Master_A
Anoniem: 58690
Ondanks alle problemen die ik lees, ga ik toch naar Ziggo, puur omdat het goedkoper is en vele malen sneller dan mijn KPN-Planet abbo.Anoniem: 135195 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:57:
[...]
Da's inderdaad een goeie... Ik ben in dit topic terecht gekomen omdat ik problemen heb met XS4all Only. Ik vraag me af of er nog wel een provider bestaat waarbij je probleemloos kan internetten. Bij Ziggo moet ik schijnbaar ook niet zijn... Probleem is natuurlijk wel dat in de meeste topics over providers vaak alleen de mensen met problemen posten...
Sinds het op KPN zit is het dramatisch met de snelheid.
Een vriend van mij is daardoor al een tijdje terug overgestapt en ondanks wat storingen is de snelheid en telefonie goed als het werkt.
Dus ja, als ik dan moest kiezen, dan toch maar Ziggo, want surfen is tussen 18:00 en 20:00 een drama soms en via Ziggo hier in de omgeving geen probleem.
Nou moet ik ook wel zeggen dat het net hier vrij recent helemaal vernieuwd is waar mijn vader ook aan mee deed, dus dat helpt ook aardig, de storingen die dus optreden zijn meestal vanuit het Ziggo netwerk en niet het kabelnetwerk.
Zelf overigens jaren tevreden gebruiker geweest. In 2006 overgestapt naar ADSL (sneller voor minder geld), maar denk er sterk over om weer terug te gaan.
BMW 535D
Anoniem: 135195
Ziggo = kabel, kan je beter zeggen. ADSL is (of kan ook) breedband zijn: dat heeft te maken met de hoeveelheid data die kan verstouwen en niet met het medium (zoals kabel).Anoniem: 204528 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:29:
[afbeelding]
Breedbant uiteraard (Ziggo = toch breedband en geen ADSL?)
Anoniem: 52038
voor mij hoeft dat neit echt. laat ze er eerst maar eens voor zorgen dat alles werkt. op dit moment ben ik echt zwaar ontevreden met ziggo en denk er ook echt aan om over te stappen naar een andere provider
marc68
Even bellen met Ziggo, waarschijnlijk is je test-periode verlopen en moet je het om laten zetten naar het basic-pakket. Hier had ik hetzelfde probleemjongentje schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:59:
Bij mij thuis momenteel zelfs "preview periode verlopen" melding op tv.
Zijn lekker bezig bij Ziggo... Toch knap om een goed werkend systeem te migreren naar een systeem vol storingen. Was tot nu toe wel tevreden.
nieuws: Ziggo plant verhoging downloadsnelhedenAnoniem: 52038 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:34:
ze gaan de snelheden van ziggo omhoog gooien. www.zdnet.nl
voor mij hoeft dat neit echt. laat ze er eerst maar eens voor zorgen dat alles werkt. op dit moment ben ik echt zwaar ontevreden met ziggo en denk er ook echt aan om over te stappen naar een andere provider
Door Dimitri Reijerman, dinsdag 21 oktober 2008 15:13
Wat gebaseerd is op deze forum post:
Oud 21 oktober 2008, 08:01
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=122453&postcount=50
Die trouwens wel bevestigd is.
Anyway,
lekker snel!
Vreemd. Hier werkt het wel. (tuinzigt)marc68 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:51:
en wederom vanmorgen ligt hier in breda internet weer op zijn gat, geen melding op ziggo site..
Ik wil een alles in 1 pakket bestellen, dus geef op de website mijn tel.nr, bellen ze me terug, 10 minuten bezig met allerlei vragen beantwoorden. Zeg ik: en ik had dus graag het HD pakket. "Sorry meneer dat kunnen wij niet bestellen, dan moet u bij de klantenservice zijn".
Doorverbinden ho maar, dus ik moet een 0900 nummer bellen, en sta vervolgens op een donderdagmorgen om 9.30 's ochtends gewoon 10 minuten in de wacht.... *zucht*
dus maar opgehangen... toch te gek dat ik 1) een 0900 nummer moet bellen om te bestellen en 2) dan eerst nog een half uur in de wacht moet hangen
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
tikfouten? tjah..m..
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Is gewoon een nummer tegen lokaal tarief. Dus niet schrikken van de 0900-prefix.Phusebox schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:43:
dus maar opgehangen... toch te gek dat ik 1) een 0900 nummer moet bellen om te bestellen en 2) dan eerst nog een half uur in de wacht moet hangen
maar valt niet binnen mijn belbundel dus kost me wel gewoon veel geldAscathon schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:57:
[...]
