Toon posts:

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 95.229 views

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 18:04

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/logo.gif

Het Ziggo Topic

Inleiding

Ziggo is sinds 16-05-2008 de grootste kabel telecom provider in Nederland. Ziggo is ontstaan als fusie vanuit de voormalige kabel providers Casema, Multikabel en @home. Aangezien voor alle klanten de producten gelijk getrokken moeten worden kunnen we hier discussieren over Ziggo voor alle klanten!
Ziggo biedt een groot schala aan producten aan: uiteraard de kabel televisie, digitale telefonie en uiteraard ook Kabel internet! Voor dit topic zullen we het voornamelijk hebben over het internet en de digitale telefonie. Het tweaken van je modem signaal waardes, aansluiten van je modem en gebruik van de digitale telefonie kan je uiteraard ook allemaal hier kwijt!

Internet

Ziggo biedt internet in alle gebieden aan via de EuroDOCSIS technologie. Via deze technologie is het mogelijk om data te ontvangen en verzenden via een Modem. Deze wordt rechstreeks aangesloten op de CATV aansluiting om zo een signaal te verkrijgen. Dieper wordt hier op ingegaan bij het stukje Modems.

Ziggo biedt de volgende losse internet pakketten:

Naam

Snelheid

Prijs

Internet Z1

download 1.600 kbit/s
upload 500 kbit/s
[/td align=center]

€ 19,95

Internet Z2

download: 4.000 kbit/s
upload: 1.000 kbit/s

€ 29,95

Internet Z3

download: 12.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s

€ 47,95

Internet Z3i

download: 20.000 kbit/s
upload: 2.000 kbit/s

€ 69,95

Naast de standaard losse internet paketten heeft ziggo ook alles-in-1 paketten. Deze hebben televisie, internet en telefonie in een. Het interessante hieraan is dat ze allemaal hogere internet snelheden hebben!

Naam

Snelheid

Prijs

Extra's

Alles-in-1 Basis

download: 800 kbit/s
upload: 128 kbit/s

€ 39,95

Telefonie/Televisie inbegrepen

Alles-in-1 Plus

download: 8.000 kbit/s
upload: 1.500 kbit/s

€ 49,95

Alles-in-1 Extra

download: 16.000 kbit/s
upload: 3.000 kbit/s

€64,95

Verder is er tegenwoordig ook het gratis internet wat hoort bij alleen telefonie.

Naam

Snelheid

Prijs

Telefonie Z1

64/64 kbit/sec

€ 9,95

Er wordt een modem in bruikleen geleverd, op dit moment zijn er 4 modellen in omloop, en wel de volgende:

SB5100E & SB5101E (Internet only)

SBV5120E & SBV5121E (Internet & Telefonie)

Op dit moment zal ziggo de modems gaan uitleveren die bij Casema in gebruik waren. Voor zover voor mij bekend is zal een groot deel van het technische systeem van Casema over genomen worden. Hierdoor zullen nieuwe klanten alleen de laatste twee opgenoemde modems tegen komen.

Nieuwsgroepen

Ziggo biedt uiteraard ook een eigen nieuws server groep aan. De retentie is volgens de website 30 dagen. Dit zou dezelfde nieuws server moeten zijn als bij Casema/Multikabel/@home.

Wil je hem toch gebruiken, hier de instellingen:

Server: news.ziggo.nl
User/Pass: gegevens van je hoofdemail adres bij Ziggo

Tips&Trucs

Het motorola modem wordt door ziggo in bruikleen gegeven, maar toch hebben veel providers de mogelijkheid om andere modems te gebruiken. Bij ziggo is het niet mogelijk om een los modem te gebruiken, maar je kan wel je eigen modem wat tweaken. hoe? Op het modem zit een zogenaamde status pagina, op deze pagina kan je allerlij informatie vinden over de status van je modem/telefonie en hierop in spelen. De pagina is te vinden op de volgende lokatie:

http://192.168.100.1

username: admin
password: motorola

Op deze pagina kan een veelvoud van informatie gevonden worden, oa de signaal sterkte, verwijzingen naar het euroDOCSIS systeem, firmware type en nog veel meer. Doormiddel van deze pagina kan je je modem "perfect" aan sluiten door te kijken of de signaal waardes goed zijn.

Twee waardes waar op gelet moeten worden (en die eventuele problemen kunnen aanduiden)

Downstream powerlevel: 0 dBmV
Dit signaal geeft het verschil aan van signaal sterkte als hij binnen komt op het modem vergeleken met de CMTS. Hoe hoger deze is hoe sterker het signaal is, hoe lager hij is, hoe zwakker het signaal is, een waarde van 0 geeft dus aan dat deze net zo sterk aankomt op het modem als dat hij de CMTS verliet.

Upstream powerlevel: 50 dBmV
Deze geeft de waarde aan van het upstream gedeelte van het modem, met hoeveel zend kracht hij kan zenden. Deze ligt meestal rond de 50/52. Komt hij boven de 55 dan zit er waarschijnlijk ergens een signaal probleem wat meestal een aansluit probleem van het modem is. Te laag komt erg weinig voor (hierbij moet je denken aan onder de 40), controlleer dan toch nog de aansluitingen.

Let op! Ik raad sterk af om de kanaal frequentie te veranderen. De helpdesk zal het je nooit vragen, en de "gewone" helpdesk medewerker weet niet eens wat het betekend of waar het voor dient. Mocht je het dus wijzigen en je modem werkt niet meer, kan het goed zijn dat je hele modem gereset moet worden of misschien vervangen. Deze gegevens zijn overgenomen van het Casema gedeelte. Helaas kan ik geen informatie meer terug halen over de multikabel/@home situatie. Graag wil ik dat hiermee aanvullen! Post of DM het dus!

• PeterSelie

Digitale Televisie

Uiteraard biedt Ziggo ook een groot schala aan Digitale Televisie aan. Niet alleen in de standaard SD beeld kwaliteit maar ook

in de HDTV kwaliteit! Bij Ziggo is het zo dat de standaard televisie kanalen die je ook al analoog kon ontvangen gratis bij het

normale televisie abbonement zitten. Je betaalt hier dus nog niks extra's voor!

Maar uiteraard draait het tegenwoordig niet alleen om de normale zenders. Digitale televisie heeft een groot schala aan extra pakketten die je kan kiezen! Hier een kleine opsomming van de pakketten. Wil je weten welke zenders er precies in zitten? Ga dan hier naar de ziggo site: Ziggo Z2 televisie pakketten/zenders

Naam

Prijs

Keuzepakketten

Kennis & Nieuws

€ 3,95

Sport

€ 3,95

Film & Entertainment

€ 3,95

Muziek

€ 3,95

Kids

€ 3,95

prijs per pakket is hetzelfde, bij 2 pakketten is het € 6,95 en bij 3 pakkette krijg je ze alle 5
Overgens is het mogelijk om van pakket te wisselen. Je kan dus van Kids naar Sport gaan. Voor zover bekend mag dit maximaal 6x per jaar!

Overige pakketten

Film1 en Sport1 pakket

€ 22,95 (los € 14,95)

Chinees pakket

€ 9,95

Hindi pakket

€ 24,95

Turks pakket

€ 4,95

Turks pakket uitgebreid

€ 19,95

Gay Lifestyle pakket

€ 9,95

HDTV pakket

€ 3,95

Als je ook Film 1 hebt krijg je gratis Film 1 HD erbij!

Decoders

Uiteraard kan je de digitale televisie alleen bekijken met een zogenaamde decoder. Deze decodeerd de digitale informatie uit je normale CATV signaal. Er zijn veel decoders in omloop. De meeste mensen zullen een Samsung SD-270r of SD-9401 decoder hebben. Tegenwoordig worden er nog maar een aantal geleverd of zul je tegenkomen in de winkel:

Humax decoder IR-FOX C (SD DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/humaxirfox.jpg

Samsung DCB-B270R (SD DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung270.jpg

Samsung decoder DCB-9401R (SD DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung9401.jpg

Samsung DCB-P850R (PVR)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung850.jpg

Humax PVR-9200C

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/humax9200.jpg

Samsung DCB H360R (HDTV DECODER)

http://www.wow-raids.net/ziggo/ts/samsung360.jpg

Overgens ondersteund Ziggo geen ingebouwde CI interfaces met een Alphacrypt. Ze zullen wel je smartcard activeren maar als het niet werkt ben je op jezelf of internet aangewezen!

Maar hier komt bij dat er binnenkort wel ondersteuning gaat worden gegeven op een aantal Louwe televisies. Wanneer en welke is nog niet bekend.

Overstappen van de oude provider naar Ziggo

Sind het samen gaan van Ziggo zijn er een groot aantal dingen veranderd voor bijna alle klanten. De oude bedrijven (Casema, Multikabel en @home) bestaan niet meer en er is nu nog alleen Ziggo. Maar hoe zit het nu met je oude provider gegevens?
Bij alle drie de bedrijven is het de bedoeling dat je gewoon terecht kan via de Ziggo website voor alle diensten.

webmail
De webmail voor alle drie de bedrijven is nog actief. Je zal hier dus ook nog moeten inloggen met je oude provider gegevens.

Ziggo Gegevens
Voor de Casema en Multikabel klanten kan er al gebruik worden gemaakt van Mijn Ziggo voor het wijzigen van een aantal telefonie instellingen en het bekijken van de huidige producten.

