@Spyder:
Het klopt wat je zegt, je kan alle abbo's opzeggen, ook als je meedoet aan een actie. Er zijn echter acties waarbij je tekent voor een jaar. Dat is/was bij de actie dat je voor 40€ een decoder kon bestellen. Normale prijs is 128€. Voor ik weet is dat ook de enige actie waarbij dit contract zit.
@Klaus_1250:
Specifiek een merk uitsluiten, waarom zouden ze?
(sorry, klinkt negatief, maar dat doen ze wel gewoon voor DVB/Digitale TV, dus zou me niks verbazen)
Of je bedoelt Video On Demand (VOD) of je bedoelt nonsense. Alleen VOD is namelijk IP based, normaal digitale TV is op basis van
DVB-C. En VOD decoders (Cisco Explorer) zijn tegelijk EuroDocsis modems, dus ja, die werken wel op IP en kunnen idd worden uitgesloten (als je geen VOD abbo hebt, maar wel een Cisco Explorer).
En verkeerde instelling / fout in software? Tja, denk je niet dat ze daar professionals voor hebben? Soms, als een DHCP pool vol zit, wordt tijdelijk de lease tijd verkort naar 1uur. Het zal tweakers verbazen, maar zoveel mensen hebben maar heel kort hun pc aan per dag en dus eigenlijk ook maar heel kort een IPtje nodig. Echter die pool wordt dan meestal overnight aangevuld. (pools gaan per wijk/zone, dit doet de CMTS). En DHCP heeft nou eenmaal als groot nadeel dat veel routers er door over de *** gaan.
En mocht je problemen houden: Inloggen op je router (192.168.1.1), tabje Administration, subtabje Keep Alive, Schedule Reboot. Zet m op eens per 24u, ergens snachts als je slaapt ofzo.
@ThePupD:
Zoals Klaus al zei: geen datalimiet voor internet, wel voor de aanvullende dienst nieuwsgroepen. En met geen datalimiet bedoel ik ook geen datalimiet, je hoeft echt geen belletje of brief te verwachten als je 24/7 je verbinding helemaal voltrekt.