Is gewoon een nummer tegen lokaal tarief. Dus niet schrikken van de 0900-prefix.
en weer 10 minuten wachtrij gehad, inmiddels dus al een euro of 5 lichter
[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 23-10-2008 10:20 ]

Vraag ik vervolgens om zijn naam dan zegt hij alleen 'dat heb ik aan het begin van het gesprek al gemeld'....
En ik belde eigenlijk alleen maar met de vraag waarom er enkel een credit nota van E10 beschikbaar was terwijl ik een credit van 8,96 verwacht bij een rekening van internet, telefonie en televisie.
[ Voor 9% gewijzigd door Janoz op 23-10-2008 10:25 ]
Ik heb al sinds juni tv-totaalpakket dus lijkt me beetje vreemd dat na klein half jaar mijn test-periode is verlopen als ik er 10euro per maand voor betaal.SoaDmaggot schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:00:
[...]
Even bellen met Ziggo, waarschijnlijk is je test-periode verlopen en moet je het om laten zetten naar het basic-pakket. Hier had ik hetzelfde probleem.
Ondertussen werkt alles wel gewoon weer. Komt volgens mij ook door die Samsung HD-ontvanger.

Z3 is natuurlijk alleen internet en geen alles in 1.
Alles in 1 extra is gewoon 16mbit.. nou maar duimen dat die ook naar 20mbit gaat.
Enige wat dan nog wel jammer is, is dat wij alles in 1 hebben en op 12mbit zitten, maar die is wel erg constant en altijd online.
Verder overigens tevreden hoor.. Snelheid is goed constant en de facturen verlopen normaal.
Tijdje preview periode afgelopen melding gehad, maar signaal bleek te zwak en de versterker werkte averechts op het digitale signaal. Uiteindelijk dus toch gewoon een gebruikersfout, want ik wist niet dat er speciale versterkers nodig waren voor het versterken van een digitaal signaal.
[ Voor 17% gewijzigd door AndereKoekoek op 23-10-2008 11:51 ]
En je kan je ook terug laten bellen...Ascathon schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:57:
[...]
Is gewoon een nummer tegen lokaal tarief. Dus niet schrikken van de 0900-prefix.
NIET dus, want die mensen die je terugbellen kunnen geen HD pakketten bestellen... zucht
Nu heb ik al vandaag 5x geprobeerd, maar ik kan niet eens iets bestellen bij die toko. Eens kijken of die opzeggingsbrief wel aankomt...

Dat is niet veel zeg jij? Man, in wat voor tijd leef je? Jij hebt het over een downtime van 2 procent, oftewel bijna 1 dag per maand geen verbinding. Zou je daar genoegen mee nemen als je een nieuw abbo afsluit en men zegt dat je bijvoorbeeld elke 22e van de maand geen internet hebt? Ik chargeer een beetje hoor, maar in 4 jaar tijd 1 maand geen internet is voor velen van ons niet acceptabel denk ik...Anoniem: 274613 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:14:
Ik ben al 4 jaar een tevereden @home/ziggo gebruiker. in 4 jaar tijd heb ik in totaal 1 maand niet op internet gekund (en nou kom niet aan met dat is veel, dat is het niet!)
ik heb internet Z3 maar volgens mij horen deze snelheden niet bij mijn abbo lol

je hebt dant ziggo z3i lijkt mijninasky11 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:29:
heel wazig
ik heb internet Z3 maar volgens mij horen deze snelheden niet bij mijn abbo lol
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.ziggo.nl/producten/internet/z3i
N alles opgeteld 60 minuten in de wachtstand te hebben gehangen eindelijk iemand aan de lijn. Zodra ik zei dat ik een Humax HD decoder wilde en geen samsung, werd het een probleem, dan moest ik maar naar de winkel gaan.
6 Winkels later is er 1 winkel die de Humax HD decoder kan leveren, maar die zegt niets te weten van de aanbieding dat hij maar 99 euro kost bij een alles in 1 pakket, bovendien zeggen ze dat ik niet kan overstappen van alle losse producten naar alles in 1.
Kortom, Ziggo is weer een klant kwijt en ik ga op zoek naar een ADSL provider... stelletje....

Anoniem: 220263
Hoeft nier per sé, ik heb (in het Casema tijdperk dan) dat minstens 10 keer gehad, om de zoveel tijd ging het naar E19 preview periode verlopen terwijl de abbo al maanden/jaren geleden was gesloten en de zenders altijd vast waren en geen veranderingen waren doorgegeven. Elke keer moest ik dus bellen, 10 min. wachten, daarna 10 min. lang de standaardprocedures herhalen die ik na de 3de keer uit mijn hoofd wist, en natuurlijk nadat ik had verteld dat ik die al had geprobeerd voor het bellen. Uiteindelijk na 20-30 minuten is het signaal elke keer hersteld, wat dus misschien een paar minuten duurt voor hun, waarna het wel werkt.SoaDmaggot schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:00:
[...]