Je kan hier inloggen met je gebruikersnaam. Dit is dus het gedeelte VOOR @casema/@multikabel.nl. Het wachtwoord van je email adres moet je hier voor gebruiken/

@Home klanten zullen nog even moeten wachten en gebruik maken van het oude @Home gedeelte.

Nieuws groepen?
Zoals boven al gepost is heeft ziggo nu ook een eigen adres. Alleen heb je natuurlijk nog geen inlog gegevens! Tot op heden is er nog geen definitieve informatie hierover. Maar er is gebleken dat de "oude" server en inlog gegevens nu nog wel werken bij alle drie de bedrijven.

Contract aanpassen?
Voor alle klanten is het mogelijk om de producten aan te passen. Bij bijna elke combinatie kan je goedkoper uit zijn met een van de Alles-in-1 pakketten. Het kan wel al ingevoerd worden door Helpdesk medewerkers maar de nieuwe snelheden zijn tot op heden nog niet actief. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid op 24-05-08 worden gedaan!

Contract duur?
Voor alle klanten is het contract gewijzigd, dat wil zeggen dat het contract vanaf nu nog maar 1 maand opzeg termijn heeft. Hierdoor kan je dus erg snel en makkelijker wisselen van product of snelheid.
LET OP
Orange Cable klanten hebben nog WEL een jaar contract. Dit komt omdat je met Orange een contract bent aangegaan en niet met Casema. Je kan dus NIET wisselen!

Dit blijkt niet waar te zijn! Alle orange contracten zijn gewoon over genomen door Ziggo! Je kan dus gewoon met 1 maand opzeggen of over stappen naar Alles-in-1 Extra

Telefoon nummers van Ziggo

Helpdesk (Technische en administratief)- 0900-1884

Vorige Delen

[Ziggo] @Home, Casema en Multikabel bundelen krachten
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 1
[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 2

Leuke Linkjes

Ziggo Website
EuroDOCSIS informatie pagina
Ziggo gebruikers forum
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/
HD PVR Informatie

Op en/of Aanmerkingen

Ik ben zelf geen medewerker van Ziggo. Veel informatie heb ik vanuit het vorige topic gehaald of vanaf de Ziggo website. Mocht iets nou hardstikke fout zijn of moet het anders, laat het mij even weten via een DM! Dan pas ik het meteen aan!

• PeterSelie
Gereserveerd..

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 12:03
(jarig!)
Zo ben benieuwd wanneer @home regio groningen aan de beurt is. Verwacht dat ze van het zuiden naar het noorden zullen gaan migreren.

Kan niet wachten totdat ik me 8mbit heb want ik wou in Mei gaan upgraden totdat ik hoorde dat een Ziggo All in One 8mbit kreeg ipv 4 :-)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
iCy schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 21:03:
Zo ben benieuwd wanneer @home regio groningen aan de beurt is. Verwacht dat ze van het zuiden naar het noorden zullen gaan migreren.

Kan niet wachten totdat ik me 8mbit heb want ik wou in Mei gaan upgraden totdat ik hoorde dat een Ziggo All in One 8mbit kreeg ipv 4 :-)
Het televisie gedeelte van "all in one" is dat inclusief de kosten voor analoog en digitaal.
Dus die 15 euro plus de 10 euro voor digitaal?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:19
Thombias schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:45:
[...]

Het televisie gedeelte van "all in one" is dat inclusief de kosten voor analoog en digitaal.
Staat volgens mij duidelijk op de site. Is Z1 pakket, dus alle analoge zenders + standaard digitaalpakket. Wil je meer, betaal je meer.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 22:05
hebben meer mensen last van een tragere newsserver ?

via eweka ga ik gewoon netjes met 2,5MB/s maar via de ziggo server is het +- 1MB/s

moet wel toegeven dat de retentie van ziggo vele malen beter is geworden.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Newsserver schommelt bij mij erg, krijg er de laatste tijd niet m'n lijn mee vol in ieder geval.

• Meneer iCy
  • Laatst online: 24-05 12:03
(jarig!)
Thombias schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:45:
[...]

Extra abbonementen niet inbegrepen.

Dus het totaal abbonement van 10 euro moet je extra dokken. Als je TV Digitaal zonder extra abbonementen neem kost je dit niks extra.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Thombias
  • Niet online
iCy schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:11:
[...]

Extra abbonementen niet inbegrepen.

Dus het totaal abbonement van 10 euro moet je extra dokken. Als je TV Digitaal zonder extra abbonementen neem kost je dit niks extra.
Mmh, dan is het abonnement allin 1 plus nog steeds 5 euro te duur in vergelijk met een telfort bel/tel en ziggo analoog los.

Is er al het een en ander bekend van gebruik van Docsis 3.0 door Ziggo?

• n4m3l355
  • Laatst online: 27-05 15:54
Iemand toevallig hier hetzelfde verhaal te horen gekregen bij het aanmelden van Z1? Ik probeer internet te reserveren maar volgens de desbetreffende helpdesker dient het opvoeren van internet uitgesteld te worden tot in mijn geval 17 september. Kan hier iets aan gedaan worden? Ik heb niet zo´n trek om een kleine maand te wachten op een kabel lijntje ... :O

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:19
Dat is 2 weken, dat is toch redelijk snel?

• n4m3l355
Ze dienen ook nog de spullen vervolgens op te sturen wat dan nog eens een week duurt ben ik bang. De ellende is dat het voor een groepje studenten is die vrij wanhopig zonder internet zijn :D (en dat ik een week geleden het had aangevraagd)

[Voor 13% gewijzigd door n4m3l355 op 01-09-2008 15:59]

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:29

Royz

Kleurenblind!!

Hey ik mis mijn PVR decoder in de lijst met decoders!! :( ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik zie maar 2 modems van de 4? :P
Arris; alleen internet en internet met telefonie.

ben ook benieuwd wanneer ik overgezet wordt (84xx).

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 11:54
ik ben ook wel benieuwd wanneer ik de verhoging door krijg gevoerd 94xx

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 11:34

markvt

Peppi Cola

Ter info je kan ze alleen bellen tussen 8 uur sochtends en 8 uur savonds op hun 0900-1884 nummer.

Vroeger met @home nooit problemen, nu met ziggo al weken slechte verbinding kan amper internetten zo traag is het.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 09:45
Mijn donderdag per telefoon aangevraagde EDL is nog steeds niet actief.
Mijn per website opgezegde diensten voor Sport1 en Keuze Sport zijn nog actief, terwijl ze per 1-09 zijn beeindigd.. Misschien dat ze morgen deactief zijn, maar morgen maar WEER eens bellen hoe dat nu zit met EDL..

Zucht.

Ik heb ook een klacht brief gestuurd omtrent het aanmelden via de website op EDL en het niet aankomen plus de ergernissen omtrent andere aanvragen + opzeggingen..
Er is geen enkel vertrouwen meer.

[Voor 25% gewijzigd door Hoyden op 01-09-2008 20:55]

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 15:08

AMDFreak

Intel is zo..

Sinds de overstap van Casema naar Ziggo.. ben ik er niet echt over te spreken, vaak is het 's avonds zo traag als dikke stront. Zeker sinds die verhoging die ze hebben doorgevoerd is het mij opvallend erger geworden?
Iemand hier een verklaring voor?

15x Jinko 265Wp = 3975Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

• Christiano007
  • Laatst online: 12:08

Christiano007

Ich bin der champion

Ik heb net op internet via de ziggo-eredivisie site mijzelf aangemeld voor het abonnement , kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat het kanaal bij mij op de smartcard doet? Dat ik toch zeker de aankomende wedstrijden al kan zien?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hoyden schreef op maandag 01 september 2008 @ 20:53:
Mijn per website opgezegde diensten voor Sport1 en Keuze Sport zijn nog actief, terwijl ze per 1-09 zijn beeindigd.. Misschien dat ze morgen deactief zijn, maar morgen maar WEER eens bellen hoe dat nu zit met EDL..

Zucht.

Ik heb ook een klacht brief gestuurd omtrent het aanmelden via de website op EDL en het niet aankomen plus de ergernissen omtrent andere aanvragen + opzeggingen..
Er is geen enkel vertrouwen meer.
Ik heb ook film1 en sport1 opgezegd per telefoon. deze zouden per eind augustus opgezegd zijn, maar ik kreeg een brief dat ze per eind september opgezegd zijn. per vandaag doen beide zenders het idd ook niet meer. wel een maand te laat, maar het is zo erg met ziggo dat ik er maar niet over zeur omdat ik al lang blij ben dat het opgezegd is. triest maar waar

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• Hoyden
Christiano007 schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:21:
Ik heb net op internet via de ziggo-eredivisie site mijzelf aangemeld voor het abonnement , kan iemand mij vertellen hoelang het duurt voordat het kanaal bij mij op de smartcard doet? Dat ik toch zeker de aankomende wedstrijden al kan zien?
Ik heb na 4 weken nog niks.. (via @home internetformulier aanmelding)

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05 09:05
Ik heb een merkwaardig probleembje bij iemand anders met Ziggo (ze hadden voorheen @home). Ze hebben een nieuwe Dell PC met Vista, oude PC is XP.

Ik weet niet precies welk modem ze hebben, maar het is met telefonie, dus een SBV5120E of een SBV5121E. De oude XP PC heeft geen CP nummer ingesteld maar die werkt verder perfect, als ik echter de Dell PC aan het modem hangt heb ik geen internet, krijg geeneens een IP adres van het modem. Nadat ik het modem een tijdje uitzet en weer aanzet lijkt het alsof internet werkt (soms), hij krijgt af en toe wel een IP adres, maar als ik het modem ping krijg ik 20% van de tijd een time-out, de andere 80% heb ik wel een goede ping. Hetzelfde gebeurt als ik een willekeurige website probeer te pingen.

