiet of iets dergelijks? IK download zelf erg veel dus wel handig als ik dat zou weten. Kan op ZIggo weinig vinden hierover... wat houdt dit precies in als dit klopt
Dat heeft alleen betrekking tot de news servers van Ziggo, afhankelijk van je abonnement heb je een bepaald downloadlimiet. Volgens mij is het verder net als bij andere providers een fair use policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nog een Ziggo-gebruiker hier, voormalig @Home. Nooit problemen gehad, maar momenteel is de verbinding zo onstabiel dat online gamen er niet in zit. Pingen naar verschillende sites geeft een 10% tot 15% packet loss. Omgeving Deventer.

Modem en router zijn gereset, alle computers in 't huis hebben er last van. Wired of draadloos, alles hetzelfde probleem. En natuurlijk was de helpdesk om 22.10 al gesloten :|

Aldus 1 ervaring... 'k zal er niks aan kunnen doen, toch even delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik wacht nog maar even tot ik naar Ziggo overstap, lees en huiver (van www.nu.nl):
Nog altijd problemen bij Ziggo
Uitgegeven: 17 oktober 2008 20:25
Laatst gewijzigd: 18 oktober 2008 00:01

AMSTERDAM - Een half jaar na de fusie van Casema, Athome en Multikabel heeft kabelbedrijf Ziggo nog altijd last van kinderziekten.
ANP

Dat meldt RTV Utrecht vrijdag.

Afgelopen zomer beloofde Ziggo beterschap, maar nog altijd krijgt het bedrijf te maken met veel klachten. Vooral in de regio Utrecht zou de ellende groot zijn: mensen kunnen niet bellen, niet internetten en de helpdesk is vaak slecht bereikbaar. Wachttijden kunnen oplopen tot 20 minuten.

Storing

Ziggo zegt last te hebben gehad van een storing. Vorige week werden daardoor zo'n vierhonderdduizend gebruikers getroffen. Een woordvoerder van de internetprovider, Gradus Vos, zegt dat er 'bikkelhard gewerkt wordt aan oplossingen'. "Ik weet dat gebruikers daar weinig aan hebben, want die ondervinden gewoon problemen, maar meer dan bikkelhard werken kunnen wij ook niet."

Over de oorzaak van de voortdurende haperingen is Vos kort. "Wat we gezien hebben is dat de problemen die we vier maanden geleden hebben aangepakt, minder zijn geworden, terwijl aan de andere kant nieuwe problemen boven water zijn gekomen."

Wanneer de problemen definitief verholpen zijn, kon Vos niet zeggen.
kinderziekten... yeah right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:00
Heeft iemand ook gemerkt dat mail.home.nl op poort 25 sinds rond gisteravond eruit ligt?

Edit: verder werkt smtp.ziggo.nl ook niet, vreemd...

[ Voor 24% gewijzigd door NTAuthority op 18-10-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue-eagle schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:26:
Nog een Ziggo-gebruiker hier, voormalig @Home. Nooit problemen gehad, maar momenteel is de verbinding zo onstabiel dat online gamen er niet in zit. Pingen naar verschillende sites geeft een 10% tot 15% packet loss. Omgeving Deventer.

Modem en router zijn gereset, alle computers in 't huis hebben er last van. Wired of draadloos, alles hetzelfde probleem. En natuurlijk was de helpdesk om 22.10 al gesloten :|

Hier ongeveer net zo. Ook eerder tevreden @Home, maar met sicko is het niet veel beter geworden. Er waren avonden dat elke 5 minuten internet er uit vloog en hele avond dan geen telefoon. Na 3x resetten ben je er dan ook wel flauw van...

Nu gaat het wel weer. Ik ben dan over op Ziggo volgens het wijzigingsoverzicht... Wel staan er 2 smartcards op, terwijl ik al 2 of 3x heb gemaild dat ik er maar 1 heb! Die 2e hebben zij mij dubbel gestuurd, deze heb ik teruggestuurd en nu is deze kwijt bij TNT 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-06 21:10

Sr_Ogel

Klop klop klop

We zijn hier nu een tijdje over gezet van @home --> ziggo en tot nu toe nog geen klachten van technische aard. ('s-Heerenbroek - omgeving Zwolle) ook de snelheid van 8000 kbit wordt gehaald.
Moesten alleen even een belletje doen om de administratieve kant in orde te maken, maar we waren ook wel een beetje lastig met naam en rekeningnummer wijzigingen en pakket onderdelen verdeeld over twee verschillende klantnummers.
Zolang er vrijdag niks verloren is gegaan (bij de explosie bij ziggo in Zwolle) werkt hier alles zoals het hoort.

[ Voor 6% gewijzigd door Sr_Ogel op 18-10-2008 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Van Casema/Wanadoo naar Orange gegaan en tegenwoordig Ziggo.