Even bellen met Ziggo, waarschijnlijk is je test-periode verlopen en moet je het om laten zetten naar het basic-pakket. Hier had ik hetzelfde probleem.
Hoop niet dat dit het begin is van hetzelfde verhaal voor jou.
Overigens is Ziggo misschien service-wijs op dit moment erg slecht, mijn Internet/Telefoon/Televisie is er tot nu toe behalve de landelijke/algemene storingen en bovenstaand verhaal nooit uitgeweest. We zitten al 5-6 jaar bij Casema/Ziggo.
Lees ik nu net thuis dat die E10 blijkbaar komt omdat sinds 16 mei geen kosten meer worden berekend voor een 2e smartcard. Vreemd dat die knuppel @helpdesk dat blijkbaar niet wist....Janoz schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 10:23:
En ik belde eigenlijk alleen maar met de vraag waarom er enkel een credit nota van E10 beschikbaar was terwijl ik een credit van 8,96 verwacht bij een rekening van internet, telefonie en televisie.

Ik betaal gewoon 19.95 voor Z1, jammer dat ze de upload niet ook opgeschroefd hebben. Overigens heb ik dit al meer dan een maand en behaal ik de download snelheid ook echt met downloads.
dit heb ik sinds vandaag, en zoals hierboven al gezegd haal ik deze snelheden ook echt

De winkels hier weten niks van de actie voor 99 euro, en willen dus niet leveren, en ziggo kan me geen humax beloven, geven me 50% kans, maar kan er niet onderuit als ze me dus een samsung sturen...
Master_A
Ja inderdaad, zouden het als voorkeur vermelden. Maar als ze geen Humax hebben liggen, of de inpakker heeft geen zin krijg je gewoon een Samsung werd tegen mij gezegd. En die kon je niet terugsturen of omruilen.Amiet01 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:42:
Tegen mij zei de dame van de terugbel functie dat ik het moest doorgeven aan de klantenservice. Die zouden het dan in het systeem zetten.
de pakketen zijn opzich groot genoegKlaus_1250 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:26:
Kan zijn dat er iets fout is gegaan bij Ziggo, maar Speedtest.net is GEEN goede site om je snelheid te meten. Die meet je pieksnelheid (bestand is te klein) en de pieksnelheid die je bij @home en nu Ziggo kan halen is altijd hoger geweest als de snelheid die ze opgeven (dat is de max constante snelheid).

bij mij is juist de snelheid lager... maar goed volgens mij is mijn router een beetje aan het kutten ;-)
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Ik heb ook een alles-in-een pakket genomen met een HD digitale ontvanger voor 99,-Phusebox schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:59:
Iemand nog tips om toch aan een Humax HD decoder te komen met een alles-in-1 pakket?
De winkels hier weten niks van de actie voor 99 euro, en willen dus niet leveren, en ziggo kan me geen humax beloven, geven me 50% kans, maar kan er niet onderuit als ze me dus een samsung sturen...
Kan ik deze beter niet nemen dan ipv de analoge versie?
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Jawel, maar ik wil om verschillende reden niet de Samsung:Hari-Bo schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:36:
[...]
Ik heb ook een alles-in-een pakket genomen met een HD digitale ontvanger voor 99,-
Kan ik deze beter niet nemen dan ipv de analoge versie?
1) te groot lomp
2) naar mijn mening minder beeld dan de Humax
3) ooit een samsung gehad, na 4 reparaties geen zin meer om hem weer op te sturen dus maar getrasht
Edit:
Even een vraagje.
Mijn vriendin heeft sinds kort digitale tv met een humax SD decoder. Zij heeft een plasma tv full hd.
Mijn ouders, waar ik nog woon hebben een crt tv maar nog geen digitale tv. Wel internet en telefonie van @home/ziggo
Nu wil ik mijn ouders over laten stappen op het alles in 1 pakket en dan kan ik voor 99 euro een HD-decoder bestellen.
Kan ik deze decoder dan bij mijn vriendin neerzetten en mijn ouders de humax SD decoder geven? Uiteraard houden mijn ouders dan de eigen smartcard. Volgens mij moet het gewoon kunnen maar weet het niet zeker.
[ Voor 66% gewijzigd door wiene op 24-10-2008 14:22 ]
Ja.wiene schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:37:
Edit:
Even een vraagje.
Kan ik deze decoder dan bij mijn vriendin neerzetten en mijn ouders de humax SD decoder geven? Uiteraard houden mijn ouders dan de eigen smartcard. Volgens mij moet het gewoon kunnen maar weet het niet zeker.
Weet niet hoe het precies zit, maar kan me herinneren dat er dan een adapter tussen zou moeten?