Sluit ik vervolgens de oude XP PC weer aan werkt het internet weer.

Bij mij thuis werkt deze Dell PC zonder problemen op internet (Telfort ADSL met een Netgear router ertussen).

Ik heb een vermoeden dat het misschien aan de UTP kabel ligt, er ligt een 4 aderige UTP kabel. Ik weet het niet zeker omdat XP wel gewoon werkt, maar ik weet niet of Vista andere voorwaarden heeft qua bekabeling. Het lijkt me vreemd, maar ik kan me geen andere dingen bedenken waar het aan zou liggen.

Of zou ik misschien kunnen kijken voor een update van de firmware van het modem? Ik weet niet of dit uberhaubt mogelijk is bij deze modems.

• n4m3l355
Vreemd genoeg na het bellen naar Ziggo gisteren voor de 2e maal gebeld nadat ze de eerste keer aangaven dat ze pas vanaf de 19e Internet konden opvoeren. Na nog een keertje bellen werd dit hooguit 2 weken duurt eer ik het pakket binnen heb...

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

In chronologische volgorde:

- zondag de 19 aug. telefonisch mijn abbo TV Z1 om laten zetten naar alles-in-1
- 1 week later een factuur krijgen voor abbo-geld TV Z1 t/m okt :?
- weer 1 week later het startpakket alles-in-1 ontvangen
- gebeld met helpdesk omdat ik geen bevestigingsbrief heb ontvangen met username en passwoord, direct geholpen en modem is geactiveerd op afstand. Alles werkt prima :)
- gisteren gebeld door telefoon miep dat ze ha dgezien dat ik TV Z1 heb en of ik geen interesse in een alles-in-1 pakket heb?

ik kijken in "mij ziggo", nog steeds alleen TV Z1?? naja, we zullen het wel zien, het werkt iig. :D

• ComaKip
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 21:00
thejoker80 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 08:18:
- gebeld met helpdesk omdat ik geen bevestigingsbrief heb ontvangen met username en passwoord, direct geholpen en modem is destijds geactiveerd op afstand. Alles werkt prima :)
ik kijken in "mij ziggo", nog steeds alleen TV Z1?? naja, we zullen het wel zien, het werkt iig. :D
Onderhand maak ik alweer zo'n 3 maanden gebruik van Ziggo alles-in-één en ook ik heb nooit een login en pass ontvangen. Ook mijn modem is door helpdesk geactiveerd.
Bij mij heeft er zo'n 2 maanden lang alleen maar TV Z1 gestaan. Toen andere services ook gemeld werden in "mijn Ziggo" ging de teller pas lopen. Bijna 2 maanden gratis gebruik gemaakt van internet.

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

ComaKip schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:37:
[...]

Onderhand maak ik alweer zo'n 3 maanden gebruik van Ziggo alles-in-één en ook ik heb nooit een login en pass ontvangen. Ook mijn modem is door helpdesk geactiveerd.
Bij mij heeft er zo'n 2 maanden lang alleen maar TV Z1 gestaan. Toen andere services ook gemeld werden in "mijn Ziggo" ging de teller pas lopen. Bijna 2 maanden gratis gebruik gemaakt van internet.
hmmm, dat klinkt niet slecht :)

• ThePupD
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Ok ik wil toch graag even de mening van sommige weten:
Gister ging ons nieuwe internetabbo lopen (die van 20 per maand), maar we hadden al exact hetzelfde internet maar ik moest nieuw abbonnement afsluiten omdat de gene waar ziggo onder haar naam stond uit ons studentenhuis ging. Dus ik kon dat niet over laten zetten maar moest opnieuw afsluiten.

Nu goed,door een foutje gister (omdat er 2 dezelfde modems al beneden stonden, en ik er nog 1 in me handen had), heb ik per ongeluk het oude modem gewoon geactiveerd met de neiuwe code.In plaats van het opgestuurde nieuwe modem dus. Draait perfect en niks aan de hand. Maar goed, dat nieuwe modem staat hier dus nog gewoon op tafel, en mn oude huisgenootje kreeg een bericht dat ze het oude modem moest terugsturen.

Wat moet ik nu doen, gewoon haar het neiwue modem geven en die terug laten sturen? of zou ik moeten proberen het nieuwe modem te actieveren en die oude aaan haar moeten geven. Of gewoon lekker laten zitten? Ik bedacht zelf dat ik volgens mij met die activatie code helemaal niet dat nieuwe modem nog een keer kan actieveren omdat het oude modem al met die code geactieveerd is en het lijkt me sterk dat ik 2 modems kan activeren met 1 code. Want dan kan ik net zo goed mijn buurman die code geven die ook zo'n modem heeft. Dat lijkt mij dus niet te kunnen.
Maar goed, wat zal ik het beste kunnen doen, gewoon het nieuwe modem laten opsturen? want ik denk dus dat ik die neiwue niet meer kan actieveren omdat die code al is gebruikt. Ik kan het ook niet 1 2 3 proberen want het modem zit beneden bij de huisbaas en die is er nu niet.

Zou alsjeblieft iemand even mij zijn mening kunnen geven

Hartelijk bedankt.
Excuus voor de typefouten maar ik heb haast maar wilde het wel even snel vragen

[Voor 3% gewijzigd door ThePupD op 02-09-2008 11:45]

• Christiano007
  • Laatst online: 12:08

Christiano007

Ich bin der champion

Hoyden schreef op maandag 01 september 2008 @ 21:36:
[...]

Ik heb na 4 weken nog niks.. (via @home internetformulier aanmelding)
Gisterenavond aangevraagd , net gebeld om het te laten activeren, 5 min later beeld. Snap al dat Ziggo gezeik niet hoor ;)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• ReVision
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-08-2018
Vorige week Eredivisie live besteld gegevens en smartcard nummer opgegeven, uiteindelijk vandaag nog steeds niets. ik denk zet mijn decoder beneden neer test het daar even. Vervolgens nog niets, kaart in de andere decoder gedaan tevens geen resultaat.UIteindelijk dacht ik laat ik eens op de andere smartcard kijken en ja hoor, het is geactiveerd op de verkeerde smartcard en dat terwijl ik nog het juiste smartcard nummer had opgegeven.

Sta nu inmiddels al 20min in de wacht bij de klantenservice na dat al twee keer de verbinding is verbroken na 10a 15min. Mocht ik er ooit doorkomen hoop ik dat het snel gewijzigd en geholpen kan worden.

Verder heb ik redelijk slecht signaal op de bovenverdieping, maar dat ligt mogelijk aan de bekabeling
en moet ik nog bekijken.

edit:

Eindelijk er door gekomen en met de klantenservice contact gehad, werd duidelijk en snel geholpen. Eredivisie live abbo zou binnen 24uur worden overgezet naar de juiste smartcard. Heb gelijk even naar mijn kabels gekeken en het een en ander vervangen. Heb nu weer optimaal signaal, uiteindelijk ben ik prima tevreden.

[Voor 17% gewijzigd door ReVision op 02-09-2008 17:31]

| Discogs | Flickr |

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-05 16:01
ThePupD schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 11:38:
Ok ik wil toch graag even de mening van sommige weten:
Gister ging ons nieuwe internetabbo lopen (die van 20 per maand), maar we hadden al exact hetzelfde internet maar ik moest nieuw abbonnement afsluiten omdat de gene waar ziggo onder haar naam stond uit ons studentenhuis ging. Dus ik kon dat niet over laten zetten maar moest opnieuw afsluiten.

Nu goed,door een foutje gister (omdat er 2 dezelfde modems al beneden stonden, en ik er nog 1 in me handen had), heb ik per ongeluk het oude modem gewoon geactiveerd met de neiuwe code.In plaats van het opgestuurde nieuwe modem dus. Draait perfect en niks aan de hand. Maar goed, dat nieuwe modem staat hier dus nog gewoon op tafel, en mn oude huisgenootje kreeg een bericht dat ze het oude modem moest terugsturen.

Wat moet ik nu doen, gewoon haar het neiwue modem geven en die terug laten sturen? of zou ik moeten proberen het nieuwe modem te actieveren en die oude aaan haar moeten geven. Of gewoon lekker laten zitten? Ik bedacht zelf dat ik volgens mij met die activatie code helemaal niet dat nieuwe modem nog een keer kan actieveren omdat het oude modem al met die code geactieveerd is en het lijkt me sterk dat ik 2 modems kan activeren met 1 code. Want dan kan ik net zo goed mijn buurman die code geven die ook zo'n modem heeft. Dat lijkt mij dus niet te kunnen.
Maar goed, wat zal ik het beste kunnen doen, gewoon het nieuwe modem laten opsturen? want ik denk dus dat ik die neiwue niet meer kan actieveren omdat die code al is gebruikt. Ik kan het ook niet 1 2 3 proberen want het modem zit beneden bij de huisbaas en die is er nu niet.

Zou alsjeblieft iemand even mij zijn mening kunnen geven

Hartelijk bedankt.
Excuus voor de typefouten maar ik heb haast maar wilde het wel even snel vragen
Je kunt gewoon het nieuwe modem terug sturen. Deze wordt gewoon van een stapel gehaald en er wordt enkel geregistreerd dat je een modem hebt niet welke. Dus volgens hun telling heb je er nu 2 en wanneer je er 1tje terug stuurt (de oude óf nieuwe) sta je weer op 1.