Enige vervelende is dat ik nu ipv webmail.orange.nl gebruik moet maken van email.ziggo.nl en mijn oude @wanadoo.nl email adres dus kwijtben :(

Verder: verbinding is stabiel, niks geen problemen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Spyder:
Het klopt wat je zegt, je kan alle abbo's opzeggen, ook als je meedoet aan een actie. Er zijn echter acties waarbij je tekent voor een jaar. Dat is/was bij de actie dat je voor 40€ een decoder kon bestellen. Normale prijs is 128€. Voor ik weet is dat ook de enige actie waarbij dit contract zit.

@Klaus_1250:
Specifiek een merk uitsluiten, waarom zouden ze?
(sorry, klinkt negatief, maar dat doen ze wel gewoon voor DVB/Digitale TV, dus zou me niks verbazen)
Of je bedoelt Video On Demand (VOD) of je bedoelt nonsense. Alleen VOD is namelijk IP based, normaal digitale TV is op basis van DVB-C. En VOD decoders (Cisco Explorer) zijn tegelijk EuroDocsis modems, dus ja, die werken wel op IP en kunnen idd worden uitgesloten (als je geen VOD abbo hebt, maar wel een Cisco Explorer).

En verkeerde instelling / fout in software? Tja, denk je niet dat ze daar professionals voor hebben? Soms, als een DHCP pool vol zit, wordt tijdelijk de lease tijd verkort naar 1uur. Het zal tweakers verbazen, maar zoveel mensen hebben maar heel kort hun pc aan per dag en dus eigenlijk ook maar heel kort een IPtje nodig. Echter die pool wordt dan meestal overnight aangevuld. (pools gaan per wijk/zone, dit doet de CMTS). En DHCP heeft nou eenmaal als groot nadeel dat veel routers er door over de *** gaan.

En mocht je problemen houden: Inloggen op je router (192.168.1.1), tabje Administration, subtabje Keep Alive, Schedule Reboot. Zet m op eens per 24u, ergens snachts als je slaapt ofzo.

@ThePupD:
Zoals Klaus al zei: geen datalimiet voor internet, wel voor de aanvullende dienst nieuwsgroepen. En met geen datalimiet bedoel ik ook geen datalimiet, je hoeft echt geen belletje of brief te verwachten als je 24/7 je verbinding helemaal voltrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
noes schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:40:
@Klaus_1250:
Specifiek een merk uitsluiten, waarom zouden ze?
Omdat ze dit bij Digitale TV ook doen, en het zou me niks verbazen als ze het ook bij Internet ook zouden doen, om bv hun eigen apparatuur meer te verkopen.
Of je bedoelt Video On Demand (VOD) of je bedoelt nonsense. Alleen VOD is namelijk IP based, normaal digitale TV is op basis van DVB-C.
VOD heeft er niks mee te maken.Je zegt het zelf al; op basis van DVB-C. Ziggo Kabel TV voldoet NIET aan de DVB-C specs, met als specifiek doel niet Ziggo apparatuur van de kabel te houden. Genoeg threads over op de diverse fora die over digitale kabel tv gaan. Inkoppertjes; De NIT's worden niet volgens de DVB-specs, zodat apparatuur die zich aan de specs houdt, niet out-of-the-box kan werken. Tegenwerken en binnenkort blokkeren van de Alphacrypt, onder het mom dat ze illegaal zouden zijn. Terwijl de Alphacrypt zo legaal is als maar zijn kan. Als het om Digitale TV gaat is Ziggo het schoolvoorbeeld van hoe een dominante marktpartij/(semi-)monopolist zich misdraagt.
En verkeerde instelling / fout in software? Tja, denk je niet dat ze daar professionals voor hebben?
Zo professional is Ziggo niet Opnieuw, genoeg threads en ervaringen van mensen op de diverse fora. Simpel voorbeeldje; ooit het bericht gezien dat de Ziggo mail-server eruit gooit als ze denken dat iets spam is? Buiten dat degene geen engels beheerst, weet ie blijkbaar ook niet wat SMTP response codes zijn. Niet echt professioneel en het schept ook weinig vertrouwen in het spamfilter.

Maar, als ik het zo lees werk je voor Ziggo. Dan zou je dit toch allemaal moeten weten aangezien Ziggo mensen in dienst heeft om de fora af te struinen, op zoek naar problemen die mensen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 00:50
Blue-eagle schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:26:

Ook ik woon in Deventer en de zelfde problemen hier ; Ping is ook ontiegelijk hoog! ; tijdens online gamen ( cod4 ) is mijn ping niet lager dan 100 gemiddeld zit ik wel aan de 150 .. en dan soms met uitschieters van 300- 400 voor een paar seconden .. Zijn vele uit Deventer die de zelfde problemen hebben ( http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=13853 ) en nog wel meer topics van gebruikers van ziggo uit Deventer met dezelfde storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat er spoedig een snelheidsverhoging in zit voor de alles in 1 pakketten. Daarnaast zal de Z3I naar 30mbit gaan.