Anoniem: 4629
Het kan. Ik heb het hier staan. Zolang er maar een SCART ingang op zit.Floris-K schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:29:
Heb je al onderzocht of een CRT digitale tv kan ontvangen?
Weet niet hoe het precies zit, maar kan me herinneren dat er dan een adapter tussen zou moeten?
Ik lees in een paar berichten hierboven dat in de vorige update er problemen waren met o.a. de klok die niet zou meelopen of langzaam ververst. Dit probleem heb ik nu ook sinds een paar weken, maar dan met de nieuwste firmware ! (Ik ga ervan uit dat ik de nieuwste heb aangezien de 'software update' optie is uitgegrijst).
Ben ik hier soms de enige met dit probleem ? Ik zit in regio Amstelveen
Ik gebruik de Humax IR-FOX
(Bij de instellingen kun je kiezen voor RGB/CVBS.. iemand ideetje wat de beste instelling is? Ik zie zelf weinig verschil.)
Op CRT werkt prima, zelfs op m'n oude Philips van +- 15 jaar oud..Anoniem: 4629 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:33:
[...]
Het kan. Ik heb het hier staan. Zolang er maar een SCART ingang op zit.
(mijn hd-recorder in combinatie met die gratis periode Film 1.1 is me goed bevallen
[ Voor 23% gewijzigd door YoG op 24-10-2008 14:58 ]
Nou moet ik weer gaan bellen naar een 0900 nummer, terwijl zij er een zootje van maken (de overgang naar alles-in-een verliep ook al alles behalve vlekkeloos)
- wil dus alles-in-1 met Humax HD decoder
- Ziggo verkoop kan geen HD pakketten verkopen
- ZIggo klantenservice kan niet beloven welke decoder je krijgt
- Ziggo klantenservice stuurt me naar de winkel
- Vervolgens is er geen enkele winkel te vinden die OF een alles-in-1 pakket met HD decoder heeft OF uberhaupt weet hoe deze te verkopen OF wel heeft en kan verkopen maar niet tegen de prijs die Ziggo noemt
Zo heb ik inmiddels aan benzine wel bijna een kwart HD decoder verreden op zoek naar dit pakket.
Ben geweest bij; lokale winkels, It's, ElectroWorld, Harense Smid, Mediamarkt, Dixons, Dynabye, T4Telecom en Maxwell.
In totaal heb ik 14 winkels bezocht... toch te gek voor woorden.
grrrrrrAAARGHHH, nu hang ik alweer een half uur in de wacht.... IK WIL IETS KOPEN, HALLOOOOO!!
Sorry raak hier echt helemaal gefrustreerd van.
Niemand die weet hoe ik in godsnaam aan een installatiepakket met HD ontvanger kom?
[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 24-10-2008 17:39 ]
Even online checken en ja hoor gaan we weer...blijk ik weer Eredivisie Live heb terwijl ik dit niet besteld heb.
Is de 2e keer al.
Hoe is het mogelijk dat ze je ongevraagd ergens 'lid' van maken?
Zo moeilijk is het niet, kwestie van het verkeerde vinkje ergens zetten. Ik zou er even achteraan bellen dat je het nooit hebt aangevraagd. Briefje/e-mail schiet niet op denk ik.Tadream schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:43:
Vandaag nieuw factuur binnen via mail.
Even online checken en ja hoor gaan we weer...blijk ik weer Eredivisie Live heb terwijl ik dit niet besteld heb.
Is de 2e keer al.
Hoe is het mogelijk dat ze je ongevraagd ergens 'lid' van maken?
Zucht,Ynnoz schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:36:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben tevreden (alles-in-één pakket)
ze zijn vandaag hier aan het werk geweest aan het internet (heb ze zelf gezien), dit zou te maken hebben met nieuwe snelheden (heb met ze gepraat),
ja het heeft zeker geholpen;

Niet eens de minimale snelheid van Z3i.
UPC, kom aub in Limburg.
Ik had (onderstaande is voor de maand oktober, nog via @home systemen):
TV - € 15,95 (zoals altijd, via aparte factuur)
Internet 4000 - € 29,95
Telefoon - € 9,95
Combinatiekorting - € 5,00
Bundelkorting - € 0,85
Totaal - € 49,95
Per 11 oktober is mijn pakket (eindelijk) omgezet naar Alles in 1 plus en nu mag ik van 11-10 tot 01-11 nog een naheffing betalen voor het plus pakket (uiteindelijk zelfde prijs als wat ik had, alleen sneller internet) van € 33,84. Dit klopt dus helaas niet.
Daarnaast is het zo dat ze de on-net gesprekskosten alsnog doorberekenen, terwijl er op hun productpage duidelijk het volgende staat(net nog gechecked):
gratis bellen met alle andere 800.000 abonnees van Telefonie van Ziggo
Het gaat bij het bellen maar om € 2,71, maar het gaat uiteraard om het princiepe.