Als je perse het nieuwe modem wilt houden kan dat wel alleen zul je wel een belletje moeten plegen naar de helpdesk omdat het oude modem eerst weer gedeactiveerd moet worden voor de nieuwe met de codes geactiveerd kan worden.

Anoniem: 59483

Zijn er op dit moment meerdere mensen in Utrecht (postcode 3552) die problemen hebben met hun Ziggo Internet?

Sinds ongeveer 13:30 heb ik veel last van packetloss. Daarna modem opnieuw opgestart, maar sindsdien kan ik niet meer online komen.

• Turfschipper
  • Laatst online: 16-04 22:50
LET OP
Orange Cable klanten hebben nog WEL een jaar contract. Dit komt omdat je met Orange een contract bent aangegaan en niet met Casema. Je kan dus NIET wisselen!

Dit blijkt niet waar te zijn! Alle orange contracten zijn gewoon over genomen door Ziggo! Je kan dus gewoon met 1 maand opzeggen of over stappen naar Alles-in-1 Extra

Dit las ik in de start post.

Nu heb ik al heel lang orange. Dat is nu Z3.

Ik wil overstappen naar Z1, digitale TV er bij, plus het voetbalkanaal.

Bel ik net met de klantenservice, want die site, daar wordt je al helemaal niet vrolijk van. Zegt die knakker dat ik tot februari vast zit aan dat contract, dus tot dan kan ik niet over stappen.

Hoe zit het nou? Heeft ziggo nu wel of niet de contracten van orange overgenomen? En zou ik dan dus WEL slechts een maand moeten wachten?

Anoniem: 32279

in het vorige deel werd mijn vraag verkeerd begrepen, dus nogmaals:

waar kan ik de programmering van de eredivisekanalen vinden? In mijn epg zie ik alleen de live wedstrijden staan, verder staat er bij elk uur: teletekst?

Ik weet natuurlijk wel wanneer wie speelt, maar de kanalen herhalen ook wedstrijden en ik wil weten wanneer ze wat herhalen zodat ik niet op goed geluk er langs moet zappen en bijv. iets mis.

Kan best dat het aan mijn oude decoder (panasonic) ligt dat ik geen epg heb, maar op www.eredivisie.nl kan ik het ook niet vinden en dat is toch apart?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik begin er zolangzamerhand een beetje schijtziek van te worden. 3 van de 4 keer is de @home site onbereikbaar. Dat is erg vervelend als je daar constant naar door verstuurd wordt vanwege je postcode. Op dit moment probeer ik iets op mijn webspace te zetten, maar op 1 of andere manier blijf ik in de root staan (terwijl er alleen maar meer '/publiek' in de andresbalk komt te staan...

Heel irritant aangezien ik ff snel iets online wil zetten....

En dan ben ik nog helemaal niet begonnen over het gezeur dat ik heb met het toch nog dubbel krijgen van rekeningen terwijl ik een alles in 1 pakket zou moeten hebben en verschillende afdelingen die niet eens van elkaar weten wat ze nu eigenlijk beloven.........
[/rant]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Hoyden
Ik heb gisteren nogmaals contact gehad met Ziggo.

EDL werkt nu eindelijk :P
Mijn opgezegde abo op Sport1, die per 1-09 is beeindigt loopt nog, maar Keuze Sport die ook per 1-09 is beeindigt is er al wel af..

Maar ik ben in ieder geval blij dat EDL werkt.

• Amanoo
  • Laatst online: 23-05 20:49

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Wij hebben maar een downloadsnelheid van 5000 kbps in plaats van 8000.
We hebben zo alles-in-een plus of zo, eerst hadden we Multikabel family, en toen was het ook al 5000.

[Voor 5% gewijzigd door Amanoo op 03-09-2008 08:36]

• AW_Bos
  • Laatst online: 11:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik kreeg vorige week een mailtje dat ik mijn factuur op kon halen (digitale TV en CAI). Maar ik heb helemaal geen gebruikresnaam/wachtwoord?
Ze kwamen wel aan mijn mailadres toen ze dat een keer in een brief ofzo gevraagd hebben, maar wel lekker vaag.
Klinkt dit bekend bij iemand die ook alleen Ziggo heeft voor de TV?

Omdat het misschien phishing was, heb ik de headers doorzocht, en het kwam echt bij Ziggo vandaan. Dus geloof ik het wel...

[Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 03-09-2008 11:28]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik zie dat hier mensen zitten die een all-in-1 pakket hebben (of aangevraagd)

ik lees eigenlijk alleen ervaringen over het internet en tv. hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de telefoon? Is deze een beetje betrouwbaar (bereikbaarheid, storingen, kwaliteit geluid etc)?

[Voor 5% gewijzigd door SubSun op 03-09-2008 11:54]

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Anoniem: 59483 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 14:51:
Zijn er op dit moment meerdere mensen in Utrecht (postcode 3552) die problemen hebben met hun Ziggo Internet?

Sinds ongeveer 13:30 heb ik veel last van packetloss. Daarna modem opnieuw opgestart, maar sindsdien kan ik niet meer online komen.
Een kennis van me in Eemnes (postcode 3755) heeft sinds een paar weken internet van Ziggo. Ik heb het eigenhandig aangelegd en mag wel zeggen dat ik er verstand van heb. Maar inderdaad, het modem start heel regelmatig opnieuw wegens verliesvan synchronisatie en dan kan het zomaar een uur tot een paar uur duren totdat ie weer online is. AOP en bekabeling is goed en heb ik ook al eens vervangen...

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:16
Hoppelakee:
Vorige week het volgende gepost.
dnhelle schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 11:52:
[...]

Herkenbaar!
Bij ouders van vriendin hebben ze @Home. (€29,95 abo). Daartussen een Netgear wireless router waaraan een pc via draad en een laptop via draadloos is geconnecteerd. Tot voor kort werkte het perfect.

Nu is het echt _mega_traag.
Connectie tussen cliënts via router loopt perfect, maar het internetsignaal valt zwaar tegen. Ook al de kruistest gedaan (router loskoppelen, bedrade pc direct aan modem gekoppeld) en daar wordt een ip-adres uitgedeeld, maar blijft het signaal verre van goed. Aan de router kan het dus niet liggen.
Het rare is, dat de signalen op het modem (LEDjes) aan de voorkant connectivity weergeven.

Het is dit modem wat zij hebben:
[afbeelding]

Deze heb ik een keer een restart gegeven waarna het internet tijdelijk goed heeft gewerkt. Daarna is de performance weer enorm afgezwakt.

Actie 1: Helpdesk bellen. Melding krijgen dat het signaal naar het modem inderdaad veel ruis bevat. Nieuwe kabelset ontvangen, geïnstalleerd, probleem blijft aanwezig.

Actie 2: Helpdesk wederom bellen. Bedanken voor kabelset, maar nog altijd problemen. Melding krijgen dat het modem inderdaad perfect zichtbaar is, zelfs te horen krijgen "dat hij dat modem graag zelf thuis wilde hebben". Daarom kon hij ook geen monteur sturen. Helaas hebben de ouders van vriendin niet gemeld dat er ook is geprobeerd zonder router te internetten.
Zichtbaarheid / connectiviteit zijn toch 2 verscheidene punten, niet?

Zelf hebben wij thuis ook @Home en daar hebben wij een nieuw modem ontvangen (een kleinere zwarte, zoals in de mooie OP is geplaatst). Daarmee hebben we geen problemen.

Welke acties zijn nu nog mogelijk?
Ze internetten nu tijdelijk op een onbeveiligd wireless in de buurt, met alle risico's van dien.
Ze betalen wel voor het abonnement, maar ze hebben geen connectie.
Ikzelf heb het gevoel dat het "verouderde" modem problemen heeft. Is het mogelijk om een nieuw modem aan te vragen?

Ik hoor graag van jullie wat een oplossing kan zijn...
Monteur is langsgeweest, wijkcentrale gecheckt, alles ok.
Monteur is binnengeweest, en heeft uiteindelijk het modem vervangen door eentje van Scientific Atlanta. Nu is alles weer opgelost. Het modem bleek toch kapot te zijn.

En in het tweede gesprek beweren ze nog het modem zelf te willen hebben.
Nou, bij deze :+

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:18
Ik word echt gek van het internet hier. Vanmiddag viel internet er meerdere malen uit en haal al sinds een dag of 2 niet mijn 8mbits snelheid, maar een schamele 3mbits. Soms zijn er dan tussenpozen dat ik wel gewoon met 8mbits kan downloaden, één keer was het zelfs met 1,5MB/s, maar ik haal vaker maar rond de 350KB/s.

Dit in het 4708 gebied trouwens.

Anoniem: 39723

ik snap er nix van, kan sinds vandaag me mail niet meer in :(
had casema, is ziggo geworden, weet iemand wat er aan de hand is?

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 00:57
RnB schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:37:
Ik word echt gek van het internet hier. Vanmiddag viel internet er meerdere malen uit en haal al sinds een dag of 2 niet mijn 8mbits snelheid, maar een schamele 3mbits. Soms zijn er dan tussenpozen dat ik wel gewoon met 8mbits kan downloaden, één keer was het zelfs met 1,5MB/s, maar ik haal vaker maar rond de 350KB/s.

Dit in het 4708 gebied trouwens.
ik woon in 5045 gebied. Ik heb 4 jaar lang @home gehad en nu ziggo. Hier waar ik woon kan ik alleen maar kabel krijgen dus geen adsl. Ik heb in 4 jaar tijd geen een maand gehad zonder problemen. Heb je gekeken in jouw modem als er storingen zijn.