Als het mee zit zal dit ergens in November/december worden doorgevoerd.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Snelheid verhogen is leuk, maar ik heb niet zoveel bandbreedte nodig. Ik wil gewoon een stabiele verbinding zoals @Home mij die jaren lang heeft kunnen leveren. 50% Loss bij pingen naar random buitenlandse websites. En tijdens online gamen (WoW) vlieg ik er de hele tijd uit na nog geen minuut ingame te zijn geweest.

Ik heb er 200 Euro per maand voor over om maar 2 mbit te halen, als het maar stabiel is. Dit is gewoonweg belachelijk. Onkunde vermoed ik, maarja.. da's makkelijk zeggen op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 13-06 11:35
Workaholic schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:00:
Uit betrouwbare bronnen heb ik vernomen dat er spoedig een snelheidsverhoging in zit voor de alles in 1 pakketten. Daarnaast zal de Z3I naar 30mbit gaan.

Dat hoeft voor mij niet zo nodig als dat nóg meer wegvallende verbindingen met zich meebrengt.... Laatste tijd is 't hier in Maastricht bij vlagen dramatisch. Valt de verbinding weg, duurt een kwartier of langer en is dan ineens weer online.... Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Workaholic schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:00:

Extra downloadsnelheid hoef ik niet, laat Ziggo de upload eens verhogen, al is het maar een paar Mbit.
Trek vaak genoeg de 180kBps die ik nu heb vol...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

@Klaus_1250:
DVB-C met IrDeto2 beveiliging. Ik weet niet in hoeverre Alphacrypts aan dat laatste voldoen.

Maar om eerlijk te zijn snap ik je posts niet helemaal? Wil je klagen, of wil je een oplossing? Voor oplossingen heb ik je al een aantal mogelijkheden gegeven. Mijn voorstel is te kijken naar oplossingen van problemen, niet te gaan discussieren. Daarvoor post ik op dit forum.

Oh en nee, ik werk niet voor Ziggo, noch voor een door Ziggo ingeschakeld bedrijf, leverancier, afnemer of wat dan ook. Ik werk voor een internationale leverancier van (militaire) GPS en sattelietcommunicatie.

Is t al gelukt met je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
noes schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:57:
@Klaus_1250:
DVB-C met IrDeto2 beveiliging. Ik weet niet in hoeverre Alphacrypts aan dat laatste voldoen.
100% Er is helemaal geen probleem met de Alphacrypts, technisch gezien. Het probleem is dat Ziggo ze niet wil, omdat mensen dan hun eigen media-centers en STB's kunnen bouwen en aanschaffen en dat ze gewoon de ingebouwde DVB-C tuner in hun flatscreen kunnen gebruiken. Maar, dit is uitgebreidt besproken op diverse andere fora (http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=11272) en om dat hier te herhalen is offtopic.

[ Voor 4% gewijzigd door Klaus_1250 op 18-10-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:41

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar op dit moment is de verbinding zeer slecht. Veel sites niet bereikbaar of erg traag. Anderen gaan wel weer OK. Routing problemen?

Omgeving Breda, Oud Casema gebied...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-06 22:42

SECURITEH

Man of legend.

Een van de monteurs zou je denken, ik heb niemand weg zien rennen toen de brand uit brak (ik werk in het gebouw direct tegen over dat Ziggo gebouw :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Laatst online: 11-06 12:52
Ik heb problemen met xbox live. Kom sinds 20.00 uur er niet of nauwelijks meer op. Ping www.xbox.com of .nl geen resultaat. Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:27
Ja mensen, het is weer vette shit hoor vanavond. Postcode 1261. Pingen naar 195.121.1.34, de DNS-server van Planet, levert met mijn Ziggo lijntje gewoon 40 procent packetloss op! Zwaar kut, gaat dit weer een weekend duren?

Las van de week wat Ziggo eigenlijk betekent.... Zo, Ik Ga Gauw Overstappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 13:40
TFHfony schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:55:
Hmmm, ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar op dit moment is de verbinding zeer slecht. Veel sites niet bereikbaar of erg traag. Anderen gaan wel weer OK. Routing problemen?

Omgeving Breda, Oud Casema gebied...
Heb hier vergelijkbare problemen. Kan niet eens de ziggo pagina laden :+ .
Postcode 3816 (Amersfoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-06 07:47

sjaak

un giorno credi

Utrecht is ook erg slecht, het is niet vooruit te branden. Al gaat t.net wel vrij rap, news is erg traag en de ziggo site is errrrrg traag.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het aub netjes. Afreageren op de ISP vanwege je eigen specifieke problemen is not done.
Dit heeft geen discussiewaarde en lokt louter boze reacties uit.

Inhoudelijke reacties/ervaringen zien we natuurlijk graag.