Als je gaat kijken bij het product Telefonie, en dan met name bij de tarieven dan zie je dat ze daar voor on-net verkeer wel geld rekenen.
Ik weet niet wat nu correct is, maar we gaan maar eens een mailtje richten aan de klantenservice.
[ Voor 19% gewijzigd door fredkroket op 24-10-2008 23:29 . Reden: Aanvulling ]
Phusebox schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:20:
Zucht; ben ik weer met een update:
- wil dus alles-in-1 met Humax HD decoder
- Ziggo verkoop kan geen HD pakketten verkopen
- ZIggo klantenservice kan niet beloven welke decoder je krijgt
- Ziggo klantenservice stuurt me naar de winkel
- Vervolgens is er geen enkele winkel te vinden die OF een alles-in-1 pakket met HD decoder heeft OF uberhaupt weet hoe deze te verkopen OF wel heeft en kan verkopen maar niet tegen de prijs die Ziggo noemt
Zo heb ik inmiddels aan benzine wel bijna een kwart HD decoder verreden op zoek naar dit pakket.
Ben geweest bij; lokale winkels, It's, ElectroWorld, Harense Smid, Mediamarkt, Dixons, Dynabye, T4Telecom en Maxwell.
In totaal heb ik 14 winkels bezocht... toch te gek voor woorden.
grrrrrrAAARGHHH, nu hang ik alweer een half uur in de wacht.... IK WIL IETS KOPEN, HALLOOOOO!!
Sorry raak hier echt helemaal gefrustreerd van.
Niemand die weet hoe ik in godsnaam aan een installatiepakket met HD ontvanger kom?
Ik geloof niet dat je heel veel reden tot klagen hebt:Paprika schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:08:
[...]
ja het heeft zeker geholpen;
[afbeelding]
UPC, kom aub in Limburg.

Omgeving Utrecht, sinds een paar dagen alles-in-1 plus pakket
[ Voor 4% gewijzigd door SlaadjeBla op 24-10-2008 23:35 ]
Dat had ik laatst. Toen kreeg ik te horen dat ik om te beginnen mijn PC maar eens moest formateren (staat vast nog ergens in dit topic). Ik heb toen de Coax kabel even eruit gedraait en toen weer terug in het modem (gewoon stroom eruit hielp niet), toen ging ie weer normaal.SlaadjeBla schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:34:
[...]
Ik geloof niet dat je heel veel reden tot klagen hebt:
[afbeelding]
Omgeving Utrecht, sinds een paar dagen alles-in-1 plus pakket
Mijn vertrouwen daalt zienderogen.
Dit heb ik ook in dit topic nagevraagt maar nog geen antwoord.EquiNox schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:04:
Mijn Alles-in-1 Plus pakket is 17 oktober ingegaan (Overstap @Home), tot op heden nog geen installatiepakket mogen ontvangen.
Mijn vertrouwen daalt zienderogen.
Ik ben ook ex-@homer en ben inmiddels wel Ziggo'er en heb ook volgens hun nu ook een Alles-in-1 pakket.
Maar ook ik heb er, naast de standaard brief waar in de specificaties van @home en Ziggo vermeld staan, verder nog niets van vernomen.
Het nieuwe klantnummer heb ik inmiddels via de telefoon gekregen en kan daarmee ook inloggen op Ziggo.nl.
Een installatiepakket van Ziggo ga ik ook niet krijgen denk ik zo. (wat ik op zich ook wel terecht vind want ik heb immers alles al)
Ik ben zo langzamerhand zo strontziek van Ziggo. Een paar maand geleden zaten we al 5 week zonder telefoon en internet. Klachtbrief met schadevergoeding meermaals verstuurd, en die gasten hebben het gore lef om niet eens een reactie te sturen. Het is een schandaal!
Anoniem: 58690
Nou dan mag je toch weer ontvreden worden, want als deze test klopt dan stond je modem even vol open, dit zou namelijk 30MB/sec geweest zijn, terwijl alles in 1 extra 16000 is, dus 1,95MB/sec!
Oh, Z3i is nu nog 20000 kb/s, dus als je dit haalt mag je niet klagen denk ik en UPC is ook niet alles hoor.Paprika schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:08:
[...]
UPC, kom aub in Limburg.
Vorige posts met antwoorden:
Plisson in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 3"
StephanL in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 3"
MaximusTG in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 3"
MaximusTG in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 3"
Had al mijn mailtjes dus via Windows Mail kunnen importeren en gelijk ook een @ziggo.nl email aangemaakt met een medewerker.