192.168.100.1
root
admin

ik heb nu ook weer problemen zoals gewoonlijk. in mijn motorola staat:
2008-09-03 19:29:05 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2008-09-03 18:16:35 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2008-09-03 11:45:52 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2008-09-03 11:29:03 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2008-09-03 11:00:42 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2008-09-03 10:58:04 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2008-09-03 08:29:56 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
2008-09-03 08:01:15 3-Critical R02.0 No Ranging Response received - T3 time-out
dan heb ik nooit gewenste snelheid.

• Dulse
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06-2019
marco.meijer schreef op woensdag 03 september 2008 @ 08:34:
Wij hebben maar een downloadsnelheid van 5000 kbps in plaats van 8000.
We hebben zo alles-in-een plus of zo, eerst hadden we Multikabel family, en toen was het ook al 5000.
Als je met Alles-in-1 Plus de snelheid van 8000 kbps niet haalt maar slechts een snelheid van 5000 kbps (die je voorheen ook al had met Family), lijkt het er op dat je gebruik maakt van een router die je snelheid beperkt.

In het geval dat je inderdaad gebruik maakt van een router: sluit eens een pc rechtstreeks aan op het kabelmodem en meet je snelheid. Dan kan je controleren of je router de oorzaak is van het niet halen van een snelheid van 8000 kbps.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:23

Hari-Bo

F5 addict

Sinds gisteren heb ik last van een hele trage downloade snelheid via nieuwsservers via news.multikabel.nl nu kom ik niet hoger als 450kb/s terwijl mijn normale snelheid altijd tegen de 1300kb/s (Multikabel Power Abbo).
Ervaart iemand dit ook?

[Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 04-09-2008 09:43]

• Paul_K
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2021
SubSun schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:54:
hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de telefoon? Is deze een beetje betrouwbaar (bereikbaarheid, storingen, kwaliteit geluid etc)?
Ik heb sinds enkele weken ook de telefoon via Ziggo (@Home), en het bevalt me tot dantoe uitstekend. Het geluid is stabieler en sterker dan voorheen via ADSL (Telfort).
FWIW.

Anoniem: 32279

Ariën Clay schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:28:
Klinkt dit bekend bij iemand die ook alleen Ziggo heeft voor de TV?
Ik kan ook geen factuur inzien omdat ik alleen digitale tv heb... lekker handig. Had vroeger wel @home en ben eens met mijn oude gebruikersnaam aan de slag gegaan, maar daar kom ik er ook niet mee in...

ach, ik krijg elke keer een aanmaning per post en die betaal ik dan maar. Heb geen zin om hierover te bellen, het is niet echt storend verder. Ze rekenen in iedergeval geen 10 euro administratiekosten ofzo voor de aanmaning.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 04-09-2008 14:52]

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 12:10
Zijn er meer mensen die nog steeds geen Alles-in-1 snelheid hebben ontvangen? Hier zou de boel oorspronkelijk 1 juni ingaan. Talloze telefoontjes maar niemand kon mij iets vertellen. Een aantal weken heb ik een Tv Digitaal startpakket ontvangen. Echter, heb ik nog steeds niet de nieuwe internetsnelheid. Ik word er strontziek van!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-05 08:20
Ik dacht ondanks alle negatieve reacties van de laatste paar maanden, toch doodleuk even het alles in 1 pakket aan te vragen bij Ziggo.

Bij het aanmelden ging het hardstikke soepel, alles kon geregeld worden dus ik blij. Vervolgens zou het 2 weken later in gaan en de telefonie iets later, dit i.v.m. de opta e.d. (vertelde de beste Ziggo man). Geen probleem.

Maaar.......Uiteindelijk 3 dagen nadat het pakket actief zou worden werd ik gebeld.
Ziggo: Helaas meneer door verschillende problemen kunnen we alleen analoge televisie aanbieden.
Ik: Hoe dat zo?
Ziggo: Doordat het technisch op dit moment niet mogelijk is meneer.
Ik: Hoe kan het dat verschillende buren dit al wel hebben (in ieder geval i-net en dig. tv.)
Ziggo: Woont u in een nieuw huis meneer?
Ik: Nee, wel net verhuisd maar de vorige eigenaar had ook i-net via jullie. Kan ik dan niet tijdelijk i-net en televisie van jullie afnemen.
Ziggo: Nee meneer, dit is technisch niet mogelijk, alleen televisie. U moet maar over 3 weken terugbellen misschien dat het dan wel kan :?

Nou....zoals jullie wel snappen ben ik mooi naar een andere provider gegaan. Want dit is echt.......

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:11
Ik had een digitale decoder gekocht met zo een smartcard. De 2 weken zijn geloof ik al verstreken maar nog steeds ontvang ik alle betaalzenders :S. Dat terwijl ik toen ik het smartcard registreerde aangaf dat ik niets wilde. Ik ga morgen sowieso bellen maar is dit normaal?

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
stalscu schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:57:
LET OP

Dit las ik in de start post.

Nu heb ik al heel lang orange. Dat is nu Z3.

Ik wil overstappen naar Z1, digitale TV er bij, plus het voetbalkanaal.

Bel ik net met de klantenservice, want die site, daar wordt je al helemaal niet vrolijk van. Zegt die knakker dat ik tot februari vast zit aan dat contract, dus tot dan kan ik niet over stappen.

Hoe zit het nou? Heeft ziggo nu wel of niet de contracten van orange overgenomen? En zou ik dan dus WEL slechts een maand moeten wachten?
Officieel zit je nog aan een jaarcontract vast. Deze orange abonnementen zijn door casema overgenomen. Casema, @home en multikabel zijn gefuseerd naar Ziggo. Ziggo kan dus jouw abonnement omzetten, alleen zit je wel vast aan een jaarcontract. Waarschijnlijk wordt er niet altijd naar gekeken en kan het abonnement omgezet worden naar een Ziggo abonnement als je een beetje mazzel hebt.
Anoniem: 39723 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:15:
ik snap er nix van, kan sinds vandaag me mail niet meer in :(
had casema, is ziggo geworden, weet iemand wat er aan de hand is?
Probeer eens webmail. Op http://www.ziggo.nl/mail/mijn-email kan je inloggen. Als dit wel werkt en je e-mailprogramma niet, dan is er waarschijnlijk iets fout in de instellingen van jouw e-mailprogramma.
Onbekend schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:16:
In de algemene voorwaarden die je vorige week hebt gekregen staat dat het abonnement per 1 september (of oktober) is omgezet naar een abonnement waarbij je maandelijks kan opzeggen.

Ik neem aan dat iedereen die klant van Ziggo is de zelfde voorwaarden heeft ontvangen. :)
Staat dit er specifiek voor orange klanten? Ik geloof dat orange klanten een ander abonnement hebben dan (oud)-casema klanten.

[Voor 26% gewijzigd door tdn135 op 04-09-2008 22:24]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:17
In de algemene voorwaarden die je vorige week hebt gekregen staat dat het abonnement per 1 september (of oktober) is omgezet naar een abonnement waarbij je maandelijks kan opzeggen.

Ik neem aan dat iedereen die klant van Ziggo is de zelfde voorwaarden heeft ontvangen. :)

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
Vanmiddag ff langs de mediamarkt geweest om een smartcard op te halen, ik had via marktplaats een decoder gezien voor 30 euro dus die was ik niet nodig.. Zie ik tot mijn grote verbazing de volgende prijzen:

Humax Decoder 79 euro
Smartcard pakket 30 euro
Startpakket incl decoder en smartcard 40 euro...

Ik natuurlijk het startpakket meegenomen en nu van al mijn problemen af.. Ook nog 2 weken/maanden? gratis sport1, film1 en eredivisie.. Toch wel een goeie actie van ziggo/mediamarkt _/-\o_

• thecompany
xminator schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:04:
Ik had een digitale decoder gekocht met zo een smartcard. De 2 weken zijn geloof ik al verstreken maar nog steeds ontvang ik alle betaalzenders :S. Dat terwijl ik toen ik het smartcard registreerde aangaf dat ik niets wilde. Ik ga morgen sowieso bellen maar is dit normaal?
Waar heb jij je smartcard geregistreerd? Via dat formulier wat je bij het startpakket krijgt of via internet? Als je het via internet gedaan hebt, mag ik die link?

Ik kan trouwens niet op mijn ziggo dus ik heb waarschijnlijk de @home pagina nodig.. ;(

Edit: http://www.ziggo.nl/beste...1&p_scenarioid=TVZ2SMAREG Deze link werkt niet bij mij... Ik krijg iets van column not found.. Bij iemand anders wel?

[Voor 19% gewijzigd door thecompany op 04-09-2008 22:54]

• Zeror
  • Laatst online: 27-05 16:36

Zeror

Ik Henk 'm!

thecompany schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:44:
Vanmiddag ff langs de mediamarkt geweest om een smartcard op te halen, ik had via marktplaats een decoder gezien voor 30 euro dus die was ik niet nodig.. Zie ik tot mijn grote verbazing de volgende prijzen:

Humax Decoder 79 euro
Smartcard pakket 30 euro
Startpakket incl decoder en smartcard 40 euro...

Ik natuurlijk het startpakket meegenomen en nu van al mijn problemen af.. Ook nog 2 maanden gratis sport1, film1 en eredivisie.. Toch wel een goeie actie van ziggo/mediamarkt _/-\o_
Dan ben ik wel ff flink afgezet bij de Mediamarkt Breda dan. Ik heb daar een starterspakket gekocht voor 100 euro :/

Btw. vanmiddag ook nog leuk gepingpongt bij Ziggo, tenminste er werd met mij gepingpongt. Ik had een vraag over smartcard aanmelding en werd van de ene afdeling naar de andere afdeling heen en weer verbonden. Zeker 7 mensen aan lijn gehad voordat ik mn antwoord had. En het stomme is dat de mensen die er eigenlijk over horen te gaan (speciaal nummer voor aanmelding digitaal TV) die weten er niks vanaf :S Vaag daar bij ziggo.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• thecompany
Rakkerzero schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:53:
[...]

Dan ben ik wel ff flink afgezet bij de Mediamarkt Breda dan. Ik heb daar een starterspakket gekocht voor 100 euro :/

Btw. vanmiddag ook nog leuk gepingpongt bij Ziggo, tenminste er werd met mij gepingpongt. Ik had een vraag over smartcard aanmelding en werd van de ene afdeling naar de andere afdeling heen en weer verbonden. Zeker 7 mensen aan lijn gehad voordat ik mn antwoord had. En het stomme is dat de mensen die er eigenlijk over horen te gaan (speciaal nummer voor aanmelding digitaal TV) die weten er niks vanaf :S Vaag daar bij ziggo.
Ja ik had verschillende winkels gebeld, expert, t for telecom en belcompany etc maar bij alle winkels was het duurder geworden, 99,95, dus ik dacht, ik haal even een smartcard op en koop de decoder wel via marktplaats.. Was dus niet nodig :) Het was de mediamarkt zwolle btw

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-05 15:22
Zou hier in Maastricht de beloofde verhoging naar 16000 al moeten zijn doorgevoerd? Modem al een paar keer uitgetrokken de laatste dagen, maar ik heb niet 't idee dat de verhoging is doorgevoerd....

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 14:57

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Gabliboeba schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:15:
Zijn er meer mensen die nog steeds geen Alles-in-1 snelheid hebben ontvangen? Hier zou de boel oorspronkelijk 1 juni ingaan. Talloze telefoontjes maar niemand kon mij iets vertellen. Een aantal weken heb ik een Tv Digitaal startpakket ontvangen. Echter, heb ik nog steeds niet de nieuwe internetsnelheid. Ik word er strontziek van!
DIe snelheid wordt eind van de maand verhoogd. Dan gaan mensen met een alles-in-1 pakket van 4000 naar 8000. Er is nu ook een grote storing aan de gang wat betreft de DHCP servers die geen/verkeerde IP adressen uitdelen. Verder gaat nu echt de migratie plaatsvinden naar het nieuwe eBS systeem. Dit gebeurd in batches van 4.

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• n4m3l355
TPbasMIE schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:31:
etc.etc..
Ziggo: Nee meneer, dit is technisch niet mogelijk, alleen televisie. U moet maar over 3 weken terugbellen misschien dat het dan wel kan :?

Nou....zoals jullie wel snappen ben ik mooi naar een andere provider gegaan. Want dit is echt.......
Dit is eigenlijk hetzelfde wat ik meemaakte. Dankzij het samenvoegen van de databases wist eentje me te vertellen dat dit adhv de postcodes zou verlopen. Mijn regio 61xx-62xx zou als eerste zijn (lees binnen 3 weken) worden omgezet alvorens ik internet kon aanvragen.
Hetvreemde is.. ik bel daarna nog een keer op aangezien ik met dezelfde gedachte zat als jou blijkbaar en helpdesker #2 wist me te vertellen dat ik het pakket binnen 2 weken zou ontvangen.. as in wat is het nu :|

• mjl
  • Laatst online: 09:12

mjl

Ugh

Ik heb al een paar dagen lopen zoeken maar vind nergens een antwoord op deze vraag:

Welke HD PVR systemen (met twin/dual tuner) kunnen gebruikt worden bij Ziggo?

En dan niet het interactive pakket a 438,45 euro maar een losse HD decoder+PVR uit een winkel!

Of zijn zulke apparaten nog niet verkrijgbaar?

-------

• tayram
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 00:57
Gabliboeba schreef op donderdag 04 september 2008 @ 15:15:
ik ook.

• AjDuLion
  • Laatst online: 25-05 22:05
Helaas had ik voorheen nooit problemen met multikabel/ziggo ben ook ik nu de pineut..

ik draai bij mij thuis en servertje + asa5505 + asa5505

vorige week was ik all plotseling de verbinding kwijt wat na een reboot van de modem weer netjes up kwam.

afgelopen maandag hetzelfde weer (ook weer 's ochtends geen internet) weer reboot en werken.

vanochtend weer geen internet dus weer een reboot gedaan en hij kwam weer up..

nu probeer ik mn thuis servertje te bereiken en weer geen gehoor..

blijkbaar reset mijn verbinding zich dus steeds :(

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 16:41
Hier (zoetermeer) ook problemen met internet deze week.
Alle ledjes van het modem kwamen netjes op maar ik kreeg op m'n belkin router geen wan adres.
Rechtreeks m'n laptop op het modem en kwam netjes op het internet.
Daarna het mac adres van m'n laptop gecloned naar m'n belkin router en kwam daarna weer prima via de router op het internet. Voor de zekerheid weer het originele mac adres gebruikt van m'n router en nee hoor, geen internet. Ook niet na alles een minuut uitgehad te hebben (voedingskabels eruit).
Schiet mij maar lek. Verhalen dat sommige routers niet ondersteund worden slaan in deze context nergens op. Kan het zo zijn dat Ziggo bepaalde mac adressen blokkeerd of heeft dit met bovengenoemd Ziggo/DHCP problemen te maken.
Nou ja voorlopig maar met het mac adres van m'n laptop werken.

Anoniem: 88453

Je krijgt normaal gesproken één ip-adres toegewezen op basis van je MAC-adres.
Het MAC-adres wordt onthouden door je modem, waardoor je met een ander MAC-adres geen ip-adres krijgt toegewezen. (je hebt immers al een ip-adres toegewezen gekregen)
De oplossing is eenvoudig: Reset het modem even, door er even de stroom af te halen.

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

mjl schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:41:
Ik heb al een paar dagen lopen zoeken maar vind nergens een antwoord op deze vraag:

En dan niet het interactive pakket a 438,45 euro maar een losse HD decoder+PVR uit een winkel!

Er bestaat maar 1 HD PVR systeem en dat is degene die jij beschrijft.

mjl schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:41:

Behalve de genoemde Cisco (voorheen Pacific Atlanta) decoder is er geen andere HD decoder met een twin tuner.

Rakkerzero schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:53:
[...]

De actie van 39,95 voor een decoder, inclusief smartcard liep tot 31 augustus.
Je bent dus niet afgezet, maar te laat om gebruik te kunnen maken van de actie.

xminator schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:04:
Dan heb je gewoon mazzel.
De preview periode is 2 weken, maar bij sommige mensen loopt de preview langer door.
Wacht gewoon tot de preview periode voorbij is en bel dan voor activatie van het standaard pakket.

• mjl

mjl

Ugh

Royz schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:48:
[...]

Er bestaat maar 1 HD PVR systeem en dat is degene die jij beschrijft.
Anoniem: 88453 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:50:
[...]

Behalve de genoemde Cisco (voorheen Pacific Atlanta) decoder is er geen andere HD decoder met een twin tuner.
Helder .... voorlopig dus maar een losse HD decoder en analoog opnemen tot er wat meer keus is ;)

-------

Wat is er mis met de huidige HD PVR, behalve dat je deze alleen bij Ziggo kunt kopen?
Een gewone PVR (Samsung DCB-P850R) kost 260 euro en een HD decoder (Samsung DCB-H360R) kost 175 euro.
Dan vindt ik 429 euro voor een HD PVR (Cisco 8455DVB) geen slechte koop.

Anoniem: 130770

Familie van mij zit bij Ziggo. Er wordt gebruik gemaakt van de router: 3Com OfficeConnect Wireless 54 Mbps 11g.
Dit in combinatie met het Motorola-modem SBV5121E.
Na een paar dagen werkt internet niet meer.
Het modem is dan gewoon online, het ligt dus aan de router.
Na reset van de router, werkt de boel weer.
Ik heb gelezen dat sommige routers slecht werken met het Motorola-modem.
Oplossing zou het lager zetten van de leasetijd zijn in de router.
Ik kan die optie echter nergens vinden in de router. Je kan alleen kiezen voor dynamic IP en verder niets instellen met betrekking tot de lease.
Zie ik iets over het hoofd? Of is die 3Com gewoon een baggerding?

• mjl

mjl

Ugh

Anoniem: 88453 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:33:
Wat is er mis met de huidige HD PVR, behalve dat je deze alleen bij Ziggo kunt kopen?
Een gewone PVR (Samsung DCB-P850R) kost 260 euro en een HD decoder (Samsung DCB-H360R) kost 175 euro.
Dan vindt ik 429 euro voor een HD PVR (Cisco 8455DVB) geen slechte koop.
Niks mis mee maar ik heb liever meer keus ... en dat interactive hoeft voor mij niet .... alleen de combo HDTV+PVR en meer dan 1 tuner erin is genoeg ...

Verder is een losse HD decoder al rond de 160 euro te krijgen ... en de analoge opname apparatuur staat er al ... ik wacht gewoon een tijdje tot er meer HD spul te krijgen is.

-------

• n4m3l355
Die 3com werkt bij mij (ik neem aan dat het de 72 editie is) al jaren aan een stuk zonder problemen. Misschien dat de modem even is weggevallen en dat daardoor de verbinding met de router is opgehouden?