Vandaag wou ik even kijken wie ik allemaal moet mailen over mijn nieuwe email. Dus ik open Windows Mail en wat gebeurt er, ik krijg nieuwe mailtjes binnen.
Eerst zat ik te kijken of het niet van mn nieuwe @ziggo.nl adres was, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Het was van mijn oude @orange.nl adres, die is omgezet naar een @ziggo.nl adres.
Nu weet ik niet of er iets fout is gegaan bij hun of dat ik gewoon geluk heb maar mijn @orange.nl adres is gelukkig omgezet naar een @ziggo.nl adres. Dat na allemaal gezeik en ruzie met medewerkers van Ziggo.nl
Mijn 'nieuwe' adres is nu primair en mijn 'oude' secundair. Weet iemand of ze dat kunnen veranderen? Wil mijn oude email (die ik bij orange had) als primaire adres gebruiken en mn 'nieuwe' gewoon verwijderen.
Zou ik niet doen. Die e-mailadressen van Online/Orange/Wanadoo worden op den duur onbruikbaar (volgens een Ziggomedewerker op een van de Ziggo-gebruikersforums: rond mei 2010). Tot dan wordt mail die bij Online binnenkomt op je oude adres door de servers van Ziggo opgehaald en in je Ziggomailbox gezet. Vandaar dat je er via pop.ziggo.nl bij kunt.Plisson schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:57:
Mijn 'nieuwe' adres is nu primair en mijn 'oude' secundair. Weet iemand of ze dat kunnen veranderen? Wil mijn oude email (die ik bij orange had) als primaire adres gebruiken en mn 'nieuwe' gewoon verwijderen.
Radar was het ja. Ben wel benieuwd.Anoniem: 4629 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:35:
Morgen in Kassa (of was het nou Radar) lopen ze een dag mee met Ziggo.
Ook een beetje aan het denken of ik een alles-in-1 pakket ga nemen. Want 10mbit is anders best wel lekker ipv 5 (nu nog 4 dan). Eerst ff afwachten of ze ook mn VoIP lijn van KPN dochter Slim Bellen kunnen opzeggen en nummer overzetten.
@Ultrasub: inloggen op je modem en je downstream kanaal/frequentie wisselen kan helpen. Als je een DVB-C kaart hebt kan je er op afstemmen en zien hoeveel bitrate er op een bepaalde frequentie word gebruikt.
[ Voor 25% gewijzigd door Klaus_1250 op 27-10-2008 02:57 ]
Ze komen o.a. langs in Den Haag, op de helpdesk. Hebben ook een paar gesprekken meegeluisterd zodat ze weten ongeveer hoe het er aan de telefoon aan toe gaat.Anoniem: 4629 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:35:
Morgen in Kassa (of was het nou Radar) lopen ze een dag mee met Ziggo.
Gaat over digitale tv die na twee maanden nu preview periode verlopen aangeeft. Dan maar mailen, maar is zeer slecht dat het zo 3 dagen achter elkaar doorgaat.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Elect a clown, expect a circus.
Wel mooi een brief gekregen dat ik per 18 Oktober aangesloten zou worden en een aantal dagen ervoor het pakket zou ontvangen.
Echter vrijdag nog altijd geen pakket. Ik dus de Servicedesk bellen met de vraag hoe het met mijn bestelling zat. Na een wachttijd van !!1 uur en 50 minuten!! , werd mij medegedeeld dat mijn bestelling in Fase 4 zat. Er zijn blijkbaar 6 fases. Ze kon mij echter niet vertellen wat dit inhoud en hoelang het nog gaat duren.
Weet iemand wat de fases van Ziggo betekenen?
Wel zou ik een klacht indienen over de telefonische wachttijd want dat is natuurlijk niet acceptabel. Klagen kan via het Contactformulier.
Als ik op versturen klik, kan de pagina niet worden weergegeven! Das pas mooi!Lekkere Kwal schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:03:
Wel zou ik een klacht indienen over de telefonische wachttijd want dat is natuurlijk niet acceptabel. Klagen kan via het Contactformulier.
Ik moet maar eens even op zoek naar de verjaartermijn van de verstuurde facturen
Anoniem: 209435
2 weken geleden op vrijdag begon het drama.
Me internet vloog eruit. Me modem had maar 2 lampjes aan.. Dat was Power en Receive. Maar Receive stond te knipperen.
Dus ik heb de stekker eruit getrekken en eropnieuw ingedaan.
Het duurde 5 minuten en het internet was weer toppie.
Maar sinds dien gebeurd dit elke dag.
Gisteren gebeurde het de heledag door.. ik kon nog geen 5 minuten op internet of ik lag er alweer uit.
Baal er verschikkelijk van dat het allemaal zo stroef verloopt.