• xminator
Wat is dit nou? Ik sta al een half uurtje in de wacht -_-. Wat een slechte service.
Anoniem: 88453 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:57:
[...]

Dan heb je gewoon mazzel.
De preview periode is 2 weken, maar bij sommige mensen loopt de preview langer door.
Wacht gewoon tot de preview periode voorbij is en bel dan voor activatie van het standaard pakket.
Ik had hem geactiveerd via internet, stel dat er i ets verkeerd is gegaan waardoor ik nu aan alle pakketten vastzit -_-

-edit- jij hebt gelijk :D , blijkt dat ik gewoon 'mazzel' heb.

[Voor 78% gewijzigd door xminator op 05-09-2008 16:08]

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
Het wordt steeds gekker...
heb al eerder gemeld dat ik Eredivisie kan kijken..
valt er vandaag een brief op de deurmat dat we sinds 27-08-2008 een abo op Eredivisie Live hebben, terwijl we niets besteld hebben! 8)7

n4m3l355 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 15:51:
Die 3com werkt bij mij (ik neem aan dat het de 72 editie is) al jaren aan een stuk zonder problemen. Misschien dat de modem even is weggevallen en dat daardoor de verbinding met de router is opgehouden?
De versie weet ik zo even niet. Ik zal zondag even kijken.
Als het nodig is, zal ik de firmware updaten.
Ik begrijp dat de 3com in ieder geval probleemloos zou moeten werken.

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 16:41
Anoniem: 130770 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:55:
Ik heb gelezen dat sommige routers slecht werken met het Motorola-modem.
Zie ik iets over het hoofd? Of is die 3Com gewoon een baggerding?
Ik denk dat er niks mis is met je 3Com.
Mijn Belkin Pre-N doet het al een 3tal jaren prima met Casema en met Ziggo behoorlijk
wat gedonder. Zelfde Motorola modem.
Nu ik het mac adres van m'n laptop heb gecloned (staat nu in de belkin) doet hij het weer
zonder problemen. Ik zal van het weekend alles wel weer eens uitzetten en het mac adres
van de belkin router er weer in doen en kijken hoe het dan gaat. Het gekke is dat ik dit dus
al 3 keer gedaan had zonder resultaat, het clonen was de oplossing.

Even iets anders: heb vandaag een brief gekregen dat ik een wijziging heb gedaan en schijn
Eredivisie pakket te hebben aangevraagd wat ik helemaal niet gedaan heb (zelfde als 2 berichtjes eerder hierboven). Ben helemaal geen voetballiefhebber. Het gaat echt lekker daar bij Ziggo. Zal ze maar weer eens opbellen.

• Onbekend
Hugo__Boss schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:42:
Het wordt steeds gekker...
heb al eerder gemeld dat ik Eredivisie kan kijken..
valt er vandaag een brief op de deurmat dat we sinds 27-08-2008 een abo op Eredivisie Live hebben, terwijl we niets besteld hebben! 8)7
Dan heeft iemand anders dit aangevraagd en is er waarschijnlijk een typfoutje gemaakt.
Je zal straks wel de rekening gepresenteerd krijgen. Volgens mij kan je beter Ziggo hierover bellen.

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 08:20
Ik heb vorige week donderdag Ziggo all in one aangevraagd van 49.95.
Aangegeven dat ik mijn huidige kpn nr wil meenemen.
Gekozen voor de optie om een monteur te laten komen.
Vervolgens kon ik een datum kiezen dat de monteur moest langs komen.
Ik dus een datum zover mogelijk tegen het eind van september gekozen, omdat ik immers een opzeg termijn bij kpn en xs4all van een maand heb.
Bel ik vandaag om te vragen of ze al hebben opgezegd bij kpn.
Blijkt het nummer porteren pas in werking te worden gezegd nadat de monteur is langsgeweest.
En dan kan er dus 3 weken overheen gaan.
Dus ik betaal een maand langer aan kpn.
Helaas kon ik hier dus niks over op hun website vinden. :X

Dat komt, omdat alleen een "actief" telefoonnummer kan worden geporteerd.
Als je KPN had opgezegd, dan was je je telefoonnummer kwijt...

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-05 19:21
Tadream schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:14:
[...]
Even iets anders: heb vandaag een brief gekregen dat ik een wijziging heb gedaan en schijn
Eredivisie pakket te hebben aangevraagd wat ik helemaal niet gedaan heb (zelfde als 2 berichtjes eerder hierboven). Ben helemaal geen voetballiefhebber. Het gaat echt lekker daar bij Ziggo. Zal ze maar weer eens opbellen.
Ook ik kreeg vandaag een brief met de "bevestiging van mijn verzoek tot wijziging abbo". Inderdaad eredivisie live per 27 aug. Hier heb ik dus zeker niet om gevraagd, voetbal interesseert me geen bal |:(
Verder staat er in de brief een activatiecode en wachtwoord voor (her)activeren van m'n modem...
Dat wordt dus ook bellen, vind zulke acties vrij bespottelijk! :(

Edit: Ben net terug gebeld, of ik morgen zelf naar afdeling administratie wil bellen, 0900-1884 optie 2-5. Die zijn blijkbaar maar tot 20.00u aanwezig.
Wordt vervolgd..... :X

[Voor 14% gewijzigd door bureno op 05-09-2008 20:49]

• Onbekend
Ik heb de afgelopen dagen en nu vanavond al 3 keer dat m'n internet eruit ligt.
Mijn eigen externe IP-adres kan ik wel pingen, maar m'n Gateway lukt dan niet.
Nu ik weer (tijdelijk) internet heb lukt het pingen naar de Gateway wel.
Heeft iemand het zelfde probleem of mogelijke oplossingen?
Omdat ik dit probleem steeds zoveel minuten wel heb en daarna weer steeds niet, heeft het geen zin om de klantenservice te bellen. Die geven na een paar minuten aan dat ze onze modem wel kunnen bereiken en dat het aan ons netwerk moet liggen.

Anoniem: 58690

died_laughing schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:40:
Blijkt het nummer porteren pas in werking te worden gezegd nadat de monteur is langsgeweest.
En dan kan er dus 3 weken overheen gaan.
Dus ik betaal een maand langer aan kpn.
Helaas kon ik hier dus niks over op hun website vinden. :X
Dat komt omdat dan pas je modem is geplaatst en dan kan pas de portering in gaan.
Dat is al geweest vanaf dag 1 dat de telefonie modems geinstalleerd werden, iets wat * Anoniem: 58690 heeft het meegemaakt, de eerste dag heb 17 modems gedumpt bij klanten zonder maar iets extra's te doen.
Als het modem online was, doeeeeggg >:) niks volledige installatie, komen we later wel voor >:)

Anoniem: 172453

Hallo

Ik heb sinds woensdag geen internet meer (Ziggo z1).
Sinds gisteren heb ik nu en dan wel verbinding.
Met nu en dan een packetlose van 75%.
Vervolgens kan ik wel een webpagina openen maar wanneer ik op een link klik ligt het internet er weer uit.
Ik heb het op 3 pc's geprobeerd met linux en windows.
Zowel achter de router als achter het modem.

Ik las al eerder in dit topic dat iemand het zelfde probleem had en een ander modem heeft aangevraagd waarna het probleem verholpen is.
Ik heb nog het eerste motorola modem.

Zal het zin hebben om de klantenservice te bellen ( aangezien de wachttijd net meer dan 10 minuten was)
of zullen ze moeilijk gaan doen en zeggen dat het niet aan het modem ligt?
En mochten ze een monteur langsturen moet je dit zelf betalen of is het voor hun kosten?

• Onbekend
Heb jij het zelfde probleem als mij? Dat de Gateway eruit ligt? (Bij mij 84.105.17.1 )

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:34
Anoniem: 88453 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:57:
[...]
Yes, dat deed ik ook en heb vandaag precies drie weken geen digitale-tv. Niemand daar schijnt het ter plekke te kunnen fixen vanwege een "openstaande order", whatever that means. Vraag me af of ik hiervoor geen restitutie kan krijgen, drie weken is nogal lang vind ik.

Bij mijn ouders geactiveerd *tijdens* die twee weken en die hebben nergens last van gehad.

Nickname does not reflect reality

Anoniem: 58690

Anoniem: 172453 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:58:
Ik las al eerder in dit topic dat iemand het zelfde probleem had en een ander modem heeft aangevraagd waarna het probleem verholpen is.
De witte SB4200 bedoel je ?
Zal het zin hebben om de klantenservice te bellen ( aangezien de wachttijd net meer dan 10 minuten was)
En mochten ze een monteur langsturen moet je dit zelf betalen of is het voor hun kosten?
Als het een SB4200 was dan werd deze kosteloos vervangen door Casema, ik deed dat in mijn tijd al en dat was 2005.
Immers is het modem in bruikleen, echter werd het modem bijna nooit opgehaald, alleen als het een omruil was.
Echter nu het Ziggo is kan die procedure veranderd zijn dus vraag het eerst voor de zekerheid ;)

Onbekend schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 13:14:
[...]

Heb jij het zelfde probleem als mij? Dat de Gateway eruit ligt? (Bij mij 84.105.17.1 )
Daar lijkt het wel op.

Ik zal maandag maar een tijdje aan de telefoon gaan hangen in de hoop iemand te spreken.
Of klopt de wachtijd indicatie meestal wel?
Ik hoop dat ze niet moeilijk doen over het modem.
En dan zien we wel verder.