Gisteren dan toch maar ziggo gebeld en heb een telefoon nummer gehad waar bij je bijna NIET in de wacht staat.. Gisteren 5x gebelt (Tsja.. ze konden me niet helpen als ik internet had.. En me internet kwam om het kwartier ongeveer terug en dan duurde het 5 min en was het weer weg).
Dus uiteindelijk het nummer: 08000740 gebeld en het ging super.
Nieuw modem aangevraagd en aankomernde dinsdag (Morgen dus) komt er een monteur met een modem ^^.
Maar ziggo doet het opzich niet zo heel slecht. Ik hoor veel internet problemen met de oude modems van casema enzo. Maar je kan een nieuw modem aanvragen en dan zouden de problemen weg moeten wezen vor internet (Athans.. veel vrienden van mij hebben ook ziggo.. en die hadden dit probleem enige tijd geleden al en toen na het vervangen van het modem was alles weer goed.)
Ik heb geen mail gekregen maar ik zag net op mijnziggo dat me factuur klaar stond, maar onder de ziggo sectie.Janoz schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:58:
Nog steeds geen informatie over de factuur van Oktober. Het enige wat ik er heb staan is een creditatie van een tientje terwijl dit niet in het totaal bedrag terug komt.
Ik moet maar eens even op zoek naar de verjaartermijn van de verstuurde facturen. Kan ik ze daar eens mee om de oren slaan
.
Misschien is dit voor jou hetzelfde?
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik zit in het oude multikabel gebied. Heb een aantal jaren een Powerbundel gehad en nu Z1 dacht ik. (is automatisch overgegaan).
Vorige week een 2e smartcard via MP gekocht en via de website van Ziggo geactiveerd. Opeens toch het beeld op zwart. Ziggo gebeld. Binnen een paar minuten een aardige dame aan de telefoon die met vertelde dat het systeem de activatie niet geaccepteerd had. Ze zou het gelijk in orde maken en ik zou een dag later weer digitaal kunnen kijken. Mn smartcard was overigens de zelfde avond al weer werkend. Prima geregeld dus.
Quod licet lovi, non licet bovi
Onder de mijnziggo versie staat alleen dat er E10 gecrediteerd is. Dit is het bedrag van de extra smartcard waarvoor je tegenwoordig niet hoeft te betalen. Vanochtend heb ik nog gekeken en toen stond er verder niks. Ik zal gelijk weer even kijken.iCy schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:39:
[...]
Ik heb geen mail gekregen maar ik zag net op mijnziggo dat me factuur klaar stond, maar onder de ziggo sectie.
Misschien is dit voor jou hetzelfde?
Waarom komt er niet gewoon een einde aan dat irdeto? Het is toch belachelijk dat je niet ZELF kunt kiezen welke decoder je koopt, en wat ik wil is er gewoonweg niet te koop bij Ziggo zelf.
Ik wil een fatsoenlijke HD decoder die ook HD kan opnemen op een harddisk en dan ook nog eens met 2 HD tuners. Het is toch te gek dat dit in NL nog niet mogelijk is dan via de satelliet.
Iemand die hier iets van weet? Ze schijnen langs de deuren geweest te zijn in mijn flat, maar ik ben overdag amper thuis. Lijkt me sterk.. maar misschien dat iemand hier hier ook iets van weet.. ?
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Bullshit. Gewoon een truukje om je over te laten stappen.DeMoN schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:28:
Ik hoorde geruchten dat _iedereen_ over gaat op digitale TV?
Iemand die hier iets van weet? Ze schijnen langs de deuren geweest te zijn in mijn flat, maar ik ben overdag amper thuis. Lijkt me sterk.. maar misschien dat iemand hier hier ook iets van weet.. ?
Dat verwachtte ik ook al, agressieve marketing dus.mace schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:29:
[...]
Bullshit. Gewoon een truukje om je over te laten stappen.
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Anoniem: 88197
Na veel gepruts had ze een kabelpakket verzonden met het nieuwe systeem waar ze voor het eerst mee werkte (handig, cursussen???).
Natuurlijk niets ontvangen.
Het klopt wel dat ik de modem los achter het bed heb liggen, maar ik heb er niet aan lopen trekken of zo. Nu heb ik de modem naast het bed neer gezet en ik heb geen enkel probleem meer (ff afkloppen).
Sinds 16 mei 2008 zijn extra smartcards gratis, daar kreeg ik een brief van. Ik heb nl 20 euro extra betaald voor 2 extra smartcards: 1 van mijn oude decoder en 1 van een door mij teveel ontvangen decoder toen ik overstapte op het alles-in-1-pakket... Bestond op 16 mei Ziggo al???
Krijg nog steeds geld van ze. Zal ooit wel goed komen. Mailen naar ze heeft in ieder geval geen enkele zin. Dat van die Smartcards heb ik al 3x doorgemaild, dat ze de andere 2 mogen deactiveren.
Jup. Ach is in principe met zoveel de laatste tijd. Zo was er ook iemand van Oxxio aan de deur (energie maatschappij). Ze wilde me ALLEEN een info pakket sturen. Ik ok gezegd... paar dagen later een brief in de brievenbus dat ik nu bij Oxxio zat. Gelukkig kon ik nog binnen 7 dagen telefonisch opzeggen door jezelf te beroepen op een bepaalde wet waar je als consument altijd recht op hebt (bedenktijd).Klaus_1250 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:02:
@DeMon; verbaast me niks, ze bellen ook mensen op. Het praatje dat ze dan houden is ook erg opdringerig; e.g. je betaald te veel nu en Ziggo kan het allemaal beter en goedkoper dan KPN etc. Persoonlijk vond ik dat niet zo netjes.
nou ja,mace schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:29:
[...]
Bullshit. Gewoon een truukje om je over te laten stappen.
bullshit is een groot woord.
De plannen liggen er, net zoals in Amerika. De analoge TV zal afgeschaft gaan worden. In Amerika zal dit rond 2009~2010 geregeld zijn (wat ik begrijp van mijn oom). De eerste stappen zijn in nederland dan ook al gezet. (Digitale tv via digitenne, ned 1,2,3 etc).
Ze rekken het tijdsbestek misschien wat op. Maar als je zo iemand over de streep kan trekken
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Enige waar ik nu last van heb ik is een instabiele/langzame internet verbinding met veel dns problemen.. de dns problemen zijn dan nog op te lossen doormiddel van opendns te gebruiken maar eruit vliegende internet verbindingen en traag ladende site's is schijt irritant.
Als dit nou eenmalig zou zijn oke maar het komt de laatste tijd belachelijk veel voor..
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Jammer genoeg zijn ze nu dicht, want ik heb ook wat problemen. Sommige sites kan ik niet opkomen of laden tering traag. De dns werkt gewoon (wedden dat dit als eerste wordt gevraagd
NM, krijg net geen 1 sec later smsje van collega AMS-iX knooppunt ligt plat. Goed niets gezegd over het netwerk
[ Voor 14% gewijzigd door Ankh op 27-10-2008 22:12 ]
Climax69 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:03Wat ik mij afvraag, ze hebben het er wel over dat je orange email adres gemigreerd wordt en tot mei 2010 blijft forwarden naar je ziggo email. Maar wat doen ze met het 'oude' wanadoo adres, wordt dat dan ook nog geforward naar je orange (en je orange dan weer naar je ziggo)? Daar staat nl. niets over op http://www.ziggo.nl/orange/.
grizzler schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:45:
Er valt niets te forwarden van wanadoo naar orange. Deze domeinnamen komen allemaal bij dezelfde server uit (doe maar eens een nslookup op pop.wanadoo.nl, pop.cablewanadoo.nl, pop.orange.nl en pop.online.nl).
Zolang het domein wanadoo.nl blijft bestaan, zal dat wel niet veranderen.
Climax69 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 23:03 Hoop zelf dat ze eindelijk dat ongefilterde wanadoo email verkeer eens uitzetten..Heb al eens gebeld of ze dat konden doen, maar dat kon niet vanwege technische beperkingen..
Een ding is zeker, momenteel heb ik in ieder geval een stuk minder spam! Een pluim voor Ziggogrizzler schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:45:
Als je weet dat alles dat gericht is aan adres@wanadoo.nl, adres@orange.nl of adres@online.nl in dezelfde 'bak' terecht komt, kan je je misschien voorstellen waarom...
Anoniem: 209435
Alles werkt weer super.
Me internet is sneller als hiervoor en ook stabiel.
Ik had nog een oude wetste witte modem.. 1 van de eerste modems.
Heb nu een zwarte en werkt prima tot nog toe ^^
Tja, dan betaal ik voor oktober maar gewoon eens helemaal niks
Anoniem: 218213
Wel raar, ze zeiden dat je maar 2 weken kreeg. Of het komt doordat ik een oude box had gekocht.
Had je echt alle, dus ook Film1 en Sport1 etc.? Dan heb je gewoon dik geluk gehadxminator schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:53:
Na 2 maanden is mijn preview van alle zenders afgelopen.
Wel raar, ze zeiden dat je maar 2 weken kreeg. Of het komt doordat ik een oude box had gekocht.
Dit topic is gesloten.
Hou het aub netjes. Afreageren op de ISP vanwege je eigen specifieke problemen is not done.
Dit heeft geen discussiewaarde en lokt louter boze reacties uit.
Inhoudelijke reacties/ervaringen zien we natuurlijk graag.