Mocht ik meer nuttige informatie hebben laat ik het wel weten.

Brad Pitt schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 14:26:
[...]

Yes, dat deed ik ook en heb vandaag precies drie weken geen digitale-tv. Niemand daar schijnt het ter plekke te kunnen fixen vanwege een "openstaande order", whatever that means. Vraag me af of ik hiervoor geen restitutie kan krijgen, drie weken is nogal lang vind ik.

Bij mijn ouders geactiveerd *tijdens* die twee weken en die hebben nergens last van gehad.
Er wordt een order ingevoerd bij een verhuizing of bij een wijziging van een product.
Een order bestaat uit kleine opdrachten die moeten worden doorgevoerd in het systeem, zoals de levering van je decoder.
Pas als al deze opdrachten zijn afgerond, dan komt de order op gesloten te staan en kan er een nieuwe order worden ingevoerd.

De medewerker heeft bij de aanvraag van een nieuw digitaal pakket, de mogelijkheid om een taak aan te maken voor een collega om je pakket in te voeren, na het afsluiten van de order.
Hierna kan de medewerker je kaart alvast activeren voor het gewenste pakket.

Hierbij bestaat wel het risico dat de activatie na een bepaalde tijd niet meer werkt, omdat er officieel nog geen abonnement is. Op zich geen probleem, want je betaalt er ook nog niet voor.

Die medewerker had je dus wel kunnen helpen...

Hallo

Ik heb sinds woensdag geen internet meer (Ziggo z1).
Sinds gisteren heb ik nu en dan wel verbinding.
Met nu en dan een packetlose van 75%.
Vervolgens kan ik wel een webpagina openen maar wanneer ik op een link klik ligt het internet er weer uit.
Ik heb het op 3 pc's geprobeerd met linux en windows.
Zowel achter de router als achter het modem.

Op de helpdesk kan packetloss ook worden vastgesteld.
Dit wordt aangemerkt als een algemene storing, als iedereen in de wijk er last van heeft en anders wordt er een afspraak gemaakt met een monteur.
Als de buren er geen last van hebben, dan zit het mogelijk in je bekabeling tussen je modem en de hoofdaansluiting.
Dit ligt niet aan je modem, hoewel ik wel verwacht dat de monteur deze meteen omruilt.

• Zeror
  • Laatst online: 27-05 16:36

Zeror

Ik Henk 'm!

Weet iemand hoe het duurt voordat een smartcard actief voor gebruik? Er was aangegeven dat dit een paar dagen zou duren, maar een 'paar dagen' vind ik zo vaag eigenlijk. Ik heb mn smartcard afgelopen vrijdag aangemeld bij Ziggo.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Brad Pitt
Anoniem: 88453 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 23:24:
[...]
Op zich geen probleem, want je betaalt er ook nog niet voor.
Oh jawel hoor, betaal gewoon vanaf het moment dat ik het pakketje heb mogen ontvangen. Vandaar dat ik nu eigenlijk drie weken restitutie wil. Goed, het gaat maar om een tientje of zo, maar de manier waarop dit allemaal werkt wekt nogal wat irritatie op en kost gewoon teveel tijd.

Tadream schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:14:
[...]

Ik denk dat er niks mis is met je 3Com.
Mijn Belkin Pre-N doet het al een 3tal jaren prima met Casema en met Ziggo behoorlijk
wat gedonder. Zelfde Motorola modem.
Nu ik het mac adres van m'n laptop heb gecloned (staat nu in de belkin) doet hij het weer
zonder problemen. Ik zal van het weekend alles wel weer eens uitzetten en het mac adres
van de belkin router er weer in doen en kijken hoe het dan gaat. Het gekke is dat ik dit dus
al 3 keer gedaan had zonder resultaat, het clonen was de oplossing.
Ik heb het mac-adres van de pc nu geconed in de router. Kijken of dat helpt zodat de verbinding langere tijd in stand gehouden wordt.
Het mac adres is nu gelijk aan die bij activatie want dat is gebeurd rechtstreeks op het modem, dus zonder router. Ziggo moet het mac-adres van de pc dus in het systeem hebben staan.

Oke ik heb het opgelost.
Toch maar gaan zoeken in de hoek waar ik het nog niet eerder heb gezocht.
Na het modem direct in de mederkast te hebben aangesloten werkt het wel.
Ik kan dus een nieuwe kabel van beneden naar boven trekken.

Ik had de helpdesk nog niet gebeld.
achteraf gelukkig.

Mischien heeft iemand hier iets aan als hij/zij ook deze problemen ondervind.

Brad Pitt schreef op zondag 07 september 2008 @ 17:25:
[...]

Oh jawel hoor, betaal gewoon vanaf het moment dat ik het pakketje heb mogen ontvangen. Vandaar dat ik nu eigenlijk drie weken restitutie wil. Goed, het gaat maar om een tientje of zo, maar de manier waarop dit allemaal werkt wekt nogal wat irritatie op en kost gewoon teveel tijd.
Je betaalt pas voor digitale TV, als je kiest voor een aanvullend digitaal pakket en je smartcard is geregistreerd.

• xminator
Ik heb een klein probleempje, met digitaal tv. Ik ontvang geen geluid en sommige kanalen doen het niet (bijv. rtl 5). Dat terwijl analoog tv het wel gewoon doet.
Wat heb ik geprobeerd: smartcard erin en eruit. Reset.
Heb een samsung decoder.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen? Of is het een storing (heb het al vanaf vanmiddag)?

--edit-- nadat ik een tijdje in de menu zat te kijken bleef hij vastzitten en moest ik de decoder van de stroom af halen en erin stoppen zodat hij weer werkte. Nu doet alles het weer :D

[Voor 26% gewijzigd door xminator op 07-09-2008 22:20]

Anoniem: 86213

Hoi ik heb ook last van gehad. Gelukkig niet meer. Ook steeds packetloss maar de rest van de wijk niet. Heb ook ook zonder router geprobeerd en ook verschillende kabels. Hielp ook niets. 4x keer monteur langs geweest, alles doorgemeten maar niets kunnen vinden. Nou heb ik mijn ip-adres vast in mijn router gezet. En je raadt nooit maar heb sinds dien geen last meer van packtloss. En ja ik weet dat dat eigenlijk niet de manier is, maar aangezien ik dat ip-nummer als zeker een jaar of 3 heb. Dus weet niet of het bij de rest werkt maar ik heb zker al weer 5 weken internet zonder storingen. Maar zolang Ziggo het netwerk stabiel krijgt is dit voor mij de oplossing.
Anoniem: 88453 schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 23:29:
[...]

Op de helpdesk kan packetloss ook worden vastgesteld.
Dit wordt aangemerkt als een algemene storing, als iedereen in de wijk er last van heeft en anders wordt er een afspraak gemaakt met een monteur.
Als de buren er geen last van hebben, dan zit het mogelijk in je bekabeling tussen je modem en de hoofdaansluiting.
Dit ligt niet aan je modem, hoewel ik wel verwacht dat de monteur deze meteen omruilt.

Anoniem: 182291

Heb regelmatig hetzelfde met deze Samsung, geen beeld en geen geluid of alleen beeld,

Stekker eruit is de enige remedie :'(
xminator schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:14:
Ik heb een klein probleempje, met digitaal tv. Ik ontvang geen geluid en sommige kanalen doen het niet (bijv. rtl 5). Dat terwijl analoog tv het wel gewoon doet.
Wat heb ik geprobeerd: smartcard erin en eruit. Reset.
Heb een samsung decoder.

Wat zou ik nog meer kunnen proberen? Of is het een storing (heb het al vanaf vanmiddag)?

--edit-- nadat ik een tijdje in de menu zat te kijken bleef hij vastzitten en moest ik de decoder van de stroom af halen en erin stoppen zodat hij weer werkte. Nu doet alles het weer :D

• Brad Pitt
Anoniem: 88453 schreef op zondag 07 september 2008 @ 21:59:
[...]
Je betaalt pas voor digitale TV, als je kiest voor een aanvullend digitaal pakket en je smartcard is geregistreerd.
Ik betaal sinds ik All-in-One pakket heb ontvangen gewoon 50 euro per maand voor dat, én nog eens 16 euro per maand voor analoge tv. Dat laatste krijg ik, na te hebben gebeld, uiteraard gewoon terug gestort.

Maar die 50 euro per maand ging meteen in. Heb twee weken kunnen kijken naar digitale tv, toen ging het beeld op zwart, de rekening echter gewoon door. Snap niet wat daar onduidelijk aan is.

De mevrouw die ik aan de lijn had om m'n geld terug te vragen kon trouwens gewoon meteen "even" regelen dat er weer tijdelijk beeld was. Te bizar voor woorden dat de technische dienst dat niet kon. Heb nu dus voorlopig beeld. Hopelijk wordt "de order" verwerkt voor dit beeld weg valt. Zo niet moet ik weer bellen. Zij had me nu als "hoogste prioriteit" gezet, wat betekende dat het normaal gesproken binnen drie dagen geregeld zou moeten zijn. Welnu, heb gewoon nog steeds beeld dus het zal wel goed zijn gegaan deze keer <fingers crossed>

[Voor 29% gewijzigd door Brad Pitt op 08-09-2008 13:52]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het aub netjes. Afreageren op de ISP vanwege je eigen specifieke problemen is not done.
Dit heeft geen discussiewaarde en lokt louter boze reacties uit.

Inhoudelijke reacties/ervaringen zien we natuurlijk graag.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee